belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. február
11. szombat

Frakciókormányzást vezetett be a Fidesz

A Policy Agenda elemzése az új hatalmi technikáról, a passziv kabinetmunkáról

Mivel a Fidesz kormányzását tulajdonképpen a párt parlamenti frakciója irányítja, a kabinetre így csak a statisztaszerep hárul. Ezzel a korábbiaktól eltérő, új parlamenti és kormányzati modellt vezettek be - olvasható a Policy Agenda csütörtökön publikált elemzésében.

MTI| 2010. július 29. |34 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

tothjani | 2010. július 30. | 10:00:43

Itt szeretnék köszöntetett mondani drága vezérünknek Orbán Viktornak, ezért a sok jóért, ma kaptam meg a gázszámlát és őrömmel tapasztaltam hogy "csak" 40%-al több mint 6 hónapja. Köszönöm hogy féken tartja az árakat és közmunkát ad dolgos népének!

JoGabor | 2010. július 29. | 22:58:15

h.genoveva | 2010. július 29. | 16:48:12
tényleg nem ért hozzá. " A szavazóknak pedig 2/3-a a FIDESZ-re szavazott." - írja, és nagyon téved. Az 53%-a szavazott a Fideszre, ez meg az összes (8 millió) szavazó harmada.
De végülis mindegy. Cselédország cselédnépe második "Kádár Apánkat" akart,, megkapta. ennyi.
Ahogy lenni szokott, most örvendeznek, itt a NOL-on pöffeszkednek, a veszteseket megköpködik, és alázzák, ahogy az aljanép szokta, amelyik nem is jhallott a fair play-ről. Nincs ezzel nekem gondom, mert nem is vártam, nem is lehet várni a Macákoktól mást. Ha műveltek lennének, mondanám, nézzék Fábri filmjét, meg olvassák Spiró Feleségversenyét, ott magukra ismernének, de nem mondom, mert minek.
Én még egy darabig kommentelek itt, aztán amikor már nem leghet (jön majd értem a feke Pintér-autó?), és magukra maradnak - de szép is lesz olvasni, hogy versenyt dicsérik a bolsevik kormányt! -, én meg szerkesztek, írok, terjesztek szamizdatokat, amikben körbe lesznek röhögve a kádárizmusukkal együtt, rendesen. De hát ez az élet rendje.

castadiva | 2010. július 29. | 19:18:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

castadiva | 2010. július 29. | 19:15:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kimitake hiraoka | 2010. július 29. | 18:38:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jehu | 2010. július 29. | 18:25:09

Az igaz, hogy nem a kormány kormányoz - de nem is a frakció! Hanem a keresztapa, legmegbízhatóbb alkutyái segítségével. És kormányzásról sem beszélhetünk eddig, hanem leginkább a totális, ellenőrizetlen-ellenőrizhetetlen hatalom kiépítéséről.

Xavi | 2010. július 29. | 17:37:09

november | 2010. július 29. | 17:17:27

csont

november | 2010. július 29. | 17:17:27

Az SZDSZ mi volt?Farok vagy kutya?

h.genoveva | 2010. július 29. | 16:48:12

Nem igazán értek a politikához, de mindezidáig azt hittem, a válsztásokon pártokra szavazunk és a győztes párt nevezi ki a kormányt. A kormány dolga pedig az, hogy realizálja a párt politikai elképzeléseit, a párt szabja meg az irányt, ha úgy tetszik "csóválja" a kormányt, ami bizony nem a kutya, hanem a farok. Javítsatok ki, ha tévedtem.
maya0912, 2010.júl.29. 15.05.
Nem értem ezt a számolási módot. A választásra jogosultaknak az a része, amelyik nem ment el szavazni, közömbös a dolgok iránt. A szavazóknak pedig 2/3-a a FIDESZ-re szavazott. Fölösleges csűrni-csavarni a dolgokat, ez mindenütt így van /azaz a nem szavazókat nem számolják/. Nálunk is így van a rendszerváltás óta. Bármilyen fájdalmas is, a FIDESZ-nek 2/3 -a van.

KannibálTatárÚr | 2010. július 29. | 16:40:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

piramis | 2010. július 29. | 16:33:49

castadiva | 2010. július 29. | 15:42:36
hmhmhm
Cilla | 2010. július 29. | 15:00:25

Nem azt állítom, hogy ti vagytok a legostobább jobberek itt a NOL-on, mert e téren holtverseny van a fidesznyikek között, de tulajdonképpen miért lógtok itt? Én például nem olvasom a ti lapjaitokat, mert féltem a szellemi épségem. Időnként megpróbálom, de továbbra is undorodom a rájuk jellemező, pártállami időket idéző benyalástól, a „saját oldalukkal” szembeni kritikátlanságtól. Az egész magyar média szánalmas, de a jobboldalit nem is lehet sajtónak nevezni. Őszintén, ti minek kínozzátok itt magatokat? Csak nem a jó társaság vonz? Mert akkor megértem.

hmhmhm | 2010. július 29. | 16:17:46

piramis
Azért olvasom a NOL-t is, mert hiszek a széles látókörben. Aztán vannak olyan dolgok, amiket csak itt tudok elolvasni és érdekel az is hogy a ballib mivel hülyíti a saját oldalát (vagyis a médiájuk miként tájékoztat félre). Ebben a jobboldali sajtó is jól helyt áll, a baloldal kifinomultabb technikákkal rendelkezik.

piramis | 2010. július 29. | 16:12:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Jager László | 2010. július 29. | 16:08:48

Hát itt a farok csóválja a kutyát!!
A kutyának enni adunk és majd nyalja a kezem ,szinte csókolja!!
Van aki ezt szereti,mert kisebbségi komlexusban szenved!!
Tényleg ez egy eset!!!
J.L.

hmhmhm | 2010. július 29. | 16:03:14

"krix | 2010. július 29. | 15:59:56
Csak azt nem tudom, ha mi elhúznánk, ki dolgozna? Csak nem ti?"

Öngól, évtizedeken át a szocik szavazótáborában volt a legtöbb passzív.
Szerinted Ferenc miért nem a 13. havi nyugdíjat vette el (miközben a 12. is hitelből van fizetve) és miért a vállalkozások terheit emelte inkább 2006-ban?

hobo111 | 2010. július 29. | 16:02:21

várjuk ki a végét a 4 év most kezdődött megszorítás után megszorítás 6 millioan nem kértünk orbánból 2 millio csak azért szavazott rá hogy bajnait elzavarjuk magyar emberek elkeseredettek bármi történhet legtöbbnek nincs már veszteni valója

krix | 2010. július 29. | 15:59:56

hmhmhm | 2010. július 29. | 15:54:00
Csak azt nem tudom, ha mi elhúznánk, ki dolgozna? Csak nem ti?

krix | 2010. július 29. | 15:56:27

Nem lehetne, hogy a törvények és határozatok most csak azokra legyenek érvényesek, akik arra szavaztak. Tehát a kétharmadra. Úgy értem, a parlament kétharmadára, valamint az ország egyharmadára. Na? A "kétharmad" is benne van?

hmhmhm | 2010. július 29. | 15:54:00

Balosok, tényleg itt a diktatúra, szerintem gyorsan emigráljatok, mert itt nem lehet élni.
Viszont a Gyurcsány tényleg nagy demokrata volt. Vigyétek őt is magatokkal.

Dr. Kotász | 2010. július 29. | 15:53:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Dr. Kotász | 2010. július 29. | 15:49:41

castadiva | 2010. július 29. | 15:42:36

be kéne íratkozni egy alkotmányjogi kurzusra, nem?

JoGabor | 2010. július 29. | 15:48:34

Kérem, ebben semmi újdonság nincsen. Ez színtiszta pártállami működés. Orbán akár a miniszterelnöki posztot is átadhatná valamelyik cselédjének, úgyis kizárólag az ő akarata érvényesül.
Mint "Kádár Apánk" idején.
A két ok pedig erőltetett. Persze, hogy gyors: egy akarat, és nincs vita. Persze, hogy bizalmatlan, ki is söpör mindenütt. Itt tudatos hatalomkoncentrációról van szó, a pártállam kiépítéséről.
Aligha ezt akarta az a 2,7 millió szavazó, akik a nyakunkra hozták a Fideszt, de most már szabhatjuk.

castadiva | 2010. július 29. | 15:42:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

hmhmhm | 2010. július 29. | 15:40:44

Ott bicsaklik meg az elemzés, hogy a kormányzás nem merül ki a törvényhozásban, sőt.

Gyurka46 | 2010. július 29. | 15:27:07

Ebben az országban úgy a parlament kétharmados többségű pártjának, mint a kormánynak kizárólagos és korlátok nélküli ura O.V.

Az, hogy a korábbi (elavult texhnikájú, demokratikus) kormányok komolyan vették az egyeztetéseket civil szervezetekkel, a munkaadók és a munkavállalók képviseletével, immár a múlté.

O.V. akarata két héten belül törvény lesz Magyarországon. Kivéve, ha alkotmányba ütközik, mert akkor előbb módosítják az alkotmányt.
O.V. elmondhatja: az állam én vagyok.

maya0912 | 2010. július 29. | 15:05:28

mikes75 | 2010. július 29. | 14:45:48
Lehet itt elemezgetni, csak hogy a lényeg az, hogy így szavazott az ország.

Emlékeztetnélek, hogy 53% szavazott a fideszre. Ami messze van a 2/3-tól, az egésztől meg méginkább. épp csak a fele... Ami igazából egyharmad, mert a szavazásra jogosultak alig felének a fele akarta így...

Cilla | 2010. július 29. | 15:00:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

dekjh | 2010. július 29. | 14:59:36

Az igazsaghoz ez is hozzatartozik:

http://www.policyagenda.hu/hu/
A cég vezetői:

Krausz Péter (1974) kommunikációs és média szakember. Pályáját újságíróként kezdte, több országos napilapban publikált. Nemzetközi tapasztalatot a Policy médiavállalat magyarországi leányvállalatának beindításakor szerzett. 2002-től nyolc évig az államigazgatásban dolgozott, szakterülete a média, kormányzati kommunikáció és politikai elemzés.

Kiss Ambrus (1979) politológus. Gyakorlati tapasztalatokkal rendelkezik az országgyűlési és a kormányzati munkában. 2002-től 2010-ig az államigazgatásban dolgozott felsővezetőként. Szakterülete a politikai elemzés, társadalompolitikai kutatások.

mikes75 | 2010. július 29. | 14:45:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

andras60 | 2010. július 29. | 14:44:52

Nem az a fontos, ki készíti el és ki terjeszti be a törvényeket a parlament elé. Az viszont nagy baj, hogy ezeket a törvénytervezeteket előzetesen nem egyeztetik a szakmával, nem vitatják meg az elfogadás előtt. A fidesz többség mindenre rábólint vita nélkül, közben sok képviselő azt sem tudja, mit tartalmaznak a törvények. Igy selejtes, más törvényekkel nem összefésült, az uniós törvényekkel nem harmonizáló törvények kerülnek elfogadásra. A kapkodásnak, kontárkodásnak nem lesz jó vége.

Nyiháb | 2010. július 29. | 14:37:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Szaladó | 2010. július 29. | 14:33:02

"két forgatókönyvet valószínűsítenek: az egyik, hogy felgyorsul a kormányzati döntéshozatali rendszer... A másik forgatókönyv szerint éppen ennek ellenkezője történik: ... a kormány munkája nem fog felpörögni."
Ehhez kell a politológiai tudomány!

józsibá | 2010. július 29. | 14:27:14

Szövegértési gondjaid vannak?
Lázár János ... "a miniszterelnök akaratának megvalósítójaként szerepel a parlamentben, illetve a közvélemény előtt". Továbbá emlékezz: Lázár saját nyilatkozata szerint O.V. frakcióját vezeti!

rénszarvas | 2010. július 29. | 14:17:48

:))

Méghogy Orbán farok lenne. Hahaha.
Valószínűleg savanyú a szőlő ennek a sosem hallott nevű Agendanak.

HIRDETÉS


Navracsics Tibor, Lázár János és Orbán Viktor a parlament üléstermében
Népszabadság - Móricz Simon
A Policy Agenda jelentése szerint a törvényalkotási kezdeményezés formálisan is elkerült a kabinettől. Az elemző cég úgy véli, ez a folyamat az önkormányzati választásokig biztosan eltart, mivel ez az új rendszer "minimalizálja az esetleges ellenőrizetlen kormányzati aktivitásból adódó politikai károkat"; egyúttal utalnak a korábbi kabinetek számos, idő előtt kiszivárgott kormányzati ötleteire.

Az elemzés szerint Orbán Viktor miniszterelnököt két ok is arra vezérelte, hogy ne a Fidesz vezette kormányon keresztül gyakorolja hatalmát. Pártja szinte minden területen kész javaslatokkal kezdte a kormányzást, és villámgyorsan hozzálátott ezek megvalósításához. Az első ok tehát a gyorsaság lehetett - szögezi le a tanulmány. A második pedig "a bizalom hiánya", hiszen már a választások előtti hírek is arról szóltak, hogy a Fidesz legalább főosztályvezetői szintig akarja lecserélni az állományt, vagyis nem bízik a kormányzati apparátusban. "Az pedig, hogy a kormány két hónapos működését követően sem készített az Országgyűlés és a kabinet második félévére vonatkozó munkatervet (legalábbis ilyen nem került nyilvánosságra), a modell hosszú távú alkalmazására utalhat".

A Policy Agenda szerint az új modellben felértékelődik a frakcióvezető, Lázár János szerepe, aki "a miniszterelnök akaratának megvalósítójaként szerepel a parlamentben, illetve a közvélemény előtt". Az elemzés szerint a modell hosszú távú működtetésének a következménye lehet a frakcióvezetésben résztvevők befolyásának Fideszen belüli növekedése.

HIRDETÉS

Az elemzőcég statisztikája szerint a kormány két hónap munka után mindössze 12 törvényjavaslatot és egy országgyűlési határozati javaslatot nyújtott be a parlamentnek, "ezzel az elmúlt hat kormány közül a legalacsonyabb aktivitást mutatják, ami azért is feltűnő, mert ebben az időszakban volt a legmagasabb a beadott törvényjavaslatok száma". A számok alapján leszögezik: a mostani kormánypártok (a Fidesz és a KDNP) toronymagasan a legaktívabbnak bizonyultak az elmúlt négy parlament kormánypárti frakcióihoz képest, ugyanakkor a jelenlegi kabinet a legpasszívabb a benyújtott parlamenti kezdeményezések száma alapján.

"Az 1998-ban alakult Orbán-kormány első két hónapjában a kormánypártok és a kormány által tett kezdeményezések ötvennyolc százalékát nyújtotta be a kormány, a Medgyessy-kormány idején ez az arány ötvenöt százalék, a 2006-os Gyurcsány-kormány idején pedig hetvenhat százalék volt. Ezzel szemben a 2010-es Orbán-kormány idején a vizsgált időszakban a kezdeményezések nyolcvannégy százaléka a kormánypártokhoz, és csak tizenhat százaléka kötődik a kormányhoz".

A Policy Agenda szerint a jogalkotási tevékenységét nézve a két Orbán-kormány volt a legpasszívabb a kormányzás kezdeti időszakában. Azonban - teszik hozzá - amíg 1998-ban az elhúzódó koalíciós tárgyalások miatt indult nehézkesen a kormányzati munka, addig a mostani kormány eddigi visszafogottsága valószínűleg azzal magyarázható: az önkormányzati választásokig a Fidesz nem akarja megkockáztatni, hogy a kormányzati apparátus által elkövetett hibák miatt magyarázkodni kényszerüljön, s veszítsen jelentős támogatottságából.

Az elemzők a mostani kormányzati szerkezetből az önkormányzati választások utánra két forgatókönyvet valószínűsítenek: az egyik, hogy felgyorsul a kormányzati döntéshozatali rendszer, a minisztériumokon belül sikerül hatékony szakpolitikai egyeztetéseket folytatni. Ezt a lehetőséget erősíti a közigazgatási államtitkári poszt újbóli létrehozása, ezáltal hatékonyabb lehet a tárcák közötti munka. A másik forgatókönyv szerint éppen ennek ellenkezője történik: már a minisztériumokon belül kioltják egymást az egyes szakpolitikai javaslatok, vagyis nehézkesen készülnek el a jogszabálytervezetek, s a kormány munkája nem fog felpörögni.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    34 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS