Garzon | 2012. január 21. | 20:55:52
A címre utalva: Miért, mit várhattunk?
albin | 2012. január 21. | 07:49:42
Nemes bosszú a Lipótmezőért!
spenot55 | 2012. január 21. | 07:43:22
Moderálási alapelvek- komment törölve -
spenot55 | 2012. január 21. | 07:41:11
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Бездомный | 2012. január 21. | 07:22:22
Makk Marci | 2012. január 21. | 05:47:55
A szociknak már régen össze kellett volna állítaniuk egy narancssárga könyvet - szembesítve a Fidesz ellenzéki és kormányzati magatartását... Például nyugdíjügyben Orbán legutóbbi dumáját az országot tönkretevő nyrendszerről - és arról, hogyan támadták az előző kormány jogállami elképzeléseit a változtatásra... Tandíj, egészségügy stb. - mindent megakadályoztak, most pedig nincs elképzelésük semmire, ami fenntartható volna...
Бездомный | 2012. január 21. | 07:17:06
Szeged? Majd megtanulják, milyen polgármester kell nekik!
ground | 2012. január 21. | 07:06:18
Nem könnyű a mai fiatalságnak, mármint annak aki tovább akar tanulni. Annak a szülőnek sem könnyű, aki szeretne értékes embert a gyerekéből. Azt a szót kogy kinyírják én már múlt időbe tenném a szakmunkás oktatással összekötve. A gazdaság beindításához elsősorben nem jogászok, politológusok és más lócafingók seregére van szükség, hanem jól képzett szakemberekre. Na nem a 8.osztály 18 évesen kegyelemből "elvégzett" és munkaundorral megáldottak seregére, mert azokkal kitörölhetjük. Aki egy kicsit is előrelátó, az most más miatt aggódik.
Makk Marci | 2012. január 21. | 05:47:55
Bármi is fog történni, a következő polgári kormány el fogja törölni a tandíjat, bárhogyan is fogják nevezni azt - szögezte le Pokorni Zoltán. A Fidesz alelnöke magyarázatképpen hozzátette: a népszavazáson a választók elsöprő többsége elutasította a kormány oktatáspolitikáját. Mint fogalmazott, a kormány hívhatja bárhogyan, FER-nek vagy éppen tandíjnak, a lényege ugyanaz. A választók azonban - tette hozzá -, a felsőoktatás szélesítését, nem pedig szűkítését várja el a kormánytól.
http://www.fidesz.hu/index.php?Cikk=113224
Mandos kutyája | 2012. január 21. | 00:55:52
cartman023 - Teljesen igaz. Egy sima Debrecen-Pest út, átszállás nélkül percre pontosan 3 óra, ha nem vesz az ember pótjegyet, s egy albi (kis, 8m2es szobában, mert Pesten az is nagyon drága, pedig lényegében csak egy lyuk), hétvégente hazautazás, helyi bérlet: kb. havi 50-60 + három nulla. S ekkor még pl. egy falatot sem ettél...
Ok, aki nem dolgozik közben otthon, annak nem kell hetente utaznia...
Kivándoroltfiatal | 2012. január 21. | 00:08:40
ilyen feltételek mellett akkor már inkább kifizetném a magánfőiskola tandíját - hitel így is úgy is....
hmhmhm | 2012. január 20. | 23:46:46
Vicces, hogy a konspirátorok a szegedi számokban már fel is fedezték maguknak Botkát. Kósát (Debreceni Egyetem), Pávát (Pécs), Krizát (Miskolc), Borkait (Győr) elfelejtették a nagy lendületben.
Ja és Pesten a Károli se kap állami helyet.
cartman023 | 2012. január 20. | 22:15:30
Moderálási alapelvek- komment törölve -
cartman023 | 2012. január 20. | 22:10:41
Moderálási alapelvek- komment törölve -
vekkerfia | 2012. január 20. | 20:17:19
Én most végzek a Pázmány jogon, de szerintem a vidéki jogászképzés kinyírása felfoghatatlan baklövés. Ha jól emlékszem, Pécs és Szeged is beelőz minket színvonalban (ami jó néhány csoptársamat elnézve nem meglepő), szóval ez szégyen. Már az államilag támogatott jogász-helyek százra csökkentése és a röghöz kötés is az volt, de ez rátesz egy lapáttal.
Az biztos, hogy az én generációm most fogja kinyírni a Fideszt. Azután, hogy tüntettünk a gyurcsányi "reformok ellen" a támogatásukkal, ez most szín tiszta hátba döfés.
lombik | 2012. január 20. | 18:21:07
tiszavirág12 | 2012. január 20. | 12:34:04
Ez egy politikai bosszú olyan egyetemek illetve városok ellen, amik nem gazsulálnak automatikusan a mostani kormánynak. A Corvinus köztudottan kritikus (nem csak most, hanem a mindenkori kormánnyal szemben), ugyanakkor a közgazdasági szakma krémje ott tanít. Ez a hatalom számára tűrhetetlen, be kell hát zárni!
Szeged az egyetlen nagyváros, ahol a választott polgármester nem fideszes. Nosza, tegyük tönkre az egyetemét. Mit számít, hogy az egyetlen hazai nobel díjas, szentgyörgyi, a Szegedi egyetemen, a most megnyírásra kerülő orvosin dolgozott. Mit számít, hogy a hazai jogász képzésben a SZTE a három legtekintélyesebb egyetem egyike. Tegyük tönkre (mert ott gondolkodni mernek)!
Nem értem, hogy az egyetemek, a diákok hogy egyezhetnek bele az ilyen diktátumba, hogy maradnak szó nélkül? Ébresztő gyerekek!
Kedves tiszavirág! Teljesen igazad van és én is ezt akartam írni!!
A Fidesz politikájának része , hogy a lehetséges ellenvéleményeket alkotókat kiiktatják!!
Erőszakosan, foggal-körömmel harcolnak a demokrácia ellen, és a demokratákat mindenhonnan eltávolítják! Egyetemek, kutatóintézetek, állami hivatalok, rendőrség, tűzoltóság, szakszervezeteket leépítik, és ahol lehet, minden médiában ők a megmondók!
idétlen | 2012. január 20. | 16:49:04
Gorekaqm | 2012. január 20. | 16:43:08
igen, én is néztem, hogy pl. az eduline-on más számok voltak, mint itt, s azt írják, hogy a Pázmány meg az ELTE 5050 fője a részösztöndíjra igaz, nem a teljes államira.
Ettől függetlenül forduljanak fel, akik döntöttek.
A legjobb, mikor a nyíltan jobboldali elkötelezettségű egyetemi sameszok már le is nyilatkozzák, hogy "jaj, nem is változott", "úgyse lett volna igény" - kéretik majd a szükségszerű leépítéseket is velük kezdeni.
Gorekaqm | 2012. január 20. | 16:47:18
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem 2730 teljes állami helyet kapott - ebből a műszaki terület 2200, az informatika 400, a gazdaságtudományok 30 helyet -, részben állami támogatással 2725-en folytathatnak tanulmányokat.
A Debreceni Egyetem keretszáma 2660, ebből az agrárképzés 150, a bölcsészet 250, a műszaki képzés 570, az orvosképzés 640, a természettudományok 550 helyet kaptak. Részösztöndíjjal 1350-en tanulhatnak, ebből 440-en természettudományos képzésekben.
Az ELTE-n 3410 állami hely van, ebből például a bölcsészeknek 1050, az informatikának 400, a pedagógusképzésre 530, a természettudományokra 1140 hely jutott. A résztámogatás 1400 helynek jár, ebből az informatika 500, a természettudományok 900, a jogi képzés 50 helyet jelent.
Gorekaqm | 2012. január 20. | 16:44:23
Államilag finanszírozott keretszámok egyetemekre lebontva
Intézményekre lebontva a Budapesti Corvinus Egyetemen összesen 625 állami hely lesz, ebből az agrárképzésben 300, a gazdaságtudományok terén 75, az informatikai képzésben 100. Részösztöndíjjal 200-an tanulhatnak majd.
Gorekaqm | 2012. január 20. | 16:43:08
Az ELTE-n 3410 állami hely van, ebből például a bölcsészeknek 1050, az informatikának 400, a pedagógusképzésre 530, a természettudományokra 1140 hely jutott. A résztámogatás 1400 helynek jár, ebből az informatika 500, a természettudományok 900, a jogi képzés 50 helyet jelent.
A Miskolci Egyetem teljes kerete 1100, ebből 500 a műszaki, a részkeret 720 hallgató.
A Nyugat-magyarországi Egyetem teljes kerete szintén 1100, ebből 220 az agrárképzési, 210 a pedagógusi, 200 a természettudományos keretszám, részösztöndíjjal 380-an tanulhatnak.
Az Óbudai Egyetemen 1940 teljes állami támogatású hallgató lesz, ebből 1620-an műszaki vonalon tanulhatnak, részösztöndíjjal 1970 diákot lehet felvenni, ebből 1550 a műszaki.
Gorekaqm | 2012. január 20. | 16:42:10
A Pécsi Tudományegyetem teljes állami kerete 2300, ebből 620 az orvosi, 340 az informatikus és 460 a természettudományos képzésben részt vevő hallgató, a részösztöndíjasok száma 1125 lesz.
A Semmelweis Egyetem 1085 állami ösztöndíjat kapott és további 740 helyet egységes, osztatlan képzésben teljes támogatással.
A Szegedi Tudományegyetem 2495 hallgatót vehet fel teljes támogatással, közülük 900 természettudományos, 230 orvosi képzésben vehet részt, 90 helyet kaptak a jogi, 270-et az informatikai területekre. A részösztöndíjasok száma 1235.
amalfi | 2012. január 20. | 16:40:52
Matyipapa | 2012. január 20. | 15:13:25
Ez a szomorú igazság. Vagy ez már neked is sok, azért nem hiszed?
idétlen | 2012. január 20. | 16:18:05
Ilyenkor a híres szegedi Batthyány-profok (Szabó rektor úr és Dux) nem mondanának le esetleg? Szó nélkül végigasszisztálták, hogy kihúzzák a sámlit alóluk.
idétlen | 2012. január 20. | 16:13:30
Jaj-jaj! | 2012. január 20. | 13:43:38
leszezmegigyse | 2012. január 20. | 14:31:36
Meg Dr. Szívós Mária alkotmánybíró...
Ovinkor | 2012. január 20. | 15:36:50
A Pázmány?
Ez csak valami vicc lehet. Egész jókat lehet derülni mostanában a híreken.
Vagy ez tényleg komoly?
pityu1965 | 2012. január 20. | 15:17:13
Tisztelt Matyipapa &: van egy jó hírem Ön számára. Nekünk rossz, de csak azért mert mi állunk a "rossz" oldalon: megkapták az egyetemek is ezt a listát. Örvendeni kéretik!!!!
Matyipapa | 2012. január 20. | 15:13:25
Moderálási alapelvek- komment törölve -
mh5129 | 2012. január 20. | 14:56:45
Moderálási alapelvek- komment törölve -
kundzsa | 2012. január 20. | 14:56:19
A lista bővíthető Lázár Jánossal is...
pityu1965 | 2012. január 20. | 14:54:28
Kedves fideszes választók! Most isszátok meg annak a levét, hogy a pázmányos-fityiszes sleppet kormányra engedtétek. Nekik nem kell másképpen gondolkodó értelmiségi! Csak a sajátjuk jó! Mielőtt jönnek a kommentek, hogy minek ennyi egyetemista, ilyen sok szakon (ahogy eddig volt) mondom van igazság benne. De nem így, fityiszes módra kell csinálni. Milyen állapotban lehetnek azok a jelentkező és szüleik, akik (a jelentkezők többsége ilyen), szembesültek azzal: vagy fizetsz vagy válts fél év alatt szakmát. Az "átkos" években, azaz 1990-től, genszterválátsig volt egy szabály, mely szerint két évvel a felvételi előtt közölni kellett a szabályokat. Hol van már ... A szerződés is agyament dolog: kedves szülők úgy adjátok állami képzésre csemetéteket, hogy adott évig kell munkahelyet biztosítanotok itthon, nem mehet továbbtanulni külföldre, nem mehet férjhez/nem nősülhet meg külföldre, nem dolgozhat más országban ... Álljanak a tükör elé és mondják: köszönöm OV!!!!
pityu1965 | 2012. január 20. | 14:54:08
Kommentem a HR nevű pázmányos lényről szóló hozzászólásom kegészítésére: http://www.origo.hu/itthon/20120120-bekiabalasokkal-zavartak-meg-princzinger-peter-az-oktatasi-hivatal-elnokenek-beszedet.html
leszezmegigyse | 2012. január 20. | 14:31:36
Jaj-jaj! | 2012. január 20. | 13:43:38
Még hozzàtenném a felsorolàshoz Paczolay-t is,a ki szintén a szegedi egyetemen van és mellesleges alkotmànybirosàg elnoke!
taxi | 2012. január 20. | 14:31:29
Hát részvétem azoknak, akik egyetemre/főiskolára készültek. Meg a szülőknek is... Mintha nem lenne elég nyomor ebben az országban, már a tanulás (mint felemelkedési lehetőség) is eltiporva. A fiatalok sem hisznek már a ezeknek, tönkreteszik a jövőt. Vagy fizetsz, vagy nem tanulsz. Pont.
maximilien | 2012. január 20. | 14:30:25
hát persze a fasiszta káderképző pázmánynak kell az állami zsozsó, ott teljes az agymosás.
az SZTE túl független, túl elismert egyetem.
Makk Marci | 2012. január 20. | 14:11:06
Éljen Felcsút Géniusza (aki soha nem hazudott) és bandája:
Bármi is fog történni, a következő polgári kormány el fogja törölni a tandíjat, bárhogyan is fogják nevezni azt - szögezte le Pokorni Zoltán. A Fidesz alelnöke magyarázatképpen hozzátette: a népszavazáson a választók elsöprő többsége elutasította a kormány oktatáspolitikáját. Mint fogalmazott, a kormány hívhatja bárhogyan, FER-nek vagy éppen tandíjnak, a lényege ugyanaz. A választók azonban - tette hozzá -, a felsőoktatás szélesítését, nem pedig szűkítését várja el a kormánytól.
http://www.fidesz.hu/index.php?Cikk=113224
scholaa | 2012. január 20. | 14:08:54
jehuka | 2012. január 20. | 12:15:52
Én is a pécsit kerestem. Ráadásul Pécsett és Szegeden anno legalább olyan szintű jogászképzés folyt, mint az ELTE-n, míg a Pázmányon... Tudok olyat, akit Pécsen kirúgtak, vagy éppen csak átengedtek egy vizsgán, majd közölte, hogy a Pázmányon erre simán ötöst kapott volna...
Jaj-jaj! | 2012. január 20. | 13:49:49
Szöged, a balliberális fészek... el kell taposni.
Ez azért is furcsa, mert pont annak a Klebelsberg Kunonak köszönhető a mai egyetem Szegeden, akit Hoffmann Rózsa példaképének tekint. Érdekes módja a tisztelet kinyilvánításának, hogy a nagy előd alkotását tönkreteszi.
Jaj-jaj! | 2012. január 20. | 13:43:38
Na tessék...
Most hol van Martonyi, Trócsányi, Balogh...
Vagy semmit nem számít az Alma mater?
És miért is a Pázmány? Ahol 1995-ben alapították az Állam-és Jogtudományi Kart?
Hagyjuk, hogy a nagyszombati egyetem az előd, ui. a Szegedi Egyetem elődje ebben a "ki a régebbi" versenyben is győzne, ui. a Báthory alapította kollégiumot tekintik jogelődnek.
jehuka | 2012. január 20. | 13:37:11
"A Népszabadság birtokába jutott az a táblázat, amely az intézményi keretszámokat tartalmazza"Vagy a táblazat,nem (khm)hiteles?
tik-tak | 2012. január 20. | 13:19:13
jano38 | 2012. január 20. | 12:34:35
Csak azt akartam érzékeltetni,hogy kisszerű bosszú a szoci polgármester miatt.
"Konferenciasorozattal ünnepeli 90.születésnapját a szegedi jogászképzés..."olvastam 2011.novemberében.Ennyi volt.Szégyen!!
hangyaboy | 2012. január 20. | 12:54:32
Az orvostanhallgatók keretszámával valami nem stimmel.Szeged szerintem kiegyezne 230 elsőssel.A SOTE-n meg 880 elsős?Egy évfolyamban az országban összesen nem végeznek ennyien.
Loksi | 2012. január 20. | 12:53:30
Ja egyébként éljen a vidéket támogató Fidesz-kormány (Baja, Szolnok ,stb elesett)
Loksi | 2012. január 20. | 12:51:57
A Pázmánynak muszáj joghallgatókat biztosítani, hátha a Vatikán megsértődik. Egyébként a Diákhitel II. rendszere kb. 10-szer annyiba fog kerülni, mint amit a felsőoktatás szűkítésén meg akarnak spórolni. De hát ezek az okosok.
Citoyen99 | 2012. január 20. | 12:50:06
Bocs', kimaradt - a nagymúltú Katolikus Egyetem sikerén persze magam sem csodálkozom, elvégre a klérus kiemelkedő szerepet játszik a zország újjászervezésében (A sikkasztásokat, pedofíliát stb. most nem említeném, mert nincs szoros kapcsolat a cikk témája és ez utóbbi "témák" között.)
Citoyen99 | 2012. január 20. | 12:48:27
jehuka | 2012. január 20. | 12:15:52
Meglepő,hogy a pécsi jogászképzésről,semmi hír!?
Ez valóban meglepő! Ha jól emlékszem, 1367-ben indult a jogászképzés Pécsett, akkor még a mostani Budapesten sem volt ilyen oktatás!
Kiváncsian várom, mit lépnek erre a pécsiek.
(Esetleg eléneklik a "röpülj pávát"?)
jano38 | 2012. január 20. | 12:34:35
tik-tak -nak: szocialista a polgármester.
De szerintem nem is ezzel van a baj, hanem a fidesz hazug, piszkos,félrevezető intézkedéseivel.
Emlékeztek a népszavazás kezdeményezésére?
300.- Ft-os vizitdíj, minimális tandíj volt a bajuk, ezért kezdték a népszavazást. Hazudtak, - no meg igértek - a zembereknek. Remélem már rájöttek a fidesznyikokra szavazók is, hogy soha többé nem szabad rájuk voksolni.
tiszavirág12 | 2012. január 20. | 12:34:04
Ez egy politikai bosszú olyan egyetemek illetve városok ellen, amik nem gazsulálnak automatikusan a mostani kormánynak. A Corvinus köztudottan kritikus (nem csak most, hanem a mindenkori kormánnyal szemben), ugyanakkor a közgazdasági szakma krémje ott tanít. Ez a hatalom számára tűrhetetlen, be kell hát zárni!
Szeged az egyetlen nagyváros, ahol a választott polgármester nem fideszes. Nosza, tegyük tönkre az egyetemét. Mit számít, hogy az egyetlen hazai nobel díjas, szentgyörgyi, a Szegedi egyetemen, a most megnyírásra kerülő orvosin dolgozott. Mit számít, hogy a hazai jogász képzésben a SZTE a három legtekintélyesebb egyetem egyike. Tegyük tönkre (mert ott gondolkodni mernek)!
Nem értem, hogy az egyetemek, a diákok hogy egyezhetnek bele az ilyen diktátumba, hogy maradnak szó nélkül? Ébresztő gyerekek!
tik-tak | 2012. január 20. | 12:31:09
hmmmm,ki is Szegeden a polgármester?
Aki nem tudná:a szoci Botka!!!Nincs is min csodálkozni ezek után.
csőrike | 2012. január 20. | 12:28:36
Nem értek egyet a keretszámokkal. Mind a 100 állami finanszírozású jogász helyet a Pázmányra kellett volna nyomni.:-)
Suhu1987 | 2012. január 20. | 12:24:17
Győrben is ott van az Állam- és Jogtudományi Kar, arról sincs semmi hír. Mellesleg, hogy maradnak talpon a (köz)gazdaságtudományi karok is ilyen alacsony keretszámokkal?...És ha esetleg aki jelenleg elsős másod stb éves hallgató, és a karára nem jut elegendő költségtérítéses hallgató (nem tud összeszedni annyit, pedig a jelenlegi képzésben államilag finanszírozott képzésre lenne elegendő jelentkező) de a fejkvótával meg nem lehet fenntartani a kart akkor az megszűnik? mi lesz azokkal a diákokkal?
jehuka | 2012. január 20. | 12:15:52
Meglepő,hogy a pécsi jogászképzésről,semmi hír!?
|