cacej | 2012. február 1. | 09:54:24
TomThumb | 2012. február 1. | 07:02:46
Ne nagyon adj ötleteket a Fidesznek, hogy honnan lehet pénzt kisarcolni.
Más. Csak reménykedni lehet, hogy Lázár fenyegetőzése nem jut ki a világba, mert a forint megint bedől.
atengerimalac | 2012. február 1. | 08:39:20
Moderálási alapelvek- komment törölve -
atengerimalac | 2012. február 1. | 08:38:27
Moderálási alapelvek- komment törölve -
zollee56 | 2012. február 1. | 08:27:54
Egri Károly 06:44:57 ! A hajóágyú jó hasonlat a tevékenységére egyfelől.
Az a probléma (másfelől) vele kapcsolatban, hogy ő még nem döntötte el:
1. én lennék a hajóágyú. 2. én lennék, aki saját magam jól rögzítem a fedélközben (hajóágyú fedélzet). 3. Tűzoltó lennék, vagy katona?(bocs.),nem inkább bankokat terelő Juhász sem lehetek, mert az a Járai. 4. Tulajdon-képpen ki a kapitány ezen a hajón, csak nem Gábor Áron?
De ilyen áron HMVH-nek annyi!
ordító egér | 2012. február 1. | 08:08:44
Álláshalmozó Lézer Jancsi egyszerűen elspekulálta a vásárhelyiek pénzét.
Amíg a kamatkülönbözet milliárdos hasznot hozott a városnak, addig nem gondolt osztozkodásra. Gondolom.
zollee56 | 2012. február 1. | 07:51:11
Lázár úr láthatóan fordítva ül a döglött dakota lovon. Valaki mondja már meg neki, hogy amit lát az nem a ló sörénye. Egyébként alapítson pénzintézetet, és ott annyit okoskodhat, amennyit akar. Az meg egyenesen nevetséges, hogy munkáltatói hatalmával visszaélve "orientálja" más pénzintézethez átvinni a tőle függő alkalmazottai folyószámláit. Ez azért megérne minimum egy jó kis pert. Más polgármestereket ehhez képest pehely súlyú ügyek miatt vontak kínpadra. Vásárhelyiek! A ti főnökötökön sincs ruha, csak az arca akkora, hogy attól nem látszik.
TomThumb | 2012. február 1. | 07:02:46
A szocik által emberemlékezet óta vezetett XIII. kerület szinte az egyetlen az országban amely nincs eladósodva, sőt, komoly beruházásai is vannak (lásd a vadonatúj Radnóti Center).
Hát, nem érdekes?
TomThumb | 2012. február 1. | 06:48:48
durumo | 2012. január 31. | 22:00:44
ellenérték
Van a bankok által virtuálisan teremtett pénz mögött ellenérték? Ha nincs, az törvényes vajon?
------------
Észnél vagy? Bankok nem "teremtik" a pénzt. Azt az államhatalmak "teremtik", jegybankjaikon keresztül.
TomThumb | 2012. február 1. | 06:46:06
Vastagbőrű Lázár Jani dumál "sarcolásról"? Volt kitől tanulnia az Erstének, lásd Fidesz kormány sarcok tömkelegét.
Ráadásul, meg van lepődve, hogy egy bank a kölcsönöket nyakló nélkül felvevő ügyfeleit ADÓSOKKÉNT veszi számon. Talán még azon is meg fog sértődni, hogy az Erste vezérigazgató anyukája nem hívta meg a Janit vacsorára.
Meghibbant a Jani.
Egri Károly | 2012. február 1. | 06:44:57
Lázár János egész közéleti tevékenysége olyan mint egy oktató film,amely bemutatja,hogyan "viselkedik" az elszabadult hajóágyú a viharos tengeren hánykolódó cirkáló fedélzetén.
palpatine | 2012. február 1. | 04:04:28
Egy pirospont a banknak.
Tanulja meg lezer janos elvtars, hogy hol a helye!
Falatka | 2012. február 1. | 00:22:05
Al Capone egy kis kezdő gazember volt Lázár Jánoshoz képest. Működik a Fidesz-maffia. Egyelőre. Ismerjük a végét......
Jager László | 2012. január 31. | 23:34:29
No itt a nagy lehetőség!
Menj és keresd!
A hitelt az OTP szinte ingyen adja!?
Lehet,hogy hazudok!?
Lehet,de te döntesz!!!!
J.L.
ordító egér | 2012. január 31. | 23:13:50
Hűtlen kezelés nem játszik?
durumo | 2012. január 31. | 22:00:44
ellenérték
Van a bankok által virtuálisan teremtett pénz mögött ellenérték? Ha nincs, az törvényes vajon?
ezazami | 2012. január 31. | 21:58:02
Ha jól belegondolunk 2006-ban 170Ft körül volt a CHF.
Amit a bank kért az nem több, mint amit népnek végtörlesztés
címén 180Ft-os árfolyamon kellett visszafizetni. Ez az Önkormányzatnak
sok, és annak 150000 emberenk aki élt vele????
x300 | 2012. január 31. | 21:42:20
emútnyócév,nesze neked.Valaki elmagyarázhatná ennek a paraszt országnak,hogy addig nyújtózkodjon,ameddig a takarója ér.Teszkóba ha nincs pénzed,adnak hitelbe parizert?Miért pont a bankkal vitatkozik ez a barom,ha máshol elfogadja a szabályokat?
katlanka | 2012. január 31. | 21:26:34
elsore 20:36:41
Ez jó volt!
Valaki itt azt írta az előbb, hogy kezdjenek el a gazdasággal foglalkiozni. Isten őrizz! EZEK NE! Amihez hozzákezdtek az még eddig mindíg rosszul sült el. Gátlástalan, hatlomittas, kontár beképzelt az egész
torkosborzalom | 2012. január 31. | 21:21:08
ezzel nem tudok vitaba szallni
giulio | 2012. január 31. | 20:37:54
Moderálási alapelvek- komment törölve -
elsore | 2012. január 31. | 20:36:57
Ez úgy volt, hogy az édesdeden alvó Janinkra éjszaka bsnkárok törtek rá otthonában és hitelfelvételre akarták kényszeríteni. Ő pedig, mivel nem volt más választása, halált megvető bátorsággal elkiáltotta magát:
- Akinek nincs semmije, az annyit is ér!
... és felvette a hitelt.
torkosborzalom | 2012. január 31. | 20:36:41
amarillisz
tevedsz
a levesben mar benne vagytok
igy jar minden orszag, ahol gazembereket tesznek meg kiralynak
torkosborzalom | 2012. január 31. | 20:34:29
janosom, nem vettel reszet az arfolyamgyengites nemes es nemzeti programjaban?
es a hitelfelveves pantlikas disznotoros unnepen?
o sem erti
Amarillisz | 2012. január 31. | 20:33:05
Mindig meg akartam kérdezni, hogy ezek a fityeszes mintapéldány polgármesterek, lázárkósarogánsziták...stb, miért hallgattak a gonosz Gyurcsányra? Vajh, miért adósították el tökig drága városukat svájci frank alapú kötvénykibácsátásokkal és kölcsönfelvételekkel?
Ennek kivizsgálására nem akarnak egy bizottságot alakítani?
A zsét jólesett ellopni, a fityeszt pénzelni, de visszafizetni?! Majd kényszerítik a "szemét" Erstét a tehervállalásra. És nincs megállás! Utánuk jönnek a többiek mind, Debrecentől Kaposvárig!
Mi meg megyünk a levesbe.
De kit érdelel az már? Nekik már telve van a svájci bankszámlájuk, a kisboldizsárok nem fognak koldusbotra jutni soha.
argon | 2012. január 31. | 20:00:18
A polgármester úr még nem tudja hol a helye. Itthon a szemétdombon király, de amikor szembesül normálisan gondolkodó normális emberekkel, cégekkel, akkor nagyon nagy a kontraszt a bunkóság és a normalitás között.
Persze tudja manipulálni a hangulatot, biztosan sokan vannak, aki ugrik is, de remélhetően egyre kevesebben fogják hagyni, hogy eszközökké váljanak és aszisztáljanak.Ha meg mégis, akkor menjenek felvonulni emellett a pökhendi rezsim mellett, hogy nehogy gyarmattá váljunk.
kaliczsandor | 2012. január 31. | 19:54:24
Ez már megint a hatalomról szól!A fideszes csávók azt hiszik,hogy nekik mindent szabad,mert a törvények mindenkire vonatkoznak csak rájuk nem!Ez mindig a hatalom bűvölete!!Ez nagyon gáz!!!Kérdés,hogy meddig érdemes ezt tűrni?
csider tibor | 2012. január 31. | 19:52:31
Ki az a Lázár János? Ismeri valaki? Ha igen, mondja meg neki vegye fel az utolsó kenetet, valószinü itt az ideje.
durumo | 2012. január 31. | 19:52:30
Héééé! Valaki okos gazdasági jogász!!!! Nézze már meg az alább általam ajánlott film 19. perc 11. mp-től kezdődő minnesotai esetet!!! Hátha lehetne a magyar államadóssággal kapcsolatban is használni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Foci | 2012. január 31. | 19:36:10
laci_54 | 2012. január 31. | 18:00:43
Most írjál az uzsoráról is!
breky | 2012. január 31. | 19:22:22
Lézer Jani beterjeszt egy törvényt miszerint a kapzsi bankok nem kérhetik vissza a kölcsönadott pénzüket, a kétharmad megszavazza, fanfárok tűzijáték. Bankok mennek az EUhoz, Mo-t jól megtámogatják párszázmilliárdos büntivel, és jön Lézer Jani hogy az a csúnya EU jól kitolt velünk és mivel nincs miből kifizetni jön egy újabb kéményadó a tavaly év végi törvények szerint. Mi kifzetjük, kétharmad röhög a markába... vagy ne adjak ötleteket?
yaris | 2012. január 31. | 19:04:54
Mostanaban a barnaboru levelezok tartjak el a kiralyi postat.A kis taska hordozo talan azt varja,hogy meg a bank kerjen elnezest.Ambrus Attila szabadult az agya varja az A8-as janikakat.
1972 | 2012. január 31. | 18:59:24
Az az igazság hogy a mi lázárunk csak áll a szarban nyakig és néz körbe körbe.
De a hitelt biztos a bank kényszerítette az önkormányzatra. Nem tudom felfogni, hogy ezt hogy gondolják. De már megint túl erős a Ft /297Ft=1€/ valamit tenni kell megint ez ellen hogy 320 legyen. Ezek tényleg dilettánsok.
Fogatlan Prókátor | 2012. január 31. | 18:47:16
Mindenki annyit ér amennyije van. Speciel H.vásárhely önkormányzata rohadtul mínuszos jelenleg. :)
lombik | 2012. január 31. | 18:46:09
Bolond lenne ezentúl a bank hitelezni, ha arra kell számítania, hogy az adós egyszer nem fizet, sőt fenyegeti a bankot majd meghozandó bankellenes törvénnyel!!! A polgári életben ilyenkor a nemfizetőt csúnyán megverik!!!
Nagyon átestek a ló túloldalára a bankok ellen, hiszen nélkülük megáll az élet Magyarországon!
Ha olyan nagy a nemzeti érzelem bennük, miért nem mondanak le az egykulcsos SZJA-ról? Vagy a nemzeti érzés csak a saját zsebig terjed?
Miért nem a kisemberek életlehetőségeit javítják ekkora vehemenciával, miért nem a munkahelyteremtéssel foglalkoztak a Fidesz alkotmány helyett, a TEK-re költött milliárdok helyett, visszamenőleges törvénykezés helyett!!!
Most esetleg lenne a rokkantnyugdíjasoknak, korkedvezményes nyugdíjasoknak hova menni dolgozni és az 1,1 millió munkanélkülinek is lenne helye a gazdaságban!!
Már elszúrták, nem kicsit nagyon, hazudtak reggel délben, este és éjjel is a parlamentben, a médiában az újságokban, a tv-kben!
Már hiába kapnak kölcsönt az EU-tól, Igenis Janikám!! amit vissza kell fizetni!!
kevés lesz ahhoz, hogy beindítsák a gazdaságot 2 évvel a hatalomra jutásuk után!
Elk ..úrták!!!Elvesztegettek két évet, hatalmas gazdasági károkat okoztak, eltőzsdéztek rengeteg milliárdot, elosztogattak eszetlenül sok ezer milliárdot nem szükséges dolgokra, kapkodás, hozzá nem értés jellemzi az egész államapparátus munkáját!!
Nincsenek megfelelő emberek a megfelelő helyeken, tehát csere!!!!
lombik | 2012. január 31. | 18:38:42
kolozsi | 2012. január 31. | 12:36:10
Jópofák ezek a fideszes polgármesterek. A nagy, hülye duma alapján - miszerint van pénz, csak a népnyúzó kormány nem akar adni - vették fel a hiteleket, azért hogy újraválasszák őket, osztogattak/fosztogattak. (Magyarországon 85 %-ban Fideszes a polgármester és 90 %-ban eladósodottak az önkormányzatok) Aztán most kiderült, tényleg nincs pénz, ez a népnyúzó kormány nem tud adni, mert a gazdagokkal hazavitetik a pénzt(lásd egykulcsos SZJA, 500 milliárd a zsebbe), hát nekimegy a banknak.
(Azt a bankot fenyegeti, akinek a kölcsönén 100 millió árfolyamnyereséget ért el az előző években!!!/Ezt tették a saját pénzeikkel is a gazdagabbak, és külföldi bankokban tartják/)
Bolond lenne ezentúl a bank hitelezni, ha arra kell számítania, hogy az adós egyszer nem fizet, sőt fenyegeti a bankot majd meghozandó bankellenes törvénnyel!!! A polgári életben ilyenkor a nemfizetőt csúnyán megverik!!!
Nagyon átestek a ló túloldalára a bankok ellen, hiszen nélkülük megáll az élet Magyarországon!
Ha olyan nagy a nemzeti érzelem bennük, miért nem mondanak le az egykulcsos SZJA-ról? Vagy a nemzeti érzés csak a saját zsebig terjed?
Miért nem a kisemberek életlehetőségeit javítják ekkora vehemenciával, miért nem a munkahelyteremtéssel foglalkoztak!! a Fidesz alkotmány helyett, a TEK milliárdjai helyett, visszamenőleges törvénykezés helyett,!!!
Most esetleg lenne a rokkantnyugdíjasoknak, korkedvezményes nyugdíjasoknak hova menni dolgozni és az 1,1 mill
tapa | 2012. január 31. | 18:10:13
Már régóta lehetett látni, hogy Lázár Jánossal gondok vannak, minden téren.
Ugyanakkor az, hogy még mindig egy megyei jogú város polgármestere és a kormányzó párt parlamenti frakcióvezetője lehet, nos, ez több mint elkeserítő.
laci_54 | 2012. január 31. | 18:00:43
Nem a bank rimánkodott Janónak, hogy ugyan vegyen már fel pénzt!
Amit és ahogy a polgármester előad az bizony megrezgeti a lécet egy becsületes ügyész szemében!
Hatalommal való visszaélés, zsarolás bűntette tárgykörökben, de felmerül még a hűtlen kezelés bűntette is, mert a köz pénzét kockáztatta.
Persze amíg Polt Pot lesz a fő ügyész addig az országot is eladhatja Lézer úr:(
bubu64 | 2012. január 31. | 17:59:04
Vajon tavaly év végén Wintermantelt Újpesten ki beszélte rá a kötvénykibocsátásra, azok után, hogy gyakorlatilag hiteltartozás nélkül vette át az irányítást és az ellenzéki képviselők mind azt mondták, hogy ne tegye. A pénz kinek a cégeihez vándorol majd? Vásárhelyen kinek a cégei nyertek el és mennyiért megbízásokat? Többet nyert a köz ennyi hitellel, vagy Lázár Janó haverjai gazdagodtak csak?
durumo | 2012. január 31. | 17:50:51
http://www.youtube.com/watch?v=JcbMW5Y5HxY&feature=BFa&list=FLi8Eo_Ac8nP0vlp-0wPNeuQ&lf=plcp
Itt a Nol-on ajánlotta valaki, nagyon jó, végig kell nézni!
Hammada Patrol W | 2012. január 31. | 17:43:43
Néhány háttérinformáció a Nagyérdeműnek, hogy miért fontos lézerjaninak, hogy szanálja az Erstét. lézerjani atyai barátja és karrierjének egyengetője, Dr. Rapcsák, a város előző polgármestere versenyeztetés nélkül kiadta a haveroknak Vásárhely csatornázását, akik annyit loptak, amennyit nem szégyelltek (nem voltak nagyon szégyenlősek), ezért aztán a közművesítés horribilis összegekbe került, aminek következtében ma Hódmezővásárhely Magyarország legeladósodottabb városa (per kopoltyú). Ezért lézerjani elég nagy szrban van, mert az álomkincstárból még ő se vehet ki néhány tízmilliárdot anélkül, hogy észrevegyék. Nyilván úgy gondolja, hogy egyszerűbb a hitelezőt fejni. Egyébként igaza van. Aki oylan hülye, hogy Rapcsáknak hitelt adott, az megérdemli.
kelemenjanos | 2012. január 31. | 17:15:04
T. "brezsnyev | 2012. január 31. | 15:06:06"-nél és előtte! Nagyra értékelem hozzászólását, csak éppen az oktatásából - finoman fogalmazva - kihagyott "nehány", alapvető és mindenki számára megfontolandó tényt!
A nevezett város / ország túlfejlesztései viszik fel a kamat árát, hiszen egyre "veszélyesebb" azt finanszírozni, aki már a visszafizetést is újabb és újabb hitelek felvételével kívánja megoldani! Ez még növekedés esetén is veszélyes, nemcsak pangáskor! Márpedig mind országunk, mind nevezett város elöljárói is ebbe "futottak bele".
Amíg ezen alaptézist nem magolja be, lehet köpködni a fináncoligarchára, de
1/ van más oligarcha is
2/ a legveszélyesebb pedig: A politikus!
Amit leírtam, az pedig párttól független dolog (Bocs!: Alapvető tudomány, amit már a háztartási ismeretek során tanítottak!!)
VB1990 | 2012. január 31. | 16:56:08
A fagyi visszanyalt.
casio | 2012. január 31. | 16:54:18
tarkedli | 2012. január 31. | 16:42:13
Hát pedig ez nagyon nem így van. Mert ha egy olyan kormánya lenne az országnak, amely a gazdaság megerősítésével törődne a saját hatalma helyett, akkor jelentősen megnőne az esélye annak, hogy a gazdasági mutatók javulnának, többek közt az alapkamat és a devizaárfolyamok vagy a CDS felár, aminek következtében a a banki kamatok is csökkennének. Ez önmagában jelentős adósságcsökkenést eredményezne és újra beindítaná banki hitelnyújtást és ezzel együtt a belső piacot, aminek további hozadéka a megnövekedő adó és járulékbevétel, amely aztán valós szinten képes csökkenteni az államadósságot. Ez nem ideológia, hanem közgazdaság alapfokon.
ymre | 2012. január 31. | 16:48:42
Tényleg személyesen Barroso beszélte rá Lázár urat a kötvénykibocsátásra? Tényleg az IMF volt képes megfenyegetni ezt a bátor embert? Feltört a Jani, mint a huszárseegg.
Megérdemli, hogy márciusban Orbán utóda legyen, ahogy Vásárhelyen beszélik. Vagy nem.
tarkedli | 2012. január 31. | 16:42:13
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Jager László | 2012. január 31. | 16:15:07
Eleázár beteg,ezért kenegetni kell.
Gyógyulása Jézus kezében van.
J.L.
casio | 2012. január 31. | 15:45:30
brezsnyev | 2012. január 31. | 15:04:31
Nem azt a folyamatot nem értem, amit írsz, hanem azt, hogy miként nem fogja fel egy vezető pozícióban levő ember, hogy a felvett hiteleket vissza kell fizetni. Ráadásul pont ő abban a pozícióban van, ahol a nyilatkozatai és a politikai tevékenységével befolyásolni képes a Forint árfolyamát.
Visszautalva: el kellene kezdeni végre kormányozni és a gazdasággal foglalkozni. Bár nagyon is meg tudom érteni, hogy miért volt nekik az az első, hogy bebetonozzák a hatalmukat. Azért, mert fogalmuk nincs a gazdaság rendbetételéről és így legalább a hatalmuk megmaradjon. De nem tudatosul bennük az, hogy a hatalom birtoklása önmagában kevés a gazdaság működéséhez.
Lefordítva, csak neked: ha visszaemlékszel, egészen 2010 nyaráig nem volt igazán gond a devizahitelek fizetésével. Aztán elszabadult a pokol, ahogy a nagy politikai nyilatkozatok elhangzottak, majd megkezdődött a gazdasági szabadságharc.
A szabadságharcnak lőttek, vele együtt gazdaságnak is és a devizaárfolyamnak is.
Most aztán itt áll az egyik főokos és értetetlenül szemléli azt a kárt amely többek közt az ő hibája is okozott és megint mások kárára próbálja meg azt kiigazítani.
Gátőr | 2012. január 31. | 15:42:03
Pasinszki | 2012. január 31. | 15:30:28
Borszívóügynök | 2012. január 31. | 11:22:15
"Pacta sunt servanda!"
Hiába mondja, nem tud ez a dzsentri bagázs deákul!
Ugyan már, nem dzsentrik ezek, hanem dzsentriket majmoló cseléd népség: lusták, lopkodók, neveletlenek és tanulatlanok:-(
Pasinszki | 2012. január 31. | 15:30:28
Borszívóügynök | 2012. január 31. | 11:22:15
"Pacta sunt servanda!"
Hiába mondja, nem tud ez a dzsentri bagázs deákul!
mojszi | 2012. január 31. | 15:28:08
Most jön a lézerkard
loewe | 2012. január 31. | 15:25:58
Az ilyen Lázár félék agyament ultimátuma mutatja, h. ezek a szar poltikusok mennyire elszakadtak a valóságtól. De az EU majd beint nekik, és megmutatja, hol a helyük...
Különben is: senki nem kényszerítette kötvénykibocsátásra. Ne költött volna többet, mint amennyi pénze volt, akkor most nem lenne szarban.
Pasinszki | 2012. január 31. | 15:17:20
Hajrá Erste!
humanright2014 | 2012. január 31. | 15:16:50
Az adósságot, "Ha csináltad ,fizesd is ki, Ha mindjárt az ingedért is!". Ez az izlandi marhaság, amit állandóan és visszatérően terjesztenek, csak azoknak lelkesítő, akiknek fogalmuk sincs a valóságról. Izland a pár százezer lakójával a szinte nulla iparával, mezőgazdaságával nem mérvadó. Egy van ami életben tartja: a NATO támaszpontok.
brezsnyev | 2012. január 31. | 15:06:06
utolsó rész
A 2010 márciusában megtartott népszavazáson az emberek 93%-a az adósság visszafizetése ellen voksolt. Az IMF azonnal befagyasztotta a hitelt. De a forradalmat (bár a TV-ben nem mutatták), nem lehetett megfélemlíteni. A nép dühös állampolgárainak támogatásával, a kormány megkezdte a büntetőjogi nyomozásokat a válság felelősei után. Az Interpol nemzetközi elfogatóparancsot adott ki Kaupthing ex-miniszterelnök, Sigurdur Einarsson és más bankárok ellen, akik az összeomlást követően elmenekültek az országból.
De az izlandiak nem elégedtek meg ennyivel: úgy döntöttek, hogy új alkotmányt írnak, ami megszabadítja az országot a nemzetközi tőke és a virtuális pénz hatalmától. (Az eddig érvényben lévő alkotmányt még 1918-ban készítették, amikor Izland elnyerte függetlenségét Dániától, és az egyetlen eltérés a Dán alkotmánytól a “király” szó “elnökre” cserélése volt.)
Az új alkotmány elkészítéséhez Izland népe 522 olyan, egyik politikai párthoz sem tartozó felnőtt közül, akik legalább harminc másik állampolgártól kaptak ajánlást, kiválasztott huszonötöt. Ez a dokumentum nem néhány politikus munkája volt, hanem az interneten írták. Az alakító üléseket online közvetítették és bárki beküldhette a véleményét és a javaslatait, folyamatosan tanúi lehettek az alkotmány alakulásának. A részvételi demokrácia folyományaként kialakult alkotmányt, a következő választások után a parlament elé fogják terjeszteni.
Néhány olvasó emlékezhet, hogy Izland kilencedik századi mezőgazdasági
brezsnyev | 2012. január 31. | 15:05:18
A tüntetések és zavargások tovább folytatódtak, és végül lemondásra kényszerítették a kormányt. A 2009 áprilisára előrehozott választások eredményeként baloldali koalíció jött létre, ami elítélte a neoliberális gazdasági rendszert, de ugyanakkor azonnal engedett a követeléseknek, hogy Izland visszafizessen 3.5 milliárd eurót. Ehhez az kellett volna, hogy minden egyes izlandi állampolgár, 15 éven át havi 100 eurót fizessen, 5.5%-os kamatra. Ez volt az utolsó csepp a pohárban.
Ami ezután történt, rendkívüli volt. Az elképzelés, miszerint az állampolgároknak kell fizetniük a pénzügyi monopóliumok hibáiért, hogy egy egész nemzetet megadóztathatnak, hogy megfizettessék a privát szféra adósságait, összezúzta és átalakította az állampolgárok és a politikai intézményeik kapcsolatát, és Izland vezetőit végül az állampolgáraik mellé állította.
Az államfő, Olafur Ragnar Grimsson nem volt hajlandó aláírni a törvényt, ami Izland állampolgárait tette volna felelőssé a bankárok adósságai miatt és népszavazást írt ki.
undefinedA nemzetközi közösség persze csak növelte az Izlandra nehezedő nyomást. Az Egyesült Királyság és Hollandia azzal fenyegetőzött, hogy mindezt az elszigeteléssel torolja meg. Mikor az izlandiak szavazni mentek, a külföldi bankárok azzal ijesztgettek, hogy megakadályoznak bármely IMF támogatást. Az angol kormány pedig azzal, hogy befagyasztja az izlandi megtakarításokat és számlákat. Ahogyan Grimsson mondta:
“Azt állították, hogy ha nem fogadjuk el a nemzetközi közöss
brezsnyev | 2012. január 31. | 15:04:55
2.rész
Talán emlékszünk, hogy a 2008-as gazdasági válság elején, Izland a szó szoros értelmében csődbe ment. Az okokat csak kutyafuttában említették és azóta Európa ezen kevésbé ismert tagja újra a feledés homályába merült. És már-már feltűnő, miért nem szerepel (szerepelhet) a globalista médiában az, amit ez a kis ország végrehajtott...
Mikor egyik Európai Uniós ország dől be a másik után vagy közelít a csőd felé, megingatva az eurót, befolyásolva az egész világot, a legutolsó dolog amit a hatalom szeretne, hogy példaként tekintsünk Izlandra. És elmondom miért:
A neoliberális rezsim 5 év alatt Izlandot (népessége 320 ezer, hadserege nincs) a világ egyik leggazdagabb országává tette. 2003-ban az ország bankjait privatizálták, és hogy külföldi befektetőket vonzzanak, online bankolást kínáltak, melynek alacsony költsége viszonylag magas megtérülési rátát tett lehetővé. Az IceSave-nek nevezett számlák sok angol és holland kisbefektetőt vonzottak. De ahogyan gyarapodtak a befektetések, úgy nőtt a bankok külföldi adóssága. 2003-ban Izland adóssága a GNP-jének (Gross National Product – Nemzeti össztermék) 200-szorosa volt, míg 2007-re 900-szorosára nőtt. A 2008-as pénzügyi válság adta meg a kegyelemdöfést.
Bedőlt és államosításra került a három legnagyobb izlandi bank, a Landbanki, Kapthing és Glatnir, míg a Kroner euróban számolva értékének 85%-át bukta el. Az év végére Izland csődöt jelentett.
A várakozásokkal ellentétben, a válság hatására, a részvételi demokrácia és egy új
brezsnyev | 2012. január 31. | 15:04:31
casio!
Ha ezt elolvasod, megérted...
Látjuk, hogy az egész világ nyögi a nemzetközi pénzkartell kizsákmányoló bankrendszerét és egyre kevésbé képes újra és újra értéket előállítani az uzsorakamat és a kamatos-kamatos-kamatos uzsora kifizetésére. Erre csak egyetlen eszköz van: önmagától megvonja az állam, amit csak tud, hogy működését finanszírozni tudja - ez persze adókat és megszorítást jelent az állampolgár számára -, hogy törleszteni tudja azt a hitelt (IMF vagy világbanki mindegy) , amiről minden józan közgazdász tudja, hogy soha ki nem fizethető, hiszen a piacon nincs is jelen annyi pénz, ami digitálisan/vagy papíron ki van helyezve !!!
casio | 2012. január 31. | 14:31:06
Nem is értem az egészet, hiszen a város egy kötvénykibocsájtást hajtott végre az Erste segítségével, meghatározott feltételek mellett. Gondolom mindenről, mindenkinek rendelkezésére állanak a dokumentumok. Akkor mi lehet a vita tárgya?
Talán az, hogy közel két év telt el felelős kormányzás nélkül, aminek következtében a frank árfolyama csak ennek köszönhetően legalább 20 %-ot nőtt?
Esetleg meg lehetne próbálkozni a gazdaság rendbetételével, aminek következtében a frank árfolyam is normalizálódni fog.
Nem olyan bonyolult összefüggés ez.
esperto | 2012. január 31. | 14:25:09
én most rögtön kérek Lázár Úrtól 50 millát kölcsön, lejáratkor meg majd szeretnék tárgyalni vele, hogy hogy is képzeljük el a jó partnerséget, ne má` hogy akkor csak úgy leadósozzon engem!
uborka sanyi | 2012. január 31. | 14:10:27
Milyen jó lett volna,ha hallgatnak Surányi Györgyre másfél éve és átváltják az összes chf hitelt forintra. Milyen jó lett volna,ha épeszű közgazdászokra hallgatott volna Viktor. Akkor nem lenne 300 az euró,meg 250 a chf,meg 8-10 % a kötvényhozam. Lézer Jani is nyugisabb lenne. Az újraválasztása miatt is...
kelemenjanos | 2012. január 31. | 14:05:44
T. "Elik | 2012. január 31. | 11:56:08" -nél! Ön írta(?): "...Amikor megindult felelfé a svaájci frank/forint árfolyam még időben kiszállhattak volna szerény nyereséggel, vagy veszteséggel. De Lézer és csapata döntésképtelen volt, mert két rossz között (lemondani az áhitott nyereségről és kilépni az üzletből nullszaldósan, vagy vállalni a kisebb veszteséget, annak érdekében hogy elkerüljük a fenyegető nagyobbat)választani intelektuálisan nagyon nehéz feladat. ..."
1/ Nem olyan nehéz feladat!
2/ Ha 1 önkormányzatnak (és a befektetéseit kezelő szervezetnek is) van vagyongazdálkodási terve, abban pontosan le van írva, mit mikor kell(-ene) csinálnia! Azaz, pl. Az árfolyam-ingadozás eléri a +- 10 %-ot, azonnal be kellene váltania!!!!!
Úgyhogy: T. Kommentelők! Nem az az igazi kérdés, amit feltettek!!!!!
sansz | 2012. január 31. | 14:05:31
Szegény Rapcsáknak nagy aktatáskája lehetett, hogy annak hordozásából a Janink ilyen magasra törhetett.
xanadu | 2012. január 31. | 13:57:40
Lakota | 2012. január 31. | 13:30:27
Ez nem hitelszerződés volt.
A város kötvénykibocsájtása.
Jani városa eladott 1000 CHF kötvényt 900 CHF-ért 2012-es visszavásárlási határidővel.
Plútó | 2012. január 31. | 13:52:21
bozsós | 2012. január 31. | 13:46:31
Már elnézést, de Lázár pofázmányát arcnak nevezni arcátlanság. Arcvesztést a rinocérosz bőrrel ellátott Lázár esetében nehezen tudok elképzelni. Ha eddig nem, miért éppen most?
bozsós | 2012. január 31. | 13:46:31
Az Erste válasza arról árulkodik, hogy dühösek, mint a Lázár. Kár volt idáig fajulni hagyni a dolgokat. Mert most mi lehet?
Ha a Lázár kihajt egy végtörlesztési lehetőséget az önkormányzatoknak, akkor megsérti a kormány-Bankszövetség megállapodást + újabb tehertétel lesz az EU-IMF-kormány tárgyalásokon.
Ha meg lenyeli a választ, Lázár úr arcot veszít. Én az utóbbira teszek.
Volt már ilyen. Nem tudom ki emlékszik, mikor Orbán beígérte a kamatmentes munkáltatói hitelt a közalkalmazottak végtörlesztésére - mi lett belőle?
Szerintem ebből csak az a tanulság, hogy nem szabad az EU-nak a hitelprésen engedni. Ha lekerül a torkukról a kés, bármikor képesek unortodox gazdasági intézkedéseket hozni.
Plútó | 2012. január 31. | 13:45:21
Egyébként a fidesznyik lelkivilág annyira érdekes tud lenni. A minap a nyugdíjas rendőr szívatásakor a fidesznyik nagyon lehülyézte, miért nem olvasta el az átverős cég szerződését, most pedig Binzol kolléga szerint rossz üzlet a bank részéről. A végén még az ügyészség is nyomoztat az ügyben!
Ja, ha nyomoznak, kideríthetnék, az inkriminált időszakban mennyi jutalmat kapott Lázár pubi? Nem szeretné-e visszamenőleg önként és dalolva visszafizetni, a pia árát, amit a medve bőrére ivott?
wizes4 | 2012. január 31. | 13:43:04
Lázár beszél erőfölényről, amikor mindenütt mindenkit fenyeget a hatalommal a háta mögött?
Röhej!
Plútó | 2012. január 31. | 13:38:19
Egyébként nincs is vesztesége Vásárhelynek, ha tavalyi áron számoljuk. Vagy számolhatjuk kereshetünk egy időpontot, amikor éppen nyerésre álltál. Az, hogy közben lejavultak, ne zavarjon. A pókerben az úgy megy, hogy amíg az összes lapot nem osztották le, hiába állsz jobban, a bukta lába mindig a levegőben lóg!
Ha lenne benned becsület, most a vagyonodat dobravernéd, így csökkentve a veszteséget, majd lemondanál.
Mivel nincs benned becsület, ráadásul mindig más a hibás, így maradhatsz a helyeden, elvégre nem Sukorón akarsz beruházni.
Mellesleg így utólag is azt mondom, nem akkor voltál hülye, amikor felvetted a hitelt, természetesen csak abban az esetben, ha szüksége volt a városnak rá, hiszen az akkori tudásod szerint racionálisan jártál el, akármekkora barom is vagy. Most viszont nagyon hülye kinézetű vagy, az én szememben. Természetesen kell egy vizsgálóbizottság, egy parlamenti, amely megvizsgálja szükség volt-e a kötvénykibocsátásra, vagy csak úgy gondoltad, neked mindent lehet!?
Ezt a balhét nehéz lesz másra verni. Ami pedig a közös kockázatviselést illeti, ha tudsz egy olyan törvényt mutatni, hogy a kormány elkúrja, akkor más fizet.
Ja tévedtem, van ilyen de az az UNIÓ-s összeférhetetlenségre vonatkozó elkúrtuk törvény. Hozzatok egyet a bankszektorra is, oszt jó napot!
gabp | 2012. január 31. | 13:34:48
lézer jani mert nagyot álmodni, oszt felébredt.
Lakota | 2012. január 31. | 13:30:27
A Lázár vezette város eladósodott, Lázár Boldizsárka számlája gyarapodott...
Lázár elvtárs!
Mikor felvették a hiteleket nem olvasták el a szerződést?
Maguk egy szamárkordét sem tudnának vezetni, nemhogy egy országot.
A szamár, ha bajt érez megáll és nem megy tovább...
Plútó | 2012. január 31. | 13:26:43
Szeretem, amikor a kétharmad rinyál!
Javasolnám Jani, visszamenőleg módosítani kellene a választásokat. Ki lehetne hozni visszamneőlegesen Gyurcsányt 2006-tól polgármesternek, így ő adósította el Vásrárhelyt is.
Itt szeretném megkérdezni, nem erőfölénnyel való visszaélésszagú törvény volt a 98%-os visszamenőleges?
Nem erőszakszagú a jegybankelnök 2 millás fizetési plafonja? Nem erőszakszagú a a tegnapi autósokra kivetendő 10 rongy? Nem erőszakszagú a manyup zabra? Nem erőszakszagú a oktatási törvény? Sorolhatnám még vagy tíz oldalon keresztül, de minek?
Elmész te Rogánnal, meg a bugrissal a ...
papalacos | 2012. január 31. | 13:19:41
A fodesz óriási vehemenciával akar felelősöket állítani az ország eladósódásáért.
Az önkormányzatoknál?
borosspet | 2012. január 31. | 13:06:55
ibi90 | 2012. január 31. | 12:55:47
"a FIDESZES önkormányzatok gyakorlatilag eltőzsdézték a magyar emberek pénzét? Az adófizetők adóforintjait? Akkor ennek büntetőjogi felelőssége kell hogy következzen."
Á, elég lesz csak államosítani az Önkormányzatokat, mint a MANYUP-okat, hisz (a kormány állítása szerint) azok is eltőzsdézték az emberek pénzét... :-D. Erre kiválóan alkalmas az Esztergom-törvény...
Esetleg javasolható az önkormányzattal szemben felszámolási eljárás indítása (ekkor a még meglévő vagyonból fedezik azon hiteleket, amiket lehet, a többi bukta), és - gazdasági szempontból vett jogelőd nélkül - a városi tanácsi rendszer visszaállítása, banki szempontból tiszta lappal, hitel nélkül... jajj, nem adok tippeket, mert még a végén megcsinálják!
ymre | 2012. január 31. | 13:04:20
Kettő problémám van:
1./ Ha bármi nem EU komfort lépés következik Hódmezővásárhelyen, akkor mi védi meg ugyanezen lépésektől az OTP, a MOL külföldi érdekeltségeit? Gondolhatja bárki, hogy a precedenst nem használják ki az OTP üzletfelei?
2./ Amíg Jelasity úr a főnök ebben a bankban, én erősen elgondolkodnék az Arkan szabadcsapattagok fölösleges kapacitásaiból adódó lehetőségekről. Világért nem gondolnám, hogy Jelasity úr gondolkodna ilyen nem EU komform megoldásokon, de azon igen, hogy aki egy szerbet is bánt, az mindet bántja. Nem kéne ezt, Lázár úr, nem! Féltem önt.
Amúgy ha ujjat akar húzni a bankokkal az elmúlt egy hónap változásai nyomán is a pénzügyileg túlképzett polgármester úr, hát tegye; egy ugrással közelebb lesz a bukáshoz. Ugyanis azt el nem bírom képzelni, hogy az Erste egyedül állna a frontvonalon, azt még kevésbé, hogy eszköztelenül.
elsore | 2012. január 31. | 13:00:32
"A fideszes városvezető azt ígéri: a csütörtöki testületi ülésen egy most még titkos javaslattal rukkol majd elő az ügyben."
Gondolom kitiltják at Erstét Vásárhelyről. Az ma nagy divat.
És 12 milliárdos adóssága van a városnak? Ez egy fél Esztergom. Hol a lé, Lázár úr? Kaparni teccett? És ki fizeti vissza? Tán csak nem az állam???
Arnika | 2012. január 31. | 13:00:15
Most bizony a Banknak van igaza!
Arnika | 2012. január 31. | 12:59:35
Fél a gyerek, eladósította a várost, próbálja másra kenni a balhét.
Nem tudom milyen jogi egyetemre járt, ha nem ismeri a szerződés jogot?
Mi volt a diploma, szakdolgozata témája és hány oldal?
ibi90 | 2012. január 31. | 12:55:47
Elik | 2012. január 31. | 11:56:08
Sok önkormányzat azért vett fel hitelt svájci frankban, hogy az így kapott forintot magasabb kamaton fialtassa. Tehát a két valuta közötti árfolyam- és kamatkülönbözetre spekulált. Nem jött be a szerencsétleneknek és most panaszkodnak. Az első szabály az, hogy mivel ezek a pénzpiaci műveletek kockázata nagy, csak az spekuláljon ért hozzá."
Rémisztő amit mondasz!
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a FIDESZES önkormányzatok gyakorlatilag eltőzsdézték a magyar emberek pénzét? Az adófizetők adóforintjait? Akkor ennek büntetőjogi felelőssége kell hogy következzen.
Hiszen ez hűtlen, illetve hanyag kezelés, esetleg súrolja a sikkasztást is.
ibi90 | 2012. január 31. | 12:52:10
Zsákos Frodo | 2012. január 31. | 11:57:53
Lázár mire számított??? Aki jártas egy kicsit a büntetőjogban, az állást tud foglalni abban a tényállásban, ha valaki megzsarol egy pénzintézetet( vagy bárkit ) azzal, hogyha nem vállalja át a tartozás egy részét, akkor majd ő a Parlamentben majd jól jogszabályt fog változtatni, ennek ellenében. Nos kedves Polt Péter akkor most rugózhat a hivatali hatalommal visszaélés és a zsarolás között. "
Ez tekinthető akár feljelentésnek is!
ibi90 | 2012. január 31. | 12:50:18
kzt66 | 2012. január 31. | 12:14:24
Nem látom taligát és társait!!
Csak nem most alakul ki a véleményük a hírrel kapcsolatban?"
Nem alakul. Most írják a véleményüket, és az irányelveket.
Ha elkészülnek vele a Pártközpontban, majd jelentkezik Taliga és tsai.
kolozsi | 2012. január 31. | 12:36:10
Jópofák ezek a fideszes polgármesterek. A nagy, hülye duma alapján - miszerint van pénz, csak a népnyúzó kormány nem akar adni - vették fel a hiteleket, azért hogy újraválasszák őket, osztogattak/fosztogattak. Aztán most kiderült, tényleg nincs pénz, ez a népnyúzó kormány nem tud adni, mert a gazdagokkal hazavitetik a pénzt(lásd egykulcsos SZJA), hát nekimegy a banknak. Persze ő azt nem érzi, hogy a bank nem fog hitelezni semmit, vállalkozást sem és áll minden, illetve visszaesik. Ha olyan nagy a nemzeti érzelem bennük, miért nem mondanak le az egykulcsos SZJA-ról? Vagy a nemzeti érzés csak a saját zsebig terjed?
bükkberg | 2012. január 31. | 12:35:07
Bocsánat helyesbitek.
2010.április :Chf:180,74 ft
2010.junius:Chf:189 ft.
corvin | 2012. január 31. | 12:27:33
Amikor árfolyamnyeresége volt a városnak, teli pofával, vigyorogva dicsekedett a 100 millás nagyságrendű haszonnal. Hogy most veszteség van? Vastagon benne van Lézer János is.
bükkberg | 2012. január 31. | 12:26:11
Érdekes dolog ez a Lázár levél.
Valoszinű elfelejtette,hogy mindig a kötvény kibocsájtója határozza meg a feltételeket.(pénznem,idő stb.)
Ez mind a hodmezővásárhelyi önkormányzat volt Lázárral az élen.
Na de mi van 2010.06.16-os Kosa,Szijjártó,Varga urak forintbedöntési akciójával?
A svájci frank árfolyama akkor 170,20 forint volt.
Onnantól meg se állt 267 forintig a sikeres gazdasági kormányteljesitmény következtében.
Nem nekik kellet volna levelet irni Lázár ur?
xanadu | 2012. január 31. | 12:23:19
"Lézer Lázár vásároljon hódmezővásárhelyi kötvényeket a svájci bankszámláján elhelyezett pénzéből."
Ez a megoldás!
ujnick | 2012. január 31. | 12:15:10
Meglehetős csend van a jobberek irányából :)
Lehet, arra gondolnak, hogy ha az erő pozíciójából tesz a bankokra a kurmányzó párt, akkor a magánszámlák befagyasztása is csak napokra van tőlünk? Anélkül, hogy huhognék.
Vajon az IMF tárgyalóbizottsága milyen kommenteket tesz majd ehhez?
Nekem úgy tűnik, Janinak mennie kell. Nyilván Brüsszelbe vagy valami zsíros külügyi állásba.
kzt66 | 2012. január 31. | 12:14:24
Nem látom taligát és társait!!
Csak nem most alakul ki a véleményük a hírrel kapcsolatban?
exelon | 2012. január 31. | 12:14:01
Aztán gondolom, mivel a bankokban nem bolondok ülnek, a "törvényileg" megszavazott veszteség után természetesen újra adnak kölcsönt az önkormányzatoknak! Mert hát elő lesz írva "hazafias kötelezettségként"!
Mert másért miért adnának kölcsön, hiszen a bankokban nem bolondok ülnek!
kzt66 | 2012. január 31. | 12:12:01
Lézer Lázár vásároljon hódmezővásárhelyi kötvényeket a svájci bankszámláján elhelyezett pénzéből.
csak tudja, és bízik benne, hogy a város fejlődése igen kedvező befektetési lehetőség mindenki számára.
a kis Lázár még jobb parti lesz tizenegynehány év múlva a hódmezővásárhelyi lányos anyukák körében!!
Hajrá János!!! Hozd haza a frankodat, vegyél forint kötvényt!!!! Hazait, igen közeli hazait! Hódmezővásárhelyit!!!
Te vagy a főnök Jani!! Csak tudod, hogy megy odahaza a bolt, még belterjes infóid is vannak!!!
sicc | 2012. január 31. | 12:10:27
Már éppen ideje lenne törvénybe - vagy akár az alkotmányba - iktatni, hogy tegnapelőttől visszamenőleg ami eddig adósság volt, az most már követelés, oszt jó napot...
kzt66 | 2012. január 31. | 12:08:26
Még annyit teszek hozzá, hogy ezt lehetett volna másképp is csinálni.
Felelős gazdaálkodás = Budapest XIII. kerület Önkormányzata.
Országos szinten a legkevésbé eladósodott. Pedig aztán él itt mindenki. a romától, a zöldövezeti családi házakig.
Érdekes, az utóbbi időben, gondolom pont ezért a beruházási kedv is még valamilyen szinten meg van a kerületben.
Felelős vezető, felelős döntések, és nem hitelből élők!!!!
Aszúbánnyay | 2012. január 31. | 12:08:05
Moderálási alapelvek- komment törölve -
lumbágó | 2012. január 31. | 12:02:45
Bizony nagy kár, hogy a polgármester anyagilag nem felelős az általa meghozott-meghozatott döntésekért. Meg büntetőjogilag, amennyiben ez szándékos károkozás, hanyagság, felelőtlenség, erőfölénnyel történő visszaélés.
Esetleg a jegyzővel vitetik el a balhét. Az ökörkör, vagyis képviselőtestület is mossa kezeit. Sajátos magyar észjárás.
kzt66 | 2012. január 31. | 12:01:07
Ismét másról beszélü, mint amiről a cikk szól.
Látszólag ez egy gazdasági kérdés. valójában pedig egy kőkemény diktatórikus zsarolás Lézer Lázár oldaláról.
a hódmezővásárhelyi polgárok, kik az önkormányzattal bármiféle kapcsolatban állnak az ajánlás szerint fel kell mondaniuk a szerződéseiket.
Mellette Lézer Lázár, aki a kötvénykibocsátáskor a feltételeket a maga módján kidolgoztatta szakemberekkel, miután megkapta és elköltötte a pénzt, vissza a babaruhát alapon ki akar táncolni egy felelős hivatalvezető figurából.
Lézer Lázár úr! Minden önkormányzat annyit ér, amennyije van!!!
fidesz trollok! mit szóltok a dologhoz? Ha valaki hitelt kap, kötvényt bocsát ki. Jó dolog a pénzt nem viszaadni?
felelős dolog a kormánnyl, a hatalommal fenegetőzni, hogy majd a jogszabályokat megváltoztatjuk?
szavaznátok erre a dilettánsra ismét?
Dórika98 | 2012. január 31. | 12:00:29
Lázár - ahogy a Fidesz is - egy felfuvalkodott krakéler. A saját meggondolatlanságát a bakkal akarja megfizettetni. Itt az ideje, hogy móresre (erkölre) tanítsák.
Remélem a bank kitart az álláspontja mellett, különben ennek nem lesz vége.
Az ilyen embereknek el kellene tűnni a közéletből.
Kriminális elme.
Zsákos Frodo | 2012. január 31. | 11:57:53
Lázár mire számított??? Aki jártas egy kicsit a büntetőjogban, az állást tud foglalni abban a tényállásban, ha valaki megzsarol egy pénzintézetet( vagy bárkit ) azzal, hogyha nem vállalja át a tartozás egy részét, akkor majd ő a Parlamentben majd jól jogszabályt fog változtatni, ennek ellenében. Nos kedves Polt Péter akkor most rugózhat a hivatali hatalommal visszaélés és a zsarolás között.
harunalrasid | 2012. január 31. | 11:57:20
szerintetek mi lesz az a titkos javaslat? le merném fogadni, hogy: nem fizetünk!az erste meg mehet, amerre lát!
nem értem: lázárt kényszerítette valaki a hitel felvételére?
miből gondolja ez a felfuvalkodott hólyag, hogy "hódmezővásárhely közössége" más lenne, mint adós? arról nem is beszélve, hogy nem a közösség, hanem az önkormányzat vette fel a hitelt. mire is fordították? kellene ide egy kis elszámolás is, aztán lehet kuruckodni!
exelon | 2012. január 31. | 11:56:53
Erőfölény?? Kinek, kivel szemben?? A bátor önkormányzatok simán eladósodtak, mert tudták, hogy "törvényileg" nem fogják visszafizetni!
Ha Lázár úr ad kölcsönt, akkor is ez a logikája?
Ismét egy remek üzenet a piacoknak!
"Gyertek csak, hozzátok a pénzeteket, majd jól nem fizetjük vissza törvényileg"!
Aztán csodálkoznak, hogy "pénzügyi támadás" éri az országot?
Lassan ilyen jogkörnyezetbe, csak a spekulatív tőke jön! Az meg gondolom a kedvenc pénz mindenkinek!
Elik | 2012. január 31. | 11:56:08
Sok önkormányzat azért vett fel hitelt svájci frankban, hogy az így kapott forintot magasabb kamaton fialtassa. Tehát a két valuta közötti árfolyam- és kamatkülönbözetre spekulált. Nem jött be a szerencsétleneknek és most panaszkodnak. Az első szabály az, hogy mivel ezek a pénzpiaci műveletek kockázata nagy, csak az spekuláljon ért hozzá. A második pedig az, hogy ne az az önkormányzat pénzét, hanem a sajátját kockáztassa.Amikor megindult felelfé a svaájci frank/forint árfolyam még időben kiszállhattak volna szerény nyereséggel, vagy veszteséggel. De Lézer és csapata döntésképtelen volt, mert két rossz között (lemondani az áhitott nyereségről és kilépni az üzletből nullszaldósan, vagy vállalni a kisebb veszteséget, annak érdekében hogy elkerüljük a fenyegető nagyobbat)választani intelektuálisan nagyon nehéz feladat. Ehelyett a csodában bíztak, jóllehet ők ismételgették éveken keresztül, hogy rosszabbul élünk, mint négy éve. Akkor meg miért bíztak abban, hogy a "bivalyerős" magyar forint tartósan lenyomja a "hanyatló" svájci frankot?
baloldali41 | 2012. január 31. | 11:52:49
Nagyon örülök,hogy az Erste Bank beintett Lázárnak.Azt hitte a nagy majom,hogy neki mindent lehet és szabad,s ha ő valamit kér,akkor köteles mindenki ugrani,hogy kérését teljesítse.Egyébként miért valutában vett fel hitelt?Nem tudta,hogy a valuta árfolyama változhat?/ s nem csak lefelé/Én is a bankban tartom a pénzem,s nem szeretném,ha egy ilyen fenyegetőző,senkinek csak úgy elengednének akár egyetlen petákot is.Hajrá Erste!Faragjátok le Lázár úr nagy pofáját!
xanadu | 2012. január 31. | 11:47:45
Szerintem pellengérre kell állítani a főtéren azt az embert, aki ezt a konstrukciót kitalálta.
Persze a köpködési jog mellett.
oldfish | 2012. január 31. | 11:47:38
Kötvénykibocsátásnál a kibocsátó (esetünkben Lézer Dzsoni) határozza meg a feltételeket: futamidőt, kamatot, devizanememet, stb. Nagyon nehéz lesz banki erőfölényt bizonyítani ilyen esetben. Bár láttunk pár dolgot mostanában, végül is einstandnál más szabályok lépnek életbe.
salabakter | 2012. január 31. | 11:42:26
Én nem vagyok egy bankpárti ember - de ha én nem fizetek jön a végrehajtás.
Kérem én e nagymagyar tülökorrú honfitársamat: hogyan is képzeli?
Ha Ő veszi fel a kölcsönt nem köll visszafizetni - ja ez nem írható a sokszor idézett nylc év rovására.
Jager László | 2012. január 31. | 11:40:46
Ki lesz most szívóágon?
Az ökör?
Milyen a jellemző magatartása?
Ki itt az ökör???
Találd ki!!!
J.L.
bizinol | 2012. január 31. | 11:35:43
Nem biztos, hogy jó döntés volt az erstétől, a magam részéről nem fogom őket hiányolni, sőt..
marsalfia | 2012. január 31. | 11:33:52
Köszönöm Istenem, hogy nem vagyok hódmezővásárhelyi! Hogy tudtátok megválasztani ezt az embert? Ez egy b.rom!
1fószer | 2012. január 31. | 11:32:04
csúnya dolog,amikor valaki visszaél az erőfölényével.Ugye Lázár úr?
hipphopp | 2012. január 31. | 11:30:55
Kösz, Erste.
Nem azért tartom nálad a pénzemet, hogy felelőtleneknek pimaszoknak ajándékozd akár csak egy kis részét is.
lumbágó | 2012. január 31. | 11:29:15
A pm-nek vissza kéne venni abból a nagy arcból egy keveset...
Pixy | 2012. január 31. | 11:27:31
Janókám, az árfolyamnyereségen nem akarsz osztozni az Erstével? Tudod, mikor a fujjabelemjönkigyurcsány kényszerítésére fölvetted azt a hitelt, akkor tisztes nyeresége volt rajta a városnak.
Vagy tévedek?
Borszívóügynök | 2012. január 31. | 11:22:15
"...a pénzintézet által adott ultimátum egyértelmű jelzés arra: "a hódmezővásárhelyi polgárok közössége nem partner, hanem adós az Erste Bank számára", akiket nem segíteni, hanem sarcolni kell."
A demagógia csúcsa!
Aki pénzt kér (és kap) kölcsön, az bizony ADÓS, akár személy, akár vállalkozás, akár település! Kötött egy szerződést, amelyben mindkét egyenrangú szerződő fél vállalt valamit! A bank teljesítette amit vállalt?
Pacta sunt servanda!
sansz | 2012. január 31. | 11:22:02
Ő már csak tudhatja, mi az a hatalommal való visszaélés! A képéről nem ég le a bőr!
talyiga | 2012. január 31. | 11:17:02
Jól tette :-)
xanadu | 2012. január 31. | 11:15:34
Szerintem 100 botütés jár a kötvény kibocsájtójának!
Nyilvánosan, deresen!
Hubba Bubba | 2012. január 31. | 11:15:11
Talán nem kellett volna fölvenni annyi hitelt, Lézer úr. Bár akkor meg nem választották volna meg polgármesternek, az bizonyos.
|