regmelocco | 2012. február 10. | 11:31:11
Ja, hát... Arbeit macht frei.
Nyilván ide akartunk jutni onnan, hogy "aki nem dógozik, ne is ögyék."
Részemről ismerek embereket, akik évek óta majdnem teljesen munkaképtelenek, de semmit sem kapnak az államtól, sőt, még TB_t is kellene fizetniük, mert az orvos szerint ha valaki "vállalkozó" (értsd: a munkaadói rendszeres adócsalását elősegítendő vállalatnak tetteti magát munkavállaló helyett), akkor úgyse kap semmit sem, még ha fél lábát le is vágják...
Köszönjük a cikket.
kelemenjanos | 2012. február 9. | 21:05:27
T. "fenyesszelek | 2012. február 6. | 09:27:36"-nél! Örülnék, ha néhány dolgot megmagyarázna, mert gyakorló közgazda (MBA- és "még sokan mások") ehhez nem érthet!
xanadu | 2012. február 7. | 06:31:33
benyok | 2012. február 6. | 16:46:23
Hülyeséget írsz.
A sallerokat most a magyar kormány kapja (miért is bukott be a MALÉV) és Orbán még tartja is az orcáját, ezért erősödött a Forint.
Lásd:
Magyarországon a kormányzásban a következő két év a hibák kijavításának ideje lesz, így már hetekben belül számos törvény módosul - mondta Lázár János, a Fidesz frakcióvezetője hétfőn a berlini magyar nagykövetségen tartott előadásában.
És azért mert, Elkurcsy nem nyilatkozik már több hónapja.
xanadu | 2012. február 7. | 06:28:04
benyok | 2012. február 6. | 16:56:06
Ne legyenek kétségeid!
A bank nem pénzjegynyomda, a polgárok fizetnek meg mindent!
Hazánkban szerencsére még nem teljes körű a bankszámla, így inkább a gazdagok fizetnének.
Vagy próbáljon meg Magyarországon venni földet egy dán!
Lehetetlen!
benyok | 2012. február 6. | 16:56:06
HARGITAIVAL EGYET ÉRTEK!
Annyit szeretnék pl. Dániához hozzáfűzni, hogy a Szocialista Miniszterelnökasszony pl. a bankok külön megadóztatásából, kívánja finanszírozni az ingyenes oktatást !
Próbáljon azokban az országokban földet venni egy Magyar!!
benyok | 2012. február 6. | 16:46:23
A kimoderált részben arról próbáltam irogatni, hogy sokan a kétmilliót kevesellik egy bankár havi fizetéseként, és az EP-be ugrállnak azért, hogy legyen nekik pl. nyolc millió havonta, de hogy a kölcsönösöket segítsék valamely módon azért nem kurrognak hős szocialistáink az EP-ben, meg itthon sem! Furkálódni, uszítgatni az megy elég komoly szinten! És az eredmény?? Ma 289 Forint egy euró a pénzpiacokon, miután a Miniszterelnök Úr lekokizta az ugri-bugrisokat , pár hete, majd a világ tudomására jutott az is, hogy itt szabadság van és hatalmas tömegek állnak a kormány mögött, ahogy látták, de nem jelentették a Times-ok Zeitungok liberális fő oldalain a félmilliós felvonulást!
Tegnap még 35O Forintos Euróról álmodtak jó akaróink, el lehet képzelni a 289 -es mekkora javulást idézett elő a költségvetés mérlegében, legalább 3%-al javult és így a GDP-hez képest kb 75%-on áll! eGY KIS KOKI, KIS UTCAI FELVONULÁS, SZÁJTAPASZ A KORMÁNYTAGJAINAK SZÁJÁN ÉS ÍGY DÖNTÖTT A PIAC 1o %-AL ERŐSÖDÖTT A fORINT RÖVID NÉGY HÉT ALATT!
hargitai | 2012. február 6. | 16:28:42
Kedves teniszke,
szerintem Svédország kellőképpen szociális, úgyhogy akár kivételnek is tekinthetjük.
Nekem nincs javaslatom, illetve nem az én dolgom a javaslatok megfogalmazása. Erre valók a pártok. Jó lenne, ha egyszer valamelyik összhangba hozná a választási programját azzal, amit kormányon csinál. Azt viszont még senki nem bizonyította be, hogy egy társadalmon belül a javak és jövedelmek egyenlőtlen elosztása nagyobb versenyképességhez vezet. És én sem hiszek benne. Szerintem Dánia, Svédország, Finnország vagy Hollandia hosszabb távon is nyer a versenyképességi "versenyben".
benyok | 2012. február 6. | 16:27:55
Lehet itt Simor úrról írni?
benyok | 2012. február 6. | 16:26:52
Szóval itt a moderáló bácsi!
Nem tudom , hogyan írjam le azt, hogy a bankok miatt sokaknak többet kell fizetnie a felvett kölcsönökért, mint a mennyi a jövedelme!
Láttuk a kilakoltatások által a halálba ugró háztulajdonost, és a többi tragédiát, szóval a bankokhoz áttételesen is tartoznak a cikk címére is vonatkozó történetek!
Hogy a kormánykezéhez mi ragad? Majd eldöntjük a választásokon.
Hogy kinek köszönhetjük a FIDESZ-KDNP kormányt? a 2/3-al? Természetesen azoknak akik oly ügyesen kormányoztak nyolc évig!
benyok | 2012. február 6. | 16:10:04
Moderálási alapelvek- moderált komment -
Dlgzz , vgy dglj mg!
Vn nnl jbb s! Dlgzz nnyt, hgy dglj bl, mrt z MF, z CB, vlgbnk mg gy kcst tbbt kr hrcsln, vgy gys bnkgzgtknk kt mll hvnt nm lg, zt hszk skn. lynknk nylc jr.
Így vn rbt szdk?
Nm nktk ksznhtjk fdszsztnt? lyn gysk vlttk t SZDSZ-SZC. d, hgy zt kptk, mg 2/3-t! Mst ztn srtk? Srttk vln pl.26 szn, d kkr mndn k. vlt -nm? Mg szmklvsk s, vgy zk mg sm trtntk?
teniszke | 2012. február 6. | 15:54:54
Kedves Miklós!
A szociális piacgazdaság fából vaskarika. Ahol erősebb a szociális attitűd, azt más társadalmakból származó haszonból csinálják, csodák nincsenek. Ebből adódóan a "szociális piacgazdaság" még pl. az USA-ban sem annyira szociális, és a r-rbe kódoltan idő kérdése, hogy sehol nem lesz az. A szociális ideológiájú társadalmat másképpen hívták (az sem volt az, csak azabb, mint ma), a mai r-r neve egyszerűen tőke- és piacgazdaság (leánykori neve kapitalizmus)...
Igazad van, ennek ma a legkeményebb vad változata látszik kiépülni, ami kemény világ, nem éppen humanista. Ugyanúgy nagyon nem jó, mint az a csak pár évvel korábbi r-r, amelyben munka nélkül annyit kaptak sokan, mint munkával mások. Nos, javaslatod, hogyan és merre tovább? Mi a megfelelő megoldás?
pedro-amigo | 2012. február 6. | 15:14:06
Miklós, itt a legitimáció a legkisebb probléma! Mifelénk a jólét vagy nem jólét legitimál a kilátásokat tekintve most sem lesz legitimáció.
Viszont ez a társadalompolitika borzasztó. Ettől csak az borzasztóbb ahogy a társadalom erre reagál. Nem reagál. Élve nyúzzák.
Gyáva népnek nincs hazája!
ingyenebed | 2012. február 6. | 12:19:49
Szaladó,
"hogy a munkához és a hozzá szükséges képességekhez mindenki hozzáférhessen".
Na pont ez a kérdés, hogy lehet-e ezt a "munka" új fogalmához igazodva biztosítani. Szerintem ez nem szükségszerű. Amíg erre nincs konkrét, technikai elképzelés, addig minden politika (és minden államhatalom) sikertelen marad, teljesen mindegy, milyen ideológia van mögötte.
Szaladó | 2012. február 6. | 11:28:56
Miért esik cikkíró, olvasó, kommentelő egyaránt abba a hibába, hogy bedől kommunikációs trükköknek? Már a primitív munkaérték-elméletek óta tudjuk, hogy minden társadalom „munka alapú”. Orbán Viktor szókasználatában viszont azt jelenti: társadalmi szolidaritás nélküli. Ugyanúgy, ahogy az ostobát elnevezték unortodoxnak, az állami rablás védelemnek, stb.
Már csak azért sem tekinthetjük a kormány politikáját „munka alapú”-nak, mert a munkához tudás, társadalmi szolidaritás és ezek segítségével társadalmi mobilitás kell: hogy a munkához és a hozzá szükséges képességekhez mindenki hozzáférhessen. Orbánék minden egyes intézkedése a tudáshoz való hozzáférést, a mobilitást, azesélyek kiegyenlítésének lehetőségét szűkíti.
ingyenebed | 2012. február 6. | 11:10:27
A dolog bonyolultabb annal, semmint hogy el lehessen intézni avval a közhellyel, hogy "minden társadalom munka alapú". A probléma épp az, hogy maga a "munka" fogalma alakul át, alapvetően a műszaki fejlődés következtében. Régen a társadalom (gyakorlatilag) egésze kellett dolgozzon ahhoz, az anyagi/szellemi/kultúrális javak bővített újratermelése megvalósulhasson. Ma a gépesítésnek/egyéb eszközöknek köszönhetően a népesség töredéke is elég ehhez, viszont a munka fogalma (és a mi még fontosabb: a polgári társadalom alapvető erkölcsi rendszere!) még mindig a régifajta tevékenységekhez kötődik. Közben a munka mint tevékenység eltolódik a szellemi javak, illetve "élményjavak" "termelésének" irányába (Mérő László). Erre viszont a népesség jelentős része nem képes, mivel az ehhez szükséges tudásszerző képesség/intelligencia eloszlása a népesség körében nyilván nem egyenletes (Gauss görbe szerinti). Régen ez nem volt probléma, volt rengeteg olyan munka, amit egy átlagember így vagy úgy megtanulhatott. Ma ez nem elég. Ez a fő gond (nem csak) szerintem.
Az már egy más kérdés, hogy az alapvetően (szerintem) primitív keresztény-nemzeti vilgánézet nem is szülhet olyan polikát ami erre reflektál, mivel az ilyen gondolkodású emberek maguk is a Gauss-görbe közepén vannak, tehát nem is értik merre tart az emberi faj.
fenyesszelek | 2012. február 6. | 09:36:33
savacska | 2012. február 5. | 16:17:40
No comment:
"Generációk óta rengetegen élnek úgy Magyarországon, hogy mivel semmi esélyét nem látják, hogy megálljanak saját lábukon, azt várják, hogy gondoskodjon róluk az állam, az önkormányzat, a többiek, az adófizetők. Ennek a mentalitásnak a felszámolása nemcsak szociálpolitikai, hanem gazdasági szempontból is nagyon fontos érdek. "
Kedves savacska, erre mar a barna ingeseknek volt egy ket elkepzelesuk. Tan nem ebbe az iranyba kacsingat on is? "Ami a generaciok eltek munka nelkul" kijelenteset illeti, hogy van az hogy abban az atkos Kadari rendszerben teljes foglalkoztattsag volt, es a magyar munkas epitett es allitott elo dolgokat a magyar tulajdonu gyarakban. Ezt a demagogiat a 89 utan szuletett generacioval konnyebb lenne bevetetni, mivel ujszulottnek minden vicc uj.
fenyesszelek | 2012. február 6. | 09:27:36
kelemenjanos | 2012. február 5. | 16:07:30
1/ A melós munkáját saját cégénél értékelik.
2/ A cége munkáját, esetleg, a tőzsdén!
Amennyiben ilyen alapvető dolgokkal nincs tisztában, azt sem hiszem, hogy "...Ha nem lennék ma, öreg fejjel konzervatív, polgári és jobboldali..."
Aki nem tud arabusul az ne olvassa a timest! Kedves uram maga annyit tud a kozkazdasagrol, hogy ilyen elokepzettseggel nem volna szabad lejarattatnia magat, amikor ilyen tema korbe probal bele kotnyeleskedni. Nem szeretnek tartani most onnek egy hosszabb eloadast a "supply-demand" curve osszefuggeseirol, es a kulombsegeirol a monetary value based system economy, vs. the material centered planned economy.
boros0208 | 2012. február 6. | 09:22:29
hargitai | 2012. február 6. | 08:28:59
Az a baj, hogy ezt sem gondolták komolyan. Ez csak egy jelszó, abból a célból, hogy pénzt spóroljanak meg. Ha komolyan gondolták volna, akkor nem drágították volna ennyire a munkabért. Így általában a munkahelyeken a leggyengébb láncszem kiesik. Ugyanazt a munkát kevesebben végzik el, esetleg megfejelve egy kis fekete munkával. Ezek után nem maradt nekik más lehetőség, mint manipulálás a közhasznú munkával.
fenyesszelek | 2012. február 6. | 09:13:00
taliga | 2012. február 5. | 15:25:38
Te rajtad mindig meglepodom! A lenti kommenteddel minden szempontbol eggyet kell hogy ertsek. Ugyan az utolso sorodban amikor reinkarnaciorol beszelve anarchistanak szeretnel ujra szuletni, ebben azert nem igazan. Amig egy tarsadalomban a termelo eszokozok az egyen tulajdonaban maradnak, az minding is vonzani fogja a spekulaciot, es a szeles dolgozo tomegek kizsakmanyolasat egy kicsinyke kis kissebseg altal. Az ilyen tarsadalmakban a valos munkanak nincs erteke, csak is a dolgok velt es pillanatnyi erteke dominal ami az igeny es raszorultsag koordinata rendszereben mozog. Ezert mondjak azt hogy egy pohar viznek az erteke azon fugg hogy hol, mikor, es kinek probalja az ember eladni. Gratula taliga, az elso bator, onallo, es egyeni komment amit itt olvastam toled az NOL-en.
Celtic FC | 2012. február 6. | 08:50:40
Moderálási alapelvek- moderált komment -
Skkkl gyt tdk rtn, ckkl s. vlsztst zzl nyrtk mg, hgy pnt z llnkzjt hzdtk. z tny. Llkk rjt, d zzl bszlt htltlnk lttk skk szmbn. mnk lp trsdlmml nncs bj, st! gynkkr z csk kkr vlslht mg, h vnnk mnkhlyk. Mgyrrszgn nncs! Vdkn 90%-bn sszszrl zmk jlntk mnklhtsgt. vdk flsfk vgzttsg (nhny kvtl csprttl ltkntv), h nm kr Pstr kltzn, vgy ngzn, kkr rknyszrl gyrkbn dlgzn. mly nm tl flml. brkrl n s bszljnk... Mr z cm s gz lnn, hgy "Dlgzz ÉS dglj mg!" mt pdg szcls trnszfrkkl csnlnk z pdg mgdbbnt. Mkzbn stdnptsr stb. rtlmtlnsgkr ftj. Nm ttl lsz skrs gy rszg, hgy szcls kdst drsztksn cskknt gyk nprl mskr, hnm ttl, hgy flslgs pcskl kdskt mgszntt (pl.: nkrmnyzt rndszr - Nw Yrkbn (mlynk lkssg Mgyrrszg mrt) 4 nkrmnyzt vgz z gykt). Ngyn sk pnz vn mgtt. Csk nm rdk pltksknk. nkbb szbdsghrcznk, kcskt srcljk.
hargitai | 2012. február 6. | 08:28:59
Kedves Kedves boros0208,
megismétlem - bár szerintem Ön is érti -: nincs semmi baj a munka alapú társadalommal: meg kell hirdetni, beszélni kell róla a választási kampányban, aztán meg kell nézni, hogy mennyien szavaznak rá. A probléma itt azzal van, hogy a kormány a szociális piacgazdaság kibontakoztatásának ígéretével nyert választást, és csak egy évvel UTÁNA, senki véleményét meg nem kérdezve váltott át a "munka alapú" modellre (és még azt is furcsán csinálja, kényszerrel, és nem a munkakínálat bővítésével).
tarkedli | 2012. február 6. | 07:34:35
Moderálási alapelvek- komment törölve -
steamengine52 | 2012. február 6. | 06:53:02
Orbán interjút adott a lengyel TV-nek:
http://www.youtube.com/watch?v=KB1bOOxIuck
Ebben is szó esik a munka alapú társadalomról...
boros0208 | 2012. február 6. | 06:44:39
Tisztelt Hargitai Miklós!
Ha már olaj alapú társadalom nem lehetünk, akkor mi másból tudjuk megteremteni a megélhetéshez szükséges pénzt. Amit Orbán Viktor kimondott annak természetesnek kellene, hogy legyen. Az, hogy ez olyan munka, ami kevés hozzáadott értéket termel, vagy nagy hozzáadott értéket termelő munka, na az nem mindegy.
pro publico bono | 2012. február 6. | 04:07:27
Szóval nem arról van szó, hogy "sajnos ezt kellett tennie a Fidesznek, ez volt nem volt más lehetőség", amit sasa lényegében állított. A Fidesz a gazdagok pártja, Orbán Viktor nem "egy jobboldali plebejus", aminek magát nemrég állította a Le Monde-nak adott interjúban. Lehet, hogy valamikor az volt, vagy hogy az is hozzátartozik a szerepkészletéhez.
Szerintem ez az egész egyébként főként nem első sorban Orbán vagy Matolcsy, hanem inkább Cséfalvay államtitkár műve lehet, meg talán néhány hozzá hasonlóan erősen neoliberális szemléletű nyomulós háttéremberé.
pro publico bono | 2012. február 6. | 04:02:12
Kiváló cikk, kiváló összefoglalás.
Lehetne másként csinálni. Vannak magas fizetésű állami alkalmazottak, vannak magas nyugdíjak. Ezeket a fizetéseket és nyugdíjakat lehetne jelentősen csökkenteni. Be lehetne vezetni többféle hatékony és progresszív vagyoni típusú adót is. Lenne ezekből forrás jóval hosszabb munkanélküli segélyre, a közmunka bérének a minimálbér szintjére való felemelésére, az államadósság csökkentésére. Akár úgy, hogy újabb kötvények kibocsátása helyett ezekből képeznének az állam számára szükséges forrást. Nem kéne senkinek nyomorognia, ha legalább azt osztanánk el igazságosabban, amink van, sőt, még az adósságcsapdából is megindulhatna így kifelé az ország.
Plüskacsa | 2012. február 5. | 23:47:40
Az egész egyre jobban hasonlit a régi rendszerre...Csak a sarló/kalapács, vöröscsillag, Marx/Lenin/Sztalin képek helyett szentek képei, magyar korona, keresztek meg árpádsávos szimbólumok lógnak a falon.....
Plüskacsa | 2012. február 5. | 23:45:07
„nem azért nem dolgoztok, mert megszüntettük a munkahelyeiteket, hanem azért, mert nem akartok” – Na ne má........
hargitai | 2012. február 5. | 21:25:02
Kedves boros0208,
Az alternatívákat nem nekem kell felkínálnom, az a pártok dolga. Én csupán arra bátorkodtam felhívni a figyelmet, hogy a kormánypárt egy másik alternatívával gyűjtötte be a kétharmadot, nem a munka alapú társadalom ideájával.
nyugdíjas | 2012. február 5. | 21:03:04
Dehát kedves boros0208 tudom,hogy nem olyan eccerű ez a dolog,de talán nem Hoffmann Rózsikára kellett volna bízni a dolgokat.
hecketaper | 2012. február 5. | 20:53:19
Valaki alább az egymillió munkahelyet kéri számon a kormányon.Mivel úriember mindég ellenzéki,ezért ugyan kicsit félszegen,kissé röstellködve,de meg kell védenem a kormányt.
Az egymillió munkahelyet meglelte a magyar.Külföldön.
nyugdíjas | 2012. február 5. | 20:46:12
És nem a KÖZMUNKA.
nyugdíjas | 2012. február 5. | 20:45:01
Tudásalapú társadalom:Mivel semmink sincs a puszta valagunkon kívül,csak ez segít,drága boros0208kám.
boros0208 | 2012. február 5. | 20:37:47
nyugdíjas | 2012. február 5. | 20:31:40
Talán, menjen el tanítni egy vidéki általános iskolába, vagy szakmunkásképzőbe, tanítson le egy hetet és akkor nyilatkozzon tudásalapú társadalomról.
nyugdíjas | 2012. február 5. | 20:31:40
Van alternatíva: tudásalapú társadalom.
boros0208 | 2012. február 5. | 20:22:43
A cikk szerzője tud e valami alternatívát a munkaalapú társadalommal szemben? Ha tud akkor szóljon, és holnap már nem is megyünk mi pár millióan dolgozni.
laci_54 | 2012. február 5. | 18:38:32
Olyan ember meri ezt a társadalomnak mondani aki életében munkát nem végzett!
A munkát is csak a barkochbából ismeri, mint fogalmat:(
Amellett a populista, demagóg szövegelésének semmi alapja nincs, hisz nincs munkahely!
siman | 2012. február 5. | 18:36:08
https://www.facebook.com/pages/Egyetemes-alapj%C3%B6vedelem-havi-fix/203774062972477?sk=info
A megoldás: az Egyetemes alapjövedelem - havi fix folyósítása mindenkinek!
timurlenk | 2012. február 5. | 18:10:21
Moderálási alapelvek- moderált komment -
Pltk lzngk sznvnln nm rdms "rgzn", nncsn nkk, h Fdsztl jnnk, h mshnnn. Én s "jlt trsdlm" mgyr vltztnk vgyk hv, m mbl? Htlbl nm mnt, zt lttk. Tknk z vgkpp nncsn, csk dssgnk. Tht mgsm lyn btsg z mnklpsg: kvsbb, mnt 3 mlln dlgznk vrsnyszfrbn. Mnkt pdg pcgzdsgbn, mg nnk khrlt mgyr vltztbn sm td z llm dn. lltv h d, z nnl rsszbb. nkbb zt klln z llmn szmn krn, hgy tkrts l mndzt szmthlmt, mt z lmlt 20 vbn sszhrdtt, s m mtt pc nm td mnkt trmtn. Mndnk tdj, mrl vn sz: klnsrndszr, prtfnnszrzs, tbzd brkrc, sztln drndszr, vrsnytrzts, gzdsgpltk blfszkds, brtkszrkzt ( mzgzdsgbn). zt klln z llmn szmn krn, nm z lny jg klbszkrtst.
sasa2 | 2012. február 5. | 17:34:44
Medgyessy bukásával mindenki számára nyilvánvalóvá lett, a jóléti társadalom építése kudarcba fulladt. FIDESZ hatalomrakerülésekor csak a fennálló rendszert törvényesítette, hozzáigazítva a jogszabályokat. Munkanélküliség, nyomor, mélyszegénység, éhezés, ez van, mi nem vagyunk egy szociális piacgazdasággal rendelkező nyugati ország.
FIDESZ kimondta " Meztelen a király", ezért lehet rá haragudni, de nem érdemes. Ennyi.
kovách tamás | 2012. február 5. | 17:25:15
Az egész egy újabb hablaty, legyen min rágódni annak aki megpróbálja még komolyan venni a bohócot. Felesleges energia volt a cikkírónak foglalkozni ezzel, annyira nem szabad őket figyelembe venni mint az eldobott almacsutkát. Orbán maga pedig - sajnos ezt kell mondani az Ország miniszterelnökéről-, egy gátlástalanul hazudozó, aljas cigány(a stílusa szerint)tolvaj.
kishun | 2012. február 5. | 17:10:08
Ez a munka alapú társadalom soha nem volt eddig a fidesz eszményképe. Mi történt ami miatt ez megváltozott?
Az utóbbi 10 év fideszes pártmédia hatalmas dominanciát szerzett a magyar médiapiacon. Ez persze nem megy ménkű nagy pénzek nélkül. Tehát voltak olyan szupergazdag oligarchák, akik milliárdokat öntöttek a fidesz zsebébe. Ugye senki nem olyan naív, hogy elhigyje , ezt csupa jószívből tették. Nem bizony. Ezek a milliárdosok megkívánták, és meg is kapták a fizetségüket az éveken keresztüli milliárdos adományaikért. Amit kaptak, az sokkal több, mint pénz: olcsó bérű hugyé-sz*ré emberek tömegét. Ez a tömeg maga a menyország a fideszes oligarcháknak. Törvényi úton kényszerítik majd őket új uraik szolgálatára. Jól megfigyelhető mindez az Orbán kormány döntéseiben, a kiművelt emberek számát igyekeznek erőből csökkenteni. A multiellenes pártagitprop szintén a hazai milliárdos oligarcháknak készíti a tiszta terepet. Mindenki jól járt tehát az emberek feje fölött kötött ravasz, sötét üzlettel: a hatalomért reszkető Orbán minden eszközt megragadó igyekezete találkozott a magyar (Nemzeti) milliárdosaink konkurenciamentes rabszolgatartó álmaival. Az üzlet mindenkettőjüknek búsásan kifizetődött. A vesztes "csupán" a magyar emberek, a magyar családok 80% -a. A mindennapos fideszes mantra az idegen kizsákmányolókról valójában az igazi folyamatok leplezését szolgálja: a remélt hosszútávú belső kizsákmányolást. Azok az "idegen" erők, amik ellen a jobboldali (búsásan fizetett) uszítómédi
elsore | 2012. február 5. | 17:03:29
A FIDESZ ajánlata egy populista lózung. Elfedi a magyar nagytőke és földbirtokosok kizárólagos hatalmán alapuló új rendet. Munka meg nincs, elegendő és megfelelően díjazott nopláne nincs.
Node, miután ezen túlvagyunk, elmondhatjuk, hogy mi már két dolgot kipróbáltunk:
1. Volt szocializmus: itt azt mondták, hogy az össztársadalmi érdek mindent felülír. Eredmény: az emberek döntő többsége nem látta a munkája eredményét, de mindenki megélt valahogy.
2. Volt kapitalizmus: it azt mondták, hogy az egyéni érdek mindent felülír. Eredmény: az ország 1%-a kiemelkedően él, pár százaléka elfogadhatóan, a többi sehogy.
Én ajánlanék egy harmadikat: az ország területén mindenkinek biztosítani kell az emberhez méltó életet és az ehhez szükséges munkalehetőséget. Ez mindent felülír és a termelőeszközök ezek után akárkinek a tulajdonában lehetnek, lehet magán és közösségi tulajdon egyaránt, HA HASZNOSUL és biztosítja a lakosság életfeltételeit. Na?
Igaz, hogy Kőgazdag Demján Tyutyunak gondjai lennének a külföldi beruházásaival meg az amerikai hazudozásával, de majdcsak túlélnénk.
Marijja | 2012. február 5. | 16:57:39
A választási beszédekben gyakran esett szó az 1 millió új munkahely megteremtéséröl,a munka világába való visszaterelésröl. Kérdem én, mi
valósult meg ezekböl az igéretekböl???
Az új rendör- és TEK egyenruhák, a rengeteg új ország- és utcanév tábla
gyártása nyilván nem a munkanélkülieknek nyújtott segítség katagóriájába tartozik. Vagy tévedek???
Bamberg | 2012. február 5. | 16:54:57
Szép dolog a kritika, de bizonyos szinten már átcsaphat a hülyeségbe is. Ez történik itt és most. A jólét mint fogalom, persze relatív, de mikor volt itt jólét? A szerzőnek lehetett, de sokaknak nem, ezért nem általános. Ha a 2002-es gazdasági helyzetet és környezetet vesszük alapul, akkor ahhoz képest jelentősen lemaradtunk a környező és hasonló cipőben járó országokhoz képest. És akkor sem volt jólét, azóta pedig csak romlott minden. Ennek egyik fő oka nyilván az adófizetők csekély számaránya. Mert voltak ők, és volt a fekete a szürke meg a vad és még ki tudja milyen gazdaság, amelyek jövedelme nem adózott. Ezen kívül el kel tartani a nyugdíjasokat (én is az vagyok!) és volt még rengeteg olyan munkaképes ember, akik pénzért vásárolt orvosi igazolások alapján rendszeres járadékot kaptak. Miért kellene munkaképes embereket rokkantként kezelni és eltartani?
wizes4 | 2012. február 5. | 16:51:18
A munka fordítottan arányos a jövedelemmel egyelőre MO-n.
Amíg a székháztolvaj és maffiózó haverjai építik a munkaalapú társadalmat addig valami nagyon nincs a helyén.
savacska | 2012. február 5. | 16:17:40
No comment:
"Generációk óta rengetegen élnek úgy Magyarországon, hogy mivel semmi esélyét nem látják, hogy megálljanak saját lábukon, azt várják, hogy gondoskodjon róluk az állam, az önkormányzat, a többiek, az adófizetők. Ennek a mentalitásnak a felszámolása nemcsak szociálpolitikai, hanem gazdasági szempontból is nagyon fontos érdek. "
http://www.origo.hu/itthon/20120126-interju-balog-zoltan-felzarkozasugyi-allamtitkarral.html
kelemenjanos | 2012. február 5. | 16:07:30
T. "taliga | 2012. február 5. | 15:25:38"-nél! Látom, már megint magas fokú képi zavara támadt! Nem ízlett a rántott hús?
Csak, úgy, mellékesen: Az Ön hozzászólása nagyon hasonlatos O.V.-ra, különös tekintettel arra, amikor a képi zavar immár zagyvaságot eredményez! Ön írta (?):" ...Nem is lesz SOHA A MUNKÁNAK BECSÜLETE, amíg a fináncoligarchia, a bankok mozgatják a világot, amíg a tőzsdéken az alkuszok állapítják meg, hoyg egy iparvállalatban dolgozó kohász, vasöntő, lakatos, bányás jól, vagy rosszul dolgozott, miután napi 10-12 órai meló után csak annyira képes, hogy megfürdik, eszik valamit és ágynak dől, valamint 40-45 évesen szilikózissal, általános rheumával, stb. stb. stb. leszázalékolják...."
Nos, ebben "csak" két, eléggé otromba bibi van:
1/ A melós munkáját saját cégénél értékelik.
2/ A cége munkáját, esetleg, a tőzsdén!
Amennyiben ilyen alapvető dolgokkal nincs tisztában, azt sem hiszem, hogy "...Ha nem lennék ma, öreg fejjel konzervatív, polgári és jobboldali..."
Ön egyik sem!!
savacska | 2012. február 5. | 15:55:15
Az elmúlt 21 év – s ebben a szocliberális MSZP és a liberális SZDSZ meghatározó – népesedés és családpolitikája, az egyoldalú és ostoba szociális segélyezési rendszer olyan időzített bombát helyezett el a társadalomban, amelynek robbanásának idejét maguk az elhelyezők sem tudják, de sunyi módon állandóan az időzítőszerkezet kioldásán ügyködnek.
Nos, a feladat, a kioldó "szerkezet" hatástalanítása.
savacska | 2012. február 5. | 15:54:45
A szólásszabadság és vélemény nyilvánítás szabadságának korlátozása mit old meg?
fpetya | 2012. február 5. | 15:54:14
Ez az Orbán-féle kurzus épp annyira munkaalapú, mint amennyire keresztény, nemzeti, igazságos vagy szolidáris: csak szavakban. A szavak pedig ennek a kormánynak a szájából csak arra voltak eddig jók, hogy a valóságot elleplezzék, hogy a díszlet mutatós legyen, miközben a harács megy ezerrel és a hatalom lassan egy kézben koncentrálódik. A FIDESZ igazi arcát a cikkben is citált Lázár-féle értékítélet mutatja: "Annyit érsz, amennyire vitted", magyarul: ha nincs államilag tankolt, szervizelt, parkolt és garazsírozott Audi-d, ha saját pénzeden laksz, eszel, aszol, ha nincs legalább 3 jogcímed, amin havonta százezreket, 1-2 millát utalnak a számládra, akkor megnézheted magad, akkor jogosan sújt ÁFA, SZJA, járulék, akkor vagy és maradsz is egy a hangyák közül, akik a heréket kiszolgálják. Akkor a munka az osztályrészed.
Na, így értik a munkaalapút.
savacska | 2012. február 5. | 15:52:43
Moderálási alapelvek- komment törölve -
savacska | 2012. február 5. | 15:51:47
Moderálási alapelvek- moderált komment -
"Dlgzz vgy dglj mg!"
rrl szl kptlzms...
Vg prtllm ptrnlzmsnk - slyklt z SZDSZ.
z lmlt 21 v – s bbn szclbrls MSZP s lbrls SZDSZ mghtrz – npsds s csldpltkj, z gyldl s stb szcls sglyzs rndszr lyn dzttt bmbt hlyztt l trsdlmbn, mlynk rbbnsnk djt mgk z lhlyzk sm tdjk, d sny mdn llndn z dztszrkzt kldsn gykdnk.
Ns, fldt, kld "szrkzt" htstlnts.
xanadu | 2012. február 5. | 15:49:36
jehuka | 2012. február 5. | 14:40:21
Igaz!
Legyél mindig a hatalom pártján!
lusta | 2012. február 5. | 15:49:13
taliga | 2012. február 5. | 15:25:38
Akiket leszázalékoltak, azoktól most veszik el a rokkantnyugdíjukat, míg a jelenleg dolgozók meg a felcsúti kis zsebcézár szerint makkegészségesek.
xanadu | 2012. február 5. | 15:47:07
Ja!
Twist Oliver idejének szelleme kísért!
pietnik | 2012. február 5. | 15:44:55
Moderálási alapelvek- komment törölve -
pietnik | 2012. február 5. | 15:42:05
Moderálási alapelvek- moderált komment -
jGbr!
89-s lktmny szrntm lg lsgs dlg vlt!Úgy tttk,mnth szclzmsbn nm z ltt vln,s k tlltk vln fl txrbn z trt!!
Kdr mnds m npg l,csk vssz kll mlkzn r!z gy szlt:
Mgyrrszgn dlgzk jltnk,z ltsznvnl mlkdsnk zlg bcslttl vgztt, rtktrmt mnk!
mnk bcsltt sszktttk dlgzk mgbcslsvl,mg rbn dlgzkt fggtlnttt mnktl,s mnk bcslttl!
pietnik | 2012. február 5. | 15:35:25
Hargitainak igaza van!Az a probléma,hogy ennél részletesebb elemzés,és erőteljesebb kritika,tevőleges,szerteágazó ellenállás az ellenzéknél,a szakszervezeteknél nem fogalmazódott meg!Selymes,szinte szexis ostorozással nem lehet lerántani a leplet Orbán,és rezsimje képéről,márpedig enélkül (sem)
fog összedőlni a rendszer!
Az viszont majdnem biztos,hogy a 89-es elveket szinte egyik kormányon lévő párt sem tartotta magára nézve kötelezőnek,ezért is olyan lagymatagok ellenzékben,merrt bármilyen ehhez hasonló retorikával előjönnek,a fidesz abban a pillanatban a torkukra forrasztja a szót!Lop a fidesz?!A fidesz válasza,ti nyolc éve loptok!Csődbe viszitek az országot!?Válasz-Gyurcsány nem azt csinálta?!!
Szóval,valakinek, a helyzettel,és magával a fidesszel is,meg a jelenlegi helyzettel is megalkuvónak, egyszer már ki kell mondani,hogy uraim,elb.....tuk,szánjuk bánjuk(őszinték,tettekkel feltáró jellegű vallomással,a lopott,harácsolt vagyon,és az elmaradt haszon befizetésével,stb,stb),de szeretnénk,és akarjuk is helyrehozni!Valahol itt kezdődne az elmúlt húsz év rehabilitációja, az orbáni járom lerázásának,magának Orbánnak a politikai nemlétbe küldésének a lehetősége!Persze ez sokkal bonyolultabb,nehezebb lesz,de el kell kezdeni!Hargitai elemzése lehetne az út kezdete is!!
JoGabor | 2012. február 5. | 15:29:34
Minden emberi társadalom magától értetődően munkára alapul.Nem munkaalapú emberi társadalmak, például napfürdőzés-alapú, borivás-alapú, pókerjáték-alapú (és így tovább) nincsenek.
Szerző kormánykritikája rendben van, de erre a (már megszokott) nívótlan hablatyra építeni, ráadásul úgy, hogy a szociális piacgazdaság alternatívájaként elfogadni, ebből következően a 2010-es Fidesz győzelmet, mint paradigmaváltást értelmezni, talán mégsem kéne.
Kezeljük a helyén a dolgokat: a munkalapú társadalom, mint új kormányzati fogalom, egyszerűen ostobaság. Lesújtó képet mutat a minket kormányzó műveletlen, ettől frusztrált és bőszült lumpenprolik szellemi-értelmi színvonaláról. Szomorú, de egy cikket azért nem ér.
taliga | 2012. február 5. | 15:25:38
Világ életemben csak csodálkozással szemléltem azokat az embereket, aki a minél több munkára buzdítottak, viszont saját maguk egy szalmaszál keresztbetételénél többet soha életükben nem tettek fizikailag.
Mindíg csak beszéltek a munkáról, de soha nem tették azt. (A "lapát" vs. "börze" ellentmondása...)
Nem is lesz SOHA A MUNKÁNAK BECSÜLETE, amíg a fináncoligarchia, a bankok mozgatják a világot, amíg a tőzsdéken az alkuszok állapítják meg, hoyg egy iparvállalatban dolgozó kohász, vasöntő, lakatos, bányás jól, vagy rosszul dolgozott, miután napi 10-12 órai meló után csak annyira képes, hogy megfürdik, eszik valamit és ágynak dől, valamint 40-45 évesen szilikózissal, általános rheumával, stb. stb. stb. leszázalékolják...
Az alkuszok, meg a tiszta kezecskéikkel, manikűröstől eljövet beugranak egy utazási irodába és lefoglalják a következő Bali, Pattaya, vagy Baha útjukat...
Ha nem lennék ma, öreg fejjel konzervatív, polgári és jobboldali, akkor reinkarnálódva nem tehén, vagy nádiposzáta, hanem anarchista lennék a mai világban...
hapsi | 2012. február 5. | 14:48:04
Nálunk nem munkaalapú társadalom ,hanem az idei szja-t figyelve rabszolga alapú társadalom látszik épülni.Az etióp bérek eddig csak a viccekben szerepeltek.Eddig.
Hammada Patrol W | 2012. február 5. | 14:47:05
Hargitai javíthatatlan: megpróbál logikát, netán ideológiát keresni Qrbán tevékenységében. A "munkaalapú társadalom", amiről itt értekezik, csak egy felületes, otromba hazugság, mint a többi megnyilvánulása, én sajnálnám az intellektuális erőfeszítést a korrekt elemzésre. Én úgy látom, hogy Qrbánnal csak abban az értelemben érdemes foglalkozni, amennyiben meghatározza az eltakarítása utáni idők feladatait. (Ez se kevés, persze.)
|