belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
23. szerda

Halmai Gábor: Sólyom komoly kritikát érdemel

Sólyom László öt éven keresztül volt a köztársaság elnöke. Teljesítményének értékelésére kért négy neves értelmiségit kollégánk, Matalin Dóra.

NOL| 2010. augusztus 6. |52 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Nantal | 2010. augusztus 7. | 02:34:23

wantirna | 2010. augusztus 6. | 14:35:49

...Kedves "wantirna"...!

...nagyon hálás vagyok a kommentjeiben leírt - jóhiszemű - álláspontjaiért, amit nagyon is köszönök...!
...csakhogy, a magyar JOGRENDSZER olyan, ahogyan "math" a kommentjében leírta...!
...a magyar JOGRENDSZER a logikus gondolkodást kifejezetten üldözi, stb...!
...most is ilyen okok folytán, rendkívül megalapozott Halmainak az alábbi vélelme...!

"...Különösen nagy csalódást okozott a tevékenysége az elmúlt két hónapban. A Fidesz törvényalkotási dömpingjét lényegében végig aszszisztálta, csak egy törvényt küldött el az Alkotmánybíróságnak, pedig ez legalább öt-hat esetben indokolt lett volna. Hallgatásával összefüggésben pedig nem jó az akusztikája annak, hogy juttatásait az utolsó pillanatban kibővítették..."

Jager László | 2010. augusztus 6. | 23:52:03

És most jön az új elnök aki was albertet idézte!!!!!!!
"külön -külön semmik vagyunk,aprócska porszemek,csak együtt lehetünk újra nemzet"
Porszem idézte a porszemet!!!
J.L.

Vasökör | 2010. augusztus 6. | 18:00:27

Sólyom egész életében kiemelt juttatásokat élvezett. Régebben a Baranya megyei MSZMP első titkár apósa révén fogadta el, utóbb a magukat jobboldali konzervatívoknak maszkírozóktól. Derék polgártársunk tehát nem csak öntörvényű, hanem meglehetősen önimádó is.

Jager László | 2010. augusztus 6. | 17:23:35

Halmai Gábor Ön is most kemény!!!!!??
Nem bántom,de 5 éve nem volt ilyen bátor!!
Ön szerin Laci,vagy pali lesz a jobbikos KE-k!?
Totózzunk,vagy lottózzunk!!
Én fogadok ,hogy pali nem nyer a köztársasági elnökök versenyében!!!!
Mondjuk jobbikos talán lehet!!!???
Jobbról jól szúr a tőrével.
J.L.

castadiva | 2010. augusztus 6. | 17:09:32

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nablaquadrat | 2010. augusztus 6. | 17:09:29

"HALMAI GÁBOR egyetemi tanár, alkotmány jogász"

Hol is InterCity egyetemi tanár Halmai Gábor?
Lásd itt:
http://tatk.elte.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=409&Itemid=700

castadiva | 2010. augusztus 6. | 17:07:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Peripetia | 2010. augusztus 6. | 16:32:39

Sólyom csak azt kapta, amit megérdemelt. Fogja fel, hogy kapott öt év ajándékot a Nemzet Sunnyogójától. Mi is a Palit. Ez fájni fog...

Sarah55 | 2010. augusztus 6. | 15:33:55

kuszi42 | 2010. augusztus 6. | 15:18:27

Egyetértek!

kuszi42 | 2010. augusztus 6. | 15:18:27

Halmai Gábornak tökéletesen igaza van.Sólyom sok hibát követett el.Nem tudott felül emelkedni a Gyurcsány iránt érzett gyülöletén.A gyülölet pedig kikezdi a személyiséget.Szerintem tul értzékelték,mint alkotményjogászt,vannak tőle jobbak. Orbán iránti tulzott háláját nem leplezte,csufos megválasztása ellenére sem.Próbálta emberi hiányosságait gőggel,erőltett, szánalmas, peckes megjelenéssel ellensúlyozni.
Az új elnök egy "gumiember"...erről csak ennyit.

wantirna | 2010. augusztus 6. | 14:35:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Jager László | 2010. augusztus 6. | 13:51:01

sanyi palotából virtuálisan már dübörög a jogállamiság!!
H-D motor jegyében!!
Mindennek motorja leszek és nem fékje!?
Nyomom 240-el és nem fékezek!!
Lesz itt még kanyar és bukkanó is!!
J.L.

elegemvan | 2010. augusztus 6. | 13:06:01

igen! kritikán alul dolgozott és ténykedett!

weiner | 2010. augusztus 6. | 12:55:01

wantirna | 2010. augusztus 6. | 12:17:04

Merre van az az Ausztrália, hogy ott minden szép és jó és olyan okos emberek járkálnak a felhők fölött, mint uraságod? (Gondolom, a felhők magasából lát el kis hazánkig.)

kalamáris | 2010. augusztus 6. | 12:54:18

Azt szeretném kérni, hogy Halmai Gábor most kicsit vonuljon háttérbe és gondolkodjon el az OVB-ben nyújtott teljesítményén!

Sarah55 | 2010. augusztus 6. | 12:47:22

Ja igen, és az állandó sértett, lenéző tekintete! Monjuk a Mádl se volt kutya! Egyik 19, másik egy híján húsz...

kimek | 2010. augusztus 6. | 12:42:54

halmai egy sértett kontár, math pedig egy bűnpártoló :)
halmai sértett, mert nem a szadimaszopósok győztek.
halmai kontár, ami bebizonyosodott OVB-s tevékenysége kapcsán
math pedig csak azért bűnpártoló, mert saját maga állítja magáról:
"math | 2010. augusztus 6. | 11:42:16
van továbbá pszichikai bűnpártolás, tehát akik szóban bátorították őket, akkor az is bűncselekmény."
persze lehet, hogy nem mindig gondolja komolyan amit ír :)))

kundzsa | 2010. augusztus 6. | 12:34:26

"math | 2010. augusztus 6. | 11:30:03"
""alkotmányban rögzített szerepének nem mond ellent, ha nyíltan üzenget, aktívabb politikai szerepet vállal."

"29. § (1) Magyarország államfõje a köztársasági elnök, aki kifejezi a nemzet egységét"

ezt klasszikusan úgy értelmezik, hogy nem foglal politikailag pártos álláspontot."


Eddig értek veled egyet. Szerintem az öszödi beszéd kapcsán kirobbant botrány után elvárható lett volna Gyurcsánytól, hogy tegyen néhány gesztust, ami összhangban volt azzal, hogy a népesség legnagyobb része már ennyire látványosan nem bízott meg benne. És ez független attól, hogy beszédét félreértették-e vagy sem. A konstruktív bizalmatlansági macerát nem 2009-ben kellett volna lezavarni, hanem már 2006-ban. Ez nem pártos elvárás, hanem erkölcsi. Vagy vegyük úgy, hogy egy erkölcsi kérdés, amire én el tudom képzelni, hogy nem pártpolitikai alapon foglalt állást a KE - ma már tudni véljük, hogy ugyanezt megtette volna Orbán Viktorral szemben is.
A 2006 őszi önk. választások eredménye megmutatja, hogy tulajdonképpen Sólyom éppen a nemzet többségének véleményét fogalmazta meg, ami szerencsére nem is ugyanaz, mint a nemzet egysége, de mégsem esik annyira távol tőle.

Sarah55 | 2010. augusztus 6. | 12:33:30

Mindent egybevetve, jót és rosszat, szerintem eddig a legrosszabb volt Sólyom.

És egyetlen dolog miatt. Ilyen komoly politikai státuszt betöltő személy nem engedheti meg magának a portás szindrómát.

Nem viheti bele személyes ellenszenvét a politikai döntéseibe. Gyenge és alkalmatlan embernek tartom. És nagyon kisstílűnek.

Egyáltanál nem alkalmas semmilyen felelős vezető szerep betöltésére. Leginkább egy kis könyvelőiroda mélyén tudtam volna elképzelni, kikönyökölt zakóban, összetintázott ingujjban, a papírjai fölé hajolva...

wantirna | 2010. augusztus 6. | 12:28:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pacsul | 2010. augusztus 6. | 12:22:26

Ki az a Halmai????

Az elnök úr legfontosabb és legjobb cselekedete volt, hogy nem egyeztetett (nem alkudozott, mint egy kofa, hanem szuverén személyiségeket keresett a pozíciókra, mint önmaga), ezt pont egy jogász nem érti???
És sajnos a parlamenti pártok sem értik, hogy miattuk nem lehettek tisztességes, független jelöltek, könnyen és vita nélkül meg választva és pont.
Tudom Halmai: a baloldalnak ez fájt legjobban!!!
Tehát akkor baloldali emberkék függetlennek állítva be magukat Kritizálják a konzervatív, pártpolitikailag semleges, eddigi legjobb elnökünk.
Ok már értem!!!

krix | 2010. augusztus 6. | 12:17:39

fulopimre | 2010. augusztus 6. | 12:06:48
Igen, bizonyára azért mered ezt állítani, mert a tények ez ellen szólnak. Ilyen alapon legyünk csak meggyőződve, hogy a sötétben remekül látunk, hogy a kátyús úton a legjobb haladni, hogy az IMF elkergetése hasznot hoz, és hogy a mostani egy jó kormány. Na ne hülyéskedj!

wantirna | 2010. augusztus 6. | 12:17:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

krix | 2010. augusztus 6. | 12:14:28

luis3 | 2010. augusztus 6. | 11:52:59

Arról persze nem tehetnek, hogy ők a szakértők. Arról főleg a többiek tehetnek. De amit írtál, jogos a politikában: majd a fityisz megmondja, ki ért a vízügyhöz, a természetvédelemhez (nemzeti parkok), a munkaügyhöz, gondolom, nem szükséges, hogy az összes területet felsoroljam. Szóval olyat írni, hogy Palika nem lesz rosszabb, mint elődei, nagy optimizmusra vall. Olyat írni meg, hogy egy államfő személyes ellenszenve jogos egy miniszterelnök iránt, meg nagyfokú ismerethiány. Az államfőnek (mivel intézmény) nem engedi meg az érzelmeket az alkotmány. Egyébként Sólyom a szocikat utálta, mert nem támogatták, sőt: figyelmeztetni merték, hogy az alkotmány nagy védelmezőjét alkotmányos katyvaszban választották meg.

fulopimre | 2010. augusztus 6. | 12:06:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

luis3 | 2010. augusztus 6. | 11:52:59

minthogy a magyar KE elnök az Alkotmány szerint egy díszpinty, az indulatok körülötte vihar a biliben. Inkább erkölcsi tekintély mint tényleges hatalom.
Miferink meg ténylegesen és jogosan kivívta Sólyom személyes ellenszenvét, akit személyesen tájékoztatott a Sándor palotában a 2006-os választások előtt, hogy mennyire dübörög a pannon puma. Magyarul jól át...a. Őt is. Most ezt is szívják a szocik.
Schmitt nem lesz jobb, nem lesz roszabb mint az eddigiek.
Hogy Halmai aki a népszabóság szerint "nves értelmiségi"? hát ők tudják. Tipikus belvárosi szdsz mentalitás, ma én kérdezlek téged, holnap te engem és mi leszünk a "szakértők" és megmondjuk a frankót.

math | 2010. augusztus 6. | 11:42:16

van továbbá pszichikai bűnpártolás, tehát akik szóban bátorították őket, akkor az is bűncselekmény.

math | 2010. augusztus 6. | 11:41:25

bocs jogilag lehet, hogy csak olyan van, hogy köteles vagy feljelenteni:

"Feljelentés elmulasztása"

erkölcsileg több felelősséged van.

math | 2010. augusztus 6. | 11:30:03

"alkotmányban rögzített szerepének nem mond ellent, ha nyíltan üzenget, aktívabb politikai szerepet vállal."

"29. § (1) Magyarország államfõje a köztársasági elnök, aki kifejezi a nemzet egységét"

ezt klasszikusan úgy értelmezik, hogy nem foglal politikailag pártos álláspontot. Sólyom pedig ezen klasszikus alkotmányos rendszer védelmezője volt. ebben az egy pontban viszont szembe köpte azt.


krix | 2010. augusztus 6. | 11:27:34

gyulabacsi2 | 2010. augusztus 6. | 11:09:48
"Sólyom volt az eddigi legjobb,de szerintem Schmitt jobb lesz!"

Nem tudom, hogyan tudsz különbséget tenni a talpatlan cipő és a lyukas kalap között, de nyilván igazad van.

tavi görény | 2010. augusztus 6. | 11:27:31

gyulabacsi2 | 2010. augusztus 6. | 11:09:48
Sólyom volt az eddigi legjobb,de szerintem Schmitt jobb lesz!

AZ ÉV TROLLJA VERSENY EZENNEL LEZÁRULT.

tik-tak | 2010. augusztus 6. | 11:24:37

Sólyomnak volt karaktere,míg az új közt eln. egy jellegtelen,minden rendszert és vezetőjét teljes mértékben kiszolgáló valaki.
Eddigi nyilatkozatai alapján egy s.ggnyaló,minden parancsot feltétel nélkül teljesítő figurának tűnik.Szeretnék bízni benne,hogy nincs illetve nem lesz igazam,de jelenleg erre kevés esélyt látok.

math | 2010. augusztus 6. | 11:23:16

"A felelősség pedig lehet jogi, de lehet erkölcsi is."

ez így van. a tévé székház ostromlását tétlenül nézők erkölcsi felelősséggel mindenképpen tartoznak. de szerencsére ezt a btk sem nézi tétlenül. bizony jogi felelősséggel is. a jog szerint nem szabad tétlenül nézni az erőszakot.

kundzsa | 2010. augusztus 6. | 11:21:09

math | 2010. augusztus 6. | 10:19:31
Mint mondtam, helyében én sem mentem volna neki nyilvánosan a miniszterelnöknek, de ettől még szerintem az alkotmányban rögzített szerepének nem mond ellent, ha nyíltan üzenget, aktívabb politikai szerepet vállal. (Persze a rögzített korlátokon belül.) Nem több évtizedes köztársasági elnöki szerepet/hagyományt rúgott fel ezzel.

math | 2010. augusztus 6. | 11:20:53

"Figyelmeztetünk arra is, hogy az erőszakot tétlenül vagy egyetértéssel szemlélő tüntetők maguk is felelősséget viselnek."

képzeld el, hogy mondjuk a szemed láttára megerőszakolnak egy nőt. te ezt tétlenül nézed. ne akard nekem bemesélni, hogy ellenérzéssel nézed tétlenül, te szarjankó!

krix | 2010. augusztus 6. | 11:20:00

wantirna | 2010. augusztus 6. | 10:58:32

Látom, számodra a figyelmeztetés fenyegetés, a felelősség pedig csak egyféle, aminek a vége börtön. Nos, tájékoztatlak, hogy a magyar nyelv ennél egyszerűbb is, meg bonyolultabb is: a figyelmeztetés az, ami: figyelmeztetés. A felelősség pedig lehet jogi, de lehet erkölcsi is. Ja: és van jelentése az erkölcs szónak!

math | 2010. augusztus 6. | 11:19:25

""Figyelmeztetünk arra is, hogy az erőszakot tétlenül vagy egyetértéssel szemlélő tüntetők maguk is felelősséget viselnek."

Ezt a képtelenséget és alkotmányszegő elvárást volt alkotmánybíróként és államelnökként merészelte nyilvánosságra hozni."

Nem. Ebben igaza volt. Itt volt Sólyom részéről a részlehajlás határa. Sólyomnál ugyanis legalább van határ.


"Ki és milyen alapon állapítja meg, hogy valamit egyetértéssel vagy ellenérzéssel a lelkemben szemlélek?"

ERŐSZAK nézésénél a törvény kötelezővé teszi, hogy nem nézheted tétlenül. ERŐSZAKOT nem nézhetsz tétlenül ellenérzéssel.



"A másik elvárás, hogy egy erőszakba nekem is, ha már ott vagyok, bele kell avatkoznom, minden logikát felülmúl."

Törvényi kötelességed.

Az a baj, hogy sok ilyen tudatlan van még.

gyulabacsi2 | 2010. augusztus 6. | 11:09:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Bezerédy brigadéros | 2010. augusztus 6. | 11:01:53

Béiktatás:
Gondola.hu: "Mesterházy Attila nyaral - mondták lapunknak az MSZP-frakció részéről." Ehhez nem szükséges kommentár.

wantirna | 2010. augusztus 6. | 10:58:32

Moderálási alapelvek- komment törölve -

budapesti | 2010. augusztus 6. | 10:53:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

math | 2010. augusztus 6. | 10:29:54

Sólyom -4
Schmitt -8

a -10-et fenntartom arra, hogy lehetne még rosszabb is. mondjuk képzeljük el Szijjártót.:)

math | 2010. augusztus 6. | 10:25:15

Halmaitól ez a vélemény legalább olyan komoly döfés, mint Sólyomtól Schmittnek a plebejusozás.

no ezek Orbán köztársasági elnökei...

berkenye75 | 2010. augusztus 6. | 10:25:02

jól van matyika, mindenki tudja, hogy szerelmes vagy feribe. de attól politikusnak irgalmatlanul nagy nulla volt imádottad - okoskodó harácsolónak viszont elsőrangú. az mszp szégyene, és szerencsére végezete gyf - de törvényszerű is volt, hogy pont ott került felszínre. te sem jársz bőrfejűekkel szambázni. ahogy rendes ember nem parolázik gyurcsányiakkal. ez a világ rendje, ezért nem öljük meg egymást az utcasarkon.

math | 2010. augusztus 6. | 10:22:37

"patríciusnak tekintette magát, lenézte a politikai és gazdasági jogokban megcsonkított plebejusokat,"

Orbán maga mondta, hogy Schmitt plebejjus elnök, és most ilyenre lesz szükség. tehát Orbán maga definiálta azt a keretrendszert, miszerint Sólyom patrícius. Sólyom ezt csak visszamondta.

ha ezen Orbán, Schmitt vagy talpnyalói megsértődnek, akkor magukra vessenek, a maguk hülyeségén sértődnek meg!

math | 2010. augusztus 6. | 10:19:31

"Vagyis végső soron nem GyF személyével volt gondja, hanem tetteivel nem értett egyet, amit ki is fejezett. Ez szerintem nem baj,"

de baj. ez ugyanis kifejezetten ellentmond a magyar KE klasszikus szerepével. Sólyom itt kifejezetten rombolta a rendszerváltás utáni rendszer hagyományait. ő is megmutatta, hogy neki tud menni az alkotmány szellemiségének. a láthatatlan alkotmányt itt Sólyom szíven szúrta. saját munkájával fordult szembe.

lesli42 | 2010. augusztus 6. | 10:19:12

Na ha Halmai kritizál, akkor Sólyom nagyon jól végezte a dolgát. Vannak evidenciák.

lloydgeorge | 2010. augusztus 6. | 09:25:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Kongat | 2010. augusztus 6. | 09:21:47

Schmitt Pált a Szent György téren ünneplik, de az eseményen nem lesz jelen Sólyom László, aki "jelenlétével nem kívánja feszélyezni a plebejusok ünnepét".

Igen, Sólyom László a kizárólagos politikai és gazdasági hatalommal rendelkező patríciusnak tekintette magát, lenézte a politikai és gazdasági jogokban megcsonkított plebejusokat, gyakorlatilag az ország bérből, fizetésből élő rétegét megvetette.

Egy gőgjében, hatalmi felsőbbrendűségében fuldokló volt Sólyom, aki otrombán kívánt beavatkozni más országok belügyeibe is.

A hülye embereket nem szeretem, az okos álnokokat megvetem.

kundzsa | 2010. augusztus 6. | 08:48:21

Sólyom értékelése kapcsán gyakran elhangzik ami itt is, hogy személyes ellenszenv vezette Gyurcsány ellen. Itt szerintem érdemes lenne megállni egy pillanatra. Ez nem olyan személyes ellenszenv, amivel kezdettől rendelkezett, hanem olyasmi, amit Gyurcsány 2006-tól tetteivel ki is érdemelt. Vagyis végső soron nem GyF személyével volt gondja, hanem tetteivel nem értett egyet, amit ki is fejezett. Ez szerintem nem baj, ehhez minden joga megvan/megvolt. Lám, Bajnaival mennyivel másként alakult a viszonyuk, pedig ő is balról érkezett.
Mondom ezt úgy, hogy akkor helyében valószínűleg inkább józanságra, nyugalomra intettem volna a népet és inkább befelé, négyszemközt, fejeztem volna ki a miniszterelnök személyével kapcsolatos kritikáimat.

csingacsguk | 2010. augusztus 6. | 08:11:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

FIROBÉ | 2010. augusztus 6. | 08:05:13

Ettől erősebb kritikát érdemelne, de utólag már mindegy.
Az, hogy így sem kellett a FIDESZ-nek, az sokat elárul a megválasztás körülményeiről. Szerintem tudták, hogy abban az időben egy Gyurcsány ellenes KE, talán sok segítsége lesz a jobboldal győzelméhez. Nem jött be, de meg sem becsülték áldatlan tevékenységét.

HIRDETÉS

A magányos Sólyom - galéria az elnök öt évéről

Sólyom László távol a politikai harctól
Sólyom László távol a politikai harctól
MTI - Illyés Tibor
HALMAI GÁBOR egyetemi tanár, alkotmány jogász:

Sólyom László lényegesen jobb köztársasági elnök volt, mint bármelyik, 2005-ben felmerült jelölt lett volna. Most is jobb elnök lenne, mint amilyen Schmitt Pál lesz. Komolyan elkötelezte magát az 1989-1990-es alkotmányos rend mellett, melynek kialakításában, megerősítésében maga is részt vett. Pontosan ez az oka, hogy idén már nem lehetett a Fidesz jelöltje.

A másik jelentős érdeme, hogy szuverén személyiség, aki nem politikai parancsok alapján működik. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lett volna sok esetben elfogult. Elfogultsága azonban nem valamilyen jobboldali utasítás eredménye volt, inkább személyes ellenszenv vezette, különösen a korábbi miniszterelnökkel, Gyurcsány Ferenccel szemben.

HIRDETÉS

Alapvetően két feladata volt, az egyik a nemzet egységének megteremtése, a másik az állam demokratikus rendje feletti őrködés. Ami az első feladatot illeti, komoly kritikát érdemel. A romagyilkosságok idején túl későn szólalt meg, a melegfelvonulást ért erőszak ügyében pedig egyáltalán nem tartotta fontosnak, hogy kifejezze az együttérzését. Pedig egy köztársasági elnöknek valamennyi kisebbséget a védelmébe kell vennie. A demokratikus rend védelme érdekében már a Magyar Gárda megalakulásakor tiltakoznia kellett volna. Nem tette meg, véleményem szerint nem azért, mert nem látta, hogy mi lesz ebből, hanem, mert nem érezte fontosnak, hogy fellépjen ellene.

További komoly hibának tartom a jelölési gyakorlatát is, azt, hogy nem egyeztetett a pártokkal, így fontos funkciók maradtak betöltetlenül hónapokig. Sólyom László sosem volt igazi politikus, és elnöksége alatt sem vált azzá.

Egy politikus államfő, ha folytat is valamilyen külpolitikát, figyelembe veszi, hogy az milyen hatással van Magyarország kapcsolatára a szomszédos országokkal, és azt, hogy milyen külpolitikát folytat a regnáló kormány.

Különösen nagy csalódást okozott a tevékenysége az elmúlt két hónapban. A Fidesz törvényalkotási dömpingjét lényegében végigaszszisztálta, csak egy törvényt küldött el az Alkotmánybíróságnak, pedig ez legalább öt-hat esetben indokolt lett volna. Hallgatásával összefüggésben pedig nem jó az akusztikája annak, hogy juttatásait az utolsó pillanatban kibővítették.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    52 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS