belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
23. szerda

Szigorú kormányterv: többet fizet, aki nem fogad szót az orvosának

Büntetést fizetnek jövőre azok a betegek, akik nem viselkednek elég jól az egészségügyi kormányzat megítélése szerint: az orvosaik fogják ellenőrizni, hogy leszoktak-e a dohányzásról, lefogytak-e, vagy kellő mozgással leszorították-e elfogadható értékre a vérnyomásukat.

Danó Anna| Népszabadság| 2011. október 26. |108 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

bubu64 | 2011. október 27. | 16:49:37

Egyébként egy kicsit több paraszolvenciát alkalmazok és kész. Elmehet a sóhivatalba a drága kormány.Az orvosnak is kényelmesebb lesz és nekem is.

bubu64 | 2011. október 27. | 16:47:31

Gizike
"A kövér emberekre is ki kellene vetni valamilyen bűntetést, mert Ők sem vigyáznak az egészségükre, esznek mint a (szépen fejezem ki magam) malacka. Ahány kilóval meghaladja az rá vonatkozó átlagsúlyt, annyiszor kétszáz forintot kellene befizetnie az államkasszába."

Ezzel egy problémám van.Bevallom érintett lennék a dologban. Ugyanis én elhízottan is 20 év alatt 2-3 szor voltam betegállományban influenza miatt, a nádszál kollégám, aki nem dohányzik, nem iszik, viszont autoimmun betegsége van, minden 2. hónapban eltölt otthon valamennyit. Nem jó neki sem, nem irigylem, de ha szigorúan vesszük, ki vesz ki többet a TB kasszából?
Ha hiszed, ha nem vannak olyan kövérek is,akik gyógyszertől, vagy hormonális okokból kövérek. Sőt ismerek olyat is, aki világ életében keveset evett, vegetáriánus és 40 fölött el kezdett hízni.

kavics.gizi | 2011. október 27. | 14:56:36

A kövér emberekre is ki kellene vetni valamilyen bűntetést, mert Ők sem vigyáznak az egészségükre, esznek mint a (szépen fejezem ki magam) malacka. Ahány kilóval meghaladja az rá vonatkozó átlagsúlyt, annyiszor kétszáz forintot kellene befizetnie az államkasszába. Szerintem is a legokosabb dolog ha alkoholizálunk mivel azt betegségnek veszik és az alkoholistákat még rokkantnyugdíjazzák is.

pawpar | 2011. október 27. | 14:35:17

Ez a módszer nem jó a betegnek, az orvosnak, a gyógyszergyárnak és a patikának sem. Az állami szerveknek jó, meg a kuruzslóknak.

pawpar | 2011. október 27. | 14:29:23

pro publico bono | 2011. október 27. | 01:20:

"Nem tudom, mi a baj? Az egész az anarcholiberális, szdsz-es, magyarnarancsos Seres Laci ötlete volt, emlékszem, tőle olvastam vagy 15 éve, hogy a dohányzók kezelését nem kéne fizetnie a TB-nek. Nehogy má' egy liberális lapban liberálisok szidják ezt a liberális ötletet!"

Senki nem állította, hogy a liberálisok között mindenki teljesen komplett.
De a többi "liberálisnak" volt annyi esze, hogy ezt ne valósítsa meg. A fideszeseknek meg nincs. Agyament bagázs.
Neked különben tetszik?

balk009 | 2011. október 27. | 10:17:19

Pótcselekvésekké konvertálódó eleve elvetélt egészségügyi ötletek ahelyett, hogy a betegbiztosítás reformját végre megcsinálnák. Úgy próbálnak az üzleti biztosításból származó megoldásokat a rendszerben meghonosítani, hogy közben elátkozzák az üzleti biztosítást - az egészségügyi önkéntes mérvadók vezetésével.

staropramen | 2011. október 27. | 09:18:58

Nem volna egyszerűbb , a a háziorvos kiírna 2 éles töltényt , a beteg kiváltaná és sorszámot kérne a Nemzeti Egészségügyi Likvidálási Hivatalnál?
Ha eljött az idő bemegy, símán lelövik (ha nem találják el ott a második töltény) és máris helyreáll a világ rendje.

pro publico bono | 2011. október 27. | 01:20:48
15 éve azt is olvashattad (ha már akkor tudtál), hogy Hófehérke férjhez ment a királyfihoz, mi pedig 5 év múlva euróban kapjuk a fizetést.

pro publico bono | 2011. október 27. | 01:20:48

Nem tudom, mi a baj? Az egész az anarcholiberális, szdsz-es, magyarnarancsos Seres Laci ötlete volt, emlékszem, tőle olvastam vagy 15 éve, hogy a dohányzók kezelését nem kéne fizetnie a TB-nek. Nehogy má' egy liberális lapban liberálisok szidják ezt a liberális ötletet!

kiskondás | 2011. október 27. | 00:39:26

Orvos, jelents mindent az OEP-nek! Vigyázz, mert leellenőrizzük a betegedet! A rendelés után kevés volt a papírmunka? Majd most kapsz eleget!

lombik | 2011. október 27. | 00:36:52

prof | 2011. október 26. | 23:29:04

Ha valaki dohányzik, az árát a jövedéki adóval fizeti meg a kezelésnek. A házi pálinka politikai tabu. Kommersz szeszeknél szintén az adó fedezi a többletkockázatot. Itt a chipsadó, az ötletszerűen kiválasztott, bűnbaknak kikiáltott élelmiszerek okozta károk fedezetére. Lesz baleseti adó valamennyi gépjárműtulajdonos számára. Akkor milyen alapon lehet a beteget még KÜLÖN is büntetni? A megbüntetett (=támogatásmegvont) beteg compliance-ja tovább fog romlani, még kevésbé lesz hatásos a terápia, ami még nagyobb büntetést, de ugyanakkor drágább kezelést is maga után fog vonni. Tehát a beteget ugyan el fogjuk veszíteni, de egy szenvedésekkel teli, fölösleges (mert megelőzhető) költségekkel körülbástyázott betegúton. Vagy éppen ez a cél? Vagy -- hogy egy párttikárt idézzek a múltból: Elvtársak, ez nem cél, hanem eredmény!

balboa | 2011. október 27. | 00:25:20

Nem örülök az új adóknak, ahogy más sem.
Miből fizetjük ? Még nem tudjuk !
Ami elborzaszt, hogy lassan eljutunk oda,
hogy a besúgás intézményesítve lesz.Mindenki jelent rólunk.
I/I- X/X-ig ! Szép új világ! Crediteket, bonusokat, piros pontokat, vagy sallereket, kokikat, közmunkát kapunk.

Gyorsan kéne cselekedni, mert az adókat kifizetjük,vagy nem, de ha a társadalom morálisan sérül, a jelenleginél is jobban - és úgy tűnik ez a kormányzati cél- azt vizitdíjjal sem fogjuk tudni kezelni.

nagyanyoka | 2011. október 27. | 00:03:15

A legintimebb magánügy is államüggyé válik. Lassan a levegővétel számát is szabályozni fogják. És bünti, ha kevesebbet szívsz…!

balboa | 2011. október 26. | 23:42:15

Én már főzhetek pálinkát!
Sőt 1000 liter sört is főzhetek magamnak évente, az naponta több mint két és fél liter.
Ha a kiskorúak adagját is lefőzöm, de kereskedelmi forgalomban nem értékesíthetem, akkor sörben főzünk, fürdünk és még az igazság is sörben lesz.
A fenti cikket olvasva megiszom a gyerek adagját is, pálinkával mixelve delíriumban sem tudnék ennyi marhaságot összehordani.

Az elmegyógy esetek ha nem kerülnek orvoshoz, nem kapnak gyógyszeres kezelést, egy országot kiírthatnak?

A rezidensek helyében én már csomagolnék, itt nincs remény, simán secusoknak képezik ki őket.

Hippocrateszi eskü helyébe mi lép?



prof | 2011. október 26. | 23:18:44

Az egész tömény, inkonzisztens hülyeség. Ha a beteg magas vérnyomással kerül orvoshoz, a gyógyszeres terápia adekvát. Ha az orvos ehelyett (!) gyógytornát javasol (!), akkor műhibát követ el. A beteg együttműködése itt abban várható el, hogy a megfelelő szereket a megfelelő rezsim szerint szedi. Pl. én 56 éves vagyok, 13 féle gyógyszert szedek, ezzel valamennyi klinikai paraméterem egy egészséges emberének felel meg (egyébként ez a terápia célja). Ha most elkezdjük csökkenteni a gyógyszerek mennyiségét hogy spóroljunk (máson már nem lehet, mert mindenből a legolcsóbbat szedem), akkor a kormány ezzel lábbal tiporja a Magyar Emberek Alaptörvényének III. cikk (1) és (2) bekezdését. A IX. cikk (2) bek. szerint pedig a kormány orvosi kezelés tekintetében nem jogosult dönteni, amennyiben mégis úgy emberi méltósághoz való jogomat (II. cikk) sérti. Ezt akarják? Lebeszélném az urakat...

nanehogymá! | 2011. október 26. | 22:53:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pedro-amigo | 2011. október 26. | 22:23:48

OK, de ha a beteg mindent megtesz és pl. mégsem fogy le akkor büntessék az orvost. Ha pedig az orvos is mindent megtett akkor meg azt a selejtet aki ezt kitalálta. Ez amúgy máshol is működik, csak ezt neme egy kézmozdulattal azokás bevezetni. Igaz a surmókon kár színvonalat reklamálni, már az is csoda ha a retyót lehúzzák maguk után...

katarakt | 2011. október 26. | 21:12:18

Barakkok, alakzatba állás, betegek, öregek és más nem munkabírók likvidálása. Mintha már lett volna ilyen.

Catalina | 2011. október 26. | 20:24:35

Plútó!

Láttam errefelé - Tolna megyében - amint a hatoson, egy a Matolcsyra feltűnően hasonlító, sárga cilindert hordó egyén motorral közlekedett, és egy zsoké ostorral verte a gépét, hogy jobban menjen...-:)))

Gemini79 | 2011. október 26. | 20:11:26

Ez most komoly???Szolnokon nem kötelező a tüdőszürés,oda bejutni szinte lehetetlen,és még úgy is fizetni kell érte!!!!!HÁT HOL ÉLÜNK???????
EMBEREK!!Nem akarok senkit riogatni de ha ismerné mindenki a tényleges statisztikákat hogy pl. hány tbc-vel fertőzött beteg szaladgál mit sem sejtve az utcákon(lehet azt sem tudja hogy beteg!!),mindenki szájmaszban járna!
Hol vannak az ingyenes szürővizsgálatok?Hol vannak a betegségek megelőzésére tett intézkedések az egészségügyben????Ez kész röhely és téboly....

karakteres | 2011. október 26. | 16:39:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Falatka | 2011. október 26. | 16:22:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Balogh Endre | 2011. október 26. | 16:07:04

További ötleteim,hogy ne csak az orvost üsse meg a guta:
-Kávémat ugy fözöm, hogy nem teszem a filterbe a kávét.Koffein egészségtelen
-A zsiroskenyeremre nem kenem a zsirt.Koleszterinszintem garantáltan jó.
-Cigaretta helyett kendert szivok.Leszoktam a dohányzásról
-Még nem az utcán alszom,de ha..Ovakodni fogok a hideg kövön való alvástól.
Nem kapok reumát.
-viszont tej helyett továbbra csak alkoholtartalmu italokat fogyasztok,
megvéd a külvilági behatásoktól, és az isten fog védeni.

Plútó | 2011. október 26. | 16:01:06

karakteres | 2011. október 26. | 13:49:26

Hát Rejtő írt ilyen címmel egy könyvet: Egy bolond száz bajt csinál.
Nekünk a kormányban nem csak egy bolondunk van. Ha pedig még azt is hozzávesszük, hogy jelen esetben a részek összege több mint az egész, akkor tudjuk csak megérteni miért vagyunk ekkora bajban. Javaslom legközelebb olyan pártot válasszunk, amelynek bolondjai 50 bajban maximálják a tervet.

vízöntő60 | 2011. október 26. | 14:59:17

folyt.
-látogatásaim során tapasztaltam, hogy az ápolók (tisztelet a kivételnek) idős, zavarodott, gyógyszer hatása alatt álló beteg emberrel méltatlan stílusban beszél.

A cikkhez: minél gyorsabban elmenni egy civilizált országba, munkával járulékfizetéssel, vagy biztosítással jogot szerezni az ottani eü és nyugellátásra. "Oszt jó napot!"

vízöntő60 | 2011. október 26. | 14:58:35


papalacos | 2011. október 26. | 07:09:14

" Szeretett kormányunk fergeteges ötleteihez jöhetne még:

70 év feletti beteghez nem megy ki a mentő (Románia 70-es évek)
A beteget ápolja a saját családja otthon,
Mindenki köteles a gyógyfüvek, gyógynövények ismereteiből
vizsgát tenni, és önmagát gyógyítani,
stb, stb.
Ez egy agyrém, amit ezek csinálnak."

Van egy rossz hírem:
már ma is erősen erre tendál az eü-nek nevezett szervezetlen alvilág.
Anyám sorsán tapasztalom:
-az orvos, vagy nem tud, vagy nem akar hatásos gyógyszert felírni. Csak kísérletezik. Ha véletlenül hatásos a gyógyszer, akkor a gyomor nem fogadja be.
-ha tanácsot kérek az orvostól, mert nem egyértelmű hogy melyik gyógyszert mikor kell beadni az a válasz, hogy egy diplomásnak ezt illene tudni.
-a kísérletek végén kórházi beutaló jön, de a mentő érkezése bizonytalan.
-a kórházban a magatehetetlen emberrel senki nem törődik, legfeljebb arra vigyáznak, hogy ne essen ki az ablakon. A személyes holmijai elkallódnak, a kórteremben lévő szekrények nem zárhatók, a betegek és a hozzátartozók egymás holmijai között keresgélik a magukét.
-a gyógyultnak nyilvánított beteget szintén kiszámíthatatlan időpontban viszik haza, ha egyáltalán érte mennek. Ruháit nem adják rá, csak egy zsákba bedobálják, ahogy sikerül alapon. Hazaszállítás az előre jelzett idő előtt órákkal történik, a beteget fűtetlen házban hiányos öltözetben magára hagyják.
-látogatásaim során tapasztaltam, hogy az ápolók (tisztelet a k

Abhi71 | 2011. október 26. | 14:46:36

Csak ámulok és bámulok. Most már hivatalosan is közellenség lettem a dohányzás miatt :O

katarakt | 2011. október 26. | 14:36:37

Kár ragozni. A lényeg: add ide a pénzed! Az ürügy majdnem mindegy.

JFK2008 | 2011. október 26. | 14:21:46

Ha viszont a beteg nem képes a drágább gyógyszert megfizetni és kipurcan, az orvos köteles dühbe gurulni. Azok az orvosok, amelyek a részvét jelét mutatják súlyos büntetésre számíthatnak.

TheLover | 2011. október 26. | 14:07:54

@fpetya Jogos a szó! Ha azt akarják, hogy egészségesen éljünk akkor termtsék meg a feltételeit. Nem hiszem, hogy az emberek a napi pár szál cigitől, vagy pohár bortól lesznek betegek. Egész nap melózik, nincs ideje rendesen enni, csak ilyen szemét gyorskajára futja, azt is össze-vissza, este 8ra hazaér, nyilván van kedve lemenni még edzőterembe, vagy uszodába, amik egyrészt rohadt drágák, másrészt az uszodák nagy része csak munkaidőban (!!!) van nyitva.

xanadu | 2011. október 26. | 13:56:43

fpetya | 2011. október 26. | 13:49:00

Há Michel Jacksont már csak megfizették, aztán 50 évesen csak itt hagyott bennünket.

karakteres | 2011. október 26. | 13:55:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

karakteres | 2011. október 26. | 13:49:26

Moderálási alapelvek- komment törölve -

fpetya | 2011. október 26. | 13:49:00

Az egészség megőrzését nem a gyógyszerek árával, hanem a munka - szabadidő - pihenés normális (3x8 óra) visszaállításával lehet elérni. A dolgozót meg kell becsülni és fizetni, nem kizsákmányolni, hagyni neki pénzt és időt, hogy szórakozzon, sportoljon és időt, hogy pihenjen. Ha van nemzeti ügy, hát ez az.

karakteres | 2011. október 26. | 13:46:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

fpetya | 2011. október 26. | 13:41:33

Ovinkor | 2011. október 26. | 10:37:12

fpetya | 2011. október 26. | 08:38:35
De mi van akkor, ha 65 évesen támad meg a rák?

Baj.

Merlin76 | 2011. október 26. | 13:31:55

Üdvözöljük, Szócska úr! Megmagyarázná?

Pasinszki | 2011. október 26. | 13:13:07

Wiener Walzer | 2011. október 26. | 09:56:11

"3. Téveszme, hogy a biotermelés drágább lenne. A műtrágya és növényvédőszer gyártóknak (sic! Csak nem személyesen Schmitt Pállal van dolgunk?) viszont érdeke ennek a hitnek a fenntartása."
Hát nem maga írta, hogy a biotermékek előállítása több munkát igényel? Marx óta tudjuk, hogy egy áru értékét a beléfektetett munka mennyisége szabja meg.

karakteres | 2011. október 26. | 13:05:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Alasseo | 2011. október 26. | 12:59:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

elsore | 2011. október 26. | 12:43:18

evianna | 2011. október 26. | 12:15:14
"azért nekem lenne egy kérdésem:
"nem különadó véletlenül az, hogy egyazon gyógyszerért egyeseknek többet kell fizetniük, mint másoknak?"

Ez a FIDESZ "új társadalom" technológiája.
A keveset kapó nyugdíjasokat támogassák a többet kapók.
A kevés fizetést kapókat támogassák a több fizetést kapók.
A kevés gyógyszerdíjat fizetőket támogassák a többet fizetők.

Természetesen a felelősség, az egyenlő mérce és az öngondoskodás jegyében. Mert mi nem hagyunk senkit az út szélén, összeszedetjük a többiekkel, akik szintén ott vánszorognak. És ellenőrizzük, hogy rendben mennek-e a dolgok, miközben elhúzunk mellettük az Audi-8-assal a földbirtokainkra.

akospapa | 2011. október 26. | 12:39:33

A dohányzásról való leszoktatásban, majd biztos javasolni fogják a különböző segédeszközök használatát, melyekkel rengeteg pénzhez jut a gyógyszeripar. Az egész boszorkányüldözés már kezdetek óta erről szólt.

értelmetlenségi | 2011. október 26. | 12:26:11

Kispancsa | 2011. október 26. | 11:59:52

Csatlakozom, hozzátéve, hogy a szülés - férfi lévén - engem nem érint. A többi stimmel!

értelmetlenségi | 2011. október 26. | 12:24:36

Azt hiszem, ideje szólni a vadásznak: golyóérettek a vadak...

evianna | 2011. október 26. | 12:15:14

azért nekem lenne egy kérdésem:
nem különadó véletlenül az, hogy egyazon gyógyszerért egyeseknek többet kell fizetniük, mint másoknak?

a gyógyszerek árazása elég bonyolult ugyanis, de az biztos, hogy a gyártó fix áron szállít, tehát abból nem tud üzletet csinálni, ha ezentúl az elhízottak vagy a kórosan soványak használnak többet a tablettájából.
neki ugyanannyit fizetnek.
a gyógyszer ára a forgalmazási árréssel és a támogatással véglegesedik: ha tehát drágábban adják annak, aki nem "szabványos", akkor lényegében az állami támogatás egy részét vonják meg azoktól, akik ilyennek minősülnek.
ez pedig az államnak takarékoskodás, a páciensnek különadó, és az adó kivetésében aktívan közre kell működnie az orvosnak. (szép új világ. az állam egyre több terhet dob le magáról, és most már a bajainkat is megadóztatja.)

Kispancsa | 2011. október 26. | 11:59:52

Rendben van. Számoljunk el. Fizettem a hozzájárulást 42 éven keresztül, nyoma van nyilván, adják össze, rakják rá a kamatokat, vonják le amit igénybe vettem két szülés, vakbélműtét, kb . 10 hét betegállomány. A többit adják vissza majd megoldom akár magánrendelőben a kezelésem. Most leszek beteg, mert megöregedtem. Volt ígéret, hogy színvonal csökkenés nélkül jár minden. igénybe akarom venni!!

evianna | 2011. október 26. | 11:59:15

Szaladó | 2011. október 26. | 10:59:40
valamikor volt ilyen: fizikoterápia a Széchenyi fürdőben tb-re, gyógyszanatóriumok, ilyen-olyan hozzájárulások, térítések, de ez szerintem ezentúl csak a képviselőkre lesz érvényes.

rá fognak azonban kényszeríteni mindenkit, hogy ha élni akar, akkor vásároljon magának privát egészségbiztosítást:
Járaiék biztosítója sorban kebelez be nyugdíj- és egészségpénztárakat, mit gondolsz, miért?
ez kormány és sleppje megoldást kínál mindenre, többfélét is. (tehát nem ők nyírnak ki minket: mi magunk nyírjuk ki magunkat, ha sajnáljuk azt a kis pénzt az egészségünkre, nem?)

Plútó | 2011. október 26. | 11:27:57

Nem lehet, hogy attól függ ki és mitől lesz beteg? Ha whiskytől kapok májzsugort az nyavalya, ha kommersz baracktól akkor nyavaja. A diplomások nyavalyások az infarktusukkal, de a l(L)akatosok csak nyavaját kaphatnak. Elvégre migrénje is csak a gróf kisasszonyoknak lehet, a cselédet legfeljebb fejfájás gyötri.

Clandon | 2011. október 26. | 11:25:38

Ennek a kormanynak nevezett banda tenykedesenek koszonhetoen haladunk egy teljesen elhetetlen orszag fele.

nanehogymá! | 2011. október 26. | 11:15:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ruszt | 2011. október 26. | 11:06:23

Plútó,

Ismered a viccet, amikor a faluban egy orvos előadást tart a dohányzás ártalmairól, és egy fiú megjegyzi, hogy ő ismer egy 70 éves embert, aki világéletében erősen dohányzott? Az orvos azt válaszolja, hogy ha az az ember nem dohányzott volna, már legalább 80 éves lenne.

lilla69 | 2011. október 26. | 11:01:47

Plutó! A barnabőrüeknek kell majd a legkevesebb nyugtató, mert ők bagóznak is meg bagzanak is.

Guiditta | 2011. október 26. | 10:59:55

nyavalya, szerintem

Szaladó | 2011. október 26. | 10:59:40

Én helyeslem a tervezetet. De csak akkor, ha a fitnesz-bérletemre, az uszodajegyemre kapok 90% OEP támogatást, és receptre, térítésmentesen vehetek biciklit.

ruszt | 2011. október 26. | 10:59:06

Plútó

Szerintem nyavalya.

Én például amíg Bp-en laktam, aktívan sportoltam. Aztán elköltöztem egy kisvárosba és itt nincs rá lehetőség. Azóta felszedtem bő 5 kilót. Kinek a hibája? Tudom, hogy az enyém is (kocoghatnék, tornázhatnék, stb.) de talán nem csak az enyém?

Plútó | 2011. október 26. | 10:46:21

Tényleg. Hogy kell írni nyavaja, vagy nyavalya?

Plútó | 2011. október 26. | 10:44:38

Sok hízásra hajlamos ember ha abbahagyja a dohányzást, pótcselekvésként többet eszik és elhízik. Ekkor többféle drágán gyógyítható nyavaját összeszed, ráadásul nem fizet jövedéki adót.
Nem mondom,hogy annyira jó a büdös bagó, de bizonyítottan kevesebb nyugtatót szednek akik bagzanak.

KohnWinnetou | 2011. október 26. | 10:42:57

Legalább több lesz a hálapénz! "Doktorúrugyenemvesziészrehogynemszoktamleacigiről?Nemingyengondoltamholazsebe?)Vagy minden orvosi vizsgálaton közjegyző jelenléte szükségeltetik. Mert, hogy ebből nagy korrupció lesz, az tuti, ha már a leszázalékolási biznisz behalt.

Klausz | 2011. október 26. | 10:40:20

Már igy is együtt kell müködnünk az eü rendszerrel:
Háziorvos beutal a rheumatológiára, mert nem tudom hónapok óta emelni a karomat. Idöpont - 3-4 hónap múlva, de ha elmegyek a rendelöintézeti szakorvos magánrendelöjébe, akkor azonnal megkezdi a kezelést... a szakrendelésen.
Csak elötte pár magánrendelést ki kell fizetnem.
A magánrendelést és egyéb OEP által nem finanszirozott kezelést vagy terméket, amit kifizetek a gyógyulásom érdekében, azt hogyan veszi majd figyelembe az OEP?

Ovinkor | 2011. október 26. | 10:37:12

fpetya | 2011. október 26. | 08:38:35
De mi van akkor, ha 65 évesen támad meg a rák?

laci_54 | 2011. október 26. | 10:35:18

Ezek az elmeháborodottak csak a büntetés politikáját ismerik!
Biztosan francia nevelésben nőttek fel.
Magyarul: Francia kulccsal ütötték verték őket agyba főbe, hogy ilyen ütődöttek legyenek!
Tessék mondani a depresszió ellen miért nincs pszichoterápia?
Miért mérgezik a betegeket olyan gyógyszerrel amelyről köztudott, hogy még placebo hatása sincs?
Lenne még kérdésem!

Ovinkor | 2011. október 26. | 10:35:15

Nyilvánvalóan helyes cél az embereket rászorítani az egészséges életmódra.

Ilyen módszerekkel viszont ezt nem lehet elérni. Pénzt kell átirányítani a szabadidősportba, a megelőzésbe, le kell vinni a kötelező munkaidőt, csökkenteni kellene a leterheltséget és a kiszolgáltatottságot stb.

Klausz | 2011. október 26. | 10:34:53

Ha nem fogyok le, akkor nem kapok a tb-töl támogatást - azaz a járulékomat sem kell fizetnem vagy csak csökkentett mértékben, amennyivel az OEP csökkenti a támogatást?

vektorviktor | 2011. október 26. | 10:15:30

ucca | 2011. október 26. | 10:10:18

"Jut eszembe: hol is van Kövér??"

Futni. Hogy Sovány legyen.

hangyaboy | 2011. október 26. | 09:57:16
Igazad van, az ütközőpont az emberek és a kormány között megint csak a háziorvosnál lesz, mint eddig is mindig. Látszik már az alábbi mérsékelten intelligens néhány kommentből is.

Plútó | 2011. október 26. | 10:07:37

Gyerekkoromban ezekre mondták, hogy nem vérszegény. Hülye szegény!

nagymama62 | 2011. október 26. | 10:05:09

Az egésznek a lényege az, hogy akinek van pénze az élhet, akinek nincs az nem élhet. Ki kellene ezt ilyen nyíltan mondani, de azt nem merik.

latyek | 2011. október 26. | 10:01:03

Magyarország!Magyarország!
Hajrá Magyarország!
Ez volt az álmom!

hangyaboy | 2011. október 26. | 09:57:16

Arról nem ír senki,hogy ha az orvos betartja a rendelkezést,milyen közutálatnak fog örvendeni,akárcsak a várólistáknál.A beteg agyáig nem jut el,hogy ez az állam műve,nem az orvosé.Ajjaj lesz itt baj!

Wiener Walzer | 2011. október 26. | 09:56:11

"Pasinszki | 2011. október 26. | 08:22:15"
Szabad ám az értő olvasás :D.

1. Rühellem a regnáló eszement bagázst.
2. Náluk csak a betegügyi rendszert rühellem jobban: porig rombolni, helyét sóval beszórni... Sok rokonom, ismerősöm "élvezi" "áldásos" tevékenységüket. Gyógyítás nincs csak kezelés. Gyógyulást nem állapítanak meg, legfeljebb tünetmentességet... tetszik érteni? Óriási a különbség a kettő között...
3. Téveszme, hogy a biotermelés drágább lenne. A műtrágya és növényvédőszer gyártóknak viszont érdeke ennek a hitnek a fenntartása. Valamint a biotermékek fogyasztása sem drágább, mint a "szemété" (ezalatt a vegyszerekkel felturbózott, élelmiszer néven eladott mesterséges sz@rokat értem) - fajlagosan (az ember számára fontos tápanyagokra, vitaminokra vetítve).
4. A "nem nyomorszintű jövedelmet" lehet úgy is értelmezni, ahogy maga tette - lelke rajta...

A "betegség" egy hosszú folyamat eredménye, ami nem küszöbölhető ki úgy, hogy a végébe belekavarnak - ahogy a tervezet szerint várható...

xanadu | 2011. október 26. | 09:51:18

dekimi | 2011. október 26. | 09:39:35

Vagy: Bekaphatják!

Grigorij Gedeon | 2011. október 26. | 09:45:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

dekimi | 2011. október 26. | 09:39:35

Én azt gondolom,sőt tudom,hogy ez a kormány elmebetegek gyülekezete.Javasolni fogom,ha van gyógyszer ami használ nekik,azt adják ingyen,és én fogom ellenőrizni,hogy beveszik-e.Mert bevehetik!

Gaspar | 2011. október 26. | 09:34:16

Aha. Mert nyilván olcsóbb, ha havonta megy a beteg orvoshoz (kiesett munkaidő, orvos munkaideje...) receptért, akkor is, ha semmilyen vizsgálatot sem kell végezni, mint ha háromhavi adagot írnak fel neki, és esetleg egyhavi gyógyszert nem szed be.

És mi lesz a magánorvosokkal? Mégis, mikor fogja egy magánorvos kijelenteni, akinek rendszeresen és legálisan fizet a betege, hogy az nem működik együtt a gyógyulás érdekében? Vagy a magánorvosoknak ezentúl megtiltják a receptírást, és mindenki kénytelen lesz az "SZTK"-kban ücsörögni?
Esetleg arról van szó, hogy megint azokkal szúrnak ki, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy magánorvoshoz járjanak?

k.j.17@freemail.hu | 2011. október 26. | 09:15:27

álmodik a nyomor.már nem tudnak milyen hülyeséget kitalálni a ráérők.

elsore | 2011. október 26. | 09:05:50

Hát ez kimaradt:

"Jövőre a nagyon drága terápiák esetében (amilyen az onkológia), ha nem hat a készítmény, a biztosító nem fizeti ki a támogatást. Elvben a beteget nem érheti kár, "

Teccikérteni. Ha a beteg meghal rákban (amúgy kár nyilván ezek után nem éri), akkor a gyógyszergyártó fizette a kezelést. Namármostan mi van a köztudomásúan rossz túlélési aránnyal rendelkező rákfajták esetében?
Ha én gyógyszergyártó lennék, akkor vagy nem adnék el rákgyógyszert vagy felemelném az árát a százszorosára, hogy a véletlenül meggyógyuló betegeken behozhassam a halottak gyógyszerének árát.

Vagy csak kísérleti gyógyszert adnék el. A nácizmus bukásához is a fantázia hiánya vezetett, nem tudtak mindenkit időben kiirtani. Mengele most sírva könyörögne a receptért.

ruszt | 2011. október 26. | 08:45:56

ucca | 2011. október 26. | 07:20:01

Egyetértek. Számomra ezek az elképzelések csakis az eutanázia legszélesebb körű, legliberálisabb bevezetésével együtt elfogadhatóak.

fpetya | 2011. október 26. | 08:38:35

Az ötlet jó, a megvalósítás elkapkodott.
Jómagam régóta morgok, hogy miért nem csökkentik az eü. járulékomat, hiszen a jogsim megújítását és a tüdőszűrést kivéve nem fordultam évtizedek óta orvoshoz. Mindezt persze nem a Jézuska hozta, 64 évesen rendszeresen tornázom, futok, ezt egészíti ki a bringa, nyáron a tenisz, télen a síelés. Én erre költök, nem gyógyszerekre. Azt tartanám igazságosnak, hogy aki gyógyszerre, orvosra nem használja fel a befizetett járulékát, kaphassa meg egészségmegőrzésre.

propatria | 2011. október 26. | 08:33:47

ibatisz

A pszichoterápia nagyon kemény munka a beteg számára, nagyon őszintének kell lennie, és sok olyan dologgal szembesül az ember, ami nem kellemes.
Szerintem Orbán a 2006-os veresége idején még csak-csak csinálta, de most már biztosan évek óta nem.
Ez az egész tervezet akkora balfékség, hogy talán nem valósul meg. Talán.

Fáni | 2011. október 26. | 08:32:06

"ha nem hat a készítmény" Remélem, hogy akik ezt kitalálták azokra vissza hull! Ezek nevezik magukat"nemzeti magyar" kormánynak?! Persze nekik meg van a saját kórházuk!

nagymama62 | 2011. október 26. | 08:30:04

Én már javasoltam, hogy minden nyugdíjast látogasson meg havonta egy erre kinevezett párthű emberük és vigyen egy pisztolyt 2 golyóval neki. Ha élni kíván a lehetőséggel a nyugger, akkor ez a legemberségesebb megoldás. Ha még meg tud élni a nyugdíjából és nem akar öngyi lenni, akkor várjanak még egy hónapot.

propatria | 2011. október 26. | 08:28:21

rab-szodia | 2011. október 26. | 00:47:14
"Országunk tele van hajléktalanokkal, munkanélküliekkel, koldusokkal és pszichésen lerokkant emberekkel."

Ez utóbbiak nagy számban találhatók a kormánypárt vezetői között.

nucleus | 2011. október 26. | 08:26:31

Az alapelv nem rossz - a kivitelezési ötleteket meg nem gondolták át és nyilvánvalóan nem kozultáltak egyetlen körzeti orvossal sem.

Hogy a mozgást hogyan fogja ellenőrizni a körzeti orvos, azt el nem tudom képzelni - futni fog a beteggel együtt?
És bizonyára erős lesz a borítékolási kényszer, hogy ezeket az "egyenetlenségeket" kisimítsák.

Az biztosan nem lenne baj, ha a gyógyszergyártók fizetnének a sikertelen kezelésért, mert pl. a kemoterápiát mindenkinek elkezdik, akkor is, ha köztudottan nem használ (pl. melanóma), ráadásul a beteget is tönkreteszik vele, az egészségkassza meg fizet. Márpedig annak a szerkészlete nagyon drága, tényleg akkor kell alkalmazni, ha van kimutatható esély a gyógyulásra.

Ez a szokásos forgatókönyv: jó alapelvek, de csapnivaló megvalósítás.

szkripnyik | 2011. október 26. | 08:24:39

József Attila: Hazám

Retteg a szegénytől a gazdag
s a gazdagtól fél a szegény.
Fortélyos félelem igazgat
minket s nem csalóka remény.

Pasinszki | 2011. október 26. | 08:22:15

Kedves Wiener Walzer!
Legalább olyan remek ötletei vannak, mint alább testületileg bírált pártunknak és kormányunknak.
Aszongya: "Először is felvilágosító munkára lenne szükség - a táplálkozás minőségének szerepe az életminőség javításában -, aztán a biogazdaságok támogatására és ösztönzésére (ez munkahelyet is teremtene, hiszen élőmunkaigényesebb mint a nagyüzemi, vegyszeres sz@relőállítás) és mindehhez nem nyomorszintű jövedelem."
- Pártunk és kormányunk már kivetette a büntetőadót az általa egészségtelennek gondolt élelmiszerekre.
- A biogazdálkodás drágább, mint a nagyüzemi gazdálkodás, ezért tömegélelmezésre alkalmatlan. A nagyüzemi gazdálkodással szembeni versenyhátrányát csak adókból finanszírozott állami támogatással lehet kompenzálni.
- Keressenek többet a népek! - Helyes, pl. fizessenek kevesebb adót! Miből fogja támogatni akkor pártunk és kormányunk a gazdaságtalan élelmiszergyártást?

xanadu | 2011. október 26. | 08:19:06

Wiener Walzer | 2011. október 26. | 07:40:22

Az ország túlgyógyszerezett:
1. a humán gyógyszereket állatoknál is felhasználják.
2. a gyógyszerek mennek a határon túlra.

ibatisz | 2011. október 26. | 08:16:44

Sajnos a cukorbetegek is elhíznak, vannak pajzsmirigy alulmlűködésben szenvedők - sokan - lassú az anyagcseréjük, ez is hízáshoz vezet. Én szedem a gyógyszer rá, de 1 év alatt csak 12 kg-al lettem kevesebb. Jóformán alig eszek. Sportolásra, uszodára nem telik. A fürdőjegy orvosi beutalóval 15 alkalomra 28 ezer forint. Miből gazdálkodják ki ezt az emberek. Sajnos asztmás is vagyok, ez úgy alakult ki, hogy először reflux- nem ehetek bármit - utána a pajzsmirigy alulműködés, majd az asztma. Ez egy láncreakció, amit mind a refluxból alakul ki. Nem kértem magamnak ezeket a betegségeket. Vannak még a gének, amik közrejátszanak az elhízáshoz. Ezek a elmebetegek nem gondolkoznak. Mit akarnak még? Őket kell gyógykezelni, de sürgősen. Orsóst hiába kezelik a grázi pszichiátrián mégse gyógyul ki a hülyeségéből. Neki milyen büntetést szabnak ki? Menjenek a büdös pi...ba.Azt fogják elérni, hogy nem fogják kiváltani a gyógyszereket. Tudom hulljon a férgese, ez a politikájuk.

Jager László | 2011. október 26. | 08:16:43

"Gondolom? Mindez a Semmelweis terv sikeres végrehajtása és a betegek érdekében"!:
Vagy nem jól gondolom,mert amnéziás vagyok??
Már nem is gondolkodom ,ugyis le vagyok írva.
J.L.

xanadu | 2011. október 26. | 08:15:13

tyutyuka | 2011. október 26. | 04:08:59

Vazze!

Micsoda kár éri most a gazdaságot, ha a beteg 1 hónap után elhuny!

Kidobják a drága gyógyszert!

Naponta kellene adagolni, nehogy egy szem is kárba vesszen!

xanadu | 2011. október 26. | 08:12:56

Micsoda baromság!

Majd egy kis boríték megoldja a problémát!

Vagy ez a rendelet célja?

Ne parázz, adj parát!

lazac | 2011. október 26. | 08:07:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

elsore | 2011. október 26. | 08:05:47

VB1990 | 2011. október 26. | 07:34:18
"Egyébként ilyenkor Dr. Papp Lajos merre van ?"

Nyilván a kitüntetéseit fényesíti.
A fiúk nem végeznek félmunkát. Ha a nyugdíjas nem akarja feldobni a pacskert az adóemelések vagy a nyugdíjmegvonás hatására, akkor számára személyre szabott kinyíróintézkedéseket vezeünk be.

Valamint az a véleményem, hogy a (poszt)náci, pártállamot újjáépítő FIDESZ-t el kell távolítani a hatalomból (Cato után szabadon).

Egyre inkább az a véleményem, hogy ez egy bosszúállás a társadalom minden rétegén. Pedig nem kéne megvarni, míg beáll az az állapot, hogy ahelyett, hogya FIDESZ-nek lesz mindenki az ellensége, mindenkinek a FIDESZ lesz az ellensége. Mert az 56-ban is elég csúnyán véágződött.

ujszocdem | 2011. október 26. | 07:51:25

Már csak az az egy kérdésem maradt , hogy a házi orvosom , amikor feljelent , hogy nem szoktam le a dohányzásról , őt hová jelenthetem fel , hogy dohányzik ?

Wiener Walzer | 2011. október 26. | 07:40:22

Vegyes érzelmekkel olvasom a hírt. A cél alapvetően jó, az ország lakossága túlgyógyszerezett...DE! Büntetéssel tartós jó eredmény nem érhető el!!! Először is felvilágosító munkára lenne szükség - a táplálkozás minőségének szerepe az életminőség javításában -, aztán a biogazdaságok támogatására és ösztönzésére (ez munkahelyet is teremtene, hiszen élőmunkaigényesebb mint a nagyüzemi, vegyszeres sz@relőállítás) és mindehhez nem nyomorszintű jövedelem... UTÁNA "lehet" büntetni az egészségtelen életmódot, de addig... MEGBOCSÁTHATATLAN.

VB1990 | 2011. október 26. | 07:34:18

Egyébként ilyenkor Dr. Papp Lajos merre van ? Vagy az is csak addig magyarkodott amíg az érdeke úgy kívánta?

VB1990 | 2011. október 26. | 07:33:19

Valaki állítsa le már őket!

Makk Marci | 2011. október 26. | 07:15:51

A dohányosokkal kapcsolatban csak annyit: Ameddig az állam (fidesznyikeknek álam) cinikusan beszedi a cigaretta jövedéki adójából a kis pénzét mélyen hallgassanak. Bőven befizeti a dohányos, mintegy meghitelezi a kezelési költségeit..
Alkoholistáknál mit csinálnak, ha a fickó kijelent, hogy ő bizony a forradalmi pálinkától lett alkoholista,kapott májzsugort?
Arra persze megint nincs eszük, hogy egy masszív éveken át tartó felvilágosító kampányt indítsanak!

wizes111 | 2011. október 26. | 07:12:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

wizes111 | 2011. október 26. | 07:11:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Jager László | 2011. október 26. | 07:11:22

Meg vannak ezek őrülve,vagy elment az eszük?
A 2 lehetőségből 1-ik sem kizárt!!
Sajnálom,de nem ez az egészségügy megújítása,reformjának útja!!
J.L.

ordító egér | 2011. október 26. | 07:10:49

"...Ha a csontritkulásra ható készítményről azt állítja a gyártó, hogy mérsékli a csonttörések és az ezzel kapcsolatos kórházi kezelések számát, akkor ezt bizonyos idő után ellenőrizné az Országos Egészségbiztosítási Pénztár. Ha a tolerálhatónál több lesz a csonttörés, akkor a többletköltséget a cégnek kell majd fizetnie..."

Akkor mégis mi a francnak a gyógyszerek törzskönyvezése? Meg az megelőző fejlesztés, klinikai kísérletek, meg más dolgok.

Szerintem ez inkább arra jó, hogy a csókos gyártó versenytársának kiszorítására lesz egy "törvényes" indok.

papalacos | 2011. október 26. | 07:09:14

Szeretett kormányunk fergeteges ötleteihez jöhetne még:

70 év feletti beteghez nem megy ki a mentő (Románia 70-es évek)
A beteget ápolja a saját családja otthon,
Mindenki köteles a gyógyfüvek, gyógynövények ismereteiből
vizsgát tenni, és önmagát gyógyítani,
stb, stb.
Ez egy agyrém, amit ezek csinálnak.

breky | 2011. október 26. | 07:06:39

"Uram Önnek magas a vérnyomása"
"Tudom napi 18 órát dolgozom Doktor úr"
"Hát dolgozzon kevesebbet mozogjon és egyen rendszeresen"
"Nem tudok mert a család közben éhenhal"
"Akkor drágább a gyógyszer mostantól, vagy kössön életbiztosítást hátha nem kell sokáig fizetni"

Egyre kiváncsibb vagyok mire fel fizetünk még TB-t????? Legyen privát biztosítás ha már szolgáltatást csak azért kapunk.

1kevés | 2011. október 26. | 07:05:44

Hát a Qrva anyátokat azt!Most ezzel az intézkedéssel legalizálják az orvosnak adott hálapénzt!Megy a beteg az orvoshoz és azt mondja az orvos,hogy hónapok óta nincs változás beállt a vérnyomás,minden eredmény jó állapota stabil.Igen de ez az őrülteknek nem jó mert még nem döglöttél meg,ugyhogy vagy tejelsz az orvosnak,vagy többet fizetsz a gyógyszert vagy megdöglessz.Válassz melyik a jobb???

tyutyuka | 2011. október 26. | 04:08:59

"az eddigi háromhavi adag helyett pedig csak egy hónapra elegendő gyógyszert írhatnának fel az orvosok."

Inkább 6 hónapra kellene emelni, mert így csak kirugdossák majd az embereket. Az az ötlet pedig, hogy a cukorbetegek legyenek soványak, végképp eszement ötlet. Sok igen súlyos cukorbeteget ismerek, örülnek, hogy egyáltalán élnek.

rab-szodia | 2011. október 26. | 00:47:14

Ez az ötletgazdagság már szinte mindent felülmúl.Ennyi tehetséggel találhatnának valami módszert arra is hogy a fuldokló gazdaságunkat kihuzzák ebből a posványos, rothadó pocsolyából. Széchenyi gróf az ország gazdaságának felvirágoztatásán törte a fejét, amit tettek követtek, a most hatalmon lévők pedig minden erejüket megfeszítve , szadista módon,az itt élő emberek elpusztításán munkálkodnak.Országunk tele van hajléktalanokkal, munkanélküliekkel, koldusokkal és pszichésen lerokkant emberekkel.

HIRDETÉS
Régi gyógyszer, új recept
Régi gyógyszer, új recept
Népszabadság - Teknős Miklós

Ha együttműködésüket ily módon nem találják megfelelőnek, akkor az egészségbiztosító csökkenti a gyógyszereikhez való közösségi hozzájárulást, és így akár meg is duplázódhat a patikaszámlájuk – derül a Népszabadság birtokába került kormányzati dokumentumból, amelyről a kabinet döntése napokon belül nyilvánossá válik.

A gyógyszerpiac jövő évi megszorításait tartalmazó javaslatcsomag tucatnyi jogszabály módosításával páratlanul szigorú támogatási rendszert léptethet életbe, hogy a Széll Kálmán Terv szerint a ciklus végéig 120 milliárddal, a büdzsé harmadával szűkítsék a gyógyszerek támogatását. Ebből 2012-re 83 milliárd jut.

A „beteg-együttműködési programot” először a keringési problémákkal élők és a krónikus tüdőbetegségben szenvedők körében próbálnák ki. Aki nem szeretne többet fizetni a patikában, mint eddig, vállalnia kell, hogy mozgással, étrendváltással, rendszeres gyógyszerszedéssel javít egészségi paraméterein. Azaz lefogy, eldobja a cigarettát. Ha valaki nem vesz részt a dohányzásleszoktató programon, vagy ha részt is vett, de nem sikerült félbehagynia káros szenvedélyét, a jelenlegi havi 1500–3000 forintos gyógyszerköltsége 4–6 ezer forintra nőhet.

HIRDETÉS

Mucsi János tüdőgyógyász lapunknak megjegyezte: az intézkedés súlyosan büntetne beteg embereket, hiszen a dohányzás betegség. A tüdőbetegek körében jócskán vannak, akik képtelenek abbahagyni káros szenvedélyüket.


Ők betegség esetén továbbra sem a gyógyszertárban hagyják a pénzüket
Népszabadság - Szabó Bernadett
Tovább szűkítenék a közgyógyellátás keretében elérhető orvosságok számát, a rászorulóknak januártól az adott terápiára szolgáló szerek közül már csak a legolcsóbbat, az eddigi háromhavi adag helyett pedig csak egy hónapra elegendő gyógyszert írhatnának fel az orvosok. A tervek szerint fokozatosan vezetnék be, hogy a receptre konkrét márkanév helyett csak a hatóanyag nevét írhatná fel az orvos. Ez a hatóanyag-alapú gyógyszerrendelés áprilisban a koleszterinszint-csökkentők körével kezdődne.

Jövőre a nagyon drága terápiák esetében (amilyen az onkológia), ha nem hat a készítmény, a biztosító nem fizeti ki a támogatást. Elvben a beteget nem érheti kár, megkapja a kezelést, a biztosító és a gyártó pedig utólag elszámol: a gyógyszerekért kifizetett támogatást a cégeknek vissza kellene utalniuk. A biztosító betegségregiszter felállításával mérné, hogy az adott készítmény hatására a beteg élettani paraméterei hogyan változnak.

A nagyon drága és ritka betegségek csoportjában az első néhány kezelést a gyártónak kellene finanszíroznia, és azt a biztosító csak akkor folytatná, ha gyógyul a beteg. Ha a csontritkulásra ható készítményről azt állítja a gyártó, hogy mérsékli a csonttörések és az ezzel kapcsolatos kórházi kezelések számát, akkor ezt bizonyos idő után ellenőrizné az Országos Egészségbiztosítási Pénztár. Ha a tolerálhatónál több lesz a csonttörés, akkor a többletköltséget a cégnek kell majd fizetnie.

A kórházaknak arról is tájékoztatniuk kellene a biztosítót, hogy a beteg milyen medicinát kapott, és miként változtak a laboreredményei, egyéb paraméterei.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    108 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS