belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
23. szerda

Közmunkások vagy kényszermunkások építik fel a debreceni stadiont?

Új foglalkoztatási forma - Konténervárosokba telepítenék a gigaberuházásokon dolgozókat?

Már jövőre százezer embert foglalkoztatnának a Belügyminisztérium által felügyelt közmunkaprogramok keretén belül. Egy részüket néhány gigaberuházáson alkalmaznák, s akik az építkezés helyszínétől túl messze laknak, azokat konténerfalvakban helyeznék el, ha pedig az utazási idő a két-három órát nem haladná meg, biztosítanák az emberek szervezett szállítását – legalábbis a Szolgálat és Becsület Érdekvédelmi Mozgalom honlapján ez olvasható.

Lencsés Károly| Népszabadság| 2011. június 23. |119 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Plüskacsa | 2011. június 24. | 20:04:17

sasa2 | 2011. június 24. | 11:52:26
Rendes bér és emberséges kezelés a legnagyobb motiváció!

puli | 2011. június 24. | 17:02:04

Tervek nélkül nem lehet építkezni !

Napi 8 órában normális bérért értéket teremtve kellene munkát adni és a bérek után a járulékokat befizetni .

Nem 1 millió zombi munkaerő eszement országúti mozgatására ,-hanem 1 millió munkás munkával és bérrel való ellátására szavaztak a Fidesz támogatói .

Aki nem tud teljesíteni európai XXI. századi módon módon az ne vállalja az ország irányítását , ez van uraim udvariasan le lehet köszönni !

puli | 2011. június 24. | 16:54:26

Erre gondoltam :
http://hg.hu/cikk/epiteszet/6535-bauhaus-seta-budapesten

Az első kép gyönyörű !

puli | 2011. június 24. | 16:27:23

sasa2 | 2011. június 24. | 11:52:26

Hitványabbak lennénk mint az őseink !?

A harmincas években épült közmunkával Budapest II. ker. Napraforgó út Bauhaus házak az utca mindkét oldalán .Az ingatlanok itt ma is nagy értékűek .

Volt ott egy kis tér padokkal és egy emléktábla felsorolva kik építették milyen keretből -közmunkával !Érdemes arra járni kicsit elnézelődni és elgondolkodni mert ez közel 80 éve jól működött !!!!

sasa2 | 2011. június 24. | 11:52:26

Plüskacsa | 2011. június 24. | 08:06:14

"Egyszerü kérdés: MIÉRT NEM CSINÁLNAK A "KÖZMUNKAHELYBÖL² RENDES, RENDESEN FIZETETT MUNKAHELYEKET??????????????????????????????????"

Mert ez a lényeg és ez kimaradt,
RENDESEN IS KELLENE DOLGOZNI !

Akik sosem dolgoztak, vagy tíz-húsz évvel ezelőtt volt munkahelyük, velük kell foglalkozni. Ennyi.

barnan | 2011. június 24. | 10:32:05

Ki fogja "kivezetni népét majd Egyiptom földjéről"?
http://www.youtube.com/watch?v=g8no7rQPeEg&feature=related

venember | 2011. június 24. | 09:07:58

puli | 2011. június 24. | 08:34:18
"A 3 hónapos munkatábor egyúttal szolgálja a születés szabályozását is .DDDD"

Az emberi elme találkonysága óriási. Lesznek családos, koedukált és szingli munkatáborok. Az első és második típusban megvalósul a pozitív népszaporulat, míg a harmadikban a párok örökbe fogadhatják az első kettőből kiszorult gyermekeket.

puli | 2011. június 24. | 08:34:18

A 3 hónapos munkatábor egyúttal szolgálja a születés szabályozását is .DDDD

Plüskacsa | 2011. június 24. | 08:30:00

papirszobrasz | 2011. június 23. | 20:19:12
Már kb 20 éve világossá vált, hogy a mai társadalmak nem fognak tudni mindenkinek munkát biztositani (pl az automatizálás és az EDV miatt). De a megalázó és a gazdaságtalan munkanálküliség helyett más értelmes gazdaságosabb megoldást keresnek. Nyugaton, és az EU gazdasági-politikai köreiben már vagy 20 éva téma az "alap létbiztositás" (bedienungslose Grundsicherung) bevezetése. A "munkanélküli" idöszakokra is járna egy alapjövedelem (polgári jogon!), és ezidö alatt lehetöség lenne a továbbképzésre, önnáló vállalkozások beinditására, az egészség rehabilitására, vagy éppen beteg családtag ellátására...stb.
elöbb utobb jön a dolog, de ahhoz még néhány bátor politikus is szükséges ( a fiatalok biztos mernek lépni!)
Amit Orbánék akarnak az a hitleri és a szalini világ újraélesztése, vallásos elmaaradottsággal!

Plüskacsa | 2011. június 24. | 08:19:16

Mandos kutyája | 2011. június 23. | 20:24:56
A 2. és 3. pontban teljesen igazad van.
Bennem meg felmerül a kérdés, hogy miféle ember vagy, ha magaddal és a magadfajtájával szemben igazságtalannak találálod ezt a "rendszert", de a romákkal szemben elfogadhatónak????

Az igazság az , hogy a romák is elmennek dolgozni, ha kapnak munkát (mert ügye manapság mindenhonnal elhessegetik öket!), és a munkáját rendesen meg is fizetik.

Bezárták a gyárakat, TSZ-eket, sok egyszerü, kevésbé végzett ember, köztük a romák elvesztették a munkahelyüket.Az ut´bbi 20 évben az elszegényedés föként öket érinti!

A fiatalokat meg egyszerüen képezni kell! Föleg szakmunkásnak!

A cégünknél több cigány (roma, olah, lovara) is dolgozik! A teljes megelégedésünkre! Csakhát ügye öket is embernek, és HONFITÀRSNAK kell tekinteni! A mi lakhelyünkön nincs is "romaprobléma"!

Plüskacsa | 2011. június 24. | 08:06:14

Egyszerü kérdés: MIÉRT NEM CSINÁLNAK A "KÖZMUNKAHELYBÖL² RENDES, RENDESEN FIZETETT MUNKAHELYEKET??????????????????????????????????

venember | 2011. június 24. | 07:54:01

Szerintem a parlamenti képviselőknek is kellene egyhetes építőtáborokat szervezni. Lenne munkaverseny meg minden, szombaton disco. Akkor legalább tudnánk, hogy hol vannak. Mert a parlamentben nincsenek.

smöli | 2011. június 24. | 00:35:27
"Clandon- legjobb, amikor a ballibsi kommentezik."

Sértéssel nem kezdünk kommentet, azt a végére hagyjuk. mert az a veszély fenyeget, hogy akinek szól, nem olvassa el. Ez még jobboldali lekezelő stílusúakra is vonatkozik, akik képzelt felsőbbrendőségben szenvednek, itt rá rögtön a példa... :))

saman | 2011. június 24. | 07:01:55

Volt itt a Népszabiban egy svéd ingatlanos csapat tükre,akik azzal hirdették az itteni ingatlanokat, hogy itt az emberek úgy élnek, mint ők az 50-es években, azaz a jóléti társadalom alapjainak lerakása idején.

Részükről ez egy nosztalgia akart lenni, mi meg sértésnek vettük, hogy egyesek olyan bélyeget sütnek ránk, hogy mi még disznót tartunk a kertben.

Számomra világos, hogy a FIDESZ nem akar lépni a jóléti társadalom irányába.

A FIDESZ gazdaságpolitikája ez:

Ha én cica volnék, száz egeret fognék, de én cica nem vagyok, egeret se foghatok!

puli | 2011. június 24. | 06:16:32

Nem értem a Fideszen belül nem látják mi készül itt !?

minekpista | 2011. június 24. | 04:55:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

smöli | 2011. június 24. | 00:35:27

Clandon- legjobb, amikor a ballibsi kommentezik. Miért gondolja, h. a konténer csak cigányokra érvényes, érti, minek "fajol?", aki ncsóró az csóró. És ha elment volna az Exodus után, pl 1946ban Izraelbe, akkor látta volna, hogy konténer telepek voltak.
Az Eu jólét az egy német, Bismarcki-i találmány egy olyan kompromisszum, amit túlzásba vittek.
Addig volt gazdasági háttere , amig a világ két féltekére volt osztva. 20 év döglödik.
Azért döglödik mert adatokat hamisítottak, és megvásárolták az embereket vs. komcsi kelet.
5 év és négy ország: Holllandia, Német, Francia és Ausztria kivételével nem lesz unió.
De ha 10 , akkor is mit számít?

smöli | 2011. június 24. | 00:22:08

saman- Nem lenne a FIDESZ-ben walaki, aki ismeri a nyugat 40-es 60-as évek beli történelmét?
Nos van. Vannak fotók, h az 56-os magyarok hová mentek, vagy mit találtak az NSZKban. Vannak filmek, amelyek a remek skót, ír és nem is beszélek olasz viszonyokat jellemzik.
Mire gondol , amikor a The Who Tommy vagy Quadrophenia LPjének a borítóját nézi? Nagy buli rátenni a társadalom mocskát? Miről szól a british rock és miről az olasz , a francia és a német? Miről énekel Eric Burdon 65-ben? A Mini Morrisról? Itt is volt -Moszkvicsnak hívták.
Tanuljon mint Lenyin , aztán firkáljon. Az egész ballibsi ezekből a mitugrászokból áll. De ez a jó. Még ők sem tudják mennyire ostobák.

nem_szajko1 | 2011. június 23. | 23:56:02


Le a zsarnokkal, aki ellopta a demokraciat (is).

saman | 2011. június 23. | 22:56:41

Ez totál egyiptomi vízió. Mármint ókori.

Ez a fickó begárgyult.

Halovány elképzelése sincsen a jóléti társadalom modellről.

Nem lenne a FIDESZ-ben walaki, aki ismeri a nyugat 40-es 60-as évek beli történelmét?

reszvetelidemokracia.blog.hu

antinenyi | 2011. június 23. | 22:12:19

Ide egy darab gyereket nem fogok nemzeni! Orbán világot nem érdemel egy tiszta lélek! A nemzeti baromságaira meg teszek magasról, hogy így fogy meg úgy fogy. Ő a legnagyobb fogyasztó...

papirszobrasz | 2011. június 23. | 21:21:59

gyakorlásakor a gyerekeknek ki kell találniuk termékeiket -, annál valószínűbb egy rátermett, innovatív, produktív vállalkozói réteg létrejötte.

papirszobrasz | 2011. június 23. | 21:17:01

wantirna | 2011. június 23. | 20:39:00

A régi családi vállalkozásokban a fiatalok beleszülettek a vállalkozói életmódba.

Ők az öröklött tevékenységet viszik tovább - amelyhez hasonlót sok más vállalkozás folytat -, esélyük sincs növekedésre, esélyük sincs arra, hogy kilépjenek a külpiacokra, nem is lehetnek a fejlődés motorjai. Ezt a szerepet azok tölthetik be, akik ki tudnak olyan dolgokat találni, amelyek piacképesek más országokban is. Minél általánosabb a vállalkozói készségek iskolai fejlesztése - amely egyben az innovatív gondolkozás fejlesztését is biztosítja, hiszen a vállalkozói tevékenység

wantirna | 2011. június 23. | 20:46:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

wantirna | 2011. június 23. | 20:39:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mandos kutyája | 2011. június 23. | 20:25:15

Szóval halvány sanda megérzésem, hogy ezt nem a r.o.m.ák fogják megszívni, nagyon nem....

Mandos kutyája | 2011. június 23. | 20:24:56

Nem akarok rémeket látni, de nekem van egy olyan megérzésem, hogy ha ez megvalósul, akkor annak a következő következményei lesznek:
1. Azok, akik eddig is gondosan vigyáztak, nehogy megtalálja őket a munka s ahol tényleg 2-3 generáció óta a munkanélküliség a megszokott, na azok ez alól is ki fogják húzni magukat - tuti lesz vmi indokuk rá: kiskorú gyerek, allergia, mitt'omén...
2. Azok viszont, akik becsülettel ledolgoztak évtizedeket, de véletlenül állás nélkül maradnak, s balszerencséjükre Kelet-Mo-n élnek (ahol köztudottan sok a munkaalkalom, ergo nem lehet 2-3 hónap alatt új munkát találni, főleg telente nem), na ők bele fognak esni ebbe a rendszerbe.. Már előre látom, hogy 40-50 éves bihari, békési stb. férfiakat fognak vegzálni (hisz' nekik már felnőttek a gyerekeik, ők már mehetnek a családtól távol... ugye...) - hogy ebbe hány ember és hány család fog tönkremenni, abba bele se merek gondolni..
3. S mi lesz, ha egy képzett fiatal nem talál állást (szakmával, diplomával, egyre megy) - ha bejelentkezik a munkaügyi központba, elküldik kubikolni az ország másik végébe? S ha nem vállalja, mert magasabb a képzettsége? Na, ebbe az esetben szinte mindenki azt fogja választani, hogy lelép, s meg sem áll nyugatig - mindegy, mi lesz ott, mert ennél csak jobb lehet... (S még mielőtt bárki elkezdene visítozni - mint tudjuk, a pályakezdő munkanélkülinek eddig sem járt munkanélküli, hisz' nem volt korábbi munkaviszonya)
Szóval halvány sanda megérzésem, hogy ezt nem a r.o.m.ák

papirszobrasz | 2011. június 23. | 20:20:47


Ami a vállalkozókat illeti, a mostani garnitúra akkor sem táltosodna meg, ha ezer évig oktatnák őket. A vállalkozói készségeket az iskoláknak kellene fejleszteniük, de nem mint tudományt oktatva, hanem a vállalkozói tevékenység gyakorlása által.

papirszobrasz | 2011. június 23. | 20:19:12

wantirna | 2011. június 23. | 19:08:45

Ez a hozzászólása hihetetlen felszínes és egyszerű gondolkodásra vall. A közmunka szociális intézmény. Tudomásul kell venni, hogy voltak, vannak, lesznek olyanok, akik képzetlenségük, egészségi állapotuk, életkoruk miatt, vagy mert olyan térségekben élnek, ahol minimális a munkalehetőség, vagy csak azért, mert nem tudják eladni magukat (ezért nem vagyok én főtanácsadó a kormány mellett), nem tudnak elhelyezkedni a munkaerőpiacon. A közmunka révén eddig ők biztosítani tudtak családjaik számára egy elfogadható életnívót. Orbánék viszont az eddigi juttatás felét adnák (ami a megélhetést nem biztosítja), emellett értelmetlen, elfogadhatatlan munkalehetőségeket kínálnak. Lehet a lakóhelyhez közel is értelmes feladatokat találni. A települések környezetének rendbetétele, megóvása - amire eddig sok közmunkást alkalmaztak - ilyen, még ha sokan bírálják is, mondván, hogy nem teremt értéket. A közmunka nem ezért van, s nem is azért, hogy visszavezessen a munka világába (persze annak csak örülni lehet, ha egy-két esetben ez megtörténik). Azok számára viszont, akiket különösebb gátló körülmények nem akadályoznak az elhelyezkedésben, nem közmunkát kell biztosítani, hanem olyan munkahelyeket a versenyszférában, amelyek a legjobban szolgálják az ország gyarapodását. Na ez az, amit a konzervatívok nem tudnak megoldani.
Ami a vállalkozókat illeti, a mostani garnitúra akkor sem táltosodna meg, ha ezer évig oktatnák őket. A vállalkozói készségeket az i

wantirna | 2011. június 23. | 19:08:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

citic | 2011. június 23. | 18:23:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

puli | 2011. június 23. | 18:10:56

A Népstadion átadása 1953 augusztus 3.-án történt .Az átadás majdnem meghiúsult mert nem működött a világító rendszer .A BME villamosmérnöki kar 7 (?)diákja tette a világító rendszert működő képessé ,-az egyikük nagybátyám volt hatalmas pénzjutalmat kaptak 7000 ft / fő . Ez apám akkori havi keresetének hússzorosa volt -apám keresetének felét békekölcsönben kapta melynek jegyzését kötelezően elvárták .Kifizetés névértékben úgy jó 15 évvel később történt .

Keha | 2011. június 23. | 17:03:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Clandon | 2011. június 23. | 16:50:02

states42

Az a baj veled, hogy azt a szervedet, amivel gondolkozni lehetne, nálad Vicctor már rég kisütötte, de lehet sosem volt. Értelmi képességeidet nézve, egészen biztos, hogy egyszer egy ilyen konténervárosban kötsz ki. És még akkor is támogatni fogod ezt a rendszert, amilyen idióta vagy.

Na viszlát

Clandon | 2011. június 23. | 16:41:28

Kedves fideszfanok!

Hihetetlen butaságra vall, ha azt hiszitek, hogy ez csupán "romákra" lett kitalálva. Nyugodjatok bele, ha állásotokat vesztitek, ti is mehettek Orbán apátok konténervárosaiba, hiába bőgtök, hogy ti fidesznyalók vagytok. Nem lesz kivétel, és majd akkor micsoda vinnyogást fogtok csapni.

Jobb lenne elgondolkozni, hogy valóban ez az az út, ami megoldja a gondokat.

Mást ne mondjak, a mostani Népstadion jobb állapotban van már most, mint a szakképzetlen, megfizetetlen rabszolgák által épített új stadion...

És őszintén: éhbérért, szakképzetlenül, őrizet alatt ki fog minőségi munkát végezni? Az egész azért van, hogy kipipálják az egymilliós számot. Hogy mi az ára, az nem érdekes. Érthetetlen, embertelen és igazolhatatlan a kormány terve.

greg | 2011. június 23. | 16:37:12

Kényszer-közmunka.

antinenyi | 2011. június 23. | 15:45:39

Imádom ahogy a tudatlanok védik a fasisztákat. Még jobban imádom, amikor ők lesznek a gyanútlan áldozatok, mivel szerintük rájuk semmi nem vonatkozik majd az itt létrejövő törvények alapján. A nagy halak nem ide írkálnának :P

radios | 2011. június 23. | 15:25:00

states, Mo-on nincs valódi jobboldal, és baloldal, csak olyan van hogy kormánypárt, 3ellenzéki pártok.
Továbbá olyan hiszékeny buta emberek vannak, aki jobboldalinak vagy/és baloldalinak hiszik tartják magukat,amivel nem sokra megy az ország.

puli | 2011. június 23. | 14:59:40

Aki keres talál !Ezt írta a múlt év májusában Najmányi László

:http://artportal.hu/aktualis/blog/2010_05_10_najmanyi_laszlo_az_192030as_evek_vilaggazdasagi_valsaga_az_amerikai_megolda

Ott a közmunka az államok felemelkedését hozta itt a pancserek kezében van átgondolás nélkül viszik bele a nyomorultakat .

Mivel ennek a kormánynak nincs aki megmondaná hogy csinálja ,-így jön a keserű tapasztalás !

Gondoljatok bele az építő ipar jó ha egyötöde talál munkát !!

papirszobrasz | 2011. június 23. | 14:50:36

Nem kell ócsárolni a kormányt, a foglalkoztatottság növelésének pályája föl lett rajzolva pontosan, évre, ágazatra. A mezőgazdaság többlet munkaerőigénye 2012-ben 9253 és fél dolgozó, a feldolgozóiparé 22 341, akiknek 24,8 %-a lehet 165 cm-nél alacsonyabb, stb. Az egésznek annyi köze sincs a valósághoz, mint Orbánnak az értelemhez.

degeux | 2011. június 23. | 14:37:13

A munkatáborokat nem a baloldal találta ki, jóval régebbi dolgokról van szó.
De mondjuk, ez tényleg hasonlít a munkatáborokhoz, persze hívhatjuk malenykij robotnak is, vagy esetleg nemzeti együttműködésnek...

Kárpátia | 2011. június 23. | 14:30:54

states42 | 2011. június 23. | 11:14:24

Az a baloldal, amelyik kitalálta a kitelepítéseket és Recsket jobb, ha hallgat, és nem munkatáborozik...

A jobboldal viszont kiváló tanítványnak bizonyult mint látható.

radios | 2011. június 23. | 14:28:12

states, gyere le vidékre, és megtudod milyen kevés munka lehetőség van, 3szakmával nem kellesz sehová.
Mit képzelsz magadról, talán napszúrást kaptál a légkondis irodában?
Tegnap az ogy.ben illetékes Tálasi államtitkár et,azt ecsetelte hogyan miként kell a munkanélkülieket visszavezetni a munka világába.
A segélyeket csökkenteni szükséges bpj.majd jövőre +szüntetni, azért hogy az állásnélkülieknek, tartós munkanélkülinek ne érje meg segélyeken lenni évekig,hanem igenis menjen keressen munkát, helyezkedjen el, akár a falujától településtől messzibb lévő városban is.
Természetesen a mindenható kormány ehhez anyagi/egyéb támogatást nem tud biztosítani.
Új munkahelyeket csak a nagy cégek valamint kkv.k tudnak létrehozni.
Azt is kijelentette, felháborító hogy az előző Mszp kormány több mint 200ezer embert foglalkoztatott közhasznú munkában, napi 8órában, havi 62ez.ft. min bérért, volt aki 10hónapot is dolgozhatott.
Ez "tarthatatlan /mint mondta/, hogy az adófizetők +állam pénzéből több mint 120mlrd-ft-ot kellett kifizetni a kasszából 2009-2010es időszakban.
Azt is hozzátette, ezek az emberek keresve sem találhattak volna jobb munkahelyet, volt amelyik önkormányzatnál 2ember lett felvéve takarítónak, egyik állandós a másik közmunkás/tartós munkanélküli, alig volt dolguk hiszen az egyik már elvégezte az adott feladatokat.
A jövőben ez és hasonlók megengedhetetlenek, vagyis ennél a 4órás minek is célravezetőbb, így legalább az emberek valós munkát keresnek vállalnak majd, n

Szamok Embere | 2011. június 23. | 14:18:45

Négy dolgozóként egy kápó, mint egy kis család.

papirszobrasz | 2011. június 23. | 13:56:07

Nyilvánosságra hozták a Nemzeti Munka-tervet. Átfutottam, van benne némi logika, de az eddigi rendszernél rosszabb lesz. Például: azért négy hónapig tartó négy órában állapították meg a közmunka idejét, hogy a foglalkoztatottaknak legyen ideje állást keresni a munkaerőpiacon. Ez visszalépés, mert a segélyezett minden idejét erre fordíthatta.

Xavi | 2011. június 23. | 13:34:05

kmk

staropramen | 2011. június 23. | 13:19:20

states42 | 2011. június 23. | 12:06:37
Gyere már be a napról!
Itt senki nem ellenzi a közmunkát, de azt a mód amit itt a cikkben leírnak, minden épeszű embernél kiveri a biztosítékot.Nálad persze nem.

staropramen | 2011. június 23. | 12:13:51

states42 | 2011. június 23. | 12:06:37
Gyere már be a napról!
Itt senki nem ellenzi a közmunkát, de azt a mód amit itt a cikkben leírnak, minden épeszű embernél kiveri a biztosítékot.Nálad persze nem.

states42 | 2011. június 23. | 12:06:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HolÉrdekel | 2011. június 23. | 11:51:01

Micsoda nagy baromság!!! 1000 év visszalépés! Remélem ez csak a nép ijesztegetésére szolgál!
De tegyük fel, hogy megvalósul. Hát erre az Unió egy kanyi vasat nem fog adni! Hol vannak a nyugat-európai gigantikus gépóriások sokezer eurós óradíjért stb.!
Ma nem lehet szakképzetlen munkaerővel dolgozni. Mekkmesterek nem kellenek! A szocializmus is ilyen volt: mindegy, hogy hol van az ember csak ne az utcán csellengjen. A lábosokat meg kilóra gyártotta a szocialista szellem. Emiatt (is) vagyunk eladósodva.
És itt van még az a csoda ígéret: 1.000.000 munkahely!!! Nos ez a gigantikus terv is csak 34.500 főt foglalkoztatna. A regisztrált munkanélküli meg kb.400.000 fő.
A Mercédesz, az Audi és a múltkori kínai befektető sztorival együtt sem érik el a 100.000 fő foglalkoztatását.
1998 és 2002 között ugyan ez az eszetlen népvakítás ment. A lényegi dolgokat pedig a háttérben lemutyizták. Idióták!

buff | 2011. június 23. | 11:50:43

Az ötlet nem rossz, de mint ennek a sárga csőcseléknek szokott, ez sem eredeti. Az ilyen táborok bejárata felé egykor valaki azt írta" ARBEIT MACHT FREI".
Ugye ismerős?
Később majd a magyar vállalkozóknak lehet pályázatot beadni krematóriumok építésére, tisztítószerek gyártására, speciális borítású könyvek és lámpák készítésére, stb.
Most majd az "ORBÁN SZABADDÁ TESZ" feliratokat favorizálják, némi szögesdróttal körítve.
Azok a szerencsétlenek akik ezekre szavaztak nehogy abban a hitben ringassák magukat, hogy ezekben a táborokban csak a lajbis etnikumhoz tartozók lesznek!
Nem!
Mindenki ott lesz aki kinyitja a száját és például olyat merészel mondani, hogy Nagy Anna havi 100.000.- Ft-os fodrász számlája azért a hajért egy kicsit sok!
Aki szabadlábon marad az belegebed az adóba, vagy éhen döglik mint a nyugdíjasok fognak.
Oszt kész.

staropramen | 2011. június 23. | 11:47:58

states42 | 2011. június 23. | 11:14:24
Feltéve,de nem megengedve, hogy a hír igaz

Szerinted mi a búbánatos ég savanyú haragja ez, ha nem munkatábor?
Függetlenül attól, hogy ki találta ki Recsket.A te korodban enny esze már lehetne valakinek.

papirszobrasz | 2011. június 23. | 11:33:24

Ezek ott fent agyalágyultak egytől-egyig. Korábban arról volt szó, hogy felvirágoztatják a magyar vállalkozásokat - sőt néhány regionális magyar "multit" vizionáltak -, és ők fogják az egymillió munkahelyet létrehozni. Rájöttek, hogy ennek megvalósításához hülyék, erre kitaláltak egy még nagyobb őrültséget, amit megint nem tudnak majd megcsinálni.

kat49 | 2011. június 23. | 11:29:25

States Az egészbe az a szomorú hogy miért kell a dolgozni akaró embereket őrizni,de ha valóba így lesz akkor ez nem más lesz mint egy munkatábor,vagy is az embereket rabszolgaként akarják dolgoztatni,éhbérért.

Borszívóügynök | 2011. június 23. | 11:28:58

states42 | 2011. június 23. | 11:14:24

"Az a baloldal, amelyik kitalálta a kitelepítéseket és Recsket..."

Nem a baloldal találta ki! De még Rákosi is csak eltanulta a korábbi, náci szélsőjobboldaltól...

Borszívóügynök | 2011. június 23. | 11:26:32

A hazai műszaki fejlődésnek is alaposan betesz, ha ez a nagyralátó terv megvalósul! Ki volna olyan marha, hogy jó esetben tízmilliókat költsön technológiai fejlesztésekre, ha un. közmunkásokkal minden felépíthető annak töredékéből!
Az ország egyenes technológiai lepukkanásának, harmadik világba sűllyedésének legbiztosabb módja!

states42 | 2011. június 23. | 11:14:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Borszívóügynök | 2011. június 23. | 11:11:19

Spartan | 2011. június 23. | 08:47:30

No és - mi lenne, ha tisztességes munkát biztosítanának neki, tisztességes bérért, más munkavállalókkal azonos feltételek mellett?
Még a kápók költsége is megtakarítható lenne...

Na persze: ebben ugyan mi lenne a biznisz?

szkripnyik | 2011. június 23. | 10:28:24

Budapest - Debrecen IC-n 2 óra 21 perc, azaz belefér a 3 órába.
A vonatjegy oda vissza IC-pótjeggyel napi 8500 Ft.
Ki fizeti? A kényszermunkás a havi 40,000 Ft-ból?

Gyurka46 | 2011. június 23. | 10:09:05

Orbán Viktor a Tényekben arról beszélt, hogy egyáltalán nem lesz segély január elsejétől.
Aki három hónap alatt nem talált állást, közmunkára kényszerül. Az ország különböző területére vezényelhetik ki az embereket, rendőri ellenőrzés mellett kell majd dolgozni, átlag négy órában.
Azért ilyen rövid ideig, mert a másik négy órában kell a hely a következő munkanélkülinek. Igaz, így a bére is sokkal kevesebb, maximum a minimálbér fele, vagyis bruttó 39 ezer forint. Aki korábban segélyen élt, ennél is rosszabbul járhat, a tervek szerint 15 ezer 600 forintot kaphat egy hónapban a négyórás munkáért.

1) Ez kényszermunka, mert a másik lehetőség éhhalál, vagy lopás
2) Éljen meg havi 15.600 forintból, aki ezt törvénybe merte iktatni.

HongKong | 2011. június 23. | 10:06:20

A magyar rabszolga és kereszténydemokrata családmodell: Család somogyban, vagy nyírségben apa meg konténerben izzadva esik az ágyba és éhbért sem kap. Sztálinváros mellé így épülhet akár egy Orbánváros is.

DFK01 | 2011. június 23. | 10:01:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

DFK01 | 2011. június 23. | 09:58:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

venember | 2011. június 23. | 09:57:16

lamarti | 2011. június 23. | 09:41:19
"A kovezkezo lepes a nacizmus? "

A (poszt)nácizmus, olyan, mint a gyom. Ha az ember folyamatosan nem irtja, gyorsan elharapódzik. És a magyarság mindig is gyenge volt gyomirtásban, már ha a parlagfüvet nézzük, akkor is.
Jöttek újak, új, kevésbé véres, de sokkal hatékonyabb módszerekkel. És az elvek ugyanazok. Rájöttek arra, hogy akár törvényekkel, adatbázisokkal is lehet embereket irtani, a hatalom ma már olymértékben kiterjed mindenre és mindekire.

Ugyanúgy ellenségnek tekintik a zsidókat, komcsikat, cigányokat, öregeket, homoszexuálisokat, betegeket, pártokat, szakszervezeteket, másként gondolkodókat. A nemzeti felsőbbrendűség, mint fajelmélet mögé bújnak. Meg a rendpártiság mögé. Meg egy virtuális demokrácia mögé, ami négy évente egyszeri szavazásból áll.

És betartják a fokozatosság elvét. Először a szólásszabadság mögé bújva piszkolnak, rágalmaznak, acsarkodnak, rémhírterjesztenek. Aztán szervezeteket alapítanak és felvonulnak. Aztán bekerülnek a hatalomba és törvényt hoznak. Régen zsidótörvényt, ma nyugdíjastörvényt és közmunkatörvényt, változnak az idők. Természetesen mindenki kárára, a maguk hasznára és az előző fokozatokat se hanyagolják el. Goebbels sírva könyörögne a receptért.

Szóval az ember nem lehet eléggé óvatos. Mert egy nap arra ébred, hogy nincs nyugdíja. Aztén egy kicsit később arra, hogy nincs vagyona. Aztán arra, hogy homokzsákot hord. És így tovább, a történelem nagy tanítómester.

lamarti | 2011. június 23. | 09:41:19

Alumatub1971 kommentje tokeletesen igaz! Osztom a velemenyet.
Ez a "tervezet" egy ujabb momentum az ultra - jobboldal tenykedeserol. Az, hogy Magyarorszag politikaja mindjobban szelsoseges, miert csak Nyugat Europaban tunik fel? A kovezkezo lepes a nacizmus?
A cikk maga igen jo, elgondolkodasra kesztet. Mint ahogyan sokan jeleztek, tobbrol van itt szo, mint segelyrol es leszakado retegekrol. Magyarorszag egesze van veszesen kozel a periferiahoz. Vagy, mar azon is tul?

jobarat11 | 2011. június 23. | 09:37:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Maureen22 | 2011. június 23. | 09:37:18

Berényi András: Na, itt a demagógia és az embereket egymás elleni uszítás: NEM arról van szó, hogy ezek a létesítmények (a stádiumokat hagyjuk ki) nem kellenének, hanem arról, hogy ezt KI és HOGYAN építi fel. Ha az IPAR (és az egész ország) NORMÁLISAN működne, akkor nem kényszerből, hanem méltó fizetésért dolgoznának az emberek, mert lenne kilátásuk, így meg NINCS! És arról is van szó, hogy a 21. században, egy EU-tagország hogyan merészel annyira embert megvető módon - minden normának ellentmondóan - kezelni SAJÁT ÁLLAMPOLGÁRAIT????

tiszavirág12 | 2011. június 23. | 09:36:10

Hogy munkalehetőséget kap egy munkanélküli, ez egy üdvözlendő dolog. Hogy négy emberre egy kápó jut, hát ez már kissé furcsa. Még a rabszolgaság korában (Brazília volt az utolsó ilyen állam, az 1800-as évek végén tiltották be) a Gulag-on, Recsken se volt ilyen arány (lásd Szolzsenyicin, Márai művei). Ha rendes munkát, fizetést kap egy közmunkás, nem kell a rengeteg rendőr munkafelügyelővel őriztetni, fegyelmezni. Vagy ilyen "munkát" kínálna a zorbán kormány a munkába visszaterelendő rendőröknek?
Az meg totál eszement dolog, hogy napi négy óra munka kedvéért száz kilómétereket utaztassák a népet, vagy bádogvárosokba tereljék őket. Mit csinálnak a fennmaradó napi húsz óra kimenő alatt? Vagy szögesdróttal veszik körül a táborokat? Arbeit macht frei...

jobarat11 | 2011. június 23. | 09:30:26

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Ördög | 2011. június 23. | 09:30:06

"bizonyítani semmit nem tudnak" ezt írja a NOL.Katusék azt is "hallották" hogy így meg úgy...Innentől kezdve csak legyinteni lehet az egészre.Esetleg álmodhatott is valamit ez a Katus, szögesdrótokat meg őrtornyokat,meg hófehérkét a héttörpével.

astrup | 2011. június 23. | 09:26:55

http://index.hu/video/2011/06/18/vetomag/

ajánlom mindenkinek ezt a videót, sok minden kiderül belőle pro és kontra is...

carramba | 2011. június 23. | 09:18:23

DFK01: nem kap annyi segélyt, a legdurvább esetben is max. 50 ezer körüli segélyt kap, ez pedig nem éri el a minimálbér nettóját. Ez tehát nem igaz, már rég nem így van. Szerinted elfogadható, hogy napi 8 óra munkáért nem kell nekik kifizetni a minimálbért, hanem havi bruttó 46.800-ért kell dolgozniuk?
Most szólok, h nem csak a sokak szerint "élősködő" romák fognak ebbe a helyzetbe kerülni, "rendes" magyar emberek is ugyanúgy mennek majd a gazdag római parti ingatlantulajdonosoknak megépíteni a gátat éhbérért.

zenok | 2011. június 23. | 09:14:50

Szabálysértést 5000ft/nap /szabálysértési törvény 16§/ lehet ledolgozni...ők meg csináltak valami csúnyát.... munkaszolgálat bruttó 48000... nettóban mennyi?

noway | 2011. június 23. | 09:14:17

ntinenyi | 2011. június 23. | 09:02:36
Ha nem mennek közmunkára, akkor nincs a jelenlegi segély. Lehet, hogy lesz pár forrongás, mint Szlovákiában volt Dzurindáék alatt. Majd a rendőrség, TEK, stb megoldja. Lesznek, akik elmennek külföldre, de a legtöbb beáll a sorba.

DFK01 | 2011. június 23. | 09:11:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

carramba | 2011. június 23. | 09:09:38

A 260 milliárdos Beregi tározó nem stimmel. Ebből az összegből 10 tározót, de inkább többet is fel lehetne építeni.
Az eddig megépített tiszai tározók: Cigándi (16,5 Mrd), Tiszaroffi (7,5 Mrd), az épülő Nagykunsági (11,7 Mrd) és a Hanyi-Tiszasülyi (20,5 Mrd)forintba kerülnek. A Beregi komplex árvízvédelmi és rehabilitációs projekt kb. 23 milliárdba kerülne, ennek része a tározó is. Érdekes, hogy "még nem dőlt" a projekt sorsa, eddig ugyanis kb. 600 millió forintot ment el az előkészítésére.

noway | 2011. június 23. | 09:05:00

"eutonázia | 2011. június 23. | 08:34:50"
Mert eddig mi volt???? milyen kitörési pontok???? Az eddigi segélyezési rendszerrel egy olyan életformára lettek kényszerítve, ami csak a nyomor fenntartását, és annak sokszorozódó újratermelődését biztosította. Aztán a segélyesek szavazatát mindig meg lehetett vásárolni pár lejárt szavatosságú konzervvel a választásokkor és a politika nagyívben tojt arra, hogy milyen állapotok alakulnak ki vidéken. Hány Gyöngyöspata kell, hogy megértsd, milyen komoly a helyzet???

staropramen | 2011. június 23. | 09:04:08

Bár minden további nélkül kinézem ebből a retardált bandából, hogy képes lenne bevezetni a rabszolgaságnak ezt a formáját, mégis azt mondom: várjuk meg a jogszabályt.
Lehet ez akár egy jól megkoreografált provokáció, és kár lenne magas labdát feladni mindenféle szijártó-féléknek.

antinenyi | 2011. június 23. | 09:03:21

Berenyi Andras | 2011. június 23. | 09:01:47

Fáj, ha gondolkozni próbálsz?

antinenyi | 2011. június 23. | 09:02:36

noway | 2011. június 23. | 08:55:19

Szegény vak! Esetleg elmondanád, hogy ki fogja akkor a grandiózus dolgokat felépíteni, ha nem kényszerítenek oda munkásokat? 28000 forintért nem fognak ott lakni 150 Km távolságból önként még romák sem! Inkább űzik kis játékaikat tovább a faluban.

Ennek baromi nagy bukta lesz a vége, mivel ha nem kapnak pénzt nagyobb kárt csinálnak. A kápók meg nem lesznek érdekeltek semmiben, mivel tőlük is elvett a forradalmi munkás-paraszt-jogász kormány. Ezek után semmi sem fogja biztosítani a gittegylet egy helyben maradását. Hacsak az nem, hogy ellopják az egész stadiont kőről-kőre!

Berenyi Andras | 2011. június 23. | 09:01:47

Az itt siránkozó orbánfóbiások gondolom örülnének, ha nem valósulna meg a program. Örülnének, ha jövő tavasszal - és azt követő tavaszokon - az árvíz ismét elöntené a folyómenti falvakat, örülni fognak, ha kocsijukkal a rossz utakon kátyúba hajtanak, örülni fognak, ha a beteg rokonaikért induló mentő fut kátyúba, ha a gyereküket az érettségire vivő busz szalad kátyúba; örülni fognak, ha a romos stadionokban a még meglévő szurkolóknak se lesz kedve kimenni a meccsre, ami ma még az utolsó szórakozásuk. De ha a program mégis megvalósulna, örülnének, ha nem lennének ott rendőrök, és bűncselekmény történne, hogy aztán a "két hetet" és a rossz közbiztonságot hangoztathassák.

noway | 2011. június 23. | 08:55:19

Ennyi károgót ritkán lehet itt olvasni. "Munkaszolgálat, kényszermunka, Gulág és vakok, sánták, tüdőbetegek"???

Micsoda beteges demagógia. A közmunka nem kötelező. Nyitva a határ, szabad a munkavállalás az egész Európai Unióban, akinek ez nem tetszik. Aki segélyt akar és munkaképes, annak magának is kell tennie valamit. Ha egy lapát mögé állítják, hogy hajrá, akkor azt.

Az elmúlt 20 év megmutatta, hogy a segélyekre és a megélhetési bűnözésre épülő életforma szinte polgárháborús helyzet teremtett az országban. Hogyan lehet ezt a folyamatot megfordítani a közmunkaprogramok nélkül? Hogyan lehetne másként integrálni, szakmára tanítani és munkára szoktatni azokat a gyerekeket, akik most azt látják otthon, hogy a család felnőtt tagjai 2-3 generáció óta a segélyekből való megélhetésre rendezkedtek be és ezt a modellt adják tovább a gyerekeknek?

Nyilván a közmunkások egy jelentős része csak hórukkmunkára lesz alkalmas, de ha jól működik a rendszer, akkor lehetőséget ad a megfelelő szakmával rendelkezőknek, hogy a képesítésüknek megfelelő közunkát kapjanak és innen a gazdaság beindulásával a tényleges munkaerőpiacra is belépjenek munkavállalóként.

antinenyi | 2011. június 23. | 08:50:31

Majd azt figyeljétek, hogy egy ilyen gyűjtőtábor közelében mi történik a lakókörnyezetekben? Ki merik engedni a gyerekeket az utcára? Mit éreznek a lakók a saját lakásaikban? Tuti hogy felére esik le majd az ingatlan ára. Arra nem lesz pénzük, hogy a pusztában legyen egy zárt tábor és 24 órában őrizzék őket. Ezek rászabadulnak mondjuk Debrecenre a műszak után és szétverik!

Gaspar | 2011. június 23. | 08:47:55

Gusztustalan és embertelen. Ráadásul semmilyen eredménye sem lesz.

Spartan | 2011. június 23. | 08:47:30

Méghogy a pénzért megdolgozni, na ne má'...
Ez egyszerüen kibirhatatlan, követeljük, hogy az adófizetők pénzéből vagy akár hitelből, de fizessenek segélyeket, rokkant nyugdijakat, az ifjú nyuggerek nyugdiját (mert az az idők végezetéig jár), felháborító, hogy bármilyen munka jellegű ellenszolgáltatást várnak ezek.
Deklaráljuk, hogy minden munka amit kötelezöen kell elvégezni az kényszermunka, ez a szabadságjogok megcsúfolása, csak amihez és amikor kedve van a naplopónak, az van rendben ....
...ja, hogy ez a versenyszférában elképzelhetetlen, hát ki nem sz@rja le...

alumatub1971 | 2011. június 23. | 08:38:04

Öcsém! Lelki szemeim előtt Hitler Németországa és Sztálin Szovjetuniója rémlett fel! Brrr! Hányhatnékom van ettől a bagázstól!

darus | 2011. június 23. | 08:37:44

Kíváncsi leszek hogy negyvenezerért,szutykos konténerekben,megalázva ,demoralizálva,
kényszerítve, távol az otthontól és családtól, miféle színvonalú ás minőségű munkát
lehet majd végezni,én biztos hogy ott tennék keresztbe ahol tudnék.
Az úgynevezett felügyelők (kápók), akiket visszarángatnak és kényszerítenek magasról le fogják sz@rni az egészet.

narancsszökőár | 2011. június 23. | 08:35:19

Javasolnám a Duna-Tisza csatorna folytatását inkább! Markolók, tehergépkocsik helyett 100 ezer kubikos! A műszaki hiba valószínűsége is sokkal alacsonyabb, mint egy stadion építésénél!

eutonázia | 2011. június 23. | 08:34:50

délafrikai barátom szerint tiszta apartheid lesz itt: elszeparálni a társadalom többi részétől a nemkivánatosokat, munkafelügyelők mellett 24/7 dolgoztatni, de csak annyi pénzért, hogy éhen ne haljon, elzárva az anyagi gyarapodás, és tudásszerzéstől....vagyis minden kitörési ponttól

antinenyi | 2011. június 23. | 08:32:48

Plüskacsa | 2011. június 23. | 08:30:24

Ébren vagyunk, viszont úgy látom, hogy az egész csak és kizárólag a romákra lett kidolgozva. Az más kérdés, hogy a nem romák is ugyanebben a helyzetben vannak, de ezt a forradalmi munkás-paraszt-jogász kormány nem látja.

puli | 2011. június 23. | 08:32:33

Ja adunk majd a munkavédelemnek jönnek a vakok a sánták az alultáplált tüdőbetegek annyi idejük sem lesz hogy valamibe beletanuljanak !
Munkavédelmi oktatás munka és védőruhák sehol , az utak viszont megtelnek rozoga munkásszállító járgányokkal !

Furcsa feje tetejére állított világ ez az elmúlt pár ezer évben kitalálták mit s miért kell építeni ,-itt meg fordítva van .

Van egy olyan érzésem a zsarnok még idén menekülni fog !

antinenyi | 2011. június 23. | 08:31:30

Képzelem ahogy majd az "építőmesterek" eladják az anyagot az építkezés közben. Mint anno amikor kilopták a népstadionból.... Nincs kicsit sem hasonlatosság?

Ez a viktormihály építi a Kádár rendszert! A propagandája már működik! Viszont az a sejtésem, hogy még a romák sem fognak önként odamenni dolgozni. Mivel kényszeríti őket? Bilincccsel biztos nem, mert a romák szétszélednek azt kész.

Plüskacsa | 2011. június 23. | 08:30:24

Magyarok! Ébresztö!...Itt nem csak arról a nyomorult 100 000 munkanélküli segélyekböl élö cigányról van szó, akiknek a kényszermunkára való hajtását többen is "üdvözölnék", hanem a lakosság egy jelentös részéröl is!Föleg a nagy munkanélküliséggel érintett területeken, ahol a falvakban már 40-60 % a munkanélküliség!!!1

redonci | 2011. június 23. | 08:30:12

Szolidaritás és részvét. Majd riportot közöl a tévé az alacsonysorsúak meglátogatásáról, amikor Orbán Viktorné az 5 gyerekével csokoládét fog osztani a konténervárosban lakó rongyos kisgyerekeknek. Feltűnik majd Csányi Sándor, aki futballabdát fog szétosztani, Semjén Zsolt meg Bibliát.

nyugger69 | 2011. június 23. | 08:27:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ncsicso | 2011. június 23. | 08:26:27

http://nepszava.com/2011/06/velemeny/bartus-laszlo-a-romai-iskola.html

Plüskacsa | 2011. június 23. | 08:26:02

Kartalan | 2011. június 23. | 08:23:00
Hitler, Stalin mint minden diktátor is szeretett munumentalis épületeket, stadionokat épitetni! Aztán ott "ünnepeltették2 éljeneztették a felvonulásukat......

Plüskacsa | 2011. június 23. | 08:23:37

....az euor´pai pénztámogatás terén azért valószinü az EU is belefog szólni a dologba... mert itt az emberijogokról is van szó!

Kartalan | 2011. június 23. | 08:23:00

Egyébként meg mi franc szükség van világszínvonalú stadionokra, ha egy normális focicsapatunk sincs? És nem is lesz. Megalománia az egész. A bezárandó kórházi és, iskolaépületeknek meg már meg van a vevőjük valahol a haverok között.

Szamok Embere | 2011. június 23. | 08:22:59

"Kíváncsi leszek a "felügyelők" jogosítványaira és eszközeire (fegyver? kényszerítő eszközök?)."

Ezt (talán két hónapja) már megmondták: kényszerítő eszközként gumibot, könnygáz és bilincs áll majd a visszahívottak rendelkezésére, fegyver nem. Kapnak még majd két rend gyakorló ruhát is, mert minek rendes ruha egy építkezésre?

Plüskacsa | 2011. június 23. | 08:21:06

Igy akarja Orbán és csatlósai az igérgetettt 1 Millió munkahelyet biztositani?????
Ha van kényszermunka "munkahely" miért nem lehet a munkákat rendes normális foglalkoztatással elvégeztetni?
..........Naja kizsákmányolással nagyobb a haszna a górénak.... meg a diktatura is biztositva látszik.....

redonci | 2011. június 23. | 08:20:55

Maureen22 | 2011. június 23. | 07:59:14
Én is erre tippelek. Az angliai "bekerítések" jutnak eszembe, az 1500-as évekből, no meg a dickensi "dologházak". No meg az, a Kádár-rendszer teljes foglalkoztatottsága. Csak éppen a munkavégzés hatékonysága? De az oroszoktól is lehet tanulni- a gulág, hadifogoly tábor rendszer. Szóval minimális költséggel, quasi fegyelmezési célból, eltüntetik a munkanélkülieket, a rokkantak nagy számát. Maga a fizikai munka segíti az egészségügyi szelekciót, vagyis az eü problémák felismerése és kezelése "tábori " körülmények között elég rossz hatásfokú lesz ahhoz, hogy az improduktív népesség evolutív úton elkopjon. Másképp: a vágyott középosztály társadalmon belüli aránya úgy is növekedhet, ha a vagyontalanok létszáma csökken. A sz*ros polgárok harcoljanak azért, hogy jobb legyen nekik, aki nem képes, az menjen helótának.

Plüskacsa | 2011. június 23. | 08:16:34

Magyarország ezzel a kormánnyal Europa szégyene lett!!!!
Kiváncsi vagyok meddig türnek a birkák?

greg | 2011. június 23. | 08:14:57

Hiba volt a munkásszállások megszüntetése.

Az első lépésben egy hosztelt kellene felépíteni, a konténervásos riasztó. Vagy létre lehetne hozni egy olcsó hotelláncot is akár, - miért is nincs ? - ahol munkások is lakhatnának. Meg bárki, hátizsákos, kisebb pénzű turisták, diákok.
Az ő szállásukat a munkáltató fizetné - közpénzből, mi, - és ha vége az építkezésnek használható lenne olcsóbb kategóriájú szálláshelynek, hosztelnak.

nyugger69 | 2011. június 23. | 08:05:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

teremburája | 2011. június 23. | 08:02:16

a franc essen beléjük

debrecen kap 10milliárdot stadionra, na persze erre van pénz, nyugdíjra nincs, szóval kap 10milliárdot, és kap hozzá közmunka-alapból fizetett rabszolgákat, akik megépítik a stadiont.
debrecennek van 22-23milliárd adóssága, ezzel a 10-el hirtelen csökkenni fog

jól ki lett ez találva

mi fizetjük a 10milliárdot és külön a közmunkaalapból a rabszolgákat (bár őket sajnálom!)

kétszeresen lesz kifizetve az a semmiresejó stadion, mert ugye hol is tanyázik a magyar football?
a béka segge magasabban

nucleus | 2011. június 23. | 08:02:02

Egy felügyelő 4 főre? Oszt minek? Mit fog egész nap csinálni, merthogy az építéshez ugyebár nem ért, hanem csak azt nézik, hogy tényleg dolgozik-e az odarendelt munkás? Mlőször is meg fog halni az unalomtól a hülye rendőrje, másrészt ezt el tudja látni legalább 10 emberre, de még többre is. Most ezt brigádvezetőnek hívják az építőiparban, és ő felel a csapata munkájáért. Az őrök kapnak korbácsot is, ha nem dolgozik a roma elég serényen? AZ eszem megáll, hogy ezek a barmok már megint mit találtak ki. Értik vajon, hogy mit is csinálnak?

csika7 | 2011. június 23. | 08:01:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Kárpátia | 2011. június 23. | 08:01:39


Éljen a XXI.századi munkaszolgálat.
Ez egy bukásra ítéltetett agyament zagyvaság.
30-40 ezer forintért havonta senki nem fogja vállalni a napi nyolc vagy többórás robotot és az utaztatást.
A nyugdíjas rendvédelmisek töredéke fog csak visszamenni kápónak,inkább elhelyezkedik máshol nyugisabb állásban.
Többe fog kerülni az utaztatás,élelmezés,szállás biztosítása stb.mint az elvégzett munka értéke.

A másik nagy kérdésem: miért is kell egy közmunkást gumibotos rendőrnek őrizni?
A közterületen dolgozó rabokat igen őrzik,de ezek szabad emberek.
Legalábbis azt hiszem.

Maureen22 | 2011. június 23. | 08:01:07

Jut eszembe: azért kell a TEK, hogy majd a visszaterelt "munkafelügyelőket" felügyeljen, nehogy közösen a kényszermunkásokkal valami "rosszan" törjék a fejüket (munka helyett)

Maureen22 | 2011. június 23. | 07:59:14

Előreláthatólag a kényszermunkával (mert az, hiszen az embereknek NINCS VÁLASZTÁSUK! - illetve igen: vagy elvállalja éhbérért, vagy meghal éhen)két dolgot érik el: statisztikailag nem lesz munkanélküli Magyarországon - és a nyugdíjprobléma is megoldódik - hiszen szinte senki nem fogja elérni az egyre emelkedő nyugdíjhatárt (ebben az egészségügy is szerepet játszik, meg az elkeseredett emberek öngyilkosságai, akik éhbéren nem tudják fenntartani családjukat)....

harunalrasid | 2011. június 23. | 07:54:37

belügy által felügyeltek?
miért is?
egy normális indokot mondjon valaki!

VB1990 | 2011. június 23. | 07:49:10

Tiszta 50-es évek ..........

Kartalan | 2011. június 23. | 07:44:38

Szaladó | 2011. június 23. | 07:40:58
A nyilvánvalóan visszakényszerített nyugger rendőrök evidensen nem kapnak fegyvert. Ha kapnának, nem kellene ennyire magas létszámúnak lenniük egy-egy projekten.
Meg van a kép, Minden négy csákányos mögött áll egy fazon, aki pont ugyanannyira nem érzi odavalónak magát. Ha lesz is konfliktus, nem közöttük lesz.

Szaladó | 2011. június 23. | 07:40:58

(Ha a hír igaz...)
Kíváncsi leszek a "felügyelők" jogosítványaira és eszközeire (fegyver? kényszerítő eszközök?). Aronson húsz ujját megnyalná egy ilyen tömeges őr-kísérlet láttán.

Bobo | 2011. június 23. | 07:36:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

minekpista | 2011. június 23. | 07:32:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Kartalan | 2011. június 23. | 07:29:35

Lehetnek átfedések, mondja a BM. Gyakorlatilag beismerés.

minekpista | 2011. június 23. | 07:22:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

egyfelháborodott | 2011. június 23. | 07:19:55

mélységesen felháborítónak tartom, hogy közmunka címén munkát követelnek meg?
ez szemben áll az álszent liberalizmussal ami korunk sajátja.

HIRDETÉS
Budapest, 1953. április ...
Budapest, 1953. április 8. A Kun Szállítóbrigád tagjai: Rózsás Máté, Zsuzsák György, Károly József, Kun Béla, Buza Sándor és Nagy P. Ferenc dolgozók elhelyezik a lelátón az üléselemeket a Népstadion építkezésén. Most lebontanák a Puskás stadinont

A munkásokat nyugdíjas katonák és rendőrök felügyelnék: négy főre körülbelül egy volt egyenruhás jutna.

Bizonyítani semmit nem tudnak, ám Katus Károly nyugállományú rendőr alezredes, a szervezet egyik ügyvivője kérdésünkre leszögezte: állításaik részben a már nyilvánosságra hozott jogszabálytervezetek elemzésén, részben pedig a kapcsolataik útján szerzett belső információkon alapulnak. Tény viszont, hogy a kormányfő nem túl régen valóban beszélt közmunkások bevonásával megvalósuló nagyberuházásokról.

A mozgalom úgy értesült, hogy az egyes kiemelt projekteken nagyrészt képzetlen, s ezért a munkaerőpiacról kiszorult embereket alkalmaznának. „A gyors és hatékony modern gépi munkák helyett a szakképzetlen munkaerő azért kerül majd kevesebbe, mert jelentős EU-s támogatás jön be”, véli a szervezet.

HIRDETÉS

A közfoglalkoztatásról szóló törvényjavaslat szerint, „ha a munkavégzés helye és a közfoglalkoztatott lakóhelye közötti naponta – tömegközlekedési eszközzel – történő odaés visszautazás ideje a hat órát meghaladja (...), megfelelő térítésmentes elhelyezést” kell biztosítani. Ebből következhet akár az is, hogy ideiglenes szálláshelyeket – jobbára konténervárosokat – alakítanak ki. Katusék azt is hallották, hogy a felügyelőket szintén a munkásokkal együtt, de azokénál jobb körülmények között – nagyobb alapterületű és légkondicionált lakókonténerekben – szállásolnák el. A szervezett utaztatásra az előterjesztés egyébként ugyancsak utal.

Mindez a múlt század ötvenes éveinek munkatáboraira és a vidéki munkásokat szállító későbbi feketevonatokra emlékeztet – vélik sokan. A közmunkával kapcsolatos elképzeléseket pedig valaki így értékelte: „ha nem vállalod el a napi 8 órás munkát havi 40-ért, akkor éhen döglesz”.

Katusék informátoraikra hivatkozva azt állítják, hogy a gigaberuházások alapvetően három területen indulnának. Az egyik a stadionépítés: a Puskás Stadionnál – amelynek rekonstrukciója hatvanmilliárdba kerül – és a 12 milliárdos költséggel létesülő debreceni stadionnál is alkalmaznának közmunkásokat, ez utóbbi helyszínen négyezer főt és 1300, a munka szervezésében, felügyeletében és a közbiztonság fenntartásában egyaránt közreműködő egykori egyenruhást.

A másik nagy terület az árvíz elleni védekezés lehet. A beregi víztározóra – ami 260 milliárdos projekt – nyolcezer közmunkás és 2500 felügyelő jutna, míg a Szolnok és Csongrád közötti Tisza-szakaszon 6500 emberre 1200 volt rendőr és katona. A budapesti Római-partnál 1800 plusz 150, míg a Kulcs környéki löszfalak megerősítésén 2200 plusz 350 ember serénykedne. A közmunkák szervezése során ügyelnének arra is, hogy elsősorban az adott régiók ból hozzák a munkásokat. További munkalehetőség kínálkozik az útfelújításoknál: jövőre több száz kilométernyi szakaszon kezdődhet meg a munka. Hasonló konstrukcióban folyna mintegy 35 ezer hektáron az erdősítés. Itt újabb 5500 közmunkást alkalmaznának – rájuk 1400-an ügyelnének.

Egyelőre ötletelésnek minősítette a BM a közfoglalkoztatásról megjelent információkat, mindazonáltal nem zárják ki, hogy lehetnek majd átfedések a majdan megvalósítandó programokkal. Döntés azonban semmiről sincs – hangsúlyozzák –, hiszen még a közmunkáért felelős helyettes államtitkárság sem állt fel, korai lenne bármilyen konkrétumról beszélni.

Emberre van pénz, gépre nincs

„Egyelőre még azt a koncepciót sem vitattuk meg, hogy mit kezdjünk a hazai ár- és belvízvédelemmel”, nyilatkozta lapunknak Simonffy Zoltán, az MTA-BME Vízgazdálkodási Kutatócsoportjának tudományos munkatársa. Ha kész a koncepció, akkor eldönthetjük, hogy hol van szükség a töltések magasítására, az árterek szélesítésére. Újra át kell gondolni a szükségtározók helyét is, mert a Vásárhelyi-tervben nem biztos, hogy a legjobb helyszíneket jelölték ki. Félő, hogy a koncepció hiányában elhamarkodott döntéseket hozunk és emiatt ott dolgoztatjuk a közmunkásokat, ahol nem kellene. A vízügyben hagyomány a közmunkások foglalkoztatása, de amire nincs recept, az a pénzhiány: miközben a közmunkások foglalkoztatására van forrás (az állami támogatás 85 százalékát kell a bérekre fordítani, a többi a logisztikai és egyéb járulékos feladataira költhető), a vízügy saját járművei, gépei állnak, mert az év eleje óta még üzemanyagra sem jut pénz. Így a közmunkások elvégzik az elhanyagolt gátoldalak, csatornák kipucolását, kaszálását, csakhogy a következő, gép- és technológiaigényes lépéseket már nem lehet megtenni, vagyis a munka értelmetlenné válik. (Hargitai Miklós–Ötvös Zoltán)

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    119 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS