belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. február
23. csütörtök

Michnik a sajtószabadság-tüntetésen: Viktor, ez az út a diktatúra felé vezet!

Vámos Anna szervező szerint "a rendszerváltás óta ez a legnagyobb civil tüntetés, amit szerveztünk". Úgy tűnik, igaza lett. A színpadról Csákányi Eszter és Kulka János beszélt az összegyűlt, tízezresre, az MTI által "több tízezresre" becsült tömeg előtt. Beszédet mondott Adam Michnik, a lengyel rendszerváltás legendás alakja is.

Nyusztay Máté| NOL| 2011. március 15. |330 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

manipul | 2011. március 17. | 16:43:57

Tisztelt Páis!

Ne kell belelátni a szerkesztőségek belső életébe, itt a történés magáért beszél. És az is, hogy a szabadságharcosok milyen mélyen kussolnak, amikor a saját szennyesükről van szó. Aztán moralizálnak tovább.

"páis | 2011. március 17. | 09:35:29
manipul | 2011. március 16. | 21:56:39
Kedves Manipul!
Nem látok bele a különféle hírszerkesztőségek belső életébe, de talán jobb is így. A jobb és baloldali média egyaránt lojális valakihez és valamihez, ritkán tálalja a híreket elfogulatlanul, bolhából elefántot és fordítva, igyekszik varázsolni. Megpróbálok a sorok között is olvasni és valójában arra figyelek, ami nem az indulatokra igyekszik hatni, hanem az értelmet "támadja". Több, kevesebb sikerrel gyakorlom ezt.
Az az eljárási mód, módszer, amire felhívta a figyelmemet, mellesleg nekem sem tetszik.
Amit legjobban utálok, az a kettős mérce"

páis | 2011. március 17. | 09:35:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

manipul | 2011. március 16. | 21:56:39

Tisztelt Páis!

Értem, akkor bizonyára mélységesen felháborítónak tartja az alábbi történetet:

"..A HVG alapítója, a nyolcvanas évek óta vezető munkatársa tavaly decemberben megkért, hogy írjam meg az ő vitarovatukba is a kritikus álláspontomat az új médiatörvény tervezetéről. Kollégái szerint ezzel elkövette az ősbűnt, nácit engedett a hetilap patyolattiszta oldalaira. Így évtizedes múlt ide, vagy oda, távoznia kell az árulónak. Ennyi röviden a sztori.
http://www.magyarhirlap.hu/online/kirugtak_a_hvg.hu_foszerkesztojet.html

De nem hallottam tiltakozni ez ügyben egy mértékadót sem, nem óbégatott Cohn Bendit, Majtényi, Heller, Závada és más sajtószabadságharcos sem. Sőt Páis képzelje, a liberális, haladó, humánus, toleráns kommentelők sem kapták föl a fejüket a hírre. Az EU is hallgat...
Remélem Páis levonja a konzekvenciákat.
Vagy netán jön a szokott "az más" című kettős mérce?


páis | 2011. március 16. | 21:23:51 "Amikor a sajtó "munkásait" olyan külső behatások érik, hogy öncenzúra alkalmazását látják ésszerűnek és célszerűnek."

páis | 2011. március 16. | 21:44:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

páis | 2011. március 16. | 21:23:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

manipul | 2011. március 16. | 19:04:16

Tisztelt Páis!
"Szerinted Orbánt hányan hallgatták a bértapsolókon kívül?"
Nem tudom. De ha már idézett, akkor megmondhatná, hogy mi is a sajtószabadság.


"páis | 2011. március 16. | 17:00:29
manipul | 2011. március 16. | 10:20:43
"Na ha ilyen sokan tüntetnek, valamelyik lelkesült szabadságharcos elmondhatná, hogy mi is a SAJTÓSZABADSÁG."
-------
Szerinted Orbánt hányan hallgatták a bértapsolókon kívül?

reftno | 2011. március 16. | 17:25:21

páis | 2011. március 16. | 17:11:37

Mivel maffiaszerű a működés, maximum a "kivégzésekről" értesülnénk....

A keresztapa dönt mindenről...

Licus | 2011. március 16. | 17:23:27

...és egy privát (hang nélküli) videó-összeállítás e délutánról: http://www.youtube.com/watch?v=JhiiKsDSZto

páis | 2011. március 16. | 17:11:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

páis | 2011. március 16. | 17:00:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

venember | 2011. március 16. | 16:29:28

mszphú | 2011. március 16. | 15:34:07
"Különben majdnem 1 óra különbség!"
:)) Én se értettem, ráadásul mindkettő "m" betűs...
"A sajtószabadságról így nyilatkoztak az újságíró kollégáid."
:)) meg az a 10000 ember, aki 50000. Ma még. És csak odakinn. És nem párttag.
http://nol.hu/otvenezren_is_lehettek_a_sajtoszabadsag-tuntetesen_

mszphú | 2011. március 16. | 15:34:07

Moderálási alapelvek- komment törölve -

japister | 2011. március 16. | 14:22:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

venember | 2011. március 16. | 14:21:30

macskajaj | 2011. március 16. | 10:30:51
venember
"igazad van,valóban van egy radikális jobboldali társulat,amit a balosok összemosnak tudatosan a konzervativ polgárokkal.a szocik alatt meg a rendőrség össze is préselte őket,szintén tudatosan és aljas módon.
ettől mé a tény tény.mindent ami törvényes szabadon gyakorolhat minden ellenzéki(és kormánypárti).akkor is ha a mások nem értenek vele egyet.ez szintiszta demokrácia."

Ha rólam van szó, nem mosok én össze semmit semmivel, még a mosógépnek is megnézem a használati utasítását. És az is igaz, hogy a jobboldal nem homogén.

Az meg, hogy a rendőrség mit présel össze és hogyan, arról hallgasd meg/olvasd el a tüntetések háttérbeli manipulálóinak mobiltelefon beszélgetéseit. Ma már feloldották a dokumentumok titkosságát, elérhetők. A gugli a te barátod. Ha nem akarod kikeresni, kérdezd meg Personanongratis kommentelőnket, becsatolja neked, De valamelyik NOL-os cikk utáni kommentben is megvan. Ha meg az se kell, akkor ülj át a "vérivó" platformba.

manipul | 2011. március 16. | 12:44:02
mszphú | 2011. március 16. | 11:50:34

Egyszerre ért oda az SMS vagy a mél? :))) De legalább a tulajdonnevek nagy betűvel vannak írva, az is valami. Azt meg, hogy Magyarországon demokrácia nélküli többpártrendszer van, nem én mondtam, hanem Orbán Viktor. Bezony.

Nantal | 2011. március 16. | 13:05:15

...ÓRIÁSI KÖSZÖNET, Adam Michniknek, mert ÉRTÜNK SZÓLT...!

...szükségünk van a biztatására, mert "elgyengültünk"...!

...magammal vittem két közeli ismerősömet, egy egyetemistát, és az édesanyját, akik soha nem politizáltak, ám amikor eljöttünk, már "derengett valami", - a 2/3-ad eddigi "pályafutásáról" -, amivel csúfosan rászedte a választóit...!

...amúgy, olvasva a kommenteket, a jobbos "terelés", nagyüzemi méretekbe válthatott, ami valószínűleg hasonló eredményre jut, - egy rövid idő után -, mint amikor a Nádor utcán sétálva, - a tüntetés helyszínére -, a két kísérőmmel, kereszteztünk egy kb. 50 fős "jobberes" csoportot, akik militáns szerelésben tartottak, a Szabadságtéri "szentélyük" felé, ahol kb. még vagy 50 hasonló "zászlós" már várakozott a lépcsőkön. Figyelve a kísérőimet, a mély undort, no meg a megvetést érzékeltem az arcukon, a fiatalabb a megvetésének már rövid hangot is adott...!

manipul | 2011. március 16. | 12:45:23

helyesen: Schulz

manipul | 2011. március 16. | 12:44:02

"Az MTI-hez eljuttatott felmérés kiemeli: a média politikai függetlenségével a megkérdezettek alig 3 százaléka, az újságírók jövedelmével alig 4 százaléka elégedett..." EZT MONDTÁK 2010. márciusában, azaz a választások előtt!!!!mszphú | 2011. március 16. | 11:42:49"

Hát ilyenek ezek a szabadságharcosok. És még nem átallanak kuncsorogni a "mértékadó" Európában, szaladgálni Cohn Bendithez, Schulchoz stb. Rögtön megsajnálta őket Paul Lendvai, Applebaum.

Nekik szabad manipuláció kell, amire jó példa, Szanyi és a média sajátos morális kapcsolata.
http://hvg.hu/velemeny/20110315_sebok_gyongyospata_szanyi/2

mszphú | 2011. március 16. | 11:50:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mszphú | 2011. március 16. | 11:48:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mszphú | 2011. március 16. | 11:45:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mszphú | 2011. március 16. | 11:42:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

manipul | 2011. március 16. | 11:10:37

Tisztelt Nablaquadrat!

Hát persze, nem véletlen, hogy az EU "liberális" szemfényvesztői egyből a félhalott baloldal hóna alá nyúltak.

"nablaquadrat | 2011. március 16. | 10:47:33
Amit képviselnek:
A globális kapitalizmus nemzetközi, represszív gépezete.
Aminek nevében teszik ezt:
A hazai baloldal általuk kisajátított intézményei, jelképrendszere és éppen az általuk kiüresített és lekorlátozott "demokrácia"."

narancsdömping | 2011. március 16. | 10:48:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nablaquadrat | 2011. március 16. | 10:47:33

@ manipul | 2011. március 16. | 10:28:42

"Íme a jollyjoker, a "baloldali demokratikus" erők."

Amit képviselnek:
A globális kapitalizmus nemzetközi, represszív gépezete.
Aminek nevében teszik ezt:
A hazai baloldal általuk kisajátított intézményei, jelképrendszere és éppen az általuk kiüresített és lekorlátozott "demokrácia".

manipul | 2011. március 16. | 10:31:37

Na ha ilyen sokan tüntetnek, valamelyik lelkesült szabadságharcos elmondhatná, hogy mi is a SAJTÓSZABADSÁG.

macskajaj | 2011. március 16. | 10:30:51

venember
igazad van,valóban van egy radikális jobboldali társulat,amit a balosok összemosnak tudatosan a konzervativ polgárokkal.a szocik alatt meg a rendőrség össze is préselte őket,szintén tudatosan és aljas módon.
ettől mé a tény tény.mindent ami törvényes szabadon gyakorolhat minden ellenzéki(és kormánypárti).akkor is ha a mások nem értenek vele egyet.ez szintiszta demokrácia.

manipul | 2011. március 16. | 10:28:42

"Ez azt bizonyítja, hogy a rendőrség ismét jól elemezte a kockázatokat. A baloldali, demokratikus erők nem veszélyesek a rendre, a közbiztonségra és a demokráciára. Sehol egy híd, amit elfoglaltak volna. A jobboldali erők meg a hatalomban ülnek, már aki befért.venember | 2011. március 16. | 08:43:56"

Ime a jollyjoker, a "baloldali demokratikus" erők. Gondolom ők azok, akik úgy eljátszották a hitelüket, hogy a DEMOKRATIKUS választásokon 30%-ot sem kaptak. No és ők azok, akik nem veszélyesek a rendre és pesrze a DEMOKRÁCIÁRA.
Mi a szösz, hát demokrácia van?
Ja és még egy fontos de a balmenetűek által kihagyott momentum.
Most nem "szivárogtatódott" ki egy öszödi beszéd.

azotededios | 2011. március 16. | 10:25:19

Csak nem egy ujabb, 1918-as mintaju "Patkanylazadas" (lasd "Oszirozsas forradalom" a jelenlegi hazug al-tortenelem konyvekben) van keszuloben a magyarsag ellen?

Ezek az MSZMP utodparti nyuggerek nem fognak forradalat csinalni. Jovore talan mar csak kerekesszekben kivonulva fognak tudni tombolni a Nok Lapjaert, a sajtoszabadsag vedelmeben...

manipul | 2011. március 16. | 10:20:43

Na ha ilyen sokan tüntetnek, valamelyik lelkesült szabadságharcos elmondhatná, hogy mi is a SAJTÓSZABADSÁG.

Walden | 2011. március 16. | 10:20:19

A NOL cikkei között bolyongva úgy érezheti magát az egyszeri utazó, mint Dante a pokolban. Bármerre néz, csak jajgatás, sírás, fogaknak a csikorgatása. Mindezen siralom, fájdalom és ínség okozója Orbán és dilettáns bandája, aki az alkotmányt és a köztársaságot és a költségvetést és általában, mindent, amihez nyúlt, tönkretett. 1989, a Nagyszerű Rendszerváltás Nagyszerű Vívmányait. Sehol egy pislákoló reménysugár, sehol egy felvillanó mosoly, fény az alagút végén. Csak oszló tehenek az út mentén és nukleáris tél.
Itt van, ni, ez a sajtószabadság is. Pontosabban nincs. Hát alig lehet oldalakon keresztül elfogultan szapulni a kormányt és egyes politikusait. A trágár szavakat is szinte félve írja le a tévékritikus, sőt minden ötvenediket ki is húzza. A szabadság- és demokráciaféltő népek pedig kénytelenek álnéven, kommentekben elküldeni a kormányfőt melegebb éghajlatokra.
Tragikus, tényleg. Nyomok vagy szívok valamit, mielőtt összeroppanok.

(U.i. Az Orbán-kormány tényleg elég ócska, viszont az objektivitás hiánya fullasztó itt a NOL-on. Én is csak mazochizmusból járok ide.)

szabo22 | 2011. március 16. | 10:19:53

Érdekes ünnepi jellemző, hogy többen tüntettek a kormány politikája ellen, mint ahányat a többségi kormány tudott összetoborozni az ünneplésre, adófizetői pénzből.

nablaquadrat | 2011. március 16. | 10:12:26

"A hídfőtől Heckenast és Landerer egykori nyomdájáig ér a tömeg"
Ki gondolta volna, hogy ekkora klientúrával rendelkezik az alkotmányos lopadalom?

"Viktor, ez az út a diktatúra felé vezet!"
Ezen út azon vitathatatlan előnye azért mégsem megvetendő, hogy a gyurcsányság államformájából, más szavakkal az "alkotmányos lopadalom"-ból kifelé vezet.

Spartan | 2011. március 16. | 10:08:43

Mindenki ott volt...minden nap lehet tüntetni, mert ez egy szabad ország, még hazudni is és elhallgatni is szabad bármit, mert a sajtószabadság ezt is jelenti...na ennyit erről, megyek gyarapítani a GDP-t, hogy aki nem ezt teszi legyen miből beirogatnia.

szivattyú | 2011. március 16. | 09:42:32

Ez a tüntetés is azt bizonyítja, hogy Magyarországon véleményszabadság van. Egyszer talán majd azt is megtudjuk, hogy mitől nincs sajtószabadság. Nem csak azt kellene kritizálni, ami benne van, hanem azt is, ami kimaradt.Nekem pl. az önkormányzatok által közpénzen fenntartott médiával van gondom, rájuk ugyanis nem vonatkozik a kiegyensúlyozott tájékoztatás követelménye. Miért nem?

dömdöm | 2011. március 16. | 09:35:59

Kedves Bion!

Ön jobban ismeri a konkrét helyet és szituációt ezek szerint. Nyilván Önnek igaza lehet, de úgy általában erre a kormányra nem az a jellemző, hogy ahová mennek utálják őket, és hatalmas készültség és kordon kell. Ez a lényeg. Ettől még ez nem egy hú de jó kormány, csak könnyen lehet,hogy jobb mint az elődje.

Bion | 2011. március 16. | 09:28:02

Kedves dömdöm!
Én úgy emlékszem, hogy a virágládák között nem lehet átsétálni, bár utoljára decemberben jártam arra. De ha át is lehet sétálni, felhívnám a figyelmedet az egyenruhás parkőrökre, akik 5 méterenként állnak ott és azonnal szólnak, ha valaki belülre merészelne osonni.

7tttt | 2011. március 16. | 09:19:16

Ebben a polémiában sajnos nem tudok aktívan részt venni,mert nem igazán értem ,hogy mi történt ahol sérült a sajtószabadság. Egy bölcs ember írja már le konkrét példával. én csak olvasom az újságokat,internetet, nézem a TV
műsorokat de nem tapasztalom. Azért lenne szükség már végre konkrét példára ,mert a mindennapokban nem tapasztalom a korlátozást és így nem lehet eldönteni egy szemlélődőnek mint például én ,hogy ez csak egy politikai
propaganda háború vagy valóban nem szabad a sajtó.

grelaszlo | 2011. március 16. | 09:08:16

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pentek13 | 2011. március 16. | 09:04:27

orik
Mielőtt leirsz valamit azért a"súgáson" felűl,legalább olvass hozzá!Tudod a mesterlövészek ,hatalmas plakáttal a kezükben ugrálnak a tömegben és a háztetőkön, és mindenkihez oda mennek ,hogy "tessék má megnézni minket ,me mi vagyunk a mesterlövészek".Aztán azok a fiatalok is "Magyarok" akiket estleg megvezetett az egyik vagy másik politikai csürhe.Azt illene tudni,hogy ha már nemzeti szinü szalaggal feldiszitett kalapot hordok,akkor nem sza..k bele és főleg nem azzal integetek a Nemzetnek,mégha "árvalányhaj lengedez rajta akkor sem.

dömdöm | 2011. március 16. | 09:04:12

Gondolom a Metész nyugdíjasai is hidat akartak foglalni azért verték őket.
Virágládák között elég kényelmesen át lehet sétálni.
Sőt minden statiszta belügyes volt. Jó ötlet a Galaktika magazinba.

kitiltott2 | 2011. március 16. | 09:01:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Bion | 2011. március 16. | 08:51:19

Igazad van orik, nem voltak mesterlövészek ,mert minden egyes statiszta mellett állt egy belügyes(TEK-es), mint a régi szép 80-as években. Nem voltak kordonok a Kossuth téren sem, bár nem tudom láttad-é a virágládákat, amelyekkel elkerítették a parlamentet. Azokat talán még 20 tonnás daruval sem lehetne onnan eltávolítani, szemben a gyurcsányi kerítéssel, amit Szeretett Vezérünk egy villáskulccsal eltüntetett.

venember | 2011. március 16. | 08:43:56

macskajaj | 2011. március 16. | 08:29:07
"3.Se ott se a parlamentnél,se a múzeumnál nem volt kordon,rendőr."

Ez azt bizonyítja, hogy a rendőrség ismét jól elemezte a kockázatokat. A baloldali, demokratikus erők nem veszélyesek a rendre, a közbiztonségra és a demokráciára. Sehol egy híd, amit elfoglaltak volna. A jobboldali erők meg a hatalomban ülnek, már aki befért.

Szamok Embere | 2011. március 16. | 08:32:31

63000 darab százas, az kb fél tonna. Izmosodhattak a fiugg. Hacsak nem papír ezresekben dobálták be a népek.

orik | 2011. március 16. | 08:31:50

:)) Sok hűhó semmiért!
Mi ellen is tüntettek ebben a fene nagy diktatúrában? Azért az jó volt, hogy most végre már nem kordonok között ünnepelhettünk,mesterlövészt sem láttam a tetőkön, mint a csodás Gyurcsányi liberális szabadságévek alatt+ senkinek a szemét nem lőtték ki, senkit nem vertek meg, még tojásdobálás sem volt.:( Ezt a kitolást! Ki érti ezt?
Média tv? Jaaaa, az amit az EU bizottsága is rendben talált már, ami összhangban van a tagállamok szabályaival, az EU normáival, alapelveivel? ja, hogy a hatalomból kiesettek összeszedtek pár ezer naiv fiatalt, meg a kiesett szoclib párttársakat:)) lehet rugózni, de már sajnos semmi sem lesz ugyanolyan.:(( Mi lesz, ha a jobboldal kedvet kap és összegyűlik pár százezer fidesz fan a média tv. védelmében? Esetleg szigorításáért?? Hűha...azt, hogyan fogják majd értelmezni a baráti szoclib médiában?

macskajaj | 2011. március 16. | 08:29:07

1.A (több)tizezres tüntetés,az ott felszólalók megléte a bizonyiték,hogy ma teljes a szólásszabadság.A pilvax közben a megjelentek nyugodtan szidhatták orbánt("orbán takarodj")
2.Az eseményről teljes terjedelemben számolt be az MTI.A TV M1 ugyanannyi időt szentelt ennek a tüntetésnek mint a kormányünnepségnek
3.Se ott se a parlamentnél,se a múzeumnál nem volt kordon,rendőr.
4.Ahol kellett-a Hősök-terén a gárdistáknál-vi8szont ott voltak a rendőrök és a törvények szerint léptek fel.
Mi a francot akartok ti hazug áldemokraták?

dömdöm | 2011. március 16. | 08:25:04

Nem szimpatikus Orbán kormányzása túlzottan, de az a hisztéria sem szimpatikusabb ami körülötte van.
Persze nem csak Orbánék az ellene tüntetők is mondtak egy nagyot. Spontán Gyurcsány ellen mentek a legtöbben az utcára, volt olyan vidéki város ahol annyian voltak mint most Pesten ezen a tüntetésen. Az pedig csak egy nagyváros, volt több plusz Pest. Ameddig nem épült rá a Fidesz addig is sokkal többen voltak mint itt.
De ez is nagyon sok ember, oda kellene figyelni rá a Fidesznek. A figyelem most rögtön nem derül ki, mivel nem fenyeget békés tüntetőket rohamrendőr sorfal, és nem verik őket meg hazafelé. Persze ravasz diktatúra ez, ez az újság is pont azt ír amit akar.

taxi | 2011. március 16. | 08:22:52

Hazai | 2011. március 16. | 08:15:13

Most a civilekről beszélünk, tehát nem az MSZP, a Fidesz vagy a Jobbik rendezvényeiről, hanem a pártfüggetlen megmozdulásról. Sztem ők nem azt állítják, hogy diktatúra van na magyarországon. Ez nem hangzott el. Csak arra látnak törekvést, hogy Orbánék bizony igencsak háttérbe szorítják az ellenvéleményen lévőket. Ez pedig igaz is.

Noone | 2011. március 16. | 08:22:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

venember | 2011. március 16. | 08:22:12

nyúlpástétom | 2011. március 16. | 08:05:24

"És természetesen egy baloldali újság pont ki is szúrta őket! muhahahahahahah"

http://www.origo.hu/itthon/20110315-penzert-szerveztek-kozonseget-a-marcius-15ei-unnepsegre.html

narancsdömping | 2011. március 16. | 08:18:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Hazai | 2011. március 16. | 08:15:13

taxi | 2011. március 16. | 07:27:38
Nem tudom, mi a helyzet a randalírozókkal. Nincs közöm hozzájuk. A kiinduló mondatom ez volt: "Még az a szerencse, hogy a tüntetők nem jártak úgy ebben a nagy diktatúrában, mint az ünnepségről hazaigyekvők 2006. okt. 23-án." Vagyis: senki nem korlátozta semmiben a tegnapi tüntetőket, holott szerintük diktatúra van. Nem így volt 2oo6. okt. 23-án, abban a nagy demokráciában.

venember | 2011. március 16. | 08:13:06

2002 augusztus 26.
"A rendszerváltás utáni legnagyobb sajtószabadság melletti tüntetésről( 63 ezer db. százforintost dobtak be az urnákba, enneél valószinüen még sokkaltöbben is voltak), a Szabadság téren, az MTV egyetlen kockát nem adott le..."

Aha. Megint tök véletlenül közvetlenül egy FIDESZ által elveszített választás után. 63 ezer ember kb. a Puskás Ferenc stadion befogadó képessége. Aminek a megközelítése és elhagyása telt ház esetén komoly logisztikai teljesítmény és kb. fél óráig tart. Gondolom, az egymilliós Kossuth téri tüntetésre meg már két nappal előbb érkeztek az emberek.
Node mi lett a pénzzel?

Hazai | 2011. március 16. | 08:05:43

TomThumb | 2011. március 16. | 07:43:21
"... alaposan be fog fűteni a kormány alá. " Nincstelen proligyerekként indulva verejtékes munkával sikerült átcsoportosítani a tüzelőre valót az állami vagyonból.

nyúlpástétom | 2011. március 16. | 08:05:24

Béke Emberek!!
Látom már megint megy egymás alázása! Beteg az ország jövője tőlünk függ. A kormányok megosztanak minket, és sajnos mi kis emberek ezt be is kajáljuk már 20 éve, ezért tart itt az ország!

A tegnapi naphoz csak annyit, hogy jó, hogy sokan tüntettek Orbán ellen, addig jó míg ezt meg lehet tenni, és meg lehetett tenni! Amúgy Gyurcsány ellen is tüntettek rengetegen azt az mszp ugyanúgy figyelmen kívül hagyta.
Az állítólagos fizetett emberekről a Múzeum körúton meg csak annyit, hogy pont 500 ember hiányzott oda a már ott lévő sok ezer mellél??? És természetesen egy baloldali újság pont ki is szúrta őket! muhahahahahahah
Nagyon nagy gáz, hogy ebben az országban ez a szint!
MEGYÜNK EGYMÁS ELLEN MI MAGYAROK, ÉBRESZTŐ EMBEREK!!!
a VÉLT IGAZSÁGUNK MAKACS VÉDÉSE HELYETT FOGJUNK ÖSSZE!!

Szamok Embere | 2011. március 16. | 08:02:51

( 63 ezer db. százforintost dobtak be az urnákba, enneél valószinüen még sokkaltöbben is voltak)

Hát persze, bedobálták. Meg sok nyugdíjas a kiutalt 19000 Ft-ot is átutalta. Győzte a sok FIDESZ aktivista kitölteni a befizetési utalványokat, pénzmosási célzattal.

TomThumb | 2011. március 16. | 07:43:21

Francokat bújkál Gyurcsány. Csak szeretnétek. Tegnap a Pilvaxnál parolázott a néppel a tömegben. Nem olz régen a Vértanuk terén.

Csaak szeretnétek, higy bújkáljon, mert féltek tőle. Megjegyzem, joggal. Idén alaposan be fog fűteni a kormány alá. Csak várjátok szépen ki.

Xaver | 2011. március 16. | 07:36:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

podolin | 2011. március 16. | 07:35:21

Vajon hány helyen van még kilógatva a NENYI? Lehet a jobb oldalon csűrni-csavarni a dolgot, de nem tudomást venni ekkora tömegről, az maga a politikai vakság.

venember | 2011. március 16. | 07:31:20

Hazai | 2011. március 16. | 07:13:45
"Én a 2006. okt. 23-i ünnepség résztvevőiről beszéltem, akik nem törtek-zúztak, egyszerűen csak szerettek volna hazamenni az ünnepély után."

Eeegen. Akkor olvasd el azoknak a titkos jegyzőkönyveknek az anyagát, amiben a cirkusz szervezőinek mobiltelefonos beszélgetései vannak. Ma már nyilvánosak. Tágulni fog a látóköröd. De ha megjön Personanongratis kommentelőtársunk, talán becsatolja neked.
Az pedig, hogy az egész kinek az érdekeit szolgálta, könnyen megállapíthatod azzal, hogy a résztvevők közül ki hová jutott. Ki kórházba, ki a miniszterelnöki székbe.

taxi | 2011. március 16. | 07:27:38

Hazai | 2011. március 16. | 07:13:45

De mi a helyzet a randalírozó, erőszakos csürhével? Ők is ott voltak, több százan...

taxi | 2011. március 16. | 07:25:50

Igen, ahogy halottam a civilek kérték is pl. Gyurcsányt, hogy ne menjen oda. Valószínűleg akkor sokan el sem mennek. Így viszont 15-20 ezren voltak, az 50 ezer az talán sok. De nem ez számít, hanem az, hogy sokan gondolkodnak is ebben az országban.

Hazai | 2011. március 16. | 07:13:45

absdef Én a 2006. okt. 23-i ünnepség résztvevőiről beszéltem, akik nem törtek-zúztak, egyszerűen csak szerettek volna hazamenni az ünnepély után. Közismert, hogy nem engedték őket a Nyugati pályaudvar felé közlekedni, és sokan a terror áldozatai lettek. (Gondolom, ön is látta az erről készült felvételeket, amint szemmagasságban lőtték őket, amint földön fekvő embereket rugdostak a rendőrök. Olimpiai bajnokot, katolikus papot stb.) Na az volt a diktatúra.

2x2=4 | 2011. március 16. | 07:11:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

TomThumb | 2011. március 16. | 07:08:25

Ismételten gratulálok a NOL szerkesztőségének, amiért készségesen és mosolyogva menhelyet biztosit a zsidózó náciknak.

BRAVÓ!

TomThumb | 2011. március 16. | 06:59:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

taxi | 2011. március 16. | 06:58:21

taxi | 2011. március 16. | 06:57:50
Magyarországon

taxi | 2011. március 16. | 06:57:50

Független, elemző média szinte nincs is magyarországon. Ezért ennyire hülyék az emberek. Az egyik csatorna szoci, a másik fideszes... Igaz, most kb. a média 90%-át uralja a Fidesz, ekkora mértékben ez még a szociknak sem sikerült.

Viszont a nagyobb baj, hogy az MTV akkora fideszes befolyás alatt működik, hogy a hírTv-t is lekőrözik lassan. Pedig vidéken a sok (kissé alulművelt) falusi csak ezt nézi... Így viszont fogalmuk sincs, hogy mi történik az országban.

Aripeit | 2011. március 16. | 06:46:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

trewq | 2011. március 16. | 06:31:49

A sajtószabadságról:

2008, Hír tv: "Szervusz, mit látsz most a téren? Szervusz, két tüntető sétál előttünk, az egyik kezében árpádsávos zászló. (5 perces tudósítás a két - még egyszer: kettő - tüntetőről.)

2011, Magyar Televízió: a tízezres tüntetésről egyetlen említést sem hallunk. (Még egyszer: nulla - 0 - perces hír.)

orchid666 | 2011. március 16. | 06:21:13

Dakota Feeling | 2011. március 15. | 22:32:59
Nincs szükség diktátorokra sem a baloldalon, sem a jobboldalon, sem középen, sem lent, sem fent !
DEMOKRACIA KELL ! Érkezzen az bal- vagy jobboldalról ! tök mindegy ! Amit Orbán építget az puha diktatúra !

abcdef | 2011. március 16. | 06:00:13

Hazai
Még szerencse hogy ezek a tüntetők nem törtek- zúztak!

Jolán | 2011. március 16. | 05:36:53

Kedves Balango!
Senki nem örjöng. Adyt egy Tiszta Istvánnak írt magánlevele alapján megítélni annyi, mintha az általam igen nagyra becsült magyar labdarúgót, Dzsudzsák Balázst annak alapján ítélném meg, mint sportembert, hogy miként snapszlizik. Ugye érti? Utazott néhány ma, a régi rendszert - joggal -keményen elítélő politikusunk nyugatra, sőt kapott amerikai öszöndíjat is az elítélt régi rendszer idején. Előkeresné az ő önéletrajzukat, kérvényező és ajánló leveleiket? Ezek alapján ítéljük meg őket? TÉNYLEG ELHIVATOTTSÁGBÓL BESZÉL OSTOBASÁGOKAT?

Hazai | 2011. március 16. | 05:20:55

Még az a szerencse, hogy a tüntetők nem jártak úgy ebben a nagy diktatúrában, mint az ünnepségről hazaigyekvők 2006. okt. 23-án.

japister | 2011. március 16. | 04:03:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Aripeit | 2011. március 16. | 03:03:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Boxer | 2011. március 16. | 02:56:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Aripeit | 2011. március 16. | 02:40:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

japister | 2011. március 16. | 01:38:07

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gergo | 2011. március 16. | 01:06:01

MI van????? MIlyen szolas szabadsag problema??? Szanalmas Vidam-vasarnaposok, Budapest TV-esek, Padodo, Fasy -mulato es Heti-hetes rajongok, ott voltak mind, az osszes hulye, akik 2006-ban anti-fasiszta koaliciot hoztak letre. Hol van az agyatok? Mi vezerel benneteket a hulyeseg fele? A tyuk agyatok?

kitiltott2 | 2011. március 16. | 00:59:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kitiltott2 | 2011. március 16. | 00:56:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

japister | 2011. március 16. | 00:45:11

Moderálási alapelvek- komment törölve -

zoli4 | 2011. március 16. | 00:41:15

prozaxy | 2011. március 15. | 23:55:04
Orbánról végszükségben a bebörtönzés eszközlését is el tudom képzelni vagy legalábbis a bíróság elé citálást. Hogyha a demokratikusan gondolkodó erők nem gátolják meg az alkotmányos berendezkedés elleni akcióit, akkor ez az ember mindenre képes.
Aki március 15-én más se csinál, csupán fröcsögéssel védi a saját szennyesét (a fizetett hallgatósága előtt), az mindenre képes...illetve lenne képes, ha nem lennének például a mai figyelemfelhívó tüntetések.

zoli4 | 2011. március 16. | 00:36:29

kitiltott2 | 2011. március 16. | 00:27:45
Csak az a különbség, hogy akikről annak idején tán Gyurcsány mondta ezt, azok megélhetési sztrájkolók voltak, merthogy manapság (meg pár esztendeje is) ki engedheti meg magának, hogy heteken keresztül a Kossuth téren táborozzon? Nyilván, akinek van pénze rá (az egyik ilyen tüntető, városomban jól menő profi box klubot üzemeltet) vagy, akit megfizetnek érte.

A mai napon tüntetők viszont holnaptól újra dolgozni fognak, mint az átlag hétköznapi emberek...míg a fentiek akár az idők végezetéig is képesek lettek volna ott tanyázni a Kossuth téren, ha az érdekük úgy kívánta volna.

kitiltott2 | 2011. március 16. | 00:27:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

venember | 2011. március 16. | 00:12:34

prozaxy | 2011. március 15. | 23:55:04

"El kell menni külföldre és el kell mondani , hogy mind a 8.000-et bebörtönözték."

Ma már vannak sokkal kifinomultabb módszerek egy ember kinyírására. Például kirúgják az állásából. Vagy nyugdíjazzák. Vagy csak nem kap állást, mert a rokonok már betöltötték. Vagy nem kap megrendelést. Vagy az adórendszerrel gondoskodnak róla, hogy rosszul járjon. Vagy visszavesznek a sztrájkjogából. Vagy lehallgatják. Vagy korlátozzák az AB hatáskörét. Vagy kap egy 1930-as években érvényes jogi és közigazgatási feltételrendszert tartalmazó alkotmányt.
Vagy ... vagy ... vagy...
Szóval nem kell itt gúnyolódni. Van kemény diktatúra és puha diktatúra. Az utóbbit autokráciának nevezzük. És nem, egyáltalán nem örülünk, hogy ilyenünk van, pedig lehetne a rosszabb fajta is.

prozaxy | 2011. március 15. | 23:55:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Nantal | 2011. március 15. | 23:54:11

...ÓRIÁSI KÖSZÖNET, Adam Michniknek, mert ÉRTÜNK SZÓLT...!

...szükségünk van a biztatására, mert "elgyengültünk"...!

...magammal vittem két közeli ismerősömet, egy egyetemistát, és az édesanyját, akik soha nem politizáltak, ám amikor eljöttünk, már "derengett valami", - a 2/3-ad eddigi "pályafutásáról" -, amivel csúfosan rászedte a választóit...!

venember | 2011. március 15. | 23:50:27

Balango | 2011. március 15. | 23:40:57
"Vénember:
Nem te lőttél véletlenül?"
Nem. De a fatertól kaptam egy emlékezetes pofont, mert kimentem az utcára.

A kiemelt nyugdíj azért még megvan, igaz?"
Hát hogyne. Most kaptam meg az Orbán kormánytól. Bár nem annyira kiemelt, sajna.

Én belátom, hogy sz** érzés úgy leélni egy életet, hogy valami nem úgy történt, ahogy végig hittük. Még a barátaim egy része se hiszi el. De az élet már csak ilyen. És szívesem meghallgatok bármilyen cáfolatot hozzáértő hadtörténészektől, akik ismerik az összes tényt és tanút. De ilyenről eddig nem tudok.

Szaladó | 2011. március 15. | 23:49:18

Hallatlan, hogy a teljes média elhallgatta, hogy felgyújtottuk a Klotild-palotát (a Jégbüfé nehezen akart lángra kapni), hogy utcakővel és savas tojással dobáltuk meg a rendőröket, akik a lenti kommentátorok szerint ott sem voltak... Hogy a délelőtti Orbán hepeningre fegyverekkel megrakott Trabanttal hajtottunk be...

Balango | 2011. március 15. | 23:40:57

Vénember:

Nem te lőttél véletlenül?
A kiemelt nyugdíj azért még megvan, igaz?

venember | 2011. március 15. | 23:27:38

Gyula_bá | 2011. március 15. | 23:18:23
venember Nem voltak ott ÁVH-sok, nem bizonyított...
"Nem, nem, sehol sem voltak, nem bizonyított."

De. Én láttam a Körúton felakasztva egy embert anno, akire az volt ráírva.
Amit pedig leírtam, azt egy hadtörténész is előadta október 23-án, csak senki nem figyelt oda. Nem az ujjamból szoptam.
A tulajdonneveket pedig nagybetűvel írjuk. Ha meg nem, akkor az vagy ostobaság vagy bunkóság. És ez még a fideszesekre is vonatkozik.

Gyula_bá | 2011. március 15. | 23:18:23

venember Nem voltak ott ÁVH-sok, nem bizonyított...

Nem, nem, sehol sem voltak, nem bizonyított...jobb lenne , ha csöndben lennétek már végre, nektek semmi sem bizonyított, a Terror Házát is bezárnátok, ahol ott a sok bizonyíték, bauerek, petők..., médiaguruk, brüsszeli pisilő kon benditek

blaszlo42 | 2011. március 15. | 23:11:00

A szocik és holdudvaruk egyre kínosabb helyzetbe kerül, 3 hónapja küzdenek már azért a sajtószabadságért, aminek a haja szála sem gördült eddig, és az emberek nem hülyék, ezt pontosan látják, mint ahogy azt is, hogy az ország ellen folytatott külföldi hadjáratot is ők vezénylik itthonról. A bukta előjeleit ma pontosan lehetett látni a Múzeum körúton és környékén. Kiállás volt ez bizony a javából Orbán és a kormánya mellett, és kiállás a hazátlan és az országot már sokszor elárult baloldallal szemben. 2004. december 5-e szelleme kísért, elvtársak, hogy akkor ti buktatok meg az is csak most derült ki, amikor az első határon túliak letették az állampolgári esküt, a mostani "sajtószabadságharcotok" is bukásra van ítélve, csak ez jóval gyorsabban fog kiderülni...

venember | 2011. március 15. | 23:01:10

Dakota Feeling | 2011. március 15. | 22:32:59
Olvasnivaló. Nem akarom ide is berakni, helytakarékossági okokból.
http://nol.hu/belfold/felvontak__szemunk_a_kormanyra_hangolt_unnepen

venember | 2011. március 15. | 19:38:48
venember | 2011. március 15. | 19:39:27

venember | 2011. március 15. | 22:51:48

adamant | 2011. március 15. | 22:03:59
venember | 2011. március 15. | 21:44:47
Nem döbbentem le.
Bizonyára az a kb. 100 ember saját magát löte agyon "félreértésből" a Kossuth téren 1956-ban...
Kedves venember, ennél azért Te sokkal komolyabb vagy általában...!

Nem voltak ott ÁVH-sok, nem bizonyított. A téren a magyar felkelők barátkoztak az orosz harckocsizókkal a legteljesebb egyetértésben. Közben a térre megérkezett egy vidéki határvadás ezred, amelynek a parancsnoka félreértette a helyzetet, ellenséget vélt felfedezni és tüzet nyitott. Az oroszok egyik tankja a 2-es villamos megállójában szintén félreértette a helyzetet, támadásnak vélte és gránáttüzet adott le. A 61 halottból 45-öt azok a repeszek öltek meg, melyet ez a tank adott le. A többi halottról nem tudok, de a vegyes tüzben estek áldozatul.
Így történt. Sajnállak.

Dikics | 2011. március 15. | 22:47:24

Dakota Feeling | 2011. március 15. | 22:37:35

Ez egy normális jobboldalinak is jó hír (kell, hogy legyen).

Dikics | 2011. március 15. | 22:39:34

adamant | 2011. március 15. | 22:03:59

Hír: Moszkvában, a Vörös téren autókat osztogatnak!
Pontosítsuk: Moszkvában a Vörös téren autókat fosztogatnak.

Hír: "1956-ban is ott csücsültek körbe a Kossuth téren, lőttek is, ..." (adamant | 2011. március 15. | 21:07:59)
Pontosítsuk: Csak az akkori FM épületének padlásterében volt néhány - mai napig meg nem határozott számú - bitang, aki lőtt, és akikre a téren lévő egyik szovjet harckocsiból visszalőttek.

nagyanyoka | 2011. március 15. | 22:38:56

Dakota Feeling | 2011. március 15. | 22:30:37
A húszezer fideszes statiszta természetesen humor akart lenni, csak rá akartam tenni arra a lapátra, amelyik 50 ezres délelőtti fan gyülekezetet írt itt. De 500-ról bebizonyosodott, hogy az volt. Elég blamás! Akik az Erzsébet-hídnál voltak, mind ingyen és szívből mentek oda.
Biztosan vannak, akik szeretik Orbánt, de az ízlések (és majd később kiderül) a pofonok is különbözők.

Dakota Feeling | 2011. március 15. | 22:37:35

Jó hír, az ortodox ballibsiknek: mégis volt rendőrattak, fél tízkor oszlatták a Hősök Terén a Magyar Nemzeti Gárdát. :)

Balango | 2011. március 15. | 22:36:43

Osszián | 2011. március 15. | 20:51:51

Balango | 2011. március 15. | 19:41:12

Loksi | 2011. március 15. | 18:59:13
"gyújtogató csóvás embert, úrnak, magyarnak egyként rongyot" (Ady E.: Rohanunk a forradalomba)

"Loksi, én Adyt végtelenül tisztelem, az egyik legnagyobb magyar költő, de világképét óvatos kritikával kell kezelni. Ha már pont ezt idézed, olvasgass utána Ady és Tisza viszonyának. Meg egy kicsit Tiszának. Akinek biztos voltak hibái, de legalább nem tartatta ki magát senkivel. Sok minden lehetett, nem kell tisztelni, lehet gyűlölni is, de sem magyarnak, sem úrnak nem volt rongy."

"Ha ezalatt azt akarod érteni, hogy Ady valaha is kitartatta magát valakivel - nővel akár, ÓRIÁSIT tévedsz!
Ady minden levelét, versét, mozdulatát ismerem. Soha nem tartotta ki senki, erre nagyon vigyázott!"


Rendben van, Osszián, töröljük a kifogásolt kitételt.
Egyébként tényleg nagyon szeretem Adyt.

Dakota Feeling | 2011. március 15. | 22:32:59

orchid666 | 2011. március 15. | 22:29:11
Orbánt már nagyon sokszor temettétek. Ehhez képest, erősebb és hatalmasabb, mint valaha. Felesleges a szájkarate. A baloldal mindig azt hiszi, tudja, mi a jövő útja - közben pedig az elmúlt évszázad bebizonyította, hogy dehogy tudja...

Dakota Feeling | 2011. március 15. | 22:30:37

nagyanyoka | 2011. március 15. | 22:22:49

Nem kell ilyen erőltetetten hazudni, 20 ezres fizetett statisztáról senki nem írt. 500 főről van szó, de ez nem oszt, nem szoroz. Tény, hogy nagyon sokan voltak az Erzsábet hídnál - de a Múzeumkertben is. Akár tetszik, akár nem, Viktort sokan szeretik. Ezzel szembe kell nézni, nem álságos hazugságokba menekülni. A bírkázás, meg a hülyézés nem megoldás.

Mint ahogy természetesen a Múzeumkertben is kulturáltan viselkedtek, ahogy egyébként a fidesz-gyűléseken mindig. A baloldali kulturfölény ugyanis egy nevetséges mese.

orchid666 | 2011. március 15. | 22:29:11

Figyelj Orbán Viktor ! A jövö elkezdödött, de nem Neked !

nagyanyoka | 2011. március 15. | 22:25:34

Johnys | 2011. március 15. | 19:25:08
Még az is lehet, hogy kirúgnak minket, hála a nagy vezírnek

nagyanyoka | 2011. március 15. | 22:22:49

gerybá | 2011. március 15. | 18:58:51
A képen látható sok ember (kb. annyi, mint régen Fidesz gyűlésen, amikor még ellenzékben volt) volt az igazi társadalmi megmozdulás, nem a 20 ezres fizetett statiszta délelőtt. A különbség csak annyi volt, hogy ez nem a csürhe, hanem kulturáltan viselkedtek.

Dikics | 2011. március 15. | 22:22:01

andras60 | 2011. március 15. | 20:57:48

Legyünk pontosak
- nem 800 ezer, hanem 800 millió;
- nem "magántestőrség", hanem Terrorelhárító Központ.

japister | 2011. március 15. | 22:10:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

japister | 2011. március 15. | 22:09:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Dakota Feeling | 2011. március 15. | 22:07:00

Sehol egy rendőrattak, és még tudósítanak is a tüntetésről?

Szerintem a libsik végleg elveszítették a realitásérzéküket...

adamant | 2011. március 15. | 22:05:34

Jó éjt, kiszálltam. (Meg azért a mai performance nem is érdekel annyira...)

adamant | 2011. március 15. | 22:03:59

venember | 2011. március 15. | 21:44:47

Nem döbbentem le.
Bizonyára az a kb. 100 ember saját magát löte agyon "félreértésből" a Kossuth téren 1956-ban...

Kedves venember, ennél azért Te sokkal komolyabb vagy általában...!

Personanongratis | 2011. március 15. | 22:03:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pharmacyli | 2011. március 15. | 22:01:44

Personanongratis, kedves, ez annyira egyszerű hozzászólás? nem értem, miért a templomban dobálják majd?

Personanongratis | 2011. március 15. | 21:57:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

páis | 2011. március 15. | 21:55:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Personanongratis | 2011. március 15. | 21:55:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pharmacyli | 2011. március 15. | 21:54:23

Kedves Venember,
Engem a menűről nem értesítettek, örülök annak, hogy Önnek pontos infoi vannak a napi menűkről. De nem álhír-e ez? Most még csak böjt van, majd húsvétkor jó a sonka és tojás...

manipul | 2011. március 15. | 21:52:30

Hát csak jobb egy hazai hős, mint egy importált Michnik. Bakács egy olyan főszervező féle volt, én meg érdeklődéssel hallgattam a szereplését, harcos kiállását, a sajtószabadságért, a lopós politikusok ellen, most meg sehol semmi.

Personanongratis | 2011. március 15. | 21:48:27
manipul | 2011. március 15. | 21:46:53
"Na és Bakács, ő nem is volt ott?"
És ha ott volt?????????????????????????????????????????????
Mit akarsz ebből kihozni???????????????????????????????????

HIRDETÉS
A hídfőtől Heckenast és ...
A hídfőtől Heckenast és Landerer egykori nyomdájáig ér a tömeg
Népszabadság - Móricz Simon

Vastapssal fogadta a közönség a tüntetés "sztárját", Adam Michniket, a lengyel vezető napilap, a Gazeta Wyborcza főszerkesztőjét, az egykori lengyel demokratikus ellenzék emblematikus figuráját, aki az 1848-as, illetve az 1956-os forradalmak, a rendszerváltás és a jelenlegi helyzet között vont párhuzamot beszédében. Felelevenítette, hogy a lengyel ellenzéki mozogalmakból indult ki 56, hogy 1989-ben mindannyian megszabadultunk a kommunista diktatúrától, "vállvetve harcoltunk a rendszer ellen".

A jelenlegi magyar politikai helyzetre utalva, Michnik felidézte azt is, hogy az akkori demokratikus ellenzéket a kommunista hatalom hazafiatlannak, kozmopolitának titulálta, sőt azzal is megvádolta, hogy ellenséges külföldi erők megbízásából cselekszenek (Michniket emiatt többször is bebörtönözték a nyolcvanas években).

"Mi magunk teremtettük meg a magunk szabadságának világát" - tette hozzá az újságíró-történész-mozgalmár, aki szerint ma, huszonkét év elteltével van okunk büszkék lenni a demokratikus vívmányokra, ugyanakkor nyugtalanságra is van okunk: időről időre felbukkannak a populista, totalitárius eszmék, sőt a demagógia gonosz szelleme is jópárszor bekopogott az ajtónkon".

HIRDETÉS

Ebben a helyzetben a sajtó szabadsága rendkívül fontos - látjuk a veszélyes jeleket Romániában, Ukrajnában, Szlovákiában, Lengyelországban és az utóbbi hónapokban Magyarországon is. " A drágán megvívott szabadságunkat meg kell védeni" - hangoztatta Adam Michnik.


Petőfi szája befogva - tömeg az Erzsébet híd lábánál
Népszabadság - Móricz Simon
Michnik elmondása szerint a közelmúltban találkozott Orbán Viktoorral, aki azt monta neki, a szabadság, egyenlőség, testtvériség hármasának jelen kell lenni a mindennapokban. Erre reagálva azt üzente a magyar kormányfőnek: "Viktor, nem lehet szabadságról beszélni egy olyan országban, ahol az alkotói szabadság veszélyben van. Aki megsemmisíti a média szabadságát, az a demokráciát semmisíti meg. Ez az út a diktatúra felé vezet."

Nem a párbeszéd látszata a demokrácia, hanem a valódi vita. Nem a központilag vezérelt híradás teszi a demokráciát, hanem a vélemények sokszínűsége - mondta bezédében Istvánffy András, a magát "szabad, közösségi és patriótaként" definiáló Negyedik köztársaságot! (4K!) mozgalom képviseletében.

Kulka: összehangolt támadássorozat

A délután 5-re munkatársunk becslése szerint bő tízezresre duzzadt (az mti és a szervezők szerint több tízezres) , a hídfőtől a Ferenciek teréig tartó tömeg - noha nagy számban lehettek benne "tütetés-turisták" - nagy tapssal fogdták Csákányi Esztert és Kulka Jánost, akik a többi felszólalóhoz hasonlóan a szabadságojogk mellett tettek hitet; "ha nem képviselnek bennünket, majd mi képviseljük magunkat", mondta Csákányi Eszter; Kulka János pedig arról beszélt, hogy "az elmúlt húsz évben ilyen összehangolt támadássorozat nem érte a köztársaság intézményrendszerét".

Az eddigi legnagyobbnak mondható tehát a március 15-i sajtószabadság-tüntetés: már a rendezvény kezdete előtt több ezren gyűltek össze az Erzsébet híd pesti hídfőjénél, a Szabad sajtó útján felállított színpadhoz, pár száz méterre Heckenast és Landerer egykori nyomdjától - közülük sokan a hivatalos ünnepségekről jöttek át. Az MTI a rendezvényt követően "több tízezer" emberről írt, de másutt a harmincezres becslést is olvasni lehetett. Az Astoria felől folyamatosan áramlott a tömeg, sokan transzparensekkel demonstráltak az új médiatörvény ellen.

A Facebook közösségi oldalon szerveződött civil mozgalom - amely eddig két többezres tüntetést szervzett a Kossuth térre - ezúttal arra kérte a résztvevőket, hozzanak filcttollat és találjanak ki egy jó szlogent, ők meg adnak hozzá transzparenst. A tömegben így számos transzparens bukkant fel, többek között "Megmondom helyettem", "Kerteljük műveinket", "Szabad a csók", "Nem ilyen lovat akartunk!", illetve "Támadási felület" felirattal.

Debrecenben és Gyulán is tüntetnek, szolidaritáukat fejezték ki Frankfurtban, Berlinben, Bukarestben. A tüntetés kettős célja az 1848-as szabadságharcra való megemlékezés és a sajtószabadságért való kiállás. Nem elégszenek meg ugyanis azzal, hogy a korábbi tüntetéseiken is bírált méditörvényt európai nyomásra néhány ponton módosították.

Hiszen az önkényes bírságok megmaradtak, a (kizárólag Fidesz-delegáltakból álló) Médiatanács politikai függetlensége továbbra sem garantált.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    330 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS