belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
23. szerda

A Fidesz Molnár Gyula fejét akarja?

„Mindenáron le akarják vadászni a Gyulát, és ennek érdekében valamennyi lehetséges eszközt beveti a Fidesz” – kommentálták MSZP-s körökben a Molnár Gyula újbudai polgármester elleni újabb vádakat. A politikus az állítólag a Zuschlag-ügyben érintett egyik alapítványon keresztül a számlájára átutalt csaknem kétmillió forintról annyit mond, hogy az „két magánember közötti egyszerű tranzakció” volt.

Lencsés Károly| Népszabadság| 2010. július 16. |40 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

HNB9JSK041 | 2010. július 17. | 09:01:37

+Ne a levadászásról beszéljen az MSZP, hanem arról, hogy igaz az 1,8 millió, vagy nem!
Egyébként azt lehet levadászni, aki levadászható, az az, vaj van a füle mögött!

Vasökör | 2010. július 16. | 19:09:34

Pedig jön az ősz és a vadász szezon.

november | 2010. július 16. | 18:24:23

Ez a levadászás Tsnádi hirhedt mondása,nem idéz kellemes emlékekt!

november | 2010. július 16. | 18:06:48

Manipul!Na a politikai légkör,pont az ilyen "források" miatt tart ott ahol tart.A baj,hogy ezek tényként jelennek meg.Azért a másik táborban politizálók,köojék egymást szembe,a parlamentben,hogy hitelesek legyenek a választók elött?Kb.itt a magyar szint!

manipul | 2010. július 16. | 16:37:29

A NOL-nak mindíg vannak ilyen forrásai, és sosem tudni, hogy ki a forrás.

"Egyik forrásunk mindazonáltal jelezte: sokan sejthették, hogy miért volt olyan jó viszonyban a korábban az Országgyűlés ifjúsági albizottságát vezető Zuschlag és a hasonló területen mozgolódó fideszes Szijjártó Péter. Beszélték ugyanis, hogy a Parlament egyik csendes zugában ketten döntöttek arról, mely civil szervezetek kapjanak állami támogatást. Lehetséges, hogy így történt, az viszont tény, hogy csak az egyikük került rács mögé."

jóskabácsi | 2010. július 16. | 15:31:33

Azért patkány nép ez az mszp...cuslágot egyedül akarják benne hagyni a kakiban:)

Vasökör | 2010. július 16. | 15:06:01

Ha akarják, hát meg is kapják. Az MSZP még soha egyetlen emberét sem védte meg, miért pont a Gyulával kezdenék? Azért, mert cselekvőképes, sok eredményt felmutató és népszerű polgármester? Na és! Miért lóg ki a sorból? Az MSZP-nek nem kell ellenfél, a vezetői sokkal jobban utálják egymást, mint akik kívülről azt hiszik, hogy ők aztán tényleg szívből utálják a szocialistákat. A kérdés csupán az, hogy ő is konkrét vádak nélkül fog-e ülni éveket az előzetesben, vagy elég a Fidesznek, ha a megvezetett szavazók elutálják őt október 3-án.

tik-tak | 2010. július 16. | 14:45:28

"Egyik forrásunk mindazonáltal jelezte: sokan sejthették, hogy miért volt olyan jó viszonyban a korábban az Országgyűlés ifjúsági albizottságát vezető Zuschlag és a hasonló területen mozgolódó fideszes Szijjártó Péter. Beszélték ugyanis, hogy a Parlament egyik csendes zugában ketten döntöttek arról, mely civil szervezetek kapjanak állami támogatást. Lehetséges, hogy így történt, az viszont tény, hogy csak az egyikük került rács mögé."
szól a cikk vége.

Csak jelzem,hogy a közt.elnök kegyelmet adhat.......

Gyurka46 | 2010. július 16. | 14:42:22

A FIDESZ legszivesebben az összes MSZP tagot levadászná, miért lenne Molnár Gyula kivétel?
Az egyik FIDESZ polgármester kotyogta el Hunvald lefogásakor, hogy ha minden polgármester ügyeit átnéznék, valamennyien mehetnének a dutyiba.
Azt hiszem, valahol itt van az igazság. De persze, ha csak az MSZP-t vizsgálják, akkor a FIDESZ makulátlan.

Gyurka46 | 2010. július 16. | 14:42:18

A FIDESZ legszivesebben az összes MSZP tagot levadászná, miért lenne Molnár Gyula kivétel?
Az egyik FIDESZ polgármester kotyogta el Hunvald lefogásakor, hogy ha minden polgármester ügyeit átnéznék, valamennyien mehetnének a dutyiba.
Azt hiszem, valahol itt van az igazság. De persze, ha csak az MSZP-t vizsgálják, akkor a FIDESZ makulátlan.

teniszke | 2010. július 16. | 14:05:28

A szerző cikke méltó önmagához. Semmivel sem kevésbé korrekt és igaz, mint a többi napilapé - tele csúsztatásokkal, homályos utalásokkal...
Mindenesetre emlékezetem szerint az elején Wieszt úr is magántranzakciókról beszélt anno...

blaci42 | 2010. július 16. | 14:00:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

luis3 | 2010. július 16. | 14:00:34

Ja és a feje mellett az óra azért mutat 10-et mert egyre hülyébb magyarázatot ad.
Ha valaki akar nekem váletlenül utalni 2 millát, küldöm a számlaszámomat :-)
Az mszp ma ismét megújult.

luis3 | 2010. július 16. | 13:58:22

Eme becsületes emberek értékalapú közösségének oszlopos tagjára ráfröccsent a korrupció sara (mszp definíció)

Nekem inkább úgy tűnik, ezek a tolvajok önként és évekig a korrupció mocsarában hemperegtek,mint Hanyi Istók.

ultraviola | 2010. július 16. | 13:22:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jucus | 2010. július 16. | 13:21:57

Bárkit, bármivel meg kell vádolni azért. hogy az önkormányzati választásokon ne induljon, vagy ne nyerjen. Ha ártatlan volt,hát annyi, oszt' jónapot.

Lajos85 | 2010. július 16. | 12:53:50

Nem is értem ezt, ki utalt kinek és miért. Ez megint egy zavaros ügy. Nekem nem akar valaki véletlenül 1,8 milliót utalni ? Mit kell érte tenni ?

castadiva | 2010. július 16. | 12:05:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jehu | 2010. július 16. | 11:41:35

Tényleg nagy lehet a baj a szociknál: nem igaz, hogy nem látják, hogyan rabolta-rabolja le a Fidesz az önkormányzatokat.
A Fidesz persze a tőle megszokott módon határtalanul pimasz: miközben vidéki választási kampányát nagyrészt a közpénzből fenntartott helyi média költségvetéséből fedezte, képes vádaskodni.

kisördög | 2010. július 16. | 11:28:10

Az összes szocit börtönbe kéne már rakni...

november | 2010. július 16. | 11:19:44

Zuschlag hallgatásának lesz ára.Lassan meg fog szólalni egy két ember,mert
rájöttek,falazásuknak nincs értelme.Valahogy igy bukott meg Kohl is.Én ne3m feltételezem,hogy Molnár egy kategória Hagyóval.Azért a politikusok mostanában nem nönek az emberek szemében.

nemválaszolok | 2010. július 16. | 10:54:47

A helyzet az, hogy Molnárnak is úgy kellett volna csinálnia, mint a Fidesznek, hogy számlát nyitott, és arra utaltatott a hívekkel adományokat. Csak arra leszek kíváncsi, hogy mikor és hogyan fog adózni utána a párt, benne lesz-e az elszámolásokban.

manipul | 2010. július 16. | 10:53:14

Nincs egymást kölcsönösen mentő ok. Ez akkor lenne és akkor is nehezen, ha a pártok vádolnák egymást. De adott esetben, az ügyészség vádol, és legfeljebb egy másik eljárás esetében, megvádolja a többi pártot is, ha van rá ok.

" vakablak | 2010. július 16. | 10:03:04 A vízválasztó itt sokkal inkább az, hogy Molnár személyes céljaira érkezett-e ez a pénz, vagy valóban titkos és törvénytelen pártfinanszírozásról van-e szó. Az előbbi erkölcsileg és törvényileg menthetetlen, az utóbbiban viszont az összes párt sáros, ráadásul egymást kölcsönösen mentő okokból."

manipul | 2010. július 16. | 10:49:50

Sukoró ügyében csak az egyik hír, hogy GYF benne volt vagy sem. A másik hír az, hogy az ügylet károsnak látszik az ország részére.
A két állítás együtt már rossz hírt is jelenthet.
Itt a gond.
"vakablak | 2010. július 16. | 10:31:00 Nos: hol a gond? A Fidesz hajszálpontosan olyan elvek alapján kíván hát az állami vagyonon túladni, mint amit itt láttunk. A Fidesz annyira akarta ezt a változtatást, hogy hanyatt-homlok beletúrt a törvénybe. Ha ez a törvény így jó, akkor mivégre a nagy felháborodás Sukoró ügyében, ha az előző kormánnyal a Fidesz gyakorlatilag egyetért az elv alkalmazása kérdésében?"

manipul | 2010. július 16. | 10:42:36

"A politikus az állítólag a Zuschlag-ügyben érintett egyik alapítványon keresztül a számlájára átutalt csaknem kétmillió forintról annyit mond, hogy az „két magánember közötti egyszerű tranzakció” volt."

Mit mond a másik magánember?

FIROBÉ | 2010. július 16. | 10:36:32

:-)))

mikes75 | 2010. július 16. | 10:33:06

Moderálási alapelvek- komment törölve -

lopott_villa | 2010. július 16. | 10:31:06

Moderálási alapelvek- komment törölve -

vakablak | 2010. július 16. | 10:31:00

autopia | 2010. július 16. | 10:04:03
„Gyurcsany sajat maga iranyitotta a sukoroi telekügyleteket”

Ezt előbb bizonyítani kellene. Valaki azt mondta, hogy valaki másnak a feljegyzéseiben állítólag van ilyen értelmű utalás, ennyi most a hír.

„Ha pedig ez igy van, akkor Bajnai es Oszko is saros ebben”

Ez miből látszik? Én semmilyen logikai kapcsolatot felfedezni nem bírok itt.

Ennél is érdekesebb azonban, hogy a Fideszes többségű o.gy. LEGESLEGELSŐ intézkedéseinek egyike volt az állami vagyontörvényt olyan értelemben módosítani, hogy az expressis verbis lehetőséget teremtsen a sukoróira megtévesztésig hasonló ügyek makulátlan törvényességére, amennyiben mindenféle ködös „társadalompolitikai... vagy EGYÉB” okokra hivatkozással a kormány az állami vagyon értékesítésénél önkényesen eltekinthet a versenyeztetéstől. Sukoró ügyében ilyesmiről volt szó, bár illegális az így sem volt, tekintettel a telekcserére, mely a versenyeztetés kivétele volt eddig is.

Nos: hol a gond? A Fidesz hajszálpontosan olyan elvek alapján kíván hát az állami vagyonon túladni, mint amit itt láttunk. A Fidesz annyira akarta ezt a változtatást, hogy hanyatt-homlok beletúrt a törvénybe. Ha ez a törvény így jó, akkor mivégre a nagy felháborodás Sukoró ügyében, ha az előző kormánnyal a Fidesz gyakorlatilag egyetért az elv alkalmazása kérdésében?

autopia | 2010. július 16. | 10:04:03

Mar kinomban röhögök:
a NOL meg a mögötte allo korus mindenaron a FIDESzt es a "modszereit" akarja befeketiteni, es közben leirjak, milyen disznosagokat követtek el az elvtarsak...
Na most akkor kinek jo ez a remek ellenzeki ujsagiras? Molnar meg Wieszt a par millios lopasgyanus maganügyleteivel lesz szimpatikus a zembereknek - vagy a töküket megcsavargato ügyeszseg?

Mellesleg egy tovabbi hir: Gyurcsany sajat maga iranyitotta a sukoroi telekügyleteket, es (gondolom ezert is) csak most kerültek erröl relevans papirok az ügyszseg biretokaba. Ha pedig ez igy van, akkor Bajnai es Oszko is saros ebben. Ez is politikai üldözes lesz, vagy köztörvenyes?

vakablak | 2010. július 16. | 10:03:04

A leírtak alapján nem néz ki jól az ügy Molnár számára. Kétmillió forint utalása egy, a Zuschlag-ügyben érintett, „részben fiktív” társadalmi szervezet számlájáról Molnár magánszámlájára mindenképp olyan dolog, amit halálosan jól, félreérthetetlenül és minden kétséget eloszlató módon meg kell tudni magyarázni. Ehhez képest a „magánemberek közötti egyszerű tranzakció” a legbénább magyarázat, amit csak el tudok képzelni. E pillanatban arra hajlok, hogy aligha képzelhető el e történetnek olyan magyarázata, amiből ne az derülne ki, hogy itt bizony törvénytelenség történt – vagy így, vagy úgy.

A vízválasztó itt sokkal inkább az, hogy Molnár személyes céljaira érkezett-e ez a pénz, vagy valóban titkos és törvénytelen pártfinanszírozásról van-e szó. Az előbbi erkölcsileg és törvényileg menthetetlen, az utóbbiban viszont az összes párt sáros, ráadásul egymást kölcsönösen mentő okokból.

nablaquadrat | 2010. július 16. | 10:00:53

"Mindenáron le akarják vadászni a Gyulát, és ennek érdekében valamennyi lehetséges eszközt beveti a Fidesz – kommentálták MSZP-s körökben a Molnár Gyula újbudai polgármester elleni újabb vádakat."

Tegnap azt írta az Olyság, hogy az MSZP szerint Gyurcsány ellen indítanak boszorkánypert:
http://nol.hu/belfold/leszamolo_kommandot_kuld_a_fidesz_gyurcsanyra_

jóskabácsi | 2010. július 16. | 09:53:42

"egyszerű tranzakció" hát persze...szoci lopás tipikus esete!

zeni | 2010. július 16. | 09:37:06

Az lenne hír, ha valakit NEM akarnak levadászni, ja , hogy akkor csak üres lapok lennének az "újságokban"!
Amúgy meg akár igaz is lehet a dolog. Minden "okos ember" politikus, alkotmányjogász, ujságíró stb ha a pántfinanszirozásól esik szó, csak sóhajtozik, hogy hát igen "ügyeskedni kell" másként nem megy. Szóval mintha isteni elrendelés vagy -az ateisták kedvéért- természeti csapás lenne, hogy lopni kell.
Az meg vitathatatlan, hogy a FIDESZ akár a polip ha bármit meg akar kaparintani.

YonYonson | 2010. július 16. | 09:36:35

A kedves NOL-os újságírók egyre inkább hajaznak a Népszava+168ÓRA -féle gyűlölködő, a Fideszt a demokrácia ellenségeinek tekintő,földbedöngölő stílusra, elég csak a címeket megnézni egymás után.
Vajon miért ??

Ezerszó | 2010. július 16. | 09:07:21

Tisztelt Kovács Bence/vagy az ügyeletes képszerkesztő, ha van olyan a nol-nál!

Ne tessenek már ennyire amatőrnek lenni. A legócskább képszerkesztő programban is van a piros szemet kiküszöbölő effektus. Ha pedig szándékosan maradt úgy, akkor még inkább szomorú.

Hammada Patrol | 2010. július 16. | 08:39:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Hamilkár | 2010. július 16. | 07:58:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mundzuk | 2010. július 16. | 05:01:09

"Most viszont Krausz állítását bankszámlakivonatokkal igazolja. Az Index által közzétett dokumentumok azt legalábbis bizonyítják, hogy a Szebb Jövőért Alapítvány – amely egyike volt a Zuschlag-ügyben szereplő, a szabálytalan pártfinanszírozással összefüggésbe hozott, részben fiktív társadalmi szervezeteknek – számlájára 2002. október 24-én tényleg érkezett kétmillió forint a Magyar Távközlési Rt.-től. Onnan ugyanazon a napon pontosan ekkora összeget utaltak át Krausz magánszámlájára, ahonnan október 28-án 1,8 milliót Molnár Gyulának indítottak útnak."


De nincs Cúslág ügy..És nincs Hagyó ügy..És nincs Wieszt ügy..
Á dehogy.

És a párt "megújult".
Aha.

HIRDETÉS
Csak egy „egyszerű tranz...
Csak egy „egyszerű tranzakció” volt?
Népszabadság - Kovács Bence

Már a parlamenti választás előtt vádlottként látták volna a legszívesebben fideszes körökben Molnár Gyulát, Újbuda MSZP-s polgármesterét. A főváros XI. kerületének máig viszonylag népszerű első emberét korábban ugyanis gyanús ingatlanügyletekkel hozták kapcsolatba. A napokban pedig a kerületi önkormányzat egy volt MSZP-s helyi képviselője, Krausz Csaba – akit a Zuschlag-ügy ötödrendű vádlottjaként első fokon három év börtönbüntetésre és vagyonelkobzásra ítéltek – az Indexnek azt nyilatkozta, a büntetőeljárásban érintett egyik alapítványon keresztül 1,8 millió forintnyi illegális kampánytámogatást juttatott Molnárnak.

„Mindenáron le akarják vadászni a Gyulát” – kommentálták a hírt szocialista körökben. Forrásaink állítják: a Fidesz az őszi helyhatósági választáson valamennyi nagyobb település polgármesteri székét magának akarja, és minden követ megmozgat, hogy lejárassa a potenciális ellenfeleket. Molnárt pedig különösen komolyan kell venni, hiszen tavasszal ugyan alulmaradt a Fidesz és a KDNP jelöltjével szemben, azonban a második fordulóban elért 44 százalékkal a szocialisták közül a harmadik legjobb eredményt hozta. Így a főváros legnépesebb kerületében az őszi önkormányzati választás sem tekinthető lefutottnak. Ráadásul itt a Fidesz bajban van: miután hosszas huzavona után sem sikerült megegyezésre jutni a polgármesterjelölt személyéről, a helyi szervezetet is feloszlatták.

A szocik összeesküvés-elméletet gyártanak, vagy a Fidesz tényleg mindenáron „a Gyula” fejét akarja? Ezt kívülállóként szinte lehetetlen eldönteni, ám tény: a Kopaszi-gát körüli, egykor állami tulajdonban volt, majd a XI. kerületi önkormányzat birtokába került terület magánkézbe adása miatt – Schneller Domonkos helyi fideszes képviselő feljelentése alapján – valóban nyomozás folyik. A rendőrség a Kincstári Vagyoni Igazgatóság két munkatársát – egy főosztályvezetőt és a vezérigazgató egyik tanácsadóját – májusban gyanúsítottként hallgatta ki, mert jelentős kárt okoztak az államnak, amikor 2005-ben megszavazták az ingatlan áron aluli értékesítését. Újbuda állítólag ötödáron jutott a területhez, amit gyorsan egy MSZP-közelinek tartott cégnek passzolt tovább.

HIRDETÉS

Molnár a Karinthy Frigyes és Kosztolányi Dezső egykori törzshelyeként ismert Hadik kávéház felújítása miatt is kapott hideget, meleget. Legutóbb azért, mert Újbuda szocialista vezetése állítólag szétverette az alig néhány éve felújított teret a Bartók Béla úton – „két kézzel szórják a közpénzt” –, hogy teraszt alakítsanak ki a kávéház majdani magánüzemeltetője számára. Legalábbis így gondolja Rétvári Bence, a kerület KDNP-s önkormányzati képviselője. Szerinte Molnár – régi jó szokása szerint – a haverok magánberuházásait támogatja. Mellesleg ebben a történetben Krausz neve is felbukkan: ő korábban a kizárólagos önkormányzati tulajdonú Hadik Kávéház Kft. felügyelőbizottságának volt tagja.

Ezek eddig feltételezések, hiszen Molnárnak a helyi ellenzék által kifogásolt ügyletekben viselt felelősségét hivatalos eljárásban senki nem firtatta. Most viszont Krausz állítását bankszámlakivonatokkal igazolja. Az Index által közzétett dokumentumok azt legalábbis bizonyítják, hogy a Szebb Jövőért Alapítvány – amely egyike volt a Zuschlag-ügyben szereplő, a szabálytalan pártfinanszírozással összefüggésbe hozott, részben fiktív társadalmi szervezeteknek – számlájára 2002. október 24-én tényleg érkezett kétmillió forint a Magyar Távközlési Rt.-től. Onnan ugyanazon a napon pontosan ekkora összeget utaltak át Krausz magánszámlájára, ahonnan október 28-án 1,8 milliót Molnár Gyulának indítottak útnak. Tény ugyanakkor, hogy a helyhatósági választást október 20-án tartották, ahol a szocialista politikus elnyerte a polgármesteri posztot. Az állítólagos kampánypénz tehát mindenképpen későn érkezett.

„Nem tudom, de nem is akarom megérteni, hogy nyolc év elteltével, néhány héttel a jogerős bírósági ítélet előtt valaki megvilágosodik és megvádolja volt barátait, kollégáit” – nyilatkozta Molnár Gyula. Szerinte az 1,8 milliós átutalás két magánember közötti „egyszerű tranzakció”, így kizárólag Krausz dolga, hogy mi volt az utalás előtt, s Molnáré, hogy mi történt utána. A polgármester állítja: ami az ő feladata volt, annak az adóhivatalnál eleget is tett. Emellett utalt rá, hogy egykori párttársának a jogerős ítélet kihirdetése előtt valószínűleg ígértek valamit a sárdobálásért cserébe.

Az „egyszerű tranzakció” részleteiről próbáltunk további információkat szerezni, Molnár egyik munkatársa azonban közölte, hogy a polgármester már mindent elmondott, amit akart. Így csak egyik politikustársát idézhetjük: meggyőződése szerint a polgármester tisztességes figura. Másik párttársa azonban úgy véli, „nem jó duma” magánszemélyek közötti jogügyletre hivatkozni, bár azt nem vitatta, hogy Krauszt esetleg megvehették valamilyen ígérettel, például azzal: másodfokon majd felfüggesztett börtönbüntetést kap. – Ebben az ügyben mégsem túl szerencsés hallgatni – fogalmazott forrásunk –, már csak azért sem, mert Krausz az Indexnek azt is elmondta: a párt erős emberei „szarban hagyták” a pártfinanszírozási manőverekben részt vett szocialistákat.

Ebből pedig az következhet, hogy az „egyszerű tranzakció” a kampánypénzek előteremtésének bevett gyakorlatára utalhat. Egyik informátorunk ezzel kapcsolatban kijelentette: talán nincs is olyan jelölt, akinek ne lennének hasonló ügyei. Mindenki tudja – tett hozzá –, hogy a hivatalosan engedélyezett 386 millió forintból nem lehet kampányt folytatni. Szerinte egyébként a Fidesz indította el azt a folyamatot, amelynek a következményeként a pártok már milliárdokat költenek politikai marketingre. Arra a felvetésünkre azonban, hogy akkor miért kizárólag a szocialisták érintettsége kerül szóba, csak annyit mondott: – A fideszesek ügyesebben csinálják.

A párt korábbi vezetésében meghatározó személyek inkább azt hangsúlyozták, hogy nincsenek ismereteik a kampányfinanszírozás részleteiről. Ez annyiban igaz is lehet, hogy Kovács László egykori pártelnök állítólag azt hangoztatta: erről a kérdésről inkább nem akar tudni semmit. Egyik forrásunk mindazonáltal jelezte: sokan sejthették, hogy miért volt olyan jó viszonyban a korábban az Országgyűlés ifjúsági albizottságát vezető Zuschlag és a hasonló területen mozgolódó fideszes Szijjártó Péter. Beszélték ugyanis, hogy a Parlament egyik csendes zugában ketten döntöttek arról, mely civil szervezetek kapjanak állami támogatást. Lehetséges, hogy így történt, az viszont tény, hogy csak az egyikük került rács mögé.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    40 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS