kentersturz | 2012. február 1. | 06:58:18
Gyurcsány Ferenc a 2014-es országgyűlési választásokra a parlamentbe kerülési küszöböt nem egy-két százalékkal, hanem magabiztosan átlépő, stabil középpárttá szeretné tenni az általa irányított Demokratikus Koalíciót.
Gyurcsány Ferenc logikusnak nevezte azt a felvetést, hogy a Jobbikon kívüli ellenzéki pártok csak közvetlenül a következő parlamenti választás előtt lépjenek szövetségre.
http://www.demokratikuskoalicio.hu/index.php/2011-12-05-15-42-05/hirek/1567-gyurcsány-2014-re-stabil-középpárttá-szeretné-tenni-a-demokratikus-koalíciót
Középpárt építése? Összefogás csak közvetlenül a választások előtt? Mindezt a DEKÁ-n belül? Ezt most így hogy?
Iránytű | 2012. február 1. | 00:22:22
Amikor látom, hogy az MSZP Horváth Csabával és hasonló arcokkal vonulgat, mélységesen megértem az LMP vonakodását a nagy ellenzéki ölelkezéstől...
Bányász70 | 2012. február 1. | 00:15:09
Gondolom egy ilyen formácio nagyobb bizalmat élvezne, mint a volt
kormányzó pártok, akiknek csak egy céljuk van . vissza szerezni a
hatalmat.......
Bányász70 | 2012. február 1. | 00:09:49
VAN MÉG FORGATÓ KÖNYV!!!!! MI TÖRTÉNIK AKKOR, HA A SZOLIDARITÁS
" MEGVILÁGOSODIK " NEM KÉR A MSZP-böl és Gyurcsány párjából és
össze áll az LMP-VEL, mint tiszta még be-nem sározott FORMÁCIO´!!!
várom ehez füzödö gondolataitokat........
TÜNDERKERTI | 2012. január 31. | 23:54:00
Nem értem, ha az LMP annyira jelentékeny társaság, akkor miért vesztegetek annyi szót rájuk????????? vagy mégis attól féltek,hogy
a 3- millió tartozkodó szavazó´, esetleg úgy gondolja a 8-évig uralkodó´ társaságot nem akarja, a mostaniakat sem, hát jöjenek
olyanok akik még nem voltak!!!!! és ezért nem akarja, hogy a mellék-ajtokon vissza jöjenek a lejáratott " nokias dobozos DEMOKRATÁK"
Ha nem jön be nekik , akkor is , az 5% meg lesz, mert sokan értékelik ezt a tisztességes hozzá-állást.A TÖBBI MOZGALMAK OLDALÁN A LABDA, AZ LMP
akarják, vagy a szocialista pártot és a Gyurcsány pártját......
TÜNDERKERTI | 2012. január 31. | 23:49:05
Nem értem, ha az LMP annyira jelentékeny társaság, akkor miért vesztegetek annyi szót rájuk????????? vagy mégis attól féltek,hogy
a 3- millió tartozkodó szavazó´, esetleg úgy kondolja a 8-évig uralkodó´ társaságot nem akarja, a mostaniakat sem, hát jöjenek
olyanok akik még nem voltak!!!!! és ezért nem akarja, hogy a mellék-ajtokon vissza jöjenek a lejáratott " nokias dobozos DEMOKRATÁK"
Ha nem jön be nekik , akkor is , az 5% meg lesz, mert sokan értékelik ezt a tisztességes hozzá-állást....
vakablak | 2012. január 31. | 23:42:09
Emlékszünk a választásokat követő első fél évre; az LMP olyan gusztustalanul törleszkedett a Fidexhez és olyannyira gátlástalanul próbált vele smúzolni, hogy ezzel már akkor örökre elvesztette szalonképességét. A smúzolási hadművelet akkor ért véget, amikor nyilvánvalóvá vált, hogy hiába minden, a Fidex magasból tojik az LMP-re. Ha ez másképp lett volna, azaz ha a Fidex valamilyen okból előnyösnek tartotta volna az LMP törleszkedését, akkor ez a két párt most együtt turbékolna boldogan a felszámolt demokrácia és a leépített jogállam romjain. Az LMP tehát most csak azért és csak annyiban ellenzéki párt, amennyiben a Fidex beletörölte a lábát (egyébként jogosan).
Az LMP volna az, amelyik magáról azt képzeli, hogy szalonképessé tehet bárkit is? Ez egészen nevetséges.
régimérnök | 2012. január 31. | 22:37:48
elsore | 2012. január 31. | 20:57:51
Nem állunk jól. Egyetértek, nincs köztünk vita, ott sem látni egy magyar Adenauert, az árnyékát sem.
elsore | 2012. január 31. | 20:57:51
régimérnök | 2012. január 31. | 19:13:21
Baloldal van, csak hiteles képviselő pártja nincs. Mit csináljunk, ez jelenleg egy ilyen ország. De a jobboldalról is tudnék mesélni.
régimérnök | 2012. január 31. | 19:13:21
sansz
A rinyálást nem értem.
A narancsmezbe bújt volt MSZMP-sek "szavatosságára" is igaz ez!
Egy becsületes (szocdem) UERÓPAI baloldalra mindenképpen szükség lenne. Sajnos nem látszik a horizonton egy magyar Willi Brandt, vagy Helmut Schmidt, még az árnyékuk sem.
sansz | 2012. január 31. | 18:59:12
régimérnök | 2012. január 31. | 18:35:07
Két kérdésem van:
- Ha ez így van, akkor miért rinyáltok?
- A narancsmezbe bújt volt MSZMP-sek "szavatosságára" is igaz ez?
sansz | 2012. január 31. | 18:53:03
Iránytű | 2012. január 31. | 17:14:13
Senki nem vonta kétségbe az önállósághoz való jogotokat, de joguk van azoknak is véleményük elmondásához, lesajnálás és lehülyézés nélkül, akik nem mindenben vannak veletek azonos állásponton. A te szóhasználatoddal élve, az a „vicces” és szomorú is egyben, ahogyan te „lerendezed” az ellenzék összefogását sürgetőket azzal, hogy ezek csakis reszkető Gyurcsány fanok lehetnek. Hatalmas tévedésben vagy, de ehhez is jogod van! Lehet délibábokat kergetni, de az a formáció, amelyik nem hajlandó figyelembe venni a realitásokat, hogy a politika (különösen nálunk) nem széplelkek társasjátéka, az nemigen lesz a következő választáson számottevő tényező.
A mendemonda szerint a legutóbbi választások alkalmával a FIDESZ segített be az LMP-nek, hogy meglegyen a megfelelő számú kopogtatócédula. Nem tudom mennyire igaz, minden esetre érdekesen alakult időben a folyamat. A 4 milliós támogató tábor kérdésében talán emiatt is érdemes lenne egy kicsit szerényebbnek lenni.
régimérnök | 2012. január 31. | 18:35:07
Kedves NOL!
Úgy néz ki, hogy lehet ismét mezt váltani. Gondoljunk a „Világ proletárjai egyesüljetek” fejlécre akár, mint a volt NDK-s Neues Deutschland- nál a „Proletariär aller Länder vereinigt euch” jelszavára, majd a baloldali-, reform kommunista-, szociáldemokrata-, - liberális mezekre. Az MSZP és DK ideje lejárt, ebből nem lesz győzelem. Hiába tapadnak LMP-re, a civil mozgalmakra, nem kellenek (szinte) senkinek sem, Úgy látszik ez tragédia, még a végén csökken a példányszám.
amalfi | 2012. január 31. | 18:03:57
Iránytű | 2012. január 31. | 17:14:13
Természetes, hogy jogotok van önállónak lenni, nekünk meg jogunk van ahhoz, hogy nemtetszésünket fejezzük ki. Ezen kívül kifejezzük gyanúnkat egy esetleges háttéralku miatt, amit a Fidesszel köthettetek. Persze lehet, hogy nem volt semmi súgás, szimplán kirekesztők vagytok ti is. Akkor pedig maradjatok magatoknak, jogotok van hozzá.
podolin | 2012. január 31. | 17:55:50
Moderálási alapelvek- komment törölve -
sansz | 2012. január 31. | 17:44:04
marcotardelli | 2012. január 31. | 15:06:10
Olvasd el még egyszer a kommentemet! Ne magyarázz bele olyanokat amit nem mondtam! Az eljárásod a primitív!
fpetya | 2012. január 31. | 17:42:49
Azt hiszem, a zembereknek elege van az elhatárolódóktól, a nemzeti egységet megosztón hirdetőktől, azoktól, akiknek mindegy, hogy kokárda, narancs vagy "nemzeti"zés, csak jól lehessen látni, mennyire gyűlölik a "komenistákat". A zemberek nagyobb része tele van már hócipőileg Orbánnal, a nyugdíj, munkás és rokkant-védelemmel, Mekk Elek gazdaságpolitikájával, az oktatási hozzájárulással (ami véletlenül sem tandíj), a műtéti várósorok fizetős előzésével és azzal az primitív kettős beszéddel, amivel hol a külföldet, hol minket etetnek.
Ha az LMP nem akarja elzavarni ezt a kormányt, mert olyanokkal kellene összefogni, akiknek büdös a szája vagy nyakkendőt hordanak hétköznap is, akkor maradjon otthon, mert akkor nem sikerült megértenie a lényeget: ma nincs fontosabb cél, mint ezt a nemzetrontó, hazug kormányt elkergetni.
wizes4 | 2012. január 31. | 17:33:11
Helyes! Irány a fidesz és jobbikkal a paktum, a hatalom fontosabb az országnál. A szocik tényleg hülyék voltak, de a mostani hatalom aljas, s ha elődök nokiás dobozzal loptak ezek talicskával tolják ki a pénzt a kamionhoz és azzal szállítják a zsozsót a családnak, haveri körnek. Miért van hogy 100 milliárdok mennek a csókosok cégeinek?
Ilyet mutass a szocik idejéből!
Nem volt Simicskájuk.
2010-ben a hülyék és aljasok között lehetett választani. Az aljasság nyert.
Meg is van az eredménye:
Van egy világbajnok hazudozó minsizterelnökünk aki kinevezett egy csalót KElnöknek.
És lefelé sem jobb a helyzet.
Köszönöm, ezekből nem kérek!
Iránytű | 2012. január 31. | 17:14:13
Csak ismételni tudom: Mi, LMP-szimpatizánsok NEM akarjuk az MSZP és az SZDSZ dinoszauruszait visszasegíteni a hatalomba. Elég volt belőlük! Mi valóban újat akarunk. Mindenesetre vicces, hogy mennyire reszketnek itt a a 8 év elkótyavetyélőinek a hívei. Ti biztos már attól csúcsra juttok, ha Kovács Lászlót, Gyurcsány Ferit, Bauer Tamást, Szekeres Imrét vagy a ciántablettát ajánlgató Kunczét valahogy a hatalomba visszasegítitek. Röhej. Nem kérünk belőletek, elvtársak. Jogunk van önállónak lenni, nem pedig a ti kis ledarálandó csatlósotok.
sumpesz | 2012. január 31. | 16:11:33
Az LMP Jávorral és az idióta politikájával feltakart a fideszre és politikailag hulla lett. Csak idő kérdése és az LMP ad acta, ezt érdemlik !
Mars | 2012. január 31. | 15:43:53
Fenákel | 2012. január 31. | 15:29:11
Azt is írtam, -igaz, nem neked - hogy mindez függetlenűl attól, képes-e nyerni a közös ellenzéki jelölt, ill. pártlista vagy sem. Egy közös ellenzéki jelölt ellen, pláne a fideszes ellen a "szóló" lmp-s nem fog tudni nyerni, erre a fél vagyonomat rá merném tenni. Márpedig belátható, mi következik ebből: az lmp kívülállása - akár lesz kormányváltás akár nem - az a párt eltűnését eredményezheti. Abban viszont természetesen igazad van, hogy az lmp kívullálása a kormányváltás esélyét nagymértékben csökkenti. De ha csak azt nézzük, milyen sors vár az lmp-re a nemközösködésük miatt, - mivel a közös ellenzéki lista igenis föl fog állni a pesti bölcsészhad nélkűl is - a válasz egyértelmű: kár, hogy pont az lmp székházban ezt nem látják.
wizes4 | 2012. január 31. | 15:42:24
Jávor te hülyébb vagy mint a sokévi átlag!
Tegnap KOlgánál dadogtál, és hazudoztál, mondva csinált baromságokkal jöttél.
Megástad az LMP sírját!
Nem az a sikk ha a szocikat utáljátok, hanem ha az ország érdekében cselexetek.
Nem látni, sőt!
Fenákel | 2012. január 31. | 15:29:11
Mars | 2012. január 31. | 14:38:59
"Nem torpedózta meg, legföljebb az lmp ebből kívűl marad. "
Ha az LMP kívül marad, a kerekasztal pártoldala kétség kívül csonka lesz. Nem csak arról a 6-9%-ról van szó (az MSZP-s 16-20%-hoz, meg a DK 3-5%-ához, esetleg a 4K! <1%-ához képest,) bár az aktív ellenzéki szavazók 1/3-a, 2/5-e nem elhanyagolható. De az LMP bojkottja távol tarthatja az ellenzéki összefogástól azokat a kiábrándult szavazókat, akik 2010-ben nem voltak hajlandók az MSZP-re voksolni, és ezért vagy a Fideszt választották, vagy el se mentek. És még ha az LMP-re szavaztak is akkor, most ezt az egységbontó, ezzel objektíve a Fidesz érdekét szolgáló pártot nem fogja választani, de a szocikra és a DK-ra sem szavaz, tehát ott van, ahol a part szakad. (Vagy a párt...)
Szóval azt akarom mondani, hogy rosszul taktikázik az LMP, és könnyen ráfizethet. A végén a Szolidaritás önálló választási párttá fog válni, és letarolja a most nem választó 55% nagy részét, de még azokat is, akik csak jobb híján szavaztak az LMP-re. Jávorék meg kaparhatnak, hogy egyáltalán bejutnak-e.
marcotardelli | 2012. január 31. | 15:06:10
sansz | 2012. január 31. | 13:56:13
"úgy látom, te kevered a szezont a fazonnal; az „Aki nincs velünk az ellenünk van!” Rákosiék jelszava volt!"
Nem keverek semmit, jól tudom kinek volt a jelszava a citált mondat.
Pont illik azokra akik meghatározzák, ki a demokrata, ki nem, és akik képtelenek felfogni, hogy a magyar emberek döntő többsége ugyanúgy rühelli Gyurcsányt és az MSZP-t, mint a Fideszt. Ezek az emberek sulykolják unalomig, hogy aki nem tart velük, az Orbán (értsd még a megtestesült gonosz) szekerét tolja, ergo ellenük van. Szóval ez a végtelenül lebutított, primitív szemléletmód annyira analóg az idézett jelszóval, hogy sikít.
És nem az LMP miatt nem lehet beszélni a mindennapokat megkeserítő, balfék kormányzati munkáról, hanem a balib sajtó miatt, akik hónapok óta azzal gyilkolják az összes LMP-s képviselőt, hogy ugyan mi a búbánatért nem hajlandóak belebújni Gyurcsány s.ggébe.
Hammada Patrol W | 2012. január 31. | 14:53:03
"Jávor: senkit nem tehetünk szalonképessé"
De azért fütyiszes barátaitoknak egy kis segítséget adni a következő választásokra adni csak szabad... vagy az is tilos? Nem volna szép, ha nem húznak ki titeket a szrból néhány ezer ajánlócédulával, akkor most a szadesz és a madöf mellett megpihenve alulról szagoljátok a parlamenti lépcsőket...
Mars | 2012. január 31. | 14:46:05
iiii | 2012. január 31. | 12:29:49
Nincs szükség a befeketítésre, az lmp saját magát tünteti el, ha nem ismeri föl a közös ellenzéki föllépés jelentőségét. Egy, a Fidesszel szembeállított közös ellenzéki jelölt, ill. pártlista ellen az lmp-nek borítékolhatóan semmi esélye. Kiesnek a Parlamentből és kész, függetlenűl attól, hogy a közös ellenzéki jelöltek győzni tudnak-e vagy sem. Én nem fogok könnyeket hullatni értük az szent.
Mars | 2012. január 31. | 14:38:59
Fenákel | 2012. január 31. | 13:21:27
Nem torpedózta meg, legföljebb az lmp ebből kívűl marad.
Mars | 2012. január 31. | 14:35:21
Kit nem akar/tud szalonképess tenni az lmp? Kis hülye, alig 8%-on álltok, vegyétek már észre! A fellengzős mentalitásból nagyon nem ártana visszavenni.
néró | 2012. január 31. | 14:19:12
sansz | 2012. január 31. | 13:49:40
Szerinted a gyengébb akar(hatna) dörgölőzni az erőshöz, szerintem pedig a mocskos a tisztához... Nézőpont kérdése, ki mint látja az elmúlt éveket... Az mszp pedig bárki hátán vissza akar mászni a hatalmoba, és ebbe a bárkibe az lmp is bele tartozik.
sansz | 2012. január 31. | 13:56:13
marcotardelli | 2012. január 31. | 11:49:03
Nem a címkék, jelszak, jelmondatok a döntőek, hanem a tettek és hogy ezek a tettek kinek/kiknek az érdekeit szolgálják. A jelenlegi helyzetben, amikor az ellenzéki tömörülések, pártok nem az együttműködés minimális alapjait keresik, hanem a különbözőségeiket, csak a regnáló hatalom fennmaradását segítik elő. Kinek az érdeke is pl. hogy így óhatatlanul kevesebb szó esik a januári fizetések csökkenéséről, az üzemanyagárak csúcson járatásáról, a bevezetett baleseti adóról, a 4 napos matrica kivezetéséről, a budapesti útdíj tervezett bevezetéséről? Nem ezt kéne nyomatni minden „csövön”?
Egyébként a jelszakra vissza térve, úgy látom, te kevered a szezont a fazonnal; az „Aki nincs velünk az ellenünk van!” Rákosiék jelszava volt! Kádáréké „Aki nincs ellenünk, az velünk van!”, míg a FIDESZ-é, gyakorlata szerint, „Aki nincs velünk, az nincs is!” Döntsd el, melyik szimpatikusabb!
sansz | 2012. január 31. | 13:49:40
néró | 2012. január 31. | 13:10:44
Hát ezen röhögnöm kell; hogy az MSZP-sek az LMP hátán akarnak visszamászni a hatalomba? Dörgölőzni (mint ahogy írod)csak az erősebbhez szokás, nincs itt valami ellentmondás? Itt a minimális együttműködés alapjairól kellene beszélni és nem vádaskodni, frázisokat, jelszavakat pufogtatni!
sansz | 2012. január 31. | 13:31:27
Fenákel | 2012. január 31. | 13:21:27
Kinek is szolgálja az érdekét az Ellenzéki Kerekasztal megtorpedózása? Azt meg ne mondja senki, hogy az LMP-sek ezt ne tudnák!
Fenákel | 2012. január 31. | 13:21:27
Jávor és pártja nem kíván szalonképessé tenni nála kétszer nagyobb pártokat. Viszont szívesen szövetkezne olyan civil mozgalmakkal, mint a Szolidaritás, amely sok tízezer embert képes az utcára vinni, és amely alig négy hónap alatt országos aktivistahálózatot bírt kiépíteni. Csak hát a nagy szövetkezést azzal kezdte, hogy megtorpedózta Kónya Péterék - szerintem történelmi jelentőségű - kezdeményezését, az Ellenzéki Kerekasztalt. Így nem fog menni.
Ha rosszindulatú volnék, azt mondanám, az LMP így akarja ellehetetleníteni a konkurensnek tekintett Szolidaritást. De nem vagyok rosszindulatú, ezért azt mondom: ez a sok jó szándékú (hova is vezet az avval kikövezett út?) és okos fiatalember nem tud megszabadulni eredendő előítéleteitől és korlátoltságaitól, és azt kockáztatja, hogy saját szalonképességét veszíti így el.
néró | 2012. január 31. | 13:10:44
Korrekt. Az mszp-dk-sok most kicsit mérgesek, hiányzik nekik a hatalom, az lmp hátán szívesen visszamásznának... A választók eldöntik, hogy fideszorbán, mszp-dkgyurcsány vagy lmp. Kár őket azért szapulni, mert nem dörgölőznek a komcsikhoz. Sztem soha sem ígérték, hogy összeállnának a szocikkal, tehát ezt nem kérheti számon rajtuk senki. Ha eljön az idő, a feltétlenül kormánytváltó választók pedig mérlegelhetik, ki rendelkezik biztosan a célnak megfelelő potenciállal.
wagabond53 | 2012. január 31. | 13:01:03
Iránytű | 2012. január 31. | 12:35:45
Ostoba te vagy és remélem pártocskád is a történelem szemétdombján végzi!
ruszt | 2012. január 31. | 12:49:45
Iránytű | 2012. január 31. | 12:35:45
iiii | 2012. január 31. | 12:29:49
"Nem érdemes bosszankodni ezen kommentelők miatt. Sok ostoba, nosztaligiás vén ex-komcsi vénember ír ide..."
Ez a tipikus LMP-s stílus, vagy egy újabb innováció? Az ide író LMP szimpatizánsoktól eddig még egyetlen valamire való érvet sem olvastam azt alátámasztandó, hogy milyen politikai stratégia mentén fogja növelni a pártjuk a támogatottságát. Már azon kívül, amit eddig csináltak és szemmel láthatóan nem működik.
wagabond53 | 2012. január 31. | 12:46:48
Iránytű | 2012. január 31. | 12:33:50
Mert az LMP nem ekézte egyfolytában az MSZP-t?!Ki is védte Orbán Viktort?Tán csak nem Schiffer?
greg | 2012. január 31. | 12:36:48
Az LMP nem kér egy majdani, szinte biztosnak tűnő kormánykoalícióból, helyette egymaga akarja legyőzni a Fideszt, s egyben gyengíteni akarja saját, a parlamentből történő biztos kibukásával a majdani kormánypártokat.
Felelőtlen és cinikus magatartás, és remélhetőleg a választópolgárok is átlátják ezt és az LMP az SzDSz sorsára jut.
Akik bejuttaták őket a parlamentbe simán kiszavazzák őket a legközelebbi alkalommal, akkor már késő lesz a kerekasztalhoz visszakéredzkedni.
Iránytű | 2012. január 31. | 12:35:45
iiii | 2012. január 31. | 12:29:49
Nem érdemes bosszankodni ezen kommentelők miatt. Sok ostoba, nosztaligiás vén ex-komcsi vénember ír ide...
Iránytű | 2012. január 31. | 12:33:50
Az LMP választási kudarcát károgta 2010-ben is Mesterházy és az egész MSZP-s pereputty. Milyen hangosan nyüszítettek! Mégsem lett igazuk! Teljes mértékben igaza van az LMP-nek. Olyan réteget képviselnek, akik úgy gondoljkák, hogy bár Fidesznek „mennie kell”, nehogy már a régi arcocskák surranjanak vissza a hatalomba. Én komolyan nem értek a kedves kommentelőket: Az MSZP és a DK lejáratódott, kompromittálódott dinoszaurusz-arcai olyan kedvesek és megbízhatók önöknek? Azért legyünk már őszinték és becsületesek: az a bizonyos „nyolc év” valóban vacak volt, a nagy elcseszés időszaka volt. Mi a francnak kellene ismét rájuk bízni az ország slusszkulcsát. Ha az LMP belemenne ebbe a kompromisszumba, azonnal elveszítené sok-sok (potenciális) támogatóját.
iiii | 2012. január 31. | 12:29:49
Egy korrekt cikk egy korrekt emberrel. A ballibes fröcsögőket arra kérem, olvassák el még egyszer Jávor válaszait, benne van minden, amire kíváncsiak.
wagabond: Tévedés, múlt év eleje óta folyamatos a növekedés, jelenleg inkább 9% (pl. Tárki). Ugyanezt üzenem dr. w-nek is, bolha ügyben. 400 ezer embert bolhának nevezni, ehhez kell némi elvakultság.
Méghogy az LMP nem akarja a Fideszt leváltani??? Hol él maga? Akkor ki láncolta magát a parlamenthez? Ki tüntetett jánuár 2-án? Ki hirdetett Új Ellenállást? Elment a józan esze.
Zsákos Frodó és mások: ember, éppen hogy Kálmán Olga rugózott ezen és nem Jávor. Elhiheted, hogy nem erről szeretne nyilatkozni állandóan, de baloldali média (élükön Bolgár úrral) kizárólag ezt szajkózza folyamatosan.
Amarillisz: az LMP bejutásának befeketítése minden oldalon közkedvelt téma. Nyilván így kell szövetségeseket gyűjteni, hogy mindenféle megalapozott tény nélkül gyanúsítgatjuk. Egyetlen olyan eset nincs, ahol az LMP-vel céduláival kapcsolatban bármilyen visszaélés felmerült volna. Ha tud ilyenről, elő vele, ha nem, akkor fogja be a száját. A 7.5% utólag is egyértelműen igazolja, hogy nem véletlenül tudták összeszedni a cédulákat.
Elmondanám, hogy az LMP tagságának többsége vidéki, sok vidéki városban aktívak, például Pécsen, Veszprémben, Szegeden, Sopronban, stb. Ha nem hiszi, nézegesse az LMP honlapját. Nyilván erősödni kell, ez meg is fog történni.
Amarillisz | 2012. január 31. | 12:15:08
Amarillisz | 2012. január 31. | 11:59:21
Most, utólag, elolvastam a kommenteket, és örömmel látom, hogy nem vagyok egyedül, mások is látják azt, amit én.
Azért írtam rögtön a riport olvasása után, mert kihúzták nálam a gyufát sokadszorra is.
dr.w | 2012. január 31. | 12:14:00
Köhög a bolha! Tök röhejes.
wagabond53 | 2012. január 31. | 12:12:26
pikemen | 2012. január 31. | 11:57:44
Ez a siker semmiben nem látszik meg. Az egyszerű választónak meg az jön le, hogy eszük ágában sincs a Fideszt leváltani.
wagabond53 | 2012. január 31. | 12:11:18
pikemen | 2012. január 31. | 11:57:44
LMP= 7-8% körül mozog a 2010-s választások óta egy centit nem haladt előre.
Zsákos Frodo | 2012. január 31. | 12:10:09
Jávor Benedek szánalmas volt a Kálmán Olga műsorában. Rugózott a 2006- os események körül azonban a konkrét kritikáját, mondandóját nem tudta előadni.Idáig szimpatizáltam az LMP- vel, de innentől kezdve oda teszem ahova való!
wagabond53 | 2012. január 31. | 12:07:11
pikemen | 2012. január 31. | 11:57:44
Ez a siker semmiben nem látszik meg. Az egyszerű választónak meg az jön le, hogy eszük ágában sincs a Fideszt leváltani.
Amarillisz | 2012. január 31. | 11:59:21
Minek köhög a bolha, mikor tüdeje nincsen?
Először is az a "szeplőtelen fogantatás", a parlamentbe jutás is foltos!!!
A fityesztől kapták a kopogtatócédulákat, s ezt azóta sikerült is nekik meghálálni. Hőn szeretett nacsalnyikuk, Schifferke, Gyurcsányon kívül nem talált feljelentenivaló mutyistát, már ez is sokatmondó.
Méghogy ők a parlamentben hitelesek és színvonalasak!? Pl. mennyi kárt okoztak a plázastoppal. Kiszámolták már?
Kár magukat abba a tévhitbe ringatni, hogy majd ők fogják, hogy egyáltalán ők szabhatják meg, hogy Gyurcsány, a DK, és a szocik rehabilitáltassanak.
Tetszik nekem, hogy a széljobb legfőbb szövetségesei a "szemkilövető Gyurcsány " mantrában. Nem hiába sipákoltak a kurucosok, amikor Schiffer legfőbb szövetségesük lemondott:
„MILYEN SÖTÉT, ALJAS JÁTSZMÁK ÁLLNAK SCHIFFER LEMONDÁSA MÖGÖTT?"
http://varanus.blog.hu/2012/01/15/a_szelsojobb_siratja_schiffer_andrast
Megsúgom nekik, (mert úgy látszik, erről fogalmuk sincs) hogy vidéken még a nevüket se nagyon ismerik. És nem elég a pesti aszfalton legénykedni, ha egyedül akarnak a fityesz leváltója lenni, és a hezitálókat megszerezni.
Amúgy az egész társaság egy színtelen, szagtalan unalmas csipet-csapat. Kell még nekik ágaskodni, ha Gyurcsánynak csak a bokájáig is szeretnének felérni.(talán ezért is választották ők is a legfőbb ellenségnek, akárcsak a Jobbik. Ebben is megegyeznek.)
pikemen | 2012. január 31. | 11:57:44
Bár így elsőre úgy tűnik, mintha megnőtt volna az arca az LMP-nek, dehát az eddigi inkább sikeresnek mondható önálló politikájuk őket igazolja... Majd meglátjuk...
ezredes35 | 2012. január 31. | 11:53:18
Jávor Úr! Ön nagy tévedésben van. Gyurcsány nem az egész párt,csak egy tagja. És korábban sem Ő volt az MSZP. A pártot
annak tagjai, követői adják. Ha Ön ezeket kizárja,akkor nagy
tévedésben van. Most nem az MSZP vagy a DK-ról van szó.
Ha Ön és társai ezt nem akarják megérteni,sajnálnom kel Önöket.Ha többet tartózkodna nyugdijasok között rögtön más
lenne a véleménye. Mi a változást akarjuk,nem egy párt kizárólagos hatalmát. A magyar társadalom egységes 2/3,vagy
4/3összefogását akarjuk látni. ÉBRESZTŐ!!
marcotardelli | 2012. január 31. | 11:49:03
nemmondomel | 2012. január 31. | 11:36:22
Azt már régen tudjuk, hogy Kálmán Olgáék számára csak az a beszéd egyenes, ami a ballib oldal szemszögéből egyenes.
A többi nem egyenes.
Ugyanaz, mint a demokrata nem demokrata marhaság.
Aki nincs velünk az ellenünk van.
Az LMP elutasítja az MSZP-meg a DK-t vagy mit, ebből következőleg nem is lehet más, mint fideszbérenc, meg hrmgrrrrhrrrrggrrr.
Egy csövön keresztül nézve biztos így van.
marcotardelli | 2012. január 31. | 11:41:46
orbital | 2012. január 31. | 11:31:16
Csak nem azt akarod mondani, hogy aki nincs az MSZP mellett, az nem demokrata?
Hát nem vetted még észre, hogy a Gyucsány-féle egylet már régen lestoppolta magának a majdmimegmondjukhogykiademokrata szerepet?
wagabond53 | 2012. január 31. | 11:40:24
A tegnapi(Jávor-ATV-Kálmán) 2006-os mantrából azért kimaradt a Gönczöl-bizottság felállítása, tehát nem igaz , hogy a következmény egyedül a rendőri vezetők elismerése volt.
http://www.gonczolbizottsag.gov.hu/jelentes/gonczolbizottsag_jelentes.pdf
nemmondomel | 2012. január 31. | 11:36:22
Az LMP kiáll azon elvek mellett, amikek mentén a párt a létrejött. Ezt hívják következetességnek, és ez a mai politikában dicséretes és számomra szimpatikus cselekedet! Köpönyegforgatást már láttunk sokat. Gondoltam, hogy ez nem fog tetszeni a balliberális oldalnak, mert jelenleg az ő érdekeik mást diktálnának. Az azonban meglep, hogy mekkora ellenszenvet vált ki a dolog, és már-már a vicces kategóriát képviselte tegnap Kálmán Olga, mennyire nem akarta megérteni az egyenes beszédet.
latyek | 2012. január 31. | 11:32:24
Az LMP szalonképes -sőt -szalonképes mosolytfakasztó-lásd.-Sólyom gyermekei és az Ő Sólyom alkotmánya és néhai elnök úr mostani helyzete gyermekeivel!A családnak luxuslakás-kettő- ennyi.Arany János - Az elveszett alkotmány- vígeposz!Ma tragikomédia-ennyi.
orbital | 2012. január 31. | 11:31:16
Normális ez?? Itt nem lehet és kell válogatni! Aki demokrata és le akarja váltani a fideszt, annak az MSZP mellett a helye!!!
joci0504 | 2012. január 31. | 11:21:32
Igaz lehet az a vélekedés, hogy az LMP a fidesz udvari ellenzéke, egyszersmind Sólyom László gyermeke! Időközi választáson a II kerületbeni szereplésükből vonhattak volna le reális következtetéseket, de nem ezt tették.2014-ben már késő lesz bárhová is sündörögni!
dvhr | 2012. január 31. | 11:19:13
Oszinten szolva nagy szerencse, hogy a masodik vilaghaboru hatalmai nem ugy viselkedtek mint az LMP: a Szovjetunio nem all szoba Angliaval az intervencio miatt, Anglia nem akarja szalonkepesse tenni az illegalisan elszakadt gyarmatokat, az USA megtamadja Franciaorszagot az eros szoszok es martasok miatt.
weiner | 2012. január 31. | 11:14:55
Az LMP abszolút mértékben hozza azt a formáját, amit Sólyom elnök megválasztása idején a vezetői kialakítottak számára. A parlamentben elkövetett Orbán-ellenes retorika csak a választók megtévesztését szolgálta. A cél világos: felkészülés a Fidesz potenciális koalíciós partnerének szerepére vagy ha ez nem megy, akkor 2-3 százaléknyi szavazó elvonásával segíteni a Fidesz győzelmét. Ezt kéri a szponzor, megcsinálják, mert ez egy Pozsonyi úti szalonképes társaság, nem a Torgyán Bubi, aki megbízhatatlan újpesti paraszt volt.
napéj | 2012. január 31. | 11:13:16
Belenéztem néhány cikk hozzászólásaiba, az eredmény töredéke a következő:Gyurcsány Ferencet/akit egyébként nem kedvelek/bunkónak, hülyének, kukába valónak, vérkorrupt hazugnak, pszichiátriai intézetbe valónak, stb.stb. titulálták.Moderátor? Sehol.Nekem,aki laikus hozzászólóként egy pártról írok, milyennek látom, semmiféle durvasággal a szövegben, a véleményemet a moderátor kitörli.Hogy van ez? Áttévedtem volna a M.Hírlap vagy a M.Nemzet vadászterületére?
sansz | 2012. január 31. | 11:07:25
nemmondomel | 2012. január 31. | 10:33:00
Következetesség??? Én ezt pont fordítva látom! Nemrég még a Jobbikkal való összefogás lehetőségéről beszéltek! Vagy ők szalonképesek? Az emberek aszerint ítélik meg a történéseket, hogy azok kinek az érdekeit szolgálják. Én éppen itt látom a legnagyobb ellentmondást, az LMP szavai és tettei között. Arra már rájöhettek volna, hogy egyszerre „örömködni” és szűznek is maradni” nem megy.
Kinek is jó ez a helyzet? Addig, amíg az ellenzéki pártok a másiktól való különbözőségeket keresik és nem azon közös nevezőket, értékeket, amelyek mentén az ország érdekében együtt tudnának működni, addig a FIDESZ azt csinál az emberekkel, amit akar. Az ellenzéki pártok meg civakodhatnak egymással.
oldfish | 2012. január 31. | 10:51:32
Ha ez a pár kriptofideszes okosfiú nem riszálja magát a mostanihoz nagyon hasonlóan a választáskor, akkor nem lenne kétharmad. Programjuk (nekik is) egy vicc, antikapitalista zagyvalék. Le se kell őket ....ni.
napéj | 2012. január 31. | 10:51:31
Aha, tehát az a probléma, hogy megírom, az LMP-t milyen pártnak tartom, és mit gondolok arról, kivel szimpatizál.Ez , ami itt most történik, ez kifejezetten az uralkodó párt stílusa. Éljen a cenzúra!
napéj | 2012. január 31. | 10:48:24
Moderálási alapelvek- moderált komment -
Vlmlyk frmz krdz, mrt kll flhbrdn zn, kpvslk szbllnk gymssl/pl.Schffr ndrs Jbbkskkl/?Nm z bj, hnm z, hgy Jbbk z gytln prt, mly brtyz prtnr z LMP-nk, mkzbn dmkrcrl s lht ms pltkrl mslnk.z LMP gy jbbldl prt, mlyk szlsjbbl szmptzl.Szrssk zrt?
napéj | 2012. január 31. | 10:42:47
Elolvastam a moderálási alapelveket, semmiféle alapja nincs a moderációnak.Kérem, olvassa el újra, és gondolkodjon el ezen a nagyon durva, és eddig elképzelhetetlen cenzúrán!
latyek | 2012. január 31. | 10:42:36
Nem igaz- az LMP -ha mindaz igaz amit pl. primadonnájuk előadott - és én/ballib oldal/ élvezettel hallgattam-az alkotmányról-akkor Cohn Bendit egy szelid madöfös szalontárs
teniszke | 2012. január 31. | 10:38:50
A helyzet az LMP számára amolyan "így se volt jó, úgy sem lenne jó", mi is lenne a jó? Hát kivárnak és taktikáznak...
Azt pontosan érzik, hogy a hibát hibára halmozó, felelőtlen és nyomulós Fidesszel nem bútorozhatnak össze, mert azzal nekik annyi. Ugyanilyen jól látják azt is, hogy EZZEL az MSZP-vel és DK-val, amelyeket ilyen hiteltelen, a társadalom (s persze a szavazóik) szemében erősen taszító arcok jelenítenek meg, összeállni (lett légyen az ok bármilyen magasztos) önmaguk azonnali halálos ítélete, s ehhez a nemes önfeláldozáshoz nemigen fűlik a foguk. Jöjjön hát az új jelszó : mi magunk mozgósítunk, akár az utcán, ha kell, mögénk azzal a négymilliós hallgató tömeggel! Hát, az LMP ehhez nagyon nokedli, ez elég bizonytalannak tűnik, gyerekek...
napéj | 2012. január 31. | 10:38:28
Mi történt, kedves elromlott moderátor? Semmi illetlenséget nem írtam, mi történik itt????
napéj | 2012. január 31. | 10:36:58
Moderálási alapelvek- moderált komment -
Vlmlyk frmz zt krdz, mrt kll flhbrdn zn, hgy kpvslk szbllnk gymssl/pl.Schffr ndrs Jbbkskkl/?
Nm z bj, hnm z, hgy Jbbk z gytln brtyz prtnr z LMP-sknk, kk dmkrcrl s pltk mgvltztthtsgrl mslnk.z, hgy skmmnst flfgs vln z fjt, mr Kdr Jns cflt:k nncs llnnk, vlnk vn.gy dmkrtks prtnk Jbbk "lln vn", rg: z LMP gy lyn jbbldl prt, mlyk szlsjbbl szmptzl.Szrssk kt zrt?
nemmondomel | 2012. január 31. | 10:33:00
Az LMP kiáll azon elvek mellett, amikek mentén a párt a létrejött. Ezt hívják következetességnek, és ez a mai politikában dicséretes és számomra szimpatikus cselekedet! Köpönyegforgatást már láttunk sokat. Gondoltam, hogy ez nem fog tetszeni a balliberális oldalnak, mert jelenleg az ő érdekeik mást diktálnának. Az azonban meglep, hogy mekkora ellenszenvet vált ki a dolog, és már-már a vicces kategóriát képviselte tegnap Kálmán Olga, mennyire nem akarta megérteni az egyenes beszédet.
marcotardelli | 2012. január 31. | 10:32:33
kimitake | 2012. január 31. | 08:38:30
Igen, ebben van valami.
Ha valóban olyan karakteres, tökös párt akarnak lenni, ahogy az leszűrhető a mondandókból, akkor tessen határozott véleményeket, célokat, alapelveket meghatározni. És akkor majd eldönti a kedves választó, hogy most ez hal vagy hús vagy mifene.
Például ki kell jelenteni, hogy ezekkel (MSZP, DK) soha, semmilyen formában, sehol és kész. Világos beszéd lenne, számomra teljességgel érthető is, hiszen az ő tagadásukból nőtt ki az LMP ha jól emlékszem és nem történt semmi, ami miatt sutba kellene dobniuk az elveiket.
De nem, ők még lebegtetnek. Hogy majd 2014-ben meglátjuk, meg blabla.
Ez így vékony lesz, ebből nem lesz 40 ezer szavazó sem, nemhogy 4 millió.
sansz | 2012. január 31. | 10:27:17
Ejnye Jávor úr!
Úgy tűnik, a ti esetetekben is azt kell nézni, hogy mit tesztek és nem azt, hogy mit mondtok! Így hogyan lesztek hitelesek? Így baj lesz a saját szalonképességetekkel is már a politikai életpályátok elején! Az ilyen politizálással éppen azok malmára hajtjátok a vizet, akik ellen - szavaitok szerint - fel akartok lépni. Ez, amit most csináltok, a "merjünk nagyot álmodni" kategóriába tartozik és annyira hasonlít "bölcs vezérünk" mentalitására. Talán véletlen? Azoknak lesz igazuk, akik szerint az LMP nem más, mint a FIDESZ "szatellitje"? A párt arculata, karaktere hol van? Nemrég még a Jobbik-kal is össze akartatok fogni!
Pixy | 2012. január 31. | 10:10:59
csataval | 2012. január 31. | 08:56:20
Dehogy akarja leváltani a Fideszt. A KDNP helyére igyekszik.
Borszívóügynök | 2012. január 31. | 09:57:44
Kedves Jávor úr!
Tisztesség nélkül, még lehet a politikai pályán boldogulni, de pragmatizmus nélkül NEM!
Ez - több mint bűn: ez HIBA!
gregorik | 2012. január 31. | 09:53:53
Jávorral is főleg az a gond, ami Schifferrel, hogy nem karizmatikus vezetőalkat; kéne egy LMP-s Gyurcsány, aki felhúzza a pártot és kiváló a kiállása.
earendil | 2012. január 31. | 09:39:51
Tényleg, az SZDSZ-nek is úgy bejött, hogy összefogott az MSZP-vel, feltétlenül ezt kellene tennie minden pártnak!
elsore | 2012. január 31. | 09:38:52
kimitake | 2012. január 31. | 08:38:30
"Ügyes ..."
Sose gondoltam volna, hogy egyszer egyet fogunk érteni... :))
A FIDESZ másik kísérőholdja.
talán56 | 2012. január 31. | 09:38:13
Ha nem fogössze az ország ellenzéke akkor nemtudja leváltani a kormány,mert a fityisz a hiszéken embereket megtudja mozgatni.Meg lehet álapodni,hogy a parlamenti választás erdeménye fügvényében az ellenzék olyan álláspontra usson,hogy a parlamentben (remélhetőleg)töbségben vannak akkor olyan meg állapodást kössenek,hogy a jelenlegi törvényeketa lehető legrövidebb idő alatt megváltoztatni és olyan megállapodást kötni,hogy utánna feloszlatják a parlamentet és új választás írnak ki ahol mindenki meg méreti magát,mert ha ezt nem teszik meg orbán tényleg bebetonozza magát húsz évre.
ruszt | 2012. január 31. | 09:04:38
Érdekes, hogy az LMP nem tud túllendülni azon, hogy az utolsó pillanatig nem kötelezi el magát. Pedig ez nem bridzs, ahol érdemes a döntést az utolsó lehetséges pillanatig halogatni, hátha kiderül, nem is kell dönteni. A politikában ez nem így van. Ha arra számítanak, hogy a választások 2014-ben lesznek, akkor most "ingyen" kipróbálhatnák, hogyan reagálnak a választók egy ellenzéki összefogásra. Erre lenne jó alkalom az ellenzéki kerekasztal. És még jobb alkalom lett volna a II. kerületi választás, amint ezt már szeptemberben leírtam, de ez a hajó már elment.
Az LMP eddig nem tudta érdemben növelni a bázisát, fennáll a veszélye, hogy a következő két évben sem fogja tudni. Ez a parlamentbe jutáshoz elég lehet, de ha erre játszanak, akkor csak megélhetési politikusok - lehet más a politika? Elfogadom, hogy a szimpatizánsaiknak tetszik a jelenlegi politizálásuk, de hogyan fognak pólusképző erővé válni? Érdeklődve várom az ezt alátámasztó programot.
A politikájukkal kapcsolatos konkrét ellentmondásokat az előttem hozzászólók részletesen leírták, én igyekeztem távlatosabban megközelíteni a problémát. Nem szabadna csak a közvéleménykutatásokból és a kongresszuson elhangzottakból építkezni, tudatos politikai cselekvésre van szükség. Ilyen volt a dec. 23-i megmozdulás is (helyes volt és eredményes), de ez még mindig csak ad-hoc ötletelés. Politikai koncepció kell, de az sajnos hiányzik.
puli | 2012. január 31. | 08:59:17
Ha papipari középiskolába jártam volna akkor hogy lennék én Orbán ellenzéke ,-lennék inkább kívülről támogatója a suba alatt megegyezve .
Mehet a levesbe !
Civil összefogás kell ide nem az "urak" egyezkedése !
csataval | 2012. január 31. | 08:56:20
Az lmp le akarja váltani a fideszt, de úgy hogy összejátszik velük.
csataval | 2012. január 31. | 08:54:31
Nem is olyan rég még arról beszéltek, hogy a nem demokratikus jobbikkal is összefognának Orbán leváltása miatt.
Most meg mit zagyválnak?
balboa | 2012. január 31. | 08:52:29
pikemen | 2012. január 31. | 08:33:35
Miben volt sikeres?
Ő a frakcióvezető? Ily naivan? Ha nem fog össze, akkor kit tesz "szalonképessé"?
Ha még a célt sem látja, akkor hova megy?
Az LMP egyedül a Fidesz ellen? A Pázmányon oktatók a nagy szembenállók?
Akar-e egyáltalán 2014-ben szövetséget kötni akárki is az LMP-vel?
Jó a kép! Vajon mire adott választ közben?
csataval | 2012. január 31. | 08:52:04
Jávor ugyanolyan mimóza, jelentéktelen, mint az lmp.
puli | 2012. január 31. | 08:49:45
Mit a mérleg nyelve ,-a napóra vesszeje !
Vaze ha ez a világ a lehetséges világok legjobbika akkor minek ide az ellenzék !?
Ha viszont nem ,- mert nem az ,-akkor férfiként kell küzdeni és győzni !
A győzelemhez pedig erő is kell !!!
arany öcsém | 2012. január 31. | 08:41:32
Alapvető tévedés az Ellenzéki kerekasztalt Gyurcsánnyal azonosítani. Az LMP elutasít valamit, amiről másnak sincs információja. Beszélni mindenképpen kell. Az LMP se alkudjon meg, ne kössön vállalhatatlan szerződést, de tárgyaljon! Sőt! Legyen a motorja, határozza meg az Ellenzéki Kerekasztal munkáját, szellemiségét, és a végén kötendő megállapodást! De ha nem akarja, kimarad.
Béla222 | 2012. január 31. | 08:39:55
Egyetértek Jávor Benedekkel és így az LMP-vel! Az MSZP nagyon nagy mértékben sáros a jelenlegi helyzet kialakulásáért! Ha nekünk jő az, hogy az MSZP és a Fidesz egymást cserélgeti le 4 évente, miközben szétlopják az országot, akkor ez is lesz! Ha változtatni akarunk, akkor az ilyen pártokra kell szavazni, mint az LMP. Ők legalább megígérik, hogy pl. rendezik a párt és kampányfinanszírozást. Ha nem tartják meg, akkor megint újakra kell szavazni addig, amíg meg nem valósul. Az Mszp és a Fidesz még meg sem ígéri, illetve mindkettőnek volt lehetősége hogy meg is csinálják, de nem volt érdekük, mert úgy nem tudnának lopni!
mojszi | 2012. január 31. | 08:38:59
"András már a lemondásakor is mondtam, hogy túl hirtelen hozott döntést."
Micsoda felelős politikus az, aki mint egy kisgyerek bedurcázik, dobálózik a nagy szavakkal, majd behúzott farokkal közli, hogy bocsi igazatok volt elhamarkodtam és sokkal kultúráltabb módon is megbeszélhettük volna, kinek mi a problémája. Ez az LMP nemhogy új politikai erő nem lesz de örülhetnek ha bejutnak a parlamentbe
kimitake | 2012. január 31. | 08:38:30
Ügyes
Látom kezdenek rájönni hogy a nevükkel ellentétben nem lehet más a politika az meg ott kezdődik hogy elsajátítják a kettős beszédet ami alapkövetelmény Ha cikket végigolvassa valaki nem derül ki belőle hogy most együtműködnek-az mszp-vel a DK-val vagy nem Ha majd igen akkor sem lehet azt mondani hogy de ezt már egyszer tagadták és fordítva is Ha nem működnek együtt akkor hivatkozhatnak arra hogy ők megmondták nem akarják őket legitimálni Na attól a művészi szinttől amivé az Orbán fejlesztette a kettős beszédet még messze vannak de egy ezer kilóméteres út is egy lépéssel kezdődik
nonemárt | 2012. január 31. | 08:37:44
Nyilvánvalóan nem elég okos ez az ember. Ettől még - kis hazánkban - kiválasztódhat és eljátszhatja a mérleg nyelvét. Ez a magyar tragédia.
pikemen | 2012. január 31. | 08:33:35
De minek is kellene közösködniük egyáltalán bárkivel is?!! Végülis, az eddigi stratégiájuk, mióta léteznek, sikeres volt...
vízöntő60 | 2012. január 31. | 08:30:46
Csak azt nem tudom, hogy ez a politika mitől más?
Olyan párt már volt több is az elmúlt 22 évben, amelyik meghatározta, hogy kivel nem akar együttműködni.
A probléma az, hogy olyan soha nem lesz, hogy egy ország minden lakosa egy érdek mentén és egy cél irányába akarjon haladni. A politikusok és a politika dolga az lenne, hogy az egymásnak sokszor ellentmondó érdekek figyelembevételével olyan kompromisszumokat kössenek amelyek társadalom egyes csoportjai számára még vállalhatók, de nem okoznak elviselhetetlen feszültségeket. Aki kijelenti, hogy nem akar megállapodni, együttműködni, az nem érti a lényeget. Tessék szétnézni a skandináv országok között. A legtöbb helyen kisebbségi kormány van és boldogul, mert nem akar a választáson vesztes pártok és az azok által képviselt emberek ellenében politizálni. Egy politikusnak akkor is keresni kell a kompromisszumokat és a lehető legjobb megoldást, ha erre pillanatnyi támogatottsága miatt nincs is szüksége. Aki a választáson nyer, az kormányozhat, de nincs birtokában a bölcsek köve. Az LMP-nél nagyon nincs.
szabo22 | 2012. január 31. | 08:27:56
Az LMP nagyon következetes a hezitálásban, most találgathatjuk megint, hogy a fő szponzor rájuk szólt, vagy megirigyelték a Fidesz és fegyverhordozó pártjának ellenség gyártó technikáját, mert ilyen alapon megint csak ki a legjobb feljelentő vetélkedőre számíthatunk, politizálás helyett.
fpetya | 2012. január 31. | 08:25:08
Jávor út, Schiffer úr, mondják már: ha olyan fontos volt az LMP-nek a 600 millányi értékkülönbözet miatt Sukoró-ügyben Gyurcsány ellen pert indítani, az MNYP-tagok 3000 milliárdos vagyonfosztása vagy az eddig 100 milliárdos bukó a MOL-részvényeken esetében miért nem teszik, ha már ilyen nagy igazságkeresők?! Vagy érjük be annyival, hogy a FIDESZ-szel sem gondolnak szövetséget kötni?!
humanright2014 | 2012. január 31. | 08:24:36
Először saját magukat tegyék szalonképessé, majd töröljék meg az orrukat, kérjenek bocsánatot azoktól a becsapott ,félrevezetett szavazóktól, akik rájuk szavaztak. És ha még marad bőr a képükön, akkor minősítsenek másokat.
alfától omegáig | 2012. január 31. | 08:22:44
Már egy ideje piszkálja a csőrömet, hogy miért volt baj az, hogy az előző frakcióvezető beszélgetni mert más nézetű kollégáival. Az azért nagyon nagy bajnak tartom, hogy olyan személyekkel nem is szabad még szóba sem állni aki más nézetet képvisel, vall mint mi. Ezek szerint nem szabad baloldalinak szóba állni jobboldalival és vica versa? Ez olyan kőkorszaki mentalitás, vagy inkább őskommunista, miszerint az ellenzék egyenlő ellenséggel, és az ilyet meg kell semmisíteni!
Kevercs | 2012. január 31. | 08:22:15
Ez kevés lesz. Az LMP, mint az ellenzéki asztal levelező tagja ? Egyébként
kellene egy nem orbán-hívő jobboldali párt is az újabb rendszerváltáshoz !
samboy | 2012. január 31. | 08:13:41
Moderálási alapelvek- komment törölve -
staropramen | 2012. január 31. | 08:13:25
Eddig úgy tudtam, hogy az LMP nem a Nemzeti Kaszinó becsületbírósága.
Ezért nem feladata és nem is jogosult bárkit szalonképessé nyilvánítani, vagy azt elvenni tőle.Ez a választópolgárok tiszte.
Lehet itt még max egy évig izmozni , erőlködni , különutazni, de egy már most biztosnak tűnik:
A jelenleg uralmon lévő rablóhordát választásokon elzavarni csak teljes ellenzéki együttműködéssel(nem muszáj szövetségnek nevezni)lehetséges.Nyilván ebbe a csoportba a Jobbik nevű formáció nem tartozik bele.
Ha ezt megérti az LMP akkor jó, ha nem akkor viselniük kell a különutasok felelősségét.
Oszt Jónapot!
napéj | 2012. január 31. | 08:13:09
jucus, egyidőben ugyanazt, ez igen! :)
Kispancsa | 2012. január 31. | 08:12:20
Neem igazán értem! Ha az előző kormányzat a negyedét tette volna ami most van, nem tiltakoztak volna, hanem meglincselik. Most békemenet van, mikor a jobboldali közgazdászok is tiltakoznak. Az LMP -s Jávor Benedek is csak a rendőri túlkapásokat tudta felhozni, mint óriási bűnöket az előző ciklusban, a gyújtogatást, a rendőr önvédelmét, a felszökött adrenalin miatti beszűkült tudatot nem említette.
Az urat eddig tiszteltem, de ez a nyilatkozata nem tűnt számomra igazán tisztességesnek. Belerúgott a rendőrökbe, csupán népszerűségi okokból.
Ha azt mondja, kíváncsi a párt, hogy önállóan mit ér, s majd utána köt koalíciót, elfogadom, noha most 3-4 % .
A Gyurcsány fóbia pedig már egyenesen nevetséges, noha tudom a hibáit, és nem is szimpi.
napéj | 2012. január 31. | 08:11:34
Nem az a szomorú, hogy az LMP nem hajlandó szóba állni az MSZP-vel és a DK-val,hanem az, hogy több alkalommal nyilatkoztak, nyilatkoznak úgy, ahogyan a Jobbik /ld. a múltból Schiffer A.negédes csevejeit jobbikosokkal/,Jávor Benedek az ATV-n a 2006-os "ártatlan embereket gyilkol a gonosz kormány, élükön Gyurcsánnyal" /ld. a Kerényi által megrendelt borzalmas festményt/történést emlegette még mindig, sokaknál most vesztett az LMP.Jávor Benedek pedig egy Schiffer A.-imitáció.
jucus | 2012. január 31. | 08:09:52
Tegnap este Kálmán Olgánál láttam az urat/?/. Csak a 2006-os rendőrterror miatti MSZP és Gyurcsány szapulással töltötte a drága időt, de hogy a csőcseléket ki vitte az utcára, nem érdekelte. Azt gondolom, hogy egy demokratikus összefogás őket legitimalizálná és nem fordítva. A nagyképűségnek és a pofátlanságnak is határt kell szabni. Ez a bagázs egyre ellenszenvesebb, hiszen magukról nincs mondanivalójuk, csak másokról. Biztosan nem leszek szavazójuk.
Fáni | 2012. január 31. | 08:06:30
A párt finanszírozást a fidesz elutasította mert akkor nem tudnának egy csomó pénzt lenyúlni! Ebben nem Gyurcsány a hibás!
talán56 | 2012. január 31. | 08:05:28
Jávor úr meg 2014-be összefog magával,mert még a parlamentbe se kerülnek be,mi szarrért rágódik a múlton,miért nem előre néz.
Jager László | 2012. január 31. | 08:04:42
Én értem a másságot.
Egyedül talán nem veszíthetnek sokat és nem olvadnak be, ahol arculat nélküli lehet a Védegylet, Nagymaros,Sólyom,bazsarózsa,zöld pártja.
Sok sikert az 1-éni úthoz.
J.L.
kolozsi | 2012. január 31. | 08:04:13
"Jávor: senkit nem tehetünk szalonképessé"
Attól, hogy szóbaállnak a demokratikus ellenzékkel a féldiktatúra leváltására, még nem tesznek szalonképessé senkit. A szalonképességet a választók adják. És a Fideszt miért teszik szalonképessé, ha: "a mostani Orbán-kormány tevékenységéhez képest valóban jóval kisebb" a demokráciaellenességük.
És jó lenne visszaemlékezni, 2006-ban a Fidesz által felheccelt neonáci hordák verték szét Bp. központját, gyújtogattak. A az ő joguk, hogy szétverjék Budapestet, erősebb az én jogomnál, hogy normálisan élhessek?
Ezt kellene megkérdezni Jávor úrtól.
Az sajnos igaz, a rendőrség nem volt felkészülve ilyen erőszakhullámra, de senki sem gondolta, hogy Orbán saját hatalomvágya kielégítésére ilyen mocskos eszközökhöz fog nyúlni.
Most hol vannak az Orbán folyamatos hazudozásai miatt felháborodottak? A Parlamentben ülnek? Miért nem gyújtogatnak, dobálják a rendőröket? Hiszen Orbán bevallotta, hogy folyamatosan hazudik!
dvhr | 2012. január 31. | 07:57:08
Eloszor is, az LMP szakitott elveivel es szembekopte magat, amiert nem not valsztott meg frakcio vezetonek. Ugyan mi a baj a frakcio holgyeivel? Nem vagyunk egy kicsit nogyulolok, uraim?
Masodszor sajnalatos, hogy egyre kevesebb a performansz. Benez az ember a parlamentbe es mit lat? Az LMP-s kepviselok olvasnak, figyelnek, hozzaszolnak, szavaznak. Na ne mar! Javor ur belehalt volna, ha egy feliratos trikot vesz fel a fenykepezkedesre?
fpetya | 2012. január 31. | 07:55:23
Azt gondolom, hogy ennek a mostani időszaknak az a politikai kihívása, hogy az ellenzék mikor és milyen mértékben tudja átvenni az ország irányítását és kisöpörni Orbán ember- és törvényszemetét. Amelyik párt ebben az Orbán elleni összefogásban nem akar résztvenni, az maga írja meg a politikai halálos ítéletét. Az ilyen fintorgó kispárt, amely a M.o.-n még gyenge zöld mozgalomra kíván csak építeni, 2014-ig rá fog jönni, hogy lehet más a politika, de a Parlamenten kívül.
elsore | 2012. január 31. | 07:42:04
"De egy ellenzéki kerekasztalt nem lehet olyan pártok részvételével megtartani, amelyek nem néztek szembe a 2002 és 2010 közötti kormányzásuk – a mostani Orbán-kormány tevékenységéhez képest valóban jóval kisebb, de akkor is letagadhatatlan – demokráciaromboló tevékenységével. "
Konkrétan, nyuszómuszó?
És azon is elgondolkodhatnál, hogy amennyiben 8 év alatt (beleértve egy világgazdasági válságot is) az előző kormányok kevesebbet romboltak a demokrácián, mint a FIDESZ-pártállam tette kevesebb, mint két év alatt, akkor nincs-e baj a te értékítéleteddel?
Legalább annyira, hogy akár Orbán Viktort is feljelenthetnéd? 3000 milliárd csak több, mint sukorói nulla...
józan ész | 2012. január 31. | 07:39:22
Podolin!
Nem tudom, kire gondol, mert a cikk Jávor Benedekről szól, aki igaz, nem egy habzó szájú őrült, mint Orbán Viktor, akire ily módon valóban nem lehet nem odafigyelni, de egy hiteles személyiség.
podolin | 2012. január 31. | 07:31:39
Moderálási alapelvek- komment törölve -
|