belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. február
12. vasárnap

'A BKV az MSZP-SZDSZ kifizetőhelye volt'

Szijjártó Péter szerint a BKV az MSZP-SZDSZ kifizetőhelyeként működött, ahonnan talicskaszámra tolták ki a közpénzt politikai utasításra. Ha a Fidesz kormányra kerül, elszámoltatja azokat, akik loptak a közpénzekből.

MTI| 2010. március 14. |191 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

georgeba | 2010. március 15. | 11:42:59

Elszámoltatnak mert nekik már nem marad semmi?

statez | 2010. március 15. | 10:30:30

27

Hammada Fleet | 2010. március 15. | 10:12:02

" Ha a Fidesz kormányra kerül, elszámoltatja azokat, akik loptak a közpénzekbő"
Akkor én Várhegyi, Simicska, Orbán papa és fiacskája, Kaya Imrahim, Slecht Csaba, Kövér Szilárd és még sokan mások helyében igencsak ideges lennék.

antielvtárs | 2010. március 15. | 09:48:22

Szíjártó csak azt mondta ki, amit már a csecsemők is tudnak!

balbakó | 2010. március 14. | 21:10:18

Meg a MÁV, MALÉV, Paksi Atomerőmű, és az összes állami vállalat. Gyurcsány király nem csak a királyi háznak, hű vazallusainak is szórta a gyöngyöt, drágakövet, közpénzből. Vajon a nagyberuházások csillagászati összegei mögött nem ez áll?

Mekmörfi | 2010. március 14. | 19:33:53

Nagykozári | 2010. március 14. | 19:28:00
Ez rendben van, azaz a mi alapkamatunk még mindig túl magas, főleg, ha Európa többi országához viszonyítjuk.

Mármint azokhoz, akikhez egyébként hasonlítani szeretnénk...

Nagykozári | 2010. március 14. | 19:28:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

belgien | 2010. március 14. | 18:56:00

Mekmörfi | 2010. március 14. | 18:45:20 Ha a Te szavaidat használom, az Euro áru, ha sok van belőle, akkor csökken az ára, következésképpen, a HUF FX-rate növekszik. - Igen, tehát forinban kevesebbet ér.

Igazad van, a forint felértékelödik. Elnéztem, azt hittem, azt mondtad, hogy az euró értékelödik fel.



belgien | 2010. március 14. | 18:52:10

Mekmörfi | 2010. március 14. | 18:45:20

Még egy szót: hogy a dolog mennyire nem fideszes van nem fideszes azt bizonyitja a Szapáry-Járai ellentét. Mind a ketten fideszes kötödésüek, de a Szapáry, aki alelnök volt, keményen ellenezte a Járai-fele kurzust, aminek az alapkrédója az euró mielöbbi bevezetése volt (ami, alapjában nem lett volna egy rossz dolog), a baki csak a magyar államháztartási hiány és kaki gazdasági helyzet volt. Tehát lehet a Járait birálni, de az tök butaság, hogy azért csinálta igy, mert fideszes volt.

Az emlitett ismerösöm is ezért birálta a Járait. De végülis a Szapárynak lett igaza. De!!: mind a ketten erösen inflációellenesek, aminek a következménye megint a magas alapkamat.

Mekmörfi | 2010. március 14. | 18:49:55

belgien

"Bocsi, de éppen az ellenkezöje az igaz. A pénz áru, ha sok van belöle, akkor csökken az ára".

Nem biztos, hogy jól látod:
A vállalatoknak sok árbevétele keletkezik devizában. Ezt forintra akarják váltani, azaz forintkereslet van.

Ha a Te szavaidat használom, az Euro áru, ha sok van belőle, akkor csökken az ára, következésképpen, a HUF FX-rate növekszik.

Fordítva, ha mindenki forintot akar venni, (azaz a devizáját akarja forintra váltani), akkor forintból van "relatív" hiány, ezért növekszik az árfolyama.

belgien | 2010. március 14. | 18:45:24

Kellemes estét, további jó vitatkozást.

Örültem, hogy nem volt annyi anyázás.

Mekmörfi | 2010. március 14. | 18:45:20

Nem kérdés, a kétszintű bankrendszerben az MNB "nyomja" a pénzt.

Mindenesetre az én személyes véleményem az, hogy Járai jegybankelnökként azért mindig megmaradt egy kicsit Fideszesnek, és magáévá tette a "minél rosszabb, annál jobb" Fidesz-elvet valamilyen szinten.

Úgy gondolom, hogy Járai jegybankelnöki politikája egyáltalán nem volt optimális.

Egy gyengébb Forint és egy alacsonyabb kamatláb talán jobb lett volna, főképp azért, mert a magyar export már akkor is főleg a multik termeléséből adódott, ők pedig, kellően alacsony költségek mellett sokkal több beruházást hoztak volna.

Azt pedig tudjuk a statisztikákból, hogy a multi több adót fizet, mint a magyar megfelelője...

belgien | 2010. március 14. | 18:43:50

Àltalános jelenség, hogy Mo-on nem az árumozgások, hanem a tökemozgások határozzák meg az árfolyamot, ami persze az ország hatalmas eladosodásával van összefüggésben.

belgien | 2010. március 14. | 18:41:03

A mostani erős forint éppen attól van, hogy az export messze meghaladja az importot, ami önmagában jó hír. Azonban mindez a forint felértékelődésre vezet, mert sok vállalat akarja a devizabevételét forintra váltani.

Bocsi, de éppen az ellenkezöje az igaz. A pénz áru, ha sok van belöle, akkor csökken az ára.

Van még egy mellékhatás, az beáramló deviza növeli az inflációt.

belgien | 2010. március 14. | 18:37:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mekmörfi | 2010. március 14. | 18:36:12

A mostani erős forint éppen attól van, hogy az export messze meghaladja az importot, ami önmagában jó hír. Azonban mindez a forint felértékelődésre vezet, mert sok vállalat akarja a devizabevételét forintra váltani.

Ha viszont erős a forint, nehezebb exportálni....

Ime egy a sok a piac önszabályozó mechanizmusai közül.

belgien | 2010. március 14. | 18:33:15

mörfi | 2010. március 14. | 18:19:35: A mennyben, a földön egy kicsit másképpen van, ti. az igaz ugyan, hogy a modern pénz számlapénz, de sajna komolyabb helyeken azért kell hozzá egy jegybank, ti. az teremti a pénzt,persze bizonyos regulák szerint.

Amit te mondassz, az csak akkor lenni igaz, ha egyetlen kereskedelmi bank lenne mo-on. A külföldi hitelek eseteben meg igen zavarban lennél, mert ezek szerint az UNICBANK forintot "nyomna"??? Nem, ö a mami pénzét adja oda az MNB-nek, az pénzt teremt (devizatartalék), a kereskedelmi bank meg hitelez.

Csak egy kérdés maradt még nyitva: mit csinálnak a betétesek pénzével, talán felgyújtják, vagy bekeretezik, vagy egyszerüen beteszik valami trezoba??

Mekmörfi | 2010. március 14. | 18:31:13

Bupszi01 | 2010. március 14. | 18:2
Bocs.

böhömbika | 2010. március 14. | 18:28:20

Bupszi01 | 2010. március 14. | 18:20:32

Igazad van utána néztem!

2008.10.23-n 8,5%-ról, 11,5%-ra emelték.
Erre már nem is emlékeztem! Igaz, mostanában nekem nem is kell figyelnem a kamatokat. Járaira azért emlékszem, mert akkor még nem volt számomra közömbös.

http://www.apeh.hu/jegybank

Bupszi01 | 2010. március 14. | 18:25:07

na jó, dolog van, jó vitatkozást

de ne felejtsétek addig megírni, hogy miért is kellene az mszp gazdaságpolitikáját választanom, és hogy miért nem igazak azok, amit 3 órával ezelőtt szakmaiatlanul írtam, de még igazán senki sem cáfolta...

belgien | 2010. március 14. | 18:22:31

Bupszi01 | 2010. március 14. | 18:06:15 : honnan a fenéböl lehetnek a MNB-nak valatatartalékai?? A fizetési mérleg többletéböl.De mivel a magyar fizetési mérleg úgy egyenlitödik ki, hogy tökét kell "importálni", a valutatartalékok nagyon ingatag lábon állnak, mivel mindig idegen fizetöeszközt kell behozni az országba. Ezt pedig úgy történik, hogy müködö tökét hoznak be vagy hiteleket vesznek fel. A deviza tartlék azonban nem úgy áll, hogy egy szekrénybe betesznek 36 milliárd eurót, hanem azt azonnal befektetik, mivel evvel is pénzt lehet keresni. Ezért kell odafigyelni a esedékességekre. Tehát a tartalékolás az nem akarom vagy nem akarom kérdése, egy olyan ország esetében mint Mo., amelynek nem a legjobb a ratingje, meg kétszer nem az.

Ami a beszerzéseket illeti az információm éppen nem a Járaitól van, hanem egy olyan embertöl, aki különben a népszabiban is szokott irni, utálja a Járait, de a dolog egyik szakértöje, többek között kb. öt napja kaptam töle egy tanulmányt, amelyben ezekröl ir. Igen siralmas a magyar cégek termelékenysége.

Bupszi01 | 2010. március 14. | 18:22:03

mekmörfi

az belgientől volt egy idézet.. :-) figyelj oda, jó??!!!!!

Bupszi01 | 2010. március 14. | 18:20:32

böhömbika

az mszp kormány 2 éve 3 vagy 4 százalékot emelt egyszerre, és utána túl lassan engedte lefelé, persze erre azt mondják, hogy mivel a külső finanszírozás nem volt megoldott, ezért lehetett csak lassan csökkenteni az alapkamatot.. bullshit. ja, és az ok??? ha már azt mondjuk, hogy nem volt megoldott, az mi volt??? És a környező államoknak miért nem volt ezzel gondja, uraim???

Mekmörfi | 2010. március 14. | 18:19:35

Bupszi01:

Ugye nem gondolod komolyan, hogy a bankok a betétesek pénzét adják kölcsön??

A bankok teremtik a pénzt a hitelezéssel. Pénzügytan, 3. oldal.

Az OTP egy magyar oligarcha tulajdonában van, pontosabban annak totális fennhatósága alatt, de ettől még nem nevezném magyar tualjdonnak, és érdemben nem különbözik egyetlen külföldi banktól sem.

Bupszi01 | 2010. március 14. | 18:17:52

ácsi az mszp alatt volt 225 a forint!!!! miről beszélünk???? erős forint?? ennél erősebb sohasem volt!!!

böhömbika | 2010. március 14. | 18:17:12

Bupszi01 | 2010. március 14. | 18:08:45

Írhattam volna több ezertet is. Nem nekem kellene utána számolni. Én nem vagyok közgazdász, de ha 12% a jegybanki alapkamat, miközben máshol 1-2, de ha jól emlészem, akkoriban Japánban 0 volt, az a magas kamatok miatt nem használ a beruházásoknak. A bővített újratermelés, pedig mint tudjuk csak beruházásokkal érhető el. De padlóra küldi az építőipart is, stb. Nem sorolom hisz te vagy a közgazdász, én csak józan paraszti ésszel gondolkozom.

Járain kívül tudsz még valakit aki 3%-t emelt egyszerre? Nem a '90-s évek elején amikor 30%-s infláció volt.

Bupszi01 | 2010. március 14. | 18:15:38

belgien, mekmörfi, jucus

kb 12 dolgot írtam lejjebb, lefikáztátok, de még még nem érkezett érdemben válasz, hogy miért is volt jó ez a kormány, és hogy miért nem volt balf...!!! még mindig várom, hogy bebizonyítsátok állításaim ellenkezőjét!

Mekmörfi | 2010. március 14. | 18:13:46

Járai a magas kamatokkal erősen tartotta a forintot. Ez ténylegesen nehéz helyzetbe hozta az exportra termelő vállalatokat.

Járai magas kamatjai azt is jelentették, hogy Mo "hurdle rate"-je magasabb volt, mint más államoknak, tehát a magyar ugyanazért az 1 Euro kölcsönért több kamatot fizetett mint más.

Hitelre pedig szükség van. Aki ezt nem érti, azzal nem érdemes vitatkozni.

Bupszi01 | 2010. március 14. | 18:13:20

nestlé

a Grupo Milton mióta fideszes ügy????????? (mszp-szdsz kormány van...)

na, ezért van az, amikor megkérdezik az utca népét, hogy kire szavaz, és azt válaszolja (adásban!!!), hogy az mszp-re, mert erre a rohadt fidesz kormányra nem szavaz... (és ez most volt nemrég...)

puli | 2010. március 14. | 18:12:34

"Belgien" fél lóból csak itt lehet szenátort faragni !

puli | 2010. március 14. | 18:09:20

Hát ez az ,-a szakmai melléfogás tud nagyobb kárt csinálni mint a NOKIA összes pénzes doboza ékes honunkban .

Bupszi01 | 2010. március 14. | 18:08:45

böhömbika

hogyan okozott a járai 1000 milliárdos kárt??? ezt valaki magyarázza már el nekem!!!!

És még engem vádoltok szakmailag alacsony színvonallal!!! Elvtársak, elvtársak...

Bupszi01 | 2010. március 14. | 18:06:15

belgien
ügyesen ferdítesz, akkor nézzük a véleményedet:

"Mo-nak állandóan hitelt kell felvenni, mert az egyes transok mindig esedékesek" - igen, és hogy jön ez ahhoz, amit én mondok, hogy az egyik oka a gyors hitelfelvételnek az volt, hogy a "nagyképű" a piac mindenhatóságában hívő jegybankunk csak a felét tartalékolta annak, mint amit kellett volna??? jucus is válaszolhat, de ő sajna nem tud...

"kire bizta volna, ha nem a piacra????" (a jegybank a forintot) Szerinted mi a francért van (kellett volna) a jegybanki devizatartalék???? Az - többek között - a nemzeti valuta védelmére van.

közbeszerzések: "nem tudom, honnan vetted ezeket a kemény számokat, de valóság az, hogy magyar vállalatok egyszerüen képtelenek a legtöbb dolgot szállitani" - a "butuska" Járai Zsigmond úrtól vannak a számok, és az, hogy a külföldi cégek jobb beszállítók, az egy légbőlkapott, hamis állítás.

"bankok, ilyen nincs, külöben is a magyar bankok többsége külföldi tulajdonban van. Egyedül az otpbank "magyar" ill. a pénintézetek közül a takarékszövetkezetek. A bankok nem a saját pénzüket adják kölcsönbe, hanem a betéteseik pénzét" - bocs, de a válság után a teljes magyarországi bankszektor rövid lejáratú kötelezettségeire garanciát vállalt a kormány néhány hónapig, ezenkívül az MFB is kapott zsetont.

böhömbika | 2010. március 14. | 17:55:15

belgien | 2010. március 14. | 17:13:50

böhömbika | 2010. március 14. | 16:59:10 - bocsika, nem tudom milyen mélyenszántóra mutogatsz, Járait 40 éve ismerem,a nem tudom, mi a fene bajod van vele, egy igen okos emberke.

Hát én sem tartom Járai Zsigmondot butának. De a jeegybanki tevékenysége 1000 Mrd-s károkat okozott. A BKV-s előzetesben lévők is rendes családszerető emberek, de loptak. Járaui nem lopott, de a kétszeri, ha jól emlékszem 3%-s kamatememelésével megadta a kezdőlökést a gazdaság leépülésének. Ráadásul, amit a Fidesz hangoztat, lakossági eladósodottságként, a deviza hitelezésnek, az akkori kamatmarzs ágyazott meg!

A 96 Ft-s példa pedig nem csak demagóg, de még csak nem is igaz, hiszen azt 95 Ft-ra kell kerekíteni!

Mekmörfi | 2010. március 14. | 17:53:55

kocsobur | 2010. március 14. | 17:10:44
Feltételezem, magad sem várod el tőlem, hogy a retorikai kérdéseidre részletes és kimerítő választ adjak, főleg azért nem, mert pusztán a retorikai szabályok alapján nekem meg kellene kérdeznem, hogy hová lett pl a nyugdíjasok pénze, vagy a mi alapján döntődött el a Gripen-tender.

A konkrét kérdésben az a véleményem, hogy rengeteg EU-s pénz jött be, aminek a nagy részét EU szabályok szerinti tendereken költötték el, amit a MAG Zrt. hihetetlenül kukacos módon, de bötű szerint ellenőrzött.

Szinte minden pályázat gazdasági célokat is megfogalmazott, és ezeket ellenőrizték is.

Az persze a magyar "versenyszféra" kreativitása, hogy milyen jelentésekkel tudták megetetni az EU-t, de ez nem a kormány álnok gazemberségének a következménye.

belgien | 2010. március 14. | 17:53:35

Gordon | 2010. március 14. | 17:46:12: figyusz, ne is haragudj, nem lehet mindenki surmó proli (gondolom te olyan józsefvárosi, meg.., szóval érted mire gondolok), valakinek teljesiteni is kell valamit.

belgien | 2010. március 14. | 17:50:57

kovacsi | 2010. március 14. | 17:34:23: egy titkot árulok el: a talicskák a volt orbáni szülöház (ezt ti. mi vettük meg, még 81-ben tudva, hogy Orbán a legnagyobb magyar politikus lesz) pincéjében vannak, jól karban tartva, májustól már hordhatják a pénzt.

Különben nem hallottad, hogy Orbán a Demszki villája mellett akar egy még nagyobbat épiteni Horvátországban?? Söt, már olyanról is hallottam, ha Demszkit bebörtönzik többrendbeli hivatali hatalommal való visszaélés okán elkövetett sikkasztás miatt, akkor még az ö villáját is meg akarja venni.

Gordon | 2010. március 14. | 17:46:12

Húú de szigorú ez az Övgyártó, vagy hogy hívják! Ezek a dörgedelemek az erkölcs olimposzi magasságaiból igazán meghatóak. De valami azt súgja nekem, hogy nem csak Orbán gazdagodott meg és csodavillában lakik a budai hegyekben azok közül, akik rendes munkahelyen még életükben nem dolgoztak, hanem ez az Övgyártó sem egy józsefvárosi bérlakásban éldegél. Néhányszáz milliócska csak került valahonnan, igaz, Övgyártó "úr"?

belgien | 2010. március 14. | 17:43:50

nestlé | 2010. március 14. | 17:22:15: mondjuk nem mindenki büszkélkedhet Orbán-fóbiával, nektek meg az van, ezért sajnálatra méltóak vagytok a pitiáner hülyeségeitekkel.

Nekem különben kettö közgadasági diplomán van, egyet MO-on szereztem, a másikat Nyugatabbra, egy nagy nemzetközi pénzintézetnél dolgozom (MULTI) és céghitelekkel foglalkozom. Többek között van egy-két mo-i vonatkozású ügyfelem is.

Ezt csak azért mondtam, hogy nehogy megint az IQ-nál kezdjétek.

Mekmörfi | 2010. március 14. | 17:43:46

kocsobur | 2010. március 14. | 17:10:44
Tényleg megrázó volt. Vargát sohasem tartottam sokra pontosan az Orbán és a Fidezs iránt rendszeresen és eléggé exhibicionista módon kinyilvánított szervilizmusa miatt.... Ugye tudod, miről beszélek? ;-)

De az bizony megrázó volt, hogy a politikai szervilizmus ilyen mértékben felül tudja írni a szakmaiságot, mondhatjuk technokráciát. Erről bizony nekem a sztál.i.ni rendszer jutott eszembe, amelyet sokan sikerrel adaptáltak a későbbiekben Magyarországon is, és sajnos, ma is látunk, hallunk, olvasunk sok olyan embert, akik ezt a műfajt élvezettel űzik.

Te ezt a karakterrel szoktad befejezni: :P

Én a következőre hívnám fel szíves figyelmedet: :d

(ez az, amikor visszanyal a fagyi... ha túl sokat, és túl szélesen csinálod, akkor bajba juthatsz, főleg saját értékítéletedet illetően....)

belgien | 2010. március 14. | 17:37:42

nestlé | 2010. március 14. | 17:22:15: ezen országoknak van egy ki elönyük: saját polgáraikkal szemben (az USA eladósodása egy külön fejezet) és saját pénzükben.

Mekmörfi | 2010. március 14. | 17:35:44

belgien, tényleg nem látod??
Ha ugyanaz a nyugdíjas, akit Vargának volt bőr a képén felhozni, mondjuk 6 db kiflit vesz meg, mert Piri nénének a második emelet 10-ből is elhozza, akkor már mindjárt az állam támogatja ugyanazt a nyugdíjast ugyanazzal az összeggel.

Ekkora populista demagógia Vargától nemcsak az ő diplomáját, de még az általános iskolai bizonyítványát is megkérdőjelezi, együtt az egész Fidesz PR bagázzsal (beleértve kocsoburt is...:-))

kovacsi | 2010. március 14. | 17:34:23

Ne legyenek kétségeink arról, hogy a fidesz is szedte innen a maga sápját, hisz ők is ottvannak mindenhol. Csak okosan egy "intésre" kiléptek a talicskák mögül, s mikor a sok megmámorosodott mszp-s, szdsz-s talicskázó önfeledten "dolgozott" tovább, kiburították a bilit. Ez a fociban a lesre állítás taktikája.(gondolom, Viki-mint focista- szakértő ebben)

belgien | 2010. március 14. | 17:33:54

jucus | 2010. március 14. | 17:29:04 - már megint ökörséget zsolozmázol!!!!

Egy felügyelöbizottsági tagnak az ég adta egy világon semmiféle utasitási/aláirasi jogköre sincs.

belgien | 2010. március 14. | 17:31:29

kobak | 2010. március 14. | 17:25:37, miért?? Irigykedsz, aki spórol, annak van, és offshorty sem kell hozzá!!!

belgien | 2010. március 14. | 17:29:20

kobak | 2010. március 14. | 17:16:54 - klasszikus példa, az üzemanyag-beszerzés: az omv nyer, mert ö adja a legjobb ajánlatot, erre kitör a botrány, hogy nagy magyar mol, amelyek legnagyobb részvényese egy orosz olajtársaság, veri a happott, hogy nemzetstratégiai lócitrom, meg piros-fehér-zöld le, tökig, csak egy baj van vele, drágább. Az omv különben ugyan azt a benzint adja, amit a mol, minden Sz´zhalombttáról jön, csak a magyar cég egy kicsit többet akar kaszirozni.

A külföldi cégek azért nyernek ált. mert jóval hatékonyabban dolgoznak. A mo-i multinál dolgozó munkavállaló átl. 3-szor termelékenyebb mint egy magya kkv-nál dolgó munkavállaló.

jucus | 2010. március 14. | 17:29:04

Szóval, Szíjártó úr miről beszél? A Vitézi Dávid fiúcska kinek és hányszor tolta ki suskát a BKV-ból? Mennyivel támogatta a "Helyi Théma" című lapot a BKV? Nyiltan nem, de más kommunikációs szervezeten keresztül? Várom a korrekt válaszát! Ha ilyen nincs, a hazugzságait!!!!

kobak | 2010. március 14. | 17:28:49

Tegyük fel 100 éves vagyok és se gyerekem se macskám ,- így talán fütyülhetnék az államadósságra is .

DE nem így van ,-és az utóbbi 4 év erősen köthető valakikhez .

kobak | 2010. március 14. | 17:25:37

"belgien" csak nem Öné / tiéd a fél versenyló is !?
Mert akkor ez nem semmi !?!

nestlé | 2010. március 14. | 17:22:15

Nos, ha annyira rá vagyunk gyógyulva az államadóságra... Az USÁval, Kanadával, Norvégiával, Franciaországgal, Portugáliával állunk egy szinten, de mondhatnám azt is, hogy Olaszországnál is jobban állunk. Vagy úgy is forgathatnám, hogy Marokkó és Albánia szintjén vagyunk, és akkor lehetne szörnyülködni.

Szóval lehet demagóg módon dobálózni a számokkal, de érteni is kéne őket. Én is csak a neten kerestem, ennyi. Lásd az ábrát itt:

http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Public_debt_percent_gdp_world_map.PNG

A Fidesz mélyen hallgat az őhozzá köthető korrupciógyanús ügyekről (pl. Grupo Milton, Eclipse Zrt, Rákay cégének fideszes önkormányzatokkal kötött szerződései, közpénzek kampányolásra költése, vagy éppen Szíjjártóék pályáztatásai Győrött). Kíváncsi vagyok, hogy ezekben az ügyekben miféle elszámoltatás lesz?

belgien | 2010. március 14. | 17:18:58

zsakutca | 2010. március 14. | 17:08:51 - nem tudom, de ilyen kötözött baromságokat komolyan is gondoltok???

kobak | 2010. március 14. | 17:16:54

" belgien" a közbeszerzések 20 % -a csak a magyar ,- mert ha jól értem ennyire gyatrák vagyunk ?!?

Nos nagy tudású "belga" balga- azt hiszem az a baj hogy nyikhajokat küldenek vásárolni .

A közbeszerzésen nyer a külföldi pld. a portugál , és megállapodik egy helyi barommal aki még ennek is örül .

Az adóság meg növekedik mert így drágább ,- csakhogy így többet lehet vissza adni !

belgien | 2010. március 14. | 17:15:41

Mekmörfi | 2010. március 14. | 17:04:03 öreg meki, ebben mi volt,az ami nem volt igaz???

belgien | 2010. március 14. | 17:13:50

böhömbika | 2010. március 14. | 16:59:10 - bocsika, nem tudom milyen mélyenszántóra mutogatsz, Járait 40 éve ismerem,a nem tudom, mi a fene bajod van vele, egy igen okos emberke.

kocsobur | 2010. március 14. | 17:10:44

Re#Mekmörfi ("Ebben arról beszélt, a kerekítési szabályok kapcsán, hogy a kormány ismét megkárosítja a kisembereket, mert ha a kisember 4 db 24 Ft-os kiflit vesz, akkor 96 Ft helyett, 100 Ft-ot kell fizetnie!!!")

Értem.Megrázó lehetett.
Ehelyett lennél szíves akkor (összeszámolni) számolni.

1. Mennyi állami vagyont( Postabank,MOL,Airport, MÁV Cargo,Antenna Hungária)ha ne soroljam- adta el "ezek" 8 év alatt és mennyit kassziroztak
ezekért?
2.Mennyi EU-s pénzt kaptak az ország nevében?
3.Mennyi hitelt vettek fel a mai 20 ezer milliárdos szint eléréshez?
4.A nyolc év alatt m,ennyi adó, illeték- és járulék bevétele volt az országnak ?( amit ugye szintén elköltöttek).

Na és ha csak ezek a tételek megvannak és sikerült öket összeadni...
Akkor kezdödhet az elszámolás.
Mármint hogy mi lett abból az összegből.

zsakutca | 2010. március 14. | 17:08:51

lehet, hogy igaz, de akkor ennek megfeleloen keressunk ra a jobbik kifizetohelyeire is!!! eleve orbanota kell ide-oda terelni a kozpenzeket, mert egesz negyeves tenykedese pusztan abbol allt, hogyan csoportosithatja at a kozpenzt a partkasszajaba! gondolom ebbol tanult az mszp es azota csupan nem hagyja magat!!! jolteszik!

Mekmörfi | 2010. március 14. | 17:04:03

böhömbika:
Varga Mihály egyik legemlékezetesebb és egyben legsötétebb megnyilatkozása az a parlamenti hozzászólása volt, melyet rádióközvetítésben magam is hallottam, de nem tudok linket adni szegény kocsoburnak.

Ebben arról beszélt, a kerekítési szabályok kapcsán, hogy a kormány ismét megkárosítja a kisembereket, mert ha a kisember 4 db 24 Ft-os kiflit vesz, akkor 96 Ft helyett, 100 Ft-ot kell fizetnie!!!

Tette ezt közgazdászként, sőt, korábbi pénzügyminiszterként!!!!

figyeltem | 2010. március 14. | 17:00:48

Az előzőekben feltettem egy kérdést!

Ezek szerint nem csak VAN, de VANNAK !

jucus | 2010. március 14. | 17:00:03

Bupszi 01
Nem válaszolsz! A szaellemi szinted alulmúlja a kérdéseket? Az IQ-szinted mindenkiét legalább 20 %-kal múlja alul, mint legutóbb számomra beismerted? Lécci' Írd Már le, hogy a Fidess mitől okosabb számodra? A közgazdász képzettséged eleve előnyöket jelent, mert nem az árkosban' szerezted!

Mekmörfi | 2010. március 14. | 16:59:13

Bupszi01

Lécci, lécci ne fikázásnak vedd. Egyszerűen, ha tényleg tanultál közgázt, akkor légy igényesebb Magadhoz is és tisztelj meg bennünket is azzal, hogy tényleges szakmai érveket hozol fel, mert ezzel teszed, tesszük, tehetjük a nolt színvonalasabbá.

Arra a kérdésedre nem tudok válaszolni, hogy miért volt jobb ez a kormány 8 évig. Nem biztos, hogy ez volt a jobb vagy rosszabb.

A legnagyobb baj az új kormánnyal pedig az, hogy nem ismeri fel, pontosabban nem hajlandó beismerni, hogy Magyarország sorsa attól függ, hogy milyen sikerrel alkalmazkodik.

Na mihez???

böhömbika | 2010. március 14. | 16:59:10

belgien | 2010. március 14. | 16:55:46

Ezt még bemásolhatod vagy hússzor, az nem visz előre. Kifelejtetted belőle azt a tételt amit Járai Zsigmond dicsőséges számlájára lehet írni. Ha majd egy független valaki úgy 20 év múlva utána számol, könnyen kiderülhet, hogy a bajok egyik fő okozója Járai puszta léte volt!

böhömbika | 2010. március 14. | 16:55:50

Bupszi01 | 2010. március 14. | 16:46:55

Azért én Varga Mihályt nem tartanám egy akkora bármihez is értőnek! Gyalázkodni megtanult, de ha még emlészel az Antall kormányt, az ellenzék érvekkel támadta.
Persze hamar rájöttek, a makrogazdaság nem érdekli a népeket, ezért jött helyette a kilopott ma, című lejárató műsor.

És ez már tart vagy 15 éve!

Megoldási javaslatai pedig senkinek sincsenek.

belgien | 2010. március 14. | 16:55:46

Bupszi01 | 2010. március 14. | 15:49:22
bakonyi gyuri, jucus és a többiek

Egy-két észrevétel:

na akkor dióhéjban mégegyszer, csak gyorsan

- jegybank: válság előtt közvetlenül 1,5 havi tartalékdeviza a 3 havi nemzetközi standard-hez képest, fő oka annak, hogy elsőként kellett hitelt felvenni - Egy kis félreértés, Mo-nak állandóan hitelt kell felvenni, mert az egyes transok mindig esedékesek

- jegybank: a forintot teljesen a picra bízta, pl. export szívott, amikor 225 volt, és ráadásul nem tükrözte a gazdaság helyzetét, tudjuk, hogy a londoni spekulásció vitte addig kire bizta volna, ha nem a piacra????

- közbeszerzések 80%-a külföldi nagy cégek, 20% magyar, eu-ban fordítva!!! pl. franciao vagy németo nem tudom, honnan vetted ezeket a kemény számokat, de valóság az, hogy magyar vállalatok egyszerüen képtelenek a legtöbb dolgot szállitani

- 12.000 milliárd plussz, no comment, 13. havi nyugdíj, stb, ha nincs miből, ne adj, pumpálj a gazdaságba pénzt, akkor több nyugdíjast lehetne foglalkoztatni, akik szeretnének dolgozni

- a bankok kaptak pénzt az IMF hitelből, de nem továbbították a reálgazdaságba, kormány hibája: gyenge kéz, korrupció, a mai napig kicsi a hitelezés szintje a KKV szektorban - a "bankok" ilyen nincs, külöben is a magyar bankok többsége külföldi tulajdonban van. Egyedül az otpbank "magyar" ill. a pénintézetek közül a takarékszövetkezetek. A bankok nem a saját pénzüket adják kölcsönbe, hanem a betéteseik pénzét, igy egy kicsit oda ke

Bupszi01 | 2010. március 14. | 16:46:55

böhömbika

valamit a többi elvtárs elnézett, én nem vagyok kifejezetten fideszfan, az egy dolog, hogy csak rájuk érdemes szavazni... persze hogy lopnak nem tagadom, amit állítok, hogy

1. sokkal kevesebbet, mint ezek, ilyen gátlástalanság még soha nem volt az országban
2. jobban értenek a gazdasághoz

ennyi

Fáni | 2010. március 14. | 16:45:23

98-02 között is volt egy pár cég ami fidesz kifizető helye volt! Hiába a feljelentés ügyészség azt mondtak, megdolgoztak a pénzükért! Ez sem lett volna kisebb mint a Tocsik ügy!

Bupszi01 | 2010. március 14. | 16:44:06

kedves mekmörfi

biztosan klassz dolog a másikat fikázni... én csak annyit kérek, hogy ha te is ennyire értesz a makróhoz, lécci, lécci írd már le a véleményed arról, hogy miért is csinálta jól az mszp?? miért is volt jó a gazdaságpolitikája?? stb.. én nem fikázlak, okostojás, de most már kellene valamit írnod a lényegről is!!! látom, veled majd legalább lehet szakmai vitát folytatni, jucussal képtelenség, mert csak behazudta a közgazdász diplomát... Szóval várom a közgazdasági okfejtésedet, hogy miért is volt jó ez a kormány 8 évig!!!! Írj, lécci, írj!!!!

böhömbika | 2010. március 14. | 16:43:53

Bupszi01 | 2010. március 14. | 16:29:00

Éppen úgy túlzás, a mindent elloptak állítás, mint a korrupció teljes tagadása. Számomra azért hiteltelen és hazug a Fidesz, mert akár igazat is mondhatna, az is rengeteg lopás lenne. Ők viszont saját magukat szentnek óhajtják beállítani. Egy Demeter Ervin, egy Szijjártó Péter, esetleg egy Balsai viszont bennünket ne fenyegessen. Tőlük kevés hitványabb ember él jelenleg e honban!

kocsobur | 2010. március 14. | 16:42:08

Re#böhömbika (" Még pár levélváltás és meglesz a maradék 10.000 Mrd is. ")


Rajtam ne múljon.


MTI| 2009. november 16.
Húszezermilliárdos az államadósság
Magyarország bruttó államadóssága 20 ezer 421 milliárd, azaz 20 421 000 000 000 forint, a GDP 79,4 százaléka - derül ki az MNB friss adataiból. A hitelek visszafizetési igénye a harmadik negyedévvel zárult egy évben 1549 milliárd forint volt, ami a GDP kiemelkedő, 6 százaléka."

http://www.nol.hu/gazdasag/huszerzermilliardos_allamadossag

Mekmörfi | 2010. március 14. | 16:36:15

Ha Bupszi01 a nemzeti számlák rendszerében, a GDP, GO, GNI, GNDI, az államháztartás, a külkereskedelem egyenlege, a folyó fizetési mérleg, neadjisten monetáris vagy a fiskális politika figyelembe vételével írta volna le véleményét az 1200 Mrd-ről, akkor hihetőbbnek látszana a közgáz diplomája.
Így csak az látszik hihetőnek, amit írtam, hogy t.i. poltikailag olyan "mértékben" elkötelezett, hogy véléménye már nem "mértéktartó", vagy pedig azt a feltételezést kell munkahipotézisként figyelembe venni, hogy azt a bizonyos papírra "libáért" tett szert.

Ebben az esetben azonban, azzal a bizonyos papírral tehet is valamit.

jucus | 2010. március 14. | 16:31:21

Bupszio1
Megtanultad a Mensa teszt válaszait? Vicces a felhívásod! Az általában felvetett problémákra adott válaszaid minősítenek! Teljesen antiszociális vagy! A szocializációs pszichiátriai vizsgálataid szerint alkalmas vagy a társadalmi együttélésre? Az IQ szinted szinkronban van-e a társadalmi tolerancia szinteddel? Én a helyedben nem hivalkodnék!

kocsobur | 2010. március 14. | 16:30:44

Re#Bupszi01 ("de lehet kocsobur cikkére is reagálni azoknak, akik nem értik, hol cseszte el az mszp-szdsz... osztogatott abból, ami nem volt!!!")


Úgysem fogják megérteni...Ballib "profi közgazdászok" sem értették/értik, kipróbálva..:)

Mert fogalmuk sincs mi a különbség az EGYSZERI PÉNZKISZÓRÁS és az ÁLLANDÓ KÖTELEZETTSÉGVÁLLALÁS között.

Elmondom. Mikor "ezek" kormányra kerültek, találtak 350 milliárdot az "üres kasszában", kiszórták a 2x100 napos programokkal, ünnepeltették magukat, ősszel tönkreverték a jobboldalt az önkormányzati választásokon.

Hanem a folytatásra a GAZDASÁGI FEDEZETET megteremteni- na arra már képtelenek voltak.
Fogalmuk sem volt, hogy a bér-,nyugdíj stb emeléseket ezek után minden hónapban fizetni kell..és arra újabb 350 milliárdok kellen(én)ek, immáron az általuk vezetett gazdaságpolitika eredményeképpen.

Így aztán eladtak amit lehetett, felvettek hitelt amennyit lehetett, hazudtak reggel éjjel meg este...
Aztán jött a törvényszerü csőd..És IMF hitel.

Bupszi01 | 2010. március 14. | 16:29:00

böhömbika

vicces vagy, de te is tudod, hogy hol kellene keresni a többi 10.000 milliárdot..

Bupszi01 | 2010. március 14. | 16:27:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

böhömbika | 2010. március 14. | 16:27:19

kocsobur | 2010. március 14. | 16:23:08

"Lehet.
Csak akkor viszont egy CSODÁT kéne tisztázni: hogy a fenébe tudott 350 milliárdot rögtön 2x100 nap alatt szétosztogatni az mszp/szdsz?:)
Az "üres kasszából", mi?:P"

Na látod már meg is találtunk évi 350 Mrd-t amit biztosan nem loptak el. Még pár levélváltás és meglesz a maradék 10.000 Mrd is.
Csak, hogy válalaszoljunk a Bupszi01 felvetésére.

Mekmörfi | 2010. március 14. | 16:27:03

És mielőtt Kocsobur a linkkel nyaggatna: nem tudom, hol olvastam, és főleg nem készítettem kivonatot, mert nekem ez nem dolgom.

puli | 2010. március 14. | 16:25:18

"jucus" mondasz valamit a helyi vezetők köztudott lopikálásának motiváló hatásáról .

Talán a kiugró nemleges sikerek is ki lesznek értékelve .

Mert hogy a fagyi is visszanyal .

Bupszi01 | 2010. március 14. | 16:24:47

böhömbika

az üres kassza, meg aközött, hogy adósságot kapsz, hatalmas nagy a különbség, neked nem?????? akkor tudod, mit, vedd ki a pénzed a pénztárcádból és add nekem üresen, én meg cserébe adok neked 10 millió ft lakáshitelt... :-)

Mekmörfi | 2010. március 14. | 16:24:20

Nekem csak másoddiplomám van közgazdaságtanból, de a makroökonómia és a pénzügytan ennél lényegesen több, részletesebb és mélyebben szántó.

Ajánlom szíves figyelmetekbe Szalai Berzeviczy Attlia nemrégiben megjelent komoly cikkét a jelenlegi makrogazdasági helyzetről.

Ő pedig nem vádolható azzal, hogy leberálbolsi.stb. lenne...

kocsobur | 2010. március 14. | 16:23:08

Re#böhömbika("Evvel most azt akarod mondani, hogy a Fidesz 2002-ben tényleg üres kasszát hagyott hátra?")

Lehet.
Csak akkor viszont egy CSODÁT kéne tisztázni: hogy a fenébe tudott 350 milliárdot rögtön 2x100 nap alatt szétosztogatni az mszp/szdsz?:)
Az "üres kasszából", mi?:P

Bupszi01 | 2010. március 14. | 16:22:19

jucus, hatalmas az arcod, de

1. nem tudsz, semmiben sem érdemben reagálni, nem értesz semmit sem a gazdasághoz, pedig azt hazudtad, hogy közgazdász vagy!
2. bármibe lefogadom, hogy legalább 20 ponttal magasabb az IQ szintem, mint a tiéd! Ha van egy kis pénzed, dobjuk fel, bármennyit, és menjünk el a Mensa szövetséghez! (Ha egyáltalán, tudod, mi az...)

jucus | 2010. március 14. | 16:21:27

bupszi01
Nem tűnt fel a köztetek lévő különbség. Én senkit sem szeretnék gyalázni, ez a Te stílusod. Az, hogy nem értünk egyet, ez pedig az én, ÉRTELMISÉGI véleményem!

kocsobur | 2010. március 14. | 16:21:16

Re#csavisz3 ("Négy év múlva tessék mosolyogni ezen!")

Fogok is..:)
Sőt, még hamarabb.
Ugyanis négy év múlva a Jobbik kb. azon a szinten lesz mint most a MIÉP.
És nem is kell négy évet várni.

puli | 2010. március 14. | 16:21:01

Szerintem építő jelleggel lehet szidni a politikusokat .

Gyurcsány pld. nagyot dobott mikor minden vállalkozót letolvaj-csalózott .

Nekem aki nálánál idősebb vagyok az anyukája jutott az eszembe (aki talán mégsem tehet erről ).

Az viszont hogy nokiás Hagyóval nem jött ki némi mentség számára .

böhömbika | 2010. március 14. | 16:18:27

Bupszi01 | 2010. március 14. | 16:11:27

"de lehet kocsobur cikkére is reagálni azoknak, akik nem értik, hol cseszte el az mszp-szdsz... osztogatott abból, ami nem volt!!!"

Evvel most azt akarod mondani, hogy a Fidesz 2002-ben tényleg üres kasszát hagyott hátra?
Most pedig attól rettegnek, hogy kölcsön kenyér visszajár alapon, azt kapják amit ők adtak?

jucus | 2010. március 14. | 16:17:29

Bupszi 01
Én nem gyalázok senkit, akinek csak ennyi az IQ-ja. Kocsobur amnesztia ellen kínálta fel az általa elképzelt alternatívákat. Én nem süllyedek a szintetekre, Úgy gondolom, a választók a lakóhelyük szerint tudni fogják, ki az, aki a közpénzek elsíbolásából akar gazdagodni. Ez tükrözi az adott hely politikai befolyását, Nem hiszem, hogy a Fidesz előnyére.

puli | 2010. március 14. | 16:15:24

Bupszinak és kocsoburnak ha nem lenne igaza akkor most nem utálnám az elmúlt 8 évemet .
A ciki az hogy már elszoktam attól hogy politikust embernek tekintsek .

Bupszi01 | 2010. március 14. | 16:11:27

de lehet kocsobur cikkére is reagálni azoknak, akik nem értik, hol cseszte el az mszp-szdsz... osztogatott abból, ami nem volt!!!

Bupszi01 | 2010. március 14. | 16:09:52

jucus

Nem engem akartál gyalázni??? :-) Nem kocsobur írta az előző összesítést, hanem én. Tudod, azt amelyikre nem tudsz válaszolni, és amelyikre a teljes baloldal nem tudna hitelesen válaszolni, azon egyszerű oknál fogva, mert IGAZ??!!!!

csavisz3 | 2010. március 14. | 16:08:09

kocsobur | 2010. március 14. | 15:47:59
"A Jobbik ugyebár kb. annyi eséllyel "győz" mint a retkes olajfa..:)"
Négy év múlva tessék mosolyogni ezen!

böhömbika | 2010. március 14. | 16:07:29

A Nasdaq, Dow Jones, S&P, DAX indexek nem várt emelkedésének magyarázataként több tőzsdeguru is a magyarországi talicska, illetve Nokia dobozok keresletét nevete meg.

jucus | 2010. március 14. | 16:06:05

kocsobur
Tényadatok nélküli agymenésed van? Az ÉRTELMISÉGI ÉLETFORMA EGY KICSIT TÖBB TÉNYADATOT FELTÉTELEZ. Vagy csak a Fidesz adatbázisa áll rendelkezésedre? Az ország állapotáról a KSH.hu is informál. A szakmai adatok számodta nuku? Milyen közgazdász vagy? A diplomádat libáért szerezted?

kocsobur | 2010. március 14. | 15:56:40

AMNESZTIA HELYETT FELTÁRJUK AZ ELTUSSOLT TÖRVÉNYTELENSÉGEKET

A Fidesznek 48 hónapja volt a szociális intézkedésekre — az MSZP 48 napot sem vár jóléti programja elindításával

MSZP Internetszerkesztőség
2002. február 13. 16:47

A Magyar Szocialista Párt visszautasítja Pokorni Zoltánnak, a Fidesz elnökének és Csurka Istvánnak, a MIÉP elnökének vádaskodásait. A két politikus saját mondanivaló hiányában ismétlődően a szocialista pártot rágalmazza. Valótlan állításaik mind nagyobb hasonlóságot mutatnak.

A valóságban az MSZP kormányra kerülését követően amnesztia helyett feltárja majd az eddig politikai okok miatt eltussolt törvénytelenségeket. Ne reménykedjen a Fidesz, nem kapnak amnesztiát a Kaya Ibrahimok és Josip Totok sem.

Az MSZP a gyógyszerárak emelése helyett kiszélesíti a közgyógyellátásban részesülők körét, és ingyenessé teszi a szív- és érrendszeri betegségekben szenvedők számára az orvosságokat. Az MSZP a fogyasztókat terhelő gázáremelés helyett fogyasztói árkiegészítéssel, szociális tarifával, a fűtésszámlákhoz nyújtott támogatással mérsékli a rászorulók terheit.

A Fidesznek ezen célok megvalósítására lett volna 48 hónapja. Az MSZP kormányra kerülését követően 48 napot sem várunk jóléti programunk elindításával.

MSZP Médiaközpont
****

Ez itt a 2002-es kampány...

kocsobur | 2010. március 14. | 15:52:48

Re#Mekmörfi("két további tétel is igaz:
1. Lehet úgy is diplomát kapni, hogy az értelmi/logikai képességek limitáltak.
2. Lehet úgy diplomásként élni, hogy a politikai elkötelezettség súlyosan torzítja a diplomástól elvárható gondolkodó hozzáállást és szemléletet.")

Mindkettő igaz.
Élő példa rá az un. balliberális értelmiség gyurcsány 2006 utáni időszaka.
Elmebetegek és/vagy cinikus gazemberek.

figyeltem | 2010. március 14. | 15:52:29

Van olya gyagyás aki védi SzijjÁrtó dumáját???

Bupszi01 | 2010. március 14. | 15:52:02

kedves mekmörfi

nagyon okosnak mutatod mások előtt magadat, és fikázol engem, lehet az alábbiakra válaszolni, ha ennyire okos vagy!!!!

Bupszi01 | 2010. március 14. | 15:49:22

bakonyi gyuri, jucus és a többiek

na akkor dióhéjban mégegyszer, csak gyorsan

- jegybank: válság előtt közvetlenül 1,5 havi tartalékdeviza a 3 havi nemzetközi standard-hez képest, fő oka annak, hogy elsőként kellett hitelt felvenni
- jegybank: a forintot teljesen a picra bízta, pl. export szívott, amikor 225 volt, és ráadásul nem tükrözte a gazdaság helyzetét, tudjuk, hogy a londoni spekulásció vitte addig
- közbeszerzések 80%-a külföldi nagy cégek, 20% magyar, eu-ban fordítva!!! pl. franciao vagy németo
- 12.000 milliárd plussz, no comment, 13. havi nyugdíj, stb, ha nincs miből, ne adj, pumpálj a gazdaságba pénzt, akkor több nyugdíjast lehetne foglalkoztatni, akik szeretnének dolgozni
- a bankok kaptak pénzt az IMF hitelből, de nem továbbították a reálgazdaságba, kormány hibája: gyenge kéz, korrupció, a mai napig kicsi a hitelezés szintje a KKV szektorban
- átláthatatlan adózás
- közalkalmazottak számának felduzzasztása, nem hatékony intézmények létrehozása, több 10 milliárd plussz ktg.
- magánszemélyek eladósodása külföldi devizában (engedték a banklobbinak, ők meg azért szarják le a válságot, mert tudják, hogy a kormányok megsegítik őket)
- a közbeszerzés korrumpálódása
- 100 milliárdok eltüntetése, állami cégek elmaffiásodása
- cigányok segélyre szoktatása, amint kormányra kerültek eltörölték azokat az intézkedéseket, amit OV hozott, taníttatáshoz kötötte a segélyt, stb.
- kórházreform elcseszése, egészségügy NEM megreformálása
- adócsökkentés elmaradása

Mekmörfi | 2010. március 14. | 15:48:24

Egyébként pedig úgy gondolom, ha tényleg igaz, hogy Bupszi01-nek diplomája van, akkor két további tétel is igaz:
1. Lehet úgy is diplomát kapni, hogy az értelmi/logikai képességek limitáltak.
2. Lehet úgy diplomásként élni, hogy a politikai elkötelezettség súlyosan torzítja a diplomástól elvárható gondolkodó hozzáállást és szemléletet.

kocsobur | 2010. március 14. | 15:47:59

Re#medve1942 ("No persze, ha a Jobbik győz, az más.")

Két apró észrevétel.
A Jobbik ugyebár kb. annyi eséllyel "győz" mint a retkes olajfa..:)
A másik: a kormányváltás után a Jobbik ugyanúgy ki lesz nyírva mint "ezek"...
mivel több a "közös" bennük mint azt bárki gondolná...

latyek | 2010. március 14. | 15:47:28

Én már másban nem bízom- valakinek - pl. Szijjártó Péternek eszébe jut megkérdezni a felügyelő és ig. tanácsokban ülő fidesz delegáltakat-fiúk nem láttátok a talicskákat?Egyébként le velük és váltsátok őket a választásokon le- és ezek a szakértők maradnak?

kobak | 2010. március 14. | 15:44:55

"kocsobúr" azt hiszem eljutottam a többpártrendszer lényegéhez : azt kell támadni aki nem a te táborodból lop,és oda- vissza .
Az átkosban elég volt ehhez a rendőrség is ,- így már értem azt is miért volt akkoriban kevesebb az államadósság.

kocsobur | 2010. március 14. | 15:44:40

Re#figyeltem ("SzijjÁrtó-val egyet kell érteni! MINDENKIT mégegyszer MINDENKIT el kell számoltatni! Miért az az érzésem, hogy csak balra gondol ez a jógyerek?")

Fene tudja.
Mondd, melyik volt az a párt, amelyik hatalomra kerülése után, 2002-ben, "árokbetemetés" jelszóval külön államtitkárságot hozott létre elödeinek(ellenfeleinek) a levadászására?
Az amelyik kellernek külön 3,5 milliárdos apparátust, magáncégeket
( Pro-Ware Kft.) és ügyvédi irodák tucatjait bocsátotta rendlkezésére, hogy
elszámoltasson?

Mondjad csak ennek a pártnak a nevét...nna, itt van a nyelvemen...mindjárt kiköpöm.

Pedig tudhatták , Napoleon és Hitler óta legalábbis...hogy van az úgy hogy offenzívában előrenyomulunk Moszkváig...
de lehet hogy majd egyszer visszafelé is kell futni ,ha változik a szituáció...

medve1942 | 2010. március 14. | 15:42:20

Néhány hónap, urak és hölgyek... Néhány hónap... és meglátjuk, hogy nem történik semmi. A Szíjjártó fiú épp olyan eldobható politikus, mint egy másik párt miniszterelnök jelöltje, akit golyófogónak küldtek a harcba. Most nagy a szájacskája, de ez a juventus ventus esete. A száj rectumként működik.
Hát persze, a lopás az lopás, de a pártfinanszírozásként való lopást, amit még a nagy Sztálin vezetett be kis postarablásaival, nemigen büntetik. Kínos precedens volna. Síjjártó mondhat, amit akar, AMÍG A VOLT KOLLEGISTA KÖR BELTAGJA NEM MONDJA, semminek semmi jelentősége sincs.
No persze, ha a Jobbik győz, az más. Akkor legalábbis zsarolni kezdhet.

Mekmörfi | 2010. március 14. | 15:42:18

A talicskázás kifejezést Kozma József hozta be a napokban (ismét), amikor a Csongrád megyei közgyűlés fideszes elnökét, valamilyen Annát szapulta.

Spartan | 2010. március 14. | 15:41:27

....az alap az a tíz év és teljes vagyonelkobzás, késöbb lehet finomítani, hogy nyolc vagy tizenöt év jár....lehet, hogy lehetne adni 72 órát, aki visszateszi a pénzt azt csak leültetik....

figyeltem | 2010. március 14. | 15:40:59

Kedves Bakrisz!

Édesanyádat lesöpredékezheted mert őt ismered! Miből gondolod hogy neked bárkiről akit nem ismersz ilyen sarkos itéletet van jogod formállni? Miből gondolod ,hogy bárkinek csak azért mert baloldali érzelmű, rettegnin kell! Gyorsan kérjél időpontot a pszihiátrián!!! Várjál még azzal a 2/3-al! Még egy két ilyen hozzászólás TŐLED és hasonszőrű társaidtól, UGRIK MÉG A REMÉLLT TÖBBSÉG IS ! HINTS CSAK IGÉDET!!!

puli | 2010. március 14. | 15:39:03

Igen ez valóban Ő !

kocsobur | 2010. március 14. | 15:38:35

Re#julianna1129 ("Igen sajnálatos dolog, hogy csak a szocik által lenyult közpénzek számitanak büncselekménynek.")

Nem pontos.
Ez ugyanis igazából csak a ballibeknek sajnálatosak.
Igazából az ORSZÁGNAK meg az a sajnálatos, hogy az elmúlt 8 évben(is) lenyúlták a közpénzeket- és ráadásul még az országot is tönkrevágták.

" Felhivnám Szijjártó "papagáj" uj figyelmét arra, hogy ha nem esik nehezére, nézzen szét a fideszes önkormányzatok házatáján, és számoljon be arról - sajtótájékoztatóján - hogy hány önkormányzatból talicskázzák a pénzt a saját és a "jóbarátok" zsebébe."

Ez nem a Szijjartó feladata.
Van erre szakosodott ballib apparátus. törökzsolt,szabó"trágár" zoltán naponta tartanak sajtótájékoztatókat a témában.
Sajnos azonban, mivel az általuk elövakart "ügyek" nyilvánvalóan nem mások
mint hajánál fogva előrángatott hazudozások..így aztán nem is "ülnek".

Itt van pl. a tegnap: A BKV talicskája ugye már közmondásos.
Ózd szocialista polgármestere: hütlen kezelés.
Terézváros szocialista expolgármestere: hütlen kezelés("KÖZÉP-AFRIKAI "mentelmi jog"):P

És ez csak egy nap.

kobak | 2010. március 14. | 15:36:13

"bakrisz" te egy nagyon kultúrált embernek mutatod magadat , kérlek ne is tartsd vissza magad ,-jobb ha kijön .
Egyébként tényleg te lennél az a nagy " bakrisz"- micsoda megtiszteltetés !

jucus | 2010. március 14. | 15:34:47

Bakrisz
A söpredék az, aki a másik oldalt így minősíti.

Bakrisz | 2010. március 14. | 15:30:03

Kedves Jucuska!

Köszönöm a kimerítő, szakmailag megalapozott választ!
Sokat tanultam belőle, többek között a baloldali kretének felkészültségét, és véleményük megalapozottságát illetően. Szerencsére nem is kell benneteket meggyőznie senkinek, kevés már az mszp-re szavazó söpredék az országban. A fidesznek úgyis meglesz a 2/3-a veletek, vagy nélkületek, és akkor az mszp-nek mindenki legnagyobb megelégedésére örökre befellegzett. Szóval lehet rettegni ezerrel!!

santai | 2010. március 14. | 15:29:31

Gullwing! /15:14:24/ Kérdezd bakonyi gyurit ő is azon az oldalon áll!

kobak | 2010. március 14. | 15:29:25

Látom alakul a disputa.
az egyik szerint aki lop az ..az a volt állampárt tagja ,-
a másik szerint az államadósság csak úgy képződik mint a szaft a sütés-főzés közben .

julianna1129 | 2010. március 14. | 15:26:27

Igen sajnálatos dolog, hogy csak a szocik által lenyult közpénzek számitanak büncselekménynek. Felhivnám Szijjártó "papagáj" uj figyelmét arra, hogy ha nem esik nehezére, nézzen szét a fideszes önkormányzatok házatáján, és számoljon be arról - sajtótájékoztatóján - hogy hány önkormányzatból talicskázzák a pénzt a saját és a "jóbarátok" zsebébe. Ha kormányra kerülnek ezeket is megvizsgálják? - és mi lesz a büntetés? Kérem, tájékoztassa a nyilvánosságot sajtótájékoztatóján. Érdekel.

bakonyi gyuri | 2010. március 14. | 15:25:08

budai hegyvidék | 2010. március 14. | 15:22:06

Budán is egyre több a hülye.

Mit jelent az, hogy komcsik? Kik ezek?

bakonyi gyuri | 2010. március 14. | 15:23:21

Bakrisz | 2010. március 14. | 15:11:42

Mit foglalkoznak ezek a kretének az államadóssággal?

Kik ezek? Ezek mind makroközgazdászok lettek?

A válasz egyszerű: amikor kértem, sorolják fel, konkrétan mit tettek tönkre a szocik, mindig ezzel az államadóssággal jöttek elő.

Írországban az államadósság 1300%-a a GDP-nek, és a pubok tele vannak boldog emberekkel, többek között sok magyarral is.

Ez a kis)"polgári" körös idióta brigád nem tud mást?

kobak | 2010. március 14. | 15:22:34

most folytatom :
mert ha nem dolgozol és adót sem fizetsz , akkor az adósság egy arányos része bizony a tiéd ,- de majd egyszer kifizeted .

budai hegyvidék | 2010. március 14. | 15:22:06

Miért, mi lett volna más, a komcsik csak ezt tudják lenyúlni a másét.

figyeltem | 2010. március 14. | 15:21:24

SzijjÁrtó-val egyet kell érteni! MINDENKIT mégegyszer MINDENKIT el kell számoltatni! Miért az az érzésem, hogy csak balra gondol ez a jógyerek? Ő úgy gondolja lopni csak a jobboldaliaknak szabad BÜNTETLENÜL! VALÓBAN ÍGY VAN ?????

Mikulka | 2010. március 14. | 15:19:57

"csavisz3 | 2010. március 14. | 14:14:30

Mikulka | 2010. március 14. | 13:59:17
Egy 1921. évi törvénycikk meghatározta, hogy az iskolát elhagyó férfiaknak 12 éves koruktól 21. életévük betöltéséig kötelezően részt kell venni a leventeképzésben.
LEVENTE-KÖSZÖNTÉS: SZEBB JÖVŐT!
Hol volta 1921-ben nyilasok?! "

ez mellébeszélés. tipikus sunyi jobbikos takaródzás. mint az árpádsávos zászlónál.
de ha nektek örömet okoz a nyilas jelképek és köszöntések átvétele, tegyétek, csak magatokat minősítitek vele. kár a mellébeszélésért. "levente"... kacagnom kell!

kobak | 2010. március 14. | 15:16:55

Kedves "bakrisz" az államadósság az ami miatt fő még mindenki feje e honban,-köszönhető ez a rajtunk kísérletező és közben zsebüket dagasztó politikusainknak ,- feltéve hogy te is dolgozol és adót fizetsz .

HIRDETÉS
Szijjártó Péter
Szijjártó Péter
Népszabadság - Teknős Miklós

Ha a Fidesz kormányra kerül, akkor felelniük kell azoknak, akik közpénzt loptak - mondta Szijjártó Péter a Fidesz elnöki stábjának vezetője vasárnap Budapesten.

Szijjártó Péter kijelentette: a választások után egyetlen adófizetőktől ellopott forint sem maradhat felderítetlenül sem Budapesten, sem vidéken, függetlenül attól, hogy Nokia-dobozban, adalékanyagban, vagy kommunikációs szerződések formájában lopták el azt.

Az emberek elvárása, hogy mindenki feleljen, aki részt vett közpénzek ellopásában, akár távozik a politikából, akár miniszterelnök volt egy esztendőig, akár főpolgármester volt húsz évig - fogalmazott a politikus.

HIRDETÉS

Hangsúlyozta: "az elmúlt esztendőkben a BKV az MSZP-SZDSZ kifizetőhelyként működött, ahonnan talicskaszámra tolták ki a közpénzt politikai utasításra".

A Fidesz politikusa hozzátette: a pénzt különböző halmazállapotban lopták ki a BKV-ból, hol szilárd formában Nokia-dobozban, hol folyékonyan adalékanyag formájában, hol pedig légneművé vált a kommunikációs szerződések aláírása után.

Szijjártó Péter szerint ahogy közeledik a választás, azaz az igazság pillanata, úgy derülnek ki egyre durvább korrupciós ügyek, amelyek megmutatják, hogy a szocialista, szabad demokrata hatalomgyakorlásban a döntések a magánérdekek mentén születtek meg.

Egyre világosabbá válik, hogy a megszorításokkal sújtott családok pénzének egyre gátlástalanabb lenyúlása folyt az elmúlt években - húzta alá azzal, hogy ez "demokráciában nem megy", a Fidesz demokratikus párt, a törvényesség és a rend pártja, ezért ha kormányra kerül, felelniük kell azoknak, akik közpénzt loptak el.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    191 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS