mikisoft | 2010. szeptember 8. | 12:51:02
A síkság fölött futó viadukt az a 9 "jukú" hortobágyi híd:-D
Na most ha egyeseket megvígasztal, akkor a szemkilövés, nyuggerverés, népnyúzás, stb. többé nem lesz alkotmányellenes. Sőt!!! Ha kell, alkotmányba foglaltatik ezen tevékenységek kötelezővé tétele!
Magellan | 2010. július 26. | 09:51:16
Moderálási alapelvek- komment törölve -
chazoooo | 2010. július 24. | 20:09:29
A Fidesz elnöke élt azzal a lehetőséggel, amit a sors és az MSZP, illetve az SZDSZ teremtett számára.
És hol itt a baj? Nem a sors, nem a véletlen vakszerencse, hanem a korrupt és szociálisan érzéketlen előző kormányok segítették a győzelemhez.
Reméljük sok-sok éven át konzervatív, értékközpontú kormánya lesz Magyarországnak, és a kommunisták kikopnak a közéletből!
szuppai | 2010. július 24. | 00:03:22
walsz!
Che21 nem buta, hanem agymosott.
walsz | 2010. július 23. | 22:51:27
Che21 | 2010. július 23. | 19:57:36
Buta vagy kisfiam!
Che21 | 2010. július 23. | 19:57:36
Moderálási alapelvek- komment törölve -
andras60 | 2010. július 23. | 19:32:23
kistádé | 2010. július 23. | 19:25:06
Tisztelt kistádé.
Először olvasd el a cikket, aztán higgadtan próbálj véleményt mondani.
weiner | 2010. július 23. | 19:25:28
adambum
„elég szomorú, hogy ezek után bárki egy lapon merészeli említeni Gyurcsány és Orbán munkáját...”
Politikai ikrek. sajnos a nem távoli időben ez világos lesz.
kistádé | 2010. július 23. | 19:25:06
Itt a diktatúra? Kilövik a rendőrök a tüntetők szemét, s azonosítószám nélkül püfölnek össze ártatlan járókelőket, majd pedig magas helyen kitüntetik az akciót levezénylő rendőri vezetőket?
Mert ilyet tényleg diktatúrákban szoktak csinálni, s jó lesz vigyázni ezzel a kormánnyal.
andras60 | 2010. július 23. | 18:49:08
Bárhogyan nézzük is, a fidesz a gyakorlatban egypártrendszert alakított ki. A demokratikus jogállam intézményei csak formálisan léteznek, de a valóságban mintha nem is lennének. Ez természetesen meggyorsít minden döntést (a hibás döntéseket is). Alcsut és Felcsut dicső fia, a fülkeforradalom nagy vezére teljhatalmat kapott minden tisztség leváltására és kinevezésére a Köztársaság Elnökkel bezárólag. Azt képzeli magáról, hogy neki nincs szüksége sem az Európa Unióra, sem az IMF-re. Az eredmény – ma két nemzetközi hitelintézet is leminősítette Magyarországot.
KI MONDJA MEG, HOGY A KIRÁLY MEZTELEN?
anonymus | 2010. július 23. | 17:47:07
math | 2010. július 23. | 14:32:04
Te szegény ember! Nincs neked –véletlenül- üldözési mániád? Esetleg Simor mániád? És igen is sok olyan intézkedés született, amit a józanész diktál, és már régen meg kellett volna hozni! Csak az MSZP nem volt rá képes, mert egy tehetetlen önérdekelt társaság. Most meg a helyett, hogy szégyenkezve hallgatnának, a harsogásukkal egyre mélyebbre ássák magukat. Még a saját érdeküket sem képesek felmérni! (akkor is ez az igazság, ha szerelmes vagy beléjük.)
Helga | 2010. július 23. | 16:33:09
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Helga | 2010. július 23. | 15:59:36
Moderálási alapelvek- komment törölve -
vénasszony | 2010. július 23. | 15:47:31
adambum | 2010. július 23. | 15:20:51
A 2008-as hitel felvételére az ország kényszerült a gazdasági válság következtében, valamint mindama politika következtében, amit a különböző kormányok és miniszterelnökök elkövettek 2000 és 2006 között. 2006 után történtek egyensúlyjavító intézkedések, csak későn, jött a világválság. Nem volna jó üzenet, ha Magyarországon a politika arról szólna, hogy azok a miniszterelnökök, akik bármifajta szakmai hibát elkövettek, azokat csukjuk le. Merthogy akkor nem csak Gyurcsány kerülne abba a cellába.
Na, és éppen ezért Orbán, Gyurcsány és Medgyesi munkája hasonló. Gyurcsányé csak azért más, mer ő 2006 őszén, Öszöd után fordítani tudott.
adambum | 2010. július 23. | 15:20:51
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Helga | 2010. július 23. | 14:42:26
Moderálási alapelvek- komment törölve -
venember | 2010. július 23. | 14:37:21
Helga | 2010. júli
Minnyájobb. Mértékadó = többnyire megalapozott, értékes véleménnyel bíró, mondjuk.
Nézzük a dolgokat:
1. Itt is kevés, de attól függ, kinek milyen a beosztása és munkaviszonya. A multinál, amiről információval bírok, az emberek döntő többségét max. 57 éves korig tartják, utána kirúgják. És miután sehová sem veszik fel ilyen korban, a 2 milla édeskevés, pláne, ha eltartott is van, nem elég kihúzni a nyugdíjig, aminek ráadásul egyre emelkedik a korhatára...
2. Természetesen másokra is vonatkozik a dolog, akármit is mond az újságíró. De két dolgot itt is meg kell említeni:
- nem 2 milla a 2 milla fizetés, mert egy csomó juttatás nincs benne
- mondjuk egy 8 millás fizetésű jegybankelnöknél különösen megalázó a dolog, aki egy egész jegybank állományáért és a foritn árfolyamáért is felel. Ez inkább jellemző Vityeszünk megalomániájára; nem bírja kivárni az időt, ha valaki a bögyében van... hiba no, inkább forradalmár mint konszolidált vezető.
Nem én hívatkoztam a nemzetközi sajtóra...
Helga | 2010. július 23. | 14:36:07
Moderálási alapelvek- komment törölve -
math | 2010. július 23. | 14:34:23
Helga itt a cikk:
http://index.hu/gazdasag/magyar/2010/06/22/szijjarto_mindenkepp_csokkentik_simor_fizeteset/
Szijjártó is Simort emeli ki, és a nyilatkozatának nagy részében csak róla beszél. szóval a FIdesz kezdte el a Simorozást, most a Simorozás visszanyal.
math | 2010. július 23. | 14:32:04
"ha van egy törvény, amely - sokak mellett - vonatkozik az MNB elnökre, akkor az nem lehet "lex MNB elnök". "
mondd, te most jöttél a falvédőről? ez a "lex X" ez egy elnevezés, egy propagandafogás. el szokták nevezni a törvényt indítványozóról is, újabban pedig arról a személyról, akit megcéloztak vele, akár pozitívan, akár negatívan.
ezt a dolgot nem a Le Monde találta ki, még csak nem is az MSZP.
azt meg kár tagadni, hogy az egész dologban egy fontos szempont volt Simor megtörése. a Fidesz végül is szintén Simorral példálózott, és nem másokkal. Simor fizetéséről papolt Szijjártó, nem a többiekéről. így volt-e? akkor meg, mi a kifogsás, ha ezt átveszi a Le Monde?
Helga | 2010. július 23. | 14:25:28
Moderálási alapelvek- komment törölve -
math | 2010. július 23. | 14:25:21
"Tehát nyugodtan el lehet hagyni a sajnálkozást, és már most a következő választást várni epekedve... Sok víz lefolyik még addig a Dunán..."
sajnos, és még egy pár korona is talán.:)
sajnos ezt jól el k..ták a magyar szavazók négy évig.
math | 2010. július 23. | 14:23:26
Helga: neked mit mond az eszed akkor, amikor a Washington Post, a FT, a FAZ, a Le Monde és még sok más újság ugyanazt mondja? Azt, hogy Orbán eszeveszett baromságot csinál.
Mit mond erre az eszed?
Helga | 2010. július 23. | 14:17:42
Moderálási alapelvek- komment törölve -
math | 2010. július 23. | 14:16:07
"szó nincs a többi köztisztviselőről, akikre ugyanúgy vonatkozik, csak ezen állampolgárok problémája valahogy nem számít..."
már megbocs, de ezen állampolgárok problémája a Fidesznek nem számít. hatalmas öngólt rugtál.
Helga | 2010. július 23. | 14:14:41
Moderálási alapelvek- komment törölve -
math | 2010. július 23. | 14:14:41
Helga:
http://www.lemonde.fr/depeches/2010/07/21/la-hongrie-n-a-pas-besoin-d-un-nouveau-pret-du-fmi-premier-ministre_3214_236_43017434.html
ez az? nos, nem akarom végigbogarászni, mi ebben a csúsztatás? az eleje elég tényszerű.
venember | 2010. július 23. | 13:54:13
Helga | 2010. július 23. | 13:42:33
Hmmmm...
"Olvastam a Le Monde cikkét eredetiben. Nagyon szeretem azt az újságot, valóban "mértékadó". De amit OV-ről és a Fidesz-ről összehordott ..."
Most mértékadó vagy nem mértékadó? Ha mértékadó, akkor amit ír, az a mérték. Vagy csak akkor mértékadó, ha azt írja, ami a mi véleményünk?
"tele csúsztatással, totális tévedésekkel..."
Talán, ha hallhatnánk valamit fordításban ezekről (nem mindenki tud franciául), akkor meg lehetne vizslatni a dolgot. De így csak arra tudunk gondolni, hogy mértékadó az újság, csak az olvasó félreértette. Vagy jól értette.
Helga | 2010. július 23. | 13:42:33
Moderálási alapelvek- komment törölve -
venember | 2010. július 23. | 13:26:45
héron | 2010. július 23. | 12:17:19
"igaz vallomás" - egy újságírói alcím, bevezető mondat. A folytatását is el kell olvasni, erről szól az egész cikk és az összes komment, így szól:
"Az elmúlt három hónapban az ellenzéket demokratikus díszletként használva magára szabta a közjogi és a politikai rendszert. "
A főcím meg ez:
"Orbán Viktor az elmúlt hetekben végképp berendezkedett"
Szóval, maradjunk a tárgynál, ílymódon a hozzászólás off-topic. Minimum...
libertyMUC | 2010. július 23. | 13:12:47
tanker | 2010. július 23. | 11:20:25
“A levegőben benne van,hogy tényleg forradalmi változás lesz(van”
Mondd, hol van itt "forradalom2???? A cefrében esetleg, oda megérkezhetett – jó áron – a zormány pálinkás “forradalma”. De más? KORMÁNYVÁLTÁS az volt. de az ormánykormány ármányos: amihez hozzányúl abból botrány van, itthon és külföldön is. Eddígi leggyengébb és legtaplóbb miniszterelnökünk. A változás is kérdéses, de ha van, akkor az irány lenne a fontos. Eddíg pedig csak rosszabbra fordult minden…
ha eszedbe jut valami pozitívum kiváncsian hallgatlak.
héron | 2010. július 23. | 12:17:19
"élt azzal a lehetőséggel, amit a sors az MSZP, illetve az SZDSZ teremtett számára"
igaz vallomás
innen kell indulni a ballib megújulásnak
Önkritika. Most egy ideig csak annak van helye, aztán a Fidesz tesz róla, hogy elhomályosítsa a bűnöket, de bevallás nélkül nem hiteles.
weiner | 2010. július 23. | 12:12:02
erdi
Köszönjétek meg Fletónak, Veressnek, Drazsénak, Szekeresnek, Ildikónak, Mónikának... Nélkülük nem történhetett meg volna mindez.
Ebben igazad van. Kérdés csupán az, hogy egy sikertelen kormányzás feljogosít-e bárkit a rendszerváltáskor kialakított intézményrendszer kiforgatására, forradalomra, házilagos alkotmányozásra és a demokrácia alapjainak a szétverésére.
Látható, hogy a rendszerváltó kerekasztalnál kialkudott demokratikus rendnek a 2/3-os törvénykezés volt az egyik fő garanciális eleme. Ezzel visszaélni magának a demokráciának a felszámolását jelenti itt és most. Bár ez a folyamat a kezdeti stádiumban van, de határozottan felismerhető az iránya.
weiner | 2010. július 23. | 11:53:23
Munkdzuk
nincs sok alternatíva: vagy "mi" vagy "ők"
Mondhattad volna közérthetőbben: „Aki nincs velünk, az ellenünk van.”(Kiskopasz)
erdi | 2010. július 23. | 11:46:33
Mi van szocik-libsik, savanyú a szőlő?! Köszönjétek meg Fletónak, Veressnek, Drazsénak, Szekeresnek, Ildikónak, Mónikának és az egáész mocsokos szoci veeztésnek. Nélkülük nem történhetett meg volna mindez (ami egyébként a legjobb ami az oszággal történhet.
Ha meg nem tetszik lehet menni Szlovákiába (vigyétek magatokkal a fenti brigádot is)
Csááá
kuszi42 | 2010. július 23. | 11:23:51
Abban az esetben,ha a csuti vezérnek olyan körülmények közt kellene kormányozni,mint elődjének vajjon mit csinálna ? Könnyű igy,hogy mindenhol az ő vazallusai vannak . Ugyanis nem az a legény aki adja,hanem aki állja.
Különben ez az esztelen gőg, hazugság gyomorforgató.
venember | 2010. július 23. | 11:21:28
Cilla | 2010. július 23. | 10:46:06
"...
Az jó lenne, ha a képviselőket vissza lehetne hívni, mert akkor már 2006-ban visszahívták volna a szoclib képviselők többségét - és most jobb lenne az ország helyzete :)"
Lehet, de a helyzet nem ilyen egyszerű. Akkor ugyanis azzal érveltek, hogy minden párt állandóan élne ezzel az eszközzel és ez instabilitást eredményez. És ez részben igaz is, mert a képviselők állandó cserélgetése akadályozná a törvényhozási munkát (meg egy csomó többletköltség). De itt szerintem a füdővízzel együtt kiöntötték a demokratikus gyereket is, mert biztos lehetett volna olyan korlátozást találni, ami ezt lehetővé tette volna (pl. magas részvételi és/vagy szavazati arány).
És van egy másik gond is: a jelenlegi eljárásban az OVB tagjait a FIDESZ nevezi ki... MOST hogyan lehetne visszahívni mondjuk egy FIDESZ képviselőt (elég sokan vannak, biztos akadna "rátermett"... :) ).
Hát ez az, nyuszómuszó, már bocsánat a reklmában elhangzött szövegért, de ideillik.
tanker | 2010. július 23. | 11:20:25
Tisztelt Tóth Ákos!
A levegőben benne van,hogy tényleg forradalmi változás lesz(van)!Sokan kétségbe vonták(kiröhögték),ezért pont ugyanennyien el fognak képedni!
Csaba39 | 2010. július 23. | 11:08:10
" Igen! Igen! Nem ! Nem! " hallatszanak a pártok által megbízott " kötelező szavazást hirdető" bekiabálások a parlamenti szavazások előtt. A televíziót nézők meg kapkodják a fejüket, nem értik, miért kell ily módon gyakorolni a frakciófegyelmet.. Így volt ez szokásban,- mondhatjuk: semmi sem változott. Azért azonban voltak változások. A kétharmados többség önbizalmat hozott a kormánykoalíciónak, amit lehet jó, nemes,- de lehet rossz célra fordítani. Orbán Viktor miniszterelnök is megváltozott. Emlékszünk arra, hogy amikor Orbán Viktor 2006. január 20-án Egerben, a választási kampányban azt mondta többek között: " Egyszer tanultam Horn Gyulától valamit, sőt, igazán két dolgot is tanultam tőle. Az egyikről már beszéltünk, úgyhogy ezt most csak megemlítem a becsület kedvéért, vagy a tisztesség kedvéért, ugyanis ő volt az első olyan miniszterelnök, aki vett egyszer egy nagy levegőt, és az egyik adófajtára azt mondta, hogy azt most radikálisan csökkenteni fogom. És a társasági nyereségadót 36 százalékról levitte 18 százalékra...- De a másik dolog, amit tanultam az elődömtől- ha szabad így fogalmazni - Horn Gyula miniszterelnök úrtól, az a miniszterelnöki vitán volt 1998-ban. Akkor mondta ő azt a mondatot, amit most ide valónak érzek, az otthonteremtés ügyében azt mondta nekem, hogy ami nem romlott el, azt nem kell megjavítani. És rájöttem, hogy igaza van! '
Nos, azóta megváltozott Orbán Viktor. Más lett. Más lett a politika is. Sajnos...
JoGabor | 2010. július 23. | 10:58:11
Gyengébbek kedvéért: a maffia (= magyar politikai osztály) a legalsóbb néposztály szervezete: az eléggé gátlástalanok itt találják meg a felemelkedés egyetlen útját. De aztán hiába hordanak háromrészes Armani öltönyt, és pöffeszkednek a parlamentben, szolgák maradnak: lelkületükben, hitvány értékeikben, és főként viselkedésükben.
Ez van.
loewe | 2010. július 23. | 10:56:12
Az, hogy idáig jutott az ország, az elmúlt 20 év hibáinak, tehetetlenségének, a mindenáron hatalmon maradás miatti osztogatásnak, az elmulasztott reformoknak a következménye. Ebben a legnagyobb felelősség Antall Józsefé! Ha itt is lett volna elszámoltatás, felelősségre vonás, közhatalomtól való eltiltás, mint több volt szocialista országban, akkor most előrébb lennénk, és az ország is stabilabb helyzetben lehetne.
De persze lehetünk utolsók is, és marakodhatunk a mocsárban...
JoGabor | 2010. július 23. | 10:51:05
„Ha a közösségben a szolgaság [szolga típus]uralkodik, az emberiség az értékek rendjén kívül áll; léte olyan, mint a meg nem születettség egy neme: visszasüllyed az anyag elfeledettségébe és sötétségébe. […] Az egyes embernek a legnagyobb erőfeszítésébe kerül világosan gondolkozni. Ami a hierarchikus közösségben természetes és magától értetődő: az értelem, itt most kivételes lesz. Az értelmes ember itt a közösséggel szemben áll, mert a közösség homályban él, az értelem világosságát nem fogja fel […] A szolgaságnak a lélek tudattalan állapota felel meg, s ha a szolgaság uralomra jut, a lélek tudattalansága sorshatalommá lesz.”
„Az emberiség meg nem akkor boldog és nyugodt, ha szenvedélyek tépdesik, ha anyagiassá válik, nem akkor rendezett, arányos, kiegyensúlyozott, ha tudattalan erők marcangolják, hanem akkor, ha a világos értelem kormányozza. Éppen ezért józan dolog az értelemre hallgatni: az értelmes ember vegye át a vezetést, a tevékeny ember kormányozzon, a gazdasági ember maradjon a gazdaságnál és gyarapodjon, a szolgaság pedig szolgáljon. Ez így megfelel a világ egyetemes rendjének, nemcsak a közösségben, hanem az egyéni ember sorsában, a lélekben, a morálban, az államban, a fémek között, és az ideák világában. A közösség rendje a világ meg nem változtatható értékrendjén nyugszik: ez a hierarchia.”
Hamvas Béla: Scientica Sacra, VI. könyv (A király és a nép) Életmű kiadás 9. kötet, Medio Kiadó 1995.
Cilla | 2010. július 23. | 10:46:06
Moderálási alapelvek- komment törölve -
venember | 2010. július 23. | 10:36:52
4. Még 1x: minden választást a választók döntöttek el, érvényes volt. ÉS akkor vissza lehetett hívni a képviselőket (benne volt a piszkosmocskos szocialista Alkotmányban, volt is rá példa 89-ben, de a demokratikus alkotmányozás során és jegyében 89-ben kivették...). Hmmm?
5. Az utóbbi 20 évben levitézlett miniszterelnökeink mindegyike visszavonult az élvonalbeli politizálástól (ha meg nem halt, mint szegény Antall József), amikor kitelt a becsülete, egy kivételével... ki is volt az?
De az igaz, hogy jobb :) kormányzás esetén kedvezőbb eredmény születhetett volna az elvtársurak részére. Bár 8 év még egy házasságban is sok idő, nemhogy a politikában... :)
Na, ez már hossabb, mint az eredeti cikk, jó lesz abbahagyni... :))
venember | 2010. július 23. | 10:34:20
Cilla | 2010. július 23. | 09:46:52
Hát ezt szokásommal ellentétben megválaszolom, mert némi problémákat látok a szövegben:
1. A "bunkók" szót használni nem helyes, különösen nem helyes egy vitában valakinek a személyével foglalkozni a véleménye helyett.
2. Van különbség és egyezőség a mostani és a régebbi helyzet között: itt is, ott is ugyanakkora a hatalomkoncentráció, most is Afganisztánba kell menni, meg akkor is, ott is volt többes jelölés meg itt is (emlékszünk a Népfrontra), de most a párt jogosítványai nincsenek az Alkotmányban deklarálva. De láthatóan így is megy a dolog. Ezen kívül akkor sem volt kötelező elmenni szavazni és ez nem is volt köztudott. Ezzel szemben akkor is volt 95 %-os aránnyal nyert választás (azt is a választók döntotték el, nem pl. a bíróság) és akkor is azt mondták, hogy ez milyen rohadt demokratikus és persze így mindenre van jogunk... hmmm? Úgyhogy a demokratikus jelleget nem a % határozza meg.
Mozgóurnás csapat: ha így volt, szemétség, de mint említette, úgyse volt jelentősége, nemde? Én viszont olvastam egy olyan perről, ahol nemrégiben kocsival szállította egy párt a szavazókat a szavazóhelyre és megmondták nekik, hogy kik szállították úket és ugye tudják, hogy kire kell szavazni... A bíróság azzal vetette el a beadványt, hogy senki se látta, hogy a fülkében hová tették az X-et... ma már fejlettebbek a módszerek.
4. Még 1x: minden választást a választók döntöttek el, érvényes volt. ÉS akkor vissza lehetett hívni a képviselőket (benne
Cilla | 2010. július 23. | 09:46:52
Moderálási alapelvek- komment törölve -
venember | 2010. július 23. | 09:44:51
Mekmörfi | 2010. július 23. | 09:13:31
"A cikk sarkosan fogalmaz, de sajnos csupa igazságot ír, amelyet - mint Medve mondja - nehezen fogadja el a tömegember, mert akkor magáról állítaná ki a diliflepnit. Mégpedig tömegesen."
Hát ez nem teljesen így van... :)). A tömegember mindig kiállítja magáról a diliflepnit - utólag. 2006-ot kivéve (amikor Vityesz a választások előtt hátradőlt, hogy ez már meg van nyerve, aztán mégse) a választók mindig ítéletet mondtak az aktuális 4 év (most 8, de ez már télleg marha sok volt) politikai és kormányzati teljesítményéről.
Az meg, hogy nekünk miért vannak ilyen vezetőink, elitünk, Alkotmányunk, stb-stb., már egy újabb cikk témája, ha megjelenik, majd ott is jól hozzászólok, hogy mindenki, akinek nem volt ideje Vityeszt meghallgatni, megtudja, hogy mi az igazság... :)).
Mekmörfi | 2010. július 23. | 09:13:31
A cikk sarkosan fogalmaz, de sajnos csupa igazságot ír, amelyet - mint Medve mondja - nehezen fogadja el a tömegember, mert akkor magáról állítaná ki a diliflepnit. Mégpedig tömegesen.
Ennek ellenére, a demokratikus díszletek között, ilyen díszletekre emlékezhetnek azok, akik a kádári egypártrendszer performanszát élvezhették, most mindannyian - mindannyian - tanúi lehetünk az egypárti demokrácia virágzásának.
A "mindannyianba" bele kell értenünk a "tömegembert", de azt is, akit az orbáni "tömegkommunikáció" irritál, pusztán azért, mert nemcsak az "igazi", de a politikai "Henkel mosóporra" sem izgul rá.
Nem hiszem, hogy a nemzeti színekre pingált TV-shopokban vásárolt nacionálgagyi tesz pontot évszázados, de minimum 8 éves szenvedéseinkre.
Mundzuk | 2010. július 23. | 08:59:52
emo ("A 94-98 közötti időszakban , most látjuk csak igazán, visszafogottan, a demokratikus elveket szem előtt tartva kormányzott a koalíció!")
Hogyne..:)
bokrostól suchmannon át tocsikig...:P
medve1942 | 2010. július 23. | 08:57:48
"A világ összes urai, az összes vallás és birodalomalapítók, az összes vallások apostolai, a kiváló államférfiak és szerényebb körben a kisebb emberi közösségek egyszerű főnökei mindig öntudatlan pszichológusok voltak, kik a tömeglelket ösztönszerűleg és gyakran nagyon jól ismerték; és mert nagyon jól ismerték, könnyű szerrel felülkerekedtek." (Gustave le Bon, A tömegek lélektana, 1913)
A "magyar" nem "hülye", csak szavazó, tehát tömegember.
venember | 2010. július 23. | 08:50:12
Mundzuk | 2010. július 23. | 08:06:31
"De ez nemrégiben már volt és nemigen vált be."
"Mire gondolsz? A 94-98 közötti mszp/szdsz kétharmadra?
Az tényleg nem vált be..."
Nem, az egypártrendszerre gondoltam, 1948-1990.
A többire "no comment".
Suttogó | 2010. július 23. | 08:49:56
Mundzuk
Nem kell ennyire elfogultnak lenni, amit most csinálnak az az ország kárára van, és kicsit sem demokratikus. az igaz, hogy rákurtak sokan, de most még többen rá fognak, mert aki rájuk szavazott az sem akart diktatúrát, márpedig ez itt most már tényleg az.
demo | 2010. július 23. | 08:23:10
Mundzuk | 2010. július 23. | 08:06:31
Hiába véded a védhetetlent!
A 94-98 közötti időszakban , most látjuk csak igazán, visszafogottan, a demokratikus elveket szem előtt tartva kormányzott a koalíció!
Rossz a példa, mert ég és föld a két időszak kultúrája, és önmérséklete és demokratikus szemlélete!
A Fidesz 56 nap alatt több kárt okozott a magyar gazdaságnak, demokráciának, az ország jóhírének, az alkotmányosságnak, mint 20 év alatt bármely más kormány.
Az embet kapkodja a fejét a sok nemzetközi kritika láttán!
Ennyire vak vagy, és elfogult?
És hazudsz ha azt állítod, hogy a választók ezekre az intézkedésekre adtak volna bármiféle felhatalmazást! Ennyire nem hülye a magyar! Csak ti hiszitek azt!
Mundzuk | 2010. július 23. | 08:06:31
"De ez nemrégiben már volt és nemigen vált be."
Mire gondolsz? A 94-98 közötti mszp/szdsz kétharmadra?
Az tényleg nem vált be...
Az is igaz viszont hogy ők nem is kértek előre felhatalmazást a választóktól a kétharmadra..hanem a választások után álltak össze, a polgárok legnagyobb megdöbbenésére.
Ellenben a mostani kétharmados Fidesz/KDNP esetében mindenki számára
viéágos volt hogy a tét a kétharmad.
Az ellenzék is ezzel, illetve ennek rémével kampányolt.
Rákúrtak: a nép nem rémült meg.
Sőt, ahogy a Medián júliusi adatait nézzük, április óta még kevésbé...
venember | 2010. július 23. | 07:46:17
Namármost:
A jelenlegi alkotmányos berendezkedés számos intézményt hozott létre annak érdekében, hogy lehetőleg kizárja egy csoportosulás teljhatalmát a teljes demokratikus intézményrendszer felett, mert az onnan már nem demokrácia, hanem diktatúra. Comprende?
És itt van a FIDESZ (és a mi) legnagyobb problémánk is; túlnyerték magukat, bár ez most még kevéssé zavarja őket (és minket), mert még vannak álbaloldalinak beállítható emberek, akiket bizonyos helyekre kinevezve meg lehet őrizni a demokrácia látszatát. De ezek egyre kevesebben vannak.
A köztársasági elnök, a Parlament, az ÁSZF, az Alkotmánybíróság, a média és az Önkormányzatok uralása (soroljuk a neveket?) olyan túlhatalomhoz vezethet (mert azt senki se akarja önszántából visszaadni), ami kétségeket ébreszthet. Most ne beszéljünk a bíróságokról és az ügyészségekról, mert ezek a friss dolgok, nem akarok másról vitát nyitni.
És ez nem a Societas problémája, hanem a mienk. Vagy a mienk lesz hamarosan, kivéve, ha mindenki egy párt tagja lesz. De ez nemrégiben már volt és nemigen vált be.
venember | 2010. július 23. | 07:44:59
"valamint a pártok általi közhatalom-gyakorlás tilalmáról..."
Na ezt vesézzük egy kicsit, mert a szöveg érdekes! A pártok ugyanis közvetlenül nem gyakorolhatnak közhatalmat, de azt semmi sem tiltja, hogy egy pártkatona bármilyen tisztséget betöltsön a köztisztviselők (+bíróság, rendőrség) egy köre kivételével.
Magyarul: az alkotmányalkotók a rossz példából okolva ki akarták zárni a pártokat a közvetlen hatalomgyakorlásból. De - ahogy már mi szoktuk - pont az ellenkezőjét értük(ték) el.
Folyt köv.
venember | 2010. július 23. | 07:43:52
Ide is berakom mert igazából ide illik:
Kis pártalkotmányjogászat:
"Mint láttuk, a mai magyar alkotmányszöveg is a pártoknak a közvetítő
szerepére helyezi a hangsúlyt, már önmagában azzal is, hogy a pártoknak az
egyesülési szabadságról szóló 63. §-ban történő megemlítése mellett a
részletes szabályokat az általános rendelkezéseket tartalmazó I. fejezetben
helyezte el. A 3. § a pártalapítás szabadságának deklarálása mellett szól a
pártoknak a népakarat kialakításában és kinyilvánításában való
közreműködéséről, valamint a pártok általi közhatalom-gyakorlás tilalmáról,
illetve a pártok és a közhatalom szétválasztása érdekében szükséges
összeférhetetlenségi rendelkezések törvényi szabályozásáról.[iii]
Ezzel a szabályozási megoldással az alkotmányok a pártokat az állam és a
társadalom közé helyezték el, tehát nem ruházták fel közhatalmi
jogosítványokkal (sőt ezt kifejezetten megtiltották, mint a magyar
alkotmány), de általában határozottan megkülönböztették őket a hagyományos
egyesületektől. Ez azt is jelenti, hogy mind a külső mind pedig a belső
értelemben vett pártalapítási szabadság tekintetében sajátos szabályok
érvényesülnek a már tárgyalt külső és belső egyesületi joghoz képest."
http://alkotmanyjog.jogiforum.hu/curriculum/chapter/1200/heading/1211/
level2/1211
Gyurka46 | 2010. július 23. | 07:39:35
A tárgyilagosság kedvéért: Orbán Viktor diktátori hajlamai világosakká válta 1998-2002 között, amióta pedig teljhatalma lett, mindenre rátelepedett.
Az nem gond, hogy a kormány és minden fontos állami szerv vezetőgárdáját lecserélte, de ő az állam ellenőrző szervezeteinek vezetését is saját híveire váltotta, a médiát úgy szabályozta, hogy a szolgálatába álljon, a választások körülményeit a FIDESZ-re szabta (körzetek átrajzolása, a felkészülés időtartamának lerövidítése).
O.V. tényleg olyan változásokat vitt keresztül 56 nap alatt, amire 20 éve nem volt példa.
Ilyesmi utoljára több mint 60 éve történt velünk, amikor Rákosi (1948-49-ben) átvett minden hatalmat.
thurvj97 | 2010. július 23. | 07:38:05
Örvendj Magyarország! A mini Duce megérkezett! Ezt akartad? Most megkaptad!!
Mundzuk | 2010. július 23. | 04:19:44
A tárgyilagosság kedvéért: Orbánnak nem is adnak más választást.
Ahol az ellenfél bevallottan " Sztálingrádra" készül...ahol IMF-el, EU-val próbálják zsarolni..ahol újra elindult a 98-02 között már ismert hazai és nemzetközi médiahadjárat...
ott nincs sok alternatíva: vagy "mi" vagy "ők".
Kiflikutya | 2010. július 23. | 00:44:14
A Fidesz-kormány gúzsba kötve táncol a konvergencia-program és a Nemzetközi Valutaalappal kötött szerződés miatt - mondta Stumpf május végén.
Mikor és mit lép (táncról nem lehet szó)Magyarország erre a hibátlanul működő, tökéletesen antidemokratikus brndezkedésre?????????????????????????????
Kiflikutya | 2010. július 23. | 00:33:06
Stumpf sem elemzi okosan többet övéi hibáit.
Kár. Azt, aki volt, még szeretni is lehetett (mínusz 4 év kancelláriaminiszterség, amikor főnökéhez festette magát).
Kár, kár, kár. Dehát kell a magas nyugdíj, mindegyiknek, egyik sem mondott nemet még a mégoly képtelen felkérésre sem.
Kiváncsi vagyok, lesz-e különvéleménye. Nota bene közröhej, hogy mától alkotmánybírát tisztelhetünk az arra minden kritériumnak meg nem felelő, az alkotmányjogban teljességgel járatlan, kezdő, nívós politológus személyében.
|