belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
17. csütörtök

A legális szexpiac közös érdek

Csapó Emma (A prostinak jól megy dolga, július 27.) érzékletesen írja le az utcai prostituáltak mostoha munkakörülményeit ("öltöző a bokor, öltözőszekrény egy nejlonszatyor"), és stricik általi kizsákmányolását ("a munkaidő végét jelzi a főnök, amikor megjelenik, hogy eltegye a napi bevételt"). Ezzel azt sugallja, mintha én helyeselném, sőt törvényessé tenném ezeket a munkakörülményeket. Bár a cikkre utazásaim miatt nem tudtam azonnal reagálni, a téma túl fontos ahhoz, hogy ezt a feltevést válasz nélkül hagyjam. Semmi sem áll távolabb tőlem, mint hogy romantizáló, idealizáló képet nyújtsak a magyarországi szexpiac jelenlegi állapotáról.

Sárosi Péter| Népszabadság| 2009. szeptember 3. |48 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Lady_Chiara | 2009. szeptember 6. | 14:05:41

Igen, én is többre gondoltam:), többet írsz róla.

Na jó, de én mondjuk ugye nem nagyon szeretem a nyílt színes programokat, mondjuk egy kávé előtte/utána a közelben oké, az még jól is esik, de más nem igazán jöhet szóba.

nonameblogger | 2009. szeptember 6. | 13:28:47

Rájöttem hogy az évente három egyéjszakással keveset mondtam, legyen inkább 5-10 :)

nonameblogger | 2009. szeptember 6. | 13:02:14

én úgy tudom, a gésák nem nyújtanak szexuális szolgáltatást, csak szórakoztatnak. Az elit prostituáltak hozzájuk képest elkülönült kaszt.

nonameblogger | 2009. szeptember 6. | 13:01:10

medve1942:
létezik a fogalom, ismerik az emberek. Magyarországon is vannak néhányan akik ezzel foglalkoznak, sok pénzért, de csak a tényleg gazdag emberek engedhetik meg őket maguknak.
Én némileg átmeneti jelleggel működök, nem tudom hogy ez escort-e (legalább félig), majd te megmondod:
Aaz egész estés, vacsorázós találka előfordul, a több órás, lazára, beszélgetősre vett randevú pedig teljesen normális. Néha, mondjuk évente háromszor, egész éjszakára is meghívnak, illetve kb évente előfordul hogy valaki több napra hív.
Eddig még nem volt társasági jelenésem, egyszer hívtak csak de az régen volt, akkor visszautasítottam.
A hosszabb időket jellemzően külföldiek engedhetik meg maguknak, ebben a témában a magyar kliens nagyon ritka. Az áraim nem érik el a nyugati szintet, azaz nem mondjuk 1000 eurót kérek egy éjszakára, hanem kb 200at. Ezt a külföldi középosztálybeli már megengedheti magának.
Ez most escort vagy sem?

LC: tudtommal te bőven nem csak szexet nyújtasz, a 3-4 órás találkáid nem csak abból állnak :).. aki veled találkozik az nem csak a szexért teszi.

medve1942 | 2009. szeptember 5. | 21:02:22

Aha, ha jól olvasom Lady_Chiarát, a fogalom mégiscsak begyűrűzött a rendszerváltás után, csak nekem nem volt hozzájuk szerencsém. Vagyis hogy nem voltam olyan szerencsés, hogy egy escortot megengedjek magamnak...

Lady_Chiara | 2009. szeptember 5. | 19:39:14

Nos, nekem leginkább abból van elegem, hogy az emberek kétféle prostituáltat ismernek: azt, aki utcán dolgozik, és azt, aki escort. Az előbbit lenézik, az utóbbit elfogadják, merthát ugye művelt, nyelveket beszél, stb-stb. Nem tudom, miért, de engem baromira idegesít egyrészt az, hogy azokról sokszor szó sem esik, akik lakásban dolgoznak, másrészt hogy az escort az egyetlen valamennyire megbecsült munka ebben a 'szakmában'. Nos, az escort munka nem nekem való, szerintem a viselkedésem nem eléggé kultúrált, és kísérgetni sem szívesen kísérgetek. De nem érzem úgy, hogy én valamivel kevesebbet nyújtanék, mert én "csak" szexuális szolgáltatást adok meg persze beszélünk meg jóban vagyunk, de NEM kísérgetek.

Egyébként én úgy tudom, hogy a gésák csak a dannájukkal feküdtek le, de ezt csak egy könyvben olvastam, kíváncsi lennék amúgy az igazságra (mondjuk hajlok rá, japánban most is vannak olyan - mindkét nembeli - emberek, akik pénzért beszélgetnek veled egy bárban).

medve1942 | 2009. szeptember 5. | 16:21:16

Érdekes módon nem vettem észre, hogy begyűrűzött volna hozzánk is az "escort" fogalma. Ez a típus - időkeretes, akár napokra - amolyan nyugat-európai gésa, aki kulturált, beszélget, adott esetben idegenvezet, és ha arról van szó, az oirani tevékenységhez is ért. Ami az, amit a gésa hivatásáról hisz az európai közvélemény.

nonameblogger | 2009. szeptember 4. | 16:05:44

annaberg: nem láttam a filmet de leginkább a szakma csődje lehet az illető hölgy :)

Igen, tényleg annyi a találati esély, ezt írtam az én találati esélyem alá is, csak sajnos lemaradt a felcímkézése :P

annaberg | 2009. szeptember 4. | 15:20:41

Lady_Chiara | 2009. szeptember 4. | 15:04:00

ha ez nekem jött, akkor csak sima érdeklődés.

egyébként nincs kifogásom a prostituáltak ellen, számos esetben egy prostituált bevonása jelentős hatással bírt a kliens kéőbbi egézséges és kiegensúlyozott szexuális, családi életére.

Lady_Chiara | 2009. szeptember 4. | 15:04:00

Ez hogy jön ide?

annaberg | 2009. szeptember 4. | 14:57:54

nonameblogger | 2009. szeptember 4. | 13:46:51

mi a szakmai véleménye arról a kollégájáról, aki a K1 filmben azt az 50-es szerencsétlen fickót kicsit ingerült "igyekezz már"-ral ösztönzi gyorsabb és valószínűleg precízebb magömlésre?

az ötös lottó telitalálat esélye amúgy 1:43.949.268




nonameblogger | 2009. szeptember 4. | 14:09:24

11 805 916 207 174 113 053 424 : 1
43 949 268 :1
Ez a szám millió-milliárdszor kisebb mint az ötöslottó találati esélye. Szerintem játszanom kellene, kedvel engem a szerencse :P

nonameblogger | 2009. szeptember 4. | 13:52:08

amúgy ha már LC reklámozza magát akkor én is:
http://letmelookaround.b13.hu
itt vagyok elérhető és itt lehet rólam és a témáról olvasni. A téma kapcsán javaslom az elmélet/szövegelés kategóriát, vendégügyben pedig a Vendég/esetleírás részt. Bemutatkozásügyben pedig az Első témakört :)

nonameblogger | 2009. szeptember 4. | 13:46:51

LC: hogy te milyen jól ismersz :))

Dr Photon: tudomásom szerint a kényszerprostitúció, sőt, maga a futtatás is bűncselekmény, ehhez nem kell a Jobbik. Éppenséggel a legalizálásra törekvők nagyon komolyan veszik ezt a témát, és minden cikkhez odaírják, nehogy véletlenül rásüssék a bélyeget, ehhez képest el sem olvastad, pedig egy bekezdés csak erről szólt. Gratulálok a tájékozottságodhoz.
Ismerem a cikk íróját, nem maffiabérenc.

Sosem mondtam hogy nem létezik kényszerprostitúció. Azt viszont állítom hogy a lakásprostituáltak túlnyomó többsége teljesen önkéntes.

"Szerencses az a prostitualt, akit nem kap el a maffia, de ez barmikor megtortenhet vele, mert a prostinak hire megy es elobb utobb a maffia kerni fogja tole a jattot."

Nemmondod..

A lányok ugyebár a neten hirdetnek, nincs elbújási lehetőség, a hirdetőoldalakon ott van mindenki egymás mellett és abból nincs olyan sok, hiszen a vendégek leginkább a lagnépszerűbbeket látogatják. Ha egy lány hirdetni akar akkor bőven elég ha 2-3 oldalra felteszi magát, a legnépszerűbb helyekre. Én pl két oldalon vagyok, az egyik azért mert azt a külföldiek könnyen megtalálják, a másik az az aktuálisan legnépszerűbb portál.
Számold ki egyszer, hogy ha a maffia az irányítása alatt tartja az egész piacot, csak engem nem, ő adja fel és ellenőrzi a hirdetéseket, beszámolókat a lányokról, azt hogy van-e valaki új, mindent, azaz mondjuk havonta végignézi az oldalt, mennyi az esélye arra hogy nem szúr ki öt és fél éven keresztül? Mondjuk havonta egyszer végignézi (sacc 100 lánnyal kalkulálj) és 50% esély van arra hogy kiszúrja az új csajt. Az esély hogy észrevesz ahhoz képest hogy nem vesz észre,
11 805 916 207 174 113 053 424 : 1

Öt és fél éve vagyok a szakmában. Nem titkolom hogy egyedül dolgozom, hogy nincs védelmem, sem rendőrségi kapcsolatom. Bárki kérdezi, megmondom, ha egy maffiózó fel akar térképezni csak bejelentkezik hozzám és találkozunk.

Az elején alkalmazottként kezdtem, több hónapot dolgoztam a "maffiának", azaz valakinek aki lakást bérel meg hirdetést ad fel és cserébe kéri a "jattot". Nem csak ezt a valakit ismertem hanem mást is. Amikor leléptem hogy önálósodjak fel sem merült hogy megállítsanak, pedig még be is szóltam, kritizáltam az üzletvezetést.
Járt nálam vendégként több olyan pasi is aki lányok futtatásával foglalkozik. Egyik sem akart beszervezni és egyik sem kényszeríti a nála dolgozó lányokat. Ne keverd a feketemunkát a rabszolgamunkával.

"pl a veszpremi gyilkossag kapcsan is kiderult, hogy kenyszerprostituciot is uzott a vadlottak nemelyike"

Ez most hol érv? Vannak házastársak közti gyilkossági esetek is, mégsem azt tartjuk tipikusnak a házasságban és nem tiltjuk be a házasságot érte. Ez kissé talán kevés ahoz hogy ítélkezz.
Amúgy nem tudom hogy mire gondolsz, nem láttam a hírt. Elképzelhetőnek tartom hogy így van, bár félek hogy a futtatást kevered a kényszerprostitúcióval. Az utcán elképzelhetőnek tartom hogy nagy a maffialefedettség, ami ellen fel kell lépni. Viszont ez most is büntetendő, a prostitúció illegalizálásával aligha segítünk a lányokon, csak még jobban fognak szívni. Ehhez képest nem ártana átcsoportosítani némi rendőri erőt.

"Mit gondolsz, miert jelenik meg ennyi cikk mostanaban a prostitucio tovabbi liberalizalasanak temajaban?"
Remélhetőleg azért mert nekem is, másnak is tele van a hócipője azzal hogy diszkriminálva vagyunk, hogy nem tudok rendes munkaként elszámolni vele, hogy a párom csak azért börtönbe kerülhet mert a párom, a New Yorki egyezmény értelmében (kitartottság bűncselekménye, akkor merülhet fel ha én többet keresek ami ez esetben nem nehéz ugyebár). A cikk íróját pl ismerem, nem maffiabérenc, hanem a szabadságjogok érdeklik, pl az enyém, ami nagyon jól esik. Ellenben sokak hülye dumájával akik büntetni akarnak vagy engem vagy a páromat, a vendégeimet (akik közül sokan nagyon kzel állnak hozzám és sosem bántotak senkit), vagy elmegyerázzák hogy én nem vagyok elég érett hogy önállóan válasszak foglalkozást.


Azért vicces hogy te mondod nekem, hogy ne mondjak valamit mert te többet tudsz. Enyhén szólva is nekem van több rálátásom a témára, én ugyanis nem filmakből vagy ez alapján válogatott újságokból tanulmányozom a témát.

"Mit gondolsz, miert jelenik meg ennyi cikk mostanaban a prostitucio tovabbi liberalizalasanak temajaban? "
Mit gondolsz miért jelenik meg annyi cikk a prostitúció engedélyezése ellen? Biztosan mind maffiabérencek, hiszen minden fekete iparágnak érdeke hogy fekete és adómentes meg ellenőrizetlen is maradjon.

Lady_Chiara | 2009. szeptember 4. | 10:53:47

Majd hamarosan ír szerintem NNB, hogy érdekes módon őt 5 év után sem zargatta a maffia, de addig is közbeszúrnám: hogy hogy nézne ki az, hogy engem megkeres?:D Én interneten hirdetek, mégis mihez kéne "védelem"? Vagy akik lakásokban dolgoznak... ez kb. olyan, mintha a saját lakásomba csöngetnének be egyszer, hogy "ó, helló, LC, ha nem adsz pénzt, betörünk és elviszünk mindent" - na de most komolyan:D

A LEGALIZÁLÁS miért a FUTTATÓnak hoz pénzt? Amit eddig szabályozatlanul csinált, az után most adózni kell, ez most akkor miért is jobb? Erősebben üldözik majd - remélhetőleg - a kényszerprostitúciót, ez miért is jobb?

És továbbra is fenntartom a kérdésem: miért ne találkozhatnék X-szel és feküdhetnék le vele y ft-ért? Ez miért zavar bárkit is?

Dr Photon | 2009. szeptember 4. | 09:46:12

nonameblogger | 2009. szeptember 3. | 15:09:27
A magyarorszagi helyzet egyltalan nem normalis prostitucio ugyeben sem, hiaba is mondod. pl a veszpremi gyilkossag kapcsan is kiderult, hogy kenyszerprostituciot is uzott a vadlottak nemelyike. A Der Spiegel ezzel kapcsolatos tematikus szama iranymutato es garantalt, hogy magyarorszagon a helyzet csak rosszabb. Allitolag evente kb 200 ezer keleteropai no megy nyugatra prostitualtnak. Moldaviaban es Ukrajnaban oriasi tomegek probaltak ebbol megelni.

Szerencses az a prostitualt, akit nem kap el a maffia, de ez barmikor megtortenhet vele, mert a prostinak hire megy es elobb utobb a maffia kerni fogja tole a jattot.

Mit gondolsz, miert jelenik meg ennyi cikk mostanaban a prostitucio tovabbi liberalizalasanak temajaban? Azert, mert ez oriasi profitot hoz a futtatoknak (pl a Kings' City vallakozas lenne valoszinuleg ilyen giga-prostitucio) es a cikkeken keresztul probaljak puhitani a kozvelemenyt es a politikusokat, hogy ezt az uzletet es megalazast is le tudjak nyeletni a tarsadalommal. Egyetlen garancia van arra, hogy prostitucio ugyeben a futtatoknak veguk lesz, ez pedig a Jobbik hatalomhoz jutasa. Sajnos a Fidesz aligha allna magatol helyt a kiszolgaltatott nok jogaiert. Az ballibek meg toleraljak az embertelen rabszolgasagnak ezt a formajat, mert hozzaszoktak a masik ember merhetetlen megnyomoritasabol szarmazo haszonhoz, a gatlastalansag naluk 'moralis' standard.

nonameblogger | 2009. szeptember 4. | 03:36:38

medve1942: akkor ez semmivel sem hitelesebb mint a másik K1 :DD
bírom hogy egyesek ilyen információk alapján óhajtanak cáfolni pl engem. És gyakran fel vannak háborodva hogy miért nem hiszek nekik... pedig biztosan az adott film/cikk az igaz, én meg csak véletlenül látok mást magam körül évek óta, mázlim van. Vagy hallucinálok, bezzeg a filmkészítők/cikkírók, ők soha...
Ennyi mázlival minden héten megnyerném valamelyik lottót :D:D

medve1942 | 2009. szeptember 4. | 01:08:54

Történetesen én elég jól ismertem a hetvenes-nyolcvanas évek egyes lányait minden virág tekintetében, Pipacstól Ibolyáig (utóbbin a József korúti, nem az Egyetem utcai értendő). A filmet kb. 20 éve láttam, egyes szereplőit személyesen ismertem, tudtam például, hogy a filmen borotvával megvágott arcú Évának NINCS megvágva az arca. Szóval, olyasféleképp volt ez dokumentum, mint a tévében látható. Őszintén szólva, nem tudom, milyen volt a tipikus "manus" a filmben, az életben ilyen is, olyan is, esetleg akár nő is lehetett, sőt, még az sem volt képtelenség, hogy nő volt a strici, vagy egy pasi egyszerre volt egyfelől futtató, másfelől vendég. Mindez némileg összefonódva a rendőrséggel. Egyszer az Ibolyában elsötétült az ég, razzia jött be, a dupla Piedone méretű Varjú Vilmossal (meghalt, súlylökő volt). Megnézte a személyimet, aztán szólt az egyik sarokban ülő "barnás felhámú" filmkritikusnőnek valamit. Mégpedig azt, hogy "vigyázzatok, azt a pasi a sarokban újságíró!" (Merthogy egy időben az voltam.) A nyomozás legegyszerűbb módjainak egyike ugyanis az volt, hogy egy rita eset, pl. OTP-rablás, sorozatkéjgyilkosság után megkérdezték a lányokat, miről tudnak. Mellesleg, ott lehetett lányokra számítani, ahol ki volt írva, hogy fegyveres testületek tagjainak tilos belépni.
Hitelesen Thonhäuser írta le ezt a világot a 2000 körüli emlékirataiban.

Cuba Libre c.C. | 2009. szeptember 3. | 22:24:26

Kedves Chiara és Nonameblogger !

A filmnek semmi köze ahhoz, amiben éltek. Egy teljesen más, primitív világot mutat be, ami csak az akkori idők erkölcsi hozzáállásán keresztül érthető, ahol a tiltott dolgokon szörnyülködni kellett, hogy bemutatva örömködhessenek benne.De semmi köze a mához.

Üdv:Cuba Libre c.C....hasta la victoria siempre !!!

Lady_Chiara | 2009. szeptember 3. | 20:34:28

Na várj - hogy mutatták be hihetetlenül tisztán? Úgy, hogy mindenkit kizsákmányolnak?

nonameblogger | 2009. szeptember 3. | 20:20:42

medve1942:
Nem láttam a filmet. Ott hogyan jellemzik a tipikus klienst?

Én kissé idegenkedek az ilyen feltáró jellegű alkotásoktól... főleg ebben a témában. Túl gyakran befolyásolják ilyen-olyan körök a kicsengését. Ez hatványozottan igaz egy ilyen témára, ahol az érintettek nem tudnak kiállni hogy cáfoljanak.

A kurva most is illetlen szó, illetve pejoratív és degradáló. Gondolj bele, ha valakinek az anyját annak nevezed akkor az illető kb megver. Nem véletlenül.
A foglalkozásra vannak jobb, semleges kicsengésű kifejezések is.

medve1942 | 2009. szeptember 3. | 20:05:56

Hurrá! "Dobray György filmje a nyolcvanas évek árnyékos magyar valóságába kalauzol minket. Olyan valóságba ahová az akkori rendszer nem akarta, hogy a polgárok belássanak. Ez egy őszinte film a prostituáltakról, azokról a lányokról (és fiúkról), akiről még soha nem készült ennyire tiszta alkotás."
Vagyis az élet nagy témáiban még nem működik az Alzheimer-jelenség.
Más kérdés, hogy a fenti szöveg videoreklám, és a néhai Ibolya presszó filmkritikusnői a József körúton kevésbé lelkesedtek az alkotás tisztaságáért.


medve1942 | 2009. szeptember 3. | 20:01:05

Annaberg egy 1989-es izé... mondjuk, hogy... dokumemtumfilmre gondolt, amelynek volt 2. része is, és a K a ká... rövidítése volt, merthogy a "kurva" akkortájt még illetlen szónak számított. Talán Dobraynak hívták a rendezőt, ez most csak szenilitásteszt, mindjárt utána nézek.

komszomol | 2009. szeptember 3. | 19:43:42

"strogg | 2009. szeptember 3. | 15:41:10

Az asszonyt pedig sosem csalnám meg!"

Speciális eset vagy, ha igaz. Ha igaz!!!! A társadalmi szabályokat viszont az átlagra kell szabni. Az átlag férfi félrekefél. És az átlag nő is.

komszomol | 2009. szeptember 3. | 19:21:36

"lyan szabályozást szeretnék látni, amely a szexmunkás mint munkavállaló védelmét helyezi a középpontba, őt próbálja helyzetbe hozni, az ő munkakörülményeit javítani"

Más természetű munkák esetében erre még sokkal égetőbb szükség volna. Nem tűnik fel, pajtás?

nonameblogger | 2009. szeptember 3. | 19:14:36

Annaberg: A bunyóssportra gondolsz? Mert annál semmi nem áll távolabb tőle.

a tipikus kliens (nem utcaiaknál, ott nem tudom, ez most az én közönségem, amely enyhén, de nem vészesen válogatott) 30-65 éves, nős vagy hosszabb kapcsolatban él amiben hiányol valamit, néha a szexet, néha az intimitást meg az elfogadottságot, esetleg csak a változatosságot. Közép, felső középosztálybeli és inkább szellemi munkával foglalkozik, nem nőgyűlölő. Megjelenését tekintve átlagos. Úgy általában is átlagos a saját társadalmi rétegén belül, nem jellemző hogy nőgyűlölő lenne vagy perverz vagy antiszociális.

Van egy olyan réteg, inkább kisebbségnek mondanám, akit én lehetőleg nem fogadok : ők kimondottan egyoldalú, szolgáltatásjellegű dolgot akarnak, komolyabb személyes kontaktus nélkül.

nonameblogger | 2009. szeptember 3. | 18:58:32

strogg:
Az utcai lányok és a "társalkodónők" között van egy meglehetősen széles réteg, nemrég olvastam hogy ők többen is lehetnek mint az utcaiak. Ez a net elterjedésével jött létre, ott hirdetnek, erre specializálódott weblapokon. Ők lakásokban rendelnek, nagyrészt önkéntesek, "munkavállaló" jelleggel vagy önálóan működnek és nem "menet" van náluk hanem időkeret. Hagyományosan egy vagy fél óra, illetve ezek kombinációi. Elkülönülnek az utcai lányoktól, és néhányukat, pl engem is, időről időre igénybe veszik hosszabb időtartamokra is, nem tisztán szex céljából hanem társaságnak is. A férfiak többsége jobban szereti őket mint az utcai lányokat, egyrészt a higénia és a kulturáltabb körülmények miatt, másrészt viszont azért mert ebben a közegben már lehetséges az előzetes barátkozás és a kölcsönös, vagy részben kölcsönös örömszerzés is, ha a lány is akarja.

Természetesen szíved joga elítélni az ilyen eljárogatós férfiakat, de szerintem csak annyi értelme van tiltani és büntetni őket vagy a lányokat, amennyire a hűtlenséget van értelme büntetni.

Villon | 2009. szeptember 3. | 17:22:39

Sex van volt es lessz.
En a legnagyobb problemat a kepmutato tarsadalomban latom.
A srticik, akik verik a lanyokat, azert, hogy "engedelmesebbek" legyenek
szinten megerdemelnek egy ket strofat.
Akinek pedig "moralis" elvarasai vannak,a sajat ertekrendje szerint,
talan elgondolkozhatna azon, hogy mas ertekrendek is vannak a vilagon,
es nem biztos hogy O(xy) a sarkcsillag.

annaberg | 2009. szeptember 3. | 16:49:24

strogg | 2009. szeptember 3. | 09:28:31

a keresleti oldal archeotípusát megtalálod a K1-ben.

és 1989 óta keveset változott ilyen tekintetben a világ.

strogg | 2009. szeptember 3. | 16:20:51

Cuba Libre c.C.: :))))))))))))))

Lady_Chiara | 2009. szeptember 3. | 16:20:34

Azért próbálkozni lehet:) ezért is ajánlom mindenki figyelmébe a blogom (különös tekintettel a legelső és legutolsó bejegyzésre)

Cuba Libre c.C. | 2009. szeptember 3. | 16:13:16

Kedves Strogg !

A hűség a gyávák erénye :-))) /Ez nem komoly./
Ez a világ egyébként teljesen más, mint amit gondolnak róla.De ezt annak, aki nem tudja, nem lehet elmagyarázni.

Kedves Chiara !

Neked sok szép napot és normális vendégeket kívánok.

Üdv Nektek: Cuba Libre c.C.....hasta la victoria siempre !!!

strogg | 2009. szeptember 3. | 15:56:41

Lady_Chiara:
Mert én személy szerint úgy érzem, hogy magamat, és a másikat is lealacsonyítom. Méltatlan mindkét félnek.

Lady_Chiara | 2009. szeptember 3. | 15:46:25

Strogg: kifejtenéd bővebben, hogy miért ítéled el őket?
Amúgy én sokszor gondoltam rá, hogy nem lenne rossz egyszer kipróbálni ezt a másik oldalról. És amikor eszembe jutott az indok, hogy "de csak azért kedves velem, mert fizetek neki", rájöttem, hogy a pincérnek is akkor adok borravalót, ha kedves.

strogg | 2009. szeptember 3. | 15:41:10

nonameblogger: én abból indultam ki, amit az út mellett látok, amikor megyek vhová kocsival.
Ha a "kultúrprostitució" kérdéskörét feszegetjük, akkor inkább nevezhetnénk "társalkodó hölgynek", vagy jobb helyeken megengedett a "hostess" kifejezés is rájuk nézve. Az útszélit meg k- nak szokás hívni.
Maga a prostitució azért nem fog sosem eltűnni, mert gyakorlatilag -valamilyen mélységben- bárki művelheti.
Persze gyomor kérdése az egész.
DE!
Magát a prostituáltat nem ítélem elé.
Ami azt illeti ritka tisztességes szakma abból a szempontból, hogy pénz cserél gazdát szolgáltatásért. Egyszerű tiszta játék. Semmi ködösítés, semmi taktikázás, semmi "korrupció" (tudom ,ez most mókás volt így:)

Viszont a kuncsaftot nagyon elítélem.
Én is hímnek születtem, nekem nem kell bmutatni milyen ha elönti az agyadat a tesztoszteron (a természet legerősebb hormonja, szó szerint elhomáylosul az agy), de akkor sem vettem igénybe ilyen szolgáltatást!
Pedig fiatalon az ember mindenre repül ami nőből van :))))

Az asszonyt pedig sosem csalnám meg!

Cuba Libre c.C. | 2009. szeptember 3. | 15:37:44

kedves Nonameblogger!

Teljesen igazad van.

Üdv:Cuba Libre c.C........para siempre !!!

Cuba Libre c.C. | 2009. szeptember 3. | 15:36:08

Ez a kérdés nem olyan, mint a foci. A szabályozásába csak azoknak kellene beleszólniuk, akik kiismerik magukat.Az erkölcsi megítélése más, azt mindenki elrendezheti magának.A hozzászólások egy részéből csak az ismerethiány olvasható ki.Aki azt hiszi, hogy megszüntethető a prostitúció, az nem kis mértékben téved.Csak annyi: az utak menti prostitúció ma már alig éri el az iparág kér százalékát, gyakorlatilag teljesen roma kézben van.Ezt a formát viszont minden erővel üldözni kell.

Üdv:Cuba Libre c.C.....hasta la victoria siempre !!!

nonameblogger | 2009. szeptember 3. | 15:09:27

Dr Photon:

Szép elmélet, de a magyarországi helyzet teljesen korrekt, például aki akar, az bérel egy lakást és elkezdi, saját szakállára, saját hirdetéssel, maffia nélkül. Én ezt csinálom már öt és fél éve, soha nem próbákozott nálam a maffia. A lányok többsége ebben a rétegben teljesen önkéntes, néha egyedül dolgoznak, többségében lakásokban "managereknek".

a témában elég sokféle írás megjelenik, elég kevés az autentikus.

A cikk írója amúgy élesen elhatárolja magát a kényszerprostitúciótól, ha figyelmesen olvastál, észreveheted. Az utolsó bekezdés teljes egészében erről szól.

strogg:

a lányok többségét tudtommal nem az utcaiak alkotják. Fürdeni is szoktak, konkrétan minden találka előtt közvetlenül biztosan, ez elvárás is.
A kliensek többsége nem párzik mint az állatok és normálisan, kulturáltan viselkedik, nem erkölcsi nulla.

Renia: feketemunka minden társadalomban van, ahol nem figyelnek rá hogy megakadályozzák, sok ember van aki nem szeret adót fizetni ha nem muszáj. A feketemunka vizont nem jelent kötelezően se kényszermunkát, sem kiskorúakat. A kliensek többsége Magyarországon például irtózik a fiatalkorú lányoktól és a kényszerítettektől, még véletlenül sem akar ilyesmibe keveredni, bántani sem akar senkit. Még a bunkóbbja is egyszerűen igénybe akar venni egy szolgáltatást, nem mozgatja olyasmi hogy alázni akar. Az általad említettek egy nagyon szűk, a többiek által megvetett réteget alkotnak.

Neked lehet hogy nincs szükséged szexpiacra de attól még talán ne döntsed el mások helyett hogy mi kell nekik. Sem a kliensekről, sem a szolgáltatókról.
Talán nem kellene két ember önkéntes akcióját bübtetni az egyik oldalról, mint "erőszakot". Kissé groteszk a dolog.

miskun:
"Kizárólag aberráltak élnek ezzel, mivel képtelenek normális, emberi kapcsolat kialakítására a másik nem képviselőjével. Ezért inkább pénzért kihasználják, megalázzák őket, miközben a pénz zöme a stricik zsebét tömi."

Ott vagy hogy ezt így kijelented? Szerintem nem. Én ott vagyok és azt mondom hogy butaságot írsz. Éppen nem jellemző hogy kihasználnának vagy megaláznának. És az sem hogy máshogy nem képesek normális emberi kapcsolatot kialakítani. Ott vannak az ismerőseid között, rengetegen, könnyen lehet hogy kedveled őket, közel állnak hozzád, és teljesen képesek normális kapcsolatokat kialakítani. Csak nem mondják el neked hogy hova járnak, mert akkor elkezdenél fröcsögni vagy téríteni., a hozzáállásoddal ennyit biztosan elérsz.

A lányokhoz járó pasik többsége inkább csak egzotikumként jár lányokhoz, vagy azért mert otthon valami hiányérzete van, de szeretőt nem akar tartani, az már nem fér neki bele erkölcsileg. Ők inkább az érzelmi megcsalást tekintik hűtlenségnek, azt hogyha beleszeretnek egy lányba.

Terminátor | 2009. szeptember 3. | 14:23:34

Prostituált = női vámpír.
És a vérszívás (felgyűlt örökítőfolyadék sok ebihallal) után a megszívatott hapi (múló) örömmel távozik.

Lady_Chiara | 2009. szeptember 3. | 14:19:49

miskun: elárulnád, hogy én kinek teszek rosszat azzal, amit teszek? És ha az a válasz, hogy a megcsalt feleségeknek, arra csak annyit tudok mondani, hogy ezek szerint azt is büntetni kéne, ha valaki valakinek a szeretője.

miskun | 2009. szeptember 3. | 14:03:25

Legális szexpiac.
Blablabla
Már megint egy ostoba vélemény egy abszolút deviáns, mind a társadalomra, mind az egyénekre csapást jelentő jeleségről a humanizmus köntösébe bújtatva.
A szexpiac - akárki akármit mond - a bűnözés melegágya.
Ha legalizálják ezt a nőket, gyereklányokat lealacsonyító, megalázó bűnözési formát, akkor megnő a lány-, ill. gyereklánykereskedelem, a kábítószer forgalmazás és egyéb, ezekhez kapcsolódó bűncselekények aránya az adott helyen. (Nem beszélve a nemi betegségek fokozott terjedéséről)
Lásd Hollandia, s benne Amszterdam. Csak a közelmúltban pár hazai szervező és futtató bukott le azzal, hogy külföldi munka ígéretével csábítottak el nőket, lányokat, kint pedig - miután némelyikükekt megerőszakolták - szexmunkára kényszerítették őket Amszterdam ilyetén negyedében.

S azzal érvelnek ezek az álhumánus szabadságjogos barmok, hogy azért is kellen legalizálni ezt a társadalmi mocskot, mert van erre igény, és hiába tiltják, mégis művelik.

Nos - többször leírtam már -, tiltják például a gyorhajtást is, mégis vannak, akik száguldoznak. Nosza, jelöljünk ki türelmi zónákat, ahol kedvükre száguldozhatnak az uatósok, motorosok. A gyalogosok, és a közlekedés többi résztvevője meg magára vessen, ha baja származik ebből, mert joga van mindenkinek a száguldáshoz!

Tiltják ám az autó feltörést is, mégis van erre igény, mert törnek fel autókat. Nosza, jelöljünk városrészeket türelmi zónának, ahol nyugodtan lehet autót feltörni, hadd élvezzék a szadabság jogokat a deviáns alakok.

Tiltják bizony az állatkínzást is, aztán mégis vannak, akik kínoznak állatokat. Ezek szerint erre is van igény. Hát akkor itt a megoldás! Jelöljünk ki türelmi zónákat, ahol minden következmény nélkül lehet állatokat kínozni.

És még hosszasan lehet sorolni azon társadalomromboló cselekményeket, amelyeket hiába tiltanak, mégis csinálják az aberrált emberek.
Ugyanez igaz a szexpiacra is.
Kizárólag aberráltak élnek ezzel, mivel képtelenek normális, emberi kapcsolat kialakítására a másik nem képviselőjével. Ezért inkább pénzért kihasználják, megalázzák őket, miközben a pénz zöme a stricik zsebét tömi.

Lady_Chiara | 2009. szeptember 3. | 13:16:18

Kicsit összeszedetlen lesz a kommentem (lázas vagyok és náthás, szóval nem épp a helyzet magaslatán), de azt hiszem, muszáj válaszolnom.
A kiinduló helyzet: "szegről-végről" prostituált vagyok: azért "szegről-végről", mert nagyjávól 2-3 állandó vendégem van, és nem dolgozom túl sokat, mert egyelőre tanulok (nagyjából diákmunka-jellegű a dolog - egyébként igen, elmúltam 18).
- "Eleve, a kenyszerhez hozza kell szamitanunk azt az altalanos gazdasagi helyzetbol fakado kenyszert is, ami futtato nelkul is a prostituciora kenyszerit noket."
Szerintem akkor vegyük ide azokat is, akik szemetet szednek, mert jobb munkát nem találnak - őket ne védjük meg valamilyen szinten? Persze, tény, hogy ebből sokkal jobban meg lehet élni, és elég szomorú, hogy sok rendesnek mondott munkából meg nem - ez tényleg szomorú? De miért kéne megtiltani, hogy ha én több pénzt akarok keresni, többet is kereshessek?
- "mindenféle szedett-vedett nőcskékkel (aki egy napos meló után ki tudja mikor fürdött utoljára)": remélem nem feledkezel meg azokról, akik lakásban fogadják a vendégeket, vagy házhoz mennek. Nem mindenki engedheti meg magának, hogy kibéreljen egy lakást, és mivel ugye a törvény szerint prostituált csak egyéni vállalkozó lehet, ha egy más által fenntartott lakásban dolgozna, és ezért fizetne, az ugye már futtatásnak minősülne, ergo törvénytelen - szerintem ezért is kényszerülnek többen az utcákra. És ahogy Sárosi Péter is megírta, a jelenlegi körülmények között (nincs türelmi zóna) sok lány (és fiú!) nem is igazán tud mást tenni.
- "Ahol legális, ott is működik az illegális." - igen, és máshol is van feketemunka és kényszerítés. Ezek szerint az építőmunkásokat is tiltsuk el a munkától? (tudom, megint sarkított példa, hiszen ugye új épületekre szükségünk van, de ahogy a mellékelt ábra mutatja, prostituáltakra is)

kicsit hosszú lett a válaszom, bocsi. Mindenesetre figyelmetekbe ajánlanám a blogom (www.carinamachiara.b13.hu), bár erről nem sok szó esik, a legfrissebb bejegyzésben megtalálható a véleményem.

Terminátor | 2009. szeptember 3. | 13:01:04

Mit kíván a magyar nemzet?

1. Szép prostituáltakat!
2. Olcsó prostituáltakat!
3. Kedves prostituáltakat!
4. Ingyenes prostituáltakat!
5. Olyan nőket, akik idegenhez odamennek, csak úgy beszélgetnek, és nem félnek tőlük.
6. Olyan nőket, akik idegenhez odamennek és megkérdezik: -Szia, van kedved ingyen…?
7. Olyan férjeket akik megkérdeznek: -Tetszik az asszony? Szeretnéd egy órára ingyen?
8. Olyan bombázókat akik odajönnek hozzám és azt mondják: ha veszel gumit táncolhatsz rajtam!

Whammy | 2009. szeptember 3. | 12:48:29

Azt gondolom, hogy a helyzetet két irányba lehetne mozdítani, s persze előbb ezt kellene tisztázni a társadalommal.
Az egyik megoldás a svéd példa, ahol társadalmilag negatív hozadékú dolognak tartjuk a prostitúciót, ezért tűzzel-vassal ellenezni kell, valószínűleg a felhasználó oldaláról. Ezzel együtt szerintem minden hozzá kapcsolódó dolgot (pornó, szexshopok, erotika kiállítás stb.) szigorúan tiltani kellene.
A másik megoldás a helyzet legalizálása, megfelelő és értelmes törvényi szabályozás, ami lehetővé teszi a kizsákmányolás csökkentését. Ez belefoglalna a törvényes munkavégzés helyének normális kijelölését, egészségügyi ellenőrzést, adózási ellenőrzést stb. Tehát egyfajta legalizációt. Ilyen van mondjuk Új-Zélandon vagy Hollandiában.

A mostani állapot talán a legrosszabb főleg az ebben az iparban leginkább kiszolgáltatottaknak, vagyis a testüket felajánló nőknek + férfiaknak. A mostani rendszer leginkább a striciknek kedvez és irdatlan módon növeli az amúgy sem kicsi hazai korrupciót.

Renia | 2009. szeptember 3. | 10:52:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

gatoth2 | 2009. szeptember 3. | 10:00:42

Teljesen egyetértek, nem is értem, hogy miért kell még mindig ezeréves szabályokat hagyni érvényesülni (hisz valszeg a társadalmi hozzáállás miatt illegális még most is gyakorlatilag).
A másik, hogy amire van kereslet, azt úgyis kielégítik, ha nem törvényes, akkor majd a maffia. Kérdés, hogy nem érné e meg jobban, ahelyett, hogy a rendőröket fizetjük ezeknek üldözésére, bevonnánk őket a közteherviselésbe. Nekik is jobb lenne így, hisz nem zsákmányolnák ki őket a stricik, ha legális vállalkozásban működhetne a dolog.

Persze szerintem ez ugyanúgy vonatkozik a kábítószerekre is. Vajon mennyivel lenne több drogos, ha legális lenne? Szerintem semmivel. Már csak azért is, mert a tiltott gyümölcs mindig édesebb. És vajon nem hozna e több hasznot az államnak, ha megadóztatnák az ebből való bevételeket, minthogy milliókat (vagy akár milliárdokat) költenek a drog elleni harcra.

Az a baj, hogy idejétmúlt normák szerint élünk, amiknek valójában semmi értelme, csak pár ezer éve egy könyvben megírták, hogy mit szabad és mit nem...el lehetne már felejteni ezeket a 3. évezredben nem?

strogg | 2009. szeptember 3. | 09:28:31

Szvsz sok hűhó a semmiért.
Annó voltak piroslámpás házak. Nagyon kultúrált szalonokká fejlődtek, ahol legalább valami normális környezetet teremtettek a szexhez.
Persze nem lehetett már akkor sem a kint álló lányt eltiltani a foglalkozásától...
Tehát a probléma nem megoldható, ez a probléma egyidős az emberi társadalmak kialakulásával. DE lényegesen áttekinthetőbbé, és kultúráltabbá tehető a piroslámpás házakkal.

Nem mellesleg (az én véleményem szerint) ne maz a szomorú, hogy a csaj kint áll az úton, hanem az, hogy ez megéri neki. Milyen ember az, aki mindenféle szedett-vedett nőcskékkel (aki egy napos meló után ki tudja mikor fürdött utoljára) szexel valami Isten háta mögötti bozótosban? Mint az állat, párzik!!!
Ezen is el kéne gondolkodni, hogy ilyen erkölcsi nullák alkotják a keresleti oldalát a prostituciónak.

Dr Photon | 2009. szeptember 3. | 09:28:30

A cikk szerzojenek es minden mas ebben a temaban cikket ironak is vilagosan el kellene hatarolnia magat attol az uzemszeru kenyszerprostituciotol, ami ma a prostitucios ipart jellemzi. En leginkabb a nemetorszagi helyzetrol szoktam olvasni, a Der Spigelnek tematikus kiadasa is volt ezugyben. Ez alapjan mondom, amit mondok es feltetelezem, hogy a magyarorszagi helyzet csak rosszabb. Eleve, a kenyszerhez hozza kell szamitanunk azt az altalanos gazdasagi helyzetbol fakado kenyszert is, ami futtato nelkul is a prostituciora kenyszerit noket. vannak, akik ezzel a helyzettel visszaelnek es kihasznaljak a kiszolgaltatott noket, meg ha megoly 'kulturalt' bordelyokban is. Ez a lepfobb oka, amiert melyenm ellenzem pl a Joav Blum nevevel is femjelzett (meg a Lauder csoporteval is!) Kings' City nevu vallalkozast es oszinten remelem, hogy nem lesz belole semmi. Ugyanis ez egy gigaprostitucios vallalkozas lenne ha megvalosulhatna. hogy nem szegyenlik magukat a Lauderek, hogy a nevuket ilyesmihez adjak!

Amugy pedig, a prostitucio csak es kizarolag akkor valik atlathatova es biztonsagosabba, ha a prostitucios es egyeb penzek mozgasa kovethetove valik. Szamtalanszor javasoltam mar, hogy eppen ezert meg kell szuntetni a keszpenzhasznalatot es csak kartyas es csekkes fizetes volna, megpedig ugy, hogy allami regisztracion menne at minden egyes penzugyi transzfer, meg a legkisebb vasarlas is. Igy a penz mozgasa ellenorizheto volna es tobbek kozott a prostitucioban erdekelt maffiak hatekonyan visszaszorithatova valnanak. A legnagyobb csalodas szamomra, hogy nincs a politikaban szamottevi ero, ami felvallalna ezt a kezdemenyezest es megszuntetne a keszpenzt es regisztralna es ellenorizne a penzforgalmat, termeszetesen a banki penzkezelesben megszokott diszkrecio mellett.

HIRDETÉS

Népszabadság - Marabu

A szerző a Társaság a Szabadságjogokért tagja

Nem tagadható, hogy ma sok szexmunkás kiszolgáltatott és kizsákmányolt helyzetben van (bár egyáltalán nem mindegyik), és hogy a politika nem volt képes ezen érdemben változtatni az elmúlt évtizedekben. A vita nem a problémák létéről szól, hanem arról, hogy mi ezek gyökere és megoldása. Szerintem a probléma gyökere nem az, hogy egyes emberek szexuális szolgáltatásokat adnak el - ez önmagában nem vonja maga után szükségszerűen a kényszert és az erőszakot. Az erőszakos bűnözők mindig is szerettek homályban maradni és olyan területeken "dolgozni", ahol a piacot működtető törvényi normák hiányában gyorsan, könnyen adómentes jövedelemre tehetnek szert (lásd pl. az alkoholtilalmat: Al Capone azért kezdett szeszt csempészni, mert az alkohol forgalmazása illegális volt). Ilyen terület jelenleg a szexpiac is.

Láthatjuk, hogy minél kevésbé marginalizált társadalmi helyzetben vállal valaki szexmunkát, annál kevésbé tapasztal erőszakot vagy kényszert. A prostitúciót a nyomor miatt, elkeseredésből vállaló Judit Csapó Emma által felidézett története mellé oda lehetne tenni azoknak a lányoknak és fiúknak a történetét, akik saját lakásukon dolgoznak strici nélkül, és az internetről szereznek klienseket. Ezek a történetek nem zárják ki egymást? Attól, hogy az egyik igaz, nem kell a másiknak hamisnak lennie. A kényszerprostitúció párhuzamosan létezik a konszenzuális szexmunkával. Vajon a politika csak arról szólhat, hogy a prostitúció melyik narratívája a meggyőzőbb? Nem. Anekdotákra nem lehet politikát építeni. Nem alakíthatunk ki egy olyan zéró tolerancián alapuló politikát, ami kizárólag a szerencsétlenül járt lányok rémes történetein alapul, miközben tudjuk, hogy rengeteg eset van, amire nem illik rá ez a séma. Még ha vitatkozunk is az arányokon, el kell ismernünk, hogy két teljesen eltérő jelenségről, csoportról van szó, amelyekre nem alkalmazhatja ugyanazt a politikát az állam.

HIRDETÉS

"Amikor valaki munkát vállal, megnézi a munkahelyet, érdeklődik a munkaidő, a fizetés, a munkakörülmények iránt" - írja Csapó Emma. Ennek véleményem szerint akkor is így kellene lennie, ha valaki szexmunkát akar vállalni. Most azonban nem lehet így, mivel a szexmunka csak papíron legális. Az önkormányzatok törvénysértő módon tíz évvel az erről szóló törvény elfogadása után sem voltak képesek kijelölni a türelmi zónákat. Nem csoda, hogy az utcai prostituáltak kivilágítatlan utak mentén kénytelenek dolgozni, ahol a bokor az öltöző, ahol nincs higiénia, ahol bárki kirabolhatja őket. A közterületen megjelenő szexmunkások folyamatos rendőrségi zaklatásnak vannak kitéve, és a különféle ürügyekkel kiszabott, felhalmozódott szabálysértési bírságok miatt még be is börtönözhetik őket. A vállalkozói igazolványok esetében is tipikusan magyar szemellenzős politikát látunk: a törvény megvan, de hiányzik a hatékony végrehajtásához szükséges politikai akarat. Nem elég ugyanis beiktatni a szexmunka SZJ-számát a nagykönyvbe. Olyan képzési programokra lenne szükség, amelyek megtanítják a szexmunkásokat egy legális vállalkozás menedzselésére (jelenleg csupán egy lelkes civil szervezet végez hasonlót), olyan hatóságokra, melyekhez a szexmunkás bizalommal fordulhat a problémáival, olyan szabályokra, amelyek garantálják személyes adataik védelmét. És vajon miért szüntette meg a kormány az egyetlen, szexmunkások HIV-szűrésére, tanácsadására specializálódott prevenciós buszt, ahelyett, hogy még vagy tízet elindított volna? Sok mindent lehetne és kellene tenni, de előfeltételként olyan szabályozásra van szükség, amely világosan megkülönbözteti a konszenzuális szexmunkát a kényszer- és gyermekprostitúciótól.

Teljesen más megközelítésből bírálta a cikkemet Haskó László (Íme a kurtizán, íme az ember, július 29.). Szerinte én - bár nem mondom ki - a stricimaffiákat akarom büntetni, és valamiféle "a stricik (illetve modern világunkban a stricikonszernek) elleni (szexmunkás-) világforradalomban" látom a jövőt, nem számolok azzal a realitással, hogy kapitalizmusban élünk, ahol vannak vállalkozók és munkavállalók. Ez részben igaz, de a legális szabályozást nem szabad összekeverni a bűnszervezetek és a kizsákmányolás legalizálásával. Ismét az alkoholtilalom példájához folyamodnék: amikor Roosevelt elnök a nagy gazdasági világválság idején úgy döntött, hogy visszavonja a szövetségi alkoholtilalmat, azzal nem az Al Caponékat, az utcai lövöldözéseket és a földalatti szeszpancsoldákat akarta legalizálni. Éppen ellenkezőleg, a szervezett bűnözést szerette volna kiütni a nyeregből azzal, hogy megszüntet egy számukra nagyon fontos adómentes jövedelemforrást, a szeszcsempészetet. Hasonló a helyzet a szexpiaccal is. Nem erőszakos bűnözőket szeretnénk még több hatalomhoz és pénzhez juttatni, hanem adófizető, a törvényeket betartó vállalkozásokat szeretnénk látni a bűnszervezetek helyén. És amit Haskó László nem vesz figyelembe, az az, hogy a legális szabályozás is sokféle lehet. Az általa idézett XIX. századi formákhoz például semmiképpen nem térnék vissza, ugyanis azok kizárólag a férfi kliensek védelmét és a szexmunkások kirekesztését, szegregációját szolgálták. Arról nem beszélve, menynyire átalakította a szexpiacot az internet.

Olyan szabályozást szeretnék látni, amely a szexmunkás mint munkavállaló védelmét helyezi a középpontba, őt próbálja helyzetbe hozni, az ő munkakörülményeit javítani - akár a profitérdekekkel is szembeszállva. Lehetőséget kell biztosítani arra, hogy a felnőtt szexmunkások összefogjanak, és közös vállalkozást indítsanak (erre van példa, többek között Új-Zélandon). A nagyobb vállalkozások esetén pedig biztosítani kell annak garanciáit, hogy csak felnőttek - és csak önként - vállalhassanak szexmunkát; hogy személyes adatokhoz, önrendelkezéshez stb. fűződő jogaikat a hatóság, a munkaadó és a kliens egyaránt tiszteletben tartsa. Emellett a prostitúcióellenes aktivisták számos követelésével teljesen egyetértek: a gyermekvédelem megerősítése a nevelőintézetekben, a prostituáltak kilépését elősegítő törvény megalkotása, menedékházak a bűncselekmény áldozatává vált nők számára, a lánykereskedők felderítését szolgáló speciális rendőri egységek felállítása. A szexmunka hatékony legális szabályozásának kialakítása nem áll ellentétben ezekkel az intézkedésekkel - sőt inkább elősegítené, hogy a szexpiac sokkal átláthatóbbá és ellenőrizhetőbbé váljon.

Címkék: prostitúció
 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    48 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS