belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. február
8. szerda

Szabó Zoltán bajban: gyanúsítás mobilszámlák és kerékbilincs miatt

Hatmillió forintot beszélt el mobilon az elmúlt hét évben Szabó Zoltán, s miután a számlát a VI. kerületi önkormányzat fizette, az ügyészség nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezeléssel gyanúsította meg.

Népszabadság-összeállítás| Népszabadság| 2010. május 28. |88 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

evianna | 2010. május 30. | 15:23:56

yossarian | 2010. május 29. | 10:45:48

miből gondolod, hogy csak a kommunisták éltek ezekkel a lehetőségekkel?
az én ismereteim szerint a céges mobil ma már szinte hozzátartozik a fehérgallérosok béréhez, és persze a mobilhasználat közvetlenül és közvetve milliárdokat vett ki az államkasszából (részben költségként, részben elmaradt adóbevételként, hiszen a készülékekre amortizációt is elszámolnak, a forgalmat pedig költségként számolják el: a munkaadónak és a munkavállalónak egyaránt praktikus - csak az állam veszít rajta, bár a mobilcégek profitjából azért részesül)

evianna | 2010. május 30. | 15:17:46

azt hiszem, tanulságos lenne egy felmérés arról, hogy milyen a tényleges mobiltelefon-használat Magyarországon.

azt hiszem, ez a versenyszférában indult és részben a folyamatos elérhetőség miatt, részben (és a későbbiekben egyre inkább) bér helyett adták, a vállalkozások meg akár a család összes tagja számára az adóalapból leírhatták - praktikus.
tudtommal van valami szabály (néhány éve), hogy a mobiltelefon használatának 20%-a magánhasználatnak számít, egyes keményebb cégek pedig elkérik a híváslistát is, és a magáncélú telefonok költségét befizettetik. (nem népszerűek vele, mit mondjak.)

ezzel nem védeni akarom azokat, akik az állam költségére tették meg ugyanazt, de azért jó lenne valamennyire képbe helyezni a dolgot. (az állami hivatalnok is őszintén gondolhatta, hogy ez neki JÁR. sok mindent úgyse kap meg, amit a versenyszférában ezen felül adnak.)

yossarian | 2010. május 29. | 10:45:48

Szánalmas, hogy erről a mobilügyről most beszélgetünk, és ez most téma mert ez a niemand nem jutott be a parlamentbe és megszűnt a mentelmi joga. MINDEN normális országban úgy küldték volna el a francba a kerékbilincs ügy kirobbanásakor, hogy a lába nem éri a földet. Elvtársainak pontosan ugyanennyi az erkölcsi érzéke. Csak akkor nem kell csodálkozni, hogy a FIDESZ most pl. úgy fogja módosítani a választásokról szóló törvényt ahogy akarja (ld. NOL cikk), a 2/3 ot ezek a lehasznált mocskos régivágású kommunisták hozták össze nekik.

kenguru80 | 2010. május 29. | 08:47:56

nablaquadrat | 2010. május 28. | 20:37:10
"Van valamiféle Rendi Kiváltsága ?"

Igen, ő a zs kisebbséghez tartózik, melynek járnak bizonyos előjogok Magyarországon.

hpscs | 2010. május 29. | 07:50:04

Az itt a legnagyobb baj, hogy ez a niemnad nem tudja belátni, neki nem járt az a telefonhasználat, hanem fizetnie kellett volna érte. Ez elsősorban nem jogi, hanem erkölcsi kérdés. De Szabó néhányszor már igazolta, hogy erkölcsi kérdésekben -enyhén szólva- járatlan.

jehu | 2010. május 29. | 07:47:29

Úgy kell érteni, hogy Szabó kezelte az önkormányzat pénzét? Ha nem, akkor mit jelent a "hűtlen kezelés"?

kadar | 2010. május 29. | 06:24:16

Moderálási alapelvek- komment törölve -

revify | 2010. május 29. | 05:05:12

... azért itt nagyon "rágunk" egy hülye telefonon.

kadar | 2010. május 29. | 02:32:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kadar | 2010. május 29. | 02:29:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kadar | 2010. május 29. | 02:17:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nablaquadrat | 2010. május 29. | 00:14:57

Magyarországon talán csak a csecsemők azok, akik legalább 1000 Ft-nyi adócsalást nem követettek el az utóbbi 20 évben. De ettől még a fülön csípett adócsalók nem ússzák meg. Ennyit a Szabó Zoltán ellen folyó koncepciós eljárásról.

nablaquadrat | 2010. május 29. | 00:09:16

@ giorgio | 2010. május 28. | 23:10:54

"eszemben sincs védeni, de aki azt gondolja, hogy hasonló szintű stikákat nem lehetne ráhúzni az összes olyan politikus mondjuk 95%-ára, aki legalább két éve helyzetben van, az nagyon-nagyon naív"

Ennek nem sok köze van Szabó Zoltán ügyéhez. Itt arról van szó, hogy MOST ÉPPEN Szabó Zoltánra huzzák rá a vízes lepedőt és teljesen jogosan teszik ezt.
A többi politikusra ráhúzott vagy rá nem húzott viszeslepedő ettől teljesen független ügy. Szabó Zoltánnak egyszerűen most és itt pechje van, de nem áldozata semmiféle koncepciós eljárásnak sem.

laci_54 | 2010. május 28. | 23:43:04

Úgy jár szegény mint Rajk László?
Mert ez bizony boszorkányüldözés, lánykori nevén: Koncepciós Per!

giorgio | 2010. május 28. | 23:10:54

eszemben sincs védeni, de aki azt gondolja, hogy hasonló szintű stikákat nem lehetne ráhúzni az összes olyan politikus mondjuk 95%-ára, aki legalább két éve helyzetben van, az nagyon-nagyon naív, és fogalma sincs a politika természetéről, vagy rettentő elfogult, és tényleg elhiszi, hogy csak a szocik lophatnak (persze hogy az elmúlt 8 évben ők loptak többet, mert ők voltak helyzetben...)

sydney | 2010. május 28. | 22:22:30

"magyar kultúra" - ez nem az, de a Borovszky ügy az nagyon koncepciós szagú biza.....

sydney | 2010. május 28. | 22:20:24

Csak azt nem tudjátok, hogy Szabó Zoli (volt)barátnője Egyiptomban van már egy ideje. Oda azért magasabbak a percdíjak......Meg kellene néznie az ügyészségnek, hová mentek az indított hívások, és ha Egyiptomba vagy Londonba (ott is van rokonság), akkor egyértelmű, hogy nem a kerület nyugdíjasainak segélyét intézte.....

Almás | 2010. május 28. | 21:56:07

Az elszámoltatással azé jobban vissza kék tekinteni ám hékás! Mondjuk a Kaya Ibrahim Josip Toth ügyre az Országimázs "Ezüsthajó" meg miegymás,- a 12 állami gazdaság trükkös,, máig nem tusztázott körülmények közötti elprivatizálására meg a hozzárendelt 17 milliárd támogatásra a Postabankból "kinyert"millákra, - reggelig sorolni lehetne.Na nem vállalom. Majd holnap folytatom. Ne higgyje senki, hogy el van felejtve. Jóccakát!

Almás | 2010. május 28. | 21:47:31

Persze Pityu! Megint kilóg az ügyből a Fidesz "lólába"! Ugyanúgy mint a Zuschlag és a szolnoki fiu ügyéből.A "szolnoki"154 milla kárért felfüggesztettet kapott, Zuschlag meg a 10 milláért 8 vagy hány évet. De ammég semmi.Most hogy is van ez?Van mobiltelefon használat _ajjaj jesszus! 6,3 milla.Ez van ahol gyakorlat, van ahol nem. Az önkormányzat joga ad vagy nem. De mi van a "győri fiu"audi használatával?Az jogos? Mekkora A KÜLÖNBSÉG MOBIL TELEFON használata és értéke és mekkora az Audié. Ejnye ügyész fiuk már csak a látsztra is oda kék figyelni.A magyaroknak joguk van megtudni, hogy mi van Győrben?Hogy áll a nyomozás és eddíg mit állapított meg?Vagy el sem rendelték?Ott voltak azon az értekezleten amely az állatmeséből ismert szegény nyuszi tragédiáját okozta?Ejnye bejnye. Nahát.És ez így van így lesz rendjén?

nablaquadrat | 2010. május 28. | 21:26:35

Az élelmes Szabó Zoltán által 7 év alatt eltelefonált 6'000'000 Ft átlagosan havi 71'428 Ft-os telefonszámlát jelent közköltségen.
Szabó Zoltán parlamenti "IGEN"-gomb nyomásai havi átlagban ennél legalább négy tizes nagyságrenddel több pénzébe kerültek a magyar adófizetőknek.

magyar_kultúra | 2010. május 28. | 20:42:13

Építsünk fel - a mostani forradalmi hevületet kihasználva - egy olyan politikai rendszert, amelyikben nincsen a politikusoknak hatalma a politikai intézményrendszer felett. Legyenek csak elszenvedői a rendszer működésének! (A szocialista politikusokkal lehetne kezdeni a szenvedtetést.)

Milyen nagyszerű volna, ha az új urak egyszerűen csak alávetnék magukat a népnek, az alkotmánynak, a törvényeknek! Ha esetleg törvényt akarnának hozni, deklarálhatnák, hogy rájuk csak a korlátozások vonatkoznak majd belőle. Talán még megérjük, hogy parlamenti képviselők az utcán könyörögnek majd a járókelőknek, hogy hadd tegyenek a kedvükre. Kár, hogy csökken a képviselők száma, éppenséggel növelni kellene. Lehetne mondjuk 5 millió? Ezesetben mindenkire jutna legalább 1 jótevő. Na jó, a szocikat ki lehetne hagyni, nekik már eddig is és így is elég jó.

Mekmörfi | 2010. május 28. | 20:37:29

silenthill1 | 2010. május 28. | 18:50:53

Ez nyilván azért van, mert Te - mint én is - inkább grafomán vagy.

Az én feleségem háromezernél lényegesen többet beszél. Ö nem politikus, és grafománnak sem nevezném.

:-)

nablaquadrat | 2010. május 28. | 20:37:10

E cikk és "nablaquadrat | 2010. május 28. | 20:25:21" szerint nem Szabó Zoltán van célkeresztebn, hanem a jogállam és a Törvény előtti egyenlőség van célkeresztbe véve, mégpedig a NOL, az MSZP és főképp Szabó Zoltán által!

Kedeves Regresszív Erők! Az új jelszó már nem "Lendület!", v. "Köztársaság!", hanem "Viszza a Francia Forradalom elé!" ?
Szabó Zoltánnak büdös az "EGALITÉ"? Van valamiféle Rendi Kiváltsága ?
Bátran, elő vele, biztosan méltányolja majd az ügyészség és bíróság is!

magyar_kultúra | 2010. május 28. | 20:31:10

Esetleg azt is meg kellene fontolni, hogy az egész magyar politikai rendszert börtönné nyilvánitsa a parlament.

magyar_kultúra | 2010. május 28. | 20:26:52

"nablaquadrat | 2010. május 28. | 20:15:01
Az elvtársak csak "leszólnak" és minden OK ?"

Úgy tűnik jelentősen meg kell majd növelni az ügyészségek, a bíróságok, és más bűnüldöző szervek létszámát, s növelni kell a börtönök befogadóképességét is, hiszen ezután minden elvtársi (és talán urasági) leszólás, utasítás, utasítgatás előnyszerzési kisérlet, befolyásolás s más efféle hatalmi praktikák bűntény gyanúját keltik életre.

Nem baj, csökken majd a munkanélküliség, lehetünk majd az egymillió ügyész országa még - ha kicsit odafigyelünk a témára. Szép jövő, az biztos.

nablaquadrat | 2010. május 28. | 20:25:21

Szabó Zoltán részlegesen meghamisítja a valóságot, lásd itt:
http://mszp.hu/celkeresztben/
Egy szót sem ejt (itt sem) kerékbilincs-ügyéről, pedig a sajtó szerint ebben is vallomását kérték.

Mindenki hazudik az MSZP-ben, már annyira általános gyakorlat ez, hogy külön WEB-lapon büszkélkednek vele, mint Szabó Zoltán a
http://mszp.hu/celkeresztben/
lapon? WEB-en közzétett hazugság nélkül már nem is lehet valaki az MSZP tagja?

nablaquadrat | 2010. május 28. | 20:15:01

"Gémesi György, a Magyar Önkormányzatok Szövetségének elnöke lapunknak azt mondta: bevett szokás, hogy a települések infrastruktúrával támogatják a képviselőjüket."

Hogy egy MSZP-s, SZDSZ-es és MDF-es önkormányzatnál mi volt, és jelenleg mi a "bevett gyakorlat", az a Hunvald-ügy kipattanásától máig bezárólag már mindenki számára világossá vált.
Ez a gyakorlat azonban nem mentesíti haszonélvezőit a törvények hatálya alól,
így még a kiváló Szabó Zoltánt sem.
Ugye Kedves Népszabadság, ebben egyetértünk?

Még három kérdés:
1.) Hol maradt a fényképről Szabó Zoltán "Célkeresztben" feliratú nyilatkozó-trikója az MSZP-s WEB-címmel?
2.) Hol maradt a kerékbilincs-ügy széleskörű véleményezése?
3.) Szabó Zoltán az ellene felhozott vádakat a sajtónak nyilatkozva többször is nevetségesnek nevezte. Tényleg nevetségesek? Szabónak ingyen telfon jár egész életére és közvetlenül utasíthatja a kerületi jegyzőt is?
Az elvtársak csak "leszólnak" és minden OK ?

adamant | 2010. május 28. | 20:10:28

Minden önkormányzat egy önálló elszámolási egység. Szigorú számviteli és pénzügyi szabályozással. Éves mérleggel, amelyben a tartozik/követel oldalon a részletezésnél minden tételesen fel kell sorolni.

A költségszámlákat, mielött kontíroznák, beépítik a költséghely megfelelö számlájára, elötte valakinek engedélyezni kell, vagy a szignójával ellátnia.

Ki volt az, aki ekkora telefonszámlát 6 (l-a-s-s-a-n m-o-n-d-o-m, h-o-g-y Lenvai Ildikó is értse haaaaaaat) éven keresztül engedélyezte ???
Ez csak egy személy volt ennyi idön keresztül, vagy ennyit hülye van az Önkormányzatnál?

És ez még csak 1 (eeeeggggyyyy darab) telefonszámla. Mi lehet még itt, ha lejjebb mennek föosztvez, osztvez, csop. vez. szintre?
Üzemanyag elszámolás, külsö munka, tanulmányút, reprezentációs kts számla nélkül, utazási kts - repülö I. oszt?? - energia hozzájárulás, céges kocsi, stb. stb. stb.

Ennyiböl megvehetjük az IMF-et...

Walden | 2010. május 28. | 20:06:56

"safranek | 2010. május 28. | 17:55:35
Walden | 2010. május 28. | 16:37:35
Akkor lélegeztessenek téged mobiltelefonnal..."

Van ennek a hozzászólásnak valami értelme?

Walden | 2010. május 28. | 20:04:24

magyar_kultúra | 2010. május 28. | 16:51:22
"Walden | 2010. május 28. | 16:37:35
Nahát, hogy ez milyen gyönyörű példája a demagógiának!"

Nahát, hogy egyeseknek mennyi humorérzékük van!

jobbferi | 2010. május 28. | 19:48:50

Ez mar nevetseges...

silenthill1 | 2010. május 28. | 18:50:53

Mekmörfi | 2010. május 28. | 15:41:46

Nekem 3 ezer körül szokott lenni. Na most ha ennyit kéne beszélnem mint egy politikus...30 ezer? Szóval ne vicceljünk már, összesített 6 milliót biztos teljesen tiszta lelkiismerettel, stikli nélkül csinálta...

magyar_kultúra | 2010. május 28. | 18:48:14

Az ötvenes évek kultúrája köszön vissza a gyanakvás mostani rendszerében is. Akkoriban a burzsujok voltak minden rossz forrásai, illetve minden amit csináltak az bűnös és üldözendő volt. Ma a szocialista politikusokra osztják ki ezt a szerepet.

revify | 2010. május 28. | 18:28:28

... legalább volt haszna a telefonálgatásának. Hozott a 6 milliós számla legalább 12 milliót a közös kasszába?

revify | 2010. május 28. | 18:27:21

... egyet nagyon megtanultam a "tokos sógoroknál", telefonálni csak röviden velősen s lehetőleg este 10 -kor (mert akkor olcsóbb volt a vezetékes telefon).

HNB9JSK041 | 2010. május 28. | 18:14:37

Az elvtársaknál természetes dolog a közvagyon saját célú felhasználása.
Szabó úr meg volt döbbenve, hogy a vacak kis mobil telefon miatt idézték be.
Adjon neked ingyen telefont a pártod, rosszabb esetben esetleg saját számlád terhére telefonálgass!

safranek | 2010. május 28. | 17:55:35

Walden | 2010. május 28. | 16:37:35
Akkor lélegeztessenek téged mobiltelefonnal...

Bizony kedves Szabó elvtárs.Bizony nagy méreg az, mikor az összes párttárs is lop (némelyik sokkal többet is), de miért pont engem szúrnak ki!
Ilyen az élet. Ráadásul a tolvajt az nem mentesíti a büntetés alól, ha mások is lonak.

Egyesek a Rákosi rendszer koncepciós pereivel vonnak itt párhuzamot. Azért van egy kis különbség, mert ott nem tolvajokat vettek elő lopásért, hanem nem tolvajokat, nem bűnözőket koholt vádakkal. Itt nem arról van szó, hogy Szabó nem summantott el 6 millát jogtalanul, mégis előveszik.

kenguru80 | 2010. május 28. | 17:49:41

tahion | 2010. május 28. | 16:51:27

"re Borovszky Tímea: a jobboldal kicsinálta, a baloldal hagyta....hisz csak 1 cigány értelmiségi"

Ja, Szabó viszont "a másik" kisebbséghez tartózik. A kisebbség nevét nem írhatom le, mert az Magyarországon antiszemitizmusnak számítana.

kenguru80 | 2010. május 28. | 17:45:42

Hát micsoda antiszemita hely ez a Magyarország, ahol az ügyészség vádolni mer egy kisebbségit?!

Flagrum Dei | 2010. május 28. | 17:12:32

Hűha, van aki koncepcióról, szörnyűségekről beszél.
Becsületről, elfogadott normákról keveset lehet hallani.
Igaz volt, becsület és van is, szocialista becsület.
A lopás, csalás, korrupció, visszaélés, az nem szörnyűséges.
Ja az elvbarátoknál nem, ez velejárója.
Ne nevettessék ki magukat.

tahion | 2010. május 28. | 16:51:27

re Borovszky Tímea: a jobboldal kicsinálta, a baloldal hagyta....hisz csak 1 cigány értelmiségi

magyar_kultúra | 2010. május 28. | 16:51:22

"Walden | 2010. május 28. | 16:37:35

Hatmilliós telefonszámla? Hány lélegeztetőgépet lehetett volna abból venni!"

Nahát, hogy ez milyen gyönyörű példája a demagógiának!

tahion | 2010. május 28. | 16:48:34

re baja: Borovszky Tímeát vesztegetésért 3 évre ítélték!

ugyan pénzt senki nem adott és nem kapott,
ugyan a feljelentő maga volt az egyetlen tanu az állítólagos 4szem közt lezajlott beszélgetésről.
kis hibája még az ügynek, hogy a feljelentő, Nagy Attila korábban csalással, okirathamisítással, lopással vádolta meg Borovszky Tímeát, amikről bebizonyosodott, hogy rágalmak.
Korábban Nagy Attilát felelősnek találták a Katapult Mentorprogramnál talált pénzügyi szabálytalanságokban, a vizsgálatot Borovszky Tímea kezdeményezte.

Borovszky Tímea cigány

Walden | 2010. május 28. | 16:37:35

Hatmilliós telefonszámla? Hány lélegeztetőgépet lehetett volna abból venni!

teniszke | 2010. május 28. | 16:09:14

Szabó szarr...ó volt, ennyi. Most próbál mosakodni...
Nem mentség, hogy a magyar politikusok között van még jónéhány...

magyar_kultúra | 2010. május 28. | 15:55:55

Úgy tűnik koncepciós perek készülődnek. Az ötvenes évek újabb eleme válik napjaink politikai gyakorlatának részévé. Az külön érdekes, hogy milyen sokan vevők erre a szörnyűségre.

Mekmörfi | 2010. május 28. | 15:51:07

Szabó Zoltán modora nem büntetőjogi kategória, mert akkor szinte a teljes Fidesz vezérkart fegyházbüntetés fenyegetné, elég, ha csak Kubatovra, Szíjjártóra vagy Kövérre gondolunk.

Szabó Zoltán és a fent említett fideszes urak modora sokkal inkább orvosi kategória, sajnos a hely, ahová mindannyian illenek, bezárt; OPNI-nak nevezték. Oda azonban világnézetüktől - sőt etnikai, nemzeti hovatartozásuktól is - teljesen függetlenül ingyenes, ha úgy tetszik közpénzen, életfogytig tartó gondozásra való jogosultságot szereztek, mégpedig alanyi jogon.

magyar_kultúra | 2010. május 28. | 15:50:56

Bocsánat, a rendszer automatikusan ismételten elküldte a hozzászólásomat.

Egyébként pedig ezt akartam írni: Sztálin és az ő legjobb tanítványai forognak a sírjukban ...

magyar_kultúra | 2010. május 28. | 15:48:57

Úgy tűnik koncepciós perek készülődnek. Az ötvenes évek újabb eleme válik napjaink politikai gyakorlatának részévé. Az külön érdekes, hogy milyen sokan vevők erre a szörnyűségre.

magyar_kultúra | 2010. május 28. | 15:48:46

Stálin és az ő legjobb tanítványai bizonyára forognak a sírjukban ...

magyar_kultúra | 2010. május 28. | 15:42:01

Úgy tűnik koncepciós perek készülődnek. Az ötvenes évek újabb eleme válik napjaink politikai gyakorlatának részévé. Az külön érdekes, hogy milyen sokan vevők erre a szörnyűségre.

Mekmörfi | 2010. május 28. | 15:41:46

Úgy tűnik, nem az a baj, hogy a mobiltelefon számláját az önkormányzat fizette, hanem az, hogy ehhez nem volt szabályos szerződés. Ehhez a gombhoz aztán lehet mindenféle kabátot varrni, ehhez már csak egy jogász kell; csalástól a bűnszövetkezetig.

Nekem csak az a bajom ezzel, hogy a magyarországi mobil előfizetések egy jelentős hányada - gyanítom, nagyobb szám, mint amennyien a Fideszre szavaztak -, nem magánszemély, hanem jogi személy, ha úgy tetszik közület birtokában van, de magánszemély használatában.

Adjuk most össze azokat a hívásokat, amiket magánszemélyként magáncélra bonyolítanak az igazság bajnokai polgártársaink a munkáltatójuk költségére, majd adjuk hozzá azt is, hogy a vállalkozó urak, kik nadrágjukban (a zsebében) hordják a nemzet jövőjét, a saját vállalkozásuk nevére bejegyzett telefon költségeit hogyan és miként számolják el, akkor egy igen nagy számhoz jutunk, melynek adóvonzata lenne, mondjuk természetbeni szolgáltatás címén.

Kíváncsi lennék, hogy az alábbi igazság bajnokai vajon láttak-e, hallottak-e, tapasztaltak-e hasonló jelenséget: - na nem a Fidesz-kormány idején -, de mondjuk az elmúlt nyolc évben?

baja | 2010. május 28. | 15:30:03

Tegnap ítélték el Borovszky Szilviát első fokon. Holott nem is volt anyagi hátrány, de ha lett volna, nem haladta volna meg a hatszázezer forintot. Itt pedig ennek több mint tízszeresét nevezik nevetségesnek. A gyanú szerint ezt bűnszervezetben követte el, tehát ha ezt bizonyítják, ebből letöltendő börtön nézhet ki. Most miért nem mondják: hány év fenyegetheti Szabó Zoltánt?
Szabó Zoltánnak van költségkerete, amit ogy képviselőként élvezett. Nem lennék meglepődve, ha a frakciótól is kapott volna ezen felül ingyen telefont. Aztán a kerülettől, ahol havi 80-90 ezer forintot beszélt el. Hogyan tudott akár háromszor ennyit eldumálni? Segített-e a családja, babája? Fizetést is kapott és bizonyára ilyen-olyan mellékeseket. Csak hab a tortán a bicskanyitogató modora, ami teljesen alkalmatlanná teszi arra, hogy akármilyen ügyet hitelesen képviseljen.

Csil | 2010. május 28. | 15:19:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tahion | 2010. május 28. | 15:16:11

mit is mondott Kövér László 1999-ben: Egyenként fogjuk levadászni őket!

...hát a vadászidény megkezdődött!

tahion | 2010. május 28. | 15:13:49

lássunk a szemünktől, elvtársak és bajtársak:

"Szabó Zoltán szerint Orbán hat évig hazudott
Orbán Viktor mind gazdasági, mind alkotmányos-politikai elképzeléseit illetően hazudott az elmúlt hat évben - jelentette ki Szabó Zoltán, az MSZP országgyűlési képviselője tegnapi sajtótájékoztatóján.

Népszabadság| 2008. június 2."

no EZÉRT lett hirtelen bűnöző Szabó Zoltán.....

sydney | 2010. május 28. | 15:02:57

Lamperth elvtárnőnek üzenem, ha nem tudta volna, hogy Szita úr leánykori neve: III/III-as Krakus elvtárs, csak hogy tudja, kitől fogadott el irodát. Egy kutya ez mind, sajnos.
Gémesi elvtárs nem akarja visszafizetni az orvosi diplomájának költségeit? mert sok haszna nem lett a magyar társadalomnak abból, hogy őt kitaníttatta, olyan, mintha elment volna ügyelni Angliába. Jobban jártunk volna......

sydney | 2010. május 28. | 14:59:31

Börtönbe vele! De azonnal! Hatmilliós magánszámlát az éhező nyugdíjasok kárára. De avval is börtönbe, aki ezt engedélyezte, Gergely polgármester-helyettessel, mert a főnöke Hunvald elvtárs már másfél éve előzetesben van. Gergelyt is megvádolni tisztelt Ügyészség!!! Szabó elvtársnak persze joga van még a körúti villamossíneken is várakozni, akár keresztben is, ha arra van dolga. Ennél beképzelt, fennhéjázóbb, önteltebb alakot ritkán láttam. A kezére kellene már tenni a bilincset.

zokni67 | 2010. május 28. | 14:04:30

Mpolgár ez nem menti Szabót,de hidd el a többi is ugyan ilyen tetü párttól függetlenűl!!!

mpolgár | 2010. május 28. | 13:36:54

gabuska | 2010. május 28. | 12:57:00
Kicsit elfogult, és kicsit értetlen a hozzászólásod. Nem azzal van gond, hogy Szabó tilosban parkolt, hanem hogy lemutyizta az illetékesekkel, hogy büntetés nélkül levegyék a kerékbilincset. Ha Rákai is ezt tette, akkor beszélhetsz Rákai ügyről, addig nemigen! Amit pedig a Fideszes "mutyik"-ról írsz az csak hipotézis, várd meg, míkor igaz lesz.

silenthill1 | 2010. május 28. | 13:01:03

gabuska | 2010. május 28. | 08:43:39

Híváslista.

silenthill1 | 2010. május 28. | 12:59:21

Emlékszem tegnap még nem volt talán említve a cikkben a 6 milliós számla, és aki felhozta, azt leugatták, hogy ahhoz mennyit kéne telefonálni, ne hazudj :DDD

gabuska | 2010. május 28. | 12:57:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

gabuska | 2010. május 28. | 12:54:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mpolgár | 2010. május 28. | 11:22:05

Havi 75 e Ft, nem is tűnik soknak, a 6,3 millió már azonban nem semmi, de talán nem is ez itt a fő gond! Hanem az a nyegle hozzáállás, ahogy Szabó úr ezt a kérdést kezeli. Mit piszkálják őt ilyen telefonszámlákkal, amikor mindenki kapott ilyet sőt.. Dehát mint kiderült, nem is kapott mindenki ilyesmit, és ha kapott, akkor városi tisztviselő volt, és nem papírozták le tanácsadási indoklással! A mi engem illet az a minimum, hogy kifizettetném vele kamatosan a 6,3 millkát, és pár hónap felfüggesztett dutyit is adnék neki, hogy el ne felejtse, ő is csak egy közűlünk. Ami pedig a kerékbilincs ügyet illeti, az tisztán hatalommal, és befolyással való visszaélés, min 1 év.

411-es rabegér | 2010. május 28. | 10:59:25

komszomol | 2010. május 28. | 10:41:34

Nyugat-Európában elég jól bevált alternatív büntetések vannak. Részint költségkímélőek, mert nem kell ingyen etetni, részint úgyis csupán felfüggesztettet kapnak ilyen kicsinyes ügyek miatt. A helyette kifizetett összeget fizesse meg kamatostól, a közügyektől pedig tiltsák el vagy 40 évre. Ezeknek ugyanis az a legnagyobb büntetés. Mellékbüntetésként, pedig közmunkára kell ítélni.
A fent leírtak természetesnen minden politikusra vonatkoznak. Ha nem tudja visszafizetni az eben szerzett pénzt teljes egészében, a különbözetet minimálbéren ledolgozhatja, természetesen a hatályos levonási szabályok figyelembe vételével. Majd megtanulják, nem telefonálunk el havonta a köz kárára egy dolgozó havi bérével felérő összeget! Különösen úgy, hogy O.Gy. képviselőként nem igen szorult rá erre a juttatásra.

komszomol | 2010. május 28. | 10:41:34

Én nem bánom, ha lecsukják 1-2 évre, de CSAK ÚGY, ha az összes politikus hűvösre kerül, aki ilyen-olyan módon meg nem érdemelt juttatásokat vett igénybe. A számla nélkül, illetve kamu indokkal felvett költségtérítés is ilyen.

statez | 2010. május 28. | 10:31:02

Micsoda egy szánalmas, pitiáner alak, és még eljátssza az üldözöttet. Majd én is bemegyek az önkormányzathoz, és szólok, hogy fizessék már egy olyan 10-15 éven keresztül a mobilszámlámat, kíváncsi leszek, mit szólnak. Persze nem ez az egyetlen ügye ennek a jóembernek ott az Erzsébetvárosban, csak meg kell jobban kapirgálni, lesz ott még csontváz bőven...

411-es rabegér | 2010. május 28. | 10:04:56

Az MSZP-SZDSZ annyira elbizakodottá vált, hogy elfelejtette az ősi mondást, miszerint az aranytojást tojó tyúkot nem esszük meg!
Míg a „jó merániak legszebb lovon ficánkolódnak” addig egy borsodi, szabolcsi mezei munkavállalónak, - ha van olyan botor és Dunántúlon vállal munkát - hogy a munkába járás, különélés, egyéb költségeit érvényesítse. Mindeközben minekutána rájött rosszabbul jön ki mint a segélyből, szeretett politikusaink a magyar ember teljes mobilizációjának hiányával vádolják, így szemlesütve ám, de azért a józan eszét nem elveszítve veszi fel a kegyelemkenyérre valót.

A korlátlan telefonhasználat, ami Zoli baba esetében havi 75.000 magyar forintokat tett ki, óhatatlanul pazarlásra ösztönöz. Ki ne emlékezne a ’60-s évekre mikor is a görögdinnyét fülledt nyári napokon boldog, boldogtalan csapvízzel hűtötte, ehető hőmérsékletűre. Kinek jutna ma eszébe ez, hacsak nem lopja a vizet? Mentségére váljon az akkor élt pór népnek, hűtőhöz jutni nem kis mutatvány volt anno

Frigyes | 2010. május 28. | 09:36:47

Ha már kerékbilincs: vajon Józsefvárosban miért parkolhat büntetlenül rendszeresen szabálytalanul - és a fizetőövezetben ingyen a Hunvald jobbikos (!) jogtanácsosa? Ha már a Hunvaldnak is annyi jogtanácsosa van... miért ne legyen egy jobbikos is köztük. Hátha jó lesz valamire...

Ha már telefonszáma: mit tudott ennyit elpofázni, hogy ennyibe került? Netán emeltdíjas szexvonalat hívogatott? Vagy ilyen sokszor kellett tárcsáznia bizonyos trópusi offshore adóparadicsomi államokban lévő telefonszámokat? Apropó: híváslista? Eszébe jutott az ügyészeknek? :)

közgazda | 2010. május 28. | 09:31:22

Igaza van Paul Lendvainak: a szocialisták még most is, a történelmi választási vereség után is, rosszabbak mint a bourbonok...A Szabó-féle telefonügyben álláspontjuk szakszerűtlen, erkölcstelen és jogilag is megalapozatlan. Fogalmuk sincs arról, hogy például a költségvetési szférában egy mobil telefonszámla kifizetésének milyen konkrét feltételei vannak! Szóbeli megállapodás alapján nem lehet pénzügyi teljesítés, ki igazolta a számlát, volt e magánhasználat, mert ha igen, akkor adóbevallási és adófizetési kötelezettség is keletkezhetett...stb...stb...Megsúgom az MSZP-nek: ha a Hunvald-ügyben semmi más, de ez biztosan meg fog állni!!! A baloldalnak ez a tragédiája!!!

autopia | 2010. május 28. | 09:30:39

Es amit elfelejtettem leirni:
Az alabbi mondatabol lathato, hogy Szabo Zoltan telefonja privat juttatas volt, semmi konkret teljesitmeny nem volt mögötte (sajat teljesitmenyre nem tud hivatkozni, ehelyett "szolgalatokra" hivatkozik...)
„Bár, ha úgy vesszük, tanácsadóként is közreműködtem, hiszen a körzet képviselőjeként bizonyos kérdésekben állást foglaltam. Ezzel együtt fenntartom, hogy mobilhasználatom nem ütközik a jogszabályokkal. Hasonló kondíciókkal kapott telefont a helyi rendőrség, polgárőrség, egészségügyi szakszolgálat is”.

Ha igy vesszük, börtönben a helye.

autopia | 2010. május 28. | 09:26:22

Erdekes violt vegigolvasni a többieknek juttatott dolgok mikentjet.
Szerintem valahol ott lehet hatart huzni, hogy a kedvezmenyezett all-e valamilyen munkaviszonyban a kifizetönel.
Egy irodahelyiseg juttatasa is nagy költseg lehet, de biztos, hogy privat celra aligha hasznalhato (hacsak nem a titkarnök igenybeveteleröl van szo...).
Az ingyen telefon nem ekkora költseg talan, de a munkakapcsolat dokumentalasat jobban megkivannam, hiszen akar teljesen privat celra is lehet hasznalni.

Az, hogy a megvalasztott kepviselök a valasztokerületükben irodat kapnak teljesen elfogadhato - de ezt a partfinanaszirozasba valahogyan megis beszamitanam. Akik viszont listan kerülnek be, azoknak az irodait/költsegeit fizesse a partjuk.

411-es rabegér | 2010. május 28. | 09:08:35

"És most egy másik oldaláról bontsuk részleteire a képviselők költségeit. Az MTV csütörtöki híradójából kiderült, hogy a budapesti országgyűlési képviselők átlagosan havonta 150 ezer forint benzinpénzt igényeltek, ami – tízliteres átlagfogyasztással, 251 forintos literenkénti árral és benzinüzemmel számolva – hatezer kilométerre elegendő üzemanyag."

2002-2006-s adatok! Élni tudni kell nem csak szeretni!

http://index.hu/belfold/kltsgtr0119h/

Agricola | 2010. május 28. | 09:06:09

Az „útkereszteződésben megállt, és ott várakozott. A szabálytalanul parkoló autóra az Erzsébetvárosi Közterület-felügyelet munkatársai kerékbilincset tettek, de a volt képviselő felhívta az erzsébetvárosi jegyzőt, hogy a kerékbilincset fizetés nélkül távolíttassa el kocsijáról. A jegyző másnap kérte fel a közterület-felügyelet igazgatóját, hogy szereltesse le a bilincset.”

A kerékbilincs történet is azt bizonyítja, hogy Szabó elvtárs még nem tart ott, hogy elismerje a törvény előtti egyenlőség elvét.

Az ő gondolkodása még ott tart, hogy „Amit szabad Jupiternek, azt nem szabad az Ökörnek”.

Magát Jupiternek képzeli és vindikálja az ezzel járó jogokat, amelyek az ökröket nem illetik meg.

adamant | 2010. május 28. | 08:46:56

gabuska | 2010. május 28. | 08:43:39

Úgy, hogy kérnek részletes listát, abban szerepel a hívott szám, az idöpont és a beszélgetés idötartama, valamint összege.

Csil | 2010. május 28. | 08:43:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

gabuska | 2010. május 28. | 08:43:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nomen est omen | 2010. május 28. | 08:37:46

Most Szabón verik el a tisztázatlan pártfinanszírozást. Minden képviselőnek minimum irodát tartott fenn egy önkormányzat, de voltak autóbérlések és telefonok is. Vagyis a farizeus pártfinanszírozást így kerülték meg a pártok. Törvénytelen? Igen, de a hiba nem egyes képviselőkben van, hanem a megoldatlan törvényi helyzetben. Én valódi hibának a kerékbilincs ügyet tartom.

tiebhor | 2010. május 28. | 07:52:34

Zoli veled csak egy gondom van - azt se hiszem el amit meg se kérdezel.

Donki Hó te | 2010. május 28. | 07:49:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Pasinszki | 2010. május 28. | 07:44:57

Na emberek! Akkor a jövő héten viszik a Deutschot rabszíjon? Arra befizetek!

Halász | 2010. május 28. | 07:43:53

Érdekes lenne tudni, vajh' mennyibe kerülhetett Szijjártó Peti Audi A4-esének bérlése...

sidorovich | 2010. május 28. | 07:32:28

Ilyen ez a sorstalanság.

gyozike | 2010. május 28. | 06:41:56

Ha nem volt jogosult a telefonköltség elszámolására, milyen alapon fizették ki a számláját? Hét évig? Milyen a pénzügyi fegyelem az önkormányzatnál?
Oszt, ha bemegyek a hiavtalba és benyújtom a patyolatos számlámat, nekem is kifizetik, majd büntető feljelentést tesznek?

Mindemellett a telefonálás mellett marad még valamire ideje?

kocsobur | 2010. május 28. | 05:32:35

Ha jól látom, a lebukott gumihajú a kihallgatásra nem a média számára fenntartott "üldözötti" pólóban ment be..:)

HIRDETÉS
Szabó Zoltán az ügyészsé...
Szabó Zoltán az ügyészségre megy
Kocsis Zoltán

Társtettesként, bűnszervezet tagjaként elkövetett, jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezeléssel és felbujtóként elkövetett hivatali visszaéléssel gyanúsították meg tegnap Szabó Zoltán volt MSZP-s képviselőt. A Központi Nyomozó Ügyészség szerint a politikus több mint hatmillió forint kárt okozott a VI. kerületnek azzal, hogy mobiltelefonját előbb jogcím nélkül, majd az elmúlt hét évben fiktív jogcímen használta, az önkormányzat költségére. A vádhatóság szerint a hivatal – Hunvald György polgármester rendelkezésére – tanácsadói beosztásban biztosította a korlátlan telefonhasználatot. A főügyészség álláspontja szerint Szabó Zoltánnal a VII. kerületi önkormányzatnak sem tanácsadói, sem pedig egyéb megbízási szerződése nem volt és jelenleg sincs, ennek ellenére a polgármesteri hivatal 6,3 millió forintot fi zetett ki a számlákra. Szabót egy másik ügyben is meggyanúsították: 2009. július 17-én autójával a VII. kerület Wesselényi utca és Kazinczy utca sarkán, az útkereszteződésben megállt, és ott várakozott. A szabálytalanul parkoló autóra az Erzsébetvárosi Közterület-felügyelet munkatársai kerékbilincset tettek, de a volt képviselő felhívta az erzsébetvárosi jegyzőt, hogy a kerékbilincset fizetés nélkül távolíttassa el kocsijáról. A jegyző másnap kérte fel a közterület-felügyelet igazgatóját, hogy szereltesse le a bilincset. Az igazgató rögtön ezután, a körülmények minden további vizsgálata nélkül utasítást adott a kerékbilincs leszerelésére. Szabó a telefonügyben vallomást tett, a kerékbilincsügyben azonban ezt megtagadta. A gyanúsítások ellen panasszal élt.

A telefonügyben a vádhatóság tájékoztatásából az olvasható ki, hogy elsősorban nem is a támogatást, hanem annak fiktív „lepapírozását” kifogásolják. A politikus kihallgatása után a Népszabadságnak úgy nyilatkozott: nem tudott arról, hogy tanácsadóként lett volna feltüntetve a hivatalnál. „Bár, ha úgy vesszük, tanácsadóként is közreműködtem, hiszen a körzet képviselőjeként bizonyos kérdésekben állást foglaltam. Ezzel együtt fenntartom, hogy mobilhasználatom nem ütközik a jogszabályokkal. Hasonló kondíciókkal kapott telefont a helyi rendőrség, polgárőrség, egészségügyi szakszolgálat is”.

Tény, hogy ugyanez az önkormányzat 1998 és 2002 között egy komplett irodát biztosított Deutsch Tamás akkori fideszes képviselő számára. Varga Zoltán távozó önkormányzati miniszter a konkrét ügyet nem kommentálva azt mondta: bevett gyakorlat, hogy az önkormányzatok támogatják, segítik saját képviselőjük munkáját. Ő ebben nem lát kivetnivalót.

HIRDETÉS

A lapunk által megkérdezett fővárosi kerületekben az önkormányzat kontójára semmilyen pluszszolgáltatásban nem részesülnek a városrészeket képviselő honatyák. Az V. kerület fideszes képviselője Rogán Antal polgármester, ő a kerület vezetőjeként rendelkezik irodával, képviselőként se telefont, sem más szolgáltatást nem kap az önkormányzattól. A III. kerületben a parlamenti képviselők (Menczer Erzsébet és a kerületet vezető Bús Balázs, mindketten a Fidesz tagjai) által használt irodákat pártjuk, a Fidesz bérli. Ezen kívül a képviselők semmilyen, az önkormányzattól származó juttatást nem kapnak.

Lamperth Mónika, az MSZP közjogi kabinetvezetője megkeresésünkre azt mondta: Kaposvár képviselőjeként számára is biztosítottak a munkájához megfelelő infrastruktúrát, az irodájának költségeit a Szita Károly vezette önkormányzat fedezte. A miskolci önkormányzat Káli Sándor polgármesternek és Fedor Vilmos alpolgármesternek biztosít mobiltelefont, negyvenezer forintos havi költségkerettel. Az előző ciklusban mindketten képviselők voltak, így a meghatározott költségkeretig akár e munkájuk kapcsán is használhatták készüléküket. Miskolc másik két korábbi, 2006-ban megválasztott MSZP-s képviselője, Tompa Sándor és Simon Gábor tagja ugyan az önkormányzatnak, ám ők nem kaptak a hivatal által fizetett mobiltelefont. Most csak Káli Sándornak van képviselőként a miskolci hivatal által fi zetett telefonja, ez azonban városvezetői és nem országgyűlési posztja miatt jár neki – tájékoztatott a városháza szóvivője. A nagykanizsai önkormányzat semmiféle juttatást nem ad és nem adott a térség országgyűlési képviselőjének, így telefont sem – közölte kérdésünkre Marton István, a délzalai város Fidesz-támogatással megválaszott, de a párttól azóta eltávolodott polgármestere. Marton fontosnak tartotta megjegyezni: „Ha egy képviselő ilyen pofátlan kéréssel fordulna hozzám, ellátnám a baját”.

Győrben nem az önkormányzat infrastruktúráját használták az eddigi képviselők, viszont az új, egyéni indulóként megválasztott városatyák mindegyike önkormányzati funkciót lát el. Szakács Imre a megyei önkormányzat elnöke, Kara Ákos e testület alelnöke, Borkai Zsolt pedig Győr polgármestere. A település első embereként neki jár költségtérítés a várostól is, ám erről lemondott a legutóbbi közgyűlésen. Bolla Péter kabinetfőnök lapunknak elmondta: egyetlen külsős ember sem kap telefont vagy más infrastruktúrát a városházától.

GémesiGyörgy, aMagyarÖnkormányzatok Szövetségének elnöke lapunknak azt mondta: bevett szokás, hogy a települések infrastruktúrával támogatják a képviselőjüket. „Ez a település érdeke is. Elsősorban irodára gondolok, amit azért biztosítanak, hogy ott a választóival találkozni tudjon, fogadóórákat tartson. A mobiltelefon biztosítása határeset, mert bár adható azért, hogy azon a település ügyeit intézze, azt fedezhetné a költségtérítéséből is, hiszen azért van”, tette hozzá.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    88 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS