belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. február
11. szombat

Koppány már Brüsszelbe készül

Koppány Nemzeti Boltok néven új élelmiszerlánc szerveződik. A nem olcsó kínálatban olyan ínyencségek szerepelnek, mint a bivalykolbász, szürkemarha-bélszín, de található még sokféle olyan magyar áru, amely nem jut el nagy kereskedelmi hálózatokba.

Czauner Péter| Népszabadság| 2009. november 28. |22 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

elemzo | 2010. szeptember 2. | 09:46:33

Szeretem a hajnalt. ))) Mi a magyar?
http://www.demokrata.hu/heti-hir/magyar-e-magyar

De van más is! )))

A hazai tenyésztésű csirke, és itt is dolgozzák fel, de USA GMO szójával etetik, az az igazi?
Gratulálok, nagy hülyítés ez az egész...

NKIOS | 2009. november 30. | 13:18:24

mszpsek ez van | 2009. november 29. | 21:13:10


Csak lassabban a testtel, fiatal elharcosom! Koppany boltja nem az atlag magyar penztarcajara van bearazva, igy sokan "szopni fogjak a Tesco farkat", mert nincs mas valasztasuk. Arrol nem is szolva, hogy nem biztos, hogy a bivaly kolbasz, meg a szurkemarha belszin annyira nelkulozhetetlen alapanyagai az atlag konyhanak, hogy tomegek fognak sorban allni azert, hogy jusson nekik is belole!

autopia | 2009. november 29. | 23:29:44

Az fontos, hogy mi van benne - es az is, hogy mi nincs.
Na meg a "hogyan"...
"Nemistudom"-ot nem ertem: miert keres koser elelmiszert ott, ahol nyilvan nincs. Elarulom neki: szürkemarhabol lehet koser termek, mangalicabol (amig disznonak hivjak) nem. De egyikböl sem lesz, mert a vagohid nem olyan. Ugyhogy ö egyen libaparizert (de az sem koser, hiszen tejtermek adalek is van benne).
Visszterve: a mangalica szalami nagyon finom tud lenni, legjobb a Hold utcai csarnokban.
A Spanyol husokban a maradek antiobiotika tartalom a megengedett ezerszerese is lehet (!), Europaban messze a legmagasabb. Ez közvetlenül megsem veszelyes, de senki sem tudja, mit indit el a belflorankban...
En inkabb maradok a magyar kistermelöi husoknal, de csak biztos helyröl (nem szupermarketböl).
Jo lehet a hazilag vagott baromfi is, meg a vadhus, ha van ra penzem (sokszor nincs).
Aztan erdemes halat is enni.
Lehetöleg semmit az Auchan-Cora-Tesco szerü helyekröl. Nem igaz, hogy annyival olcsobbak, amennyivel szarabbak. Es rengeteg idöbe kerül odamenni. NEM.

100% tolerancia | 2009. november 29. | 23:26:46

nemistudom | 2009. november 28. | 12:38:50
Vettem és ettem belőle, amikor még nem kopánykodott. Már akkor is szorongva, mert nem tetszett, miből készül a hús.
Most már semmiféleképpen nem vásárolnék belőle. És nem is fogok

Szerintem manapság nemistudom eszmnevilága az igazi hungarikum. Abszurd és velejéig bizar helyzet. Az ételről meg mindenki döntsön a minősége alapján.

mszpsek ez van | 2009. november 29. | 21:13:10

Nagyon jó kezdeményezés!!!
Remélem lesz minőség javulás az élelmiszerpiacon!!!
Sok sikert!!!
Azok akik leszólják a kezdeményezést szopják le a tesco farkát!!

Bakrisz | 2009. november 29. | 18:56:30

nemistudom | 2009. november 29. | 16:15:08

Én nem tudom hogy mi bajod van a termékeikkel. Ha tudtad, hogy nem akarsz bivalyból és szürkemarhából, mangalicából készült terméket enni, akkor minek vetted meg?
Én már ettem a húsokból és a késztermékeikből is. Csak azt sajnálom, hogy mostmár Miskolcon a corában nem lehet kapni, mert eszméletlen jók. Igaz, nem sajtospárizsi árszínvonal, de szerintem mennyeiek ezek a hústermékek.
Csak azér írom, mert én már legalább fogyasztottam belőlük.
Akinek meg a nevével, meg a trikolorral van baja, az nem normális.

Gaspar | 2009. november 29. | 16:55:23

NKIOS,

Sajnos, van ilyen. Magyarán fél év alatt négyszer lett hasmenésem - bocsánat a kifejezésért - itthon, a nyilvánvalóan nem friss magyar áruktól.
Érdemes elolvasni a csomagolás hátoldalán az egyes áruk, különösen a felvágottak összetételét. Nekem általában, miután elolvasom, nincs kedvem megvenni és megenni azokat.

flandria,

Így van. És a magyar vásárló nemcsak, hogy nem ismer mást, de általában azt sem tudja, hogy másutt ugyanazért az árért sokkal jobbat kap.
Jól becsapják, hiszen a valódi alapanyagot szinte csak nyomokban tartalmazó élelmiszernek nevezett valamiért rengeteget kell fizetnie.

Igazán nem értem, miért kellene nekem azokat támogatnom, akik becsapnak, hatalmas haszonkulcsot tesznek zsebre, csak azért, mert magyarok.

Ha lehet, magyar zöldséget és gyümölcsöt veszek, márcsak azért is, mert jobb ízű a frissen szedett gyümölcs, mint a többszáz kilométerről ideszállított külföldi.
Ami a többi terméket illeti, inkább import árut keresek, kivétel a falusi ismerőktől felhozatott hurka és kolbász.
A felvágottakhoz hasonlóan tejterméket is nehéz itthon vásárolni, a sajtok ízetlenek vagy füstöltek - elnézést a füstölt íz kedvelőitől -, esetleg tele vannak vízzel, a vaj ismeretlen termék Magyarországon, ha vajat kérek, az eladó rámutat a külföldön csak a betegek részére ajánlott margarinokra. Az összesen kétféle magyar vaj kemény, ízetlen, fehér, mostanában ír vajat veszek.
Választék nincs

nemistudom | 2009. november 29. | 16:15:08

Balcsi | 2009. november 28. | 14:59:49

Én a Cora-ban vettem, amikor a magyar vállalkozó úgy vélte, ott kell eladnia a termékét. Akkor is csak azért vettem, mert arra gondoltam, magyar termék, érdemes. De olyan állatokból készül, amelyeknek nem akarom fogyasztani a húsát.

Gaspar | 2009. november 28. | 17:20:35

A környező országok termékeit ismerem valamennyire, azok sokkal jobbak a nálunk kaphatóknál.
A legegyszerűbb cikket mondom: zsemle. Vacak, légsűrűsége óriási, olyan, mint valami kellemetlen massza az itthoni.
Finom, ínycsiklandó az osztrák, a szlovén, de még a horvát is.
S ezt nem lehet bármiféle névvel kompenzálni.

kiki78 | 2009. november 29. | 14:43:38

Én örülök a hálózat létrejöttének. Biztos ellátogatok az egyik boltba!

tiItott_baker | 2009. november 29. | 12:11:53

Szerintem nem is kell, hogy értse(ott van az egyszerű és jellegzetes logo, arról megismeri a márkát). Vagy ha nagyon akarja, bepötyögi a gugliba és utánaolvas. Külföldön sincsenek rápörögve a globalizmusnak és multikultinak görcsösen megfelelni akaró márkanevek kiválasztására, pláne nem regionálisan, kis mennyiségben készülő, speciális termékeknél, mint amilyenek ezek is.

medve1942 | 2009. november 29. | 10:15:11

A külföldi vásárló semmit sem ért abból, mit jelent a Koppány (sőt: Koppány! Koppány!) mint az antiglobalizmus soft kifejezője, de ha jó, akkor épp úgy beletörődik a számára furcsa írásmódba, mint a szegediből bécsivé lett Kotányi esetében. Egyébként mi van, ha Brüsszelben Copagne néven fut az üzlet? COPAGNE. Szerintem mutatós.
És tessék szépen belevenni a kínálatba a gyulai módon fűszerezett libakolbászt is!

fanszőrzet | 2009. november 28. | 23:21:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

fanszőrzet | 2009. november 28. | 23:20:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

NKIOS | 2009. november 28. | 21:23:52

Gaspar draga! Salmonella fertozest ,vagy kapsz, vagy nem! Nincs ilyesmi, hogy "negyszer kisebb, hat honap alatt"!

tiItott_baker | 2009. november 28. | 19:51:05

Gaspar | 2009. november 28. | 17:20:35

hát nemtudom Gaspar, lehet benne valami, mert ma már nem olyan ízű sem a téliszalámi, sem a párizsi, mint régen. Az viszont biztos, hogy a szürkemarha húsa nagyon jó minőségű, a mangalicáé is...szóval ezekből szerintem lehet és kell is prémium kategóriájú termékeket készíteni, nagyon melléfogni nem lehet. A bőrkézett-szójázott cuccok azok nagyüzemi tömegtermékek, de most ne azokat hasonlítsuk a külföldi magas minőségűekhez...
Nekem egyébként sem az ajnározott és füstöletlen pármai, se a szintén füstöletlen sierrai serrano sonka nem ízlik, mert erősen állatszagú-és ízű, hiába nyugati és prémium kategória.
Amúgy meg ahol egy gyulai húskombinátot, vagy egy Herz szalámigyárat a kormány hagy csődbemenni, ott valami nagyon nem stimmel.

1235711 | 2009. november 28. | 19:34:04

Megyesi Zoltánnak egyrészről jó érzéke van a jelenlegi politikai helyzet üzleti szempontból történő kihasználásához, mert a név és a MAGYARság miatt nyilván meg lesz a vásárlóköre, még akár terméktől függetlenül is. Emlékezzünk a méltán népszerű mondatokra: "kicsit sárga, kicsit savanyú, de a mienk" Még akár az is lehet, hogy felkapja egy jobboldali "hype" és hatalmas bevételre tehet majd szert.

Ellenben a külföldi piac meghódításához nem túl szerencsés választás a külföldiek számára több szempontból is kiejthetetlen Koppány márkanév. :D

Gaspar | 2009. november 28. | 17:20:35

Balcsi,

Igen, így van. Franciaországban valóban hagyománya van annak, hogy a környékbeli termelőktől, üzemektől vásárolnak.
Csakhogy a francia termékek - beleértve a kistermelőktől és kisüzemektl származó termékeket is - összehasonlíthatatlanul jobb minőségűek és jobb ízűek, mint a magyar termékek, ugyanazon az áron.
Miután évekig volt szerencsém kóstolgatni a francia termékeket, hazaköltözésem utám megdöbbenve kellett tudomásul vennem, hogy a magyar termékek jó része szinte ehetetlen, legfeljebb azt a minőséget éri el, amit Hegyeshalomtól Nyugatabbra állateledel gyanánt árulnának, és mindez ugyanannyiba kerül, mint a kíváló francia, olasz vagy spanyol élelmiszerek.

Fogaglmam sincs, miért van/lett ez így, de sajnos így van. Hónapokig próbálgattam a magyar árukat, majd úgy döntöttem, hogy pusztán hazafiságból nem fogok bőtkével és szújával telenyomott, természetesen füstölt - már minden élelmiszert füstölnek, úgy nem lehet érezni, milyen vacak az íze - egészségtelen élelmiszert vásárolni méregdrágán.

Ami pedig a szorongást, illeti, hát...
Franciaországban hosszú évek alatt egyszer sem lettem beteg semmilyen élelmiszertől, még a pasztőrözetlen tejből készült sajttól sem, itthon pedig hat hónap alatt négyszer kaptam kisebb szalmonella fertőzést.

Balcsi | 2009. november 28. | 14:59:49

nemistudom

Koppánykodás, magyarkodás. Miért használunk ilyen negatívnak szánt jelzőket magyar alapanyagból, hazai munkaerővel előállított termékek gyártóira, forgalmazóira?
Franciaországban például nagy hagyománya van annak, hogy közvetlenül a terméket előállító paraszttól veszik az élelmiszert (persze csak ott, ahol megtehetik).
Ha valami (gyakorlatilag bió) mangalicából, bivalyból, illetve szürkemarhából készül, akkor fölösleges szoronganod a minősége miatt. A szorongásod tartogasd a Tesco, Cora és ezekhez hasonló termékek számára!

nemistudom | 2009. november 28. | 12:38:50

Vettem és ettem belőle, amikor még nem kopánykodott. Már akkor is szorongva, mert nem tetszett, miből készül a hús.
Most már semmiféleképpen nem vásárolnék belőle. És nem is fogok.

Balcsi | 2009. november 28. | 11:53:29

Sokat segíthetnénk az országnak, így magunknak is (munkahelyek, ezzel adó + járulékok, stb.), ha tudatosan Magyarországon készült termékeket vásárolnánk.

HIRDETÉS
A magukéra építik az üzl...
A magukéra építik az üzletet
Népszabadság - Szabó Bernadett

Egyelőre kevés élelmiszer-termelő próbálkozik saját kereskedelmi hálózat kiépítésével. Megyesi Zoltán, a Koppány Hús Hungaricum Kft. tulajdonosa, aki pénteken a budapesti belvárosban nyitotta negyedik üzletét, a közelmúltban megelégelte a nagy élelmiszerláncokkal a huzakodást, és előbb Solymáron nyitotta meg a magyar nemzeti eledelek boltját (éppen egy nagy Spar-üzlet szomszédságában), ezt követte Pátyon, és a fővárosban két újabb Koppány Nemzeti Bolt. Budaörsön pedig már az ötödik üzlet nyitásáról tárgyalnak.

Megyesi Zoltán szerint további üzletek nyitására nagy az igény. Van, hogy az egyik beszállító ajánlja fel saját helyiségét, máskor a bolt van meg, csak a választék hiányzik.

Az állatorvos végzettségű vállalkozó a legnagyobb magánkézben lévő szürkemarhagulya tulajdonosa. Az ezer állat Észak-Borsodban, a Cserehát mintegy ötezer hektáros legelőin él. A szürke marhán kívül a szintén őshonos mangalica és bivaly húsát is feldolgozzák az ország több pontján kisebb magyar élelmiszer-ipari vállalkozások. Ezekből az alapanyagokból állnak össze az üzletek húskészítményei. De húsféléken kívül megtalálhatók a sajt- és tésztakészítő műhelyek termékei is. Méz, sör, bor, tészta, édesség - sokféle termék van a boltban, bár a választék nem nagy. A Koppány arra épít, hogy jellemzően csak kevés helyen kapható, magyar árukat forgalmaz. Az üzleteket a kínálat a delikát kategóriába sorolja.

HIRDETÉS

A boltnyitón megjelent Jakab István, a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetségének elnöke is, aki szerint a magyar élelmiszerexport legjobb reklámja lenne, ha hasonló boltokban kínálnák külföldön is a hazai termékeket. Megyesi Zoltán a pénteki boltmegnyitón nem tartotta kizártnak, hogy Brüsszel központjában is létesítenek egy Koppány-üzletet.

- Bolthálózatunkat a magyar termékek iránti igény hozta létre - mondta. Beszámolt arról, hogy amikor az Auchannak szállított, akkor először 20 százalékos árviszszatérítésben állapodtak meg, ezt később 25 százalékosra növelte a lánc, majd az egyik áruház nyitásához kétmillió forintos hozzájárulást kértek, és azért, hogy a Koppány Hús termékei a csemegepultba kerüljenek, áruházanként és évente újabb 300 ezer forintot kellett leszurkolni.

A Coránál sem járt jobban. Közölték vele, hogy termékeit csak védőgázos csomagolásban forgalmazhatja. Vásárolt egy ilyen csomagolásra alkalmas berendezést hatmillió forintért, de két hét elteltével közölték, hogy még sincs szükség a védőgázra. Viszont megvásároltatták vele a saját termékei kínálását szolgáló hűtőpultot, ebben viszont más sertészsírját árusították. Most a saját üzleteiben jó szolgálatot tesznek a corás hűtők. De beszélt arról is: az áruházi kereskedelmi logikába nem fért bele az sem, hogy egy, hűtést igénylő, félkész ételkonzervet hűtőpultban kell tartani. Ahogy a többi konzervet, ezt is kitették a szabad polcra, ahol természetesen három nap elteltével megromlott.

Ezek után döntött az önálló kereskedelmi vállalkozás mellett. Tulajdonképpen ez egy franchise kapcsolat, de Megyesi nem szívesen használja ezt a kifejezést. Lényegében arról van szó, hogy a hálózatban meghatározott termékkört kívánnak forgalmazni, s azon van, hogy ezt ne hígíthassa fel semmilyen profitérdek.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    22 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS