belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. február
10. péntek

'Edelény neve manapság mocskos szájú, gyalázkodó polgármesteréről híres'

Edelény polgármesterének távozását követelte a közéletből és a politikából mintegy félezer roma hétfőn délelőtt az edelényi városháza előtt. Molnár Oszkár, aki egyúttal a Fidesz országgyűlési képviselője, a demonstrálók szerint nem méltó a képviselőségre, rasszista kijelentéseket tett, megrágalmazta a cigány asszonyokat.

MTI| 2009. szeptember 7. |122 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

lacus48 | 2009. szeptember 8. | 14:11:15

Az biztos, hogy a nemzetközi gazdasági versenyben ők nekünk nagy versenyhátrányt jelentenek. Gondoljatok bele egy megszületett német vagy osztrák átlaggyerek mennyivel inkább gazdagítja azt a társadalmat mint egy megszületett magyar akinek most már nagyon jelentős része roma.

lacus48 | 2009. szeptember 8. | 14:07:11

ossian | 2009. szeptember 8. | 11:17:24
Én is ezért látom reménytelennek a helyzetet.
Részemről az előbbi csak egy óhaj volt.

ossian | 2009. szeptember 8. | 11:17:24

lacus, melyik kormány tudta bevonni a romákat az elmúlt 20 évben a "kvalifikált" munkába? Az Antall? Az Orbán?
A kormányok sokszor még képzett embereknek sem tudnak kvalifikált munkát adni (mit ért ez alatt egyébként?) hát akkor a teljesen képzetlen, írni olvasni se tudó, a gyerekeiket az iskolába járatni nem akaró embereknek mi mást tudna, mint a legegyszerűbb fizikai munka? Micsoda demagógia ez?
Kivenni a tortából a jogos szeletet - a másik demagógia. Hogyan? Miért? Milyen módon? Több segély? Több és jobb lakás? Ennél is több egyéb támogatás?
Kivenni a részüket. De anélkül, hogy betennének egy fikarcnyit is?
Egyébként jócskán vannak a cigányok közt, akik alaposan kiveszik a részüket a tortából. Tessék megnézni az enyingi száztornyú palotákat, vagy a dunántúli és a borsodi, bihari stb uzsorások tortaszeleteit, a legdrágább márkás autókat, amikről egy háromdiplomás értelmiségi nem is álmodozhat.
Csakhogy a torta kicsi, libertyMUC.

lacus48 | 2009. szeptember 8. | 10:48:25

demo | 2009. szeptember 7. | 18:18:47
Nem tudom, de szerintem senki sem.
Szerintem egyfajta megoldás nincs is. Sokféle roma van, egész más életfelfogással, képzettséggel, lehetőséggel(anyagi, szellemi).
Egyben viszont 100%-ig biztos vagyok. Amit 2002 óta a ballib. kormányok tettek ezen a téren az ide vezetett ahol vagyunk. Az összes többi probléma messze eltörpül ez mellett. Ha ezt, a romák tömegeinek bevonását a kvalifikált munkába nem tudjuk megoldani akkor semmit sem tudunk. Már olyan sokan vannak, hogy a velük kapcsolatos problémakör határoz meg mindent. Nem lesz pénz egészségügyre, oktatásra, közbiztonságra, semmire.

grifiel | 2009. szeptember 8. | 09:14:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

cytoen | 2009. szeptember 8. | 08:18:48

Hát itt senki sem normális?

Elfelejtettétek az esti krimit?

INDITÉK!

Olvassátok el amit tegnap irtam.

sandor1 | 2009. szeptember 8. | 07:13:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

libertyMUC | 2009. szeptember 8. | 00:51:50

engem a dolog nagyon emlékeztet a jelenlegi helyzet a romákkal az USAbeli "faji" alapú zavargásokra a 60as években. black power, meg ilyesmi.

nem lehet hogy a romaság csak a maga jogos szeletét akarja abból a sütiböl amit mi már majdnem meg is ettünk egyedül?

ossian | 2009. szeptember 7. | 22:27:59

A magyarság már a vándorlásai során keveredett törökös népekkel, szinte kötelezően (exogámia). A későbbi, ide betelepülők között sok volt a törökös nép (besenyő, kun, jász, bár ez utóbbi talán iráni eredetű) ezekkel is keveredett és persze aztán a később ide telepedett népcsoportokkal, kisebb nagyobb mértékben. Épp úgy, mint a többi nép. Az északi népek némileg kivételek.
A bolgárok nyelve (jav) elszlávosodott.

ossian | 2009. szeptember 7. | 22:21:28

Minden nép kevert valamilyen formában, mokusok. Itália népei évezredeken át keveredtek, hogy csak egy példát hozzak fel. Szűk 3000 év alatt éltek ott etruszkok, latin népek, a szigeteken ismeretlen eredetű őslakosok, a népvándorlások egész népek odatelepedtek (lomgobárdok). Nem áll módomban minet felsorolni. És ezek az egymásra vagy egymás mellé telepedett népek bizony keveredtek, míg aztán a mai olasz nép és nyelv kialakult. De hasonló a többi Európai ország története is. Rendkívül sok nép megfordult a Balkánon. A bolgárok a 7. században megtelepedtek a mai Bulgária területén, ahol szlávok éltek, a két nép keveredett, a nyelük elszlávosodott. És így tovább, a többi nép is hasonlóan kevert etnikum.

mokusok | 2009. szeptember 7. | 21:51:53

ossián akkor mi tiszta magyarok vagyunk nincs bennünk talán talán cigány vér is vagy tőrők vagy román????

magyar1274 | 2009. szeptember 7. | 21:50:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ossian | 2009. szeptember 7. | 21:48:54

mokusok, a korábbi kommentjeidből, fogalmazásod nagyszerűségéből már megállapítható volt, szellemileg hová tegyen az ember. Mit értesz az alatt, hogy a cigányok "tiszta vérűek"? A magyarok meg nem tiszta vérűek. Van fogalmad, hogy ez tipikus náci elmélet? Valószínűleg nincs.
A cigányok valóban egymás között szaporodnak, de ez nem tiszta vér, mint ahogyan a népek vagy népcsoportok tagjainak a keveredése sem piszkítja be a vért, ha már így kell fogalmaznom.
Az év százezrek során az emberiség szakadatlanul keveredett. Európa népei épp úgy, mint a többi kontinens népei.
Egyes népek rátelepedtek más népekre azokkal keveredtek, újabbak jöttek, azok is keveredtek.
A pusztai népeknél egyenesen kötelező volt az exogámia, a belterjesség elkerülése végett.
Szóval, ha okosat mondani nem tudsz, ne beszélj marhaságot tiszta vérről.

magyar1274 | 2009. szeptember 7. | 21:47:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mokusok | 2009. szeptember 7. | 21:43:50

S a cigány nem Indiábol jőttek semmi kőzük indihoz Amit be is tudnak már bizonyitani. Nem a régi nézetek alapján mert még ezt is ki forgatták a cigányok ellen s még a hülye cigány is el hitte. A Cigányok perzsiábol erednek s vándoroltak indiában is 150évet mint a tőrőkők mi nálunk.De ott sem maradtak mert nem hittek a bálvány imádásban meg budhában.

magyar1274 | 2009. szeptember 7. | 21:41:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mokusok | 2009. szeptember 7. | 21:35:39

http://admin.nolblog.hu/interface/nol/user/magyar1274/avatar Meg tudnád te magyarázni hogy mitől vagy tiszta magyar hogy nics benned legalább 5 fajta keveredés????? A cigok legalább tiszta vérüek hár vagy talán tőbb ezer éve. Nem ugy mint mi a hires magyarok. Magyar vagyok de utálom az ilyen ki jelentéseket mint amit te teszel.

kovacsi | 2009. szeptember 7. | 21:33:12

Éljen az edelény polgármester! Bár ennél tutibb trükk is van a tarsolyban: államiba a gyereket, aztán a rokonság befogadja, bár minden marad a helyén, a pénz 3x-s.

Tourist | 2009. szeptember 7. | 21:32:40

Az imént láttam az interneten Daróczi Ágnes nyilatkozatát. Bravó! Intelligens, okos, elegáns, de nagyon határozott! Ahogy azt kell!

grifiel | 2009. szeptember 7. | 20:48:52

Moderálási alapelvek- komment törölve -

grifiel | 2009. szeptember 7. | 20:47:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

magyar1274 | 2009. szeptember 7. | 20:33:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

grifiel | 2009. szeptember 7. | 20:27:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

majombéka | 2009. szeptember 7. | 20:22:11

én kétszer szültem a borsod-megyei kórházban (idén és két éve), tudom, mi megy a cigányrészlegen. mert itt külön folyosón fekszenek a romák. annyira koszosak, büdösek, és annyit isznak, cigiznek a vécében, hogy nem lehet egy légtérben maradni velük. rengeteg köztük a 12-13 éves kislány, ami szintén hihetetlen felelőtlenség! van olyan cigányasszony, aki szül januárban meg szeptemberben!!! amit pedig a polgármester állít, színigaz, sőt, hozzátenném, hogy a gyerekeket szülés után nyújtják, hogy mozgássérült legyen. jöjjenek el borsodba, rengeteg kacskalábú cigány van! a cigányoknál szent a gyerek??? reggel elmegy a putriból, egész nap kórincál a városban, lop, verekszik, vigéckedik, aztán este hazamegy és lesi a plafont. ez a nagy borsodi valóság.

magyar1274 | 2009. szeptember 7. | 20:04:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

voti26 | 2009. szeptember 7. | 19:01:38

Sajnos a vádak nem kitalációk, van olyan város Komárom-Esztergom megyében is, ahol az iskolapszichológusnak azt nyilatkozták a kisebbségi diákok, hogy a család az otthon szülést támogatja, hiszen 7-8 évesen már ők is tudják, hogy mennyi ideig kell a zacskót az újszülött fejére szorítani, hogy az fogyatékos maradjon, így életük végéig kaphatják a segélyeket...ez nem feltételezés, hanem bizonyított tény és szomorú, hogy más polgármesterek ezt nem merik nyilvánosságra hozni.

demo | 2009. szeptember 7. | 18:31:43

sandor1 | 2009. szeptember 7. | 18:21:22

Mi az hogy leragadtam a gumikalapácsnál?
A cikk erről szól! Mi az hogy példa?
Mik a távlatok, amit nekem végig kellene gondolnom ?
Én megálljt parancsolok a fantáziámnak, mert van az a határ, amit kultúr ember megalapozatlanul nem lép át!
Egyébként az edelényi polgármester által megvádolt települések polgármesterei kikérték maguknak, és hazugságnak nevezték a vádakat!

sandor1 | 2009. szeptember 7. | 18:21:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

demo | 2009. szeptember 7. | 18:18:47

lacus48 | 2009. szeptember 7. | 18:08:19

És szerinted a megoldás?
Kíváncsi lennék a véleményedre!
De ha lehet, egyenlőre az Európai unión belüli szisztémát, mert még bent vagyunk, néhány évig még talán, amíg a Jobbik nem kormányoz!
Engem is foglalkoztat a probléma, de úgy gondolom, hogy a legrosszabb amit tehetünk, hogy ha növeljük a feszültséget, roma és nem roma között, vagy magára hagyjuk őket és éhhalálra ítéljük, vagy rendszeresen megalázzuk őket!
És az, ami ezen az oldalon történik, nagyon sokat árt a probléma megoldásának!
Szerintem!
És szerinted?

hahha | 2009. szeptember 7. | 18:16:52

demo
Nepalban es Indiaban rengeteg iszonyuan megnyomoritott gyereket lattunk, borzalmas latvany, latszik, hogy nem jartal ott!
Az indiai idegen vezeto magyarazta el nekunk, hogy ez itt sajnos altalanos dolog!
Hogy sajnalatot keltsenek az emberekben a szulok megnyomoritjak a gyerekeiket es igy koldulnak, rengeteg ilyen van. De te demo olyan korlatolt hulye vagy, hogy az szinten no comment!

demo | 2009. szeptember 7. | 18:11:51

hahha | 2009. szeptember 7. | 18:05:20

Szóval te láttad Nepálban és Indiában, hogy anyák százai gumikalapáccsal verik a hasukat, és neylonzacskót húznak az újszülöttek fejére, hogy idióták legyenek!
Kötelességemnek érzem, hogy így kollektívan megvédjem az indiai és nepáli anyák jogait! Fotóid vannak róla, esetleg titkos videófelvételed?

Egyébként pedig: No comment!

lacus48 | 2009. szeptember 7. | 18:08:19

Teljesen mindegy, hogy ki mit mond.
Elég ha az ember megnézi a KSH demográfiai adatait.
Az a helyzet lassan nem lesz ember aki dolgozzon és eltartsa az országot.
Az országot 3 millió 800 ezer adófizető tartja el és ebben még bent vannak az állami alkalmazottak is. A mostani szakmunkások lassan kiöregszenek és nincs utánpótlás. Magyarország ko.

hahha | 2009. szeptember 7. | 18:05:20

demo, vegtelenul elvakult vagy, nacizol itt, mocskolodsz.
noyes azt irja a csaladjaban egeszsegugyben dologozoktol is hallotta. Tehat hazudik, szerinted es naci :)))))
En nem tudom, tehat nem allitom, de a jelenseg speciel letezik Nepalban es Indiaban, mert ott emberek szazait lattam magam is!
Ha magyar anyak kototuvel probalkoztak, ha magyar anyak kukaba is dobtak mar csecsemot, akkor egyes cigany anyak is tehettek remes dolgokat, ennyi.
Aki esetleg elhiszi ezt, az meg nem naci! En nem tudom, lehet igazis, de lehet , hogy nem igaz. Na, most nacizhatsz demo, ha jol esik :)))))

demo | 2009. szeptember 7. | 18:00:49

sandor1 | 2009. szeptember 7. | 17:44:01

Itt az a probléma, hogy "magyar" anyáról ilyet senki, soha nem állított!
A hírekben előfordul, hogy megírják, hogy egy anya halálra éheztette böjtölés miatt a gyermekét, vagy egy anya agyonverte x,y helyen a gyermekét, vagy egy apa rendszersen megerőszakolta a lányát, vagy hasonlók!
De itt az hangzott el, hogy cigány asszonyok, rendszeresen és sok helyen szándékosan megnyomorították gyermekeiket!
És ezzel egy nagyon durva, általánosításba hajló, rasszista és aljas vádat fogalmaznak meg!
Ezentúl, ha végigmegy bárki egy szegény cigánynegyeden, ránéz egy cigányasszonyra, gond nélül gondolhatja, na ennek is biztos hülye a gyereke, mert gumikalapáccsal verta a hasát naphosszat! És ha tényleg sérült, egész más okokból a gyerek?
Ezek nagyon veszélyes, gyűlöletkeltésre alkalmas, megbélyegző, és undorító kijelentések!

demo | 2009. szeptember 7. | 17:53:05

hahha | 2009. szeptember 7. | 17:30:08

Perhanttal semmi bajom, normális kulttúrált ember, és nem állított ilyen aljasságokat!

De ha egy platformra kerülsz ilyen állításokkal, mint amit noyen képvisel, és védelmedbe veszed,, akkor nincs mese, ez náci szöveg!
Ha téged nem háborít fel, hogy ma magyarországon bizonyíték nélkül embereket ilyen vádakkal illetnek, hallomás és legendák alapján, nincs mese, közéjük tartozol!
Ismétlem itt nem állatokról, hanem emberekről beszélünk! És ezek vérforraló vádak, és erre nincs mentség!

nemistudom | 2009. szeptember 7. | 17:49:49

Az nagyon jó lesz, ha a polgármester bizonyít. A kérdés az, hogyan és mivel. Nyomorék gyerekekkel?? Esettanulmányokkal? Saját magával?
Érdeklődéssel várom az eseményt.

sandor1 | 2009. szeptember 7. | 17:44:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

hahha | 2009. szeptember 7. | 17:30:08

demo, milyen kulturalt szalonnaci haverom, te bolon vagy!

perhant emlitettem, aki egy cigany ertelmisegi, te rasszista es perhan nem naci!!!!!

mokuska | 2009. szeptember 7. | 17:28:27

Nem! Ez az, amit mi is látunk... Ezzel talán nem teszi tönkre a gyerek életét?

hahha | 2009. szeptember 7. | 17:25:55

demo, te szegyentelen!
Sehol nem ismerheted a kommentjeimet, mert cigany temahoz csak egyszer szoltam hozza, ahol semmit nem mondtam a ciganyokrol, te hazug!
Menjen a te csaladod veled egyutt a kuruc infora, amilyen jogon engem oda kuldesz, te fasiszta. Ha en az vagyok, akkor te is, mit kepzelsz te magadrol?
Kulfoldnel kommenteltem es mas temaknal, te hazug.

demo | 2009. szeptember 7. | 17:20:25

mokuska | 2009. szeptember 7. | 17:14:19

És akkor meg ez most azt jelenti, hogy zacskót húznak a gyerek fejére, hogy bolond legyen, szándékosan gumikalapáccsal ütik a hasukat, hogy nyomorék legyen az újszülött, és tudományosan felépített gyógyszerezéssel érik el, hogy hülyegyerekük legyen?

mokuska | 2009. szeptember 7. | 17:14:19

Örülhet, aki nem találkozik ilyen dolgokkal, de mi sajnos a saját szemünkkel látjuk a VALÓSÁGOT! Lakásunkkal szemben sajnos egy "szórakozóhely" üzemel, ahol napról-napra, ugyanaz a történet. Hó elején megkapják a segélyüket, egy hétig megy a folyamatos dorbézolás, miközben anyuka, apuka bent szórakozik, a gyerek a babakocsiban üvölt egész nap odakint, mert gondolom éhes, melege van stb....
Ennyire fontos a gyerek?!

demo | 2009. szeptember 7. | 17:13:59

hahha | 2009. szeptember 7. | 17:09:05

Itt szó sincs vitáról!

És én rágalmazok?

Te ugynabba a cigányozó, fasiszta bandába tartozol, ismerem a kommentjeidet!
És a felháborodásom jogos!
Mindennek van határa!
És talán neked, meg a kultúrált szalonnáci haverodnak kellene elhúzni a kurucinfóra!
Ott a helyetek, ott a szájízeteknek megfelelő hazugságokat hallhatjátok!

Tourist | 2009. szeptember 7. | 17:13:00

Ezt amit itt produkálnak egyes elvakult, rasszista barmok, nem lehet hányinger nélkül olvasni. A legundorítóbb párt a Fidesz, melynek mocskos fasiszta politikája mostanra beérett. Kiermelték a bármikor gyilkolásra kész nazi kommandóikat és hozzá nagy össznépi támogatottságot egy konzekvensen évek óta fasizálódott országban.

Jó lenne ha tudomásul vennétek, hogy ha az a véresszájú polgármester, bármit is tapasztalt volna, amiről itt fröcsög, feljelentést kellett volna tennie. Ilyet nem tett, mert nem is tud, tehát az egészből egy büdös szó sem igaz. Pártja pledig nem távolítja el, nem határolódik el, mert nekik ez a hivatalosálláspontjuk is. Ez dől nap mint nap a pártsajtójukból.

hahha | 2009. szeptember 7. | 17:09:05

demo, te ragalmazol ragalmazassal! Ezt mar velem is megtetted nehany napja, pedig en aztan semmit nem mondtam, elvakult vagy es kozonseges, vitara keptelen.

Itt perhan volt a legkulturaltabb, remelem vissza jon, te demo menj pihenni, mielott felrobbansz :)

demo | 2009. szeptember 7. | 17:03:05

noyes | 2009. szeptember 7. | 16:53:35

Te beszélsz itt kultúráltságról!
Aki ilyen aljas módon megvádol embereket hallomás alapján!
Te tudod, hogy pl. a Mengele milyen választékosan tudott fogalmazni?
Amit te itt leírtál, a magad kultúrált módján, az a legaljasabb és legkártékonyabb vád, amit az utóbbi időben hallottam!
A neylonzacskóval együtt!
100 rendőrt egy hallomás és szóbeszéd alapján kreált eszement vád alapján!
Ilyen alapon én azt mondom, hogy te egy pedofil szadista állat vagy, mert ezt sutyorogják a folyosón, ugyan hurcoljanak már meg, alázzanak meg már téged egy ország nyilvánossága előtt!
Itt érző emberekről van szó, anyákról, akik szeretik a gyermekeiket, és amúgy is nehéz körülmények között élnek! Róluk lehet ilyen aljas dolgokat állítani, mert kiszolgáltatott helyzetben vannak, és nem tudnak visszaütni!
Én ha lenne pofád kiállni a nyilvánosság elé, akkora pert akasztanék a nyakadba, hogy arról koldulnál!

Te beteg állat!

noyes | 2009. szeptember 7. | 16:56:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

noyes | 2009. szeptember 7. | 16:53:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

libertyMUC | 2009. szeptember 7. | 16:48:32

noyes | 2009. szeptember 7. | 16:20:00

"A cigány vezetők hozzáállása pedig már a megszokottan vérforraló, mitöbb hányingert keltően szemforgató, és hazug."

nem, a te véleményed vérforraló, általánosító (ha nem hazug), rasszista és hányingerkeltö.

libertyMUC | 2009. szeptember 7. | 16:46:37

Mustang | 2009. szeptember 7. | 16:12:19

"Engem igazából még az is érdekelne, hogy a cigány gyerekek jelentős része miért nem jut el az érettségiig, amikor az oktatás Magyarországon ingyenes és alanyi jogon jár nekik is"

ez a "nekik" azért kicsit zavar. mindenkinek jár. és a romák "mi" is vagyunk.

de nézzük, miért olyan rossz a magyar romák müvelödési, képzési helyzete.
- halmozott hátrányos helyzet és szegénység (ezen asziszem nem kell vitatkozni, egy roma család anyagi és minden más tekintetben is hátrányban van egy nem-romához képest. csak a szülök munkahelyi megkülönböztetésére kell gondolni, meg hogy milyen munkát kap, ha kap, egy roma ma magyarországon). a müveltség, képzés anyagi és szociális képzés.
nam ost ez olyan csuka fogta róka esete. ha nem változtatjuk meg a szociális helyzetüket akkor nem lesz képzés sem. ha nincs képzés nem változik meg a szociális helyzet. ezek alapján világos: a képzéssel kell kezdeni. nekünk. minden erövel. most.
- hogyan kezelik a nem romák a roma gyerekeket. (tisztelet a kivételnek) a gyerekek is könyörtelenek. (néhány "pedagógus" meg pláne). amit hallanak otthon "a" romákról, azt nagyon is éreztetik az osztálytársakkal. ez is része hétköznapi rasszizmusunknak. én nem szeretnék roma gyerek lenni egy nem roma többségü osztályban ma magyarországon.
- sok roma szölü még nem ismerte fel, hogy ez az egyetlen lehetöség (az iskola) a felemelkedéshez. müveltség hiánya? kultúrális okok? nem tudom, de ez is változtatható.
- még mindíg kevés támogató program van speciálisan roma gyerekeknek.
- kevés roma tanár, vagy olyan tanár aki a roma kultúrában kiismeri magát

van még biztos más is, de röviden összefoglalva: a diszkrimináció, a szegénység, a hiányzó befektetések az ember agyakba, a butaság és elöítéletek (mindkét oldalon). talán két tanár kellene egy darabig olyan osztályokba ahol sok a hátrányos helyzetö roma gyermek?

az okok semmi esetre sem a romák genetikai "hibája", mint ahogy ez a a soraid között olvasható.
magyarország egyetlen vagyona az itt élök agyállománya. ez a legnagyobb természeti kincsünk. kár lenne ebböl a kincsböl 6-800.000 ember agyát kihagyni. meggyözödésem: a romák felemelkedése é sintegrációja nélkül nincs magyar felemelkedés sem.

demo | 2009. szeptember 7. | 16:34:59

noyes | 2009. szeptember 7. | 16:20:00

Hé Haver!

Te fordítva ülsz a bilin!

Itt neked kellene sürgősen konkrét bizonyítékokkal szolgálnod, és nem hallomásból és kártékony náci propagandából elővett aljas vádakkal előhozakodni!
Te vádolsz meg embereket, neked kell erről konkrét bizonyítékokkal előállni, mert eddig minden orvos és egészségügyi alkalmmazott hivatalosan cáfolta, hogy ilyen esetekről konkrét bizonyítékai lennének!
Mert ez a való életben bűncselekmény hapsikám!
A neten lehet összevissza, innen hallottam, onnan hallottam, vagy a kurucinfón olvastam dolgokkal előállni, de lépj ki a porondra, és ott mondd el az aljas vádjaidat, és viseld a következményeit!
És ha esetleg a legmélyebb nyomorban élők között előfordul, hogy a hiányos táplálkozás miatt több beteg gyerek van, akkor azt hiszed, hogy bizonyitottál valamit?
Erre appellálsz, hogy erre rá tudod húzni ezt az aljas vérvádat!
Szégyeld magad te aljas rágalmazó!

perhan | 2009. szeptember 7. | 16:29:15

Mustang, ennek valószínűleg több oka is van, ezek közül néhány: a cigányok nagy része és a többségi társadalom között máig meglévő óriási szociokulturális szakadék, ebből következő nyelvi, kommunikációs akadályok, másrészt pedig az, hogy az iskolák nincsenek felkészülve a többkultúrájú gyerekek nevelésére. A cigányok nem magyarok származásukban, ezért nem kell őket azzal dicsérni, hogy egy adott pedagógus nem kezeli őket cigányként, és azt hazudja nekik, hogy ők magyarok. Igen, bizonyos értelemben azok, de etnikus identitással rendelkeznek. E kettőnek nem kellene kizárnia egymást. Hidd el, én ismerem az említett problémát, pedig nekem jó tanulmányi eredményeim voltak.

noyes | 2009. szeptember 7. | 16:20:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

perhan | 2009. szeptember 7. | 16:18:25

Mustang, az idézett mondatomban van egy "is", ami azt jelenti, hogy igen, a nem megfelelő családi körülmények miatt is bekerülnek (azaz "elveszik") a gyerekek az intézetekbe. Az etnizálásról: A hajléktalanok nagyobb része nem cigány. Na és? Másrészt pedig az, hogy "a cigányok számára a gyerek szent" nem jelenti azt, hogy a többségi társadalom tagjai nem szeretik legalább ugyanannyira a gyerekeiket, mint a cigányok, sőt azt sem, hogy nincs olyan cigány, aki elhagyja, állami gondozásba adja, vagy ne adj Isten, bántalmazza is a gyerekét. Én azonban még mindig csak a konkrét esetnél maradnék, és a gumikalapácsos meg ehhez hasonló rágalmakat elutasítom.

Mustang | 2009. szeptember 7. | 16:12:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mustang | 2009. szeptember 7. | 16:10:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mustang | 2009. szeptember 7. | 16:09:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

69(t)69 | 2009. szeptember 7. | 16:06:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mustang | 2009. szeptember 7. | 16:02:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mustang | 2009. szeptember 7. | 15:59:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

cytoen | 2009. szeptember 7. | 15:59:31

Ó nyájas olvasó!

Néhány adat:

A pótlék összege havonta
Egy gyermekes család esetén: 12.200.- Ft
Egy gyermeket nevelő egyedülálló esetén: 13.700.- Ft
Két gyermekes család esetén (gyermekenként): 13.300.- Ft
Két gyermeket nevelő egyedülálló esetén (gyermekenként): 14.800.- Ft
Három vagy többgyermekes család esetén (gyermekenként): 16.000.- Ft
Három vagy több gyermeket nevelő egyedülálló esetén (gyermekenként) 17.000.- Ft
Tartósan beteg, illetve súlyosan fogyatékos gyermek esetén: 23.300.- Ft
Tartósan beteg, illetve súlyosan fogyatékos gyermeket egyedül nevelő esetén: 25.900.- Ft


2006-tól a korábbi családi kedvezmény beépült a családi pótlékba, az adóelőlegnél érvényesíthető (adócsökkentő) családi kedvezményre csak a 3 és több gyerekes szülők jogosultak.
A családi adókedvezmény teljes összegét csak akkor lehet igénybe venni, ha van hozzá elég adó. Három gyerek esetében a havi 12.000 Ft kihasználásához bruttó 117.000 Ft jövedelem kell. (EVÁs vagy elkülönülten adózó alanynál nem lehet igénybe venni).
Forrás: csaladinet.hu



A családi adókedvezményre honfitársaink érintett körénél - az ismert körülmények miatt - nem érdemes szót vesztegetni.
Lássuk a családi potlékot:

Család - férj,feleség - esetén a ""nyereség""
1 gyermeknél 11.100
2 gyermeknél 10.000
3 vagy több gyermeknél 7.300.-Ft.

Egyedülálló szülő ""nyeresége""
1 gyermeknél 12.200
2 gyermeknél 11.100
3 vagy több gyermeknél 8.900.-Ft.

Mivel családi pótlékot csak élő gyermek után adnak, vonjátok ki a ""nyereségből""
- orvosi ellátás
- gyógyszerek
- állandó felügyelet
- etc.
- munkaereje hiányát - a családban.

Tisztelt hölgyek és urak!
Tekintetes karok és rendek!

Hát mi marad?

Q.E.D.


Halász | 2009. szeptember 7. | 15:56:45

Kedves Mustang!

Először. Miután egy látszólagos (virtuális) világban beszélgetünk, a tegeződést természetesnek tartom.Teszem ezt azért is, mer véleményem szerint a tiszteletet ugyanúgy meg lehet adni a tegezéssel, mint a lenézést a magázással/önözéssel.

Másodszor. Sehol nem irtam azt, hogy a dohányzás egy kifejezetten bölcs dolog. Egyáltalán nem az, mert károsítja az egészséget és sokba is kerül. Mindazonáltal azt is tudom, hogy nagyon sok olyan dolgot csinálunk mi emberek, amely károsítja az egészséget és sokba is kerül.

Negyedszer. A diplomám egyik fele matematika. Ezért elárulom neked, hogy a statisztikák mindig a tömegekre igazak Egy adott egyénre egyáltalán nem, vagy csak részben. Én ezt, és csakis ezt kívántam jelezni.

Ez - pldául - a cigányokra is igaz. Álljon itt egy kis írás:

"A Bari.

A szinte ropogósra vasalt, kissé napszítta aprópettyes kékfestős fejkendő alatt feszesen hátrafésült sötétbarna haj ősz szálakkal. Hátul varkocsba font és kis szoros, feltűzött konty. Hibátlan barna arcbőr apró éles ráncokkal, a szem- és szájsarkakban nevetősre vésve. Meleg barna szemek, kissé duzzadt ajkak. Erős termet.

A gallértalan, elől kötős fehér blúz mindig patyolattiszta. Sokrétegű lábközépig érő láthatóan sokat mosott szoknya, a legfelső aprópettyes kékfestős, sokzsebes. Felül ugyanilyen pettynélküli kötény. Erős barna lábak.

A férje rég meghalt, a fiát és a lányát egyedül nevelte.

Minden héten megjött egy napon és a Nagymamámmal – a „tésasszonnyal” - megbeszéltek szerint munkába fogott. Ez általában mosás, kenyérdagasztás, esetleg favágás volt. Aki már csinált ilyet, az tudja, hogy milyen fizikai igénybevételt jelent.

Szerettem a közelében lenni.

- Na gyere, ülj ide mellém. Mesélek.

szokta volt mondani.

A meséit is szerettem. Nem királylányokról, törpékről vagy csodaszarvasról mesélt, hanem a virágokról, fákról, az esőről, a szélről. Az állatokról, bogarakról, őzekről. A Természetről, melynek igazi része volt maga is. Egyszerű szavakkal, jellegzetes kiejtéssel, szépen, halkan mesélt.

Időnként megkért, hogy szaladjak át a szomszédba a gyógyszerész bácsihoz egy kis pipamocsokért. Így mondta. Sándor bácsi – aki szintén pipázott - tudta kiről van szó a már rég kialakult „rendszer” miatt. Bement a szobába, kihozta és odaadta az újságpapírba csomagolt „pipakotorékot”, melyet egy kicsit mindig feljavított némi igazi dohánnyal.

Bari megmosta a kezét – mindig -, leült. A kötény alól valamelyik zsebből előhúzta a kis kupaknélküli meggyfaszárú szopókenélküli pipáját, megtömte, meggyújtotta. Ilyenkor nem illett beszélni. Néztem a finom kékes füstöt, a mosolygós kedves arcot, a finom mozdulatokat.

Néztem gyermekkorom egyik örök értékű kedves asszonyát, egyik tanítómat.

Aztán egyszer nem jött többet. Nagymamám is, én is megkönnyeztem, bár akkor még nem sokat tudtam az elmúlásról, csak annyit, hogy valami szép, valami jó elveszett az életemből.

A becsületes neve Orsós Rozália volt.

Nyugodjon, pihenjen békében!"

perhan | 2009. szeptember 7. | 15:51:38

Kedves Mustang, megerősítetted állításomat, és magyarázatot keresel. Csak éppen nem arra, amiről szó van. De hogy kérdésedre válaszoljak, valószínűleg azért mert egy kevés kivételtől eltekintve a cigányok Magyarországon egy társadalmi réteghez tartoznak. A legalsóhoz. Attól tartok, hogy sok gyerek ma is olyan körülmények között él, amit egy középosztálybeli nő biztos nem tudna elképzelni a gyermekének. Másrészt pedig a szociális és képzettségi adatokat figyelembe véve az érdekérvényesítés hiánya is odavezethet, hogy egy-egy család gyereke(i) állami gondozásba kerülnek. Ha most megnéznénk a brazíliai nyomornegyedekben lakókról készült statisztikákat (alkoholizmus, bűnözés, stb.), akkor meglepő hasonlóságokat fedezhetnénk fel. De gondolom ezt mondanom sem kell, hiszen eszedbe sem jutott etnizálni a problémát.

Egyész | 2009. szeptember 7. | 15:43:18

Mustang | 2009. szeptember 7. | 15:23:26

Elnézést kérek nem akartam személyeskedni.Egyébként nem vagyok sem öreg,sem bagós,és még csak jogvédő sem.
Véleményem szerint a tegeződés a kor ismeretének a hiányában alakulhatott ki.
Valószínüleg a párbeszédet is nagymértékben megkönnyíti.
Viszont továbra is fenntartom azt a véleményemet hogy a kornak és az önnáló véleménynek kijár a kellő tisztelet.

hahha | 2009. szeptember 7. | 15:43:04

Mustang

Azert mert NEM minden cigany asszony szamara olyan szent az anyasag, pl. szegeny Olah Ibolya, akit a szulei teljesen elhanyagoltak, ugye.
Nem lehet szemellenzosnek lenni.
Egyebkent a kerdesed egy naci kerdes volt :)

vowels | 2009. szeptember 7. | 15:41:10

Moderálási alapelvek- moderált komment -

nm vdm plgrmstrt, nm smrm, z zrt lgndltt, hgy lltsnk tn nztm ntn, mr h cgny gybn lht lyt krrktl tnn, s flllt dtk szrnt, skkl, ngysgrnddl tbb srlt cgny gyrk...mtl? msrszt kvncs lnnk r, mknt skrlt kzl flzr cgny dmnstrlt sszszdn, dlg dbn, mknt s mbl? snk sm dlgzk, d mndnk vn z tr pnz? bzkrl mt mnd, z zt hszm gz, brtnkrl zt lht hlln, hgy br snknk z tlt nm trtlmz hmszxltssl vl mllkbnttst, zt mndjk, tbbsgt dbnn mgdgjk, h ttszk nk h nm! z pdg gz! z llm szrncstlnsg, z lln tnn lln mr!

Mustang | 2009. szeptember 7. | 15:37:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

perhan | 2009. szeptember 7. | 15:30:22

Ahogyan más cigányokkal foglalkozó témánál is, itt is azt látom, hogy érzelmi alapon próbáljátok megközelíteni a dolgokat, és a konkrét eset is csak apropóul szolgál arra, hogy elmondjátok a véleményeteket különböző cigányokkal kapcsolatos dolgokról. A polgármester mondott valamit, ami úgy gondolom, hogy nem hagyható szó nélkül. Igen, lehet beszélni dohányzásról, meg belterjességről (ami egyébként magyar munkáskolóniáknál is előfordul), sőt fel lehet hozni a liberális gyermeknevelést is (svédeknél sok szempontból hasonló a helyzet), meg Olaszliszkát, csak szerintem nem érdemes, mert nem a konkrét esetre reflektálunk, és akaratlanul is úgy tűnhet, hogy bizonyítékokat keresünk a polgármester igazára. Mivel cigány vagyok, képes vagyok belülről látni a cigányság kultúráját, és társadalmát, minden értékével és problémájával együtt, és a polgármester állítását egyértelműen visszautasítom. Sajnálom, hogy Magyarországon nem ez az első eset, amikor ilyen súlyos vádakkal illetnek cigányokat, anyákat. Örülök, hogy kifejezték tiltakozásukat, az edelényiek megvonandó segélyéről pedig csak annyit, hogy: akkor a polgármester fizetése is megvonható, ha szembefordul azokkal, akikért dolgoznia kéne, és akiknek a munkahelyét köszönheti?

hahha | 2009. szeptember 7. | 15:29:21

Mustang
egyesz gondolom csak beled akart kotni, mert rosszul szoltal a ciganyokrol :)
Elvakult jogvedo lehet.
En elhiszem, hogy a ciganyok altalaban szeretik a gyerekeiket, de vannak azert olyanok is, akik segelyben gondolkodnak, ezek ismert tenyek.

Mustang | 2009. szeptember 7. | 15:23:26

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mustang | 2009. szeptember 7. | 15:18:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mustang | 2009. szeptember 7. | 15:13:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Egyész | 2009. szeptember 7. | 15:06:38

Mustang

Csupán csak két észrevétel.Az első hogy egy neveletlen tapló vagy.Felhatalmazás nélkül letegezel egy idős embert.Durván és közönségesen sértegeted.
"Egyébként szerintem örülhetsz, hogy eddig is megúsztad. Viszont lehet, hogy dohányzás nélkül 80 évig élnél, így viszont 70 éves korodban fogsz elpatkolni"
Hogy jössz Te ahhoz hogy erkölcsről prédikálj .A stílus maga az ember.

A másik az arányokkal kapcsolatos „érvelésed”.
Tehát ha több a településen a fogyatékos cigány,ebből egyenesen következik hogy mind gumikalapáccsal veri a hasát.
De őszintén....normális vagy nácikám?

Halász | 2009. szeptember 7. | 15:02:37

Mustang | 2009. szeptember 7. | 14:29:56

Halász

Szerintem ezt magyarázd a tüdőrákosoknak :-))

Vagy akkor: erős kismamáknak dohányzást? :-)) Ez is furán hangzik ám...

Egyébként szerintem örülhetsz, hogy eddig is megúsztad. Viszont lehet, hogy dohányzás nélkül 80 évig élnél, így viszont 70 éves korodban fogsz elpatkolni. Ki tudja, mit hoz még a jövő... :-))

Kedves Mustang!

Mint mindig, most is az igazság a középúton van. Ex katedra kijelenteni, hogy a beteg gyermekek a dohányzás maiatt betegek egyszerűen butaság.

Nem tudom mikor kelsz reggel, de én hajnalban. Ha felnézek az égre, legalább 10-15 kondenzcsíkot látok felettem. Mit gondolsz hány tonna üzemanyagot égetnek el percenként azok a repülők? Hova tűnik az égéstermék? Lent pedig "folynak" az autók ugyancsak égésterméket okádva.

Mit gondolsz, ezért miért nem tiltakoznak a dohányzásellenzők? Pedig tudják, hogy az autók nem kis része kényelmi meggondolásból fut, és a repülők egy része -például - friss virágot, halat, rákot szállít.

Még valami.

Ahogy elnézem a napjainkat, nem is bánom, hogy heven év környékén távoznom kell.

:-)

sandor1 | 2009. szeptember 7. | 14:37:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mustang | 2009. szeptember 7. | 14:35:06

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mustang | 2009. szeptember 7. | 14:29:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

libertyMUC | 2009. szeptember 7. | 14:27:01

Mustang | 2009. szeptember 7. | 14:20:48

jó, felmérés. és az mit mondana nekünk az edelényi polgármesterröl? azt hogy "igazságosan" vagy "igazságtalanul" rasszista?
igazságos rasszizmus nincs. akkor meg minek a felmérés?

egy politikus - meg ha csak edelényi is - ne mondjon olyat se, amit rasszizmusként lehetne értékelni. kész. pont. ha meg mond, akkor vállaja a következményeket és mondjon le. ha meg nem tudja mit lehet rasszizmuskánt értékelni, akkor meg pláne tünjön el a politikából.

regisrac | 2009. szeptember 7. | 14:23:43

libertyMUC: sötét nacionalista lyuk.

Halász | 2009. szeptember 7. | 14:23:12

Mustang | 2009. szeptember 7. | 14:02:52

Halász

"49 éve élek szimbiózisban a feleségemmel. Miután többes számot írtam, következik, hogy ő is dohányzott akkoriban."

"A feleségem és jómagam is dohányzunk. Két szép, felnőtt, egészséges, családos gyermekünk van. Jómagam - a 66. évemben vagyok - eddig csak látogatóban, vagy véradáson jártam kórházban."

Szerintem akkor szabadalmaztasd a dohányzást, mint egészségmegőrző foglalatosságot, plusz kismamák számára kötelezően előírt tevékenységet :-))

Kedves Mustang!

Ezt mondtam volna?

Nem. Azt mondtam, hogy gyenécske anyagból gyengécske termék készül, ha dohányzik, ha nem...

:)

Mustang | 2009. szeptember 7. | 14:20:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Szkeptikus | 2009. szeptember 7. | 14:12:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Black Mesa | 2009. szeptember 7. | 14:12:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

libertyMUC | 2009. szeptember 7. | 14:08:56

nem egészségügyi dolgokról kell itt vitatkozni, hanem arról, hogy mikor mond le végre ez a polgármester?

és ne feljtsük: fide-SS-es a pali: nacionalista lukból rasszista szél fúj.

mokusok | 2009. szeptember 7. | 14:07:25

ossián hidd el hogy lesznek annyian akik szavazhatnak.

Mustang | 2009. szeptember 7. | 14:02:52

Moderálási alapelvek- komment törölve -

irriga | 2009. szeptember 7. | 13:59:44

sandor1 | 2009. szeptember 7. | 13:07:57


Nem hergelni kell a népet, habár ez roma oldalról most érthető, hanem utánajárni a dolgoknak.
Sajna sokszor megcsonkítottak, embereket a múltban, hogy "Jó" koldusokká váljanak.

Talán nem beszél légből kapott hírekből a polgármester ...

Halász | 2009. szeptember 7. | 13:59:26

Black Mesa | 2009. szeptember 7. | 13:33:39

Halász

Hogy lehetsz ennyire buta..
Black Mesa | 2009. szeptember 7. | 13:30:47

Halász

Nem az a baj, hogy dohányzol, hanem az, ha egy TERHES anya dohányzik. .....

Kedves Mesa!

49 éve élek szimbiózisban a feleségemmel. Miután többes számot írtam, következik, hogy ő is dohányzott akkoriban.

Lehet, hogy valamivel több mint hat évtized éélettapasztalata és néminemű diploma után is buta vagyok. Mindazonáltal a tények makacs dolgok...

Gege | 2009. szeptember 7. | 13:58:53

Black massza vagy mi vagy te
Fogd már be a náci pofád és húzzál valami neked való trágya szélsőjobbos hulladék oldalra kommentelni...

mokusok | 2009. szeptember 7. | 13:57:10

sándor1 akkor szerinted le nyomoritsák a gyerekeiket!? Már megint az olaszliszka hát csak ez van: nem kellene száguldozni a faluban mert a falusi gyereknek az utca a játszotér.De én akasztást szavaztam vna a cigányoknak.

regisrac | 2009. szeptember 7. | 13:56:14

látom, itt mindenki "tájékozott" (tisztelet a kivételnek). azt a részt sajnos kifelejtettétekk a cikkből, hogy az újságírók utána kérdeztek és mindenki azt mondta, hogy oszi baromságokat beszél. tehát több védőnő/orvos szava áll szemben egy rasszistáéval.

libertyMUC | 2009. szeptember 7. | 13:55:47

ez a gumikalapácsos dolog meg szerintem egy olyan perverz és egyedi eset (ha volt is) hogy nem is érdemes erröl vitatkozni. egy ilyen "anyának" a zárt osztályon a helye. ha roma, ha nem.

Virág elvtárs s.k. | 2009. szeptember 7. | 13:55:05

A Zámolyi romák még Strassburgig is elmentek az igazságukért.

Lehet indulni most is......

Virág elvtárs
s.k.

libertyMUC | 2009. szeptember 7. | 13:53:45

sandor1 | 2009. szeptember 7. | 13:42:15

nincs magyar vagy "cigány" anya. ANYA van.
az anyák müveltebbje nem dohányzik és/vagy iszik terhesség alatt.

az is kétségtelen hogy a roma kultúra a gyerekeket kitünöen elfogadja, szereti. (és nem a segély miatt...) a mi mai társadalmunkban egy gyerek csak nyüg, zavar (a családon kívülieknek).

ossian | 2009. szeptember 7. | 13:51:37

mokusok, összesen van 6-700000 cigány. Több mint az egyharmaduk kiskorú. Már csak azért sem szavazhatnak annyian a szocikra. El se mennek.
Ha egy terhes nő gumikalapáccsal veri a hasát, elsősorban magának árt. A magzat nagy védelem alatt van: hasfal, méhfal, burok, magzatvíz. Ha az anya még is erre vetemedik, az tudatlanságból fakad:lehet, hogy fogyatékos lesz a gyereke, de a has bántalmazása nélkül is az lenne, nagy valószínűséggel. A belterjesség (nem feltétlenül vérfertőzés, de a sokszoros kibogozhatatlan rokonsági fokok miatt)a rossz táplálkozás, dohányzás, higiénés viszonyok, alkohol, ezek nagyon besegítenek, na és örökletes is lehet.
Nem párezer forint egyébként, amivel több a pénz (a múltkor valaki szerint 3000 ft-ért senki ilyen nem tenne), hanem sokkal több: a fogyatékosságért közel havi 20000, és dupla családi pótlék - bár lehet, hogy a kettő együtt nem jár.
Valami esetek előfordulhattak, évek óta suttogják, de nem ez a populációnál észlelhető fogyatékos gyerekek kirívóan nagy számának az oka.A polgármesternek sokkal jobban utána kellett volna nézni a dolgoknak, a szóbeszédnek, mielőtt nyilatkozik. Magára is maradt: sem orvosok, sem védőnők nem álltak ki mellette. A botrányra meg semmi szükség, van elég roma ügyben.
De itt - ha szerencsétlen, tudatlan asszonyok mégis megteszik ezeket, akkor legelsősorban nagyon sürgős felvilágosító munkára lenne szükség. A Daróczi hölgy már el is kezdheti.

Mustang | 2009. szeptember 7. | 13:50:07

Moderálási alapelvek- komment törölve -

sandor1 | 2009. szeptember 7. | 13:45:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

sandor1 | 2009. szeptember 7. | 13:42:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mokusok | 2009. szeptember 7. | 13:34:07

Nagyon sok cigányt ismerek és sok barátom van kőzőtük. De az tény hogy jővőre legalább 5-600000 cigány zavaz az mszp re a hasonlodolgok miatt is.

Black Mesa | 2009. szeptember 7. | 13:33:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Black Mesa | 2009. szeptember 7. | 13:30:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Halász | 2009. szeptember 7. | 13:29:45

1. Azért meg kéne kérdezni a torgyánjóskát és bandáját, hogy mi történt a cigányok és falusi nem cigányok nagy részének minkahelyével.

2. Vidéki lévén jó néhány olyan nem cigányt ismerek, aki a segélyekre hajt.

3. A feleségem és jómagam is dohányzunk. Két szép, felnőtt, egészséges, családos gyermekünk van. Jómagam - a 66. évemben vagyok - eddig csak látogatóban, vagy véradáson jártam kórházban.

Akor hogy is van ez?

mokusok | 2009. szeptember 7. | 13:29:33

A cigányoknak egy etikaikodexet szorolapokon kellene be vezetni mert sok cigányszülő azt semtudja mit szabad mit nem mert kisegitőbe járatták őket. S visszatérve a dolgra a cigány anyák az életük árán meg védik a gyerekeit nem hogy le nyomoritsák.

libertyMUC | 2009. szeptember 7. | 13:22:59

mobil11 | 2009. szeptember 7. | 13:12:03
"elkerülje a felelőségre vonást a jobb oldalról jővőre ...rátámadt a cigányokra akik megszavazták.... "

gondolod hogy az edelényi romák majd a jobbikra vagy a fideszre szavaznak jövöre? :) erösen kétlem.
ezenkívül most is jobboldali (fide-SS-es)a polgármester. innen fúj már most is a szél: rasszista, nacionalista uszítások repkednek, mert más nem jut az eszükbe. ennél rosszabb már csak egy esteleges jobbik polgármester lenne edelényben.

Black Mesa | 2009. szeptember 7. | 13:14:22
így látom én is: általános szociális és müvelödési problémáról van szó. itt kell elkezdeni a javítást.

Black Mesa | 2009. szeptember 7. | 13:21:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nablaquadrat | 2009. szeptember 7. | 13:19:54

"Edelény polgármesterének [ Molnár Oszkárnak a ] távozását követelte a közéletből és a politikából mintegy félezer roma hétfőn délelőtt az edelényi városháza előtt."

Molnár Oszkárhoz fogható "nagy" egyéniség a tiszaeszlári vérvád óta nem fordúlt elő a magyar közéletben. Feltétlenűl kell lennie egy ilyen jeles személynek ott ? Kel ő nekünk ?
A libatolvaj pislogó-hobbitok, 100 milliókra végkielégítettek és Joav Blumok nem elegendően kártékonyak ?

Black Mesa | 2009. szeptember 7. | 13:16:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mobil11 | 2009. szeptember 7. | 13:15:52

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Black Mesa | 2009. szeptember 7. | 13:14:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Bromf | 2009. szeptember 7. | 13:13:23

kisegítőbe az esetek többségében szocializáltság miatt kerül a cigány gyerek, nem pedig mert fogyatékos. Sok hülye nő dohányzik a terhesség alatt, nem csak roma és ott sem mind. hajrá emberek ne gondolkodjunk inkább jöjjön a fajelmélet az az igazi, ész sem kell hozzá csak puska

mobil11 | 2009. szeptember 7. | 13:12:03

Moderálási alapelvek- komment törölve -

libertyMUC | 2009. szeptember 7. | 13:10:17

Róka90 | 2009. szeptember 7. | 13:07:47
"szélsőséges, rasszista kijelentéseket tett, megrágalmazta a cigány asszonyokat." - ennek először utána kellene nézni, nem-e igaza van...

nem-e igaza van (sic)? :))... értem. :)
egy rasszistának soha nincs igaza. szélsöségesnek még kevésbé.

dzsukilla | 2009. szeptember 7. | 13:09:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

libertyMUC | 2009. szeptember 7. | 13:08:04

Black Mesa | 2009. szeptember 7. | 12:33:01
"A roma nők körében teljesen elfogadott, hogy terhesen dohányoznak."

a magyar nöknél is sokáig elfogadott volt ez. itt az ideje hogy megtanulják ök is/megtanítsuk nekik, hogy káros a dolog.
de mit akartál ezzel a kommenteddel mondani? azt hogy "a" (!) "cigányok" tudatosan kárt okoznak a magzatnak? na ne már... pont a romák, akiknek kultúrájában a gyerekek szentnek számítanak és akiktöl gyermekszeretet dolgában csak tanulhatnánk..?


sandor1 | 2009. szeptember 7. | 13:07:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Black Mesa | 2009. szeptember 7. | 13:05:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mobil11 | 2009. szeptember 7. | 13:03:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Black Mesa | 2009. szeptember 7. | 12:59:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mokusok | 2009. szeptember 7. | 12:51:05

De amugy érdekes dolog hogy a vidéki iskolákban nagyon sok cigány gyereket kisegitő tagozatokba rakják. Akkor ezekszerint nem a cigányok tesznek a gyerekeikből bolondot hanem atanárok h kevesebbet foglalkozanak velük. S ezért jol teszik h meg igénylik a hüjegyerek potlékot.

mokusok | 2009. szeptember 7. | 12:41:34

Ez még nem azt jelenti h aki cigizik már akkor hülye gyereket ekarszülni. Hogy mert bizonyitéknélkül ilyen ki jelentést fabrikálni az a polgármester? Ez is egyfajta lázitás a cigányok ellen. Melyik anya ütlegeli a hasát ezt nemlehet el hinni ez már provokálás.

HIRDETÉS


Roma tüntetők demonstrálnak az edelényi városháza előtt
MTI - Vajda János
Edelény polgármesterének távozását követelte a közéletből és a politikából mintegy félezer roma hétfőn délelőtt az edelényi városháza előtt. Molnár Oszkár, aki egyúttal a Fidesz országgyűlési képviselője, a demonstrálók szerint a legutóbb nyilvánosságra került nyilatkozatával bebizonyította: nem méltó a képviselőségre, szélsőséges, rasszista kijelentéseket tett, megrágalmazta a cigány asszonyokat.

Káló Károly, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Hátrányos Helyzetű Ifjak (Magyarok, Romák) Azonos Szintű Oktatásáért Szociális, Kulturális és Oktatási Egyesület (Bhim Rao) elnöke beszédében úgy fogalmazott: ma Magyarországon cigányembereket ölnek, és megalázzák a cigányságot. "Molnár Oszkár szerint mi nem vagyunk emberek, sőt, még az állatoknál is alábbvalónak tart minket" - jelentette ki, utalva arra, hogy Molnár Oszkár egy kereskedelmi televízió híradása szerint egy képviselő-testületi ülésén azt állította: szándékosan ártanak születendő gyereküknek a roma nők azért, hogy emelt szintű családi pótlékot kaphassanak.

Káló Károly úgy vélekedett: a cigányság megbecsüli időseit, óvja gyermekeit, s "a cigányoknál a család szent és sérthetetlen". Az elmúlt húsz évben nem volt példa arra, hogy egy parlamenti képviselő, egy polgármester ilyen nyíltan rasszista, uszító kijelentéseket tegyen, és amíg politikusok ezt büntetlenül megtehetik, nem mondhatjuk, hogy szabad országban élünk - tette  hozzá. "Elutasítjuk ezeket a rágalmakat, kérjük Molnár Oszkárt, kérjen bocsánatot a cigányságtól" - fogalmazott az egyesületi elnök. A parlamenti pártokat és szervezeteket pedig arra kéri,  határolódjanak el Molnár Oszkártól.

HIRDETÉS

Daróczi Ágnes, a Phralipe elnökhelyettese a polgármesteri hivatal ablakaira mutatva azt mondta: "Edelény neve manapság mocskos szájú, gyalázkodó polgármesteréről híres". Nem egyszerűen a cigányokat ért sérelem miatt tiltakoznak, hanem az országot, a demokráciát, a jogállamot ért sérelem miatt is -  hívta fel a figyelmet. "Ez a polgármester a jogállamot sértette meg, amikor minket sértett meg, ez a polgármester egy aljas, hitszegő, esküszegő", mert nemcsak a "fehérmagyarokra, hanem a feketemagyarokra, miránk is felesküdött", amikor azt mondta, a mi érdekeinket is képviseli" - hangoztatta Daróczi Ágnes.

"Tételezzük fel", hogy valóban történt olyan gyalázat, amelyet ez a polgármester állított, akkor az lett volna az alapvető kötelessége, hogy azonnal feljelentést tesz, ezzel megvédi a még meg sem született gyermeket, és miután ezt nem tette meg, törvényt sértett, cinkossá lett egy bűntényben. Most, hogy országos botrány lett az ügyből, most igen, ismeretlen tettes ellen, védőnőre, orvosra hivatkozva feljelentést tett - hangsúlyozta a Phralipe elnökhelyettese, aki beszédében azt is megkérdezte, ugyan milyen orvosra lehet ebben az ügyben hivatkozni. "Ugyan melyik orvosra?  Egyenesen Mengelére, mert Mengele és fasiszta társai voltak olyanok" - adott választ saját szónoki kérdésére.

A demonstrálók - akik közül többen transzparenst tartottak fel "Nincs gyógyszerünk, sem kalapácsunk!" Méltóságot mindenkinek!", "Az anyaság szent!" feliratokkal - a szónokok minden megnyilvánulását hosszas tapssal, bekiabálással köszöntötték, és hangosan, folyamatosan skandálták: "mondjon le, mondjon le, nem tűrjük, nem  tűrjük"!

Molnár Oszkár - akinek hivatali szobájába minden bizonnyal jól felhangzott a demonstráció minden szava - egy rögtönzött sajtótájékoztatón azt mondta: bíróságon bizonyítja mindazt, amit állított, mert szerinte az, amiről beszélt, "országos jelentőségű dolog", nem borsodi specifikum. Nem mondok le - szögezte le az országgyűlési képviselő.

Miután múlt héten csütörtökön nyilvánosságra kerültek Molnár Oszkár szavai, Havasi Bertalan, a Fidesz sajtófőnöke pénteken azt közölte az MTI-vel, hogy a Fidesz helyi ügynek tekinti az edelényi polgármester által elmondottakból kirobbant vitát.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    122 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS