belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
23. szerda

József Attilát és Károlyit is eltüntetik a Kossuth térről

A Kossuth-szobron kívül Károlyi Mihály és József Attila szobra is elkerül a Kossuth térről, ez következik abból a parlamenti határozatból, amely rendelkezik a tér 1944 előtti képzőművészeti arculatának visszaállításáról – mondta lapunknak L. Simon László, a parlament kulturális bizottságának fideszes elnöke, a Kossuth tér rekonstrukcióját elrendelő országgyűlési határozat egyik előterjesztője.

Bednárik Imre, Ungár Tamás| Népszabadság| 2011. október 19. |277 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

napéj | 2011. november 8. | 08:18:16

Tisztelt Szerkesztőség! Bacher Ivánnak megjelent egy írása Öcsöd címmel a tegnapi számban. Hol lehet ezt megtalálni az online kiadásban??????? Tudnak-e róla, hogy nem működik normálisan a kereső sem?

ezüsthajú | 2011. október 26. | 13:50:57

Nem baj majd Gömbös meg Horti, hogy legyen mit felrobbantani.

Sub Zero | 2011. október 23. | 22:22:53

wizes111 | 2011. október 23. | 05:44:53

Helyesen: Horthy
Egyébként Horthy Miklósnak még nincs szobra Budapesten.

kelemenjanos | 2011. október 23. | 19:02:45

Köszönjük "Balango" !

Balango | 2011. október 23. | 10:20:55

József Attila maradjon.
Károlyi mehet.

wizes111 | 2011. október 23. | 05:44:53

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bakvarangy | 2011. október 22. | 19:16:01

Mitől ilyen visszafogott a Jobbik?

Miért nem Horthynak vagy Szálasinak javasolnak szobrot?

Judga | 2011. október 22. | 12:22:28

Ez a hetet egy csapásra esete.
Megmutatni, hogy ezt is megtehetik,
pofán vágni a "globális" "ballib" "kulturterrorhoz" "kötődő" országrészt,
átírni a társadalmi kultivációkat és
átírni a történelmet, ezáltal
megágyazni az arisztokrata gyökerű új jobboldali felső-középosztály elit szerepének,
nagyobb kényelmet biztosítani ezen elit politikus képviselőinek, és
feltúrni vagy 3 évre a teret, hogy ne lehessen tüntetni a parlament előtt.

Amarillisz | 2011. október 21. | 18:37:08

Ámokfutás amit csinálnak, a mi pénzünkön!
Elég legyen már, ez már tényleg minden határon túlmenő bugris, kibírhatatlan tempó.
Nem érnek fel József Attila kislábujjáig sem. Mennyire kifejezően szép Károlyi szobra, a Kossuth szoborról ne is beszéljünk!
Szemétdombra ezek a történelem fideszes korcsai valók, s oda is fognak kerülni. De addig mérhetetlen károkat okoznak még, és amilyen elvetemültek, talán olyan véresen kell majd végetvetni ámokfutásuknak, mint Kadhafiénak.

staropramen | 2011. október 21. | 10:16:17

Megismétlem:
Le kell törni a mocskos mancsát annak aki a szobrokhoz mer nyúlni!
Ezek a felkapaszkodott senkiházi suttyók az észérveket ész híján felfogni képtelenek, csak az erőből és csak csak abból értenek.

Zs.P. | 2011. október 21. | 07:40:51


pro publico bono | 2011. október 21. | 00:28:06

"Úgy, hogy ez volt a leírt cél, de az nincs leírva, hogy csak ebben az esetben van vétójog. A Költségvetési Tanácsnak a kormány józan gazdaságpolitikája fölött kell őrködnie és képtelen tervekre, az ország érdekében, nem mondhat igent."

És ez baj?

pro publico bono | 2011. október 21. | 00:28:06

Úgy, hogy ez volt a leírt cél, de az nincs leírva, hogy csak ebben az esetben van vétójog. A Költségvetési Tanácsnak a kormány józan gazdaságpolitikája fölött kell őrködnie és képtelen tervekre, az ország érdekében, nem mondhat igent.

Zs.P. | 2011. október 20. | 20:52:27


pro publico bono | 2011. október 20. | 18:35:32

"Ez egy lehetséges értelmezés."

Miért? Még hogyan lehet értelmezni?


Fannyvár | 2011. október 20. | 20:20:35

..."A volt tanácselnök egyébként belebukott a szobrok mentésébe...."

Nem tudom találnánk - e még példát hazánkon kívül ilyen szobormentési akciókra? Lehet, hogy most is erre kényszerülünk?

pro publico bono | 2011. október 20. | 18:35:32

"A vétójog is csak arra vonatkozik, hogy a költségvetés nem növelheti az államadósságot."

Ez egy lehetséges értelmezés.

Egyébként az ÁSZ elnökét és a köztársasági elnököt is a Fidesz nevezi ki (jelenleg), és ők lesznek ott az új kormány első évében is, akármilyen kormány is lesz az.

Zs.P. | 2011. október 20. | 18:06:24


Zs.P. | 2011. október 20. | 17:47:25


pro publico bono | 2011. október 20. | 16:33:13

"Folytatás:

Nézegettem a Költségvetési Tanáccsal kapcsolatos törvényeket a Vikipédiában, ott nincs olyan, hogy megbuktathatják a kormányt, vétójoguk sincs. Vagy rossz helyen keresem? Tudsz adni egy linket?"

Elnézést! Ez tévedés volt. Régi szöveget néztem.

A Költségvetési Tanácsnak valóban van vétójoga, de ezzel szemben független a kormánytól. Az MNB és az ÁSZ elnökéből, illetve egy, a köztársasági elnök által kinevezett tagból – az elnökből - áll. A vétójog is csak arra vonatkozik, hogy a költségvetés nem növelheti az államadósságot.

Zs.P. | 2011. október 20. | 17:47:25


pro publico bono | 2011. október 20. | 16:33:13

Folytatás:

Nézegettem a Költségvetési Tanáccsal kapcsolatos törvényeket a Vikipédiában, ott nincs olyan, hogy megbuktathatják a kormányt, vétójoguk sincs. Vagy rossz helyen keresem? Tudsz adni egy linket?

Zs.P. | 2011. október 20. | 17:46:08


pro publico bono | 2011. október 20. | 16:33:13

"Rövidebb idő alatt több választási ajánlószelvényt kell összeszednie bármely indulni kívánó új kis párt képviselőinek. Vagyis kevéssé valószínű, hogy a jelenlegi parlamenti pártokon kívül bármely új párt esetleg bekerüljön a Parlamentbe."

Sőt kétszer akkora területen, kb kétszer annyi ember között kell összeszedniük 1500 ajánlószelvényt. Gondolod, hogy a választásnál bármiféle sikerre számíthat az a párt, amelyiknek még ez se sikerül?

"Nincs választási kompenzáció sem (az egyéni körzetek maradék szavazataiból), hanem még inkább a legerősebbet aránytalanul támogatóvá válik a rendszer, mint amilyen eddig volt."

Angliában sincs, Amerikában sincs, ott sincs esély a kormány leváltására?

"De hogy nehogy véletlenül képes legyen működni egy nem fideszes kormány - ha esetleg mégsem lenne a Fidesznek többsége - ott lesz a Költségvetési Tanács, amely megvétózza majd az ellenzéki Fidesznek nem tetsző új kormány költségvetését. Így az kénytelen lesz lemondani, új választásokat kell kiírni. Ha azon sem a Fidesz győzne, a következő körben a költségvetési Tanács megint megvétózza a kormány költségvetését. Megint új választásokat kell kiírni... Így megy ez mindaddig, amíg az emberek be nem látják, hogy a Fidesznek tényleg nincs alternatívája."

Nézegettem a Költségvetési Tanáccsal kapcsolatos törvényeket a Vikipédiában, ott nincs olyan, hogy megbuktathatják a kormányt, vétójoguk sincs. Vagy rossz helyen keresem? Tudsz adni e

Zs.P. | 2011. október 20. | 17:37:13


Borszívóügynök | 2011. október 20. | 16:04:03

"Ha majd megszületik az új választási törvény: abban magad is meglátod majd - ha meg akarod látni!
Pontosan annyi esélye marad minden más pártnak, amennyi Mussolini fascista pártja, vagy Honecker NSzEp-je mellett más pártoknak maradt. De említhetném a Horthy korszak "Egységes Párt"-ját is."

Értem. Mivel még nem született meg az új választási törvény, neked ilyeneket mondott a kristálygömböd. Vagy csirkebelekből olvastad ki?

"Álságos, szemforgató szöveg, akárcsak Papcsáké. http://nol.hu/belfold/ujabb_hajlektalankunyhokat_bontottak_le_zugloban"

Hát! Ha humánusabb őket hagyni megfagyni, mint eddig, akkor biztosan neked van igazad.

pro publico bono | 2011. október 20. | 16:33:13

Zs. P.

Rövidebb idő alatt több választási ajánlószelvényt kell összeszednie bármely indulni kívánó új kis párt képviselőinek. Vagyis kevéssé valószínű, hogy a jelenlegi parlamenti pártokon kívül bármely új párt esetleg bekerüljön a Parlamentbe. Nincs választási kompenzáció sem (az egyéni körzetek maradék szavazataiból), hanem még inkább a legerősebbet aránytalanul támogatóvá válik a rendszer, mint amilyen eddig volt.

De hogy nehogy véletlenül képes legyen működni egy nem fideszes kormány - ha esetleg mégsem lenne a Fidesznek többsége - ott lesz a Költségvetési Tanács, amely megvétózza majd az ellenzéki Fidesznek nem tetsző új kormány költségvetését. Így az kénytelen lesz lemondani, új választásokat kell kiírni. Ha azon sem a Fidesz győzne, a következő körben a költségvetési Tanács megint megvétózza a kormány költségvetését. Megint új választásokat kell kiírni... Így megy ez mindaddig, amíg az emberek be nem látják, hogy a Fidesznek tényleg nincs alternatívája.

pro publico bono | 2011. október 20. | 16:26:34

Nincs elég hely a hajléktalanszállókon, amik egyébként is zsúfoltak és azért is félnek odamenni a hajléktalanok, mert még a személyes értékeik biztonságát sem tudják garantálni, és sok a lopás. mindezt szerintem 2-3 milliárd forintból simán meg lehetne oldani. Akkor tényleg akár szívesen mennének oda, mert biztonságos helyen az ember nyilván szívesebben van, mint hogy kint fagyoskodjon. De hát sajnos kell EZ a pénz a szobrokra, meg arra, hogy ne ázzanak meg a képviselő urak autói az esőben, ne kelljen róluk leverni a havat télen. Na meg tényleg jó ötlet ez az építkezés azért is, mert tüntetni se nagyon lehet így jó darabig a Kossuth-téren.

Borszívóügynök | 2011. október 20. | 16:04:03

Zs.P. | 2011. október 20. | 15:06:06

"Akkor bizonyára meg is tudod magyarázni, hogy az új választási rendszernek melyik részei azok, amik miatt nem is lehet Orbánékat leszavazni többé. Ugyanis én nem értem, hogy mitől is van ez."

Ha majd megszületik az új választási törvény: abban magad is meglátod majd - ha meg akarod látni!
Pontosan annyi esélye marad minden más pártnak, amennyi Mussolini fascista pártja, vagy Honecker NSzEp-je mellett más pártoknak maradt. De említhetném a Horthy korszak "Egységes Párt"-ját is.

"Miféle irtóháborúról beszélsz? Ha jól értettem, be akarják őket szállásolni, mert jön a hideg, és az elmúlt években túl sokan fagytak halálra. Ettől szeretnék őket megkímélni. Mi ebben a gonoszság?"

Álságos, szemforgató szöveg, akárcsak Papcsáké. http://nol.hu/belfold/ujabb_hajlektalankunyhokat_bontottak_le_zugloban

Zs.P. | 2011. október 20. | 15:06:06

Borszívóügynök | 2011. október 20. | 12:00:35

"„Igazad van, de őket nem lehetett leszavazni, Orbánékat lehet.”

Elvileg(!) – lehetett volna. 2002-ben még az Orbáni államot is lehetett, mert nem volt 2/3-a, amivel bebetonozza magát.
Épp most készül az a választási rendszer, amely majd gondoskodik róla, hogy békés úton már az orbánus államot se lehessen eltávolítani!"

Jaj de jó, hogy ezt írod. Akkor bizonyára meg is tudod magyarázni, hogy az új választási rendszernek melyik részei azok, amik miatt nem is lehet Orbánékat leszavazni többé. Ugyanis én nem értem, hogy mitől is van ez.

"Ám a történelem örök tanulsága: ha egy országban eluralkodik a gonoszság (ezt most legjobban, a hajléktalanok elleni irtóháború példázza), ott előbb – utóbb vér fog folyni!"

Miféle irtóháborúról beszélsz? Ha jól értettem, be akarják őket szállásolni, mert jön a hideg, és az elmúlt években túl sokan fagytak halálra. Ettől szeretnék őket megkímélni. Mi ebben a gonoszság?

Agysejtű | 2011. október 20. | 13:37:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Borszívóügynök | 2011. október 20. | 12:00:35

Zs.P. | 2011. október 19. | 19:16:08

„Igazad van, de őket nem lehetett leszavazni, Orbánékat lehet.”

Elvileg(!) – lehetett volna. 2002-ben még az Orbáni államot is lehetett, mert nem volt 2/3-a, amivel bebetonozza magát.
Épp most készül az a választási rendszer, amely majd gondoskodik róla, hogy békés úton már az orbánus államot se lehessen eltávolítani!
Ám a történelem örök tanulsága: ha egy országban eluralkodik a gonoszság (ezt most legjobban, a hajléktalanok elleni irtóháború példázza), ott előbb – utóbb vér fog folyni!

Borszívóügynök | 2011. október 20. | 11:59:32

MinVal | 2011. október 19. | 16:01:17

"De ugye ezzel nem azt akarod mondani, hogy az egyik rendszer mivel hamarabb volt, legalizálja a másik bűntetteit?"

Nem! Csak azt, hogy nem vethetnek egymás szemére semmit! És azt, hogy ha "B"-t mondunk, mondjunk "A"-t is!

napéj | 2011. október 20. | 11:42:19

Ripp Zoltán történésznek /Vasárnapi Hírek, Haza és Haladás blog/és Deák István történésznek /Népszabadság, okt. 17./jelent meg egy-egy írása a Károlyi-témakörről.Minden érthető és világos belőlük.Miért kellene Károlyi Mihály szobrát eltávolítani?Mert tisztességes ember volt, és saját magán felülemelkedve saját földjéből kezdte a földosztást 1919-ben a szegényparasztoknak?És József Attilláét, aki a következőket írta:
A harcot, amelyet őseink vívtak,
békévé oldja az emlékezés
s rendezni végre közös dolgainkat,
ez a mi munkánk;és nem is kevés.
Nem a tér hangulatát akarják visszaállítani Orbánék, hanem az 1944 előtti világét.Szőrnyűség.A barbárok bejutottak a kapukon, és most törnek-zúznak.

supala | 2011. október 20. | 11:05:40

Javaslom, hogy a Kossuth szobor-csoport helyére tegyenek egy igázán mai 2/3-os szoborcsoportot, amire a zemberek felhatalmazást adtak a budapesti Majom Parlamentnek . Legyen Kiszel Tünci, amint Lévai Anikónak táncórát ad . A háttérben Donatellácska tapsikol a gyönyörtől.
/ szerintem Tüncike 2ooo forintért szívesen állna modellt, Anikót pedig - ha Orbán Vik. letiltaná - valamelyík régebbi barátjának leírása alapján ki lehetne faragni. /

Zs.P. | 2011. október 19. | 23:50:54


lacz | 2011. október 19. | 21:50:04

"Azt magyarázzátok meg, hogy ha Károlyiék "szétzüllesztették" a hadsereget, akkor hogy állt össze a Vörös Hadsereg, amelyik ellent tudott állni a támadásoknak (annak ellenére, hogy a Székely Hadosztály dezertált)?"

A székely hadosztály nem dezertált, hanem letette a fegyvert a románok előtt. A másik lehetőségük az lett volna, hogy kiszolgáltatják magukat Szamuellinek, Cserni Józsefnek, meg a többi hasonszőrűnek kivégzésre. Szerinted, lett volna túlélő?

"A soproni népszavazás erősen manipulált volt, ezt ma mér a soproniak is elminják."

És? A lényeg, hogy volt. Szerinted, adjuk át Sopront a labancoknak?

Zs.P. | 2011. október 19. | 23:41:45


lombik | 2011. október 19. | 21:37:46

"Észre kell vennünk, hogy hiába akar a kormány 1944-es időket visszahozni, nem lehet!"

Nem azokat az időket akarják visszahozni, hanem a tér akkori hangulatát. A kettő nem ugyanaz. Nem tudom ugyan, hogy ki emlékszik arra a hangulatra, és ha senki, akkor hogyan lehetne azonosítani, de ez más kérdés. Szerintem sehogy se sikerülhet, de Károlyinak azért el kellene onnan tűnnie.



bubu64 | 2011. október 19. | 23:31:51

Rossz dolog nap, mint nap látni 3 EMBERről készült szobrot, ami emlékeztet arra, hogy szociálisan milyen érzéketlen tuskó vagyok és hazug , mert becsapom minden nap azokat, akik a hatalomba segítettek.Ezért a szobroknak menniük kell.

lombik | 2011. október 19. | 21:59:50

A kormánynak a kultúrához való hozzáállása rengeteg kívánnivaló hagy maga után!!!!
Nekik Kisfaludy Stróbl Zsigmond alkotása nem elég jó??
Több milliárd forint, még az idén elkezdik, ...stb!
18 iskolában nincs fűtés, 30 ezer gyerek éhezik vidéken, és erre kell a milliárdokat költeni? Elvonták a vakok, a rokkantak, és intézményeik támogatásának nagy részét. És autóparkolóra kellenek a milliárdok?
Még nem tudja a kormány, hogyan is kellene a költségvetést tartani, de ide fontosak a milliárdok?
Heti 12.500 Ft-ért dolgoznak a közmunkások, de a kormánynak és a parlamenti képviselőknek föld alatti garázs kell? ahova ráadásul a környék nem is parkolhat! El lenne a Kossuth tér még néhány évig ahogy van! Minek ide milliárdok?
Kilóg ám megint a lóláb! Azért kellenek ide milliárdok, ha mi belegebedünk is a kifizetésébe, mert fél a kormány a Kossuth térre igyekvőktől!!!
Hát féljen is!!!

lacz | 2011. október 19. | 21:50:04

Azt magyarázzátok meg, hogy ha Károlyiék "szétzüllesztették" a hadsereget, akkor hogy állt össze a Vörös Hadsereg, amelyik ellent tudott állni a támadásoknak (annak ellenére, hogy a Székely Hadosztály dezertált)? A hadsereg már szét volt esve akkorra. Ezzel szemben jobb taktikával (az Északi Hadjárat kicsit más irányba terelésével) a Vörös Hadsereg veresége elkerülhető lett volna. Persze kkor Magyarország szovjetköztársaság lett volna (és ennélfogva a második világháboróban nem a vesztes, hanem a győztes oldalon állt volna - persze milyen áron).
A soproni népszavazás erősen manipulált volt, ezt ma mér a soproniak is elminják.

lacz | 2011. október 19. | 21:42:13

És mi lesz Kovács Béla kisgazda miniszterelnök szobrával? Az sem állt ott 1944 előtt!

lombik | 2011. október 19. | 21:37:46

Észre kell vennünk, hogy hiába akar a kormány 1944-es időket visszahozni, nem lehet! Most a XXI. század van, ha nem vették volna észre!!!
Kár siránkozni a múlton, a jelen dolgait kell megoldani!!!
És nem az a legfontosabb hogy milliárdokért föld alatti parkoló épüljön a Kossuth tér alá, a képviselők és a kormány autóinak!!!
Persze az is fontos a kormánynak, hogy ezzel az "átalakítással" több évre le lehet zárni a Kossuth teret a nem tetszésüket kinyilvánítók előtt!!!
Vajon ezt a kordont is le lehet-e bontani??
József Attiláról annyit, méltatlanul bánik vele a kormány ha elviszi a szobrát,! De tudom miért! A költő proli volt, és a kormány utálja a prolikat!!!
Petőfi versét is méltatlanul kurtították meg március 15-én, mert az a rész következett volna, ami a "sajtószabadság"-ról szólt!!!!
A bér tapsoncoknak így is tetszett!!!

ildi1 | 2011. október 19. | 20:30:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Zs.P. | 2011. október 19. | 19:40:59


pawpar | 2011. október 19. | 17:59:53

"Egyébként az egész szöveg már attól a mondatodtól sántit (sőt béna), hogy "Az egész Monarchiában Tisza volt az egyetlen, aki a háborút ellenezte." Tisza ugyanis elsősorban a 14-es indítást ellenezte, mivel ő tudta, hogy a Monarchia hadserege még nincs felkészülve egy nagy háborúra."

Igen, erre hivatkozott de, hogy mit gondolt mögötte, az nem hinném, hogy tudnád. Azt senki se tudja.

Ö tudta, hogy merev ellenállással semmire se megy, hát megpróbálta halogatni. Most még ne, legközelebb se, és azután se. A végén kimegy az ötlet a divatból.

Nem állítom, hogy így volt, de lehetett így is minden további nélkül.

magyar_kultúra | 2011. október 19. | 19:40:56

"MinVal | 2011. október 19. | 15:08:37
magyar_kultúra | 2011. október 19. | 14:48:09
Továbbra sem akarod érteni, szándékosan félrebeszélsz. Igen táltos vagy, mert állításod szerint tudod kik a barátaim, meg szavaid szerint az ellenségeim ..."

Bizony tudom, mégpedig biztosan és könnyedén: könnyű belátni, hogy kicsodák képviselnek emberellenes eszméket és kik emberbarátit. Mivel téged is embernek tekintelek, azt gondolom, hogy az emberbarát nézetek képviselői az igazi "barátaid". Függetlenül attól, hogy te mit tudsz, vagy mit gondolsz. A legtöbb embernek fogalma sincs a saját érdekeiről, csak a vélt (propagandagépezetek által belé táplált) érdekeit ismeri.

Zs.P. | 2011. október 19. | 19:31:39


Mars | 2011. október 19. | 17:57:16

"Gondold már végig mi lett volna a következménye a magyar részről való bárminemű ellenszegülésnek abban az időben, még a békeszerződés előtt? Ezt hazaárulásnak minősíteni... eszméletlen. A legyőzött, háborút vesztett M.o majd bátran ellenszegűl. Hát igen, akkor is kellett volna egy olyan tökös legény, mint most a brüsszelező Orbán Viktorod, biztosan máshogy alakult volna minden..."

Hallottál már Prónay Pálról? Minden bűne ellenére, az ő általa vezetett kemény ellenállásnak köszönhetjük Sopront és környékét. Tehát lehetett volna ellenállni, ahogyan a németeknek is lehetett a Baltikumban.

pawpar | 2011. október 19. | 19:19:54

tardos | 2011. október 19. | 18:52:29

Trianon már a XX. század elején elkezdődött a magyarositással, a Lex Aponyival, a liberálisabb ausztriai választási törvénnyel, a horvátok ellenállásával, a román autonómia elutasításával. Utána folytatódott egy háborúval, melyhez Magyarországnak semmi érdeke nem fűződött és nem is volt rá felkészülve.
Károlyinak és kormányának is van felelőssége Trianon miatt, de az, hogy minden áron egyedüli bűnbakot akartok csinálni belőle, csak arra jó, hogy ne kelljen szembenézni az előbbiekben leírtakkal. Valamint azzal, hogy Horthyék passzívan várták hónapokon kersztül, hogy hatalomra kerülhessenek.
Sopron sajnos azért nem jó példa, mert csak annyi történt, hogy a már elvett Burgenlandból egy kis területet visszaszereztünk. Ráadásul ebben az esetben két vesztes ország "háborúzott" egymással. Próbáltunk volna ilyet csinálni a kisantanttal, a győztesekkel szemben.
Az őszirózsás forradalom pedig azért következett be, mert Tiszáék elvesztették a háborút, és nem azért, hogy Károlyiék "szétzülleszthessék" az országot.

Zs.P. | 2011. október 19. | 19:16:08


Borszívóügynök | 2011. október 19. | 15:49:17

"Mussolini fasiszta államában pl. többpártrendszer volt! Honecker NDK-jában ugyancsak.
Akkor hát ezek demokráciák voltak?"

Igazad van, de őket nem lehetett leszavazni, Orbánékat lehet. Egyszer már sikerült is.

pawpar | 2011. október 19. | 18:45:47

tardos | 2011. október 19. | 18:20:17

Hadik valóban nem volt tábornok (elnézést!), de volt katonai multja, hosszú ideig volt képviselő és miniszter is volt. Ha olyan nagy rend lett volna az országban, ahogy állítjátok, biztos nem mond le. Wekerléről nem is beszélve.

A "törökök" a jobboldal legújabb bombabiztos érve. Könnyű elitélni Károlyit azért, hogy nem csinálta azt 18-ban, amit Atatürk megtett 20 és 23 között. Az egyéb különbségekről nem is beszélve.
Egyébként, ha ez a "török" dolog olyan könnyen követhető volt, Hortyék miért nem tették meg. (Atatürk is akkor kezdte meg a harcát, amikor a békeszerződés már alá volt írva.)

Zs.P. | 2011. október 19. | 18:38:42


prolinyugger | 2011. október 19. | 14:58:16

"Drága történelem hamisító jobberek!

A mindig győztesekhez csapódó GERINCTELENEK tettek róla ,hogy úgy érjen véget ahogy véget ért!
A GENSZTERVÁLTÁSKOR mindenki tartotta a markát az un TÁRSADALMI TULAJDONÉRT!
El is rabolták, akik megszenvedték annak keletkezését azt kapták mint a harmadik gyerek a szoptatáskor!
Úgy hogy inkább szálljatok magatokba és szemlesütve húzzatok a Pba ne itt pampogjatok!
Az amit szeretett kormányotok művel a NÉPPEL az SZÉGYEN!"

Azt akarod állítani, hogy a jobboldaliak hordták szét az állami vagyont? Érdekes, én pont az ellenkezőjéről értesültem. Szerintem inkább a baloldalnak kell magába szállnia, és lesütött szemekkel elsomfordálnia.




qvamorcos61 | 2011. október 19. | 18:36:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mars | 2011. október 19. | 18:29:28

tardos | 2011. október 19. | 18:22:06

"Miért, így nem foglalt el mindent a kis- és nagyantant?"

Dehogynem. Amit a velük szövetséges államok (Kisantant) akartak, azt nagyrészben jóvá is hagyta az antant. Te viszont ezzel aztán végképp önellentmondásba keveredsz. Akkor mégse a Károlyi-kormány a felelős Trianonért? Elvették volna a területeket amúgy is halálra ítélt katonai ellenszegüléssel meg anélkül is.

pawpar | 2011. október 19. | 18:27:00

Hattila | 2011. október 19. | 18:04:38

Tény, hogy Károlyinak semmi köze nem volt a Tisza-gyilkossághoz. Ráadásul e Tisza még élt, amikor Wekerle és Hadik Jénos lemondott, Bethlen pedig nem vállalta a részvételt az ország kormányzásában. Ráadásul Károlyit Károly király nevezte ki. Ha Károlyi bűnös, akkor ők is...
A másfél millió az legfeljebb a Monarchia hadserege lehetett, az is valamikor, fénykorában.
A törökkel meg csak az utólag "okosok" hozakodnak elő. Évekkel később volt és egész más szituációban, amikor az antantnak már más dolgok voltak fontosak (például a Szovjetúnió legyőzése).

Mars | 2011. október 19. | 18:15:43

Hattila | 2011. október 19. | 18:04

Bármilyen fegyveres ellenszegülés könnyen kiválthatta volna az antant katonai reakcióját. Plusz teljes nemzetközi politikai-gazdasági elszigetelés, békekötés nélkül. Mindezt add össze.

pawpar | 2011. október 19. | 18:14:30

tardos | 2011. október 19. | 17:57:48

Még egy "történelemtudós".
A hadsereget a vereségek, a rossz ellátás és a nemzetiségi katonák távozása züllesztette szét. Nem véletlen, hogy Wekerle Sándor (3 hónap után), majd Hadik János tábornok (3 nap után) is lemondott, és csak ezek után nevezték ki Károlyit.
Mellesleg Károlyi elöször az együttműködést, majd a hatalom átadását is felajánlotta Bethlen Istvánnak. Ő miért nem vállalta Atatürk szerepét?
Hortyról nem is beszélve, aki teljesen tétlenül Szegeden várta a románok bevonulását.
Neked nem elég Ablonczy, te Romsicsot és Ormost is olvassál!

Hattila | 2011. október 19. | 18:14:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Hattila | 2011. október 19. | 18:04:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pawpar | 2011. október 19. | 17:59:53

Hattila | 2011. október 19. | 17:40:48

Ilyen jót már régen nevettem. Ezeket a történeteket Károlyiról saját magad találtad ki, vagy valamilyen agymosáson jutottál hozzá?
Egyébként az egész szöveg már attól a mondatodtól sántit (sőt béna), hogy "Az egész Monarchiában Tisza volt az egyetlen, aki a háborút ellenezte." Tisza ugyanis elsősorban a 14-es indítást ellenezte, mivel ő tudta, hogy a Monarchia hadserege még nincs felkészülve egy nagy háborúra.
Aki tényleg ellenezte, az pont Károlyi volt. Ezért értett Tisza is egyet Károlyi miniszterelnöki kinevezésével (József főherceg), mivel tudta, hogy ővele az antant nem fog szóba álni. (Az más kérdés, hogy képességei alapján nem tartotta Károlyit alkalmasnak. De hát ez sem csoda, hiszen már régi ellenfelek voltak.)
Mellesleg neked is ajánlom a "lala"-nak már javasolt Ablonczy könyv vonatkozó fejezetét.

Mars | 2011. október 19. | 17:57:16

Hattila | 2011. október 19. | 17:40:48

Azt hiszed az 1918.nov.13-i belgrádi egyezmény aláírása nélkül nem szállták volna meg a délszláv - román katonai alakulatok azokat a területeket, amelyekre a Károlyi-kormány ezáltal vállalta a magyar kiürítést? Aztán jött még decemberben a Felvidék evakuálásáról stzóló antantdöntés mert Csehország tiltakozott, hogy arról a belgrádi egyezmény nem rendelkezett.
Gondold már végig mi lett volna a következménye a magyar részről való bárminemű ellenszegülésnek abban az időben, még a békeszerződés előtt? Ezt hazaárulásnak minősíteni... eszméletlen. A legyőzött, háborút vesztett M.o majd bátran ellenszegűl. Hát igen, akkor is kellett volna egy olyan tökös legény, mint most a brüsszelező Orbán Viktorod, biztosan máshogy alakult volna minden...

Hattila | 2011. október 19. | 17:47:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Pixy | 2011. október 19. | 17:46:12

Hattila | 2011. október 19. | 17:40:48

Jézusmáriaszentjózsef!
DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Sigismundus | 2011. október 19. | 17:43:46

Hattila | 2011. október 19. | 17:40:48

A politika-történetet sem àrtana tanulmànyozni àm. Ahhoz, hogy megörizze politikusi becsületét, Tisza Istvànnak legkésöbb a hàborù kitörésekor le kellett volna mondania.

Sigismundus | 2011. október 19. | 17:41:41

tardos | 2011. október 19. | 14:17:31

Ki fenyegetett eröszakkal, te szerencsétlen?

Hattila | 2011. október 19. | 17:40:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pawpar | 2011. október 19. | 17:39:06

lala | 2011. október 19. | 17:28:36

"Egy kicsit még tanulmányozzátok a magyar történelmet, mielőtt sületlenségeket írtok."

Imádom az ilyen beszólásokat. Érv sehol, történelem ismeret nulla, csak magadat járatod le.
Legalább Ablonczy Balázs "A visszatért Erdély" c. könyvének "Harc Erdélyért" fejezetét olvasd el, az még neked sem túl hosszú.

Mars | 2011. október 19. | 17:35:00

Hattila | 2011. október 19. | 16:59:48

"Minden jóérzésű magyar undorodik Károlyitól"

Miért is gondolod ezt ilyen határozottan? Mert ezt mondta neked a Semjén Zsolt?

Józsi | 2011. október 19. | 17:34:31

Talán a 896-os állapotot lenne kívánatos visszaállítani.

krapulax | 2011. október 19. | 17:34:09

Hát ki lépett be az I. világháborúba német területi érdekekért, miközben saját országának nem volt érdeke a háború? És oka sem volt a háborúskodásra?

krapulax | 2011. október 19. | 17:24:59

"Az a Tisza István, akinek most visszakerül a Kossuth-térre a szobra, sokkal inkább felelős Trianonért, mint Károlyi Mihály."

Pontosan!

pawpar | 2011. október 19. | 17:22:09

Hattila | 2011. október 19. | 16:59:48

"Minden jóérzésű magyar undorodik Károlyitól. A szobrát el kellene vinni élete fő művéhez, a magyar-román határra. Nézze a gazember, mit művelt."

A valóban jóérzésű és történelem ismerő magyar ember nem undorodik Károlyitól, hanem hibáit is elismerve tiszteli. Az a Tisza István, akinek most visszakerül a Kossuth-térre a szobra, sokkal inkább felelős Trianonért, mint Károlyi Mihály. De a valóban jóérzésű és történelem ismerő magyar ember őt is tiszteli (természetesen az ő hibáit is elismerve.)

Hammada Patrol W | 2011. október 19. | 17:22:02

Gyalázat. Ezért még fizetni fogtok.

krapulax | 2011. október 19. | 17:16:40

Minek a Kossuth térre Kossuth szobor? Igaza van a Fidesznek, oda Orbán szobrot kell állítani, meg egy Alkotmány asztalát.

pawpar | 2011. október 19. | 17:15:00

Ha a fidesz valóban az 1944 elótti arculatot akarja visszaállítani, akkor Kovács Imre szobrának és az 56-os "emlékláng"-nak is menni kell. (Egyébként a téren van egy kis Bibó István szobor is.) Egyedül Nagy Imrének van "szerencséje", mert annak a terecskének, ahol az emlékműve áll, saját neve van (Vértanuk tere). Mellesleg a "menni készülő" szobrokat nagy kortárs szobrászaink alkották. A Kossuth szobor szobrásza már nem kortárs, de Kisfaludi Stróbl Zsigmond se volt akárki. Azt is meg kell jegyezni, hogy a mélygarázs és a 44-es arculat szintén nem illik egymáshoz.
Ha a fidesznek lenne egy csöpp esze, akkor minden szobornak (a 44 elöttieknek és az utániaknak is) szépen megtalálná a helyét a Kossuth-téren.
Különben ez az egész térrendezés fog kapni egy jó nagy aktuálpolitikai szagot, és ez kis hazánkban nem szokott sokáig tartani.

Hattila | 2011. október 19. | 16:59:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

why! | 2011. október 19. | 16:55:29

Megall az esz.

bulcsuhorka | 2011. október 19. | 16:21:38

Sigismundus egyszer már felvettétek a harcot nem 1919-ben? Utána meg volt sírás-rívás, hogy jajj fehérterror... bírom ezeket a demokratákat, szónokolnak mindenféle nemes eszmékről egyenlőség így-meg úgy aztán akinek nem tetszik azokat meg halomra gyilkolják 1789-óta. Ez mindennek a legalja, még a kommunistákat, nácikat is többre tartom mindenféle demokratáknál. A diktatúrák legalább őszintébbek...

taliga | 2011. október 19. | 16:18:12

Borszívóügynök | 2011. október 19. | 15:58:32

Látja ez volt a mi pechünk a múlt században. 2 háborút vesztettünk, 2 forradalmat vesztettünk és ráadásul ezek között alig volt egy kis pihenés, fellendülés, mert egyik elnyomásból a másikba zuhantunk.

fortinbras | 2011. október 19. | 16:12:21

Szerintem nem kell megállni 1944-nél, állítsuk vissza a tér totál eredeti állapotát, és a képviselő urakat is telepítsük ki valahová parlamentestől. Jó messzire, ha lehet.

smartdrive | 2011. október 19. | 16:04:28

nem kell ezt túlbonyolítani. felhozzuk Dombóvárról Pestre a régit, ők meg megkapják a mostani szoborcsoportot

MinVal | 2011. október 19. | 16:01:17

Borszívóügynök | 2011. október 19. | 15:58:32

De ugye ezzel nem azt akarod mondani, hogy az egyik rendszer mivel hamarabb volt, legalizálja a másik bűntetteit?

MinVal | 2011. október 19. | 15:58:58

staropramen | 2011. október 19. | 15:45:46

Tartom továbbra is hogy furcsa a humorérzéked. Ha csak ennyit akartál a mondandómhoz hozzáfűzni, akkor köszönöm figyelmeztetésed. Azt is elmondhatnád hogy mivel váltottam ki, hogy tanuljak az esetből. Vagy esetleg van más témája is kötekedésednek?

Borszívóügynök | 2011. október 19. | 15:58:32

taliga | 2011. október 19. | 14:33:41

„…amilyen pechünk van és a nagy számok törvénye alapján számítani lehet rá, megint amolyan "emberarcúvá" válik ami a kitelepítésekkel, magántulajdonok lenyúlásával kezdődik. (A nagy fekete autó is szokott jönni, főleg éjjel.)”

Előbb azért a nagy marhavagonok jöttek, meg csendőrök puskatussal! Még a magántulajdonok lenyúlása is benne volt a pakliban, és akiket „kitelepítettek”, azok többnyire vissza sem jöttek, soha többé…

Borszívóügynök | 2011. október 19. | 15:49:17

Zs.P. | 2011. október 19. | 13:47:57

"...többpártrendszer van ami ugye azt jelenti, hogy a választópolgár szabadon dönthet, melyikre adja a szavazatát. És az a párt kormányoz, amelyik a legtöbb szavazatot kapta. Most is így van. Ezt hívják demokráciának"

Mussolini fasiszta államában pl. többpártrendszer volt! Honecker NDK-jában ugyancsak.
Akkor hát ezek demokráciák voltak?

staropramen | 2011. október 19. | 15:45:46

MinVal | 2011. október 19. | 15:36:10
Még nem vagy,de kezdesz azzá válni.Jó ütemben.
Ezért szóltam.
Miattam egyébként írhatsz itt szilveszter hajnalig bármit.

Mided | 2011. október 19. | 15:40:36

Ezt nem akarom elhinni. Ugye csak tréfálnak a fiúk?

MinVal | 2011. október 19. | 15:36:10

staropramen | 2011. október 19. | 15:14:41

Ja igen, mert valamit a számba adnak amit nem mondok, nem gondolok, akkor már én vagyok a nevetséges. Ahogy érzed. Furcsa humorérzéked van.

Walter | 2011. október 19. | 15:33:17

Igen,a múltat végképp eltörölni... és megint,és újra,és most is.
És csodát várni,hogy mikor lesz jobb,de közben semmi közös pontot megtartani,keresni-még véletlenül sem-csak az éles határokat feszegetni.Tudjuk már meg,vagy tanuljuk meg egyszer,hogy honnan-mitől kezdődik az érték és honnan az értéktelen.Biztos az,ha mindig megmondják nekünk.De József Attila akkor is József Attila-a legjobbakból való.

puli | 2011. október 19. | 15:25:48

"József Attilát és Károlyit is eltüntetik a Kossuth térről"

Kell a hely a kis gömböcnek !!

Mars | 2011. október 19. | 15:16:12

tardos | 2011. október 19. | 15:09:33

Állat.

staropramen | 2011. október 19. | 15:14:41

MinVal | 2011. október 19. | 15:08:37
Csak szólok:Lassan kezdesz nevetséges lenni.

MinVal | 2011. október 19. | 15:08:37

magyar_kultúra | 2011. október 19. | 14:48:09

Továbbra sem akarod érteni, szándékosan félrebeszélsz. Igen táltos vagy, mert állításod szerint tudod kik a barátaim, meg szavaid szerint az ellenségeim. Engem nem érdekel ki fúj propaganda szöveget vagy ki nem.

MinVal | 2011. október 19. | 15:06:03

prolinyugger | 2011. október 19. | 14:58:16

Ez kinek szólt? Mi volt hamisítva?

Clandon | 2011. október 19. | 15:05:16

József Attila szobrát el lehet távolítani, persze.

De attól Ő még József Attila marad, igazabb és nagyobb Magyar lesz mindig is, mint bármelyik alattomos kis szélsőjobbos zászlólobogtató majom....

Mars | 2011. október 19. | 15:04:31

A fideszes nemzeti sz@rok ugyanazt csinálják, mint bolsevik elődjeik az államirányítás minden területén. Nincs kétségem afelől, hogy rendkívűl erős lakossági felháborodás és tiltakozás hiányában véghez is viszik eme tettüket, bár lehet, még azok ellenére is.

Drága lesz a kossuth-téri helyreállítás, de sor fog kerűlni rá a fidesz-világ után. Ezek a barmok leváltásuk pillanatáig úgyis azt csinálnak, amit csak akarnak.

prolinyugger | 2011. október 19. | 14:58:16

Drága történelem hamisító jobberek!

Lehet a szocializmust szarni szapulni, de az a rendszer több embert tett EMBERRÉ mint akiket tönkre!
Nem tudom hol éltétek meg, netalántán még nem is éltetek, de a hályogkovácsok bátorságával mondotok véleményt!
Azok a falusi CSELÉDEK akiket addig nem kezeltek emberként akkor egyenesedhettek fel!
Nem állítom hogy nem voltak akiket ártatlanul megbélyegeztek, de az igazi szegényeknek adott valamit amit addig nem adott senki!
ÖNBECSÜLÉST!
A mindig győztesekhez csapódó GERINCTELENEK tettek róla ,hogy úgy érjen véget ahogy véget ért!
A GENSZTERVÁLTÁSKOR mindenki tartotta a markát az un TÁRSADALMI TULAJDONÉRT!
El is rabolták, akik megszenvedték annak keletkezését azt kapták mint a harmadik gyerek a szoptatáskor!
Úgy hogy inkább szálljatok magatokba és szemlesütve húzzatok a Pba ne itt pampogjatok!
Az amit szeretett kormányotok művel a NÉPPEL az SZÉGYEN!

Mars | 2011. október 19. | 14:55:57

Ha jön a szobordöntő brigád, megyek odaláncolni magam József Attila szobrához. Az egyik kedvenc költőm és anno belőle érettségiztem jelesre irodalomból. Ennyivel tartozok neki. Szóval csak a testemen keresztűl.

Zs.P. | 2011. október 19. | 14:52:35


tardos | 2011. október 19. | 14:40:44

"Talán mert ő volt Magyarország utolsó törvényes királya, egy nemes jellemű és jó szándékú ember."

Hozzá lehet tenni, hogy amíg tudott tett is érdekes dolgokat. Például közvetlenül a koporsó után ment, Görgey Artúr temetésén. Nem elhanyagolható kiállás volt, és gyökeresen új szemléletet tükrözött.

taliga | 2011. október 19. | 14:51:49

magyar_kultúra | 2011. október 19. | 14:43:43
"Akkor én is számíthatok egy szoborra a parlamentnél?"

Sztem, ha megszavaztatja a Parlamenttel, fölkerülhet a külső falakra, valamelyik sarokra, talpig gipszbeöntve, vagy bennt a plafonra stukkónak...
:)

magyar_kultúra | 2011. október 19. | 14:48:09

"MinVal | 2011. október 19. | 14:38:37"

Hát igen. Ha valaki nem az aktuális propagandaszövegeket fújja, az rögtön táltos. Ettől megy kis hazánk a falnak. Kár érte.

Zs.P. | 2011. október 19. | 14:45:48


magyar_kultúra | 2011. október 19. | 14:35:50

"Arra az elgondolásodra, hogy a szerencsétlen IV. Károlynak bármiféle emléket állítanál a magyar parlamentnél. Ez vadi új elképzelés. Szerinted mi köze van bármihez Mgyarországon ennek a figurának?"

Ha figyelmesen olvastad volna, akkor tudnád, hogy nem akarok Károly királynak szobrot. Csak akár még neki is szívesebben, mint Károlyinak. Arról, hogy kit tennék oda, arról nem írtam egy szót sem.

magyar_kultúra | 2011. október 19. | 14:43:43

"taliga | 2011. október 19. | 14:33:41"

Akkor én is számíthatok egy szoborra a parlamentnél? Nemes jellemű és jó szándékú ember vagyok - és még király se, ezzel is kevesebbet ártottam népemnek.

MinVal | 2011. október 19. | 14:42:02

magyar_kultúra | 2011. október 19. | 14:35:50

Ismét azt magyarázod ami nincs. Plusz nem érted a hozzászólást. Nem akar senki IV. Károly szobrot állítani.

magyar_kultúra | 2011. október 19. | 14:41:07

"taliga | 2011. október 19. | 14:33:41"

Ezek a megjegyzések idejétmúltak. Kéretik aktuális dolgokat beidézni: politikusok "leamortizálása" (jellegzetes képmutató duma a tönkretételre), megrendelt adóhivatali eljárások, ügyészségi terror (ld. Császy Zsolt esetét), jogi eszközök révén való kíméletlen elnyomás, és így tovább.

MinVal | 2011. október 19. | 14:39:55

magyar_kultúra | 2011. október 19. | 14:31:31

Nem alapoztam erre semmi politikai nézetet. Te a történelmi forrásokra hivatkoztál. Mutattam neked néhányat. Ennyi történt. Nem kell belemagyarázni mindenbe azt ami nincs is.

Walden | 2011. október 19. | 14:38:43

Lehet, hogy Károlyi Mihály nem a legfényesebb csillag a magyar politika amúgy eléggé sötét egén (igaz, az ország történelmének egyik legtragikusabb pillanatában lett a vezetője), de a tisztességét nem kellene kétségbe vonni:

http://filmhiradok.nava.hu/watch.php?id=5495

MinVal | 2011. október 19. | 14:38:37

magyar_kultúra | 2011. október 19. | 14:29:03

Már megint egy táltos. Honnan tudod kik a barátaim vagy az ellenségeim? Nagyon jól tudom hogy kik ártanak nekem. Nekem ők nem barátaim. Óriási tévedésben élsz.

magyar_kultúra | 2011. október 19. | 14:35:50

"Zs.P. | 2011. október 19. | 14:29:57"

Arra az elgondolásodra, hogy a szerencsétlen IV. Károlynak bármiféle emléket állítanál a magyar parlamentnél. Ez vadi új elképzelés. Szerinted mi köze van bármihez Mgyarországon ennek a figurának?

taliga | 2011. október 19. | 14:33:41

Kéretik a szocializmust többször nem elhozni, mert amilyen pechünk van és a nagy számok törvénye alapján számítani lehet rá, megint amolyan "emberarcúvá" válik ami a kitelepítésekkel, magántulajdonok lenyúlásával kezdődik. (A nagy fekete autó is szokott jönni, főleg éjjel.)

Szóval inkább ne, ha kérhetném...

magyar_kultúra | 2011. október 19. | 14:31:31

"MinVal | 2011. október 19. | 14:24:54
magyar_kultúra | 2011. október 19. | 14:19:59
Tessék neked egy kis gyűjtemény. Olvasd egészséggel!
http://hu.wikiquote.org/wiki/K%C3%A1rolyi_Mih%C3%A1ly"

Komolyan mondod, hogy ilyesmire alapozod a politikai véleményed? Hihetetlen naivitás, vagy nem is tudom minek mondjam.

dokfa | 2011. október 19. | 14:31:04

Szégyellje magát az MSZP, hogy nem tesz semmit a történelem hamisítás és a Horthy rendszer visszaimádása ellen!

Zs.P. | 2011. október 19. | 14:29:57


magyar_kultúra | 2011. október 19. | 14:15:38

"Hát, te aztán nagy szakértője vagy a magyarok történetének. Valósággal köpöd-vágod a dolgot!"

Köszönöm az elismerést! Mire alapozod?

magyar_kultúra | 2011. október 19. | 14:29:03

"MinVal | 2011. október 19. | 14:20:49"

Látom te is azok közé tartozol, akiknek fogalmuk sincs a valóságról. Azokat hiszed a barátaidnak, akik tönkretesznek, elveszik az életed értelmét, válogatott módon megaláznak és hasonló jókban részesítenek. Ezzel szemben azt hiszed, hogy az emberi szabadság és egyenlőség hirdetői az ellenségeid. Sokan vannak így - egyesek azért mert nem tudnak, vagy nem akarnak gondolkodni, mások akik maguk is rosszak, azt hiszik, hogy így majd ők hatalmaskodhatnak más embereken, mindegy is, mindenképpen embertelen pozíció.

MinVal | 2011. október 19. | 14:24:54

magyar_kultúra | 2011. október 19. | 14:19:59

Tessék neked egy kis gyűjtemény. Olvasd egészséggel!

http://hu.wikiquote.org/wiki/K%C3%A1rolyi_Mih%C3%A1ly

MinVal | 2011. október 19. | 14:20:49

Sigismundus | 2011. október 19. | 14:07:40

Jujj. Ez azért gáz. Értelmesebbnek hittelek.

"el fogom neked hozni ide Magyarorszàgra a szocializmust"

Hogy érted azt hogy ide? Mert hogy te nem ITT élsz az tuti.

magyar_kultúra | 2011. október 19. | 14:19:59

"tardos | 2011. október 19. | 13:23:34"

Látom, te is kiművelted magad a magyarok történetében. Ámbár az a gyanúm, hogy nem tiszta forrásból táplálkozik kétségbevonhatatlanul propagandisztikus álláspontod.

Bázsán | 2011. október 19. | 14:16:38

Károlyi mehet a szoborparkba.

magyar_kultúra | 2011. október 19. | 14:15:38

"Zs.P. | 2011. október 19. | 14:02:49"

Hát, te aztán nagy szakértője vagy a magyarok történetének. Valósággal köpöd-vágod a dolgot!

Zs.P. | 2011. október 19. | 14:14:19


Sigismundus | 2011. október 19. | 14:07:40

"Itt egyedül ti képviselitek az eröszakot és az elnyomàst. Ezt mindenki szàmàra egyértelmüvé fogjuk tenni."

Az már többször is majdnem sikerült, többeknek is. Például Sztálin, Hitler, meg Rákosi is ezen dolgozott, sőt még Kádár is. De csak látszólagos sikerrel.

Én inkább azon dolgozom, hogy mindenkinek joga legyen a saját véleményéhez, akár még a szocializmusról is, és azt szabadon ki is mondhassa.

Sigismundus | 2011. október 19. | 14:07:40

tardos | 2011. október 19. | 14:00:25

Nem te mondod meg, milyen eszközökkel tiltakozhatunk. Màsok szabadsàgàt és jogait csakis a te uraid korlàtozzàk - mi azért harcolunk, hogy ne tehessék. Itt egyedül ti képviselitek az eröszakot és az elnyomàst. Ezt mindenki szàmàra egyértelmüvé fogjuk tenni.

Költözzem el Magyarorszàgrol, hogy szocialista orszàgban élhessek? Azt te csak szeretnéd. Ellenkezöleg: el fogom neked hozni ide Magyarorszàgra a szocializmust, hogy làsd, mekkoràt tévédtél az utopiàval kapcsolatban.

vektorviktor | 2011. október 19. | 14:05:51

"A múltat végképp eltörölni, Rabszolga had indulj velünk!"

Na, honnan idéztem? Első megfejtő vehet magának csokit!

Falatka | 2011. október 19. | 14:03:44

És még mondja valaki, hogy nem egy fasiszta államot épít a Fidesz. A Duna parton mikor kell megjelenni a Dunába lövetés céljából?

vektorviktor | 2011. október 19. | 14:02:54

József Attila szobra ennél méltóbb helyen nem lehet.
Ugyanúgy oda illik, mint azok a bizonyos lábbelik.
Hová tenné Kövér?
Balatonszárszóra a sínekre?

Zs.P. | 2011. október 19. | 14:02:49


Szerintem, akár még IV. Károly is méltóbb lenne Károlyi helyére, de a többit hagynám békén.

Sigismundus | 2011. október 19. | 14:02:44

tardos | 2011. október 19. | 13:41:05

Ja igen, ami Chilét illeti: annyiban igazad van, hogy Chilét a màsodik pontom alà is nyugodtan lehetett volna tenni: a kivülröl tönkretett szocializmusok közé. Köztudott, hogy Allende Chiléjét gyakorlatilag a leghatalmasabb kapitalista orszàg, az Egyesült Allamok zùzta porrà, ahogyan a puccsot is ök szervezték meg Pinochet szàmàra. Kapitalista orszàgot irtam, de éppenséggel Dél-Amerikàra nézve sokkal inkàbb imperialista és intervencionista orszàgot kellett volna irni. Pontosan ùgy viselkedik ott Amerika mindmàig, ahogy itt Kelet-Europàban a Szovjetùnio és Oroszorszàg. Allende jobboldali megitélése màr csak ezért is furcsa: célja egyàltalàn nem egy szocialista rendszer bevezetése volt, hanem az USA-tol valo függetlenedés. Emiatt talàn a jobboldali nacionalistàk is érezhetnének némi közösséget velük, lévén hogy mi is ilyen kiszolgàltatott helyzetben voltunk igen sokàig.

MinVal | 2011. október 19. | 13:55:56

Sigismundus | 2011. október 19. | 13:42:01

1 Mi az hogy veletek? Kiknek válaszolgatsz? Nem nekem? Vagy kikkel azonosítasz?
2 Mi alapján tekintesz ellenségnek? Mert én ki vagyok? Honnan tudod hogy én milyen rendszerben akarok élni?
3 Mit értesz demokrácia alatt? Kik a demokraták? Vagy talán a 2006-os tömegoszlatást tartod demokratikusnak?

Én egy egyszerű kérdést tettem fel az elején, hogy mikkel vádolják Gömbös Gyulát. Erre olyan válaszok érkeztek, melyeknél a rendszerváltás óta nagyobb bűnöket is elkövettek és az országot nyomorba döntik a kormányok. Persze lehet őt utálni meg nem, de nála nagyobb bűnösöknek van még most is szobra vagy emlékhelye. Tekinthetsz te attól még ellenségnek meg küzdhetsz ellene, de minek. Te legyőzni akarsz engem, én pedig élni akarok. Ennyi. Nincsenek más céljaim. Ha neked ez összeegyeztethetetlen, az a te szegénységed lehet.

Sigismundus | 2011. október 19. | 13:51:57

tardos | 2011. október 19. | 13:41:05

Jo, neked is csak azt tudom irni, amit MinValnak irtam 13:42-kor.
Neked tehàt mindennemü tiltakozo akcio, mindennemü politikai-gazdasàgi àtalakito szàndék, amely a tàrsadalmi javak igazsàgosabb elosztàsàt követeli, szàmodra szimplàn felforgato utopia. Màr eleve annak a követelése, hogy legyen igazsàgosabb vilàg, szàmodra a jelenlegi vilàgrend ellen irànyulo eröszakos cselekedet. Ha màr cimkékröl beszélsz: az ilyen gondolkodàst hivjàk reakciosnak. Persze a jelenlegi igazsàgtalansàgok, a politikai elnyomàs, a nem europai népek kizsàkmànyolàsa, a természetes környezetünk elpusztitàsa, stb., mindez egyàltalàn nem eröszakos - ez igy van rendjén. Ez a természetes vilàgrend. Ez igy jo, ahogy van. Es hogy miért? Hàt csak nem azért, mert te mindennek a haszonélvezöje vagy...? Ugyan màr.

Zs.P. | 2011. október 19. | 13:47:57


fabatka2 | 2011. október 19. | 09:12:52

"Most létezhet és indulhat a választásokon a MIÉP, Kisgazda Párt, MDF, SZDSZ, Jobbik, MSZP, LMP, KDNP - de minek? Ugyanúgy egypárt rendszer és egyszemélyi irányítás van, mint Kádár alatt - csak akkor prosperált, fejlődött az ország, most meg megy a búvárbéka segge alá..."

Ez egy mély tévedés, kedves Fabatka! Most, ahogyan illusztráltad is, többpártrendszer van ami ugye azt jelenti, hogy a választópolgár szabadon dönthet, melyikre adja a szavazatát. És az a párt kormányoz, amelyik a legtöbb szavazatot kapta. Most is így van. Ezt hívják demokráciának.

HIRDETÉS
Három szobor, amely szám...
Három szobor, amely számára nincs többé hely a Kossuth téren: a Kossuth-szobor...
Népszabadság - Kurucz Árpád

E határozat alapján még az idén megkezdik a Kossuth tér átépítését, a 2012-es költségvetésben 2,5 milliárd forintot különítettek el erre a célra. 530 millió forintot szánnak az Országház épülete előtti felszín alatti parkoló építésének megkezdésére, 845 milliót a parlamenti látogatóközpont kialakítására és egymilliárd-huszonötmilliót a Kossuth tér történelmi rekonstrukciójára.

A tervek szerint visszaállítják a tér 1944 előtti képzőművészeti arculatát, ami a mostani teljes átrendezését jelentené. 1944-ig ugyanis a Parlament épületének északi kapujánál, a mostani Károlyi Mihály-szobor helyén az 1918-ban merénylet áldozatául esett gróf Tisza István miniszterelnök szobra állt, a jelenlegi Kossuth-szobrot 1952-ben állították az 1927-ben felavatott, Horvay János által alkotott, a Batthyány-kormány tagjairól, köztük Kossuth Lajosról faragott szoborcsoport helyére, mert azt az akkori kommunista vezetés túl melankolikusnak találta, a Duna-parti József Attila-szobor helyén pedig 1945-ig idősebb gróf Andrássy Gyula miniszterelnök emlékműve állt.

Arra a kérdésünkre, hogy mi lesz a most a téren álló Kossuth Lajos-, Károlyi Mihály- és József Attila-szoborral, L. Simon László azt válaszolta, ezeknek a műalkotásoknak más méltó helyet kell találni a fővárosban vagy vidéken. József Attila bronzszobrát, Marton László alkotását 1980-ban állították fel a Duna partján, ezt eddig senki nem akarta elvinni a Kossuth térről. Nem úgy, mint az őszirózsás forradalom vezetőjének, az első magyar köztársasági elnöknek, miniszterelnöknek és baloldali emigráns politikusnak emléket állító, 1975-ben felavatott Károlyi-szobrot.

HIRDETÉS


József Attila szobra a Duna-Parton
Népszabadság - Kurucz Árpád
Varga Imre alkotása csaknem két évtizedig békében állt a helyén, mígnem a rendszerváltás után szélsőségesek rendszeresen leöntötték vörös festékkel, tavaly a Jobbik már eltávolítását követelte, Kövér László fideszes politikus pedig már egy éve úgy fogalmazott, hogy a Károlyi-szobor négy év múlva már nem fog a mostani helyén állni. A Jobbik gróf Tisza István szobrát látná szívesebben a helyén, Kövér László pedig Kéthly Anna egykori szociáldemokrata pártelnökét.

Dombóváron, ahová 1959-benHorvay Kossuth-szobra került, egyre erősödik a tiltakozás az ellen, hogy az alkotást visszavigyék Budapestre. Tudni kell, hogy a Kossuth térről 1951-ben eltávolított alkotást évekig az egyik pesti temetőben tárolták, s 1959-ben a ruskicai márványból formált szobrokat el akarták adni sírkőfaragóknak, feldolgozásra. Erről értesült Dombóvár akkori tanácselnöke, Antal István, s ő vette rá képviselőtársait, hogy az akkor még községi rangban lévő település vegye meg, s ezzel mentse meg. Az eladásról papír nem készült, a szobrokért fizetni nem kellett, viszont a 140 ezer forintos fuvarköltséget (ami felért vagy kétszáz átlagos keresetű ember havibérével) Dombóvár állta. A szoborcsoportot – a politikai vezetés fanyalgása miatt – csak jóval később, 1973-ban állították fel Dombóvár legmutatósabb parkjában, a Szigeterdőn.

Horvay művét hamar megkedvelték a dombóváriak, s évtizedek óta a város első számú látványossága és emblematikus jele a magas fák alatt meditáló-elrévedő „depis” Batthyány-kormány. Így érthető, hogy amikor híre jött, hogy az errefelé csak Kossuth-szoborcsoportnak hívott művet visszavinnék Pestre, a dombóváriak felbolydultak. Ezt megtapasztalva Szabó Loránd, a város független polgármestere október 6-án aláírásgyűjtésbe kezdett a szobor megtartása érdekében. A hét végéig háromszázan szignózták az íveket, ám a gyűjtés most válik intenzívvé, hisz keddtől húsz aktivista is bekapcsolódott ebbe a munkába.


... és Károlyi Mihály szobra
Népszabadság - Kurucz Árpád
Szabó Loránd hétfőn zártkörű beszélgetésre hívta a húszezer lelkes város díszpolgárait és kulturális célokat vállaló civil szervezeteinek vezetőit, s arról kérdezte őket: miképp vélekednek a szobrok esetleges elszállításáról. Mindannyian tiltakoztak ellene. A rendezvényre eljött több jogász is, és ők azt állították, hogy a szoborcsoport vitathatatlanul Dombóváré, ezért csak akkor vihetik el innen, ha arra a város engedélyt ad.

A városi képviselő-testületet irányító Fidesz – persze – aligha megy szívesen szembe a kormányával, a frakció eddig nem hallatta a hangját az ügyben. Ám hamarosan nyilatkozniuk kell a kormánypárti városatyáknak, ugyanis a polgármester a 27-i testületi ülésre beterjeszt egy állásfoglalás-tervezetet, ami arról szól, hogy Dombóvár ragaszkodik a szobraihoz. Kérdés, hogy ezt a Fidesz-frakció megszavazza-e.

Vannak jelek, ami alapján valószínűsíthető, hogy igen. Patay Vilmos, Dombóvár fideszes országgyűlési képviselője hétfőn Nyitrai Zsolt miniszterelnöki biztossal tárgyalt a szobrok sorsáról. Patay elmondta, hogy közölte Nyitraival: a város lakóinak többsége érezhetően ellenzi a szobrok eltávolítását, ezért ő sem tehet mást. Amúgy a képviselő maga is megszavazta a parlamentben azt, hogy a Kossuth tér nyerje vissza a háború előtti arcát, Patay azonban úgy látja, hogy az lenne a legjobb megoldás, ha a Horvay-szobrok másolatát állítanák fel a fővárosban.

A dombóváriak ebbe bele is mennének. Ezt tartaná jónak Antal István is, aki idén töltötte be a 84. évét. A volt tanácselnök egyébként belebukott a szobrok mentésébe. A járási pártbizottság titkára haragudott meg rá, mondván: ha Rákosinak nem tetszettek a szobrok, akkor Dombóváron sincs helyük. Antalt előbb feljelentette pazarlásért (a fuvardíjat sokallta), majd, hogy a bíróság felmentette a vád alól a tanácselnököt, kijelentette: amíg én itt vagyok, addig te portás se lehetsz Óváron. Antal értett a szóból, és elköltözött Dombóvárról, de megmaradt a közigazgatásban. Ma Fonyódon él, és – cikkünkön keresztül – azt üzeni a dombóváriaknak, hogy ne hagyják magukat, mert azok a szobrok az övék.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    277 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS