belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
24. csütörtök

Kósa Lajost ábrázoló szobor a debreceni MODEM-ben

Botrányosra sikeredett a Kis magyar pornográfia című kiállítás a debreceni MODEM kortárs képzőművészeti központban: sokáig nem lehetett tudni, hogy a kiállítást megnyitják-e, mert egy Kósa Lajost ábrázoló műalkotás - Gerhes Gábor szobra, amely előnytelenül ábrázolja a polgármestert - komoly indulatokat keltett.

Kácsor Zsolt| NOL| 2009. július 30. |52 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

karesz57 | 2011. március 28. | 02:52:01

Kósa a legfontosabb személyiség Debrecenbe .Megérdemli a szobrot ' Miért csak egy szobort készitettek róla ?

bbicus | 2009. augusztus 1. | 12:55:20

Nem kellett volna méltatlanul várakoznia több Kossuth díjas művésznek - s a kiállítás megnyitójára érkezett közönségnek, amelyben a résztvevők legalább olyan fontosak, mint ama bizonyos művészek -, ha a kiállítás rendezői előre tisztázzák a helyzetet, s Kósával közösen döntenek a szoborról, amikor szóba kerül annak bemutatása a tárlaton.

bbicus | 2009. augusztus 1. | 12:50:08

Nem éátom be, hogy a szobor előnytelenül ábrázolná Kósa Lajost. Nincs vele semmi baj.
Kósának abban azonban igaza van, hogy nem szerencsés egy ilyen szobor kiállítása abban a városban, amelyben ő a polgármester, s olyan országban, amelyben egyik parlamenti párt vezető politikusa is egyszemélyben. Rengeteg támadásnak lehetett volna kitéve - bár továbbra sem nem valószínű, hogy nem fogják mindennek ellenére igaztalanul támadni.
zeninek mondom, csak zárójelben: olyan közéleti személyiségnek, aki sokat szerepel a nyilvánosság előtt, nem fontos modellt ülnie ahhoz, hogy egy szobrászművész megformálhassa a képmását.

zeni | 2009. augusztus 1. | 10:11:31

Kácsor Úr!
Nyilván Önnek 100%-ig igaza van mindenben, Kósa belepofázott abba amihez semmi köze.
Csak azt szeretném Öntöl megkérdezni, hogy milyen jogom van mondjuk nekem gyalog magyar állampolgárnak, ha valamely kortás képzőművész le akar pingálni, szoborni és persze valamely kiállításon közszemlére bocsátani. Köteles vagyok akkor is tűrni, ha bármely meggondolásból nem szeretnék kiállitási katalogusba kerülni?
Nyilván nem tudom, -mert ez nem derül ki a cikkből- hogy Kósa úr "modellt űlt" vagy csak "emlékzetből" készült az alkotás.
Mert ha az ő tudtával és beleegyezésével készült a szobor, akkor azzal is tisztában kellett lennie, ha nem veszi meg (otthonra) akkor az bármikor nyilvánosságra kerülhet.
Ha esetleg a másik verzió (teháét tudtán kivül) történt a "megszobrás" akkor szerintem jogosan tiltakozhat.

vydio | 2009. augusztus 1. | 01:05:51

Szerintem nem történt ebben az esetben semmiféle hatalommal való visszaélés.Miért ne lenne joga valakinek a -hozzájárulása nélkül-készített szobrot kivitetni?Úgy tudom Magyarországon politikusról ill.bármilyen neves személyről-életében-sem utcát elnevezni,sem róla szobrot köztéren elhelyezni nem lehet.Gondolom,ha már elkészítette,nem a szobájában akarta tárolni a művész úr.Megértem Kósa Lajos felháborodását.Pont az hiányzik még neki,hogy azért szórakozzanak vele,töröljék belé a sáros bakancsukat a mindig ugrásra készenállók, amiről végképp nem tehet.Túl szabadosan értelmezett ebben az országban a szólásszabadság.Mások sérelmére,lejáratására,kigúnyolására nincs felkenve senki.Még akkor sem,ha megszólalásaival épp saját magát mutatja be a legjobban.

bobbyWatson | 2009. július 31. | 16:03:20


Tisztelt rab_laszlo! Alkalmi kommentelőként, nol olvasóként nagyon hálás volnék, ha a béötvenhat féle zsidózókat DISZKRÉTEN és AZONNAL kimoderálná, ahogy azt egyébként az egy fokkal intelligensebb hehehehe nicknevű hozzászólóval tette - aki úgyszintén zsidózott vagy legalábbis védelmébe vette béötvenhatot - nem tudom pontosan mert nem volt időm elolvasni. A valóban példamutató NOL hozzászólás-rendszer csak ekkor válhat igazán makulátlanná - már ami a hozzászólás demokratikus lehetőségét és a más véleményt megfogalmazók iránti tiszteletet illeti. Nem hiszem, hogy a moderátornak feladata volna, hogy egyes hozzászólók szélsőséges nézetei okán búslakodó kommenteket írjon, ezzel maga tereli el a figyelmet és akaratlanul is árnyékot vet azokra a hozzászólókra, akik véleményem szerint joggal kritizálják a fenti cikket és annak cikkbéli előzményeit.

Egyébként meg: a Kósa szobor ki van állítva, s ott a tábla is, ami elébe megy a bulváros, olcsó élcelődéseknek. Az egyedüli probléma ezek után csupán annyi, hogy amint a cikk is írja, a megoldás keresése közben "több Kossuth-díjas művész is" meg lett várakoztatva. Ez tényleg kellemetlen, sőt még akkor is roppant zavaró tud lenni, ha az ember nem Kossuth-díjas művész..

hehehehe | 2009. július 31. | 14:14:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Balango | 2009. július 31. | 14:07:32

Aha. Ha meg kiállítják, akkor arról jelenik meg cikk, hogy Debrecenben már csak úgy lehet képzőművészeti kiállítást megnyitni, ha a polgármesterről is készítenek szobrot.
Ügyes.

hehehehe | 2009. július 31. | 14:03:58

Moderálási alapelvek- komment törölve -

rab_laszlo | 2009. július 31. | 13:26:34

Tisztelt béötvenhat, éppen ki is moderálhattam volna, de nem teszem, éspedig azért, hogy mindenki lássa a következőket. 1. A NOL messzemenően figyelembe veszi a demokratikus kommentelés jogát - merthogy itt, más honlapokkal ellentétben, ez a lehetőség is adott. 2. A nicknév mögül talán még tanácsosabb volna visszafogottabb véleményeket írni. Az ön által választott szintre kevesen fognak eljutni, mert annak semmi perspektívája nincs. Azt azért szeretném megtudni, mi élvezet van abban, ha az ember egy álnév mögül zsidózik? 3. Az is szabály, hogy a cikk tartalmához szólunk hozzá. Ha nincs megjegyezni valója Kácsor Zsolt cikkének tartalmáról, akkor miért nem választ olyan platformot, ahol van fogadó készség a "zsidófej nagy fülecskével"-típusú gondolatok kifejtésére. (Barátsággal a nolszerk-től)

béötvenhat | 2009. július 31. | 12:13:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tip65 | 2009. július 31. | 12:09:11

Nézzük a tényeket röviden kedves Kácsor Zsolt.
Valakiről készítenek egy szobrot, - legyek az pl. én, - ami rám nézve dehonesztáló, és ki akarják állítani egy nyilvános kiállításon. Én tiltakozom ellene.
Hol van itt a politikai nyomásgyakorlás?

erlauer | 2009. július 31. | 10:51:25

Kedves Zsolt, ne húzd fel magadat. Ezek - ezek.

aragorn | 2009. július 31. | 08:49:07

"Utoljára kommentelek ide, mert azt látom, fölöslegesen teszem, hiszen többen nem akarják felfogni: ennek az ügynek NEM az én tudósításom minősítése a lényege, hanem az:

Kósa Lajos a polgármesteri hatalmával visszaélve eltávoott egy szobrot egy művészeti kiállítás megnyitójáról."

Tisztelt Uram, az a baj, hogy ezt az állítását nem támasztja alá SEMMI, a kedvenc szobra ott van, mint ahogy az MTI tudósítása tegnap és ma is írja.

aragorn | 2009. július 31. | 08:43:54

javítás:
Ha holnap a művész úr, vagy egy jobboldali megfelelője mondjuk Lendvai Ildikóról készít egy őt kigúnyoló szobrot, és azt közszemlére teszi, akkor Lendvai nem tiltakozna-e joggal? És ha tiltakozni arra is azt mondaná, hogy Lendvai politikai nyomást gyakorol?
Mert szerintem csak az emberi jogaival élne.

Szóval nem kéne lemenni kutyába azért, hogy belerúghassunk az ellenfeleinkbe. Én biztos, hogy nem Lendvait hibáztatnám egy hasonló esetben.

aragorn | 2009. július 31. | 08:41:19

Tisztelt Kácsor Zsolt!

"Kósa politikai nyomást gyakorolt egy művészeti kiállításra."

Kiállították a szobrot? Igen. Akkor meg miről beszélünk?
Már este tudni lehetett, hogy marad az Ön szívének kedves szobor, mégis ezt írta: "Kósa kérésére, még a megnyitó előtt eltávolítottak a tárlatról."
Holott fél másodperc alatt nyilvánvaló, hogy ez nem igaz, csak el kell olvasni az MTI-t, és meg kell nézni, hogy ott vagyon-e a szobor.
Nem mi járatjuk le a Népszabadságot, kedves uram, hanem az ilyen csúsztatások, félinformációk. A harag rossz tanácsadó, tisztelt uram, miért nem tud olyan üdén, frissen, elfogulatlanul írni, mint TAnács István pl.?
Ha nem Kósa lejáratásán járna mindig az esze, tán sikerülni is.
Kivánok tehát sok sikert!


Más.
Honnan tudja, hogy Kósa politikai nyomást gyakorolt? Az nem lehet, hogy az intézmény vezetői gondolták úgy, hogy ez visszateccő volna?
És miért kell elviselni mindent egy közszereplőnek? Ha holnap a művész úr, vagy egy jobboldali megfelelője mondjuk Lendvai Ildikóról készít egy őt kigúnyoló szobrot, és azt közszemlére teszi, akkor Lendvai nem tiltakozna-e joggal? És ha tiltakozni arra is azt mondaná, hogy Lendvai politikai nyomást gyakorol a éemberi jogaival élne.



vydio | 2009. július 31. | 08:37:56

Mielőtt bármit mondanék,emlékezem.Az Orbán kormányról festmény készült amelyet-ha igazak a hírek-a mai napig nem fizettek ki.A legutóbb megjelent hírek szerint az Országházban őrzik.Szóval ebben az országban minden előfordul/hat/.Ezzel együtt-lehet,hogy az én butaságom,de én Kósa Lajost okosabbnak,reálisabbnak tartom annál,hogy szobrot csináltasson magáról.Inkább tudok minden egyéb indokot elképzelni-a hülyeségtől az ülepnyalásig terjedően.

Virág elvtárs s.k. | 2009. július 31. | 08:37:28

Kácsor elvtárs, ez annyiban "művészeti kiállítás", amennyiben művészet Demszky elvtársat tojással dekorálni. Azt is letiltották, pedig az igazi performance!

Virág elvtárs s.k. | 2009. július 31. | 08:34:38

hehe: "nem baj pár hónap múlva majd felakasztják az alkotót egy ilyenért"

Egy performance keretében gondolja? Nem is rossz, magának jó művészi vénája van, nem gondolt arra, hogy rendező legyen? Hol rendezzük meg, a Modemben, vagy valahol máshol? Mit szólna egy közterületi performancehoz az Oktogonon?- már csak a kommunista hagyományok miatt is.

(Hú ez majdnem olyan durva, mint a szobor)

Virág elvtárs
gyártásvezető
s.k.

Kácsor Zsolt | 2009. július 31. | 08:33:45


Utoljára kommentelek ide, mert azt látom, fölöslegesen teszem, hiszen többen nem akarják felfogni: ennek az ügynek NEM az én tudósításom minősítése a lényege, hanem az:

Kósa Lajos a polgármesteri hatalmával visszaélve eltávolíttatott egy szobrot egy művészeti kiállítás megnyitójáról.


Kácsor Zsolt | 2009. július 31. | 08:28:12


Aragorn,
hogy mi volt a művész célja, azt csak ő tudja, találgatni lehet, de talán fölösleges.

Megismétlem: minden normális újságban naponta előfordul, hogy ha újab részletek derülnek ki egy ügyről, akkor az alapinformációt finomítják.

Az MTI cikke már azután született, hogy a helyzet tisztázódott, én pedig akkor adtam az első tudósítást (órákkal előbb), amikor a válságstáb még javában ülésezett, s mindenki tanácstalan képpel téblábolt a MODEM-ben. Akkor még csak az látszott, hogy botrányszagú a dolog, a részletekről pedig Gulyás akkor még nem nyilatkozott, hiába kértem.

A tudósításomban pedig benne volt a lényeg: Kósa politikai nyomást gyakorolt egy művészeti kiállításra.

Virág elvtárs s.k. | 2009. július 31. | 08:26:28

Árokásás folytatódik. A szobrászművésznek nevezett senki pályafutása biztosítva van. Mekkora felháborodás lesz, amikor a gátak visszafelé is átszakadnak?

Virág elvtárs
s.k.

Virág elvtárs s.k. | 2009. július 31. | 08:24:06

oregtitan | 2009. július 30. | 23:03:37

Kedves NOL, úgy jártatok, mint az ecceri bulvárlap: óriási pi*ákat láttatok az Operaházban, pánik helyett.

Az óriási pinák nem az Operaházban volt, hanem a zsidó nőegylet bálján (egy leszakadt csillár miatt) alcím: Auguszta főhercegnő védnökségével....

A bakikról is csak pontosan!

Virág elvtárs
s.k.

aragorn | 2009. július 31. | 08:17:37

Tisztelt Kácsor Zsolt!

Nem nehéz belátni, hogy a művész úr célja a provokáció, vagy jobb esetben a reklám volt - saját maga számára. És igen, ha valaki Demszkyt próbálná lejáratni hasonló módszerrel, mondjuk egy Demszkyt ábrázoló lovasszoborral, vagy egy őt meztelenül, kigúnyolva ábrázoló szoborral, akkor sem azon agyalnék, hogy nna, most hogyan járassuk le minél jobban Demszkyt, van sapka, nincs sapka alapon, hanem azt mondanám, hogy ez provokáció.
Lássa be, hogy itt egy politikusnak nincs jó lépése, ha marad a szobor, akkor a "jóakarói" azt sugallják, hogy ő rendelte, ha megy, akkor azt hogy egy csúnya cenzor.

De itt továbbra is az a gond, hogy az MTI tudósítása, és az Öné feltűnően eltér egymástól:

"Kósa kérésére, még a megnyitó előtt eltávolítottak a tárlatról."


az Ön cikke: http://www.nol.hu/lap/mo/20090731-kosa_szobra_es_a_modem

az MTI cikke: "Végül úgy döntöttek, bemutatják az alkotást, de kihelyeztek rá egy táblát, hogy az nem Kósa Lajos megrendelésére készült, s a Modem sem kérte az alkotót, hogy a polgármesterről készítsen szobrot. Kósa Lajos egyébként nem ment be a kiállítás megnyitójára, a megbeszélés után azonnal távozott a helyszínről - értesült az MTI.
A kiállítást jelentős késéssel megnyitották és a végül nem marad el az eredeti program: Vallai Péter színművész részleteket olvasott fel Esterházy Péter művéből."

weatherby | 2009. július 31. | 07:55:05

Az új nemzeti színház előcsarnokában is van egy szobortalp a belépőkkel szemben,jelenleg üres. 2002. nyarán tették volna fel a szobrot. Majd jövőre.

Mellesleg az eredeti Kósa szobor-nem azt, egy szerényebbet állítottak ki-egy nagyméretű péniszen, a fejrésznél ábrázolta Kósát. Ez valóban túlzásnak tűnik.

Kácsor Zsolt | 2009. július 31. | 07:47:03


xy1942, ja és még valami, bár tudom, fölösleges:

az első tudósításomat még 19 óra körül írtam, vagyis akkor, amikor még csak kevés részlet állt rendelkezésünkre, merthogy a MODEM igazgatója nem részletezte a mintegy száz ember előtt, hogy miért maradt el a hivatalos megnyitó, s miért kellett majd' egy órát várnunk.

Tudod, a hazudozás azt jelenti: szándékosan valótlant állítani.

Én nem hazudtam a tudósításomban, hanem az akkor rendelkezésre álló információkat közöltem.

Minden normális újságban naponta előfordul, hogy ha újab részletek derülnek ki egy ügyről, akkor az alapinformációt finomítják.

NEM áll szándékomban ezzel az üggyel kapcsolatban hazudni.

Kósának viszont szándékában állt politikai nyomást gyakorolni egy művészeti kiállításra, és meg is tette.

Értem én, hogy te ebből a Népszabit akarod kihozni hunyóként, de aligha fog sikerülni.

Kácsor Zsolt | 2009. július 31. | 07:39:35



xy1942, látom, nem zavartatod magad a tényektől.
1. A szobrot Kósa nyomására a 18 órára tervezett megnyitó ELŐTT eltávolították. Még egyszer, hátha nem érted: Kósa nyomására távolították el a szobrot. Felfogtad?
2. Amikor az alaposan megcsappant létszámú közönséget Gulyás beengedte a kiállítótérbe, a szobor NEM volt ott.
3. Válságstáb ült össze, emiatt a valódi megnyitó ELMARADT.
4. A megnyitó Kósa politikai nyomására maradt el, ami két órával később, kevés ember jelenlétében történt, azt nem nevezném megnyitónak.
5. Két órás tanácskozás után döntöttek úgy, hogy a szobrot fölállítják, de magyarázó szöveggel. A tanácskozáson ott volt Kósa.
6. Válaszolj nekem arra: milyen alapon gyakorol Kósa politikai nyomást egy galériára?
7. Válaszolj nekem arra: mit szóltál volna, ha Demszky nyomására eltávolítanak egy fővárosi tulajdonú galériából egy Demszkyre nézve előnytelen szobrot? Akkor is ilyen megértő lennél?


Frakk | 2009. július 31. | 07:30:56

Kíváncsi vagyok, milyen hamar és milyen indokkal rúgatja ki Kósa a MODEM igazgatóját, Gulyás Gábort.
Egyébiránt közszereplőnek az átlagosnál több kritikát kell elviselnie, ez a ptk-ban is benne van. Kósa alávaló politikus, és embernek is gyenge. A közösségbeni élethez legfőképpen humorérzék kéne, de az nincs neki. Mennyivel elegánsabb lett volna, ha azt a kiállításon megáll szobor-maga mellett, és a sajtó nyilvánossága előtt jelenti ki, hogy nem ő rendelte meg, és nem is a MODEM, csak a kis magyar pornográfiáról az alkotónak valahogy ez jutott eszébe.
Ha valakinek erről maszturbáló rabbi asszociációja támad (felettébb ízléstelen és esélye sem sok van, lévén a rabbiknak a plébánosokkal ellentétben van kivel legálisan levezetni szexuális feszültségét, ti. rabbi többnyire nős), jusson eszébe a kicsi karinges ministránsfiúkkal fajtalankodó sok testipásztor. Bár ez már nagy magyar pornográfia.

xy1942 | 2009. július 31. | 07:01:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

béötvenhat | 2009. július 31. | 05:57:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

hehe | 2009. július 31. | 05:54:19

Hi,
nem baj pár hónap múlva majd felakasztják az alkotót egy ilyenért,persze nem lesz, aki ilyen jellegű kiállítást kezdeményezhet,nem lesz aki beszámolhat, és lesz előnyös szobor minden "jó emberről" persze nem olyan ,mint amilyet Vakablak álmodott/be kár :-)/ ,és akkor majd fentrenghetnek az elégedett másodosztályú pártkatonák és talpnyalóik a kiadott, és kellően meghatárotozott fideszdirektívák szerint,lehet ünnepelni és élveszkedni a központi tervutasítás eredményein/értelmetlen ,de legalább jól marketingelt és megfeleló barátok által kivitelzett Széchenyi nevét degragáló szuperbaromságok romjain/,miközben szalonnát süthetnek Péterek és elvetemült nemzetgyalázó barátik könyveit égetve,de addig is becsüljük meg a demokratikus magyarország utolsó perceit,ahol azért még elmondhatja mindenki mit gondol,anélkül hogy a polgi kóterba csukathatná,csak úgy ,mert vagyok aki vagyok elven....

Kácsor Zsolt | 2009. július 31. | 01:53:02



Mivel a kommentelők nem voltak ott a MODEM-ben, én meg ott voltam, az ügyről csak annyit: adott a kht. formában működő MODEM, amely rendezett egy tárlatot EP Kis magyar pornográfia c. műve alapján. A felkért művészek közül Gerhes Gábor (jegyezzük meg ezt a nevet) készített egy szobrot Kósa Lajosról. Felkérésre. Úgymond művészileg.

A következő kérdéseim vannak:
1. Milyen alapon szól bele Kósa Lajos abba, hogy mit állít ki a MODEM?
2. Milyen alapon szól bele Kósa Lajos abba, hogy mit állít ki a MODEM?
3. Milyen alapon szól bele Kósa Lajos abba, hogy mit állít ki a MODEM?
4. Ki gondolja ezek után a MODEM-ről, hogy művészeti kérdésekben független?
5. Ki gondolja ezek után Kósa Lajosról, hogy nem szólhat bele BÁRMIBE, ami egy olyan intézményben/cégben történik, ami NEM független a várostól?
6. Ki az a barom, aki ebből a történetből azt szűri le, hogy Kácsor Zsolt "engesztelhetetlenül gyűlöli Kósát"?
7. S végül xy1942-nek: a megnyitót NEM tartották meg (ott voltam), és senki sem állította, hogy a szobor Kósa megrendelésére készült volna.
8. Tisztában vagyok vele, hogy fölöslegesen érveltem, mert az elvakult jobbosok fikarcnyit sem törődnek a tényekkel.
9. Végül: Milyen alapon szól bele Kósa Lajos abba, hogy mit állít ki a MODEM?

xy1942 | 2009. július 31. | 00:49:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2009. július 30. | 23:29:32

vakablak | 2009. július 30. | 23:26:03
:-))))

vakablak | 2009. július 30. | 23:26:03

Talán az abból származó frusztráció okán, hogy a nol nem közölte le Kósa szobrának fényképét, a következő életnagyságú szoborcsoport témája fogant meg az imént elmémben:

Kósa úr, Pokorni úr, Szíjjártó úr, Dr. Navrasics és Dr. Semjén urak állnak körben - arccal a kör közepe felé fordulva - egy hétméteres, "Az MSZP bukása" c. monumentális olajfestmény előtt, és mindegyikük a tőle jobbra álló alak farkát veri (mely műveletet az Urban Dictionary tanúbizonysága szerint angol nyelvterületen a "circle jerk" szókapcsolattal illetik, ld.: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=circle%20jerk, jelentése kb. "körkörös faszverés"). Dr. Orbán úr a körön kívül áll egy alacsony termetét ellensúlyozni hivatott dobogón, s a jobb kezében tartott méretes műfallosszal a bal tenyerét csapkodva diktálja a tempót. A háttérben - a világnézeti kiegyensúlyozottság jegyében - egy rabbi, egy katolikus pap és egy tyúkmellű ateista (igazoltan nem biztos pártválasztó) csoportosan onanizálnak.

A tervezett alkotás címe: "Uraim, felőlem leszophatjuk egymás faszát... csak aztán semmi buzulás!", s alatta apró betűkkel ez áll: "Az ábrázolt alakok mindennemű hasonlósága létező személyekkel pusztán a véletlen műve", ez alatt még kisebbekkel: "Az alkotás elkészülte során állatok testi vagy lelki épségében kár nem esett.", majd ez alatt még ennél is kisebb betűkkel: "A kockázatokról és mellékhatásokról kérdezze meg orvosát, gyógyszerészét", végezetül a legkisebb betűkkel: "Az Inn Schärdingnél árad".

oregtitan | 2009. július 30. | 23:03:37

Kedves NOL, úgy jártatok, mint az ecceri bulvárlap: óriási pi*ákat láttatok az Operaházban, pánik helyett. Aztán, amikor nagy nehezen rájöttetek, jöttök a sóderrel, hogy jó-jó, tényleg pánik, de csakis a pi*ák miatt.
Ugy látszik, beálltatok ti is a lejtőt szappanozók közé...
Jó munkát!

aragorn | 2009. július 30. | 22:58:44

Tisztelt Kácsor Zsolt!

Miért gyűlöli Ön ilyen engesztelhetetlenül Kósát?
Mert ez nem az első eset, az Ön tudósításaiból az tűnik ki, hogy ebben az országban minden rendben volna, ha nincs az a fránya Kósa Lajos...

Nézzük a konkrét esetet!
A polgármester tudta nélkül készít egy művész egy őt ábrázoló szobrot, amely a polgármestert nyilván rendkívül kínosan érinti (és nem feltétlenül azért - mint ahogy Ön gondolja - hogy, úgymond előnytelen, hanem azért, mert már arra gondol, hogy miként fogják a "jóakarói" lejáratni.
Ha eltávolítja, az a baj.
Ha nem, akkor az.
Van sapka, nincs sapka.

Akkor is ilyen szigorú volna, ha Demszkyt vagy Botkát akarnák így lejáratni, divatos magyar kifejezéssel "karaktergyilkolni"?

spartacus | 2009. július 30. | 22:54:13

bourke | 2009. július 30. | 22:38:23

Es aztan verig vannak sertodve, amikor halkan megjegyzi az ember: Ni mar, hat itt egy rasszista / fasiszta / naci.

bourke | 2009. július 30. | 22:38:23

Esetleg maszturbáéó plébánost, filmekaneten haver? A celibátus szabályai miatt annak jóval nagyobb az esélye, de neked inkább a rabbi ugrott be.

adam1 | 2009. július 30. | 22:36:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

filmekaneten | 2009. július 30. | 22:30:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

JFK2008 | 2009. július 30. | 22:14:41

A jövö elkezdödött.

Csinyke | 2009. július 30. | 22:10:16

-)oltáriiiiii-)

Várjuka további híreket,Debrecenből!

Toleranciaterror | 2009. július 30. | 22:09:43

Ha valaki letilthatja a saját maga által elmondottak megjelenését egy interjú után, akkor nehogy már ne lehessen egy gúnyolódó, vagy megszégyenítő, lejárató szándékkal megcsinált szobrot kihajítani a szemétre egy polgármesternek,amelyik őt ábrázolja.

erlauer | 2009. július 30. | 21:54:23

Itt a folytatás:
http://www.hirado.hu/Hirek/2009/07/30/21/Nagy_port_kavart_Debrecenben_Kosa_Lajos_szobra.aspx

atanyi | 2009. július 30. | 21:25:37

ily nagy emberre a nap nem suthet, nem hogy muzeumban legyen kiallitva. azt mar el sem akarom kepzelni mi lenne, ha valaki vityarol csinalni szobrot. teve ostrom?

erlauer | 2009. július 30. | 21:23:17

Én szívesen megnézném azt a fotót, ha elküldené valaki az erlauer@hotmail.com címre. Honoráriumot nem tudok érte fizetni, vagy csak igen csekély számú korsóban mérve, de szívesen beteszem a blogomba.

Frakk | 2009. július 30. | 21:04:54

Kácsor Zsolt | 2009. július 30. | 20:08:12
Zsolt, tisztelettel, hadd küldje be egy lelkes amatőr, Kályha Kálmán azt a képet! ;-) Fizetési listákba csak nem látnak bele! Vagy Debrecenben már a fotózókat is fotózzák a város hajdúi?

Lucsmellyéke | 2009. július 30. | 20:38:54

Minden pici diktátor eljut előbb-utóbb erre a pontra. A látványos, sikeres karrierek ilyen apróságokon törnek meg, csak a lenyűgözött hallgatóság nem szereti elveszteni a bálványait.
Kell egyfajta személyes integritás és önismeret, hogy a sikert kezelni tudjuk. A debreceni polgármester túljutott a csúcson, innen, az ország másik feléből az onnan érkező jelek alapján Komócsin elvtárs szegedi hitbizománya látszik manifesztálódni. Fel a fejjel, Debrecen, Szegeden is jó volt anno!

Szkeptikus | 2009. július 30. | 20:13:26

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Kácsor Zsolt | 2009. július 30. | 20:08:12


Szia, Erlauer. Tippelj: melyik az a debreceni fotós, aki ezek után ide meri adni a Népszabinak a fotót...?

erlauer | 2009. július 30. | 19:49:25

Szia Zsolt, mellékelhettetek volna egy fotót is...

HIRDETÉS


A debreceni Modem Modern és Kortárs Művészeti Központban megnyílt Kis magyar pornográfia című tárlaton látható Gerhes Gábor Politikus című alkotása
MTI - Oláh Tibor
A csütörtökön 18 órára meghirdetett megnyitó késett, majd 18 óra 50-kor Gulyás Gábor, a MODEM igazgatója elnézést kért a várakozóktól, és sejtelmesen közölte: gondok adódtak egy műtárggyal, s mos válságtanács ült össze annak eldöntésére, hogy a szóban forgó műtárgy kiállítható-e vagy sem. Gulyás kérdésünkre nem árulta el, hogy miről van szó, de úgy értesültünk, hogy Kósa Lajos fideszes polgármestert ábrázoló szobor okozta a fennakadást.

A debreceni polgármester 18.45-kor motorral érkezett a Kölcsey központ elé.

A kiállításra váró közönség körében mindenesetre meglehetős feszültség uralkodott. Mivel a várakozók között ott álldogált több Kossuth-díjas művész is, többen azt mondták: udvariatlanság a meghívottakkal és a vendégekkel szemben, ami történt. A Gulyás által említett tanácskozáson értesüléseink szerint jelen volt feLugossy László, Wahorn András, Bukta Imre is.

HIRDETÉS

A tanácskozáson végül úgy döntöttek, bemutatják az alkotást, de kihelyeztek rá egy táblát, hogy az nem Kósa Lajos megrendelésére készült, s a Modem sem kérte az alkotót, hogy a polgármesterről készítsen szobrot.

Gulyás Gábor elmondta: felkérésükre 20 művész küldött alkotást a tárlatra, amit Esterházy Péter műve alapján rendeztek annak bemutatására, változott-e a korábbi provincializmus, mentalitás az elmúlt húsz évben, s hogyan látják ezt a képzőművészek.

Kósa Lajos egyébként nem ment be a kiállítás megnyitójára, a megbeszélés után azonnal távozott a helyszínről.

A kiállítást jelentős késéssel megnyitották és a végül nem marad el az eredeti program: Vallai Péter színművész részleteket olvasott fel Esterházy Péter könyvéből.

A szóban forgó szobor alkotója, Gerhes Gábor az MTI telefonos kérdéseire csak annyi válaszolt, hogy nemsokára közleményben tájékoztatják a nagyközönséget a történtekről.

 

 

 

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    52 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS