belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. február
11. szombat

Orbánnak nem lesz elég két pofon

Orbán Viktor azt mondja, nincs dolguk a látványosan megerősödött Jobbikkal, de ez korántsem jelenti azt, hogy a Fideszt nem foglalkoztatja a szélsőjobb térnyerése - ami szűkítheti és tágíthatja is a lehetőségeiket. Kérdés, melyik irányba mozdulnak el.

Tóth Ákos| Népszabadság| 2009. június 10. |51 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

kovacsi | 2009. június 19. | 23:46:35

Ez egy hibás következtetésekre épülő cikk. Volt MSZP-s szavazók nem szavaznak Orbánra, hanem a Jobbikra, tőlük várható, hogy dajkált, nagy létszámú kissebbségnek nyújtott indokolatlan előnyöket vissza vegye.

szittyaninja | 2009. június 12. | 10:25:58

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Renia | 2009. június 12. | 07:38:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

borsbi | 2009. június 12. | 00:47:19

Azt hiszem, túl korai végleges következtetést levonni az EP választás eredményeiből. Sok víz folyik le még a Dunán, amíg a parlamenti képviselők megválasztására sor kerül. Soktényezős egyenlet ez. Senki sem ihat előre a medve bőrére - ilyen távra előre jelezni a múlt ismeretében dőreség.

arun | 2009. június 11. | 19:08:49

"Húsz éve a közvélemény egy jelentős része szinte megkövezte a néhai Antall Józsefet azért, mert lélekben tizenötmillió magyar miniszterelnöke szeretett volna lenni." A cikkíró mi a francról beszél? A közvéleményt talán nemes egyszerűséggel azonosítja a Népszabadsággal?? Én azt hiszem és vallom, hogy akkor is csak a közvélemény(torzítók) háborodtak fel... Az átlagember végre felsóhajthatott: végre valaki ki meri mondani, hogy a határainkon is túl élnek magyarok.

joan | 2009. június 11. | 17:50:26

Az a bizonyos egy-két pofon amit Orbán beigért szemhunyorgatva, vigyorogva, azt hiszem az ő képén fog csattanni. Már az első pof elérte Orbánt, a Jobbik dolgozik a többin. Csak az a baj, hogy az ország kap KO-t.

Idnab | 2009. június 11. | 14:33:40

Koala: "Te vagy tévedésben. A zöme még kivár vagy elfelejtetted, hogy mindössze 36% szavazott"

Ezzel talán azt akorod mondani hogy a Jobbiknak az ilyen nagyságú szavazóbázisa mindig is megvolt?

Koala | 2009. június 11. | 12:08:26

amszilag

"A Jobbik támogatói ugyanis zömmel a kiábrándult mszp szavazók."

Te vagy tévedésben. A zöme még kivár vagy elfelejtetted, hogy mindössze 36% szavazott ? Valamikor ennél még a jobboldal is többet nyomott.

fututeincur | 2009. június 11. | 11:21:32

Moderálási alapelvek- komment törölve -

anszilag | 2009. június 11. | 10:55:32

Ezt írja: "ezért kárpótolhatják őt az MSZP-ből kiábrándultak reménybeli voksai, akik a szélsőjobbra sosem szavaznának, és most hezitálnak."

Na innentől kezdve erősen megkérdőjelezhető a cikkíró tájékozottsága. A Jobbik támogatói ugyanis zömmel a kiábrándult mszp szavazók. Ahol a fidesz hagyományosan erős volt, ott az is maradt és a jobbik nem ért el rossz eredményt. A jobbik azokon a helyeket érte el a legjobb eredményt, ahol az mszp erős volt.

Ezt már számtalan helyen megírták és kielemezték. Sajnos ez az mutatja, hogy az újságíró nem túlzottan kompetens.

V.G. | 2009. június 11. | 10:52:53

A publicista nehezményezi, hogy a kiskunlacházi kislány meggyilkolása után minden bizonyíték nélkül cigány elkövetőkre gyanakodtak az ottaniak: de azt ő is leírta, és a lapjában százan (nem beszélve a chartázó liberálisokról, Iványiról, Böhmről stb) hogy Tatárszentgyörgyön, Nagycsécsen etnikai indíttatású terrortámadás történt - szintén minden bizonyíték nélkül.
Ilyen hátszéllel mert a cigány "tanú" rágalmakat szórni az országra, ahol olyan jól él egyébként.
Ez és az ilyesmi már szinte senkinek nem tűnik fel.
A baloldal - olvasva Lendvait is és a többieket - még mindig nem ért semmit. A publicisták sem.

V.G. | 2009. június 11. | 10:23:24

Az Amerikai Kongresszus Helsinki Bizottsága kedden tanút hallgatott meg a romaügyi ülésén. Mintegy 30-án hallgatták meg Bársony Katalin, roma filmest, aki megragadva az alkalmat, egy mákszem becsületet nem hagyott a hazai többségi társadalmon, az amerikaiak segítségét kérve.
A cigányság kirekesztettségbe, állandó félelemben él, állandóak a terror támadások ellenük, szegregáció megfélemlítés hátrányos megkülönböztetés az osztályrésze kivétel nélkül mindőjüknek.
Talán csak Bársony Katalinnak nem, nem úgy néz ki mint egy kirekesztett - mindenesetre Mohácsi Viktória méltó utóda, csak szebbe.
Kiderült, hogy elenyésző a romák általi bűnelkövetők száma, és azt is a média fújja fel, kihangsúlyozva a tettesek cigány származását.
És, mivel az emberek tudják, hogy ez milyen aljas rágalom, és mert már nagyon unják a szakadatlan rágalmat, lejaratásunka külföldön, itthon a saját lapjainkban: nos ezek is hozzájárultak a vasárnapi eredményekhez.

marcotardelli | 2009. június 11. | 10:12:43

Rastignac | 2009. június 10. | 15:56:19

Jól összefoglaltad, én is így látom a témát.
A hasonlatok kiválóak, ülnek.

sydney | 2009. június 10. | 23:35:24

Hát igen...., a címnek igaza van, még 200 sem lenne elég neki..............Régen kapott már Győző bácsitól..........Ráférne időnként!

Rastignac | 2009. június 10. | 15:56:19

A gyalog galopp c. filmben a lovagnak levágják minden végtagját. Aztán azt ajánlja föl, hogy egezzenek ki döntetlenben. Ez ott poén. Egy ilyen cikkben inkább tragédia. Ennek a fazonnak - aki újságírónak adja ki magát - az a fő problémája, hogy a Zorbánnak mi elég és mi nem?

A Vona Gábor antiszemita? Lehet. Sőt valószínű. De hogy ilyen hozzászólása nem volt a választás éjszakáján az biztos. erről meg az a vicc jut eszembe, mikor a szexománnak a pszichiáter ábrákat mutogat. Ez mi, mutat egy autót.- Punci. Ez mi? (repülő)Punci- hangzik a válasz. Magának mindenről az jut az eszébe? Hát ha mindig puncikat mutogat! Ilyen az antiszemita beszéd Tóth-féle értékelésben.
Megveszekedettek a Kossuth téren?
Megy haza Győzike Tárjónba a házba, oszt mutogatja a lakást. Ez itt a fürdő, ez itt a konyha, ez itt a hálószoba (ott meg éppen a Béa asszont döngöli valaki)Hát ez meg ott én volnék, mondja Győzike.
Azok meg akik a Kossuth téren veszekdnek meg, azok meg mi volnánk.
Tóth úr csatlakozik a magyar sajtó szégyenéhez Tóta W.-vel, a Napkeltével és az Este című magazinműsorral. Ezek azok a sajtószégyen intézmények, amelyek sohasem a lényeget kérdezik meg, sohasem kérdeznek, csak hagyják, hogy a sok szoci majom mellébeszéljen. AZ ilyeneknek a Jobbik előretőrésében legalább akkora szerepe van, mint Lendvai Ildikónak, vagy Gusztos Péternek.
Még valamit: A Mario és a Varázsló-t úgy tanították a gimiben, hogy a nácizmus cipolláját Mario józan öntudatának ébredése erőszakkal pusztítja el. Nos, a mű nem erről szól. A mű tartalma, hogy Lendvai, Gusztos és az ilyen Tóth-félék cipollaságára Mario erőszakkal válaszol. Nem cipolla a náci, hanem Mario. Cipolla Weimar, Weimar az SZDSZ és az MSZP.
Puszi!

eje138 | 2009. június 10. | 15:17:55

1. A Jobbik relatív jó szereplése automatikusan a középre nyomta a Fideszt. Most az a felállás, hogy balról a kis/közepes MSZP, jobbról a kis/közepes Jobbik, középen meg a nagy/óriás Fidesz. Választásokat pedig középről szoktak nyerni.
2. Még egy dolog kiderült, ami az előbbi képet erősíti: csak egy önállóan kormányozni képes erő van ma Magyarországon, a Fidesz. Az emberek a szavazófülkében nem csak azt mérlegelik, hogy ki a szimpatikus nekik, hanem azt is, hogy ki képes végre is hajtani, amit mond.
3. Mi ebben a helyzetben a Fidesz célja? Szerintem a jelen helyzet fenntartása, mert ez az eredmény egy országgyűlési választáson kényelmes kétharmadot jelent (lásd magyar választási rendszer sajátosságai). Ráadásul ez hosszú távra elintézi a szocikat (lásd a lengyel helyzetet).
4. Mit kell tennie a cél eléréséhez? Szinte semmit. Nem szabad hagynia, hogy a Jobbik tovább erősödjön, a szocikkal nem kell igazán törődnie, elintézik ők saját magukat.
5. Hogyan akadályozhatja meg a Jobbik további erősödését? Szalonképes eszközökkel kifog némi szelet a vitorlájukból. Konkrétan: A Kormány fenyegetése, az előrehozott választások folyamatos követelése, rendpárti nyilatkozatok és javaslatok megtétele. A Jobbik (és az SZDSZ szerencsétlenkedése) elérte azt, hogy a cigányság ügyéről mamár nyíltan lehet beszélni. Itt kell aktivizálódnia, amit annál is könnyebben megtehet, mert addig sem kell a gazdasági teendőkről beszélnie.
6. Összegzésként egyetértek azokkal, akik szerint minél tovább halogatják a választásokat, annál nagyobbat buknak a szocik.

eje138 | 2009. június 10. | 14:53:04

Ezúttal jó sokáig, egészen Whammy-ig kellett várni, hogy valaki ne a másik oldalról alkotott véleményét írja le, hanem megpróbálja a helyzetet elemezni, ha már Tóth Ákosnak nem sikerült. Pontosabban a cikke legvégén tesz egy kísérletet, de mivel láthatólag nem tetszik neki az eredmény, ezért inkább nem fejti ki bővebben. Majd én.

Mézengúz | 2009. június 10. | 14:29:28

Azt gondolom, hogy a cikk írójának sok igazsága van. Teljesen világos, régóta ismert, hogy ahol a gazdasági társadalmi viszonyok tragikus mértékben polarizálódnak ott a szélsőségek veszik át a főszerepet. Erről pedig az elmúlt 15-20 év politikája tehet, amely elhanyagolta a vidéket,lét és jogbizonytalanságot hozott létre. Ebben nem elhanyagolható az MSZP szerepe, aki Balos pártnak hirdetve magát a kis embereket benne hagyta a sz...-ba.(Ebbe beleértve a cigányságot is). Ilyen kritikátlanul, mint Mo.-n egyetlen környező országban sem szolgálták ki a kapitalistákat. Az eredményét látjuk gazdasági és társadalmi tekintetben is.Az, hogy a szocik "fellegvárai" tolódtak leginkább (jobb)szélre, annak a következménye, hogy képviselőik visszaéltek szavazóik bizalmával, és a válság miatt esély sincs arra, hogy 10-20 éven belül a leszakadt vidéki térségek felzárkózzanak. ezt látják az ott élők. Persze az sem jó, hogy az erő politika kerül(het)hatalomra. Ez esetben lesz fellendülés: a börtön és a temető építés területén.

teniszke | 2009. június 10. | 14:12:44

Kedves Tóth Ákos!
Az elemzés szokás szerint érdekes és logikus, csak éppen elfogult és nem pontos, ez sajna az utóbbi időben az NSZ - egyébként valóban jótollú - újságíróinak egy részére jellemző. A Jobbik igazán nem a Fidesz, hanem az MSZP-SZDSZ számára kellene problémát jelentsen! Ők tették naggyá őket (sajnos!), de szemmel láthatóan nem tesznek semmit azért, hogy a Jobbik szavazóbázisát növelő nem kis részben hiteltelen, hazugságokra épülő és szakmailag nevetséges gazdaság- és társadalompolitikájukon változtassanak! Pedig így a veszély valós, hogy tényleg leelőzi őket a Jobbik, a vezető kormány- és pártpolitikusok önhülyítő hablatyolásai ellenére. Nos, ennek megelőzésében is jó lenne számítani az Ön/ök/ nagyfokú aktivitására, kapcsolataik révén igen sokat tehetnének az MSZP házatáján pl....
Ebben

Isaura7 | 2009. június 10. | 14:02:11

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Whammy | 2009. június 10. | 13:52:33

A szerző teljes tévedésben van. A Jobbik térnyerése nem a Fidesznek jelent igazán veszélyt, hanem az MSZP-nek. Ez utóbbi párt még mindig nem fogta fel, hogy mivel játszik, sőt sajnos azt kell mondanom, hogy már sok dologgal most elkéstek. A fiatalok egy jelentős részét sohasem fogják megszólítani, az idősebb generáció szimpátiája is elfogyóban van. Az, hogy ilyen görcsösen ragaszkodnak a hatalomhoz, csak ront a helyzeten és könnyen az kockáztatják, hogy az SZDSZ útjára kerülnek.
De hát az uniós pénzek megdézsmálása, az isteni Mammon, azt tartja még egybe ezt a múmiasereget, azért ragaszkodnak még ahhoz, hogy jövő évig ki kell húzni, ha bele is kell gebedni. Szegény Ildikó szánalmas volt vasárnap este, szinte lehetett látni a szeme rebbenésén, hogy maga is tudja, mekkora hazugságokat kell mondani. Csak nehogy nagyobb legyen az a pofon, ami már útban van feléjük...

Szkeptikus | 2009. június 10. | 13:31:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

rasztaszív | 2009. június 10. | 13:20:49

tisztelt Kappel Viktor
ez itt nem a kocsma

Kappel Viktor | 2009. június 10. | 12:49:20

Kedves Tóth Ákos!

Nagyon huncut a címválasztás! Micsoda nyelvi lelemény! Olyan beszólós, amiért a kocsmában tényleg járna néhány pofon! Mert valahogy jól esett úgy fogalmazni, hogy nem derül ki, adná-e, vagy kapná-e azt a pofontot Orbán Viktor??
Cserében, felhasználva Szili Kati és a Bánk Bán egy idézetét, ajándékba küldök egy kis "csattanós" választ:

Az MSZp-t agyonverni nem kell félnetek jó lesz én nem ellenzem.

Tisztelettel: Kappel Viktor (másképp gondolkodó)

1956.október 23. | 2009. június 10. | 12:35:25

Előre kell bocsátanom, nem vagyok Jobbik szavazó, még csak nem is vagyok szimpatizánsuk sem, sőt mint Fidesz szavazó még akár ellenfélnek is tekinthetném őket.
És akkor nézzük magát a jelenséget.
Lendvai Ildikó, Dávid Ibolya, Bokros Lajos, és ma reggel a Tv-ben Mesterházy Attila, - és persze vannak még számtalanok, - olyan kifejezésekkel illették a Jobbik -ot, mint rasszista, neonáci, és egyéb nem túl hízelgő jelzőkkel.
Ha jók az értesüléseim, a Jobbik Magyar Köztársaság egyik hivatalosan bejegyzett politikai pártja. Nem ismerem ezeket a párttal kapcsolatos rendelkezéseket, de feltételezem, hogy hazánkban csak olyan pártokat engedélyeznek, illetve jegyeznek be, amelyeknek a programjában, működési szabályzatukban nincsen alkotmányellenes kitétel.
De ha ilyenről mégis tudomása lenne valakinek, akkor tessék szíves lenni a szükséges intézkedést megtenni. Nem ismerem az idevonatkozó szabályokat (rendőrség? ügyészség? alkotmánybíróság?), de az illetőnek nem szavakban kell szájat tépni, hanem lépni a törvényes úton.
Akkor most miről beszélünk?

A másik.
Morvai Krisztina a következőket mondta:
"nagyon örvendenék, ha a magukat 'büszke magyar zsidóknak' titulálók szabadidejükben aprócska metélt farkincájukkal játszadoznának az én gyalázásom helyett".
Gyurcsány Ferenc öszödi beszédéből néhány részlet:
„Nem a kollégákkal, hanem amikor mennek a politikai egyeztetések, hogy húzzatok már a picsába ezzel.”
Vagy. „Hogy nem kell lehajtani a fejét ebben a kurva országban.”
Vagy. „Jöttek párak, akik nem szarakodtak azon, hogy a megyei önkormányzatban lesz-e majd helyük, vagy nem, hanem megértették, hogy másról szól ez a kurva ország.”
Ez ellen, - mármint a Morvai kiszólásán, - többen kikeltek, főleg olyanok, akik a Gyurcsány öszödi beszéde után egy szót sem szóltak. Sőt. Számtalan olyan MSZP képviselő is volt, - gondolom a teljes frakció, - aki egyenesben, élőben hallotta a beszédet, és mégsem tett semmit, mondjuk, nem határolódott el egy ilyen obszcén szavakkal telitűzdelt alpári stílusú beszédtől. A tartalomról már ne is beszéljünk.
Jó lenne, hogy egyesek néha következetesek lennének.
Ha viszont a legközelebbi országgyűlési választáson hasonló ilyen eredményt fogják a pártok elérni, biztos lesz Fidesz-Jobbik összefogás legalábbis a bűnök elszámoltatásában létrejön. (14,77+56,37=71,14%>2/3), és akkor meg lehet valósítani az elszámoltatást. A Jobbik ugyanis nem hiszem, hogy ne szavazná meg a mentelmi jog felfüggesztését.

Periksz | 2009. június 10. | 12:13:45

Frigyes,rövidebben, légy szíves!

Tudod, ilyen szinten, amikor nemcsak a Szerző, hanem te is fasisztázol („nemzettestvér”), nem biztos, hogy érdemes ténykedni. Talibán KDNP… persze. Az inkvizícót miért hagyod ki, Meg a vazelinnel táplált máglyákat?
Komolyabban: azért beidézhetnéd, hogy a neten talált szöveg honnan van! Bár a végén kiderül: „Ha ez a 2/3-os FIDESZ kormányzat a Jobbikkal koalícióban jön létre, akkor röviden és tömören: végünk van!” Azaz, valami pro-meleg, antihomofób-antiorbán lapról szedted. Olyan is.
„Orbán Viktor azt nyilatkozta, hogy „a homoszexuálisok bántalmazása az alkotmányban rögzített szólásszabadság törvényes formája”.
Ilyen baromságokat meg ne terjessz légy szíves.

Ez a mondat pedig:” "Az azonos neműek élettársi kapcsolatát nem tekintjük családnak, bár maximálisan tiszteletben tartjuk" csak a kényszeres barmokban váltja ki azt a reakciót, hogy a képviselő nem veszi emberszámba a célcsoport tagjait!!!

Ja, és Ékes Ilona pedig a Fidesz képviselője, nem KDNP-s ):

thurvj97 | 2009. június 10. | 12:12:01

Eggyel én is szívesen megkínálnám!Remélem az végleg elég lenne neki.

Frigyes | 2009. június 10. | 11:24:27

Moderálási alapelvek- moderált komment -

És gy ks kgszts "Ksknlchz" krdskrbn, szntn ntn tlltm...

- - - - - - -
Ksknlchz 2009 mjs 13.-


Rps Jzsf mnt FDSZ-Jbbk klc fggtlnnk lcztt plgrmstr nklttt, hgy Jbbk prgrmjbn mghrdttt, rmkkl szmbn prthdpltkt gykrltbn s mgvlsts. Klklttn „tbbsgt fllmbn trt csprtkt” – lssrbn rmkt - tlplsrl. lssrbn rmkt, mrt Jbbk szrnt MNDN rm bnz, CSK zrt, mrt rmnk szlttt. nnk krtbn lssrbn rmkt lklttn k tlplsrl, mnt „tbbsgt fllmbn trt csprtkt”.

Rps Jzsf flszlttt rmkt, hgy 30 npn bll hzzk ltr sjt kpvslt szrvkt. zk szrnt kkr Ksknlchzn nm vlt rmknk pltk kpvsltk – Jbbk prgrmjnk mgflln, mly kmndj, hgy rmknk nncs jgk vlszthtsghz s vlsztshz sm. ztn prsz szksgs z plgrmstr ltl mgprncslt „kpvslt szrv”, mrt Jbbk prgrmjnk mgflln rmknk nncs jgk hly s llm kzgzgtsbn vl rszvtlhz – gy plgrmstr hvtlbn trtn gyntzshz sm. Így plgrmstr hly rm tnkmt zzl prncsr ltrhztt „kpvslt szrvvl” kvnj kzrn hly kzgzgtsbl s.

ztn prsz jg szkzvl, hl lht vgkpp krltzn vgy flszmln kvnj rm tnkmhz trtzk jggykrlst s jgrvnystst. Kzdv zzl, hgy z „grsszvn vslkd” prdk kzrhtk lgynk hly sklbl. flszttt gylltsprlnk ksznhtn mjd „nmzttstvr” gyrkk z tthn tnlt cgnygyllttl vzrlv, mjd szpn bpnszljk z sszs cg prdt, hgy „grsszv” – s rszltkrds lsz vd gz vgy hms mvlt; prd tmtksn rpln fg z sklbl, s „rszltkrds” lsz tbb. vlmnyt s z rttlnsg vllmt mg mgtrthtj mgnk. Prsz, gy ks „hjzs” rsszzms ltsztnk lkrls rdkbn rm pdggsk lklmzsnk grt… ztn prsz rm pdggs ltl tnttt sztlyb csk rm prdk krlnk… s h mr skrlt gy lszgrgln z skln/sklkn bll pdggsk ltl ktttt, csk rm prdkbl ll sztlykb rm gyrkkt, kkr „vgs fzsknt” zkt z sztlykt szpn gy sklb b lht „szgrgln”… lhtlg Ksknlchzn kvlr.

És mjd jn „trsdlm gyttls szblynk” lktgts „cl rdkbn”. nnk rdkbn, hgy zt tnyllst s r lhssn hzn rmkr. ljn zn d s, mkr z tcn vslt „mkks cp, slymjggng” s „trsdlm gyttls szblynk mgsrtsnk” fg mnsln. Ntn mjd z s „kzssg szblynk mgsrts” lsz, h pldl vgysbltbn rm btsz ksrb zt knyrt, mt ht mgtt knztt mgnk nmzttstvr; vgy ntn pp z tls ltr tjt vsz mg bltbn… ntn pnztrnl/pstn nm ngd mg l „nmzttstvrt”. nnn gy lps z zltkn s pstn flrt: csk nmzttstvrknk. ztn mjd mn vltln… pnt rm mnknlklk nm fgnk kzmnkt kpn; s prsz hgy „nmzttstvr” vlllkzk, vlllkzsk s trmlk kzrt hgy ksknlchz rmt lklmzznk (mg npszmb sm)… plgrmstr ltl mghrdttt „ bks lkssgn krsztl gykrlt nyms” krtbn. Mrt h rm lksbn ktkztts mgnbl dbrg ntsz, z gy mr kzssg szblynk mgsrts… d h pldl nmzttstvr bgt gynlyn hngrvl sztrt vrdbl; ntn hly mlymgyr gjmtrs 150-l tp kzsg ftcjn, z „nm lyn sly”…gy? N gy! „150-l tp mtrs” „sjt lmny”… vlt szrncsm gyszr ttzn Ksknlchzn, mkr Grd kndjt vsl trlskbts mtrs lglbb 130-l lztt b jbbrl Ksknlchz bltrltn – mjd tvbbhldv lttm, hgy mc z gyk hz ltt ll.

„Rps Jzsf kjlnttt: mndnt mgtsz zrt, hgy kk kptlnk btrtn kzssg szblyt, zk tvzznk tlplsrl. H mgktl zt nm tszk mg, flszltj r kt, d h kll, bks lkssgn krsztl gykrl nymst rjk.” Rps Jzsf szrnt lssrbn rmk zk, kk nm trtjk b kzssg szblyt, gy tvzznk Ksknlchzrl – TLJS rm ksbbsg. És h mgktl nm tszk mg, kkr jn „nymsgykrls” „bks” lkssgn krsztl… pldl fklys flvnls, grdjrs, ntn „hgymnyrz gygglmb-lvszt” frmjbn.

Rps Jzsfnk nm „ cgnykkl” vn bj, hnm „cgny bnzkkl”. zk szrnt szblyszg „nmzttstvrkkl” nncs bj? H ntn nmzttstvr szg szblyt, z tlrlht, gy? És prsz, hgy „cgny bnzkkl” vn bj… hszn szrnt s mgtt ll Jbbk szrnt MNDN rm bnz, CSK mrt rmnk szlttt.

Rps Jzsf TLJS ksknlchz rm ksbbsgt tknt bnznk – bnznk tknt, mrt pldl gykk sm vlllt mgr Hrk Nr mggylklst.

„lkssg frmn” prsz rszt vttk rmk s… mrt mszj vlt. Tbbszrsn mszj vlt. gyns hly rm kzssg tbbszrs szrtsb krlt. gyrszrl zknk bnz s przt ltmdt flytt gy-kt rm csld rszrl, kk vslt dlgk mtt mnd tbbsg trsdlm, mnt z nkrmnyzt, mnd Rps Jzsf rm „rsszhz” trtz MNDN gynnk hsnl „dvns s kzssgllns” jllmvnskt tljdnt: vgys „sztrpzl”. nnk sztrpzlsnk ksznhtn tbbsg trsdlm dnt rsz s gyllttl vslttk MNDN rmvl szmbn – mg tsztssgsn lkkl szmbn s. És kk tsztssgsn, mnkbl –ntn kzmnkbl- l rmk ztn bznygthtjk z „ntgrlt ltvtlkt”, smmt nm r flfkztt gyllttl szmbn. Lht j tnl, thtsgs, csnds, vsszhzd rm prd – kkr s csk „kncgny llt” vgy „tzl lvny” mrd z sztlytrs s tnr szmbn. Hrmdrszt pdg Rps Jzsf rm csldk dnt tbbsgt hlyzt tszl tdj trtn, s mgfll prsszvl sjt s Jbbk pltk rdknk mgflln fl s tdj hsznln kt – mg sjt mgk LLN s. nnk lrshz flttlzhtn bvn lg gy flttlzhtn nyltn cgnygyll jgyz s pr „nts”, mszrnt „pft bfg, blgtsz plgrmstrnk, vgy nncs tbbt kzmnk”; vgy „h nm krd, hgy gymgy lvgy prdkt, kkr dtld pfd kzmghllgtsr, s mndnbn gytrtsz plgrmstrrl… mgy tdnk rgyt krln prdk lvttshz”. bbl z rdg krbl ksknlchz rmk bds ltbn nm fgnk ktrn, s z plgrmstr s hly Jbbk ltl gnrlt gylltsprl nmcsk z ltkt, d mg gyrkk jvjt S mgmrgzt. nnntl kzdv n s csdlkzznk, h hly rmk l fgnk kltzn pr vn bll Ksknlchzrl... mg bcsltsn l, ntgrldtt rmk s.

ztn, mnt tbb FDSZ-Jbbk klc rnyttt tlplskn s jrvnyknt fg trjdn Rps Jzsf ltl mghrdttt s mglkttt prthd-pltk, n csdlkzznk, h 3-5 v ltt rm tnkm drvn 70%- l fgj hgyn Mgyrrszgt (pldl mzsks cgnyk s cgnyznszk 90-100%-), mrdk 30% pdg lyn tlplskr fg kltzn, hl csk rmk lknk. És zk tlplsk (stlg tlplscsprtk) s „zrvnyk” lsznk – lyn „zrvnyk”, mlyk gzdsglg s trsdlmlg sznt nm fgnk ntgrldn gzdsgb, z gzgtsb, trsdlmb. gyfjt zrt rzrvtmknt fgnk „fnkcnln” gy, hgy z tt lk rm tnkm s tbbsg trsdlm kztt lg lsz trsdlm kpcslt – z tt l rm mbrknk lg lsz MBR kpcslt tbbsg trsdlmhz trtz mbrkkl.


És mltt Rps Jzsf ltl mghrdttt, rm ksbbsggl szmbn PRTHD pltkj gykrltbn vln vlr, gy dzt:

1978. v V .tv Bntt Trvnyknyvrl: prthd
157. § (1) k z mbrk vlmly fj csprtj ltl z mbrk gy msk fj csprtj fltt rlm mgszrzs s fnntrts, lltlg msk fj csprt rndszrs lnyms cljbl
) vlmly fj csprt vgy csprtk tgjt mgl,
b) vlmly fj csprtt vgy csprtkt lyn ltkrlmnyk kz knyszrt, mlykkl csprt, lltlg csprtk tljs vgy rszbn fzk mgsmmstsr trkszk,
bntttt kvt l, s tz vtl tznt vg trjd, vgy ltfgytg trt szbdsgvsztssl bnttnd.
(2) k gyb prthd bncslkmnyt kvt l, bnttt mtt t vtl tz vg trjd szbdsgvsztssl bnttnd.
(3) bntts tz vtl tznt vg trjd, vgy ltfgytg trt szbdsgvszts, h (2) bkzdsbn rt prthd bncslkmny slys kvtkzmnykr vzttt.
(4) (2) s (3) bkzds lklmzsbn prthd bncslkmnyn z 1976. v 27. trvnyrj rndlttl khrdttt, z prthd bncslkmnyk lkzdsrl s mgbnttsrl szl, Nw Yrkbn, z gyslt Nmztk Szrvzt Kzgylsn, 1973. nvmbr 30-n lfgdtt nmztkz gyzmny . Ckknk )/(), )/(), c), d), ) s f) pntjbn mghtrztt prthd bncslkmnykt kll rtn.

z prthd fj lklnts (szgrgc) pltkj. ZT hrdtt mg Rps Jzsf Ksknlchz plgrmstrknt hly rm ksbbsggl szmbn – s zt hrdtt mg Jbbk pltkjvl.
- - - - - - -

Frigyes | 2009. június 10. | 11:14:14

Neten találtam, érdekes... (2009 április 1.-i állapot) ... egy kis adalék, hogy a FIDESZ és a KDNP "buzizik":

- - - - - -

A FIDESZ és a nyílt homofóbiája…


Az Országgyűlés épp mostanság tárgyalja T/8847 szám alatt „a bejegyzett élettársi kapcsolatról, az ezzel összefüggő, valamint az élettársi viszony igazolásának megkönnyítéséhez szükséges egyes törvények módosításáról” szóló törvényjavaslatot. A javaslat részletes vitájára az adófizetők pénzén fenntartott parlamenti naplopás alapos munkát végezve, a javaslat részletes vitájára a parlament.hu tanulsága szerint kemény 7 perc 53 másodperc időt szentelt arra, hogy jogszabályban szabályozott, normálisan jogbiztonsággal rendelkező élete legyen nagyjából félmillió magyar választópolgárnak. Ebből a 7 perc 53 másodpercből két mondatot emelnék ki, melyet a FIDESZ nevében dr. Fazekas Sándor ejtett meg. A mondatok pedig azok, hogy: Egyrészt frakciónk elveti a szabályozásnak ezen formáját, amely előttünk van. Ennek elvi okai is vannak, amelyeket nem részletezek, de alkotmányellenesnek is tartjuk több olyan szabály behozatalát, amely ezt az életviszonyt próbálja majd rendezni, szabályozni. Összességében nem támogatjuk az MSZP által javasoltakat.

Részleteiben kifejtve: ezek szerint
- A FIDESZ elveti, mégpedig elvi okokból azt, hogy törvény, vagy bármilyen jogszabály nyújtson jogbiztonságot az azonos nemű pároknak, a szexuális kisebbségiek párkapcsolatainak.
- A FIDESZ elveti és alkotmányellenesnek találja azt, hogy jogszabályi védelmet kapjon a társadalom 6-10%-át kitevő homoszexuális populáció.
- A FIDESZ alkotmányellenesnek tartja a homoszexuálisok párkapcsolatát.
- A FIDESZ alkotmányellenesnek tartja a homoszexuálisokkal szembeni hátrányos megkülönböztetés tilalmát.

Emlékeztetnék arra, hogy a 2007-es melegfelvonulás Jobbik általi brutális és véres megtámadása, valamint a jobbikosok által a melegfelvonulás után Budapest utcáin végrehajtott homoszexuálisok utáni embervadászata után Orbán Viktor azt nyilatkozta, hogy „a homoszexuálisok bántalmazása az alkotmányban rögzített szólásszabadság törvényes formája”.

Emlékeztetnék Ékes Ilona KDNP parlamenti felszólalására, miszerint "Az azonos neműek élettársi kapcsolatát nem tekintjük családnak, bár maximálisan tiszteletben tartjuk". Tiszteletben tartja, de nem veszi emberszámba sem?

Emlékeztetnék dr. Salamon László (KDNP) Kossuth Rádió „Történet hangszerelve” című műsorában elhangzott kijelentésére, miszerint „a homoszexuálisokat nem tartom embereknek”.

Emlékeztetnék rá, hogy Répássy Róbert (FIDESZ) az azonos neműek élettársi kapcsolatát szimplán gazdasági és vagyonjogi kérdésnek tartja – ezzel degradálva több százezer magyar választópolgár emberi mivoltát és tisztességét is.

Répássy Róbert szerint ez értékválasztás kérdése. Egyetlen dologban egyetértek Répássy Róberttel: ez valóban értékválasztás kérdése. Abszolút az, hogy valaki egyenlő jogokat akar biztosítani az ország állampolgárai számára, vagy éppen kirekesztő, másokat alapvető jogaikban korlátozó nézeteket akar propagálni. Vagyis a FIDESZ apartheidpolitikát hirdetett meg 480-800 ezer magyar homoszexuális választópolgárral szemben!

Egyszóval: egy új FIDESZ kormányzattól a szexuális kisebbségiek semmi jót nem várhatnak. Pláne egy 2/3-os többségű FIDESZ kormányzattól. Ha ez a 2/3-os FIDESZ kormányzat a Jobbikkal koalícióban jön létre, akkor röviden és tömören: végünk van!

- - - - - -

Frigyes | 2009. június 10. | 11:09:12

Periksz | 2009. június 10. | 10:08:48

"Röhej ez a cikk: ideológiai homály üli meg a szerzőt, kezdve a „szélsőjobbos KDNP-n”. Milyen az a KDNP-retorika, ami a Jobbikban ölt testet és nem a KDNP-ben? A KDNP is zsidózik, cigányozik, buzizik? Vigyázzon, nehogy bepereljék indulatba jött szerzőnket!"

A KDNP szerintem keresztény kivitelben ugyanaz, mint a Taliban volt Afganisztánban - egy vallási fanatikus fundamentalista képződmény. És igenis buzizik! Elég néha Semjén nemzettestvér fröcsögéseit végighallgatni, vagy elolvasni Ékes Ilona és Rubovszky nemzettestvér hozzászólásait a bejegyzett élettársi kapcsolatról szóló törvény vitája kapcsán.

rasztaszív | 2009. június 10. | 11:01:15

szerintem pedig viktorkának elég lesz két pofon
ez volt az első

silverfish | 2009. június 10. | 10:56:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

silverfish | 2009. június 10. | 10:54:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

-lyla- | 2009. június 10. | 10:46:00

az ilyen tóthákos-féle jó csúsztatós cikkekkel rövidesen a népszabó is oda jut, hogy elkezdhet a csomagoláson agyalni...

szerencsétlen "véleményvezérek"...

marcotardelli | 2009. június 10. | 10:34:19

Pasinszki | 2009. június 10. | 09:00:21

"Kedves Szabo!
Ha azt nem tudjuk is, hogy kik a gyilkosok, azt tudjuk, hogy nem azok, akiket először gyanúsítottak vele."

Tényleg nem lényeges, de ezt meg hogy érted? Ha nem tudjuk, hogy kik a gyilkosok, attól még lehetnek cigányok. És ugyanúgy lehetnek szerbek, litvánok, vagy magyarok.

És ha már a szerző felhánytorgatja ezt a régi ügyet, akkor vajon miért nem citálja a Mortimer-ügyet, amikor a lánglelkű antifasiszta Gyurcsány azonnal kimondta az ítéletet, parlamanti ügy lett belőle, meg tüntetés, aztán meg egy ki..szott nagy pofára esés.
Na pont az ilyen álságos, aljas hangvételű cikkek vezettek a Jobbik megerősödéséhez a cigányok által sűrűn lakott országrészekben. Az MSZP és sajtója mintha tudatosan a Jobbik szekerét tolná.
De most komolyan.

aaron | 2009. június 10. | 10:33:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Periksz | 2009. június 10. | 10:08:48

Röhej ez a cikk: ideológiai homály üli meg a szerzőt, kezdve a „szélsőjobbos KDNP-n”. Milyen az a KDNP-retorika, ami a Jobbikban ölt testet és nem a KDNP-ben? A KDNP is zsidózik, cigányozik, buzizik? Vigyázzon, nehogy bepereljék indulatba jött szerzőnket!
Megveszekedettek lettek volna akkor délutánonként a Fidesz-gyűléseken a Kossuth téren? Nane. Jakobinus szöveg. Szégyellni való.

redonci | 2009. június 10. | 10:08:24

Bevallom, meglehetősen irritál az, hogy a kommentelők a szavazókat egy-egy véleménynyilvánításuk miatt besorolják 1-1 párt mögé. Tudom, ez ugyanaz, aki egyszer vett egy terméket, az már "törzsvásárló", de szerintem túlzás ez az automatikus pártkötődés osztályozás. Lenézik a zembereket, mintha vki egyszer elkövetett egy hülyeséget, az balek lesz egész életére. Mindenki adottnak veszi, aki szeretne jól élni, az kötelezően választ a párt szlogenekből, s már quasi párttámogató lesz. Itt is a konyhaelemzések szerint a szocik, a fidesznyikek, az akárkik nem önálló, döntésképes választók, hanem a pártok által bemákonyolt, téveszmék rabjai maradnak, míg egy másik párt fel nem szabadítja őket szellemi rabságukból.

regisrac | 2009. június 10. | 10:01:17

magyarország akkor veszett el, akkor lépett a rossz útra, amikor volt annyire nyomorult, hogy hagyta az szdsz-t kiesni. nem is érdemel ez az ország többet, mint amit kapott.

tölgyes | 2009. június 10. | 09:51:11

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. június 10. | 09:48:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

benburns | 2009. június 10. | 09:42:48

Schrecker János | 2009. június 10. | 06:29:17

"Az SZDSZ akkor maradhatott volna versenyben, ha Fodor a hatalomátvétel után tesz egy bátor és határozott lépést és előre hozott választásokra készteti az országot. Szinte biztos, hogy ezzel új szavazókat tudott volna behozni (magam is ilyen lettem volna)."

Nono, kis hamis! Aztán ezt el is hiszed?!

tölgyes | 2009. június 10. | 09:20:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. június 10. | 09:02:11

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Pasinszki | 2009. június 10. | 09:00:21

Kedves medve1942!
Hitler barna volt. Mi zöldek nem fasiszták, hanem környezetvédők vagyunk. Sajnos Csepel sosem volt zöld.

Kedves Szabo!
Ha azt nem tudjuk is, hogy kik a gyilkosok, azt tudjuk, hogy nem azok, akiket először gyanúsítottak vele.

bo-56 | 2009. június 10. | 08:34:36

Te mondtad, hogy Ctrl-C, Ctrl-V, cato!

Mi van?! Aki nem ódákat zeng és nem ájul el a Jobbik "teljesítményétől", amiben azért a legaljasabb indulatok felkavarása a központi elem, az már csak fröcsög?

Szabo | 2009. június 10. | 08:27:45

"egy kiskunlacházi kislány gyalázatos meggyilkolása után, amit minden bizonyíték nélkül rögtön a cigányokra kentek a helyiek, azt mondta, hogy átléptük a lélektani határt (nem az ártatlanul vádolt cigányok védelmére gondolt)"
És pontosan kik is a gyilkosok?

medve1942 | 2009. június 10. | 07:56:46

A "vörös Csepel" időnként "zöld" volt. Ne feljetsük el, hogy Hitler pártja is szocialista munkáspártnak hívódott, kiegészítve azzal, hogy nemzeti.

erlauer | 2009. június 10. | 07:54:18

Schrecker János | 2009. június 10. | 06:29:17!

Fodor megtette ezt a lépést, amikor még megtehette, de a párt frakciója ellenállt.

portius cato | 2009. június 10. | 06:29:53


Most olvastama rovat másik cikkét. Hát elég a ctrl c ctrl v.
Siralmas!


Na ez a vélemény. pontosabban annak szerzője úgy látszik még mindíg nem érti, hogy mi történt. Szokásos kliséivel fröcsög, köpköd. Ez a választás eddig szokatlan mértékű tiltakozó szavazás volt a jelenleg politikai "elit" és politikai rendszer ellen. Mintegy 2/3 nem szavazó, AZ EGYETLEN JELENLEG NEM PARLAMENTI párt, amely érdemben tudott megjelenni a színen. Döntöen onnan, ahol a legtöbb a probléma és legreménytelenebb az élet ma Magyarországon, észak-keletről.

Egy elittel szemben aki képtelen pártfinanszírozni törvényesen aki képtelen megalkotni egy tisztességes törvényt a képviselői státuszról, költségtérítésről, aztán amikor észbekap,cinikusan elkaszál egy népszavazási kezdeményezést.

Mit nem lehet érteni ezen, hogy ma Magyarországon (a Nyugat-Európában szerencsére megszokott módon) a páriák lázadása zajlik a maharadzsák ellen.

Lehet köpködni, meg rasszistázni... Hajrá arccal az SZDSZ teljesítménye felé!

Schrecker János | 2009. június 10. | 06:29:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS
Orbán Viktor gratulál a ...
Orbán Viktor gratulál a Fidesz megválasztott EP-képviselőinek
Népszabadság - Kocsis Zoltán

Arra azonban mérget vehetnek, hogy a dolgot nem lehet olyan egyszerűen elintézni, mint ahogy azt Orbán nem is oly rég jósolta. Nem elég két pofon és "oszt jó napot" ahhoz, hogy a Jobbik militáns szervezetének embereit, a gárdistákat hazazavarják. A Jobbik politikai tényező, pártelnöke büszkén engedhet meg magának antiszemita mondatokat a választás estéjén a televízió nyilvánossága előtt.

Húsz éve a közvélemény egy jelentős része szinte megkövezte a néhai Antall Józsefet azért, mert lélekben tizenötmillió magyar miniszterelnöke szeretett volna lenni. Az is élő magyarságkép volt, kiterjesztő, a Jobbiké is élő, kitaszító.

A Fidesznek e két magyarságkép közt kell egyensúlyoznia, és a Jobbik megjelenéséig ezt sikerrel tette. Orbán nemzetközi konfliktusokat is vállalva vallotta a kiterjesztő nézetet, miközben befelé - a KDNP szélsőjobbos retorikájának segítségével - lekötötte a kitaszító erőket. Csakhogy e retorika - amely minden valószínűség szerint távol esik Orbán valódi lelkületétől, de annyira nem, hogy valaha is belepirulna - testet öltött a buzizó, zsidózó, cigányozó Jobbikban, amely az MTV ostroma utáni időszakban érezte meg, hogy van keresnivalója ezen a terepen. A Fidesz ugyanis, ha kell, komoly erőket vet be azért, hogy szónokolhasson a megveszekedetteknek a Kossuth téren, de ennél tovább biztosan nem megy. Ők viszont elébe mentek: házhoz szállították magukat nem csak a szélsőjobbnak, hanem azok sokaságának is, akik élő konfliktusban vannak a náluk is nyomorultabbakkal, a cigányokkal. És míg Semjén Zsolt cirádás-kacskaringós mondatai ezekhez a tömegekhez nem érnek el, a cigánybűnözés és a zsidómaffia emlegetése igen. Meg annak érzete, hogy egy párt végre törődik velük. Ha hívják őket, mennek. Mennek ők, mennek a gárdistáik. Sokszor akkor is, ha nem hívják őket.

HIRDETÉS

Orbán jó ideje érzi már, hogy jobbról csipkedik a tábort. Nem véletlen, hogy egy kiskunlacházi kislány gyalázatos meggyilkolása után, amit minden bizonyíték nélkül rögtön a cigányokra kentek a helyiek, azt mondta, hogy átléptük a lélektani határt (nem az ártatlanul vádolt cigányok védelmére gondolt). Nem véletlen az sem, hogy az elmúlt hetekben energiáinak jelentős részét kötötte le a Jobbik semlegesítése, az egységes jobboldal szükségességének hirdetése. Mindhiába. Már nem tudott mit tenni, és ha most még csak kellemetlen meglepetés számára a Jobbik térnyerése, később már ennél több is lehet.

Ha onnan kellenek a szavazatok, Kövér László harcba indulhat, de ez reménytelennek tűnik, ha a Jobbik szócsöveként funkcionáló szélsőjobboldali hírportál aktív zsideszezését olvassa az ember. A Jobbik ugyanis már ellenfélként definiálja a Fideszt - nemcsak csipkedni akarja a tábort, hanem karéjt hasítana belőle. A Fidesz lehetőségei tehát látszólag szűkültek. Orbán dönthet ugyanakkor úgy is, hogy ezek a szavazatok vesszenek, s ezért kárpótolhatják őt az MSZP-ből kiábrándultak reménybeli voksai, akik a szélsőjobbra sosem szavaznának, és most hezitálnak. Így a Jobbik a centrumba tolhatja a Fideszt (miközben persze maga is lelkesen dézsmálgatja az MSZP választói hagyatékának sajátos részeit). Ha Orbán ezt a taktikát választja, az lesz a legkomolyabb kihívás a magukat kereső szocialisták számára.

Címkék: EP-választás
 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    51 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS