belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. február
10. péntek

Nekünk kell befogadni őket!

Több ezren búcsúztak a tatárszentgyörgyi gyilkosság áldozataitól

Eltemették Tatárszentgyörgyön a február 23-án, hétfő hajnalban meggyilkolt huszonhét éves Csorba Róbertet és ötéves kisfiát. A gyászszertartáson három-négyezren vettek részt, a hozzátartozókon és a helybélieken kívül politikusok, közéleti személyiségek, romavezetők, színészek, televíziósok, részvétüket nyilvánító magánemberek.

Doros Judit, Tatárszentgyörgy| NOL| 2009. március 4. |183 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Angi | 2009. március 17. | 12:13:59

Ja és ezzel nem azt akartam mondani,hogy csak bennetek van a hiba. sőőt sajnos mindnekiben! Romákban, nem romákban egyformán. :-(
Minden népcsoportban vannak jó és rossz emberek. Minden népcsoportban. nem csak a cigányok között. Nem csak.
Szia

Angi | 2009. március 17. | 12:08:11

Tesóm mult hét szombaton nem rakta fel a vonatra a barátnőjét, mert már fenn voltak a vonaton az említett egyének, és kinézték, így taxival kellett mennie. Úgyhogy hagyjuk ezt, nem érdekel. Ja, a lány családja valóban úgy fog tenni a fehérnéppel, mint ahhogy a lányával tettek. Nagy valószínűséggel nem fognak kivételt tenni ártatlan és ártó között.Az ő lányát sem különböztették meg, holott csak kapaszkodott a buszocskán.....
Sajnos. Sajnos elöbb vagy utóbb elindul egy lavina, ami nagyon nehezen áll meg. Vagy talán sosem áll meg. Sajnos egy országon belül nem összefogás van, hanem széthúzás. Sok ember nem látja be, hogy nem az ő "faja" a tökéletes ember. Sjnos ez van.
Na mostmár megyek, írtam még pár okosságot az előző kommenteimbe(amik nem láthatóak), de már nincs türelmem.Annyit írtam így is. Azért vissza fogok ide nézni, kiváncsi vagyok mit írsz minderre....
Ja, írd be a google-ba, hogy fajgyűlölet.Az vagy te.
Szerintem tartsuk tszteletben egymás véleményét, tudom amit tudok, te tudod, amit tudsz. NEm tudsz meggyőzni, ahhogy én sem téged. Bár én nem is akartalak, csak tudomásodra akartam hozni, hogy kicsit nézz ki a világba.
Na szia
És sok sikert...

Angi | 2009. március 17. | 12:00:07

(folyt.)
Az én körülöttem lévő emberek szinte összessége magyar-magyar. Semmi bajom velük, nekik sem velem... Viszont a szomszédaink akik szintén fehérnépek, olyan mocskosak, büdösek, szétdobálják a szemetet, a szaros pelenkát, mi (romák) szólunk nekik, hogy na azért ezt nem kellene!!!
Nem tudom hány éves vagy, de biztos nem vagy elég idős ahhoz, hogy gyakorlati pl.-at is fel tudj állítani.Neked csak a google-ban leírtak vannak.oké.igazak, de az életben éppen annyi negatívum van a fehérnép ellen is, csak te nem tudod. Nem tudod, mert lehet, hogy nem ismersz egy romát sem, és nem tudod, hogy olyanok, hogy ha bajban vagy, jobban melletted állnak, mint a rokonaid.Kicsit nyisd ki a szemed. Biztos volt elötted 1-2 negatívum, ami miatt ez kialakult benned...
Buszos sztorival kapcsolatban nem tudom neked bebizonyítani(hogy is tudnám), de nem is akarom. Majd ha ne adj Isten te is úgy jársz, akkor megtudod. Igen, egyébként le kellett szálnia a buszról a lánynak, mert meg akarták verni a gárdistá.(folyt.)

Angi | 2009. március 17. | 11:41:50

mindegy, megírom negyedszerre is: Tehát jogi tudományom a gárda szándékaival ott függ össze, hogy ma Magyarországon nem lehet törvényesen megalapítani egy olyan csapatot, ami fajgyűlöletet szít, vagy arra buzdítja a népet. Ezek jól kijátszották, hogy papíron teljesen más oglalkoztatási kört jelöltek meg, így nyugodtan járhatják az országot feltüzelve az embereket, keresve a fajgyűlölőket, mindezt törvényesen! A te gondololataodat nem tudom, nem vagyok gondolatolvasó, de én is belátom, hogy kár folytatni ezt a "beszélgetést", mert te csak egyet fújsz. A cigányok, a cigányok a cigányok bűnözők, még azt sem vagy képes belátni, hogy köztetek is vannak éppúgy (SŐŐT)mocsok, hazug, szemét emberek.Nem látsz ki a világba. Te a google-n keresztül nézed a világot. Oké, igaz ami ott van, de a gyakorlati dolgokat is meg kéne nézni...(folyt.)

Angi | 2009. március 17. | 10:32:36

már háromszor küldtem el a kommentet, de nem megy el!!!!

dexter | 2009. március 10. | 23:44:25

A cigánylányos sztori kapcsán:

http://ciganyokrol.blog.hu/2009/03/02/az_ivani_vonulok



dexter | 2009. március 10. | 22:35:47

"De ne is arról beszéljünk, hogy kit és miért "mosdat" ki a média."

Tévedés!
Pontosan erről kell beszélni, mert ez hergeli leginkább a többségi társadalmat és fokozza annak cigányellenes hangulatát!

"kínai bűnözés".

Na, nézzük csak mennyire szemérmeskedik a mainstream média "kínai bűnözés" ügyben,

google:
kínai elkövető

google:
cigány/roma elkövető

Amint az látható, a mass media csont meg skrupulus nélkül leírja a kínai elkövető származását.
Mondjuk a rendőrség munkájához ez különben is elengedhetetlen. Nemúgy a cigány elkövető esetében!
Emléxünk még Gusztos Péter mit hánytorgatott fel a miskolci rendőrfőkapitánynak? Az meg külön vicc, hogy pár hete az EU szólt be amiért nincs hivatalosan nyilvántartva az elkövetők etnikuma. Gusztos visszarasszistázhatná az EU-t.

"Valamiért a média is ezt fujja fel a legjobban."

Most hogy a tabu ledőlt, talán igen. A fősodratú ennek ellenére még mindig próbálkozik a maszatolással, lásd korábbi hozzászólásomban citált esetet, vagy az egyoldalú tájékoztatást mint ez a nol cikk is.

"Mivel nagyjából tisztában vagyok a jogi dolgokkal is, így tudom, hogy ez a "csapat" a cigányok írtására alakult."

Hogy is jön össze a jogi tudományod a gárda szánkékaival?

Ha már jobban tudod mi a gárda meg a gárdisták szándéka, akkor szerintem fölösleges is veled bármiről a továbbiakban kommunikálnom hiszen ezzel az erővel nyilván az én gondolataimat is jobban ismered nálam, az ujjaimat ezért kár zsibbasztanom.

"...de tudom, hogy ők toborozzák az ország több területén a népet, hogy egyre többen legyenek..."

Bingó! Mit gondolsz mitől népszerűek?

Egyébként az ügyben a cigányságak, vagy a cigány vezetőknek is jócskán megvan a sara. Eddig egyedül Lakatos Attila volt az egyetlen, aki közülük képes volt saját etnikumával kapcsolatban önkritikát gyakorolni.

Hol voltak a cigányok/jogvédők miután "ártatlan Józsikáról" kiderült miképpen vezette meg az egész bagázst? Hol vannak azok a cigány vezetők akik meakulpáznak miután a nagy rasszistázásra kiderül az elkövető roma származása pl. a pécsi molotovos eseten? Hol?

Ezt légyszives megválaszolni!

A fiatal cigánylányos semmilyen konkrétummal alá nem támasztott sztoridat mondjuk tegyük fel hogy igaz: Történt bántalmazás? Le kellett szállnia a buszról? Ó szegénykém! Hogy el ne sírjam magamat! Üsd már be a "jútubba", hogy "cigányok" és nézelődj egy kicsit légyszives! Ezek dokumentált esetek tömkelege, melyek ennél sokkal súlyosabbak!

A lány családja onnantól fogva üldözni fogja a gárdistákat?! Konkrétabban kifejtették milyen mértékben kívánnak a törvényekre fittyethányva önbíráskodni?! Csak pofon jár vagy Szögi Lajos-féle lincselés? És elég gárdistának látszani vagy igazolvánnyal kell igazolnom hogy jogosult vagyok a vendettás pofonra/késelésre/lincselésre?

Angi | 2009. március 10. | 10:50:42

dexter: értem miről beszélsz. De ne is arról beszéljünk, hogy kit és miért "mosdat" ki a média. Arról, hogy ez tény. Tény az, hogy köztetek is (akik egyben köztünk is vannak) is van elég olyan ember, akit előző kommentemben részleteztem, tehát nem csak arról kéne beszélni, hogy cigánybűnözés. Ugyanúgy van magyarbűnözés, kínai bűnözés, arab bűnözés, és had ne soroljam tovább. Valamiért a média is ezt fujja fel a legjobban.
Magyar gárdával kapcsolatban viszont. Mivel nagyjából tisztában vagyok a jogi dolgokkal is, így tudom, hogy ez a "csapat" a cigányok írtására alakult. Nyílván nem így jegyeztették be magukat, hanem valamilyen más tevékenységgel, de tudom, hogy ők toborozzák az ország több területén a népet, hogy egyre többen legyenek. Ez csak egy dologra lesz jó, hogy hatalmas háború lesz. Sajnos ennek előjelei is vannak, csak egyet említve: szomszéd meséli (aki nem roma és nagyon jóban vagyunk), hogy nagyon vigyázzunk, mert tapasztalta, hogy buszon ment egy FIATAL CIGÁNY LÁNY HAZA A SULIBÓL VAGY ÉPP MUNKÁBÓL, és a gárdisták belekötöttek, és hangoztatták, hogy ők elkezdik írtania romákat. A lány odarohant a buszvezetőhöz, aki közölte vele, hogy akkor szálljon le, mert mást nem tud csinálni.
Na akkor ezek után nem kell csodálkozni, ha annak a lánynak a családja onnantól fogva üldözni fogja a gárdistákat és hasonló gondolkodású egyéneket. Erre is azt mondom, hogy sajnos, mert nem elég hogy gazdasági válság van, amit egyébként háború "szokott" megoldani...még ez is. Számomra érthetetlen, hogy ez kinek és mire jó. Emberek vagyunk, és kölcsönösen kéne megpróbálnunk egymás mellett élni.

dexter | 2009. március 10. | 01:20:22

Angi:

Alapvetően az a baj, hogy az úgynevezett ballib értelmiség vagy oldal vagy nevezzem akárminek, egyszerűen képtelen - vagy nem akarja - megérteni a cigányügyben kritikai hangot megütni bátorkodók modanivalóját.

Ez a baj.

Ha a bűncselekményeket bűncselekményként kezelnék és nem "megélhetési probléma" meg "kuttúrális másság" meg "azé bűnüzik mer üldözik", "nem kap munkát" (nekem talán házhoz jön!?) és a permanens elhallgatás, maszatolás és hazudozás lenne a válasz, akkor senkit nem zavarna a "cigánykérdés".

Ez itt viszonylag röviden össze is van foglalva:
http://www.budapestanalyses.hu/docs/Hu/Elemzések_Archívum/analysys_216_hu.html

Példaként, - hogy ne is menjünk messzire - mindjárt itt ez a cikk:

http://nol.hu/archivum/archiv-499730

Imígyen szól a bevezető szöveg:

"Romák házaira lövöldöztek ismeretlenek. ... Látszólag céltalanul ... ahonnan a közelmúltban a Magyar Gárda segített kiköltöztetni egy magyar családot."

Miféle költöztetés? Mi volt ez a korábbi ügy?

Próbáljuk megkeresni!

google:
magyar gárda galgagyörk site:nol.hu

Nahát, semmi!

Szélsőségesezés meg fasisztaveszély úgy larpurlar az van.

Egy kicsit csaljunk:

google:
magyar gárda galgagyörk pölöskei site:nol.hu

google:
"Nem található..."

Na akkor próbálkozzunk egy kicsit bővebb körben:

magyar gárda galgagyörk pölöskei

Na erre már csak-csak.

A történet egy korrekt összefoglalója:
http://antagon.blog.hu/2008/06/23/mi_folyik_galgagyorkon

Légyszives ezeket elolvasni, mert ide ugyanazt írnám le!

Remélem most már érted mondatod: "Viszont ha nekiállnék, hogy összegyüjtsek néhányat azon bűncselekmények közül, amiket nem romák tettek, éppen ennyit találnék." értelmezhetetlenségét?

Egyenlőségjelet akarsz tenni a cigányság és a "gádzsók" között, amikor nem lehet!

Ha én követek el bűncselekményt akkor nincs közéleti tótumfaktum aki "megélhetési probléma" meg "kuttúrális másság" meg "azé bűnüzik mer üldözik", "nem kap munkát", stb. és a fent említett disznóságok tömkelegét követné el kimosdatásom érdekében. Ez a nagy különbség.

Angi | 2009. március 9. | 14:42:18

Sajnálatos módon ezen felsorolások igazak. Nyílván nem a kisujjadból "szedted", remélhetőleg.
Viszont ha nekiállnék, hogy összegyüjtsek néhányat azon bűncselekmények közül, amiket nem romák tettek, éppen ennyit találnék. Mindegy, mondom..semmi értelme a pocskondiázásnak, mert valóban úgy van, ahhogy az elötteszóló említette. Aki normálisan akar élni, az szinte ki sem tűnik a "tömegből" Illetve kitűnik, de normális emberként néznek rá. Viszont azt lássátok be, hogy vannak kivételek, és valakinek csak azért szól be sokatok, mert roma. Pedig dolgozik, normális ember módjára éli az életét. Mindegy. Lenne inkább összetartás... már nem itt tartana ez az ország. De az sosem lesz egyik félről sem sajnos.....

alfoldi | 2009. március 8. | 20:32:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

dexter | 2009. március 6. | 14:09:37

http://www.fusz.hu/index.php?op=full&q=7325

dexter | 2009. március 6. | 13:01:01

Tetszik ez a lista a romák elleni támadásokról az elmúlt 15 hónapban.

Ebben benne van pl. a szigetvári két bántalmazott roma nő esete, akik álltólag rasszista indokból kaptak pofont, az elkövetőket emiatt pedig azonnal 3 hónapra előzetesbe vágták, hosszabb időre mint a Trefort Gimnáziumban osztálytársát meggyilkoló Farkas Rajmundot.


Tehát nézzük a mérleg mások oldalát

Itt az elmúlt másfél év kizárólag halállal vagy súlyos sérüléssel végződő romák által elkövetett bőncselekmények lajstroma:

(Ha már a népszabinak erre nem volt energiája)

2007.március
: egy 26 éves cigány fiatalember Polgáron alaposan leitta magát
a szociális segély fölvételét követően, majd ordítozva hazafelé indult.
Egy útkereszteződésnél ráordított egy idős kerékpárosra, ám az nem állt
meg. A cigány fiatalember utánaszaladt, lerántotta a bicikliről, és
többször fejbe rúgta. Az idős férfi belehalt sérüléseibe.

2007. húsvét hétfő
: Bakson egy 19 éves cigány fiatalember agyonverte és kirabolta a 99 éves Lajos Piroskát.

2007. június 23
.: egy 23 éves dunakeszi illetőségű cigány nő cigarettát kért
egy idős asszonytól Újpesten, s mert nem kapott, dühében agyonszúrta a
hölgyet.

2007. június 24
.: Ózdon egy 49 éves cigány férfi agyonvert és kirabolt egy 90 éves bácsit.

2007. szeptember 27
.: a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Piricsén három cigány
fiatal agyonverte és kirabolta a település egyik kocsmárosát.

2007. november 8
.: Gyálon két cigány fiatal összerugdosott és kirabolt egy
103 éves nőt, aki csodával határos módon túlélte a brutális támadást.

2007. november 11
.: nem volt ilyen szerencséje annak a 93 éves asszonynak,
akit Szalonnán vert agyon és rabolt ki egy cigány fiú.

2007. november 18
.: Gadnán egy 88 éves nénit erőszakolt meg és rabolt ki egy
21 éves cigány fiatal. A gyilkos ezen felül összeszurkálta áldozatát,
kinyomta a szemét, baltával széthasította a fejét és levágta a lábát.

Megélhetési bűnözés?

2007. december 8
.: a mátészalkai Luca
Bisztró tulajdonosa zárórakor már nem akart kiszolgálni egy részeg
cigány férfit, aki ezért telefonon odahívta barátait. A baseballütőkkel
érkező banda leütötte a kocsmárost, vasvillát döftek bele, majd
szétverték az ivót és a tulajdonos autóját is.

2008. február 6.:
Tarnabodon három cigány fiatal - hosszabb ideje tartó fenyegetőzés és
többszöri fosztogatás után - agyonverte és kirabolta a 67 éves Balogh Lászlót.

2008. február 22
.: Jászberényben egy 85 éves asszonyt vert agyon és rabolt ki egy 32 éves cigány férfi.

2008. február 22
.: Mátraszőlősön egy ágyhoz kötött bácsit rabolt ki egy
cigány fiatal, aki rágyújtotta az ágyneműt a magatehetetlen idős
emberre.

2008. február 23
.: Tarnaörsön egy 80 éves asszonyt erőszakolt meg és rabolt ki egy 20 éves cigány fiatal.

2008. február 23
.: Nyírvasváriban két cigány tört be egy idős asszony házába, fojtogatták, megkötözték, majd kirabolták.

2008. március 10
.: Gyöngyösön egy cigány család brutálisan összevert egy
doktornőt a városi kórházban, mert nem akarta befektetni a család egyik
nőtagját az intézménybe, hanem járóbetegszakrendelésre küldte.

2008. március 14
.: 3. 200 forintért kellett meghalnia annak a 74 éves ceglédi
néninek, akit saját tanyáján ölt meg és rabolt ki két cigány férfi.

2008. március 19
.: Tornyospálcán két cigány fiatal betört egy 54 éves asszonyhoz, megverték és megerőszakolták.

2008. március 22
.: Hajóson egy 37 éves cigány férfi betört egy 59 éves asszony házába, megverte, majd elrabolta arany ékszereit.

2008 . április 11
.: Jászladányban egy 47 éves önkormányzati dolgozót szúrt
nyakon egy törött pohárral egy cigány férfi, mivel úgy vélte, a
helyhatóság nem foglalkozik kellő odafigyeléssel személyével.

2008. április 16
.: Somogyzsitfán egy 77 éves asszonyt gyilkoltak meg és raboltak ki cigány fiatalok.

2008. április 19
.: Vásárosnaményban két cigány fiatal agyonvert és kirabolt egy 69 éves férfit.

2008, április 19
.: Kiskunhalason egy 34 éves cigány férfi betört egy 52 éves asszonyhoz, brutálisan megverte és kirabolta.

2008. április 22
.: a Somogy megyei Öreglak-Barátihegyen két cigány férfi
vasvillával támadt egy juhászra, mert annak birkái az út mentén
legelésztek, és ez zavarta a támadókat.

2008. május 2
.: Hajdúhadházon a bocskaikerti vasútállomás közelében öt cigány fiatal rabolt ki egy idős hölgyet.

2008. május 4.:
ugyanez a banda brutálisan megvert és kirabolt egy 67 éves
asszonyt, majd a bűncselekmény után alig egy órával egy kerékpárost
hagytak helyben és fosztottak ki.

2008. május 6.:
Dormándon egy cigány nő fojtogatta gyermekei tanárnőjét, mert az rászólt a tanulókra.

2008. november 23
.: Kiskunlacházán egy 14 éves kislányt este hazafele menet
megtámadott 6 cigány, megerőszakolták, majd megyilkolták, és a meztelen
holttestét az út mellé hajították.

Eddig volt türelmem összegyűjteni.

Angi | 2009. március 6. | 09:53:36

Ja, és még annyit, hogy pl. Szlovákiában,meg egyéb országokba ha kimegyünk (lásd:focimeccs stb), megvernek minket, mert magyarok vagyunk. Voltam Spanyolországban. Leköpködték az autómat, mert magyar rendszám volt rajta.
Tehát ha valaki járt már ilyen cipőben, hogy utáláták máshol mert magyar, az tudja, hogy milyen. Ez pedig a mi hazánk is. Minden országban vannak romák. Meg kéne próbálnunk együtt élni. Nem pedig széthúzni az országot. Ez semmi jóhoz nem vezet. És ennek kölcsönösnek kell lennie, nem csak egyoldalúan beszélek...

Angi | 2009. március 6. | 09:48:53

Moderálási alapelvek- moderált komment -

rrg: z tl hzzszlsd mr lfpgdhtbb, mnt z z lttk, d rmknk s vn gy lyn "rtg", kk gns st skszr skkl szrglmsbbk, mnt ms plgrtrsk. Mndgy, nm krk vtzn, nylvn mndnknk mgvn sjt vlmny, mndnknk vnnk rssz s j tpsztlt. gzbl tt szrntm z lnyg, hgy skn sjns mr lv gy nznk cgny mbrr, hgy " n bds cgny!" Sjns zt skn szrvszk, s mrs mr k sm gy llnk dlgkhz, s k sm nrmls mbr mdjr rglnk. Csk gytlngyt mltnk ddg ltm tpsztltbl, mrt sk vlt lyn trtnssl kpcsltbn, s nm krk ldlkt rn. Szvl mnt ljjbb rtm, ttkrn vgyk gy cgnl. Nrmls csk nm cgny mbrk mnktrsm, z gyflk krbn s ngyn rtk rm. Vlt rr prcdns, hgy gy " mgyr" rm s gy nztt, mnt hhgy zt fnntbb mltttm, s bllm s kjtt z, hgy n mt kpzl mgrl, hgy ngm lnz, mkr nm klnb mnt m, s kkr kjt bllm "vr". Mrmnt hgy mgmtttm, mlyn, mkr gy cgny dhs, csk mrt mgy z tcn, s lyn vssztttszn vslkdnk. Vsznt sk lyn s vlt, hgy lttk rjtm, hgy "vn bnm gy vn", d mgsmrtk, s m npg mndjk, hgy nm s gndltk vln, hgy tdnk m nrmlsk lnn. :-)
Mndgy. Én nm vgyk ltlttl snk rnt, mrt tdm mlyn rzs, h vlkt mgtlnk z mbrk cspn z tnk hvtrtzs mtt. Szrntm (br zt flslgs lrnm!), prbljn mg mndnk gy rnzn z lyn mbrkr mnt n, mnt mskr. Nm vgynk sm tbbk, sm kvsbbk!!! Tln h gy lnn, nm tt trtn z z rszg. mbrk vnnk. Nm cgnyk s mgyrk. :-)

irriga | 2009. március 5. | 13:32:38

Rasszista kijelentések:

Precíz németek.
Takarékos cigányok.
Hűvös angolok.
Dolgos romák.


ztboy | 2009. március 5. | 12:14:51

T. Noemi | 2009. március 4. | 16:47:33

Ezt az újabb baromságot honnan vetted???
Szerintem tedd azt, amit az összes gyógyszerreklám végén elhangzik....

T. Noemi | 2009. március 4. | 16:49:37

És ez honnan jött elő neked????
Kár volt bezárni az OPNI-t.....

ztboy | 2009. március 5. | 12:08:32

Zarándok | 2009. március 4. | 17:03:14

A MAGYAR nép zivataros századaiból

irriga | 2009. március 5. | 11:35:39

Angi | 2009. március 5. | 09:47:53

Az általánosításoknak van gyakorlati alapja.
Mondjuk: német precizítás, skót takarékosság.

Vajon a cigányságnak miért nem a szorgalmas a jelzője?

irriga | 2009. március 5. | 11:29:28

T. Noemi | 2009. március 4. | 21:16:31

Jóanyám nem szólt a delikvensnek, csak a nővéreknek.
Akik felhívták a figyelmet, hogy minden értéktárgyát tartsa magánál.

Persze a betegtárs nagyon empatikus volt, távozás előtt emelte el a pénzt (otthol majd hamarosan kipótolja a hiányt az áldozat).

Angi | 2009. március 5. | 09:47:53

irriga: nyílván én is sajnos sok ilyen esetet hallottam, de a véleményem még mindíg az, hogy nem szabadNA általánosítani, mert nekem és a tesóimnak a suliban, rendszeresen elloptak dolgainkat, és később kiderült, nem cigány volt. NA? akkor most mondjam azt, hogy "tolvajok"? Ő tolvaj volt, de sokan mások nem azok. Most, hogy dolgozom, és én vagyok a cégnél egyedül roma. HA bármi eltűnne, elvileg engem "kéne felelősségre vonni". Végül kiderül, hogy ki az igazi tettes. MEglopni azt a céget, ahol dolgozol? mindegy...ez mindenhol megtörténik sajnos, mégis mindíg a cigányok tolvajlásairól van szó. SOkat mesélhetnék még ilyen típusu "fehérnépről", mégsem általánosítok...

dexter | 2009. március 4. | 22:59:57

benburns, Zarándok:

Akkor a Roma Polgárjogi Alapítvány még nincs is benne a parlamenti adatlapjában:

Wallenberg Egyesület - tag, SZETA, Keresztény-Zsidó Társaság, Oltalom Karitatív Egyesület - elnök, Fővárosi Közbiztonságért Közalapítvány - kuratóriumi tag, Soros Alapítvány - kuratóriumi tag, Másik Kéz Alapítvány - kuratóriumi tag. (ez még kilencvenvalahanyas adat)

A katolikus pappal együtt már két pap is volt. Ejha! Szögi Lajos vagy Horák Nóra temetésén ott volt? Vagy válság (RPA Válságkezelő Csoport ugye) csak kizárólag akkor van, amikor cigány származású az áldozat?

Minden bűncselekmény - melynek roma az áldozata - utáni temetésre el fog menni Horváth Aladár, Hell István, Iványi Gábor, Ladányi János, Tóth Balázs és még majd Mohácsi Viktória is hazarepül Brüsszelből? Vagy csak én látom politikai pecsenyesütögető dögkeselyűk mocskos bandájának ezt az illusztris társaságot?

Járóka Lívia miért bír a seggén megmaradni ilyen esetekben? Lehet, talán nem kenyere az olcsó, hatásvadász népszerűséghajhászás?

Minorkavidor | 2009. március 4. | 21:23:04

Ki az a Farkas Jancsi?
1964 Tokió: olimpiai bajnokcsapat tagja, 1966:VB 6. csapat tagja, a "brazilverő", a harmadik gól szerzője. A világbajnok brazilok ezért nem jutottak a negyeddöntőbe. Sem azelőtt, sem azóta nem volt arra példa, hogy az aktuális világbajnok ne élje túl a csportkört. 33 válogatott mérközésen 19 gólt szerzett.

T. Noemi | 2009. március 4. | 21:16:31

@irriga:
es a joanya vajon hogy viszonyult a ciganyasszonyhoz a lopas elött?? Es utana?? Ha nincs külömbseg, miert ne lopnak meg a nenit???

benburns | 2009. március 4. | 20:30:50

dexter | 2009. március 4. | 18:21:52

Szerinted a katolikus pap minek volt ott?
Iványi:
"Roma Polgárjogi Alapítvány (RPA) Roma Civil Rights' Foundation,
Válságkezelő Csoport:
Horváth Aladár, Hell István, Iványi Gábor, Ladányi János, Tóth Balázs”
Ezért volt ö ott...

Zarándok | 2009. március 4. | 18:48:32

dexter | 2009. március 4. | 18:21:52
Most akkor Iványi is áruló? Megkövezni?Nem értem.
Mi is az ő bűne?Talán hogy keresztény,vagy hogy....?

Ján 8,7. De mikor szorgalmazva kérdezék őt, felegyenesedve monda nékik: A ki közületek nem bűnös, az vesse rá először a követ.

irriga | 2009. március 4. | 18:38:14

Angi | 2009. március 4. | 16:08:04

Sajna a cigányság helyzetének megítélése nem életszerű.
Valami elefántcsonttoronyból szeretnék egyesek megoldani a kérédst.
És persze más a mindennapi élet.
Jóanyám most volt kórházban és egy cigánynővel volt együtt.
Szerinted mi történt a pénzével?
Eltünt.
Egyedi az eset vagy megfelel az általánosításnak?

dexter | 2009. március 4. | 18:21:52

"...Szégyenkezve állunk itt, kérve a gyászoló család bocsánatát, amiért ötszáz éve..."

http://arokaso.blog.hu/tags/iványi_gábor
http://www.valasztas.hu/ve/j51/j51-iwgenYfyIGXSoiw2gjnaZXSfH6.htm

Nem tudtam, hogy Iványi Gábor éppen a Tatárszentgyörgyi körzet metosdista lelkésze és az áldozatok -mit ad Isten- pont szintén metodista hívők voltak!



T. Noemi | 2009. március 4. | 17:27:57

Ezt most nem a politikai osztalyra ertem, hanem a kommenteket iro "egyszerü" emberekröl.

T. Noemi | 2009. március 4. | 17:26:19

A himnusz. En minden esetre megirtam a velemenyemet, egyelöre. Gondolom mar mas cikk alatt folytatodik a ciganyozas, zsidozas es egyebek. En nem tudom hogy hihetnek a "nemzet" kategoriaban, amikor sajat honfitarsaik (akik a gyülölet ellen probalnak ervelni) teljesen idegenek nekik.

Zarándok | 2009. március 4. | 17:03:14

ztboy

Vár állott, most kőhalom,
Kedv s öröm röpkedtek,
Halálhörgés, siralom
Zajlik már helyettek.
S ah, szabadság nem virul
A holtnak véréből,
Kínzó rabság könnye hull
Árvánk hő szeméből!

Honnan is ismerősek e sorok?

T. Noemi | 2009. március 4. | 16:51:10

Elnezest a szemelyeskedesert... a többit viszont nem vonom vissza.

T. Noemi | 2009. március 4. | 16:49:37

ztboy Es mit jelent egy rasszista tüntetes? En is mindjart kimegyek tüntetni ellened! Egyebkent lehet hogy pont a kollektiv hibaztatas zavarja öket, ami megint egy nacionalista atok.

T. Noemi | 2009. március 4. | 16:47:33

ztboy, MICSODA??????? Talan fejbe akarsdz löni, vagy mi ez a megfelemlites??????????

T. Noemi | 2009. március 4. | 16:45:03

Sikerült felreertsetek.
Egyreszt ezek a kategoriak nem az enyemek. Pont azt akartam kihangsulyozni, hogy bizonyos abrak ismetlödnek, nemzetisegtöl stb. függetlenül (rasszista többseg diszkriminal egy csoportot, altalanos bizalmatlansagot okozva).

Egy fel evet eltem Olaszorszagban, es mast sem hallottam, mint “ i romeni” ide meg oda (most tulzok, de azt akarom mondani, hogy “a romanokrol” volt szo. DE NEM EZ A LENYEG!) Itt nem is arrol van szo, hogy ki mit követ el, hanem eppen eleg az, hogy a “többseg” mit hisz!!!!!
Ha a romanokat szidjak, öket gyülölik, akkor ez mar egy teny, aminek megint sajat kihatasai vannak.
A következtetes az: nem kell semmilyen csoportot elitelni, es kesz.
Ez a gusztustalan nacionalizmus Keleteuropa egyik nagy problemaja. Ezt külföldön is igy latjak. Tovabbi jo ocsmanykodast reszemröl is. Bar a parbeszed szerintem az egyetlen megoldas az összes problamara.

ztboy | 2009. március 4. | 16:34:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ztboy | 2009. március 4. | 16:31:19

T. Noemi | 2009. március 4. | 14:09:31

Talán abba kellene hagynod a PROVOKÁLÁST!!!!!!

ztboy | 2009. március 4. | 16:29:16

Frigyes | 2009. március 4. | 14:36:30

A mohácsi magyarokellenuszító viktóriának is te írod a HAZUG szövegeit???

ztboy | 2009. március 4. | 16:25:25

2xshalom | 2009. március 4. | 16:01:33

Ráadásul Romániában már tüntettek a román-cigányok Rómában viselt dolgai ellen....

Angi | 2009. március 4. | 16:09:53

előző hozzászolásomban elfelejtettem kitörölni az " jelet, de így is értehtő remélhetőleg...

Angi | 2009. március 4. | 16:08:04

Sajnálattal olvasom a kommenteket, mert a legtöbben nem tudtok mást, csak gyűlölködni. Mi az , hogy "nem nekünk kell beilleszkednünk, hanem nektek kell befogadnotok..." Miért ? Kik vagytok ti ? Hihetetlen, hogy még ilyenkor sem tudtok emberek módjára viselkedni. Tény, hogy vannak sajnos olyan romák, akik tolvajok, mocskosak, de köztetek is akad egy jó pár. A legtöbb cigány ember ugyanúgy éli az életét, mint ahhogyan ti is. Dolgozik, és megkeresi magának azt ami kell. Ez a család is pont így tett, akiről szó van. Dolgoztak, gyönyörű házuk volt, nem mentek naponta segélyért, sőt egyszer sem. Mégis...
Elképesztő, hogy többre tartsátok magatokat, mint ők. Mi. Nekem rengeteg "fehér ember " barátom van, jó barátaim. Jelenleg is titkárnő vagyok egy cégnél, és elfogadnak. A munkám miatt, meg tudják, hogy nem iagzságos általánosítani. Rengeteg olyan ember van körülöttem, akik imádják, hogy romák vagyunk. De ha valaki eleve "leírja" az embert, az ne várjon kölcsönös szimpátiát. Sokan ezen az oldalon szégyelhetnék magukat, mert a gyűlölködő beszéd helyett talán értelmesebb lenne arról írni, hogy oké, hogy vannak kivételek de a többség igenis beilleszkedett... további jó ocsmánykodást! Úgysem tudtok mást!

2xshalom | 2009. március 4. | 16:01:33

T. Noemi | 2009. március 4. | 15:28:32

Felhívnám a figyelmedet, hogy Olaszországban NEM a románokkal volt/van baj, hanem a román állampolgárságú cigányokkal! Nagyon fontos a disztingválás! Nem érdekes, hogy az olasz rendőrség, nyomozok stb. honnan tudják, hogy cigányok! Az egyszer biztos, hogy a román tv-ben bemutatott, és az olasz rendőrök által letartoztatott bűnözök cigányok! Ja, hogy most már ennek megisszák a levét, az ott tisztességesen dolgozó románok is!? Merthogy az olaszoknak elfogyott a türelmük, miután a román cigányok ott lopnak, rabolnak, erőszakolnak, gyilkolnak?! És most már nem érdekli őket csak az állampolgárság?! Hát nem csoda!

tarkabarka84 | 2009. március 4. | 15:45:03

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mérce | 2009. március 4. | 15:42:01

Tarkabarka84, át tudom érezni csalódottságodat az MSZP-SZDSZ-ben. Én is rájuk szavaztam, de megbántam és ekkora hibát nem követek el többet!

Attól, hogy szocialista szó van a párt nevében még távolról sem a nép érdekeit képviseli, hanem a saját zsebét. A szabad demokratáknak pedig közük sincs sem a demokráciához, sem a szabadsághoz. Annál több közük van a pénz szagától megbolondulni, a szavazókat elárulni, a népet elnyomni és a nagytőkét támogatni a csurranó-cseppenő pénzek érdekében.

T. Noemi | 2009. március 4. | 15:28:32

Olaszorszagban a romanokkal "van baj", Nemetorszagban a törökökkel, Franciaorszagban az algeriaiakkal/ marokkoiakkal/ muzulmanokkal.

Erre Erzsi neni vagy Pista bacsi azt mondhatna: hat persze, a romanok, a törökök, az algeriaiak stb. egyszerüen rossz emberek es rosszul viselkednek. De egyreszt "otthon" nem viselkednek "mind rosszul", masreszt feltevödik a kerdes: van itt valami közös abra??? Ha ördögi körröl van szo, mi a "többseg" szerepe?

De ahelyett, hogy konstruktiv ötletekkel jöjjünk, inkabb jatsszunk haborusdit à la Pista bacsi, "ciganysag vs. magyarsag", az sokkal jobb.

tarkabarka84 | 2009. március 4. | 15:22:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

T. Noemi | 2009. március 4. | 15:21:38

Es milyen "önvedelemre" utalsz, kedves Orik? Kitoloncolas vagy egyeb? Erdekes, a magyar tarsadalomban mennyire szemrebbenes nelkül elnek ki xenofob fantaziakat az emberek.

@33bagoly: örülök, hogy tetszett a javaslatom. Latom, Enyinghez közel van a Balaton, esetleg egy kis biciklitura es utana uszas? Nem is lenne rossz program.

mérce | 2009. március 4. | 15:11:06

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bagoly33 | 2009. március 4. | 15:03:51

Akkor aztán majd ki fog állni vajon a Kossuth térre nyilvánosan bocsánatot kérni a magyarságtól? És megjelennek majd ezek a hírességek is mellette?

bagoly33 | 2009. március 4. | 15:01:24

Reklám, Eva10, reklááááám.... Amúgy meg a gyilkosoknak lehet, iszonyatosan jól jön ez a színjáték, hátha tényleg nem erőltetik majd a nyomozást, nehogy kiderüljön, mégsem fajgyűlöletről van szó. Mert ha mégis ez derülne ki, annál nagyobb pofáraesést szerintem még ember nem ért meg, mint Iványi..
És hát persze az egész slepp..

borharisnya | 2009. március 4. | 14:56:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Eva10 | 2009. március 4. | 14:45:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Eva10 | 2009. március 4. | 14:40:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Frigyes | 2009. március 4. | 14:39:08

Otto Ernst Remer | 2009. március 4. | 13:53:06
szabi | 2009. március 4. | 13:58:52

Árpádsáv Agitprop "protokolljának" III. fázisa...
III. fázis: aminek az a lényege, hogy az I. és II. fázissal párhuzamosan megjelennek az „ezt büfizd fel” vagy „apukám ezt olvasd végig” illetve hasonlóképp kezdődő kommentek, olyan linkek közreadásával, ahol cigánybűnözésről van szó. Illetve megjelennek a hunhir.hu és kuruc.info által gondosan szerkesztett listák a cigánybűnözés eseteiről… persze megfűszerezve „komoly, megbízható forrásból származó, már az állítás okán bizonyítékként kezelendő, megalapozott NÉVTELEN olvasói levelek” a különbőző történetekkel – amiket jórészt Árpádsáv Agitprop szerkesztőségeiben gyártanak le, és párttitkár nemzettestvér hagyja jóvá közlésüket.

Persze a kommentek stílusa, megfogalmazása és szövegezése adaptálódik a változó környezethez, és igazodik a "megválaszolandó" ellenvéleményhez...

Frigyes | 2009. március 4. | 14:36:30

nimzo | 2009. március 4. | 12:17:30


Árpádsáv Agitprop, legalább is az, amit én annak nevezek, ugyanazt igyekszik művelni, mint az a bizonyos Agitprop azokban a bizonyos időkben. És azért Árpádsáv Agitprop, mert az a Jobbik és Magyar Gárda műveli, mely az Árpádsávot választotta egyik szimbólumának. Azt az Árpádsávot, mely valóban történelmi emlékünk és történelmünk része. Akár tetszik, akár nem.

Árpádsáv az, amit a Jobbik és a Magyar Gárda szimbólumának tekint, és Agitprop az a kommunikációs hadjárat, melyet a roma etnikummal, a szexuális kisebbségiekkel, a liberálisokkal és a politikai baloldallal szemben folytat. Árpádsáv Agitprop –így együtt a két kifejezés- nálam a Jobbik és a Magyar Gárda kommunikációs stratégiáját és háborúját, kommunikációs és média infrastruktúráját (pl.: honlapok, beleértve a jobbikos Novák Előd szerkesztette kuruc.info –t is), propaganda-műveleteit jelenti. Így együtt és egyben, hogy „Árpádsáv Agitprop” – akár tetszik, akár nem.

„A gonosz szavakról és bántásokról pedig igencsak lehetne vitatkozni.”:
- lehet! Elég beleolvasni a kuruc.info –ba, a megyei online oldalak kommentjeibe; vagy a Klubrádió honlapjába, esetleg néha a NOL némely cikkébe is. De akárhonnan nézzük is: sokkal drasztikusabb és aljasabb a politikai jobboldal, a Jobbik és a Magyar Gárda, mint az SZDSZ, vagy a politikai baloldal!

„…igyekeztem ott úgy viselkedni…”:
- Teljesen jogos! Persze, hogy a kisebbségnek kell alkalmazkodnia a többséghez – illetve a vendégnek a vendéglátóhoz. Alkalmazkodni, vagyis integrálódni. De a Jobbik a roma etnikum FAJI ALAPON TÖRTÉNŐ TELJES SZEGREGÁLÁSÁNAK ÉS JOGFOSZTÁSÁNAK programját hirdette meg! Akkor miről beszélünk a Jobbik kapcsán?

„Őrizzék meg kultúrájukat, nyelvüket és ősi szokásaikat”:
- A Jobbik származási alapon a romák ehhez való jogát IS elvitatta! Akkor miről beszélünk?

„Ez mindenkinek kijár(nekünk is az árpád sávos zászló!), senkit nem lehet ezért bántani.”
- Így van. De ha a Jobbiknak „kijár” az árpádsávos zászló, akkor nem kell csodálkozni, hogy az Árpádsávval azonosítják a Jobbik rasszista, apartheid és náci politikáját – és nem Imre király történelmünkben elfoglalt szerepével.

„De bizonyos szabályokat, amelyek egy nagy közösség egyűttéléséhez elengedhetetlenek, azokat mindenkinek egyformán be kell(ene) tartani. És itt a hangsúly a mindenkin van.”:
- Így igaz! Ahogy a romáknak –akár egyén, akár etnikum szintjén is- is kötelessége betartani az ÁLLAM törvényeit, az írott és íratlan erkölcsi és civilizációs szabályokat. Ahogy a Jobbik és a Magyar Gárda kötelessége lenne NEM elvitatni egyének és társadalmi csoportok alapvető nemzetközi és alkotmányos jogaihoz, valamint a LÉTHEZ való jogát. Ahogy folyamatosan elvitatja a romák, szexuális kisebbségiek, baloldaliak és liberálisok alapvető nemzetközi és alkotmányos jogaikhoz való jogát! Azokat a bizonyos szabályokat a Jobbiknak és a Magyar Gárdának IS be kellene tartani! Ahogy azokat a bizonyos szabályokat MINDENKINEK be kell tartani és tartatni nemtől, nemzetiségtől, származástól, vallástól, bőrszíntől, szexuális orientációtól, politikai hovatartozástól FÜGGETLENÜL. Ahogy sok roma nem tartja be a „szabályokat”, ugyanúgy ezeknek a szabályoknak jó részét a Jobbik is semmibe vette! A Jobbik már régen átlépte a jóhiszemű joggyakorlás törvényi elvét és betartandó kötelességét! És mielőtt jönne a „Gárda még nem osztott egy pofont se…” szöveg, most közlöm, hogy OSZTOTT! Például a 2008/07/05-én az Andrássy úton a melegfelvonulás megtámadásakor (forrás: magyargarda.hu).

„Van ahol nagyobb az elvárás egy cigánnyal szemben, csak a származása miatt? Ilyen nincs! Remélem?”
- Ne reméld! VAN ahol nagyobb az elvárás egy cigánnyal szemben, csak a származása miatt! Legyen szó például rendészeti ügyről (akár igazoltatás, akár tanúskodás), munkaerő-felvételről, igazgatásról. Dolgozik keményen az előítélet, mert a sztereotípiáink alapján ítéljük meg a roma etnikum MINDEN tagját!

„Iványi csak a maga nevében kért bocsánatot…”:
- Van is miért! Erről már egyszer kommenteztem az erzsébetvárosi ingatlanpanama kapcsán!

„…mert nagyon sokan úgy érzik, hogy egyáltalán nem tartoznak bocsánattal.”:
- Árpádsáv Agitprop kiemelt célja, hogy a Jobbikot bármi áron a 3. erőnek láttassa. Ezt a célt szolgálják Árpádsáv Agitprop kommentező hadosztálya által a hírportálok hozzászólásaiba zúdított kommentjei is.
- És jogosan érzik sokan úgy, hogy nincs miért bocsánatot kérniük. Egyrészt, mert nem azonosulnak a gyilkosokkal – akár rasszista, indíttatásból öltek, akár nem -, és nem azonosulnak a Jobbik apartheid politikájával.
- És jogosan érzik sokan úgy, hogy nincs miért bocsánatot kérniük. Másrészt mert a roma etnikumnak, és a roma etnikum minden tagjának, de különösen a politikai vezetőiknek IS tenni kell – sokat, ami nem kerül pénzbe – az integrálódás érdekében. Integrálódás – és nem az asszimiláció érdekében.

„Bocsánatot kérhet a kormányon levő hatalom, mert a cigány felzárkóztatásra elkülönített és szétosztogatott százmilliárdokat nem a megfelelő helyekre, hanem a haverok zsebébe tömködte.”
- Ezért ne bocsánatot kérjen – hanem rács mögé velük! Kezdve a ballibb érintettektől, folytatva a fideszista díszcigányokkal, és zárva a sort egyrészt az un. konzervatívokkal, és azokkal a jobbikos önkormányzati képviselőkkel, akik a FIDESZ koalíciós partnereként nem a megfelelő helyekre, hanem „tömködte” a támogatást.

„Bocsánatot kérhet Iványi pártja is, mert olyan elvtelenül használta fel a cigányságot a maga céljaira, amitől előállt az a pattanásog feszült helyzet.”
- Ideje lenne! Mert az SZDSZ a „megélhetési bűnözés” fogalmával, és a politikája egészével csak a cigányság szavazatára utazott. Ahogy a szexuális kisebbség helyzete is csak addig érdekelte és érdekli az SZDSZ-t, amíg szavazatokat remélhet ebből a társadalmi csoportból. Viszont a Jobbik rasszizmusa és homofóbiája, a Magyar Gárda cigánygyűlölete, valamint e gyűlöletkeltésben egyre aktívabb FIDESZ szerep is azt fogja előidézni, hogy a romák és szexuális kisebbségiek a jobboldal ELLEN fognak szavazni. És nem kevés szavazatról beszélünk – különösen ha azt vesszük, hogy a romák döntő többsége nem szokott szavazni; illetve a szexuális kisebbségiek (ezen belül a homoszexuálisok) népességen belüli aránya NEM ISMERT. Ahogy a romák lélekszámáról, úgy a homoszexuálisok számarányáról is csak becslések vannak – köszönhetően annak az el b*szott politikának, hogy pl. etnikai alapon nem lehet adatokat gyűjteni. Ennek egyenes következménye, hogy az ország saját társadalmáról nincsenek pontos információk! A romák lélekszámát csak becsüljük – népességszámlálási adatok alapján saccolva; ezért van az, hogy ma a roma népesség számát 500-800 ezer fő közöttire becsüljük. A homoszexuálisok lélekszámára vonatkozóan végképp semmi adat sincs. Az „MSD orvosi kézikönyv a családban” c. könyv (ami a Yale, Harward, Oxford, Cambrigde és hasonlóan neves egyetemek szerkesztésében jelenik meg – és tankönyv az orvosi egyetemeken) a homoszexuálisok arányát a felnőtt népesség 6-10%-ára teszi kutatások alapján – ha ezt vesszük alapul, Magyarországon ez 480-800 ezer felnőttet; így szavazópolgárt jelent! Úgyhogy ezt, a durván 1-1,5 milliós „szavazóbázist” is elvtelenül hazsnálja fel az SZDSZ csak a hatalomban maradása érdekében. Viszont az aljas rasszista és apartheidpolitikájával a Jobbik EZT a durván 1-1,5 milliós „szavazóbázist” az általa generált félelemmel és velük szemben kinyilvánított elementális gyűlöletével aktivizálva tálcán kínálja a szocik számára! Ennyit az SZDSZ elvtelenségéről és a Jobbik aljasságáról!

„Ezért nem a(többségi) társadalmat kell vádolni rasszizmussal…”
- nem is a társadalom a rasszista, hanem többek között a FIDESZ, a KDNP, a Jobbik és a Magyar Gárda!

„És ha ezt elmondja az nem rasszizmus.”
- „Szokásos séma”… ha nemzettestvér állít valamit, az CSAK az igazság lehet, CSAK az állító személye okán; ha a Jobbikkal szemben fogalmazódik meg vélemény, akkor az szimpla aljasság… ugye? Ha magyar általánosít származási alapon, akkor „csak” a „tapasztalatait fogalmazza meg”, ha pedig egy cigány általánosít (mondjuk magyarra), akkor az már cigányrasszizmus… ugye? Kettős mérce? Kettős mérce!

„Az sem rasszizmus amit a BKV ellenőr tett.”
- Aha… hm… világos. Ha a BKV ellenőr a cigánnyal szemben sokkal szigorúbban jár el, CSAK azért, mert minden cigányról eleve a bőrszíne alapján feltételezi, hogy manipulál a bérlettel, akkor az nem rasszizmus. De ha egy magyarral veteti elő a bérletet és a tokból kiveteti a szelvényt, akkor az már zaklatás. Ugye? De ha egy cigány BKV ellenőr egy magyarral veteti elő a bérletet és a tokból kiveteti a szelvényt, akkor az már cigányrasszizmus… ugye? Megint az a qrva kettős mérce. Ha magyar általánosít származási alapon, akkor „csak” a „tapasztalatait fogalmazza meg”, ha pedig egy cigány általánosít (mondjuk magyarra), akkor az már cigányrasszizmus… ugye? Kettős mérce? Kettős mérce!

„Én tudok ellenkező példát…”
- Szerintem mindenkinél tele van a padlás „ellenkező példákkal”, és azoknak az ellenkezőjére ellenkező példákkal is.

„Kiderült, a te szemszögedből nézve mind rasszista volt.”
- Gratulálok az előítéletedhez! Amúgy a rasszizmus itt kezdődik… amikor EGY ilyen gazember EGY konkrét aljassága kapcsán ezt a negatívumot általánosítjuk a TELJES etnikumra. Anno még a Monarchia idején is tudott a rendészet differenciálni „cigány” és „cigány” között. Akkor is voltak például „romák”, „oláh”-ok, „beás”-ok, „teknővájó-vályogvetők”, „vándorcigányok” és „putricigányok”. A „putricigány” kifejezéssel egy életformát illettek – azt az életvitelt, mellyel az egyén parazita módjára telepedett rá a közösségi erőforrásokra, életvitelével leamortizálta a saját környezetét, dolgozni nem volt hajlandó, és terrorizálta a lakókörnyezetét.

bagoly33 | 2009. március 4. | 14:29:19

Ok, leutazok sportolni Enyingre, ott most indult valami érdekes új tanfolyam, és talán még roma nyelven is tudok tanulni egy kis szociológiát..:))

orik | 2009. március 4. | 14:26:00

Mellesleg még azt sem tudja a rendőrség kik voltak valódi tettsek! A valódi szót húznám alá.

orik | 2009. március 4. | 14:25:08

Jogvédőknek: magyarságnak nem a cigánysággal van baja, hanem a c.ság bűnöző elemeivel. Stim?
A dolgok jelenlegi állása szerint a c.ság ezen köre számarányához képest jóval több bűncselekményt követ el,mint viszont. Stim?
Nem c.kérdés van, hanem komoly c. probléma. Mindenhol!!!!! A világ valamennyi államában ugyanazok !!! a problémák velük kapcsolatban mint itt.
Csak máshol a többségi társadalom önvédelmi képessége fejlettebb, de remélem itt is lesz elegendő józan, hogy határt szabjon ennek a megélhetési liberalista szájtépésnek, mert egyszerűen: baromság. A többség egyébként csak áll és néz és kérdez: A liberalisták ennyire naívak, vagy ennyire hülyék? Esetleg ilyen ügyesen bújnak álarc mögé? Tessenek a józan eszüket és az etikai érzéküket használni! Respect minden önerejéből kiugrott cigány származású embernek! A maximális tisztelet! De,nem többletjog!
Köszöntem!

T. Noemi | 2009. március 4. | 14:12:26

"szegyellje"

T. Noemi | 2009. március 4. | 14:09:31

Igenis szegyelje magat minden gyülölködö diszmagyar. Akiben ennyi gyülölet gyült fel , iratkozzon fel valamilyen sport tanfolyamra, imadkozzon vagy meditaljon, de vegye eszre magat. Utazzon egy kicsit, iratkozzon fel nehany kurzusra, hallgasson antropologia, szociologia elöadast, hallgasson szitar zenet, tanuljon szanszkrit es roma nyelven, olvasson könyveket. Mit tudtok ti a gyülöletbeszeden kivül?

VLaci | 2009. március 4. | 14:09:26

Valaki írta: "A vélemények 80-90 %-a egyértelmű ez azért ELGONDOLKOZTATÓ!!!"

Csakugyan elgondolkodtató, de nem úgy, ahogy a húgyagyúak képzelik.

Romániában, a szlovák nacionalisták között hasonlóan elsöprő vélemény van a magyarokról.

Ezért az ilyen elsöprő véleményeket magasról leszarom.

A húgyagyúakat össze kéne zárni néhány napra szlovák, román stb. nacionalistákkal, mindjárt nem a cigányokkal lenne bajuk.

Figyelem, nehezebb felfogásúak! Ezzel nem azt mondtam, hogy a szlovákok románok nacionalisták, hanem azt, hogy odaát is tenyésznek olyanok, mint idehaza.

szabi | 2009. március 4. | 13:58:52

" Szégyenkezve állunk itt, kérve a gyászoló család bocsánatát, amiért ötszáz éve adósak vagyunk a cigányság elfogadásával. Nem nekik kell beilleszkedniük, nekünk kell befogadnunk őket - mondta a búcsúztatón Iványi Gábor metodista lelkész. Szavai szerint mélyen megrendült és megszégyenült emberek állnak a két áldozat koporsójánál, amiért nem tanultunk Magyarországnak a cigányság ellen eddig elkövetett bűneiből.
HIRDETÉS

- Akik a tatárszentgyörgyi bűntettet elkövették, gazemberek, s az igazságszolgáltatás ítélkezik majd felettük. De bűnösök azok is, akik a lelkük mélyén gyűlöletet, megvetést táplálnak a cigányok ellen, gúnyolódnak rajtuk - mondta Iványi Gábor. "

"Persze elfelejtett szólni a megerőszakolt, meggyilkolt, terrorizált, kirabolt magyarok ezreiről. Ahogy arról is, egyáltalán nem biztos, hogy magyarok végeztek a cigányokkal, lásd pécsi eset és a többiek. Továbbá elfelejtett szólni arról, hogy mennyi pénzt költöttünk, programokat szerveztünk, munkahelyet teremtettünk, és mindent megtettünk az integráció érdekében, de a "romák" a köcsögparasztozással feleltek. Hogy ők nem tanulnak a bűneikből, azért esnek áldozatul. Hogy a gyűlöletbeszéd felénk árad a rohadtmagyarozás révén nap mint nap. Hogy nem nekünk kellene szégyellnünk magunkat, mert nem mi erőszakolunk cigány öregasszonyokat, nem mi nyomjuk ki a szemüket és vágjuk le a lábukat, nem mi lopjuk a napot, s várjuk, hogy a "romák" helyettünk megkeressék a pénzt a mindennapi betevőre. Hogy az "oktatási szegregáció" felszámolása azt jelenti, hogy gyermekeinket minden nap megverik, kirabolják. Hogy a "bántástól" nem cigány utcák sora retteg, hanem magyar emberek, akik nem mernek este kimenni, az életüket féltve. Hogy nem mi tesszük őket felelőssé bűneinkért, hanem éppen fordítva van..."

Otto Ernst Remer | 2009. március 4. | 13:53:06

"Nekünk kell befogadni őket!" Micsoda nyakatekert, unintelligens és pofátlan cím. Már rég befogadtuk őket, ők nem akarnak befogadni minket. Érdekes, a magyarországi németekkel, szlovákokkal, szlovénekkel, szerbekkel, horvátokkal, ruszinokkal, románokkal miért nincs baj? A térkép is aljas, inkább a cigányok által az elmúlt 15 hónapban elkövetett rémtetteket kellett volna bemutatni, rögvest az egész ország minden településén vibrálna a kis karika. Más: ismerős ugye, hogy a maffiafőnök elmegy az általa meggyilkolt tag temetésére? Tessék gondolkodni...Bűnöző politikusok szemét játékát láthatjátok, az elkövetők pedig S O H A! nem lesznek meg.

kis ede | 2009. március 4. | 12:36:39

Gedves Fijjug!!
A Népszabadság egy baloldali napilap!!!!
Az ide beiró (Népszabadságot olvasó) emberek döntő többsége baloldali érzelmű!!
A vélemények 80-90 %-a egyértelmű ez azért ELGONDOLKOZTATÓ!!!
Milyen az arány a nem baloldali lapokban!!!
Le lehet következtetni, az ország kb 90-95 %-a egy véleményen van!!!!
Nem a gyilkosság ténye, a "temetés, s a hozzá kapcsolódó politikai felhang" osztja meg az embereket, de az aránykülönbség ÓRIÁSI!!!
Hogy kinek a javára??, csak el kell olvasni a beirásokat, s ezen nagyon komolyan el kellene gondolkozni az illetékeseknek!!!

nimzo | 2009. március 4. | 12:17:30

Kedves Frigyes! Az agitprop az egypárti diktatúrában létezett, ezért ezt eltévesztetted. Hasonló van ma is, csak másként nevezik. De egyiknek sincs köze az árpádsávhoz. Mert az árpádsávos zászló a magyarok történelmének egyik szimbóluma. Akár tetszik akár nem. Minden részvétem a meggyilkoltak hozzátartozóinak, és remélem a gyilkosnak méltó bűntetése lesz. De egy Iványi Gábor(akiről eddig azt gondoltam komoly megfontolt ember), ne áruljon hamis portékát. Mert most azt tette.

"- Bocsánat azokért az iskolákért, ahová nem léphetnek be a cigánygyerekek, az egyenlőtlenségért, amellyel elindulnak az életben, és minden gonosz szóért, bántásért, amelyet e nemzetalkotó kisebbséggel szemben folyamatosan elkövetünk. Bocsánat, bocsánat, bocsánat - fejezte be szavait a lelkész.

Azokba az iskolákba mások sem léphetnek be, így a magyar gyerekek sem.
Jómagam az ötvenes években kezdtem iskolába járni. Már akkor tankötelezettség volt 14 éves korig! Volt is cigány osztálytársam, és őt ezért senki sem gyűlölte. A gonosz szavakról és bántásokról pedig igencsak lehetne vitatkozni. Nem akarok most példákat felhozni, de van bőven. Ha én pl. elmentem egy arab országba, igyekeztem ott úgy viselkedni, hogy ne botránkoztassam meg az ott élő többséget.Pedig az ottani a miénktől teljesen külőnböző kultúra, de nekem kell alkalmazkodnom a többséghez. Én így gondoltam, és gondolom ma is. Senki nem várja el a cigányságtól, hogy asszimilálódjanak. Őrizzék meg kultúrájukat, nyelvüket és ősi szokásaikat Ez mindenkinek kijár(nekünk is az árpád sávos zászló!), senkit nem lehet ezért bántani. De bizonyos szabályokat, amelyek egy nagy közösség egyűttéléséhez elengedhetetlenek, azokat mindenkinek egyformán be kell(ene) tartani. És itt a hangsúly a mindenkin van. Van ahol nagyobb az elvárás egy cigánnyal szemben, csak a származása miatt? Ilyen nincs! Remélem? Iványi csak a maga nevében kért bocsánatot, mert nagyon sokan úgy érzik, hogy egyáltalán nem tartoznak bocsánattal. Bocsánatot kérhet a kormányon levő hatalom, mert a cigány felzárkóztatásra elkülönített és szétosztogatott százmilliárdokat nem a megfelelő helyekre, hanem a haverok zsebébe tömködte. Bocsánatot kérhet Iványi pártja is, mert olyan elvtelenül használta fel a cigányságot a maga céljaira, amitől előállt az a pattanásog feszült helyzet. Ezért nem a(többségi) társadalmat kell vádolni rasszizmussal, mert az egyszerű ember a saját tapasztalatait fogalmazza meg. Ha ez a tapasztalat rossz, akkor rossz véleményt alkot. És ha ezt elmondja az nem rasszizmus. Az sem rasszizmus amit a BKV ellenőr tett. Neki vannak tapasztalatai arról kik, hogyan manipulálnak a bérlettel. Én tudok ellenkező példát, amikor az ellenőr csak a cigánytól nem kérte a jegyet. És tudok(láttam) olyat is amikor kérte(cigánytól) és az azt mondta nincs jegye. -Igazolvány? -Az sincs. -Fizessen büntetést!
-Pénzem sincs. Kb. egy kiló arany volt rajta. Ezt látta a buszon kb. harminc ember. Amikor a bliccelő leszállt, akkor mertek megszólalni az emberek. Kiderült, a te szemszögedből nézve mind rasszista volt.

Franz Ferdinand | 2009. március 4. | 11:40:39

Isten nyugosztalja őket.
De nem értem a cikk címét?
Kinek kell befogadni őket?!

mickmuc | 2009. március 4. | 11:16:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nemecsekerno | 2009. március 4. | 10:48:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kis ede | 2009. március 4. | 10:36:52

Iványi meghibbant, nincs jobb kifejezés rá, simán az un. szélsőjobb malmára hajtja a vizet, de megállapitásaival a döntő többség sem ért egyet!!!na meg az, hogy ez a temetés, beszédek TISZTA POLITIKA, előremenekülés!!!
Mi az hogy a többségnek kell befogadni, a kisebbségnek nem dolga beilleszkedni!!!! SORREND,,, sorrend!!!! Csak az a fő baj, s ezt Budán nem látják azok akik cigánnyal csak a 100 tagú zenekarban találkoznak, hogy a kisebbség döntő része nem szándékozik beilleszkedni, összeférhetetlen, rendőrre támad stb. Sajnos, mert sajnos, döntő részükre ma is igaz , amit a hevesi polgármester felolvasott a közgyülésen ( Tessedik Sámuel idézet!!)
Ebben föleg az elmult 20 év politikai elitje a hibás, hagyta idáig süllyedni a dolgot!! A cigányok kevésbé, ők csak éltek, élnek a "lehetőségekkel" (Ha lehet!!) Most ne is csodálkozzunk a robbanásveszélyen!!!

Frigyes | 2009. március 4. | 09:48:59

Árpádsáv Agitprop kommentező hadosztály teljes üzemmódban…


nyekk | 2009. március 3. | 17:55:03
„Én tudok olyan intézményeket, ahová ha befogadnák nagyrészüket, az nagyságrenddel megdobná a közbiztonságot. Kicsit zárt ugyan, és nem segély van, de teljes természetbeni ellátás biztosított. All icusíve.”
- magyarul: koncentrációs táborok? Kizárólag származási alapon? És a teljes természetbeni ellátásokba beletartozna a fizikai megsemmisítés (lásd: krematórioumok)?


69t69 | 2009. március 3. | 18:15:25
„Szeretném ha eme neves személyiségek, akik ott voltak a temetésen maguk mutatnának példát. Gyermekeiket járassák integrált iskolába, maguk pedig költözzenek jól védett, biztonságos otthonaikból cigányok által benépesített településekre, és mutassanak példát: igen, lehet együttélni velük. „
- Morvai Krisztina után szabadon… ahogy Árpádsáv Agitprop egyik árpádsávos szennycsatornáján megjelent (http://barikad.hu/node/18616). Igehirdetés központi irányítás mellett…


horvizoli | 2009. március 3. | 18:41:25
„Ugyan, hol marad a cigány gyilkosok magyar áldozatait bemutató infografika???”
- abból épp eleget produkál Árpádsáv Agitprop. Érdekes hozzáállás például a Hír TV részéről: ha roma az elkövető, akkor közli a származását… ha pedig nem közli az elkövető származását, akkor nem roma. És vajon lehetséges az, hogy a sajtó szinte CSAK a romák által elkövetett cselekményekről számol be, a többségiek által elkövetett bűncselekményekről meg szinte soha? Mennyire manipulálja a média közhangulatot? Különösen ellenünk – átlagpolgárok ellen?


nyekk | 2009. március 3. | 18:17:47
horvizoli | 2009. március 3. | 18:41:25
maxwell | 2009. március 3. | 18:54:06
irriga | 2009. március 3. | 20:30:59
stogie | 2009. március 3. | 23:34:14
Csengey | 2009. március 4. | 05:00:37
erdész | 2009. március 4. | 06:04:31
egyember | 2009. március 4. | 07:21:33
szabi | 2009. március 4. | 07:58:28
Árpádsáv Agitprop megfelelő protokollja keretében mindig felemlegetni a „cigánybűnözés” magyar áldozatainak jóval nagyobb arányát a romák sérelmére elkövetett bűncselemények számához képest – EZ ÁLTAL ADVA FELMENTÉST a nagycsécsi és tatárszentgyörgyi gyilkosoknak!


weatherby | 2009. március 3. | 18:54:01
E hozzászólás ékes bizonyítéka a goebbels-i propaganda Árpádsáv Agitprop általi alkalmazására: az ellenségnek tekintett társadalmi csoportok közötti kapcsolat bármi áron történő belemagyarázása a „nemzetellenes tettekbe”. Itt is felbukkan a rejtett zsidózás és rejtett homofóbia a nyílt cigányozás mellett.


horvizoli | 2009. március 3. | 19:25:25
Mint ahogy a megyei online oldalakon sem, vagy csak regisztrált felhasználók által lehet kommentezni bizonyos cikkeket. A hírportálok megpróbálnak védekezni Árpádsáv Agitprop kommentező hadosztályával szemben – de a moderátorok nem elég gyorsak;hát inkább a kommentezés lehetőségét tiltják le.


Xerxes | 2009. március 3. | 20:24:34
Árpádsáv Agitprop egyik legfontosabb célkitűzése, hogy a Jobbik mindenáron a 3. erőnel láttassa magát – akár Árpádsáv Agitrprop kommentező hadosztálya által a hírportálokra zúdított kommentjei tömege által is.


Lator80 | 2009. március 3. | 21:17:20
Akkor szerinted pl. a 100 tagú cigányzenekar tagjai nem tartoznak a magyar nemzethez, CSAK a „cigány” származásuk alapján. Elvégre ők 100-an vannak, és nem 120 karakter. Ugye??


sicc2 | 2009. március 3. | 22:31:20
Árpádsáv Agitprop „protokolljának” III. fázisa: aminek az a lényege, hogy az I. és II. fázissal párhuzamosan megjelennek az „ezt büfizd fel” vagy „apukám ezt olvasd végig” illetve hasonlóképp kezdődő kommentek, olyan linkek közreadásával, ahol cigánybűnözésről van szó. Illetve megjelennek a hunhir.hu és kuruc.info által gondosan szerkesztett listák a cigánybűnözés eseteiről… persze megfűszerezve „komoly, megbízható forrásból származó, már az állítás okán bizonyítékként kezelendő, megalapozott NÉVTELEN olvasói levelek” a különbőző történetekkel – amiket jórészt Árpádsáv Agitprop szerkesztőségeiben gyártanak le, és párttitkár nemzettestvér hagyja jóvá közlésüket.
És persze ezzel egy időben jönnek azok a kommentek, melyek úgy kezdődnek, hogy „most kaptam emailen, érdekes…”, aztán a folytatás a kuruc.info egyik cikke, melyben azt hazudozzák össze, hogy egy hatgyerekes cigó család hogyan kaszál 680 ezer Ft segélyt össze. Az egész cikk egy szemenszedett hazugság.

De nekem is van történetem…
Tegnap délután –csúcsidőben- a Moszkva Tértől a Rákóczi térig utaztam a Kombájno –n. Három epizód:
- a Széna tér és Mechwart liget között a villamoson BKV ellenőrök dolgoztak. A „nemzettestvétek” bérletének és jegyének ellenőrzése átlag 3 másodperc/jegy (bérlet) volt; a cigóét viszont alaposan és körültekintően nézte meg, az érvényesség ellenőrzésére 2 kemény percet szentelt. Az enyémet megnézte vagy 2 másodperc erejéig – nem vette észre, hogy márciusban még februári bérlettel utaztam.
- A Jászai Mari téren a villamosmegállóban a babakocsit toló „romnyi” szólt egy idős „nemzettestvér” asszonynak, hogy „kikötődött a cipőfűzője, el fog esni”. A néni erre a retiküljét a hónaljához szorította, és két lépést hátrált a cigótól.
- Az Oktogonnál két fiatal roma nő kísért három „purdét”. Rendezetten öltözve, a ránézésre alsó-tagozatos gyerekek hátán iskolatáska… de ez nem zavarta a „Magyar Harcos” pólót viselő két suhancot, hogy az egyik purdét MINDEN OK NÉLKÜL fellökjék, és a két nőt leköpjék. És senki sem tette ezt szóvá a megállóban.
- A Blaha Lujza téren a munkásoverallban lévő roma még megpróbált felférni a villamosra. Ránézésre kőműves lehetett. Még felfért volna – de ez nem zavarta a két kopasz és bakancsost, hogy egyszerűen kilökje a villamosból, mikor megszólalt a jelző, de még nem záródtak az ajtók.
És ez EGY villamosjárat volt a nagykörúton a sok közül! Egy út, egy eseménysor, egy nap egy része, az ország egy részéből!



Egy másik cikk kommentjében Árpádsáv Agitprop hivatásos kommentezője azt írta le, hogy az ötéves gyerek lelövése megelőző önvédelem volt, mert ha életben marad, akkor biztos, hogy CSAK a roma származása okán bántalmazná 16 évesen a tanárnőjét. Amikor ez szóvá lett téve, akkor az volt a válasza, hogy „az internetes kommentek nem ölnek”. Dehogynem!

A gyász „megélését” hagyták volna meg a családnak… ha már mindenáron politikát és médiacirkuszt akartak csinálni a temetésből, megtehették volna másképp is. Ahogy Marian Cosma halála kapcsán megtette Árpádsáv Árnyékállam Veszprémben egy „spontán” tüntetéssel és „gárdajárással”, egy megemlékező gyűléssel a sportcsarnok előtt. Miért kell a temetésre és a temetőbe is bevinni a politikát és a gyűlöletkeltést?


Az áldozatok lelkének az Isten Irgalmazzon; a gyilkosoknak pedig ne legyen irgalom, különösen ne a rendészet és igazságszolgáltatás által – nemzetiségtől, származástól, bőrszíntől, társadalmi helyzettől, vallástól, szexuális orientációtól FÜGGETLENÜL.

Az Isten irgalmazzon – mert mi nem fogunk! Monda ezt a gárdaparancsnok a legutóbbi olaszliszkai gárdajárás alkalmával, üzenve minden magyarországi romának. Nagycsécsen és Tatárszentgyörgyön a gyilkosok nem irgalmaztak!

batka | 2009. március 4. | 09:24:44

"kefas | 2009. március 4. | 00:28:12

A halottak vére igazságért kiállt. A ma eltemetetteké, a nagycsécsieké, de Cosmáé, Szögi tanár úré és mindenkié. Magyaroké és cigányoké egyaránt. Sajnos úgy tünik kevés még mindig az áldozat, mert mintha nem változna semmi. Két beszéd zajlik ebben az országban, amely nem akar tudomást venni a másikról, a bajokról, a bajok okáról. Mellébeszél, ferdít, vádol és elfed, vagy éppen gyűlöletet kelt, uszít és megvet. A probléma immár súlyos és mély. Halottak kövezik az utcákat. De a véleményformálók nem tanulnak. Nekik még több vér kell. Sokan tudjuk, hogy a legegyszerűbb vitában is ritkán lehetséges az hogy csak egy igazság van. Két félnek kell önvizsgálatot tartani. Két félnek kell bűnbánatot tartani, két félnek kell kiengesztelődni, megbocsátani és más életet élni. Ez hoz igazi katarzist megújulást, új erőket. Aki nem ebbe az irányba megy, a kölcsönös személyes önvizsgálat, a kölcsönös bűnbánattartás, a közös megoldáskeresés irányába az súlyosbítja a helyzetet, az elmélyíti a már elviselhetetlent, az potenciális gyilkos. Úgy látom hiába haltak meg magyar és cigány honfitársaink nem történt, nem történik katarzis, mert azonnal rátelepszenek a magyarázók, azok akik fő okozói a bajnak.Tiszta beszéd kellene, tiszta, őszinte és felszabadító. Tiszta és levegőt adó ebben a gyomorszorító országban. Egy halott kisfiú és az ő édesapja temetésére ilyen beszéd kellett volna. Az ő vérük értelméért."

batka | 2009. március 4. | 09:17:37

egyember | 2009. március 4. | 07:21:33

Az ilyenek tömkelege miatt hagyjuk ott az országot, mint ön. Legalábbis én személy szerint nem akarom megosztani az országomat, önökkel. Nyilván mindenhol előfordulnak rasszista, torzult világnézetű és lelkű emberek, de nem mindegy, hogy 60% vagy 1% az arányuk.

medve1942 | 2009. március 4. | 08:23:35

Egyébként a segélyezés = kiskorúsítás. A cigány családok egy részét egyszerűen nem hagyják felnőni, és úgy is viselkednek, mint a gyerekek, akik nem érzik a cselekedeteik súlyát. Legyen igenis szigorú a törvény - tanárverés > börtön. Jogosítvány csak befejezett iskolai bizonyítvánnyal. Segélyt csak az kapjon, akinek a portája rendben van (nem okozhat betegséget). A fenyegetőzés, bírósági tárgyalás megzavarása legyen bűncselekmény, akár cigánycsalád követi el, akár magyargárda. Legyen a közmunka a cigánysor rendbetétele.
Egyébként a Rózsadombon leginkáűbb kisgazdavezérek és hasonszőrű alakok laknak, nem főlibsik. Csak az e témában feljajdulóknak mondom.

medve1942 | 2009. március 4. | 08:17:16

Németországban volt egy érdekes jelszó: Külföldiek, ne menjetek haza, ne hagyjatok itt EZEKKEL a németekkel!
Persze, a cigányoknak nincs hová menniük.
De persze, valóban nem ártana statisztikai összesítés arról, mennyi és milyen típusú bűncsalekményt követnek el cigányok, menmnyit más cigányok és mennyit nem-cigányok ellen. És mennyit követnek el a nem-cigányok nem-cigányok ellen. Bankárbűnözésben egy lúzert ítéltek el igazán, az történetesen cigány volt. Statisztikákat, igenis!

benburns | 2009. március 4. | 08:06:51

giorgio | 2009. március 3. | 23:36:58
"És aki Iványit szidja, nézzen kicsit utána, mit tett ő az elmúlt 20 évben."
Végre!!!!
"Az elkövető etnikumát arért nem szokás (szabad) listázni, mert nem létezik olyan, hogy valaki azért követ el bűnt, mert egy etnikumhoz tartozik. Ha valaki mégis azt gondolja, az rasszista. És pont."
Hülyeség, hiszen szerintetek itt "rasszista magyarok" öltek (etnikum). Persze ez nem PC (lsd. cigánybünözés).

szabi | 2009. március 4. | 07:58:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

benburns | 2009. március 4. | 07:51:40

egyember:
Gondolom persze, hogy majd ti definiáljátok, hogy mi a haza,
meg ki a nemzetáruló. Egy nagy túróst nektek. A harmadik bekezdésedröl
szólt a létezö szocializmus - megbukott.

egyember | 2009. március 4. | 07:21:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

hunostor | 2009. március 4. | 06:32:10

"Iványi Gábor azért beszélt úgy, ahogy kellett, mert ő nem pap, hanem metodista lelkész."

bocsánat nem voltam tisztában vele, hogy metodista lelkészek politikai kortesbeszédre és állásfoglalásra használnak temetéseket. Nem tudtam továbbá, hogy a metodista lelkészek nyomozók is akik egyszemélyben tisztában vannak egy bűncselekmény inditatásával mikor még az ország rendőrsége sincs képben. Nem tudtam továbbá, hogy metodista lelkészek temetési szertartásokon hangulatot kelthetnek a magyarság ellen.

erdész | 2009. március 4. | 06:04:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Csengey | 2009. március 4. | 05:00:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bagoly33 | 2009. március 4. | 03:41:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bagoly33 | 2009. március 4. | 03:38:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

stogie | 2009. március 4. | 03:02:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pixel | 2009. március 4. | 03:01:13

petyusa, én azért a gyerekemnek elmondom, hogy kik a rossz emberek, és hogy idegennel ne álljon szóba, cukrot pedig ne fogadjon el, én így fogom nevelni a gyerekemet, és szerintem a szülök is jobban tennék ha nevelnék, mert akkor nem vernének tanárokat. Elmonadák, hogy a tanár nem rossz ember satöbbi.
Nem tudom te milyen Európában élsz, te mit láttál belőle, én már jó ideje külföldön élek, több országot láttam, vannak helyi ország lakosai, és mindenki más, aki külföldi. Nincs egyenlőség. Lehet beszélnek róla Az Eu-ban, de ez kb. olyan, mint a "nem lesz fizetős az egészségügy"
Országunk törvényei a Római jogra épül, mely különbséget tesz római, és nem római állampolgár között, PTK-ban nagy sok törvény arra épül, illetve van néhány pl.:dologi jog, ami egy az egyben római jog. Tehát országunk törvényéi alapból egy rasszista jogi rendszeren alapul. Ezen meg lehet gondolkodni.

T. Noemi | 2009. március 4. | 02:00:27

Mar megint mindenkit minden mas erdekel. Pedig a kerdest mindenkeppen fel kell tenni: van roma-gyülölet Magyarorszagon, vagy nincs? Van rasszizmus? Mit kene tenni? Rasszizmus mindenütt van, egyebkent, de megint nem ez a kerdes.

T. Noemi | 2009. március 4. | 01:54:25

Bizonyos hozzaszoloknak à la "a ciganygyerek leköpte az automat" azt szeretnem mondani, hogy itt egy elvröl van szo, espedig, hogy nem üldözünk egy csoportot tagjai altalunk definalt közös hovatartozasa miatt. Nem uszitunk, es nem ölünk.
Aki ezt ilyen kategorikusan nem tudja elfogadni, mondjon le minden jogarol (ami nem lehetseges egyebkent), mai civilizacionk minden politikai es jogi vivmanyarol es ne akarjon emberi közössegben elni.
Sajnos az ilyen mondatok bizonyos elfasult emberek füleben furcsan hangzanak, sajnos. Sajnos a rasszistakkal is kell targyalni, nem szabad öket ignoralni, ök is emberek.

konz | 2009. március 4. | 01:42:53

Eva09 | 2009. március 4. | 01:07:38
Részvétem az áldozatoké, főleg a nyilván teljesen ártatlan kisgyereké. Dögöljön meg az a mocsadék, aki ezt csinálta.
De.
Én is hadd jegyezzem meg, hogy eddig semmi nem támasztja alá, hogy fehérek fajgyűlölő indokkal ölték volna meg ezt a két szegény embert. Még az is lehet, hogy cigányok voltak.
A hatalomnak most eminens érdeke, hogy ne derüljön ki, ki ölt, mert ezt a nép már úgyis úgy tartja nyilván, hogy rasszisták voltak, és most ez a jó a hatalomnak. És ha a hatalomnak ez az érdeke, akkor a rendőrségnek is ez az érdeke. (Persze a kötelessége más, de hajh...)
A temetésen megjelent biznisz-protest bagázstól meg kifordul a belem, de felteszem a gyászolóké is. Mi köze van Dés Lászlónak meg Geszti Péternek meg "a Padödö együttesnek" az így megszerezhető biznyiszen kívül egy falu széli szegény roma család gyászához??? Természetesen ez igaz a cigány jogvédőkre is. Ez a gyász meggyalázása, teljesen nyílt bizniszelés a koporsók felett. Ugyanolyan gyomorforgató, mint egy jobboldali gyűlésen a pofavizit. Ennyit tudnak a magyarok (=cigányok+fehérek): beállni valameilyik sorba, ott otrombán, stílustalanul kárálni, a valóságtól pedig cseppet sem zavartatni magunkat.

petyusa | 2009. március 4. | 01:32:57

Eva-menj ki, szagold a valo eletet egy kicsit, ezt a New Age Light Headed pointless shooting in the air-t meg hagyd mashova, mert teljesen ellehetetlenited a hely komolysagat. Egy csomo kommen-et hagytal de egy ertelmes mondatot se

petyusa | 2009. március 4. | 01:04:18

A gyilkos nem a segely tisztessegtelen elosztasa miatt ol. A gyerekgyilkost nem erdekli a roma, meleg, zsido, roman, szlovak, vagy meg sorolhatnam, mennyi mindenkit utalunk integracio. Sot, a gyilkost az sem erdekli, hogy Neked a roma gyerek kopott egyet, mielott atment az uton. Tovabb mennek: ez az allat ugyanugy a Te adofizeto penzedbol fog a bortonben rothadni (remelhetoleg), mint az a cigany, aki miatt Te is vernyakolsz.
Harom dolgot szeretnek leszogezni a mai magyar helyzetrol:
1-az ures tudalokoskodas, illetve felig hiteles informaciok-morzsak neveben itt mindenki kisebbsegi helyzetrol kommental, elfelejtve azt, hogy az atlag magyar polgar bizony fikarcnyit sem tud sem a kisebbsegi torvenyekrol, sem arrol, hogy milyen integracios munka folyik nem csak az orszagban, hanem Europaban. De megis mindekinek van velemenye...
2-Mindenki uj autoval a segge alatt meltatlankodik, ciganyozik, buzuzik, zsidozik, megint folytathatnam a listat, de minek. Gondolkodjunk el egy picit: egy magyar kisgyerek mar tudja, hogy a cigany, a buzi es a zsido kifejezesek valami rosszat jelentenek, meg mielott megertenek, hogy mi az a borszin, szexualitas, vagy vallas.
3-Nem az anyagi nehezsegek miatt, hanem az ebbol a mentalitasbol fejlodo, meregmirigyben buzlo es utalattol frocsogo kozerzet miatt hagyja el minden ertelmes fiatal az orszagot. Ez sajnos nem velemeny, hanem teny.
Hadd zarjam a kommentaromat egy kulcsszoval: GYEREKGYILKOS!

Кропоткинская | 2009. március 4. | 00:40:52

SZÁNALOMKUPAC...

kefas | 2009. március 4. | 00:28:12

A halottak vére igazságért kiállt. A ma eltemetetteké, a nagycsécsieké, de Cosmáé, Szögi tanár úré és mindenkié. Magyaroké és cigányoké egyaránt. Sajnos úgy tünik kevés még mindig az áldozat, mert mintha nem változna semmi. Két beszéd zajlik ebben az országban, amely nem akar tudomást venni a másikról, a bajokról, a bajok okáról. Mellébeszél, ferdít, vádol és elfed, vagy éppen gyűlöletet kelt, uszít és megvet. A probléma immár súlyos és mély. Halottak kövezik az utcákat. De a véleményformálók nem tanulnak. Nekik még több vér kell. Sokan tudjuk, hogy a legegyszerűbb vitában is ritkán lehetséges az hogy csak egy igazság van. Két félnek kell önvizsgálatot tartani. Két félnek kell bűnbánatot tartani, két félnek kell kiengesztelődni, megbocsátani és más életet élni. Ez hoz igazi katarzist megújulást, új erőket. Aki nem ebbe az irányba megy, a kölcsönös személyes önvizsgálat, a kölcsönös bűnbánattartás, a közös megoldáskeresés irányába az súlyosbítja a helyzetet, az elmélyíti a már elviselhetetlent, az potenciális gyilkos. Úgy látom hiába haltak meg magyar és cigány honfitársaink nem történt, nem történik katarzis, mert azonnal rátelepszenek a magyarázók, azok akik fő okozói a bajnak.Tiszta beszéd kellene, tiszta, őszinte és felszabadító. Tiszta és levegőt adó ebben a gyomorszorító országban. Egy halott kisfiú és az ő édesapja temetésére ilyen beszéd kellett volna. Az ő vérük értelméért.

pixel | 2009. március 4. | 00:18:16

Ingen förtelmes szintre jutott a közöny.
Amúgy ők a kisebbség nekik kell alkalmazkodni, nem nekünk, ezt meg jó lenne, ha te is a fejedbe vésnéd pinkyboy...
Amúgy nem kell szégyenkezni a legtöbb cigány elleni bűncselekményt cigányok követik el, ez meg statisztika :)

sicc2 | 2009. március 4. | 00:00:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pinkyboy | 2009. március 3. | 23:37:00

A legnagyobb baj az, hogy a magyarok förtelmes szintre csökkentek.
Mi nem voltunk ilyenek!

Lehetett hallani, hogy egyes országokban bizonyos nemzetiségűeket üldöznek, de most mintha Magyarországon is ez történik.
Undor fog el engem, hogy egyes magyarok brutálisan bosszút állnak.
Ezzel csak romlik a helyzet, vadulnak majd a romák is, csak idő kérdése.

Mindannyian tudjuk, hogy milyen szinten van a párhuzamos roma társadalom, de ha a többség rájuk ront, akkor ki tud majd rájuk
pozitív hatással lenni? Ki fogja őket integrálni?

Az integráció szerintem elsősorban moralitás, civilizáció, munka kérdése.
Nem ingyen segélyeket kell osztogatni, hanem nevelni a romákat.
Ez nagy rejtély, hogy hogyan lehet őket integrálni...

De barbár indulatokkal csak vaditjuk őket és lerontjuk tekintélyünket az egész világ előtt!

Szégyen, hogy ilyen szintre jutottak egyes magyarok!

giorgio | 2009. március 3. | 23:36:58

A cikk tényleg elfogult. Viszont a bocsánatkérés keretényi kötelesség. És aki Iványit szidja, nézzen kicsit utána, mit tett ő az elmúlt 20 évben. Amúgy századszor is: egy kisebbség ellen elkövetett bűnténynél azért téma az áldozat etnikuma, mert létezik olyan, hogy valakit azért bántanak, mert egy etnikumhoz, kisebbséghez tartozik (lásd a felvidéki magyarokat, és olvasd el a Sólyom-interjút). Az elkövető etnikumát arért nem szokás (szabad) listázni, mert nem létezik olyan, hogy valaki azért követ el bűnt, mert egy etnikumhoz tartozik. Ha valaki mégis azt gondolja, az rasszista. És pont.

stogie | 2009. március 3. | 23:34:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

erlauer | 2009. március 3. | 23:21:35

És Horváth Aladár, kedves Judit, aki a legtöbbet tette végig.

Americanus | 2009. március 3. | 22:54:56

Ez direkt uszítás az emberek ellen. Csakúgy mint ez az újság is, a többi is abból él meg, hogy tuti hogy rá kattintasz a cikkre és elolvasod. Az egyik újság az egyik oldalon áll (jobb), a másik meg a másik oldalon. Ebből élnek meg, hogy minél orr facsaróbb, minél vérlazítóbb legyen a cikk, mert az vonzza az embereket. Na meg persze a politikai propaganda "Oszd meg es uralkodj" - nagyon jól kihasználják ezt. Ne vegyetek semmilyen újságot, bojkottálni kell mindet, mert mocskos mind egy szálig. Cselekedni kell, nem mérgelődni!

sicc2 | 2009. március 3. | 22:31:20

"Nekünk kell befogadni őket!"

Történet..

- Viszem a gyereket iskolába a Seattal.
- Jöna cigánygyerek, lassan lődörög az úttest közepén a hátán az iskolatáskával, szemmel láthatólag nem zavarta, hogy autók is vannak az úton.
- Szépen megálltam, és intettem neki, hogy átmehet az úttesten.
- A gyerek meghajolt a kocsim előtt, és egy jó nagyot köpött, majd röhögve folytatta az útját.

Na, fogadd be! Adj neki segélyt, lakást, állást, állami támogatást, ingyen gázt, ingyen villanyt, becsüld meg, és ajnározd!

Amikor még ez az ország rendben volt, akkor ezért a gyerek seggét szétrúgták. Ma ez a gyerek oldalba rúgja a tanárját, a szülei pedig meglincselik a nevelőjét.

Ezt ki fogadja be? Elment ezeknek az esze!

szerotomi | 2009. március 3. | 22:20:08

Lángra kapott és teljesen kiégett egy putriszerű épület Pogányszentpéter cigányok lakta egyik utcájában. A helyszínre riasztották a tűzoltóság szakértőit és a rendőröket is, akik a tűz körülményeit minden eddiginél nagyobb körültekintéssel vizsgálják, tekintettel a tatárszentgyörgyi esetre.

Az alig 20-30 négyzetméternyi alapterületű putrit ketten lakták, egy cigány férfi és egy nő. Az erősen ittas asszony a kiérkező nagykanizsai tűzoltóknak azt mondta: ő gyújtotta fel a házat, amely szinte teljesen leégett. Időközben a férfi is megérkezett a helyszínre, ahol pillanatok alatt vita alakult ki arról, hogy melyiküké az ingatlan, mert mindkettőjük sajátjának mondta.

Xerxes | 2009. március 3. | 22:14:20

Es nem zeneszekre ( megtobb ) van szukseg. Hanem roma ertelmisegre meg kozeposztalyra, ami mernokokbol, orvosokbol, konyvelokbol stb. es buszsoforokbol, szakmunkasokbol, eladokbol, ugyfelszolgalati munkatarsakbol, vizora leolvasokbol, recepciosokbol stb. stb. stb. kene hogy alljon....

Xerxes | 2009. március 3. | 22:11:17

sos7

Mindamellet hogy a felsorolt zeneszek ketsegkivul nagy muveszek, ez az aktualis probleman semit nem valtoztat sajnos. A ciganysag nehany kepviseloje egyetlen egy dologban tudott kiemelkedott alkotni es ez valoban a zene ( Szerintem ezt meg a legsotetebb rasszista is elismeri )

Most Barsony Katatol es Olah Mariatol azert nem fogunk hasra esni. Es bocsanat lehet tudatlan vagyok, de Farkas Janos focista az kicsoda?

Xerxes | 2009. március 3. | 22:06:43

benburns :

Engedelmeddel :

A cigany kerdessel kapcsolatban ugy gondolom a Nepszabadsag egyoldalu es elfogult. Ettol fuggetlenul azonban, vannak jol megirt, korrekt cikkek mas temakban, ezt elismerem.

Ha valaki csak hardcore modon egy sajtoorganumot olvas az beszukult latokoruve valik inkabb elobb mint utobb.

Az ujsag nyomtatott formajaert nem adok ki penzt es szerintem a legtobb itt kommentelo sem.

"Sokan, de miert olvastok Nepszavit ? " Ez eliras ugye? Mert a Nepszavahoz bottal nem nyulnek.

sos7 | 2009. március 3. | 22:05:03

ok, utána nézek

tarkabarka84 | 2009. március 3. | 22:03:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

sos7 | 2009. március 3. | 22:02:55

Schnétberger Ferenc , bocs

sos7 | 2009. március 3. | 21:54:56

Szakcsi Lakatos Béla jazz zongorista
Babos Gyula jazz gitáros
Schnétberger Gábor világhírű jazz gitáros
Deák Bill Gyula blues-rock énekes
Tony Lakatos jazz szaxofonos
folyt.köv.

immortal | 2009. március 3. | 21:51:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

sos7 | 2009. március 3. | 21:47:03

Jónás Tamás költő, író
Oláh Mara képzőművész
Kótai Misi profi ökölvívó világbajnok
Farkas János focista
folyt.köv.

apollo | 2009. március 3. | 21:38:07

Nagyon nagy áldozatra lesz szükség a többségi társadalom részéről is. Sajnos ki kell mondani a romák egy jelentős része nem él magyar társadalom szerinti normák szerint. ÉLetmódjukat az állami segélyekre alapozzák és ezzel újratermelik többszörösen saját szegénységüket.
Azonnali intézkedések:
A családtámogatás átalakítása: adóvisszatérítés formájában támogassák a dolgozó családokat legyen az magyar v. roma.
A segélyt v természetben v. élelmiszerekre válható kuponokban adják, így útját lehet állni egy másik problémának az alkoholizmusnak. legyen az roma v. magyar.
Az oktatás fejlesztése integrált intézmények keretében, ahol munkanélküliék v. segélyre szorulók a szülők, ők maguk is vegyenek részt oktatásban valamilyen felnőtt képzésben, vagy közmunkát végezhessenek. Legyen akár roma v. magyar az illető
Szigorúbb büntetések a büncselekményekért, a fehérgalléros bünözőket is el kell kapni, aki fizetnek az ellopott fémért és kereskednek a lopott árukkal.

sos7 | 2009. március 3. | 21:34:53

silenthill, igazad van, egyszerűen mindenki kérjen bocsánatot, aki szóval vagy tettel megbántott valakit, és vége a huzavonának. Én ebben látom a kiutat, mert a többibe nem nagyon van beleszólásom, nem vagyok a döntéshozók helyében. Szavazni elmegyek, de két választás között csak a környezetemre van hatásom. Igyekszek tenni valamit a szegénység felszámolásáért is a saját eszközeimmel.
Mégis azt gondolom, hogy a normális hangvételű párbeszéd az egyet nem értők között máris kiút ebből a gonosz helyzetből. Ne fogjunk már egymásra kapát, kaszát, puskát, kár lenne értünk, mindenkiért...
Lator, te megbocsátó :) kezdjük el összeírni, én írok egy párat, ok?

Pege Aladár jazz bőgő művész
Dzsida Jenő költő (de milyen jó!)
Bársony Kata díjnyertes dokumentum film rendező
folyt. köv.

apollo | 2009. március 3. | 21:29:56

Szomorú tragédia, ami történt. De még több ilyen tragédia történik, ha kisebbség és szegénység politikán nem változtatunk. Kérdés, hogy nem késő-e már a válság viharában. Nagyon sokáig elfojtotta és elhallgata a baloldali politikai inditatásból a romák és a többségi társadalom közötti feszültségeket. Letagadták a problémákat, úgy hogy a hétköznapok embere mást hallott mint amit a hivatalos csatornákon közétettek. Bárki aki szólni mert rásütötték a rasszizmus bélyegét. Nem lehet politikai elönyökért problémákat elhallgatni, eltusolni előbb-utóbb feltör az indulat(ha tényleg elfogadjuk a feltételezést, hogy etnikai indítatású gyilkosság történt), sajnos most nagyon kegyetlen módon.

Realista44 | 2009. március 3. | 21:20:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

silenthill | 2009. március 3. | 21:20:34

Óóó ez a hülye huzavona, ki kitől kérjen bocsánatot. Nyilvánvaló, hogy azért szaporodtak meg ezek a támadások, mert a romák elkövettek valamit. Ne mondják már hogy most maguktól történtek ezek a dolgok. Mindennek van valami előzménye. Hülye aki nem látja. Szigorítani kell a büntetésvégrehajtást, gyorsítani az perek menetét, és a rendőrséget pumpolni pénzzel, bővíteni, elérni hogy maradjanak tovább állományban(ennek a kidolgozását elkezdték ahogy olvastam).
Emellett:
valamit tenni kell a szegénység felszámolásának irányába, mert hosszútávon ez így nem lesz vicces. A nemromák, és romák számára is. Mert hiába nem hibás valaki ő példás életet él, rajta is elverhetik a port. Lásd tuszik és hutuk. Ki nem szarta le hogy valaki jó ember vagy nem...
De a valódi utat szerintem most senki sem tudja. Én csak azt tudom, hogy a cigányokkal az égegyadta világon semmi bajom nincs. De ha látom hogy valaki lopja az áramot, és büntetésre lehet nem is számíthat, az fel tud baszni ha én meg egy rossz parkolásért kapok többet és rajtam be is hajtják. Valamit megoldást valakitől könyörgöm...

Kukamaci | 2009. március 3. | 21:20:15

Borzasztó maga az eset, DE:
1. A Blikk bojkottjára nem szólított fel Gyurcsány, mert gyilkos állatoknak nevezte az elkövetőket (mint ahogy azok is, akármilyen színűek).
2. Hány magyar képviselő, vagy netán kormánytag vett részt Cosma temetésén? Ha jól számoltam, egy sem.
Itt tartunk?

Lator80 | 2009. március 3. | 21:17:20

Ez igaz. Jó lenne ez a lista.
Feltalálókat, sportolókat se felejtse ki.
120 karakterbe belefér tán.

sos7 | 2009. március 3. | 21:08:51

Ja, már értem.De ha tényleg kiállna egy hiteles roma személyiség, vagy több és bocsánatot kérne a népe nevében azt el tudnád fogadni? Annyira szíven ütött, hogy azt írtad "nincs bocsánat". Ha nincs bocsánat, akkor nincs reménység. Mindannyian rászorulunk valakinek a bocsánatára. Az a hosszú lista, amit horvizoli felsorolt tényleg megrázó, bűnözők, akik ezeket elkövették.De vajon nem tudnánk más hasonló listát is összehozni más nemzetiségű bűnözőkből?
Jó lenne itt egy másik lista is cigány írók, költők, zenészek, lelkészek, fotósok stb. nevével, akik valami értékeset tettek.
Valaki segítene összeállítani?

Lator80 | 2009. március 3. | 21:01:16

sos7 | 2009. március 3. | 20:39:27
De Te ebben a kommentedben a romákkal szembeni bocsánatkérést fejtegetted.
Én nekik ezzel nem tartozok.

benburns | 2009. március 3. | 20:55:38

Xerxes | 2009. március 3. | 20:24:34

"EN ES UGY VESZEM ESZRE A KOMMENTELOK TOBBSEGE EZEKKEL NEM ERT EGYET, MEGIS A NOL.HU-T OLVASSA."
Elég gyakran kommentelsz itt, tehát: olvassuk.

"AKI MAST GONDOL, és birja a gyomra, AZ OLVASSON OLYAN SAJTOTERMEKET AMELY NEZETEI EGYEZNEK AZ OVEVEL ( VAN EGY PAR : van, good luck A NEPSZABADSAGBAN LEIRTAK VALOSZINULEG A TOBBSEGI TARSADALOM NAGYOBBIK RESZENEK NEZETEIVEL NEM EGYEZNEK - EZ ELOBB-UTOBB MEG FOG LATSZODNI A LAP ELADOTT PELDANYSZAMAN. Erröl álmodik Bencsik Bandi meg Széles Gabi már hosszú évek óta.
DE MI VAGYUNK TOBBEN ES EZ A LENYEG. Sokan, de miért olvastok Népszavit?!


HIRDETÉS
A fejét leszegő gyászoló...
A fejét leszegő gyászoló özvegyet rokonai támogatták a nagy tömeg jelenlétében tartott tatárszentgyörgyi temetésen
Népszabadság - Kocsis Zoltán

A 100 tagú cigányzenekar szomorúfájdalmas muzsikájára kezdődött el a tatárszentgyörgyi faluvégi temetőben délután egy órakor a búcsúztatás. Az alig kétezres lélekszámú Pest megyei településre több tucat busszal és több száz autóval érkeztek a gyászolók.

A ravatalozót és környékét elborították a virágok: a Lungo Drom virágai, az Országos Cigány Önkormányzat orchideái, a valkói kisebbségi önkormányzat csokra, a rokonok színes bokrétái, mellett ott voltak a részvétet nyilvánítók fehér szegfűi, és - a hivatalos londoni látogatáson tartózkodó - Gyurcsány Ferenc nemzeti színű szalaggal díszített, fehér rózsákból álló koszorúja is.

- Szégyenkezve állunk itt, kérve a gyászoló család bocsánatát, amiért ötszáz éve adósak vagyunk a cigányság elfogadásával. Nem nekik kell beilleszkedniük, nekünk kell befogadnunk őket - mondta a búcsúztatón Iványi Gábor metodista lelkész. Szavai szerint mélyen megrendült és megszégyenült emberek állnak a két áldozat koporsójánál, amiért nem tanultunk Magyarországnak a cigányság ellen eddig elkövetett bűneiből.

HIRDETÉS

- Akik a tatárszentgyörgyi bűntettet elkövették, gazemberek, s az igazságszolgáltatás ítélkezik majd felettük. De bűnösök azok is, akik a lelkük mélyén gyűlöletet, megvetést táplálnak a cigányok ellen, gúnyolódnak rajtuk - mondta Iványi Gábor. - Mi vagyunk, akik fenyegettünk, és nem álltuk útját annak az alakulatnak, amely elsőként ezen a településen masírozott, és most siratjuk a gyalázatunkat és veszteségünket, mert nem akarjuk, hogy így folytatódjon életünk - utalt Iványi a Magyar Gárda 2007. decemberi felvonulására, amelynek alapján kezdeményezte az ügyészség a Jobbik által életre hívott szervezet feloszlatását, és azt első fokon a Főváros Bíróság tavaly decemberben ki is mondta.

- Bocsánat azokért az iskolákért, ahová nem léphetnek be a cigánygyerekek, az egyenlőtlenségért, amellyel elindulnak az életben, és minden gonosz szóért, bántásért, amelyet e nemzetalkotó kisebbséggel szemben folyamatosan elkövetünk. Bocsánat, bocsánat, bocsánat - fejezte be szavait a lelkész.

Ezt követően hagyományos cigány siratóének hangjaira vonult a gyászoló tömeg a sírhoz, amelybe apát és fiát közös koporsóban temették. A szertartáson politikusok, művészek, közéleti személyiségek fejezték ki megrendültségüket.

Ott volt közöttük a kormány képviseletében Szűcs Erika szociális miniszter, Nyakó István az MSZP, Fodor Gábor, Béki Gabriella, Geberle Erzsébet, Gulyás József, Gusztos Péter és Magyar Bálint az SZDSZ, Balog Zoltán a Fidesz, Lukács Tamás a KDNP, Herényi Károly az MDF részéről. A roma vezetők közül Farkas Flórián, Kolompár Orbán, Mohácsi Viktória és Teleki László rótta le kegyeletét.

A gyászoló sokaságban feltűnt Kis János, az SZDSZ alapítója, Kenedi János történész, Mága Zoltán hegedűművész, Gerendás Péter énekes, Koltai Róbert színész, Dés Mihály zeneszerző, Bíró András roma-kutató, Vásárhelyi Mária szociológus, a Padödő együttes tagjai, valamint Bárdos-Deák Ágnes, Geszti Péter, Hajós András, Kepes András és Betlen János.

Fodor Gábor, az SZDSZ elnöke tudósítónknak azt mondta: a személyes jelenlét fejezi ki azt a felháborodást, amellyel a rasszista megnyilvánulások ellen mindenkinek fel kell lépnie. Balog Zoltán az országgyűlés emberi jogi bizottságának fideszes elnöke úgy fogalmazott: a részvét hozta Tatárszentgyörgyre, a meggyilkolt apa és fia ugyanolyan együttérzést érdemel, mint az Olaszliszkán megölt tanár vagy a Veszprémben leszúrt kézilabdás.

A temetés erős rendőri biztosítás mellett zajlott. A szertartás alatt többen is rosszul lettek, őket a helyszínen tartózkodó mentősök látták el. Délután három órára elhagyták Tatárszentgyörgyöt a más településekről érkezettek, az áldozatok családtagjai a Hunyadi utcai cigánysoron lévő házaikban gyászolták tovább halottaikat.

Ez a böngésző nem támogatja a flash videókat

Térkép az elmúlt hónapok roma elleni támadásairól >>

 

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    183 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS