belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. február
12. vasárnap

Hány százalék Orbán rezsije?

Folyamatosan növekszik az egymillió forintos adósságot felhalmozók száma

Az emberek jövedelmük nyolcvan százalékát költik rezsire. Ezt állítja Orbán Viktor. Utánanéztünk: a személyes célú kiadások harminc százalékát költjük lakásfenntartásra, és ebbe már a törlesztőrészletet is beleszámolta a KSH. Tény viszont: az elszegényedés minden társadalmi csoportot érint.

Ónody-Molnár Dóra| Népszabadság| 2010. március 31. |122 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Gesztenye7 | 2010. április 1. | 09:41:01

Szőlő: Ez a népszavazás nem 80 millióba került, hanem ~ 5 milliárdba. Nagyságrendi tévedédben vagy.

Suttogó | 2010. április 1. | 01:39:26

azaz 466.000.- forintot profitáltak havonta minden lakoson?

Suttogó | 2010. április 1. | 01:37:48

azaz 5.600.000.- forintot kerestek minden magyar állampolgáron?

Suttogó | 2010. április 1. | 01:35:28

Kedves Lala a 20 milliárd euró az 5600 milliárd forint
azaz 5.600.000.000.000.- millió forint. számoljon mielőtt ír.

szőlő | 2010. március 31. | 21:35:37

geszetenye 7 --ezt nem hiszem el--vagy nem akarsz emlékezni!!-vagy ahogy most divat mondani "elgurult a gyógyszered?"--itt a beszélgetés lezárva , felesleges!!!

Gesztenye7 | 2010. március 31. | 20:56:33

lala. Az élelmiszer ktsg.az rezsi ktsg? Persze mindig tanul (hall) újjabb Fidesz h....,az ember, ez van.

Gesztenye7 | 2010. március 31. | 20:49:07

Milyen népszavazás volt 80 millióért? Mikor??

szőlő | 2010. március 31. | 20:41:40

lala-- nem bérjárulékokat írtam, hanem egyyéb járulékokat, no, de majd látjuk, gondolom ezért nincs konkrétum bármit kérdeznek , nem tudják a költségvetési számokat. Aztán Varga nyilatkozik a költségvetésről konkrétumokat. Orbán meg sem szólal!Én is azt szeretném jó legyen! De tudják nem tudnak semmit tenni, biztos van gond, de a világválságról soha egy szót sem ejtenek.Sőt , mikor a válságot kezelték, akkor ha jól emlékszem azt mondták nem kell. Aztán a népszavazással eltöröltettek sok mindent! Mit olvasok az Origon-- az új kormány megvizsgálja, hogy a befizetések mennyit fedeznek, és milyen orvosi szolgáltatásért kell fizetni!!Akkor miért volt népszavazás 80 millióért! Van tandíj is!!A politika, és a hatalom vágy mindent tönkretesz. Jobbról minden tökéletes , vagy rágalom, balról minden rossz, bűnözők!! Ilyen nincs!! A politikusok gazdagok, jobbról balról!!- a politika jól fizet!!A nép meg el van !! El is lesz!!

xanadu | 2010. március 31. | 19:50:41

grelaszlo | 2010. március 31. | 18:28:27

A mélymagyar valóság az, hogy idős női rokonaim kb. 85 000 Ft nyugdíjból még félre is tesznek.
Hát nem az V. kerületben élnek, az igaz.

xanadu | 2010. március 31. | 19:47:59

grelaszlo | 2010. március 31. | 18:28:27

Nem tudom elképzelni azt a lakóhelyet, ahol 96 000 Ft egy ember havi rezsije.
Vagy nem 120 000 a nettója.

Jónálunk | 2010. március 31. | 19:34:18

salesman
55nm 28 fütésmeleg,hiedvizzel télen,4-5 a villany 8 telefon internet.
ja nyugdijas vagyok.

antielvtárs | 2010. március 31. | 18:56:28

Kedves OMD! Minden tiszteletem az öné, de ezt a cikket talán mégsem kellett volna (így) megírni! Mert (így) nem igaz! lehet, hogy önnél valóban ez az arány, ezért fogadja minden elismerésem az ön jövedelme miatt! TÁRKI, vagy akárki pedig ne ossza meg a befolyt jövedelmeket, személyes és nem személyesre! Én nyugdíjas vagyok, ilyenből állítólag hárommillió van az országban. Valahol az átlagnál mozgok, és télen a felét elviszi a gázszámla. Nyáron sem ingyen adják! Erre jön az áramdíj, a víz a biztosítások. Folyamatosan élem fel a megtakarításaimat. És tudja mit kedves OMD! nem hiszem, hogy rosszabb helyzetben vagy az országos(nem a nyugdíjas) átlagtól! Most udvariatlan leszek; amit ön leírt az nem a valóság! De fogalmazhatnék másképpen is!

Gesztenye7 | 2010. március 31. | 18:40:15

grelaszlo: Amire Orbán Viktor gondot az a vállasztói szavazatok száma.

Gesztenye7 | 2010. március 31. | 18:32:56

Mizar: Légy szíves vedd figyelmbe,Salesmannak válaszoltam.(Az Ő,hozzá szólására .)

grelaszlo | 2010. március 31. | 18:28:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2010. március 31. | 18:25:26

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2010. március 31. | 18:19:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gesztenye7 | 2010. március 31. | 18:04:39

salesman.Amit leirtárál:40.000- fütés,12.000-villany és a közös költség 22.000.-Ft, ez 74.000.-Ft, ennyi a rezsid, ez a 200.000.-Ft-hez képest nem 80%. Az internet, mobil, lízing, otp nem rezsi, kiadás.

Gesztenye7 | 2010. március 31. | 17:49:46

Macsek9: Ezt a témát Orbán Viktor vette, fel, ez nem szorongatás.Beszélek újságírók cíkk.

salesman | 2010. március 31. | 17:46:59

A kérdés az tisztelt cikkíró és orbánfóbiások hogy hány ezer forintos netto fizetést veszünk alapon:Nekünk 50nm Panelban Budapesten a következő rezsi díjaink vannak fűtésidényben főtáv 35-40 ezer között villany 12-13 vízóra nincs belevan építve a közösköltségbe ami most majdnem 22 ezer internet és tv kábelen 10 ezer telefon nincs mobil kettőnknek kb egy 20-as mivel a munkánkhoz is szükség van rá.Autólizing havi 50,OTP hitel törlesztés+A hitel +kártya törlesztés havi 55 ketten keresünk 200 nettót kb osszá szorozzá ki fog jönni a 80%.teljesen egyetéretek a megállapítással ja és akkor még nem is ettünk semmit

mirrmurr9 | 2010. március 31. | 17:42:37

A jövedelem jelentős részét viszi a rezsi visz el. Ez már megint egy olyan cikk, amivel lehet Orbánt szorongatni!

puli | 2010. március 31. | 17:32:43

Hogy lehetne visszamenni a rendszerváltás előttre !???

math | 2010. március 31. | 16:59:47

Orbáűn rezsidija, kb 1% pedig 200 négyzetméteres villában lakik

math | 2010. március 31. | 16:57:40

"Ebben a demokráciában ilxen tanulatlan emberek is elmondhatják a véleményüket mint te!"

Szerintem legalább egy fokozattal tanultabb vagyok nálad.

Nevem senki | 2010. március 31. | 16:30:29

Az én kicsi rezsim: Fűtés alapdíj:9500 víz dij:6000 melegvíz felfűtési díja:2800 Közös költség:10000 Villany 12000 Fűtés:15000 Csatorna 3500

A jövedelmem:68000,- Hát okoskodjatok ahogy akartok mert sok munkatársam is ilyen legális jövedelemböl él.
Csákány.

Borszívóügynök | 2010. március 31. | 15:57:55

szodaslova | 2010. március 31. | 14:16:19

"Ami pedig a pécsi vízdíjat illeti, óriási a megtakarítás, a Pécsi Vízmű anno 325 Ft/kbméter, a fideszes találmány a Tettye Forrásház 315 Ft/kbm áron számláz."

Valóban óriási. Egy nagyobb úszómedence feltöltése esetén, már érezhető is valamicske különbség...talán.

Gesztenye7 | 2010. március 31. | 14:22:17

A pécsi vízdíj az egy regonális kérdés. Akkor 10 Ft-tal olcsóbb egy m3 víz, na ebből vegyél kenyereket magadak. A fütés és a viágitás is rezsi kts és ezek általábban jobban bele nyúlnak a pénztárcába mint a víz díj.

Gesztenye7 | 2010. március 31. | 14:16:48

1. A Vezér soha sem hazudik. 2. Ha a vezér téved ( hazudik) akkor is az 1. pont érvényes.

szodaslova | 2010. március 31. | 14:16:19

Azért le ne harapjátok a zOrbán fejét, lehet, hogy egyszerűen csak rosszul fogalmazott, ha a rezsi alatt a megélhetést érti, akkor bizony igaza van.

Ami pedig a pécsi vízdíjat illeti, óriási a megtakarítás, a Pécsi Vízmű anno 325 Ft/kbméter, a fideszes találmány a Tettye Forrásház 315 Ft/kbm áron számláz. Máris jobban élünk, mint tavaly. Hát még ezután!

Gesztenye7 | 2010. március 31. | 14:14:22

Elég rosszul muködik, a fidesz kommunikáció, ha azt mondják, hogy az emberek jövedelmük 80%-át rezsire költik ne általánosítsuk egy része, de nem az egész.

kipcsak | 2010. március 31. | 14:10:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kipcsak | 2010. március 31. | 14:05:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gesztenye7 | 2010. március 31. | 14:05:03

Szerintem nem. Tudomásom szerint I.Viktor királyunk háza vakolt.

Scatman | 2010. március 31. | 14:00:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Fóbia | 2010. március 31. | 13:57:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gesztenye7 | 2010. március 31. | 13:53:25

xanadu: Kijelenteni és igérni nagyon könnyü, de ha én igérek valamit akkor azt betartom (megpróbálom), de ez egy választási fogás szerintem, olyan mint amikor igérem a 14.-havi nyugdíjat igérek és a 13.-dik ellen szavazok.(Pld. ezen is lovagoltak 4 éve a szocik.)

xanadu | 2010. március 31. | 13:42:04

Gesztenye7 | 2010. március 31. | 13:32:52

Bizony, bizony!
És nem azt várják az emberek, hogy egy 300 ezres bérköltségből a dolgozónak kifizetett 150 ezerből még lecsap az állam további 20 %-t.
Persze, ha benzint vesz akkor a felét viszi a költségvetés.

Tehát: 300 000 Ft-ból benzin esetén 225 ezer az állam zsebébe kerül.
Ez a rablás ...

Gesztenye7 | 2010. március 31. | 13:32:52

"az emberek maguk szeretnék eldönteni, hogy mire költsék a pénzüket." Ha pedig a rezsi ktsg 80-80% akkor nem Ők döntenek. Akkor lesz, rezsi ktsg, csökkentés, adó csökkentés? Nettó béremelés, vagy nézzem a Hupikék törpikéket?

Kiflikutya | 2010. március 31. | 13:15:51

imistinek

Orbán rezsije megközelítheti az általa mondottakat, 2 ház és egy lakás fenntartása, összesen 300+110+90, vagyis 500 négyzetméter.Kertész, takarítónő,stb.
Csak akkor miből élnek heten?

xanadu | 2010. március 31. | 12:56:05

math | 2010. március 31. | 12:37:31
Ez hazánkban népi hagyomány.

Horthy is inkább hatalmi vélt ellenfeleit hajkurászta ahelyett, hogy az ország kétharmadát védték volna KÖZÖSEN.

math | 2010. március 31. | 12:37:31

Ha Orbán azt mondj, rosszabbul élünk, mint 8 éve, ah hülye emberek beveszik. ha azt mondja, nő a bűnözés, a hülye emberek beveszik. ha azt mondja, hogy kilencven százalék megy el rezsire, az emberek beveszik.

a hülye emberek mindenfélét bevesznek. a hülye, gátlástalan politikus meg aljasul be is hazudik mindenféle hülyeséget. rombolja az ország, az emberek hangulatát. csak, hogy nyerjen.

aljas, gátlástalan féreg.

xanadu | 2010. március 31. | 12:27:42

sydney | 2010. március 31. | 12:14:10

Az öntözővíznek tehetsz mellékvízórát és akkor nincs csatornadíj.

Ha valahol nagy pénzt látsz, úgy örülnöd kell, hogy mekkorát szakíthatsz.
Mert, hogy a "Szomszéd lova is dögöljön meg!" felfogás nem egy nagy perspektíva.

sydney | 2010. március 31. | 12:14:10

Ráadásul az összes szolgáltató csal, lop. A legfőbb ügyész egy ilyen beadványomat kapásból elutasított, ugyanígy az ombudsman. Legújabb példám, a Díjbeszedő Faktorház Zrt Maffia a vízdíjhoz odaír 275 Ft -ot Netto, amely több mint egy köbméter víz ára, holott az életben soha semmit nem olvastak le, 15 éve én vagyok a saját vízóráim leolvasója. A víznek egy jelentős része növények locsolására fordítódik, az is megy persze bele a csatornadíjba. A Fővárosi Vízművek és Csatornázási Művek a Díjbeszedővel együtt egy tolvaj-rabló maffia, és nyugodtan működhet ebben az országban. A Díjbeszedőre az égvilágon semmi szükség, ez a "lánckereskedelem" a szolgáltatásban. Mindegyik szolgáltató hatóságot is játszik, egyoldalúan rendszeresen szerződést módosít, visszaélve monopol-helyzetével. Ez a Magyar Tolvaj Köztársaság az Úr 2010-ik évében.Mindannyiunk büszkeségére....

xanadu | 2010. március 31. | 12:00:34

lala | 2010. március 31. | 11:46:47

Ja!
Hogy a fűtést és a gépkocsik, repülők stb. hajtását is ide értetted?
Akkor ellenben kicsi a számod ...

Mutass már nekem egy számítást, mely a szélerőművek üzemeltetésére vonatkozik és bemutatja az önköltség összetételét.

A dolog nem túl bonyolult.
Állam bácsit szorítja az EU.
Ezért ő annyi előre rögzített támogatást ad, hogy bankkölcsönből megérje 10 évig működtetni egy erőművet. A szerződés lejárta után pedig lebontják a művet. Eddig hozzánk hozták Németországból a ketyeréket.

lala | 2010. március 31. | 11:46:47

Jaj xanadu, ez most már bosszantó. Én nem csak villamos energiáról beszéltem, hanem összes energiaigényről. Tájékozódj egy kicsit precízebben

xanadu | 2010. március 31. | 11:43:02

lala | 2010. március 31. | 11:36:56

Inkább 6000 MW az éves elektromosáram igény, ebből 2000-et ad Paks.

Vajon miért veszik át KÖTELEZŐEN a szélenergiát csúcsban 24 Ft-ért, míg az atomot 12-ért?

És mennyi lesz az áramszámlánk, ha egyre több lesz a 24 Ftos rész?

A hazai alternatív energiák nem léteznek állami támogatás nélkül.

lala | 2010. március 31. | 11:36:56

xanadu
Félretéve a közöttünk fennálló véleménykülönbséget, néhány tényadatot még leírnék és többet nem szólok a témában mert nem leszek számítógép közelben.
Hazánk éves összes energiaigénye jelenleg 9000 MW. Ebből 6000 MW kapacitást 10 éven belül meg kell újítani. Ezek azon erőművek, amelyek fosszilis alapanyaggal működnek (gáz, kőszén, átalakított biomassza erőművek/értsd fatüzelés/) Ha végre a nagyon rossz energiahatékonyságunkon és pazarlásunkon változtatunk, illetve a kieső kapacitásokat pl. megújuló forrásokból (biomassza, geotermia, hulladékhasznosítás, szélenergia, napenergia) fedezzük, akkor szép jövőnk lesz. Mindemellett középtávon természetesen vásárolnunk kell gázt is, továbbá Paksot is szükségképpen fejleszteni kell,de a cél a lehető legnagyobb arányú önellátás kell legyen.

xanadu | 2010. március 31. | 11:34:12

eclipse | 2010. március 31. | 11:28:10

Ne reménykedj.
Lásd: szocializmus, ahol mindent támogattak, mindennek az árát eltérítették az értéktörvény szabálya alól.

Japánban most kezdtek el 12 atomerőművet építeni a meglevő 40 valahány mellé, miért?
Fejletlen a technológiájuk?
Nem melegít ott a föld?
Nem fúj ott a szél?

Mi is a pénz?
Általános egyenértékes?

eclipse | 2010. március 31. | 11:28:10

xanadu!
"A dolog egyszerű: amit államilag támogatni kell, annak nincs üzleti jövője."
Azt gondolom, hogy ennél a helyzet azért egy kicsit bonyolultabb. Ráadásul, MO. erre nem is jó példa. A Geotermikus energia esetén (megegyszer: megfelelő technológia kérdése az egész), nem kell több energiát befektetni, mint amit nyerni lehet. Ebben az esetben csak az elején van szükség foszilis energiára, mert utánna a rendszer önfentartó.
Talán abban mi hárman egyet tudunk érteni (lalával biztos :), hogy a jelenlegi világban nem az ész dominál hanem a pénz. Olyan országoknak melyek rendelkeznek megfelelő nagyságú foszilis energiával, mely egyre drágább lesz, nem érdekük ez a tiszta és korlátlan energia.

lala | 2010. március 31. | 11:17:16

xanadu
még egy fontos dolog: megújuló energiaforrásban gazdagok vagyunk, de ki nem termelt fosszilis (tehát gáz és kőolaj) készletünk alig van. Így hát sakk-matt.

xanadu | 2010. március 31. | 11:16:29

eclipse | 2010. március 31. | 11:12:35

A dolog egyszerű: amit államilag támogatni kell, annak nincs üzleti jövője.

xanadu | 2010. március 31. | 11:15:24

lala | 2010. március 31. | 11:11:13

És miből is lesz a szabadon felhasználható jövedelem?
Több munka?
Egyedi innováció?
Fogyasztás csökkentése?
Kevesebb adó?

Az alternatív energia valóban biznisz.
Ha állam bácsi adja a pénzt adóforintocskáimból ...

eclipse | 2010. március 31. | 11:12:35

xanadu!
http://www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20060218magyarorszag.html

xanadu | 2010. március 31. | 11:12:16

taxi | 2010. március 31. | 11:09:07

Az 50 %+1 elég lenne ...

lala | 2010. március 31. | 11:11:13

xanadu
valóban korrekt állam kell, de az hogy az adók csökkenjenek, a nyugdíjak meg nővekedjenek, bizony elég egysíkú megközelítése a problémának. Több szabadon felhasználható jövedelem kell az embereknek, ez a lényeg, ezt sokféle képpen el lehet érni.

A másik megjegyzésedre meg csak annyit, hogy sok geotermikus alapú közösségi fűtési rendszer működik már hazánkban is, a hagyományos rendszerekhez képest sokkal magasabb hatásfokkal, és alacsonyabb összes költséggel.

xanadu | 2010. március 31. | 11:11:07

eclipse | 2010. március 31. | 10:51:05

Ma sok alternatív energiával megspórolunk 1 hordó olajat úgy, hogy 2 hordónyit fektetünk be a folyamatba.

A bolondnak is megéri ...

taxi | 2010. március 31. | 11:09:07

Félek, a Fidesznek semmi elképzelése sincs a kormányzásról. Nem szabad 2/3-hoz jutniuk.

eclipse | 2010. március 31. | 11:05:53

lala | 2010. március 31. | 10:43:18
Így van. Tegnap kaptunk a drága Eon-tól egy 41 ezer forintos villanyszámlát (1 évi elszámoló számla), minden résszámlát befizettünk, ezért elöször nem értettem. Tüzetesen átnézve ilyen költségek szerepeltek rajta: pl. rendszerhasználati díj, rendszerveszteségi díj, készenléti díj stb.
Szumma:Csak olyan költségekből jött össze a 41 ezer forint, mely az EON kormány által garantált nyereségét szolgálta.

xanadu | 2010. március 31. | 10:59:37

lala | 2010. március 31. | 10:33:44

Rosszul látod.
Korrekt állam kell, amelyik csökkenti az adókat és növeli a nyugdíjakat.

Persze ehhez korrekt állampolgárok is szükségeltetnének ...

xanadu | 2010. március 31. | 10:57:43

lala | 2010. március 31. | 10:30:23

Tudod, ólomból is lehet aranyat készíteni.
Csak úgy marha drága.

Ilyen a geotermikus energia is ...

lala | 2010. március 31. | 10:55:05

eclipse
Én neked adtam igazat, ezért engem nem kell meggyőznöd

eclipse | 2010. március 31. | 10:51:05

lala, xanadu!
Nem vagyok energetikai mérnök, csak olvasok :)
1. Ma 1 hordónyi kőolaj energiájára van szükség, 8 hordó kőolaj felszinre hozásához (ez a 70-es években, mikor jött az első nagy energia válság 1:100-hoz arány volt). Könnyen belátható, hogy ez matematikailag az 1:1-es arányig mehet le (bár v.szinűleg már kb. 1:1,5 aránynál nem érdemes felhozni). Ez már nincs annyira messze. Más foszilis energiáknál pl. gáz, is hasonló arányok vannak.
2. A Geotermikus energia, míg a föld létezik, lesz. A kérdés, hogy milyen technológiával lehet ezt az energiát, úgy felhasználni, hogy kedvező legyen az arány. Én magam hiszek benne, és sok tudos is.

komszomol | 2010. március 31. | 10:48:07

"Az emberek jövedelmük nyolcvan százalékát költik rezsire. Ezt állítja Orbán Viktor. "

Ha Viki ennél kevesebbet költ, abból mi következik a formállogika szerint? Na! Nem én mondtam.. muhaha....

lala | 2010. március 31. | 10:43:18

xanadu
Azt elfelejtettem megkérdezni, hogy milyen felrobbant, leégett kazánokra gondolsz? Ha azokra amelyek az erőműben robbantak fel, akkor azokat még szép, hogy az erőmű fizeti. Illetve rossz hírem van, te fizeted az áramdíjban.
Ha másra gondoltál, akkor kérlek írd meg.

lala | 2010. március 31. | 10:39:23

szőlő
Ha "a nyugdíjak, és az egyéb bérjárulékok elinflálódnak" akkor az pont elég rossz hatással van a háztartások jövedelmére és rezsiköltségeire, ezért kérlek magyarázd meg hogy mit akartál ezzel mondani.

szőlő | 2010. március 31. | 10:34:11

Az egész rezsi, a jövedelmünk 35 %-át teszi ki. Borzalom ez a választási procedúra---zaklatják az embereket--a saját hatalmukért--a nyugdíjak, és az egyébjárulékok elinflálódnak-- a gyes 1 év lesz-- más portálokon lehet olvasni--az emberek úgy gondolták, hogy a kapitalizmus -pláne a kezdetén-és a kádári juttatások összeegyeztethetők--álom!!-ez esik rosszul!!!

lala | 2010. március 31. | 10:33:44

xanadu
Már megbocsáss, de te a cseh kettőt nézed. Ki akar itt bárkit felszámoltatni, nem ez a lényeg. Korrekt piaci viszonyok kellenek, mert az majd csökkenti például a rezsi költségeket is, hogy visszakanyarodjak a témához.

lala | 2010. március 31. | 10:30:23

xanadu
Én nem tudom, hogy miért vagy ennyire cinikus. eclipse-nek igaza van. Az energiaköltségek növekedni fognak, mert a foszilis alapú energiatermelés ideje lassan lejár, elfogy ugyanis az összes ilyen kitermelhető alapanyag. Ennek megfelelően új forrásokat kell felkutatni, és ebben itthon komoly szerepe van a megújuló energiaforrásoknak, így a geotermikus forrásoknak is. Honnan veszed azt, hogy ez majd 110 %-is rezsiköltséget jelent, akkor már hasraütésszerűen miért nem inkább 210-et. Az emberek, közöttük te sem képesek felfogni, hogy hamarosan az egész világ menthetetlenül egy végzetes energiaválságba kerül, ezért jó lenne erre előre felkészülni.

xanadu | 2010. március 31. | 10:28:23

teniszke | 2010. március 31. | 10:25:40

A megoldás:
1. a munkára rakódó adóterhek csökkentése.
2. nyugdíjak emelése.

A kettő éppen egymás ellen dolgozik, szóval itt fényezheti majd magát a Vezír.
Kíváncsian várom a következő 2 évet ...

xanadu | 2010. március 31. | 10:26:01

lala | 2010. március 31. | 09:50:15

Ellenben ő fizeti a felrobbant, leégett kazánok javítási költségeit is.

A MÁV, BKV mennyi pénzt visz el a közösből?
És mégsem akarják felszámolni őket ...

teniszke | 2010. március 31. | 10:25:40

A 80%-os rezsiarány nyilván nem igaz a nagy többségnél - ahogy nem igaz a NSZ-ban éppen tegnap közölt 16% sem! Ettől függetlenül az, hogy a megkerülhetetlen (a cikkben személyinek nevezett) kiadások kb. 80%, az reálisnak tűnik olyképpen, hogy nagy tömegeknek 100% vagy azt meghaladó, kisebb rétegnek pedig kisebb hányad, így kijön az átlag...

xanadu | 2010. március 31. | 10:21:53

eclipse | 2010. március 31. | 09:31:54

Szuper lesz!
Ezzel az energiaforrással a rezsiköltség eléri majd a 110 %-ot!
Há valahol növekszünk ...

Borszívóügynök | 2010. március 31. | 10:16:34

eclipse | 2010. március 31. | 07:26:53

"...és 2007. évi statisztikai adatokkal cáfolják, Orbán Viktort, 2010-ben. Szánalmas."

Ám Orbán Viktor még ennyit sem árult el! Azazhogy:Ő kik által és mikor mért az adatokra alapozza SZÁMSZERŰSÍTETT kijelentéseit? Mármint - a hasraütést leszámítva persze!
No és érdekes módon: RAJTA ezt nem is kéri számon senki...mert ő ebben (egyedül ebben) nagyon tehetséges: mindig ráérez, hogy az önállóan nem gondolkodó (mellesleg igen széles) társadalmi réteg MIT AKAR TŐLE HALLANI?!!!
Az igazság? Az meg kit érdekel? És egyáltalán...mi az?

lala | 2010. március 31. | 10:16:23

értelmetlenségi
Amit írsz, az tuljdonképpen igaz lehetne, de....az hogy a rezsi költség miből adódik össze az korszakonként változik. Mondok egy példát: ha ma valaki versenyképes munkavállaló akar lenni, akkor bizony ruházkodnia kell, figyelnie kell az egészségére, mentális állapotára, nagyon gyakran autót kell fenntartania a munkavégzéshez vagy munkábajáráshoz és ez sok sok pénzbe kerül. Persze elvileg ezek "szabadon választott" tételek, de ha őszintén belegondolunk akkor mégsem. Mindezek miatt azt kell mondanunk, hogy ha szigorúan ragszkodunk a rezsi hagyományos, általad is körülírt fogalmához, akkor orbán csúsztat, de ha a valódi tartalmat és a jelenlegi állapotokat vesszük figyelembe akkor meg igaza van. Ebből is látszik, hogy minden igaz lehet, meg mindennek az ellenkezője is, attól függően, hogy mennyire akarjuk a lényeget látni.

eclipse | 2010. március 31. | 10:13:14

értelmiségi!
Aban amit irtál logikai bukfenc van. Hisz a kaját minden hónapban meg kell venni, a mozgástér a zsíroskenyér és a 300FT/kg ún. pulykapárizsi között van, bár v.szinűleg ez utóbbi élelmiszernek nevezett termék az olcsóbb. Ezen az alapon a fütésben pl. több a mozgástér, hisz, + 10 C°-ban is lehet élni télen csak jól be kell öltözni. Egyezzünk meg abban, hogy minden rezsi, mely nem luxusra (nyaralás, LCD TV, szolárium, stb.) költödik. Így ha az átleg ember szintjét nézzük, akkor inkább 90-95 % a rezsi költség.

értelmetlenségi | 2010. március 31. | 10:03:56

A fogalmakkal van baj. A rezsi az az a költség, amit ki KELL fizetni minden hónapban, vagyis nem szabad döntésen alapul. Itt van Orbán csúsztatása, hiszen ő nyilvánvalóan a nem döntésen alapuló költségekhez (villany, gáz, közös költség, fűtés, utazási bérlet vagy jegy, stb.) hozzávette az élelmezés, a ruházkodás és a szórakozás (pihenés) költségeit is, csakhogy azokban van mozgástér. Éppen úgy, mint az autó fenntartásában, amit resziként tartunk nyilván, pedig az esetek döntő többségében az is "szabadon választott" tétel.

Ha úgy lenne, ahogy Orbán mondta, akkor az emberek nagy része rongyokban járna és éhezne. Vagyis Orbán ezzel a 80 százalékkal egyszerűen hülyeséget mondott.

vlagyimiriljicsSünov | 2010. március 31. | 09:56:13

meg kéne azt is vizsgálni : lehet-e 50 év felett munkát találni ? ( mert elveszíteni azt lehet ) . Ha NEM , akkor a "jövedelem" 500% - a a rezsi !!!
Kedves ÁLbaloldal kicsit tovább kéne látni a szücserikák-nak "JÁRÓ" millióknál !!!

lala | 2010. március 31. | 09:50:15

suttogó
Csak a Mátrai erőmű tulajdonosa évi 35-40 milliárd forint osztalékot visz ki, és ez csak egy erőmű. Elég baj, hogy a társadalom nincsen tisztában ezekkel a számokkal. Amikor először olvastam ebben a témában tanulmányokat, én sem hittem, de több forrásból is igaznak bizonyult.
A tőkekivonást természetesen már az adózott jövedelméből teszi, meg fejlesztget is valamicskét. Ezzel együtt a cca 25.000 milliárd forintos GDP arányában sok az országból kivont jövedelem.

imisti | 2010. március 31. | 09:48:50

Még mindíg nem tudom,hogy Orbán havi jövedelmének hány százaléka a rezsije!Elmondaná valaki?!

peter9 | 2010. március 31. | 09:40:18

Londonban vagy Párizsban ez a rezsi - lakbérrel együtt - több mint 50 %, egy átlagembernek. Mi is kezdünk világváros lenni.Persze sok. Péter

lala | 2010. március 31. | 09:39:28

xanadu
Én nem mondtam, hogy a multira nincs szükség.

Spartan | 2010. március 31. | 09:38:18

Lehet vitatkozni azon, hogy ez igaz vagy nem, de az tény ,hogy vagy 900.000-en BAR-listások, több tiz milliárd közműtartozást halmozott fel a lakósság, egyre több ingatlant árvereznek el mert nem tudják fizetni a részleteket...a nyugdijasoknál (akik mindig pontosan fizetnek) gondolom a maradékot osztják be és még támogatják a fiatalokat is. Többször látom milyen és mennyi húst vagy gyümölcsöt vásárolnak....pedig nem is olyan régen még nagy volt a jólét, és bennünket irigyeltek....igaz akik ezt mondták már sehol sincsenek....

lala | 2010. március 31. | 09:34:20

eclipse
Sajnos nem lett elírva. Az energiaszektor, az erőművek tulajdonosai, a nagy szolgáltatócégek, a bankok, a tőzsdei spekulációk és sorolhatnán, ennyi pénzt visznek ki. Nem baj, azért jöttek, hogy profitot termeljenek. Annak mértéke a megengedhetetlen. Ha ezen egy kormány képes lesz változtatni, akkor lesz fedezete a kilábalásnak.

Suttogó | 2010. március 31. | 09:32:12

Lala ahogy látom megremegett a keze a nullán.

eclipse | 2010. március 31. | 09:31:54

Egyébként függetlenül a következő kormánytól, az energia ára egyre magasabb lesz, hisz egyre nagyobb költség a foszilis energia a kibányászása. Remélem a következő kormány komolyan elkezdi a megfelelő előkészületeket a geotermikus energia (ebben a természeti kincsben Magyarország a sor elején van) kiaknázására.

xanadu | 2010. március 31. | 09:30:07

lala | 2010. március 31. | 09:23:50

Ha ha ha!

Ellenben, ha a multi kimegy (Macedóniában teljes adómentessége van), akkor állam bácsi bukott kb. 100 000 Ft-t havonta dolgozónként és fizetheti a munkanélküli segélyt.

Vajon India, Kína, Dél-Korea hogyan erősödött meg a multiktól?

Straszi1 | 2010. március 31. | 09:28:50

Az azért elgondolkodtató, hoyg miközben az MSZP a panelosokért és a nyugdíjasokért kampányol és nekik adja a gázártámogatást, pont ők azok, akik a legjobban szegényednek. A szavazóbázisnak érdemes lenne elgondolkodni...hogy is van ez?

eclipse | 2010. március 31. | 09:27:01

lala!
Az a 20 milliárd euro nagyon el lett írva. Egyébként amit írsz, teljesen logikus.

Straszi1 | 2010. március 31. | 09:25:22

bocs, az eleje: Nagyon nagy a szórás abban, hogy az átlag jövedelműek bevételének hány százaléka megy el rezsire. .

eclipse | 2010. március 31. | 09:24:40

xanadu!
Hisz kampány van. Ha pozitívan fogom fel, akkor azt is mondhatjuk, hogy van 4 évente cirka 3 hónap, amikor nem nyíltan sz.rnak le minket a politikusok, hanem úgy csinálnak, mintha fontosak lennénk.

Straszi1 | 2010. március 31. | 09:24:35

rezsire. A sógornőmék házközpontifűtéses, újépítésű házban laknak. Havi 5000 Ft ( !!!!) megy el gázra úgy, hogy foylamatosan 24-25 C fok körül van a lakásban, mi 100 éves bérházban lakunk, éjszakára 18 C fokra leveszem, napközben 17 C fok van , este 2-3 órára vesszük fel a fűtést 21 fokra. 12 000-et fizetek havonta átalányba. A szüleim vidéki családi házban laknak, 300-400 ezer Ft megy el egy télen fűtésre!

Orbán koránt sem hazudott akkorát, mint amit itt néhányan bizonyítani akarnak. Nyilván nem a milliárdos csalók rezsijéről beszélt és nem azokról, akik élvezhetik a modern technológiákat.

Egyébként elgondolkodtató, hogy az ingyen konyhák előtt egyre több Bp-en a jól öltözött figura. Ami pont azt jelzi, hogy a rezsit még kifizeti, de kajára már nem telik.

Az egyik kollégám mesélte, hogy netto 130 ezer ft-os fizu mellett neki már nem jut télen fűtésre. 60 ezer a hiteltörlesztés, 20 ezer a gyerektartás és 50 ezer marad a többire.

...és hány ilyen van....és egyre több a hajléktalan az utcán.....

Aztán ne feledjük, hogy egyre többen a rezsin spórolnak. Lehet, hogy csak a fizu 40%-a megy el erre a célra, de ha megengednék maguknak azt a luxust, hogy ne 17 C fokban dideregjenek, hanem min. 21-22 fokban mint a gazdagok, akkor máris 80%-a lenne az a 40.

lala | 2010. március 31. | 09:23:50

Orbán nyilvánvalóan azoknak a rétegeknek mondta ezt, akiknek valóban szinte minden jövedelmét elviszi a rezsi. Ugyanis rezsinek azt az összeget tekintjük, amely egy család vagy háztartás létfenntartásához szükséges. Ebbe bizony a hiteleken, számlákon, esetleges karbantartásokon, cseréken kívül beleszámít az alapvető élelmiszer is, azon nehéz spórolni. Orbán azt mondta, hogy az emberek nagy többségének gyakorlatilag nem marad likvid pénze pl. megtakarításra, nyaralásra, utazásra, tartós fogyasztási cikk vásárlásra, gyerekek iskoláztatására stb. Ez a lényeg és ez igaz, ezzel nem lehet vitatkozni. A 80 % nyilván túl általános, mert sokaknak nincsenek anyagi gondjai, miközben Magyarországon jelenleg 3 millió ember a létminimum alatt vagy annak közelében él. Sokak jövedelme nem elég a számlák kifizetésére sem. Ez is tény. Orbán persze fogalmazhatott volna pontosabban is, de a lényegen ez nem változtat. A multik évente 20 milliárd euro mértékben visznek ki jövedelmet (osztalék, kamat stb)az orszságból, így van miből elvenni és még marad is neki bőven.

xanadu | 2010. március 31. | 09:17:23

Orbán krokodilkönnyeket ejt a választókért, holott az az állam húzza le a nagy pénz a dolgozókról, amelynek az élére készül.

xanadu | 2010. március 31. | 09:15:27

nucleus | 2010. március 31. | 09:02:43
A dolog nem túl bonyolult.

Ha ma valakinek 250 000 a bruttó fizetése, akkor abból olyan 150 000-t visz haza, míg a munkáltatónak a dolgozó olyan 300 000-be kerül, azaz állam bácsi levesz 150 000 Ft-t.
Vegyen le csak 50 000-t és a dolgozó jól érzi magát a 250 000-rel!

prioritás | 2010. március 31. | 09:10:25

Ha Orbán kerül hatalomra akkor:
1+1=3
2+2=5, stb,stb lesz!!!

Suttogó | 2010. március 31. | 09:03:47

Kedves xanadu

Még egy kis statisztika a feketegazdaság javára

3000 étterem x 10 asztal x 10 vendég x 200ft jatt x 350 nap
13000 fodrász x 5 vendég x 200ft x 250 nap
9000 pizzafutár x 10 pizza x 200ft x 320 nap
számolja ki legyenszíves
Ezenfelül mit csinál minden álszent ember aki a mostani pártot okolja?
Nem kér számlát az asztalostól, festőtől, burkolótól, fogorvostól, orvostól a jattért,és még sorolhatnám napestig de semmi értelme, mert nem fog változni semmi,mindenki lop csal hazudik minden szinten és teljesen meg van győződve a saját igazáról.

nucleus | 2010. március 31. | 09:02:43

Orbán persze csúsztat egy kicsit, de abban igaza van, hogy az átlagbért kereső (és az az alatti) réteg rezsiköltsége nagyon magas, pláne úgy, hogy belevesszük a lakáshitelt is - rossz esetben már nem is elég rá. És ebben az élelmiszer tényleg nincs benne.

Az viszont szemenszedett hazugság, hogy erre nincs befolyásuk. Ha valakinek a fizetése nem elég a havi dolgaira, akkor bizony le kell mondani dolgokról, kevesebbet kell fogysztania (5 mobil a családban, cigi, sör stb.). Persze szemét dolog ilyet mondani, de mégiscsak ez az egyik leheséges út. A másik út az állami támogatás, amihez meg kellenek az adók - nagyobb támogatáshoz nagyobb adó. Egyszerű matek ez kérem. Az egy utópia, hogy a szolgáltatók majd nulla árréssel adják a szolgáltatásokat, az mindig is fog nyereséget tartalmazni, ezt nem tudomásul venni feneketlen butaságra (vagy parasztvakításra) vall. És persze sokan azt se tudják fizetni, akkor visszatérünk az államszocialista rendszerhez.
Most akkor ez hogy van?

hóvirág | 2010. március 31. | 08:54:08

Az én havi rezsim 66.000 Ft. ( Közös költség, gáz, villany, telefon, internet, lakásbiztosítás, mobiltelefon! Télen-nyáron egyaránt, mert gázból és villanyból is éves leolvasás van, így minden hónapban ugyanannyit fizetek akár van fűtés, akár nincs.) Na most, ha 100.000 Ft a bevételem, akkor 66 % a rezsi, de ha 200.000, akkor már csak 33. Ha egyedül élek, akkor ennyi, de ha 2-3 kereső van a családban akkor már csak a fele, harmada. Szerintem.

xanadu | 2010. március 31. | 08:50:38

Suttogó | 2010. március 31. | 08:47:58

A fketegazdaság egyik gerjeszője éppen az állam.
1. képviselők nem számolnak el tételesen a kapott pénzzel.
2. EVA-k nem kérnek számlát.
3. őstermelők igen kedvező adózása.
4. földbérlet teljes adómentessége.

eclipse | 2010. március 31. | 08:50:17

"Aki a multiknál dolgozik nekik nincs gondjuk a rezsi fizetésére."
NORMÁLIS????
Te ember a multinál tudod, hány kölcsön munkás dolgozik minimálbérért? Tudod, a világ (és Mo. is) nem csak szellemi vezetőkből áll, több a fizikai munkás, így a multi sem egyformán fizet mindenkit.

Suttogó | 2010. március 31. | 08:47:58

OK igaz, hogy sok a rezsi, de a minimálbért nem lehet megduplázni ezt mindenki tudja, az olaj árát nem mi szabjuk, nem mehetünk oda egy arab sejkhez, hogy bocsi add nekünk olcsóbban mert szegények vagyunk, azaz odamehetünk de értelme nem lenne. Az adót meg addig nem lehet csökkenteni amíg a feketegazdaságot nem számolják fel, mert ott is van ám statisztikai eredmény méghozzá a fehér gazdaság 2x-ese.

eclipse | 2010. március 31. | 08:45:16

macilaci!
Soha nem gondoltam, hogy ezt én megérem. Fideszes kommentelő lettem :P

xanadu | 2010. március 31. | 08:39:57

marco32 | 2010. március 31. | 08:13:45

Jó kérdés.

Mert a minimálbérre bejelentettek nagyobb része nem minimálbért kap.

Persze a fizetésen kivül vannak béren kivüli juttatások, melyek szintén segítenek a fennmaradásban.


walsz | 2010. március 31. | 08:39:49

Azt tudjuk és köztudott az értelmes emberek között, hogy Orbán hazudik mint a vizfolyás és csusztat. Mint most is. De az Orbánba szerelmes fidesznyikek nem gondolkoznak.

Aki a multiknál dolgozik nekik nincs gondjuk a rezsi fizetésére. Akik magyar vállakozóknál dolgoznak ott van gond, mert a munkavállalókat senki es semmi nem védi.
A szakképzetleneknek a munkanélkülieknek a kisnyugdijasoknak van problémájuk.
Az évi be nem fizetett adó mértéke 1.000 milliárd Ft. Nagy valószinü, hogy nem a munkanélküliek nem a nyugdijasok követnek el adócsalást.
Még a Multik sem))

Akkor kik??

Erre Orbán Viktor aki uj milliárdos lett mindenféle hasznos munkanélkül, sem fogja megadni a választ.

Ahhoz felkészültnek kell lenni értelmesnek és intelligensnek.
Orbánra egyik sem jellemzö.

xanadu | 2010. március 31. | 08:36:53

Macilaci12 | 2010. március 31. | 08:17:51

Karácsony idején olyan 800 milliárdot hagy a magyarság a boltokban.
Szép suska.

Mennyi ez egyfőre?

xanadu | 2010. március 31. | 08:34:48

Donki Hó te | 2010. március 31. | 08:00:13

Ezek az emberek nagyrészt nyugdíjasok.
És nekik csak úgy lehet emelni, ha az aktív dolgozóktól még többet vesznek el.

Menni fog az adóemelés?

Macilaci12 | 2010. március 31. | 08:33:53

Moderálási alapelvek- komment törölve -

xanadu | 2010. március 31. | 08:32:20

marco32 | 2010. március 31. | 08:13:45

A nettó átlagbér olyan 120 000 Ft körül van ma kicsiny hazánkban ...
Ennek 80 %-a 96 000 Ft.
Ennyi a rezsi?

xanadu | 2010. március 31. | 08:29:45

Hülyeség.

Az emberek teljes keresetüket rezsire, önmaguk fenntartására költik.

marco32 | 2010. március 31. | 08:24:28

Macilaci: szóval a karácsonyi vásárlás miatt nincs szegénység? ezen csak nevetni tudok, azért én azt megnézném hogy mennyi mindent vásároltunk hitelekre.....

Halász | 2010. március 31. | 08:20:43

"A szegénység egyre növekszik, és különösképpen reménytelen a helyzet az alsó középrétegekben, a panelekben vagy az öreg bérházakban élő családokban."

Hát igen. Ezt hozta az a csodálatos rendszerváltás. Ezt akartuk.

Macilaci12 | 2010. március 31. | 08:17:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Macilaci12 | 2010. március 31. | 08:13:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

marco32 | 2010. március 31. | 08:13:45

Macilaci12: hány dolgozó kap minibálbért? ebből indulj ki mert nagyon kevés az olyan ember akinek több százezres fizetése van ma magyarországon.Egyébként ma Magyarországon egy azaz egy darab takarékos ház létezik, ami valószínűsíthetőleg egész kelet-Közép Európára érvényes, ami takarékos energiát nem fogyasztó hanem termelő,0 Ft rezsiköltséggel!Neve Grand 140.

PUBI | 2010. március 31. | 08:11:42

Nem a rezsi sok,a FIZETÉS KEVÉS!!!! És ráadásul a kevés fizetésből,még sok adót is fizetni kell (lassan már LANKADÓT-is).Na itt van a probléma gyökere!

Macilaci12 | 2010. március 31. | 08:03:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ronagyuri | 2010. március 31. | 08:02:13

Ugyan már!
Egyszerűen a bevallott (adózott és járulékolt) jövedelmeket vetette össze a tényleges költségekkel! =))

Egyébként a cikkből kimaradt, hogy a közmű nemfizetések döntő hányada nem a szegények sara!

Donki Hó te | 2010. március 31. | 08:00:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Macilaci12 | 2010. március 31. | 07:49:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

eclipse | 2010. március 31. | 07:26:53

"Az emberek jövedelmük nyolcvan százalékát költik rezsire. Ezt állítja Orbán Viktor. Utánanéztünk: a személyes célú kiadások harminc százalékát költjük lakásfenntartásra, és ebbe már a törlesztőrészletet is beleszámolta a KSH."
"A KSH 2007-es számításai szerint a személyes célú kiadások harminc százaléka lakás- és háztartási költségekből (amelyekbe a törlesztőrészletet is beleszámítják)..."
Szóval utánna néztek, és 2007. évi statisztikai adatokkal cáfolják, Orbán Viktort, 2010-ben. Szánalmas.

HIRDETÉS
Egyre többen nehezen tud...
Egyre többen nehezen tudják kigazdálkodni a gázszámlát
Népszabadság - Kurucz Árpád

Talán a szegényedés mértéke ragadtatta túlzásokra a Fidesz miniszterelnök-jelöltjét. Orbán Viktor ugyanis azt állította hétfőn Pécsett: „(...) az emberek szeretnék maguk eldönteni, mire költsék a pénzüket. Márpedig ha a rezsiköltségek elviszik a jövedelmük nyolcvan-kilencven százalékát, akkor nem ők döntik el, mire költik a munkával megkeresett pénzüket”.

A politikus, bár rosszul interpretálta a KSH-adatokat, arra a feszültségre jól rátapintott, amely az elszegényedés miatt az emberekben fokozatosan nő. A fővárosban működő Hálózat Alapítvány – amely közüzemidíj-hátralékkal küszködőknek nyújt segítséget –adatai szerint ugyanis a tavalyihoz képest húsz százalékkal emelkedett az adósságcsapdába került, jelentős tartozást felhalmozó családok száma. – És ami a legárulkodóbb: nem jellemző, hogy a munkanélküliek száma emelkedett volna a segítséget kérők körében, vagyis a foglalkoztatottság csökkenése nem magyarázza a hátralékosok számának ilyen fokú emelkedését –mutat rá Nyitrai Imre szociológus, az alapítvány kurátora.

– Az inaktivitás persze gyakran jelen van a segítséget kérők között, mert többen közülük nyugdíjasok vagy már korábban állásukat veszítették. De az látszik, hogy a bérek változatlansága vagy csökkenése mellett az emberek már nem bírják fi zetni a növekvő közüzemi díjakat – értelmezi a számok mögött felsejlő jelenséget, az elszegényedést. Nyitrai azt mondja, az első, amit nem fizetnek ki az egyre lejjebb csúszó családok, az a távhőszolgáltatás, aztán az egyéb közüzemi számlák. Nemcsak a segítségkérők száma emelkedik ilyen ütemben, hanem a rendszerbe újra és újra bekerülőké is. Ráadásul – teszi hozzá – egyre növekszik az egymillió forintos tartozást felhalmozó adósok száma is: a segítségkérők húsz százalékának ekkora a tartozása. Nyitrai ezt azzal magyarázza, hogy a jelenlegi rendszer nem vezet ki a csapdából, ehhez öszszetettebb szociálpolitikai lépésekre lenne szükség. Ilyen lehetne egy kormányrendelet is, amely szabályozná a szolgáltatók magatartását. Azzal a lendülettel, amellyel leszerelik az órát (ez már a szolgáltatás kikapcsolása után következik be), fel is szerelhetnék az előre fizetős mérőórát. Nyitrai szerint ez az intézkedés valóban védené a szegényedő családokat, amelyeknek így mégsem kéne lemondaniuk se a gáz-, se a villanyszolgáltatásról. Az ilyen készülékek ára azonban magas, a szolgáltatók nem érdekeltek abban, hogy előre fi zetős mérőórákba ruházzanak. Pedig a lakhatási támogatás rögtön az órákra kerülhetne.

HIRDETÉS

A szegénység egyre növekszik, és különösképpen reménytelen a helyzet az alsó középrétegekben, a panelekben vagy az öreg bérházakban élő családokban. A szomorú tendenciát önmagában a háztartások bevételeinek számadatai nem láttatják.

Kolosi Tamás szociológus, a Tárki elnöke lapunknak azt mondta, hogy a háztartások havi költései két, jól elkülöníthető részből állnak: személyes jellegű és nem személyes kiadásokból. A nem személyes kiadások 2007-ben egy átlagháztartásban 17 százalékot tettek ki, ami általában megtakarítást, befektetéseket, luxuskiadásokat, biztosítóknak fi zetett díjakat takar. A gazdagabb országokban az ilyen jellegű kiadások a teljes havi költésen belül lényeges magasabb arányúak. Magyarországon a legmagasabb jövedelmű csoportok havi kiadásaiban 25 százalék a személyes kiadásokon túl felhasználható jövedelem, ez az átlagcsaládoknál nyolc százalékkal alacsonyabb, a legszegényebbeknél pedig a személyes kiadások meghaladják a jövedelmeket.

A személyes célú kiadásokat az jellemzi, hogy jelentős részben (nyolcvan százalékban) olyan tételekből állnak, amelyek nagysága nem csak az egyén választásától függ. E kategóriába tartoznak például az élelmezési kiadások, a közlekedési bérletek, a gyerekek ebédbefizetése – és ilyen a lakásrezsi is. Közös jellemzőjük, hogy az emberek nem tekintik szabadon felhasználható jövedelemnek, bár – az adott család életszínvonalától függően – ezeket is nagyon különböző minőségben fogyasztják. A KSH 2007-es számításai szerint a személyes célú kiadások harminc százaléka lakás- és háztartási költségekből (amelyekbe a törlesztőrészletet is beleszámítják), 24 százaléka élelmiszerre fordított kiadásokból áll. Ezen felül húsz százalékot költenek a családok közlekedésre, hatot pedig egészségügyre (jellemzően gyógyszerre). A személyes célú kiadások húsz százalékát szabadon használják fel, ruhára, művelődésre, élvezeti cikkekre.

A Hálózat – Budapesti Díjfizetőkért és Díjhátralékosokért Alapítvány közüzemi hátralékot felhalmozó fővárosi családoknak segít az adósság felszámolásában. Az adósságkezelést a szociális törvény szabályozza. Az átlagban megkapható néhány százezer forintos támogatásnak feltételei vannak: az egy főre jutó jövedelemnek magasabbnak kell lennie, mint a nyugdíjminimum, hiszen az aktuális számlákat és a törlesztési részleteket (az adósság önrészét) a családnak ki kell gazdálkodnia. A jövedelmet maximalizálta is a jogalkotó: a jobb módúak így kiesnek az adósságkezelésből. A törvény egyik hiányossága, hogy nem teszi az adósságkezelést kötelezővé a negyvenezer lakos alatti településeknek: ott az önkormányzatoknak választási lehetőségük van, segítenek-e ily módon is a szegény családokon. Általában az önrész kifizetése tartja vissza a településeket ettől az „önkéntességtől”.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    122 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS