belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. február
12. vasárnap

Kitiltják a hajléktalanokat az utcákról

Az építési törvény tervezett módosítása szerint szabálysértést követ el és megbírságolható lesz az, aki a közterületet nem arra a célra használja, amelyet a jogszabály meghatároz, hanem például ott lakik vagy alszik.

MTI| 2010. szeptember 7. |86 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

jampecocska | 2010. szeptember 8. | 13:53:23

Így van, csak a kormány kicsit összekeverte a lépéseket, előbb kell orvosi (ha szükséges detoxikációs) ellátást biztosítani, munkához és lakhatáshoz juttatni őket, majd ha adott az országban minden feltétel ahhoz, hogy aki akar az tudjon mást is választani, ne csak az utcát, na majd azután lehet már joggal ilyen rendeleteket alkotni!

komszomol | 2010. szeptember 8. | 12:51:51

"jampecocska | 2010. szeptember 8. | 12:23:25

Úgyhogy ez így nem megy olyan egyszerűen, hogy egy rendelettel orvosolni lehetne a problémát! "

Rendelettel nem. Rendszer(vissza)váltással igen. Ha tartósan van munka és lakhatás, néhány év alatt (esetleg némi segítséggel) visszaszoknak a társadalomba.

A pszichiátriai eseteket természetesen külön kell kezelni, azok akkor sem könnyen illeszkednek be, ha van hajlékuk.

jampecocska | 2010. szeptember 8. | 12:23:25

A vége lemaradt:
Ha kenyeret, tejet, konzervet vagy bármely tartós élelmiszert adsz, sokan beváltják mondjuk a szállóval szembeni mini abc-ben, mindennek megvan a "tarifája"... sokan betegek, súlyosan betegek, nekik méghosszabb ehabilitációra lenne szükségük. Lehet, hogy érdekesen hangzik, hogy szoc.munkás létemre negatívan nyilatkozom a hajléktalanokról, de el kell, hogy mondjam, hogy aki rózsaszín ködként festi le őket, annak nincs igaza, igen is tudnak gorombák, agresszavk, alkoholisták, koszosak és büdösek lenni! De mindig meg kell látni a háttérben a MIÉRT-et, az emberi tényezőt is. Nekem volt magyar-töri szakos kliensem, vagy éppen klarinétművész is. Úgyhogy ez így nem megy olyan egyszerűen, hogy egy rendelettel orvosolni lehetne a problémát!

jampecocska | 2010. szeptember 8. | 12:21:33

Mint hajléktalanokkal (is) foglalkozó szociális munkás mondom, hogy ez így nem működhet. Sajnos az is utópisztikus gondolat, hogy lakást stb. kell adni nekik, és akkor minden jó. Nem, ezeket az embereket, akik már 2-3-10 éve vannak az utcán hosszú és bonyolult reszocializációs folyamat eredményeként lehetne csak visszavezetni a társadalomba, mert 2-3 év hajléktalanség után egyszerűen elveszítik alakásfentartáshoz szükséges szkilleket. Nem tudnak fenntartani egy lakást, nem tudják a csekkeket renszeresen fizetni (még ha van jövedelmük, akkor sem), mindent ugyanúgy zacskókban, dobozokban, egymás hegyén hátán tartanak stb. minden újra meg kell nekik tanítani. Úgyhogy ez nem megy hiphopp, hogy holnap kitiltjuk őket a közterületről, lakást, szállást stb. adunk nekik, hanem meg is kell őket tanítani arra, hogy hogyan éljenek a lehetőséggel. Igaz, hogy közel sincs annyi férőhely a szállókon, mint amennyire szükség lenne (de azért általában egy-egy leterített matrac télen jut mindenkinek), de sokan nem is élnek a lehetőséggel, mert egyrészt félnek pl. hogy meglopják őket, vagy konfliktusba keverednek, másrészt az alapvető szabályokat be kell tartaniuk, pl., mosakodni kell, hogy nem érkezhetnek ittasan a szállóra, amit mondjuk télen újfent igen csak nehéz betartani, miután -20 fokban egész nap kint voltak. Ha ruhát adsz nekik, sokan elhagyják, eladják, ellopják egymástól, következő héten már megint nincs cipője anak, akinek a múlt héten adtál! Ha kenyeret, tejet, konzervet vagy bármel

xanadu | 2010. szeptember 8. | 06:34:37

chili | 2010. szeptember 8. | 02:44:08
Amennyiben a kormány biztosít elegendő szállást, akkor nincs gáz a rendelettel.

Habár az írásból inkább az derül ki, hogy az önkormányzatoknak passzolja át a feladatot.

Vajon miért nincs hajléktalan Garbolcon?
Ott nincsenek szerencsétlen emberek?
Mindenki boldog és van munkája?

xanadu | 2010. szeptember 8. | 06:29:34

Robin Good | 2010. szeptember 7. | 21:34:14

Jut eszembe!
- Te Gazsi! Nekem nem jár pénz az esti zenélés után?
- Há járni jár, csak nem jut.

A másik dolog.
A lakhatás nem csak helység kérdése, ez társadalmilag még megoldható lenne.

Csak nézd meg, hogy a nem hajléktalan romák mit művelnek Pécs környékén a lakásokkal.

chili | 2010. szeptember 8. | 02:44:08

Ideje lenne, hogy az egyhazak egy kis egyutterzest es lelki tamaszt is nyujtsanak a szegenyeknek, ne csak a penzert acsingozzanak. fidesz-jobbik kiirtanak az osszes szerencsetlent. Igaz, ok csak szavazokban gondolkoznak... Az az igazsag, hogy az szdsz-en kivul igazan senkit nem erdekeltek, beloluk meg bohocot csinalt a sok parvenu fideszes. Most az orszagra hozta oket az onzes, aztan mivel kezdtek: tonkretettek a forintot! Maguknak egybol atment a 16%-os adoegyenloseg es az orokosodesi ado eltorlese. Ideje lenne felebredni azoknak, akik rafaztak, mert ennel mar csak rosszabb lesz.

komszomol | 2010. szeptember 7. | 23:22:44

"Pélusien | 2010. szeptember 7. | 22:09:07

Még senkitől nem kaptam választ egy ma esti kérdésemre arra, hogy a Kádár korszakban hány hajléktalan lehetett."

A Kádár rendszerben gyakorlatilag nem voltak hajléktalanok, csak "csövesek", amin az otthonról elcsavargott 14-23 éves züllött fiatalokat kell érteni, ill. nyáron időnként konszolidált fiatalok is felvették az életformát pl. olcsó nyaralási megoldásként. Néhányszor magam is "csöveztem". Semmi köze nem volt a hajléktalansághoz.

A hajléktalanok a kapitalizmus egyéb gusztustalanságaival együtt ("vállalkozó", VGMK stb.) a nyolcvanas években jelent meg, amikor már egyáltalán nem volt Kádár rendszer, régen más bagázs végezte áruló tevékenységét az MSZMP-ben. Akkor léptem ki.

taliga | 2010. szeptember 7. | 22:52:37

Pélusien | 2010. szeptember 7. | 22:09:07

"Még senkitől nem kaptam választ egy ma esti kérdésemre arra, hogy a Kádár korszakban hány hajléktalan lehetett?"

Ez kb. olyan kerdes, hogy a Kadar korszakban mekkora volt a Partizanszoevetseg letszama...?!

Hallani lehetett 800 ezres letszamrol is. Volt, aki azt mondta, hogy ennyi partizannal nemhogy a haborut is megnyerhettuk volna, de mi szabaditjuk fol meg Jugoszlaviat is...
:)

Pélusien | 2010. szeptember 7. | 22:09:07

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Pélusien | 2010. szeptember 7. | 22:03:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

taliga | 2010. szeptember 7. | 21:57:20

Nemetorszagban beszelgettem hajlektalanokkal (tobbszor is es tobbel is). Volt kozottuk egykori kozepiskolai tanar, o elsirta magat a vegen, mert hianyzott neki a csaladi meleg feszek.
Volt sima csavargo, akinek szinte gyerekkorat leszamitva soha nem volt munkaja, lakasa. Eppen hogy tud irni, olvasni. Neki ez a LETEZO eletforma. Nem ismer mast (vagy mar elfelejtette.)

Tehat sokfele indittatasu es hozzaallasu a hajlektalanok nepes serege.

Vegul egy gondolat: az egyik azt mondta, "...nezze sokan hangosan szidnak mindket es mondjak, azert nem adnak penzt mert elisszuk rogton. Mondja, mit csinaljak telen, most a legutobbi -17 C fokban. Ejszakara bezarjak a metrokat is, inkabb veszek egy uveg bort, vagy rovidet - nekem mar a hajamban is pia van, ezert gyorsan hat es keves is eleg - es jol leiszom magam. Nem erzek semmit. Ha reggel nem kelek fol, orulok neki, ha tunek akkor meg orulni. Na latja eztert veszunk a penz egy reszebol piat...!"

Azota, ha tudok adni adok. Es nem erdekel, hogy mire kolti...

Robin Good | 2010. szeptember 7. | 21:34:14

"Strasbourgban pl. ingyenes a nyilvános wc"
Nemcsak Strasbourgban, hanem a Balkánt leszámítva minden Európai nagyvárosban.
A lakhatás (ha másképp nem megy lakókocsiban, vagy konténerben) alapvető emberi jog kell hogy legyen!

xanadu | 2010. szeptember 7. | 20:43:48

idétlen | 2010. szeptember 7. | 20:29:05

Há szerintem azért jobb, hogy nem egy bokorban levő hajléktalant öntöztem meg.
Habár Velencében ebből is kevés van.
Az igazság az, hogy megcéloztam egy közvécét (1 Euro), de az csak 10-kor nyitott.
Nem volt időm várni ...

xanadu | 2010. szeptember 7. | 20:40:49

Ja!
Jézus a sivatagba ment és nem a belvárosba.
Aki ezt nem tudja, az nem európai, amint Semjén úr ezt meg is mondta.

xanadu | 2010. szeptember 7. | 20:39:31

idétlen | 2010. szeptember 7. | 20:30:41

Mint láttuk már: koldulásból is jól meg lehet élni, sőt ez egy ősi szakma.

A hajléktalanságnak is vannak mesterei.
Alapvetően ez Jézus Krisztustől származó életforma, mikor is a hazai hívek a negyvennapos sivatagi létét próbálják meg utánozni.
Aztán sokat úgy maradnak ...

xanadu | 2010. szeptember 7. | 20:36:32

mixed | 2010. szeptember 7. | 20:29:51

Én nem vagyok hajléktalan, csaképpen nem mindig akad a közelben WC még külföldön sem. Há jó tudni hova lehet belépni.
Velencében egyébként csak fizetős WC-k vannak és a vendéglők is éberen figyelnek.

Csakhogy a Pesti hajléktalan az nem fárad sokat szükségét végezni, mert közben megisszák a borát.

idétlen | 2010. szeptember 7. | 20:34:15

Ahogy sokkal lentebb már elmondtam: nem lehetne betiltani a hajléktalanságot, a szegénységet, a munkanélküliséget, a boldogtalanságot meg a kilátástalanságot? Egyéni ndítványként 2/3-dal egy nap alatt átmenne.

idétlen | 2010. szeptember 7. | 20:30:41

xanadu | 2010. szeptember 7. | 20:27:38

Még egyszer, a kedvedért: a megélhetési segélyezett nem egyenlő a hajléktalannal. Amíg ez nem tiszta, addig valahol a probléma lényege is ködös marad.

Melchior | 2010. szeptember 7. | 20:29:53

Hát kedves Xanadu, azt érzem, hogy a 8 szakmád mellett mérhetetlenül sok cinizmus is a sajátod.

mixed | 2010. szeptember 7. | 20:29:51

xanadu | 2010. szeptember 7. | 20:24:43

Örülök, hogy az ország szinte összes illemhelyét kipróbáltad, de (xanadu | 2010. szeptember 7. | 20:04:45) nem pont te hoztad összefüggésbe a hajléktalan kérdést és a sz.rt?

idétlen | 2010. szeptember 7. | 20:29:05

xanadu | 2010. szeptember 7. | 20:24:43

mixed | 2010. szeptember 7. | 20:20:56

Nem a hajléktalant.

Velencében valami Szent György szálloda illemhelyét használtam.
Szerintem 5+1 csillaga van.


Na, az ilyet hívják úgy külföldön, hogy bunkó magyar turista, aki hugyozni jár be a Hiltonba...

xanadu | 2010. szeptember 7. | 20:27:38

idétlen | 2010. szeptember 7. | 20:22:39

Azért nézzél utána.
Budapest egyik kerületében bőkezűbb lett a támogatás.
Az igénylők száma megugrott ...

A támogatás növelése egyértelműen növeli az igénybevevők számát.
A jó kérdés: hol az optimum.

idétlen | 2010. szeptember 7. | 20:27:36

xanadu | 2010. szeptember 7. | 20:21:16

Melchior | 2010. szeptember 7. | 20:16:13

Há a rendőrségi fogdák szerintem az utóbbi időben kongtak az ürességtől, hacsak nem a szolgálatos pihent ott meg.

Most megtelnek élettel ..


igen, és akkor ehhez még hozzá kell adni a bűvös napi 7 ezret vagy tudomisén mennyivel ketyeg az államnak a fogvatartott-ellátás, jó, persze, tudom, dögöljenek meg, ne kapjanak enni, dolgozzák le, önfenntartó börtönök kellenek, stb.
Sőt, tudok jobbat. minden hajléktalant képezzenek ki rendőrnek, így két probléma is rögtön megoldódik.

xanadu | 2010. szeptember 7. | 20:24:43

mixed | 2010. szeptember 7. | 20:20:56

Nem a hajléktalant.

Velencében valami Szent György szálloda illemhelyét használtam.
Szerintem 5+1 csillaga van.

xanadu | 2010. szeptember 7. | 20:22:47

idétlen | 2010. szeptember 7. | 20:16:37
Már hogy bünteted meg?
DNS mintát veszel fél Budapesttől?
Vagy minden bokor mellett áll majd egy rendőr?

idétlen | 2010. szeptember 7. | 20:22:39

Xanadu, optimizmusod töretlen, az egód meg mérhetetlen. Ha Orbán sameszei olvassák a kommenteket, a végén még Te leszel a problémamegoldó ember a kormányban. csak az a baj, hogy amit képviselsz, az a tömény darwinizmus.

xanadu | 2010. szeptember 7. | 20:21:16

Melchior | 2010. szeptember 7. | 20:16:13

Há a rendőrségi fogdák szerintem az utóbbi időben kongtak az ürességtől, hacsak nem a szolgálatos pihent ott meg.

Most megtelnek élettel ..

Amint mondta az új belügyér: a Gyorskocsi utcai intézmény 50 millából felújítható és akkor fogadhat kuncsaftokat. Ami azért mégis csak kevesebb, mint a volt Elnök MÁSODIK ÁLLAMI lakására költendő 200 milla.

mixed | 2010. szeptember 7. | 20:20:56

xanadu | 2010. szeptember 7. | 20:18:11

Csupa olyan hely, amelyik tárt karokkal várja a hajléktalanokat.

idétlen | 2010. szeptember 7. | 20:20:13

xanadu | 2010. szeptember 7. | 20:12:10

Mot 2010-et írunk. Én igazából a hajléktalanok első generációjáról beszéltem az előbb, akiknél a 90-es években tényleg ez volt a helyzet, ők viszont már az utcán töltött 2-3 év hatására elhasználódtak és onnan irány a süllyesztő. valahogy nem tudták kivárni, hogy fellendüljön a gazdaság.

xanadu | 2010. szeptember 7. | 20:18:11

mixed | 2010. szeptember 7. | 20:13:46
Azért elárulok neked néhány nagy titkot.
1. a Mc Donaldsban kifogástalan a WC.
2. Bevásárló központokban szintén.
3. egészségügyi intézmények OK.
4. önkormányzatok OK.
5. szállodák OK.

Legyél leleményes!

idétlen | 2010. szeptember 7. | 20:16:37

xanadu | 2010. szeptember 7. | 20:09:45

Pélusien | 2010. szeptember 7. | 20:05:50

Speciel a közterületen sz.arást meg lehet bírságolni, ellentétben azzal az állapottal, hogy valaki hajléktalan. De akkor lehetne még beszélni a zónákban eldobott óvszerekről, a cigarettacsikkről, a köztéri szemetelésről is. Az csak hab a tortán, hogy Strasbourgban pl. ingyenes a nyilvános wc, EKF 2010 Pécs városában meg a bazilika előtti téren ahol a rendezvények vannak 100 Ft, mert képesek voltak kiadni a vállalkozónak, na ne ragozzuk... röviden csak annyi, hogy ha nincs egy városnak köztisztasági koncepciója és eszközei a betartásra, azt nem lehet a hajléktalanokra kenni

Melchior | 2010. szeptember 7. | 20:16:13

xanadu | 2010. szeptember 7. | 19:38:16

Igen? Szóval mégsem bírság, hanem fogda. Az más. Ez esetben ez újabb kérdéseket vet föl:
1./ Ennyi fogdánk van?
2./ Ennyi pénzünk az ellátásukra? (Több és biztonságos hajléktalanszállásra meg nincs, ugye?)
3./ A bolti lopásokkal együtt nem sok ez a rendőrségnek, büntetésvégrehajtásnak?
4./ És ha kiengedik őket, hova mennek vajon?

Anno, az átkosban az ilyen helyzetbe kerülteket legfőképpen kórházakban helyezték el, igaz, jóval kevesebben voltak. (Az egészségi állapotuk indokolta is többnyire.)A téli időszakban volt ez a módszer főképpen.
Nem ezt sírom vissza, hiszen az sem volt megoldás, de humánusabb volt, mint ez. A hajléktalanokat "nekünk kell(ene) eltartanunk"! Más lehetőség egy humánus társadalomban nincs. Nem kéne elfelejteni, hogy mi is kerülhetünk hasonló helyzetbe!

xanadu | 2010. szeptember 7. | 20:15:02

mixed | 2010. szeptember 7. | 20:13:46

Há én is elváltam.
Nem lett belőlem hajléktalan.

Biztos bennem van a hiba.

xanadu | 2010. szeptember 7. | 20:13:56

idétlen | 2010. szeptember 7. | 20:11:13

Ez nem így van.
Az öregotthon nyereséges, mert elveszik az idős nyugdíját és állam bácsi is csenget.

Ott sok a katolikus intézmény.

mixed | 2010. szeptember 7. | 20:13:46

xanadu | 2010. szeptember 7. | 20:04:45

És te beszélgettél már hajléktalannal? Mondjuk olyannal, aki egy szimpla válás után veszítette el az otthonát, és került az utcára?
Amúgy, elmondom, hajlékkal rendelkezőként sem egyszerű elintézni kis és nagy dolgot. Sem Pesten, sem vidéken. Marad az alibi kóla valahol, ha van miből?
Erről ki tehet?

xanadu | 2010. szeptember 7. | 20:12:10

idétlen | 2010. szeptember 7. | 20:07:54

Há elég jó a nick neved.
Mikor még mindig Budapestre jönnek dolgozni vidékről az emberek (nézd csak reggelente az M3-an a kisbuszokat), akkor ez a "nincs munkahely" panel gyenge.

idétlen | 2010. szeptember 7. | 20:11:13

xanadu | 2010. szeptember 7. | 20:07:17

A baptisták legalább működtetnek szeretetszolgálatot. A katolikusok meg közben lazán válogatnak még a hívek között is. Mert ugyebár a szociális ellátás az ráfizetésés...

xanadu | 2010. szeptember 7. | 20:09:45

Pélusien | 2010. szeptember 7. | 20:05:50

Ha nem is a Kádár kort vesszük, de az állam teremtse meg a hajléktalanok ellátási rendszerét (ami létezik), azok pedig ne sz.arják tele Budapestet (sajnos ez is létezik).

idétlen | 2010. szeptember 7. | 20:07:54

xanadu | 2010. szeptember 7. | 20:01:13

Látom már próbáltad... sajnos a hajléktalanoknak a kevésbé reménytelen része (mert persze van az abszolút menthetetlen kategória is) értékes szakmunkás volt anno, míg ki nem csúszott a talaj alóla. Egy gyárbezárással kezdődött, aztán a többi ment már magától. Túl sok ilyen sztori van ahhoz, hogy ez a "mindenki a maga szerencséjének a kovács" c. duma igaz legyen

xanadu | 2010. szeptember 7. | 20:07:17

idétlen | 2010. szeptember 7. | 20:03:26
Ez igaz.
Nem külföldre kell küldeni a katasztrófaturistákat (baptista szeretetszolgálat).
Há van itt is mentendő lélek bőven!

Pélusien | 2010. szeptember 7. | 20:05:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

xanadu | 2010. szeptember 7. | 20:04:45

mixed | 2010. szeptember 7. | 19:59:33

Vazze!
Jártál te már a Képviselői irodaház mellett (Margit híd)?
És benéztél a hídfő meletti bokorba?

Bizony az tele van sz.arva.
És nem állatoktól származik, legalábbis külsőre nem azok.

idétlen | 2010. szeptember 7. | 20:03:26

xanadu | 2010. szeptember 7. | 19:59:30

ezért is mondtam az imént, hogy a nagy történelmi egyházak valahogy nem tülekednek ilyenkor, csak akkor agitálnak, mikor májusban kell az 1 százalék. Mindig olyan büszkén idézgetik Böjte atyát, de az nem jut eszükbe, hogy itthon nem sok egyház vágta bele a fejszéjét hasonló méretű karitatív vállalkozásba, pedig az anyagi feltételek nem rosszabbak sőt...

gope | 2010. szeptember 7. | 20:02:42

Én is empatikus voltam a hajléktalanokkal. Mígnem egy csoport ( 3 férfi) hajléktalant a kft-m utcán álló teherautójában ( dobozos furgon) engedtem telelni kb 2 hétig. Valakinek eladtam és addig amíg elvitte. Kértem a 3 fószert, hogy bármit csinálhatnak, míg benne laknak, csak ha szólok, vigyék el a holmijaikat és csináljanak rendet.
Gondolom tudjátok az eredményt.
A megbeszélt napon el is mentek, de teleszarva és hugyozva rengeteg húgyszagú ronggyal, kacattal teletömve maradt az autó utánuk.
Addig a napig a feleségem is minden koldusnak, hajléktalannak adott pénzt, azóta ő is elfordul.
Én is azt mondom, ki velük a belvárosból!!!!!!

xanadu | 2010. szeptember 7. | 20:01:13

idétlen | 2010. szeptember 7. | 19:45:52

Há tudod Ságvárynak harminckét neve volt, nekem pedig 8 szakmám van.
Csak kapok valami munkát és akkor abból fenntartom magam.

gondolkodo | 2010. szeptember 7. | 19:59:51

Elmondtátok (leírtátok), milyen szemetet csinálnak a hajléktalanok. igaz.
Ám kérdem, csak a hajléktalanok felelnek a koszos, mocskos (fő)városért? Ők dobálják el az üdítős PET-palackokat, a "felpörgető-lötyis" alu dobozokat, csak a hajléktalan kutyák sz@arják tele a járdákat, vagy netán a "jólszituált", fényes lakással rendelkezők is ludasak? Lehet, azok is, akik itt ítélkeztek? A discoból hazafelé tartó, kukaborogató az mind hajléktalan?
Úgye, nem egészen ismeretlen Márai Sándor neve, ezért hadd idézzek Tőle:
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek!"

mixed | 2010. szeptember 7. | 19:59:33

Éreztem (és tartottam is tőle), hogy előbb-utóbb a hajléktalanok kerülnek sorra.
Így jár ma mindenki, ha nincs saját (!) képviselete. Mert a szolidaritás erejével – a törvényhozók ezt pontosan tudják - ebben az országban nem kell számolni.
Igaz, abban azért bíztam, hogy (míg a rasszistákat nem "fenyegeti" az a lehetőség, hogy egy reggel roma polgárként ébredjenek fel), addig a hajléktalanság(szinte) bárkit utolérhet.

xanadu | 2010. szeptember 7. | 19:59:30

idétlen | 2010. szeptember 7. | 19:43:41

A hajléktalanságnak sokféle oka lehet.
Egy biztos: lehet élni ezzel az életformával
Mert egyébként nem lennének.

Persze a megfelelő hajléktalan ellátásra szükség van.

Pélusien | 2010. szeptember 7. | 19:59:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ujnick | 2010. szeptember 7. | 19:58:03

"Talan, mint a "rossz-lanyoknak" turelmi teruletet kellene kijelolni a hajlektalanoknak."
Úgy is hívhatnák, hogy Nagy Magyar Rezervátum. Lehetne pl. a szürke gulyák helyett a Kilenclyukú hídnál. És ugye tudjuk: a halott hajléktalan a jó hajléktalan. Ennek analógiájára következnek a nyugdíjasok, romák, gárdisták, komcsik, szocik, libsik, pirézek és egyáltalán a nem-FIDESZ szimpatizánsok.

Hahóóóóóóóó, nem lehet, hogy ez csak egy kampányfogás megint?!
Ha mégsem az, akkor csak reménykedhetünk, hogy a sok ötletből csak töredéknyi valósul meg.

fridzsi | 2010. szeptember 7. | 19:51:51

Persze az is egy abszurd helyzet, hogy aki betört, rabolt vagy gyilkolt, garantáltan fütött helyen, tiszta ruhában, napi háromszori étkezéssel vészeli át az éveket, aki elbocsátás vagy válás után kerül az utcára sokkal kevesebb esélye marad az életre, miközben semmi törvénytelent nem csináltak, Talán forditani kellene a helyzeten, a hajléktalanoknak kellene egy katonai fegyelmezettségü, de biztos megélhetést kitalálni, s a börtönlakókat kellene mostohábban tartani, hiszen kiderült, hogy majdnem mindegyik visszaesővé válik, miközben az mtv stábja undoritó módon hetente körbeugrálja őket, hogy van-e elég kulturprogramjuk, sikerült-e drogot venni az az alulfizetett smasszerektől stb.
Szóval inkább költsünk a hajléktalanokra, mint a bünözőkre.

idétlen | 2010. szeptember 7. | 19:45:52

xanadu | 2010. szeptember 7. | 19:42:15

"Egy piros pont a fijjuknak."

Akkor ezek szerint nem véletlen elszólás volt... Így hát engedd meg, hogy őszinte szívemből kívánjam neked, hogy egy aluljáróban kihűlve, a saját mocskodban érjen egy nap a halál.

idétlen | 2010. szeptember 7. | 19:43:41

xanadu | 2010. szeptember 7. | 19:40:07

Ez most komoly? Azért ne keverd már őket a mindenféle segélyből élőkkel, ha nem muszáj. A hajléktalan valszeg azért hajléktalan, mert az általad igen bőkezűnek ítélt magyar szociális ellátó rendszerből nem tud részsülni.

xanadu | 2010. szeptember 7. | 19:42:15

Egy piros pont a fijjuknak.

xanadu | 2010. szeptember 7. | 19:40:07

pesszipista | 2010. szeptember 7. | 18:30:51

A hajléktalan a bőkezű szociális ellátás hozadéka (is).
Minél magasabb az elérhető juttatás, annál több a rászoruló.

xanadu | 2010. szeptember 7. | 19:38:16

Melchior | 2010. szeptember 7. | 17:58:03

Há tévedésben vagy.
Tettenérés esetén a delikvens azonnal elszállítható, és azonnal büntethető.
Láttuk ezt már a bolti lopások esetében is.

kftkft | 2010. szeptember 7. | 19:37:32

szégyelljék magukat

xanadu | 2010. szeptember 7. | 19:36:10

Ez tiszta sor.
A közterület nem alkalmas emberi életre.
Hamarabb is rájöhettek volna ...

idétlen | 2010. szeptember 7. | 19:33:12

hunnia1234 | 2010. szeptember 7. | 19:08:50

Megértem hogy rendet akarsz, de gondolkozz, a rendőr hogy fog majd hozzá bizonyos esetekben? Gumikesztyűben? Utána meg kifertőtlenítik a rendőrautót? Ez persze most túl kategorikusnak és kirekesztőnek tűnik, de sajnos egy létező gyakorlati probléma. Azon kívül, hol lesz ehhez elég rendőr, ha a bodzabokrok mellett kell posztolni? Ha tényleg közterületi problémát csinálnak belőle, akkor a közterület-felügyelet lehetne az illetékes, vagyis a forráshiányos önkormányzat kap még egy feladatot. Az az igazság, hogy én az ún. "nagy" egyházakat (főleg a RK-t) nem nagyon hallom, amikor ilyen problémákról beszélünk, sztem nem vagyok egyedül vele.

hunnia1234 | 2010. szeptember 7. | 19:08:50

Hogy még a liberálisok azt mondják , hogy az embernek joga van megfagyni, és ez a rendelet az emberi szabadság ellen van, azt megértem.De hogy a kommunisták akiknek ki kellene állni a szegény emberek mellet, azt mondják hogy inkább fagyon meg a hajléktalan, mint hogy egy hajléktalan szállóban éljen, ezen minden igazi szocialista megbotránkozna.
Ha a hajléktalan szállokban olyan rossz a közbiztonság, akkor azon javítani kell, nem kidobni az embereket az utcára.

És nem azért változtatják a toörvényt, hogy megbirságolják a hajléktalanokat, hanem hogy a rendöröknek joguk legyen öket elszálítani az utcáról. Utána több megoldás van. A kérdés a megoldáshoz, hogy miért került az illető az utcára.

Kontaktus | 2010. szeptember 7. | 19:04:25

fridzsi | 2010. szeptember 7. | 18:40:24

Nem arra való, de szerinted mi a fenét lehet csinálni szerencsétlen emberekkel? Minimum több szálló kéne, de nem olyanok, mint a mostaniak. Legtöbbjükben valóban lopnak , akinek van egy-két saját "kincse", az félti, sőt van, akinek egyetlen társa a nyomorúságban a kutyája. Őt semmiképp nem hagyná magára. És elgondolkodott-e valaki azon, hogy milyen rohadt egyszerűen válik az ember hajléktalanná? Elég elvszteni az állásodat, elég elválni, és már kint is vagy az aluljáróban!
Ez embertelenség! áadásul a következő egy-két évben tömegesen kerülnek utcára a devizahiteles kilakoltatottak.

taliga | 2010. szeptember 7. | 19:00:45

Talan, mint a "rossz-lanyoknak" turelmi teruletet kellene kijelolni a hajlektalanoknak. Lakasuk nics, a hajlektalan szallok sok helyen megtelnek. Nincs mindig hely a metro levegoztetoknel telen, ahol legalabb egy kis meleg levego jon fel.

Ezekkel az emberekkel tul sokat nem lehet csinalni, mert altalaban katasztrofalis fizikai allapotban vannak, ugyhogy meg a kozmunkara fogas is kerdeses...

Vagy egyszeruen - mint pl. Indiaban - hagyjak oket az utcan meghalni. Ez is egy megoldas, nem tul humanus, de megoldas...

Pyriel | 2010. szeptember 7. | 18:58:58

komszomol | 2010. szeptember 7. | 18:18:53

Te láttál már "működő" többpártrendszerű szocializmust?
A demokrácia és a szocializmus egymást kizárják?
Egy demokratikus polgári párt lehet vajon empatikus?

fridzsi | 2010. szeptember 7. | 18:40:24

Egy-két dolgot nem árt tisztázni: a járda, az aluljáró, a pályaudavar a közlekedés szinterei, ott nem nem lehet tartós lakhatásra berendezkedni. A téma elől mindenki évek óta homokba dugja a fejét.
Soha nem felejtem, mikor egy szinész a portréfilmjében nyilatkozta, hogy naponta látja, ahogy a Ferenciek terén a hajléktalanok kötözködnek a turistákkal, s hogy ezt lehet?
Én pedig azt látom, hogy a Király u.-Nagymező sarkán állandóan fertőtleniteni kell az állandó odaszarás-hugyozás miatt. Ez igy rendben van?

idétlen | 2010. szeptember 7. | 18:33:52

pesszipista | 2010. szeptember 7. | 18:27:04

Ezek szerint azért fizetsz adót, hogy a rendőrséget ilyen pluszfeladatokkal terheljék le? Ettől nem lesznek szebbek se magyarok, se Magyarország. Hajléktalant meg láthatsz eleget Brüsszelben a régi tőzsdepalota előtt, a párizsi metróban vagy New York-ban, de ott nem akarják legéppuskázni őket. Annak ellenére, hogy néha gyomorforgató látványban van része az aluljáróban járóknak, az államnak messze nem ezzel kellene kezdenie a probléma megoldását. A végén még a szegénységet is be fogják tiltani oszt jónapot.

pesszipista | 2010. szeptember 7. | 18:30:51

a hajlektalan ugyanolyan "mellektermeke" a rendszervaltasnak, mint a ciganybunozes....nyilvan a periferiara szorultak huztak a rovidebbet, az allamnak pedig kotelessege gondoskodni roluk, erdekes, a gardat a belvarosi szenny nem zavarja, csak a kistelepulesek tyuktolvajai?

micimaci | 2010. szeptember 7. | 18:29:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

idétlen | 2010. szeptember 7. | 18:27:39

Még egy látszatintézkedés. Egy újabb védtelen csoport, akit lehet b...gatni, aki nem lő vissza, akikkel szemben meg lehet mutatni hogy aszongya "én vagyok a rendőr." Papíron nő majd a felderített esetek száma, miközben a nagyhalak a pofájukba röhognek.

pesszipista | 2010. szeptember 7. | 18:27:04

komszomol

haat en biztos nem azert fizetek adot, hogy ezek a rosszarcu emberek riogassak a gyerekemet az aluljarokban es en sem szeretnem, ha mindenki ez alapjan itelne meg a magyarokat, milyen buz, ferto, mocsok van a belvarosban es az aluljarokban...

komszomol | 2010. szeptember 7. | 18:23:36

"Balao | 2010. szeptember 7. | 18:13:14

fridzsi | 2010. szeptember 7. | 18:06:42

Kedves nyugdíjas komcsikám, áruld már el nekem, mit jelent az, hogy "sem lakást nem adnak nekik'? Létezik hajléktalanszálló, nem nem muszáj totál hugyszagosan ácsorogni egész nap a belvárosban, s pl, részegen kötözködni egész nap az aluljárókban."

Hol mer kötözködni a hajléktalan? A legritkább esetben fordul elő, akkor is hamar leüti valaki.

Én szívesen lemegyek az aluljáróba, te meg menj be egy hajléktalanszállóra.
Mire tippelsz? Melyikünk bírná tovább?

hobo111 | 2010. szeptember 7. | 18:20:25

BEFOGADHATNÁ ŐKET A POLITIKUS BANDA AZON GAZDAGODTAK MEG HOGY EZEK ODA JUTOTTAK -----ROMÁNOKNAK KETTŐS ÁLLAMPOLGÁRSÁG MAGYAROKNAK KÖTÉL EZÉRT FELÉPÍTHETTÜK SZÜLEINKKEL NAGYSZÜLEINKKEL EZT AZ ORSZÁGOT
MEKKORA GAZEMBERSÉG PEDIG AZT ÍGÉRTÉK ESÉLYT KAPNAK

józsefbé | 2010. szeptember 7. | 18:20:25

Balao | 2010. szeptember 7. | 18:13:14
Ez van.Benne a nevében:hajléktalan.Ha pedig ideje lenne az embernek,vagy több lelkiismerete és megkérdezné,hogy miként sülyedtek idáig,nagyon sok érv csapodna le a 20 év "demokrácián"-kon.

komszomol | 2010. szeptember 7. | 18:18:53

"Pyriel | 2010. szeptember 7. | 17:56:35

Ezeket az embereket állami pénzen fel kell karolni, lakhelyet kell biztosítani és amelyiküknek még van szellemi kapacitása, munkát kell adni neki.
Aki az ellenkezőjét akarja, az a élhető élet ellen van."

Így van. Aki meg EZT akarja, az a szocializmust akarja. Abban EZ történt.

mrtonn | 2010. szeptember 7. | 18:18:35

Most nemrég léptették törvénybe enek a helyzetnek a megoldását.
Bemegy a hajléktalan a hipermarket-be lop valamit a rendőrség mérlegel,aztán jöhet a 30-60 nap elzárás, bruttó 9000Ft kiadás / koponya / nap.
El tudom képzelni a szitut.
Bemegy a hajléktalan a böztönbe,akinek már ott a haverja,és az udvaron elmondja,kivel vigyázzon.
-látod ott van Béla vele vigyázz,mert-őt elörre megfontolt, aljas szándékkal elkövetett stanglievésért hozták be.
-Ő Lajos eggy piti bünöző. Turórudi csomagolás megrongálásáért hozták be.
-És az ott ki?
-Ödön ő mind között a leg aljasabb.
Visszaeső bizsulopó,és még ráadásul el mert aludni közteren.

Már kezdem lassan, egy kabaré kellős közepén érezni magam.

komszomol | 2010. szeptember 7. | 18:16:38

Ilyen törvény egyébként a szocializmusban is létezett, csakhogy ott először mindenkinek biztosítottak lakhatást. Lehet vinnyogni a társbérletek miatt, de a hajléktalanságnál azért kissé higiénikusabb volt.

Balao | 2010. szeptember 7. | 18:13:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Balao | 2010. szeptember 7. | 18:10:03

ezt a sületlenséget. és hova tiltják ki ezeket a szegényeket. magában a szóban is benne van hogy hajléktalan. ergo ha nincs hajléka akkor az utcán, padon, híd alatt vagy kapualjban fog aludni. könyörgök valaki mentse meg ezeket a politikusokat saját maguktól. "pista bá, maga hajléktalan. itt nem aludhat. tessék itt a csekk a bírságról menjen fizesse be a postán"

fridzsi | 2010. szeptember 7. | 18:06:42

Kedves nyugdíjas komcsikám, áruld már el nekem, mit jelent az, hogy "sem lakást nem adnak nekik'? Létezik hajléktalanszálló, nem nem muszáj totál hugyszagosan ácsorogni egész nap a belvárosban, s pl, részegen kötözködni egész nap az aluljárókban. Ha néha felállsz a klaviatúrád mellől, s hajlandó vagy lesétálni egy-két aluljáróba, s rémülten menekülsz vissza a számítógéped mellé és irogatod: csináljanak már valamit, hát ilyen a szocializmusban nem volt!

Vasökör | 2010. szeptember 7. | 18:00:29

Helyes! Száműzzék az utcákról és közterületekről a jaléktalanokat a hajlékokba. Lehetőleg még mielőtt megfagynának.

Melchior | 2010. szeptember 7. | 17:58:03

"Az építési törvény a tárca honlapján megjelent, tervezett módosítása szerint ugyanis szabálysértést követ el és megbírságolható lesz az, aki a közterületet nem arra a célra használja, amelyet a jogszabály meghatároz, hanem például ott lakik vagy ott alszik."

Kíváncsi vagyok, mire bírságolják meg szegényeket,
és hova küldik ki az értesítést, és hogyan lehet fellebbezni a döntés ellen?
A tisztesség azt kívánná, hogy először azt gondolják ki, hogy hol lakhatnak, hol alhatnak, utána "lehet" bírságolni.
Tartok tőle, hogy ez is olyan betarthatatlan törvény lesz, mint a "türelmi zónákról" szóló.

Pyriel | 2010. szeptember 7. | 17:56:35

komszomol | 2010. szeptember 7. | 17:41:11

Tökéletesen igaza van a kormánypártnak ebben az esetben.
Nemhiába hívják Budapestet homlesscity-nek pl. az osztrák utikönyvek.
A hajléktalanok gyógyíthatatlan, fertőző betegségeket hordoznak nagyobb százalékban (pl. TBC) ami nem tréfadolog. Egy részük maguk alá piszkít, közterületen. Szerintem ez elfogadhatatlan állapot.
A BKV villamos, busz tele van orrfacsaró bűzt árasztó "homleszekkel" - ahogy liberálisaink szokták mondani.
Ezeket az embereket állami pénzen fel kell karolni, lakhelyet kell biztosítani és amelyiküknek még van szellemi kapacitása, munkát kell adni neki.
Aki az ellenkezőjét akarja, az a élhető élet ellen van.

józsefbé | 2010. szeptember 7. | 17:54:57

komszomol | 2010. szeptember 7. | 17:41:11
Ne haragud ,marha vagyok konyhát olvastam,nem kormányt.De nagy különbség nincsen .
Sorryyyyyy!

józsefbé | 2010. szeptember 7. | 17:53:30

nem a konyhában, ember!!A speisz-ban. (Speis)

komszomol | 2010. szeptember 7. | 17:41:11

Mocskos egy fasiszta társaság. Ha sem lakást nem adnak nekik, sem a közterületen nem maradhatnak, akkor csak egy végső megoldás marad.

Ébresztő emberek! A fasiszták már a kormányban vannak!

Vak Ond | 2010. szeptember 7. | 17:36:25

Azért remélem részegen óbégatni, üvegeket dobálni még szabad lesz!
Az öreg Gyuri bácsi a szmszédból meg jól megszívta. 92 éves ki szokott ülni a ház elé a padra és rendszeresen elalszik. A dédunokája dettó! Volt hogy súlysbító körülményként előfordult, hogy a kicsi a kcsiban, a dédnagyapa a padon aludt.

HIRDETÉS

A Belügyminisztérium eltökélt szándéka, hogy rendet teremt a közterületeken, mert álláspontjuk szerint a szociálisan nehéz helyzetbe került embereken nem azzal lehet segíteni, hogy megengedik nekik ezeknek a helyeknek az elfoglalását - közölte a tárca sajtóosztálya. "A szociális gondok ilyen irányú kezelése a probléma szőnyeg alá söprését jelentette idáig, amelyen mi változtatunk" - tették hozzá.

A Belügyminisztérium közleménye arra a már a több médiumban is ismertetett döntésre adott magyarázatot, melynek értelmében kitiltanák az utcáról a hajléktalanokat. Az építési törvény a tárca honlapján megjelent, tervezett módosítása szerint ugyanis szabálysértést követ el és megbírságolható lesz az, aki a közterületet nem arra a célra használja, amelyet a jogszabály meghatároz, hanem például ott lakik vagy ott alszik.

Keddi közleményében a tárca hangsúlyozta: "jogos állampolgári elvárás, hogy például az aluljárók kulturált állapotúak, szabadon átjárhatóak legyenek". Hozzátették: javaslatuk szerint jogszabályi háttér is segíti majd az önkormányzatokat a közösségi tereik rendben tartására. Az önkormányzatok kötelessége, hogy gondoskodjanak a szociálisan hátrányos állapotban élő emberekről, ehhez pedig az illetékes állami intézmények segítséget nyújtanak - írták.

HIRDETÉS

 

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    86 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS