flex | 2010. január 15. | 17:05:33
reader | 2010. január 15. | 08:37:09
>… el is siklottam …<
Kissé felületesen olvasol. Vagy inkább szelektíven. Pedig csak azt kellett volna elolvasnod, amit a letiltott interjú helyett megjelent MH cikkből (még egyszer: MH cikkből) idéztem. Íme, rövidebben: „Információink szerint a két szakembert a sajtótájékoztató után kis híján fölmentették állásából.”
> Ugye nem azt akarod mondani, hogy hálásaknak kellene lenniük, <
Valóban nem. De vegyük át még egyszer. Két kérdés adódik. 1. Hiteles-e ez az információ? 2. Kikről állítja a MH, hogy valakik ki akarták rúgni őket? 3. (Bonusz kérdés) Tudod-e, hogy milyen intézmény látja el az OKRI (Solt és Virág munkahelyének) felügyeletét?
>Összegezzük: <
Éppen erre akartalak kérni. Megelőztél, de ez a kísérleted nem volt sikeres. Azt is mondhatnám, hogy én pedig ’az ilyesmiből nem kérek’. Értsd: a liberálnácizásból, a politikai paranoiából, az x-ekkel való fenyegetőzésből.
>azt javaslom, … tanulj egy kis demokráciát <
Ne veselkedj, ebből a tárgyból nem tőled fogok órákat venni.
indeppp | 2010. január 15. | 15:45:45
Nézd, ha nem haragszol, nem akarnék Nálad lemenni vitába, mert úgyis csak a saját kellően "pártatlan" álláspontodat ismételgetnéd minden áron.
Legyen az elég, hogy bár a szociológia nem egy matematika... de azért itt is vannak szabályok és elvárások, aminek Solt-féle tanulmányocska totálisan nem felelt meg...
reader | 2010. január 15. | 15:25:28
indepp
Nem vagyok szociológus, de olvastam a tanulmányt, és számomra rendkívül meggyőző volt. Csodálkozom, hogy miért cseszegetnek ennyire egy ilyen jó szakembert.
Egyébként a múlt heti HVG-ben is volt cikk Solt Ágnes tanulmányáról, ott - a NOL-lal ellentétben - a valós súlyának megfelelően kezelték a mondanivalóját:
http://hvg.hu/itthon/20100106_ciganytelepek_solt_agnes_uzsora.aspx
indeppp | 2010. január 15. | 15:07:43
Nem fenyegették ilyennel _őket_.
Azért mert, Gosztonyi Márton nem is dolgozik az OKRI-ban, így kirúgni se lehet... Az anyja viszont az igazgatóhelyettes, Kerezsi Klára. Ez legyen a másik ok, amiért nem... gondolom, érted, mire gondolok...
reader | 2010. január 15. | 08:37:09
flex | 2010. január 14. | 22:37:25
Na, efelett az információ felett el is siklottam... Ki akarták rúgni őket? Hogy-hogy? Miért? Azért, mert elkészítettek egy tanulmányt, ami egyeseknek írtóra nem tetszett? Hogy tégted idézellek: "Mi vaaan?" :-))
Ugye nem azt akarod mondani, hogy hálásaknak kellene lenniük, amiért a tanulmányuk miatt nem rúgták őket ki?...
Összegezzük:
Solt Ágnes elkészített egy tanulmányt, ami az ú.n. "jogvédőknek"', magyarán szólva "liberálnáciknak" nem tetszett. Minden lehetséges módon megpróbálják elnémítani: megfenyegetik, hogy kirúgják a tanulmánya miatt, a főnöke nem engedélyezi, hogy megjelenjen a vele készült interjú, és Ónody-Molnár Dóra cseszik megkérdezni az ő véleményét, amikor a tanulmányát támadó cikket közöl.
Hát köszönöm szépen, én az ilyesmiből nem kérek. Pontosan tudom, hova NEM teszem a keresztet néhány hónap múlva a szavazólapon, és egyre többen vannak olyanok, akiknek hozzám hasonlóan elegük van a hazugságokból és cenzúrából.
Szóval ne csodálkozz majd tavasszal - és azt javaslom, addig is tanulj egy kis demokráciát... :-))
flex | 2010. január 14. | 22:37:25
reader | 2010. január 14. | 12:56:08
>… kimagyarázni … stb<
Mi vaan?
(Ja, … és, hogy el ne felejtsem, ki akarták rúgni őket, vagy sem?)
reader | 2010. január 14. | 12:56:08
flex
Háát... Megjelent az interjú vagy nem? Megkérdezte Ónody-Molnár Solt Ágnest a tanulmányát ért kritikákról, vagy sem?
Lehet ám ezt a helyzetet a végtelenségig magyarázni (és kimagyarázni), és csak nyugodtan csináld, de ugye tudod, hogy az ilyenek hozzák majd néhány hónap múlva a protestszavazatokat? Szóval hajrá, csak így tovább! :-))
flex | 2010. január 14. | 12:13:31
reader | 2010. január 14. | 09:37:05
reader | 2010. január 14. | 09:44:39
reader | 2010. január 14. | 09:46:40
> … letiltotta … cenzúra … cenzúra <
Egyfajta álságos paranoiát érzek lengedezni ebben a (mű)felháborodásban. A MH (nem a Gondola) azt állítja, hogy Virág nem járult hozzá az interjú közléséhez. Azt nem tudjuk meg a MH cikkéből, hogy a Virág által ’letiltott’ interjúban csak SÁ szólalt volna-e meg, és nem tudjuk meg azt sem, hogy valójában ki volt a tiltó ágens. „Lapunk interjút készített a kutatóval, ám annak közléséhez nem járult hozzá az Országos Kriminológiai Intézet igazgatója, Virág György. Információink szerint a két szakembert a sajtótájékoztató után kis híján fölmentették állásából.” Ha az cenzúra, akkor ez micsoda?
Ehhez képest részletes, és spontán fényképpel illusztrált ismertetés jelent meg a kutatásról ebben a lapban is. Ugyanannak a kivonatnak az alapján egyébként, mint a többi ismertetésben, amelyekből több mint egy tucatot számoltam össze. Köztük interjúkat is. SÁ tehát igazán nem panaszkodhat, hogy kutatásának nem volt sajtója. Azt viszont a jelek szerint neki magának kell eldöntenie, hogy illegalitásba szorított közszereplő kíván-e lenni inkább, vagy a téma kreatív kutatója.
Tanuki | 2010. január 14. | 11:00:25
"– Elégtelenül osztanák be apénzt? Hogyan lehet százhúszezer forintot úgy beosztani, hogy abból hat embernek jusson?"
Egy nagyszerű példája a csúsztatásnak. Ha egy családnak 120 ezer forintja van 6 ember ellátására akkor az alapvető élelemiszerekre és az egyéb lehetőségek - konyhakert - kihasználása lenne a pénz helyes beosztásának az iránya. Az alkoholra cigarettára, játékgépezésre fordított összeg egész biztosan elégtelen módja az összeg elköltésének.
A kutató azt is elfelejti említeni, hogy ezeknek a családoknak a gyerekei az iskolában, óvodában napi háromszori ingyenes közétkeztetésben részesülnek, ingyen jutnak tanszerhez, tankönyvhöz és ruhaadományokból öltözködnek. Ha egy átlagos család megélhetési költségéből kivesszük a gyerekek ruházkodására és étkezésére fordított összeget akkor az különösen vidéken jóval alatta fog maradni 120 ezer forintnak.
reader | 2010. január 14. | 09:46:40
helyesen:
Megjegyzem, mind Virág György, mind Ónody-Molnár módszere, mely a kutató saját kutatásáról folyó vitából való kizárására irányul, engem leginkább a cenzúrára emlékeztet.
reader | 2010. január 14. | 09:44:39
flex | 2010. január 13. | 18:35:11
"Érteni vélem én [saga] indítékait, hogy személyesen vegyen részt a vitának ebben a formájában is. Abban valószínűleg Igaza is van, hogy a lúzerség látszatát keltheti, ha egy ambiciózus fiatal kutató (páros) szó nélkül hagyja, hogy a sajtóban (is) méltatlan támadások érjék. Főleg akkor, ha akadnak olyan idősebb pályatársak, akik megtalálják a módját, hogy rá is erősítsenek az ifjonti tévelygés látszatára."
Solt Ágnesnek letiltották az interjúját, Ónody-Molnár Dóra pedig meg sem kérdezte a tanulmányait érő támadásokkal kapcsolatban. Én egyáltalán nem csodálkozom rajta, hogy - jobb híján - arra kényszerül, hogy a kommentek között reagáljon.
Megjegyzem, mind Virág György, mind Ónody-Molnár a kutató kizárására a kutatásáról folyó vitából való kizárására engem leginkább a cenzúrára emlékeztet.
reader | 2010. január 14. | 09:37:05
flex
1. Megnéztem, nagy nehezen megtaláltam, miről van szó: "kapcsolódó keresésekről".
2. Egyébként eddig nem is figyeltem, mi van a "kapcsolódó keresések"-nél a lap alján, és ezzel szerintem az emberek nagy része így van. Bár engem személy szerint nem nagyon érdekel, hogy ki milyen szóra keres rá az interneten, azért köszönjük, hogy felnyitotta a szemünket, Virág Gyuri bácsi! :-))
3. És még ennyit erről a zseniális intézeti igazgatóról:
http://www.gondola.hu/cikkek/68823
"A kutatóval készült Hírlap-interjút Virág György, az intézet igazgatója letiltotta. Levelében azt írta, a közlés nem szolgálná többek között a romák érdekeit sem. Így jobb híján Solt Ágnes tanulmányából adunk közre részleteket. A lap úgy értesült, az anyag megjelenése után az intézetet súlyos, méltánytalan támadások érték „fentről”. Az eljárás annak fényében különösen döbbenetes és elképesztő, hogy az egész tényfeltáró dolgozatból érezhető az ügy és az elesettek iránti felelősség."
Letiltotta Solt Ágnes interjúját. Hááát, ez demokráciákban - finoman szólva - kissé furcsa.... :-)
Mandos kutyája | 2010. január 13. | 23:30:54
Az akkád meg egy sémi nyelv - s így pl. a mai arabbal vagy héberrel tartozik egy nyelvcsaládba :) :)
Mandos kutyája | 2010. január 13. | 23:23:16
Tisztelt mizar!
A sumernek valóban igen sok nép rokonai - hisz' ők is emberek voltak, meg mi is azok vagyunk.. :) De úgy egyébként a nyelvészeti kutatások eleddig nem találtak a sumer nyelvnek semmilyen nyelvrokonára. Sem az európai népek között (melyek - pár kivétellel /mint pl. a baszk/ - az indoeurópai nyelvcsaládba tartoznak), sem pedig az uráli nyelvcsaládhoz sorolandó magyar esetében. Úgyhogy milyen sumer szavak is vannak az európai nyelvekben vagy a magyarban? A történeti nyelvészet egy a nyelvi jelenségek, nyelvtani törvényszerűségek és hangtörvények változását vizsgáló tudomány, s nem arról szól, hogy egy sumer-angol szótárból kiragadott szó hasonlít-e egy mai magyar szóra. Nem ártom bele magam, mert nem vagyok nyelvész, de bízok az eredményeikben, mert ennek ők a szakértői. (Ahogy pl. agyműtétet sem vállal az, aki nem agysebész.)
flex | 2010. január 13. | 21:46:50
Gege | 2010. január 12. | 19:20:34
>Solt Ágnes semmit nem írt be a keresőbe, mert akkor tudná hogy a cigány zenék az első, a cigánybűnözés talán hetedik, magyar gárda nincs is. Ennyit erről a "tanulmányról", <
reader | 2010. január 13. | 07:56:44
> Gege … Nem Solt Ágnes, hanem Virág György nem írt be semmit a keresőbe, ő értekezik a cikk első mondatában a keresési "eredményeiről" :-) <
flex | 2010. január 13. | 18:33:11
> - komment törölve - <
Gratulálok. -:)
A törlést tudomásul veszem. Okát nem kutatom. Azt azonban el kell mondanom, hogy a törölt komment azt bizonyította volna, hogy Gege és reader leleplező postjai ellenére Virágnak volt igaza, mert a valszeg leggyakrabban használt keresőben az a szó jön fel elsőnek, amit ő említett, csak nem a ’kapcsolódó kifejezések’, hanem a ’kapcsolódó kérdések’ között. Egy olyan cikkben persze, amelyben a ’mentalitás’ csereszabatos szinonimája a ’mentális állapot’, ezen már meg sem lepődik az ember. Lehet, hogy mégis [saga]-nak volt igaza?
Vagyis olvtársaim nem tárták fel az igazság minden részletét. -:)
flex | 2010. január 13. | 19:27:02
(folyt.)
Aligha tévedünk, ha azt gondoljuk, hogy ’a témát ismerő szociológusok [territoriális] felháborodását’ nem kis részben a szokatlanul élénk sajtóvisszhang váltotta ki. [saga]-nak azonban tudnia kell, hogy kutatása nem vízbe dobott kő, hanem a rengésjelző szondák egyike. Fontos jeleket fogott, de még nem azonosította a rengések irányát és forrásait. Ehhez nem elég rábíznia magát egy testhez álló elméletre és szoftverre, nem elég lemerülni, és a fogott jeleket ’őszintén’ közvetíteni. Olyan helyeken is le kell merülnie, és olyan eszközöket is birtokba kell vennie, amelyek esélyt adnak a lehetséges források: a nélkülözés (deprivation), a kirekesztettség (exclusion) és az etnikai jelleg (ethnicity) hatásainak szétválasztására. Aki érteni akarja, annak ennyi talán elég. A tehetség nemcsak szabadságot ad, hanem kötelességet is ró a kutatóra.
flex | 2010. január 13. | 19:26:02
(folyt.)
A vitatott tanulmány kétségtelenül áttörte a ’hallgatás falát’. Ez akkor is a kutató(k) bátorságát, tehetségét, és nem utolsó sorban az intézet igazgatójának szakmai és vezetői kiállását dicséri, ha a nyilvános vitának ebben a fordulójában a kutatás kritikusai kerekednének felül. Nem lenne éppen példa nélkül való, mégis kár lenne, ha ennek a korántsem gáncs nélküli kutatásnak a leleteit már rövid idő múlva a szakmai tudás archeológusainak kellene kifejteniük az üledék alól.
Ezért lett volna jó a tanulmányban kitérni a belső műhelyvita (peer review) főbb vonatkozásaira is. Ezért lenne jó, ha a hazai kriminológiának önálló folyóirata és/vagy gyors reagálású e-portálja lenne. Ezért lenne jó – amennyire lehetséges – szétválasztani, és csak a szétválasztás után összekapcsolni a vita szakmai és politikai vetületeit. És ezért lenne jó, ha a kutató a fentebb hiányolt tömörítvényben (ismertetésben, összefoglalóban, külön tanulmányban) saját maga reflektálná saját eredményeit. Nehéz műfaj az ilyen, több változata lehetséges, de semmiképp sem azonos a patikamérlegen kimért mondatok kivonatolásával.
Aligha tévedünk, ha azt gondoljuk, hogy ’a témát ismerő szociológusok [territoriális] felháborodását’ nem kis részben a szokatlanul élénk sajtóvisszhang váltotta ki. [saga]-nak azonban tudnia kell, hogy kutatása nem vízbe dobott kő, hanem a rengésjelző szondák egyike. Fontos jeleket fogott, de még nem azonosította a rengések irányát és forrásait. Ehhez nem elég rábíznia magá
flex | 2010. január 13. | 19:18:13
(folyt.)
A metavita további ragozása ugyanahhoz a hibához vezethet, mint amit kifogásolok. Mégis meg kell jegyeznem, hogy többet használna az ügynek, ha a kutató röviden, közérthetően, és könnyen idézhető (!) módon összefoglalná a kutatás főbb tapasztalatait és a következtetéseit. Ennek szükségét az intézet és a kutató maga is érezhette, amikor egy kivonatot bocsátott a sajtó rendelkezésére. Ez a ’profi’ megoldás meglehetős ’hírverést’ teremtett a kutatás körül. A sajtó ilyetén, jó értelemben vett kiszolgálásának a felszínen látható eredménye az lett, hogy viszonylag sok, és – minden ellenkező híreszteléssel szemben – többségében tárgyilagos ismertetés látott napvilágot a kutatásról.
Kérdés azonban, hogy erre a helyzetre is ráillik-e az „állóvízbe dobott kő” metaforája, amit a most háttérbe húzódó alapítvány igazgatója használt egy korábbi interjúban. A víz ugyanis most nem áll, hanem háborog. Vannak, akik ezt a háborgást élményfürdőnek láttatják, ami a kevésbé kalandos lelkületű fürdőzőknek kellemetlenséget okozhat, és vannak, akik a háborgásba cunamit vizionálnak. Az, hogy a felszín alatt hullámgép működik-e, vagy a hullámzást tektonikus erők összecsapása okozza, csak később (vagy sosem) fog kiderülni. A lényeg azonban az, hogy cunami-gyanús időben a kődobálás funkciója és hozadéka is más, mint ’békeidőben’.
flex | 2010. január 13. | 18:35:11
saga | 2010. január 9. | 22:51:30
>Néhány megjegyzés a cikkhez:<
Érteni vélem én [saga] indítékait, hogy személyesen vegyen részt a vitának ebben a formájában is. Abban valószínűleg Igaza is van, hogy a lúzerség látszatát keltheti, ha egy ambiciózus fiatal kutató (páros) szó nélkül hagyja, hogy a sajtóban (is) méltatlan támadások érjék. Főleg akkor, ha akadnak olyan idősebb pályatársak, akik megtalálják a módját, hogy rá is erősítsenek az ifjonti tévelygés látszatára.
Az azonban, hogy megértem [saga] indítékait, még nem jelenti azt, hogy egyet is értek vele. Az a kutató ugyanis, akinek többek között egy (mit egy? az egyetlen) intézeti igazgató, egy szakosztályi elnök, és egy akadémikus a nyilvános védője, nyugodtan maradhat a ’kaptafánál’, anélkül, hogy vitába bocsátkozna – a vitáról. Legalább addig, amíg meg tudja ítélni, hogy miben van igazuk a védelmére kelt professzoroknak, és miben az őket ’rendészeti érdekek’ védelmével vádoló konkurenseinek. A dübörgő egér helyzetfelismerésének ugyanis csak jót tehet, ha képes eldönteni, hogy két kicsi kecske randevújának lett-e a részt vevő megfigyelője egy csörgedező patak felett, vagy két egymással szemben loholó elefánt közé sikerült kerülnie egy völgyhídon.
flex | 2010. január 13. | 18:33:11
Moderálási alapelvek- komment törölve -
flex | 2010. január 13. | 18:28:16
-:)
flex | 2010. január 13. | 18:27:16
Moderálási alapelvek- komment törölve -
mizar | 2010. január 13. | 17:35:27
Moderálási alapelvek- komment törölve -
mizar | 2010. január 13. | 17:33:55
Moderálási alapelvek- komment törölve -
reader | 2010. január 13. | 07:56:44
Gege
Nem Solt Ágnes, hanem Virág György nem írt be semmit a keresőbe, ő értekezik a cikk első mondatában a keresési "eredményeiről" :-)
Gege | 2010. január 12. | 19:20:34
Solt Ágnes semmit nem írt be a keresőbe, mert akkor tudná hogy a cigány zenék az első, a cigánybűnözés talán hetedik, magyar gárda nincs is. Ennyit erről a "tanulmányról", bár lehet hogy nem ugyanazt a keresőt használjuk. Mindegy akkor is egy nagy szar lehet...
Mandos kutyája | 2010. január 11. | 15:10:58
Egyébként meg köszönöm, Nemere Istvánt nem olvasok.. s Földi Pált sem :) Aki darabszámra méri a könyveit s 500 feletti számnál tart - no comment.. Még sci-fi-t sem olvastam tőle, de nincs is bennem késztetés.. (eddigi legnagyobb eltévelyedésem a "Por a porhoz" című Mókus-os borzalom volt Keith Alanson által elkövetve :((
Mandos kutyája | 2010. január 11. | 14:59:03
Bakay Kornél munkásságát nem követem (egy teljesen más korszakkal foglalkozom), de ha nem tévedek "némileg vitatottak" az elképzelései.
Egyébként meg nem tudom, hogy állíthatunk-e majd valaha is biztosat (sztem minden történeti rekonstrukciós kísérlet egyben konstrukció is), de az biztos, hogy sok kutatás, ásatás és vita van még hátra. Az új eredmények napvilágra kerüléséig viszont nem látom okát, hogy miért ne lehetne elfogadni a jelenleg ismert adatokon nyugvó ("hivatalos") elméletet. (Pl. mi a baj a besenyőkkel?) Nekem pl. eszembe sincs beleártanom magam a középkorász phd-sek dolgába, mert tudom, nem értek hozzá.. Hogy van az, hogy az orvosnál nem akar mindenki okosabb lenni, de a történésznél igen?
Amúgy meg hívőkkel (mármint pl. a sumer-magyar rokonságban, a boszniai földpiramisokban, meg mitt'omén még mikben hívőkkel) nehéz észérvek alapján vitatkozni.. Hisz egyszerűen nem ugyanazon a táblán játszik a hit és a tudományos bizonyítás..
Mandos kutyája | 2010. január 11. | 14:29:13
Engel Pál véleménye a sumer-magyar rokonságról :"(...) voltak, akik az etruszk rokonság mellett törtek lándzsát, és napjainkban már jó ideje a sumer eredet elmélete a divatos. A tudomány elveitől és módszereitől mindegyik függetleníti magát, az új elméletek célja ugyanis egyik esetben sem egy tudományos probléma szakszerű megoldása, hanem a "kis magyar nép" számára a lehető legdicsőbb ős megszerzése. (...)Tudományos szempontból azonban a probléma egyetlen vonatkozása érdemel figyelmet: mint aggasztó társadalom-lélektani jelenségé. Mi az oka annak, hogy sokan még a harmadik évezred küszöbén is szükségét érzik nemzeti büszkeségük ennyire korszerűtlen ápolásának? Gyógyítható-e valami módon ez a sérült nemzettudat? Ha igen, hogyan? Kizárólag ezek azok a tudományos kérdések, amelyek a sumer-magyar rokonsággal kapcsolatban felmerülhetnek." - Engel Pál: Beilleszkedés Európába, a kezdetektől 1440-ig (Magyarok Európában I.), Bp., Hátér Lap- és Könyvkiadó, második kiadás, 35-36. o.
nablaquadrat | 2010. január 11. | 12:26:23
@ Moliere | 2010. január 11. | 04:32:20
"Igaz, az egy főre jutó magyar GDP magasabb, mint az indiai. VIszont nemcsak az egy főre jutó GDP számít. Pl. az elosztása is."
Teljesen igazad van, szerintem főleg az elosztása/eloszlása számít.
Csak én nem vagyok jártas sem a szociológiában, sem pedig a szociometriában.
Nekem már a Gini index józan ész szerinti értelmezése is nehézséget okoz, bár a matematikai értelmezése nem.
goat | 2010. január 11. | 11:20:46
h.genoveva: nem tudok róla hogy a zsidók az 1,2.3. fokú rokonság szintjén szaporodnának. Ez hosszútávon szükségszerűen kihat a mentális képességekre. Másrészt a zsidó vallású és a zsidó származású nem feltétlenül ugyanaz, vannak ateista zsidók is.
Ha a zsidók között olyan szintű lett volna az interrokon szaporodás mint a romák esetében hidd el meglátszana. Ezért van az hogy az igazoltan 1,2. szintű rokonság által született gyerek szellemi fogyatékos. Ugyanez jelentkezik csak hígabban a populáción. Ez akkoris igaz ha ma már ezt a jog, a modernizáció gátolja mert a mai populáció annak eredménye ahogyan 100-200-300 éve szaporodott amikor még semmi nem gátolta az ilyen eseteket.
mizar | 2010. január 11. | 07:37:57
Moderálási alapelvek- komment törölve -
mizar | 2010. január 11. | 07:34:47
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Moliere | 2010. január 11. | 04:32:20
"nablaquadrat | 2010. január 11. | 00:36:11
@ varga49 | 2010. január 10. | 22:07:09
"Durván összehasonlitva a magyar cigányok jobb helyzetbe vannak mint az indiai rokonaik."
Ez valószínüleg igaz"
Hm. Talán nem kéne ilyen egyszerűen elintézni, ez egy icipicit bonyolultabb kérdés. Igaz, az egy főre jutó magyar GDP magasabb, mint az indiai. VIszont nemcsak az egy főre jutó GDP számít. Pl. az elosztása is. Az, hogy mi a mélyszegénység Indiában és Magyarországon, nagyon, nagyon bonyolult volna ezt összehasonlítani.
Ráadásul Indiában kasztrendszer van, és az európai cigányok rokonai, a bandzsarák, nem kimondottan magas helyet foglalnak el benne. Viszont "rassz"-alapon biztos, hogy nem diszkriminálnak ellenük.
Ha már Indával akarjuk összehasonlítani a magyarországi helyzetet, akkor a dalitok helyzetére kellene koncentrálni (mint teszi ezt pl. a Doktor Ambédkár Gimnázium lelkes és sikeres kis csapata, stb. http://www.dalit.hu , ).
nablaquadrat | 2010. január 11. | 00:36:11
@ varga49 | 2010. január 10. | 22:07:09
"Durván összehasonlitva a magyar cigányok jobb helyzetbe vannak mint az indiai rokonaik."
Ez valószínüleg igaz, és el is várható, hogy így legyen, mivel az egy főre jutó nemzeti jövedelem Indiában a magyarországi értéknek csak 14.6 %-a.
Emellett az indiaiak 25 %-a él mélyszegénységben, míg a magyaroknak 8.6 %-a.
Források
India: https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/in.html
Magyarország: https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/hu.html
Mandos kutyája | 2010. január 10. | 23:23:40
Sajnos számomra az ilyen "a párthusok elpártolt magyarok, Jézus párthus herceg volt, vagyis Jézus magyar", illetve az "ógörög egy régi csángó nyelvjárás" (az utóbbit egy Könyvhéten olvastam 5 vagy 6 éve egy véletlenül kezembe került 'magnum opus'-ban, aminek a megjelenését a Magyarok Világszövetsége is támogatta a könyv fülszövege szerint!!) jellegű idiotizmusok felérnek egy fejbeveréssel, s a Jobbik általam ismert hívei és propagátorai közül jó páran támogatják ezeket.. (s a párt törit végzett vezetői sem állnak ki, hogy "lehűtsék" ilyen téren túlpörgött híveiket, amely tettük /illetve nem tettük/ sztem a politikai számítás iskolapéldája, s bennem nagyfokú undort szül - lévén "szintén zenész".. szóval aki elvégezte ezt a szakot /még ha 'Pesten is/, abban legyen már annyi szakmai tisztesség, hogy nem nézi el, hogy a környezetében ilyen idiotizmusok virágoznak..)
mizar | 2010. január 10. | 22:55:50
Moderálási alapelvek- komment törölve -
mizar | 2010. január 10. | 22:52:24
Moderálási alapelvek- komment törölve -
varga49 | 2010. január 10. | 22:08:36
FOLYTATÁS:
Szenny csatorna karbantartók:
http://www.youtube.com/watch?v=uxti_9vF-nA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=uFe-nJtiByM&NR=1&feature=fvwp
Indai dalit cigánynők pottyantós árnyékszéket pucolnak:
http://www.youtube.com/watch?v=WBxy1R0jitM
http://www.wideo.fr/video/iLyROoafYzcJ.html
Indiai dzsumbujok:
http://www.youtube.com/watch?v=lIaq_5GNI1I&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=qtkvsNUVF5Y&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=tHFXl15RlRY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=qx8fk_5nUuQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=SfjiTDYTDeM&feature=related
varga49 | 2010. január 10. | 22:07:09
Egyszer majd a bátrabb kutatóknak akik nem fének az igazságot lelelplezni azt kellene felderiteni hogy mi a különbség a magyaroszágon élő cigányok és minden más europai országokban, a balkánon élő cigányok között. Átlag demográfiai adatokat gyüjteni mint páldául: életkor csoportok, családtagok száma, kereset, iskolai végzettség, munkanélküliség, segélyezések, stb,.. stb.. És a végén össze hasonlitani az eredményeket. Esetleg a kutatás ürtartalmát szélesitve bevonni a még az idiába élő cigányokat is hogy teljes képet nyerjünk a a magyarországon élö cigányok helyzetéről, milyen helyet foglalnak el a szivárvány szpektrumban. Mert mig nem lehet össze hasonlitani a különböző cigányokkal a magyarországi cigányokat addig igazán senki se tudja pontosan milyen helyet foglalnak el.
Durván összehasonlitva a magyar cigányok jobb helyzetbe vannak mint az indiai rokonaik. Indiába immár 3 ezer éve ott élnek az europai cigányok rokonai a dalit-ok. Három évezred után se integrálodtak be az indiai társadalomba. (És ez nem a magyarok HIBÁJA.) Az egybillió lakosu idniai mozoaikból 3 száz ezer indiai cigány él indiába. Nem kell a segély kártyákkal bajlódni, mert ugye itt olyan nem is létezik.
Vannak különböző foglalkozások amik kizárolag csak a dait-okra esik. Ezek kőzé tartozik a pottyantós árnyékszékek pucolása, utcasöprés, a dög álat tetemek eltakaritása, szenny csatornák karbantartása. Tessék, itt van néhány videó ami bemutatja napjainkba hogy élnek az indiai cigányok.
Szenn
Mandos kutyája | 2010. január 10. | 21:40:17
http://www.youtube.com/watch?v=pWcZG5bs1BU
s még mielőtt bárki kérdezné: igen, a Moby Dick nagy kedvencem, de Hungaricát nem hallgatok, az már nálam nem fér bele.. (a Kárpátia meg végképp' nem fér be az ízlésembe) viszont várom a Boody Roots albumot :) ROOTS, BLOODY ROOTS!! :)
Mandos kutyája | 2010. január 10. | 21:33:56
Most én rasszista lennék? Aligha.. Csak nyitott szemmel járok az utcán, óvatos vagyok, s a láthatóan agresszív, részeg csoportokat inkább messziről kikerülöm, mint hogy belém kössenek.. Nem akarom kiérdemelni a Darwin-díjat, na…
De a „rasszizmus” szó helytelen alkalmazásával kapcsolatos megjegyzésében teljesen igaza van, mentségemre legyen szólva, hogy csak a magyar média (főleg a 168óra, nol.hu) általános nyelvhasználatát követtem - hiába, túl sok nol.hu-t olvasok :)
„Ha kimondom azt, hogy baj van / A demokrácia álarca lehull / Valahol a halálkanyarban"
Mandos kutyája | 2010. január 10. | 21:33:31
Nem, a Jobbik se tud megoldást, s a szélsőjobb szólamai undorítóak és unintelligensek.. De be kell látnunk, baj van.. S a "rasszizmus" szólamával szőnyeg alá söpörni a problémát álszentség.. Nem tartom magam különösebben jobboldalinak (a keresztény/keresztyén jobb elég érdekes hely lenne egy Tharr-hívő death metalosnak), szélsőjobbosnak meg végképp’ nem (undorít, amit a „jobbikosok” a magyar őstörténetről összehablatyolnak), de a pc jegyében nem fogom behunyni a szemem (a duplagondol nem az én terepem).. Viszont amikor ezt kimondtam, hirtelen „rasszistta” lettem - most csak visszaküldtem a vádat a feladónak :) Hisz’ több, mint 50 éve tudjuk, hogy a „kollektív bűnösség”-elve iszonyú következményekhez vezet, bárki is alkalmazza.. C.-.g.-.n.y.bűnözés nincs, de vannak roma bűnelkövetők, ugyanúgy, ahogy vannak magyar, szerb, német bűnelkövetők is. S vannak bűntípusok, amik a szocializálatlan, társadalom alatti/kívüli csoportokra inkább jellemzőek, mint ahogy pl. a hálapénz elfogadása az orvosokra, a zsebbe bírságolás a parkolóőrőkre, a seprűnyél hazavitele a seprűgyári munkásokra jellemző inkább. Meg a nagytételű korrupció a politikusokra. Sztem ezt értelmetlen tagadni. De ha azt mondom, hogy „a hálapénz elfogadása az orvosokra” jobban jellemző, mint pl. a toronydaru-kezelőkre, azzal én nem vagyok rasszista az orvosokkal szemben, s végképp’ nem állítottam, hogy minden orvos hálapénzt fogad el. Most én rasszista lennék? Aligha.. Csak nyitott szemmel járok az utcán, óvatos vagyok, s
Mandos kutyája | 2010. január 10. | 21:32:38
Tisztelt mizar! Kicsit félreértett. A rasszizmussal kapcsolatban egyetértünk. Ostoba és értelmetlen dolog. A probléma -szerintem- az, hogy az elmúlt években a pc jegyében "rasszistának" bélyegezték a ténylegesen szélsőjobboldaliak mellett azt is, aki ideológiamentesen, de a valóságot látva hangot mert annak a ténynek adni, hogy az elmaradott vidéki régiók (Bihart ismerem, de - ahogy hallom - Borsodban, Beregben, Baranyában se sokkal vidámabb a helyzet) leszakadó s gyakran szinte kilátástalan társadalmában széles rétegek a tartós munkanélküliségre, segélyekre, s a bűnözésre rendezkedtek be.. S ezen csoportok között felülreprezentált a roma etnikum. Mindeközben a nagyobb családméret és a több gyerek miatt a települések etnikai viszonyai megváltoztak, a kisebbségből többség lett. A növekvő számú alulszocializált ember/gyerek következtében a falvak élete ellehetetlenül, az oktatás színvonala a béka hátsója alatt, a képzett fiatalok menekülnek, a szülői házak értéktelenek.. Az öregek kihalnak, a falu átalakul. A gyerekkori emlékeimben megőrzött, lakható faluban ma romos házak sorakoznak, kerítés alig, s számomra ismeretlen roma kölykök kötekednek velem az utcán végigmenve, amikor kimegyek a szüleimet meglátogatni. S ha ezt le merem írni, akkor "rasszista" vagyok.
yanchi | 2010. január 10. | 21:26:51
"Szociális kártyán utaltatná át a képviselőknek a fizetést és más járandóságaikat a Szabad Emberek Magyarországért (SZEMA)" - miért, a munkabérüket ezek a segélyezettek sem szociális kártyára kapják. Szerintem egyáltalán nincs azzal baj, hogy a megélhetésre kapott segélyt nem lehet eljátszani meg elkocsmázni.
drBubó | 2010. január 10. | 20:36:07
mizar | 2010. január 10. | 19:26:11
A magyar kultúra része volt a gyermekek becsületre nevelése, erre mindig nagy hangsúlyt fektettek.
*********************************
Ez a beszéd....a többi taknyolás...
csabaicsabi | 2010. január 10. | 20:18:54
innocent, ha mindenki elcsalja sunyin az adót, akkor mi a bánatból kapnak segélyt a cigányok?
Mihez nincs eszük? Bizony vannak módos cigányok, de adót fizetni nem nagyon akarózik nekik: csak egy példa, az újszászi "fővajda" az élen szerepel az APEH" főtartozói között, de 50 milliós lagzit csapott a fiának.
Bizony az alkalmazott egyszerűen nem is tudná elcsalni az adót, és ők vannak többen!
Tudod, te is elfogult vagy ám, és logikátlan.
Nagyon jól tudjuk, hogy olyan cigányok is fel veszik a segélyeket, akik nincsenek rászorulva.
Ugyanakkor a nem cigány milliók se nem csalnak, se nem kapnak segélyt: maguknak kell valahogy eltartani magukat.
mizar | 2010. január 10. | 19:26:11
Moderálási alapelvek- komment törölve -
mizar | 2010. január 10. | 19:07:52
Moderálási alapelvek- komment törölve -
groggil | 2010. január 10. | 19:03:17
Mégegyszer, mert úgy látom, még neked áll feljebb:
innocent | 2010. január 10. | 17:43:44
innocent | 2010. január 10. | 16:18:12
ne "sunyimagyarozz", mert neten keresztül ráfejelek a nózidra...
ennyi a válaszom..
69tt | 2010. január 10. | 18:57:40
Moderálási alapelvek- komment törölve -
drBubó | 2010. január 10. | 18:48:40
wright mills | 2010. január 9. | 18:38:24
Ajjtony
Bár csak ennyi baj lenne vele, hogy a címe "mentalításvizsgálat". Sajnos az az igazi baj vele, hogy tudományos értelemben egy hajítófát sem ér, mert a szakma legalapvetőbb módszertani követelményeit sem teljesíti. Ez teljesen független attól, hogy cigányok vagy kis zöld űrlények a kiválasztott célcsoport.
*********
Solt Ágnes tehetséges fiatal szociológus.
<http://videotar.mtv.hu/Videok/2009/05/30/22/Gyilkos_tinik.aspx>
Csak éppen beleütközött a szoclibsi hazugság/valóság falába. De, hál'Istennek, változóban van a társadalom hazugságtűrése.
Mandos kutyája | 2010. január 10. | 17:56:22
Minden nációból vannak bűnözők, s a szociális helyzet, illetve a szocializáció nagyon sokat számít. S a bűn elkövetőjét bőrszíntől függetlenül meg kell büntetni a társadalmi béke fennmaradása érdekében.- Akár sikkasztó, akár rablógyilkos.
Mandos kutyája | 2010. január 10. | 17:53:37
Kentaur!
1. Továbbra sem értem, hogy egy mentalitásvizsgálatról szóló cikknek mi köze van innocent általam megkérdezett hozzászólásának. (A kérdésemre egyébként eddig nem kaptam választ)
2. Nem értem, magának mi köze van a kérdésemhez.
3. A nickneveken élcelődni elég alpári szokás, ráadásul még ostoba is, hiszen magának a nickneve alapján több lába van, mint nekem.. Hisz' Mandos kutyája maga Morgoth, a Világ Fekete Ellensége, míg a kentaurok csak a lapitha nőkkel szemben bátrak, de velük is csak részegen mernek kezdeni.. (Javaslom: mielőtt megszólal, gondolkozzon!)
4. A cikk talán legfontosabb mondatai: "Manapság ugyanis a roma közösség ügye annyira átpolitizált és oly sok konfliktussal terhelt, hogy nem lehet róla félreértések és áthallások nélkül beszélni. Nem használ sem a roma közösségnek, sem a vele foglalkozó szakmának ez a beszédmód – mondja Virág." Illetve: "(...)a fokozódó feszültség és félelem légkörében nem veszünk tudomást arról, hogy jó ideje véres társadalmi ütközések időzített bombáján ülünk. Azt is leírtuk, hogy ha nem törekszünk a jelenségek mögötti valódi problémák rendezésére vagy enyhítésére, az beláthatatlan következményekkel járhat."
Jellemző módon egyik mondat se a cikk írójától származik..
5. Innocent: A "sunyimagyar" kifejezést igenis joggal kikérheti magának minden magát magyarnak való ember.. Mert ez rasszizmus. Pont.
Ugyanolyan rasszizmus, mint amikor c&g&nybűnözést emlegetnek. Minden nációból vannak bűnözők, s a szociláis helyzet, i
nagypapa | 2010. január 10. | 17:52:23
baracskai | 2010. január 10. | 13:54:53....
Jó helyen piszkálja lényeget. A városokon kívüli tisztességes, saját erőből való talpon maradást feltételező vidéki életforma lassan romokban hever. Több okból is: minden nehéz munkával megtermelt termény tolvajok célpontja lett - mert a törvények hagyták azzá lenni. Nem védheti meg sem magát sem terményét aki ezzel foglalkozna, aki megpróbál független lenni az üzletláncoktól. Lassan elfogy az a nemedék amelyik még tovább tudná adni ennek az emberi felelősséget, egyenes gerincet kívánó életformának a lényegét. Oda jutottunk, hogy a városokban több két lábon járó birka van, mint az állattartásban fantáziát látó és abból önállóan megélni akaró magyar ember földjén ( akoljában, istállójában, hívjuk aminek akarjuk) Ezért a lezüllésért már fizetünk és egyre drágább árat fogunk fizetni.
innocent | 2010. január 10. | 17:43:44
Moderálási alapelvek- komment törölve -
groggil | 2010. január 10. | 17:35:19
"groggil
te kepmutato vagy es ostoba!"
innocent
te vagy képmutató és ostoba!
h.genoveva | 2010. január 10. | 17:31:25
goat,2010.jan.10. 16.01.
Ne haragudj, de ez a genetikai szöveg szamárság. A zsidóság több ezer éve házasodik egymás között és az égvilágon semmi bajuk, sőt!
Jobban hat az emberekre a sok évszázados alultápláltság, rossz életminőség, mint egy-egy esetleges rokonházasság.
Egyébként a magyarországi svábok között gyakori volt a házasság első unokatestvérek között. Kutya bajuk!
innocent | 2010. január 10. | 17:26:24
Moderálási alapelvek- komment törölve -
h.genoveva | 2010. január 10. | 17:19:07
A kommentek nagy számából is látni, hogy a cigánykérdés megoldatlansága sok embert nyugtalanit. Rengeteg pénzt öntöttek már ebbe a feneketlen zsákba. Ideje lenne végre az álhumánus, liberális /?/ elveket sutba vágni és valóban hozzáértő , tisztességes embereket /köztük sok cigány értelmiségit/ megbizni azzal, hogy végre hatásos megoldási javaslatokat dolgozzanak ki. Kell hogy legyen erre a fájdalmas dologra valamiféle megoldás! Távolkellene viszont tartani a "diszcigányokat", közülük a legkedvesebbek számomra a Mohácsi Lányok, Mivel álságos ténykedésükkel csak zavart keltenek. Biztosan hosszadalmas dolog lesz ez, de talán még nem késő.
nyilazo | 2010. január 10. | 16:34:40
xanadu | 2010. január 10. | 16:10:34
Igaza van, hogy:
A Bankok profitjára ki kell vetni egy új szociális támogatást szolgáló adónemet;
A Bankok és pénzügyi szolgáltatók nyereségéből kell a szociális ellátórendszert - a szociális nyugdíjat és a szociális segélyt stb. - fizetni.
abban, hogy minden e témában folytatott kutatást s egyéb programot is ebből kell finanszírozni.
groggil | 2010. január 10. | 16:21:17
innocent | 2010. január 10. | 16:18:12
ne "sunyimagyarozz", mert neten keresztül ráfejelek a nózidra...
ennyi a válaszom..
innocent | 2010. január 10. | 16:18:12
Moderálási alapelvek- komment törölve -
groggil | 2010. január 10. | 16:18:06
xanadu | 2010. január 10. | 16:13:16
..de ha mindent kocsit X vagy Y vagy Z visz el, annak nagyon-nagyon sok információértéke van..
Mellesleg: lehet, hogy sokkal több bűncselekménnyel vádolja a többség a cigányokat, mint a valóság...mert nem lehet tisztán látni a kérdésben, így mindenki egyből cigányra gondol egy-egy (főleg) erőszakos eseménynél.
Egyébként reklamálj a "metropolitanpolice" (londoni rendőrség) oldalán; lehet, hogy liberális elveidtől elszégyellik magukat, és leveszik az etnikai statisztikáikat...
h.genoveva | 2010. január 10. | 16:15:54
Nagyon figyelmesen végigolvastam Solt Ágnes anyagát. Végre valami, ami a kialakult helyzetetolyan módon ábrázolja, ahogyan nap nap után az emberek látják. Nem is értem, mi váltott ki vitát, hacsak az nem, hogy a sok mihaszna ingyenélő "szociológus" fél, hogy elesik a semmiért kapott jó pénztől. Itt lenne végre az ideje annak, hogy ezt a fájdalmas problémát alapos, megfontolt, sem a kisebbséget, sem a többséget nem hergelő módon kezdjék felszámolni.
Tisztességes, alapos munka, köszönöm Solt Ágnes.
xanadu | 2010. január 10. | 16:13:16
groggil | 2010. január 10. | 16:09:59
Semmi jelentősége számodra, hogy kocsidat egy magyar magyar, romániai magyar, egy magyar roma, vagy román roma vitte el.
xanadu | 2010. január 10. | 16:10:34
nyilazo | 2010. január 10. | 15:48:30
Hülye.
A bankok majd az ügyfelektől (tőled) összeszedik a ZS-t.
És ugyanúgy eredmény nélkül folynának el.
Ebből szemezgessél a teendők ügyében.
A hátrányos helyzetűek felzárkóztatására az alábbi lépések szükségesek.
1. a pénzbeli jutatások szociális kártyára utalása.
2. a családi pótlék 3 év feletti megszüntetése és iskoláztatási támogatássá alakítása. Ez csak akkor adható, ha a gyerek óvodába, iskolába jár.
3. iskolai ösztöndíjak a hátrányos helyzetűeknek (ezekből ma is több van).
4. a hátrányos helyzetűek családi szolgálatának erősítése, bizonyos hiányosságok (nincs WC, fűtés) esetén a gyerek kiemelése a környezetből.
5. Kollégiumi rendszer létrehozása a hátrányos helyzetűek (nem csak cigányok) számára, ezzel a megfelelő szocializációs háttér megteremtése.
6. Előbbi érdekében programok, elfoglaltságok szakszerű és részletes tervezése, hogy mindig legyen mivel foglalkozniuk.
7. Szakember gárda kiképzése, akik tisztában vannak szokásaikkal, megtudják magukat értetni az érintettekkel.
groggil | 2010. január 10. | 16:09:59
xanadu | 2010. január 10. | 15:42:08
Az mond többet, hogy F. László román állampolgár ellopta....ugyanis: a névből tudod, hogy romániai magyar, és egyben azt is, hogy román állampolgár...de úgy is fel lehet tüntetni, hogy romániai magyar..
Angliában honnan tudják, hogy vki. "paki" (pakisztáni), vagy indiai?? Pedig ilyen adatok szerepelnek a bűnügyi stat.-ban?
Nyilván nem tökéletes, de működik.
Miért akarjuk mindig azt bizonyítani, hogy lehetetlen megcsinálni egy olyan dolgot, ami máshol abszolút működik??
Igen, pl. arra is kíváncsi vagyok, hogy Miskolcon tényleg minden rabló roma e (az 1-2 benzinkútrabló kivételével)..
groggil | 2010. január 10. | 16:04:27
innocent | 2010. január 10. | 15:39:12
Nem nyert..bérből és fizetésből..alkalmazottként nincs lehetőségem adót csalni..
mellesleg: ne őrjöngj, ne "sunyimagyarozz", mert itt, virtuálisan orrbaverlek! Ezt a jelzőt felejtsd el, elhiszem, hogy 2010miatt zihláltak az idegeid, de nem a "sunyimagyarozásnak" áll a zászló.
Lehet, hogy leesne az állam, ha látnám a különbséget...pont ezért szeretném látni a különbséget..és én csak a kriminalisztikai adatokról írtam, ABBAN szeretném látni az etnikai adatokat.
goat | 2010. január 10. | 16:01:34
a szociológusokkal az a baj hogy nem természettudósok, nem genetikusok. mertha utánanéznének annak mi történik akkor ha egy viszonylag szűk közösség évszázadokon át önmagán belül szaporodik, ráadásul rokonok is egymás között és hogy ennek mi a manifesztációja akkor mástg mondanának.
a probléma az hogy a jelenlegi cigányság 95 %a és azok belátható időn belüli jövőbeni generációinak (főleg a szaporodási rátát figyelembe véve) szellemi képessége alkalmatlan lesz arra hogy a modern világban megtermeljék a saját fenntartásiukhoz szükséges értékeket. Nincs más, a többieknek kell őket eltartani.
az egész egyszerű genetika és ezt mindenki tudja,hiszen ezt alkalmazza az állam amikor tiltja a rokonházasságot. Csak nem tudomámyosan gondolkodik. Ezért nem lesz SOHA megoldása ennek. Ez olyan mint az arab-izraeli ellentét, ahol senki sem veszi észre hogy a fő ok a vallás, a megkérdőjelezhetetlen hit egy tévedhetetlen mindenhatóban ami persze mindkét félnek mást mond.
nyilazo | 2010. január 10. | 15:48:30
Milliárdok folytak már el értelmetlenül és hatás nélkül a romák megsegítésére.
A Bankok profitjára ki kell vetni egy új szociális támogatást szolgáló adónemet.
A Bankok nyereségéből kell a szociális ellátórendszert finanszírozni.
S nem csak a Bankokra: minden pénzügyi szolgáltatóra ki kell vetni a szociális adót.
S ebből kell a szociális nyugdíjat és a szociális segélyt fizetni.
Ezzel a gondolattal számtalan baloldali és liberális gondolkodó is egyetért.
xanadu | 2010. január 10. | 15:42:08
groggil | 2010. január 10. | 15:07:25
A nemzetiség, etnikum feltüntetésének aztán tényleg semmi értelme nincs a rendőrségi jelentésekben.
"F. László magyar nemzetiségű bűnöző ellopta a milliárdos Flick koporsóját."
"F. László román állampolgár ellopta a milliárdos Flick koporsóját."
Melyik mond többet?
innocent | 2010. január 10. | 15:39:12
Moderálási alapelvek- komment törölve -
xanadu | 2010. január 10. | 15:34:17
damil | 2010. január 10. | 14:25:14
A legsúlyosabb minősítés ma: brutális.
Ez minden szóhoz alkalmazható, nagyon cool.
Ja!
És primitív.
groggil | 2010. január 10. | 15:07:25
Oda meg lassan el kéne jutni, hogy amerikai és angliai mintára (Scotland Yard feltünteti az elkövetők etnikai származását) Mo.-on is tudni lehessen, hogy hány sázalékot, és abszolút számban mennyi Bűncselekményt követnek el a különböző etnikai csoportok..erre részint van igény társadalmi értelemben, másrészt nem a mai állapot a természetes Mo.-on, 1990-ig mindig, minden rendszerben ez az adthalmaz vezetve volt.
damil | 2010. január 10. | 14:25:14
„A legsúlyosabb szitokszó ma, ha azt mondják, cigány. "
Ez tévedés, ez csak a sokadik legsúlyosabb. Az elsőszámú szitokszó még mindíg a politikus! Szóvivő! Ügyvéd! FB, EB tag! Sorolhatnám még.
Pocak | 2010. január 10. | 14:23:14
"...Mint mondta, a durva bűncselekmény szítja a magyar és cigány lakosok közötti feszültséget, de nem etnikai konfliktusról, hanem a jó érzésű többség, és néhány, beilleszkedni nem tudó család összeütközéséről van szó. Mátraverebélyt bűnügyi fertőzöttség szempontjából "súlyponti településként" tartja számon az illetékes bátonyterenyei rendőrkapitányság, a körzeti megbízottak létszámát tavaly háromra növelték, a faluban fokozott ellenőrzést tart a rendőrség és a polgárőrség." hetivalasz.hu
Pocak | 2010. január 10. | 14:21:59
"A szóvivő azt is elmondta: az éjszaka folyamán megerősített járőrszolgálatot rendeltek el a falu területére a közrend és a közbiztonság fenntartása érdekében. Mátraverebélyen december 29-én este egy testvérpárt támadtak meg az utcán, a két bántalmazott férfi elmenekült a helyszínről. Egyikük segítséget kérve hazasietett, majd bátyjához indult szüleivel, amikor újra összetalálkoztak az öttagú csoporttal. A támadók kövekkel, székekkel, lapáttal felszerelkezve bántalmazták a családot, az 52 éves édesanya életveszélyes fejsérülést szenvedett.
A rendőrség még aznap elfogta a 14 és 15 éves, két 20 éves, és egy 27 éves elkövetőt, akiket január elsején előzetes letartóztatásba helyezett a bíróság. Mátraverebély települési és cigány kisebbségi önkormányzata e hét csütörtöki rendkívüli ülésén közös állásfoglalásban ítélte el a bűncselekményt, amely felháborodást és ijedtséget váltott ki a Nógrád megyei faluban.
Nagy Attila (MSZP), Mátraverebély polgármestere az MTI-t akkor arról tájékoztatta: azért hívta össze a rendkívüli ülést, mert egyrészt a képviselő-testület nem mehet el szó nélkül ilyen ügy mellett, másrészt a kisebbségi önkormányzattal való közös fellépéssel is hangsúlyozni akarták, hogy nem etnikai konfliktusról van szó.
Mint mondta, a durva bűncselekmény szítja a magyar és cigány lakosok közötti feszültséget, de nem etnikai konfliktusról, hanem a jó érzésű többség, és néhány, beilleszkedni nem tudó család összeütközéséről van szó. Mátraverebélyt bűnügyi fertőzöttség
damil | 2010. január 10. | 14:19:22
Ha egy átlagember megelégeli és védekezik, azon kell példát statuálni, hiszen ha egyszer a tömegek nem hagyják magukat, akkor ők úgy járnak mint Lidi néni, félpénzük lesz amiért ráadásul hatékonyan dolgozniuk is kell különben a demagóg, rasszista, tudatlan főnöke kirúgja.
damil | 2010. január 10. | 14:15:54
szanadnek=szemednek
damil | 2010. január 10. | 14:15:04
"A kutató megállapítja: „a siránkozás, panaszkodás a túlélési stratégia része, amely a másikban való sajnálat és gondoskodás érzésének felébresztésére szolgál. Nyomorról és szegénységről beszélnek azok is, akik ténylegesen éheznek, s azok is, akik viszonylagos jólétben élnek”."
Elfelejtette megjegyezni, a szociológusok túlélési stratégiája pedig, a jobban hiszel a szanadnek és a saját tapasztalatodnak mint nekem?!
Kezdem unni a kiokktatókat. A BKV vezér kioktat, miért is nyomatja a milliókat IQ hiányos vezetőknek. Aki pedig nem hisz neki az demagóg, rossz indulatú nem ismeri a világ működését. A szociológusk szemben, ha megvédem a családomat, rasszista tudatlan, műveletn hülye vagyok, mert nem érdekel hogyan jutott odáig a szegény rabló, hogy rákényszerüljön az én fenyegetésemre, javaim eltulajdonításáea. (legyen az bármilyen színű, szagú) Különben is szégyeljem magam, ha védekezni merek, mert a reakció, ellenreakció kört meg kell szakítani valakinek. Természetesen ilyenkor én valakinek minősülök. A pártok pedig hülyítenek, számolgatnak, választások idején mgszállják a cigánytelepeket, pár konzervvel próbálják megvenni a szavazót. Persze ezt mindegyik csinálja, mindegyik a másikra fogja. Ha mondják nekik, evvel semmire nem mennek, mert nem ellenőrizhető a konzerv hatásfoka, kiröhögnek.
Egyszóval, itt minden ingyenélő kioktat, meert az az ő túlélési stratégiája. Ha egy átlagember megelégeli és védekezik, azon kell példát statuálni, hiszen ha egyszer a tömegek nem hagyj
baracskai | 2010. január 10. | 13:54:53
Magyarországon a 90-es években betonozódott be egy olyan, formálisan a segítésre szerveződött hálózat, amely a rászorulóknak keveset segít érdemben, viszont eltart egy olyan segítésre nem szoruló hatalmas tömeget, amely szociális-, jóléti-, gyámügyi-, gyámhatósági hivatalokban, hatóságokban, családsegítő-, gyermekjóléti-, esélyegyenlőségi szolgálatokban, alapítványokban köztisztisztviselői, közalkalmazotti burokban szívja az adózók pénzét anélkül, hogy bárki is ellenőrizhetné, számonkérhetné a teljesítményüket, létjogosultságukat. Talán csak Bokros Lajos mer erről gondolkodni, s elmélkedik a belterjes önkormányzatok, képviselők leépítésén, s azon, hogy ugyan mi a fenének ez a sok mihaszna főiskola, egyetem, melyeken már több szociális munkást, médiaszakembert, szociológust, stb. képeznek /erős túlzással/, mint ahány OKJ-s vagyonőrt az egy hétvégés munkaügyi központos tanfolyamokon. Azért félreértés ne essék: Magyarországon ma megbecsültebb és keresettebb a vagyonőr, mint a felsorolt humán "értelmiségi".
cerberus | 2010. január 10. | 13:31:29
más
bizonyára én is fel lennék háborodva (mint ez a sok ingyenélő szociológus), ha valaki kétségbe vonná az eddigi munkám eredményeit. Merthát erről van szó. Van egy belterjes "szakmai elit", ami minden egyéb, a hivatalos kánonnal meg nem egyező, szakértői véleményt - elsősorban saját megélhetésére nézve - károsnak tart és a maga primitív módján megpróbál nevetségessé tenni.
Igaz-e kedves ingyenélő szociológusok?
cerberus | 2010. január 10. | 13:25:08
ÓDM-nek, a TÁSZ-nak, Czene Gábornak és sok egyéb, a témában gyakran megnyilatkozó értelmiséginek van egy nagyon aranyos feltételezése: mi, átlag emberek, akiknek még szociológia diplománk sincs és CSUPÁN a romák szomszédjában lakunk, velük egy általános iskolai osztályban tanulunk, nálunk állnak segélyért az önkormányzatnál, a mi terményünket lopják el, stb.Szóval nekünk szánalmas dilettánsoknak csak buta sztereotípiáink lehetnek a romákról. Ez a tapasztalat valóban semmi ahhoz képest, hogy ezek a derék kutatók veszik a fáradtságot és néha "le is utaznak", hogy aztán otthon tudományosan is megalapozott véleményeket alkothassanak.
damil | 2010. január 10. | 13:15:26
groggil | 2010. január 10. | 11:57:10
Bizony, bizony ez így van, vagy lesz! Már most el lehet kezdeni az önvédelem törvényi tényállását az élethez igazítani. A fegyverviselést újra átgondolni. Bár a fegyverkezési hajsza véres összeütközésekhez vezethet, de legalább a támadóknak is kockázatot jelent. A mai viszonyok, amikor csak az agreszor tarthat fegyvert, hiszen az neki munkaeszköz, sokáig nem lesz tartható. Most, amíg kezelhetők a folyamatok, most kell szigorú szabályokat alkotni és azokat következetesen betartani.
mizar | 2010. január 10. | 13:13:24
Moderálási alapelvek- komment törölve -
menekül a rezsim | 2010. január 10. | 12:33:11
Moderálási alapelvek- komment törölve -
baracskai | 2010. január 10. | 12:25:36
A roma értelmiség az adópénzeket birtokló parlamenti pártokban, illetve azok körül szeret sündörögni, egyformán érdekeltek az ügyeskedésekben. Nem is tudhatjuk, hogy a magyar parlamenti pártok "cigányosodtak"-e el, vagy a cigány értelmiség "magyarosodott"-e el?
A roma értelmiség politikával összeszennyeződött alakjai szokott előfordulási helyei még a jónevű ügyvédi irodák, a különféle rendőrségi és bírósági épületek, valamint / az "elpolitizálódott", elbulvárosodott, szóhasználatában "elcigányosodott" / kereskedelmi televíziók stúdiói, s esetleg, illetve kis valószínűséggel a büntetés-végrehajtási intézetek.
groggil | 2010. január 10. | 11:57:10
Lassan el kéne kezdeni felkészülni a Büntetés Végrehajtásnak egy elképesztő méretű tömeg fogadására, mely kb. 8-10-15év múlva esedékes...miért? Mert ha felnő a mai -nagyon fiatal- romagyerek-generáció, már pusztán a nagy számok törvénye okán is, rengeteg súlyos bűnelkövető lesz köztük. Ne legyen senkinek illúziója, ez lesz.
Amerre halad a világ, Európa (Mo. pedig fokozottan), a könnyítésnek, a liberalizációnak nem lesz szerepe, sőt a jelentős szigorítások ideje fog elérkezni..
Nagyjából 100ezer, 150ezer elítélttel lehet számolni, kb. 15-20év múlva...ma van kb. 15ezer. Mert az mégsem járja, hogy majd 15év múlva csak a gyilkos és -mondjuk- a rabló meg max. a kábszer-terjesztő lesz börtönben..a rengeteg visszaeső betörő, zsaroló, garázda, testi sértő, stb. stb.??
Szerintem ez egy valós kérdés, amit már most ezerrel kéne boncolgatni, valamnt nemzetbiztonsági vetülete is van...
Vizipitypang | 2010. január 10. | 11:09:24
Én csak azt nem értem,hogy hol van a roma értelmiség?Ők ismerik magukat a legjobban ,tudják mire lenne szükségük.Miért hagyják,hogy más analizálja Őket?
A szoc.kártya szerintem primitív megoldás,de talán most az egyetlen ,hogy élelmiszerekhez jussanak a családok.
xanadu | 2010. január 10. | 10:43:03
Szakura | 2010. január 10. | 09:53:23
A gyakorlat éppen fordított.
Akinek van munkahelye az nem szül, mert nem akarja feladni.
Akinek nincs az szül, mert ebből akar megélni.
xanadu | 2010. január 10. | 10:40:53
vajkaramella | 2010. január 10. | 09:28:21
Értelmezd a felsoroás előtti mondatot: A hátrányos helyzetűek felzárkóztatására az alábbi lépések szükségesek.
Itt semmilyen etnikai, nemzetiségi kizárás nincs.
Moliere | 2010. január 10. | 10:21:07
Bocs, természetesen Szuhai kellett volna, hogy legyen az a "Szalai".
vajkaramella | 2010. január 10. | 10:20:17
69tt | 2010. január 10. | 10:02:24
A jó öreg rémhírTV! Ez mindent megmagyaráz.
Moliere | 2010. január 10. | 10:19:25
Szemműtétre van szükség, a Kriminológiai Intézet ácskapocssal közelíti a problémát, Flecket és Szalait a kőbaltás kommeltelők elhajtják a szikéjükkel együtt. Príma kis magyar abszurd beszéd.
69tt | 2010. január 10. | 10:02:24
Moderálási alapelvek- komment törölve -
69tt | 2010. január 10. | 09:56:02
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Szakura | 2010. január 10. | 09:53:23
Ahetedik: „ha most kormány váltás lesz és a magyarok gyerekvállalási kedv is megjön annak a hatása is 18 év!!!!”
Nagyon tévedsz. A nők nagyon is értik, hogy itt minden nagyon gyorsan változik. Szinte hónapról hónapra. Egy gyerek felneveléséhez pedig kiszámíthatóság kell. Ha van munkahely, meg kell tartani, ha nincs, akkor meg mire szülne egy magyar nő.
69tt | 2010. január 10. | 09:48:20
Moderálási alapelvek- komment törölve -
vajkaramella | 2010. január 10. | 09:28:21
xanadu | 2010. január 10. | 07:03:01
szerotomi | 2010. január 9. | 22:38:55
"6. Előbbi érdekében programok, elfoglaltságok szakszerű és részletes tervezése, hogy mindig legyen mivel foglalkozniuk."
szerotomi!
Remek programot állítottál össze. Hiba nincs benne.
A fenti mondatot azért idéztem be, mert ez mára már nemcsak a magyar cigányoknál szükségszerű, hanem a lecsúszott magyar magyarok számára is!
vajkaramella | 2010. január 10. | 09:02:55
innocent | 2010. január 10. | 01:58:58
"egyertelmuen a magyar emberek tettek tonkre az orszagot es huztak le a tomegeket egy szegyenletes erkolcsi minimumra es ok a felelosek a ciganyok es minden mas elesett, mozgaskeptelen, beteg, kiszolgaltatott ember sorsaert is, ott kene kezdeni a kutatasokat az iroasztalok mogott, ahol napjaban tobbmilliok tunnek el es folytatni a minimalberre bejelentettekkel, adocsalokkal....mindjart rend lenne!"
BELA55 | 2010. január 10. | 06:55:58
"EGY BIZTOS AMIG MORVAI VONA AKÁRKI AZ ISKOLÁBA MELEGEDETT A CIGÁNYGYEREK A FEKETE VONATON UTAZOTT PESTRE AZ ÉPITKEZÉSRE A NAPSZÁMOKON ELŐL JÁRTAK"
Egyetértek veletek.
mizar | 2010. január 10. | 08:26:40
Moderálási alapelvek- komment törölve -
mizar | 2010. január 10. | 08:18:39
Moderálási alapelvek- komment törölve -
ahetedik | 2010. január 10. | 07:47:38
csak számoljatok!
már most kevés a diák!!
fogy a magyar a cigányok meg csak szaporodnak vajon miért?
ha most kormány váltás lesz és a magyarok gyerekvállalási kedv is megjön annak a hatása is 18 év!!!!
miért?
Mert idő míg felnőnek a gyerekek!
És addig ki fog majd dolgozni talán a széthajtott emberek 90 éves korukig vagy a romák akikről tudja mindenki milyenek!
Nagy bajok lesznek még itt az hétszentség!
xanadu | 2010. január 10. | 07:32:57
BELA55 | 2010. január 10. | 07:14:01
Tudod te mibe kerül egy felnőtt eltartása, aki szül 6 gyereket, akiket elkell tartani, majd azok is szülnek 6 gyereket, akiket szintén?
És így tovább ...
xanadu | 2010. január 10. | 07:30:44
BELA55 | 2010. január 10. | 07:07:21
Köztörvényes ügy.
BELA55 | 2010. január 10. | 07:14:01
tudjátok ti mennyibe kerül egy gyerek állami ellátása 500e ft akkor ki fizeti nem mi az a pár millio akit még engednek dolgozni +házra gyűjtenek nekik elveszik a családi potlékot százezer számra adnák be a gyerekeket sőt a magyarok is erről senki nem akar beszélni
BELA55 | 2010. január 10. | 07:07:21
a jobbik gondolkozik azon hogy ezek a kopasz srácokat felheccelik csinálnak balhékat hisz gyerekek lecsukják őket cigányok közé rakják mi lesz velük ....nem hallom hogy kiállnának értük csak budahaziért... nem beszélve egy ilyen törvénysértés végig kíséri amíg él sajnos 80-as évek elején mi is lázadók voltunk piramis garelli stb volt egy ügyem felfüggesztett és nyilván tartják a mai napig hiába váltottak rendszert senki nem törülte el
xanadu | 2010. január 10. | 07:03:01
szerotomi | 2010. január 9. | 22:38:55
Ha a cigányok helyzetét Gyurcsányhoz kötöd az az ismeretek teljes hiányáról tanúskodik.
A probléma nem mai keletű és nemcsak hazánkhoz kötődik.
Persze megpróbálhatnánk a következőket:
A hátrányos helyzetűek felzárkóztatására az alábbi lépések szükségesek.
1. a pénzbeli jutatások szociális kártyára utalása.
2. a családi pótlék 3 év feletti megszüntetése és iskoláztatási támogatássá alakítása. Ez csak akkor adható, ha a gyerek óvodába, iskolába jár.
3. iskolai ösztöndíjak a hátrányos helyzetűeknek (ezekből ma is több van).
4. a hátrányos helyzetűek családi szolgálatának erősítése, bizonyos hiányosságok (nincs WC, fűtés) esetén a gyerek kiemelése a környezetből.
5. Kollégiumi rendszer létrehozása a hátrányos helyzetűek (nem csak cigányok) számára, ezzel a megfelelő szocializációs háttér megteremtése.
6. Előbbi érdekében programok, elfoglaltságok szakszerű és részletes tervezése, hogy mindig legyen mivel foglalkozniuk.
7. Szakember gárda kiképzése, akik tisztában vannak szokásaikkal, megtudják magukat értetni az érintettekkel.
xanadu | 2010. január 10. | 06:56:04
wright mills | 2010. január 9. | 18:57:46
Igen!
Valamikor mintha lett volna egy pártfőiskolai.
Ott is sok mindent tanultak. pl. tudományos szocializmust.
Aztán kiderült: a valóságot nem lehet ezzel leírni és nem lehet megoldásokat kidolgozni.
BELA55 | 2010. január 10. | 06:55:58
Moderálási alapelvek- komment törölve -
]{entaur | 2010. január 10. | 02:07:29
Mandos kutyája | 2010. január 9. | 23:56:06
Psssssz, labhoz!
innocent | 2010. január 10. | 01:58:58
Moderálási alapelvek- komment törölve -
vajkaramella | 2010. január 10. | 00:35:54
innocent | 2010. január 9. | 23:40:18
en modositanam iden a szavazasi korhatart, 30 ev alatt nem engednek senkit szavazni, mert butak mint a fold es az orszag sorsa nem "skinhead-buli"
Kérdésem: hány éves korig tolnád ki a korhatárt? Ugyanis általában 70 év fölött már a második gyermekkor következik (van akinél korábban, néhányaknál később jelentkezik, másoknál soha nincs érett kor).
Mandos kutyája | 2010. január 9. | 23:56:06
Innocent! Az Ön 23:40:18 -as hozzászólásának mi köze van a cikkhez? Egyébként javallom az ékezetek alkalmazását...
innocent | 2010. január 9. | 23:40:18
Moderálási alapelvek- komment törölve -
innocent | 2010. január 9. | 23:38:43
Moderálási alapelvek- komment törölve -
]{entaur | 2010. január 9. | 23:33:02
69tt | 2010. január 9. | 23:12:45
Tipikus rasszista hozzalllas: akármilyen buncselekmeny tortenik,azt azonnal a romák nyakába arrod. Ergo, csak a romak búnöznek és a romák mind bűnöznek.
Gusztustalan, takonygerincű náci!
69tt | 2010. január 9. | 23:21:00
Moderálási alapelvek- komment törölve -
69tt | 2010. január 9. | 23:12:45
Moderálási alapelvek- komment törölve -
|