Zokkalo | 2011. szeptember 4. | 03:18:39
Le merem fogadni hogy ez a Lázár János soha be nem tette a lábát egy Casinoba se nem tudja mi folyik ott meg ilyenek ... de lemerem fogadni hogy a kommentelőknek a 90% a szintén nem volt még Casinoban csak hallják a rémtörténeteket hogy ezt a családot tönkretette azt a családot tönkretette meg ilyenek ... van pár ismerősöm akit nem a szerencsejáték tett tönkre hanem az adók ... van olyan is akit a szerencsejáték . Képzeljétek itthon még nem volt tippmix 2.5 milliárd forintott játszott el külföldi fogadóirodákban azt hazajött és öngyilkos lett ... meg ilyenek szóval aki játékos az igy is úgy is játszik és megtalálja a módját hogy játszon akár külföldön akár itthon illegálisan . A pókertermeket is hogy megadóztatták .. ez igen -Nem fognak az adózóttan megkeresett pénzükből játszani és nem adózni megint !!!! - erre mi lett a termek 3/4 -de bezárt és kb ugyanannyi illegális terem nyílt szóval gratulálok az összes nagytudású politikusnak meg az összes olyan erkölcs csősznek akik dörzsölték a kezük ..... mi a fenének szólnak olyan dolgokba az emberek akik nem látják át de még csak kis mértékben se ismerik ....
Zokkalo | 2011. szeptember 4. | 03:07:37
Nos én játékos vagyok. Játszom és elég sokat is . Kérdésem a következő KINEK MI KÖZE HOZZÁ ?!?!!?!?! Bezél itt mindenki össze vissza de kérdezte már meg valaki hogy akarok e másképp élni ? Én igy élek mert ez tetszik és nekem ne szoljon bele senki hogy ez jó vagy nem ez normális vagy nem önpusztitó vagy nem ... Mindenki el van szálva magától hogy ő tudja mi a helyes és mi a jó és aszerint kritizál mindenkit . Tiltsuk be a játékgépeket mert az rossz !!! Kérdezem én miért ne mindjárt az egész szerencsejátékot az ugyanúgy rossz az egész . A lottót a totót a kenót és legfőképpen a tippmixet mindet . Nem érdekelnek az adók a magyar adózásban kb 99.9% adócsalást még etikusnak tartok mert egyszerüen már bün ennyit elvenni amit a magyar állam elvesz . Ha betiltják a szerencsejátékot akkor illegálisan fogom csinálni ha felemelik az adót és megszünik kb a 90% a helyeknek akkor is . A másik állambácsi fogja be a pofáját és ne akarjon beleszolni hogy mit kezdek azzal a pénzel amit adózottan megkeresek . Tőlem jöhet akárki hogy igy kell élni úgy kell élni én meg azt mondom maimum hogy szereintem meg csak játszva lehet élni ő erre max azzal tud érvelni nekem hogy az emberek 99% szerint igaza van én meg erre azt mondom hogy Galilei idejében a tudósok mindegyike azt mondta a nap a föld körül kering szóval nem érdekel mit hisz a többség...
szede | 2011. április 22. | 17:36:42
Kocsmám van, benne nyerőgép.Tudom,hogy a jelenlegi 100ezer ft/hó adót is néha épp hogy kitermeli egy gép.Nemhogy 500ezer/hó,hanem még 150ezer/hó esetén is megszünne a nyerőgépek 90%-a Magyarországon,de nem baj mert majd online fognak játszani akik szeretnek nyerőgépezni,csak azután meg nem kap az állam semmi adót.Ma a nyerőgépekből évi kb.80milliárd forint adó bevétele van az államnak.De majd a kormány kénytelen lesz kitalálni valamit ennek a bevétel kiesés pótlására,amit nekünk kell megfizetni.
tasmanian07 | 2011. április 20. | 20:47:39
Én a nyerőgépeseket kiszolgáló kereskedelmi szektorban dolgozom kollégáimmal együtt. Évek óta csökkenő forgalmunk van, és ha ilyen irányban haladunk, lassan eljutunk oda, hogy bezárunk. Valamennyi kollégám, és én is, becsületesen dolgozó szakember vagyunk, hiteleink, gyerekeink vannak, mint mindenki másnak. A nyerőgépek jelentős részében a havi össznyereség nem közelíti meg a tervezendő adó mértékét. Egy nyerőgép üzemeltető cég ÁFA-t fizet be, mert nem ÁFA körös, OMH díjakat, engedélyezési díjakat, havi játékadót, negyedéves ellenőrzési díjat, társasági adót, járulékokat. Ma a vendéglátók szinte 100%-a veszteséges, vagy nullszaldós, és örülnek, ha a gépből származó bevétellel meg tudnak élni. Az üzemeltetők nem vesznek új gépeket, nézzék meg az eladásokat valamennyi árusítassal foglalkozó cégnél. Nem vesznek alkatrészeket sem már annyit, stb. A nyerőgépek száma soha nem látott mélyponton van, sok vendéglátó már így is bezárt, mert a gép üzemeltetése a cég számára nem volt rentábilis. Arról nem beszélve, hogy 5 év után ki kell dobni őket, mert ezt írja elő a jogszabály. Ergo 5 év múlva ismét kb. 1,5M Ft + ÁFA értéken újat kell venni. A nyerősök, a közhiedelemmel ellentétben, nem tudják már a 100E Ft havi adó mellett sem a cégeiket szinten tartani. Ez látszik erősen a mi forgalmunkban is. A játékgépek havi adóemelésével kapcsolatban ugyanez a helyzet. Lázár úr erősen el van tájolódva a havi bevételeket illetően, de csak 1 adat: ha ennyire jó sztük a piac, akkor mivel magyarázzá
kistibor | 2011. április 19. | 08:14:18
forrás: http://www.israelcasino.info/
kistibor | 2011. április 19. | 08:12:56
Pontosítás,helyesbítés: Izrael államban nincs kaszinó játék engedélyezve.
Magam is ismerek olyan magyar személyt, aki Izraelben dolgozott kaszinóban,
de ez a tengeren lévő hajó volt, és illegális volt, máskor pedig szórakozóhely
eldugott, szintén nem engedélyezett hátsó termei voltak.
Egyébként a Várkert kaszinó pont ezt a helyzetet használta ki, hogy Izraelből
utaztatott vendégeket ide, hogy az ottani tiltó törvényeket kikerülve mégiscsak játszhassanak az erre vágyó állampolgárok.
A jelenlegi helyzetet az idézett az angol szöveg pontosan leírja.
Now days, casinos are becoming more and more popular in the state of Israel.
Since the early nineties (1991) there is a big argument about the legalization of Casinos in Israel, between the people that willing to allow that legalization, and might be well benefit from building these casinos is Israel, and the people who's against casinos in Israel, and against gambling generally – who wanted to keep gambling and casinos out of the Israeli law.
Today the Israeli law does not allows to gamble or to build a casino in the state.
In the middle of the nineties, the Palestain Authority has built a ground base casino in Jericho, which attracted many Israelis to come and gamble – some of them even arranged tour buses to come together with 30 friends and to gamble all weekend long.
The Palestinian Casino was making a lot of money, but it's work was stopped in the late nineties when the “Intifada” of El-Aktza has start
megélhetés | 2011. április 18. | 23:24:56
(Folytatnám, mert kevés az 1500 karakter)Nem beszélve az adókiesésről. Azt miből fogja az állam kompenzálni? Lemond a tuti 75 milliárdról évente és a közvetve befolyó további nem csekély összegről, amit a forgalmazók és a beszállítók fizetnek be a forgalmuk után?
Az előző évek tapasztalata is azt mutatja, hogy az igen jelentős mértékű adóemelés nem lineárisan növelte az adóbevételeket, mert a játékhelyszám nagy mértékben megcsappant az utolsó emelés után is.
Van valami hatástanulmány arra vonatkozóan, hogy ekkora adóemelésnek milyen hatása lesz az érintett társadalmi rétegre?
Én ehhez értek, ezt csinálom 14 éve, és nem hiszem, hogy a gazdaság más területén engem szívesen alkalmaznának, ha azt mondanám, hogy tudom, mi az a tét-nyeremény, mi az típusengedély,hol kell vizsgáztatni és engedélyeztetni egy pénznyerő automatát, sőt ha elakadt a pénzvizsgáló, hogyan tudom azt megszüntetni és hogyan kell kitölteni a nyomtatványokat. Ezzel a szakmai gyakorlattal hová mehetek interjúra, ha ez a szakma eltűnik a palettáról?
Az emberek már ősidők óta szeretnek játszani, ez egy olyan emberi tulajdonság, amelyet nem lehet törvényekkel megszüntetni. És valjuk be, lehet élni játék nélkül, de minek.
Aki pedig a határokat feszegeti a játékteremben, az megtalálja a módját, hogy elveszítse a pénzét más formában. Pl. az online szerencsejáték oldalakon. Azokból aztán jó sok adóvetételt realizál az állam, ugye?
megélhetés | 2011. április 18. | 23:23:28
Emberek, akik itt kommenteltek, soha nem lottóztatok vagy netán tippmixeztetek? Az állami szerencsejáték az mennyivel jobb? A lottó a leghazárdabb szerencsejáték. Mivel 225 Ft tét fejében nemegyszer több, mint 1 milliárd a kínálkozó nyeremény. Van jó és rossz szerencsejáték? Az állami szervező az munkahelyteremtő, a liberalizált az ördögtől való, bűnös? Ha a kocsmában kedved támad egy snóblira, kinek fizetsz majd adót?
Én ebből a szakmából élek lassan 14 éve alkalmazottként és nem vagyok zselés hajú, hanem egy tisztességes családanya, aki ebből a fizetéséből tartja fenn a családját.
Ez is egy szakma, és nagyon szigorú feltételrendszernek kell eleget tenni ahhoz, hogy működhessen.
A játékadó ekkora mértékű emelése ezt a szakmát elvérezteti, magával rántva a vendéglátók nagy részét is, de azt hiszem, hogy közvetve nagyon sok ágazat megérzi majd, akik a szervező cégeknek és a hozzájuk szorosan kapcsolódó vendéglátóknak beszállítanak és szolgáltatnak. Ezen mindenki elgondolkozhat, hogy ha bezár a falu 5 kocsmájából 4, akkor a sörgyárak és a nagy üdítős cégek is, de még a dohányáru gyártók és forgalmazók is veszítenek jókora falatot a piacukból. Tehát az a 60000 ezer ember, akiről a cikk szól, közvetve sokkal több embert is érinthet.
1260 | 2011. április 18. | 19:29:08
Igen rendkívül sok "jóindulatú"ember él ebben az országban!Sokan örülnek most,fröcsög a nyáluk a rosszindulattól!
Úgy gondolják, gondoljátok hogy ez az adóemelés foglya megoldani az ország gazdasági problémáját illetve az emberek egyéni gondjait? Én biztos vagyok benne hogy nem!
Majd Lázár János "úr"! Igen ő megoldja!Nagyon okos ember,sokat tanult,dolg-
gozott,politizál,mindenhez ért,sok pénzt keres az adófizetők bánatára!
Ő indította el 2010 novemberében a"lavinát".Érdekes számokról beszélt,de hogy honnan vette ezeket,azt nem tudom.Szerintem Ő sem!
Viszont remélem az ország gazdasági mutatóival tisztában van! Vagy azzal sem?
Jó politika bevinni az embereket az erdőbe!Elvonni figyelmüket a mindenna -
pos problémáktól. Igen a szerencsjáték erre tökéletes!Mindenki utálja ezt a
vállalkozási formát és még jobban azt, aki ebből él.Havi 500 ezer játékadó!
Ha megszavazzák,akkor vége!Nemcsak a szervezőknek, hanem sok mindenki más -
nak! Lehet örülni! Utána már mindenkinek jobb lesz az élete? Ugyan, gondol-
kodjatok,gondolkodjanak már ey kicsit!
kojo | 2011. április 18. | 18:38:23
Sajnos nagyon sok itt a nagyon okos kommentelő, de azt egy sem nézi, hogy erre az iparágra hány egyszerű ember élete épül. Jómagam tíz éve dolgozom alkalmazottként egy nyerőgépes cégnél normál fizetésért normális emberként. Vannak hiteleim és családom és eddig munkám is volt. Az átlag ember csak azt a néhány vállalkozót látja akik még a kilencvenes években elkezdve a játékgép üzemeltetést, jelentős vagyonra tettek szert, de ezek az emberek már régen más üzletágban is mozognak így nem ők lesznek az igazi vesztesei a dolognak hanem mi alkalmazottak. A segélyek bedobálásáról csak annyit, hogy senkit nem kényszerítenek arra, hogy elgépezze, ezek az emberek más módját is megtalálják a pénz elherdálásának, mert ők ilyenek, maximum lesz illegális szerencsejáték nulla adóbevétellel. Rengeteg kocsmáros csak azért tud alkalmazottat tartani, mert a gép bevételéből még tudja finanszírozni, de ezek után a pultosok is mehetnek az utcára, és akkor ők is menjenek segélyért nagyokosok!!! Ez a döntés az egész vendéglátóipart bedönti, maximum csak a tulaj tud italból fenntartani egy kocsmát, de még az sem biztos. Alkalmazottra már nem futja. A gépek forgalmazásának és gyártásának a nagy része is Magyarországon történik. Az itt dolgozó több száz ember (asztalosok, műszerészek, programozók) is mehetnek amerre látnak. Ennyi erővel tiltsuk be az alkoholt mert az is sok családot tett tönkre. A nyerőgép sok alkalmazott családot el is tartott, most mehetnek ezek is tönkre.
lui70 | 2011. április 18. | 16:00:18
Foglaljuk össze a kommenteket :
Sokan örülnek, hogy megszűnnek a gépek és ezért helyreáll az ország társadalmi békéje és lelki világa szerintük. Szerintem ne tegyék mert játék volt van és lesz csak most már nem az egyébként is visszaszoruló kocsmai nyerőgép piac a mozgató rugója hanem az online játékok és poker termek.Abban az szegmensben valóban úszik egy pár (tíz) milliárd de az megfoghatatlan lesz.....
A történet lényege nem "azemberek" hanem az éppen aktuális kormánypártunk piac újra felosztása a saját kis háttér cégeik részére.....erről már régen sokat sejtenek a mostani szerencsejátékos vállalkozók közül. Ami a hatalmas nyereségeket illeti az már évek óta a múlté mint ahogy ha így folytatódik a vendéglátóiparban lassan a helyek fele bezár az év végére ha így folytatódik.....adóemelés nélkül is.
Azt azért meg lehet állapítani, hogy egy vendéglátos is többet tesz ezért az országot mint az a sok léhűtő irodista állami alkalmazott akinek a napja abból telik, hogy felkapcsolja magára a fűtést és a villanyt majd bekapcsolja a PC t és a nyomtatót, hogy csekkeket gyártson az embereknek és abból a bevételből tartsa el magát és a családját néha nem is rosszul. Tessék mondani azok az emberek nem egy "nyelő" gépek
az ország számára....? Szerintem ott kellene kezdeni !!!!!!
georgeba | 2011. április 18. | 12:32:22
Én inkább "kifosztó" automatáknak nevezném.
elfbug01 | 2011. április 18. | 11:59:46
Szerintem nagyon sokan közületek nem gondolják végig az egész játékgép kérdést. "fellépő" nevű felhasználónak igaza van, külföldön is volt, van és lesz játékgép és ott sem csak elenyésző számban.
"hegyaljai" kommentjéhez annyit fűznék hozzá, hogy ez egy agyonszabályozott ágazat és mindamellett szigorúan ellenőrzött, így egy újraindítással nem lehet kijátszani a "kötelező kifizető arányt". Ha így lenne, soha senki nem adna ki százezres, vagy akár milliós nyereményeket...
Amúgy meg a játékgépek teljes betiltása elég durva dolgokhoz vezetne... Tény,hogy családok mentek tönkre, mert valaki elverte az össze pénzét, de ennyi erővel a cigarettát, az alkoholt és pl. a hiteleket is be kellene tiltani. Abba gondoljatok bele, hogy ez egy ágazat, ami több tízezer (!!!) embert érint. Vidéken és a fővárosban is valóban sok kisebb- nagyobb vendéglátó egység a játékgépek bevételéből él. Ha megszűnnének a játékgépek, márpedig ekkora adót egy nyerőautomata sem termel ki, akkor rengeteg kis és középvállalkozás tönkremenne. És ugye ezek a vállalkozások is embereket alkalmaznak, akiket ki kellene rúgni. Ugyanakkor a játékgépet kiadó és üzemeltető cégek is sok embert alkalmaznak és ők is állás nélkül maradnának. Ehhez még hozzájönnek a vizsgáztató hivatalok alkalmazottai és így már azért elég tetemes lenne a munkanélküliek száma és Orbán Viktor még nem teremtette meg az egymillió ígért munkahelyet, ha jól tudom. Kérdés az: így nem mennek tönkre családok???
fellépő | 2011. április 18. | 11:36:14
Csak egy kis pontosítás az előttem szólókkal kapcsolatban. Izraelben mindig is volt és lesz is kaszinó!! Ha valaki egy kicsit ért hozzá nem ír ilyen butaságot.Ausztriában is számos játékterem működik , nem csak egy darab városonként. Az USA meg az élő példa, hogyan alkította ki a Maffia Las Vegast és hogyan lobbiztak a törvények megváltoztatása miatt, stb, stb. Ez Magyarország és mindenki tudhatná, hogy nekünk semmit sem sikerült megcsinálni a rendszerváltás óta úgy , ahogy az a világ bármely más pontján jól működik. Mondjuk meg sem próbáltuk, mert akik ott vannak ahol dönteni kell és lehet, azok mindíg kitalálnak valami ökörséget, csak különbek legyünk mindenki másnál..... Egyébként meg nálunk is rendesen működött ez az egész kaszinó biznisz addig amíg Viktor és társai először hatalomra nem kerültek!!! Akkor mit tettek? Segítek, elvették az ott dolgozó emberek fizetésének 30-40 %-át , hozzáteszem a mai napig sem tudom miér, meg bezárattak 7-8 kaszinót. Azután megpróbálták egy OFFshore cég kezére játszani az egész magyar szerencsejáték bizniszt. Most sincs ez másképp. Vakok vagytok, mert nem miattatok csinálják, jöttök a családi béke fogalmával. Az ilyen demagóg maszlagok mögé elbújhattok, de játék volt és lesz is mindíg. Nem fog megszünni csak pártközeli trükkös cégek zsebelik be és csoportosítják a 2/3-os királyok zsebébe a pénzt. Kérdem mi a jobb? Rendesen ellenőrzötten magyar cégek kezében hagyni, akik magyar embereket alkalmaznak vagy pár politikus érdekeit követve pár
psv02 | 2011. április 18. | 11:34:35
A mai magyar átlag abszolút nem tudja beosztani a bevételeit. Persze nagyon kevés, de éppen ezért lenne fontos jól beosztani. Emiatt egyetértenék a teljes betiltással is akár, DE! Megoldást a problémára nem jelentene, amíg neten is el lehet pókerezni. Amúgy szerintem ezen a vonalon sokkal több adóforint tűnik el. Ha ezt a piaci szegmenst meg tudnák adóztatni az nagyobb bevételt jelentene. Vagy ezt is betiltani/letiltani. Az ujbeszél demokrácia nevében. Én inkább tanítanám az embereket, bár az meg azért veszélyes mert még a végén kiokosodnak és leszavazzák a sok buta politikust.
hegyaljai | 2011. április 18. | 11:26:13
Én az automatákkal elfogult vagyok. Soha egy forintot nem dobtam be egyetlen ilyen nyerőgépbe sem! Nem azért mert középiskolai tanulmányaim alapján tudom, hogy mik a szerencsejáték alapját képző esélyek, és a mindenkori kormány mennyit vesz ki ebből járulék, és adó címén. Ezen az alapon nem is lottóznék, vagy totóznék. Ott viszont tudom, hogy az eselyeimet egy ellenőrző hatóság védi. Egy ilyen nyerő automata esetében meg van határozva, hogy mennyi adózott nyereményt kell kiosztania. Na most ez úgy van kijátszva, hogy a gépet újraindítják, és akkor nem érvényes a kötelező kifizetendő arány, melyet az üzemeltető adózatlan jövedelemként ki tud venni. Ha nem így lenne, várom az érveket!
lombik | 2011. április 17. | 20:37:53
Minden pénznyelő automatát az egész országban be kellene tiltani! Nem az adóját megemelni, mert ez így álságos! A megemelt adója az jó lenne? Nem kellenek a játékautomaták ebben a szegény világban! Legyen Magyarországon 3-4 nagyváros, ahol van állam által működtetett Kaszinó, a bevétel az államé, a bejutás a kaszinóba csak személyivel, hadd játszanak a külföldiek és a nagypénzűek, így nincs kísértés arra, hogy a vidéki kocsmákban verjék el a szociális segélyt a gyerekek elől! Az állam is jól járna, minden bevétel az államé, nem kell külön adó! Azért nem fogja ezt a kormány meglépni, mert ők igenis az adót akarják, jó sokat, mert rengeteg helyen van játékautomata az egész országban!
Pedig jó példák vannak külföldön, csak körül kellene nézni, tán még számolni is kellene!
katarakt | 2011. április 17. | 20:05:11
Ezzel egyetértek. Sőt be kellene tiltani az egészet. Sok ember és család ráment erre. Közben meg csak a tulajok gazdagodtak.
Valóban sok embernek nincs önkontrollja ilyen téren.
kistibor | 2011. április 17. | 09:03:26
Én csak azt nem értem, hogy nálunk fejlettebb (iskolázottabb, magasabb jövedelműbb országokban) nincs lépten-nyomon játékterem, mert tudják, hogy az embereknek (soknak) nincs önkorlátja, és hajlandó minden pénzét elszórni.
Pl Ausztriában, Németországban nincsen minden városban (játékterem) kaszinó.
Franciaországban is csak a kiemelt üdülőhelyeken. Izraelben pedig egyáltalán nincs kaszinó. Vajon miért??? Németországban 54 kaszinó van. ( 81 millió lakos,tehát 1,6 millió lakosra 1 kaszinó.) Nálunk ez hogy is van?
(forrás: http://www.spielbankendeutschland.com/alle-deutschen-spielbanken)
Nálunk azért van ennyi, mert mi sokkal öntudatosabbak vagyunk, okosabbak....
És persze a legbutábbak egyike az Egyesült Államok, mert Las Vegas és New Jersey államban van csak kaszinó. 300 millió lakosra.... 2 helyen. Ráadásul az egyik egy sivatag kellős közepén.
Szerintem mindenfajta Pisa felmérést sutba kell dobni. Mi vagyunk a legfejlettebbek, legokosabbak. A kaszinók számából ez nyilvánvalóan tükröződik... Szociológusok, tanárok, ENSZ, magatartáskutatók, hol éltek???
Hát a számoknak nem hisztek???
Az viszont tény: az egyetlen hely, ahol biztos nem kérdezik: honnan van a pénz. Talán az APEH is tehetne valamit: minden 100.000 Ft-t beváltó embertől kérdezhetne valamit... Sokkal nagyobb társadalmi támogatottságot élvezne, mint a drága luxusutazások firtatása.
Makk Marci | 2011. április 17. | 07:41:20
Majd többet csalnak és kiderül,hogy ki nevet a végén. Detto mint az mnyp lenyúlás és a forradalmi adórendszer után.. Vállalkozó ismerőseimet eddig azért nyaggatták,hogy rendesen jelentsék be őket mert nem megy pénz az mnyp-re.. Most fordult a kocka! Most elég a minimálbér,zsebbe a pénzt,mindenki jól jár oszt jónapot!
Kincsem | 2011. április 17. | 07:11:26
fabatka2 | 2011. április 16. | 22:32:33
Csakhogy az adóbevétellel nem állítja szembe az egyéb veszteséget.
Pl. a dohányzásnál sokszor, sok helyen kimutatták, hogy az eü. többet költ a gyógyításra, több a táppénz emiatt, mint az adóbevétel.
A játékautomaták hány család életét teszik tönkre...?
Reaktor | 2011. április 17. | 05:41:49
Moderálási alapelvek- komment törölve -
fabatka2 | 2011. április 16. | 22:32:33
Kincsem | 2011. április 16. | 19:13:54
"(Most jön a populista, demagóg rész...):
- Amikor tömegek szegényedtek és szegényednek el, miért kellene akár egyetlen csepp könnyet is ejteni a játékautomatákért?? (Üzemeltetőkért, használókért...?)"
Ezért (is):
"Utánaszámoltunk, mennyi bevétele lenne a költségvetésnek, ha a piacon minden változatlanul maradna, vagyis a gépek száma nem csökkenne a megemelt adó miatt: az ágazatból éves szinten 144 milliárd forint játékadó-bevétel folyna be, vagyis annyi, mint a több területen monopolhelyzetet élvező Szerencsejáték Zrt. éves árbevétele."
Logikádat követve pedig meg lehetne szüntetni a dohány- és szeszesital forgalmazást, de a színházakat, mozikat, hangversenyeket, a könyvkiadást és egyéb felesleges dolgokat is, melyek elvonják az emberek figyelmét (és pénzét) a törlesztésekről, tartalék képzésről, a megélhetésről és a továbbfejlődéstől.
Lehet élni minden kedvtelés nélkül, csak kötelességeinknek szentelve magunkat - de erre utoljára - tudomásom szerint - Jézus volt képes...
ahonfia | 2011. április 16. | 22:29:43
márkádám | 2011. április 16. | 19:35:52, jól értem, a nagy rablókat elítéled, a kicsiket meg nem?
Hiszen mind a kettö rablás. A politikus meg lakájok. Honnan veszed, hogy gazdáik érdekei ellen kellene dolgozniuk?
ahonfia | 2011. április 16. | 22:27:03
Ismerek valakit, aki vidéken ilyen gépeket üzemeltet. Megbeszéltük a múltkor, hogy ök is a szociális segélyböl élnek.
Szép új világ.
Kincsem | 2011. április 16. | 21:32:14
"Ez az emberiség nagy átba...-sa, mi meg MSZP-ről, FIDESZ-ről acsarkodunk...."
Sajnos az utolsó mondatában a lényeg. Az összes többi (automata, bankadó, stb.) maszlag!!
Egyetértek.
Ezzel szivetnak mindannyiunkat, csak közben van aki egy darabig (ld. politikus) ebből többet kiszakítani képes.
Lassan nihilista leszek, ha ez így folytatódik...
:))
márkádám | 2011. április 16. | 19:35:52
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Kincsem | 2011. április 16. | 19:13:54
márkádám | 2011. április 16. | 17:39:43
Jó, folytassuk!
"Nem a szerencsejáték szervezők a legnagyobb gazdasági genszterek, hanem a
politikusok." Hogy egy pillanatig se gondolja, hogy bárkinek is "odabeszélnék", egyetértek, igaza van!
De!
(Most jön a populista, demagóg rész...):
- Amikor tömegek szegényedtek és szegényednek el, miért kellene akár egyetlen csepp könnyet is ejteni a játékautomatákért?? (Üzemeltetőkért, használókért...?)
- Amikor Magyaország a II. VH. utáni története során a legnagyobb államadóssággal (vagy "álam-..."??) kénytelen szembenézni, akkor már bocsánat, de ki a fészkes fenét érdekel, hogy egy játékautomatán az adó "X", vagy "Y".
NE (!!!!) játékautomatázzanak drága honfitársaink, hanem képezzenek tartalékot (aki tud), használják a napi megélhetésre, törlesztésre, továbbfejlődésre, de ne a "dekadens Nyugat" (Virág et. után szabadon) Pinnball Wizzard-jára...
Ennyi...
Hócipő | 2011. április 16. | 18:37:23
Márkádám
A lényeget látja, bármilyen beruházás indul/ szennyvíz stb/, mivel banki hitellel finanszírozzák a bekerülési összeg 20-30 %-a landol a bankoknál, hiába unios , v. bármilyen beruházás. Ördögi kör- nincs jó választás!
Mindig előbb v. utóbb náluk a lé .A pártokat kilóra megveszik, olyan törvényeket hoznak, hozatnak ami kizárólag nekik jó.
márkádám | 2011. április 16. | 17:39:43
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Kincsem | 2011. április 16. | 17:00:15
márkádám | 2011. április 16. | 16:08:50
A személyeskedésen kívül van valamilyen kifogása, ellenvéleménye azzal amit (elismerem, sarokosítva fogalmazva) írtam???
:(((
krapulax | 2011. április 16. | 16:32:21
Újabb fideszes adóemelés.
Meg lehet ideologizálni, de a tény attól még tény marad.
Hócipő | 2011. április 16. | 16:31:41
Úgy látom a lényeget, a piac újra-osztását nem látják sokan,nem a megszüntetésen van a hangsúly ua mint a diszkókkal csomót becsuktak, de majd az okosak megnyitják, lehet tovább őrjöngeni, de a haszon már a miénk.
márkádám | 2011. április 16. | 16:08:50
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Kincsem | 2011. április 16. | 16:01:32
Végre egy normális kormányzati szándék.
Ezeket a pénznyerő automatákat az utolsó csepp nyereségig kell adóztatni.
Noch dazu használatát csak a személyi igazlvány felmutatásához kötném. 18 éves kor alatti, vagy munkanélküli, segélyt kapó ne használhassa.
Csak a konszolidált, a játékra fordított pénzt NEM az otthoni költségvetés terhére elköltő játékos játszhasson velük...
Hócipő | 2011. április 16. | 15:22:15
Aki még nem tudja:
Az élet egy szar játék, de a grafikája kiváló.
Mindenhonnan kellene a lé, innen is , most a begyűjtés idejét éljük.
lui70 | 2011. április 16. | 15:20:22
Milyen érdekes,amikor ténylegesen így volt a dolog, hogy 100 milliárdokat tettek zsebre évente a szerencsejáték ipari vállalkozók illegálisan (kb. 20 éve és a mostani évet megelőző kb.6 évig bezárólag folyamatosan csökkenve)
akkor nem ütötték a vasat a politikusaink.Most amikor már a vaterán 10000 Ft ért is lehet venni nyerőgépet használtan mert dunát lehetne rekeszteni a sok leállított géppel akkor próbálnak nem létező bevételeket kicsikarni.
A vendéglátó ipar haldoklik a szerencsejáték ipar haldoklik ez most valóban csak arra lesz jó , hogy teljesen kivégezzék ezt az üzletágat a sok alkalmazottal együtt és átjátsszák valami érdekcsoportnak akik jóval kevesebb gépet üzemeltetve is nagyot fognak kaszálni.Azok a nagy vállalkozók akik az utóbbi 20 évben ebből összeszedték magukat azok már régen nem ebből élnek mert már közel sincs benne annyi pénz mint sokan gondolják.Ezt Kósa tudhatná a legjobban elvégre a Sima Gabi a legnagyobb tulaja és szponzora a debreceni foci csapatna.Közben Bezenyén nem soká valóban neki kezdenek az amik a nagy kaszinó építésének........
Szerencsejáték Rt. is szívesen üzemeltetne gépeket azt csiripelik a madarak......meg ki tudja még, hogy ki mindenki jelentkezik..........mert egy haldokló üzletág is azért egy kézbe sűrítve azért még hoz egy kis aprót.......(jó pár milliárdot)
márkádám | 2011. április 16. | 14:53:07
Moderálási alapelvek- komment törölve -
langede | 2011. április 16. | 14:24:37
"Aha, akkor mi a helyzet a Szerencsejáték Zrt. által üzemeltetett játékokkal? Vagy az online fogadóirodák, játéktermek kínálatával?
Kicsit általánosra sikerült a helyzetelemzésed, a hazai játékgépezés egy kis szelete a szerencsejáték iparnak.
Jelzem egy viszonylag kontrollált szelete..."
Igen az állami szerencsejáték is szerencsejáték. Arra is igaz hogy értéket nem termel és az is igaz hogy a bevétel is csak "virtuális". Ugyanaz a pénzt költhetnék másra is a játékosok és ahol elköltik ott növekedést indukálnak meg munkahelyeket.
forradalmár | 2011. április 16. | 13:58:48
Moderálási alapelvek- komment törölve -
márkádám | 2011. április 16. | 13:53:53
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Krikko | 2011. április 16. | 12:58:28
Ilyen drasztikus adóemelést NEM ENGEDHET MEG egy olyan kormány, aki a munkanélküliség csökkentését tűzte zászlajára! Remélem nem megint valami KÜLFÖLDINEK játszák át ezt is!
A cikkben szereplő összehasonlításhoz: Tessék már észrevenni, hogy az iparági elvont játékadó összege az emelés után elérné a Szerencsejáték ZRT teljes éves ÁRBEVÉTELÉT (nem pedig a nyereségét!). EZ DURVA!
Ezeket is kinyírják...az építőipar meg a gyógyszeripar után... mi a következő... NE NYÍRJUK MÁR KI AZ ARANYTOJÁST TOJÓ TYÚKOKAT!!!
Knapp | 2011. április 16. | 12:44:10
"langede | 2011. április 16. | 12:34:19
A szerencsejáték nem teremt értéket. Nincs előállított "termék" vagy hozzáadott érték(hacsak nem a játékélményt tekintjük annak) ugyanaz a pénz áramlik, legtöbbször bűnözői csoportok felé(na meg az állam felé). A másik oldalon az állam(adófizetők) meg takarítják a "romokat" lásd. segélyek, tönkrement családok, megerősödő szervezett bűnözés(mert igen ők azok akik kézben tartják a piacot illúzió nem legyen senkiben)És ez mind jóval többe kerül mint az adóbevétel ami belőle realizálódik. Egyébként hülyeség adó bevétel kiesésről beszélni. Ha nem játsszák el a pénzt gépen akkor azt valószínűleg elköltik másra akkor meg ott az ÁFA és egyéb adók(pénztáros fizetése, cég társasági adója stb stb)"
Aha, akkor mi a helyzet a Szerencsejáték Zrt. által üzemeltetett játékokkal? Vagy az online fogadóirodák, játéktermek kínálatával?
Kicsit általánosra sikerült a helyzetelemzésed, a hazai játékgépezés egy kis szelete a szerencsejáték iparnak.
Jelzem egy viszonylag kontrollált szelete...
Knapp | 2011. április 16. | 12:37:39
"Lázár János, a Fidesz frakcióvezetője még tavaly decemberben azt állította, hogy jelentékeny összeget, 200–400 milliárd forintot tüntetnek el az adóhivatal és a költségvetés elől egyes, pénznyerő gépeket üzemeltető érdekcsoportok. Lázár János szerint az „erre szakosodtak” szoftvereket és egyéb manipulációs eszközöket használnak."
Elemezzük a mondatot:
"egyes, pénznyerő gépeket üzemeltető érdekcsoportok"
Tehát nem mindenki. Asszem az "üzemeltető érdekcsoport" nem az 1-2 saját vagy bérelt gépet üzemeltető kocsmárosra vonatkozik...
De ő is meg fogja fizetni a plusz adót.
Ha 24 000 gép van és 200-400 milliárd tűnik el, akkor az gépenként évente 10-15 millió forint, azaz havi mondjuk 1 millió...
Azaz nap kb. 35 ezer forintot gépenként úgy dobnak be Lázár szerint, hogy nincs nyoma... Persze ezen felül még keletkezik a látható, adózott bevétel is....
Na most ez életszerű egy VII-VIII. kerületi vagy szabolcsi talponállóban vagy inkább egy játékteremben fordulhat elő, ahol kicsit nagyobb pénzek és tétek pörögnek?
langede | 2011. április 16. | 12:34:19
A szerencsejáték nem teremt értéket. Nincs előállított "termék" vagy hozzáadott érték(hacsak nem a játékélményt tekintjük annak) ugyanaz a pénz áramlik, legtöbbször bűnözői csoportok felé(na meg az állam felé). A másik oldalon az állam(adófizetők) meg takarítják a "romokat" lásd. segélyek, tönkrement családok, megerősödő szervezett bűnözés(mert igen ők azok akik kézben tartják a piacot illúzió nem legyen senkiben)És ez mind jóval többe kerül mint az adóbevétel ami belőle realizálódik. Egyébként hülyeség adó bevétel kiesésről beszélni. Ha nem játsszák el a pénzt gépen akkor azt valószínűleg elköltik másra akkor meg ott az ÁFA és egyéb adók(pénztáros fizetése, cég társasági adója stb stb)
Fehérholló | 2011. április 16. | 12:25:20
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Knapp | 2011. április 16. | 12:23:43
Aha, szóval ha valaki feltételezhetően csal, akkor mindenkitől elveszek ötször annyit, mert így biztosan a csaló is köztük lesz... Hjaj, de remek gondolat!
A gond ugyanaz, mint a fidesznél általában: fingjuk nincsen, hogy az életben hogyan néz ki a dolog. (mondjuk ebben hasonlítanak néhány alább hozzászólóra)
1. a játékgépek száma csökken. Ott a táblázat: 6 év alatt több, mint 25%-kal lett kevesebb gép.
Ez azért van, mert kevesebben, kevesebb pénzért játszanak (pl. már online is lehet jobb esélyekkel "játékgépezni"...) és így nem éri meg a gépeket tartani.
Ha annyira megérné, akkor a gépek száma nőne.
2. a játékgépeken valóban szinte mindenki veszteséges, de igazából nem történik más, mint hogy a hülyék pénzét átcsoportosítják az üzemeltető illetve az állam javára. Kb. mint a lottó.
3. a kis helyek ezzel csődbe mehetnek, ahol egyébként is szegényebb emberek alacsony italárak mellett dülöngéltek, a nagyok (kaszinók), ahol pedig ez csak az egyik pénzvesztési lehetőség a sok közül, továbbra is virulnak majd. Ráadásul még növekedhet is a játékosaik száma, ha fogynak az automaták az országban...
Hja és az tévhit, hogy egy kaszinóba (játékterembe) csak gazdagok mehetnek be...
4. Aki eddig a pénzét kockáztatva tette próbára a szerencséjét, az ezután is meg fogja tudni tenni. Majd leül a haverjaival pókerezni (két lapot könnyű átlátni, ez a varázsa) és elveszíti azt a pénzt, ha kell.
Persze ebből az államnak egy fillér bevétele nem lesz, így viszont összességében
Fehérholló | 2011. április 16. | 12:22:25
Moderálási alapelvek- komment törölve -
laspersch | 2011. április 16. | 12:05:34
Valami nincs rendben a szamok korul. Allitolag a 24 ezer jatekautomata 60,000 embert tart el. Plusz a ceg meg nyer is a bolton nem keveset. Ha az 5x-ere emelt ado azonos lehet az eddigi evi nyereseggel, akkor a szoftware manipulaciokkal meg mindig tulsagosan is nyereseges bolt. Ne sirjanak, mert az egesz biznisz kontrollalhatatlan rablason alapszik.
zeni | 2011. április 16. | 11:39:31
Szerintem nem lenne olyan nagy baj, ha az összes gép eltünne. Véleményem szerint ezek az "itt a piros, hol a piros" legalizált változatai. Nagyon sok embert, családot tettek/tesznek tönkre. Nyilván nem lenne kötelező eljátszani a gyerek ebédjét,de ez is egy szenvedélybetegség mint a drog. A séma is ugyanaz, először "beetetnek" aztán rabolnak.
Spartan | 2011. április 16. | 09:51:13
...ha lehetne látni egy statisztikát, hogy a segélyek hány százaléka landol ezekben a pénznyelőkben illetve italok ellenértékeként...
kalaposelemer | 2011. április 16. | 09:40:22
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Pasinszki | 2011. április 16. | 09:34:36
Az alant morgolódók elfelejtik, hogy nem azért tülekednek a népek befizetni a szamarak adóját, mert létezik ez az intézmény, hanem azért, mert szamarak.
Deke | 2011. április 16. | 09:33:20
Itt a felszámolásról szó sincs, nem véletlenül hoztam a prostitúcióval való párhuzamot. Azzal, hogy jól megadóztatom, még nem mentem meg azokat az ezreket, akik sajnálatosan betegek lettek tőle. (Itt pedig a párhuzam a cigaretta)
A politika jól jár a gépekkel, elég csak a focicsapat sikereiben évekig sütkérező Kósa és Szima - a tulajdonos vagyona a gépekből jön - kapcsolatára gondolni.
Pasinszki | 2011. április 16. | 09:22:18
Kedves kalaposelemer!
Azért nincs igaza, mert ezek a gépek nem fosztanak ki bárkit. Csak azt, aki játszik velük. A szamarak adójának lerovására azonban ezen kívül is számtalan mód és lehetőség kínálkozik, és a szamarak ezeket a módokat és lehetőségeket lelkesen meg is keresik.
kalaposelemer | 2011. április 16. | 09:14:08
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Pasinszki | 2011. április 16. | 09:11:04
Kedves Martika1951!
Pártunk és kormányunk egyrészt nem a kisautókat, játék motorokat, helikoptermodelleket (azaz játék gépeket), hanem a játékgépeket akarja fokozottabban adóztatni, másrészt nem eltüntetni akarja őket, hanem sokkal több pénzt akar beszedni tőlük.
kalaposelemer | 2011. április 16. | 09:10:25
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Bázsán | 2011. április 16. | 08:55:50
Így van: be kéne tiltani őket, akkor a "segílybűl" és a "szocpol"-ból is több maradna a rászorulóknak.
Martika1951 | 2011. április 16. | 08:38:56
Személy szerint én csak üdvözölni tudom a Kormányt amennyiben végre tesz valaki, valamit annak érdekében, hogy a játék gépek eltünjenek!Számtalan család, ember nyomorodott meg azóta, hogy elérhetővé váltak az emberek számára. A játékgép szenvedély rettenetes. Rosszabb talán mint a DROG!Soha nem értettem azt, hogy az állam egyik oldalon segélyekkel támogatja az arra rászorúlókat, másik oldalon meg vissza veszi, mert ezek a pénzek legtöbbször nem a gyerekekhez kerülnek, hanem a kocsmai játékgépekbe. Sajnos nem a vakvilágba beszélek! Az én környezetembe is vannak szomorú tapasztalataim, ami RETTENETES következményekkel jártak. Életek, Sorsok, Ezrek-és ezrek tönkretevői megnyomorítói! Igen nagyon helyes vegyék ki a gépeket a kocsmákból,vendéglőkből, hogy ne is férjenek a közelükbe! Tegyék be a Casinókba, külön játéktermekbe ahol a kisjövedelmű emberek nem férnek hozzá!Ezeken nyerni ugysem lehet, esetleg csak az üzemeltetők nyerhetnek. Az állam biztosan nem nyer, mert a másik oldalon visszaköszön számtalan helyen. Rosszabb mint az ital,és a cigaretta együtt! Le velük!Ki velük!
Deke | 2011. április 16. | 08:19:32
A Magyar Narancsban pont a múlt héten jelent meg egy cikk arról, hogy milyen betegséget okoz ez a szenvedély. De meglátásom szerint ez olyan, mint a prostitúció, felszámolni nem nagyon lehet. Viszont talán a dohányzás ellenes kampányok mintájára érdemes lenne kampányokat kezdeni, kötelezni a tulajdonosokat feliratokra a veszélyekről és segélytelefonokat - vagy azok számait - elhelyezni. Talán a segítség esélyével sokat lehetne javítani néhány száz vagy ezer ember életén. Viszont ilyen vérzivataros időkben lemondani erről a bevételről? Csak nem gondolod, kedves Balango:-))
Deke | 2011. április 16. | 08:11:32
A Magyar Narancsban pont a múlt héten jelent meg egy cikk arról, hogy milyen betegséget okoz ez a szenvedély. De meglátásom szerint ez olyan, mint a prostitúció, felszámolni nem nagyon lehet. Viszont talán a dohányzás ellenes kampányok mintájára érdemes lenne kampányokat kezdeni, kötelezni a tulajdonosokat feliratokra a veszélyekről és segélytelefonokat - vagy azok számait - elhelyezni. Talán a segítség esélyével sokat lehetne javítani néhány száz vagy ezer ember életén. Viszont ilyen vérzivataros időkben lemondani erről a bevételről? Csak nem gondolod, kedves Balango:-))
Pasinszki | 2011. április 16. | 08:10:23
Az alant morgolódók elfelejtik, hogy nem azért tülekednek a népek befizetni a szamarak adóját, mert létezik ez az intézmény, hanem azért, mert szamarak.
Pasinszki | 2011. április 16. | 08:08:45
"szerinte az adó említett mértékűre emelése azért is elképzelhetetlen, mert egy-egy gép esetében az egyéb adóterhek, kötelezettségek után megmaradó átlagos díjbevétel el sem éri azt a szintet."
Ilyen apróságok sose foglalkoztatták az államapparátusban kenyerüket keresőket. Ők úgy tartják: pénz van, csak el kell venni. Tessék csak megnézni az ÁFA-törvényt! Akkor keletkezik ÁFA-befizetési kötelezettségem, amikor kiadom a számlát. Aztán, hogy befizeti-e az ügyfél az ellenértéket, vagy sem, az az én bajom. Még akkor is, amikor az ügyfél a magyar állam.
kutya555 | 2011. április 16. | 08:05:40
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Balango | 2011. április 16. | 08:02:50
Én be is tiltanám.
Éppen olyan, mint a dohányzás.
Hoz némi azonnali hasznot az államnak, de ennek sokszorosa a kár, amit okoz és aminek egy része végső soron a közösségre terhelődik.
|