belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. február
8. szerda

Lengyel László: Két hideg polgárháború vár ránk

KENTAURBESZÉD

Nehéz egy tagadó, programját titkoló, háborús ellenzéki pártnak igenlő, programját megértető, ellenfél nélküli kormánnyá lennie nyolcéves kihagyás után. Nehéz egy reformellenes önazonosságú mozgalomnak, amely népszavazásokat indított a reformok ellen, reformokat kiötölnie és véghez vinnie.

Lengyel László| Népszabadság| 2010. május 1. |459 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

revify | 2010. május 3. | 06:57:29

... még, Josef Isensee: Tabu im freiheitlichen Staat.
Elegem van, hogy német nyugdíjasok, csak odavetik (magyarországi ingatlanaik árnyékából eurós nyugdíjukkal a hátuk mögött) - ezt évek óta - nálatok megint a kommunistáké a szó. (Ennek vádja most megdölt). - Ha nem látnánk, elég olcsó "népség" (még) az itteni "tokos sógor". Általánosítás nélkül természetesen.

revify | 2010. május 3. | 06:34:09

... Marcello Pera,: warum wir uns Christen nennen müssen, Plaedoyer eines Liberalen. Vagy még, Marx érsek: das Kapital (utóbbi már itt hever magyar fordításban előttünk).

Tapeka | 2010. május 3. | 06:33:21

Az ilyen lengyellászló féle bukott zsurnaliszták agymenései önmagukat leplezik le. A jövőről hablatyol ölümposzi magasságokból. De igaza még sose vót. Ha megkérdeznénk az urat, milyen értékeket tart fontosnak, amelyekre egy értékelvü politizálásnak épülnie kell, azt se tudná, mit kérdezünk.

revify | 2010. május 3. | 06:28:30

Anett77 ... feszegetné e kereteket, ha nekimennénk "mik azok a baloldali liberális értékek" lemeztelenítésére. Nem fogjuk megúszni, de "megvetkőztetjük". Sajna el kell mennem. Üdv.

balbakó | 2010. május 3. | 05:47:54

Az egész sírás rívás a bukott balliberális "társutas" értelmiségért van. Hát ők röpülnek. Végleg. Lesz némi sivalkodás, de mögöttük már nem áll senki. Olyan se aki hinne nekik. Külföldön még tudnak ártani, meg is teszik, de itthon már nincs szavuk.

PATACS | 2010. május 3. | 05:33:02

Milyen reformokat is tetszett említeni Lengyel úr? Amit az MSZP és az SZDSZ beindított, azok nem reformok voltak, hanem kapkodás, és megszorítás. A reform az egészségügyben nem a kórházi széfekkel kezdődik. Egy sikeres reformnak 3 feltétele van. Az első: meg kell találni legalább azt a középvezetői réteget aki nem ellenzi a reformokat. A második: Ki kell nevelni azt a réteget aki végrehajtja a reformot. A harmadik: széleskörű társadalmi konszenzus. Ez Őszöd terhével eleve kudarcra volt ítélve. Tehát ha az egészségügyet reformálod akkor szeptembertől ennek szellemében kell oktatni az orvosokat, gyógyszerészeket, szakápolókat. És 10 év után elkezdheted a reformot, addig le kell folytatni a társadalmi párbeszédet.

Anett77 | 2010. május 3. | 00:05:53

Igazából egy csomó juttatást, bért vissza lehetne adni, ha a költségvetési szektorban rendet tennének:
- állami cégek bérhelyzetének felülvizsgálata: a MÁV, FHB, BKV vezetők között létszám és bércsökkentés
- a közszférában megtiltani a nyugdíj melletti főállású munkavégzést
- a közbeszerzés rendszerének teljes felülvizsgálata
- a 4-es metrót azok áshatnák tovább kényszermunkában, akik eddig lenyúlták a pénzt:)) Hagyó és egyebek...:))

Anett77 | 2010. május 2. | 23:45:03

Gondolkozzunk! Lengyel Laci eddig már minden oldalt megjárt és utólag minden gazdájába belemart. Utoljára Fletó és a neolibsi szadesz szekértolója volt. Most az LMP-t isteníti. Az LMP ezek szerint egyenes leszármazottja a Kóka-féle SZDSZ-nek. A háborút, amit Lengyel feltételez, csak úgy vívhatja meg, ha megvan mögötte az a média és pénz gépezet, amit az SZDSZ birtokolt. Lehet, hogy két három hónapon belül lehull a zöld máz és ott látjuk majd Kókát, Magyar Bálintot, amint véres szájjal követelik a maradék állami vagyon eladását, az állami intézmények bezárását, a homoszexualitás kötelezővé tételét...:)))
Az egész cikknek egy kicsit savanyú a szőlő íze van. Lengyel, meg a mindenféle megmondó emberek előtt két út van:
- sírva benyal a FIDESZ-nek, és azt mondja, hogy ő mindig is nekik szurkolt (most biztosan sokan beveszik majd a kanyart)
- a végletekig és a leghangosabban kitart a neolibek mellett, mert akkor talán megúszhatja a pénzforrások csökkenését. - Ő ezt választotta.

Egyébként valaki már megírhatná, hogy mik azok a "liberális. baloldali értékek" amiket annyira óvnak: szexuális szabadosság, drogfogyasztás, művészetnek mondott perverziók (mondjuk Alföldi R. művészete?) vagy a korrupció...:)))

adamant | 2010. május 2. | 23:00:50

Adamantnak a holnaptól induló málenkíj robot miatt a munkaerejét újra kell termelnie, így kívánok további kellemes kommentelést és arccal a vasút, a GOELRO és a reggelig 800 komment felé.

Halló fiúk, halló lányok!!!
Üdv
Adamant

revify | 2010. május 2. | 22:52:41

.. a mondat folytatódik, hogy kiegyezés Oroszországgal. Kérem szépen az oroszok említése ebben az összefüggéssben - nekem úgy tünik igencsak tendenciózus. Nekem ne sugallja kérem így odavetve, mert még elhiszem, Oroszország csak önmagát érdekli s vele egyezkedni csak erőből lehet.

revify | 2010. május 2. | 22:50:12

.. Európa megosztott vezetése ... ehhez - minden respektem a cikké, mert rengeteg munka van mögötte (szerintem) - nincs kedves Cikkíró Úr megosztott európai vezetés. Igenis tudják a németek, a franciák (sajnos mi még nem ), hogy egyetlen alternatíva az EU. Az idönkénti veszekedés meg előfordul mindenhol. Kérem végigvinni a kezdetektől - Montan unió, acél közösség , EWG, Közös piac, majd a nem kevés áldozattal felálló 27-eket.

revify | 2010. május 2. | 22:44:23

adamant, hol vagy?

revify | 2010. május 2. | 22:43:02

... vérszomjas jobbik kutyák esnek ... - a kutya az önjáró, ösztönjószág. Ez igen nagy sértés a Jobbik mozgalomra nézve Lengyel Úr. Nem lehet őket odagyömöszölni (még) ahova tartoznak. Ne tessék prejudikálni. Gyurcsány min.elnök Úr mondta még " Kádárt még a legjobb jóindulattal sem lehet belegyömöszölni a demokratikus hagyományba". S Ön máris a "kádári-antalli háborúk elindítói" - tisztelettel kérem ne mossa elém a kettőt, az egyik 300-nál több ember halálos ítéletét írta alá, míg a másik porosodott valamilyen kutatói állásban anno.

revify | 2010. május 2. | 22:30:52

... Atomsk ... a rendszer tényleg nem jó - mondjuk ki a demokrácia efféle - gyakorlása, amit a Fidesz (kényelemből, de okos meglátásból is) erkölcsileg, az más kérdés tett. Kivártak.

revify | 2010. május 2. | 22:27:27

... íratott a forradalom első évében - Szent György havának 27. (ik) napján - jaj na ne, Lengyel Úr, megértem kell a zsurnalizmus alapanyaga az elkövetkezendő időkre, de mégis ennyire a jó forduló vétele a fontosság?
Milyen forradalom? Leköpne a nagy Nyugat bennünket, ha itt bárki ilyesmiben sántikálna. Még mindig szeretnek és tisztelnek bennünket odaát. (Tényleg). Amit Zorbán cézár Úr okosan nekünk mond, azt még nem kellene ismételgetni. A forradalom lehet csendes s ez az volt az urnáknál. Egyszerűen a magyarnak elege volt az elmúlt 8 évből. Ennyi.

Atomsk | 2010. május 2. | 22:15:34

@revify | 2010. május 2. | 22:02:49: Na ja, és meg is tehették, és logikus, reális, legális dolog volt - de nem tisztességes. Nem a Fideszt akarom kipécézni persze, mindenki ezt csinálja amikor ezt kell, de a rendszer kicsit el van cseszve, ha egy pártnak nem kell elmondania, hogy mit szeretne tenni, ha esetleg kormányra kerül. Még egyszerű fogyasztóként is több jogod van (információhoz, tisztességes üzlethez, szerződés betartatásához stb.), mint választóként, és ez azért elég nagy gáz.

revify | 2010. május 2. | 22:12:46

Kedves Adamant,- lehet, hogy mi ketten felverjük Lengyel László írása alapján a kommentárok számát mégis 800-ra reggelig? Pofátlanságnak tartom, de a cikkben megjelenő (okos provokációnak is tarthatnám a tartalmát tekintve) feltételezéseket - mivel még nincs is hívatalban az új kohormány -
szó nélkül hagynám.

revify | 2010. május 2. | 22:02:49

... az még, hogy "nehéz egy progjamját titkoló pártnak ..." őszintén én is ezt tettem volna - miután Gyurcsány "őszinte őszödi rohama" után, a Fidesz-KdNp helyében. Csak egyszerűen ki kellett dekkolni s a piros(vörös)bukta az ölükbe esett. Igaz, nem egy fair álláspont volt a Fidesz részéről, csak éppen erőt, energiát spóroló megoldás. Hadd hülyüljön, hulljon önmagába a másik odal. Igy is lehet interpretálni.

adamant | 2010. május 2. | 21:58:37

refivy, ez még a Foxi-Maxis szöveg a mai viszonyokhoz adaptálva, vagy azóta már egy kicsit kicsit kupálódtál (pl. beengedtek egy-két misére, megkaptad egy mise, egy keresztelö forgatókönyvét, stb.?

Nagyon vicces, ahogy írsz, de kérlek ne csúfold meg keresztény, hívö emberek lelki világát. Olyan sok minden van még amiröl lehet jópofa poénokat elsütni, kárörvendeni. Most kifejezetten a lengyel cikk nem erröl szól.

revify | 2010. május 2. | 21:58:00

LL- val (minden tiszteletem ellenére) vitába szállnék (már) a főcímmel (is).
Két hidegháború vár ránk? Honnan méltóztatik tudni - még hívatalba sem lépett a Zorbán kormány - hogy hideg (lehet ez még egy megnyugvásos higgadt fejlemény is) -háború. Juj, beleborzongok ebbe a 80-as évek eleji "átkosbéli" szóhasználatba.

népcenzorság | 2010. május 2. | 21:55:32

Moderálási alapelvek- komment törölve -

revify | 2010. május 2. | 21:53:09

... azt azért, hogy Orbán "vadakat" engedett be az oktatás és a kultúra területére ... még kivárnám. Nem hinném, hogy a vallás-és etikaoktatás kötelezővé tétele (már ősztöl)kivánni valót hagyna maga után, (lengyeleknél középiskolai felvételnél a vallásból kapott jegy számít ill. kihagyhatatlan.)
Nem szoktam Esterházy, Schiffer etc.-kkal, bármennyire szűk körben német nyelvterületen "felkapottak", mérni a magyar intelligencia elfogadottságát vagy nem elfogadottságát odaát limitáltnak elfogadni.

Atomsk | 2010. május 2. | 21:46:24

Argh, elnézést, rosszat másoltam ide, dp.

Egyébként nekem nagyon fura ez az azonosulás bizonyos vezetőkkel, személyekkel. Ha elvek mellett elkötelezett egy ember, az igencsak rendben van, de hogy egy konkrét pártvezető vagy egyéb funkcionárius mellett, az nekem kicsit érdekes, hiszen általában nincsen személyes kapcsolatuk feléjük, csak egy üzleti alapon felépített, PR cégek által elkészített képet ("imaget") látsz...és az igazat megvallva, aki ebbe a sorba beáll, nekem már eleve nem tűnik tisztességes embernek, hiszen ezek mindenkit hazudni és mellébeszélni tanítanak. Nem bízom olyan emberekben, akik elfogadják, hogy más emberek mondják meg nekik, hogyan beszéljenek, és ráadásul pénzért. Nem bízom azokban sem, akik képesek sok méteres arcképüket kitenni az utcára...mindig azt gondolom ilyenkor: mit képzelsz magadról, ki vagy te?

Én a magam részéről az egész kampányolás pénzes részét betiltanám, és az állami tévékben biztosítanék kötelező vitákat és opcionálisan felhasználható egyéb műsoridőt ill. egyéb közpénzből finanszírozott kiadványok lehetőségét.

Atomsk | 2010. május 2. | 21:46:02

@1nyilazo | 2010. május 2. | 21:01:24: Eléggé igazad van, de aki ezt a Fidesztől várja, vagy akár a Jobbiktól (vagy bármelyik másik mostani párttól), szerintem elég naív. Amennyire én látom, mindegyik mögött ezekkel az elvekkel teljesen ellentétes érdekek (azaz kisebb-nagyobb pénzemberek) állnak. Abban egyetértek, hogy a Jobbikról lehet ezt legkevésbé tudni, de nekem ők is eléggé felülről szervezettnek tűnnek.

Nem hiszem egyébként, hogy vége volna ennek az országnak, ha nem lesz jobb a Fidesz az MSZP-nél. Eddig is valahogy eléldegéltünk, ezután is el fogunk szerintem :-) A magam részéről inkább attól félek, hogy a valódi, külső veszélyeket (pl. a kapitalizmus jelenlegi formájának nyilvánvaló problémáit, a valószínűleg közelgő energiaválságot és környezeti válságot stb.), amelyekre Magyarország érzékenyebb lesz (gazdasági, politikai, földrajzi pozíciója miatt) eltakarják ezek a belharcok meg osztozkodások. Lehet, hogy ezeket sokan "liberális pesszimizmusnak" meg vészmadárkodásnak tartják, de szerintem pl. egy durvább olajáremelkedés jóval komolyabb veszélyeket hordoz bármelyik tolvaj legnagyobb lenyúlásánál is. Az LMP ugyan érintette őket, de valahogy úgy, mintha az egyéb problémáktól függetlenül lehetne kezelni, és valahogy pont azért nem szimpatikusak, mert ilyen hanyagul, és (lehet, hogy tévedek) manipulatívan használják ezeket a témákat.

revify | 2010. május 2. | 21:43:18

... adamant
minden értelemben az Isten Népe az első, ma kivételesen vasárnapra óhajtották az Istengyermekség szentségét. Az istenadta Nép az első.

revify | 2010. május 2. | 21:40:47

...zsidózó, komcsizó bosszúkampányba kezdenek? Ezt azért nem tételezem fel Róluk, ha ki is maradt jónéhány évtized kapcsolattartás a nagy nyugattal, megőrizte kis hazánk népe a józanságát. Nagyobb bajban (agyilag) vannak ők odaát, mint összeségében mi. Nézzétek meg mit művelnek évtizedek óta Hamburgban, Berlinben (csak) május elsején, igencsak szervezett csoportok.

adamant | 2010. május 2. | 21:40:24

Kedves revify, nekem is vasárnap van. Ha esik, ha fúj.
Ja és nemcsak 1989. óta.
Nálunk inkább szombatonként keresztelnek, de ha nagyon sürgös, akkor az atya kimegy éjjel is ha kell...
:))

Atomsk | 2010. május 2. | 21:32:13

@1nyilazo | 2010. május 2. | 21:01:24: Eléggé igazad van, de aki ezt a Fidesztől várja, vagy akár a Jobbiktól (vagy bármelyik másik mostani párttól), szerintem elég naív. Amennyire én látom, mindegyik mögött ezekkel az elvekkel teljesen ellentétes érdekek (azaz kisebb-nagyobb pénzemberek) állnak. Abban egyetértek, hogy a Jobbikról lehet ezt legkevésbé tudni, de nekem ők is eléggé felülről szervezettnek tűnnek.

Nem hiszem egyébként, hogy vége volna ennek az országnak, ha nem lesz jobb a Fidesz az MSZP-nél. Eddig is valahogy eléldegéltünk, ezután is el fogunk szerintem :-) A magam részéről inkább attól félek, hogy a valódi, külső veszélyeket (pl. a kapitalizmus jelenlegi formájának nyilvánvaló problémáit, a valószínűleg közelgő energiaválságot és környezeti válságot stb.), amelyekre Magyarország érzékenyebb lesz (gazdasági, politikai, földrajzi pozíciója miatt) eltakarják ezek a belharcok meg osztozkodások. Lehet, hogy ezeket sokan "liberális pesszimizmusnak" meg vészmadárkodásnak tartják, de szerintem pl. egy durvább olajáremelkedés jóval komolyabb veszélyeket hordoz bármelyik tolvaj legnagyobb lenyúlásánál is. Az LMP ugyan érintette őket, de valahogy úgy, mintha az egyéb problémáktól függetlenül lehetne kezelni, és valahogy pont azért nem szimpatikusak, mert ilyen hanyagul, és (lehet, hogy tévedek) manipulatívan használják ezeket a témákat.

revify | 2010. május 2. | 21:20:17

... adamant
csak minőséggel dolgozom. Meg éppen vasárnap van. Hajtás, nektek meg "szent heverde nap". Vagy?

adamant | 2010. május 2. | 21:17:22

revify | 2010. május 2. | 19:30:40

Azért megnézném a "miséidet és keresztelöidet" egyetlen napon. Remélem a mennyiség mellett azért ügyelsz a minöségre is..?? .))

Ki kell ábrándítsalak, Lengyel László nem éri meg a 800 kommentet.
(Nem tartozik már a "Kedves hallgatóink, megszakítjuk adásunkat!" kategóriába...)

1nyilazo | 2010. május 2. | 21:01:24

Atomsk | 2010. május 2. | 16:32:27 : " Kivéve, ha a Jobbik mögött is ugyanolyan (vagy esetleg ugyanaz a) vállalkozói réteg áll, mint az MSZP, SZDSZ és a Fidesz mögött, amire igen nagy az esély".

Akkor vége van ennek az országnak.

Én úgy gondolom, hogy sürgősen ki kell alakítani annak gyakorlatát, hogy:

A törvényhozás, az Országgyűlés, nem lobbyk, magán és gazdasági érdekcsoportok, valamint oligarchák törvényhozása, hanem a Magyar Köztársaság, az egész magyar nemzet közérdekét, a közjót szolgáló törvényhozása, Országgyűlése.

Az állami, a nemzeti tulajdon nem valamely Párt s annak Kormánya s a mögöttük álló érdekcsoportok s oligarchák tulajdona, hanem a Magyar Köztársaság, az egész magyar nemzet érdekét, a közjót, a közérdekét szolgáló köztulajdona.

A Kormány nem az egyik, vagy másik Párt Kormánya, hanem a Magyar Köztársaság, az egész magyar nemzet Kormánya.

Az igazságszolgáltatás nem a Pártok s Kormányok igazságszolgáltatása, hanem az egész nemzet, a Magyar Köztársaság érdekét szolgáló igazságszolgáltatás.

A Rendőrség nem valamely Párt s annak Kormánya, hanem a Magyar Köztársaság, az egész magyar nemzet Rendőrsége, s így tovább.

csandi2 | 2010. május 2. | 20:43:25

chili | 2010. május 2. | 19:59:41
"1995 ota ki mereszelte ot biralni?"
Hát chili! Pedig chili csak egy senki - és mégis bírálhatja.

chili | 2010. május 2. | 19:59:41

A cikk ilusztracioja ijeszto: Orban a 21-dik szazad embere a kocsis mellett a bakon, udvozult mosollyal, szervilis arcokkal a hata mogott. Mit lehet egy ilyen embertol varni, aki nincs tisztaban az e-maillel, nem birja hasznalni az internetet, amit meg az altaluk nyuggernek nevezettek is tobbnyire megtanultak. Persze aki az egyetem elvegzese ota mindig nagy ember volt, meltosagan alulinak tartja, ha valamit magatol nem tud, es esetleg raszorul egy oktatora. Aki a mai vilagban nem tanul allandoan, diktatornak alkalmas csak, mert a sarga selyemzsinortol valo felelmukben az alattvaloi nem merik biralni. 1995 ota ki mereszelte ot biralni?

Frady Endre | 2010. május 2. | 19:57:28

Antipasti | 2010. május 2. | 19:39:01
Cimbibogár! :)
Ne keverd a Frady-t a Fradi-val és főleg ne a bőrfejű "fradistákkal"! Én pontosan az ilyen verekedők miatt nem járok meccsre, pedig Nyilasi Tibiék idején bérlettem is volt és ott voltam az összes hazai meccsen és a kettős rangadókon is.
Ez a tipped most nem jött be... Boccsy! ;-)

revify | 2010. május 2. | 19:30:40

... reggel nyolckor prófétáltam, hogy délre meglesz a nyolcszáz hozzászólás. Tévedtem. Miséim, keresztelőim után, nem mernék jósolni, de ha megengeditek és sokan éjjel sem alszanak, akkor reggelre várom a nyolcszázas számot. Gyerünk, húzzatok bele! Üdv.: a papotok.

csandi2 | 2010. május 2. | 19:23:35

nonemárt | 2010. május 2. | 19:01:46
A szerzőnek kiforrott véleménye van rólunk, nekünk kiforrott véleményünk van a szerzőről. A szerzőnek módjában állt és áll ártani társadalmunknak, nekünk meg el kellett/kell? viselni a hülyeségeit.

Frady Endre | 2010. május 2. | 19:10:43

Számomra Lengyel László cikkei egyértelműen mutatják a baloldal vereségének egyik fő okát, a pesszimizmust.
Kinek van szüksége erre a folyamatos világvége várásra? Jövőkép nélkül nem érdemes élni.
Ha valakinek az élete arról szól, hogy meddig tud 0:0-ra kibekkelni egy meccset, annak nem érdemes követőket toborozni egy stressz általi nagy közös gyomorfekély általi kimúláshoz...
Ennél már az Orbán is jobb, mert ő legalább önmagában hisz.
Ez neki most a 2/3-hoz is elég volt...

nonemárt | 2010. május 2. | 19:01:46

Már nem is érdekes, de azért mégegyszer megjegyzem: az itt megszólaló jobbosok nem is értik (hogyann is értenék) LL mondanivalóját, de azért a szerzőről egészen kiforrott véleményük van. Ugyanígy Szerb Antalról is. Hát nem csudálatos, LL-nek ebben is igaza van (egyébként, máskor, sok kérdésben szerintem is téved).

bankokrácia | 2010. május 2. | 18:44:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

csandi2 | 2010. május 2. | 17:59:00

zoli4 | 2010. május 2. | 15:43:41
"tudatuk még Orbán "rózsaszín felhőjében" kóvályog. :)"
Íme egy újabb díszpéldány mondat bizonyítékként, hogy miért bukott ekkorát a baloldal. Képtelenek megérteni, hogy másképp is érezhetnek, gondolkodhatnak az emberek mint ők. Saját viselkedéskultúrájukat vizionálják a másik félre, ezért rettegnek ok nélkül. - na jó, egy-két balatoni gályát érdemes lenne feltölteni velük :)

Knapp | 2010. május 2. | 16:48:52

Walden | 2010. május 2. | 12:21:54

Math "kioktat, minősít, szidalmaz"?
Szerencsére te ilyet sosem tennél, igaz? ;)

Ha vitatkozni szeretnél, talán próbáld meg 1nyilazo "kollégával" megtenni!
Minden hozzászólásra, minden cikkhez ugyanazt írja...

Atomsk | 2010. május 2. | 16:32:27

@1nyilazo | 2010. május 2. | 12:25:20: Kivéve, ha a Jobbik mögött is ugyanolyan (vagy esetleg ugyanaz a) vállalkozói réteg áll, mint az MSZP, SZDSZ és a Fidesz mögött, amire igen nagy az esély. Az, hogy valaki azt állítja magáról, hogy "radikális", nem igazán jelent semmit - az SZDSZ és az MDF is volt "rendszerváltó" párt, s mire mentünk velük? Végül pedig semmiképpen ne hidd azt, hogy a "baloldali" és a "jobboldali" értékek közül a hatalom csak az egyik oldalt tudja megrontani (és még azt se hiheted, hogy legalább a történelemben eddig a jobboldali pártok jobban bírták ezt a nyomást).

Artúr király | 2010. május 2. | 16:31:51

Bizony, jól látja Lengyel, hogy mi az ábra. Olvastam a múltkori Heti Válaszban a Kósával készült interjút: Bokros programjának egyes elemei bukkannak elő a válaszokból...
Hiába, jól mondták anno az igaz kommunista elvtársak: más az út ha az ellenség megy rajta, és más, ha mi...

Atomsk | 2010. május 2. | 16:18:41

@math | 2010. május 2. | 00:34:57: Látom, nem bírsz egynél több postra meg szerzőre visszaemlékezni; úgy látom, a google-ös megjegyzés tökéletesen leírja a képességeidet.

zoli4 | 2010. május 2. | 15:43:41

Lengyel Lászlót részlehajlással vádolni szerintem butaság. Írásának a lényege az volt, hogy azok, akik mindent megígértek, és kaptak érte kényelmes 2/3-ot, azok hogy fogják elhitetni a választóikkal, hogy azért mégsem olyan könnyedén, és olyan gyorsan oldhatók meg a problémák, és főleg nem úgy, ahogy megígérték. Ez nemcsak Lengyel Lászlóban vetődik fel, hanem mindenkiben...azokban a magyar állampolgárokban is, akik rájuk szavaztak...csak legfeljebb nem mondják ki, mert a tudatuk még Orbán "rózsaszín felhőjében" kóvályog. :)

Liaison | 2010. május 2. | 15:22:59

kocsobur | 2010. május 2. | 10:07:48

Oké, de a másik kérdésemre is tudsz válaszolni? Vagyis hogy most tulajdonképpen mivel riogat LL?

kistelkes | 2010. május 2. | 13:58:33

Ez a munka szerintem a maga nemében elemzői világcsúcs!
Még meg sem alakult az új kormány, Lengyel László már el is végezte a következő négy év kormányzati munkájának értékelést.
Tulajdonképpen ezt nem is bánnám, ha most négy évig meg se szólalna.

nablaquadrat | 2010. május 2. | 13:17:49

@ boros0208 | 2010. május 2. | 12:49:07

"Amiről Lengyel László és a többi baloldali értelmiségi megfeledkezik, hogy az egész országot egy szerves egységként kezelje."

Amikor őket képezték, javarészt a közgázon és a jogi karokon, akkor ezeken a helyeken az alkalmazott rendszerelmélet és a rendszerszemlélet az oktatás mostohagyermeke volt, egyszerűen azért, mert kerülni kellett bármely szót, ami nem folyamatosan ellenőrzött kapcsolatban állt a politikai Rendszerrel.

Így ezek a jóemberek zömében beálltak az 1000 oldalas tankönyvek két nap alatt általuk elvégezhető benyalására.
Az utolsó benyalt elmélet, a neoliberális közgazdaságtan óta pedig semmi szükségük sem volt ismereteik megújítására, így ezzel nem is foglalkoztak.
Azóta is azt szajkózzák éjjel és nappal. Csak az a nagy kár, hogy v.sz. még ezt sem értették meg.

boros0208 | 2010. május 2. | 12:49:07

Amiről Lengyel László és a többi baloldali értelmiségi megfeledkezik, hogy az egész országot egy szerves egységként kezelje. Ha a Fidesz megteremti az összhangot a gazdaság, a szociálpolitika, az oktatás és az egészségügy között akkor hatékonyabbá tudja tenni az országot. A ballib kormányok nagy hibája az is volt, hogy ezeket a témákat külön kezelte és nem foglalkozott a kölcsönhatásokkal.

1nyilazo | 2010. május 2. | 12:25:20

math - fenntartom a véleményem.

Minden ésszerű megközelítés arra a végkövetkeztetéshez vezet, hogy: mint egy falat kenyér, úgy kell a JOBBIK radikalizmusa a mai magyar "politikában".

Miért?

Ez az új politikai felállás - JOBBIK-FIDESZ részbeni együttműködése - szétszaggathatja, megszüntetheti a közvagyont fosztogató eddig kialakult korrupciós és érdekhálózatokat, a nemzeti vagyont fosztogató gazdasági és pénzügyi oligarchák hatalmát.

A JOBBIK ellenőrző szerepet tölthet be, hogy a FIDESZ ne ott folytassa, ahol az MSZP és az SZDSZ abbahagyta.

Amennyiben a FIDESZ meg ott folytatja, ahol az MSZP és az SZDSZ abbahagyta, rájuk fog omlani az összes eddig felhalmozódott indulat.

Walden | 2010. május 2. | 12:21:54

Végigpörgettem a még látható kommenteket, és egy dolog világos lett számomra. A "math" néven kommentelő olvasótársunkkal nem érdemes vitába szállni. Elvileg tanult, értelmes ember, de a vitakultúrája az agresszív ötévesek szellemi színvonalán van. Viselkedni nem tud. Aki nem azt fújja, amit ő, az kivétel nélkül hülyegyerek, paraszt, sőt fideszes hülyegyerek stb. Kioktat, minősít, szidalmaz. Nem az érvekkel és a véleményekkel vitatkozik, hanem a megszólalókat pocskondiázza személyükben. Az embernek a második "fideszes hülyegyerek" jelző után elmegy a kedve a folytatástól. Ilyenkor a legjobb felállni az asztaltól, és hagyni, hadd főjön a levében a kedves olvtárs.
Közben azon gondolkodom, melyik újságnál szokás még olyan munkatársnak helyet adni a hivatalos hasábokon, aki amúgy álnéven melegebb éghajlatokra küldi az olvasókat. Vicces.

(Egyébként a cikkről is kifejtettem a véleményemet, de az sajnos - vagy nem - eltűnt a 120-as limit miatt. Tényleg, kedves NOL, ezen nem lehet változtatni? Egy új szerver esetleg?)

kadar | 2010. május 2. | 12:06:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

andydoc | 2010. május 2. | 12:04:07

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kocsobur | 2010. május 2. | 11:54:18

rE#amok ("Ezzel a logikával akkor 2002-ben a Fidesz-MDF nyert, 188 képviselővel (48,71%) az MSZP 178 (46,11%) al szemben.")

Ez nem "logika" kérdése..:)
Hanem a tényeké,idézem:

Hivatalossá vált a választási végeredmény
2002.05. 4. Origo/MTI

Az Országos Választási Bizottság (OVB) szombati ülésén egyhangúlag elfogadta a 2002-es országgyűlési képviselő-választások eredményéről szóló közleményt, amely szerint a Fidesz-MDF 188, az MSZP 178, az SZDSZ pedig 20 mandátumot szerzett a 386 parlamenti helyből. Az OVB azután hirdette ki a végeredményt, hogy a Legfelsőbb Bíróság elutasította az összes választásokkal kapcsolatos kifogást.

Ficzere Lajos, az OVB elnökének tájékoztatása szerint a 167 oldalas közlemény a hétfői Magyar Közlönyben jelenik meg. A parlamenti mandátumok aránya a következő: a Fidesz-MDF 48,7, az MSZP 46,11, az SZDSZ 5,18 százalékot tudhat magáénak."

------

Nem gondoltad volna(eddig)mi?:P
Te úgy tudtad hogy az MSZP győzött...:P

1nyilazo | 2010. május 2. | 11:35:37

math - fenntartom a véleményem.

Minden ésszerű megközelítés arra a végkövetkeztetéshez vezet, hogy: mint egy falat kenyér, úgy kell a JOBBIK radikalizmusa a mai magyar "politikában".

Miért?

Ez az új politikai felállás - JOBBIK-FIDESZ részbeni együttműködése - szétszaggathatja, megszüntetheti a közvagyont fosztogató eddig kialakult korrupciós és érdekhálózatokat, a nemzeti vagyont fosztogató gazdasági és pénzügyi oligarchák hatalmát.

A JOBBIK ellenőrző szerepet tölthet be, hogy a FIDESZ ne ott folytassa, ahol az MSZP és az SZDSZ abbahagyta.

Amennyiben a FIDESZ meg ott folytatja, ahol az MSZP és az SZDSZ abbahagyta, rájuk fog omlani az összes eddig felhalmozódott indulat.

castadiva | 2010. május 2. | 11:29:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

csandi2 | 2010. május 2. | 11:29:02

nablaquadrat | 2010. május 2. | 10:52:48
"Lengyel szándékosan félrevezeti olvasóit"
Áhh! Az már meghaladná képességeit. Ennyit tud. (téves helyzetértékelésből téves következtetések)

amok | 2010. május 2. | 11:25:04

math | 2010. május 2. | 09:04:59
kocsobur | 2010. május 2. | 09:57:40

Ezzel a logikával akkor 2002-ben a Fidesz-MDF nyert, 188 képviselővel (48,71%) az MSZP 178 (46,11%) al szemben.

wizesg | 2010. május 2. | 11:13:48

OV a magor politika legnagyobb maffiózója, bizonyíthatóan.
:((
Kezdjem?:

nablaquadrat | 2010. május 2. | 10:52:48

@ math | 2010. május 2. | 08:15:28

"
borzasztóan erőltetett, amikor egy bevett szófordulatot [ mint a 'tudjuk' ] így kiforgatsz.
...
íme néhány Orbán Viktor idézet:
'tudjuk, hogy nem azok fogják visszafizetni, akik fölvették',
"

Van egy alapvető különbség a "tudjuk" szövegkörnyezetében és így a jelentésében is, ha ezt egy közismerten jól-definiált hovatartozású politikus mondja nyilvánosan, amikor is az "alapértelmezett" cselekvő a politikus háttér-szervezete, -Orbán esetében a FIDESZ- lesz.
Ebben a cikkben Lengyel mondja, hogy "tudjuk", és az olvasók többsége nem tudja, ő pedig nem árulja el, hogy kik a tudjuk cselekvői?
Pedig alapvető különbség van a "tudjuk" jelentésében aszerint, hogy egy vendéglői asztaltársaság-e a tudjuk cselekvője, vagy az MTA Világazdasági Kutatóintézete.

Megitélésem szerint példáid nem cáfolják állításomat, - t.i., hogy Lengyel szándékosan félrevezeti olvasóit -, csupán azt igazolják, hogy nem csak Lengyel László használja a "tudjuk" kifejezést, hanem mások is, csak éppen más, - az egyértelműséget biztosító - szövegkörnyezetben.

Az általad említett, "bevett szófordulat" minősítéssel éppen az a bajom, hogy az olvasók egy kis része még manapság is "beveszi" ezt a nyomásgyakorlásra és az információ eltagadására egyaránt alkalmas és használatos szemantikai trükköt.

Kit képvisel tehát Lengyel László, aki éppen ezen "tudjuk" segítségével megpróbálja elleplezni hovatartozását és/vagy elkötelezettségét afféle független/pártatlan szakér

akasztottbankár | 2010. május 2. | 10:33:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

öregtölgy | 2010. május 2. | 10:33:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

benedek | 2010. május 2. | 10:32:48

math | 2010. május 2. | 09:04:59
Hát, - nem vagy egy "matematikus"...
Próbálkozz a mostani eredményekkel is, - hátha még "kijön", hogy tulképpen a szadesz gőzött!

akasztottbankár | 2010. május 2. | 10:31:58

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Dr Photon | 2010. május 2. | 10:20:19

% Az, hogy Magyarorszagon a bankok a szamlavezetesbol hasznot csinalnak, az megengedhetetlen volna. Legyen hasznuk a betetesek penzenek kamatoztatasabol, de ne a szamlavezetesbol. Normalis allam ilyesmit nem engedne meg.

Egy arrogans hulye vagy math, ahogy altalaban a magyarsaghoz viszonyulsz az vegtelenul taplo. Talald meg azt a nemzetet, amelyiket igazan el tudod fogadni es tartozz hozzajuk. Sok sikert.

1nyilazo | 2010. május 2. | 10:20:09

math - fenntartom a véleményem.

Minden ésszerű megközelítés arra a végkövetkeztetéshez vezet, hogy: mint egy falat kenyér, úgy kell a JOBBIK radikalizmusa a mai magyar "politikában".

Miért?

Ez az új politikai felállás - JOBBIK-FIDESZ részbeni együttműködése - szétszaggathatja, megszüntetheti a közvagyont fosztogató eddig kialakult korrupciós és érdekhálózatokat, a nemzeti vagyont fosztogató gazdasági és pénzügyi oligarchák hatalmát.

A JOBBIK ellenőrző szerepet tölthet be, hogy a FIDESZ ne ott folytassa, ahol az MSZP és az SZDSZ abbahagyta.

Amennyiben a FIDESZ meg ott folytatja, ahol az MSZP és az SZDSZ abbahagyta, rájuk fog omlani az összes eddig felhalmozódott indulat.

Dr Photon | 2010. május 2. | 10:11:20

@math | 2010. május 2. | 00:24:48
A keszpenzhasznalat megszuntetese es az allamilag ellenorzott virtualis penzforgalom elsosorban meltanyos kozteherviselehez vezetne. Az, ha valaki nem ad szamlat a villanyszerelonek, viszont a penzt elkolti mondjuk a haza epitesere nem jelenti azt, hogy a gazdasag ugyanolyan marad. Attol nem marad ugyanolyan, hogy az az ember, aki nem tud csalni, vagy nem tud legalabb annyit csalni mint az atlag, hatranyba kerul a tobbivel szemben. Ez egy jatekelmelmeleti kerdes, ismert peldaja a fogoly dilemma. A kolcsonosen elonyos tarsadalmi egyuttmukodes megvalositasarol van szo, amit az adocsalok, a feketegazdasag, a maffiozok, a kozpenzek lenyuloi alaasnak.

Az allamilag ellenorzott virtualis penzforgalom technikailag gyorsan megvalosithato, hisz csekkel mindenki tud fizetni, ha nincs is kartyaja. csekkfuzetet hordani, egyszeru, a kasszagep is kitoltheti, csak ala kell irni es kesz, idoben kb uannyi, mint a keszpenzes fizetes. Amerikaban a gettolako analfabetak tintaba martott ujjal irjak ala, ugyhogy az analfabeta is hasznalhatja a rendszert. De ahol mobiltelefonalni lehet, ott elvileg meg van a lehetoseg az elektronikus fizetesre, pl mobilon keresztul is. Bankszamla az kell, de legyen olyan az allam, hogy mindenki bankszamlavezetesi dija ingyenes legyen. Amerikaban fillerekbe kerul a banki szamla, gyakorlatilag mindenkinek van. Az, hogy Magyarorszagon a bankok a szamlavezetesbol hasznot csinalnak, az megengedhetetlen volna. legyen hasznuk a betetes

wallaby37 | 2010. május 2. | 10:10:52

Lengyel László
Szerb Antal
Magyar Bálint
Székely Gábor
Orosz József

Ezek mint álcanevek, mely egy bizonyos kisebbség önvédelmét szolgálták a vészkorszakban.

joan | 2010. május 2. | 10:09:39

Nagyon jó Lengyel értékelése. Az oktatás-kultura irányitásába az un. Kdnp vakhitü, intoleráns emberei kaptak helyet. Ebbe belebukik orbán, mert nem a középkorban élünk ahol az egyház irányitja az emberek hétköznapi életét.

kocsobur | 2010. május 2. | 10:07:48

Re#Liaison ("Hova tűntek a tegnapi kommentek?")

A nagy semmibe...
Nem kell összeesküvés-elméletet gyártani,pusztán a NOL szervere nem bír el
több mint 120-140 hozzászólást, utána úgy jár mint Kelly Bundy feje, ahhoz hogy új tudás férjen be, törlődnie kell a régiből..:)

manipul | 2010. május 2. | 10:03:14

A "Tanuljunk könnyen, gyorsan rettegni" tanfolyam újabb előadása.

wallaby37 | 2010. május 2. | 10:01:16

Brendel, mikor írsz újabb Che Guevara-t dicsőitő cikket a Népszabadságba?

Liaison | 2010. május 2. | 10:01:16

Hova tűntek a tegnapi kommentek? Ismét megkérdem: milyen vadakat engedtek be, és hova? Miről beszél ez az ember?

benedek | 2010. május 2. | 10:00:59

Előszeretettel jósolgat (a megbukott "kormányzati jósda" alternativájaként) ez a szerencsétlen sorsu (elmebetegnek született) lengyel pubi,de szerencsére még soha, egyetlen "jóslata" sem vált be...
Úgyhogy gyártsd csak a szemétkosárnak az "elme nélküli elméleteket laca!

kocsobur | 2010. május 2. | 09:57:40

Re#mizar ("A Fidesz alakított kormányt, tehát a Fidesz nyert.")

Nem érti az eftárs a csíziót..:P
A math,gréczyzsolt etc. -féle elmeroggyantak "kreatív eredményszámlálását"...:P

Számukra az a TÉNY, hogy 1998-ban a Fidesz a két fordulóban
148 mandátumot szerzett és ezzel a parlamentben 38,34%-ot...(szövetségeseivel meg abszolút többséget)

az valójában az jelenti hogy az MSZP nyerte a választásokat, 134 mandátummal(34,72% - ellenzék)

:P


wallaby37 | 2010. május 2. | 09:54:51

misima | 2010. május 2. | 09:23:49
"Te, kispajtás áruld már el nekünk TE melyik népbe tartozol?"

Kelet-Németországban született. Szülei a kádárista elitbe tartóztak. Kinntartózkodással jutalmazták a rezsim iránti elkötelezettségüket.
Neve kezdőbetűi: B.M.

Kubatovista | 2010. május 2. | 09:42:40

Nemmondaná meg a kedves moderátor, hogy minek manipulálta egy korábbi hozzászólásomat megint ide?

Kubatovista | 2010. május 2. | 09:41:24

kocsobur | 2010. május 2. | 08:33:59

Kössz a linket, ez a Lengyel L. kommerciálisan sem egy átütö siker, ahogy látom. :)))

Kubatovista | 2010. május 2. | 09:38:53

László | 2010. május 2. | 08:31:50

a legértelmesebb komment LL. illetöen, amit valaha olvastam!

kadar | 2010. május 2. | 09:34:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2010. május 2. | 09:34:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kisphoenix | 2010. május 2. | 09:25:15

Kedves Laci!
Mindig nagy érdeklődéssel várom és olvasom írásaidat - azon kevesek közé tartozol, akik miatt néha-néha még visszatérek a NOL-ra.
Tartok tőle, hogy mai kentaurbeszéded nem válik dicsőségedre. Bár logikája tetszetős, az alapja téves. "Reformellenes önazonosságú mozgalom"-nak titulálod a Fidesz-t, holott az előző rezsim diktátumai semmiképpen sem nevezhetők reformoknak. A már a megszületésük pillanatában halálosan beteg balliberális agymenések, amelyek akkor is át akarták vinni a vakot az út túloldalára, ha annak ott semmi dolga nem volt, mondván, hogy odaát jobb lesz - nos: ezek nem reformok voltak, hanem a történelemből jól ismert (neo)bolsevista "népboldogító" diktátumok. Emlékszel: "a békákat sem szokták megkérdezni, mielőtt lecsapolják a mocsarat"?!? Emlékszel: "el lehet menni"?!? Emlékszel Őszödre?
REFORMOKAT csak széleskörű társadalmi felhatalmazással lehet végrehajtani. Ez a felhatalmazás most létrejött. Légy egy kicsit türelmesebb, és ne vizionálj háborút! Nyugalom! Tudom, neked is éredked, hogy ez a társadalmi kísérlet végre sikert hozzon hazánknak.
Barátsággal: Ákos

misima | 2010. május 2. | 09:23:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

cudar | 2010. május 2. | 09:22:53

wallabi37 Bizony így lenne igazságos az adózás!

mizar | 2010. május 2. | 09:22:03

Moderálási alapelvek- komment törölve -

cudar | 2010. május 2. | 09:18:18

Az meg aztán egyenesen vérlázító, hogy éppen ő ( ők )féltik a magyar kultúra jövőjét, akik önmagukat helyezve a magas kultúra mércéjének hatalmas rombolást vittek véghez az oktatás területén, és a kultúra minden ágában.Az oktatást elsorvasztották,és a kultúra szinte minden, az általuk pénzzel, vagy hatalommal befolyásolható ágára ráengedték szellemi "szippantós kocsijuk" teljes tartalmát. Ha ez lenne az általuk hőn áhított nyugati kultúra, kösz, nem kérünk belőle.

wallaby37 | 2010. május 2. | 09:17:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

wallaby37 | 2010. május 2. | 09:10:13

BUKTA

math | 2010. május 2. | 09:04:59

" kadar | 2010. május 2. | 02:36:59

math | 2010. május 1. | 22:56:39


Tényleg? Mit nyert az MSZP 1998-ban? Na ennyit rólad..."

a parlamenti választásokat az MSZP nyerte:

Szervezet Szavazatok száma
(I. forduló) Szavazatok aránya
(I. forduló) Szavazatok száma
(II. forduló) Szavazatok aránya
(II. forduló) Mandátumok száma
Magyar Szocialista Párt (MSZP) 1 445 909 32,25% 192 640 39,84% 134 34,72% ellenzék
Fiatal Demokraták Szövetsége (Fidesz) 1 263 522 28,18% 187 609 38,80%


hülye, múveletlen fideszes. mint a többi.

luther | 2010. május 2. | 09:00:09

A legalapvetőbb problémára kell koncentrálni, a GDP hiányt és az eladósodottságot kell csökkenteni és akkor nem tudják kikezdeni lásd Szlovákia, és akkor az EU-nak és a világnak is megfelelünk, a pénzügyi bizalom alapján kimászhatunk az adósságokból, a munkanéálküliség nehéz kérdés, először elemezni kell

harunalrasid | 2010. május 2. | 08:55:05

aha.
csakhogy ahhoz némi hatékonyság is szükséges, a mellény - bármennyire is gárdista, és bármennyire is nagy - kevés.
ha esetleg, valamilyen eszközt, ha megneveznél, kedves 1nyilazó, mert mintha a jobbik, sőt, a teljes ellenzék se tud többet tenni, mint a valamikori szakszervezet: egyetért, oszt annyi:-)
méghogy ellenőrző szerep...

Toleranciaterror | 2010. május 2. | 08:51:57

Diótörő | 2010. május 2. | 08:44:58

Sokkal pontosabb jellemzése ez lengyellacinak, mint a megengedő, "szegény nem tehet róla", "jótakar csak buta, rosszkor született, rossz társaságba keveredett" stb. maszatolások.

Diótörő | 2010. május 2. | 08:44:58

Miként már írám, véreim, korábban is: No kezdődik, mond6nánk, de inkább csak folytatódik. Nincs lászlónak igaza itt alant. Lengyel nem rossz tanulmányokat folytatott; rossz, irígy, silány lelkű ember számára mind1, milyen tanulmányokat folytat. Épp elég olyan ember van, aki a kádár rendszerben szocializálódott, és mégse olyan, mint lengyel. Ő kultúrkampfot vizionál a mucsaiak, a lefegyverző közvetlenséggel és megkapóan ejropéer előítéletmentességgel kutyáknak, provinciálisan korlátoltaknak nevezettek és a múzeumba járó, plagizálókat olvasó ejropéerek közt. Ez bíztató. Lengyellaci ugyanis híres arról, hogy amolyan antikasszandra: jóslatai, bár sokak elhiszik őket, nem igazak. Mond6ni, általában az ellenkezőjük igaz. Ezér' blama ennek az embernek a foglalkoztatása (igaz, nem a múzeumba járó stb., ejropéerek közt), de mind1; a kultúrkampfban mindenkit-MINDENKIT-fel kell vonultatni, aki kész és képes a jobb oldalt böcsmérelni, pocskondiázni, ócsárolni, hitelteleníteni még mielőtt 1általán kormányzáshoz fogott volna, helleráginénitől bauertamáson át eddig a lengyel nevű szánalmas kis gyűlöletgörcsig. Előre, eftársak!

1nyilazo | 2010. május 2. | 08:42:12

math - fenntartom a véleményem.

Minden ésszerű megközelítés arra a végkövetkeztetéshez vezet, hogy: mint egy falat kenyér, úgy kell a JOBBIK radikalizmusa a mai magyar "politikában".

Miért?

Ez az új politikai felállás - JOBBIK-FIDESZ részbeni együttműködése - szétszaggathatja, megszüntetheti a közvagyont fosztogató eddig kialakult korrupciós és érdekhálózatokat, a nemzeti vagyont fosztogató gazdasági és pénzügyi oligarchák hatalmát.

A JOBBIK ellenőrző szerepet tölthet be, hogy a FIDESZ ne ott folytassa, ahol az MSZP és az SZDSZ abbahagyta.

Amennyiben a FIDESZ meg ott folytatja, ahol az MSZP és az SZDSZ abbahagyta, rájuk fog omlani az összes eddig felhalmozódott indulat.

mizar | 2010. május 2. | 08:38:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kocsobur | 2010. május 2. | 08:36:16

Re#Kubatovista ("Tegnap épp erröl írtam, hogy a Népszabadság mégis csak a legmagasabb példányszámú lap Magyarországon. Ha itt ilyen alakok ilyeneket publikálnak, akkor az elmond azért a színvonalról egyet s mást. ")


Én meg a múlt héten írtam, amikor a Népszabadság 50 emberét rúgta ki, hogy ha a továbbiakban is a lengyellászlók,debreczenik,bauertamások,kálmánok
jelenítik meg a "véleményeket"...
akkor nemsokára százszámra rúghatják ki az embereket.

Kubatovista | 2010. május 2. | 08:35:14

László | 2010. május 2. | 08:31:50

a legértelmesebb komment LL. illetöen, amit valaha olvastam!

kocsobur | 2010. május 2. | 08:33:59

Re#cudar ("Ebből a paliból süt a gyűlölet mindenki iránt, aki nem az ő klikkjébe tartozik, azaz nem " liberálburzsoá" ")

Így volt ez 10 évvel ezelött is...
Ekkori "műveit" ma már 200 forintért(!) árulják:

http://book.hu/konyv/1014/Fortinbras-kiralysaga.html

Kubatovista | 2010. május 2. | 08:33:12

Agricola | 2010. május 2. | 08:26:17

"Érdekes jelenség, hogy Magyarországon egy ilyen zavaros fejű, hatásvadász, szószátyár alak, mint Lengyel, befolyásos klikkek támogatásával, hosszú ideje eljátszhatja a közíró, megmondó ember és jós szerepét."

Ez azért van, mert erre - sajnos - még mindig sokan vevök. Többen vannak mind gondolnánk :)

Tegnap épp erröl írtam, hogy a Népszabadság mégis csak a legmagasabb példányszámú lap Magyarországon. Ha itt ilyen alakok ilyeneket publikálnak, akkor az elmond azért a színvonalról egyet s mást. Bár remélem hogy Lengyel L. inkább elmenöben van.

László | 2010. május 2. | 08:31:50

Szívesen olvasom Lengyel László írásait. Szívesen olvasom, de nem szeretem. Emlékeztet engem a javíthatatlan romantikusra. Ki azonban javíthatatlan, az nem fejlődőképes. Szavahihetően írja le az aggodalmait, de -mindezt már évtizedek óta-, elavult nézőpontból. A „Kádári jólét és kölcsönökből élés” nézőpontjából. Abból a nézőpontból, ami ami már a gulyáskommunizmus fénykorában is elavult volt. A számomra a realitás helyett, a nosztalgiát jelképezi. De azt nagyon hitelesen.

Ennek a beállítottságnak azonban a reálpolitikához semmi köze. Egy népgazdaság működésével meg még köszönőviszonyban sincs. Ki bírál, annak azt is meg kell tudni mondani hogy miképpen másképp. Ki a polgároknak jólétet szeretne biztosítani, annak azt is meg kell mondani hogy miből szeretné azt biztosítani. Természetesen a kölcsönökön kívül. Ami csak a következő nemzedéket adósítja el és ezáltal a társadalom legkisebb egységét, a családot teszi tönkre. Ha pedig a család beteg, akkor a társadalom maga is beteg.

Akkor ez Lengyel László álszentsége ? Kérdezhetné valaki. Tiltakoznák ha ezt hallanám. Amit Lengyel László csinál az nem álszent. Az egy egész generáció szelleme. Az idejétmúlt Kádári generáció szelleme. Jót akar, csak éppen rossz tanulmányokat végzett hozzá. Nem az ő hibája. Történelmi hiba. Ennek a felismerése lehetne az első lépés a javuláshoz. Hagyjunk szóhoz jutni végre olyanokat is, kik már jobb körülmények között tanultak és ezáltal realisztikusabban nézik az országot és gazdaságát.

Kubatovista | 2010. május 2. | 08:30:07

kocsobur | 2010. május 2. | 08:22:05

"Mulatságos lesz azt látni, amikor EGYMÁSSAL fopnak szavazni..:P"

Teljesen egyetértek, szerintem, bár nagyon örülök a Fidesz kétharmados gyözelmének, érdekes lett volna látni ha a Fidesz nem ér el ekkora támogatottságot, milyen furcsa koaliciók alakultak volna ki (MSZP / Jobbik) a hatalom érdekében.

Toleranciaterror | 2010. május 2. | 08:29:54

sydney | 2010. május 2. | 07:51:03

"Jobb lenne, ha a ti időtök járna már le végre ezer év után, de végleg. "

Fáj a fogad a magyar földre ugye?
Mégis mit kezdenél vele, vetnél bele lakóparkot? :)))

Agricola | 2010. május 2. | 08:26:17

Érdekes jelenség, hogy Magyarországon egy ilyen zavaros fejű, hatásvadász, szószátyár alak, mint Lengyel, befolyásos klikkek támogatásával, hosszú ideje eljátszhatja a közíró, megmondó ember és jós szerepét.

Akik ajnározzák nem gondolkodnak el azon, hogy Lengyel szövegei, jóslatai és a valóság között óriási szakadék tátong, holott ismeretes, hogy a természettudományok sikeres fejlődését éppen az tette lehetővé, hogy a teóriákat a valóság kontrolljának vetették alá.

cudar | 2010. május 2. | 08:25:46

Ebből a paliból süt a gyűlölet mindenki iránt, aki nem az ő klikkjébe tartozik, azaz nem " liberálburzsoá". De sokért nem adnák, ha már holnap bukna az új kormány. Hiányolja a párbeszédet. Kivel? Velük? Hisz nekik köszönhető Mo. mai állapota. Nem győzték harsogni az elmúlt nyolc évben az akkori kormányok nagyszerűségét,ködösítették, vagy elhazudták a tényeket és mi az eredmény? Nem érzik, hogy nem a jelenlegi kormány, hanem a magyar emberek gondolkodó többsége mondta éppen nekik , hogy ELÉG? Az ideológiájukból, az erőszakos nyomulásukból, az undorító önteltségükből? Hogy hiába veregetik egymás vállát és mondják el naponta itthon és külföldön, hogy mennyire szépek és okosak, tehetségesek és mérvadók, a többség köp rájuk, és nem tartja őket semmire, és csupán gáncsoskodó önimádó élősködő senkiknek látja bandájukat?

kocsobur | 2010. május 2. | 08:24:52

Az z MSZP/Jobbiknak egyharmad alá való beszorulása az elkövetkezendő időkben gyakorlatilag megkülönbözhetetlenné teszi majd a két pártot a közöttük amúgy is ingázó szimpatizánsok számára .
Hiszen a böszme és az operettnáci pártführer mondokája között mi lesz a különbség?("k...Orbán, k... Fidesz" ordítja mindkettő és néhány tucatnyi képviselőjük. És megpróbálkoznak majd utcai tüntetésekkel, meg népszavazásokkal).

Ha pedig valamelyikük(vagy frakciójuk akárcsak egy része "konstruktívan" átáll és megszavazza a Fidesz intézkedéseit..akkor az már komoly szavazatvesztéssel járna a bosszúra/revansra vágyó radikális táboraikban.
Klasszikus csapdahelyzet.

Az MSZP-n belüli törésvonalak annyira felerösödnek a párton belül, hogy a pártszakadás is valószinü.
Pl.a böszme kizárt hogy bírná a partvonalat.
Márpedig a maradék tag tudja hogy ezt a szétesést neki "köszönheti".
Szóval, lesz egy szép kis háború - azzal spékelve hogy a hasonlóképpen statiszta szerepre kárhoztatott operettnácikkal együtt kell AZONOS módon szavazniuk Orbánék ellen..

kocsobur | 2010. május 2. | 08:22:05

Re#1nyilazo ("Jelenleg egy FIDESZ – JOBBIK felállás tűnik a legésszerűbbnek.")


Álmodj , királylány..:P
A valóságban a két padszomszéd, gyurcsány és zazrivecz egymás mellett fogja ordibálni hogy "k..Fidesz,k..Orbán".
Másra nem futja.Hiszen a kétharmados karámban fognak vergődni.

Meg is érdemlik.Egymást.
Mulatságos lesz azt látni, amikor EGYMÁSSAL fopnak szavazni..:P

math | 2010. május 2. | 08:15:28

nablaquadrat :

""Tudjuk": Kik tudják, L.L. királyi többese? Vagy az MSZP KB? És honnam tudják? És miért megoszthatatlan ez a tudás az olvasókkal? Hogyan lehetséges, hogy a T. Szerzőnek fel sem tűnnek ezen hiányosságok? Melyik apparátus mely poziciójában szokott
hozzá a kommunikáció ezen metódusához?"

borzasztóan erőltetett, amikor egy bevett szófordulatot így kiforgatsz.

íme néhány Orbán Viktor idézet:

"tudjuk, hogy nem azok fogják visszafizetni, akik fölvették”,"

http://2007-2010.orbanviktor.hu/hirek_list.php?item=414

"Mindannyian tudjuk, hogy a világ komoly gazdasági nehézségekkel találta szemben magát"

http://2007-2010.orbanviktor.hu/hirek_list.php?item=395

"tudjuk, hogy az a szuverenitásunk egy részének az elvesztését jelenti, "

http://2007-2010.orbanviktor.hu/hirek_list.php?item=373

stb.


írd be ide a keresőbe, hogy "tudjuk", és válogass!

http://2007-2010.orbanviktor.hu/search.php

aztán húzd le magad a vécén, hülyuegyerek!

revify | 2010. május 2. | 08:14:32

... látom délre meglesz a 800 hozzászólás. Amúgy meg aludt valaki egyáltalán az éjjel? Visszajövök. Imádkozom értetek is, hogy legyen elég "Spiritusz" a fejetekben. Üdv.

math | 2010. május 2. | 08:09:59

"Ez az új politikai felállás - JOBBIK-FIDESZ részbeni együttműködése - szétszaggathatja, megszüntetheti a közvagyont fosztogató eddig kialakult korrupciós és érdekhálózatokat, a nemzeti vagyont fosztogató gazdasági és pénzügyi oligarchák hatalmát."

na ilyuen naív, hülye a magyar nép.

math | 2010. május 2. | 08:08:26

"Szóval, ha a legnagyobb példányszámú lap ilyen szintü cikket közöl, akkor abból kell hogy kiinduljak, hogy ez valahol a társadalom gondolkodásának a szinvonalát reflektálja. "

Persze, sőt... A társadalom színvonala messze a Népszabadság alatt van. Ás ez a társadalom szavazott most a Fideszre többségben. Hát gondolhatod, hogy ez mit reflektál. A magyar nép iszonyatos hülyeségét.


simonmondja | 2010. május 2. | 08:04:39

Baromi jó ez az írás.

Lengyel László egy ideje a kedvenc gondolkodóm.

Bár mostanában nehezen mondanék még valakit.

weirdo | 2010. május 2. | 07:59:20

math, te szemétláda provokátor, megint előkerültél? Eddig tartott kiheverni a sokkot? Mikor hagyod abba?

1nyilazo | 2010. május 2. | 07:57:57

"vérszomjas Jobbik-kutyák esnek majd neki mindenkinek."

Gondolom nem mindenkinek esnek neki, csak a tolvajoknak.

Az intézményesült korrupciónak "esnek neki" és a korrupciót állami rangra emelőknek.

Nem kell ettől félni.

Ez a természetes dolog - ha ezt, nem felejtették volna el.

Minden ésszerű megközelítés arra a végkövetkeztetéshez vezet, hogy: mint egy falat kenyér, úgy kell a JOBBIK radikalizmusa a mai magyar "politikában".

Jelenleg egy FIDESZ – JOBBIK felállás tűnik a legésszerűbbnek.

Miért?

Ez az új politikai felállás - JOBBIK-FIDESZ részbeni együttműködése - szétszaggathatja, megszüntetheti a közvagyont fosztogató eddig kialakult korrupciós és érdekhálózatokat, a nemzeti vagyont fosztogató gazdasági és pénzügyi oligarchák hatalmát.

A JOBBIK ellenőrző szerepet tölthet be, hogy a FIDESZ ne ott folytassa, ahol az MSZP és az SZDSZ abbahagyta.

Amennyiben a FIDESZ meg ott folytatja, ahol az MSZP és az SZDSZ abbahagyta, rájuk fog omlani az összes eddig felhalmozódott indulat.

sydney | 2010. május 2. | 07:51:03

"Toleranciaterror" - Nomen est omen. Jobb lenne, ha a ti időtök járna már le végre ezer év után, de végleg.

Toleranciaterror | 2010. május 2. | 07:42:21

A lengyelek, debrecenik ideje lejárt.

Kicsit még küzdenek, hogy ők ússzák meg a ballib média létszámracionalizálását, de nagy hátrányban vannak az ismeretlen, leendő megmondóemberekkel szemben: elég csak odaírniuk a nevüket egy cikk mellé és már mindenki tudja, hogy ezt nem érdemes elolvasni.

mekecske | 2010. május 2. | 07:12:45

Szegény, szegény szerző...
Vszleg LL egyik lenggyengébb írását olvashatjuk. Különösen szomorú látni a szerző "látmoki" képességeit a leendő Orbán kormány által nem tervezett és el nem indított - de LL által vizionált - harcok bukásáról és következményeiről.

Ülley | 2010. május 2. | 06:51:01

Kentaurbeszéd ?
Melyik kentaur beszél ? Csak nem Chronos titán fia, a Chiron, Achilles és Askleipos tanítómestere ?
Szerintem Lengyel Úr valóban hasonlít a kentaurokra, azzal a különbséggel,
hogy nála az emberi részek fordítva, alulul vannak.

kocsobur | 2010. május 2. | 05:35:30

Amúgy ez a lengyellászlói katyvasz semmi másról nem szól, mint az un. balliberális elit évtizedes bebetonozottságának elvesztése miatti rettegésről...
("megpróbálkozhat a liberális baloldali tartós hegemónia megtörésével.")

kocsobur | 2010. május 2. | 05:19:31

Már megint ez a lengyellászló nevü fordított Kasszandra összehordott egy halom ökörséget?:P

Ez a legutóbbi is milyen fényesen bejött..:P
http://nol.hu/belfold/lengyel_laszlo__csokkent_a_harag__gondban_a_fidesz

nablaquadrat | 2010. május 2. | 02:46:03

"Tudjuk, hogy nem a szakmák legjobbjai alakították őket [a programokat] aktív dialógusban a politikusokkal, hanem az egyes érintett szakmák is most ismerhetik meg a kész programokat."

B. Russel mondotta egykor: "A filozófia nem más, mint visszaélés egy terminolőgiával, amelyet éppen erre a célra találtak ki."
Nos, a Tisztelt Szerző mondatait olvasva, az ember úgy érzi, hogy aknamezőn jár.
T. Szerző a teljes magyar nyelvet használj visszaélésre, talán még a névelőkkel is képes valami visszaélés-szerű mutatványt előadni.

Lássuk ezen, egyetlen mondat problémáit egyenként.

"Tudjuk, hogy nem a szakmák legjobbjai alakították őket [a programokat]"
"Tudjuk": Kik tudják, L.L. királyi többese? Vagy az MSZP KB? És honnam tudják? És miért megoszthatatlan ez a tudás az olvasókkal? Hogyan lehetséges, hogy a T. Szerzőnek fel sem tűnnek ezen hiányosságok? Melyik apparátus mely poziciójában szokott
hozzá a kommunikáció ezen metódusához? Ez engem bizony a kádári politikai rendőrség kihallgatási szituációjára emlékeztet, ahol megkérdezték az embert: "Tudjuk hogy Ön 1976. május 15.-én találkozott Kovács Józseffel. Miért?"

Folyt. köv.

HIRDETÉS


Orbán tudatosan vagy figyelmetlenségből, de 'vadakat' engedett be az oktatás és a kultúra irányítói közé - írja Lengyel László
MTI - Beliczay László
Nehéz a romakérdésről hallgató vagy azt közvetlen rendpárti eszközökkel megoldani kívánó erőnek távlatos, foglalkoztatási és oktatási operatív elképzelésekkel fordulatot elérnie saját választóival szemben. Nehéz minden felelősséget és döntést egyetlen vezetőre ruházva rugalmasan és hatékonyan irányítani. Nehéz úgy oligarchák ellen háborút viselni, ha közben az ember már kiegyezett más oligarchákkal. Nehéz…

A gazdasági és szociális fronton hideg polgárháború következik. Az Orbán-kormány rá fog kényszerülni, hogy realista módon kiegyezzen a Valutaalappal és az Európai Unióval. Ennek következtében egyértelművé válik, hogy nincs forrás és nincs mozgástér a szociális várakozások beteljesítésére, a béremelésre, a korábban elvett juttatások visszaadására. Kiderül, hogy nincs komoly adócsökkentésre és a kis- és középvállalatok beindítására központi megoldás. Itt a joggal elégedetlen, a megcsalt választókat a Jobbik ordítva, a Fidesz egyik ága morogva fogja képviselni. Még nem lehet tudni, hogy tüntetések, sztrájkok, szociális népszavazási kezdeményezések milyen kombinációja következik, de ki tudta volna ezt megmondani 2006 májusában. Itt komolyan összetalálkozhat a Fidesz és Orbán hitelességét, igazmondását megkérdőjelező legitimációs harc a szociális követelésekkel, a „nem mondtál igazat”, az „add ki a jussunkat” jelszavaival.

Ez az igazi küzdelem, itt fog minden eldőlni. Nemcsak rövid távon kell helytállni, és mozgásteret kialkudni a bizalmatlan befektetők, az elkeseredett társadalom és a nemzetközi intézmények háromszögében, de hosszú távon is érvényes társadalmi-gazdasági modellt kell kitalálni. Most kell új, igazságosabb elosztási rendszer felé elmozdulni az ínség feltételei között, amikor már zsákmányukra várnak a „magyar mágnások”, amikor gyanakvóak és ellenségesek a transznacionális óriások, amikor létükért küzdenek a kis- és középvállalatok, és amikor valamennyi szakma várakozásai a csillagos eget ostromolják. A villámgyors bizalommegvonástól és megroggyanástól az elhúzódó állóháborúig minden lehetséges.

HIRDETÉS

A második hideg polgárháborús front a kultúrharc, az életforma-összecsapás kibontakozása. Orbán tudatosan vagy figyelmetlenségből, de „vadakat” engedett be az oktatás és a kultúra irányítói közé, akik pillanatokon belül, a liberális és baloldali szellemi elittel szemben komcsizó és zsidózó bosszúkampányba kezdhetnek. Kultúrharcos módon nemcsak a nemzetközileg ismert és elismert szereplőket igyekeznek majd megalázni és megtörni, hanem belevágnak az óvodán, az általános és középiskolán, illetve az egyetemeken keresztül egy konzervatív ellentámadásba. Nem haboznak majd egy rendcsináló életforma-szabályozást is megkísérelni. Ha Orbán tudatosan indította el ezt az offenzívát, akkor ez következhet abból a szándékból, hogy a kenyér helyett cirkuszt nyújtson a népnek, egy mellékfronton hajtson végre látványos áttörést, miközben a gazdasági-szociális fő fronton engedményeket tesz. Másrészt, a szellemi elit és a sajtó megfélemlítésével megpróbálkozhat a liberális baloldali tartós hegemónia megtörésével.

Ez a kampány emlékeztet az 1982–83-as kádárista kultúrharcos hullámra. 1982 tavaszán, a fizetési válság elkerülése érdekében a Kádár-rendszer bekényszerült az IMF-be, és saját felfogásával ellentétes politikaigazdasági modell felé kellett nyitnia. Ezért önazonosságának fenntartása érdekében azonnal kultúrharcot indított. Egymást követték a Tiszatáj, a Mozgó Világ ügyei, az ellenzékiek durva rendőri zaklatása. A hatalom mindent megtett annak érdekében, hogy bizonyítsa, képes a kemény fellépésre annak ellenére, hogy gazdasági és szociális téren meggyengült, hogy kiszolgáltatott a nemzetközi pénzvilágnak. És ne feledjük, hogy az Antall-kormány és az MDF a választási győzelme után szinte azonnal bekövetkező 1990. őszi gazdasági és politikai válságra, egy elhúzódó médiaháborúval válaszolt.


Tettamanti Béla rajza
De ahogy a kádári és az antalli háborúk se jártak elindítóik számára a várt eredménnyel, úgy a 2010 nyarán-őszén meginduló kultúrharc se hozhat igazi sikert. A szellemi, a média- és az életforma-háború 2009 őszén és telén rémült, pánikba esett, egymással is háborúzó csoportokat rohant volna le állami erővel. Öregeknek és a történelem által is elhagyottnak érezték magukat, akik eltűnhetnek a haldokló MSZP-vel. Ám 2010 tavaszán e csoportok megtalálták a maguk mozgalmát és pártját az LMP-ben, a maguk harcos fiatal nemzedékét, akik hajlandók küzdeni életformájukért, s nem ijednek meg se a Jobbiktól, se a Fidesztől. A kultúrharc egy frontba tömöríti a megosztott elitet, akik mögött hatalmas kulturális hátországként nemcsak a magyar liberális és baloldali hagyományok, hanem az egész európai civilizációs világ húzódik.

Lesz persze szövetségese a hatalomnak: vérszomjas Jobbik-kutyák esnek majd neki mindenkinek. De miként a kádári és csurkai bárdolatlan, bugris támadások elgondolkodtatták a társadalmi közepet, ugyanúgy fogja elriasztani a Fidesz-középosztályos, Esterházyt és Nádast olvasó, Schiffet és Fischert hallgató, európai múzeumokat látogató polgárokat e kampány. Ha gyermekeik nem bolsizó, zsidózó, köcsögöző nyilaspalánták, akkor Rammstein- és Metallica-koncertekre, erdei kirándulásokra, biciklitúrákra járnak, zöldek és európaiak.

A mogorva felnőtt kormányt a maga humortalan és korlátoltan provinciális öregségében éppoly divatjamúlt jelenségnek tartják, akár a szocikat.

A kormány felállításának pillanatától verseny indul a kormányzóképesség bizonyításáért. Az Orbán-kormánynak bizonyítania kell szerkezetében, személyzetében, programjainak távlatosságában és kivitelezhetőségében, hogy legalább annyira kormányzóképes, mint elődje, a Bajnai-kormány, és képes a válság kezelésére. A monumentális, központosított kormányzati szerkezet mai tudásunk szerint nehezen lesz beindítható és hatékonyan működtethető, de az élet ránk cáfolhat. A szerkezet nem illeszkedik az EU miniszteriális szerkezetébe, így igen nehéz lesz helytállniuk a csúcsminisztereknek az állandó bizottsági üléseken és a magyar EU-elnökség idején.

A kinevezett miniszterek és államtitkárok eddigi életútja, szakpolitikai és közigazgatási tapasztalata se látszik meggyőzőnek. A programok bárhol és bármilyen alapossággal készültek is, bizonyosan nem rendelkeznek valami nagyon fontos elemmel: a szakmák megszólításával. Tudjuk, hogy nem a szakmák legjobbjai alakították őket aktív dialógusban apolitikusokkal, hanem az egyes érintett szakmák is most ismerhetik meg a kész programokat. Így beavatatlan közigazgatók és szakmai körök gyors és kompetens reakcióját kellene rövid távon politikailag kiváltani, operatív jogi és közigazgatási formákba önteni. Nem lesz könnyű.

Mindehhez járul az európai válság. Európa megosztott vezetése a görög, portugál, spanyol, ír válságokból kegyetlen következtetésekre jutott, s gyanakvó minden marginális ország nem megbízható viselkedésével szemben. Lengyelország, Románia, Ukrajna, Szlovákia a gyors kiegyezéseket választották az EU-val, az IMF-fel és Oroszországgal, különböző alapokon és különböző feltételekkel. A magyar kétharmados választás nagy legitimációt ad belül, de nem hat meg senkit a kül- és a külgazdaság-politikában. Gyors párbeszédek és megállapodások kellenek.

Magyarország érdeke, hogy erős és hatékony válságkezelő kormánya legyen. Ilyen magától nem lesz. Vagy dialógust kezdeményez a legfontosabb stratégiai kérdésekről, és akkor van esélye, esélyünk, vagy egyedül vág bele és elszigetelődik, s elvész az esély. A rendszerváltozás legsúlyosabb szerkezeti problémája a társadalmi párbeszéd és megállapodások elmaradása. Valamennyi bejövő kormány ígérte, egyik se tartotta be. Ez hozta nyakunkra a szélsőséget, a brutális háborús érzelmeket. Ma minden tisztességes embernek fáj Magyarország. Eljön-e a nap, amikor elmúlik ez a fájdalom?

Íratott a forradalom első évében, annak első hava harmadik, és Szent György havának 27-ik napján.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    459 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS