belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. február
10. péntek

Orbán kezébe kerül a főbíró és más vezetők kinevezése is?

„A kormányfő kinevezési jogosítványának bizonyos szintig a katonai vezetőket is érintenie kellene”

Boross Péter, Orbán Viktor alkotmányozó testületének tagja az új alkotmányban erősítené a kormányfő „akcióképességét”: hozzá telepítené a legfelsőbb bíróság elnökének, a legfőbb ügyésznek, az ombudsmanoknak és bizonyos katonai vezetőknek a kinevezését.

Csuhaj Ildikó| Népszabadság| 2010. augusztus 31. |128 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

ökofasi | 2010. augusztus 31. | 23:33:31

A horthy-ellenes propagandának ellentmondva: http://erdely.ma/publicisztika.php?id=73750&cim=masodik_becsi_dontes_es_a_magyar_bunok_1

JoGabor | 2010. augusztus 31. | 22:06:55

Kedves kimitake hiraoka (2010. augusztus 31. | 20:45:23)
igen, a materialisták vannak döntő többségben, akik kizárólag az "alap-felépítmény" dogma szerint gondolkodnak, és akik szerint a lét (az anyagi lét) meghatározza a tudatot. Mi, akik ezt éppen fordítva gondoljuk, igen kevesen vagyunk, ráadásul az említett többség gyakran komplett hülyének is tart minket. Ahelyett, hogy legalább egy kicsit olvasgatnának, és ettől belátnák, hogy az egész modern kori történet leírható úgy is, hogy a nyugati (euro-atlanti) társadalmak mindenféle, állítólag szabadon választott rémes alakok vezetésével csak a csődből tántorognak a csődbe. De mit tegyünk.
Mellesleg ezért is tetszenek nekem a Kétfarkúak, ők az összes közgazdászt száműznék a Földről.

kimitake hiraoka | 2010. augusztus 31. | 20:45:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

JoGabor | 2010. augusztus 31. | 19:44:09

Ja, és Guenon A sötét kor-ban, meg Hamvas a Scientica sacra-ban (VI. fejezet, A király és a nép) elég világosan leírják, miért szükségszerű és elkerülhetetlen, hogy a szolga-típus uralma diktatúrába torkolljon....

JoGabor | 2010. augusztus 31. | 19:40:48

Kedves kimitake hiraoka | 2010. augusztus 31. | 18:08:54
igen, így van. A ciklus természete, hogy lejár, az újjászületéshez meg előbb szükségszerűen meg kell halni. Persze a mai világban ezt nagyon nehéz megértetni, a legtöbb ember páni halálfélelme miatt, amit a média is fokoz (örökifjúság, aktivitás, potencia, "pörgés", és egyéb ilyen eszement, infantilis ostobaságok)

kimitake hiraoka | 2010. augusztus 31. | 18:08:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Vak Ond | 2010. augusztus 31. | 18:08:51

Az ország lakossága már hülyébb lesz lassan mint Springfielddé.
Viktrot szerintem hamarosan díszpolgárrá választják, sőt tiszeletbeli Simpsonná.

anevem | 2010. augusztus 31. | 18:02:07

Le vagyok döbbenve az általam korábban kedvelt Boros Péter legújabb lépései és megnyilvánulásain.Orbán miniszterelnök úrnak már most is túlhatalma van!Miért és még mire hatalmazná fel őt Boros Péter ex min.elnök? Szerintem neki nincs szüksége helyezkedésre,igazodásra! ÉRTHETETLEN!

JoGabor | 2010. augusztus 31. | 18:00:46

Kedves kimitake hiraoka | 2010. augusztus 31. | 17:24:53
helyes a meglátása. Említetteket természetesen ismerem, és magamat inkább tradicionalistának tartom. Csakhogy a ciklus-elmélet azt is mondja, hogy a ciklus alapmozgás a süllyedés, visszafelé pedig nincs haladás (vonatkozik ez nemcsak a "kicsire", hanem a "nagyra" is, a nagy társadalmi/történeti ciklusra is).
Következésképpen tudomásul kell vegyük, hogy a nagy történeti ciklusvég idején élünk, a szolga-típus uralma alatt, kiszolgáltatva a sötét, tudattalan erőinek, ahol már az ellátó/kereskedő kaszt amúgy törvénytelen uralma (a kapitalizmus, avagy a polgári demokrácia) is már a "megszépült" múlt. Itthon csak képzelt múlt, persze.
Kizárólag az egyéni életem minősége szempontjából, és a mai kétségbeejtő helyzetet látva írok némi pozitívumot a polgári demokráciáról, azt is láttatva egyben, hogy a most hatalmon lévő parvenü uralmához képest az lenne a kisebb rossz (már ha lenne polgárság, és létezne polgári ethosz, vagy legalább a hatalomban volnának valakik, akik úgy tennének, mintha lenne.)
Ennyi csak az egész.

Firefly | 2010. augusztus 31. | 17:56:51

Ebből az egész "körmagyarból" jelenleg Mráz Ágoston Sámuellel értek egyet :)

Vak Ond | 2010. augusztus 31. | 17:54:25

Mellesleg erre az átmeneti időre, míg több párt, több frakció van a parlamentben, a ME hatáskörébe kellene utalni, a pártelnökök, frakcióvezetők kinevezését is. Ki tudja mit hoz a jövő. Biztos, ami biztos alapon. Sőt, ha kérhetném a frakció vezető helyetteseket lehessen külsősökből is választani, így a Fidesz delegálna minden ellenzéki pártba egy-egy frakcióvezető helyettest. Természetesen csak a koherencia kedvéért, ha már egyszer a polgármesternek lehet külsős helyettese. Gondolom a demokrácia kiegyenlítése érdekében, a portást viszont választani kell.

nevezo | 2010. augusztus 31. | 17:47:43

Jó az öreg vendéglátós a háznál ! Most milyen pártban van?

kimitake hiraoka | 2010. augusztus 31. | 17:24:53

Moderálási alapelvek- komment törölve -

JoGabor | 2010. augusztus 31. | 17:06:21

Látva Schmitt pályaívét, teljesen érthető a Kétfarkú államreformjának legfontosabb eleme: köztársasági elnök ezentúl csak az lehessen, aki legalább középfokú általános bohóci képesítéssel rendelkezik. Most helyénvalónak látszik ezt a kritériumot kiterjeszteni az alkotmányozó bizottságra is.

Amúgy Spiró: Feleségversenyét egyre aktuálisabbnak érzem. Olvasását javaslom mindenkinek, aki teheti, vegye is meg, mert az egészen bizonyosnak látszik, hogy nem lesz utánnyomása.... (Még az is lehet, hogy egy idő után birtokolni sem lesz tanácsos.)

menyhértkázmér | 2010. augusztus 31. | 17:02:03

Ennek az idős őszhajú embernek teljesen elment az esze! Inkább ahogy a Duna tv-ben nyilatkozta a kedvenc időtöltésével foglalkozzon mégpedig a biblia olvasással és ne bántsa az alkotmányunkat! Élje a nyugdíjas éveit.

1nyilazo | 2010. augusztus 31. | 15:55:39

Aki nem a népe, nemzete, a közjó érdekét tartja szem előtt, soha nem lesz államférfija egy nemzetnek, csak gazembere.

weiner | 2010. augusztus 31. | 15:48:54

Orbán Viktor a maga kreálta forradalmi matériából pártállami struktúrát épít, erős személyi függőségi viszonyokkal. Az alkotmányozás erre a politikai szerkezetre majd ráad egy királyi kosztümöt, amelynek a palástja alá behuzódhatnak horthysták, kádáristák, royalisták és republikánusok, mindazok, akik hátramenetben keresik a zsákutcából a kimenetet.

Budai Proletár | 2010. augusztus 31. | 15:48:04

folyt.
...érdekel valakit, hogy Svájcnak ki a miniszterelnöke? Nem, de a valutája az bezzeg erős, gazdasága pedig stabil. Ez a siker záloga, ezen munkálkodjon a fidesz, ne pedig alkotmányozzon, ne itrikáljon, hanem az országot erősítse.

tavi görény | 2010. augusztus 31. | 15:41:04

A cikk tanulsága számomra, hogy sokkal inkább azt a káderhatásköri listát kellene közzétenni, amit NEM ORBÁN ÁLLÍT ÖSSZE. Igen rövid lista lenne: a kutyamenhely helyettes éjjeliőri próbaidős posztja.

Budai Proletár | 2010. augusztus 31. | 15:40:06

Boross úr valóban nem szenilis, bár a korából adódóan az is lehetne (bocs, mindeb 80 éves, vagy idősebb honfitársamtól), hanem nagyon is taktikus. Vendéglátos korából megtanulhatta, hogy annak a nótáját kell húzni (fújni), aki a prímást fizeti. Boross még egy letűnt korszak nosztalgiázó embere, aki semmit sem értett meg a modernitásból. Igazi lakáj jellem.
Mindazonáltal, mégsem értek egyet a ME-i pozíció erősítésével, a hatalom további koncentrációjával, sőt annak helyenkénti gyengítése lenne ajánlatos a demokrácia további erősítése érdekében. Ne a miniszterelnök legyen erős, hanem az ország gazdasága. Ezen kéne most dolgozni, nem pedig az orbáni kultusz erősítésén.

fulopimre | 2010. augusztus 31. | 15:37:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

propatria | 2010. augusztus 31. | 15:31:29

Mintha a lényegről nem írnátok. Lehet, hogy Viktor szakított azzal az elképzelésével, hogy 1-2 éven belül köztársasági elnök, még hozzá kirobbanthatatlan köztársasági elnök lesz? Vagy csak jegeli a dolgot, mert túl sokan beszélnek róla?
Vagy esetleg attól tart, hogy ha már a parlamenttel megerősíttette a köztársasági elnök túlhatalmát, akkor majd Schmitt azt mondja, hogy köszöni, marad elnök?

Clandon | 2010. augusztus 31. | 15:21:43

Hege Hugo!
A kozenk befurakodott arulot Orban Viktornak hivjak. Ennyi.
Es lehet, neked jo, ha egy kulso atyuska, egy "eros kez" iranyitja az eleted, de az legyen a te gyengeseded.

aranyhal | 2010. augusztus 31. | 15:17:31

Talán nem kellene az idős Boros Pétert az alkotmányozó testület tagjaként komojan venni. Megnyilatkozásaiban érezhető hogy Orbán szájize szerint beszél.Gondold meg ha a miniszterelnök megkaja a Boros által javasoltakat akkor négyévente az egész államigazgatást le kell cserélni, most is tetten érhető Orbán hatalmi törekvéseként a személycserék sokasága.Fogalmazhatunk ugy is minnél nagyobb hatalom öszpontosul egy kézben annál nagyobb a bizalmatlanság a félelem a hatalom elvesztésétől, ez nyilvánul meg a sok sok személycserében.

Clandon | 2010. augusztus 31. | 15:17:00

Boross, Orban... testileg, lelkileg sulyos betegek, nem vitas.

medve1942 | 2010. augusztus 31. | 14:49:22

Lásd http://de.wikipedia.org/wiki/Unternehmen_Felix

medve1942 | 2010. augusztus 31. | 14:47:08

Franco abszolút nacionalista volt, csak a "spanyol érdek" foglalkoztatta, ennél fogva kétesélyesre vette a meccset. Küldött ugyan jelképes egységet a szovjet frontra, de Gibraltár megtámadásába nem hagyta magát belerángatni. Pedig már ki volt dolgozva német részről a hadművelet.

medve1942 | 2010. augusztus 31. | 14:41:55

hóvirágnak (úgyis mint egykori középvezető, sőt, egy darabig ettől függetlenüól párttitkár is): a pártállam nem attól volt pártállam, hogy csak párttag lehetett vezető, Hanem aki vezető lett, annak ÁLLÁSÁBÓL ADÓDÓAN érvényesítenie kellett a Párt politikáját a munkahelyén, persze, nagy vonalakban. (A párttagnak tagságából kifolyóan, bár a taggyűlésen tiltakozhatott.) Antall lehetett múzeumigazgató "pettyes káderlappal", de a Magyar Nemzeti Múzeumé, ahol viszonylag újkori történeti osztály is bolt, nem lehetett volna, csak olyan politikamentes múzeumé, mint az Orvostörténeti. Boross a Dél- vagy Észak-Budai Vendéglátó vezetője volt tudtommal, ide tartozott a Vár és környéke is - ehhez bizony bőségesen kellett ész és dörzsöltség... Ezt használja az öregúr ma is, egyáltalán nem hiszem, hogy butul. (De persze lehet, hogy én butulok, így hetven felé.)

Hege Hugó | 2010. augusztus 31. | 14:40:17

Akárhogy is mint is egy valami tény. A sok közénk férkőző áruló miatt megosztott a magyar nép. Egy biztos totálisan alkalmatlanok vagyunk a demokráciára. Ennek tipikus példája a baloldal, aminek köze nincs a republikánus hagyományokhoz. Ennél fogva a demokrácián belüli minden nemű központosító törekvés támogatandó, mert a magyar csak abból ért, ha egy erős kéz megmondja neki mit csináljon!

Ha ez Orbán Viktor lesz, ám legyen.

Ha rosszul csinálja, majd őt is leváltjuk. Lesz helyette más.

Nem?

hobo111 | 2010. augusztus 31. | 14:40:16

ennek a gazembernek köszönhetjük hogy itt áll az ország 89-ben jól álltunk nem volt éhezés folyt a termelés ezek a semmihez nem értő .....alakok mindent elcsesztek ....hagyták szétlopni a gyárakat üzemeket földeket a komcsiknak ,persze ők se menekültek a husos fazéktól
nekik köszönhetjük hogy nem történt meg a rendszerváltás és azota a komcsik vezetik más más néven pl fidesz

Hege Hugó | 2010. augusztus 31. | 14:40:09

Akárhogy is mint is egy valami tény. A sok közénk férkőző áruló miatt megosztott a magyar nép. Egy biztos totálisan alkalmatlanok vagyunk a demokráciára. Ennek tipikus példája a baloldal, aminek köze nincs a republikánus hagyományokhoz. Ennél fogva a demokrácián belüli minden nemű központosító törekvés támogatandó, mert a magyar csak abból ért, ha egy erős kéz megmondja neki mit csináljon!

Ha ez Orbán Viktor lesz, ám legyen.

Ha rosszul csinálja, majd őt is leváltjuk. Lesz helyette más.

Nem?

Hege Hugó | 2010. augusztus 31. | 14:40:00

Akárhogy is mint is egy valami tény. A sok közénk férkőző áruló miatt megosztott a magyar nép. Egy biztos totálisan alkalmatlanok vagyunk a demokráciára. Ennek tipikus példája a baloldal, aminek köze nincs a republikánus hagyományokhoz. Ennél fogva a demokrácián belüli minden nemű központosító törekvés támogatandó, mert a magyar csak abból ért, ha egy erős kéz megmondja neki mit csináljon!

Ha ez Orbán Viktor lesz, ám legyen.

Ha rosszul csinálja, majd őt is leváltjuk. Lesz helyette más.

Nem?

tik-tak | 2010. augusztus 31. | 14:26:32

1nyilazo | 2010. augusztus 31. | 14:13:05

Egyetértek,és csak egy megjegyzés.talán nem véletlen,hogy az olaszoknál pont a szervezett bűnözéssel foglalkozó ügyészeket választották le teljesen a kormányzatról.Így kormányzati magaslatokban is nyugodtan nyomozhatnak....nálunk félő,hogy esetleg pont ezt akarják kikerülni.

1nyilazo | 2010. augusztus 31. | 14:13:05

A nyugati törekvés az, hogy - ott, ahol még nincs leválasztva - az ügyészség teljesen függetlenül működjön a kormánytól.

A formálisan a kormánytól függetlenül működő bíróság s ügyészség függetlensége még így sem biztosított egyéb garanciális elemek nélkül.

tik-tak | 2010. augusztus 31. | 14:11:43

Az ügyészi szervezetet érintő esetleges változtatástól viszont rázósabb-véleményem szerint-a bíróságokat érintő ötlet.Az OIT megszüntetésével,a birósági igazgatás "tárcafeladatkénti"aposztrofálása,a főbíró személyének a kormányfői kinevezése mind-mind a bírói hatalom,mint külön hatalmi ág megnyírbálása,ami igenis felveti az esetleges kormányzati elvárások szerinti ítélkezés lehetőségét.Magyarán,ha túl sokat ugrál a bírói kar-amely korántsem hibáktól mentes-akkor majd ellehetetlenítjük és olyan bírói vezetők kerülnek majd pozicióba akik fenntartások nélkül végrehajtják majd ezeket a kormányzati elvárásokat...Persze ez is még csak ötletszintű,de nem zörög az a bizonyos haraszt.....

ökofasi | 2010. augusztus 31. | 14:11:00

Hacsaturján | 2010. augusztus 31. | 13:43:57

Boross Péternek (és a korábban általam NEM kedvelt Orbán Viktornak) remek víziója van. Egy korporatista állam, ami valódi választ adhat a világgazdasági válságra - úgy ahogy ez történt a XX. század első felében. A Nemzeti Együttműködés pedig a Volksgemeinschaft - egy konzervatív hagyományokon nyugvó, autoritárius jobboldali országban, ahol a rendet és biztonságot szem előtt tartják! Nagyon tetszik!

ökofasi | 2010. augusztus 31. | 14:05:57

Personanongratis | 2010. augusztus 31. | 13:36:02

A kontinens távoli, délnyugati csücskén fekvő hatalmas Spanyolország hekyzete nem is hasonlított Magyarországéra. Franco is küldött katonai segítséget a keleti frontra (División Azul). A közös német-spanyol gibraltári akció azonban elmaradt, épp azért, mert ez nem tudott volna túl sok előnyt nyújtani a Harmadik Birodalomnak.

Lehet, hogy Hollandiára gondolsz. Ott is voltak németpárti hollandok, akik a Waffen-SS-hez csatlakozva a keleti fronton is harcoltak, sőt, a rejtegetett zsidókat is beárulták.

tik-tak | 2010. augusztus 31. | 14:04:19

Többször felvetődött már az ügyészség betagolása a kormány alá.Nem ördögtől való ötlet.Több európai ország ismeri és működteti e struktúrában a vádhatóságát.Csakhogy a Lajtától nyugatra jogszabályokkal körülbástyázva történik ez,így nem lehetséges esetlegesen a politikai ellenfelekkel szembeni kézi vezérlés.Az elmúlt 3 hónap történéseiből a változtatásokat levezénylők mentalitásából azonban kétségeim vannak,hogy nálunk is így valósulna-e meg e változtatás.Persze ez még csak ötlet,de ahogy írtam már korábban is felmerült.Nem véletlenül hozakodott ezzel elő ismét Boross Péter.

kundzsa | 2010. augusztus 31. | 14:03:18

Szegény Antall József forog a sírjában! 20 év elég volt, hogy elfelejtsék, milyen az, ha a hatalmi ágak összefolynak, vagy egyik-másikba túl nagy erő összpontosul?

1nyilazo | 2010. augusztus 31. | 13:56:05

Rákosi Mátyás s bandája, vagy mások voltak-e rosszabbak ezen lehetne vitatkozni.

Nekünk azonban a jelenünket s a jövőnket kell építeni s úgy, hogy ne gennyes kis senkiként gondoljanak ránk az utódaink, akik újra tönkretettek egy nemzetet.

Hacsaturján | 2010. augusztus 31. | 13:43:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

solaris | 2010. augusztus 31. | 13:38:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Personanongratis | 2010. augusztus 31. | 13:36:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ökofasi | 2010. augusztus 31. | 13:33:07

Amexos | 2010. augusztus 31. | 13:28:01

Micsoda hazugság. Az '56-os forradalmár, kit letartóztatnak, internálnak, széttörik a karrierjét, az Kádár főpincére...

Amexos | 2010. augusztus 31. | 13:28:01

ez a vén bolsevik aki a kádár főpincérje volt volt mit keres még mindig a politikai életben??

ökofasi | 2010. augusztus 31. | 13:20:59

sonntag | 2010. augusztus 31. | 13:17:01

<<nem emlékszem, hogy gyerekeket hurcoltak gázkamrába>>

Horthy hurcolta őket oda, vagy a németek által megszált, szuverenitását vesztett Magyarország bábkormányának alakulatai?

ökofasi | 2010. augusztus 31. | 13:18:05

Látom, sokan ironizálnak Boross Péter vendéglátóipari múltjával. Tetszettek hallani kommunista önkény által megszabott kényszerpályáról? (Nyilván a Horthy-rendszerben is tömegével volt ilyesmi, ugye?) Göncz Árpádot is ez sújtotta, mikor valahogy kikerült a börtönből.

sonntag | 2010. augusztus 31. | 13:17:01

Kinek a javára? Ilyen emberek, mint Boross meg Schmitt nagyon megszenvedték ellenállóként a bolsevik diktatúrádat, már persze ha kis hazánknál maradunk, és nem emlékszem, hogy gyerekeket hurcoltak gázkamrába- még az ötvenes években sem.

ökofasi | 2010. augusztus 31. | 13:07:52

Personanongratis | 2010. augusztus 31. | 12:56:50

<<Hát biztos lehetett volna tenni pár dolgot másként. De nekünk sikerült a legrosszabbat tenni minden lehetőség közül.>>

Mégis mit? Most komolyan: mit??? Mit lehetett volna tenni a második világháború idején, amikor a románok és a szlovákok is a németek szövetségesei voltak, és jóformán az egész kontintens a kezükben volt? Mi lehetett Magyarország az anschluss-utáni Németország közvetlen szomszédaként? Megszállott állam vagy szövetséges? és nyugodt lehetsz: nemcsak a németek szálltak volna meg, hanem ami annál rosszabb: a románok, a szlovákok. Horthy megpróbált kitörni a németek halálos öleléséből, de nem lehetett. A románok is ugyanezt csinálták, csak nekik ehhez sokkal kedvezőbb volt a geopolitikai fekvésük. Könnyű utólag osztani az észt!

Egybemosod a Horthy rendszert a bolsevik diktatúrával? Nnnna, ez vicces. Ég és föld a különbség közöttük.

sonntag | 2010. augusztus 31. | 13:06:32

Még szerencse, hogy pincér akárkiből lehet...

jucus | 2010. augusztus 31. | 12:58:06

Boros urat már rég kezelni kellene az Alzheimer - kórjával. Be kéne már azzal érnie, hogy minden rendszerben, mindenkinek sikerült kinyalnia a hátsóját. Meg is kapja érte a magas nyugellátást és a kiemelt juttatásokat a mezítlábas állampolgár adójából! ELÉG!!!!

Personanongratis | 2010. augusztus 31. | 12:56:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

1nyilazo | 2010. augusztus 31. | 12:40:06

80 felett valóban kezd elhülyülni az emberek többsége.

Kevesen vannak akik megőrzik a szellemi s értelmi képességeiket.

gyozike | 2010. augusztus 31. | 12:18:25

Boros úr a vendéglátásban szerezte meg államigazgatási és alkotmányjogi ismereteit. Ezért tud olyan okosakat harsogni a szent koronával, meg a királysággal, még a miniszterelnök jogkörének korlátlanná bővítésével együtt.
Istenem, meg vagyunk mi áldva az ún. politikai elittel.

1nyilazo | 2010. augusztus 31. | 12:18:00

Egyet mindenkinek, így a Pártoknak s azok Kormányainak is tudomásul kell vennie: a Bíróság s Ügyészség, nem a "mi" – a párt, vagy gazdasági oligarchák - bírósága, vagy ügyészsége.

A Bíróság és az Ügyészség a MAGYAR KÖZTÁRSASÁG bírósága és ügyészsége.

Ezek a szervek csak a legalitásnak: az Alkotmánynak és a törvényeknek vannak alárendelve, ezért vezetőiket is csak a Köztársasági Elnök nevezheti ki, mentheti fel.

Kétségtelen, hogy ez szokatlan attitűd egy mutyi országban ám, ha lassan is, de előbb-utóbb, ezt is, meg kell tanulniuk a Párt és gazdasági oligarcháknak.

Ez a jogállam alaptézise, s valahol itt kezdődik a jogállam.

S ez, mindenki közös érdeke.

ökofasi | 2010. augusztus 31. | 12:08:50

Hát, én nagyon kedvelem Boross Péter urat :-) ! Nemcsak a mostani megnyilatkozásait, hanem a családi hátterét, a fiatalságát, azt ahogyan mindössze 16 évesen megszökött Butzbach-ból, de nem az anyukája szoknyájához, hanem hogy a Felvidéken harcoló magyar alakulathoz csatlakozzon stb. stb.

"Trianon után mélyponton volt és széthúzott az ország. 1938-ra viszont Magyarország már az európai középmezőny felső kategóriájába tartozott." (Boross Péter)

Fiatal baloskáim, ez az úr tudja mit beszél: ő abban a korban élt, mégpedig aktívan élt.

domjav | 2010. augusztus 31. | 11:44:53

Épphogy Bethlenre és Telekire szokott hivatkozni.

kimitake hiraoka | 2010. augusztus 31. | 10:17:46

Nagyon jól mondod! Horthy és Klebersberg Kunó idejében olyan oktatáspolitikai teljesítmények voltak, amit meg se közelít a szadeszes taknyolás. Olyan államférfiak voltak ők, ami manapság nem igazán terem :-( .

medve1942 | 2010. augusztus 31. | 09:39:27

<<(...) azt is mondhatjuk, hogy 38-ban az ország elindult az 1944/45-höz vezető úton.>>

Igen, így van. De mi mást lehetett volna tenni abban a történelmi-geopolitikai satuban? Németországgal szembefordulni, és ezzel eltörölni a Föld színéről Magyarországot? A körülményekhez képest a Horthy-korszak jelesre vizsgázott. És hát persze: vannak tragikus sors-események.

Piotrek | 2010. augusztus 31. | 11:57:51

Ahogy öregszik,egyre több hülyeséget beszél.Okozott ő is már elég kárt az országnak ahhoz,hogy végre nyugdíjazza magát és visszavonuljon!

domjav | 2010. augusztus 31. | 11:44:53

Boross Pétert az utobbi idöben kezdtem kedvelni, azt hitten bölcs öreg ember lett. De ez a 38-as kijelentés felháborít éz elszomorít. Gömbös és Imrédy antiszemiták és nyiltan fasiszta szimpátiával bírtak, ezen gondolkodásmód szülte az erös miniszterelnök. Én ebböl, ha lehet nem kérnék. Nota bene Horty is irtozott személyükttöl. Ilyen egyéneket nem lehet a magyar jobb vagy konzervativizmus fénypontjainak tekinteni. Inkább gróf Bethlen Istvánnra és gróf Teleki Pálra kellenne hivatkozni.

nagyozi | 2010. augusztus 31. | 11:39:47

Szóval ,mégiscsak koronázunk?

hóvirág | 2010. augusztus 31. | 11:37:49

Boross Péter megítélésével mindig hadilábon álltam. Nem tehetek róla, nekem nem áll össze az, hogy a pártállam idején a Vendéglátóipari Vállalatnál vezető poziciót töltött be. Bár az Antall József is múzeumigazgató volt, - most csak hangosan gondolkodom - akkor tehát mégsem kellett minden vezető állásúnak belépni a pártba? Akkor ez is csak egy nagy hazugság, hogy csak az lehetett vezető, aki a pártnak a tagja volt, vagy pedig párttagok voltak? Na szóval, sohasem értettem, hogy mitől olyan nagy szaktekintély a Boross Péter, ő nem történész, azért mert felsővezető volt, majd a rendszerváltás után a jószerencséje a közigazgatásba vitte, miért volt ő több éven keresztül a haza bölcse? Most már azért egy kicsit komolyan vehetné azt, hogy ő nem akar a közéletben részt venni, pihenjen, legyen boldog nagypapa, de ne boldogítson bennünket avitt, dohos gondolataival, elképzeléseivel!

adam2000 | 2010. augusztus 31. | 11:23:30

a 3 hatalmi ágat is meg akarja szüntetni,a népszavazás intézményét beszűkíteni, az AB-t is "tönkretenni".
Ezek után minek kellene a félprezidenciális rendszer.

Elképesztő! Gömbös sem tudott ilyen "hatékony" lenni,őt legalább
Horty kontroll alatt tarthatta.Itt nem marad semmi,senki aki megálljt parancsolhatna majd.

FIROBÉ | 2010. augusztus 31. | 11:03:21

Remélem az első éjszaka jogot is megkapja a ME.

fulopimre | 2010. augusztus 31. | 10:56:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

csacsi02 | 2010. augusztus 31. | 10:52:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tengerimalac | 2010. augusztus 31. | 10:45:05

Ez az MDF-es, „antalli ökörségeket” valló vén majom inkább azt brekegné el, hogy a privatizáció és kárpótlás miért is volt annyira fontos, hogy még erőltették is! Írogassa emlékiratait, de ne a jövőnkről döntsön! Felpuhult agyával még létrehozzák a kormányzó, vagy nádor, esetleg király intézményét! Saját pártját sem bírta megmenteni a széthullástól! Ez alakítja Magyarországot? Nézze már meg, hogy hová jutott ez az ország! Mocskos mancsa a kezdetektől benne volt ebben! Picit feledékeny lett! Elfelejtette, hogy milyen szívós munkát végzett, hogy a múlt árnyairól le ne rántsák a leplet! A volt ügynökök, pártfunkcik szépen átmentődjenek a mai korra is! Köszönjük hóbagoly!

gyulabacsi2 | 2010. augusztus 31. | 10:35:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Szamok Embere | 2010. augusztus 31. | 10:28:48

kimitake hiraoka,

a szárnyláshoz az is kellett, hogy Magyarország egy kései feudális állam legyen még az első világháború idején is.

kimitake hiraoka | 2010. augusztus 31. | 10:17:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Personanongratis | 2010. augusztus 31. | 10:10:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

zeni | 2010. augusztus 31. | 10:09:57

Jobban meggondolom, nem kell parlament meg miniszterek, elég egy nagyhatalmu kormányfő. Sőt minek ombucman meg biró, majd hetente (havonta?) a kormányfő tart egy "törvénynapot" mint a "régi szép időkben"

xanadu | 2010. augusztus 31. | 09:48:54

medve1942 | 2010. augusztus 31. | 09:39:27

Pontosan így van.

Gazdaságilag nem lehetett valami fejlett, ezt láttuk a Don kanyarba kiküldött csapatok felszereltségén.

Polgártársak kirablásában, kirekesztésében ellenben megállhatja a helyét a megállapítás.

medve1942 | 2010. augusztus 31. | 09:39:27

" Trianon után mélyponton volt és széthúzott az ország. 1938-ra viszont Magyarország már az európai középmezőny felső kategóriájába tartozott." Ehhez talán meg kellene határozni, milyen szempontból. Mert azt is mondhatjuk, hogy 38-ban az ország elindult az 1944/45-höz vezető úton.

medve1942 | 2010. augusztus 31. | 09:34:58

Volt ötven éve egy Peter Sellers-film, Az ordító egér. Ebben több szerepet is játszott, Nagy Fenwick előkekőségeit, és bemutatták Nagy Fenwick alapítójának szobrát (Sellersről mintázva), aki "atyja volt népének". Ez jutott eszembe, hallván, hogy a köztársaági elnök szerepe a haza atyjámak lenni. Ha ehhez hozzűáveszem a leszbikus villalakónő esetét, aki felkérte Medgyessyt leendő gyermeke biológiai apjának... Ha belegondolok, hogy lehetne egy Magyar Nemzeti Spermabank... Bocs, ez irónia volt.
Mindenesetre a tévétornában valaha ugráló gyerekek egészen tüneményesek voltak.
Ami a hadügyeket illeti: úgy emlékszem, 98-ban OV személyesen vizsgáztatta a főtiszteket, tudnak-e angolul.

math | 2010. augusztus 31. | 09:30:43

most látszik, hogy Boross miért lépett ki az MDF-ből. mert átállt a Fideszhez. szánalmas egy talpnyaló. szenilis, öreg, horthy-nosztalgiás vén trotty

rénszarvas | 2010. augusztus 31. | 09:25:39

A cikk kellemesen borzolhatja a szoclibsi lelkeket.
1/ Nem "Orbán kezébe kerül" hanem a mindenkori miniszterelnökébe, ad absurdum még Gyurcsány kezébe is kerülhet.
2/ "Trianon után mélyponton volt és széthúzott az ország. 1938-ra viszont Magyarország már az európai középmezőny felső kategóriájába tartozott."

Fenti eredményhez európai középmezőnybe illeszkedő munka- és közszolgálati morál, valamint felkészültség, stb. szükségeltetett. Hitvány népességgel csak hitvány eredményt lehet elérni. (bocs)

bozsós | 2010. augusztus 31. | 09:18:00

staropramen | 2010. augusztus 31. | 08:30:31

Önnél a pont, szerintem is arról van szó, hogy most szondáztatják, mit szólna a nép a választott király intézményéhez. De Boross úr kiválasztása erre a szerepre tökéletes. Még miniszterelnök korában Tamás Gáspár Miklós úgy jellemezte, hogy "tipikus kelet-európai góré", igazi paternalista vezető.

Terminátor | 2010. augusztus 31. | 09:03:17

Nekem ez az ember olyan papucsférfi benyomását keltette mindig, de amikor hallottam Kálmán Olgával beszélgetni és a szent koronáról beszélte a sok hülyeséget akkor már tényleg egy nemnormális embert láthattam. Ki kell dobni a szent koronát, hogy ne legyen egyesek szemében a butaság központja.

agyag | 2010. augusztus 31. | 09:01:35

Amióta bezárták a Budapesti Elmeszociális otthont a delikvensek mind nagyobb számban tűnnek fel és nyilatkoznak meg kormányközelből.Ezen csak nevetni lehetne-ha vicc lenne-de sajnos nem az.

spartacus | 2010. augusztus 31. | 08:57:03

kimitake hiraoka | 2010. augusztus 31. | 08:46:49

Yukio Mishima mely tulajdonsága miatt lett a kedvenced? Olvastál egyáltalán tőle bármit, vagy csak megtetszett a név? Nem lenne büszke rá, ha élne, hogy valaki ennyire félreértette a munkásságát, mint te.

online2000 | 2010. augusztus 31. | 08:54:15

ez a hóbagoly befoghatná a pacekját, ennyi hülyeséget régen nem hallottam. és akkor nem sokára létre lehet hozni az elnöki tanácsot, a parlament meg évente kétszer ül össze, közte rendeleti kormányzás van. príma. éljen a hazafias népfront.

spartacus | 2010. augusztus 31. | 08:51:07

hmhmhm | 2010. augusztus 31. | 08:23:05
Boross is csak addig volt a haza bölcse a balosoknál, amíg Ibike mellett nézelődött.
Most megint Hóbagoly lesz”

► mivel itt épp arról értekezünk, hogy a fent említett húrosgerincű nem éppen a haza bölcse, talán volt némi okom magamra venni a véleményed. Örülök, ha tévedtem. (Megjegyzem, és túl sokat tudok róla ahhoz, hogy nekem ő valaha is a haza bölcse lehessen. Az erkölcsi ”teljesítményét” meg inkább ne is elemezgessük.)

kimitake hiraoka | 2010. augusztus 31. | 08:46:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

sydbarrett | 2010. augusztus 31. | 08:43:00

Makk Marci:Amúgy nem lenne egyszerűbb ha orbán dinasztiát alapítana és egyből király lenne?
Származását tekintve legfeljebb maharadzsa lehetne.

spartacus | 2010. augusztus 31. | 08:38:40

nemválaszolok | 2010. augusztus 31. | 08:26:48
”Ezért szerepelnek olyan gyakran a nézőpontosok a Hír TV-ben”

Egyébként érdekes volt, hogy amikor lebukott kocsobur, és kezdett mind égőbb lenni a tevékenysége, szépen kivették a Nézőpont munkatársi listájáról is. :-) Úgy tűnik, van, ami még az ő fönöke számára is válalhatatlan. (Már amennyiben vakablak féle szemfüles kommentelők kiderítik a disznóságot.)

hmhmhm | 2010. augusztus 31. | 08:38:39

spartacus, rémeket látsz.
Hol írtam hogy te balos vagy?
Azt írtam, hogy Borosst mennyire szerették a balosok még néhány éve, Gyárfás is rendszeresen hívta be a műsorába. Pedig ő akkor is a történelmi alkotmány híve volt.

spartacus | 2010. augusztus 31. | 08:34:32

hmhmhm | 2010. augusztus 31. | 08:23:05
Boross is csak addig volt a haza bölcse a balosoknál, amíg Ibike mellett nézelődött.
Most megint Hóbagoly lesz”

Tudod, először is, akiket te lebalosozol, azok lehet, hogy jobboldaliak, csak nem szélsőjobbosok, mint a kedvenceid. Én pl. egyáltalán nem vagyok balos. És egy ember, poltikus értékét nem a szerint ítélem meg, hogy kinek az ülepét tisztogatja a nyelvével, hanem az alaopján, hogy mit mond, mit cselekszik.
Persze, tudom, ez az agymosott, a végletekig elfogult és értékrend nélküli szélsőjobbereknek, akik ma Pozsgayt is képesek elfogadni, nem igazán értelmezhető.

Szamok Embere | 2010. augusztus 31. | 08:32:41

Az öreg titkosszolga még hozzászól? Nem vonult már egyszer vissza a politikából?

staropramen | 2010. augusztus 31. | 08:30:31

spartacus | 2010. augusztus 31. | 08:19:53
khfcfun | 2010. augusztus 31. | 08:19:25
Egy pillanatig se gondoljátok, hogy ezek Boros saját elmeszüleményei.Ő csak egy stróman,aki előadja a vezér gondolatait,mintegy bevezetve őket a köztudatba.Személye teljesen érdektelen.
Ha Orbán ezt akarja, akkor meg is fogja tenni függetlenül attól, hogy a kísérleti léggömböt ki engedte fel.

nemválaszolok | 2010. augusztus 31. | 08:26:48

spartacus | 2010. augusztus 31. | 08:14:38

nemválaszolok | 2010. augusztus 31. | 08:08:06
Itt a kommentek között nagyon megfi.ngattam, az alsó 2/3-ad ban vannak a vele kapcsolatos infók.

http://nol.hu/belfold/20100807-alkotmanynapi_oromok

Ezért szerepelnek olyan gyakran a nézőpontosok a Hír TV-ben

hmhmhm | 2010. augusztus 31. | 08:24:03

"khfcfun | 2010. augusztus 31. | 08:19:25
azért mert ennek a szenilis vénembernek komoly szava van Orbán felé.ráadásul amit mond, isteni szavak Orbánnak."

:sóhajt:

hmhmhm | 2010. augusztus 31. | 08:23:05

Boross is csak addig volt a haza bölcse a balosoknál, amíg Ibike mellett nézelődött.
Most megint Hóbagoly lesz

spartacus | 2010. augusztus 31. | 08:19:53

staropramen | 2010. augusztus 31. | 08:16:40
Nem értem , hogy miért problémázunk egy szenilis öregember agymenésén?”

Talán csak azért, mert ez a szenilis (és nem utolsó sorban gerinctelen) öregember nem otthon motyog magának, hanem a Nagyaljasságú Tokajhegyaljai Orbánya Viktátor Örökös Diktátorjelölt által összetrombitált királycsináló babazsúr egyik kulcsfigurája.

khfcfun | 2010. augusztus 31. | 08:19:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

staropramen | 2010. augusztus 31. | 08:16:40

Nem értem , hogy miért problémázunk egy szenilis öregember agymenésén?
Egyébként a jövő hétre van betervezve Pozsgay (ősfideszes, ősdemokrata antikommunista alkotmányszakértő) sajtótájékoztatója, ahol javasolni fogja a pallosjog és az első éjszaka jogának Orbán Viktorhoz rendelését, kizárólag az ősi magyar hagyományoknak megfelelően.

nemválaszolok | 2010. augusztus 31. | 08:16:09

nonemárt | 2010. augusztus 31. | 08:08:08

"Most már tényleg azon kell gondolkodni, hogy hogyan álljuk útját ennek az őrületnek, ámokfutásnak. A Horthy rendzer újjáélesztése van itt tervezve, aljasul, néhány önző ember víziójaként."

Hát igen, ha Gömböst díszpolgárrá lehet avatni,akkor ugye lassan itt az ideje, hogy Szálasit is újratemessük.

spartacus | 2010. augusztus 31. | 08:14:38

nemválaszolok | 2010. augusztus 31. | 08:08:06
Itt a kommentek között nagyon megfi.ngattam, az alsó 2/3-ad ban vannak a vele kapcsolatos infók.

http://nol.hu/belfold/20100807-alkotmanynapi_oromok

nemválaszolok | 2010. augusztus 31. | 08:12:55

Kormányzás helyett a hatalom kiépítésével és kiterjesztésével foglalkozni, hogy úgy ne mondjam, kissé furcsa. Ez azért nem teljesen passzol a demokráciához, csakúgy,mint az alkotmányos jogok csorbítása. Mindamellett persze, Boross ugye a királyságot sem vetné meg, mint tudjuk, hisz erről is elejtett egy félmondatot.

nucleus | 2010. augusztus 31. | 08:12:30

Ijesztő, amit a jó Hóbagoly mond és gondol.
Akkor magyarázza már meg, hogy mitől demokrácia még ez? Mi maradt, ami nem a totális diktatúra felé mutat? A 4 évenkénti egyszeri szavazás? Nanemááá... Megette a fene, ha 4 évig mindnen önjelölt császárocska azt csinál, amit akar...

A most éppen elégedetten vigyorgó jobbereknek: a kádári állam alatt a munkásőrök is örültek a diktatúrának. Az nekik jó volt. Ja, hogy az országnak nem annyira? Ugyanmár, az nem akkora baj. Csak nekünk jó legyen!

pál péter | 2010. augusztus 31. | 08:11:11

A két világháború előtt alatt jobb vagy baloldali kormány volt hatalmon!??!!??
Boross úr valahol megrekedt a történelemben, a múlt posványában.Az Önkormányzati választásokon még meg lehet fordítani a folyamatokat demokratikusan, azután már esély sincs.Szavazzuk ki a fideszt az önkormányzatokból.Ne legyen késő.

nonemárt | 2010. augusztus 31. | 08:08:08

Most már tényleg azon kell gondolkodni, hogy hogyan álljuk útját ennek az őrületnek, ámokfutásnak. A Horthy rendzer újjáélesztése van itt tervezve, aljasul, néhány önző ember víziójaként. A plebs nem tudja, mit kockáztat, mert az emberek többsége semit sem, vagy nagyon keveset tud a pre-hitleri időkről. A Horthy-féle "demokrácia", "közjó" 20 éve áll kozmetikai restauráció alatt, ennek akarják most learatni a gyümölcsét. Nagyon remélem, hogy ez még a viszonylag műveltebb jobboldali csoportokon sem megy át ! Dőreség lenne azt remélni, hogy egy pszeudo-Horthy hálás lesz nekik a hatalomért (nem, mert minden az ő egyedüli érdeme).

nemválaszolok | 2010. augusztus 31. | 08:08:06

spartacus | 2010. augusztus 31. | 08:03:36

nemválaszolok | 2010. augusztus 31. | 07:52:02

Kocsoburra gondolsz_ Túl van az egy tucatnyi nicken. Ajsbar, Mundzuk, Oktar, ekeke, hahót, agmánd, meg a fene sem emlékszik mindre.


KÖSZÖNÖM, IGEN, KOCSOBUR VOLT AZ, AMI NEM UGROTT BE, AGMAND NÉVEN MOST IS KOMMENTEL, MEGISMEREM A STÍLUSÁRÓL, AZT NEM TUDJA LEVETKŐZNI, BÁRHOGY IS KÍSÉRLETEZIK VELE.

Igen, a kapcsolatok meg pénzt hoznak, hm.

nablaquadrat | 2010. augusztus 31. | 08:05:51

"Boross Péter: a miniszterelnöki pozíció erejét növelni kell, az államfőnek pedig jelképes, reprezentatív szerepet kell szánni"

Volt már több, mint 40 év úgy, hogy az államfő pusztán csak a köszönőember szerepét töltötte be. Igaz, Sólyom László már nem volt hajlandó köszönni mindenkinek.

spartacus | 2010. augusztus 31. | 08:05:28

Hóhh, akarom írni: röhej

taxi | 2010. augusztus 31. | 08:04:18

Ez a Boross Péter is de tud nyalni...

spartacus | 2010. augusztus 31. | 08:03:36

nemválaszolok | 2010. augusztus 31. | 07:52:02

Kocsoburra gondolsz_ Túl van az egy tucatnyi nicken. Ajsbar, Mundzuk, Oktar, ekeke, hahót, agmánd, meg a fene sem emlékszik mindre.

Egyébként az a röhely, hogy ahogy korábban leírtam, a Nézőpont Független közvéleménykutatónál dolgozik főállásban, amelyet egész véletéenül Stumpfék hoztak létre anno állami pénzből. Kedvencünk egyébként annyira független, hogy FideSS aktivistaként részt vett a most államtitkár Tálas több választási gyűlésén, ott szakértőként osztva az észt. Egyébként egy taknyos karrierista, aki épp a nol hasábjain dicsekedett vele, hogy a választások alatti szereplése milyen kapcsolatokat hozott neki.

Rá Dios | 2010. augusztus 31. | 08:02:04

Posszibilis megoldások, ha nem is nagyon kedvemre valók, mert nem bízom abban, hogy az egyéni tisztesség elég erős intézményi hatalomkorlátozás és kontroll nélkül.
Csak azt nem értem, hogy minek fáradoztak egyesek annyit a rendszerváltásnak nevezett akciózással, amikor az egészet visszacsinálják az újbolsevikok?

nemválaszolok | 2010. augusztus 31. | 07:59:42

Makk Marci | 2010. augusztus 31. | 07:56:33

nemválaszolok!
Tudom kire gondolsz,volt annak több nickjei is. Gondolom majd megjelenik előbb-utóbb megint ha kiengedik lipótmezőről! )))

Akkor ha tudod, írd már meg légyszi! Köszi.

khfcfun | 2010. augusztus 31. | 07:57:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kolmár | 2010. augusztus 31. | 07:56:59

Elnézés, helyesen: akit a sajtó mérvadó alkotmányozási szándékokról faggat. Úgy látszik a pipától már helyesen se tudok írni.

Makk Marci | 2010. augusztus 31. | 07:56:33

nemválaszolok!
Tudom kire gondolsz,volt annak több nickjei is. Gondolom majd megjelenik előbb-utóbb megint ha kiengedik lipótmezőről! )))

spartacus | 2010. augusztus 31. | 07:55:06

Mit várunk egy olyan nemzettől, amely egész eddigi történelme folyamán húsz évet volt képes demokratikus keretek között leélni?

Időnként erőszakkal nyomták el külföldi hatalmak, de sokkal gyakrabban maga ültette önként és dalolva zsarnokait a saját nyakába. Minél jobban hülyének nézi imádott vezére, a magyar annál jobban rajong érte. A magyarok színe-javát bitóra juttató Ferenc Józsefet jóságos uralkodóként áldotta, a hazáját a hatalomért a román fegyverek segítségével eláruló Horthyt, akit Európa szerte megvetettek, idehaza a legkisebb kritika nélkül Kormányzó Úrként süvegelte, a szintén hazaáruló, gerinctelen és véres kezű Kádárt a mai napig János apjaként tiszteli. Csak rajta, itt a legújabb imádnivalótok: Nagyaljasságú Tokajhegyaljai Orbánya Viktátor Örökös Diktátorjelölt. Miközben tanulva 2002-es csúfos bukásából, örült tempóban bontja le a demokratikus ellensúlyok és korlátok egészét, csinovnyikjaival feltöltve minden egyes állást, elvakult hívei vadul, örjöngve tapsolnak neki.

”Szól a sípszó: átkozott nép,
Ne hagyja az Úr veretlen,
Uralkodást magán nem tûr
S szabadságra érdemetlen,
Ha bosszút áll, gyáva, lankadt
S ha kegyet ád, rossz, kegyetlen„


Magyar Demokrácia
1989-2010

R. I. P.


kolmár | 2010. augusztus 31. | 07:54:59

Az egész alkotmányozási herce-hurca megcsúfolása, hogy egy volt vendéglátós, és egyesek szerint munkásőr az, akit a sajtó mérvadó alkotmányozási szándékokról nyilatkozik. A Horthy-korszak egyes részleteit, melyet még a köszegi katonaiskolában belevertek, biztosan jól tudja majd alkalmazni.

drkotasz | 2010. augusztus 31. | 07:53:53

Boross a rendszerváltás óta a Horthy-nosztalgia bűvöletében él.
Újabb lovastengerészt akar kormányzónak a király nélküli királyságba.
Ezeket a fogalmakat mind nekünk köszönheti a történelem.
Nevetségessé is lettünk általuk rendesen.
Nem baj, újra azok lehetünk, ősemberek a 21. században.
Megint átesünk a dakota ló túlsó oldalára, pedig nincs is lovunk.

nemválaszolok | 2010. augusztus 31. | 07:52:02

Á, szerintem nem kell dinasztiát alapítani, mert hát ha talán jól utánanéz a családfának, még az is kiderülhet, hogy valamiféle Árpád-házi leszármazott. Oszt akkor mehet a Duna jegére!

Ja, és ki tudja, mi is volt a neve annak a bizonyos kommentelőnek, aki igen sűrűn írogatott ide, aztán egyszercsak eltűnt, más nevet vett fel. Elég agresszív egy ürge volt. Tudja-e valaki, mi is volt a nickje?

Makk Marci | 2010. augusztus 31. | 07:48:03

geeza!
Igazad van,én még emlékszem h mit művelt miniszterelnökként! Amúgy nem lenne egyszerűbb ha orbán dinasztiát alapítana és egyből király lenne?

MaxVal | 2010. augusztus 31. | 07:46:41

értelmetlenségi,

tévedsz, a legfelsőbb ügyész szinte az összes eu-államban az igazságügyminiszter vagy a belügyminiszter alá tartozó, nem független intézmény

geeza | 2010. augusztus 31. | 07:43:13

nem, kérem, nem ment el az esze. soha nem is volt. a vénember mindössze a régi szakmájára, a kocsmárosságra volt hitelesítve, de amikor ezen túllépett - pártunk és kormányunk akaratából - ott ez már nem volt elég.
elég sok helyet kéne biztosítani a talán majd újonnan megnyitandó sárga (nem fehér!) házban ....

nemválaszolok | 2010. augusztus 31. | 07:29:54

Szegény Borossnak már elment az a maradék józan esze is. Hát, valószínűleg már az Alzheimer kerülgeti. Minden hatalmat Orbánnak! Éljen Szálasi és Gömbös!

puli | 2010. augusztus 31. | 07:29:49

" Fő úr fizetek ! "

értelmetlenségi | 2010. augusztus 31. | 07:23:09

„a legfőbb ügyész úgyszólván már önálló hatalmi ág”.

Úgy bizony, ahogyan ez demokráciákban szokásos. Amikor az igazságszolgáltatás egy pártelnök-miniszterelnök kezébe kerül, azt hívják diktatúrának, kedves Boross Péter úr (elvtárs...).

Amúgy jellemzően szép kis csúsztatás a kinevezések körüli hercehurcákra hivatkozni. Az ugyanis kizárólag a magyar parlament töketlensége, amit egyszerűen - és demokratikusan! - meg lehetne szüntetni, minden más kinevezési bohóckodással együtt: két forduló, és annyi. Ha ez alatt nincs megeyezés a pártok között, akkor akár az eggyel több szavazatot kapott jelölt a legfőbb ügyész, ilyen-olyan elnök, oszt' jónapot. A jelenlegi parlamenti erőviszonyok mellett ez nem lehet probléma...

HIRDETÉS
A kormányfő nevezze ki a...
A kormányfő nevezze ki a főbírót és a legfőbb ügyészt is?
Népszabadság - Szabó Bernadett

Boross Péter volt miniszterelnök, az Antall-kormány belügyminisztere a múlt héten azt nyilatkozta a Heti Válasznak, hogy a miniszterelnöki pozíció erejét növelni kell, az államfőnek pedig jelképes, reprezentatív szerepet kell szánni, s ennek megfelelő személyeket választani a tisztségre. Szerinte Schmitt Pál államfő telitalálat, „magas, fess, jóképű ember, remélem, elfelejti, hogy saját államfői programot akar alkotni, s elsősorban érzelmi mezőben mozog majd, az állam atyjaként”. Boross Péter ilyen típusú megszólalásait érdemes komolyan venni, hiszen a volt miniszterelnök Orbán Viktor alkotmányozó tanácsadó testületének a tagja.

A (fél)prezidenciális rendszerre való áttérés forrásaink szerint lekerült a napirendről. Még a 2008-as úgynevezett szociális népszavazás után Stumpf István a TV 2 Mokka című műsorában nyilatkozta azt, hogy egy félprezidenciális rendszer kialakítása után Orbán Viktort el tudja képzelni Magyarország köztársasági elnökének. Ezzel el is indult a spekuláció, s még a tavaszi választások után is voltak olyan találgatások, hogy a ciklus közepén, „félidőben” Orbán Viktor költözik a Sándor-palotába, vagyis államfő lesz. A miniszterelnök ugyanakkor ezt tagadta, és folyamatosan azt hangoztatta: nem támogatja, hogy Magyarországon a demokratikus berendezkedés elmozduljon a prezidenciális vagy félprezidenciális rendszer felé az alkotmányozás következményeként. Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi miniszter pedig nemrégiben azt mondta, hogy „mai tudása szerint” nem lesz csere ciklus közben az államfői poszton.

Schmitt Pál megválasztása és elnöki credója is azt erősíti, hogy nem igazán aktív államfői szerepfelfogást akar képviselni. Sokat idézett mondása is erre utal: nem szeretne ellensúlya, gátja lenni a kormány törvényalkotási lendületének. Az elnöki hivatal részéről mindazonáltal tegnap nem kívánták kommentálni Boross Péter kijelentését az államfői szerepről.

HIRDETÉS

Az új alkotmány előkészítésére hivatott 45 fős parlamenti bizottság (amelyben a kormánypártok túlsúlyban vannak) minden, az alkotmányt érintő felvetéssel foglalkozni fog. „A parlament, az államfő és a kormány viszonyának a vizsgálata mindenképpen a tárgyát képezi az alkotmányozás folyamatának”, nyilatkozta lapunknak Salamon László. A parlamenti bizottság fideszes elnöke hozzátette: nem ismeri Boross Péter konkrét elképzeléseit, de ha előterjeszti, megtárgyalják azokat.

Boross Péter a múlt héten általánosságban beszélt a miniszterelnöki pozíció erősítéséről. Tegnap lapunknak azt mondta: a köztársasági elnököt a mostani alkotmány megalázó helyzetek elé állíthatja, elég csak arra gondolni, hogy az Országgyűlés sokadik körben választotta meg a legfőbb bírót, Baka Andrást, akit Sólyom László jelölt. „Indokolt tehát a kinevezési jog áthelyezése a miniszterelnökhöz”, tette hozzá. Kérdésünkre, hogy ezek szerint az új alkotmányban kellene rögzíteni, hogy a legfelsőbb bíróság elnökét, az ombudsmanokat és a legfőbb ügyészt is a kormányfő jelölné, illetve nevezné ki, Boross igennel válaszolt, hozzátéve: a kormányfő kinevezési jogosítványának „bizonyos szintig” a katonai vezetőket is érintenie kellene. Boross Péter ezeket az elképzeléseket fogja képviselni az Orbán Viktor mellett működő alkotmányozó testületben is. Ezen túlmenően a volt MDF-es politikus az ügyészség kormány alá rendelését is sürgeti, ugyanis –mint fogalmazott – „a legfőbb ügyész úgyszólván már önálló hatalmi ág”. Véleménye szerint az Országos Igazságszolgáltatási Tanács túl „belterjes” külön testületként, így fölösleges is. Másrészt – tette hozzá – a bírói igazgatás tárcafeladat. Boross Péter úgy fogalmazott: a cél a kormány, illetve a miniszterelnök akcióképességének erősítése. Szerinte ezt szolgálhatja az is, ha bizonyos területeken törvények helyett miniszterelnöki, illetve kormányrendeletekkel születne szabályozás. Hogy ez milyen területeket érinthet, annak meghatározása fáradságos „búvármunkát” igényelhet.

– Trianon után mélyponton volt és széthúzott az ország. 1938-ra viszont Magyarország már az európai középmezőny felső kategóriájába tartozott. Akkorra ugyanis a kormány és a miniszterelnök erős intézkedési potenciállal és döntési ügykörrel rendelkezett – emlékeztetett az Antall-kormány egykori belügyminisztere.

A miniszterelnök informális hatalma így is erős, különösen személyi kérdések terén: a Fidesz alapszabályának megfelelően Orbán Viktor jelöltjét, Schmitt Pált államfőnek, Domokos Lászlót ÁSZ-elnöknek, a szocialistaWarvasowszky Tihamért ÁSZ-alelnöknek, Bihari Mihályt és Stumpf Istvánt pedig alkotmánybírónak választotta a kétharmados kormánytöbbség. Ha valóra válnak a miniszterelnök más alkotmányozó tanácsadóinak az elképzelései, az új alkotmányban már nem lesz benne a konstruktív bizalmatlansági indítvány, és a népszavazás intézményét is szűkítik.

A magyar kormányfő hatalma most is erős

A kormányfő által meghirdetett alkotmányozás jelenleg az első fázisában tart, amelynek során önkéntes vagy a kormány által felkért személyiségek mondják el, az alaptörvény mely részén kellene módosítani. Boross Péter felvetése az államfő gyengítésére és a kormányfő egyidejű erősítésére nem valószínű, hogy nyitott fülekre talál – nyilatkozta lapunknak Mráz Ágoston Sámuel. A Nézőpont Intézet vezető elemzője úgy véli: egy ilyen átalakítás új „értelmezési keretbe” helyezné az alkotmányozást. Hiszen a kormánypártok eredeti szándéka szerint az új alkotmány elsősorban szimbolikus jelentőségű volna: felülírná az 1949-es számozást és huszonegy év után egy végleges preambulummal rendezné az államiság alapvető identitáskérdéseit. Ha ehelyett a kormányfői hatalom megerősítése lenne az alkotmányozás fő üzenete, akkor a világos választói felhatalmazással rendelkező kormányfőt hatalma kiterjesztésével, saját maga bebetonozásával vádolhatná ellenzéke, s ez a 2014-es választásoknak is új tétet adna. Magyarországon „putyini rendszerről” most nem lehet beszélni, hiszen – Oroszországgal ellentétben – biztosított a titkos és szabad választás, a kormányfői hatalom kiterjesztése esetén azonban nehezen lenne kivédhető az ehhez hasonló kritika. Másrészt, a magyar kormányfő hatalma – függetlenül a jelenlegi egyértelmű választói felhatalmazástól – most is erős. A konstruktív bizalmatlansági indítvány például nem elegendő megbuktatásához, ha a parlament többsége elégedetlen személyével, arra is szükség van, hogy utódja mögött is kiálljon a többség. (Cs. I.)

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    128 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS