panda01 | 2010. november 1. | 17:40:40
Minden Morvai ilyen idióta? Nagyon nekibátorodott mostanában a sok "okos".Jobb lenne, ha a Morvainé is csendben maradna a gittegyletével! Ne verjék a mellüket a sokgyerekesek,mert mindenkinek a magánügye,hogy hány gyereket vállal!! Nagyon szép dolog a sok gyerek, de tartsa is el,ne az államtól tarháljon!!!
NaNI | 2010. október 2. | 00:47:32
Kár, hogy a NOE olyan kérdésekkel foglalkozik, amihez láthatóan nem igazán ért, lásd: " a magánszámlákon fel nem használt pénz kerüljön vissza az állami nyugdíjrendszerbe." Milyen alapon gondolják, hogy a magán(nyugdíj)számlán lévő pénzre az állam tenyereljen rá???
Nem értem ezt a 70 éves kortól ajánlott (adókból, állampolgári jogon nyújtandó) nyugdíj javaslatot sem, hogy gondolta bárki azt, hogy jogállamban a törvényes nyugdíjjárulékot levonják pl. 40 éven át( a bejelentett) munkavállalóktól, alkalmazottaktól, de csak ha megérik a 70 éves kort, akkor kapnak nyugellátást? Az elvonás- befizetés 20-40 évig tart, az ellátás meg a jelenleg várható élettartam miatt csak 7-10 évig lenne? Micsoda humánus és tisztességes megoldási javaslat ez (adó/ tb és nyugdíj) járulékfizetőkkel szemben? Döbbenetes! A NOE a bölcsödei férőhely növekedésért szólaljon fel, és az anyák részmunkaidős foglalkoztatásának elterjesztéséért, a fenti zavaros nyugdíj elképzelések helyett!
pro publico bono | 2010. október 1. | 22:52:09
Van moderátor?
Ladiszlao | 2010. október 1. | 22:41:39
Moderálási alapelvek- komment törölve -
pro publico bono | 2010. október 1. | 18:11:22
Nem tudom, a moderátor milyen kommentet szokott törölni. Azt nem, amiben rágalmazás van? Mert van itt olyan több is (Bajai Zsuzsannát és Kopp Máriát illetően). Eddig azt hittem, a rágalmazás bűncselekmény.
Meydan | 2010. október 1. | 16:56:55
Moderálási alapelvek- komment törölve -
csacsi01 | 2010. október 1. | 13:56:37
totitata | 2010. október 1. | 11:37:11
Te életművész vagy? vagy? ismered ezeket a pályákat? menjél le Te egy bányába! Vagy foglalkozz Te gyerekekkel! meglátod nem egyszerű!
mikes75 | 2010. október 1. | 13:54:00
Moderálási alapelvek- komment törölve -
fulopimre | 2010. október 1. | 13:49:08
Moderálási alapelvek- komment törölve -
EVANGELIZÁCIÓ | 2010. október 1. | 13:00:54
Boldogok a lélekben szegények:övék a mennyek országa.
Boldogok a szomorkodók:majd megvígasztalják őket.
Boldogok a szelídek:övék lesz a föld.
Boldogok,akik éhezik és szomjazzák az igazságot:majd kielégítik őket.
Boldogok az irgalmasok:majd nekik is irgalmaznak.
Boldogok a tisztaszívűek:ők meglátják Istent.
Boldogok a békességesek:ők Isten fiai.
Boldogok,akiket az igazságért üldöznek:övék a mennyek országa.
(Máté 5,3-10.)
HongKong | 2010. október 1. | 12:33:28
Minden kétharmados hívő tudta hogy a nekem semmit, másnak mindent tiltunk király még beszedi a dézsmát. A mai fiatalok kivételével mindenki tanulta Marx és Engels műveit a tőke természetét ami örök, ha elhiszik ha nem. Megeszik amit főztek de a magánynugdíjpénztárak esetleges államosítása az egy más kort idéz. Addig mutogatnak visszafelé amíg megvalósítják a sötét multat. Egy biztos, rövidesen lesz 700 000 nyugdíjellátás nélküli ember az országban, még ebben a ciklusban. Állam bácsi szintén bűnt követ el ha fizet nekik jogosultság nélkül.
HongKong | 2010. október 1. | 12:31:25
Minden kétharmados hívő tudta hogy a nekem semmit, másnak mindent király még beszedi a dézsmát. A mai fiatalok kivételével mindenki tanulta Marx és Engels műveit a tőke természetét ami örök, ha elhiszik ha nem. Megeszik amit főztek de a magánynugdíjpénztárak esetleges államosítása az egy más kort idéz. Addig mutogatnak visszafelé amíg megvalósítják a sötét multat. Egy biztos, rövidesen lesz 700 000 nyugdíjellátás nélküli ember az országban, még ebben a ciklusban. Állam bácsi szintén bűnt követ el ha fizet nekik jogosultság nélkül.
sandor1 | 2010. október 1. | 12:11:58
Moderálási alapelvek- komment törölve -
EVANGELIZÁCIÓ | 2010. október 1. | 12:06:11
Azután így szólt hozzájuk:"Menjetek el az egész világra és hirdessétek az evanéliumot minden teremtménynek.Aki hisz és megkeresztelkedik,üdvözül:aki nem hisz,elkárhozik.
(Márk 16,15-16)
vakablak | 2010. október 1. | 11:49:18
totitata | 2010. október 1. | 11:37:11
„Azért arra kíváncsi lennék, hogy egy 70 éves bányász, kohász, aszfaltozó, kőműves, óvodai dada, tornatanár stb, hogyan tud teljesíteni ebben a korban?”
Sehogy sem tud teljesíteni, de nem is „kell” neki, mert 45 éves kortól már eleve alig találnak munkát maguknak az emberek Mo.-on (főleg a megnevezett szakmákban). A nyugdíj-rendszert úgy kell érteni, hogy az aktív kor és a nyugdíj közötti 15-20-25 évet nyomorúságos segélyeken kell kihúzni.
És akkor még a közelében sem vagyunk a német Hartz IV segélyezési szabályozásnak, amely a segélyt is ahhoz köti, hogy az illetőnek már gyakorlatilag semmilyen pénzzé tehető vagyontárgya ne legyen. Kocsi, ingóságok, lakás, ház (akár egy élet munkája) – mindent először szépen eladni, felélni, és aztán ha már semmi sem maradt, csak onnantól jön a segély.
totitata | 2010. október 1. | 11:37:11
Azért arra kíváncsi lennék, hogy egy 70 éves bányász, kohász, aszfaltozó, kőműves, óvodai dada, tornatanár stb, hogyan tud teljesíteni ebben a korban? Mert ugye vannak akik 25 év után nyugdíjba mehetnek, de ezek nem épp a felsorolt szakmák! Vannak egyenlők és vannak egyenlőbbek.
Frenchman | 2010. október 1. | 11:05:53
M-né szerint "(...) a leghelyesebb az volna, ha a kötelező magánnyugdíj-pénztári rendszert megszüntetnék, mert az „nem biztosítás, csak kötelező megtakarítás". (...) Szűnjék meg továbbá a tag halála esetén az összeg örökölhetősége, a magánszámlákon fel nem használt pénz kerüljön vissza az állami nyugdíjrendszerbe."
Ha az magánmegtakarítás - mint ahogyan tkp. minden nyugdíj alapvetően az is-, akkor ez a nagycsaládos hullarabló vigye onnan az enyves kezét! Könnyű úgy sok gyereket bevállalni, ha aztán mástól lopom el a felnevelésükhöz szükséges pénzt, kufár! Mindenki addig nyújtózkodjon, ameddig a takarója ér. A több gyerek felnevelése több kiadás is, de az mindenkinek a saját döntése, hogy hány gyereket vállal.
Frenchman | 2010. október 1. | 11:01:09
"Már annak az információnak a megszerzése sem egyszerű, hogy milyen hatékony módszerek léteznek a fogamzás elősegítéséhez."
70-es évek óta léteznek lombikbébi programok, akkor ki és mit nem tud?! A természetes módszerekkel pedig kisiskoláskortól mindenki tisztában van. A kutató elhiszi azt a zagyvaságot, amit nyilatkozik?!
Frenchman | 2010. október 1. | 10:58:17
A hír egészen pontosan úgy igaz, hogy 70 fölött, de csak Fidesz-tagok, Kubatov-listáról. A többi akkor sem. Ennyi.
Valéria | 2010. október 1. | 10:41:25
A Nagycsaládosok Egyesülete meg oszlassa fel magát...hajmeresztő egy társaság lehet ....rémisztő :(((
macskazat | 2010. október 1. | 10:38:02
Hetven év, helyes, de mellékelni kell a Halotti Anyakönyvi Kivonat hiteles példányát is!
kimitake hiraoka | 2010. október 1. | 10:36:35
Moderálási alapelvek- komment törölve -
vakablak | 2010. október 1. | 10:18:41
EVANGELIZÁCIÓ: dugulj már el, haver.
EVANGELIZÁCIÓ | 2010. október 1. | 10:14:39
Jaj nektek írástudók és farizeusoki,ti képmutatók!Bezárjátok a mennyek országát az emberek előtt.Magatok nem mentek be,s az odaigyekvőket sem hagyjátok bejutni.(jaj nektek,írástudók és farizeusok,ti képmutatók!
Nagyokat imádkozva fölélitek az özvegyek házait.Ezért súlyosabb itélet vár rátok.)
Jaj nektek,írástudók és farizeusok,ti képmutatók!
Tengert és szárazföldet bejártok,hogy csak egy embert is zsidóvá tegyetek,s ha azzá lett,a kárhozat fiává teszitek,kétszerte inkább magatoknál.
(Máté 23,13-15.)
vakablak | 2010. október 1. | 09:40:13
...nálunk ne vezetnének be hasonlót.
vakablak | 2010. október 1. | 09:39:55
A nyugdíjasság kezdő korának 70 évet megnevezni mellbevágó és persze cseppet sem rokonszenves dolog, de sajnos valószínűleg elkerülhetetlen lesz ennyire felemelni. Legalábbis távlatosan. A nyugdíjrendszer egy pilótajáték, amennyire én látom, mely az előnytelen demográfiai változás miatt be fog csődölni (más okokról nem is szólva).
Vigyázó szemetek Németországra vessétek, ahonnan egyébként a nyugdíj intézménye is származik (I. Vilmos császár és Bismarck kancellár, 1889), és ahonnan a magyar jogrendszer és az ellátórendszerek struktúrájának javát is eredetileg másolni sikerült (több-kevésbé). Ott jelenleg 65 év a nyugdíjkorhatár, s ezt most emelik fel 67-re, mégpedig fokozatosan 2020-ig bezárólag. Azonban már most nyíltan diskurálnak arról, hogy valójában inkább 69 legyen az a 67. Szinte bizonyos, hogy 2020-ra a 69-ből 70 lesz (ezt csak én mondom, ez nem tény).
A német nyugdíjrendszer sok tekintetben jobb helyzetben van, mint a magyar, mert a demográfia bár hasonló, óriási különbség, hogy sok (és egyre több) bevándorló van No.-ban, mégpedig döntően fiatalok. Ez a komponens teljes egészében hiányzik Mo.-on, s ez nem is csoda, mert ki az a barom, aki ebbe az elcseszett országba akarna jönni? Másfelől azt is látni kell, hogy Mo.-on jóval rövidebb ideig élnek az emberek, mint No.-ban.
Száz szónak is egy a vége: ha egy olyan gazdag és jól szervezett országban, mint Németország a nyugdíj-korhatár belátható időn belül 69 ill. 70 év lesz, akkor alig elképzelhető, hogy n
sandor1 | 2010. október 1. | 09:37:07
Moderálási alapelvek- komment törölve -
tengerimalac | 2010. október 1. | 09:28:56
Folyt.:Egy nagy nullát! Az én pénzemmel játszogatnak. Ha ugrott a pénzem, akkor az én és utódaim adóforintjából az állam simítja ki az elbaszásukat! Az igazán „liberális” az egészben az, hogy kötelezően kell választani magánnyugdíjpénztárat! Szép volt!
tengerimalac | 2010. október 1. | 09:28:20
Olvastam a hozzászólásokat. Azért nem kellene ennyire felháborodni, mert valaki elmebeteg! Csak tájékoztatásul. Ha valaki nyugdíjba vonulása előtt megkrepál, akkor az örökös nem a teljes magánnyugdíjpénztári megtakarítást kapja, hanem annak harmadát. Miért is? Mi lesz a megtartott lével? Ki nyeli el? Persze még mindig több, mint a semmi a 30%, de felháborító! A magánnyugdíjpénztári befizetések viszont egyáltalán nincsenek biztonságban! Azzal a pénztárak játszogatnak. Vagy nyernek, vagy veszítenek, de egy biztos, hogy nem ingyen teszik! Bért, infrastruktúrát … tartanak fenn belőle. Szerintem egy hosszútávú pilótajáték az egész. Aki az elején fog nyugdíjba menni, az megkapja a befizetéseit, aki a „végén”, mikor már a rendszer úgymond kifutott és sok kifizetés lesz, az nem! Ha ezt társítjuk a csökkenő belépők számával, merthogy fogyunk, még nagyobb szívás a helyzet! A végén pedig az államnak kell helytállnia! Elég paradox a helyzet. A magánnyugdíj-pénztárak finanszírozzák az államot, mert állampapírt vásárolnak. Az államot azért kell finanszírozni, mert az állami nyugdíjakra történő kifizetési igényeknek nincsen meg a fedezete a befizetési oldalon, mert azt a magánnyugdíjpénztárakba teljesítik. (Tudom, hogy ez durva egyszerűsítés, de a problémát fedi.) A libsi köcsögök jól kitalálták! Ki az, aki az egészen kaszál? Aki a nyugdíjpénztárat működteti. Ki működteti ezeket? Ha elég mélyre ásunk, mindig bankot találunk a háttérben, a tulajok között! És miféle kockázatot vállalnak? Egy
staropramen | 2010. október 1. | 09:23:34
Én nem tudom, de abszolut nem csodálkozom.
nővér | 2010. október 1. | 08:46:19
Aki tudja, milyen gyalázatos módon szerezték meg a hatalmat a NOE jelenlegi vezetői, az nem csodálkozik az ilyen "javaslatokon".
zizizo | 2010. október 1. | 08:11:14
Morvayné nemcsak eszement, hanem ostoba is: amnéziában szenved,mert nem emlékszik arra, hogy az előző OV-kormány idején ugye a magán nyugdíjpénztártagok befizetésit nem korlátozták, csak a jóváírásokat, átcsoportosították az állami javára.Jelenleg is folyik oda megtakarítás. Ostoba, mert nem látja (vagy éppen ez a feladata), hogy ebben az országban milliókra rúg a járadékvadászok száma:10 mio lakos, 3 mio nyugdíjas, ebből 1,5 öregségi (57 éves átlagos nyugdíjba vonulási életkorral), 1 mió "rokkant nyugdíjas, és 0,5 mió korengedményes. Ehhez képest dolgozik és adózik 1,5 mió. Eltartott állami és önkormányzatis 1,0 mió és 1,0-1,2 "minimálbérből élő. Nem az én megtakarításaimat kellene államosítani, hanem 700,000munkájához képest jól tartott állami és önkormányzati alkalmazottat kell a versenygazdaságban megmérettetni (a jól dolgozó 300,000-et megtartani, így is 50%-kal több lenne a szzámuk,mint kellene), a milliós nagyságrendű járadékvadászatot megszüntetni, és csodák csodája, az állami nyugdíjrendszer is (a magán mellett) fenntarthatóvá válik. Járuljon már mindenki hozzá a közöshöz, ne csak kivenni akarjon belőle.
Katalinka51 | 2010. október 1. | 00:14:43
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Szent Eltvíz | 2010. szeptember 30. | 23:20:32
Mindennek a teteje, hogy az illető a Nagycsaládosok Egyesületének valakije.
Na köszönöm szépen..... Ilyen emberek képviselik a lakosság érdekeit?
nemválaszolok | 2010. szeptember 30. | 23:06:36
Arra is emlékszünk ugye, hogy egyszer volt, hol nem volt, volt egy olyan törvény, hogy minden állami büdzsébe befizetőnek éves elszámolást kell kapnia a számláján lévő összegről. Na, ez csak egyszer történt meg és azóta sem.
Erre lehet számítani most is, meg arra, hogy lenyúlják a pénzünket. Hát ebből nem fognak enni - nagyon bízom benne.
nemválaszolok | 2010. szeptember 30. | 23:03:22
Morvaynénak ajánlanám, hogy menjen ő a jő büdös francba a javaslatával, miszerint a magánnyugdíjpénztári megtakarítások ne legyenek örökölhetőek. Pont az a lényege ennek a megtakarításnak, hogy az állam ne nyúlhassa le azt, amit egy életen át fizetek, és az ember fia meghal 50-60 évesen, akkor levesbe ment a pénze, amiért végül semmit nem kapott. Nagyon jó ötlet. Na meg a 70 év felett az állami nyugdíj is. Az emberek nagy része, főleg a férfiak már manapság korán halnak, sokan meg sem érik a nyugdíjas kort, vagy az első nyugdíjukat már kézhez sem vehetik. Ez az állami szabadrablás.
sydney | 2010. szeptember 30. | 22:39:29
Szünjön meg végleg a nyugdíj, és (ahogy a Szovjetunióban tervezték még régen) szűnjön meg a közszolgáltatások díja (ingyen víz-villany-gáz-telefon-internet-szemétszállítás-temetés- tömegközlekedés, stb), és legyen ingyenes az alapvető élelmiszerek egy főre elégséges kalóriát tartalmazó mennyisége. Aki ennél többet akar, az kössön magán-nyugdíjbiztosítást.
Szent Eltvíz | 2010. szeptember 30. | 22:13:25
....merthogy a magyarság egytizede sem éri meg a hetven éves kort, és a hetven éves kora után évente felére csökken a létszámuk.
Szent Eltvíz | 2010. szeptember 30. | 22:07:26
"Morvayné szerint segítené a gyermekek megszületését az is, ha azon munkáltatóknak, akik sokgyerekeseket alkalmaznak, az ilyen dolgozójuk után nem kellene járulékot fizetniük. A szervezet javaslatai közt szerepel az is, hogy amennyiben az állam költségvetésből, adókból, azaz állampolgári jogon biztosít nyugdíjat, akkor ennek kezdő életkori határa 70 év legyen."
Kedves Morvayné: mondjam vagy talán mutassam?
Szent Eltvíz | 2010. szeptember 30. | 22:06:22
..egyébként aki svájci számlán tartotta a magánnyugdíjpénztári befizetését, remélem hogy most véletlenül jól járt....
Szent Eltvíz | 2010. szeptember 30. | 22:04:07
"Például, ha a kormány mégis megtartaná a magánnyugdíj-pillért, úgy elvárják, hogy legalább a kötelező belépést oldják fel. Szűnjék meg továbbá a tag halála esetén az összeg örökölhetősége, a magánszámlákon fel nem használt pénz kerüljön vissza az állami nyugdíjrendszerbe."
Kedves nemistudommilyen " Népesedési Kerekasztal" szakértője, Morvayné Bajai Zsuzsanna Erre hadd kérdezzem meg hogy a posztkádári -szovjet típusú kiróvó-beszedő nyugdíjrendszer olyan jól működik talán hogy a nyugati, kapitalista rendszer felé való elmozdulást vissza kellene csinálni? Szerintem pedig az a legjobb ha mindenki saját zsebére gyűjti a nyugdíjra valót, és az államnak ide kellene adnia azt amit eddig levont tőlünk. Tudniillik az állam lyukas vödréből még Krőzus pénze is elfolyik. El az államnak a zsebünktől!
taIabér | 2010. szeptember 30. | 22:01:25
Ez a Morvayné a Morvay Krisztina felesége?
Csak kérdem.. nem ismerem itt ki magam..
evianna | 2010. szeptember 30. | 21:57:31
venember:
abszolút.
a 3000 milliárdhoz közeledik a magánpénztári vagyon eszközértéke: évekre rendbe hozná a költségvetést és lehetővé tenné a költekezést, amire annyira sóvárognak.
szerintem nem fog menni (az IMF-nek ez az egyik főbűne, nem a "beleszólás a gazdaságpolitikába"), de meg fogják próbálni újra meg újra, mert a készbe akarnak beleülni.
szerintem is köztörvényes.
csak hát a választópolgárok 2/3-a éppen erre adott felhatalmazást.
vagy mégse?
venember | 2010. szeptember 30. | 21:49:03
evianna | 2010. szeptember 30. | 21:23:46
Értem (azt hiszem).
1. Most felhasználják az eddigi magán-nyugdíjpénztári megtakarításokat, feléljük.
2. Ha valaki megöregszik, vagy kap nyugdíjat vagy nem és annyit amennyi marad a büdzsében, akkortól, amit megszavaznak.
Ha jól értem és így lesz, szerintem ez köztörvényes. Ha meg merik csinálni, akkor a cigány lova jut eszembe.
Ladiszlao | 2010. szeptember 30. | 21:39:07
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Ladiszlao | 2010. szeptember 30. | 21:31:15
Moderálási alapelvek- komment törölve -
evianna | 2010. szeptember 30. | 21:23:46
venember | 2010. szeptember 30. | 20:40:46
ezt a nolblogon már egyszer kitárgyaltuk néhány bloggerrel, de én nem mentem el a hozzászólásaimat, úgyhogy nem nagyon tudok segíteni -bocsánat.
a lényeg:
a KDNP készített egy törvénytervezetet (készre írva) 2007-ben, amely aztán a parlament elé nem is került, mert elakadt bizottsági szinten (nem csodálom).
szerintem még megtalálható az OGY honlapján, de nem tettem el a linket.
a tervezet szerint
- egységes nyugdíjkassza lenne, amelybe a magánpénztári befizetések beolvadnak,
- a nyugdíj lényegében egy életjáradék lenne, az egyéni számlákon felhalmozott pénzek alapján, megállapítása a korhatár elérésekor történik (ott még 62 év van nevesítve),
- a kassza mindenkori állapotától függ a nyugdíj összege (nyami....), aki túl kevés pénzt halmozott fel, nem kap semmit, várja ki az állami nyugdíjat, amely 70 éves kortól esedékes és azt hiszem, a minimálbér 1/3-a, talán fele.
na, ezt nevezték svéd modellnek - NEM AZ!!!
hegyaljai | 2010. szeptember 30. | 21:23:20
Kíváncsi lennék, hogy Morvayné és testvérei befizetései fedezték e illetve most fedezik e szüleik nyugdíját? A számok elborzasztóak,de ez nem jogosít fel senkit arra, hogy hülyeségeket mondjon. A férfiak többsége a 65 éves kort sem éri meg. Igaz, hogy aki megéli, az általában a nagyobb jövedelműek közé tartozik, tehát nagyobb nyugdíjra számítana. További 5 év további 20-25 % létszámcsökkenés. Matematikailag jó megoldásnak tűnik. Hurrá!
evianna | 2010. szeptember 30. | 21:15:32
pro publico bono | 2010. szeptember 30. | 20:33:55
egész pontosan azt mondja a KDNP 2007-es (általuk még mindig érvényesnek tekintett) nyugdíjtervezete, hogy a magánpénztárak megszűnnének, beolvadnának az egységes nyugdíjkasszába, egyéni számlákkal. (így az fel se merül, hogy a felhalmozódott vagyon egy része -30%- örökölhető legyen - ám a nagycsaládosoknak erre sincs szükségük...)
ügyes megoldás, hogy a magánpénztárakban eleve egyéni számlák vannak, és az új rendszerben - amelyet Orbán is említett egy interjúban - szintén egyéni számlák lennének. (könnyű összemosni.)
csak éppen az állami járulékbefizetéseket szerintem senki nem tudja ellenőrizni, és állítom, hogy nincs rá lehetőség, hogy ezt egyénre lebontva produkálni lehetne, 37-40 évre visszamenőleg. (na és mi van, ha kiderül, hogy XY után 30 évvel ezelőtt valójában nem fizetett senki?)
szóval szerintem azt a pofátlan szívatást, amire demokratikusan megválasztott kormányunk készül, semmiképpen nem lenne szabad megengedni.
Hmmmm | 2010. szeptember 30. | 20:42:04
pro publico bono | 2010. szeptember 30. | 20:34:38
persze.
ez a forma nem ismeretlen a svéd nyugdíjrendszerben.
de ott van magánbiztosító is és van külön önkéntes rendszer is.
morvayné biztosan olvasott engem a svéd nyugdíjról:
http://valami.nolblog.hu/archives/2010/01/20/A_sved_nyugdij/
.
venember | 2010. szeptember 30. | 20:40:46
evianna | 2010. szeptember 30. | 20:23:27
Nem tudnád ezt egy kicsit részletezni?
Lütyő | 2010. szeptember 30. | 20:40:12
Morvayné és a Kerekasztal nagyon jól látja: ez a nyugdíj magánosítás is arra volt jó, hogy kifosszák a dolgozó, becsületes adófizető magyarokat.
Az utóbbi 20 évben beindult egy láncreakció melynek következménye: nem lesz állami nyugdíj. Ezért is fontos a munkahelyteremtés, a mai magyar fiatalok minél több gyereket tudjanak vállalni, hogy legyen aki a nyugdíjukat előállítsa.
Hmmmm | 2010. szeptember 30. | 20:36:51
hm.
Morvayné baloldalt beszéde közben:
http://www.gondola.hu/kepek/47961.jpg
ezekkel a morvaiakkal mindig baj van. :))
pro publico bono | 2010. szeptember 30. | 20:34:38
Nem a TB nyugdíjrendszerrel kapcsolatban javasolt 70 éves korhatárt, hanem adóból finanszírozott állami nyugdíj esetén. Ha lenne ilyen.
Annak, aki nem figyelt.
pro publico bono | 2010. szeptember 30. | 20:33:55
evianna
A KDNP javaslatában ezek szerint egyéni számla szerepel, ami a magánnyugdíjpénztári rendszerben van. Bajai Zsuzsanna ezzel szemben a magánnyugdíjpénztári rendszer megszüntetésének a lehetőségét vetette fel. Ezek szerint a javaslata ellentétes a KDNP tervezetével.
pro publico bono | 2010. szeptember 30. | 20:30:53
Nem a TB nyugdíjrendszerrel kapcsolatban javasolt 70 éves korhatárt, hanem adóból finanszírozott állami nyugdíj esetén. Ha lenne ilyen.
Annak, aki nem figyelt.
evianna | 2010. szeptember 30. | 20:23:27
igen, úgy tűnik, a nemzet kérni fogja a KDNP nyugdíjreform-javaslatának megvalósítását: az pontosan ezt tartalmazza: 70 éves kortól állami nyugdíj, függetlenül attól, hogy fizetett-e valaha járulékot, a járulékalapú nyugdíj pedig a korhatár elérésekor jár, FELTÉVE hogy "eleget" gyűjtött össze az egyéni számlán.
ha nem, akkor nem kap semmit 70 éves koráig. (a likvidálással jobban járna.)
vajon meg fogja szavazni a parlament? (költői kérdés volt, bocs.)
ujnick | 2010. szeptember 30. | 20:19:01
Van még uszkve 23 évem? Hmmmm. Meghgondolandó. Legább nem kellene azon agyalni, hogy milyen nehezen, fájdalmasan halok meg.
De addig is, lehetne a Morvay család felmenőin kipróbálni?
evianna | 2010. szeptember 30. | 20:18:14
ez a NOE, ez botrány!
különösen tetszik a következő passzus:
"Szűnjék meg továbbá a tag halála esetén az összeg örökölhetősége, a magánszámlákon fel nem használt pénz kerüljön vissza az állami nyugdíjrendszerbe."
mondják a nagycsaládosok képviselői!
magyarán, a gyerekek ne kapjanak semmit, kell állam bácsinak.
ez akar lenni a nemzeti konzultáció???
lOVe | 2010. szeptember 30. | 20:11:38
Moderálási alapelvek- komment törölve -
pléjsztésön | 2010. szeptember 30. | 20:06:06
Azért lenne rés a pajzson. Ezt kiküszöbölendő javaslom a 70. életévüket betöltők elgázosítását, így nyilván elképesztő megtakarítást produkálna a nyugdíjkassza...
serviceman | 2010. szeptember 30. | 20:00:42
Nyugdij 70 felett ? Óriási ötlet , mennyi is a magyar férfiak átlagéletkora ? Köszönjük Emese ! A jó q....va anyátokat !
Viszont ha már mindenáron be kell vezetni ,csak egy feltétellel , a politikusi visszaélést viszont halálbüntetéssel kell büntetni .
értelmetlenségi | 2010. szeptember 30. | 19:39:16
". A szervezet javaslatai közt szerepel az is, hogy amennyiben az állam költségvetésből, adókból, azaz állampolgári jogon biztosít nyugdíjat, akkor ennek kezdő életkori határa 70 év legyen"
Morvayné, kis csillagom, és a nyugdíjjárulék? Azt miért tetszett kifelejteni a felsorolásból?
A nyugdíjkorhatár 70 évre emelése viszont tényleg sokat javítana költségvetésen: drasztikusan csökkenne a nyugdíja(so)kra fordítandó összeg...
venember | 2010. szeptember 30. | 19:15:14
boros0208 | 2010. szeptember 30. | 19:02:53
venember | 2010. szeptember 30. | 18:46:29
"Egy államosítással valószínűleg nagyot bukna az állam, nagy hiba volt annak idején meglépni. De mintha azt olvastam volna, hogy az IMF ránk erőltette."
Nem államosítják, csak beviszik a költségvetésbe. És külön nyilván is fogják tartani. De a pénzt fel fogják használni az egyensúly javítására és egyéb célokra. Nagyon csodálkoznék, ha nem így lenne. Az Alkotmánybíróság már kimondta, hogy ez úgyis csak egy virtuális pénz, a tagok nem, illetve csak részben (akik kivehetik) rendelkeznek felette. Marad a központi nyugdíjkassza.
boros0208 | 2010. szeptember 30. | 19:02:53
venember | 2010. szeptember 30. | 18:46:29
Egy államosítással valószínűleg nagyot bukna az állam, nagy hiba volt annak idején meglépni. De mintha azt olvastam volna, hogy az IMF ránk erőltette.
Akkor az volt a szöveg, hogy ezek a megtakarítások majd löketet adnak a gazdaságnak és annak többlet hozamából pótolható a nyugdíjkasszából kiesett pénz. Ez bizony nem jött be. Most az adóbevételekből kell pótolni évről évre.
wizesg | 2010. szeptember 30. | 19:00:47
Elmebetegeket miért engednek öteleteket adni, pláne komolyan venni és leírni?
staropramen | 2010. szeptember 30. | 18:56:12
Lenne néhány konstruktív javaslatom Morvayné számára és ha az egész egyesület nevében beszélt akkor a NOE -nek is.
Az a baj, hogy kimoderálnák.
stacio | 2010. szeptember 30. | 18:47:23
Morvaynénak nincs igaza.Javaslatom : kilencven év.
venember | 2010. szeptember 30. | 18:46:29
boros0208 | 2010. szeptember 30. | 18:29:43
:)))
Te még hiszel a mesékben? Bemegy a költségvetésbe és a 10 éves megtakarítás 2-3 év alatt csak papíron marad meg. Addig mindenkinek jó lesz (lehet költeni) és 10-20 év múlva meg "utánam az özönvíz". Már aki megéri.
boros0208 | 2010. szeptember 30. | 18:29:43
Azzal, hogy megszűnjenek a magánnyugdíj-pénztárak szerintem egyet lehet érteni. Az államháztartási hiányba sok milliárddal bejátszott az a pénz amit a magánnyugdíj-pénztárak miatt kellett fizetni az államnak.
Azzal ha megmarad és nem örökölhető viszont nem értek egyet, mert ha már kihelyezték kockázatos piaci alapra, akkor a kockázatot ellensúlyozza valami, másrészt amikor beléptünk ezzel etettek bennünket, hogy örökölhető.
|