spartacus | 2009. augusztus 29. | 04:21:24
ouagadougou | 2009. augusztus 10. | 17:27:47
Jogos, osszekevertem Giordano Brunoval, elnezest erte. (Egyebkent kb. egy hete volt egy cikk Galileirol az indexen, akkor jottem en is ra, hogy hulyeseget irtam.)
A tovabbiakkkal viszont nem ertek egyet. Ne jarjon ALANYI jogon semmifele tamogatas, mert igazsagtalan. Jarjon a raszoruloknak. Egyreszt, ha adott egy fix osszeg, akkor a raszorulo tobbet kaphat, masreszt, egyelore nem adott a fix osszeg, nem hiszem, hogy egy paralizalt, gyenge alamnak alanyi jogon fizetnie kellene szocialis juttatast olyanoknak, akik nincsenek raszorulva.
Nekem ugyan semmi nem faj,m de nem mhiszem, hogy ey illiomosnak szocialis tamogatast kellene adni. Ha ennyit sem vagy kepes belatni, en nem tudok rajtad segiteni.
spartacus | 2009. augusztus 10. | 14:55:22
ouagadougou | 2009. augusztus 10. | 10:23:11
"Spartacus szerint bennünk van a hiba. A nép a hibás, nem az elit. A gyermekvállalást nem kell támogatni. Szülés után legyen elég két hét fizetetlen szabadság. És még ő fasisztáz rendszeresen másokat!"
ouagadougou, a vilag un. fejlettebb felen ez mukodik. Lehet jarni a regi uton is, csak az latjuk, hova vezet. Miert lennek fasiszta, ha nem ertek egyet az alanyi jogon jaro tamogatosdival. Aminek kedvezmenyezettje a valoban raszorulo elesett es a tobbszoros milliomos egyarant.
Csak ey javaslat: attol, hogy valami evekota egy bizonyos elv szerint mukodik, meg nem biztos, hogy az az egyetlen kovetendo ut. Tudod, Galileit is megoltek, mert olyat mert allitani, amit addig mindenki maskepp tudott. O mondta: Nem hiszem, hogy Isten, aki ertelemmel ruhazta fel teremtmenyeit, azt varna, hogy ne hasnaljuk a tole kapott ertelmunket.
jus-- | 2009. augusztus 10. | 11:40:23
wright mills | 2009. augusztus 10. | 00:12:45
Ha valóban ironia volt, akkor én szégyenlem magam a válaszom miatt, de kurvára. Akkor bocsánat, túl fáradt voltam, észre vegyem.
ouagadougou!
Kösz a figyelmeztetést.
irriga | 2009. augusztus 10. | 11:19:14
ouagadougou | 2009. augusztus 10. | 10:23:11
Spartacus jól mondja.
A politikai elit híven tükrözi a magyar társadalmat.
Merthogy egy demokráciában abból származik és mindennapjai a polgárok közé ágyazott.
spartacus | 2009. augusztus 10. | 08:39:00
Józsi | 2009. augusztus 9. | 23:32:10
"spartacus | 2009. augusztus 9. | 23:25:03
Azt hiszem kedves Spartacus nincs tudatában annak, hogy további 100-150 millió új munkahely létesül Indiában és Kínában a következő 10 évben. Ez tovább 500-700 Ezer magyar munkahely megszüntetését eredményezi.
Ez nemcsak a büdös kommunistákat, hanem a büdös fasisztákat is taccsra vágja.
ezért kellene a jövővel és nem a múlttal foglalkozni.
Mint ahogy a németek , finnek és az osztrákok is tették egy vesztes háború után.
Mert a rendszerváltást elvesztettük.
Pártsemlegesen"
Kedves Jozsi,
hidd el (becsszora), teljesen tisztaban vagyok a vilag gazdasaganak atalakulasaval. Talan jobban, mint egy atlag magyar, leven egy ideje kulfoldon elek, dolgozok. (Mondjuk en semmi ujat nem latok, az elmult 500 evet - a bezarkozas idejet - leszamitva mindig is Kina volt a vilag legnagyobb, legerosebb, leginnmovvativabb es legkulturaltabb birodalma.)
Tiz esetbol kilencben ha barmilyen (biztositas, telefonszolgaltatas stb.) ugyfelszolgalatot hivok, vert izzadok, mire sikerul zoldagra vergodnom a nalam is rosszab angolt hasznalo ugyfelszlgalatossal, aki malaj, india, fulop-szigeteki stb.
En Magyarorszaggal kapcsolatban a legnagyobb problemat abban latom, hogy meg mindig mindenki az allamtol varja a problemak megoldasat. El lettek kenyeztetve az elmult 40(60) evben. Otthon arrol megy a vita, hogy meddig jarjon a gyes, a gyed. Itt a kolleganom szules utan visszajott dolgozni ket het (fizetetlen) szabadsag utan. Leven a gyerekvallalas maganugy, amire semmifele segelyt, tamogatast nem kapsz. (Ha igen, akkor regen rossz, mert ha a gyamugyes ugy iteli meg ({es konnyen ugy iteli meg}, hogy a gyermek valoban veszelyeztetve van, akkor a gyerek megy allami gondozasba.
Es ez a rendszer mukodik, itt az emberek kepesek megtervezni az eletuket, sokan 40-45 eves korukban valtanak stb.
Szerintem a magyaroknak amentalitasaval van a legnagyobb problema. Es ezen nem lehet nehany nap alatt valtoztatni. Ki fog alakulni a kapitalizmus odahaza is, csak az nagyon fajni fog, sokaknak. Es hiaba maondja Orban messias, hogy csak azert faj, mert a komcsik elloptak mindent, majd mi adunk nektek. Nincs mibol adni, a szocializmus mar egyszer becsodolt. ROhejes, hogy atcimkezve (POLGARI UT) a Legfobb Diktator Jelolt es HADUR kepes megegyszer ugyanezt a szemetet megetetni a daemagogiajara vevo tomegekkel.
Hitler mondta: Ha egy nagy tomeget akarsz atverni, akkor ahhoz hasznalj egy nagy hazugsagot, ne egy kicsit. Torpe Mussolini megtanulta a lecket.
spartacus | 2009. augusztus 10. | 08:26:11
irriga | 2009. augusztus 10. | 06:46:14
"A jövő a teljes ellátású ovik, napközis iskolák üzemeltetésében rejlik, ahol megfelelő nevelők foglalkoznak a gyerekekkel.
Persze csökkentve a direk pénzbeli juttatást. Így a társadalmi támogást azok kapják, akik igazán rászorulnak: a gyerekek."
Tortenelmi pillanat: a "ciganyozas" helyett egy epkezlab, megfontolando es szvsz megvalositando JAVASLAT jobboldalrol.
irriga | 2009. augusztus 10. | 06:46:14
Szóval a feladat:
Hogyan lehet megelőzni a "Faszomból is megélek!" szemléletű népesség jövőben bővülését úgy, hogy a ne korlátozzuk a törekvő családok lehetőségeit?
Eddig Ferge Zsuzsa, az mszp, szdsz csődöt mondott a megoldások terén, ezért kaptuk a Magyar Gárdát.
A jövő a teljes ellátású ovik, napközis iskolák üzemeltetésében rejlik, ahol megfelelő nevelők foglalkoznak a gyerekekkel.
Persze csökkentve a direk pénzbeli juttatást. Így a társadalmi támogást azok kapják, akik igazán rászorulnak: a gyerekek.
irriga | 2009. augusztus 10. | 06:37:13
jus-- | 2009. augusztus 9. | 23:59:18
Hát igen!
Változnak a korok.
Én úgy nőttem fel (és még sokan mások), hogy a szülőket nem láttam reggel, mert mikor felébredtem ők már munkában voltak.
irriga | 2009. augusztus 10. | 06:34:08
jus-- | 2009. augusztus 9. | 23:59:18
Fenemód aktív az a gyámügyis, nem jellemző általában.
Máskor a patkány rágja a gyereket és azt sem veszik észre ..
irriga | 2009. augusztus 10. | 06:32:17
Józsi | 2009. augusztus 9. | 23:49:47
Az éhező emberek milliói a falvakban erősen túlzás.
Habár nekik nem a BKV a főgondjuk ...
goromba disznó | 2009. augusztus 10. | 03:03:02
Moderálási alapelvek- komment törölve -
goromba disznó | 2009. augusztus 10. | 01:39:42
Moderálási alapelvek- komment törölve -
jus-- | 2009. augusztus 10. | 01:35:03
Jó éjt, hosszú volt a mai???? napom, elköszöntem.
jus-- | 2009. augusztus 10. | 01:23:29
Mint irtam volt, lehetne nem cigány is. Erről is van hasonlóm, csak ott éppen rákos volt a echte magyar anya. De az már megoldódott. Ki a szar akar erényt kovácsolni,nem erény, hogy valaki dolgozik és egyedül gürizik a gyerekeiért. Itt éppen arról van szó, hogy számára természetes lenne.De csak számára. Tök mindegy, cigány, vagy nem. Bánoam már, a származást beleírtam. De náluk gyakoribb probléma, ám nem csak náluk jelentkező. Ez minden kiszolgáltatott plebs rétegre igaz. Maradjunk ennyiben. Ha leragadsz a cigány szónál, te csinálsz rasszizmust a történetből, ami - és itt igazad van- mindennapos. Bocs. Annyiban igazad van, nem kellett volna a származást irjam. Akkor most nem támadna senki, ámde roppantul fel lennének háboradva. Megjegyzem, egyre jobban jellemző, nem cigány eseteket kell megoldani.De mára ez jutott.Mea culpa, mea maxima culpa.
goromba disznó | 2009. augusztus 10. | 01:11:46
Moderálási alapelvek- komment törölve -
jus-- | 2009. augusztus 10. | 00:54:44
Ja, goromba disznó, jut eszembe, nagyon megsértesz, ha nem nevezel 4.osztályt elvégzett, olcsó és hülyítő lőrétől megzakkant proli idiótának.Ha nem értesz velem egyet, ez a legkevesebb, amit megtehetsz érdekemben.Mindegy is. Értem én, csak nem tartom célravezetőnek.
jus-- | 2009. augusztus 10. | 00:50:53
goromba disznó
A robotolással nincs gond, azt vállalja,a következményekkel van a baj, mert vállani vállalná tovább a robotolást - nem is érzi annak - csak nem engedik meg neki. Vagy dolgozik, de akkor viszik a gyerekeket, vagy nem dolgozik, akkor segélyből tengődő mocskos, rohadt, utolsó cigány lesz. Na, ő dolgozni akar, gyerekeit nevelni akarja, szeretné, a fiai legalábbis érettségit és szakmát szerezzenek. Nins benne hírérték. Nekem ez a mai terepmunkám megoldásra váró feladata.Mindennapos.Igazad van. Sajnos.
goromba disznó | 2009. augusztus 10. | 00:40:31
Moderálási alapelvek- komment törölve -
goromba disznó | 2009. augusztus 10. | 00:38:02
Moderálási alapelvek- komment törölve -
jus-- | 2009. augusztus 10. | 00:20:24
Lehetne nem cigány is. Nyolc éve ragaszkodnak hozzá, most is, előtte egy multinál volt takarító, ott is megbecsülték. Ha büdös a munka, akkor miért csinálta eddig? Soha segélyt egy forintot nem kapott, nem is kért. Munkanélküli soha nem volt. Nem unjátok még a cigány=lopni akart? Szégyeld magad, de kurvára.
wright mills | 2009. augusztus 10. | 00:12:45
jus
Én ebben a történetben érzek valami sunyi cigánymotívumot. Ez a cigány asszony biztos lopni akar valahonnan valamit vagy büdös a munka, nem?
jus-- | 2009. augusztus 9. | 23:59:18
P.É. 37 éves, cigány asszony, van egy 10 és egy 7 éves fia. Nyolc éve dolgozik takarítóként egy bp-i irodaházban, reggel fél nyolctól délután négyig. Az ura elhagyta négy éve, addig egy fővárosi albérletben laktak, havi 40 plusz rezsiért.É.a fizetéséből - minimálbér- ezt egyedül nem tudta fizetni. A munkahelyén - a főnökurak és főnökasszonyok - akiknek még szokott szívességből vasalni is , megsajnálták, segítettek, kapott kis céges támogatást, meg szoc.pol. és egy pest megyei településen vett egy kis házat. Boldogan éltek, hatkor elkisérte a gyerekeket iskola-óvodába, volt már ügyelet, buszra szállt, vonatra, villamosra, és dolgozott. Este háromnegyed hatkor ért a gyerekekért. Ám idén ritkították a buszjáratot. A négytizes busszal kellett induljon, beérjen, és hét előtt ért a gyerekeiért. Akkor nincs ügyelet. A nagyfiú ébresztette a kicsit fél hétkor, a kikészített reggelit megették, majd leadta a kicsit az oviban és ment a suliba. Jó tanuló, szorgalmas, pedáns, mint az anyja. Ez ment egy hónapig. P.É. a gyermekjólétistől szeptemberi iskolakezdésig kapott haladékot, hogy megszüntesse, hogy veszélyezteti a gyerekeit, egyedül hagyja őket. Augusztus van.É. nem talál a környéken jobb beosztással munkát. A munkahelye ragaszkodik a munkaidőhöz, mert különben értekezletek előtt ki vasalná ki a blúzt, inget, kosztümöt. Itt az augusztus. É. gyerekeit szeptemberben állami gondoskodás alá veszik, viszik intézetbe. Most ezt kéne megoldjam. Irriga meg menjen a francba.
Józsi | 2009. augusztus 9. | 23:49:47
Spartacus!
Korrigálom:
A falvakban Ferenc József, Horthy, Rákosi és Kádár alatt is voltak állatok.
Ma már nincsenek.
Ma éhező emberek milliói vannak, akiknek a gyerekei képzetlen analfabéták, és részben agresszívek is.
Kiváló eszközei egy jövendő polgárháborúnak, melyet Ön is megkísérel eszközeivel szítani.
Önnnek mi az érdeke kedves Spartacus?
Vagy csakugyan ennyi esze van?
Józsi | 2009. augusztus 9. | 23:32:10
spartacus | 2009. augusztus 9. | 23:25:03
Azt hiszem kedves Spartacus nincs tudatában annak, hogy további 100-150 millió új munkahely létesül Indiában és Kínában a következő 10 évben. Ez tovább 500-700 Ezer magyar munkahely megszüntetését eredményezi.
Ez nemcsak a büdös kommunistákat, hanem a büdös fasisztákat is taccsra vágja.
ezért kellene a jövővel és nem a múlttal foglalkozni.
Mint ahogy a németek , finnek és az osztrákok is tették egy vesztes háború után.
Mert a rendszerváltást elvesztettük.
Pártsemlegesen
spartacus | 2009. augusztus 9. | 23:25:03
Szelsojobber D tipus, 2-es alfaj:
Józsi | 2009. augusztus 9. | 22:47:19
T.Szerencsétlen Törzsi Harcosok!
"Jajj, ne veszekedjetek, fogjunk ossze, hat latnotok kell, hogy ez csak a budos kommunistak erdeke, hogy itt veszekedtek. Akkor =lesz minden jo, ha majd mi {szelsojobb} hatalomra kerulunk, harcoljunk EGYUTT ezert."
Bájos. Csak tudnám, miért forog a gyomrom?
Es meg Horthy is elokerult. Mar epp kezdtem hianyolni.
Józsi | 2009. augusztus 9. | 23:13:22
Kedves G. Disznó!
Ha nem egymást izélgetnénk, akkor az átdobottaknak (ha vannak) nem lenne terük.
spartacus | 2009. augusztus 9. | 23:07:12
goromba disznó | 2009. augusztus 8. | 20:55:40
NJem tul eredeti, ezt mar nalam is elsuitotted. Tessek ujakat kitalalni!
spartacus | 2009. augusztus 9. | 23:04:24
csontváz | 2009. augusztus 8. | 19:00:33
"A helyzet az, hogy a cigányokból hiányzik a becsület! Mindíg is hiányzott"
Csontvaz rasszista, kirekeszto naci, aki hisz a fajelmeletben.
goromba disznó | 2009. augusztus 9. | 22:59:53
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Józsi | 2009. augusztus 9. | 22:47:19
T.Szerencsétlen Törzsi Harcosok!
Jó lenne észrevenni, hogy egymás b...sztatása helyett valami mást kellene csinálni. Ugyanis a rendszerváltás sajnos semmilyen problémát nem oldott meg, sőt amit 1950-1989 között jól-rosszul megoldottak, azt is tönkretették a rendszerváltás után. Akkor ugyanis nem volt éhezés, és számos humán és gazdasági-műszaki paraméterünkben csökkentettük a lemaradásunkat.
Magyar Bálint oktatási ámokfutása eredményeként szocializálatlan, irástudatlan és elkalmazkodni képtelen szerencsétlenek tömegei zúdulnak ránk, akiket még tisztességes szakmunkás képzésben sem képes a hazájuk részíesíteni.
A falvakban még Horthy alatt is voltak állatok, ma már csak a Parlamanetben vannak, de ott rengetegen.
És megérkezett a hárommillió koldus is.
Ez az utolsó 20 év pártsemleges eredménye.
Már csak az éhséglázadás és a polgárháburó van hátra.
Nem kell félni, előbb - utóbb az is megérkezik, mivel sem szándék, sem képesség nincsen a változtatásra.
Az egymásra uszított szerencsétlenek meg egymás torkát szorongatják, zsidóznak, cigányoznak, kommunistáznak.
Vegyük észre, kinek használ mindez.
Nem a magyar népnek.
goromba disznó | 2009. augusztus 9. | 22:33:38
Moderálási alapelvek- komment törölve -
goromba disznó | 2009. augusztus 9. | 22:22:18
Moderálási alapelvek- komment törölve -
wright mills | 2009. augusztus 9. | 21:34:25
irriga
A rendszerváltó értelmiségiek professzionális politikusok lettek. Ráadásul úgy tűnik, sikerült létrehozniuk és 20 évig fenntartaniuk egy korrupt, átláthatatlan és irracionális állami bürokráciát. Ebben Orbán és Demszky és a többiek ugyanúgy bűnösök. Itt minden egyes kormányzati szociálpolitikai döntés azon múlik, hogy bizonyos belső hatalmi csoportok rábólintanak-e. Vagy azért, mert ez nekik is érdekük (állami megrendeléseket kap a klientúra) vagy azért mert az alku során cserébe kapnak valamit a támogatásukért. Az, hogy milyen döntés születik nem attól függ, hogy ténylegesen megoldást kínál-e az adott problémára, hanem attól, hogy ki áll mellé. Na így nem lehet hosszútávú társadalompolitikát folytatni.
irriga | 2009. augusztus 9. | 20:52:37
wright mills | 2009. augusztus 9. | 19:01:09
Amint látjuk a régmúlt dicsősége (rendszerváltók hol vagytok?) kevés jelen problémáink megoldásához.
Hol van Demszky a társadalmi problémák megoldásában?
Most úgy tűnik ő a probléma ...
irriga | 2009. augusztus 9. | 20:49:36
Herter | 2009. augusztus 9. | 19:41:05
Hülyeségeket beszélsz.
Az Alkotmány senkinek sem garantálja az inflációval korrigált havi 400 Eurót.
A baloldal érzéken a romákra.
Növelte a családi pótlékot, megszüntette az önkormányzati szoc segélyek természetbeni voltát, a Zsét a családnak adják.
Meg is lett az eredménye ...
Magyar Gárda.
irriga | 2009. augusztus 9. | 20:45:45
wright mills | 2009. augusztus 9. | 19:05:49
Pontosan ezt mondom én is és ezt nem veszi észre a szerző.
A társadalom nem a szegények ellen van, hanem azon NÖVEKVŐ csoport ellen, ahol a megélhetés a gyereknemzésből fakad. Ott nyilván nem cél a gyerek taníttatása, képzése csak a megfelelő darabszám elérése.
Mi a javaslata Fergének ezen bővitetten újratermelődő csoport létszámának fogysztására?
immortal | 2009. augusztus 9. | 20:17:03
Igazi mélyszegénység:
http://www.delmagyar.hu/hodmezovasarhely_hirek/romak_vertek_meg_egy_ferfit_a_mindszenti_kompnal/2110201/
Herter | 2009. augusztus 9. | 19:41:05
A szegénységgel 4,5 millió ember alkotmányos joga sérül. Az emberhez méltó élethez való jog. Bár tudom, hogy a baloldali fasiszta pártnak természetes, hogy le sz...ja az alkotmányunkat. Mert csak a baloldali kormányzást korlátozza.
A baloldal nem érzékeny a romákra. Mert ők voltak a lecsúszok. Helyette a nem romákra uszitja őket, hogy ne nyomorúságukkal foglalkozzanak. Tudom amit leírtam csak "falra hányt borsó". Mert a baloldali fasizmusnak nincs lelkiismerete.
wright mills | 2009. augusztus 9. | 19:09:27
Ezek az emberes sokszor még olvasni és írni is alig tudnak, nem képesek még a legegyszerűbb feladatokra sem koncentrálni 1-2 óránál tovább. De ha nem segítesz nekik, akkor a gyerekeik is ugyanígy fognak felnőni és még több munkanélküli, megélhetési bűnöző lesz az országban. Akiknek a gyerekei....
wright mills | 2009. augusztus 9. | 19:05:49
irriga
na igen, ez a szociáldarwinista felfogás amiről beszéltem. De gondolom rögtön belázadnál, ha gyerekeidnek kemény pénzeket kellen fizetni az egyetemen vagy neked az orvosi vizitért.
Tudomásul kell venni, hogy a társadalom legalján egészen másról szól a történet mint középen vagy fent. Te mivel bíztatnád azt a cigányt aki még a 8 általánost is nagy negezen végezte el (nem biztos, hogy saját hibájából)? Tanuljon és akkor még agysebész is lehet belőle?
wright mills | 2009. augusztus 9. | 19:01:09
irriga
Ha ezt Ferge Zsuzsára érted, akkor szégyeld magad. Nem akarom mások magánéletét kiteregetni, de ha valakire azt lehet mondani, hogy szerény körülmények között, minenféle nagyzolástól mentesen él, akkor ez Fergére érvényes.
Lehet vitatkozni a nézeteivel, de erkölcsileg le a kalappal előtte. Nem is beszélve arról, hogy a 60-70 es években forradalmi gondolatai voltak a társadalmi rétegződésről az akkor buta és egyszerű marxista társadalomképpel szemben.
maxirespect.
Bár a magyarok többsége is a kemény munka és szerény élet híve lenne.
irriga | 2009. augusztus 9. | 18:52:07
Kedves Szerző!
Sajnos gondolatmenete ott feneklik meg, hogy az EGYÉNNEK is akarnia kell, hogy helyzete változzon. Tennie kell(ene) érte.
Ehelyett hazánkban egyre többen arra várnak, hogy a társadalom tartsa el őket.
Miért dolgozzak, ha a faszomból is megélek?
irriga | 2009. augusztus 9. | 18:47:45
"Amikor ezt követően a monoki polgármester minden szociális ellátás felhasználásának teljes körű korlátozását és tökéletes ellenőrzését javasolta a "szociális kártya" bevezetésével, a kormányon lévők már nem is hümmögtek. "
A társadalomnak joga van ellenőrizni, hogy támogatása mivé változik.
Ez nem Alkotmányellenes és akinek sérti az önérzetét az ne vegye át a kártyát, a pénzt.
irriga | 2009. augusztus 9. | 18:42:53
jus-- | 2009. augusztus 8. | 22:06:37
Bárhol laksz is az országban: szerzek neked munkát.
Csak azt kell megnézni hol vannak román, ukrán munkások.
Ott neked is lenne munka.
Csakhát a mezőgazdaság elég macerás dolog ...
irriga | 2009. augusztus 9. | 18:40:29
Szegény szociológusok!
Ők nem a Földön, hanem elefántcsonttoronyban élnek.
Azért : elég jól.
wright mills | 2009. augusztus 9. | 18:16:50
ouagadougou
kösz az elismerést, igazán jó esett
wright mills | 2009. augusztus 9. | 18:05:13
ouagadougou
kösz az elismerést, igazán jó esett
goromba disznó | 2009. augusztus 9. | 17:58:28
Moderálási alapelvek- komment törölve -
goromba disznó | 2009. augusztus 9. | 17:21:39
Moderálási alapelvek- komment törölve -
wright mills | 2009. augusztus 9. | 17:10:27
A közép vagy inkább az alsóközép elvárja a jóléti államot, az ingyenorvost, oktatást stb. de amikor az underclass felzárkóztatása a téma akkor jönnek a szociáldarwinista szövegek: nehogymá az állam segítse ezt a szemét lusta társaságot, mennyenek inkább dolgozni. ja csak épp az a baj, hogy Kolompár névvel nem nagyon szeretnek senkit sem foglalkoztatni:"mert biztos lop"
Na akkor ez itt a 22-es csapdája...
goromba disznó | 2009. augusztus 9. | 17:09:13
Moderálási alapelvek- komment törölve -
wright mills | 2009. augusztus 9. | 16:45:24
ouagadougou
A társadalmi valóságról tett bármiféle (szociológiai, közgazdasági, politológiai, vagy egyéb okoskodó mint én stb) megállapítások általánosítanak, hiszen általában a tudományok így működnek. A kérdés az, hogy az általánosításnak van e heurisztikus tulajsonsága, magyarán sikerül e általuk megérteni valamiféle álatlános mechanizmust, a társadalmi cselekvés, gondolkodás lényegét.
Persze, hogy ráhúzom a középosztály gondolkodását a teljes magyarországi lakosságra hiszen az az átlag. És azt hiszem az általam említett két attitűd egyszerre jellemzi ezt az átlagot.
16.16-ra. Pontosan milyen elitről beszélsz politikai, gazdasági, tudományos vagy médiaelitről? Ha ugyanis a politikai elitre gondolsz, az magát az államot jelenti, hiszen a kormányok (politikai pártok) határozzák meg az állami intézmények működési stratégiáját.
goromba disznó | 2009. augusztus 9. | 16:27:12
Moderálási alapelvek- komment törölve -
goromba disznó | 2009. augusztus 9. | 15:29:01
Moderálási alapelvek- komment törölve -
wright mills | 2009. augusztus 9. | 15:14:00
Bocs elnéztem ezt ouagadougou-nak címeztem
wright mills | 2009. augusztus 9. | 15:11:42
Anjou
1. Munkahelyeket teremt végre, és a munkát legalább a létminimumhoz szükséges szinten meg is fizeti
Sajnos azért a képlet nem ilyen egyszerű. Munkahelyeket kétéleképpen teremthet az állam: növeli a már most is túl nagy bürokráciát vagy közmunkaprogramokat hirdet, de ez nem egy hosszútávú megoldás hiszen nem az a cél, hogy az emberek életük végéig a falu főterét tisztogassák.
Igazi munkahelyeket a vállalkozások tudnak teremteni, de csak akkor ha van hol eladniuk a termékeiket, azaz van piacuk. Az állam teremthet piacot infrastruktúra beruházásokkal vagy segíthet a vállalkozóknak megtalálni a piacokat, közvetítíthet stb. De igazából egy valóságos nemzeti gazdasági stratégiára lenne szükség az állam részéről, hogy az emberek tényleg lássák, hogy hová is tart ez az ország, mit akar elérni, milyen iparágakban és milyen eszközökkel. Ehhez azonban valamiféle társadalmi paktum szükséges, ami a jelenlegi politikai és társadalmi helyzetet figyelembe véve kb 20 évig biztos nem lesz. Egyszóval a helyzet reménytelen, el kell húzni
következetes | 2009. augusztus 9. | 13:04:48
Sajnos egyre több ember van Magyarországon, aki egyszerüen nem hajlandó dolgozni! Még akkor sem ha a gyerekei éheznek.
Fokozatosan, egyfajta életforma lett a segélyböl való vegetálás.
Természetesen a társadalom semmit nem vár el a pénzért cserébe.
Elég szétnézni az apró falvakban. Müveletlen kertek, kaszálatlan udvarok, szemét, mocsok. Sok helyen még budi sincs. A kocsmák viszont tele vannak fiatal munkaképes korú emberekkel.
dino66 | 2009. augusztus 9. | 12:46:49
"JFK2008 | 2009. augusztus 9. | 12:14:58
A magas nepszaporulat a romak köreben szintén a diszkriminacio kovetkezmenye. Egy roma csalad nem szamit arra, hogy a magyar tarsadalom gondoskodni fog róla. Míg az etnikai magyaroknak "jár" a nyugdíj, öregségi ellátás, a befizetett tb-jarulekok szintjen relative magas szintu orvosi ellatas. Addig mind ez a romaknak, de facto, nem jar. Mivel a magyar szocialis rendszer azokat tamogatja, aki szocialisan viszonylag jó helyzetben vannak (közeposztaly), míg a mélyszegénységben élöknek semmi sem jut.
A romák tisztában vannak vele, hogy csak saját magukra számíthatnak. Ezért van annyi gyerek. A gyerekek, ahogy növekszenek segítik a családot anyagilag. Ez az a szerep, amit az etnikai magyarok az allamtol kapnak meg. A romák idös korukban ismet csak sajat csaladtagjaikra szamithatnak, mivel a letminimumhoz szukseges nyugdijat ilyen vagy olyan alapon megvonjak töluk.
Összefoglalva, a magas gyerekszam a romak önvedelmi reakcioja a magyar tarsadalom szocialis kirekesztopolitikajaval szemben."
Hat JFK ennel nagyobb baromsagot meg eletemben nem hallottam. Ezt hogy fundaltad ki? Erre talan meg a Kolompar Orban sem lenne kepes aki az egyik fo okozoja a romak jelenlegi helyzetenek.Minden nyilatkozata csak ront a helyzeten. De a te megnyilatkozasod mindent utott itt az elmult 5 evben.
Gratulalok!
Anjou | 2009. augusztus 9. | 12:29:06
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Anjou | 2009. augusztus 9. | 12:24:37
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Anjou | 2009. augusztus 9. | 12:20:48
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Anjou | 2009. augusztus 9. | 12:18:36
Moderálási alapelvek- komment törölve -
JFK2008 | 2009. augusztus 9. | 12:14:58
A magas nepszaporulat a romak köreben szintén a diszkriminacio kovetkezmenye. Egy roma csalad nem szamit arra, hogy a magyar tarsadalom gondoskodni fog róla. Míg az etnikai magyaroknak "jár" a nyugdíj, öregségi ellátás, a befizetett tb-jarulekok szintjen relative magas szintu orvosi ellatas. Addig mind ez a romaknak, de facto, nem jar. Mivel a magyar szocialis rendszer azokat tamogatja, aki szocialisan viszonylag jó helyzetben vannak (közeposztaly), míg a mélyszegénységben élöknek semmi sem jut.
A romák tisztában vannak vele, hogy csak saját magukra számíthatnak. Ezért van annyi gyerek. A gyerekek, ahogy növekszenek segítik a családot anyagilag. Ez az a szerep, amit az etnikai magyarok az allamtol kapnak meg. A romák idös korukban ismet csak sajat csaladtagjaikra szamithatnak, mivel a letminimumhoz szukseges nyugdijat ilyen vagy olyan alapon megvonjak töluk.
Összefoglalva, a magas gyerekszam a romak önvedelmi reakcioja a magyar tarsadalom szocialis kirekesztopolitikajaval szemben.
domboroczky | 2009. augusztus 9. | 10:03:34
A helyzet 20 éve romlik. Hol volt még a monoki polgármester, az Út a munkához program, hol volt még a gazdasági válság amikor már látszott hogy a szociális ellátó rendszerünk túlterhelt és egyben pazarló, sőt igazságtalan, a cigányság romló helyzete egy időzített bomba.
Emlékszünk még rá mennyi volt a munkanélküli segély időtartama először? Három év! Mire volt megoldás? Semmire! Az egész ellátó rendszert, a közoktatást, a gazdaságpolitikát újra kellene gondolni. Minden tiszteletem Ferge Zsuzsáé, de akit én a területről ismerek azok mindannyian többé-kevésbé értelmetlennek tartják a munkájukat. Be kellene már látni hogy húsz évig hibás koncepció mentén haladtak.
Balcsi | 2009. augusztus 9. | 09:52:53
Két gyerek felett adókedvezményt családi pótlék helyett! A megélhetési gyerekvállalást csak így lehetne megfékezni.
sandor1 | 2009. augusztus 9. | 09:29:27
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Anjou | 2009. augusztus 9. | 08:30:52
Moderálási alapelvek- komment törölve -
dino66 | 2009. augusztus 9. | 06:35:41
Wright Mills
"Meg azért az önérzetünket is lehet vele hízlalni, hogy mi milyen faszák vagyunk, mert mi kemény munkával vittük valamire. Rohadt cigány takarodj dolgozni, ne a segélyből próbáld meg eltartani magad és kurva sok gyerekedet"
Szemely szerint en ezt nem mondom csak azt, hogy mindenki annyi gyereket szuljon amennyit el tud tartani.A segely ellen se vagyok de igenis a harmadik gyerektol ez csak adokedvezmenykent jarjon.En mikor gyereket vallaltam azt ugy tettem, hogy tudtam hogy el fogom tudni tartani.
A vilag legnagyobb onzese nyomorba szulni gyereket csak azert mert azutan is fel lehet venni a fejpenzt. Kivancsi lennek mennyi roma szulne 6-7 gyereket ha nem kapnanak utana segelyt automatikusan.Egy gyerekvallalas nem abbol all,hogy beleuritunk az asszonyba aztan majd lesz valahogy.
A te anyad igy gondolkozott mikor elvallalta, hogy megszul teged?
wright mills | 2009. augusztus 9. | 02:51:50
RTomi
Muhaha,
persze, hogy racinális a közép és felsőbb osztályok részéről. De próbálj meg bejutni a Harvard-ra vagy a Yale-re, úgy hogy feketének születtél és a szüleid kétkezi munkésok. Megmondom én, akármilyen kitűnő teszteredményeket érsz el, akármennyire zseni semmi esélyed. És akkor jön G.W. Bush és a szarabbnál is gyengéb SAT pontszámmal besétál a Yale-re. Szóval ez persze, hogy racionális, az egyik oldalról, de rohadt nagy szemétség a társadalom másik végéről nézve.
wright mills | 2009. augusztus 9. | 02:43:15
Az van, hogy a magyarok teljesen kész vannak. Úgy tűnik a legtöbb ember fejében a zavaros szociáldarwinista ideológiák és a kádári gondoskodó állam utáni olthatatlan vágy a legnagyobb egyetértésben megfér egymás mellett. Követeljük, hogy mindenki saját teljesítménye alapján ítéltessen meg, győzzön az erősebb és ügyesebb mint ahogy azt az öreg Hobbes leírta. Ezt az érvelést általában arra használjuk, hogy megideológizáljuk, hogy a nálunk szerencsétlenebbeknek miért nem jár csak annyi amennyit önmaguk megtermeltek. Meg azért az önérzetünket is lehet vele hízlalni, hogy mi milyen faszák vagyunk, mert mi kemény munkával vittük valamire. Rohadt cigány takarodj dolgozni, ne a segélyből próbáld meg eltartani magad és kurva sok gyerekedet.
Amikor viszont fizetni kellene gyerekeink egyetemi oktatásáért, vagy az orvosi ellátásért (vizitdíj), akkor mindeki egyből habzó pofával követeli, hogy az állam tartsa fenn a középosztály kiváltságait. Ilyenkor persze nem az a szöveg, hogy mindeki csak ahhoz juthat hozzá amiért fizetett is. Ez nekünk jár. Azonban ezt a rendszert semmiképpen se a mi adóforintjainkból tartsák fent. Inkább jól adótcsalunk, számlát veszünk stb. mert nehogy már az a szemét állam jól járjon. Kedves magyarok, el kellene dönteni végre, hogy milyen rendszerben akarunk élni!
RTomi | 2009. augusztus 9. | 00:10:38
Lehet beszélni és keseregni a szegregáció miatt, de tudomásul kell venni, hogy teljesen racionális emberi viselkedés, mint ahogy azt az alábbi címen olvasható nyugati példa is mutatja.
"A fehér brit szülők is hozzájárulnak az iskolák szegregálódásához"
2009/07/10 The Guardian, magyarul itt: http://globusz.net/node/2547
immortal | 2009. augusztus 8. | 23:01:24
Ferge Zsuzsa inkább arról elmélkedjen, hogy hová tűnt az 120 (más hírforrások szerint 150) milliárd amit roma integráció fordítottak és a szakemberek szerint semmi eredménye.
Vagy hogy a mélyszegénység milyen összefüggésben van azzal, hogy itt az Avason belevizelnek a liftbe. Miért jó ez nekik? Vagy hogy mióta ideköltöztek, elszaporodtak a csótányok.
jus-- | 2009. augusztus 8. | 22:06:37
Lent, ahová a többség nem lát, folyamatosan érkeznek a szikrák, amik gyulladnak és oltani kell, hiába az oltás, amíg egyet eloltunk, száz új jön, folyamatosan, egyre jobban, egyre több. A tüzet ott fent gyújtották, és táplálják, azok, akik a milliárdjaikat féltik. Azt rettegem, már késő. Azt rettegem, a plebs holokausztja már elkezdődött.
Ott lent munkát akarnak az emberek, dolgozni, jövedelemért. Az nincs. Egymást is ölik már. Szoc. háló nincs, nincs miből. De a milliárdok villámlanak ide-oda.Arra van pénz, amire akarnak. Erre nincs. Kinek a maga érdeke. Végjáték.
jus-- | 2009. augusztus 8. | 21:49:13
ouagadougou
Egész egyszerűen, ha én elkezdem a gondolkodást, vajon miért nem kapott ma ez a gyerek enni, vajon ki sikkasztotta el a pénzt, miért nem krült orvoshoz, holott lehet holnap késő, akkor megette a fene, előbb kell lépni, a problémát megoldani, aztán majd ráérek az okokat kutatni- általában arra már nem jut idő, mert ott a következő- tehát értehető vagyok? Nem magasztos a munka, kapok érte tiszteletdíjat, órabérben kijön tizenkettőre. Egyszóval: oldjuk meg a problémát, de kurva gyorsan, aztán pofázzunk a felelősökről, meg a hogy kerülhettünk idéről. Ha lesz rá időnk. A többi mind f..zverés. Bocsi. Nem osztottam ki senkit. Ráadásul a korábbi hozzászólásaid alapján akár egyet is érthetnénk.És erre megy az idő, hogy okoskodni kell egymással szemben. Ez a baj.
goromba disznó | 2009. augusztus 8. | 21:45:40
Moderálási alapelvek- komment törölve -
goromba disznó | 2009. augusztus 8. | 21:39:17
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Dr Photon | 2009. augusztus 8. | 21:38:00
Meg tudna nekem azt mondani valaki, hogy miert szaporodik az, aki ilyen nyomorusagos helyzetben el? A petricseszeben levo sejttenyeszetnek tobb esze van. A cikkhez tartozo kep az indiai nyomornegyedeket idezi. Es miert olyan lepusztult a kornyezetuk, miert nem muvelik a kornyekukon levo kerteket? Stb. Ferge Zsuzsa menetrendszerinti ferditese ez a cikk. Az ovszerhasznalatot reklamozta-e mar valaha Ferge Zsuzsa ezen emberek szamara? Nem szegyen, mert epp tegnap hallottam egy professzort az MIT-rol, hogy a vilag energiaproblemajanak az ovszerek elterjesztese volna az egyik hatekony kezelesi modja a roncstarsadalmakban. A bunozes kezeleserol aztan mar nem is beszelve. Miert nem mennek el kulfoldre dolgozni ezek a szegenyek, ha magyarorszagon nincs munka? Lesnek egy helyben, varjak a segelyt, meg a sult galambot az egbol, a mas munkajabol elvont penzeket. Ez tarthatatlan. menjenek el Nyugat-Europaba, vagy Kanadaba/Amerikaba, ott a segely is boven tobb es ismertessek meg magukat a nagyvilaggal az eddiginel is jobban.
Evszazadok alatt nem voltak kepesek a kornyezetuk europai kulturajahoz adaptalodni, mig mindenki mas kepes volt. Nezzetek meg a wikipidiat. Egyetlen ertekelheto ertelmisegit nem tudtak produkalni az egesz tortenelmuk soran. A multkor Chaplin-t lattam a romani people wikipedias oldalon, mintha roma lett volna. A Chaplin oldalon persze errol egy szo sincs. Mifele nep az, aki Europa kozepen evszadok alatt ilyen primitiv maradt?
tölgyes | 2009. augusztus 8. | 21:15:31
Moderálási alapelvek- komment törölve -
victus | 2009. augusztus 8. | 20:59:19
Moderálási alapelvek- komment törölve -
goromba disznó | 2009. augusztus 8. | 20:55:40
Moderálási alapelvek- komment törölve -
értelmetlenségi | 2009. augusztus 8. | 20:51:49
goromba diszno: Na jöjjön, jóember, vége a kimenőnek. Dugja be szépen ide az egyik kezét. Oké, most a másikat. Helyes kis masnit kötünk a zubbonyka ujjaiból itt hátul, aztán mehetünk is. Nézzen a lába elé, lépcső jön! Jó, nagyon jó. Most kicsit húzza be a nyakát, beülünk szépen ebbe a nagy fehér autóba. Jól van, nem szirénázunk, ha nem akarja, de cserébe maradjon nyugodtan. Már indulunk is ...
... Na, most már minden rendben, lehet nyugodtan tovább kommentelni.
goromba disznó | 2009. augusztus 8. | 20:44:59
Moderálási alapelvek- komment törölve -
értelmetlenségi | 2009. augusztus 8. | 20:35:40
goromba diszno: (nomen est omen...) szedelőzködj, ideje visszaindulnod. Ne várd meg, amíg érted jönnek az ápolók, mert nagyon morcosak lesznek.
--
Sajnos, a cikk elkeserítően igaz, még akkor is, ha terjedelménél, a téma összetettségénél fogva nem lehet teljes a kép. Azzal, amit feltár, vitatkozni nem lehet, és nem is érdemes. Igaza van jus-nak: gyors, sürgős megoldásra van szükség, sőt, továbbmegyek, akár FORRADALMI változásra, de félő, hogy ebben az országban, ahol az emberek képtelenek összefogni bármilyen cél érdekében, minden marad a régiben.
tölgyes: légy nyugodt, Ferge Zsuzsa tanácsadóként ennél súlyosabb dolgokat is mondott a miniszterelnöknek. Ennél többet nem tehet(ett).
szegfüszeg: egyetértek. Goromba disznoval ne törődj, majd az ápolói lecsendesítik.
jus-- | 2009. augusztus 8. | 20:20:36
ouagadougou
Akar a kis t... okosnak lenni, csak nálam ez vált be, és ezt szokták díjazni. Ha olyan okos lennék, írnám a megoldást. De nem érdekel maga a probléma keletkezése, meg a mi vezetett ide. Erre nincs idő, és töketlenkedés az egész. Ami egyértelmű, munka kell. És akkor, ha van munka máris redukálódott a feladat.Addig meg mehetünk a vágóhídra. A milliárdosoknak kell zabálni való. Bocs. Szakmailag is érintett vagyok és nem tudok már türelmesnek lenni.
goromba disznó | 2009. augusztus 8. | 20:07:05
Moderálási alapelvek- komment törölve -
feketebuli2 | 2009. augusztus 8. | 20:06:35
Moderálási alapelvek- komment törölve -
silenthill1 | 2009. augusztus 8. | 19:58:10
Amúgy meg az egyik legnagyobb gond a szakképzés hiánya. Illetve van, de OKJ szinten, csak azoknak a 90%a érettségihez kötött, még a villanyszerelő meg ilyenek is. indexen volt egy riport valamelyik nap egy faluról, ahol általános iskola a legmagasabb vágzettség a lakosság körében, nagy részük roma. Azzal meg sehova nem vesznek fel senkit. Sajnos említhetném a többszörösen lerágott csontot, amikor kosárfonásra meg ilyen kreténségekre tanították tömegesen a deklasszált rétegeket, semmi sem mentek vele. Gondolom valaki zsebre tette a zsetont a szervezésért
jus-- | 2009. augusztus 8. | 19:49:44
Hová tünt az alap téma? Ugyan azt csináljátok, mint a politika, mellékvágányok, mellébeszélések, emeszpé meg fidesz, orbánozás, bokrosozás, ballib meg jobb, adócsalás meg kikerülés. Egymás bunkózása, meg miért nincs ékezet, tényleg vakok vagytok? Saját holokausztotokhoz asszisztáltok, ha nem tértek észhez. A probléma megoldásának az alapja, hogy a problémát megoldjam, azt majd következhet az ok-okozat és egyéb ilyen nyalánkságok vitája. Nem a probléma, hanem a megoldása a lényeg.
Pare | 2009. augusztus 8. | 19:42:44
Mit keres itt egy "goromba disznó"?
És hogy az eredeti témáról is essék némi szó:
Az önkormányzatok teljesen alkalmatlanok az igazán súlyos helyzetű körzetekben mind a szociálpolitikai, mind a közoktatási feladatok ellátására. Túlnyomórészt olyan eszközöket (pénzt) osztanak szét, amit nem a saját választóiktól kaptak, a saját politikai érdekeiknek megfelelően.
goromba disznó | 2009. augusztus 8. | 19:41:29
Moderálási alapelvek- komment törölve -
silenthill1 | 2009. augusztus 8. | 19:39:19
Herter | 2009. augusztus 8. | 19:36:31
meg lenne az adóztatva, csak sportklubokként működnek és így nem kell adót fizetni...
silenthill1 | 2009. augusztus 8. | 19:36:56
feketebuli2 | 2009. augusztus 8. | 19:17:19
és akkor ha szerinted egyik se jó, mégis mi lenne a megoldás? :) bármi amiben korlátoznak jogokat, elvetendő szerintem...
Herter | 2009. augusztus 8. | 19:36:31
A balliberális gazdaság politika miatt a GDP 2/3-át külföldi tőke hozza létre. 70000 főt foglalkoztat. A mutyi-szerződés következtében nem adóznak a magyar államnak. Ez külföldi közgazdászok szerint minimum 2500 milliárd Ft kiesés. A GDP 1/3-át hazai tőke adja. Akik a teljes foglalkoztatottságot végzik. Mivel a külföldi tőke nem adózik ezért a teljes adóteher a hazai tőkéé.
Gondolják végig. A balliberálisok nem akarják megadóztatni a kártya-játékokat. Ez a magyar állam számára 3000 milliárd Ft forrásadó kiesést jelent. Akkor csodálkozunk a gyermek szegénységen ? Akkor elhisszük azt a demagógiát, hogy a magyar vállakozások nem akarnak adózni ?
goromba disznó | 2009. augusztus 8. | 19:28:27
Moderálási alapelvek- komment törölve -
csontváz | 2009. augusztus 8. | 19:18:00
Moderálási alapelvek- komment törölve -
feketebuli2 | 2009. augusztus 8. | 19:17:19
Moderálási alapelvek- komment törölve -
silenthill1 | 2009. augusztus 8. | 19:07:03
Moderálási alapelvek- moderált komment -
d mst zrt mrdjnk htlmn, s csnljk zt mt, mrt hgy rbn rsszbb lnn? kkr h 30 vg lsz prtlnk, 30 vg Mgyrrszg fldkln fg mcsrbn? MSZPs ftl pltksk kzl s lhtn nny sz skknk, hgy skk mtt llptt flszmljk s kvlnk, szms hrs szmlysgt bcsbtnk, kr MDF, SZDSZ, Fdsz krtbl s gy szcdm prtt flftttnk. D n gyszrn nm tdm lfgdn, hgy mty mrdjn s blfszkds csk mrt nhgy rbn...mg h z sr s mgvn.
csontváz | 2009. augusztus 8. | 19:00:33
Moderálási alapelvek- komment törölve -
silenthill1 | 2009. augusztus 8. | 18:58:08
JFK2008 | 2009. augusztus 8. | 16:15:10
A magyar jövedelmek nemzetközi összehasonlításban nem alacsonyak.
lehidalok. nem leszarom hogy Indonéziában mennyi? én Európában élek. ilyen nincs, komolyan írod, vagy csak nevettetni akarsz?
silenthill1 | 2009. augusztus 8. | 18:55:10
szegfuszeg | 2009. augusztus 8. | 18:35:34
és most az mivel jobb, hogy intézményesített alapon vernek szét ha tüntetni is megpróbálok vagy hangoztatom, hogy nem értek egyet a rendszerrel? amúgy leköpésért kb csak itt tudom elképzelni, hogy börtön jár, külföldön néha tortával dobálják őket de lenyelik.
amúgy nem nem tudom megérteni, miért csak a fidesz iránt érzel ilyen gyűlölelet, most akkor jobb hogy a másik meg lenyúlja a zsetont és közben nem csinál semmi érdemlegeset?
Pare | 2009. augusztus 8. | 18:36:48
Én első lépésként megállítanám a gettósodást.
Költözködési tilalmat rendelnék el a prosperáló körzetek felől a leszakadtak irányába...
Pare | 2009. augusztus 8. | 18:33:24
Aki például adókedvezményekkel akarja igazságosabbá tenni a rendszert, csak ront rajta. T. i.: az igazán szegényeknek nincs adóköteles jövedelmük.
Villon | 2009. augusztus 8. | 18:30:25
A cikkbol"és mindezek nyomán az intolerancia, ezen belül a növekvő cigányellenesség." Ez hogy jon ide mint a gyerekszegenyseg okozoja??
szegfuszeg I 2009 aug 8. 18:17:09
Neked van igazad itt a problema veleje.
Pare | 2009. augusztus 8. | 18:29:11
A legelkeserítőbb az, hogy miközben - állítólag - nagyon sokat költünk a leszakadt rétegek felzárkóztatására, csak még nehezebbé tudjuk tenni a helyzetüket.
Ennek következtében aztán még többet kell költenünk arra, hogy tovább ronthassunk a sorsukon.
Mert hogy a támogatások - "természetesen" - nem - vagy túlnyomórészt - nem oda kerülnek, ahová címezik őket.
silenthill1 | 2009. augusztus 8. | 18:24:55
bakony | 2009. augusztus 8. | 17:42:16
ha lett volna interneted, akkor se lettél volna okosabb. Kína mond valamit? :)
amúgy én személy szerint jobban örülök a mostani rendszernek(demokrácia), nem ezzel van a hiba, hanem az alkalmazóival. jobban tetszik, hogy olasz tésztával fogom nemsokára enni a spagettim, és mindenféle gond nélkül vehetek thai fűszerkeveréket, átmehetek bármelyik határon nyugat felé ellenőrzés nélkül. kösz nem, amin átlépett a történelem, ne jöjjön vissza
sandor1 | 2009. augusztus 8. | 18:21:08
Moderálási alapelvek- komment törölve -
bakony | 2009. augusztus 8. | 17:42:16
Nagyra becsülöm és tisztelem Ferge Zsuzsa asszony szakértelmét és emberséges gondolkodását.
Hasonlóan vélekedek én is ahhoz, ahogyan ő látja a mai Magyarország társadalmi és politikai helyzetét.
Sajnos tragikus, ami itt történik velünk hétköznapi emberekkel az felér egy Trianon drámájával.
A minap látam az RTL Klub adásában, hogy egy önhibáján kívül törleszteni nem tudó család házát árverezték , ezzel egy időben két iker, kiskorú gyermeküket állami gondozásba vették és maradék holmijukat kipakolták a társasház elé, ahol a férj egy fóliával letakarva vigyáz megmaradt értékeikre.
Ők maguk is ott alszanak.
Csatlakoznom kell azokhoz a hozzászólókhoz, akik azt állítják, hogy a Kádár-korban ez elképzelhetetlen lett volna.
Akkor most mit jelent nekünk, az átlag embereknek a rendszerváltás?
Lecsúszást, félelmet, anyagi gondokat és szomorúságot.
Ezért kivétel nélkül szégyellni kell minden politikusnak magát, aki felsőbb szinten részese volt a rendszerváltásnak.
Ők tudták, nekik volt rálátásuk a dolgok alakulására. Nekünk pedig abban az időban még internetünk sem, mert ha lett volna, akkor ilyen könnyedén nem tudtak volna félre vezetni minket.
jus-- | 2009. augusztus 8. | 17:31:45
Tegnap írtam emilke blogjához, a plebs holokausztja megkezdődött.
Az onkológia nem fogad betegeket, írtják a cigányokat, felpörgött a nyomorszintű gyermekszegénység növekedési spirálja.....
A túloldalon milliárdok csúsznak törvényesen és törvénytelenül zsebekbe.
És mindenki kussban van. Még a plebs is asszisztál saját holokausztjához, mert ő még alsó középszinten van. Miért???
A nyomorból kiemelt gyerekeket állami gondoskodás alá veszik, de ellátmányuk nem emelkedett 2008 januárja óta,pedig addig sem volt elfogadható, nem is fog 2010 végéig, ma már az állami gondoskodás is azt jelenti számukra, hogy nyomorból csak mélyszegénységben vannak. Mit várhatunk így bármi pozitívumot is????
Rettegés, hogy én is oda kerülhetek, ezért inkább befogom a szemem???
De a szánkat csak nem kéne befogni.
Gyönyörű, szép lassú felégetés. Végső megoldás a szegényeknek, betegeknek, elesetteknek.
tölgyes | 2009. augusztus 8. | 17:22:46
Moderálási alapelvek- komment törölve -
goromba disznó | 2009. augusztus 8. | 17:22:41
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Herter | 2009. augusztus 8. | 17:11:48
Nem lehet össze hasonlítani a háborús bűnös kádárizmussal. Miért? Mert akkor természetes, hogy a szovjet megszállók érdekében mindent akár alkotmányt is lehet sérteni.
Jelenleg a balliberális politika alkotmány is sért. Sérti az emberek emberhez méltó élethez való jogát. Ebbe a jogsértett társadalmi csoportba vannak romák is.
Vagyis az a balliberális felfogás ha van pénzem /vagy sikerült lopni/ ember vagyok. Ha nincs pénzed akkor gondoskodjál magadról az súlyosan sérti a alkotmány jogokat. Sikerült ezen véleményemet e-mail. az USA-ba is eljuttatni. Meglepődtek mert ezidáig mást tudtak az országunkról.
mobil11 | 2009. augusztus 8. | 17:06:02
Moderálási alapelvek- komment törölve -
goromba disznó | 2009. augusztus 8. | 16:56:24
Moderálási alapelvek- komment törölve -
sydney | 2009. augusztus 8. | 16:35:13
És a sok bunkó, primitív állat még mindig Kádárt szidja, akinek 32 éves "uralkodása idején" kivégeztek 320 embert.)Ez tehát évi átlagban 10 magyar halála, mondom, azzal, hogy kétharmaduk köztörvényes volt. Mi van ezzel szemben 1990 óta? Évente átlag 50-100 ártatlan honfitársunk fagy meg vagy hal éhen az utcán, míg a Rádió elnökei, a BKV dilettáns és parazita vezetői százmilliókat vesznek el a közösből, míg Széles-Csányi-Demján elvtársak (uraknak nem nevezném őket, akkor sem, ha némelyik már talán tud késsel-villával enni...)dőzsölnek, míg 3 millió ember éhezik, családok egész életüket élik le afrikai nyomorban, nincs este 6-tól reggel 6-ig tömegközlekedés a sáros, villany nélküli falvakban, mint a dél-amerikai bádogvárosokban. 1990 óta minden miniszterelnököt népirtásért jogosan felelősségre lehetne vonni, ahogy megyünk az időben előre, úgy fokozva a büntetési tételt. Ezek semmiben sem különböznek Idi Amin Dada, vagy Somoza, vagy Battista, vagy a többi diktátortól. Nem is lehet más a végük, mint a kimentett vagyonuk után menekülni Svájcba vagy Közép-Afrikába, (sok helyről már kiadnák őket)vagy az aranyos Nicolae Ceausescu sorsát követve. Gyalázat, hogy amíg az urak dőzsölnek, gyerekek százezrei éheznek, és 20-30 évvel rövidebb "életet" élnek. Ha ezt ÉLETNEK lehet nevezni. (Gyurcsány elvtárs is Nagy Imrét választotta elődjének, Kádár helyett....)Ennyit a "bal"oldalról.IQ= 70.
volt balos | 2009. augusztus 8. | 16:21:09
Minden tiszteletem mellett!
Egyszerű bérből és fizetésből élő család vagyunk. Szerencsések (?), mert életünk nagy részét (eddig) munkaviszonyban tölthettük. A gyerekeim 8 éve voltak utoljára nyaralni. Ennyire telik. Ferge Zsuzsa írását mint oly sok másikat tényként fogadom el. Az es.hu-n talán két hete olvastam egy „Kis magyar szociológia” című írást, amelyben szociális munkások mesélnek epizódokat. Mélyen megérintett.
Mindemellett azonban csak a zűrzavar növekszik (és itt most nagy szavakat kell, hogy használjak), de nem a fejemben, hanem a lelkemben. Kivel és meddig kell szolidárisnak lennem? Ha bajba kerülök én is számíthatok segítségre??? Ha én segítek másokon (akár áttételes módon, mint becsületes adófizető) biztos lehetek abban, hogy rajtam is segítenek? Mi (én) most hová tartozunk?
Hogyan lehet e problémákat megoldani? Csak a pénz adhat választ? Ha nincs pénz, mit lehet tenni?
Ezek a problémák csak Magyarországon problémák? Ott ahol nem azok, miért nem? Milyen felelőssége van az elitnek? Milyen felelőssége van a családomnak? Mi az én felelősségem? Utat keresek, de igazi választ sehol sem találok. Az egyik oldal folyamatosan kongatja a vészharangot, a másik oldal folyamatosan a pénzügyi oldal lehetetlenségét hangsúlyozza. Elbeszélnek egymás mellett. A süketek párbeszéde folyik. Én meg csak állok itt hallóként, és egyre zavartabb leszek.
Vajon ki mutat irányt? Ha nekem nem mutatnak, én hogyan mutatok majd a gyerekemnek?
Csak válaszokat szeretnék.
JFK2008 | 2009. augusztus 8. | 16:15:10
Elöre szeretnem bocsatani, hogy en nagyrabecsulom Frege Zsuzsa szakertelmet es kulonosen tarsadalmi tevekenyseget, amit a szegenysegkutatasban es talan kisse a menedszelesben is kifejt.
A fenti cikk azonban nem mas, mint egy veget nem erö siralom. Itt-ott mar-mar irracionalis elemekkel tarkitva. Ilyen pl.:
"A kormányzat - akár érthetőnek is nevezhető módon - fő figyelmét a gazdasági válság kezelésére fordítja. Ezenközben azonban mindinkább elfelejti, hogy itt emberek is élnek, pontosabban szeretnének emberhez méltóan élni, de legalább valahogy megélni."
Hogy az ördögbe lehet a válságkezelést és az emberhez méltó életet szembeállítani? Ahhoz, hogy Magyarországon minnel többeknek adasson meg az emberi meltosaghoz valo elet szukseg van egy versenykepes gazdasagra. Ezert kezeli a kormany olyan vehemensen a valsagot.
" ... Hogy mindemögött mi van? A magas és növekvő, 2009 nyarán már 10 százalékos munkanélküliség, a nemzetközi összehasonlításban alacsony keresetek tekintélyes száma, a növekvő egyenlőtlenségek, a mind szűkmarkúbb jóléti rendszer, és mindezek nyomán az intolerancia, ezen belül a növekvő cigányellenesség. "
Ebbol a hosszu listabol egyedul a ciganyellenesseggel ertek egyet. A magyar jövedelmek nemzetközi összehasonlitasban nem alacsonyak. A nemzetközi átlag nem a svajci és svéd jövedelmek szintjén áll. Továbbá Magyarországon a költségvetés a nemzeti jövedelem 47%-at osztja el. Ez pedig nemzetközi összehasonlításban igen magas érték. Különösen, ha figyelembe vesszük, hogy ennek az összegnek nagy része szociális kiadás. Söt, sok olyan szociális kiadási tétel van benne, ami mind Svajcban, mind Svedorszagban ismeretlen.
A problema Magyarorszagon nem a szocialis elosztas szintjevel, hanem módszereivel van. Így elsösorban azt kellene ostorozni. A magyar szocialis rendszer legnagyobb reszt a közeposztalyt, annak is felsö reteget tamogatja. Errol mellesleg Gyurcsany eleg sokat beszelt, amikor ME volt. A szegenyeknek ezert nem jut tamogatas. A magyar szocialis rendszer pedig egyenesen diszkriminalja a romakat. Ugy van felepitve, hogy a romák a lehetö legkevesbe profitaljanak belöle.
En Ferge Zsuzsa helyeben a panaszkodás helyett inkabb konkret ötletekkel jönnék. Hogyan lehetne elvonni a kozeposztalytol (ideertve a kozeposztalybeli nagycsaladokat es nyugdijasokat is) nehany szaz mdFt-ot ugy, hogy azt a szegenyek es romak tamogatasara lehessen forditani. A szocialis kiadasok altalanos emelese a jelen helyzetben es az elkövetkezendo nehany evben csak hiú ábránd.
jehu | 2009. augusztus 8. | 16:12:58
tölgyes | 2009. augusztus 8. | 15:43:57
Ez így közönséges hazugság.
Balcsi | 2009. augusztus 8. | 15:53:43
A gyerekszegénység elleni harc egyik fontos eszköze lenne, ha felhívnák a családtervezés fontosságára az érintett emberek figyelmét és nem vállalnának több gyereket, mint amennyit szolid, de még tisztességes, elfogadható körülmények között fel tudnak nevelni.
Az úgynevezett középrétegek is a felszínen maradásért küzdenek. Örülnek, ha saját gyerekeikről tudnak gondoskodni. Egy határon túl már képtelenek adóikból másokat támogatni.
Mucius Scaevola | 2009. augusztus 8. | 15:50:40
Moderálási alapelvek- komment törölve -
tölgyes | 2009. augusztus 8. | 15:43:57
Moderálási alapelvek- komment törölve -
|