belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. február
23. csütörtök

'Nagy pofon kell a kormánynak'

Azután, hogy a fideszes kétharmad alkotmánybírót csinált Balsai Istvánból, felszabadult a II. kerületi mandátum, így időközi választást tartanak november elején. Az LMP Karácsony Gergelyt indítja, az MSZP beállt a civilek által támogatott egykori szocialista EP-képviselő, Lévai Katalin mögé. Azt kérdeztük tőlük: melyikük lép vissza a másik javára.

Szalay Tamás Lajos| Népszabadság| 2011. október 7. |78 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

teremburája | 2011. október 11. | 11:40:59

Én meg tudom érteni a fröcsögőket, ezt kapták ukázul.
Az, hogy Lévai Katalin, vagy épp Karácsony Gergő mit is szeretne, az őket nem érdekli, mondják és mondják a marhaságokat.
Egyikőjük program is jó, a másiké is jó. Erre szokták volt azt mondani: a cél szentesíti az eszközt. A cél pedig nem más, mint apró, ámbátor erős fricskát adni a kormányzó pártnak. És ha ez csak úgy megy, hogy vagy az egyik, vagy a másik ellenzéki - akármilyen hátszéllel - lemond a másik javára a második fordulóban, tegye!
Lévai Katalinról annyit a hőzöngőknek: csak fele annyira lennétek felkészültek, fele annyi tudással rendelkeznétek mind a magyar, mind pedig a nemzetközi politikai viszonyokról, mint ő, már ujjonganátok örömötökben.
De itt nem is az ide beírogatókról van szó, hanem a II. kerületi lakosok leendő életéről, és ha azt Lévai képes képviselni, akkor tegye ő.
Az igazsággal szembe kell nézni. A kormány most 100 évvel visszaveti az országot! Kell a gát, és kell Lévai Kati is, ha vállalja, mert meri vállalni ezt a szerepet. És meri.
Aki most mindenféle jelzőkkel illeti Katit, gondolkozzon el egy kicsit. Kezdjen számolgatni, mondjuk adókat. Merüljön el egy kicsit a pénzügyi témákban. Hogy miért írom ezt? Találjátok ki.
Budapesti lévén - bár nem II. kerületi - sok sikert kívánok Katinak.

parisienne@freemail.hu | 2011. október 9. | 07:08:38

Amikor a baloldalba mindenki csak belerúg és az emberek félnek vállalni a véleményüket, akkor jön egy ember, kiáll a szocdem értékek mellett, amiket évtizedek óta képvisel, és ti a szépségéről vitatkoztok? Olvassátok el inkább a két nappal korábbi cikkét. Pontosan leírja milyen állapotok közt él az ország. Lévai ezen akar változtatni. Ez lenne a ti érdeketek is, még akkor is, ha ezt nem tudjátok.

papirszobrasz | 2011. október 8. | 21:09:25

Csak a fejüket ne üssék! Attól csak hülyébbek lesznek!

taliga | 2011. október 8. | 19:03:50

Kedves Jolán (vagy Katalin??)!

Maga szerint, ha egy nő um. "szép", azt ki állapítja meg? Magának nincs vélemény az "utca emberéről"??

A félreérértések elkerülésére mondom: Léva Katakin nem csúnya! (De nem is gyönyörű. Ráadásul úgy látszik a képen, minthta "pállott" lenne a szája, persze lehet, hogy csak valaki után "ivott"...)

Olyan politikai prostituációnak tartom viszont az indulását MSZP esernyő alatt, esetleges LMP visszalépéssel együtt...

pakisztána dzsónsz | 2011. október 8. | 10:09:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Jolán | 2011. október 8. | 09:00:15

Kedves Mbenyik!
Nem csodálom, hogy fröcsög magából a gyűlölet. Aki így nyilatkozik egy nőről, ott nagy baj van, s nem csak a lovagiassággal… ha így tud beszélni a gyengébb nem képviselőjéről, anyáról, nagymamáról, egyetemi tanárról, népszerű íróról, akkor biztos vagyok benne, hogy soha nem volt és nem is lesz olyan nőismerőse az életében, mint az, akit oly szépen gyaláz. Közben keveri a szezont a fazonnal. Mintha más politikusok nem jártak volna bálba. És miért ne írhatna valaki könyvet? Irigyli tán, hogy tízezrek olvassák és becsülik meg érte…
Lévai Katalin programjáról, amelyet cikkekben és nyilatkozatokban fejtett ki, egy szót sem szól.
Kedves Taliga!
A szépség, az hogy valaki mit tart annak, tetszik-e valaki, szubjektív dolog, ám egy nővel szemben – jobb ha megőrzi magának a véleményét a férfi, főként ha nem túl hízelgő. Igaz, én férfiakról, gentlemanokról beszélek…

vukvuk61 | 2011. október 8. | 08:45:44

Kétségtelen,hogy nagy pofon kell,de ettől a gyenge ellenzéktől az is nagy dolog lenne,ha a seprűnyelet bedugná a fidesz küllői közé!
Napról-napra kellene erodálni,úgy,hogy -legalább- a magas labdákat leüsse az ellenzék.Sajnos még erre sem képesek.Röhöghet orbán és dörzsölheti a markát,mondván:nincs ellenzék!

mbenyik | 2011. október 8. | 08:21:34

Lévai Katalin egy hiteltelen személy, EUP-és teljesítménye Brüsszelben rendkívül gyenge volt és felejthető. Nem felejthető viszont a kb másfél évvel ezelőtti Operabálon elvállalt fővédnöki szerepe- azaz amikor "baloldali" létére a magyar nagyburzsoázia és a sznobok, a celebek oldalnán ropta a táncot, miközben az Operával szembeni oldalon a szegények bálja zajlott. Amikor később a fejére olvastuk, hogy a "tőke" oldalára állt a "munka" helyett, akkor nevetségesen azt akarta bizonyítani, hogy ő évtizedek óta az elesttek oldalán áll. A másik dolog, hogy Katika Brüsszelben tartózkodása alatt szerelmi életét kitáró könyveket írt, nem pedig a parlamenti munkájára koncentrált. Egyszóval szerintünk ideje lenne, ha Lévai Katika elhúzna végre a politikából!

parisienne@freemail.hu | 2011. október 8. | 07:41:51

Ha nagy szájuk lenne, akkor az lenne a baj. Jobb, ha szerények, de bátrak. Egy ilyen erős Fidesz gépezettel szemben ez a legjobb taktika.

taliga | 2011. október 7. | 22:59:52

puli | 2011. október 7. | 15:06:56
"Lévai Katalin gyönyörű nő..."

Már bocs, puli, de akkor eddig baromi ronda nök vehették körül...!

Sajnos viszont még a szépség sem lenne elegendö a politikában (ld. Margaret Thatcher), mert igen ronda nök lettek naggyá...!

taliga | 2011. október 7. | 22:44:13

Elég szánalmasak szegénykék...

Az ember szívesen adnak nekik egy politikai alamizsnát a szavatkéregetö kalapjukba...

Eleve feltett kézzel indulnak, minden mondatuk egy elözetes bocsánatkérés (..de legalább jelzést adutunk...).

Mondhatták volna: "Mi merünk kicsik lenni, és úgy is viselkedünk...!"
Tán még a Budapesten halott halovány Jobbik is többet szedhet össze, mint ez a két "bátor" vállalkozó együttesen...

waterloo20 | 2011. október 7. | 21:03:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

waterloo20 | 2011. október 7. | 21:01:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

strogg | 2011. október 7. | 20:58:30

Pare | 2011. október 7. | 20:44:56
Így? Ez a kombináció már "bizonyított", lsd jelenlegi parlamenti állapotok.
Komolyodjunk meg....

Pare | 2011. október 7. | 20:44:56

strogg | 2011. október 7. | 20:04:57

Ne zavartasd magad olyan aprósággal, hogy egy diktatúrába hajló rendszert kellene megbuktatni...

strogg | 2011. október 7. | 20:04:57

az LMP most végezte ki magát. Bebizonyította, hogy valójában egy szdsz, és kritikus esetben ugyan úgy reagál mint az szdsz. (összebútorozik a szocikkal)
Összenő ami össze tartozik. Itt van vége a történetnek.
Volt egy erős gyanúm hogy nem, nem lehet más a politika.

parisienne@freemail.hu | 2011. október 7. | 19:55:47

Nekem a Varázskert a kedvencem. Egyébként Ungvári Tamás, Kertész Ákos, és még jónéhányan írtak jó kritikákat Lévai könyveiről. Azért, mert nem szereted a lírát, attól az még lehet jó és élvezetes. Legfeljebb neked nem tetszik. De most nem is ez a kérdés. Bejött a képbe egy európai politikus, inkább ennek örüljünk.

Pare | 2011. október 7. | 19:21:43

"...van egy kétharmados többség, amelynek olyan a politikai kultúrája, amilyen, de a legnagyobb baj vele mégiscsak az, hogy kétharmada van."
Ez óriási tévedés! A fidesz a kétharmaddal is törvénytelenül - nem kormányoz - uralkodik.
Egyszerűen "megvesztek", és már ellenzékben is veszett kutyákként viselkedtek.
Az összefogásról: talán szerencsésebb volna eleve tisztázni - egy közös jelölt indításával -, hogy a "NER" megbuktatása fontosabb a pártérdekeknél is.

mserussi | 2011. október 7. | 18:42:02

ki ellen mennek? az mitől valaki? mit csinált? erről miért nincs egy árva szó sem? így nem lehet értékelni az esélyeket....

tapa | 2011. október 7. | 18:15:11

Bízom abban, hogy Lévai Katalinban lesz annyi büszkeség, hogy -szavát megtartva- a második fordulóban Karácsony Gergelyt támogatja ő és tábora is. Így lehet esély arra, hogy Orbánék kapjanak egy kokit. Vagy sallert. Vagy egy barackost...

waterloo20 | 2011. október 7. | 18:13:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

waterloo20 | 2011. október 7. | 18:11:16

Moderálási alapelvek- komment törölve -

waterloo20 | 2011. október 7. | 18:09:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

parisienne@freemail.hu | 2011. október 7. | 18:09:03

Ne keverjük a szezont a fazonnal! Lévai Katalinnak már hogy lenne közirathamisítási ügye? A debreceni szocialista képviselőt, Juhászné Lévai Katalint vádolják ezzel, a brüsszeli Lévainak semmi köze hozzá. Csak névrokonok!Az utóbbi európai politikus, író és szociológus, és most remek alkalmat kapott, hogy megmutassa a Fidesznek, milyen az európai olitikia stílus.

orbital | 2011. október 7. | 17:57:51

ez remek alkalom, hogy az ellenzék lealázza a fideszt! Akár Lévai Katalin egyedül, akár az LMP visszalépésével történik ez meg, de pofont kell adni a kormányzó, országot tönkretevő pártnak! HAJRÁ KATALIN!!!!!

waterloo20 | 2011. október 7. | 17:52:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Búbosbanka | 2011. október 7. | 17:47:59

"Ha megszületik az összefogás az ellenzéki oldalon, értelmes és okos kompromisszumokkal, akkor valóban lehet fordítani a helyzeten."
És ez nemcsak a II. kerületre érvényes...

elhallgattatott | 2011. október 7. | 16:31:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Jager László | 2011. október 7. | 16:19:14

Bocsánat!
Koki és saller!
Esetleg körmös!!
Megérdemlik!
Amúgy más..-val verni a csalánt könnyű!
J.L.

HLBTK1 | 2011. október 7. | 15:26:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ruszt | 2011. október 7. | 15:22:43

puli | 2011. október 7. | 15:06:56

Egyetértünk, úgyis szívesen látnék több nőt a parlamentben. És Lévai Katalinra igazán nehéz lenne bármi rosszat mondani. Karácsony Gergely pedig elgondolkozhatna, hogy mennyire fontos távlatosan gondolkodni a politikában.

HLBTK1 | 2011. október 7. | 15:16:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kisutca | 2011. október 7. | 15:11:28

Bármelyik is győz a fideszen kívül gratulálok neki.Le kell győzni a fideszt! Meg kell neki mutatni milyen is a mostani fülkeforradalom,le kell törni a szarvukat,mert nagyon magabiztosak !!!

Plútó | 2011. október 7. | 15:10:28

HLBTK1 | 2011. október 7. | 15:02:01
„Nem -nem felkérték, kinevezték, hatáskörbe helyezték, stb..”

Az ne zavarjon, hogy eddig választották az alkotmánybírákat. Mivel -nevezettnek még a nevét sem merem leírni, hiszen lehet, hogy a netem lefagyna tőle- a jelölt egyetlen feltételnek sem felelt meg, így valójában csinálták. Odacsináltak egy gátlástalan senkit az AB testületébe. Mondjuk én nem fognék vele kezet, biztos, ami biztos alapon. Míg élek szagos maradna tőle. Hiába is sikálnám gyökérkefével.

puli | 2011. október 7. | 15:06:56

Lévai Katalin gyönyörű nő és a szociológia nagydoktora , idegen nyelvek , meg Brüsszel stb. többet tud mint jó néhány túlfizetett alig harminc éves honatya ,-én rá szavazok !!!

HLBTK1 | 2011. október 7. | 15:04:52

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HLBTK1 | 2011. október 7. | 15:02:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Plútó | 2011. október 7. | 15:01:57

Sajnos a dolgok mai állása szerint, az LMP és az MSZP még a Mikulást, vagy a Jézuskát sem tudná közös jelöltnek elfogadni.
A Fidesz legyőzéséhez legalább egy olyan karakter kell, mint Regős Bendegúz, aki nem lacafacázik, hanem üt de hirtelen. Ráadásul nem is olyan családból származik.
De lehetne próbálkozni Svejkkel is, biztosan nem sütne ki idiótizmusával a parlamentből.
Esetleg Feketeszakáll tudna még labdába rúgni, hiszen egy kalóz azért annyit mégsem tud rabolni mint egy fidesznyik. Kimondottan becsületesnek és korrumpálhatatlannak tűnik.

puli | 2011. október 7. | 14:59:14

Most, hogy jön ide Lendvai Ildikó?

Szerintem az 5-ös busszal , vagy az 56-os villamossal ha járnak még ezek a járgányok a Szél Kálmánról elnevezett Moszkva téren keresztül !

Mert Ildikó nem vezet autót , a kormány meg most ennél a szeretett vezetőnél van ( még, de nem sokáig )

HLBTK1 | 2011. október 7. | 14:58:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tatatata | 2011. október 7. | 13:50:52

saman | 2011. október 7. | 13:16:08

Most, hogy jön ide Lendvai Ildikó? Csak kérdezem. A nép arra adhat itt választ, hogy elégedett e a 2/3-al! Igaz, ez a körzet a 16% nagy nyertese!

redro3 | 2011. október 7. | 13:21:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

saman | 2011. október 7. | 13:16:08

amikor meg kormanyon volt az mszp, egeszen maskepp nyilatkozott Lendvai Ildiko. a valasztas elotti napon szamara az lmp meg nem volt a terkepen.

Come with me for fun in my buggy! | 2011. október 7. | 12:40:26

Nevetséges ez a vergődés…
Majd pont ott fog nyerni bármelyikük is, mi?
Értelmesebb lett volna már az szavazás előtt összefogni, de NEM itt, hanem mondjuk Zuglóban, mikor Garaba helyére választottak.

blz42 | 2011. október 7. | 12:38:29

Ha valakinek van esélye nyerni a kerületben, az Karácsony Gergely. Remélem, az első fordulóban ő végez másodiknak, és a szoci szavazók támogatásával az első baloldali jelöltként nyer a Rózsadombon.

bohemi | 2011. október 7. | 12:25:41

Az LMP ugyan túlzásba viszi az MSZP ekézését, így nehéz elképzelni a majdani nagy demokratikus összefogást, de pillanatnyilag még védhető a Karácsony álláspontja. Ha a második fordulóban tényleg visszalép a kevesebb szavazatot kapott demokrata jelölt, akkor legyőzhető a Fidesz. Meglátjuk, Karácsony tartja-e a szavát, s a második fordulóban a szoci jelölt támogatására szólít-e fel... Ha nem így lesz, tényleg le kell írni az LMP-t a demokratikus tábor leendő képviselői közül. (Számomra ez az utolsó teszt - ha itt is kitalálnak valamit, hogy a második fordulóban ne támogassák az anti-orbanista jelöltet, soha többé nem veszem figyelembe a szavukat.)

morcospaplan | 2011. október 7. | 12:06:32

Karácsony Gergely:"...de a legnagyobb baj vele mégiscsak az, hogy kétharmada van...."
Valóban! Az igazi demokratát arról ismerni meg, hogy zavarja a demokrácia!
Jelen esetben, hogy választáson kapott a FIDESZ 2/3-ot, úgy, hogy 2010.-ben, a két forduló között minden, magukat demokratának valló megmondó ember figyelmeztetett, hogy jajjj... jajjj...jajjj, emberek!!! Csak kétharmada ne legyen a FIDESZNEK!!!
Lett! Hát ilyet...

Ovinkor | 2011. október 7. | 12:04:01

Ovinkor | 2011. október 7. | 11:49:55
Mielőtt jönne valaki azzal a szlogennel, hogy "ők" okozták a válságot: A magyar visszaesés oka a német export 2009-es átmeneti, 23%-os (!!!) csökkenése volt. A magyar GDP 70%-a a külpiacokon realizálódik, elsősorban Németországban és a német gazdasághoz erősen kötődő országokban.

Ovinkor | 2011. október 7. | 11:49:55

Karácsony Gergely azt is elfelejti, hogy 2002-től 2008-ig nőtt a családi pótlék, de 2008-2009-ben súlyos gazdasági válság volt, 2009-ben a magyar GDP - a külpiacok súlyos visszaesése miatt - 6,5%-kal csökkent! Ezek után számon kéri, hogy 2009-ben a kormány nem tudott családi pótlékot emelni. Ember, így lesz más a politika?

Ovinkor | 2011. október 7. | 11:45:51

Amit Karácsony Gergely a Bajnai-féle adókoncepcióról mond, elképesztő.

Hiszen ott éppen a felső tíz százalék fizetett volna nagyobb kulccsal, és az adójóváírás megtartása miatt a legrosszabbul keresők lényegében harmadik kulcsot alkottak volna. K. G. az egyik legpopulistább politikus. Én számos LMP-st kimondottan kedvelek, de ez az alak minősíthetlen.

ruszt | 2011. október 7. | 11:39:25

Kemenes | 2011. október 7. | 09:27:25

"ruszt: lesz még addig időközi választás...
(Az új törvényt még el sem fogadták.)"

Hol? Tájékozatlan vagyok. Azt viszont gondolom, hogy a jövő év elejétől már az új rendszer lesz érvényben.

jajde | 2011. október 7. | 11:32:42

Bárki, csak a FIDESZ ne!!!!

jajde | 2011. október 7. | 11:30:57

Végre beszélnek egymással:) Így kell!!!!!!

apakabar | 2011. október 7. | 11:24:07

Szánalmas, uniform szövegek.

Józsi | 2011. október 7. | 11:14:35

Sajnos mindkét jelöltből és különösen a támogató pártjaikból sugárzik a sikertelenség .

amergin | 2011. október 7. | 11:07:42

Kedves Ego55 - meg tudnád mondani, kinek a színeiben anno Schmitt Pál, amikor főpolgármester-jelölt volt? :)

Ovinkor | 2011. október 7. | 11:00:25

Ego55 | 2011. október 7. | 09:37:45
Második legerősebb párt, az MSZP jelöltje.

Már leírtam, talán éppen neked, de a felfogóképességed láthatóan korlátolt. Minden pártnak vannak olyan jelöltjei és képviselői, akik nem tagjai a pártnak. Akár a kedvenc Jobbikodban.

Karácsony Gergely pedig ritka ellenszenves és öntelt alak.

gabor19741121 | 2011. október 7. | 10:35:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

exkalibur | 2011. október 7. | 10:28:00

Kedves Tardos!
Mikor volt - lesz - nálunk európai szintű konzervatív párt? Bizisten, beállnék a soraiba, ha Konrad Adenauer típusú és felkészültségű politikus vezetné... Vagy olyan szociális érzékenységű pártvezér, mint volt Strauss. Ezt nálunk hiába keresed. Igaza van, a mostani kormányzó párt demagógan baloldali populista de a népnemzeti szín csak voksszerzésre kell neki...

Jolán | 2011. október 7. | 10:09:22

A mai közéleti Szaharában, ahol egyeduralkodó egy kormányzás helyett a közvéleményt PR-fogásokkal etető párt szempont lehet - s kell, hogy legyen - hogy a körzetben ha a FIDESZ vagy az LMP nyer, akkor az ő pártjuk központi vezetősége jelöli ki azt a mamelukot, aki majd képviseli a körzetet - s akire a derék választópolgárok nem szavaztak. Ebben az estben Lévai a legjobb, mert ha netán nyer, rajta egy s más számon kérhető, hiszen rá, a személyére szavaztak. Jó lenne, ha a választópolgárok egyszer már nem zsigerből, hanem saját érdekükből szavaznának...

Attila | 2011. október 7. | 09:57:07

Tudják, hogy a II. kerületben semmi esély, így könnyű ilyen fogadkozásokat tenni.

Csecse Bubum | 2011. október 7. | 09:45:58

"...és már megint háromszáz forint felett van az euró,..."
Az MSZP erről biztosan tenni fog; csak még egy képviselő kell hozzá.

teniszke | 2011. október 7. | 09:39:29

Nem lieblingem egyik magyar politikus és PÁRT sem, de az azért röhej, ahogy a nyilatkozók és az alájuk kérdező szerző előadják azt a kötelező marketinget, amely köszönő viszonyban sincs a realitásokkal (s ezt mindhárman tudják is).
Elviekben sem, hiszen megnézem én azt az LMP-s szavazót, aki erre az MSZP-re szavaz (ahogy L.K. mondja a cikkben, a pártomra, még ha jelöltjük szégyelli is őket vállalni), de ami ennél sokkal egyértelműbb :
aki ismeri ezt a körzetet, borítékolhatja,második forduló lesz, Láng kétszer annyit kap, mint Lévai (bár nem 2/3-ot), a szélsőmarhák megközelítik, esetleg meg is előzik az MSZP-t, az LMP gyakorlatilag nem rúg labdába. Röhejes, de várható nyilatkozat-tippek utána :
- Fidesz : az emberek velünk vannak
- MSZP : akik nem szavaztak, nem támogatják a Fideszt, tehát velünk vannak, mi vagyunk a valódi többség
- Szélsőmarhák : az emberek felismerték, kik a magyar érdekek igazi védelmezői
- LMP : tök mindegy, mit mondanak...

Kemenes | 2011. október 7. | 09:27:25

ruszt: lesz még addig időközi választás...
(Az új törvényt még el sem fogadták.)

P_Guszti | 2011. október 7. | 09:11:37

Itt a ragyogó alkalom, a Jobbikkal is össze lehetne fogni.

ordító egér | 2011. október 7. | 09:11:25

Tulajdonképpen ezek ketten csak akkor nyerhetnek, ha a fideszes szavazók pironkodva otthon maradnak, mint a Józsefvárosban például, miközben a nem fideszes szavazók mind elmennek szavazni.

ruszt | 2011. október 7. | 09:06:45

barnan

Igaza van. És jellemző, hogy ezt nem a politológus KG fogalmazta meg, hanem a (nagyjából) civil LK. Ebből is látszik, hogy egy tehetséges politológus nem feltétlenül tehetséges politikus. "Aki nem tudja, tanítja"

barnan | 2011. október 7. | 08:56:31

"És egy olyan üzenetet is, hogy van esély egy új politikai kultúra felépítésére. Egy olyan kultúráéra, amelyet régóta képviselek, amelyben jobb- és baloldal nem egymást gyilkolja és alázza, hanem ésszerű érvekkel vitatkozik a másikkal, beépítve a civil tudást."

Ez a gondolat érték, stabilabb, mint sok minden, amit ma láthatunk a politikában, sok minden, amit láttatni akarnak, ami csak homokvár, szélcsendben összeáll, viharban elhordja a szél (egymás tisztelete, szeretete nem tartozik közéjük).

ordító egér | 2011. október 7. | 08:53:59

Amígy csak a srácot jelentették be bíztam abban, hogy nyerhet.

Most, hogy az MSZP előkaparta ezt a csajszit, szinte biztos hogy a fidesz nyer.

És ez szerintem nagyon nem jó. Az volna a jó, ha egy fordulóban 2/3-al nem fideszes nyerne. Nem mintha ezt követően nem változtatnának rögtön a szabályokon, hogy ez a csúfság többé ne történhessen meg, de akkor talán a fejükhöz kapnának, hogy tényleg szarul mennek a dolgok.

ruszt | 2011. október 7. | 08:10:41

Ennek így nincs igazi, jövőbe mutató jelentősége. Mivel a következő általános választások már egyfordulós rendszerben lesznek lebonyolítva, a pártok rá lesznek kényszerítve, hogy a választások ELŐTT kössenek szövetséget. Ezért ennek az első fordulóban egymás ellen - második fordulóban majd meglátjuk típusú taktikázásnak nincs jövője. Most lett volna alkalom arra, hogy egy ilyen szövetség társadalmi elfogadottságát kvázi 'ingyen' teszteljék. Kár, hogy ezt elmulasztják. A második fordulóra történő "kényszer" együttműködésre adott társadalmi reakció nem ad semmiféle iránymutatást arra, mi lett volna, ha ez az összefogás már az első forduló előtt megtörtént volna, pedig ezt kellene tudnunk. Kellett volna találni egy igazi független jelöltet, és mindkét pártnak azt támogatni. Da sajnos a pillanatnyi politikai érdek (az LMP bizonyítani akarja, hogy most erősebb, mint 2010-ben volt) felülírta az ésszerűséget.

gabor19741121 | 2011. október 7. | 08:03:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

taxi | 2011. október 7. | 08:01:10

A II. kerület (Rózsadomb, a gazdagok fészke) az egyik törzshelye a fideszeseknek, itt rendre Orbánék nyernek. Sztem itt nem lehet megverni őket.

bocs | 2011. október 7. | 07:06:53

Reméljük fordítva lesz.

wizes111 | 2011. október 7. | 04:29:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS
Lévai Katalin és Karácso...
Lévai Katalin és Karácsony Gergely
Vörös Eszter

– Érdemes tisztázni: ki miért vállalta a jelöltséget? Karácsony Gergely országos politikus és kerületi lakos is, így nyilván benne látott az LMP lehetőséget; Lévai Katalin mögé viszont az MSZP mintha azért sorakozott volna fel, mert tartott attól, hogy ha nem egy civil hátterű személy mögé áll be, akár még az LMP is győzhet.

– Lévai Katalin: Sokáig gondolkodtam, hogy elvállaljam-e a civil szervezetek és az MSZP felkérését. Nem azért, mert attól félek, hogy veszítenék. Van esély a győzelemre. Mindenképpen üzenetet szeretnék küldeni a kormányzó erőknek, hogy rossz irányba mennek a dolgok. És egy olyan üzenetet is, hogy van esély egy új politikai kultúra felépítésére. Egy olyan kultúráéra, amelyet régóta képviselek, amelyben jobb- és baloldal nem egymást gyilkolja és alázza, hanem ésszerű érvekkel vitatkozik amásikkal, beépítve a civil tudást. Ha úgy tetszik, ugyanazt teszem, mint eddig, csak most erősebb támoga tással.

– Karácsony Gergely: Én azért vállaltam – és nem gondolkodtam sokat –, hogy megnyerjem a választást. Katalinnal abban egyetértek, hogy Magyarország akkor lesz jobb hely hoszszú távon, ha jobb lesz a politikai kultúránk is. De rövid távon nekem ennél prózaibb céljaim lennének: van egy kétharmados többség, amelynek olyan a politikai kultúrája, amilyen, de a legnagyobb baj vele mégiscsak az, hogy kétharmada van. Ezt téglánként le kell tehát bontani. Nemcsak szimbolikus üzenet kell a kormánynak, hanem egy nagy pofon. És az, hogy eggyel kevesebb szavazógépük legyen a parlamentben.

HIRDETÉS

– L.K.: Nekem ennél nagyobb a vállalásom, bár egyetértek Gergellyel és nem akarom túllicitálni sem. Célom, hogy szétverjem azt az üvegburát, amely alá bezárták a középosztályt. Azt, amelyik gerince a magyar társadalomnak és amelynek sorsa és léte elengedhetetlen a felemelkedéshez. Valakinek ki kell mondania, hogy az oktatásban bevezetett bérstop, a családi pótlék, a gyes befagyasztása vagy épp a tehetséges fiatalok elvándorlása mind-mind a középosztály drámai lecsúszását jelentik. A társadalom nem kétfelé, hanem ezerfelé szakadt.

– Katalin a bemutatkozó tájékoztatóján arról beszélt, hogy a Fidesz és az LMP „biankó csekket” kér, hiszen a jelöltjük már bent ül a parlamentben. Vagyis ha nyernek, akkor listáról egy egészen más személy ülhet be az Országgyűlésbe, mint akire szavaztak. Az LMP tényleg biankó csekket kér?

Ez a böngésző nem támogatja a flash videókat

– K. G.: Semmiképpen. Azért lettem én a jelölt, mert az LMP olyan személyt keresett, aki kerületi, és országosan is ismert. Ennek én feleltem meg. Ha megnyerem a választást, én leszek a kerület képviselője, nincs szó biankó csekkről. Az október 18-i regio nális kongresszusunk pedig megjelöli azt az illetőt, aki győzelem esetén listáról bekerül a parlamentbe. Azt kértem a szervezetektől, hogy II. kerületit delegáljanak. A fideszes Láng Zsolt esetében annyival kacifántosabb a dolog, hogy ő a kerület polgármestere is, és azzal érvel, hogy egyéni képviselőként nagyobb legitimitással tudja majd képviselni a helyiek érdekeit. Nyilván akkor nem fogja megszavazni a kerületi iskolák államosítását, a BKV-t öszszeomlasztó tarifarendszert vagy azt a törvénymódosítást, amely alapján a főpolgármestert a jövőben nem közvetlenül a polgárok választják majd. De ebben kevésbé bízom, mert eddig minden disznóságot megszavazott. Úgyhogy inkább megnyerném a választást.

– L. K.: Ha viszont én nyerek, akkor nem vertem át senkit. Az arcommal, a programommal vállalom a megmérettetést, és ha győzök, nem fognak a pártomon belül más személyről dönteni.

– K. G.: És melyik frakcióban tetszik majd ülni? Hiszen az MSZP addig alighanem ketté fog szakadni...

– L. K.: Ez még legyen a jövő zenéje. De köszönöm a kérdést.

– Céljuk a kétharmad lebontása. Külön-külön ez meglehetősen nehéz. Ha komolyan gondolják a Fidesz legyőzését, akkor ki és kinek a javára fog visszalépni?

– K. G.: A választók azok, akik öszszefognak. Nem fogok forradalmi dolgot mondani azzal, hogy egy választás azért van, hogy pártok egymással versenyezve elinduljanak. Az LMP olyan párt, amely nem is próbál elbújni egy félig független jelölt mögé, mint az MSZP. Mondjuk, ha szocialista lennék, talán én is ezt csinálnám, de az LMP még nem kopott meg annyira, hogy ilyen megoldásban kelljen gondolkodnunk. Ez a választás kétfordulós. Ennek épp az az előnye, hogy az első forduló után lehet majd látni az erőviszonyokat és azt, hogy miként szavaznak a választók őszintén, taktikai megfontolásoktól mentesen. Majd meglátjuk, mi lesz az eredmény, én meghajlok a kerületiek döntése előtt. Ha olyan helyzet van, hogy az én visszalépésem érdemben hozzájárulhat ahhoz, hogy meg lehessen verni a Fideszt, akkor erre kész vagyok. De ezt várom el mindenkitől.

– L. K.: Egyetértek. Annak kell viszszalépnie, aki kevesebb szavazatot kapott az első fordulóban. Ez nagyon tisztességes mondat volt Gergelytől, és mindenképpen támogatom.

– Viszont ebben a kerületben a Fidesz eddig rendre hozta a győzelmeket, az elmúlt két választáson 52 százalék feletti eredménnyel.

– K. G.: Sokan azzal próbálnak minket lankadttá tenni, hogy húsz éve itt mindig a Fidesz nyer. Én meg azt mondom, hogy húsz éve nem volt ilyen rossz kormányunk és nem volt ennyire csalódott a magyar társadalom. Ez a körzet egy dologban mindig eltért az átlagtól: nagyon magas a választói részvétel. Ha van egy pontja az országnak, ahol az emberek nemcsak egyszerűen dünnyögnek maguk elé, hogy milyen disznóságokat csinál a kormány, és már megint háromszáz forint felett van az euró, hanem el is mennek szavazni, akkor ez az a hely. A változás innen fog elindulni.

– L. K.: Szerintem is precedensértékű ez a kerület és ez a választás. Magas az aktivitás, gondolkodó, saját sorsukról dönteni akaró, magasan iskolázott állampolgárok élnek a kerületben. Izgalmas választás lesz, még akkor is, ha egy időközi választás nem mutatja meg pontosan, mi történik az országban. Bizonyos tendenciákra mégiscsak felhívja a figyelmet. Ha megszületik az összefogás az ellenzéki oldalon, értelmes és okos kompromisszumokkal, akkor valóban lehet fordítani a helyzeten. Azt pedig ne sulykoljuk, hogy ez egy masszív fideszes közeg. Eddig az volt, de rettenetesen sokan csalódtak a Fideszben, rengeteg olyan polgár él ebben a kerületben is, aki nem kér belőlük. Nem mondom, hogy ők rögtön mind szocia lista szavazók lesznek...

– K. G.: ...persze, mert LMP-sek.

– L. K.: Ugyan már, de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy olyanok lesznek, akik elgondolkodnak. Lehet, hogy nem fognak annyian elmenni most voksolni, de az is üzenet lesz a Fidesz számára.

– K. G.: A kopogtatócédula-gyűjtés során azt tapasztalom, hogy sokan úgy adják oda a szelvényt, hogy fideszesek voltak, de „ezekre aztán soha többet”. Azért ragaszkodunk ahhoz, hogy az első fordulóban ott legyünk önálló indulóként, mert sokan csalódtak ugyan a Fideszben, de sokan közülük az MSZP-re sem fognak már soha szavazni. A kétharmad nem a holdról esett ide. Volt egy kormányzás, amiből az emberek nagy részének elege lett. És a társadalom kettészakítása sem most kezdődött: a családi pótlékot három éve nem emelték, az adózók kilencven százaléka a Bajnai-féle adótáblával is egy kulcscsal adózott volna. Tudom, hogy az a kormányzás jogállamiság szempontjából a mostanihoz képest fényévekkel jobb volt. Azt azonban látni kell, hogy sokan mindkét pártot leírták egy életre, és egy részük a Jobbikhoz vándorol. Ez szörnyű. Ezért fontos, hogy az LMP próbálja meg felszívni ezeket a szavazókat.

– Milyen első fordulós eredménnyel lennének elégedettek?

– K. G.: Abban biztos vagyok, hogy a Fidesz rosszabbul fog szerepelni, lesz jelzésértéke ennek a választásnak. Az lenne az igazi gátszakadás, ha sikerülne nyerni. Én ezzel lennék elégedett az ország szempontjából. Az LMP szempontjából szerényebb eredménnyel is boldog lennék, de az LMP kevésbé érdekel, mint az ország.

– L. K.: Aki elindul egy versenyen, nyerni akar. Én is. De elégedett leszek már egy nagyon erős jelzéssel is.

Címkék: MSZP, LMP, választás
 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    78 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS