Makarov | 2009. január 23. | 10:20:02
Moderálási alapelvek- moderált komment -
Hm! Mrt lyn ngy gy z? H "csk" gy "fhrt" rbltkvln k, szrkltk vln mg cgk snk nm fglkzn vl. J zt mr mgszktk... J mg z prsz nm rsszzms csk "mglhts" bnzs, kkr mndn rndbn... Nggr mg lhzht hz frkb, h tt lyn z dgngyllt, Lglbb nm lsznk lynk mnt Rnd, br h prlmntnkn mlk...
Frehley | 2009. január 20. | 02:06:50
szerintem a cikkből mindenki azt olvas ki amit akar. én ezt: szélsőjobboldali személyek megint (MEGINT!) nem fértek a bőrükbe. azt hiszik nekik mindent szabad. és van aki a lovat adja alájuk.
aki azt mondja, hogy ez egyedi eset, téved. számtalanszor láttam már olyat, hogy az ilyen kopasz-bakancsos-erőszakos emberkék nem bírtak magukkal. pl nagyon jó viccnek tartották, hogy a dohány utcai zsinagóga mellett elhaladva jó hangosan zsidóznak. vagy éppen szétverik a várost október 23-adikán. vagy éppen olyanjuk támad, a ZP mellett kiszúrnak egy magányos, huszonéves (és teszem hozzá nem cigány) fiatalembert, hogy akkor most jól megagyalják, meg megagyalhatnékjuk van. vagy a parkban üldögélve odamennek egy rasztahajú kisgyerekhez, hogy elveszik a cigijét és lezúzzák a veséjét. és még lehetne sorolni...
jól tudom, hogy a cigányok köréből is lehet ilyen példákat mondani. nem is keveset. jó sokat.
ilyenkor szoktak jönni azzal, hogy nincs cigánybűnözés. jó, nincs cigánybűnözés. de valami mégis csak van. az ombudsman nem rég olyanról beszélt, hogy sikertelen a romák integrációja a társadalomba. magyarán nem szocializálódtak rendesen. ezért kényszerülnek tömegesen lopni. tehát létezik cigánybűnözés.
elég volt abból, hogy a társadalom a fejét a homokba dugja. be kell vallani magunknak: igen is, létezik cigánybűnözés. de nem azért, amiért a jobbik, vagy bármelyik szélsőséges csoport hiszi, miszerint ők húúú de gonosz emberek(?). hanem azért, mert az ő közösségükben teljesen elfogadott dolog az ilyen magatartás. magyarán: nincsenek szocializálódva.
mi a megoldás?
Frehley | 2009. január 20. | 01:53:00
nem rég hasonló történt velem. reggel mentem be az egyetemre villamossal. felszállt egy bolond hajléktalan is. először csak be-be szólogatott az utasoknak, egyre keményebben. ezt mindenki szemrebbenés nélkül tűrte. majd épp elkezdett erőszakoskodni az egyik hölggyel. ezt is mindenki tűrte. na ekkor megálljt mondtam: teli torokból elkezdtem ordibálni a szerencsétlen ördöggel, hogy az isten szerelmére, viselkedjen. megálljt is parancsot magának. de a többi utasból okos bólogatáson kívül több nem jött ki.
tisztában vagyok vele, hogy összemérhetetlen a különbség egy szerencsétlen, bolond hajléktalan és 2 szarházi csibész között. de mégis: az utasok mindent eltűrtek. meddig fog ez menni? legközelebb már lelőnek valakit a BKV-n, aztán elvérzik, mire a végállomáshoz ér a busz?
elfogadom, hogy vannak ilyen rosszalkodó, magukat kezelni nem tudó egyének. de azt már nem, hogy a társadalom eltűrje ezek rendbontásait.
judit27 | 2009. január 20. | 00:21:25
undorító eset. és igaz, nagyon jól el lehet képzelni, bárki el tudja, aki utazik és bármilyen történést figyel ott. szomorú, h még egy ember nem akadt, aki segített volna. annyira jellemző a népünkre. "ne szólj szám, nem fáj fejem." ja, és csak azért ügy, mert fekete, mi?! ja és ő nem ember,és az embertársiasság fogalma meg persze nem létezik. csak akkor nincsenek sehol a magyarok, amikor cselekedni kell. inkább hallgassunk és ne beszéljünk róla meg ne tegyünk semmit. ja, persze a csoportos ignorancia jelensége....meg lehet magyarázni szociálpszichológiailag, de attól még a legkevésbé sincs rendben a közömbös átlag (v nem átlag) polgárok viselkedése. és persze fehér utas esetén sem lett volna máshogy (csak egy ember sem állt volna fel), de ez még nem ment semmit.
zoezoe9 | 2009. január 19. | 22:28:57
A cikk befejezése nem tetszik, mert szerintem a kriminálpszichológus téved.
Az eset és a harmincak tétlensége a rasszizmus magyarországi terjedésére (is) utal.
immortal | 2009. január 19. | 20:59:48
Srácok! Hogy is volt az Mortimeres/Ártatlan Józsikás sztori?
Merano | 2009. január 19. | 19:41:08
A cikkről elvileg lehet állítani, hogy kitalált vagy legalábbis elferdített történet. Nem baj. Az viszont, ahogy reagálunk rá, az maga a VALÓSÁG. Itt és most.
100% tolerancia | 2009. január 19. | 18:56:57
Lerugdosták a buszról mert színesbőrű, majd cikket írtak róla mert színesbőrű. Hol marad mindebben az ember? A szkinhedek meg a népszabi is csak a "bőrét akarták". Azért sajnálatos, hogy a város mennyire elidegeníti az embereket egymástól.
Freeman44 | 2009. január 19. | 17:33:19
Minden tíz évben történik egy ilyen eset. Mitől vezető hír ez? Kapják el a tetteseket és büntessék meg. Olyan jó megint élénken rasszistázni, mintha nálunk ilyen eset naponta fordulna elő. Aztán meg csodálkozunk, hogy fél Európa fasisztáz bennünket.
szentpeter | 2009. január 19. | 16:53:52
mindenkit...
Reggie | 2009. január 19. | 16:34:34
Samira | 2009. január 19. | 16:30:47
Az utcan ugyan ugy megtortenhet barmi. Barmelyik utcan. Akkor most mindent matricazgatni kene?
Samira | 2009. január 19. | 16:30:47
bocsanat a helyesirasért, kijavitottam:
Visszatérve a Rév Ambrus mikrobiológus Ur beterjesztéséhez, melyben hivatalos uzenet kiragasztasat szorgalmazza a buszra. Szerintem ezt igen is nagyon fontos megtenni. Nem amiatt a valoszinutlen forgatokonyv miatt, hogy a buszsofor majd megoldja a verekedést. Hanem azért, mert az utasok igy szamitanak ra, hogy ilyen helyzet adodhat, és ekkor nekik is van valasztasuk, netan, valasztasi kotelezettséguk. Ez lenne, ugye, az allampolgari felelosségvallalas.
Samira | 2009. január 19. | 16:28:02
Visszatérve a Rév Ambrus mikrobiológus Ur beterjesztéséhez, melyben hivatalos uzenet kiragasztasat szorgalmazza a buszra. Szerintem ez igen is nagyon fontos megtenni. Nem amiatt a valiszinutlen forgatokonyv miatt, hogy a buszsofor majd megoldja a verekedést. Hanem azért, mert az utasok igy szamitanak ra, hogy ilyen helyzet adodhat, és ekkor nekik is van valasztasuk, netan, valasztasi kotelezettséguk. Ez lenne az allampolgari felelosségvallalas...
PlayerP | 2009. január 19. | 15:57:08
A rasszista sofőr/utasokat ki is felejtettem...
Akkor sem segítenek, ha túlerőben lévő kisebbségiek támadnak magyarokra (ez is tapasztalat)
PlayerP | 2009. január 19. | 15:54:26
Szerintem egyetlen megoldás létezik: törvényessé kell tenni az acélbetétes bakancsot viselő emberek bántalmazását. Ha még kopasz is az illető, akkor meggyilkolását...
Ezt természetesen nem gondoltam komolyan, de kiváncsi lennék, hogy az első mondattal hányan értenének egyet..
Már az felháborító, hogy cikket írnak csupán azért, mert a támadók magyarok, a sértett pedig nem, viszont ez fordítva sohasem történik meg.. (hallott valaki arról, hogy Miskolc főutcáján nyakon szúrtak cigányok egy magyar srácot, arról, hogy bántalmaztak időseket, arról, hogy cigány csoportok versenyeznek, ki ver meg egy este alatt több magyart???)
A cikkel kapcsolatban a következő fenntartásom egybeesik egy előző hozzászólóval..ha valakinek a fejét rúgdossák acélbetétessel, az biztosan kórházi ellátásra szorul (tapasztalat)..
Félelmetes, mennyi butaságot írtak eddig a kommentekben...rasszista utasok és buszsofőr, közelgő gázkamrák, szélsőségeseket védő rendőrök...Hol élnek ezek az emberek?
Azok a skinheadek, akik randalíroznak az utcán, nyilvánvalóan nem politikai tényezők, semmilyen befolyással nem rendelkeznek, valamint nekik csak egy ideológia kell ahhoz, hogy igazolják agressziójukat és nem az agressziójuk van az ideológiáért..egy idő után kinövik...És sok hozzászóló szerint közelegnek a gázkamrák, meg biztos jobbikosok/gárdisták...
A rendőrök pedig nem kivételeznek kisebbséghez tartozó embereket bántalmazó személyekkel..igazából a rendőröknek gyakran nincs meg a lehetősége arra, hogy ezeket az eseteket felderítse és a tettest kézre kerítse. Ez igaz akkor is, ha kisebbséghez tartozó személyek bántalmaznak magyarokat (illetve ebben az esetben ritkán előfordul a rendőrség részéről a kettős mérce alkalmazása és nem foglalkozik olyan üggyel, ahol kisebbségi az elkövető) Azért írtam, hogy a rendőrség részéről, mert a bíróság esetében ez már gyakrabban előfordul....
Merano | 2009. január 19. | 15:14:41
Az ember végigolvassa a hírt és a kommenteket, majd eszébe jut, hogy holnaptól egy "szinesbőrű", "félvér" ember lesz az Amerikai Egyesült Államok elnöke. Mi meg itt dagonyázunk a magyar ugaron. A dudva, a muhar, a gaz lehúz, altat, befed.
Székely Magda
SÚLYTALANSÁG
Alig valami dönti el
hogy ide vagy oda
kis mozdulatok
súlytalanság állapota
Alig valami hogy
ki a bátor s ki a gyáva
honnét mégis a helyzetek
végső világossága
LÁNYOK, BÜSZKE VAGYOK RÁTOK!
kiwi | 2009. január 19. | 15:12:43
szerintem sem rasszista a busz többi utasa...talán ők is féltek, hogy nehogy őket is megverjék ha beleavatkoznak..bár mondjuk 30 emberrel már tényleg nem tudott volna kezdeni az a 2 kopasz...de annyi ember úgysem segít max. talán 2...szomorú, hogy Magyarország jó része még ott tart, hogy az ember színe fehér...amíg ez nem változik addig semmi előrelépés nem lesz ilyen helyzetekben..a skinheadek pedig rájöhetnének, hogy valószínűleg ők sem teljesen "fehérek", olyan nincs is...csak gondoljanak bele logikusan, hogy miről tanultak eddig az iskolában...Kárpát medence a népek tengere és hasonlók...egy kicsit át kellene gondolni ezeket...
én is kerültem már összetűzésbe skinheadekkel Pesten, csak én a villamoson...vidéki vagyok de ez mindegy jelen esetben...rasta hajam van, és ez bántotta a szemüket....mellém álltak, beszólogattak, "tanakodtak" mit is kellene velem tenni, majd énekeltek nekem valami skinhead induló szerűt...az egész villamos tömve volt, mindenki csak bámult, várta mi történik..nagyon rosszul esett és féltem...szerencsére nem együtt szálltunk le
ftxpmj | 2009. január 19. | 15:07:50
Moderálási alapelvek- moderált komment -
Mhh!!!
Mkkr km z trtnt!!!!!!!!
H vlknk clbtts bknccsl rgdssk fjt, ttl mr nm krdzk, hgy hvjnk- rvst hzz!!!! Gndljnk csk Szg Ljsr, tdtmml cgk nm bkncst hrdnk, nnk llnr rmm rgtk fjt, ht kkr m vn, h vlknk bknccsl rgjk?
Nkm z z mrk st jt szmb, mkr gy zsd csj klszbjnk jtjr hrgkrsztt rjzlt, mjd lkzdtt srn z ntszmtzms mtt, zl vsznt nm szmlt, hgy b vn kmrzv flys. :)))))))))))
NL lllnprzt gyltln frrst, pl. gy hgy z lltlgs szmtn lnyk ngltdsrl mggyzdnk, mrt fkt src sknknk s ngll vlszlt, gndlm nm tdtt mgyrl, lnykt mg klltt vln krn mnmm, hgy mndjk l, hgy hgy vn z ngll, hgy mr hrmdjr tmdnk mg, mt szns src mndtt nk lltlg.
Tl mgknstrlt z trtnt! Én skt tzk bszn, d n mg nm lttm gyszrr ngrt s flvrt gyszrr gy, hgy mg csk nm s gymshz trtznk(pl. tt tnlnk, hvrk stb), csk gy rndmb.
Nm lnnk mglpv, hgy h z z rnys ks trtnt mg Gyrcsny-blgb s bkrln!
Klg llb, kdvs NL!!!! krc.nf-r mg b kll kldn, hgy cgnytrrrs lvs lvlkt Önknk s kldjk l, zkt vjn lhzzk????
Reggie | 2009. január 19. | 14:39:22
figaro | 2009. január 19. | 14:34:20
a 107-et jo esetben 15-20 perc alatt veszik fel.
De Atramentis | 2009. január 19. | 14:21:20
nem feltetlen elfordultak lehet, hogy inkabb merlegeltek. Az a baj, hogyha pl vki sikeresen megvedte volna, akkor az jarkalhatna a rendorsegre gyanusitottkent 2 evig, es orul ha megallapitjak a jogos onvedelmet.
Helybol itt van ra 1 jo pelda: http://www.jogiforum.hu/hirek/11240
figaro | 2009. január 19. | 14:34:20
Moderálási alapelvek- komment törölve -
szentpeter | 2009. január 19. | 14:32:12
Szerintem pár embertől eltekintve senki nem tartja helyesnek, hogy valakit bőrszine, vagy hovatartozása miatt lerugdossanak a búszról, egy ilyen esetben veszélyes beleavatkozni, erre van a rendőrség...
De Atramentis | 2009. január 19. | 14:21:20
Folyt:
Teljesen mindegy, hogy minek nevezzük szaknyelven azt, ami történt és mivel okoljuk meg, egy a lényeg: életerős emberek közönyösen és gyáván elfordultak egy embertársuktól, akik két gyűlölködő ember homokzsáknak jelölt ki. Mert éppen magos úri kedvük úgy tartotta. És nagyon nem érdekel, hogy őket anno ki verte lelki ronccsá: egyetlen embernek sincs joga egy másikat bántalmazni.
A buszsofőr nem tudta, hogy mit kell tennie ilyen esetben (tán jó volna egy gyorstalpaló kurzus nekik?), az emberek pedig nem avatkoztak közbe.
A szakember egyet felejtett el megjegyezni: a bántalmazott embernek azonnali szaksegítség kell.
Véleményem szerint ilyenkor a feljelentés is igen jót tesz, olyan államban, ahol annak van foganatja. Azok, akik nem felejtkeztek el emberi mivoltukról és képesek voltak szembeszállni az agresszorral, valamint segítséget nyújtani egy áldozatnak, jó eséllyel vállalták volna a tanú szerepét is.
Természetesen ennek alapfeltétele az, hogy az áldozatot és a tanúkat védje a rendőrség, az állam jogrendje, az agresszort pedig megbüntesse az állam hatályos törvényei szerint.
atis20 | 2009. január 19. | 14:05:37
De Atramentis
Kb egyszerre írtuk az előző kommenteket.
atis20 | 2009. január 19. | 14:03:54
silenthill
Ha mindenki megtanúl vmi küzdősportot(pl.: Krav Maga) az miért lesz jó?
Max többször kell mentőt hívni :)
De Atramentis
Nem vállaszóltál, ezekszerint ugyanazt mint a buszon utazók.
De Atramentis | 2009. január 19. | 14:03:11
Atis 20: A véleményemről van szó, nem rólam. Ugye?
A konformitás elvéről valaki már beszélt: igen, valami ilyesmit köhögött vissza, és lehet, hogy szinte szó szerint a cikkben idézett szakember.
fonamek | 2009. január 19. | 13:47:11
Szóval a lényeg, hogy az erőszak minden formáját meg kell akadályozni..szerintem a BKV jó irányba halad...sok éjszakai buszra már alig lehet felférni, mert annyi a biztonsági őr rajta...majd meglátjuk.
silenthill | 2009. január 19. | 13:47:09
Meg amúgy, én abszolúte nem vagyok az erőszak híve, toleráns embernek ismernek, de ha látom hogy körbeállnak valakit, hogy lehúzzák stb, annak simán mehetne a headshot, vagy én vagyok a szélsőséges?
silenthill | 2009. január 19. | 13:45:58
Moderálási alapelvek- moderált komment -
ngm kpszk zpnl nn smn zrt krtk mgvrn, mrt hgy bzk vgynk bzts, pdg mndjk csk ltnk gy pdn s vbkztnk. ztn szrncsr kttnk krbbn dtnk cgt s zt mndt, hgyjnk mnkt, j fjk vgynk. D h z nncs, smn tvbb fjlt vln gndlm. tn blgndltm hgy nnyt mcsksszmtcgnykzsdkngrk flfgsrl, mgyr mbrt gyngy bszttjk.
fonamek | 2009. január 19. | 13:42:29
Moderálási alapelvek- moderált komment -
Én nkbb tvbbr s zt nm rtm, hgy k, rndbn, cgnyktl vl gz, hgy fln kll st z tcn...d pl ngrktl, zsdktl, mlgktl, klfldktl, (mg gyltln k nm ngy Mgyrrszgs ccckbn mszkl) nm kll trtn nnyr...kkr zk drk, mlymgyr rzlm, mgyrmgyr, szbd(mgyr)sghrcsk mrt kt b.szttjk? Hl vnnk lynkr mkr cgnyk rblnk, mg vrkdnk, stb? Szzszmr lvsn, hgy gy mg gy rtnk k kt, mg fgyvrtrts ngdlyt krnk...d skkl gyszrbb nkbb ngy tmgbn flvnln s smmt nm tnn, mrt z bztnsgs... szmmbn gynlyn gyv ks snkk mnt cgnyk...D mndgy s k mlyn kmny, mrt mg z rszkbn ltj brk s mgldst ddg z ngyn rssz tn hld...Lhtsz gy hrcbn gyzts vgy vszts d j sh nm sl k smm lysmbl. z vsznt mr ms krds, hgy h ylsm trtnk, mrt nncs gy szmrny ssztrts s mgyr mbrbn? bbn pl pldmtt cgnysg; h kzlk r vlkt bj, zt csprtsn bsszljk mg...csk ht z mr kltrltsg sznt fgg..
silenthill | 2009. január 19. | 13:41:12
működhet
silenthill | 2009. január 19. | 13:40:25
Fonamek, ökör11!
kollektíve értettem a krav magát, bár hát a sok lúd disznót győz elv is műdköhet. Nem hogy megtanulsz krav magázni és rögtön levered a két skint.
na, a tisztánlátás kedvéért :)
revambrus | 2009. január 19. | 13:27:50
Pont azt írtam, hogy nem feltétlenül fizikailag kell beavatkozni, hanem lehet a sofőrt vészcsenfőn keresztül értesíteni, aki majd intézkedik. De erre sem képesek. Sok önző ember, akit csak a saját problémái érdekelnek, amikor egy olyan problémáról van szó, ami esetleg nem az ő társadalmi közegüket érinti, fel vannak háborodva. Ahogyan egy budai gimnáziumban, amikor az olsztályfőnök balhét vert ki horogkereszt-rajzolás miatt, és szinte az egész osztály fel volt háborodva, miért kell ebből ügyet csinálni. A rasszizmus globális, egyetemes ügy! Egy magát magyarnak, kereszténynek valló ember hogy viszonyulhat így, mikor a kereszténység kezdetektől fogva az egyetemességet, toleranciát hírdeti.
fonamek | 2009. január 19. | 13:22:52
Itt nem is ezt az esetet kell feltétlenül megnézni...vegyük példának azt a kis taknyot aki fényes nappal, kisbicskával megkéselt egy fiatal gyereket a 4-6 megállóban...az a kis senkiházi volt vagy 10 éves meg 30 kiló és nem tudni biztosan, de valószínúleg tök egyedül...és teljesen simán elmenekült...gondolom jártatok már a Blahán abban a megállóban...hát ott azért nem kevés ember van..és egy ilyen kis f.skazántól is így besz.rt mindenki? Nem rasszizmus ez...hiszen ott fehér gyereket "bántott" egy! cigány...
fonamek | 2009. január 19. | 13:19:24
Na az meg a legszebb, hogy azt hogy esteleg fél az ember mondjuk tegyük fel két darab 100 kilós kopasztól aki épp amúgy is benne van a verekedésben, azt is a Gyurcsány hibájának beszámítani...
fonamek | 2009. január 19. | 13:17:25
És a krav-maga, már ha megengeded (értek egy pöttyet a témához) nem sokat változtatna a dolgokon...:)
Jack72 | 2009. január 19. | 13:06:09
Ez nem egy akciófilm ahol jól lerugod az ellenfelet és te leszel a hős.
Könnyen az életedbe kerülhet az amerikai tipusú hősködés.
silenthill | 2009. január 19. | 13:01:38
Na meg ez, amit ökör mond. Úgyis csak téged is hozzácsapnak a megverendőkhöz, egy fecske nem csinál nyarat.
silenthill | 2009. január 19. | 13:00:05
Krav-maga, Dunaparton
silenthill | 2009. január 19. | 12:59:47
Dodi? Mi benne a hülyeség?
silenthill | 2009. január 19. | 12:59:30
Krav-magára tanfolyamokat kéne indítani állami pénzből, aránylag olcsó, rövid idő alatt megtanulható és eredményes.
Akkor el lehetne érni hogy az ilyen seggfejek legyen az cigány skinhead magyar ember egy jó szanaszétrugdosásban részesüljenek, és akkor talán nem kell attól félnem hogy megyek zöldpardonhoz és belémkötnek a kopaszok, vagy a dunaparton egyszerűen le akarnak húzni a cigányok.
revambrus | 2009. január 19. | 12:52:28
kampányokat kéne indítani, ami a legjobban tudja változtatni az emberek hozzáállását.
silenthill | 2009. január 19. | 12:45:11
revambrus, te túlságosan bízol a törvény betűjében.
jó estét sofőr úr, ott két szkinhead/cigány/arab/részeg egyetemista éppen ver valakit.(nyilván a balhézók ebből semmit sem érzékelnek) Hívja már ki a rendőrséget és álljon félre. addig zárt ajtókkal. söfőr megáll.
-kva anyád te szemét, nyisd ki az ajtót vagy megölünk.
-nem, mindjárt itt vannak a rendőrök, nem eshet semmi bántódásom addig, hiszem a törvény szerint én csak egy buszsofőr vagyok.
-ja tényleg, megvárjuk a rendőröket.
vagy hogy gondoltad? :)
revambrus | 2009. január 19. | 12:40:59
most beszéltem a BKV ügyfélszolgálatával, javaslatomat elfogadták, mondták, hogy emailben küldjem el. ez a következő:
Tisztelt BKV-ügyintéző Asszony/Úr
Tekintettel a közelmúltban történt fizikai atrocitásra a 956-os járaton, javaslom az éjszakai járatokon azon piktogramok kiragasztását, amely nyomatékosan felhívja az utasok figyelmét arra, hogy súlyosabb inzultus, molesztálás, rasszista és egyéb agresszív megnyilvánulás esetén értesítsék a gépkocsivezetőt - akár vészcsengő használatával -, aki erre kiképzetten a lehető leghamarabbi és leghatékonyabb segítséget tudja hívni.
Köszönettel;
Rév Ambrus
Mikrobiológus
Organica ZRt.
silenthill | 2009. január 19. | 12:30:42
Moderálási alapelvek- moderált komment -
Úrstn, nny hlyt gy rksn. Rsszst bsz tzkznsg mrt nm szltk bl. Hgy lhttk nnyr krltltk?
Nkm gy lnysmrsmml trtnt mg sznt gynz, csk rszk nm vlt. Bszlgttk nk rmk, lrmnt sfrhz s, tnjttk, rct smgttk, mg ht gyrtlm fljnlsk...rr lrdttt kt, s m ztn jtt, srv mslt. "mglnk mglnk, lprsztztl?"
S bszsfr nm rglt, s tbb ts. lsrt mgt s nkbb lgdsbb zt mndt, hgyjk fnb.
n tbbszr gndlkdtm l zn, hgy lynkr fnnhngn kn mndn hgy nj, h mst 30n fllnk, k tdj mg hgy ltntk, tn nm lsz.
d ht blfsz np, mg ngm nyrnnk k cgk.
szentpeter | 2009. január 19. | 12:01:04
Az ismerősőm egy másik verziót mesélt el... Utazott a buszon, 3 kisebbségi elvette a 40 ezer forintos mobilját, és lerugdosták a búszról..
polgartars | 2009. január 19. | 11:53:31
SZEGYEN GYALAZAT!!!
nagyon szégyenteljes dolog, hogy egy olyan magyar ember nem volt a buszon, aki közbelép! semmi értelme nincs mentegetni az utasokat, hogy éjszaka volt, meg "nehéz volt felállni"(!) hihetetlen, h ma magyarországon nincs egy olyan ember, akinek egy kis civilkurazsija lenne. az az utas, aki befogja a száját az le szarja a dolgot, tehát nem tart az ilyen undorító viselkedésen semmi kivetni valót. én pont a moszkva téren közbeléptem, amikor egy fiatal fiú megtámadta a villamosvezetöt, nem tudom, hogy ezt egy idegen külsejü embernél miért nem lehet megtenni!! undorító!!!!!!!!!!!
sali | 2009. január 19. | 11:53:08
Kellene érdeklődni a BKV-nál, hogy milyen szabályzat van érvényben ilyen esetekre, nem hiszem, hogy hagyhatja a buszsöfőr, hogy bármilyen eőrszak, bntalmazás történjen. Ha nincs szabályzat,akkor el kell érni, hogy legyen. Másrészt akár a buszvezető, akár bármely utas hívhatott volna rendőrt is mobilon a következő megállóhoz. n is az hisem, legalább 2 bátor ember esetén mgfordul a hangulat, és nyilván normális hangon kell szólni, megpróbálni lehiggasztani a fiatalokat, már csak azért is, hogy értsék nem lehet ilyet csinálni, és nem néznek félre az emberek.
authentic | 2009. január 19. | 11:52:06
Nem értek egyet a cikk íróval, ez pl Angliába nem fordulhatott volna elől ahol békésen tudnak élni együtt a világ minden részéről jött emberek. De ha még is tuti h a következő megállóba már ott várta volna a rendőrség ezeket a ganajokat, kezdve attól h bevan kamerázva az összes busz odakint, de az a minimum hogy ennek hiányában is a sofőrnek értesítenie kellett volna az "Old Bill-t" azonnal. A buszon lévő emberek pedig akarat gyengék voltak. Nem csak technikailag de mentálisan is levagyunk maradva vagy 500 évvel.
loft | 2009. január 19. | 11:41:16
A kedves kriminálpszihológus úr, csak azt mondta, amit tanult. Tananyag a konformitás elve: ha senki sem segít, az emberek inkább csöndben tűrik az eseményeket, de ha egy-két vagy inkább több ember elkezd tiltakozni, a többiek könnyebben nyílványítják ki a véleményüket. Ilyenek az ember, mint élőlény. Ezért valakit bűnösnek nevezni vagy felelősnek, nem lehet. Önök is emberek, lehet, hogy nem is hinnék, de ugyanigy cselekednének...
Ezek a tanok hosszú évszázadok tapasztalatai, persze a kivétel erősíti a szabályt. -Azon még nem gondolkodtak el, hogy aki vajon miért egy félvér segített a színesbőrű fiatalon?- És azon, hogy lehet, hogy a busz utasai között egy rasszista sem volt, és hogy a bakancsos skinheadek is csak a szerepüknek akartak megfelelni?
Akit érdekel, hogy milyen háttere van annak, hogy a szélsőjobbos érzületű és gárdista fiatalok miért hordanak egyeruhát és hogy miért fordulhat elő ilyesmi konkrét sérelem nélkül, az nézzen utána: a Stanfordi börtönkísérletnek
albaregia | 2009. január 19. | 11:32:14
...es hol volt a buszsofor? Miert 5 hettel az incidens utan lat napvilagot a dolog?
nimzo | 2009. január 19. | 11:15:39
Ezt valaki elmesélte.Lehetett neki élénk fantáziája is.Ha ez így megtörtént volna, azt nem csak most és csak így tudnánk meg. Már aznap lett volna olyan(kis támogatottságot élvező de annál sokkal hangosabb) szerveződés, amelyik azonnal telekürtöli várost.Természetesen politikai ügyet is kreáltak volna belőle, megemlítve a főbűnös nevét, aki minden bajnak okozója.(?)
ZiCCeR | 2009. január 19. | 10:44:56
Rózsadombról a jó melegből nagyon okosak tudunk lenni.
El tudjuk ítélni azokat az embereket, akik végignézték, amint a korábban vergődő "szinesbőrűt" két tettrekész ember a buszsofőr kérésére lerakta a buszról.
LEHET, hogy az itt leírt eset éppen nem ilyen volt, de nap, mint nap lenne erre lehetőség, hogy megtegyék! Sajnos a buszsofőrök valóban "inkompetensek"! Akkor sem tesznek azonban semmit (mert nem tudnak és mernek), amikor cigányok vergődnek.
Egy vicc jut erről eszembe:
-Pista bácsi, van maguknál rasszizmus?
-Nincs. De igény vóna rá!
atis20 | 2009. január 19. | 10:35:21
De Atramentis
Leírnád, hogy TE mit tettél volna, ha ott vagy?
De Atramentis | 2009. január 19. | 10:25:14
A buszvezető inkompetenciája, gyávasága, meghunyászkodása és a buszon ülők közönyös kívülállása számomra nem azt jelenti, hogy nem azonosultak az áldozattal, hanem azt, hogy részben vagy egészben azonosultak az agresszorral. Eltűrni az erőszakot, tudni, hogy az ott van, és nem tenni ellene semmit nem csak gyávaság, de egyfajta azonosulás azzal, aki az erőszakot elköveti.
De ne azt emeljük ki, ami rossz, hanem azt, ami jó: szívből jövő gratula azoknak, akik segíteni akartak és problémát megoldani; akik nem akarnak áldozatok lenni, sem áldozatokat, gyűlöletet és erőszakot látni maguk körül, tehát van erejük jobbá és mássá formálni a jövőt!
ezekiel | 2009. január 19. | 10:15:35
Egyetértek Samira.
Egy lépésre vagyunk a gázkamrázástól, ha így félrenézegetünk.
Samira | 2009. január 19. | 10:10:14
Ez egyszeruen felhaborito!!Igenis cinkosok voltak, akik végignézték, de féltek. Dontési helyzetben voltak ok is, ilyen helyzetben nem lehet csak ugy masfelé nézni. Belgiumban igen is tobb lenne a kozonség reakcioja, foleg, ha egy bezart helységrol van szo...Azt viszont nem tudom, hogy ha it eros bevandorlok tamadnak meg, akkor a valaki beavatkozna-e.
ZiCCeR | 2009. január 19. | 09:43:13
Fonarnek: Szeretek olvasni, így örülök, ha ilyenre kérsz! :)
Magam is azt írtam egyébként, hogy bűn, amit elkövettek.
A "cigányozás" oka pedig az, hogy mivel ez a népcsoport így viselkedik, így azok is "megszívhatják", akik valójában nem tartoznak hozzájuk, nem úgy viselkednek.
Tessék eltörölni a pozitív diszkriminációt, tessék megbüntetni az összes cigány bűnözőt, tessék rendre és felelősségre tanítani az összes cigány kölyköt, és majd EZUTÁN várni azt, hogy ne jelenjenek meg ilyen hírek!
fonamek | 2009. január 19. | 09:03:21
vagyis 69t69..én meg gépelni nem tudok...
fonamek | 2009. január 19. | 09:02:36
Moderálási alapelvek- moderált komment -
96t96 t ngyn mvlt! z sknhd h mr lyn ngyn vdd kt...mnt brfj, tdd? Vgy z sm mgy? ZCCR, t mg lvsgss mg gy kcst, vl gz mt cgnykrl rtl...cskhgy ckkbn sz sncs cgnykrl, gyns tt gy ngr srct rgdltk l bszrl...rlk s l lht mndn dlgkt, d nlnk gylr n szmtnk kmly bnz npcsprtnk. És zkt k kmny drk mgyr brhj dtkt s mgnznm h k lnnnk gydl mndjk 3 cgnnyl szmbn...Nm kn gsz np kmmykdn mnth mszj lnn, mrt gyrszt z nm mglds, msrszt mg h mr Chrls Brnsnnk rzk mgkt kkr lgynk mndg zk...szrntm mgy bszn mndnk flls, s gn h mgyr gyrkt vrnk ssz gns vlsznbb, hgy kzblp vlk...lynk vgyk z vn...szp npt!
katabogi | 2009. január 19. | 08:48:36
Én úgy gondolom az utasok inkább féltek ezektől a fiataloktól. Én is utaztam már úgy, hogy voltak srácok akik nem bírtak magukkal, és hiába éreztem, hogy fölháborító amit tesznek, még sem mertem a sértett utas védelmére kelni a 158 cm-el és 50 kg-al. Aki volt ilyen emberek közelében agresszív viselkedésükkor, az meggondolja, hogy közbeavatkozzon-e. Nem hiszem hogy sokan vannak, akik vállalják, hogy védelmére kelnek a sértettnek. Vagy úgy járnak, mint a cikkben lévő utas, hogy őt is megverik. Véleményem szerint is az autóbusz vezetőjének kellett volna hívni a rendőrséget, hisz ma már mindenki rendelkezik mobillal és a rendőrség azért van, hogy az ilyen erőszakos emberektől is megvédjenek bennünket, mindegy, hogy fekete vagy fehér az ember.
ZiCCeR | 2009. január 19. | 08:32:26
Ha már a buszsofőr "büntetőjogi feleősségét" akarjuk feszegetni (ami hatalmas baromság), akkor azt is megvizsgálhatnánk, hogy MIÉRT akarta ezt a cigányt a két magyar lerakni a buszról!
NEM helyeslem a cselekedetet, és itt valóban lehet "büntetőjogi feleősségről" beszélni, hiszen amit tettek törvénybe ütközik!
Azt azért szeretném még tudatni a "T. Nyitottakkal", hogy Szabolcsban élek, és (ameddig iskolába még régen) busszal jártam, rengeteg cigányt láttam. Azok nem csak "ülnek hátul", hanem csoportba verődve (akár "félvér" társaikkal) ordibálnak, kiabálnak, a busz ülését teszik tönkre, kötekednek a többi utazóval, lopnak, koszolnak és mellesleg büdösek. Mindezt jegy nélkül és (ma már) az én adómból fiezett ebédből. Néhány ilyen tapasztalat után NE csodálkozzon senki, ha lerak néhány cigányt és "félvért" pár felháborodott utas, mégha a hírekbe az előzmény (bűz, lopás, vergődés, kiabálás, fenyegetőzés esetleg erőszak) nem is kerül be!
Pasinszki | 2009. január 19. | 08:27:46
És biztosan nem olvasta 69t69 hozzászólását, vagy ehhez hasonlókat.
Pasinszki | 2009. január 19. | 08:23:25
Bilkei Pál nyilván most jött a falvédőről. Biztosan még sose hallott arról, hogy rendőreink háromszor akkora valószínűséggel igazoltatnak cigányt, mint fehér magyart, noha a további intézkedés már nem bizonyul gyakrabban szükségesnek. Biztosan nem hallott még a rohamkéményseprőkről, akiket állítólag még hívogatnak is egyes helyekre masírozgatni, olyanok, akik az egyik népcsoportunkat született köztörvényes bűnözőknek tartják. Biztosan nem hallott még róla, hogy ebben az országban volt a közelmúltban két olyan kisebbség, amelyet testületileg kifosztottunk, aztán az egyiket szó szerint irtottuk is, a másikat csak simán elkergettük.
Nem a megszálló hatalmak, hanem – némi politikai biztatásra – testületileg a magyar lakosság. Valószínűleg eme naivitása miatt gondolta úgy, hogy a busz közönsége nem volt rasszista. Csak egy kérdésem volna: Mi a bánattól kriminálpszichológus egy ilyen naív ember?
gondolkodo | 2009. január 19. | 08:22:11
Remélem, ez a kriminálpszichológus úr egyéni véleménye és nem tanítja sehol!
A sofőr felelősségét abban látom, hogy se szó, se beszéd a legközelebbi rendőrörs előtt megállva, csak a rendőröknek lett volna szabad kinyitnia az ajtót! Ha félős, legközelebb készítsen maga mellé szerelővasat!
Borszívóügynök | 2009. január 19. | 08:20:39
Mára már eljutottunk az európai civilizációnak azokra az oly magas, ködbevesző csúcsaira, hogy a hasonló eseteket már a rendőr és a rendőrség is el - "mismásolja"!
Már nem vagyunk messze attól a még magyarosabb,szuper csúcstól, amikor a rendőrség majd aktívan be is száll "segíteni" ezeknek a "hazaffyaknak!
"Aki a történelméből nem tanul: arra ítéltatik, hogy újra és újra átélje azt." Ki is mondta?
Frigyes | 2009. január 19. | 07:51:04
A tisztelt kriminálpszichológus úr egyszer próbáljon meg színesbőrű, vagy cigány lenni! Akkor talán nem mentegetné ezeket a fajgyűlölő náci állatokat - és felismerné azt, hogy ki a rasszista és ki nem! És azért én feszegetném a buszvezető büntetőjogi feleősségét is - neki be kellett volna szólni a díszpécserközpontba és segítséget kérnie. Mert ami a buszon történt, az minimum garázdaság, de akár súlyos testi sértés is - súlyosbítva az etnikai indíttatású aljas indok minősített esetével. A tétlen utasok pedig szerintem pszichikai bűnsegédek voltak a cikk alapján elmondottakból - akárcsak a buszvezető.
Amúgy ne lepődjünk meg, ha szaporodni fognak ezek a támadások: EZT a "szebb jövőt" kínálja nekünk a Jobbik és a Magyar Gárda! Apropó: ugye véletlenül nem/sem gárdisták voltak verekedő kopaszok, akik bakancsban voltak?!
Kedves Dodona: egy FIDESZ+Jobbik koalíció esetén nem a busz fog vinni sokakat a szebb jövő felé, hanem az a bizonyos "nemzeti fekete autó" az "árpádsáv halálosztagai" kíséretében...
Dodona | 2009. január 19. | 07:14:37
Ezt szépen körbeborotválta, kriminálpszihológus úr.
Szebb új jövő felé visz a busz mindenkit. A hallgató többséget is.
|