belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. február
12. vasárnap

IMF: miért szabad Bukarestnek, ami Budapestnek nem?

A hitelesség a románok előnye

Miért engedi meg az IMF Romániának azt, amit Magyarországnak nem? Bukarest nem veszett össze a valutaalappal, és nemcsak átmeneti kiigazító lépéseket tett.

Munkatársainktól| Népszabadság| 2010. július 28. |133 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

tusa | 2010. július 28. | 22:39:09

Bondi | 2010. július 28. | 09:58:49

Mi vagy Te? Oktár samesza?

ametiszt | 2010. július 28. | 21:57:02

"Tárki: Elbizonytalanodó Fidesz-szavazók
A TÁRKI Társadalomkutatási Intézet továbbra is jelentős Fidesz-előnyt mért, annak ellenére, hogy a Fidesz-tábor kissé csökkent, az MSZP támogatottsága pedig valamelyest nőtt. A bizonytalanok aránya kismértékben emelkedett, így csökkent a biztos szavazók csoportja."
http://www.vg.hu/kozelet/politika/tarki-elbizonytalanodo-fidesz-szavazok-323138

Jager László | 2010. július 28. | 21:35:59

Csak!!
Lehet menni az IMF-hez siránkozni és elnézést kérni!
Anyukám is megbocsájtott,ha hülyeséget csináltam.
J.L.

Deák János | 2010. július 28. | 21:31:52

Ne áltassuk magunkat, a románok most is ügyesebbek voltak. Örüljünk neki, hogy tudnak tárgyalni, mert akkor jobb a romániai magyaroknak is, akiknek mi nem sokat tudunk adni - szép szavakon, demagógián és a semmit nem érő kettős állampolgárság mákonyán túl.

luther | 2010. július 28. | 19:48:48

Egyébként a nagy adósság miatt, ami folyamatosan szivattyuzza ki a pénzt,
hiába dolgozik az ország, még ezt is elő kell teremteni, az volt hülye, aki ezt nem látta 2002-ben

Szenátor | 2010. július 28. | 19:45:05

Aki azt írja, hogy velünk mindent meg lehet tenni, meg, hogy az IMF pikkel ránk az olvassa el figyelmesen milyen intézkedéseket tett a román kormány. Ha ezt itthon meglépnék, gondolom a Fideszt is vasvillával kergetné el a sok volt Fidesz szavazó.

Hammada Patrol | 2010. július 28. | 17:35:07

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Oktár | 2010. július 28. | 16:59:47

ametiszt ("Három hete 50milliárd kincstárjegyből 40-et adott el "kormányunk", múlt héten 30-ból 10-et se. Már finanszírozni sem képesek magukat. ")


Pont a tegnapi aukció kerülte el a figyelmedet?:P
(ahol bőven túleljesitették az elmúlt heti elmaradást).

Nahát?:P

zerohunter | 2010. július 28. | 16:34:02

És, hogy mégjobban dicsérjenek, ne vegyünk el a bankoktól pénzt, mert szegények nagyon csórik, inkább adjunk nekik hálánk jeléül, amiért kisegítettek!

Dr. Kotász | 2010. július 28. | 16:30:10

Otkár, nem vagy te kocsobur?

zerohunter | 2010. július 28. | 16:28:58

A románok tipikus nyalizós politikájuk miatt kedvesebbek az IMF számára! Ők hajlondóak a népet a végletekig szorítani, csakhogy kapjanak egy kis dicséretet a pénzmoguloktól!
Na jó, hát játszuk ezt mi is! Sok kommentelő, úgy látom ezt szeretné.
Először is a nyugdíj mértéke senkinek se lehet nagyobb, mint a mindenkori minimálbér! És már nem is kell második lépés!

ametiszt | 2010. július 28. | 16:00:31

"paradicsom | 2010. július 28. | 14:54:35

ametiszt
Itt is osztod a lapot?
Érvekkel szólj, ne puffogtass.
Így sajnos tudjuk ki és mi vagy."

Három hete 50milliárd kincstárjegyből 40-et adott el "kormányunk", múlt héten 30-ból 10-et se. Már finanszírozni sem képesek magukat. 60 nap alatt ezt elérni nem semmi! Erre mondj ki valamit nagyokos.

paradicsom | 2010. július 28. | 14:54:35

ametiszt
Itt is osztod a lapot?
Érvekkel szólj, ne puffogtass.
Így sajnos tudjuk ki és mi vagy.

hmhmhm | 2010. július 28. | 14:16:03

"Mert a föld nevű bolygón nekünk van a legtehetségtelenebb és legagyalágyultabb kormányunk."

Előző kormányunk. Ugyanis az IMF által hivatkozott hitelesség pont rajtuk úszott el.

ametiszt | 2010. július 28. | 14:14:15

"IMF: miért szabad Bukarestnek, ami Budapestnek nem?"

Erre egyszerű a válasz!
Mert a föld nevű bolygón nekünk van a legtehetségtelenebb és legagyalágyultabb kormányunk.

baluati | 2010. július 28. | 13:55:31

Az Indexen jelent meg 26.-án:

Dicséri Magyarországot a Budapesten élő brit publicista a londoni Times-ban megjelent cikke, szerinte helyes, hogy az ország ellenáll a régióban jellemző módon a kisebb államok szuverenitásába belegyalogló IMF-nek. A Financial Times viszont a kormány újabb ballépésének minősíti a kormány szakítását az IMF-fel.

Éljen Magyarország, amiért szembeszállt az IMF-fel és az EU-val. A magyarok 1956-ban fellázadtak az orosz zsarnokság ellen, remélve, hogy láncreakciót indítanak be a régióban. Akkor nem ment, de lehet, hogy most a kapitalista despoták ellen sikerül tűzet gyújtani, írja a mai The Timesban megjelent véleményében Adam LeBor, a lap Budapesten élő tudósítója.

A szerző szerint bár a 20 milliárd eurós hitel nyomán a nemzetközi szervezeteknek joguk van ahhoz, hogy megtárgyalják velük Magyarország pénzügyi terveit, a magyaroknak is joguk van fegyvert fogni ellenük azok után, hogy a 90-es évek IMF-erőltette privatizációja egy gazdasági szemétdombbá változtatta a régiót.

Az írás szerint többről van szó, mint a mostani gazdaságpolitikai nézetkülönbségekről: a nemzetek fölött álló pénzügyi szervezetek a kommunistákat idéző taktikával csorbítják, "lopják" elsősorban a kisebb országok nemzeti függetlenségét, miközben az ez utóbbi egyenesen "csúnya szó" lett a nemzetközi szintéren. Erre a folyamatra pedig senki nem szavazott, írja a szerző.


pinkyboy | 2010. július 28. | 13:42:33

Mert a magyarokkal mindent meg lehet csinálni!
Azért...

Levedi | 2010. július 28. | 13:42:19

pumpkin | 2010. július 28. | 12:24:49
mikes75

az istenadta nep, amelyik tobbet fogyaszt, mint amennyit megtermel!!!



Ez így nem igaz!!!! Sokan dolgoznak sokat,de sokan vannak,akik sok segélyt vesznek fel!!!
De még ez is beleférne,ha az elmúlt években a hatalmon lévő politikai elit nem szórta volna el a pénzt!

Whammy | 2010. július 28. | 13:29:53

Oktár,

Nem te tévedsz. A bajunk forrása nem a szocializmus, meg a 8 év szocialista kormányzás, hanem önmagunk folyamatos becsapása. Az, hogy ostobaságokban hiszünk, az, hogy mindig mástól várjuk a változást, meg azt, hogy ennek megfelelő politikusokat választunk. A rendszerváltozást követő 30-40 év kell ahhoz, hogy a nemzetben realizálódjon, hogy nem Gyurcsánytól meg Orbántól kell várni a megváltást, hanem kizárólag saját magunktól.

Nem is feltétlenül hibáztatom ezért ezt a népet, mert 50 év agymosás után nem lehet várni, hogy ez hirtelen megváltozzon. Remélem nem lesz késő, hogy észbe kapjunk.

hmhmhm | 2010. július 28. | 13:25:36

Hogy ne érezné jól magát az átlagember, ha látja hogy azok se érinthetetlenek, akik kiskirálykodtak a feje felett?

Jaffar | 2010. július 28. | 13:20:31

hmhmhm | 2010. július 28. | 13:18:55

Ki nem szarja ezt le? Ettöl még az átlagembernek jobb nem lesz, csak a haveroknak a fidesznyiken belül.

hmhmhm | 2010. július 28. | 13:18:55

Ne aggódj Jaffar, lassan ítéletek is lesznek.

Jaffar | 2010. július 28. | 13:10:57

hmhmhm | 2010. július 28. | 13:09:27

adatok, forrás?

Magyar Nemzet meg Hír TV nem ér!

Jaffar | 2010. július 28. | 13:09:47

Vak Ond | 2010. július 28. | 12:54:51

"Ja és mellé még bunkók is!"

Anno volt valaki, aki már megállapította, hogy nálunk sok a bunkó :)
"A bunkoknál miér nincsen létszámstop?"
Lassan odajutunk (így rá kb 40-50 évre), hogy már csak a bunkó marad. HATALMAS TISZTELET A KEVÈS KIVÈTELNEK.

hmhmhm | 2010. július 28. | 13:09:27

"Jaffar | 2010. július 28. | 13:06:44
Ekkora baromságot. S szeritned kire lett költve? A ZEMBEREKRE. Adókedvezményre, nyuggerekre, ingyenes oktatásra, pazarló egészségügyre etc..."

Ahogy mondod, MSZP-s választási kampányra. Meg Hagyóra és széles baráti körére.

Oktár | 2010. július 28. | 13:09:13

"Nem a Fidesznyik vette fel a sok kölcsönt, hanem az elvtársaid."

Arról már nem is beszélve, hogy a Gyurcsány-kormány két szóvivője - Batiz András és az azóta eltávozott Daróczi Dávid - által alapított WWP nevű cég folytatja a Provident nevű, gyorskölcsönök folyósításával foglalkozó cég kommunikációját.

Véletlenül, persze...

Jaffar | 2010. július 28. | 13:06:44

hmhmhm | 2010. július 28. | 12:59:52

Ekkora baromságot. S szeritned kire lett költve? A ZEMBEREKRE. Adókedvezményre, nyuggerekre, ingyenes oktatásra, pazarló egészségügyre etc...
Ezzel nem a szocikat védem, csupán arra hívnám fel a figyelmed, hogy az már most látszik ,hogy a "fideszközeli" embereken kívül senki sem lesz nyertese a választásoknak. Nem lesz itt semmilyen reform, mert gyüjtik a fiúk a pénzt. Úgy intéznek már most mindent, hogy "hivatalos" legyen. Megtehteik.

hmhmhm | 2010. július 28. | 12:59:52

Vak Ond, a Fidesznyik alatt csökkent az ország GDP-arányos államadóssága, míg elvtársaid alatt vagy 25-30%-kal nőtt.
Nem a Fidesznyik vette fel a sok kölcsönt, hanem az elvtársaid.

Vak Ond | 2010. július 28. | 12:54:51

Engem speciel az IMF nem érdekel, mert elvileg velük szakemberek tárgyalnak.

Van azonban egy tanácsom minden nem fidesznyik számára. Ha valaki nem akar magának haragosokat, soha ne adjon fidesznyiknek kölcsönt. Persze a kapcsolat akkor sem lesz felhőtlen, de legalább a pénze megmarad.
A másik érdekes dolog, miközben az átlagembernek nem sok rálátása van az IMF-re, de a Providentre viszont van. Na arról nem nagyon hallom a fidesznyikes óbégatást. Pedig ők uzsoráznak, ráadásul mivel pénzügyi vállalkozás és nem bank, még a bankadó hatálya sem terjed ki rájuk. Ebből is látszik a Fideszes maffia vezérek szent emberek. Rendesen maguk akarom mondani, Mikoláék és Járaiék felé hajlik a kezük. Ja és mellé még bunkók is!

pumpkin | 2010. július 28. | 12:33:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tavi görény | 2010. július 28. | 12:27:16

kufstein | 2010. július 28. | 10:05:51
... Itt a baloldali hazaáruló médiumkárogók a nyugati cinkosaikkal együtt többet ártanak az országnak mint a mohácsi vész. Ezt a vírust valami mélyen ható rovarirtóval kellene semlegesíteni. MAGYAROK! Résen!!!!

Igazi jó, ütős, kimunkált és jól argumentált érvelés! Szellemi teljesítmény és program egyben. Irtani kell az ellenvéleményt! Honnan is ismerem ezt a gondolkodást? Ja megvan, ez a nemzetvezető gondolati világa, az elmúlt századból.

pumpkin | 2010. július 28. | 12:24:49

mikes75

az istenadta nep, amelyik tobbet fogyaszt, mint amennyit megtermel!!!

paradicsom | 2010. július 28. | 12:16:11

Lássunk már egyetlen példát, mire volt jó a vasfüggöny.

MGM, fiatalok kedvéért Magyar Gördülőcsapágy Művek.
Pár üzem az országban, sok ezres munkaadó.
PARTNERKÉNT és ez a lényeg, partnerként tárgyalhatott a svéd SKF-fel és az olasz gépgyárakkal.
Volt svéd technológia és szerszám, volt olasz gyártógépsor.
Eredmény: az SKF-en keresztül értékesítették a nyugati autók, gépek számára a csapágyakat, a selejt ment az oroszoknak persze.

Az 1990-91-es évek első lépése volt az MGM szétvágása "elprivatizálása", azóta az MGM márkaboltok helyén SKF van, termelés itt nem maradt, legfeljebb kisebb bedolgozás.

Vonják már le az EU és IMF fanok a következtetést!

Hajrá unió! :(

Oktár | 2010. július 28. | 12:12:48

"Itt nem az IMF a mi bajunk forrása."

Na, ez az első érdemi mondat a vitában..
A bajunk forrása ugyanis 1. Az 1990-ig tartó "szocializmus" öröksége.
és hogy ennek a 20 milliárd dolláros külföldi adósságát-a mostanira kisértetiesen hasonlító zsarolás, fenyegetőzés hatására- szerencsétlen Antall csont nélkül átvállalta(miközben a lenygelek, de még a bolgárok is röhögve feleztek).
2.A bajunk forrása az utóbbi 8 év mszp/szdsz "kormányzása".Aminek a csúcsa lett a követlenül az államcsőd elött felvett IMF hitel.
És a többi: az eladott állami vagyon( Postabank, Airport,Antenna Hungária, MÁV Cargó- de még az ingatlanokat is elszórták, az MTV Tőzsdepalotától kezdve a Postaszékházig)
-az államadósságot felvitták közben 80%-ra(!)...

Miközben se jól nem élt a magyar, se nem épült semmi( ami igen, az olyan volt mint a "völgyhíd" vagy a "kormányzati negyed"- vagy ki sem fitették mert "PPP")

És most azt a pénzt amit felvettek- azt fizetheti vissza az Orbán kormány( ha tudja.)
és még az IMF nevü globális uzsorás is zsarolja...

Na ez a mi bajunk.

paradicsom | 2010. július 28. | 12:09:04

Ha nem termelünk, nem lesz miből fizetni, márpedig a nem termelést támogatják és a vele járó megszorításokat.
Csak ismét uzsor akarommondani kedvezményes kölcsönből tudunk majd fizetni.
Kedvezményes "ráderőszakolt" kölcsön, vicces kifejezés ez. :(
Polgári törvénykönyv bünteti, de euban jótettnek hívják, hányok.

paradicsom | 2010. július 28. | 11:59:39

..esetleg írhattam volna a szőlőkivágások támogatásáról is...
Ne termeljünk szőlőt, se bort
Legközelebb arra adnak támogatást, hogy vessük be sóval a termőföldjeinket, mint ahogy Karthágóval bánt el Róma.

mikes75 | 2010. július 28. | 11:58:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Whammy | 2010. július 28. | 11:56:30

Otkár,

Persze igazad van, az IMF hitelfelvételnek ára van, az alacsony kamatért cserébe változást várnak az adott országoktól, ami nem feltétlenül jelenti a legjobb gyógymódot.
De azért, hogy ilyen helyzetbe kerüljön egy ország, igen sokat tenni kell. Argentínában az egy főre jutó GDP 1913-ban az USA háromszorosa volt. Ma ha jól tudom az 1/3-on állnak. Közel egy évszázad alatt sikerült szétvernie a helyi politikai életnek egy országot.

Itt nem az IMF a mi bajunk forrása. Nekem az az érzésem, hogy egy éven belül látni fogjuk őket ismét itt (nézzetek utána, milyen visszafizetések vannak 2011-ben, lehetetlen lesz ezt a piacról finanszírozni még jó hangulat esetén is). Kemény struktúra átalakításokat és megszorításokat fognak kérni.

Hozzáteszem, hogy ez nekünk jobb, mint ha az IMF/EU engedné a hiány elszaladását. Ebben az esetben lenne pénz az Orbán kormány kezében, amit el lehet lopni vagy rossz helyre költeni, mint amit minden kormány tett az elmúlt 40-50 évben.

paradicsom | 2010. július 28. | 11:51:28

Látom a cikk mellé tett ajánlott cikkre nem kattintgattok sűrűn!
"EU ha magas a hiány, ugorhat a szavazat."
Nos amit oda írtam bemásolom ide is, lehet rágódni.
Főleg xanadu-nak, aki szerint az IMF a Megváltó.

Idézet:
"Aha, íme a szép Európai demokrácia.
Azaz, azt csinálod, amit a nagyok mondanak, vagy különben még nem is szavazhatsz!
Elfogadod, te tetű ország, hogy termelő helyett csak felvevő piac legyél számukra, és kamatostól vegyél fel kölcsönöket tőlük, ami csak őket hízlalja tovább, mármint hogy a hiányodat csak így tudod leszorítani, hogy szavazhass.
Csodálatos.
Ennél az orosz hadsereg jelenléte kevesebb kárt okozott.

Mit is fizetnek ők, amit nem kapnak így-úgy vissza?
Bolondnak nézed a kapitalistát, vagy nem tudod hogy működik a nyugati gazdaság?
Piacot csináltak az újonnan csatlakozó országokból, áru és pénz piacot, csak azért, hogy ők tudják tartani a színvonalat, ez volt az egyetlen oka az eu bővítésnek! Mi meg ideológiát csináltunk belőle, hogy a Európához tartozunk, egy frászt!

Egyelőre NÁLUNK tűntek el a cukorgyárak például, fel is robbantották némelyiket, nehogy újra indulhasson a termelés.
Ázsia nem jelent a nyugatnak piacot, hanem főleg olcsó munkaerőt! A keleten gyártott termékek piaca pedig megint csak mi vagyunk."

Ezeket az érdekeket érvényesítik a tárgyalásokon bármi áron.
Egy kérdés maradt: jobb-e alájuk feküdni, fuckme nyugat európa, vagy vezet-e valahová orbán lázadása. Másról beszélni értelmetlen.

Deke | 2010. július 28. | 11:42:30

Oktár | 2010. július 28. | 11:32:03

Oktár, Te tényleg nem értesz a pénzügyekhez. Ez az adott bankok magyarországi kitettsége - másnéven mérlegfőösszege - ami nem egyenértékű a magyar állam adósságával. Ha ennyire tudatlan vagy, akkor inkább hallgass.

athene | 2010. július 28. | 11:42:06

Jó Bloggoást! ....én is kilépek

Deke | 2010. július 28. | 11:40:33

Oktár | 2010. július 28. | 11:28:19

A Magyar Nemzetben is megjelent ez cikként, hétvégi mellékletben, kb. másfél hónapja. Tudod, hatékonyságnövelés. (Egyébként a megjegyzés lényegén nem változtat)

Sajnos most ki kell lépnem és nem is tudok visszajönn, pedig kezd végre érdekesen alakulni:-)))

rénszarvas | 2010. július 28. | 11:40:02

Azért mert a puliszka nem robban.

athene | 2010. július 28. | 11:36:35

"Nem az IMF miatt kell itt átalakítani bármit is, hanem az ország érdekében" Ez a lényeg...

athene | 2010. július 28. | 11:34:50

" kunczegáborosa: ELVTÁRSAK, HOL A LÉ?" Mondtam jönnek a komcsizások...

athene | 2010. július 28. | 11:32:28

Oktár | 2010. július 28. | 11:21:40
Olvass pl Bokrost is. Az IMF-et nem véletlenül találták ki...
Szándékos tönretételről pedig szó sem volt...

Oktár | 2010. július 28. | 11:32:03

Egy kis tájékoztató adat:

A Business Insider c. lap felsorolja azokat az országokat és bankokat, amelyekre a legnagyobb hatása lehet egy magyar pénzügyi válságnak. Ezek közé tartozik többek között az amerikai tulajdonú Budapest Bank, amelynek 3,4 milliárd dollárral tartozik a magyar állam, az osztrák Raiffeisen Banknak 8,8 milliárddal, az Erste Banknak 10,7 milliárddal, osztrák bankoknak összesen 37 milliárddal, a német többségű MKB banknak 11,5 milliárddal, német bankoknak összesen 37 milliárddal, olasz bankoknak 25 milliárddal, belga bankoknak pedig 17 milliárddal.
----

No kérem. Ez alsó hangon is 150 milliárd dollár.
És ebben még egy kanyi IMF hitel sincs...

Ide jutatta az országot az mszp/szdsz "KORMÁNYZÁS".
És tessék körülnézni és megkérdezni, kunczegáborosa: ELVTÁRSAK, HOL A LÉ?

armando629 | 2010. július 28. | 11:30:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Oktár | 2010. július 28. | 11:28:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

athene | 2010. július 28. | 11:25:58

10.10.23. | 2010. július 28. | 11:16:51


"... a (fülke)forradalom (és a megvilágosodás) ünnepe lesz, szerintem."
Értem már , de én akkor ezt írtam volna 20.10.23. Mivel 10 évig fog ez tartani. Az hogy valamilyen szinten meg kezdenek haragudnia fikuszékra, az nem jelenti a végüket. Ellensúlyozni fogják: 1. Médiatörvény, 2. Komcsik a bíroságon, 3. A jövő évtől várható villágazdasági fellendüléssel.
Szerintem olyan 7-8 év múlva lesz egy újabb válság, ami megfekteti őket (vagy 1-2 évvel késöbb). Mivel ki fog lógni a lóláb... 1. Immel-ámmal végrehajtott reformok, 2. már nem komcsizhatnak, 3. valahogy kiszivárgott fikuszus botrányok (belső érdekek miatt), 4. EU-OV csörte (amiből a ft nem jön ki jól), 5. gáz áraemelések (estleg gázválság)....
Ez persze egy jóslat, kitudja hogy lesz. Egy biztos az itt blogolokat érdeklei a politika, kicst a töri. A legtöbb embert pedig csak a villanyszámlája... Sajnos... Ez van!

Elnézést a pesszimizmusért.

Deke | 2010. július 28. | 11:23:26

Oktár | 2010. július 28. | 11:21:40

Kár, hogy a véleményed szóról szóra megegyezik egy Magyar Nemzetes cikkel. Milyen jó az önállóan gondolkodó emberekkel érvek alapján vitázni:-)))

Oktár | 2010. július 28. | 11:21:40

Argentínában az ezredforduló hozott államcsőd közeli helyzetet. 2001. december 3-án készpénzkorlátozást vezettek be, a Nemzetközi Valutaalap pedig csak nagyon kemény megszorítások kikényszerítése után adott hitelt Buenos Airesnek. Az állam tulajdonában alig maradt valami, több mint 150 milliárd dolláros adósságot halmozott fel. Négy év múlva talpra állt, visszafizette az IMF által nyújtott hitelt, de azt mondta, legyen bármilyen rossz is a helyzet, soha többet nem kér a Nemzetközi Valutaalapból.
(Nagy Tamás- Inforádió)
-----

Szóval olvtársak, egyáltalán nem véletlen hogy épeszü állam(vezetés) nem vesz fel IMF hitelt..
Csak akinek már minden mindegy- vagy az ország SZÁNDÉKOS tönkretételére játszik.

Oktár | 2010. július 28. | 11:20:02

A Thaiföldön, 1997-ben kialakult válság átterjedt egész Kelet-Ázsiára. Miután a bangkoki pénzintézetek alaptőkét emeltek, a befektetők menekülni kezdtek az országból. A Nemzetközi Valutaalap 16 milliárd dollárral segítette meg Thaiföldet, de Bangkok a hitel feltételéül szabott gazdasági szerkezetátalakítást csak úgy tudta végrehajtani, hogy közben a krízis átterjedt az egész kontinensre. Oroszországra is, ahol szintén drasztikus tőkekivonásra került sor. Júliusban 8,4 milliárdot, később további 22 milliárd dolláros IMF-segélyt kapott Moszkva.

A gond itt is a szervezet ajánlásaival volt. A Valutaalap azt kérte Oroszországtól, hogy ne rubelben, hanem devizában vegyen fel hiteleket, a nemzeti valuta leértékelése után azonban átütemezni kényszerült az adósságait. Az IMF ráadásul nem tudta felmérni, hogyan is működik az orosz gazdaság: a burjánzó korrupció miatt így a nemzetközi hitel nagy része az orosz oligarchák zsebébe vándorolt, akik kivitték az országból a dollármilliárdokat.

Ezt látván Dél-Korea - bár megrázta a válság - nem fogadta el az IMF segítségét. Venezuela 16 évig állt ellen a kísértésnek. Az 1973-as olajválság rosszul érintette a dél-amerikai országot, és csak 1989-ben fogadták el a Valutaalap segítségét, aminek feltétele volt az állam kezében lévő olajpiac felszabadítása. Venezuelában a döntés hatására felkelés tört ki.

Argentínában az ezredforduló hozott államcsőd közeli helyzetet. 2001. december 3-án készpénzkorlátozást vezettek be, a Nemzetközi Valutaa

Deke | 2010. július 28. | 11:19:48

Jaffar | 2010. július 28. | 11:05:19

Nem igaz, hogy hallgat. Az előző kormány előírta a minimumfeltételeket a korházak számára és felállított egy Egészségbiztosítási Felügyeletet is. Hogy miért. Legalább a betegek panaszait meghallgassa valaki. Az új kormány az egészségügyi lobbi hatására ezeket megszüntette. Kinek jó ez? Mintha a PSZAF-ot szüntetném meg a banklobbi hatására. Emberek, ébredjetek már fel, hogy csak cirkuszt kaptok.

Oktár | 2010. július 28. | 11:19:24

Emlékeznek az olvtársak , 1997-ben az IMF hogyan akarta csődbe vinni Dél-Koreát? És hogy mit tettek a dél-koreaiak, hogy ne kelljen úgy táncolniuk ahogy az IMF diktál?
A kormány az emberekhez fordult segítségért, és az emberek segítettek. Hosszú sorokban vitték a család ékszereiket, volt akik a jegygyűrűjét adta oda, az ékszereket beolvasztották, és kifizették belőle az IMF hitelt. Azóta az IMF hitel szitokszónak számit Dél-Koreában. Is.

A világ országaiban több kárt okozott a Nemzetközi Valutaalap, mint amennyit használt, az elmúlt 20 évben legalábbis szinte csak ilyen példát látunk, amikor azt vizsgáljuk, hogy egy-egy állam milyen helyzetben volt, mennyi pénzt kapott az IMF-től, és milyen áron vergődött ki a válságból, ha egyáltalán ez sikerült neki. A kudarcok főként abból adódtak, hogy a szervezet nem látta át, hogyan is működik az adott gazdaság. Olyannyira nem, hogy nem egy állam kijelentette: legyen akármekkora a baj, még egyszer nem kér a Valutaalapból.

A Nemzetközi Valutaalap a megalakulása óta többször kínált segélyhitelt pénzpiaci válságban lévő államoknak, legyen szó arról, hogy egy ország saját csapdájába sétált bele, vagy arról, hogy egy állam csak szenvedő alanya a globális folyamatoknak. A magyar kormány által az ország megmentőjeként kikiáltott nemzetközi szervezet azonban megalakulása óta többször jégre vitte a csőd szélén álló országokat.

A Thaiföldön, 1997-ben kialakult válság átterjedt egész Kelet-Ázsiára. Miután a bangkoki pénzintézetek alaptők

athene | 2010. július 28. | 11:18:32

Szerintem a tömeget egyszerű kommunikációs dolgokkal be lehet mindig etetni (vagy jó sokáig).
Most Vityáék a jók az IMF és a bankokkal szemben. Legalább is ezt próbálják sugallni.
"De nem baj, mert Orbánék 60 nap alatt olyan erőssé tettek minket, hogy képesek vagyunk szembemenni mindenkivel. És az emberek beveszik. És még azt hiszik, hogy gondolkoznak." Szerintem a bankadó pedig csak a szíjgyártóék károkozásást fedezik. A nagy átalakítási reformok terveiről egy szót sem szóltak, félek hogy a sok "halandó" fogja a kárát látni...

10.10.23. | 2010. július 28. | 11:16:51

athene!

... a (fülke)forradalom (és a megvilágosodás) ünnepe lesz, szerintem.

Deke | 2010. július 28. | 11:11:21

Whammy | 2010. július 28. | 11:04:50

Tökéletesen egyetértek, de a statisztika nem így működik. A statisztikai besorolás szerint ez nem semleges hatású, és ez a lényeg. Az emberek kapnak egy számot - ami körte - és azt hiszik, hogy a másik számi is körte, pedig csak az köti össze őket, hogy mind a kettő szám. A módszertan nem a lényeget látja, hanem mereven diktál. Orbánék az MFB keretein belül építették az autópályát, az akkor szabad volt. (és nem volt sem a kts.-vetési hiányt, sem az államadósságot növelő tétel) A Gyurcsányéknak hasonló tételt 2006-ban már nem engedett az EU. (A híres kiszervezés) Ez lett volna a legnagyobb trükk, csak már figyelték a kezünket. (Hál istennek) De nem baj, mert Orbánék 60 nap alatt olyan erőssé tettek minket, hogy képesek vagyunk szembemenni mindenkivel. És az emberek beveszik. És még azt hiszik, hogy gondolkoznak.

athene | 2010. július 28. | 11:10:45

10.10.23. | 2010. július 28. | 11:06:59

Miéert ez bloggneved?
10.10.23.

athene | 2010. július 28. | 11:09:11

....még ha nem is mindig a rosszándék miatt
megy lové, hanem a trehányság, pazarlás, "jó az úgy is" miatt.
Tényleg gyökerestül kellen sokmindent átalakítani, de inkább a székeke cserélgetése megy.

10.10.23. | 2010. július 28. | 11:06:59

kufstein!

"Ezt a vírust valami mélyen ható rovarirtóval kellene semlegesíteni."

Iskola kerülőből lettél fideszes. Érthető. Ilyenek a "hazafiak", szerintetek!

athene | 2010. július 28. | 11:06:46

Elavult minden...
"MÀV,MALÈV,BKV,EGÈSZSÈGÜGY"
és zabálja pénzt.

Jaffar | 2010. július 28. | 11:05:19

Felhívnám a kedves "jobbosok" meg Cilla-félék figyelmét, hogy a képviselök NEM TUDNAK/TUDTAK ANNYIT LOPNI, amennyivel valóban szarba lehet vinni egy országot. S akkor most egy kis matek :

van kb 400 parlamenti képviselö, ha mindegyik (ez már eleve abszurd, hisz állítólag a fideszes zember nem lop) ellopna évente 1 MILLIÀRD FT-ot, az kereken 400 milliárd. Na bumm. Mennyi is kis hazánk éves költségvetése?
http://www2.pm.gov.hu/web/home.nsf/(PortalArticles)/CF8E115407F96487C125762E0031CCBB/$File/norma.pdf
bevétel oldalon : 12.000 MILLIÀRD, ehhez képest a 400 az kismiska vazze.

Ezzekkel a "problémákkal" van kiszúrva a pórnép szeme. Nesze nektek, megvan a cirkusz, de az igazán nagy dolgokról MINDENKIO HALLGAT.
MÀV,MALÈV,BKV,EGÈSZSÈGÜGY és még sorolhatnám, egyenként többe fáj évente momentán. De nem, verjük az asztalt és csámcsogunk a hülyeségeken. Sajnos.

Whammy | 2010. július 28. | 11:04:50

Deke,
A teljes államadóssághoz hozzá kell venni az államnak a jövő nyugdíjasai felé lévő kötelezettségét, ebből a szempontból a magánnyugdíjpénztárakba befizetett pénz semleges hatású, mert ez csökkenti az állam jövőbeli kifizetéseit. A tényleges pénzbeli tartozás (adósság) és a valódi tartozás között jelentős a különbség, nemcsak nálunk. Lásd pl USA.

athene | 2010. július 28. | 11:04:12

Deke | 2010. július 28. | 11:00:10
Abban is van igazság, amit leírtál.

Deke | 2010. július 28. | 11:03:17

Két korrekció abban, amit írtam:
- A magánnyugdíj-befizetés miatt kieső nyugdíjjárulék-alapot az állam tériti meg, így helyes
- a lakáshitelek kamattámogatására az elmúlt 8 évben 1,300 Md forintot költött az állam

athene | 2010. július 28. | 11:02:08


A szórás ilyesmiben van (volt): 13 havi nyugdíj,
13 havi közalkalkalmazotti bér,
100 napos program,
autópályaprogram
stb.

Megj. Kár ezen rágódni ANNO erre szavaztunk, mindenki meg is szavazta a parlamentben.



Persze mindenkinek a magáé fáj...

Deke | 2010. július 28. | 11:00:10

Cilla | 2010. július 28. | 10:53:09

Külföldi befektetőknek milyen módon? És milyen összegeket? Amit tudsz, azok összehasonlíthatóak a 13,000 Md forinttal vagy nem?

Tudod hogy hol az államadósság növekedésének a nagy része? A magánnyugdíj-pénztárakban - a törvény szerint a pénzt a nyugdíjasok számára az állam fizeti meg, ez manapság a GDP cc. 10%-át kitevő alappá nőtt - és a kamattámogatásokra kifizetett cc. 1,300 Md forintban. Nem mondom, hogy az elmúlt évek hibátlanok voltak, de ahogy most leírják, az szintén nem reális. Reálisan értékelni pedig sokrétűen kell és nem a szólamok mentén.

athene | 2010. július 28. | 10:57:49


így jó:

"remélem sehogy sem fog visszaütni."

athene | 2010. július 28. | 10:56:15

"Jól tette Orbán, hogy nem hódolt be az IMF-nek, nem szabad mindig mástól várni a segítséget!"

Remélem az új -szokás szerint- hazug miniszterelnökünk hepciáskodása, kardcsörtetése remélem semmi nem fog visszaütni. Majd meglátjuk, kissé borulátó vagyok....

Pá-pá "Mindent visszacsinálunk"

Cilla | 2010. július 28. | 10:53:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

athene | 2010. július 28. | 10:53:07

2007=1997
Semmi gond, világos volt szerintem mindekinek.

kisördög | 2010. július 28. | 10:49:07

Jól tette Orbán, hogy nem hódolt be az IMF-nek, nem szabad mindig mástól várni a segítséget!

Whammy | 2010. július 28. | 10:43:10

Bocs 2007=1997.

Whammy | 2010. július 28. | 10:42:35

Oktár,
Persze - Brazília például 2002-ben kapott jelentős segítséget az IMF-től, mintegy 15,5 milliárd dollárt, amiért cserébe reformokat és fiskális fegyelmet ígért. Az összeget 2005-ben, két évvel a határidő előtt vissza tudták fizetni. Az ország talpra állt, a mostani válságban nem is kellett az IMF-hez fordulnia. Ma az egyik legsikeresebb fejlődő állam, míg a 90-es években mindenkinek csak a nyomor jutott róluk eszébe.

A 2007-es válság során az IMF Dél-Koreának, Indonéziának és Thaiföldnek is juttatott hitelt, az utóbbinak 17,2 milliárd dollárt. Mind a három kikerült a válságból. Persze sok vita volt, hogy volt-e pozitív hozadéka az IMF jelenlétének, de érdekes módon abban egyetértés van, hogy a hitelek nélkül lassabban kerültek volna ki ezek az államok a bajból, míg a vállalati átláthatóság és vállalatirányítás komoly fejlődésen ment keresztül (az IMF ellenezte az átláthatatlan koreai kereszttulajdonlást például).

Egyébként ha nem csalnak az ismereteim az IMF az Egyesült Királyságot is megsegítette 1976-ban.

héron | 2010. július 28. | 10:40:43

Nos, a románokat mégcsak most viszik be az erdőbe, de mi már rég benn vagyunk. Hála szervilis komprádor elitünknek. Most itt az alkalom, hogy kitaláljunk belöle. Szerintem az nem előny, ha az IMF engedékeny, csak növeli az esélyét újabb kölcsönnek. Nekik, fogjátok már fel, az az érdekük, minnél jobban magukhoz láncolni a delikvenst. Tehát nekünk szigorú feltételek kellenek, az vezet ki az erdőből.
Az IMF pedig azért egy kétes hírű szervezet, mert eddig csak az alsó néprétegek szadizását írta elő, miközben a komprádor elit bőszen pazarolhatott. Románoknál is a köztisztviselők és a nyugdíjasok szívtak. Nem az újgazdag maffiózok, offshorosok, adócsalók....Most először ez a luxus nyugdíj, ez tetszik, ha igaz.
Tehát, mindenki visszafogja magát, de főleg a mi elkényeztetett elitünk.
Nincs közpénzből sztráda, kultúra, forma 1, mindenféle vissza nem térítendő támogatás. Nincs hitelre autó meg egyébb hülyeségek.
Épülhet bicikli út, meg kórház meg iskola, de az is Eu pénzből. Két három év és talpra állunk.
Hé,IMF ne adj nekünk hitelt! Beosztjuk amink van,
Ja, és gyenge forint lesz, mert az üti az importot viszont segíti az exportot.
Hé falusiak, kezdjétek el művelni a kertet, a fűnyírót meg tegyétek félre!
Hé városiak, irány biciklivel a kiskertbe! Még egészséges is!

mojszi | 2010. július 28. | 10:30:53

MO 2004 óta túlzott deficiteljárás alatt áll!!! A legrégebben a régióban!!!Mert a mindenkori kormány a szaros népszerűségének növelése érdekében költekezett jóléti intézkedésekre ahelyett h átfogó reformokat hajott volna végre. Eszem megáll h emberek még mindig azon rugóznak hogyan lehetne növelni a hiányt azért h szórjuk a pénzt a népnek. Szánalmas ország a mindenkori dilettáns és populista (mindkét oldali!) vezetőivel együtt

jóskabácsi | 2010. július 28. | 10:30:15

Azt, hogy ilyen helyzetben van most az ország az előző 8 év felelőtlen költekezése okozta!

Köszönjük mszp!

Deke | 2010. július 28. | 10:17:06

Cilla | 2010. július 28. | 09:52:18

Hát elég demagóg, amit írsz. Szerinted mi az összefüggés a költségvetési hiány, az államadósság és annak finanszírozása között? És mit kell érteni a csontvázon egy 13,000 Md forintos költségvetés esetében.

Oktár | 2010. július 28. | 10:13:58

"Az nem igaz, hogy az IMF csak rossz tanácsot ad, bár a Nobel díjas Stiglitz elismerte, hogy a múltban tényleg sokat hibáztak. Azonban az IMF is tanult ezekből a hibákból és ma már másként politizálnak."

Mondjál pozítiv példákat...:)
Abból hogy Magyarországot mindösszesen három EU állam követte,Lettország, Románia és nemrég az elmúlt évtizedben az EU-t költségvetési adataival háromszor is gyurcsany-veres-draskovics módra körbehazudó Görögország.

a térségben meg még EU-n kivüliek(Szerbia, Bosznia-Hercegovina,Koszovó
Ukrajna)...ebböl látható hogy "valamiért" nincs nagy tülekedés az IMF hitelek iránt.

De mondjál olyan példát, ahol felvették az IMF hitelt-majd nem tettek meg mindent hogy minél elöbb megszabaduljanak tőle , megesküdve hogy soha többet...

kufstein | 2010. július 28. | 10:07:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Whammy | 2010. július 28. | 10:06:48

Sziasztok,
Az nem igaz, hogy az IMF csak rossz tanácsot ad, bár a Nobel díjas Stiglitz elismerte, hogy a múltban tényleg sokat hibáztak. Azonban az IMF is tanult ezekből a hibákból és ma már másként politizálnak.

Sajnos az ország már a 70-es évek közepétől letért a fenntarthatóság útjáról. Szerintem egyébként nem a személyes zsebekbe betett pénzek jelentették a legnagyobb tételt, sokkal inkább az elrontott állami nagyberuházások (emlékeztek még az eocén programra vagy Bős-Nagymarosra?) meg persze a lakossági fogyasztás.

kufstein | 2010. július 28. | 10:05:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Oktár | 2010. július 28. | 10:02:39

"Mi az hogy luxusnyugdíj?"

Leforditva: szekus-kommunista káder nyugdíj.

Magyarországon: biszku-nyugdíj.

kimitake hiraoka | 2010. július 28. | 09:57:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

d.a.angela | 2010. július 28. | 09:56:34

szerintem meg inkább úgy kell megváltoztatni mindent, hogy az működjön jól, önfenntartó legyen, de közben minél kevesebb v. semmi hitelt ne vegyünk fel és összeségében csökkentsük az adósságot. Közben minél kevesebb ember legyen munkanélküli, menjünk el a gazdaság beindítása és a gazdasági önállóság növelése felé. Azt hiszem röviden ennyi a magyar lakosság érdeke.
Én elhiszem, hogy az adott pillanatban szükségünk volt a legutóbbi imf hitelre (ami ehhez vezetett azzal nem értek egyet), de azt 3 év múlva vissza is kell fizetni, ami probléma, mert nagy összeg. És ha még vennénk fel hitelt akkor az is probléma lenne.
Szerintem amíg nincs szükség rá és a kormány nem nagyon van beijedve a köv. pár hónap költségvetése miatt, addig hagyjuk, a hitelt. Ha szükség lesz rá, akkor meg majd tárgyalnak megint. De addig próbáljuk meg nélküle, hosszabb távon ez éri meg.

Cilla | 2010. július 28. | 09:55:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Cilla | 2010. július 28. | 09:52:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

xanadu | 2010. július 28. | 09:46:52

1nyilazo | 2010. július 28. | 08:19:42

És vajh a bankok honnan szerzik a nyerEségüket?

1. magyar polgárok.
2. magyar vállalatok.

A BANKADÓT IS A TÁRSADALOM DODJA ÖSSZE.

xanadu | 2010. július 28. | 09:44:55

Ferencz1971 | 2010. július 28. | 08:45:39

Igaz!
Nálunk hollandiai intézményrendszer van (GYED, GYES még jobb is), az ottani adóbevételek nélkül.

Pl. mi a szarnak kellenek az ombudsmanok?

xanadu | 2010. július 28. | 09:41:00

Há végül is nem kér hülyeséget az IMF.

Az IMF most azt szeretné elérni, hogy a kormány váltsa valóra vállalásait: csökkentse a luxusnyugdíjakat és a közalkalmazottak számát, dolgozza ki az állami alkalmazottak egységes bérezési rendszerét, jelentősen javítsa a adóbehajtást, és ésszerűsítse az önkormányzatok és az egészségügyi rendszer finanszírozását.

Cilla | 2010. július 28. | 09:36:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tusa | 2010. július 28. | 09:33:06

Oktár | 2010. július 28. | 08:22:34
"Ilyen hitelt csak a legaljább, legreménytelenebb helyzetben levő államok vesznek fel(vagy ahol a gazember vezetésnek- valamiért- ez az érdeke)."

Mi az hogy LEGALJÁBB ??? Ennél alább már nem tudsz menni! Magyar vagy Te egyáltalán?

Mi az, hogy legreménytelenebb? Nem világító lámpásod állította a minap, hogy stabil a helyzetünk?!

Ferencz1971 | 2010. július 28. | 09:31:54

Kezdte, bocsi!!!!

Ferencz1971 | 2010. július 28. | 09:31:14

Bondi:

Nem kert hitelt toluk senki az utobbi honapokban, de nem is keszdte meg senki a toketorleszteset sem! Az egy mas dimenzio lesz.

Cilla | 2010. július 28. | 09:27:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Cilla | 2010. július 28. | 09:24:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

wizesg | 2010. július 28. | 09:14:45

Ha jól emx 89-90-ben Románia nem volt eladósodva picinyet sem.

Azóta penigh ....

Oktár | 2010. július 28. | 09:13:06

Érdemes visszaolvasni hogy mit brekegtek "ezek" mikor behívták a globális providentet... www.fn.hu/belfold/20081029/gyurcsany_nem_imf_iranyitja/

"Gyurcsány Ferenc nem lát azonnali és sürgető kényszert a reformokra – válaszolta arra kérdésre, hogy a Világbank, az Európai Unió és az IMF vezetői reformokat, köztük a nyugdíjrendszer átalakítását szorgalmazták. Nem szeretném, ha Magyarországon az IMF vagy a Világbank csinálna politikát. Azt nekünk kell - szögezte le."

"A kormányfő biztonsági folyosónak, védőpajzsnak és garanciának nevezte az IMF-hitelkeretet, amelyet tervei szerint nem költenek el."

" Álláspontja szerint azért kaptak Magyarország kvótájához képest tízszeres összeget, mert jól végezték a dolgukat és jó érdekérvényesítők. Hangsúlyozta: a valutaalap meg sem kísérelt diktálni, mert Magyarország erős és szuverén ország."
---
Ezt hazudta -akkor- az aki a hitelt felvette...
Hogy is néz ki ma, másfél hónappal Orbánék hatalomra kerülése után ez a helyzet?
1.Nagyon is szeretnék ha Magyarországon az IMF vagy a Világbank csinálna politikát. Azt nekik kell -
2. az IMF-hitelkeretet, amelynek nagyrését tervszerüen- már elköltötték.
3. A valutaalap megkísérelt diktálni, mert Magyarország nem erős és nem szuverén ország.
Legalábbis az IMF és kapcsolt társulatai szerint.
Mintha csak újra Antall 1990-es kormányát, a megzsarolt , megfenyegetett, megszoritásra kényszeritett jobboldali kormányt,meg taxisblokáddal puccsra készülö ballibet látném...A forgatókönyv ugyanaz

Oktár | 2010. július 28. | 09:09:04

""Akkor viszont a fene érti, miért is nem hívta le a bajnai-oszkó páros
az éppen esedékes IMF hiteleket..Ha már azok olyan kedvezőek..."
Ez a páros - úgy tűnik - ismeri a pénzvilágot. Az IMF-hitel puszta léte megnyugtatta a piacokat, a forint erősödött, az államkötvény-hozamok csökkentek. A lehívásra nem is volt szükség."

Világos..:)
Azért fizet az ország un. "rendelkezésre állási díjat"(milliárdokat) az IMF-nek hogy aztán NE HÍVJA LE a hitelrészleteket..:)
Ehelyett a "nagyon kedvező kamatozású"IMF hitelek helyett,azokat a bajnai-oszkóék nem vették fel-ellenben fizették- mégis inkább a piaci hiteleket vették fel...

Ez igen balliberális "gazdaságpolitika"..:P

Szaladó | 2010. július 28. | 09:03:20

Oktár | 2010. július 28. | 08:36:16
"Akkor viszont a fene érti, miért is nem hívta le a bajnai-oszkó páros
az éppen esedékes IMF hiteleket..Ha már azok olyan kedvezőek..."
Ez a páros - úgy tűnik - ismeri a pénzvilágot. Az IMF-hitel puszta léte megnyugtatta a piacokat, a forint erősödött, az államkötvény-hozamok csökkentek. A lehívásra nem is volt szükség.

nyúlpástétom | 2010. július 28. | 08:58:54

Most valamit nem értek. Múltkor még arról volt szó, hogy milyen szar a román pénzügyi csomag, amihez hasonlót a fidesz is akar. Most meg kiderül milyen jól csináltak mindent, hisz még az IMF is megdícséri őket! Most akkor mi van??? Legalább lenn logika a baloldal szépgyenletes fröcsögésében!! És bameg, az , hogy románia kap még pénzt és puhított hiánycélt az szerintem nekik lesz rossz, mert teljesen IMF függők lesznek , nagyon helyes, hogy a fidesz mindent elkövet azért, hogy minnél jobban kikerüljünk a hatásuk alól. És ugy a cikk is írja, hogy az IMF most bér faragást vár romániától cserébe! Na megnézném a baloldalt, a ha a fidesz benyalt volna az IMF nek, mint ők, aztán ők is bérfaragással hozznák vissza a pénzt. Micsoda fröcsögés menne. Pedig a baloldal csak ennyire volt képes. A fidesz meg úgy próbálja megoldani, hogy nem csak a legprimitívebb és egyszerűbb módszerekhez nyúl, hogy vegyük el az emberek pénzét!! Most fröcsög nagyon a baloldal, de ezekt ők is megtehették volna amit most a fidesz, és akkor nem lennének a béka segge alatt!! Nagyon szánalmas a a baloldal, nagy változás kéne ott, mert így 4 év múlva be sem jutnak majd!

Szaladó | 2010. július 28. | 08:57:46

A mocskos IMF többszörösen vérig sértette szép Hazánkat azzal, hogy ideküldte diktálni ezt az Ivascsenkót aki
1. ukrán,
2. nő,
3. zöldfülű.
Még jó, hogy nem állunk le vele alkudozni.
A minimum, hogy Matolcsy párbajra hívja ki Rosenberget.

Ui.: Deke! Az uszály nem muszáj, ez utóbbit jé-vel írjuk.

tusa | 2010. július 28. | 08:52:38

Oktár | 2010. július 28. | 08:22:34
"Ilyen hitelt csak a legaljább, legreménytelenebb helyzetben levő államok vesznek fel(vagy ahol a gazember vezetésnek- valamiért- ez az érdeke)."

Mi az hogy LEGALJÁBB ??? Ennél alább már nem tudsz menni! Magyar vagy Te egyáltalán?

Hegyi | 2010. július 28. | 08:49:04

Miért ne lehetne éppen itt mélybaromságok torát ülni ?Nem ez ahozzá nemértő
mélybaromkodás megy a parlamentben is ? Nem ugyanilyen magasszintű értekezé-
seket enged meg magának a Professzorok Batthány köre ?De igen.

Ferencz1971 | 2010. július 28. | 08:45:39

1nyilazo:

Az IMF azt kerte, hogy oldjuk meg vegre a BKV, MAV es egyeb tomegkozlekedes finanszirozasat, mert megsem modi, hogy az o hitelukbol utaznak ingyen a nyugdijasok.
Kerte, hogy szuntessuk meg a gazarkompenzaciot, mert nem helyes ha az o penzukbol adjak azt.
Kertek, hogy vizsgaljuk felul a szarnyvonalak ujboli megnyitasat, mert megint csak az o penzuk szukseges a mukodteteshez!

Egyetertek azzal, hogy el kell szamoltatni az elmult 8-(12) ev vezeteset, de egyvalamit fel kellene mar fogni:
Hitelt nem lehet mukodtetesre forditani, csak infrastrukturalis fejlesztesekre!
Az orszag nem azert tart itt mert sok volt a lopas (ami egyebkent tenyleg verlazito), hanem mert tul sok a koztisztviselo, keves a munkas, tehat tobbeet kolt, mint keres az allam! Ezen kell valtoztatni, ezt akarja az IMF! Es ezt kovetelne meg Kina, Oroszorszag, stb!!!

Fátime | 2010. július 28. | 08:44:25

Vagyis nem is a lóláb...
A Világbank picike keze.

Oktár | 2010. július 28. | 08:43:35

Nem épül több autópálya
* MTI

2010. július 28., szerda
Egy időre leállnak az állami és magánerőből megvalósuló (PPP) autópálya-építések. Az útfejlesztéseket pedig uniós forrásból finanszírozzák - írja a szerdai Népszava.

A jelenlegi PPP (public private partnership) konstrukciójú, erőltetett ütemű autópálya-építések nem folytatódnak - nyilatkozta a Népszavának Hegmanné Nemes Sára. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára szerint ez azt jelenti, hogy felülvizsgálják azon állami és magánerőből megvalósuló beruházások (például a már elkészült M5-ös és az M6-os autópályák) szerződéseit, amelyek fenntartása és üzemeltetése évi több százmilliárd forinttal terheli meg a költségvetést.

Az előkészített beruházások esetében megnézik a finanszírozási lehetőségeket, és ezt követően dönt majd sorsukról a kormány. Ezek a felülvizsgálatok az elszámoltatás részeiként arra vonatkoznak, előnyösek-e, gazdaságosak-e a kötelezettségvállalások az állam számára.
------

No, ez például kifejezetten jó hír(az IMF és a "piac" számára is.)
"például a már elkészült M5-ös és az M6-os autópályák) szerződéseit, amelyek fenntartása és üzemeltetése évi több százmilliárd forinttal terheli meg a költségvetést"

Mert sok hülye beszopta a gréczis propagandát hogy "igen de legalább autópályák épültek".
Hogy kinek a pénzéből-és hány évig hány ezer milliárdjába kerül még majd a magyar adófizetőknek a szépnevü PPP..azt "elfelejtették"...

Fátime | 2010. július 28. | 08:39:44

Különösek ezek a "munkatársaink"! Mintha a Népszabadság "munkatársainak" álláspontja örökösen egybecsengene az IMF "munkatársainak" álláspontjával. Az helyes, hogy egy lap mindenféle nézőpontot bemutat – na de hogy csak és kizárólag az IMF-ét? Vagy eltévedtem volna? Más nézőpontot egy baloldali lap nem tart érdekesnek? Vagy rossz helyen járok? A Népszabadság csak és kizárólag az IMF (pusztai bunkóknak, azaz magyaroknak szánt) tájékoztató füzetkéje? Ami nagyon alantosan a szokásos nemzeti irigység, féltékenység, fusztráció felkeltésével(ajaj, románok!) próbál érvelni a HITEL és hát nyilvánvalóan a bankadó eltörlése (vagyis "ésszerű mérséklése") mellett?

Nagyon kilóg a lóláb.

Oktár | 2010. július 28. | 08:36:16

"A pénz a lejáró adósság megújítása helyett - jellemzően forint állampapír/DKJ helyett, annak visszafizetésének finanszírozását szolgálta, vagy a jegybank letéti számláján van."

Aha...Akkor viszont a fene érti, miért is nem hívta le a bajnai-oszkó páros
az éppen esedékes IMF hiteleket..Ha már azok olyan kedvezőek...

kutatok | 2010. július 28. | 08:34:53

Remek!

Hitképesek voltunk

...mert mi már huzamosabb ideje megsértjük az államháztartási hiányra vonatkozó uniós előírásokat"

Deke | 2010. július 28. | 08:33:44

Oktár, amit nem értesz, ahoz miért szólsz hozzá? Az AKK oldalán megláthatod, hogy mennyi a költségvetési finanszírozási igénye. A pénz a lejáró adósság megújítása helyett - jellemzően forint állampapír/DKJ helyett, annak visszafizetésének finanszírozását szolgálta, vagy a jegybank letéti számláján van. Gondolkozz, gondolkozz és gondolkozz, ne csak hülye demagógiát terjesszél. (http://www.akk.hu/object.ae4aeceb-80dc-4f70-ab3d-ef0ed5ec3e1c.ivy)

Oktár | 2010. július 28. | 08:22:34

Tény hogy az MSZP/SZDSZ kormányzás következtében, Magyarország elsőként az EU-s országok között (!) IMF hitelt volt kénytelen az államcsőd elkerüléséhez felvenni.
Ilyen hitelt csak a legaljább, legreménytelenebb helyzetben levő államok vesznek fel(vagy ahol a gazember vezetésnek- valamiért- ez az érdeke)

Magyarországot azóta ebben mindösszesen három EU állam követte,Lettország, Románia és nemrég az elmúlt évtizedben az EU-t költségvetési adataival háromszor is gyurcsany-veres-draskovics módra körbehazudó Görögország.
(Magyarországon az államadósság a legnagyobb Közép-Európában, a GDP mintegy 80 százaléka.)

Az emlitett négy EU-s országon kivül további térségbeli IMF hitel felvevők:
Szerbia- (legutóbb engedélyt kapott az IMF-től idei államháztartási hiányának 4,8 százalékra történő növelésére GDP-arányosan az eredetileg tervezett 4 százalékról.)
Bosznia-Hercegovina.(minihitel, 1,2 milliárd eurós hitel, amelyet három év alatt folyósítanak ).
Koszovó - A 110 millió eurós, 18 hónapra szóló.
Ukrajna-.

Szép kis kompánia.

Ráadásul a már felvett IMF nagyrésze, 15 milliárd euró eltünt a bajnai-féle "kormányzás"
költsélgei között, vagy a simor -féle MNB bugyraiban pihen, miközben a piacról kell az 5-6%-os hiteleket felvenni...

wizesg | 2010. július 28. | 08:21:15

1nyilazo | 2010. július 28. | 08:19:42

"Az IMF azt követelte, hogy a Bankok s a pénzügyi szolgáltatók helyett, az emberekre kivetett adót emeljék ""


ezt hun olvastad?

Mellesleg megemelték.

1nyilazo | 2010. július 28. | 08:19:42

Az IMF azt követelte, hogy a Bankok s a pénzügyi szolgáltatók helyett, az emberekre kivetett adót emeljék.

Az nem zavarja IMF-et, hogy átlag már 57 % adót, illetéket fizetnek a az emberek a jövedelmükből.

Deke | 2010. július 28. | 08:17:54

De amit csinálunk, enyhén szólva butaság. A hiány lefaragása nemcsak népnyúzás, az hosszú távon az ország érdeke. Valamint a hiányszámokban úgyis az EU diktál. Szóval mivel nincs más választás, akkor meg minek nem megállapodni? (Úgy is mondhatnám, hogyha már úgyis muszály ugrani, akkor csak jobb lenne a biztonsági hálót kihúzni. Ilyen megvilágításban pedig aki azt kéri, hogy vegyék el a biztonsági hálót az lehet bátor, de felelőtlen)

Oktár | 2010. július 28. | 08:14:46

.a.angela ("De végül ez ok. Nálunk más a helyzet, mint Romániába. Más helyzet, más feltételek, más tárgyalópozició. És talán még az is benne van, hogy az imf megijedt, hogy Románia is visszutasítja, mint Mo. ha nem lazít a feltételeken.")

A tárgyalópozició tényleg más.
Románia már csak az IMF hitelekből tudja pl. kifizetni a nyugdíjakat.

Az IMF-nek meg most gyorsan kellett egy "pozitív példát" statuálni- ez az itteni sokadik PR/mosakodós cikk is eszköz- hogy nehogy a magyar példa
futőtűzként terjedjen, mert akkor nagy bajban lennének.

Deke | 2010. július 28. | 08:14:44

Cilla | 2010. július 28. | 07:17:15

Ez a saját gondolatod vagy csak úgy átvetted mástól. Hogyha megértenéd az IMf kérdés lényegét, akkor talán nem idézgetnél másokat. Ez az Orbán kormány harmadik nagy gazdaságpolitikai kudarca 60 napon belül. Először csontvázakra hivatkozva akarták növelni a hiányt - érdekes, mostanában nem hallunk csontvázakról - majd megpróbálták számviteli trükkel - nyugdíjkassza államháztartáson belülre vitele. Egyik se ment. Erre 3 nap alatt alkottak valamit, ami program 2010-ra. Idejött az IMF, és azt mondta, hogy ok, de 2011-re is kellene valami. Az meg nem volt. Na erre azt mondták, hogy legyen, és akkor visszajönnek. Erre Orbán bedurcizott, és azt mondta, hogy nem is kellesz. Folyt. köv.

csingacsguk | 2010. július 28. | 08:13:07

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Oktár | 2010. július 28. | 08:10:59

"A hitelesség a románok előnye"


A MICSODA?:P

HIRDETÉS

- Sok információval nem rendelkezem a Nemzetközi Valutaalap tárgyalási technikájáról, de feltételezem, azért voltak kíméletesebbek Romániával, mint velünk, mert mi már huzamosabb ideje megsértjük az államháztartási hiányra vonatkozó uniós előírásokat - mondta lapunknak Bod Péter Ákos közgazdász, volt jegybankelnök. Az IMF a minap lehetővé tette, hogy a román deficit a bruttó hazai termék (GDP) 6,8 százaléka legyen idén - még ez is óvatos cél, mivel a szervezet 9,1 százalékos hiányt sem tartott korábban elképzelhetetlennek. Nálunk viszont azon folyik a vita, hogy lehet-e idén 3,8 százalék feletti a deficit, illetve jövőre vagy később kerüljön 3 százalék alá a hiány. Bod Péter Ákos szerint a román kormány más helyzetben van, mint a magyar, mert a piacról drágábban jut finanszírozáshoz, a rosszabb besorolása miatt.

Az ügy tisztázása végett a Nemzetközi Valutaalap washingtoni központjához fordultunk. A szervezet négy pontban válaszolt. A román deficitcélon a jelentősen romlott gazdasági kilátások kontextusában lazítottak, míg Magyarországon a növekedési prognózist nemrég felfelé korrigálták. Amint felülvizsgálták a hiánycélt, Románia alapvető és nem átmeneti kiigazító lépéseket tett, mint például öt százalékponttal emelte az áfát, illetve jelentős nominális lefaragásokat hajtott végre a közszféra béreiben és a társadalombiztosítási járulékokban.

Ilyen lépéseket a magyar hatóságok jelenleg nem terveznek. Az okok közé sorolták, hogy Magyarország államadóssága (a GDP 80 százaléka) sokkal nagyobb, mint Romániáé (a GDP 30 százaléka), és ezért kisebb hiányt követel meg a fenntartható adósságpálya érdekében. Végül az Európai Bizottság túlzottdeficit-eljárása további megkötéseket tartalmaz a deficitcélokra vonatkozóan. Romániában a hiánycélon a bizottsággal együttműködve igazítottak, míg Magyarország esetében jelenleg nem fontolgatnak ilyen módosítást.

HIRDETÉS

Úgy tűnik tehát, Bukarestben nagyobb az összhang az IMF-fel, mint Budapesten. Emil Boc román kormányfő szerint biztosított az IMF-fel kötött készenléti hitelszerződés következő, decemberben esedékes részletének lehívása. Boc emlékeztetett arra, hogy a hitelszerződés ötödik, 900 millió eurós részletét az IMF igazgatótanácsa már június végén jóváhagyta, és a pénzt még a múlt hónapban át is utalták.

Az IMF küldöttsége hétfőn érkezett Bukarestbe, hogy a román kormány által életbe léptetett intézkedéseket és az ezek nyomán kialakult helyzetet elemezze. Románia tavaly kötötte meg a több mint 20 milliárd euró összértékű hitelszerződést. Ebből 13,6 milliárdot az IMF biztosított.

Még 2009-ben senki nem tudta, mekkora lesz a válság hatása, így a költségvetési deficitet a GDP 3,6 százalékában állapították meg. Ezt a hiánycélt a felek tavaly ősszel 5,9, idén tavaszszal pedig 6,8 százalékra módosították. Az ötödik IMF-részlet lehívása júniusban éppen amiatt vált kérdésessé, mert a román deficit 9,1 százalékra látszott nőni, így a washingtoni pénzintézet drasztikus költségcsökkentést követelt. Bukarest kénytelen volt az állami alkalmazottak bérét 25 százalékkal csökkenteni, és – miután az alkotmánybíróság a nyugdíjak 15 százalékos csökkentését az alkotmánynyal ellentétesnek ítélte – az áfát pedig 19-ről 24 százalékra emelni. Az IMF most azt szeretné elérni, hogy a kormány váltsa valóra vállalásait: csökkentse a luxusnyugdíjakat és a közalkalmazottak számát, dolgozza ki az állami alkalmazottak egységes bérezési rendszerét, jelentősen javítsa a adóbehajtást, és ésszerűsítse az önkormányzatok és az egészségügyi rendszer finanszírozását.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    133 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS