belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
23. szerda

Debreceni végkielégítések: mennyi az annyi?

Törvénysértésről nincs szó, de helytelen gyakorlatról igen - reagált az MSZP debreceni elnöke arra a bejelentésre, amely szerint a városban jogosulatlanul fizettek volna egyes önkormányzati tulajdonú cégek vezetőinek végkielégítést, prémiumot. Debrecen fideszes polgármestere szerint minden kifizetés jogszerű volt.

Doros Judit| Népszabadság| 2009. augusztus 18. |42 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Romain | 2009. augusztus 19. | 07:01:05

Tisztelt xy1942! Ezt nevezzük kettös mercenek!! Ez mar több mint elvakultsag! Erdekes modon az ön igazsagerzetet a politikai beallitottsagahoz köti. Jobbrol toleralunk mindent, balrol vagunk mindent.
Ön szerint ha jobbrol lopnak az hazafiassag, ha balrol lopnak, az erdendö bün. Szanalmas!

xy1942 | 2009. augusztus 19. | 02:23:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

sydney | 2009. augusztus 18. | 20:40:54

Kósa Lajosnak üzenem: aki egy 70 milliós hiányt összehozó igazgatót végkielégítéssel enged el (az adófizetők pénzéből), rendkívüli felmondás helyett, az bűnöző. Ha a saját pénzéből adná, akkor meg hülye. Lehet választani kedves dadogós Fidesz vezér.

PUBI | 2009. augusztus 18. | 19:53:02

nolferenc:majd megérted amikor te is kiábrándulsz a politikából,mint ahogy a közvéleménykutatók is megállapitották,hogy az emberek felét nem érdekli az EGÉSZ,CSAK KÖP RÁJUK.

PUBI | 2009. augusztus 18. | 19:49:44

tölgyes:az igaz hogy majd meglátjuk,ha rendbe teszik a gazdaságot3-5 éven belül.Négy év múlva újból indul az ŐRÜLET,és gyanitom hogy nem lesz se 13.meg se 14.havi nyugdij,nem lesz olcsóbb sem a gáz sem a viz meg sem a villany,nem lesz emelkedő gázártámogatás meg még egyéb más,FŐLEG NEM LESZ FIZETÉSEMELÉS-SEM.AZ IGAZ HOGY AZ MSZP ELÉGGÉ LEAMORTIZÁLTA MAGÁT,DE A FIDESZBEN SEM KÖZKEDVELT EMBEREK ÜLNEK,ÉS NEM SOK KELL AHHOZ SEM HOGY A FIDESZT IS ELÉRJE A NÉPHARAG.ELÉG LESZ VALAMI CSIP-CSUP ÜGY ÉS INDUL A LAVINA.Mert Magyar közmondás:AKI SOKAT MARKOL AZ KEVESET FOG,és nagyon valószinü hogy a FIDESZ túlnyeri magát,csak nem tud mit kezdeni vele,elég lesz egy mondvacsinált ügy,még az sem lesz lényeges hogy igaz e vagy sem,és borul a BILI.

csontváz | 2009. augusztus 18. | 19:41:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Szilikon Vali | 2009. augusztus 18. | 19:36:49

...ami pedig a Fideszt illeti, számomra nem jelent alternatívát: a közpénzekhez való viszony semmivel se megnyugtatóbb, mint az mszp-jé, demokráciából kormányzása alatt csúfosan megbukott, a gazdaságról pedig az utóbbi hét-nyolc évben annyi önellentmondásos marhaságot összehordott (plusz annyi értelmes kezdeményezést gáncsolt el), hogy oda nem engedném őket még egyszer a kormányrúdhoz.

Szilikon Vali | 2009. augusztus 18. | 19:29:30

Debrecent kis város, a fidesz érában is tömték pénzzel, a szociktól is mindig csurrant-cseppent, Budapest viszont egy metropolis, annak minden gondjával, bajával, örömével. Ezek a túlzó, patetikus kijelentések ("...nem lehet közlekedni, nem lehet parkolni, koszos, büdös, elhanyagolt a város...") számomra hülyeségnek hatnak, én itt élek születésemtől, közlekedem, parkolok; a levegő nem rosszabb, mint bármely világvárosban, és abszolút nem érzem, hogy semmi se fejlődött volna. Budapesthez képest Debrecen egy porfészek, helyi, korrupt elittel, 30%-os kiskirállyal; el nem cserélném Budapestre semmi pénzért.

tölgyes | 2009. augusztus 18. | 18:57:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Szilikon Vali | 2009. augusztus 18. | 18:13:53

Ha egy garnitúra túl sokáig van a hatalomban, óhatatlanul korrumpálódik: ez ugyanúgy igaz a fideszre, mint az mszp-re. Seggbe kellene őket rúgni. Csak az a baj, hogy nincs kire leváltani őket: az LMP lagymatag, konfúz, komolyan vehetetlen pártképződmény, a jobbik pedig maga a tragédia, ostoba, demagóg, kártékony lózungokon kívül nem rendelkezik érdemi mondanivalóval. Borzasztó ez az egész!

PUBI | 2009. augusztus 18. | 18:04:05

nolferenc:ön hisz még a mesékben.Ha hisz hát hisz ez az ÖN dolga,csakhogy a MESE és a VALÓSÁG sokszor nem fér össze egymással.Akit már 20-éve átvernek,és még ki tudja,hogy hány évig fogják még őket átverni,annak már nehéz megmagyarázni,hogy jön OVI és mindent elintéz.Mert ODAFENT CSAK LOPNAK MEG EGYMÁST ÖLIK,de arra már nem kiváncsi senki KÖZÜLÜK,hogy a bérből fizetésből élőkkel mi van.

PUBI | 2009. augusztus 18. | 17:36:06

nilferenc:tud olyan emberről vagy pártról akire lehet szavazni???Akire semmiféle gyanu nem merül?? Mert ha valaki agyoncsap egy legyet már sütik is rá hogy ÁLLATKINZÓ.Itt tartunk frankó nem?

PUBI | 2009. augusztus 18. | 17:31:17

tölgyes:maga is le lesz szarva,velem meg a többiekkel együtt,szavazás után mehet mindenki a pi..ába,ön sem lesz kivétel meg én sem,ugyanúgy ahogyan a többi sem.Meg jön majd a duma hogy miért nem ÚGY VAN AHOGYAN IGÉRTÜK.Ön fog hinni a jövö évi választási IGÉRETEKNEK??Mert már csak a bocsánat"NEMNORMÁLISAK" HISZNEK AZOKNAK AKIK IGÉRGETNEK.MSZP-FIDESZ EGYKUTYA. Mert lesz ám bőven IGÉRGETÉS,de a jónépnek már TELE VAN A BAKANCSA AZ IGÉRETEKKEL.DE nincs egy igazi KEMÉNYT.KŰ LEGÉNY aki kiállna az ORSZÁG elé,és megmondaná az embereknek hogy eddig ez volt holnaptól meg jön a SZEMÉTELTAKARITÁS MERT VAN BŐVEN.

tölgyes | 2009. augusztus 18. | 17:00:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. augusztus 18. | 16:44:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

PUBI | 2009. augusztus 18. | 15:15:19

nsada75:Állatira igazad van,de nem csak arra szarnak hogy mi van az M0-S KÖRNYÉKÉN TÚL,hanem arra is ami azon belül van.A FIDESZ is ugyanúgy leszarja a hiveit mint az MSZP,addig hülyitik őket,amig el nem hiszik a birkák azt amit elakarnak hitetni velük,választás után meg egy JOGA VAN MINDENKINEK "AZ ADÓBEVALLÁSÁT BENYUJTANI AZ APEH-NEK,MEG A TÖBBI ADÓT KIFIZETNI AZ ÖNKORMÁNYZATOKNAK" több jog nincs.De végül is mindenki abban hisz amiben AKAR.Majd a FIDESZ-HIVŐK IS RÁJÖNNEK ARRA HOGY ÁT LETTEK ŐK IS BA..VA,A TÖBBI MEG CSAK DUMA,MERT AZ MSZP-HIVŐK MÁR RÁJÖTTEK.

Cuba Libre c.C. | 2009. augusztus 18. | 15:12:19

Érdeklődve várom azt is, hogy mikor sikerül valamit végre Kaposváron is találni. Rég hallottunk Szita Károlyról, talán most kiássa valaki, míg a szomszéd döglött tehene után kutat, ha már a sajátunk, ugyebár.....

Üdv:Cuba Libre c.C....hasta la victoria !!!

Cuba Libre c.C. | 2009. augusztus 18. | 15:09:23

Én még sohasem kaptam végkielégítést. Meg remélem, hogy nem a ma reggeli volt az utolsó.Igaz, nem is vagyok politikus.

Üdv:Cuba Libre c.C......hasta la victoria !!!

nsada75 | 2009. augusztus 18. | 14:58:39

Viszont abban egyet értek, a mostani vezetés felhígult, olyan mint a megkavart pocsolya, jelenleg az alja van felül. Ja, és az MSZP-s kis titánok is pl. Hagyó úr, jó lenne ha levonnák a konzekvenciákat, hiszen ha jók az értesüléseim a szóvivője a BKV alkalmazásában állt a mai napig. Összességében azt szeretném elmondani, teljesen mindegy a narancsot vagy a szegfűt pártoljuk, mindegyik csak arra megy, hogy a hatalom közelébe maradjon, és szarnak ezek nagyon arra, hogy mi történik pl. az M0-s körgyűrűn túl.

nsada75 | 2009. augusztus 18. | 14:54:22

tölgyes. Most olvastam valamit, nemrégiben. 2002-ben a hatalomra kerülő MSZP kormány megkezdte a választási programban tett ígéretei betartását. (Hozzáteszem, a fidesz is ígérget, de láttuk 98-ban mennyit hajtott végre az ígéreteiből). Na tehát 2002-ben megpróbáltak megoldani olyan gondokat a szocialisták amelyek valós problémák voltak, de kiderült 2001-ben az Orbán kormány a 2002-es költségvetés 80%-át elköltötte. A GDP arányos hiány lehet csökkent 2001-ig, de az a szintén MSZP-s kormány (Horn kormány) Bokros csomagjának eredménye volt.

apóka | 2009. augusztus 18. | 13:59:54

A mi általuk kifizetett végkielégítések jogosak, etikusak, a másik által pedig felháborítóak.

mobil11 | 2009. augusztus 18. | 13:32:52

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. augusztus 18. | 13:16:52

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. augusztus 18. | 13:13:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bbicus | 2009. augusztus 18. | 12:55:12

A kifizetések jogszerűek voltak a BKV-nál is, hiszen két fél által aláírt munkaszerződés szerint történtek.
Akkor miről is hadovál a Fidesz szócsöveként a kis Vitézy pubi?
Vagy a jogszerűség attól függ fideszéknél, hogy ők uralják-e a várost, vagy valamely más pártok?
Elképesztő.

anglia51 | 2009. augusztus 18. | 12:25:20

Ezek a ...! Nem mintha nem lenne gond az MSZP részéről! A gond az, hogy nem ismeri el a fidesz (így, kisbetűvel): AZ Ő RÉSZÜKRŐL is baj van! Ne az legyen a válasz, hogy az MSZP foglalkozzon a saját dolgaival! Orbán Viktorka és társai - élén ezzel a bunkó Kósával - miért nem, foglalkoznak a saját ügyeikkel? Komolyan mondom, nem tudom: sírjak, vagy nevessek! AKÁRMELYIK PÁRTOT NÉZEM! Mindegyiknek egy a cél: PÉNZT IDE, NEKEM! Ha egy mód van rá, a ZSEBEMBE!

Herter | 2009. augusztus 18. | 12:22:42

Szerintetek ha igaz lenne akkor ki hagyta volna idáig a baloldal ezt ziccert a Fidesz ellen ? Már amikor az első MSZP képviselőt mint köz bűnténnyel gyanúsítottat le tartóztatják, már akkor ki adta volna a Fidesz-kártyát. Ez csak olyan nyári uborka hír gyártás. Kár fel heccelni magunkat rajta.

PUBI | 2009. augusztus 18. | 11:15:28

És meg mennyi ügy lehet ami még NEM DERÜLT KI csak ezután fog???????? Mert lopásban marha nagy az egyetértés a pártok között.Lényeg az hogy az embereknek mutassuk meg,hogy MEKKORA SZEMÉT BANDA A MÁSIK,CSAK LOP MEG LOP,de azt már nem mondjuk meg hogy mi sem vagyunk különbek a másiknál és ugyanúgy lopunk mint ŐK.Gusztustalan az egész banda,el kéne zavarni őket a fenébe az összeset.És tessék mondani ezek közül kell jövőre választani hogy kik cselekedjenek a NÉP SZOLGÁLATAIÉRT ÉS BOLDOGULÁSÁÉRT???????

értelmetlenségi | 2009. augusztus 18. | 09:24:39

Igen, az egészben az a leginkább bicskanyitogató, hogy minden szabályos és törvényes. Az urak odafent nem hülyék: a törvényeket a saját zsebükre méretezve hozzák. Nem véletlenül írta hajdanán Moldova: "Aki szereti a felvágottat és tiszteli a törvényeket, az ne nézze meg, hogyan készülnek"...

vydio | 2009. augusztus 18. | 08:29:57

Láttam tegnap Debrecen polgármesterét dadogni az Egyenes beszédben.Nem az amit mondott,az ahogy mondta volt az árulkodó.Hiába!Azokra a törvényekre hivatkozni,amit -felekezetre tekintet nélkül-megszavaztak saját érdekükben az urak,eléggé szánalmas.Nem kell aggódni.Az új táltosok sem akarnak megrövidülni.Majd kiötlik a megoldást.

trabant63 | 2009. augusztus 18. | 08:08:41

Romain! Teljesen egyetértek Veled!
Remélem a következő kormány ellenzéke hasonló aktívitással fog rendelkezni hasonló ügyekben, mint a mostani!

Romain | 2009. augusztus 18. | 07:49:00

Tisztelt xy1942, a következö valasztas utan vege az ön altal fesorolt koholmanyoknak. Semmi sem fog a nyilvanossag ele kerülni. A (velhetöleges)uj kormany majd tesz rola, hogy a sajat ügyei a szönyeg alatt maradjanak.
Egy uj, boldog korszak fog (velhetöen) beköszönteni Magyarorszagon.
Oh, te boldog Magyarorszag!

xy1942 | 2009. augusztus 18. | 05:48:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS
A Csokonai Színház - a k...
A Csokonai Színház - a két éve távozó direktor annyi pénzt kapott, amennyi a törvény szerint járt
Népszabadság - Móricz Simon

A debreceni önkormányzati cégeknél - a Debreceni Vagyonkezelő Zrt.-nél, a Debreceni Regionális és Innovációs Ipari Park (DIIP) Kft.-nél és a Csokonai Színháznál - kifizetett milliós prémiumokról, végkielégítésekről az MSZP szóvivője, Nyakó István azt mondta: "a Fidesz álságos, hazug és kétszínű politikát folytat: kormányon szórták a közpénzt a hozzájuk közel állóknak, sok tízmilliós lelépési pénzeket és jutalmakat fizettek, és ugyanezt teszik ma is az általuk vezetett önkormányzatoknál". Kifejtette: Debrecenben, az önkormányzat tulajdonában lévő vagyonkezelő holding tagvállalati vezetőinek Kósa Lajos polgármester utasítására fizettek ki jutalmakat annak ellenére, hogy az igazgatóság határozatában deklarálta: nem fizet prémiumot a holding nehéz gazdasági helyzetére tekintettel. Szabó Zoltán MSZP-s parlamenti képviselő múlt vasárnap újabb debreceni ügyeket is említett: a veszteséges ipari park távozó igazgatójának harmincmilliós, és a hiánnyal küzdő színház igazgatójának két éve kifizetett tízmilliós végkielégítést.

- Ezek az ügyek talán nem törvénysértők, hiszen két fél írásban rögzített megállapodásán alapulnak. De az, hogy veszteséges cégek éléről sok millió forinttal távoznak vezetők, vagy az adósságot évek óta halmozó önkormányzati társaságoknál milliós prémiumokat fizetnek ki, helytelen gyakorlat, amin változtatni kell - mondta tegnap lapunknak Zsíros Zsolt önkormányzati képviselő, az MSZP debreceni szervezetének elnöke. Szavai szerint évek óta hiába küzdenek azért, hogy a város vagyonát kezelő holding gazdasági ügyeit nyomon kövessék, ezért fordulhat elő, hogy olykor csak hónapokkal később értesülnek egy-egy különös kifizetésről - állítja Zsíros Zsolt.

Mészáros József, a Debreceni Vagyonkezelő Zrt. igazgatója alaptalannak tartja a vádakat. Kifejtette: a veszteség részben egy, a fejlesztéshez szükséges ingatlan megvásárlásához felvett hitelnek, nagyobbrészt a forint tavalyi gyengülésének tudható be. A Debreceni Regionális és Innovációs Ipari Park egy másik cégbe olvadt be, ezért kellett a vezető és valamennyi munkatársa munkaviszonyát megszüntetni, az igazgató pedig nem végkielégítést kapott, hanem a szerződésében felmondás esetére meghatározott juttatást, amelynek összege nem 30 millió, hanem bruttó 15 millió 247 ezer forint volt.

HIRDETÉS

A vagyonkezelő társaság tagvállalati vezetőinek részére kifizetett prémiumokkal kapcsolatban Mészáros József közölte: a nyolc cégvezető együttesen 39 millió forintos jutalomra lett volna jogosult, de a velük kötött megállapodás alapján összesen bruttó 18 millió 200 ezer forintot kaptak, az ezen felüli járandóságukról a gazdasági válságra tekintettel lemondtak.

Kósa Lajos debreceni polgármester közleményében - a fenti két ügy mellett - kitért a debreceni Csokonai Színházból két éve távozó direktor végkielégítésére is. Megjegyezte: Csányi János távozásakor annyi pénzt kapott, amenynyit a törvények meghatároztak.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    42 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS