belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. február
11. szombat

Miért tolják el három nappal a szavazást?

Négy nappal később megy nyári szünetre a Ház. Lendvai Ildikó szerint „szemérmetlen manipuláció”, hogy a kormánypártok azért borították fel a törvényalkotási rendet, mert azt akarják, hogy a médiatörvény módosítását már ne Sólyom László, hanem Schmitt Pál írhassa alá. A fideszes Cser-Palkovics András szerint ez alaptalan állítás.

Csuhaj Ildikó| Népszabadság| 2010. július 13. |32 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Nantal | 2010. július 14. | 01:38:21

"...Kolláth György alkotmányjogász szerint az előterjesztők egy összefi rkált papír szintjére süllyesztik az alkotmányt a már-már szinte napi gyakoriságú módosítgatásokkal. –Szerencsésebb országokban tízévente egyszer, ha módosítják az alaptörvényt – szögezte le Kolláth, aki szerint ez káoszhoz vezethet. – Az államfő még megakadályozhatja ezt a folyamatot – figyelmeztetett Kolláth. – Az Alkotmánybíróság ugyanis többször kimondta: az alaptörvény részévé vált rendelkezések alkotmányosságát már nem vizsgálja, mivel az alkotmány alkotmányellenessége fogalmilag kizárt. Azonban az elfogadott, de még ki nem hirdetett alkotmánymódosító javaslatokról még dönthet a taláros testület..."

Mekmörfi | 2010. július 13. | 22:10:52

Eddig a legtöbb aláírandó szinte perceken belül Sólyom elé került.

Most is megtehetnék ugyanezt.

Ha mégis kivárják a 15 napot és Schmittnek terjesztik be sürgősséggel, aki még nagyobb sürgősséggel aláírja, akkor mondhatnak bármilyen pimasz és cinikus indoklást; bizony mondom néktek: hazugság lesz az felebarátaim.

Nantal | 2010. július 13. | 21:25:49

vakablak | 2010. július 13. | 20:20:16

...már most nagy tétet mernék tenni arra, hogy az önkormányzati választásnak szinte a másnapján, előjönnek majd olyan törvényekkel, - megint futószalagon(!) -, amelyek a lakosság alapos "kiherélésére" is fog vezetni, párt hovatartozástól függetlenül...!
...ezért, időzítik a "mínuszos" törvényeket, az önkormányzati választások utánra...!
...néhányról beszélgettek már, a "zuhany híradóban" is...!

Nantal | 2010. július 13. | 21:17:46

vakablak | 2010. július 13. | 20:20:16

...sajnos GRATULÁLNOM KELL, mert igencsak jól látod...!!! :(((
...sok embernek fogalma sincs arról, hogy milyen és mekkora "melléfogásokra" kapott lehetőséget ez a mára már kialakuló félben lévő "maffia" birodalomnak tűnő fertő...!
...legalább is a JOGALKOTÁSI módozatai alapján, már bizonyítottan...!
...és hogy még mire is lesz képes, ha az önkormányzatokban is ekkora hatalomra tesz szert, na azt megtapasztalhatja a helyi lakosság is...!!!

vakablak | 2010. július 13. | 20:20:16

telehaz | 2010. július 13. | 17:51:11
„Mit tudnának vele csinálni?”

Hirtelen a komcsi múltjáról kezdenének beszélni, meg arról, hogy buzibárokban szokták látni serdületlen fiúkkal smárolni, hogy adót csalt, gyorshajtásért számtalanszor megbüntették, veri a feleségét, egyébként is besúgó volt az átkosban, továbbá hogy lopta az ostyát a templomban. Ha mindez nem segítene, akkor elromlana a fék a kocsijában.

telehaz | 2010. július 13. | 17:51:11

azt akarják, hogy a médiatörvény módosítását már ne Sólyom László, hanem Schmitt Pál írhassa alá.

Nekem meg van egy olyan abszurd ötletem, hogy mi lenne, ha Schmitt Pál a beiktatása után önjáróvá válna, és úgy viselkedne, ahogyan egy köztársasági elnöknek viselkednie kell.
Mit tudnának vele csinálni?

Frigyes | 2010. július 13. | 14:54:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Frigyes | 2010. július 13. | 14:54:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Lancelot | 2010. július 13. | 14:25:18

Hát lendvai lehet, hogy HP, de azért vak tyuk is talál szemet.

Jaffar | 2010. július 13. | 14:09:08

math | 2010. július 13. | 14:05:35

Ez baromság, mert úgysem tudhatja meg, technikailag nem lehetséges, vagy ha igen, akkor meg túl költséges.

math | 2010. július 13. | 14:05:35

http://www.facebook.com/pages/Nem-akarjuk-hogy-a-Fidesz-megtudja-minden-blogger-nevet/137502879594117?v=photos&ref=ts#!/pages/Nem-akarjuk-hogy-a-Fidesz-megtudja-minden-blogger-nevet/137502879594117?v=wall&ref=ts

Ha tenni akarsz a médiatörvény ellen

Jaffar | 2010. július 13. | 13:48:58

Bondi | 2010. július 13. | 12:54:35

Ez rendben van, de az elmúlt pár hétben azért mégiscsak kiderült, hogy a komcsizás rendesen megáll a fideszre is, söt, véleményem szerint ök mégjobbak ebben, mint anno az mszp. Az, hogy nincs alternatíva, az nem lehet mentség arra, amit müvelnek. Lex Járai és a többiek. Mindegyiknek egytöl egyig a .urva anyját.

Clandon | 2010. július 13. | 13:14:27

blaci42

A szociknak büdös a munka, és mennének nyaralni? Lehet, hogy így van, de mit csinál a szerelmed, Orbán elvtárs? Csak nyaral, foci VB, Bulgária (bár az is foci VB volt), úgyhogy vezérednek is büdös a munka, főleg, hogy azt sem tudja mi az igazán. Lássuk be, ő a legnagyobb ingyenélője ennek az országnak, ha meg itthon van, kicsit játszik a Magyarország nevű játszóterén. De most szaladj puszilgatni a fotóját.

Jaffar | 2010. július 13. | 12:36:24

lloydgeorge | 2010. július 13. | 08:31:02

"Gyurka46: miért, te úgy találtad, hogy a kormányerők 2002 és 2010 között annyira nagyon igyekeztek volna megegyezni a többi párttal és a civil szervezetekkel? "

Tehát ez azt jelenti, hogy ez így van rendjén? Tényleg ez kell (már elnézést) a birka magyarnak?

Pakabubi | 2010. július 13. | 11:36:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

medve1942 | 2010. július 13. | 11:30:24

Szerintem a fineszesek minden szocialista disznóságot megcselekedtek, csak éppen képzett jogászhoz illő szakértelemmel. Természetesen nyugodtan lehet őket szidni, visszasírás előtt ez a természetes viselkedés.
Hanem Ildikó! Utoljára írok erről, mert úgy látszik, egyelőre reménytelen. De azért leírom.
Hogy ez a manipuláció mennyire "szemérmetlen", azt nem egy ellenzéki vezérnek kell megmondani, hanem az olvasónak és leendő szavazónak kell magában megállapítania. Minél többször mondja az ellenzék, annál később jut el erre a felismerésre. Elég annyit mondani, hogy ez szerintetek ezért vagy azért történik. Finoman, határozottan, és úgy, hogy nyoma maradjon. Interneten, kis tévékben, újságban, ha marad. De minden negatív jelző, amit a szátokon kiejtetek, az esetleges feltámadást késlelteti.

sutyanandi | 2010. július 13. | 11:12:07

Nem mindegy Ildikónak, hogy ki írja alá.

Ilyen 8 év után meg aztán végképp ne magyarázzon!

kisördög | 2010. július 13. | 10:20:37

Jaj Ildikó maradj már csöndbe! Szocik, olyan nagy lett most a szátok.. mikor tenni kellett volna valamit, akkor milyen csend volt, csak a pénzt tudtátok lenyúlni, ehhez értetek!

Spartan | 2010. július 13. | 10:01:44

...és ha igen. akkor mi van...?

gope | 2010. július 13. | 09:48:22

A KB irányít!!!!!
Nincs ezen mit csodálkozni.
Minden KB megpróbál irányítani, erejétől függően.
A Fidesz ebből nem is csinált titkot.
A kampányban megmondta, hogy ezért kell neki a 2/3ad, hogy más párt ne ugathasson bele.
Akinek ez nem tetszik 4 év múlva tehet róla.
Csak lesz e alternatíva????

Dr. Kotász | 2010. július 13. | 09:09:07

A múlt ismétli önmagát: az 1990-1994-es ciklusban egy fideszes képviselő, ha jól emlékszem, Glattfelder Béla, kívánt törvényjavaslatot benyújtani a kormány tévedhetetlenségéről. (Ha jól tudom, formális javaslat végül nem lett belőle.)
Úgy látszik, a fijjúk most már nem értik a tréfát...

blaci42 | 2010. július 13. | 08:42:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

lloydgeorge | 2010. július 13. | 08:38:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

lloydgeorge | 2010. július 13. | 08:35:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

lloydgeorge | 2010. július 13. | 08:34:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

lloydgeorge | 2010. július 13. | 08:31:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tavi görény | 2010. július 13. | 08:14:36

Gyurka46 | 2010. július 13. | 08:09:52
... Onnan kezdve egyszerű lesz az élet: a FIDESZ KB (Központi Bizottság) dönt, az országgyűlés és az államhatalom szervezetei végrehajtják.

Ez tévedés! Nem így van. Szó sincs KB-ről, meg közös döntésről. Egy ember van minden mögött, de tényleg. Láthatóan még a nyaralásból is irányít!

nablaquadrat | 2010. július 13. | 08:14:31

"[Lendvai:]'szemérmetlen manipuláció', hogy a kormánypártok azért borították fel a törvényalkotási rendet, mert azt akarják, hogy a médiatörvény módosítását már ne Sólyom László, hanem Schmitt Pál írhassa alá."

Ha Lendvai vádja igaz volna, akkor sem hibáztatnám ezért a kormánypártokat.

Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy 32/1991. (VI. 6.) AB határozat a bizonyos hitelszerződések visszamenőleges módosításáról, s bizony -szerintem- ettól kezdve nem beszélhetünk fenntartások nélkül az AB politika- és pártfüggetlen működéséről.
Ezen határozatot Sólyom László írta alá az AB elnökeként.

A kérdéses AB határozatot lásd itt:
http://isz.mkab.hu/netacgi/ahawkere2009.pl?s1=&s2=&s3=&s4=&s5=&s6=&s7=&s8=rendszerv%E1lt%E1s&s9=&s10=&s11=Dr&r=33&op9=and&SECT5=AHAWKERE&op10=and&op8=and&d=AHAW&l=20&op11=and&u=/netahtml/ahawuj/ahawkere.htm&p=2&op7=and&f=G

Gyurka46 | 2010. július 13. | 08:09:52

Nincs min csodálkozni, ismerve az 1998-2002-es ciklusban tanúsított magatartást, nyilvánvaló, hogy a FIDESZ teljesen figyelmen kívül hagyja a többi párt, a szakszervezetek, a civil szervezetek véleményét.
Még néhány hét, és minden intézményben feltétel nélkül hívek ülnek majd. Onnan kezdve egyszerű lesz az élet: a FIDESZ KB (Központi Bizottság) dönt, az országgyűlés és az államhatalom szervezetei végrehajtják.

nemválaszolok | 2010. július 13. | 07:54:41

„Gyomorforgató módon provokálják az Országgyűlést”, és „a demokratikus politizálás szívébe vágják a kést” azok a szocialista képviselők, akik a humor kategóriájába sorolható előterjesztést tettek a parlamentben a Nemzeti Együttműködési Nyilatkozat kapcsán – ezt Pálffy István (KDNP) mondta. Az előterjesztés durván megsérti a magyar embereket, az Országgyűlés komolyságát meg kell tartani”

Hát pálfy pista - csak így - engem nem ez bánt, hanem az, hogy olyan emberek ülnek a T. Házban, mint te - magyarán: megélhetési politikusok. Amikor a tévében nyaltál a balnak, akkor nem volt gondod? Na meg aztán úgy megkérdezném tőled: legalább a Parlamentbe józanul jársz be? Vagy ez is csak egy alkoholgőzös beszólásod volt?

HIRDETÉS
Gárdisták az ellenzéki s...
Gárdisták az ellenzéki szakértők páholyában
Népszabadság - Kurucz Árpád

A kormány törvényalkotási lendülete töretlen. Zsinórban terjesztik a T. Ház elé a törvényjavaslatokat és „erőltetett menetben” határoznak róluk. Tegnap az is kiderült: mégsem július 19. lesz a nyári szünet előtti utolsó ülésnap, mert a kormány javaslatára négy nappal meghosszabbítják a rendkívüli ülésszakot. Így július 22-én szavaznak a házelnök személyéről – aki nyilvánvalóan a fideszes Kövér László lesz –, valamint a hiányzó alkotmánybírákról (a Fidesz–KDNP jelezte, hogy egyik jelöltként Bihari Mihályt javasolja, a másik név még nem ismert).

Lázár János Fidesz-frakcióvezető lapunknak azt mondta: a kormány jelezte, hogy szerdán ülésezik, s utána újabb törvényjavaslatokat kíván benyújtani. Részletekkel nem tudott szolgálni. Viszont emlékeztetett, hogy ellenzéki frakciók, az LMP is kérte az Orbán Viktor miniszterelnökkel folytatott múlt heti megbeszélésen a törvényhozás menetének lassítását.

Erre tegnap Schiffer András LMP-frakcióvezető lapunknak úgy reagált, „ez meglehetősen cinikus érvelés”, hiszen az LMP „több egyeztetést”, hoszszabb előkészítést kért a miniszterelnöktől egy-egy törvényjavaslat kapcsán. „Ez, hogy hétfőn kiderül, mégsem július 19-én lesz az utolsó ülésnap, s még azt sem tudjuk, miről fogunk utána tárgyalni, éppen az ad hoc törvénylakotást bizonyítja” – tette hozzá.

Lendvai Ildikó a hosszabbítás kapcsán lapunknak nyilatkozva úgy fogalmazott: „Nyilvánvalóan szemérmetlen manipuláció van e mögött. Bizonyos törvények, s főleg a médiatörvény módosítását illetően a fideszesek, úgy látszik, még a július 19-én történő végszavazást sem tartották elég biztonságosnak Sólyom László szempontjából”.

HIRDETÉS

A szocialista politikus meg is magyarázta: nem akarja a Fidesz megkockáztatni, hogy Sólyom lászló esetleg nem írja alá, mert alkotmányellenesnek találja. – Kiszámoltuk: a házelnöknek a médiatörvény-módosítást a parlamenti elfogadás után tizenöt napon belül kell elküldenie az államfőnek aláírásra. Ha július 19-hez képest tizenöt napon belül küldte volna tovább, akkor Sólyom Lászlónak még mindig rendelkezésre állna egy munkanapja, hogy megállapítsa az esetleges alkotmányellenességet. Úgy látszik a Fidesz ettől az egy munkanaptól is annyira fél, hogy a parlament törvényalkotási rendjét is felforgatták – mondta Lendvai. Ha ugyanis csak 22-én szavaz a Ház a médiatörvény-módosításról, akkor már Schmitt Pál mostani házelnök lesz a köztársaságielnök, s neki kell döntenie az aláírásról.

Erre Cser-Palkovics András úgy reagált: ez annyira alaptalan, mint amikor Lendvai Ildikó és Mandúr László szocialista képviselők azt mondták az alkotmány-módosításra, hogy a köztársasági elnök úr nem írja alá. De Sólyom László aláírta – tette hozzá a fideszes politikus. „Ezt nem tudom pontosan megmondani” – válaszolt ugyanakkor arra Cser-Palkovics András, hogy miért nem július 19-én, hanem három nappal később hozza meg az Országgyűlés a döntést a médiatörvény módosításáról.

„Gyomorforgató módon provokálják az Országgyűlést”, és „a demokratikus politizálás szívébe vágják a kést” azok a szocialista képviselők, akik a humor kategóriájába sorolható előterjesztést tettek a parlamentben a Nemzeti Együttműködési Nyilatkozat kapcsán – ezt Pálffy István (KDNP) mondta a tegnapi parlamenti ülésen napirend előtt annak kapcsán, hogy 11 szocialista politikus, köztük Gyurcsány Ferenc, Mesterházy Attila, Lendvai Ildikó a nyilatkozat kifüggesztését elrendelő kormányhatározat paródiájaként törvényjavaslatot nyújtottak be egy hete az Országgyűlésnek.

Ez többek között azt tartalmazta, hogy Orbán Viktor születésnapja legyen nemzeti ünnep. „Az előterjesztés durván megsérti a magyar embereket, az Országgyűlés komolyságát meg kell tartani”– hangoztatta a kereszténydemokrata képviselő. A kormány nem reagált a felszólalásra, Gúr Nándor személyes érintettség címén szeretett volna, de az elnöklő Schmitt Pál tudatta: erre nincs lehetőség.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    32 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS