spiritusz | 2012. február 22. | 21:34:34
Lengyel úr! Ön is megy a levesbe, mert aki ilyen rosszindulatúan gyurcsányozik annak el kell mennie a levesbe.........
Camille Arnaud | 2012. január 21. | 21:44:48
En azért nem tenném Kàrolyi Mihàlyt egyszinvonalra Wekerlével, Andràssyval, Apponyival és Eszterhàzyval. Kàrolyi, ha nem is képzelte el azt ami megtörtént, màr 1914-ben Entente-pàrti volt és a hàboru kitörése Amerikàban érte ahol az ottani magyarokat akarta meggyözni.Egyetlen "hibàja" az volt hogy ö is a kiràlytol vàrta miniszterelnöki kinevezését, amikor màr Pest utcàin öt éltette a tömeg mint... köztàrsasàgi elnököt. Erre, igy, nem volt elkészülve. A magyar történelem nem ad neki igazsàgot hogy a fraciàkrol ne is beszéljünk.
gr. Helyesírássy Huba | 2012. január 21. | 01:52:49
Moderálási alapelvek- komment törölve -
csider tibor | 2012. január 17. | 19:45:45
Miért baj az, hogy valaki tisztábban látja a gondokat az okozott sűrü ködben, mint OV?
kolmár | 2012. január 17. | 08:31:03
vallo!
Orbán nem magyar érdekeket véd, hanem azokat rombolja. Mennyi a forint-kurzus? Mennyi a benzin és gázolaj ára? Mennyi az ÁFA. Ti jobboldaliaknak hiszitek magatokat, közben országromboló, egyeduralomra törő bolsik vagytok, többségében volt MSZMP és KISZ tagok uszályában. Nem veszitek észre, hogy egy kollégiumban összeverődött kis maffia uralkodik és tömi a zsebét?
bumposs | 2012. január 17. | 01:34:12
....az itt kommentelő véres szájú jobberek számomra mint csepp a tengerben bizonyítják, hatalmas, masszív tömb várja teljesen vakon , veszély érzet nélkül , hogy a falnak ütközzünk napokon belül. Úgy tűnik már nincs mentség, Orbán már nem tud megállni , de vajon akar-e ?! Lengyel Úr , jó írás , talán ébresztőleg hat néhány "fiatal " Orbánra . -----Elképesztő milyen igazságtalan gyűlöletet tud generálni néhány belátásra késztető sor .....
propatria | 2012. január 16. | 21:53:28
Lázár megbuktathatja Orbánt, de Lázárért nem fognak kedves idős hölgyek az utcára vonulni télvíz idején.
Van most kis hazánkban egy totális amygdala-roham, amikor is az érzelmek átveszik az irányítást a józan értelem fölött. Orbán és Matolcsy az egyik példa, az Orbán fanok a másik. Tényleg szeretik, és most sajnálják, hogy mindenki őt bántja, szegényt. Az én édesanyám is így vélekedik. Azért utcára nem vonul...
sansz | 2012. január 16. | 21:51:09
Bárki bármit mond, Lengyel László ezen az írása ül, nagyon ül. Nem ártana, ha a narancslázban égők is innának egy pohár hideg vizet, erőt vennének magukon és elolvasnák.
dunántúli | 2012. január 16. | 21:27:33
Korábban ezt írtam:„Oh Lengyel László miért vagy te Lengyel László?”Miért vagy te egy jó tollu látnokként olyan sikertelen?
Könyvtáramban majd minden könyved megvan, írásaidat nagy figyelemmel olvasom, ám korábbi lelkesedésemet tönkrevágta az a sajnálatos felismerés, hogy az elmúlt húsz év alatt egyetlen jóslatod se jöttbe, vizionálásaid pedig meddő szócséplésnek bizonyultak.
Ha valaki a „Lenni, vagy nem lenni!”- kérdést ilyen történelmi párhuzamban vetíti elő, az bizony téves alapról indul. Ezért azután a következtetések is rosszak. Mint eddig mindig."
sajnos enki se győzött meg arról, hogy tévedtem.
ossian1 | 2012. január 16. | 19:42:57
Moderálási alapelvek- komment törölve -
ossian1 | 2012. január 16. | 19:41:44
Moderálási alapelvek- komment törölve -
ossian1 | 2012. január 16. | 19:31:35
Moderálási alapelvek- komment törölve -
katarakt | 2012. január 16. | 19:05:21
Okoskodhatunk de az Orbán-rendszer megbukott. Akik ebből éltek még próbálják menteni a menthetőt. A saját hasznukra. Nem hiszem, hogy itt elérünk bármit is de azért ne adjuk fel.
casio | 2012. január 16. | 19:00:51
tepsike | 2012. január 16. | 16:48:52
Ez a Lengyel egy hülye. Más szó nem is illik rá. Egyszerűen totál hülye."
Azt nem tudom, hogy hülye-e, de amit írt, annak minden szava fedi a valóságot.
Esetleg tudod cáfolni?
2+2=4 | 2012. január 16. | 18:17:48
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Daniel Defoe | 2012. január 16. | 17:22:28
fpetya | 2012. január 16. | 17:00:55
Jól látja. Orbán 30 évnyi diktatorikus rendelkezést sűrített másfél évbe, méghozzá 20 évnyi demokrácia után. Ezt nem képes befogadni egy nemzet, még az olyan végletekig elgyötört sem, mint a magyar. A teljhatalom átka ez, mely megront bárkit, akinek a kezében összpontosul. Irodalomtörténeti analógiával élve a hatalom Mefisztó ajándéka, amelyet a gyarló ember képtelen kordában tartani, bukása elkerülhetetlen. Kár, hogy Orbán Viktor nem olvas elég Miltont, Goethe-t vagy Madáchot.
R'n'R | 2012. január 16. | 17:22:15
Nagyon jó írás, köszönöm szépen Lengyel úrnak.
- továbbra is várom Orbán Viktor nyilatkozatát a hétvégi zászlóégetéssel és anyázgatással kapcsolatban, persze nem csodálkozom azon, hogy hatalmas államférfi módjára ilyenkor meg sem nyekken.
- továbbra is a fő kérdésem, hogy a rendőrség, a hatalom rendfenntartó erőszakszervezete, miért nem oszlatta fel azonnal a gyűlést a 'fekete sereg' és más tiltott jelképek miatt és miért nem tartoztatott le egy pár embert azonnal. ilyen megmozduláson való részvételért kultúr országokban azonnal 10 év börtön jár és a bíró sem gondolkozik sokat az ítéleten.
Daniel Defoe | 2012. január 16. | 17:16:43
Pazar írás, mint ahogyan azt Lengyel Lászlótól megszokhattuk.
A lelkem mélyén abban reménykedem, hogy - bár abban majdnem biztos vagyok, hogy Lengyel cikkeit a Fidesz vezetői is olvassák - talán eljut értelmi központjukba. A bölcstől nem szégyen tanulni, okulni, intését megfogadni. Tovább léteznek ugyanis.
Hazánk Pulóveres Tudósa eddig még nemigen tévedett lényeges kérdésekben. A saját érdekükben hallgassanak rá.
fpetya | 2012. január 16. | 17:00:55
Az írást olvasva még nem, de most néhány óra gondolati ülepedés után az jut eszembe, hogy milyen szerencsénk van. Az a szerencsénk, hogy Orbán a hatalom átvételének ezt a villámháborús, leplezetlen és agresszív módját választotta. Csak gondoljatok bele, a sok birka még erre is alig döbben rá, egy kevésbé direkt, jobban álcázott, kevésbé korlátlan hatalmat akár 20 évig is megtarthatott volna, ahogy azt 2006-ban Mengele doktor szerencsére elkottyantotta. Nagyon remélem mindannyiunk érdekében, hogy ez a 'rusztikus' válfaja egyre több szavazónál veri ki a biztosítékot és talán 2014-ig emlékeznek is erre.
katarakt | 2012. január 16. | 17:00:03
magyar100 | 2012. január 16. | 16:41:25
Mintha te is ott ülnél?
tyutyuka | 2012. január 16. | 16:54:16
Bamberg,
fröcsögés helyett olvashatnál Károlyitól, Jászitól. Talán még te is felfognál valamit abból, hogy mit is akartak.
tyutyuka | 2012. január 16. | 16:45:42
1917–18-ban - nem stimmel
1944-ben - nem stimmel
2010–12-ben - stimmel
Egyébként azt hittem, hogy Lengyel erre futtatja ki mondanivalóját:
Arca fehér volt, vértelen és egyszerű. Lehullt róla a téboly álarca. Csak az arc maradt ott.
Egy katona sokáig bámulta. Úgy tetszett neki, hogy most ismerte föl. Ezt gondolta magában:
"Ember."
magyar100 | 2012. január 16. | 16:41:25
Ritka kitűnő írás. Remek. Nincs mit hozzátenni. Remélem értők is olvassák, nemcsak az interneten ülő hülye söpredék.
elsore | 2012. január 16. | 16:40:27
katarakt | 2012. január 16. | 16:02:54
"Ha tud valaki jobbat, elő vele."
Tiltsuk be az ÖSSZES pártot 25 évre.
Amikor meg lejár a határidő, írunk nekik egy üdvözlőlapot a Marsról, amelyet terraformáltunk és elköltöztettük oda az egész Magyar Köztársaságot a Kossuth-47 gravitációs megaűrhajón.
Joav78 | 2012. január 16. | 16:24:20
Ott voltam Lengyel László egy érdekes előadásán a rendszerváltás környáki időkben. Akkor azt mondta -* amivel mindenki egyetértett- hogy a jelenlegi MSZP begyepesedett embereitől nem várható semmi már. Majd az új generáció, a Fidesz, na ők lesznek a jövő záloga.
Nem jött be.
Tragédia ez az országunkra nézve. ÉS örök lemoshatatlan szégyen mindazokra akik ide juttatták az országot. Bár lehet, hogy ezt érdemeljük.
Bamberg | 2012. január 16. | 16:16:19
mellesleg | 2012. január 16. | 14:20:00
Mellesleg nem véletlenül emlegetik bűntársként!
" Az elszakított területeken élő magyarok jogfosztottságáért a magyarságot okolják. A vezető szerepet ebben is Jászi Oszkár viszi. Maniu gárdistái Nagyajtán fejszével vágják le a székely férfiak fejét az iskola udvarán, Jászi pedig a Bécsi Magyar Újság 1920. december 19-i számában ömlengve dicséri Maniut „fölényes intelligenciájáért és korrektségéért”.
nyugger56 | 2012. január 16. | 16:04:13
kimitake | 2012. január 16. | 16:01:07
Ennyi? Hát ez érvnek nagyon kevés, mint lósz@rban a beton!
nyugger56 | 2012. január 16. | 16:03:20
kimitake | 2012. január 16. | 16:01:07
Ennyi? Hát ez érvnek nagyon kevés, mint lósz@rban a beton!
katarakt | 2012. január 16. | 16:02:54
"Ha tud valaki jobbat, elő vele."
Lehet nem jobb ötlet de szerintem (a szakértői kormány megválasztása mellett) abba kellene hagyni a képviseleti demokráciát és át kellene térni a direkt demokráciára. A párt alapokon való politizálás nálunk nem vezet sehova legfeljebb egy csomó ingyenélő felesleges eltartásához. Ezt Saman már régóta szorgalmazza.
kimitake | 2012. január 16. | 16:01:07
"Nem menthetik magukat azzal, hogy egy megszállt országban nem tehettek mást. Nem bizonygathatják, hogy rákényszerültek külső nyomásra."
Nincs külső nyomás Mondja a Lengyel
Majd kb tíz sorral lejjebb:
"A könyörtelenül préselő külső gazdasági, politikai és médianyomás egyszerre gyengíti és erősíti ezt a hatalmat."
katarakt | 2012. január 16. | 15:56:34
"Ha tud valaki jobbat, elő vele."
Lehet nem jobb ötlet de szerintem (a szakértői kormány megválasztása mellett) abba kellene hagyni a képviseleti demokráciát és át kellene térni a direkt demokráciára. A párt alapokon való politizálás nálunk nem vezet sehova legfeljebb egy csomó ingyenélő felesleges eltartásához. Ezt Saman már régóta szorgalmazza.
JoGabor | 2012. január 16. | 15:41:28
Világos, pontos írás, de lezáratlan.
A malenkovok és beriják, mint egykor a pretoriánusok, kikiálthatják az új császárt (felkoncolván a régit), de a rezsim marad, mi meg csöbörből vödörbe: kapunk egy kicsit kevésbé pimasz és arrogáns, egy csöppet szalonképesebb rémes alakot, aki ugyanúgy vissza akar kormányozni minket Etelközbe, mint ez.
Rosszabb, ha az EU kényszeríti ki a kormányváltást: a nemzeti idióták azonnal világméretű cionista összeesküvésről kezdenének óbégatni, Orbánból meg még a végén mártír lesz.
Kivárni, míg a jelenlegi politikai osztály – én is eufémiának érzem elitnek nevezni ezeket – végre megegyezik, összefog, esetleg fellép, megerősödik egy új politikai erő, egyszerűen nincs idő, mert addig hatvanhatszor becsődölünk.
Ezért továbbra is az a véleményem, hogy kéne egy tábornok – akinek nem drágább rongy élete –, aki gyorsan, szakszerűen, és főleg vértelenül megpuccsolja fideszéket. (Ha ismer valaki ilyet, szóljon neki, hogy ha nem vette volna észre, itt az idő.)
A junta reggel két dolgot jelent be, az ideiglenes (szakértői ) kormány megalakulása mellett:
1. visszaállnak a 2010 márciusi közjogi állapotok (ez sok hétköznapi körülményeskedéssel jár, de egy tollvonással semmis az egész Orbán-rezsim)
2. májusban választások, kötelezően új indulókkal (azok is elgörényesednek idővel, de ezt a politikai osztályt, en bloc, el kell söpörni)
Úgy gondolom, ez a járható út. Nem a jó, hanem a legkevésbé rossz.
Ha tud valaki jobbat, elő vele.
kimitake | 2012. január 16. | 15:36:21
"Amire bizton számíthatsz, nem bátorság és tiszta erkölcs, hanem számító pénz- és hataloméhség, jól kitanult aljasság."
Ohh... Tiszta erkölcs
Ez a morális fáklya Ez erkölcsi világítótorny
A világon pénzéhes az csak Orbán és a bandája Mert egyébként csupa csupa tiszta erkölcsű Kalkuttai Terézanya Asziszi Szent Ferenc Soros György Joav Blum népesíti be a földet Na ebbe a tiszta erkölcs uralta világba rondított bele a pénzéhségével az Orbánbanda, de nem baj a bukásukkal majd helyreáll a tiszta erkölcs uralma és a farkas együtt legel a báránnyal
De jó lesz alig várom
hojojo | 2012. január 16. | 15:18:05
Sajnállak, kedves Bamberg.
Fenákel | 2012. január 16. | 15:08:26
valla | 2012. január 16. | 12:58:29
"Hát persze, ez a fő baja Paul Lendvainak, Charles Gatinak, Konrádnak, Olli Rehnnek és a többi hasonszőrűnek, többek között Lengyelnek, Kérinek, Bauernak, Hellernek."
Folytatnám a sort: Hilary Clinton, Mark Palmer, Barroso, Angela Merkel, Alain Juppé, a velencei bizottság, itthonról Mellár Tamás, Chikán Attila, Kopits György, Radnóti Sándor, Nádas Péter, micsoda névsor!!!
És a másik oldal? Buday Gyula, Selmeczi Gabriella, dajcstomi, valla... Háát... Kinek a pap, kinek a papné.
esperto | 2012. január 16. | 15:01:46
teszt (hogy így átmegy-e...)
wizes4 | 2012. január 16. | 14:45:25
valla | 2012. január 16. | 13:21:16
Nevetséges iylenekre hivatkozni amikor ez a hazug gazember Ország Vezér ezt tette:
-Hol van ez a manyup lopáshoz?
- Egykulcsos szja-t nem támogatom mert igazságtalan! 2010 ápr.
- Mindent megváltoztattunk a banktörvényebn ahogy kérték! 2012.
pedig becsempészték dec 30án a Simor mellé renedelhető górét, PSZAF-et.
Hazudni csak szépen,
ahogy fidesz meg a jégre,
csak úgy érdemes!
crusader | 2012. január 16. | 14:42:01
Orbánt a Fideszen belül utoljára a 94-es elvesztett választások után Wachsler Tamás válthatta volna le. Tamás egy úr, nem focin szocializálódott. A kollégista társak Orbánt választották, Wachslert többen elárulták. Így jártunk.
mellesleg | 2012. január 16. | 14:20:00
Jászit a keresztény-nemzeti kurzus a "gonosz szellemként", "éles eszű, de velejéig romlott, hazaáruló zsidóként" bélyegezte meg és Károlyi Mihály "első számú bűntársaként" emlegette.
mellesleg | 2012. január 16. | 14:15:24
Jászi Oszkár (Nagykároly, 1875. márc. 2. – Oberlin, USA, 1957. febr. 13.): író, politikus, egyetemi tanár, szociológus. Értelmiségi családból származott. A mo.-i polgári radikalizmus vezető alakja és teoretikusa. Egyetemi tanulmányait Bp.-en, majd Franciao.-ban és Angliában végezte. Ennek befejezése után a földművelésügyi minisztérium szolgálatába lépett, hivataláról azonban hamarosan lemondott. 1911-ben a kolozsvári egy.-en az alkotmánytan magántanárává képesítették. Jelentékeny publicisztikai tevékenységet fejtett ki, amelyben határozottan állást foglalt a nagybirtokrendszer, a klerikalizmus és a nemzetiségi elnyomás ellen, az általános választójog és a polgári demokratikus követelések teljesítése mellett.
Bamberg | 2012. január 16. | 14:07:09
Hűűűűű, ezt aztán jól megírtad lengyellászló! Ekkora baromságot régen olvastam. Azért még így is szerencsések lehettünk, hogy nem egy lengyellászló volt a miniszterelnökünk akkoriban. Az esetleg nem jutott a"nagytudású" szerző eszébe, hogy már akkor is voltak jászioszkárok, akik ugyanazt tették akkor, mint most ő?
albatros | 2012. január 16. | 14:03:42
Az előbbi hozzászólásom miért nem jelenhetett meg?
albatros | 2012. január 16. | 14:03:09
bnm,nbmn
fpetya | 2012. január 16. | 13:57:35
Egy AH monogrammú szobafestőt gondolnék hasonlónak, ha már párhuzamokat akarnál vonni. Ő került hatalomra populista hitegetéssel, ígért béremelést a munkásnak, olcsó munkaerőt a gyárosnak, békét a népnek, megrendelést a hadiipar mágnásainak, aztán a parlamenti diktatúrával teljhatalmát kiteljesítette és szította a nacionalista érzelmeket a végsőkig. Egyet remélek, hogy a párhuzam a következő vh. kiprovokálásáig nem jut el.
fpetya | 2012. január 16. | 13:50:03
Lengyel László értékelésével és következtetéseivel max. egyetértek, csak a végső konklúzióval nem álltam volna meg az EU-nál. Orbán éppúgy nincs tekintettel az ország daganatos állapotára, mint ahogy egy folyondár sincs tekintettel arra a fára, amely miatta elhal és készül földre zuhanni. Orbánnak is, a folyondárnak is egy a fontos: hogy a magasban legyen és módszere, hogy másokon felfutva, vérét szíva teszi ezt. És sajnos, a helyzet tarthatatlanságát se látja át jobban Orbán, mint a folyondár. A helyzet emiatt tragikus igazán.
timaios | 2012. január 16. | 13:45:56
Moderálási alapelvek- komment törölve -
timaios | 2012. január 16. | 13:43:04
Moderálási alapelvek- komment törölve -
fpetya | 2012. január 16. | 13:41:12
timaios | 2012. január 16. | 13:35:33
Nem volt lieblingem Kádár, de az ő nevében kikérem magamnak is ezt a pejoratív összehasonlítást: az öreg közismerten puritán életet élt. Nem volt tokaji nagybirtok, állami útépítésnél kedvezményezett udvari szállító a papa kőbányája, nem volt székház ügy, nem volt Kaya Ibrahim-ügy, nem csináltatott magáról filmet, könyvet, festményt állami pénzen és legfőképp nem döntötte nyomorba az ország szegényebbik felét.
lazus | 2012. január 16. | 13:36:13
Lengyelnek mar tobb irasa es "joslata" is bejott azzal ellentetben, amiket a kommentelok irogatnak.
1. Gyurcsany bukasa
2. Az Orbani gazdasagpolitika bukasa
timaios | 2012. január 16. | 13:35:33
Moderálási alapelvek- komment törölve -
timaios | 2012. január 16. | 13:24:16
Moderálási alapelvek- komment törölve -
mellesleg | 2012. január 16. | 13:07:31
valla | 2012. január 16. | 12:58:29Amiatt, hogy Orbán bátran védi a magyar érdekeket
Tudod valla, a sok erőlködésnek beszarás a vége. Orbán jó alaposan maga alá csinált, a bűz már egész Európát elárasztotta. Persze vannak akiknek maga a mennyország ez a trágyaszag. Szagolgasd csak szorgalmasan a Kedves Vezető kupacát.
nablakarát | 2012. január 16. | 13:05:28
"„Lovat, lovat. Országomat egy lóért.” A ló halott. Az ország él? Az ország él."
Én az utolsó mondatot így írtam volna:
„Lovat, lovat. Országomat egy lóért.” A ló halott. Az ország él. Az ország él?
ibi90 | 2012. január 16. | 13:02:44
valla | 2012. január 16. | 12:39:56
Lengyel az igazlátó, amikor nem kell látni:
"1944-ben a magyar elit, Horthy és csapata képtelennek bizonyult kiugrani és k....
A kettő között egyszerűen kimarad Gyurcsány és társai, Kuncze, Kóka, az igazi nemzetvesztők.
Ennyit Lengyel hitelességéről."
Azért az igazsághoz hozzátartozik, hogy - bár Gyurcsánnyal szemben tényleg sok jogos kritikát meg lehet fogalmazni, - Gyurcsány, Orbánhoz képest egy angol lord, kiváló hazafi, valamint igazmondó juhász is egyben.
És ezzel messze nem Gyurcsányt akartam dicsérni, ha értitek.
dunántúli | 2012. január 16. | 13:02:37
"Oh Lengyel László miért vagy te Lengyel László?”Miért vagy te egy jó tollu látnokként olyan sikertelen?
Könyvtáramban majd minden könyved megvan, írásaidat nagy figyelemmel olvasom, ám korábbi lelkesedésemet tönkrevágta az a sajnálatos felismerés, hogy az elmúlt húsz év alatt egyetlen jóslatod se jöttbe, vizionálásaid pedig meddő szócséplésnek bizonyultak.
Ha valaki a mai „Lenni, vagy nem lenni!”- kérdést ilyen történelmi párhuzamban vetíti elő, az bizony téves alapról indul. Ezért azután a következtetések is rosszak. Mint eddig mindig.
atengerimalac | 2012. január 16. | 12:59:09
Moderálási alapelvek- komment törölve -
balboa | 2012. január 16. | 12:56:01
mellesleg | 2012. január 16. | 11:48:07
A Stumpf már 1982-ben diplomázott, '83-'88 között volt a Bibó kollégium vezetője.
1983-ban nősült, akkor vette el Horváth István , akkori (III./III)belügyminiszter lányát.
Mondhatnánk úgy is, hogy családi megfigyelés alatt állott az a bizonyos forradalmár képző.
Tehát, legfeljebb jól kihasználja az akkor összegyűjtött információkat ....
Még mondja valaki, hogy nem él a múlt..
voxhumána | 2012. január 16. | 12:52:06
Teljesen egyetértek a cikkel. Orbán Viktornak mennie kell, de nem a Köztársasági Elnöki Palotába.
néró | 2012. január 16. | 12:49:40
Amíg egy ilyen vélemény megjelenhet és nem jár érte azonnali felkoncolás, addig kicsit túlzásnak tűnik a mai állapotokat 18-hoz vagy 45-höz hasonlítani. Számomra a magyar elitbe sajnos Lengyel László, és az általa fémjelzett irányzat is bele tartozik... És nem éppen felfelé húzza az átlagot. Úgyhogy László, keress egy lovat Te is, hátha még jut egy félszemű-sánta neked is...
saman | 2012. január 16. | 12:45:03
szokas szerin qwa jo LL
Fenákel | 2012. január 16. | 12:41:13
lescsi | 2012. január 16. | 11:56:17
József Attila nevét szádra ne vedd az ostobaságaid igazolására!
Inkább 2010 tavaszán tanulmányoztad volna a Költőt:
" Rab vagy, amíg a szíved lázad.
Úgy szabadulsz, ha kényedül
nem raksz magadnak olyan házat,
melybe háziúr települ."
Hát megszavaztuk magunknak a háziurat, most fizethetünk.
bizinol | 2012. január 16. | 12:36:15
Többek között LL is felelős az eladósodásért (pl. Medgyessy féle osztogatás stb.) Szégyellhetné magát!
tavi görény | 2012. január 16. | 12:33:09
Az a másik ló már csak nyeríteni tud majd. Ez a falnak szilajul rohanó legalább vágtázott, ha teljesen értelmetlenül is.
tusa | 2012. január 16. | 12:31:43
elsore | 2012. január 16. | 12:13:44
Tökéletes! Így gondolom magam is.
Hammada Patrol W | 2012. január 16. | 12:30:00
Kevercs | 2012. január 16. | 12:15:11
A Kacsinszki-ikrek majdnem pontosan két évig voltak hatalmon.
Qrbánnak még van nagyjából négy hónapja...
Nagyobb baj, hogy Lengyelországban első perctől fogva ott volt a polgri ellenzék. Magyarországon az ellenzéknek (LMP, MSZP, DK) ez idő alatt kellene magára találni.
Ahogy elnézem a személyi állományt, ez lesz a szűk keresztmetszet...
Több fényt! | 2012. január 16. | 12:27:07
"... sunyi és könyörtelen, ifjú hatalomtechnikusokra! ... Ezekre a múlt nélküli, semmiben se hívő, semmilyen gátlást nem ismerő, jókedvűen szabadrabló, tehetséges kalandorokra. A vezért rideg hasznosság szempontjából szemlélőkre.
A Lázárokra és Rogánokra."
Pontos leírás.
mellesleg | 2012. január 16. | 11:48:07
"Orbán Viktor, Áder János, Deutsch Tamás, Kövér László, Mráz Ágoston, Papcsák Ferenc, Rudi Zoltán, Simicska Lajos, Stumpf István, Szájer József, Vida Ildikó, Völner Pál,..."
A névsor alapján nehéz eldöndeni, merre volt az a kolesz: a Níluson innen vagy túl?
elsore | 2012. január 16. | 12:19:12
valla | 2012. január 16. | 12:12:23
Nem ártana már megint egy kis németek vezette Európa, ugye? Nem tanultok ti semmit... :((
Falatka | 2012. január 16. | 12:18:20
"7446" és a híres "varsoigyors" a tipikus, ezeréves műveletlen, tanulatlan magyar, akik miatt tartunk itt, ahol. Akiknek tahó fejénél Lengyel kisujja ezerszer többet ér.
különc | 2012. január 16. | 12:15:58
valla | 2012. január 16. | 12:12:23
Nem értem mit akarsz ezzel mondani
farcsika67 | 2012. január 16. | 12:15:43
az elmúlt hónapban 3 fogadásból kettőt megnyertem. azt mondtam az otp részvények megütik a 2800-at. után 240ft-os dollár árfolyamra fogadtam egy ebédért cserébe. ettem is szépen. a következő az, hogy az euró átüti a 350 ft-ot ha nem lesz kiegyezés februárig. szeretnék veszteni. az i-re a pontot a nemzeti bank lecsupaszítása teheti fel. akkor már tényleg csak a horoszkópok által ígért pénzben bízhat a magyar. mert utána csak a csupasz föld, és senki tartománya marad ebből az országból. egy kirekesztett, lerabolt, lenézett, kiutált nép, a civilizációból kiiratkozott csődtömeg amit már csak az idétlenség lendülete visz valamerre. ezért kéne már tenni valamit , tisztelt tv2. nem elsősorban magunkért. felelősséggel tartozunk gyermekeinkért és szerintem az ő jövőjüket nem kellene egy idétlen hatalom dorbézolásának oltárán feláldozni.
Kevercs | 2012. január 16. | 12:15:11
Lengyel László fenti előadása szerint az "ország" él. Szerintem meg lehet, hogy "tetszhalott". O.V. ezt a lengyelekkel nem tudta volna megcsinálni, mert pl. a megelőző időszak szélsőjobbos ideológiát hirdető lengyel testvérpárja is
csak ideig-óráig lehetett hatalmon, pedig a lengyel katolicizmus jóval erősebb, mint a mienk! Ébresztő értelmesebb jobb és balmagyarok !
autopia | 2012. január 16. | 12:13:54
Lescsi:
csinos elmeleted a selyemzsinorokrol igazaban csak Gyurcsanyra, es talan Berlusconira ervenyes.
Iveta Radicovát a belsö ellenzeke tette lehetetlenne, pl.a neked biztosan szimpatikos Fico-ek...
Papandreu nem vallalta a reformok veghezvitelet (mert tudta, hogy ahhoz naluk nagykoalicio szükseges)
Zapatero a szocialis problemakba bukott bele, de senki sem vadolta meg, hogy csalt vagy zsebre dolgozott volna. A lenyeg ugyanaz: ilyen sulyos reformokat csak egy ujonnan tartott valasztas altal adott felhatalmazassal lehet vaghezvinni.
Innen lathato mar, miert tudnak Orbanek megmaradni:
akkora többsegük van (meg mindig), ami egy nagykoalicora is eleg lenne. Így a sulyos es fajdalmas reformokat is veghez tudjak vinni. Es csinaljak is, persze nyilvan nem ugy, hogy a szocik vagy az SzDSz kenyelmesen vissza tudjanak jönni. Ezt sokan el is varjak tölük.
elsore | 2012. január 16. | 12:13:44
autopia | 2012. január 16. | 11:56:49
"Konkretan: 1918-ban, 1944-ben es (ezert irodott a cikk...) 2011-ben is volt egy olyan belsö ellenzek, akiknek a celjaik eleresere az egesz orszag elveszitese sem volt eleg nagy kockazat."
Hát ez pont fordítva volt. Ugyanis addig, amíg az ország helyzete reménytelenné nem vált, a jobboldal szorosan tartotta a gyeplőt. Aztán, amikor minden reménytelenné vált, a lovak közé dobta, elszelelt és a megoldást a baloldalra hagyta.
Először, a jobboldal által elveszített világháború után az ország fizikai megvédése volt a cél, ez nem sikerült, utána a jobboldal visszasétélt a hatalomba.
Másodszor 45 után, miután a jobboldal megint lenullázta az országot, az ország újjáépítése volt a baloldal feladata. Ez sikerült és a jobboldalnak most már 89-ig kellett várni, míg esélyt kapott visszamászni a hatalomba. Ez 201-re sikerült teljesen.
Harmadszor most dönti be a jobboldal az országot, csak ehhez már háború se kell. És mivel még nem szelelt el, reményt lát a hatalma megtartására. Itt tartunk most. A tények makacs dolgok és majd megint a népnek kell kivakarnia az országot a romokból.
tusa | 2012. január 16. | 12:08:53
1917-18, 1944. Bizony, bizony. És most megint. Ideje volna már szakítani az önzéssel, a széthúzással, a bosszúval, a dölyfös kevélységgel.
kundk | 2012. január 16. | 12:05:23
Élvezetes olvasni, de a valósághoz nincs sok köze. A drámai hangvétel indokolt, de ez a brigád mint római hérosz, mint shakespeare-i tragikus figurák, vagy akár Sztálin démonjai, enyhén szólva is felfújása, felmagasztosítása ennek a szánalmas és pitiáner galerinek.
különc | 2012. január 16. | 12:04:41
Hát az írás megállapításaival nem lehet vitatkozni.
Az önkény természete tényleg ilyen.Félelmetes szavak és hivatkozások és még vitatkozni sem lehet vele.
Sajnos minden megállapítása igaz és félő, hogy be is következi.
Amúgy meg nem érdemes foglalkozni a két tanulatlan butuskával (varsói és 7446), hiszen ők ilyesmiket nem olvastak, ezért sok mindent nem is értenek.
megvilágosodás | 2012. január 16. | 12:04:11
Moderálási alapelvek- komment törölve -
kuvik | 2012. január 16. | 11:59:02
varsoigyors | 2012. január 16. | 11:49:21
Mint tudjuk, a történelem ismétli önmagát.
takilacika | 2012. január 16. | 11:57:00
Na már ide is megjött varsoigyors meg 7446. Úgy látzik ott vannak minden kilóméterkőnél, ahol valaki kritizálni meri drága vezérüket. Érveik nincsenek, csak gyülőletük mindenkivel szemben, aki nem nyalja a vezér hátsóját. Lehet persze az itt megjent írásokat kritizálni, racionális érveket felhozni, de ők arra nem képesek, mivel elvakultak. Ehhez még az is hozzátartozik, hogy hiába olvassák, nem értik azt, ami a cikkben le van írva. Egyenként minden szó érthető, de nem áll nekik egybe, mert a szemük előtt és a fejükben lebegő narancsszínű köd nem engedi.
autopia | 2012. január 16. | 11:56:49
Kedves Lengyel Laszlo!
Sajnalatos dolog, ha egy magat törtenesznek (is)tarto, raadasul meg becsületes szemelyiseg a cel erdekeben elfelejtkezik tenyekröl.
Konkretan: 1918-ban, 1944-ben es (ezert irodott a cikk...) 2011-ben is volt egy olyan belsö ellenzek, akiknek a celjaik eleresere az egesz orszag elveszitese sem volt eleg nagy kockazat.
Az Ön altal emlitett szerbek, romanok, csehek a nemzetüknek sorsdöntö pillanataban felre trudtak tenni belsö ellenteteiket. Nalunk pedig az EU-s elnökseg nyilvanossagat vagy a gazdasagi valsag fenyegeteset is teljesen parterdekek ervenyesitesere probaljak felhasznalni.
Nekem sem szimpatikus Orban es a FIDESz hatalomkoncentracioja, de ennyi arulo között sajnos aligha tehetnek maskeppen. A gazdasagpolitikajuk talan a legkevesbe atpolitizalt, de az sem rosszabb, mint a "dicsö" elödöke volt.
Szamomra elegge jol latszik, hogy a magyar ellenzek demokraciát követelö szolamai meg mindig sokkal inkabb az elveszett hatalomrol szolnak. Arrol a hatalomrol, amit a sajat idejükben nem forditottak az orszag hasznara es ezert buktak olyan nagyot amekkora eddig a magyar törtenelemben nem volt.
lescsi | 2012. január 16. | 11:56:17
Selyemzsinór a kormányfőknek
Az EU kormányfőváltási nyomásgyakorlási mechanizmusa:
Elsőként Gyurcsány kapott selyemzsinórt 2009 tavaszán (2009 március 10-11.-én (Joaqín Almunia, Veres János pénzügyminiszter és Simor András MNB elnök) aláírták azokat a dokumentumokat, amelyek meghatározták azokat a feltételeket, amelynek szerint Gyurcsánynak menni kell)
2011-ben öten kaptak selyemzsinórt.
- Jeórjiosz Papandreu görög
- Silvio Berlusconi olasz
- Rodriguez Zapatero spanyol miniszterelnök, előrehozott választásba menekült.
- Iveta Radicová szlovák miniszterelnök asszony lemondott, választásokig ideiglenes kormányként működött.
- Orbán Viktor az ötödik, aki viszont nem veszi figyelembe a selyemzsinórt.
József Attila: HAZÁM
„adj magyarságot a magyarnak,
Hogy mi ne legyünk német (EU, IMF, stb.) gyarmat”
szupor | 2012. január 16. | 11:53:57
varsoigyors | 2012. január 16. | 11:49:21
"Lengyel leírásban könnyű egy MSZMP-s-MSZP-s hatalmi harc forgatókönyvére ráismerni".
Hogy ne mondhassam, miszerint Benned meg könnyű egy demagógra ráismerni, talán támaszd alá idézetekkel és magyarázatokkal azt, amit állítasz!
szupor | 2012. január 16. | 11:51:09
7446 | 2012. január 16. | 11:38:53
Hujjé! Megjött a 7446!
Hozzászólásából az nem derül ki, hogy mi az Lengyel László dolgozatában, amivel nem ért egyet, sőt, mi az amivel vitatkozik.
Az viszont kiderül ebből a hozzáadott érték nélküli kis szösszenetből, hogy ő azzal nem ért egyet, ha Lengyel László ír és publikál.
Miért is?
Úgy látom csak annyi, hogy
varsoigyors | 2012. január 16. | 11:49:21
Moderálási alapelvek- komment törölve -
mellesleg | 2012. január 16. | 11:48:07
Orbán Viktor, Áder János, Deutsch Tamás, Kövér László, Mráz Ágoston, Papcsák Ferenc, Rudi Zoltán, Simicska Lajos, Stumpf István, Szájer József, Vida Ildikó, Völner Pál,...
Lehet szemezgetni. A szakkollégiumban jól megbeszélték a dolgokat.
Hammada Patrol W | 2012. január 16. | 11:46:43
"Az elit azért elit, hogy népének ne rossz oldalát, ne hibás ösztöneit, eltorzult alkati sajátosságait erősítse..."
Orbánék vonatkozásában már a szóhasználat is abszurd.
7446 | 2012. január 16. | 11:38:53
Moderálási alapelvek- komment törölve -
|