belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. február
23. csütörtök

Plágiummal szerezte doktori címét Schmitt Pál?

Plágiumgyanúba keveredett az államfő: Schmitt Pál 1992-es doktori disszertációjának nagy része szinte szóról szóra megegyezik egy bolgár sportkutató jóval korábban írt tanulmányának szövegével - állítja a hvg.hu. Ráadásul gond van a disszertáció minőségével is, hiába kapott summa cum laude minősítést, nem felel meg az alapvető követelményeknek sem.

NOL| 2012. január 11. |312 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

autopia | 2012. január 15. | 22:06:29

Szamomra mar csak az a kerdes: leforditotta valaki magyarra ezt a szöveget vagy Schmitt sajat maga forditott. Ezt a szöveg magyartalansagainak elemzeseböl el lehetne dönteni. Lehet, hogy ezert nem adjak ki masolasra...
Az elevüles jogi kategoriaja legfeljebb azt jelentheti, hogy nem büntethetö erte, de a plagium ettöl meg plagium marad. Es mivel a TF/TE akkori szabalyzata vilagosan kimondta, hogy ez mivel jar, azt kell alkalmazni.
A doktori cimert pedig penzt elvileg sem vehetett volna fel, mert az ide vonatkozo törveny az azota bevezetett PhD-re vonatkozik es nem az (föleg nem az összeollozott...) "kis"doktorikra. Ugyhogy ez is törvenytelen volt akkor, ugye - meg ha kisdoktorija valahogy meg is marad?
Ilyen embert, egy pitianer csalot nem kivanok meg egy polgarmesteri tisztesegben sem latni (bar biztosan van), a Sandor palotaban pedig aztan vegkepp NEM.

sterneschii | 2012. január 12. | 17:42:32

Csak a nyugati karvalytöke vagy a ballibsi komcsik vilàgàban merülhet fel az hogy egy köztàrsasàgi elnöknek nem àrtana hogyha tudna helyesen ìrni anyanyelvén, vagy ha màr nem akkor legyen valami halvàny derengèse a jogròl ès alkotmànyròl, de ha màr az sem lehetsèges akkor legalàbb az a frànya sportdoktori cìme legyen valòdi. Micsoda követelmènyek, egy èrtelmes okos embernek ilyen fel sem merülhetne a fejèben. Egy robosapiensnek egyet kell tudnia, alàìrnia minden amit az orra alà tolnak.

prizmas | 2012. január 12. | 17:30:39

sankoka | 2012. január 12. | 16:59:10

Vajon miért tartod az adott esetben feltétlenül szükségesnek megjegyezni, hogy nem vagy kormánypárti???

A HVG esetében az előfizetők pénzéből fizetnek.

Ami pedig a dolog fontosságát illeti, ez már valóban csak egy adalék mindahoz, amit S.P. úr előéletével, elnökké jelölésével és választásával, és elnöki ténykedésével kapcsolatban megismerhettünk. Afféle utolsó csepp a pohárba.
Nincs tüntetés, nem történtek erőszakos cselekmények, egyszerűen ki-ki szentségel egy jóízűt, hogy könnyítsen kicsit a lelkén.

cacej | 2012. január 12. | 17:25:21

[off]

Na ezt nem tudom hogy sikerült elérni, a kommentem másodszor jelent meg. Meg tudja valami mondani?

cacej | 2012. január 12. | 17:14:26

[off]

Na ezt nem tudom hogy sikerült elérni, a kommentem másodszor jelent meg. Meg tudja valami mondani?

sankoka | 2012. január 12. | 16:59:10

Nem lenne fontosabb dolog Magyarországon mint ezzel foglalkozni ? Nem vagyok kormánypárti, de megnézném annak a munkatervét, aki ezzel a fontos dologgal foglalkozik. Ezért fizetik a nép pénzéből , hogy ilyeneket kutakodik ? A mai gazdasági helyzetben ezeket tényleg ki kell rúgni a munkahelyéről.

Dakota King | 2012. január 12. | 16:57:20

xanadu | 2012. január 12. | 16:30:45
Ez így van, viszont a feddhetetlenség igazolásához a tárgyi ügyben nem elengedő egy nem túl képzett újságíró állítása. Alapos vizsgálat kell.

Számomra az döbbenetes, hogy itt a plagizálást már sokan tényként kezelik.

cacej | 2012. január 12. | 16:56:51

[off]

Na ezt nem tudom hogy sikerült elérni, a kommentem másodszor jelent meg. Meg tudja valami mondani?

cacej | 2012. január 12. | 16:54:31

nablaquadrat

Ja. Én nem osztom fel a világot jobberekre és ballibsikre. És nem éerzem megam csalhatatlannak.

Dakota King
Abban igazad van, hogy ez eddig csak egy hír, és nem (bírósági) ítélet. Viszont a HVG-ről nem tudom elképzelni, hogy egy ilyen bombát meg merne úgy kockáztatni, hogy nem nézett alaposan utána. Majd meglátjuk...

prolinyugger | 2012. január 12. | 16:53:27

A hvg egymás mellett hozza az eredeti és a fordítás szövegét!

tarski | 2012. január 12. | 16:40:37

Figyeljetek! Én hétfő óta a Debreceni Egyetem Angol - Amerikai Intézetbe járok, hogy ott olvashassak el egy szakirodalmat (Robert Dahl: Democracy and its critics.) Ez kellett a most futó sorozatomhoz a Népszaván. El sem tudtam volna képzelni, hogy ilyen nagy tudós művét koppintsam, és ne írtam volna le a hivatkozásban. Ezt tartom én tisztességes dolognak!!!

sankoka | 2012. január 12. | 16:34:21

Nem lenne fontosabb dolog Magyarországon mint ezzel foglalkozni ? Nem vagyok kormánypárti, de megnézném annak a munkatervét, aki ezzel a fontos dologgal foglalkozik. Ezért fizetik a nép pénzéből , hogy ilyeneket kutakodik ? A mai gazdasági helyzetben ezeket tényleg ki kell rúgni a munkahelyéről.

xanadu | 2012. január 12. | 16:30:45

Dakota King | 2012. január 12. | 15:21:35

Igaz!
A doktori cím nem feltétel, de a feddhetetlenség alapkövetelmény!

xanadu | 2012. január 12. | 16:28:37

nablaquadrat | 2012. január 12. | 14:40:21

Akár el is fogadható lenne érvelésed, ha nem Magyarország Államfőjéről lenne szó.

Ilyen poszton nem lehet simlis, önfényező alak.

cacej | 2012. január 12. | 16:06:13

nablaquadrat

Ja. Én nem osztom fel a világot jobberekre és ballibsikre. És nem éerzem megam csalhatatlannak.

Dakota King
Abban igazad van, hogy ez eddig csak egy hír, és nem (bírósági) ítélet. Viszont a HVG-ről nem tudom elképzelni, hogy egy ilyen bombát meg merne úgy kockáztatni, hogy nem nézett alaposan utána. Majd meglátjuk...

cacej | 2012. január 12. | 15:59:31

polly | 2012. január 12. | 15:43:42

"Szóval ennyit ér a Magyar diplom/doktor stb."

Nem, S.P. diplomája ér ennyit (és még sok másé is). De nem minden magyarra (diplomásra/doktorra) vonatkozik.

Öreg Dodo | 2012. január 12. | 15:56:11

Úgy szól a fáma, hogy minden képviselőnek vagyon nyilatkozatot kell tennie. Kis segítség kell és minden képviselő, akinek doktorija, vagy diplomája van tegyen írásos nyilatkozatot büntetőjogi felelősség mellett arról, hogy a diplomája, a doktorija saját maga alkotása és azt nem más irományáról készítette. Ezután nem lehet arra hivatkozni, hogy elévült a bűncselekmény. Aki pedig ilyen vagy magasabb poziciót vállal annak nem lehet vaj a füle mögött.

cacej | 2012. január 12. | 15:52:45

nablaquadrat | 2012. január 12. | 14:40:21

"...100 doktori közül 98-ról elmondható ugyanaz,..."

A számok talán túlzóak, de lehet benne valami. Viszont a "98" közül egyik sem köztársasági elnök.

És még hozzátehetném, hogy mindenféle bizonyítványt lehet kapni a piacon, sokan élnek is vele. (Magam is ismerek ilyen embert.)

"Megjegyzem, hogy a legkevésbé sem vagyok jobboldali érzelmű, csak az álbaloldal elfogultsága és a magaméhoz hasonló mértékű balgasága sarkall az ördög ügyvédje szerepének eljátszására, bár minden igyekezetem ellenére mindig rossz ügyvédnek bizonyulok."

Felőlem jobboldali érzemü is lehetnél, a lényeg az "ördög ügyvédje" szerep. Erre ugyanis szükség van. Ráadásul nem kell, hogy ugyanazon a véleményen legyünk. Vannak itt olyan jobberek, akikkel érdemes és kell is vitázni.

Ohhhó | 2012. január 12. | 15:43:42

Minden, amit doktorként alajaírt egy érvénytelen névvel lett aláírva, s ekképp semmis. (?)
Ez megoldhatná az egypártos centrálisos felcsútmány sorsát is. ;-)

polly | 2012. január 12. | 15:43:42

hát igen... az "ÁLAMFŐ"-nek ugye, doktori cimere van, gyanus gyanus! Én rettenetesen írok magyarul, ennek megvan az oka, sokat éltem külföldön, mégis le tudom azt irni hogy "ÁLLAMFÖ" helyesen, és nekem ez nem a munkám!!!
Szóval ennyit ér a Magyar diplom/doktor stb.
egy boritékkal mindent el lehet intézni, és az ecserin kapsz érettségit, csak pénz kérdése... és ezek akarnak rendet rakni, kéremszépen??? ha anyu lop, csal , hazudik, milyen alapon várja el a gyerektöl hogy mindezt ne tegye???

apriliss | 2012. január 12. | 15:32:56

Feltétele vagy sem,csaló ,hazug ember és ilyen nem méltó köztársasági elnöknek! Amit tett büncselekmény, be kell vonni Dr-i cimét. Mondjon le !

egy niemand | 2012. január 12. | 15:30:27

És elnök úr még nem mondott le? Sírj Hungária...

Dakota King | 2012. január 12. | 15:21:35

Tsa-bee | 2012. január 12. | 13:52:10
A közt. elnöki pozíciónak nem feltétele a doktori cím. És a közt. elnök illetménye is más.

Egyébként nablaquadrat-ot lejobberezni, hááát... Ennél nagyobb sértés aligha lehetne felé. Szegény csak egyszerűen más véleményen van ebben az ügyben, mint a csőlátó fanatikusok. De meg is kapta a magáét a többlettudása miatt...

Dakota King | 2012. január 12. | 15:16:02

Plútó | 2012. január 12. | 10:22:16
Én viszont amondó vagyok, hogy Maga nem szólalt volna meg, ha Gyurcsány kerül hasonló vádak közé - éppen azért, mert nem akart volna egy platformon lenni a fidesszel.

De ezen túlmenően is, már ebben az ügyben is látszik az elfogultsága: hiszen még az is kérdés, hogy van-e ügy? Mert ugye az, hogy egy újságíró valamit állít egy ellenzéki lapban, még nem ügy, csak szeretne az lenni...

Most egyébként valószínűbbnek tartom, hogy nem fognak megállni a vádak, de sebaj: majd ezt is a diktatúrának tudják be...

csataval | 2012. január 12. | 14:59:04

Ez az ember minden értelemben szégyen, gyalázat az országnak.
Az ország bohóca a zembere kembere levizsgázott.
Ugyanolyan senki, bohóc mint Orbán, aki már a kinevezésekor leértékelte Pali bácsit.

nablaquadrat | 2012. január 12. | 14:40:21

@ Tsa-bee | 2012. január 12. | 13:47:59


>>>>
nablaquadrat | 2012. január 12. | 13:31:59

Kedves jobber!

Nem tarja cikinek, hogy szinte semmit nem írt saját kútfőből SP? 215-180=35 oldal a nem másolt. Borító, tartalom jegyzék, forrás megjelölés 5-10 oldal. Jó esetben SP 30 oldalt gyártott maga.
<<<<

Természetesen cikinek tartom, hogy feltehetőleg ekkora eredetiségi szint mellett is megjár a kisdoktori cím, mert szerintem az egyetem (és majdnem mindegyik egyetem) doktori szabályzata szerint megjár.
Van még rosszabb eset is, tessenek csak tüzetesen szemügyre venni a parlamenti padsorok doktori címekkel felszerszámozott jogászait!

Megjegyzem, hogy néha, -igaz ritkán-, tíz-húsz A4-es oldal is tartalmaz NOBEL-t érő eredményeket.

Szeretném azt is megjegyezni, hogy 100 doktori közül 98-ról elmondható ugyanaz, ami az itt díszkutált dolgozatról.
Általában, ha valaha is ezeket elolvassa valaki, akkor -szerintem- azért teszi, mert ezek adott területen rendszerezik, annotálják és összefoglalják a kvázi-friss szakirodalom egy részét irodalomjegyzékkel.

Megjegyzem, hogy a legkevésbé sem vagyok jobboldali érzelmű, csak az álbaloldal elfogultsága és a magaméhoz hasonló mértékű balgasága sarkall az ördög ügyvédje szerepének eljátszására, bár minden igyekezetem ellenére mindig rossz ügyvédnek bizonyulok.

MaxVal | 2012. január 12. | 14:39:27

http://bircaember.nolblog.hu/archives/2012/01/12/NikolajGeorgiev/

misi53 | 2012. január 12. | 14:31:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

gondolom | 2012. január 12. | 14:14:37

Szomorú ,hogy egy amúgy is erkölcsileg lenullázott ember az ország első emberéről ilyen hirek terjednek.Úgy látszik nem jött be neki ,hogy a tisztesség látszata mindennél fontosabb.Ha nem igaz a hir ,megbüntetni a hirhozót de ha igaz Schmitt az ország szégyene lesz mint eddig is és csendben huzzon el amig nem késő.

Tsa-bee | 2012. január 12. | 13:54:24

Az egyetemet minősíti, ha ezek után nem vonja vissza a doktori címet.

És hát azok címét devalválja, akik ténylegesen megdolgoztak érte.

Tsa-bee | 2012. január 12. | 13:52:10

nablaquadrat | 2012. január 12. | 13:31:59

Kedves jobber!

A doktori cím önmagában is lehet előfeltétele egy munkahely betöltésének. Az államigazgatási állás pályázat kiírásakor kiköthetik, sőt ki is kötik.
Nem mellesleg a köztisztviselői bértábla pótlékkal jutalmazza.

Tsa-bee | 2012. január 12. | 13:47:59

nablaquadrat | 2012. január 12. | 13:31:59

Kedves jobber!

Nem tarja cikinek, hogy szinte semmit nem írt saját kútfőből SP? 215-180=35 oldal a nem másolt. Borító, tartalom jegyzék, forrás megjelölés 5-10 oldal. Jó esetben SP 30 oldalt gyártott maga.
Részemről a sima ELTE diplomához az 50 oldal saját szöveg alatt be sem fogadták. Ehhez jött az irodalom és az idézetek az irodalomból, és egyéb mellékletek. És még csak nem is kaptam doktorit érte.. :(

atengerimalac | 2012. január 12. | 13:46:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Walden | 2012. január 12. | 13:37:51

"A Köztársasági Elnöki Hivatal az ügyre reagálva közleményt adott ki, melyben a "leghatorozottabban visszautasítja" a plágiumvádat."

Tökmindegy, mit mond a KE Hivatal, ha a 230-ból 180 oldal annyira hasonlít a meg nem nevezett forrásra, mint a HVG-ben bemutatott szövegrészek, akkor az lopás. Pont.

nablaquadrat | 2012. január 12. | 13:37:20

Lemaradt nablaquadrat | 2012. január 12. | 13:31:59 végéről:

Már csak azért is, mert az ATV, Kolláth György és Kálmán Olga -ez ügyben irreleváns, legalább 20 perc terjedelemben fejtegetett zöldségeivel ellentétben- a kisdoktori címet az egyetem adományozza, az semmiféle munkakör betöltésére nem jogosít fel senkit, csak a doktori cím viselésére.

nablaquadrat | 2012. január 12. | 13:31:59

"Ám Schmitt Pál 215 oldalas doktorijának legnagyobb része – a hvg.hu számításai szerint mintegy 180 oldal – egy bolgár sportkutató és -diplomata, Nyikolaj Georgijev francia nyelvű munkájának többnyire szó szerinti fordítása és átvétele, ami felveti a plágium gyanúját."

Ez a mondat azt állítja, hogy Schmitt Pál doktori disszertációjából kiválasztható egy 180 * 42 sornyi terjedelemmel rendelkező, zárt mondatokból álló szövegrész, melynek minden mondata legalább is értelemszerűen pontos fordítása valamely Nyikolaj Georgijev munkájában előforduló francia nyelvű és emellett releváns, -nem pusztán stilisztikai vagy helykitöltési célokat szolgáló- mondatnak.
Jól értem?

Megjegyzés:
A Testnevelési Egyetem doktori szabályzata, -valószínűleg-, hasonlóan minden más egyetem doktori szabályzatához, nem követeli meg a "kisdoktori" doktoranduszoktól, hogy új, "eredeti" és saját kutatási eredményeket mutassanak fel doktori értekezésükben. Szerintem a jelölteknek csak a tudományos kutatás módszertanában meglévő jártasságukról, szakirodalmi ismeretükről és szakterületük elmélyült ismeretéről kell tanúbizonyságot tenniök.

Szerintem, ha a HVG objektíve akarta volna megítélni Schmitt Pál doktoriját, akkor először is a Testnevelési Egyetem doktori szabályzatát kellett volna tanulmányoznia, hivatkoznia és idéznie.
Már csak azért is, mert az ATV, Kolláth György és Kálmán Olga -ez ügyben irreleváns zöldségeivel ellentétben- a kisdoktori címet az egyetem adományozza, az semmiféle munkakör

kundk | 2012. január 12. | 13:29:11

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Walden | 2012. január 12. | 13:29:04

"Walden | 2012. január 12. | 13:27:35"

Na, bagoly mondja verébről.
Az idézet nem innen, hanem a HVG eredeti cikkéből való.

http://hvg.hu/itthon/20120111_Schmitt_doktori_disszertacio_plagium

Walden | 2012. január 12. | 13:27:35

"Viszont Schmitt 1992-es dolgozatában sem láb-, sem végjegyzetek nincsenek, így nem derül ki az sem, hogy idéz-e egyáltalán, és ha igen, mit idéz Georgiev könyvéből."

Az ilyen "dolgozat" legfeljebb az általános iskolában fogadható el, tudományos munkának tökéletesen komolytalan. A két bíráló is érdekes eset. Talán nem voltak a maguk urai?

cacej | 2012. január 12. | 13:07:49

Nos, hogyan fogja a Fidesz kommunikálni ezt az esetet. Nagyon valószínű, hogy indul egy ellenbotrány.

Emléxem az 1998-as Simicska ügyre. (Ha valaki nem emlékezne, szívesen felvilágosítom, de most nem ez a téma.) Néhány napra rá pattant ki a megfigyelési botrány, airől néhány hónappal később kiderült, hogy igazából nem is OV-t figyelték meg (tikosszolga módon). Majd az is napvilágot látott, hogy nem is megfigyelték, és a végén: nem is a kormányfő (Horn Gyula) volt a tettes.

Mai hír (csak félfüllel halottam), hogy a Haza és Haladás Alapítvány Hillary Clinton és Soros György támogatja (anagilag).

Két legyet egy csapásra. Rughatunk (a' la Schmitt Pál) egyet Bajnaiba, és eltereljük a figyelmet a plágiumbotrányról.

varsoigyors | 2012. január 12. | 13:07:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kundk | 2012. január 12. | 12:29:41

Xanadu: Nézze mivel, úgy gondolom sok kérdésben nagyon hasonló álláspontot képviselünk, ezért válaszolnék. A Schmitt bűncselekmény ügyben ítélet nem született, ezt a bíróságra kellene bíznunk, ha nem eleve egy elévült esetről lenne szó. A Bajnai ügyben bűncselekmény a bíróság döntése alapján nem történt, az ügy erkölcsi és etikai oldaláról pedig azért ne beszéljünk, mert szerintem irrelevánsak a nagyon is sikeres kormányfői működése szempontjából.

Szerintem egy közkeletű tévhit, hogy a politikát etikai, vagy erkölcsi alapra kell helyezni. A moralisták, ha és amikor hatalomra kerültek mindig is a legnagyobb bűntettekre és hitványságokra érezték magukat felhatalmazva. Ha ideológia is volt hozzá, akkor szinte mindig népirtásban fejeződött be a szép eszmék "diadalmenete".

Ez nem jelenti azt persze, hogy egy velejéig romlott rendszert, ne lehetne, - akár felháborodottan -, kritizálni, vagy éppen hányni tőle. De kevesebb "tiszta" érzelem, több józan és gyakorlatias cselekedet előbbre vinne. Kevés alapelv, elemi tisztesség, sok kompromisszum. Szerintem folyamatosan elég sokan egy star wars univerzumban gondolkodnak, ahol vannak a sötét erők, meg a lovagok. Ezért is nehéz érvelni, mivel a másik oldalról folyamatosan erkölcsi magaslatokról kapok leereszkedő kinyilatkoztatásokat, megindokolt álláspontok helyett. Nem szeretném, ha hasonló hibába esnénk.

Jager László | 2012. január 12. | 12:23:33

Nem lopok,nem csalok,nem hazudok.
Bevallom nekem nincs PhD fokozatom,csak egyszerű diplomám.
Nem sajnálom,de büszke sem vagyok rá.
Simán
J.L.

bodeharcos | 2012. január 12. | 12:18:05

Ezentúl hogy írja alá az odatolt papírokat?
Dr? Schmitt Pál.
"Dr?" Schmitt Pál
?

buff | 2012. január 12. | 12:08:35

Lám, lám mik derülnek ki hithű elnökünkről.
Azt tudtuk, hogy egy egyszerű írástudatlan köztörvényes bűnöző a Pali, de hogy született tolvaj is, azt eddig titkolta. Persze lehet, hogy ő nem tolvaj, hanem az aki írta a doktorit. /mert ugye ha Pál írta volna, akkor még mindig a bevezetőnél tartana, gondolkodván hogy a "bevezető" az rövid vagy hosszú "ő"./ Orbán sem lenne képes napi 23 óra munka mellett könyvet írni, van arra bértollnok.
Tehát Pál ismét megvezette híveit. Érdemes lenne megkapirgálni az iskolai végzettségeit is, főleg a magyar érettségi - ha van - eredménye érdekelne.
Egyébként egyáltalán nem meglepő ez a hír. A fidesznyikek nagy többsége ügyesen manipulál - akár miniszteri szinten is - az iskolai papírokkal. Dajcstompika például 11 évig járt egyetemre és a mai napig nem lenne diplomája ha a kicsi vezér nem szól a dékánnak, mondván adják már oda azt a vacak diplomát a Tominak, mert délután meccs lesz.
Szakértői kormány!!! Szakemberek az EU-ban!!!
Röhej.

xanadu | 2012. január 12. | 11:51:55

Calva | 2012. január 12. | 11:48:15

Rágalmazás miatt nem jogerősen egy év próbára bocsátotta a Budai Központi Kerületi Bíróság szerdai első fokú ítéletében Pesty Lászlót, mert a filmes valótlanul állította Bajnai Gordon volt miniszterelnökről, hogy az a Wallis korábbi vezérigazgatójaként tönkrement libatenyésztők haláláért felelős.

A tárgyaláson Bajnai Gordon magánvádlóként azt mondta, hogy soha nem hozott olyan döntéseket, amelyek a beszállítók ellehetetlenüléséhez vezettek, a politikai motivációjú rágalmak alaptalanok, azok célja a választási kampányhoz kapcsolódó "karaktergyilkosság" volt.

xanadu | 2012. január 12. | 11:49:57

kundk | 2012. január 12. | 10:57:59

Ja!
Egyébként nekem is van ilyen címem!
Nem loptam!
Megdolgoztam érte!

Calva | 2012. január 12. | 11:48:15

xanadu! Gá-gá-gá!

xanadu | 2012. január 12. | 11:48:10

Ha valaki nem KE, akkor igen szigorúan veszik a szerzői jogot.

szakdolgozat
(a továbbiakban: dolgozat) önálló munkám, a dolgozat készítése során betartottam a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. tv. szabályait, valamint az egyetem által előírt, a dolgozat készítésére vonatkozó szabályokat, különösen a hivatkozások és idézések tekintetében1.
Kijelentem továbbá, hogy a dolgozat készítése során az önálló munka kitétel tekintetében a konzulenst illetve a feladatot kiadó oktatót nem tévesztettem meg.
Jelen dolgozat aláírásával tudomásul veszem, hogy amennyiben bizonyítható, hogy a dolgozatot nem magam készítettem, vagy a dolgozattal kapcsolatban szerzői jogsértés ténye merül fel, a Nyugat-Magyarországi Egyetem megtagadja a dolgozat befogadását és ellenem fegyelmi eljárást indíthat.
A dolgozat befogadásának megtagadása és a fegyelmi eljárás indítása nem érinti a szerzői jogsértés miatti egyéb (polgári jog, szabálysértési jog, büntetőjogi) jogkövetkezményeket.
Mosonmagyaróvár, 2011. 10. 21.

xanadu | 2012. január 12. | 11:44:38

kundk | 2012. január 12. | 10:57:59

Nem teljesen ugyanaz.
A Nemzet Gojóstolvaja bűncselekményt valósított meg ezt tény, mely el évült.
Bajnai sohasem követett el bűncselekményt, csak ráfogták, ez is tény.

csataval | 2012. január 12. | 11:32:20

Hajrá köpönyegforgató, seggnyaló, Pali bácsi.
A bohóc Pali bácsi a róla elnevezett angyalkás érmét nem csak a nyelvújítók kapják, ha nem az új plágium törvény képviselői is.

csataval | 2012. január 12. | 11:24:56

Most feladta a leckét a kapkodó, dilettáns Orbán és bandájának, hogy hogyan lehet a plágiumból pozitiv törvényt hozni, amit csak a bohócra lehet alkalmazni.

Calva | 2012. január 12. | 11:23:56

medve1942! Most miért nem szólsz? Nem vagy te is személyesen érintett az ügyben? Velem professzorom egy pártfuttatott dolgozatát akarta megíratni. Nem álltam kötélnek. Mind a mai napig nem tudom, hol vannak volt Egyetemem
üdülőházai.

bunyip | 2012. január 12. | 11:20:56

Már kezdem sajnálni szerencsétlent, inkább segíthetnénk neki a nemzeti összefogás nevében megírni egy jó doktorit!

csataval | 2012. január 12. | 11:18:56

A zembere kembere, a bohóc Pali bácsi, a köpönyegforgató, alkalmatlan senki, még lop és hazudik is?
Ez a báb megéri a pénzét, egy jó van benne, hogy lehet rajta röhögni.
Ez a bohóc, mindennap imádkozó kereszténynek vallja magát?

berci2010 | 2012. január 12. | 11:11:03

Schmidt erkölcsi nulla. Akik vele együtt dolgoztak a külügyben nagyon is jól tudják, hogy (talán-talán az angol sportnyelvet kivéve) egy nyelven sem tárgyalóképes. Tárgyalóképes (szakmai anyaggal bővített C tipusú külügyminisztériumi nyelvvizsga)nyelvtudás nélkül az egyszerű halandó nem is képzelhette el, hogy magyar diplomata legyen.Abcug Sch.P.Pofátlan senkiházi, jellemző, hogy kiknek jó.A plágium határozott visszautasítása nagyon kitűnő!!!! Megyek hányni!














atengerimalac | 2012. január 12. | 11:09:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ruszt | 2012. január 12. | 11:01:58

Plútó

Készséggel lemondok a javadra az anya szerepről. A nemi identitásom elég szilárd alapokon áll, ez is megkönnyíti ezt.

Orbán esetében ezt a tények is alátámasztják, míg Gyurcsány döntően a hatás érdekében mondta amit mondott. Ő ugyanis nem hazugságra alapozta az egész politikáját, de persze a hamis látszat keltése politikai szükségszerűség volt. Orbánnal sem az a baj, hogy a választások előtt megtévesztette a zembereket, hanem az, hogy azóta is folyamatosan hazudik és félrevezet.

kundk | 2012. január 12. | 10:57:59

Dakota King: A speciális demokrácia ironikus kifejezés volt, de talán pontosabban lett volna gúnyos a totális demokrácia kifejezés. Sajnos itt vagy, egy csöpp önkritika, vagy önirónia nélkül. Nincs ezzel semmi baj, inkább a tevékenységed színvonala, ami aggasztó. Teljesen hozza a kormánypárti átlagot, többnyire megalapozatlan, öntelt, és ne sértődj meg a szóért bumfordi handabanda, érvek nélkül. Ha ez változna részedről, főleg ha a kormány politikája változna, akkor értelmes diskurzust lehetne folytatni.

Xanadu: Nem erről van szó. 20 év távlatában, törvény szempontjából rég elévült az ügy, a politikai, politikusi megítélés szempontjából irreleváns. Olyan mint Bajnainál a libázás.

pupesz | 2012. január 12. | 10:55:30

Sch mitt szól mindehhez az igazmondást, Isten szeme mindent lát igét hirdető katolikus erkölcs, a jogról nem is beszélve???? "Aki vesszőparipára ül, nem tud vágtatni!" - dakota közmondás.

Plútó | 2012. január 12. | 10:51:32

Ruszt!

Innentől én is a tudás anyja szerepére török. Lesz nagy harc közöttünk, mert anya csak egy van.
De meg kellett nekem is ismételnem, mint ahogyan neked az Orbán is mondhatta volna Gyurcsány idézetet!

istireg | 2012. január 12. | 10:50:25

"Dakota King | 2012. január 12. | 10:07:17
Na ez a hozzáállás a nagyon veszélyes, és ezért van szükség az erősebb állami ellenőrzésre a média és a sajtó felett... Sokan ui. nem tudnak kritikusan olvasni, ezért túl nagy befolyással van rájuk a média. "

Mindjárt gondoltam, hogy felmerül az újság szavahihetősége. Mint írtam már több mint 30 éve hazudoznak és gyűlöletkeltenek.

És ismét egyetértek.

A javaslatom a következő: az igazmagyar médiumokat kéretik törvénybe foglalni, miszerint mindig igazat írnak. Ha valamit nem írnak le az meg sem történt. Ez persze evidens, de legalább papír is lesz róla.

Továbbá az idegenszívű, nemzetellenes médiumokat (bocs, pont itt írkálok...mea culpa) pedig törvényileg kellene igaztalannak nyilvánítani. Ez is evidens, de legalább erről is lesz papír.

Plútó | 2012. január 12. | 10:49:56

Ruszt!
Tegnap már idéztem ezt a tizedesből, igaz az Orbán és az Európa Ház kapcsolata kapcsán jött elő.
Ide is illik!

Albert és a Tizedes: – Ebben a házban nem ÍGY szokás viselkedni! –Nem mutatnád meg hogy kell? –Ahhoz évekre lenne szükség. Önnél, mint látom, hiányzik az alapozás.

Plútó | 2012. január 12. | 10:47:34

ruszt | 2012. január 12. | 10:36:22

Már eddig is nagyra értékeltük mindketten az MTA-t, most majd meglátjuk, a dakotizmus az erősebb, vagy van még némi szakmai becsület, erkölcs, meg ehhez hasonló dolgok, amiért nem adnak pótlékot. Csak alapfeltétel egy pozíció betöltésénél.
Kíváncsi leszek a Professzorok Batthyány Köre mit lép!
Ha kussol, én azt is lépésként értékelem.

gope | 2012. január 12. | 10:38:38

Azt valóban ki kellene vizsgálni , hogy csalt e a KE úr, de én a HVG ben 100% ig megbízom. Szerintem megalapítása óta a legmértéktartóbb sajtóorgánum, ha ma ellenzékinek is kiáltják ki.
Valóban gondolatvilága, irányultsága nem jobbos, de ez kit érdekel. Szerintem a mértéktartás és a hitelesség a lényeg egy orgánumnál, nem az irányultság.

Plútó | 2012. január 12. | 10:38:33

Azért ne hasonlítsuk ezt az esetet össze avval, amikor Gyurcsány észlelte az államcsőd közeledtét, nem verte nagydobra, hanem elrohant hitelért, a Fidesz pedig artikulátlanul ákorgott.
Éppen ezt kellett volna tennie most a Fidesznek is, majd amikor megállapodtak az IMF-el, vagy bárkivel, a tényt nyilvánosságra hozzák. Ez a dolga a politikának. Ha így tett volna, most nem így állna a forint.
A plágium egy teljesen más tészta. Itt nem lehet sumákolni. Itt el kell venni a címet, és le kell mondania. Mivel nem tette meg, le kell mondatnia a parlamentnek. Ez az az eset, amikor a társadalmi minimumnak az erkölcsnek minden oldalnak egyformának kell lennie.
Persze, ha az egyház a pedofil papokat védi, mit várjunk a keresztény értékeket hazudó politikusoktól?

ruszt | 2012. január 12. | 10:36:22

Plútó,

Én indiánokkal már régen nem vitatkozom. Legfeljebb a mohikánokkal, de mint tudjuk, azokból már az utolsó is régen meghalt.

Mikor én doktoráltam (régen volt), közszájon forgott ez az értékelés:

"Ebben a disszertációban sok jó és sok új dolog van. A probléma az, hogy ami új, az nem jó, és ami jó, az nem új."

Ezek után kíváncsi vagyok SP disszertációjának a bírálatára.

xanadu | 2012. január 12. | 10:28:19

A HVG pontosan dokumentálta a két iromány fellelhetőségét és biztos vagyok benne, hogy kézbe is vették őket.

Ez kiderül honlapjukról, ahol egymás mellé helyezték a két mű részleteit.

xanadu | 2012. január 12. | 10:26:38

Dakota King | 2012. január 12. | 10:19:36

Még nem tudjuk a következményeket.

Lehet, hogy van aki már ismeri!

Mandos kutyája | 2012. január 12. | 10:25:52

Dakota King - ez nem politikai kérdés, ez tudományetika. S ha igaz a vád, Schmittnek vissza kell adnia a címét, s le kell mondania - itt semmiféle politikai számításnak helye nem lehet, mert itt a doktori fokozatok értékéről s a beléjük vetett bizalomról van szó! Mondjuk persze alapból, a közt-i elnökbe vetett bizalmat is rég eljátszotta ez az "álamfő" - szomorú, hogy egy ilyet kellett kapnunk A Gyűrűk Urát és a 2001: Űrodüsszeiát lefordító Göncz, s a jogtudós Sólyom után :( :(
Szóval itt politikai számításnak helye nincs.
Ja, és egyébként igen, én személy szerint a hvg-t tartom az egyik legfelkészültebb, leghitelesebb magyar mediumnak, s aligha hiszem, hogy egy ilyen hírt meg mernének kockáztatni, ha nem sziklaszilárdak a bizonyítékaik - hisz' tudják jól, hogy nagyon ráfázhatnak, ha nem tudják bizonyítani..
S "média feletti erősebb állami ellenőrzés" - csak nem a gondolatrendőrségre gondolt? Az tetszene Önnek??

xanadu | 2012. január 12. | 10:25:16

kundk | 2012. január 12. | 10:10:42

JA!
Hogy lehet törvénytelen, erkölcstelen dogokat csinálni, csak NE jöjjenek rá.

Ez tipikusan keresztény egyházi hozzáállás.

Plútó | 2012. január 12. | 10:22:16

Dakota King | 2012. január 12. | 10:11:26

Szerinted mindent lehet csak politikai szemüvegen keresztül nézni?
Ha Most az akadémikusok, a rektorok, de még a mezei egyetemi tanarak sem szólalnak meg ez az ország végleg a mocsárba süllyed.
Hogy szerezték akkor ők is a saját címeiket? Éppen elég társadalmi különbség van ebben az országban. Egy hátrányosabb helyzetben lévő fiatal mit gondol majd? Ha tanul, közben dolgozik, a másik lazán BNV-vel jár az egyetemre, ha egyáltalán bejár, aztán megveszi a diplomát, a doktorit. Mivel jobbak az összeköttetései, rögtön lesz jól fizető állása.
A másik pedig mindig a cselédje marad? Hogyan lesz ebből az országból valami. A Fidesszel éppen az a baj, hogy olyan vezérkara van, akik soha nem dolgoztak a politikán kívül. Éppen ezért ennyire erkölcstelenek. Csak szavazatokban tudnak gondolkozni, a cél szentesíti az eszközt. Ezért köztörvényes az egész parlament.
Ha Gyurcsányról kiderült volna egy ilyen, nem hiszem, hogy a fideszutálók, mint pl. én ne követeltem volna, hogy tűnjön el. Ez a különbség a polgári és a normális oldal között.

Dakota King | 2012. január 12. | 10:19:36

kundk | 2012. január 12. | 10:10:42
Éppen azért vagyok itt, hogy egy kicsit felnyissam a szemeteket. Azért az elég nevetséges, hogy elmondasz az önálló gondolkodásról, mert "nyilvánvalóan" alaposan ellenőrizték a hírt... Ez a fajta önfeladás nem demokratikus polgár sajátja.

Másrészt azt gondolom, hogy semmi probléma nincs azzal, ha egy tévhírnek súlyos következményei vannak, azt gondolom, hogy ez nem csak a "fidesz demokrácia" "specialitása" (jééé, hirtelen mégiscsak demokrácia van?).

Eddig azt mondtátok, hogy diktatúra van, márpedig egy diktatúrában egy ilyen cikk elképzelhetetlen és súlyos következményekkel járna, a valóságtartalmától függetlenül...

Dakota King | 2012. január 12. | 10:11:26

Plútó | 2012. január 12. | 10:02:39
Én csak azért szóltam, mert ugye állandóan jajongtok, hogy akármi lesz 2014-ben, nagyon meg lesz kötve a kezetek, mert addigra mindenütt a fidesz emberei ülnek majd...

De ha fontosabbak az erkölcsi kérdések, akkor természetesen oké. Felvetettem egy szempontot.

kundk | 2012. január 12. | 10:10:42

Dakota King: Nem hiszem, hogy politikai öngól lenne Schmitt távozása a közéletből, nem is erről írtam. Egyszerűen nem értek egyet azzal, hogy a politikusok magánélete közügy legyen. Beleértve a fiatalkori berúgásokat, elévült adócsalást, stb., stb. A doktori disszertáció tartalma, a felmerült, esetleges, 20 évvel ezelőtti plágium, nem befolyásolja Schmitt Pál megítélését, illetve nem jó, ha ez befolyásolja.

A hír igazságtartalmával kapcsolatos hit kérdésről; nézd, ki mint él, úgy ítél. Természetesen tudom, hogy egy ilyen vádat nem hoznak le, ha nem ellenőrzik alaposan, mert az egy ollózásos öngól lenne, aminek nagyon súlyos következményei lennének, különösen ebben a speciális fidesz demokráciában.

Megértem, hogy úgy gondolod, hogy a hazugság a politikai beszéd alapmértékegysége, hiszen pártunk és népünk nagy vezére már kérdőmondatot se tud hazugság nélkül megfogalmazni. Csak azt nem értem, ha számodra hiteltelen a NOL, mint sajtóorgánum, miért itt kommentelsz folyamatosan.

Dakota King | 2012. január 12. | 10:07:17

istireg | 2012. január 12. | 10:00:40
Nem állítom, hogy vádaskodtak, na de azért egy ilyen súlyos állításnak kapásból hitelt adni, mert egy - egyetemi tanárnak nem minősülő - újságíró ezt írta?????

Na ez a hozzáállás a nagyon veszélyes, és ezért van szükség az erősebb állami ellenőrzésre a média és a sajtó felett... Sokan ui. nem tudnak kritikusan olvasni, ezért túl nagy befolyással van rájuk a média.

Plútó | 2012. január 12. | 10:05:22

Egyébként tegnap hallgattam ebben a témakörben pár embert a TV-ben.
Az újságírók, a politológusok, hasonló erkölcsi színvonalon állnak.
Nem is csodálkozom, hogy itt tartunk!
Qrva ország?
Tolvaj ország?

nablakarát | 2012. január 12. | 10:03:26

Mandos kutyája: "A Magyar Hirlap valamivel most tisztességesebb, mert ott legalább a címből kitűnik, miről van szó: "Plágiummal vádolták meg az államfőt" (http://www.magyarhirlap.hu/belfold/plagiummal_vadoltak_meg_az_allamfot.html), de persze ott sem címlapos hír, hanem valahol a belföld rovatban látható csak..."

Meglepetés, meglepetés!
A Magyar Hírlap online oldalán nem lehet hozzászólni a cikkhek!
Átmegy a Magyar Hírlap is Heti Válaszba!

Nem csoda, ha a sok fidesz-troll itt veri a nyálát!

Plútó | 2012. január 12. | 10:02:39

Dakota King | 2012. január 12. | 09:51:23

Amúgy a választási szempontokon kívül más nem létezik?
De jó, hogy nem vagyok vallásos!
Ha az lennék, én is ennyire erkölcstelenné válnék?
Ideje lenne már a fejetekhez kapni.
Nekem nem teljesen mindegy, ki a KE! Egy ilyen ember, egy olyan ügyben, amikor egy kislányt az anyja azért ölt meg, hogy ne szenvedjen tovább, vállalva a börtönt.
Ha a Fideszben ilyenek az erkölcsök, hogyan lehet rájuk bízni egy eutanázia törvény megalkotását?
A pénzek elosztása a legkevesebb!
Próbálj már meg egyszer kívülre helyezkedni. Gondolj bele, te mit követelnél, ha nem lennél fideszfan?

Jager László | 2012. január 12. | 10:01:30

S.P.szerinted jól aludt?
Végén még a plágium fideszes csibészség,sarkalatos törvény lesz!?
Deka lehet próbálkozni és magyarázni, who is he liar ?
J.L.

istireg | 2012. január 12. | 10:00:40

"Dakota King | 2012. január 12. | 09:51:23
Másrészt nagyon gáznak - és a honi politika szinvonalára jellemzőnek - tartom, hogy itt egyesek máris kész tényként kezelik egy ellenzéki lap állításait. Amiket természetesen alaposan ki kellene vizsgálnia az egyetemnek. "

Egyetértek. Egy olyan gazdasági lap, amelyet 1979-ben alapítottak és azóta meghatározó újságnak számít a kategróiájában, csak és kizárólag liberálbolsevikkommunista lehet..hiszen az átkosban alapították..ugyebár. Tehát hazudnak reggel, délben és este.
Sőt, kijelenthetjük, hogy a puszta vádaskodás már a forrásra tekintettel cáfolja önmagát.

Remélem törvény lesz belőle holnap estig.

Plútó | 2012. január 12. | 09:56:07

kundk | 2012. január 12. | 09:37:21

Arra még nem gondoltál, milyen erkölcsi alapon fogja az amnesztiát gyakorolni?
Minden csaló menni fog kegyelmet kérni. Ha ad, azért, ha nem azért támadják majd.
Igaz, most is sutyiban csinálja ezt!

Egy egyetemi tanár kinevezése, is elég kínos lehet!

Meg amúgy is.

talán jövőre | 2012. január 12. | 09:52:52

tyutyuka/09:30:43
Egy érdekes, hogy ezt a kiszivárogtatás egy S.nevű fideszestől van állítólag.
Biztos, hogy már ide fog menekülni Orbán,államelnököt csinálnak belőle. Akkor az unióval nem kell tárgyalnia és nem fog aláírni semmi törvényt, sem a jelenlevők megsemmisítését sem, ha nem az ő emberei lesznek hatalmon.
Csinált egy olyan törvényt, ami felhatalmazza az elnököt, hogy indoklás nélkül feloszlathassa a parlamentet. Ezzel teljes káoszt csinál az országnak.
EGY VAN VAGY Ő VAGY SENKI ÉS AKKOR MINDENKI MEGD.GÖLHET.
Nem őt kell szidni, mert ő mindent megtesz a "saját értékrendje" szerint, neki ez van, hanem azokat akik erre szavaztak!!!

kismillio | 2012. január 12. | 09:52:08

Nem csodálkozom S P-n hogy kiderült róla hogy csaló mikor irni -olvasni -beszélni is ugy tud mint egy irás -olvasási nehézséggel küzdő elsős gyerek .Gratulálok hozzá .

Dakota King | 2012. január 12. | 09:51:23

kundk | 2012. január 12. | 09:37:21
Egyetértek, Schmitt leváltása valójában egy ellenzéki öngól lenne, mert:
Tegyük fel, hogy 2014-ben kormányváltás lesz.
Schmitt mandátuma 2015-ben lejárt, lehet új elnököt választani.
Csakhogy ha Schmittet most leváltják, akkor az új elnök mandátuma már 2017-ig tart, vagyis a következő ciklusban szinte végig egy, az ellenzék által választott elnökkel lenne súlyosbítva a helyzet.
Ha a "botrány" még elhúzódik, akkor Schmitt akár kihúzhatja még egy darabig, és a köv. elnök mandátuma még később jár le...

Amúgy ki tudja, honnan jön az infó? Akár az is lehet, hogy valóban igaz a 2010-ben már emlegetett forgatókönyv, hogy Viktor akar beülni az elnöki székbe féltávnál...


Másrészt nagyon gáznak - és a honi politika szinvonalára jellemzőnek - tartom, hogy itt egyesek máris kész tényként kezelik egy ellenzéki lap állításait. Amiket természetesen alaposan ki kellene vizsgálnia az egyetemnek.

Mandos kutyája | 2012. január 12. | 09:49:41

Bocs, javítás: szóval igen, vicces is lenne/lehetne akár, ha nem a mi bőrünkről, a mi megítélésünkről, a nehezen megszerzett doktorikba vetett bizalomról is szólna a történet..

istireg | 2012. január 12. | 09:49:05

RE: Dakota King | 2012. január 12. | 09:37:25

Egyetértek. Nevetséges vádak: visszemenőleges törvénykezés, új alkotmány, új választási törvény, mnyp államosítás, barátok és barátnők kinevezése állami csúcspozíciókba, ....

Szánalmas próbálkozások, DE NEM DŐLÜNK BE A HANGULATKELTÉSNEK!!!
Itthon demokrácia van, erre a bizonyíték a 2/3-ad!!!

Éljen a futbalista !

Mandos kutyája | 2012. január 12. | 09:48:16

A Magyar Hirlap valamivel most tisztességesebb, mert ott legalább a címből kitűnik, miről van szó: "Plágiummal vádolták meg az államfőt" (http://www.magyarhirlap.hu/belfold/plagiummal_vadoltak_meg_az_allamfot.html), de persze ott sem címlapos hír, hanem valahol a belföld rovatban látható csak, s itt is csupán a KEH közleményét hozzák, a hvg.hu cikkére és érvelésére még véletlenül sincs hivatkozás.
Kedves istireg: Ja-ja.. ha nem lenne jó pár ezer ember az országban, aki kőkemény munkával szerzet tudományos fokozatot - ha a vád igaz, s mégse történik semmi (amire sajnos van esély), akkor őket köpi szembe a rendszer. S vajon ezután milyen bizalom lesz külföldön a magyar tudományos fokozatokkal szemben?

Mandos kutyája | 2012. január 12. | 09:39:57

Tisztelt podolin! Az alegrosszabb, hogy ott van. Az mno-n "Viosszautasítják a plágium gyanúját címmel" (http://mno.hu/belfold/visszautasitjak-a-plagium-gyanujat-1042966), a 'belföld' rovat legalján. Azaz formailag hírt adtak az ügyről, de gyakorlatilag eltussolják, hiszen egy ilyen hírnek minimum címlaposnak kellene lennie (s ezt nem politikai szempontból mondom, hanem a tudományos etikai szabályokat figyelembe véve, minden, a doktorátusát tisztességesen megszerző/megszerezni szándékozó emberre tekintettel). Hiszen ezt így 1) eldugták, hogy lehetőleg senki se találja meg 2) olyan közömbös címmel látták el, hogy lehetőleg mindenki fusson át felette 3) nem is az alapvető hírt hozzák le, csak a szerecsenmosdatást.

szekelyagy | 2012. január 12. | 09:39:15

Ugy latszik a golyostollnak lelkiismeretfurdalasa van. Tessek megnezni a 2011. december 30-i Magyar Közlönyt es a legfrissebb januari Közlönyt. Az elöbbiben meg Dr. Schmitt Pal alairas szerepel, az utobbiban azonban mar csak Schmitt Pal all alairaskent.

istireg | 2012. január 12. | 09:39:13


Ez gyönyörű lesz:

Angela M.:
"Dear Mr.S., could you please sign this EU document here? And.....no title, please."

Nicolas S. (whispers):
"You know...for safety sake."

Dakota King | 2012. január 12. | 09:37:25

xanadu | 2012. január 12. | 08:56:15
Á, ez még nem az igazi... :) Még hogy eredményesen panaszoljon az ügyészségen egy ilyen alak - na nem... :) Egy diktatúrában elképzelhetetlen az érdemi jogorvoslat!!!

Márpedig megmondtuk, hogy itt diktatúra van, úgyhogy tessék most már az állami szerveknek jó diktatúra módjára fellépni...

kundk | 2012. január 12. | 09:37:21

Bár először jót nevettem az ügyön, mert nagyon vicces, ugyanakkor elég felesleges is. Kizárólag hangulatkeltésre alkalmas egy közel 20 éves ügy előrángatása, de alaposan megtépázott méltóságunk továbbrombolja, a már említett csekély haszonért.

Schmitt Pál természetesen a saját személyében a közjogi méltóság megcsúfolása, nem azért, mert helyesírási hibákat vét, nem azért, mert plagizálta a diplomáját. Hibája, mi több bűne, hogy a köztársaság egyik legfontosabb közjogi posztját pártkatonaként foglalta el, hivatalát ugyanígy gyakorolta, gyakorolja, lejáratva, rombolva, szégyenbe hozva a magyar demokráciát. Ezért joggal lehet lenézni, bírálni. Politikai értelemben már régen hulla.

A döglött cica rugdosásával azonban valójában magunkba rúgunk, egy veszélyes gyakorlatot teremtve. Éppen azért, mert a vád, sajnos igaz. A korábbi hasonló ügyek, melyek többnyire koholtak voltak, leginkább visszafelé sülétek el. Amikor Chrudinák Alajos a 94'-es választás előestéjén tálalta a hamis tanúját, akit személyesen rugdosott Horn Gyula, és a hasonló próbálkozások. Másik ilyen példa lehet Gyurcsány feleségének családja. Nem lenne jó, ha ebbe az irányba tolódna a politizálás.

weiner | 2012. január 12. | 09:30:43

Várom, hogy az ellenzék mikor tart egy doktori cím osztó(-fosztó) ünnepséget a Sándor Palotánál.

tyutyuka | 2012. január 12. | 09:30:40

bodeharcos | 2012. január 12. | 07:44:08

Orbán biztosan tudott a plágiumról!!!


Mivel minden fideszesnek saját magáról minden terhelő adatot előre be kell vallani, még szép, hogy tudtak róla.

istireg | 2012. január 12. | 09:30:36

"Wazull | 2012. január 12. | 02:38:32
ez a smitt ez beteg. Betegesen hazudik.
Ami lehetetlen, hiszen meg PhD/kandidatusi fokozata sincs."

Jajmá'...a valóság relatív. Van aki érzékeli..ők az idegenszívűek.
És vannak akik meghallgatják.....az Ő szájából.

weiner | 2012. január 12. | 09:28:07

Orbán és Matolcsy mellett Schmitt Pál is kiírta magát Európából. A minap nyilatkozta, hogy készül a londoni olimpiára és a NOB képviseletében szeretne aranyérmeket átadni. Na, azt hiszem, ennek lőttek. Várom az érintett egyetem lépését. Ha nem tesznek semmit, akkor leértékelődik az általuk adott diploma és doktori cím.

longo | 2012. január 12. | 09:26:51

"A legnagyobb bűnöm... hogy nem érzem bűneimet."

Nádas Péter

istireg | 2012. január 12. | 09:24:03

Alig várom Kétmilla Péter nyilatkozatát:

"Felállítottuk a Doktori-Címet Vizsgáló Bizottságot, amely megállapította, hogy valójában Nyikolaj Georgijev másolta doktori értekezését az Elnök úrról, tehát a plágium kérdését megválaszoltuk. A felmerült időbeni paradoxont pedig az Alaptörvénybe foglalva rendeztük."

istireg | 2012. január 12. | 09:16:55


Ez érdekes. Ha a doktori cím nem legitim, akkor a közjogi méltósági státusz és a vele járó "szignatúrák" legitimek?

Természetesen igen. Hiszen a liberálbolsevikkarvalytőke már évtizedek óta irányítja a mind az Olimpiai Bizottságot, mind Bulgáriát..na, és Svájcról ne is beszéljünk. Ebből pedig egyenesen következik, hogy Ferkó és bandája tehet mindenről.

Wazull | 2012. január 12. | 09:08:52

a fidesz sokadik oszodje utan ha lenne penze az ellenzeknek hogy megfizessenek par futballhulligant, akkor a fidesznek mar regen vege lenne...

fpetya | 2012. január 12. | 09:07:15

Eddig sem azért szerettük a Nemzet Gojostolát, mert ott a dr. a neve előtt. Az egyetlen dolog, ami ebben az egész ügyben érdekel, hogy a FIDESz elrúgja-e most magától spalit, hiszen a mór már megetette a magáét, az összes törvényszemét aláírva várja, hogy kössön a beton. Ha ez történik, valószínűleg egy látszatra karakánabb fidesznyik követi majd spalit a Sándor-palotában, aki azt sugallná a világnak: közeledünk a demokráciához.
Akik ismerik Orbánt - és ezek száma az EP-ben is egyre nő - csak mosolyognának és azt mondanák: Ügyes!

Theorba | 2012. január 12. | 09:06:59

Shit Plág(ium) takarongy a magyar kosz-társaságból !!

(Ezt pl. több topicból plagizáltam össze,
de csak palika iránti tiszteletből)

Pepecs-Elek útban a hallhatatlanság felé. :)))))
Gyakran fogják plagizálni forrásmegjelölés nélkül.

xanadu | 2012. január 12. | 08:56:15

Dakota King | 2012. január 12. | 08:50:45
1999. 06. 24., 17:52
A módszer ismert.
A Fővárosi Ügyészség helyt adott Juszt László főszerkesztő panaszának, amelyet a rendőrségi házkutatás ellen nyújtott be. Juszt védőügyvédje kijelentette: a Kriminális szerkesztőségéből elvitt számítógépek lefoglalásához hiányoztak a jogi feltételek.

Dakota King | 2012. január 12. | 08:50:45

Ezek a szegény, elnyomott, öncenzúrázó újságírók! :)

Gondolom, most az következik, hogy az újságíró egyszercsak eltűnik, a HVG szerkesztőséget ismeretlen, soha fel nem lelt személyek feldúlják (mint a Pesti Hirlapét 1994-ben...) és az újság komoly büntetést kap az "alaptalan" vádért a médahatóságtól. Majd ezt követően megszűnik. Elvégre diktatúrában élünk, vagy nem? :)

pobjeda | 2012. január 12. | 08:45:38

Ennek a gerinctelen zoknibábnak takarodnia kell a közéletből, mert ö az egyik fő cinkos abban, hogy országunk idáig sűllyedt.
Viszont a jellemét ismerve biztos vagyok benne, hogy nem marad munka nélkül, Kovi a következő filmjében tuti alkalmazni fogja, mint felszopót. Ebben nagyon nagy!

Daniel Defoe | 2012. január 12. | 08:44:32

Dr. Nincs Schmitt Pál.

Csak azon csodálkozom, hogy olyasvalaki, aki ilyen, nem magyar helyesírású, idegennyelvű (értsd német) névvel született és szocializálódott, hogy vált később ilyen botrányosan rossz helyesíróvá. Többszörös Kazinczy-díjasnak kellene lennie mára ilyen hagyatékkal. Lehet, hogy Hoffmann Rózsának mégis igaza van és a magyar oktatás valóbanreformra szorul?
Vagy csak Schmitt "Dr." képességei mutatkoztak meg ily napnál is vilàgosabban?

Egyébként szerényen javaslom őfőméltóságának, hogy mostantól valamennyi általa gondolkodás nélkül aláírandó sarkalatos törvény esetében használja a macskakörmöt a megtévesztés elkerülése és az összes valódi doktorral szembeni sértés elkerülése végett. Ez fokozottan érvényes a lemondása aláírásakor.

podolin | 2012. január 12. | 08:03:12

Keresem a Magyar Nemzet Online-on a hírt erről a doktori disszertációról, de nem találom. Ott nem hír. Amiről nem beszélünk, az nincs. Ravasz. Tapasztalatom szerint a Nemzet-olvasók többsége más hírforrást nem keres, legfeljebb a Magyar Hírlapot. De szavaznak. Audiatur et altera pars! Fogalmuk sincs, mit jelent.

harunalrasid | 2012. január 12. | 07:58:41

Elik | 2012. január 11. | 23:14:37
tényleg? magánokiratot hamisít, csal, hazudik, mi jöhet még?
és ő a magyar államelnök...szegény magyarország!

harunalrasid | 2012. január 12. | 07:55:21

érdektelen...jogilag elévült mint a magánokirathamisítás bűncselekménye, morálisan meg...ugyan kérem, EZEK és a morál, még köszönő viszonyban sincsenek egymással!
a keh közleményében meg egyetlen sor konkrét cáfolat sincs. még azt se cáfolják, hogy nem 180 oldal volt a koppintás, hanem, mondjuk csak 32.
azért az vidám lenne, ha a nemzet gojostollától megvonnák a doktori cím használatát.
képzeljétek el, az összes általa aláírt törvény érvénytelen lenne:-)))
ez azonban csak szép álom marad: az egyetemi tanács nem olyan tökös gyerekekből áll...

bodeharcos | 2012. január 12. | 07:44:08

Orbán biztosan tudott a plágiumról!!!
Valami üzenet értéke volt (S.P részére),hogy Bulgáriából küldött levelet,amiben Palit javasolja K elnöknek!!!!
TUDOTT a BOLGÁR dolgozatról!!!

obsitos | 2012. január 12. | 07:42:48

Régi szép idők, a seregben is voltak "doktorok" akik a "politikai helyettes feladatrendszere a magasabbegység támadó harcában", meg hasonlóan izgalmas izgalmas témákban alkottak maradandót.Meg akik a beosztottakkal íratták meg a disszertációjukat, többek között a felderítő hivatal egyik korábbi vezetője, röhögött is rajta a fél hivatal.

magyar100 | 2012. január 12. | 07:38:04

Azt reméltem, hogy ma az ősmagyarok elnökének lemondását tudató közleményre ébredek. De a hiba én bennem van. Hogyan tudtam elképzelni, hogy lesz valaki, aki megvilágítja Pali agyát a minden napi tisztességről. Pedig itt volna az ideje, mielőtt még azt a maradék semmit is elveszítjük a világ előtt, amink van. Bóvli országnak valóban bóvli elnöke van!

puli | 2012. január 12. | 07:20:14

Palika növesszél szakállat !

boros0208 | 2012. január 12. | 06:36:24

Orbánnak, Matolcsynak meg Medgyessynek is meg kéne nézni a diplomamunkájukat. Én kíváncsi lennék még Matolcsy és Medgyessy matematika eredményeire is.

bodeharcos | 2012. január 12. | 06:22:11

Bóvli országnak -bóvli elnök jár!!!!

egy niemand | 2012. január 12. | 05:44:35

Sírj Hungária...

Postmaster | 2012. január 12. | 05:29:19

Schmittet láthatóan váratlanul érte a támadás, különben nem kenne mindent a "történészprofesszorokra". Pedig csak a magyar sportéletben annyi ellensége van, hogy számíthatott rá: már 1992-ben fölismerte valamelyikük a plágiumot, s borítékolta megfelelő időkre.

xanadu | 2012. január 12. | 05:17:16

Még nem mondott le a Nemzet Gojóstolvalya?

Mi hiányzik hozzá?

Az erkölcs?

PepecsElek | 2012. január 12. | 04:01:40

A Nemzet Gojóstolla mindünket bepalizott a sumák cum laude doktorijával!

HIRDETÉS

Schmitt Pál köztársasági elnök 1992-ben írt doktori disszertációjának nagy része szinte szóról szóra megegyezik egy bolgár sportkutató által még a nyolcvanas években írt tanulmány szövegével – derítette ki a hvg.hu. A dolgozat ráadásul nem felel meg a doktori disszertáció alapvető követelményeinek sem, ennek ellenére summa cum laude minősítést kapott bírálóitól.

„Kisdoktorim van a Testnevelési Egyetemen. Soha senki sem kényszerített rá, nem is használom a titulust, a névjegyemen sem olvashatod. Csak néhány újságcikk tisztel meg vele” – idézi a jelenlegi köztársasági elnököt Kő András sportújságíró a 2005-ben megjelent Vendégségben: Schmitt Pál című könyvében. Az államfő megválasztása óta már használja a doktori címét, a dr. most is szerepel a neve előtt a hivatal honlapján, ahogy a Magyar Közlönyben is így jelenik meg a törvények alatti aláírása: Dr. Schmitt Pál s.k. - írja a hvg.hu.

A köztársasági elnök 1992-ben nyújtotta be Az újkori olimpiai játékok programjának elemzése című doktori értekezését a Testnevelési Egyetemen. A dolgozatra bírálói a legmagasabb, summa cum laude minősítést adták, később a TE címzetes egyetemi tanára lett, disszertációja jelenleg az Olimpizmus, illetve Az olimpiai játékok gazdasági kérdései című tárgyak ajánlott irodalmában is szerepel.

HIRDETÉS

Ám Schmitt Pál 215 oldalas doktorijának legnagyobb része – a hvg.hu számításai szerint mintegy 180 oldal – egy bolgár sportkutató és -diplomata, Nyikolaj Georgijev francia nyelvű munkájának többnyire szó szerinti fordítása és átvétele, ami felveti a plágium gyanúját.

Georgijev 1987-ben fejezte be Lausanne-ban Analyse du programme olympique (des Jeux d’Olympiade) (Az olimpiai játékok programjának elemzése) című kétkötetes, 465 oldalas, több száz oldalnyi táblázatot, diagramot tartalmazó tanulmányát. A dolgozat írógéppel készült, bekötött példánya ma is megtalálható a lausanne-i Olimpiai Múzeum könyvtárában (raktári jelzete: MA 1949/1 és MA 1949/2). A bolgár kutató 1956-tól a Bolgár Olimpiai Bizottság munkatársa, később titkára, majd főtitkára volt. A sportdiplomata 2005-ben elhunyt.

Schmitt Pál 1992-es disszertációját Nyikolaj Georgijev dolgozatával összevetve jól látható, hogy a Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) 1990 és 2010 közötti elnöke szinte szó szerint, vagy némileg módosítva vett át hosszú mondatokat, bekezdéseket. Sőt, Schmitt közel egyoldalnyi szöveget a bolgár sportkutató, Hristo Meranzov és Georgijev 1985-ben megjelent, Analysis of the Olympic Programme (Az olimpiai program elemzése) című munkájából emelt át.

A MOB akkori elnöke ismerte a két kötetet, dolgozatának irodalomjegyzékében mindkét művet meg is említette, a címüket azonban nem franciául, hanem magyar fordításban adta meg – holott a két kötet nincs magyarra fordítva –, ráadásul Georgijev 1987-es munkájának kiadási helyéül Lausanne helyett Bulgáriát jelöli meg. Viszont Schmitt 1992-es dolgozatában sem láb-, sem végjegyzetek nincsenek, így nem derül ki az sem, hogy idéz-e egyáltalán, és ha igen, mit idéz Georgijev könyvéből.

A MOB korábbi elnöke 1992-ben már kilencedik éve tagja volt a Nemzetközi Olimpiai Bizottságnak, 1991-ben pedig a Végrehajtó Bizottságba is beválasztották, ebben az időszakban többször megfordult a NOB lausanne-i székhelyén.

„Amikor anyuka meghalt, megfogadtam, hogy doktori címet szerzek. »Minden szép, minden jó körülötted – mondta egyszer –, de úgy szeretném, ha dr. Schmitt Pál lennél.« Egyik fülemen bement, a másikon kijött. Gondoltam, ez úgyis lehetetlen, nekem sohasem lesz rá időm. De amikor meghalt, eldöntöttem, hogy le fogok doktorálni. Közben azonban már NOB-tagként, 1992-ben jött az első olimpiám, egy évvel korábban beválasztottak a végrehajtó bizottságba. Akkor neveztek ki spanyol nagykövetnek, és erre a megbízatásra készültem. A Magyar Olimpiai Bizottság elnökeként szintén akadt tennivalóm, és mindezek dacára ledoktoráltam filozófiatörténetből. Kisdoktorim van a Testnevelési Egyetemen” – idézi a hvg.hu a Vendégségben: Schmitt Pál című könyvet, amelyben az államfő arról beszél, hogyan szánta rá magát a disszertáció megírására.

Ám Schmitt a kötetben pontatlanul fogalmazott, hiszen a Testnevelési Egyetemre leadott dolgozatnak nincs köze a filozófiatörténethez, legfeljebb az olimpia történetéhez.

A disszertációt 1992-ben Takács Ferenc egyetemi tanár és Kertész István ókortörténész bírálta, a dolgozatra mindketten summa cum laude minősítést adtak. Takács opponensi véleményében néhány bíráló megjegyzés ellenére – így hiányolta többek között a forrásanyagok pontos megjelölését, az irodalmi apparátus korrekt rendszerezését – azzal méltatta a dolgozatot: „Külön felhívjuk a figyelmet arra, hogy ez a problémakör sem a hazai, sem a nemzetközi szakirodalomban eddig ilyen részletességgel nem diszkutált”.

Kertész már jóval kritikusabb, több helyen komoly hiányérzetét jelezte. „A megnevezett szakirodalom alapján aligha lehetett volna a sportágak ilyen részletes programelemzését elvégezni” – véleményezte a munkát a történész, ám ez végső ítéletét nem befolyásolta: „a disszertációt értékes, fontos alkotásnak értékelem. Megismétlem, hogy a dolgozat magas szinten tesz eleget az ilyenkor elvárható követelményeknek”.

A Testnevelési Egyetem – 1989-ig Testnevelési Főiskola (TF) – 1985-ös doktori szabályzata szigorú feltételeket állapít meg arra vonatkozóan, hogy milyen disszertációt fogadhat el az intézmény, és mi történik, ha a disszertációról utólag kiderül valami. A 23. paragrafus leszögezi: „Amennyiben az egyetemi doktorátus odaítélését követően kiderül, hogy az értekezést más készítette vagy az más munkájának (eredményének) illetéktelen felhasználásával készült, az Egyetemi Tanács a doktorátust, s az ezt tanúsító oklevelet visszavonja, az egyetemi doktorátusra utaló névmegjelölés használatát megtiltja, intézkedik a személyi igazolványból való törlésről, s a visszavonás tényét a Művelődési Közlönyben, valamint az OTSH Közlönyben közzéteszi”. A Semmelweis Egyetem jelenleg hatályos doktori szabályzata nem rendezi a fokozat visszavonásának kérdését - írja a hvg.hu.

A Köztársasági Elnöki Hivatal az ügyre reagálva közleményt adott ki, melyben a "leghatorozottabban visszautasítja" a plágiumvádat.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    312 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS