belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. február
11. szombat

Orbán hatalomgyakorlása: A miniszterelnöknek van parlamentje

Gyors, határozott korszakváltás történik – nyilatkozta tegnap Lezsák Sándor, a parlament alelnöke az Országgyűlés rendkívüli ülésszakát értékelve. Ennél azonban több történt: bebizonyosodott, hogy valójában a miniszterelnöknek van parlamentje. Egyetlen esetet leszámítva minden úgy történt eddig, ahogy a kormányfő akarta.

Csuhaj Ildikó| Népszabadság| 2010. július 24. |95 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

venember | 2010. augusztus 12. | 12:55:33

Hamilkár | 2010. július 25. | 12:55:30

"Paragrafus: OK, akkor most ugyanilyen kimerítően légy szíves Cserni bíró ténykedését is bemutatni, miután láthatóan otthonosan mozogsz bírói berkekben."

Biztos nem ér rá. Addig is becsatolná valaki Cserni bíró Gyurcsány Ferenchez vagy Bajnai Gordonhoz írt levelét? Én se a bíró urat, se a levelet nem ismerem.

<Bérkommentelők, sértegetők, véleményeket tényként megfogalmazók, folyton másról beszélők kíméljenek.>

vakablak | 2010. július 25. | 17:20:30

Többször szóba került Lenin Állam és Forradalom c. könyve (1917). Én sem olvastam, de most tényleg el fogom. Antikváriumokból számtalan helyen megszerezhető, elég csak ráguglizni. Magyar nyelvű letölthető változatot nem találtam, de angol és német nyelven több helyen így is olvasható.

Angolul:
- http://www.marxists.org/archive/lenin/works/1917/staterev/
- http://www.cym.ie/documents/State_Rev.pdf

Németül:
- http://www.marxists.org/deutsch/archiv/lenin/1917/staatrev/

Hamilkár | 2010. július 25. | 12:55:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

paragrafus | 2010. július 25. | 12:42:53

Műsorvezető: - Na hát akkor eddig a levél. Elnök úr hogyan szerzett tudomást kollegájának Orbán Viktor internetes honlapjára írt üzenetéről, had kezdjem ezzel.

Sisák Péter: - Jó estét kívánok, tisztelettel köszöntöm a kedves televíziónézőket. Egy ismerősöm hívta fel rá a figyelmemet, és én ezt követően megtekintettem saját számítógépemen a honlapot és megállapítottam, hogy az üzenet valóban elhelyezésre került rajta.

Műsorvezető: - És ez egy létező személy, azt is gyorsan regisztrálta.

Sisák Péter: - Létező személy a Miskolci Városi Bíróság bírájáról van szó.

paragrafus | 2010. július 25. | 12:41:07

Elnök úr, mielőtt felteszem az első kérdést, a rend meg a tisztesség kedvéért had olvassam fel az Ön kollegájának a teljes levelét, nem lesz ez nagyon hosszú, hogy aztán úgy tudjunk róla beszélgetni, hogy minden kitétel latbaessék. Jó?

Levél:
"Tisztelt Miniszterelnök Úr!
Először is engedje meg, hogy gratuláljak ahhoz az eredményhez, amit az első fordulóan sikerült elérnie! Sajnos szülővárosom (Miskolc) nem a változás mellett van, és emiatt szégyellem is magam. Örülök, hogy még remény a győzelemre!

Nagyon szurkolok egész családommal együtt, és sokat imádkozunk azért, hogy égiek is segítsék Elnök Úr munkáját és támogassák Önt!
Bíróként dolgozom, így sajnos tevékenyen nem támogathatom Elnök Úr munkáját, de a fiaim révén a kampányban is igyekeztünk segíteni. Szakterületem a büntetőjog, és ebben örömmel segítem Elnök Úr munkáját. Természetesen névtelenül
és szakmai alapon.
A szívünk Önökért dobog!
Kérem, soha se adják fel, mert sok-sok olyan ember is él ebben a hazában, akiknek Önhöz hasonlóan fontos a haza és a nemzet!
Isten kísérje a további kampány során!..Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!

Tisztelettel Dr. Szabó József"

http://www.atv.hu/friderikusz/?q=node/207

paragrafus | 2010. július 25. | 12:37:31

Hamilkár | 2010. július 25. | 11:22:00
......Ezért konklúziódnak, hogy "Sőt, úgy néz ki, hogy Orbánnak már bírósága is van." csak a premisszái hiányoznak...



No, azért nem egészen. A bírák erős többsége jobboldali érzületű.
Ráadásul Orbánnak már korábban is sok bíró híve volt. Egy konkrét példát hadd említsek:

A törvény szerint a bírák életmódjukkal, magatartásukkal nem sérthetik, vagy veszélyeztethetik a hivatali tekintélyüket. Tudja ezt az a miskolci bíró is, aki az Országgyűlési választások első fordulója után nyilvános levelet írt a Fidesz elnökének, Orbán Viktor internetes honlapjára.

Tisztelt Miniszterelnök Úr!

Bíróként dolgozom, így sajnos tevékenyen nem támogathatom Elnök Úr munkáját, de a fiaim révén a kampányban is igyekeztünk segíteni. Szakterületem a büntetőjog, és ebben örömmel segítem Elnök Úr munkáját. Természetesen névtelenül és szakmai alapon.
A szívünk Önökért dobog! ..Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!

Műsorvezető: - Akkor innen folytatjuk elsőként a szóban forgó miskolci bírót szerettük volna természetesen megszólaltatni, vele napközben telefonon beszéltem is, de végül nem kívánt ő a nyilvánosság elé állni. Viszont készen áll kérdéseimre felelni az illető hivatali főnöke Sisák Péter Borsod megyei Bíróság elnöke, őt látják, őt kapcsoljuk most Miskolcról.

Elnök úr, mielőtt felteszem az első kérdést, a rend meg a tisztesség kedvéért had olvassam fel az Ön kollegájának a teljes levelét, nem lesz ez nagyon hosszú, hogy aztán úgy tud

manipul | 2010. július 25. | 11:28:32

A szerző ha nem is manipulál, de nem nyugtalan attól, hogy tévedésben hagyja az olvasót.
A parlament és párt teljesen két eltérő mező, más játékszabályokkal, eltérő jogokkal és eltérő felelősséggel.
A "nagybetűs" rész a parlamentre az apróbetűs pedig a pártra vonatkozik. Az "apróbetűs" kifejezés általában ugyanannak a jogviszonynak egy részét magyarázza, módosítja. Jelen cikkben nem, tehát nem apróbetűs, hanem egyszerűen más.

„Már másodszorra kell korrigálnom magát. Bihari Mihályt és Stumpf Istvánt nem Orbán Viktor miniszterelnök úr jelölte alkotmánybírónak. A nálam lévő íveken Lázár János és Harrach Péter frakcióvezetők aláírása szerepel.”

Az apró betűs rész mindehhez: Szijjártó Péter miniszterelnöki szóvivő a „javaslatoknál” emlékeztetett arra: a Fidesz - Magyar Polgári Szövetség alapszabálya a párt elnökének biztosít jogot a személyi javaslatok megtételére.

Hamilkár | 2010. július 25. | 11:22:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

győri | 2010. július 25. | 11:03:03

Moderálási alapelvek- komment törölve -

paragrafus | 2010. július 25. | 10:38:19

2.
A június 23-i tárgyaláson kiderült: Dr. Felföldi Anikó március 29-én bejelentette az ügyben az elfogultságát, amely nincs összefüggésben a vádlott és védője által benyújtott elfogultsági indítványokkal. A bírónő a perrel kapcsolatban írásbeli nyilatkozatot tett. E szerint 2010. február 20-án találkozott dr. Hrabovszki Zoltán bíróval, aki szóba hozta ezt a becsületsértési ügyet. „Elmondta, hogy ismeri annak részleteit, mivel azt a vádlott védője, dr. Czira Enikő - aki a feleségének a rokona - elmondta neki". Dr. Hrabovszki ekkor kifejtette: „Álláspontja szerint meg kellene szüntetnem az ügyet. Felajánlotta, hogy hasonló tárgyú ügyekben hozott ítéleteket küld a bírósági e-mail címemre, amit meg is tett. Ezt követően dr. Czira Enikő ügyvéd a bírósághoz 2010. március 19-én érkezett beadványában kifejtette, hogy miért kellene megszüntetnem az eljárást, és csatolta beadványához a Fővárosi Ítélőtábla ítéletkiadmányát, mely ítéletet előadó bíróként dr. Hrabovszki Zoltán hozott. A fentiekre tekintettel, az igazságszolgáltatás pártatlanságának megőrzése érdekében bejelentem az elfogultságomat."

http://www.es.hu/?view=doc;26399

paragrafus | 2010. július 25. | 10:37:12

Sőt, úgy néz ki, hogy Orbánnak már bírósága is van. Íme:

Hrabovszki Zoltán, a Fővárosi Ítélőtábla büntetőbírája kéretlen tanáccsal megpróbálta befolyásolni dr. Felföldi Anikót, a Monori Városi Bíróság egyik fiatal bírónőjét, hogy szüntessen meg egy évek óta zajló becsületsértési ügyet, amelyben a vádlott Czira Szabolcs, fideszes országgyűlési képviselő, Nagykőrös polgármesterének a felesége. A vádlott védője Czira Enikő ügyvéd, a polgármester húga, aki rokona Hrabovszki bíró közjegyző feleségének. Dr. Felföldi Anikó az igazságszolgáltatás pártatlanságának a megőrzése érdekében elfogultságot nyújtott be, és júniusban leadta az ügyet, amely a tények ismeretében nem tűnik bonyolultnak. A Legfelsőbb Bíróság álláspontja szerint nem indokolt vizsgálatot indítani az ügyben.

kismagyar-félsz | 2010. július 25. | 10:26:39

nablaquadrat | 2010. július 25. | 09:25:47
Pont én nem vagyok híve a múltak mentségként való felhasználásának, erről többször írtam, de ezzel az arannyal nem azonos dimenziókat vet össze. Az én max. 1,5 évem az éppen leköszönt és szidott kormánnyal és a jelenlegi - már két hónapja aktív - kormánnyal (ami szintén szereplője volt 1,5 éve is a hazai politikának) nem tekinthető a mai Mo. szempontjából - annak aktuálpolitikai és elismerten rövidtávú eseményeivel - relevánsnak egy 76 éves világgazdasági értéktény. Én nem szeretek licitálni, csak felhívtam a figyelmet egy tényre, egy törésre, egy változásra, ami kísértetiesen egybeesik a kormányváltással.

pongojo | 2010. július 25. | 09:42:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nablaquadrat | 2010. július 25. | 09:25:47

@ kismagyar-félsz | 2010. július 25. | 09:14:31

"MOST 285 (275 fölött 3 hónapja). Ez tény."

Az is tény, hogy
"1933-ban 1 uncia arany = $20 USD
2009-ben 1 uncia arany = $950 USD".

Itt olvasható:
http://www.ertekalloarany.eu/

nablaquadrat | 2010. július 25. | 09:19:17

Tisztelt Szerző!

Úgy érzem, meg kell ismételnem az alábbi intelmet Önnek is.

1 sor zorbánozás = 10 új FIDESZ hívő.

Azért annak nagyon örülök, hogy azt a szintén az MSZP kommunikáció fő sodrába került -immáron nyiltan hangoztatott- sztereotípiát, hogy mindenről a választók tehetnek, mert hülyék, Ön -egyellőre- kerüli.
Nem volna célszerű a zorbánozás kerülése is?

kismagyar-félsz | 2010. július 25. | 09:14:31

Hamilkár | 2010. július 24. | 22:27:24
Ha az imf bennfentes infóra játszott - szerinted -, akkor miért utasítottátok ezt el a Kósa-Szijjártó akcióval kapcsolatban?
Lesz 265? Mikor? Ez a mostani fidesz és fidesznyik szólamokban a legszebb, hogy beszélTEK, de minden megfogható határidő, számonkérhető részlet nélkül. 265 VOLT (közel egy éven át jellemzően 272 alatt), MOST 285 (275 fölött 3 hónapja). Ez tény. A lesz ez még 265 is pedig hablaty, amire én azt mondom lesz ez még 295 fölött is október végéig! Tehát hablatyot én is tudok gyártani!

Mekmörfi | 2010. július 25. | 06:36:02

Az Orbán-Schmitt-Kövér szekér olyan, mint a Brezsnyev-Koszigin-Podgornij trojka.

A szekeret pedig egy egész muppet show tolja.

egy niemand | 2010. július 25. | 05:52:00

A FIDESZ EGY KRIPTO BOLSEVIK PÁRT (mindig is az volt)!!! Innen folyik minden, a "fiúk" most a gyakorlatban valósítják meg a bolsevik ideológia alapvetéseit. Pl. minden posztra, a takarítónőtől a köztársasági elnökig, vakhitű "pártkatonák" állítása!!! Aki azt mondja, hogy a 2/3 erre hatalmazta fel őket, annak fogalma sincs a parlamentáris demokrácia mibenlétéről.

Hamilkár | 2010. július 24. | 22:27:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Hamilkár | 2010. július 24. | 22:21:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

JoGabor | 2010. július 24. | 22:10:48

Hamilkár | 2010. július 24. | 21:45:21
szerintem O.V. stílusa nem "a politika", hanem a személyisége része. Ha pedig csak a közönség miatt "játszik rá", akkor egy közönséges ripacs. Mert rendre túlspilázza.
Tegezés: én itt senkit sem tegezek (ahogy nagyapám mondta volt: nem őriztünk együtt libát).
Na, akkor jóccakát.

tiszavirág12 | 2010. július 24. | 22:06:01

Tölem OV azt csinál amit akar a szimbólumokkal, kifüggeszttetheti z iskolákban gondolatait, kötelezöen kirakatba teheti saját képét, nekem tökmindegy. De legyen szives hagyja már hogy szakemberek foglalkozzanak a gazdasággal, mert az már a mi börünkre megy. Bajnai úgy adta át a kormányrudat, hogy 265 volt az euro, most meg 290 közelében jár. Bajnai egy éve alatt sikerült javítani a hitelminösítésükön, a BUX beindult, ismét jöttek a befektetök, az IMF pénz egy részét fel se kellett használni. Most rontottak ismét a hitelminösítésünkön, mert OV nem engedte az IMF-fel a megegyezést, mert neki fontosabb az MNB -be ültetni saját csinovnyikjait mint az ország stabilitása. Pár hónap alatt tönkreteszi azt amit Bajnai nagy nehezen elért. Ez az ami igazán fontos, nem a kettös állampolgárság meg a szólamok.

Hamilkár | 2010. július 24. | 21:45:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Hamilkár | 2010. július 24. | 21:37:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

JoGabor | 2010. július 24. | 21:09:39

Hamilkár | 2010. július 24. | 20:01:33
igen, ez írtam, de ha maga szerint ez a mondat azt jelenti, hogy O.V. tehet az említettek takonygerincűségéről, akkor bizony magának komoly szövegértelmezési gondjai vannak....
Szerintem nem szükséges oroszul megtanuljon - bár szép nyelv és nagy, impozáns kultúra, és magától dicséretes célkitűzés -, Lenin közismert művei könnyen hozzáférhetőek magyarul, az Állam és forradalom nem is hosszú, és manapság nagyon aktuális.
O.V frusztráltságát egy szakpszichológus tudná szakszerűen megmagyarázni. Én csak azt tudom: mindenki felfelé igazodik, ő pedig polgárrá akar válni. (Tehát nem az.) Csakhogy a polgárt nem a vagyona és a külső kinézete teszi, hanem az ethosza, aminek két alapvető alkotóeleme a méltányosság és a mértéktartás. Na, ezek hiányoznak teljesen O.V-ből és a "fiúkból". A primitívre egyszerűsített sablon-gondolkodás (pl. a Jó és a Rossz gigantikus erőinek küzdelme, JézusMária!), és a hozzá tartozó brutális nyelvezet csak ennek a hiánynak a következményei.
Ez persze csak az én személyes véleményem.

jehu | 2010. július 24. | 20:50:28

"Nemzeti vágta" - akadálypályán?
http://jehu.nolblog.hu/archives/2010/07/24/Nemzeti_vgta_-_akadlyplyn/

értelmetlenségi | 2010. július 24. | 20:27:32

Hamilkár | 2010. július 24. | 19:28:45

"És mitől lenne frusztrált OV? "

Attól, hogy két választást elbukott. Attól, hogy Gyurcsány kegyetlenül lealázta őt abban a tévévitában, ország-világ előtt.

Ezt nem lehet nyolc év alatt kiheverni. Mint ahogy a hirtelen nyakába szakadt teljhatalmat sem. Túl nagy a kontraszt, túl nagy a felelősség, és túl nagy a kockázat. Az a hatalmas erő, ami a csúcsra repítette Orbánt, a betonba döngölheti, ha nem felel meg az elvárásoknak, ha nem teljesíti az ígéreteket. Már nem sokáig lehet előzőnyolcévezni, elszámoltatni, a bosszúszomjat kielégíteni. A tömeg ezt hamar megúnja, és ha a cirkusz után nem kap kenyeret, akkor elszabadul a pokol.

Ember (miniszterelnök) legyen a talpán, aki mindettől nem lesz frusztrált.


Rá Dios | 2010. július 24. | 20:18:53

Hamilkár:
Apropo Iljics:
Nem akarok én tippeket adni annak, aki nem léri, no meg van is neki jobb ötlete, de eszembe jut Iljics távirata az első(?) kubányi(?) kozáklázadáskor(?) amelyben a tennivalók iránt érdeklődő helyi vezetőknek ennyit mond:
1. Lázadást leverni
2. Okokat elemezni

Hamilkár | 2010. július 24. | 20:01:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

JoGabor | 2010. július 24. | 19:48:22

Hamilkár | 2010. július 24. | 19:28:45
hol olvasott olyat, hogy a bírák, ügyészek takonygerincűségét O.V. nyakába varrom?
A számítást viszont elvétettem: 5,3 millió helyesen a vesztesek száma.
Nem, nem volt jó az elmúlt 8 év, ennek számos alkalommal hangot adtam itt is, a választáson meg keresztbe húztam át a szavazólapot, és azt írtam tá, hogy tiltakozom az egész politikai osztály és a felhozatala ellen. Ez előre meg is mondtam, itt is, nem sok sikerrel.
Maga csak azt tudja elképzelni, hogy aki Orbán ellenes, az mindjárt szocialista?
Ha megengedi, tényleg, komolyan javaslom, hogy olvasson Lenint. (Könnyebb, mint Hamvas Béla)

Hamilkár | 2010. július 24. | 19:28:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

JoGabor | 2010. július 24. | 19:18:38

Hamilkár | 2010. július 24. | 18:52:29
"Akkor négy év múlva..."

Na, ne, ne pöffeszkedjen az elvtárs. Mi 3,3 millióan, aki nem Orbánra szavaztunk, már le vagyunk győzve. Kicsit taposnak még rajtunk, csúfolnak, megköpködnek, ahogy a fair playt nem ismerő aljanép szokta, aztán annyi. Új ellenség kell, mert ellenség a bolsevikoknak mindig, feltétlenül kell, az meg, más nem lévén, a belső ellenség lesz. Csak nehogy magának is az arcára fagyjon a gúnyos mosoly...

JoGabor | 2010. július 24. | 19:09:09

Hamilkár | 2010. július 24. | 18:52:29
nem, nem Orbán zsenijéről van szó. Ő csak egy igen éleseszű, jó politikai képességű, de frusztrált proli. Parvenü. Nem az a baj, hogy proli, mert mindenki kezdi valahol, hanem hogy frusztrált, bőszült és bosszúálló.
A bírók, ügyészek esetében inkább arról van szó, hogy vezető értelmiségiként jó a helyzetfelismerésük, és amikor megmutatkozott a jövőbeli győztes, rendes takonygerincű csinovnyikként elkezdtek átállni, korábban, mint más közhivatalnokok. Azoknak meg, akik közülük már eleve, '98-tól orbánisták voltak, a szocik 8 éve alatt az ég világon semmi bántódásuk nem történt, sőt.

Hamilkár | 2010. július 24. | 18:52:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Rá Dios | 2010. július 24. | 18:34:16

Elfogy az értelme annak, hogy Orbán Viktor lépéseit egyenként, utólag minősítgessük. Kis idő múlva látszani fog, mire jutottunk vele és akkor azt a csomagot kell minősíteni. Októberben a szavazófülkék "ellenforradalma" még nem fog megtörténni, mert nem lesznek köztudottak a valószínű bajok, nem érhetnek be az esetleges sikerek.
Utána meg: kordonbontás a téren, a lelkekben.

Borszívóügynök | 2010. július 24. | 15:40:06

spicc | 2010. július 24. | 11:10:02

"...egy kis szervezés kérdése, már úgyis megszokták a zsúfoltságot, ki lehet alakítani úgy azokat a magánzárkákat..."

Nincs itt valami ellentmondás? Vagy magán, vagy zsúfoltság!

kismagyar-félsz | 2010. július 24. | 14:55:44

Cilla | 2010. július 24. | 14:02:39
Szerinted mikor lehet majd azt mondani, hogy "Orbán bírósága, rendőrsége, alkotmánybírósága rosszul működik"? Mik lesznek azok a jelek, amikor te is azt mondod, hogy rossz?
Látok némi különbséget egy adott rendszer szerint megválasztott kormány 2/3-os felhatalmazása és a MINDENT MEGTEHET között. Megteheti, hogy visszaállítja a halálbüntetést, és a 2/3 birtokában a szabálysértés büntető tételét nem 150 ezer forintra vagy 45/90 nap elzárásra emeli, hanem halállal rendeli büntetni? Pont az az erkölcsi érzék és össznemzeti érdekkövetés nem működik a fideszben, amit annyira hangoztat. Az igazi esete a bornak és a víznek (16%-os egykulcsos, kis jövedelműeket büntető SZJA kontra adócsökkentés mézes madzagja, harc a fekete munka ellen, és annak megengedése az adórendszeren kívüli jövedelem megalkotásával stb.)

Cilla | 2010. július 24. | 14:02:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kismagyar-félsz | 2010. július 24. | 13:15:26

Folyt. mindössze 15 huf/eur árfoly. növekedéssel számoltam, ha több, akkor persze minden feljebb megy, de az arányok maradnak 30 vs. 150+.

kismagyar-félsz | 2010. július 24. | 13:13:07

Hori | 2010. július 24. | 12:03:09
Az árfolyam április 27-e óta elhagyta az addigi féléves csökkenő sávját, és azóta folyamatosan 10-20 forinttal, tehát 2 hónapja fentebbi szinten tartózkodik. Ez nem kizárólag a kormány hibája, de neki kell megfizetnie, népszerűségvesztés, magasabb állami adósságtörlesztés formájában. Nem kellene ez ellen mindennel tenni? Az export értékének növekedése csak egy a mérleg egyik oldalán.
Tavalyi nagyságrenddel számolva a kivitel-behozatal egyenlegéből az idei második félévre ez az exporton nyerhető árfoly. többlet max. 30 mrd forint körül LEHET ( http://portal.ksh.hu/pls/ksh/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qkt011.html ). Ez a 30 mrd elég érv a dev. hitelek és állami törlesztések növekedésével szemben (ez utóbbira, talán a kockázati felárnövekedéssel együtt, adtak egy 150 mrd forintos becslést, amit bukhatunk)? Ezt tudni fogják a dev. hitelesek, hogy mikortól ment fel a törlesztő (megint).

Hori | 2010. július 24. | 12:03:09

Hatalmas politikai offenzívát vezet Orbán. Az Mszp téved ha azt hiszi ,hogy a devizahitelesek kizárólag a Fideszt fogják okolni.
Az ideológiai baltázások mögött pedig nincs komoly választói tömeg.

JoGabor | 2010. július 24. | 11:53:19

Kedves szerző,
Orbánnak nem csak parlamentje van, hanem bírósága, ügyészsége, rendőrsége, titkosszolgálata, saját közigazgatása, egyszóval országa. Ami történik, azt az én korosztályom ismeri jól, részint a pártállami tapasztalatából, meg az akkori (humánértelmiségieknek) kötelező olvasmányokból (Vlagyimir Iljics Lenin: Állam és forradalom, Vlagyimir Iljics Lenin: A pártról, Sztálin: A leninizmus kérdéseiről, stb.)
A fiatalabbaknak meg Szilágyi Ákos nemrég, a bolsevik alapműveket is felhasználva, egy remek sorozatot közölt a populizmus természetrajzáról az ÉS-ben – de manapság már nem szokás olvasni.
A kormánypárti helyeslőknek minderről láthatóan halvány fogalmuk sincsen, sőt, annyira elítélik a szocik 8 évét – ez önmagában még érthető is, tényleg elítélendő, mert összességében nem vezetett sehová, csak Orbán uralmához -, hogy erre hivatkozva a tőrőlmetszett bolsevik kormányreakciókat egyenesen éltetik. Megfeledkezve arról, hogy egy disznóság elkövetése sohasem igazolja mások disznóságait.
Nagyobb a felelőssége a lihegve csatlakozó értelmiségnek – Nemzeti Kör, PBK, sajtómunkások, tanárok, stb. -, mert róluk eleve feltételezni kellene az értelmet, de láthatóan hiába. Ki is iratkoznak ezzel a szellemi-intellektuális elit köréből, de legyen ez az ő bajuk.
Úgy gondolom, eltart majd egy jó darabig, mire a hablatyoló voluntarizmus lelepleződik, és lassan láthatóvá válik az erőltetett, virtuális kormányzati valóság és a valóság közötti szakadék.

Global Warnning | 2010. július 24. | 11:52:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kismagyar-félsz | 2010. július 24. | 11:42:14

spicc | 2010. július 24. | 11:27:21
T. spicc! Én tényleg nem látok ki a fejemből, kezdem így érezni. A fogyasztásra rakódó (és ilyen típusú) adókat áthárítják a VÉGSŐ fogyasztóra. A bankadót leszámítva mind ilyen típusút soroltam fel. Ezt a szolgáltató SZEDI BE, ÉS FIZETI BE, de a fogyasztó fizeti meg. A bankadó pedig csak azért nem lett fogyasztási típusú (bevétel vagy profit), hogy az otp az új módszer alapján (akár helyesen is, mint szinte egyetlen nemzeti tulajdonú bank - jelzem a tulajdon egy tőzsdei rt-nél nem feltétlenül nemzeti, sőt, tekintve hogy az otp papírjai a legnagyobb tétel a magyar tőzsdén, amit vesz a külföld is, nem is igazán nemzeti tulajdonú) kevesebbet fizessen igazi piaci arányánál). A vizitdíj is fogyasztáshoz kötött díj lett volna. Tényleg én nem értem ezt?

spicc | 2010. július 24. | 11:27:21

bár ez egy naív szakmaiatlan megközelítés, de ajánlom, várjunk kb. 1 hónapot ... és addigra kiderül, hogy egyáltalán az irány pozitív-e?...

kismagyar-félsz | 2010. július 24. | 11:18:09

Global Warning | 2010. július 24. | 11:13:31
Ez nem érv, ez minősítés.
spicc | 2010. július 24. | 11:12:58
Ez pedig sztem téves, milyen bevétel képezi a haszon alapját? A szolgáltatási díj, ez pedig egyelőre még szabadon megszabható, nincs hatósági ár. A szankció, hogy hónapról-hónapra magasabb lesz a bankadó?

kismagyar-félsz | 2010. július 24. | 11:14:40

math | 2010. július 24. | 11:10:17
És mindig tegyük hozzá: ha a huf árfolyam gyengül, akkor többet költünk adósságszolgálatra, tehát több pénzt fizetünk vissza az undorító nyugati-globalo-bolsi bankoknak. OV többet fizet ki az inf-nek is, mint kellett azt tenni az április előtti árfolyamokon. Ki támogatja és tömi az imf zsebét valójában egy kis extra apanázzsal?

spicc | 2010. július 24. | 11:14:39

Ja, már emlékszem, ez a math mindig ilyen mocskolódó volt/van/lesz ...ennyit tud, ős maszopós :)))

Global Warning | 2010. július 24. | 11:13:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spicc | 2010. július 24. | 11:12:58

kismagyar: az általad felsorolt adók, lehet, hogy nem tudod, de nem a fogyasztókat, ügyfeleket, hanem a CÉGEKET terhelik és a HASZNUK-ból kell fizetniük..tehát megelőzve a választ, amennyiben ezt tovább akarnák hárítani az ügyfelekre, akkor jönnek az újabb "szankció" szerű lépések :)))

math | 2010. július 24. | 11:11:51

"OV mindenhol azt hallja, hogy Mo. helyzet stabil, tegnapelőtt már maga is elhitte"

egy hónapja meg még csontvázak voltak, és államcsőd. elmebeteg ez az ember.

Global Warning | 2010. július 24. | 11:11:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

math | 2010. július 24. | 11:10:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spicc | 2010. július 24. | 11:10:02

Borszívóügynök :egy kis szervezés kérdése, már úgyis megszokták a zsúfoltságot, ki lehet alakítani úgy azokat a magánzárkákat nagyon gyorsan és olcsón, hogy 1fő/2 négyzetméter ...és akkor még nagyon humánus voltam :)))

Global Warning | 2010. július 24. | 11:08:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kismagyar-félsz | 2010. július 24. | 11:03:57

OV mindenhol azt hallja, hogy Mo. helyzet stabil, tegnapelőtt már maga is elhitte, sőt büszkén mondta a világbajnok jelzőt. Már csak egy lépés GYF és BG nyílt elismerése. Mindenesetre a lépéseik/módszereik követendőek. Bankadó, energiaadó, telefonadó, internetadó stb. Csak pont a vizitdíj volt magyarellenes. Vagy jövőre már a sem lesz az? Más lesz a neve. Nem 300 forint lesz, hanem 900?

Global Warning | 2010. július 24. | 11:03:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Borszívóügynök | 2010. július 24. | 11:02:58

spicc | 2010. július 24. | 10:17:12

„…magánzárkába velük, hogy töprengjenek a tetteiken! :)))”

Hol van annyi magánzárka?

math | 2010. július 24. | 11:01:06

"Hogy jön ide Hitler?"

ő se hunyászkodott meg a nyugat előtt, ő is esztelenül ugrált. ő is hülye volt, és szánalmasan végezte. ő is romba döntött egy országot az ámokfutásával. őt is demokratikusan választották meg éretlen szavazók. őt is ezerszer megbánta a nép, amely megszavazta.

pedig őneki mondjuk több alapja volt nekiugrani nyugatnak.



kismagyar-félsz | 2010. július 24. | 10:59:46

Global Warning | 2010. július 24. | 10:45:24
Nem azt kérdeztem, hogy mi nem a magyar érdek, hanem hogy mi az igazi magyar érdek.
Global Warning | 2010. július 24. | 10:48:20
Tehát mi most pont azt tesszük, amit te 8 év óta. Mi itt a baj? Miért kisebb rendű a mi óvatosságra való felszólításunk?

figyeltem | 2010. július 24. | 10:59:29

Kedves kic-KING!

Akkor bezzeg nem voltatok ennyire megengedők, mikor az MSZP élt demokratikus jogával!
Kivonultatok az utcára törtetek zúztatok Megbecstelenítettétek a Nemzeti Ünnepeket, körbe rondítottátok a Kossuth teret!
Mi ez a kettős mérce?
Ez a polgári öntudat?
Nem inkább csőlátás és vakhit?

laci_54 | 2010. július 24. | 10:56:43

Sem Orwell (1984) sem Huxley (Szép új világ) nem sejtette valójában mire képes az emberi elme,
ha elborul:(

math | 2010. július 24. | 10:56:43

"Hátha most olyan kormányunk van, akinek a lépései jó eredményre vezetnek, csak te még nem látod ezt előre.
Én látom."

a Washington Post, az FT, a FAZ, a Le Monde meg látja, hogy nem. persze, ők mind hülyék, csak te vagy az okos.:)

math | 2010. július 24. | 10:54:20


"A bukott kormányunk olyan lépéseket tett, hogy már a bejelentéskor tudtuk, hogy rossz vége lesz. És az idő minket igazolt."

Ezt mondta a führered maga:

"Magyarország lassan világbajnok lesz a kiadások lefaragásának tekintetében. Ha önök megnézik, hogy mi minden történt az elmúlt egy esztendőben Magyarországon a pénzügyi stabilitás helyreállítása érdekében, akkor valószínűleg ezt túlzás nélkül minősíthetik világrekordnak."

2010.07.21. Közös sajtótájékoztatón – Angela Merkellel


most meg a gyurcsányi robin hood adó lemásolását tervezi.



math | 2010. július 24. | 10:52:01

"Hátha most olyan kormányunk van, akinek a lépései jó eredményre vezetnek, csak te még nem látod ezt előre.
Én látom."

én meg látom, hogy nem. pár év, és te is látni fogod. talán, ha nem vagy teljesen agymosott.

Global Warning | 2010. július 24. | 10:50:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

math | 2010. július 24. | 10:50:15

nem bátor ez a zOrbán csak vak.

Global Warning | 2010. július 24. | 10:48:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

math | 2010. július 24. | 10:47:54

"Hát nem a meghunyászkodás és minden külföldi parancs teljesítése, a külföldiek igényeinek soron kívüli kielégítése."

erről van szó, Hitler se hunyászkodott meg!:)

math | 2010. július 24. | 10:46:21

"Az irány helyessége, vagy helytelensége az nem pillanatnyi emóciók alapján válik valósággá, hanem egy visszatekintést követően ... ebből következik: a maszopós irány az tutira zsákutca volt"

messzebbről kell még majd neked visszanézned...:) az a félelmetes, hogy mekkora igazságot mondasz az elején, aztán mekkora marhának mutatod magad az alkalmazásban.

Global Warning | 2010. július 24. | 10:45:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kismagyar-félsz | 2010. július 24. | 10:29:10

...bár magam írtam... helyett ...magam is írtam...

kismagyar-félsz | 2010. július 24. | 10:27:41

spicc | 2010. július 24. | 10:22:19
Nem az irány megítélésén folyik a vita jelenleg (bár magam írtam, hogy LEHET helyes, eleve nem vetem el!), hanem a pillanatnyi eszközökön, stíluson, bevállalt nemzetközi konfliktusok számán. Lehet ezt nem megérteni, de minek húzzuk ezzel az időt?

spicc | 2010. július 24. | 10:22:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kismagyar-félsz | 2010. július 24. | 10:19:19

Folyt.
Viszont szerintem is lehet OV iránya helyes, de több diplomáciai érzék kellene a békés viszony/látszat fenntartására. Ha alapos munkával védjük érdekeinket, akkor azok beilleszthetőek a globalizált működésbe, és hagynak minket, mert kicsik vagyunk. Ha először köpünk egyet, lehülyézünk mindenkit, aki nem mi vagyunk, majd hangosan ordítjuk, hogy lealázunk titeket, akkor azt nem fogják tűrni. És leminősítenek. Ez van, de ezt lehetett előre tudni, aki nem tudta az ostoba.

spicc | 2010. július 24. | 10:17:12

Borszívóügynök | 2010. július 24. | 09:48:34

spicc | 2010. július 24. | 08:06:44

„…aki sajnálja őket, annak mindössze azt kívánom, hogy költözzön a szomszédjába egy ilyen mintacsalád :)))”

Ha a gyereket becsukják 45 napra a masszív nehézfiúk közé (ahol majd végleg hivatásos bűnözővé válik), attól a család elköltözik máshová? De ott is lesznek szomszédai!
Most akkor…?

Csak két dologra hívnám fel a figyelmedet:
1. azt írtam és tartom is, hogy keveslem a "büntetési tételeket" nagyobb szigort várnék el!
2. Ki az a barom, aki "nehézfiúk" közé zárja ezeket...magánzárkába velük, hogy töprengjenek a tetteiken! :)))

kismagyar-félsz | 2010. július 24. | 10:14:49

Global Warning | 2010. július 24. | 10:05:26
Ez helyes. Mi a magyar érdek? A magunkra maradottság vagy a stabil, olcsó, fenntartható gazdaság és állam? A baloldal szerint a kettő nem egyeztethető össze egy 10 milliós, elöregedett, iparát vesztett, korszerűtlen mezőgazdasággal rendelkező eu-s országban. Szerintem sem.

math | 2010. július 24. | 10:07:26

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Global Warning | 2010. július 24. | 10:05:26

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kismagyar-félsz | 2010. július 24. | 10:00:19

Borszívóügynök | 2010. július 24. | 09:48:34
Az elzárás jó eszköz akkor, ha 1. nincs felső időkorlátja, 2. nincs felső létszámkorlátja. (Leírom, hogy az előző mondat ERŐSEN IRONIZÁL, NEM EZT AKAROM, mielőtt felületes olvasók nekem esnek.) Valóban az ilyen elzárás sem megfelelő eszköz, hanem a lehetőségét szánják elrettentésnek. (Ki gondolja, hogy ennyi intézmény újranyitását és fenntartását lehet finanszírozni most? Ez is csak egy blöff, ami illeszkedik a +3000 rendőr, minden faluban lesz rendőr, két hét alatt rendben lesz a közbiztonság típusú nyugtatásokhoz.)

Borszívóügynök | 2010. július 24. | 09:48:34

spicc | 2010. július 24. | 08:06:44

„…aki sajnálja őket, annak mindössze azt kívánom, hogy költözzön a szomszédjába egy ilyen mintacsalád :)))”

Ha a gyereket becsukják 45 napra a masszív nehézfiúk közé (ahol majd végleg hivatásos bűnözővé válik), attól a család elköltözik máshová? De ott is lesznek szomszédai!
Most akkor…?

kismagyar-félsz | 2010. július 24. | 09:43:17

gope | 2010. július 24. | 09:36:38
Jogállami diktatúra: a jog mögé bújva azt teszek, amit akarok, ami saját céljaimnak megfelel. GYF lövetett, ha lövetett. OV alkotmányt írat (át), törvényeket módosíttat, hogy lehessen minden pontra PÁRTEMBEREKET ültetni. Tényleg kell az egypárt-rendszer? Nem volna elég a hatalom birtokában felemelni az országot, hiszen megteheti, kell ehhez a saját jövőkép betonba öntése?

kismagyar-félsz | 2010. július 24. | 09:40:07

kic-KING | 2010. július 24. | 09:27:44
kic-KING | 2010. július 24. | 09:27:44
Ha OV a választásokkor ismert törvényi keretek között valósítaná meg az ország felemelését, akkor még növelni is tudná a támogatását jelentősen. De ő folyamatos törvényfércelést alkalmaz ahhoz, hogy a neki TETSZŐ elemek megvalósíthatók legyenek a neki TETSZŐ módon. Sztem egy ideális parlamenti demokrácia úgy működik, hogy a kormányt alakító párt(koalíció)rendelkezik egy megnyugtató 50% feletti többséggel, ezzel akadály nélkül végzi a dolgát a hétköznapok szintjén. Van egy ellenzéke, ami az ország érdekét nézi minden pillanatban, és az ország számára fontos dolgokban megegyezve a kormánnyal támogatást nyújt a 2/3-os kérdésekben, amik különösen aggályosak, azokban nem. De a fidesz 8 éven át csak a megyó 100 napos költekezéséhez volt partner.
1. ha más nem, akkor az lett volna az ország érdeke, hogy az alapvető rendszerek reformját meglépje, ez most OV-nak is könnyebb helyzetet jelentene. (pl. az egészségügyben biztosan)
2. ha azt látták 8 éven át, hogy GYF ámokfutása miatt veszélyben az ország, akkor pedig nem csak fenyegetőzni kellett volna a hatalomátvétellel, hanem a népet megfelelően tájékoztatva és bevonva át is kellett volna venni a hatalmat (meg lehet tenni, lásd Olaszország gyakori kormányváltásait).
E kettő alapján nekem úgy tűnik, hogy a fidesz a gyakran emlegetett 8 év alatt minimum cinkosan viselkedett abból a szempontból, hogy hagyta süllyedni az országot.

gope | 2010. július 24. | 09:36:38

Nemzeti egység az soha sem lesz, viszont jogállami diktatúra már van.
Szemkilövés, vagy tacepaó mindegyik lehet ennek eklatáns példája.
És például nekem, akinek egyik sem tetszik, marad az oszt jónapot.
Ez vajmi kevés.

muzsik | 2010. július 24. | 09:27:53

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kic-KING | 2010. július 24. | 09:27:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kontaar | 2010. július 24. | 09:17:14

Gyurka46 | 2010. július 24. | 08:18:48

A miniszterelnöknek pitizik a frakciója.
A miniszterelnöknek pitizik a parlament.
A miniszterelnöknek pitizik az egész ország.

És ezzel megvalósult a nagy nemzeti együttműködés.

masterroofs | 2010. július 24. | 09:16:28

Kedves Ildikó, ez aljas hazugság. Népünk bölcs vezérének nem parlamentje van, hanem országa és ez így van rendjén. Akkor lesz majd baj, ha már az Úristen is azt képzeli magáról, hogy ő az Orbán Viktor.

Ramana | 2010. július 24. | 08:53:10

Ez a Zorbán, ez a Zorbán!

Jól látja a Népszabó! Bezzeg tiszteletreméltó Ferenc testvér, a progresszív demokrata idején... A parlament soha nem azt tette, amit ő akart.

spicc | 2010. július 24. | 08:41:55

A miniszterelnöknek végre van tekintélye :))) aki meg nem akar pitizni az ne pitizzen, aki kritizálni akar kritizáljon, aki okosokat akar írni írjon, aki hülyeségeket akar firkálni, firkáljon...még az is lehet, hogy nem lövik ki a szemét? :)))

kolmár | 2010. július 24. | 08:35:41

Az alkotmánybírók jelölésénél még arra se fordítottak gondot, hogy a törvényt kijavítsák, amely ugye mást ír elő. Én mondom, első Orbán Viktor, ez a törvény, oszt jónapot! Szerintem rövidesen már arra sem fordítanak majd gondot, hogy az alkotmányt módosítsák,hiszen az új bírók úgyis mindent alkotmányosnak fognak találni.

Gyurka46 | 2010. július 24. | 08:18:48

A miniszterelnöknek pitizik a frakciója.
A miniszterelnöknek pitizik a parlament.
A miniszterelnöknek pitizik az egész ország.
A miniszterelnök akarata egy héten belül törvény lesz. Ha Alkotmányt sért, akkor az Alkotmány nyilvánvalóan hibás részét előbb kijavítják.
O.V. immár elmondhatja: Az állam én vagyok.

szabadságot | 2010. július 24. | 08:09:25

Kiflikutya | 2010. július 24. | 02:24:58

De azért ne felejtsünk el gratulálni Csuhaj Ildinek, amiért ezt az egyszemélyes nemzeti egységet ilyen precízen összerakta.””””

Összerakta?

8 éven keresztül bérmunkában statisztált.

Köszönöm.

spicc | 2010. július 24. | 08:06:44



Kiflikutya | 2010. július 24. | 02:24:58
"Nyissunk börtönöket - gyerekeknek!"

Igen, igen nyissunk börtönöket a bűnözésre "tenyésztetteknek" már nagyon elegem van itt a VIII. kerületben ezekből a szegény szerencsétlen "gyerekekből" és aki sajnálja őket, annak mindössze azt kívánom, hogy költözzön a szomszédjába egy ilyen mintacsalád :)))

Kiflikutya | 2010. július 24. | 02:24:58

Bevégeztetett a nagy mű. A hatalomkoncentráció atyja megpihenhet. Akár
7 világbajnokságot is végignézhet élőben eztán.
Gratula! Az apacentrikus családmodell így lett 10 millió emberen tett erőszakká...

Nyissunk börtönöket - gyerekeknek! 10-12-vel már készül a főmaffiózó.
Verjük a gyerekeket. Szíjjal, nádpálcával, amivel érjük...

De azért ne felejtsünk el gratulálni Csuhaj Ildinek, amiért ezt az egyszemélyes nemzeti egységet ilyen precízen összerakta.

HIRDETÉS
Az alkotmány preambulumá...
Az alkotmány preambulumára cserélik majd
Reviczky Zsolt

„Már másodszorra kell korrigálnom magát. Bihari Mihályt és Stumpf Istvánt nem Orbán Viktor miniszterelnök úr jelölte alkotmánybírónak. A nálam lévő íveken Lázár János és Harrach Péter frakcióvezetők aláírása szerepel.” Ezt Balsai István, a parlament alkotmányügyi bizottságának elnöke mondta munkatársunknak. Helyesen. A papírokon – a parlamenti procedúrának megfelelően – valóban a frakcióvezetők szignója áll. De a javaslatot Bihari és Stumpf megválasztására Orbán Viktor tette.

Az apró betűs rész mindehhez: Szijjártó Péter miniszterelnöki szóvivő a „javaslatoknál” emlékeztetett arra: a Fidesz - Magyar Polgári Szövetség alapszabálya a párt elnökének biztosít jogot a személyi javaslatok megtételére.

Nos, a jelöléseket a kormánypárti frakcióvezetők aláírásával már Szijjártó Péter sajtótájékoztatójának napján kipostázták Balsai Istvánnak, holott a Fidesz–KDNP frakciószövetség csak pár nappal később tette meg immár hivatalosan is a jelöléseket. Márpedig a KDNP-frakció úgy váltott Stumpf Istvánra, hogy előtte már volt saját alkotmánybírójelöltje, Dienes-Oehm Egon személyében. Azért, hogy az utolsó parlamenti ülésnapon, amikor az alkotmánybírák megválasztásáról szavaztak, a kereszténydemokratáknak ne kelljen érvénytelenül voksolniuk, illetve ne kelljen leszavazniuk saját jelöltjüket, Dienes-Oehm Egon visszalépett. Úgy tudjuk, ha az egyik mostani alkotmánybíró, Trócsányi László párizsi nagykövet lesz, a hírek szerint a kereszténydemokraták favoritja léphet a taláros testületbe.

Legalábbis a KDNP-sek úgy tudják, erről egyezett meg Orbán Viktor Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettessel, KDNP-elnökkel.

E történet alátámasztja azt, amit Lázár János frakcióvezető nyilatkozott korábban lapunknak: „ez Orbán Viktor frakciója”. Lázár eddig rendet tudott tartani a 227 tagú képviselőcsoportban, egyetlen esetet leszámítva: a szintén Orbán Viktor által „javasolt” ÁSZ-alelnök, a volt szocialista képviselő, Warvasovszky Tihamér épp annyi, 258 voksot kapott a titkos parlamenti szavazáson, amennyi a megválasztásához szükséges. Állítólag „balról” is szavaztak rá.

HIRDETÉS

A hírek szerint a miniszterelnök magához rendelte és határozottan figyelmeztette a renitens hiányzókat, akik közt államtitkárok is voltak.

Formálisan valamennyi közjogi-parlamenti eljárási szabálynak eleget téve folyik a jogalkotás (törvényjavaslat előterjesztése, bizottsági megvitatás, parlamenti vita, szavazás). A gépezet működik, nincs párt-frakció-kormány háromszög, egymást kizáró érdekérvényesítés, a törvényalkotási folyamatban (is) az első szót és az utolsót is a miniszterelnök mondja ki. Orbánnak olyan politikai ereje van, és ezzel úgy él, hogy az első tavaszi és rendkívüli nyári ülésszak után elmondható: nem a parlamentnek van kormánya és miniszterelnöke, hanem a miniszterelnöknek van parlamentje. Elsősorban azért, mert a parlament a népszuverenitást testesíti meg, mely fölött két alkotmányos kontroll létezik: az Alkotmánybíróság és a köztársasági elnök. Schmitt Pál államfő – ugyancsak Orbán Viktor „jelöltje” – pedig deklaráltan nem kíván ellensúlyt képezni.

Lezsák Sándor parlamenti alelnök tegnap úgy értékelte az ülésszakot, hogy ez volt az elmúlt húsz év legdinamikusabb cikluskezdete. „Gyors, határozott korszakváltás történik, nincs szó kapkodásról, hanem tudatos, átgondolt munka zajlott”, tette hozzá.

Orbán Viktor már a választás estéjén a forradalom kitételt használta. A kétharmados törvényalkotási láz nyomán a T. Házban mindenképpen „forradalom” ment végbe: 1. a politikai osztályt illetően (a kétharmados többség alkotmányban rögzítette a 200 fős parlamentet), 2. a választási rendszerben (a választási „reform” szerint a győztes mindent visz), 3. a közigazgatásban (a köztisztviselők „kormánytisztviselők” lettek, a közigazgatási és a helyettes államtitkárok is indoklás nélkül két hónapos felmondási idővel elbocsáthatók), és 4. a médiafronton is.

A „médiaalkotmány” megszavazását a szocialisták szerint azért is halasztották el többször, hogy azt már az augusztus 6-án a Sándor-palotába költöző Schmitt Pál ellenjegyezze. Megváltozik a közmédiumok felügyeletének rendje, létrejön az úgynevezett szuperhatóság, a „főfelügyelőt” pedig ismét csak a kormányfő jelöli, kilenc évre. A nemzetpolitikai nagy szimbolikus törvényjavaslatok elfogadásával (kettős állampolgárság, Trianon-emléknap, a nemzeti összetartozás napja az iskolákban) jórészt a Jobbik programját valósították meg.

Orbán a nevéhez kapcsolható új alkotmányt is akar a jelenlegi alaptörvény helyett, szimbolikusan is lezárva az általa „átmeneti, zavaros” időszaknak tartott elmúlt évtizedeket. S jóllehet Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes, közigazgatási és igazságügyi miniszter lapunknak azt mondta: „nem gondolom, hogy a kormánynak vagy az épp aktuális igazságügy-miniszternek kellene alkotmányt írnia”, a miniszterelnök személyesen vesz részt az alkotmányozás folyamatában – hat, általa felkért személyiség fogalmazza meg az új koncepciót. Emellett természetesen ott a parlamenti szál is – egy 45 fős alkotmány-előkészítő bizottság, amely kétharmados döntési kompetenciával dolgozza ki az alkotmányos irányelveket.

Így az alkotmányos „berendezkedés” is a miniszterelnök akaratával megegyezően történik. A politikai irányt a nagy vihart kavart s szintén a miniszterelnök által jegyzett Nemzeti Együttműködési Nyilatkozat határozta meg. „Tavaszra lesz alkotmány, lesz preambulum”, mondta nemrégiben a miniszterelnök. S ha meglesz, az együtműködési nyilatkozatot leveszik a falakról és a preambulumot teszik ki helyette.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    95 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS