belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
24. csütörtök

Interjú a CBA elnökével: nem adtam pénzt kampányra

Interjú Baldauf Lászlóval hálózatépítésről és a kormányhoz fűződő viszonyáról

A CBA elnöke, Baldauf László szerint csak a hitében és anyagiakban megerősödött polgári és vállalkozói réteg tudja felemelni a hárommillió szegényt, ezért sem baj, hogy a kormány a nemzetközi láncokkal szemben a hazai kereskedőket segíti. Elmondta azonban, hogy ők sugalmazni soha nem sugalmaznak semmit. Az interjúból az is kiderül, mi lesz a sorsa Schmitt Pál borának a plágiumvád fényében.

Batka Zoltán| Népszabadság| 2012. február 17. |74 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

charlie21 | 2012. március 11. | 19:54:20

Azt hallottátok hogy a budakalászi CBA raktárnál ebben hónapban nem fizették ki az alkalmazottakat,mert eltünt pár raklap kávé?Mindenki tudja hová és mikor de nem mer senki róla beszélni.Aztán most mindenki probálja benyelje e a békát.Azért ez durva nem??Már megint arra probálják ráverni aki havi 90 ezret visz haza,hogy még ő fizessen kártéritést,biztos ki hordta zsebben és a milliok sehol.Na gratula.
Apeh (Nav) merre van?? Szerintem érdekes lehetne??!!

elsore | 2012. február 18. | 08:10:04

"ha a magyar vállalkozói és polgári réteg megerősödik hitében és anyagiakban, akkor képes lesz felemelni a hárommillió szegényt az országunkban."

És addig az, aki Nem jutott közel a húsosfazékhoz a rendszerváltásnak álcázott országkirablásban, Baldauf úr, az dögöljön meg? A CBA dolgozóinak kizsákmányolása, árainak magassága és árui minőségének mélysége minden határt meghalad. Meddig kell várni, mikor lesz az, amikor már elég gazdagok lesznek, Baldauf úr? Nekünk az a tapasztalatunk, hogy egy tőkés sose elég gazdag, Baldauf úr. Nem lesz ez így jó, Baldauf úr.

Kéz kezet mos. A pártállam védi Baldauf urat, Baldauf úr védi a pártállamot.

latyek | 2012. február 18. | 08:01:06

Nem én nyilatkoztam- én - csak - konstatálok:eggyel több hiteltelen /FIDESZ/ alak.

ganzmegrozee | 2012. február 18. | 08:01:03

Ekkora lódítást.

Laci, Laci, Laci. Miért érzem úgy, hogy Téged nem szeretnek?

Sőt!

Mondjuk, sokat tettél érte, hogy így legyen!

latyek | 2012. február 18. | 07:20:28

Gyengébbeknek: a szemem a fülem és a tapasztalatom nem igazolja vissza a szavakat.

latyek | 2012. február 18. | 07:18:25

Nem én nyilatkoztam- én - csak - konstatálok:eggyel több hiteltelen /FIDESZ/ alak.

Makk Marci | 2012. február 18. | 03:58:08

bubu64!

Nem kell ilyesmit írni, úgyis csak az megy oda akinek nincs más lehetősége.))
Iszonyatosan drágák, nálunk pedig borzalmom a színvonala az üzletüknek.
A falusi ember se hülye, csak a napi bevásárlások miatt járkál be.
Akiknek lehetősége van rá a nagyobb bevásárlásait máshol intézi.

Hammada Patrol W!
Ahogy írod! Én beszélgettem már CBA-s alkalmazottal is és a gonosz multik alkalmazottaival is. Egykutya a nemzet cége is.. Sőt!
A "nagy magyar" és "kis magyar" vállalkozókat se kell bemutatni..
-Minimálbér-örülj neki B+ , hogy egyáltalán bejelentelek 4 órára!
-Hogy gondolod , hogy szabadságra mész? Olyan nálunk nincs!
-Mi az, hogy nem érsz rá szombat vasárnap?
-Mi az a délutáni éjszakai pótlék?
-Nem tetszik? 100-an állnak sorba a helyedért!
-Minek ide munkavédelmi eszköz, egyáltalán mi az?
stb stb....
Tisztelet a kivételnek!

bubu64 | 2012. február 17. | 21:27:52

Lázárék sem adtak? Bojkottálni kell, aki csak tudja. Persze, ha egy kis településen nincs más, akkor nincs mit tenni.

bubu64 | 2012. február 17. | 21:26:30

"75 milliót ad az állam a CBA-tulajdonosokról is ismert lovasversenyre
[origo]|2011. 11. 29., 16:32|
Megszavazta a parlament azt a költségvetéshez benyújtott javaslatot, amely szerint 75 millió forintos támogatást kap egy kettesfogathajtó világbajnokság a jövő évi költségvetésből. Az indoklás szerint az általános takarékoskodás ellenére azért adnak pénzt az eseményre, hogy Magyarország minél több "kiemelkedő sporteseménynek" adhasson otthont. Ennek a lovas sportágnak a főszereplői a többszörös világbajnok Lázár testvérek, akik a CBA üzletlánc tulajdonosaiként is ismertek."
Ne csúsztasson Baldauf! Csúnya- csúnya dolog a hazudozás is.

1kevés | 2012. február 17. | 19:56:10

Ezek a "fidesz közeli emberek"mind agymosottak,ahogy(amit)nyilatkoznak!Vagy inkább minket néznek hülyének!

Árpádrudolf | 2012. február 17. | 19:37:36

A CBA lánc kissé büdös! Sok kis üzletre ráült, élősködik rajtuk, egy kis vezéri kör. Lefölözik a pénzt.
Más:1. Egy kereskedelmi vállalkozás belefolyt egy ország demokratikus választásába, egy oldalon, Fidesz oldalán.
2.Az üzletekben politikai munka folyik, pl. Népszabadság, Népszava újságok, nem árusítása, vagy azok eldugása a polcok aljára. De folytathatnám.
Egy új "Budai Gyulának" lesz mit felgöngyölíteni.

füzfaág | 2012. február 17. | 18:58:58

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Hammada Patrol W | 2012. február 17. | 17:58:33

"...csak a hitében és anyagiakban megerősödött polgári és vállalkozói réteg tudja felemelni a hárommillió szegényt..."

Kispofám, az az "anyagiakban megerősödött polgári és vállalkozói réteg", amiről ájtatosan nyomod a sódert, a hárommillió szegényt éhbérért, feketén dolgoztatja látástól vakulásig, a szemét rabszolgatartó persze szlovák rendszámú, egyébként fullextrás nagy audival vagy béemvével jár (regadóra azért nem telik), és az összes zabigyerekének sarokháza van már a főutcán.
Jóba van persze a fütyiszes rablóvezérekkel, ezért aztán, ha akad egy-egy zsírosabb üzlet a zönkormányzat háza táján, akkor nem gond kibillenteni a versenytársakat (ha nem értenek a szép szóból, és mégis megpróbálják...). Erről kérdezd meg a Rapcsák Andrást, ha a pokolban jársz, a cigerettaszünetekben érdekes sztorikat fog mesélni...

Hammada Patrol W | 2012. február 17. | 17:48:32

"...bárhol járok a világban, mindenütt tisztelik és nagyon szeretik az elnök urat. Személyében végre van egy jó megjelenésű, tárgyalóképes, hat nyelven beszélő elnökünk..."

Akkor lassan magyarul is megtanulhatna...

makokriz | 2012. február 17. | 16:29:48

Miért látogatja Felcsúton is a Kedves Vezért , a CBA elnöke?
Nézzük csak a 2011 évet:
(azt most ne firtassuk, h. az első Orbán idejében mit kapott a CBA)
> Olyan különadó törvényt írtak, amit - a CBA-nak nem kell megfizetni,így hatalmas előnyt szerez. (jegyzem: a Járai biztositoja, ahol fideszesek vannak, nem fizet különadó.)
>A CBA állami cukorértékesítési lehetőséget kapott maximált árral <ha ez jó üzlet, miért nem vezetik be más élelmi szerekre?<
> Uniós elnökségi megbízást kapott a CBA tulajdonosai, a Lázár fivérek rendezvényekhez nem is írtak ki nyílt pályázatot.
> GVH-hoz fordultak, - mert állami hitellel támogatják a CBA áruházláncot.

Tehát összességében a mi pénzünkből és a mi kárunkra, - a jobboldali hátterű
CBA-cégcsoportot - védőernyő alatt tartja a Kedves Vezérünk, így könnyű a Nyugat-Európai
piacot elérni és 10 milliárd forgalmat csinálni.

Érthetetlen, hogy a kapitalizmusban egy nem állami céget - CBA - az állam támogat?
Itt felmerülhet a korrupció gyanúja is,mert Mo-on több magyar cég van ami nem állami Ők mert nincsenek kivételezett helyzetben?

Aljas dolognak tartom, hogy a hárommillió szegénynek kell várnia és támogatni - a magyar vállalkozói és polgári réteg megerősödését hitében és anyagiakban!
- Ugye ezt mondja a CBA elnök, Baldauf László?
Felháborít s a gyomrom nem veszi be!!!!

kiskutyuli | 2012. február 17. | 14:50:58

A másik oldala a dolognak pedig az, hogy az eddigi szabadversenyben az egyébként is (tőkéjüket tekintve) hátrányból induló magyar cégekkel szemben a multikat még adókedvezménnyel is támogatták, amin legfőbb ideje volt változtatni!

kiskutyuli | 2012. február 17. | 14:45:27

Nem értem mi a baj vele, nyugaton is sok helyen nyíltan kiállnak cégek miniszterelnökök vagy elnökök mellett. Az viszont tény hogy az úgy nevezett lobbi ott is csak egy szép szó a korrupcióra.

Sottomarina | 2012. február 17. | 14:14:40

Valóban, előfordulhat, hogy Ő pénzt nem adott. De szolgáltatást vásárolt a FIDESZ-nek, pl. óriásplakátok. Milyen érdekes, hogy ugyan azon a helyeken egy hétig CBA reklám volt, majd két hétig a FIDESZ kampányolt.
Csak ne nézne minket hülyének...

gope | 2012. február 17. | 14:10:00

xmatyas1443 | 2012. február 17. | 12:11:41

Kéltséged ne legyen, mindig is támogatta. Aztán, hogy a sokszorosát kapta vissza, a lobbiérdek már csakjilyen. A megtérülés hajtja az érdeket, nem a nem,zeti érzés.

Gaspar | 2012. február 17. | 14:09:19

jobb,

Ezzel most azt akartad mondani, hogy Baldauf és a Lázár fivérek érdeke egyenlő lenne a magyar nemzet érdekével? Ekkora baromságot. Orbán nyilván meg is hálálja Baldaufnak áldozatos szolgálatait, no de ettől mennyivel lesz nekem jobb, vagy a magyar nemzetnek?

jobbb | 2012. február 17. | 13:54:19

Bajnait Amerikából támogatják több tízmillióval.Nem is tagadja,sőt büszke rá.Gondolom ebből az következik,hogy a magyar nemzeti érdek másodlagos lesz Bajnai elvtársnak.Az szdsz hasonló okokból volt a "kedvencem".

regarder | 2012. február 17. | 13:39:16

taxi | 2012. február 17. | 13:24:04

Persze, hogy drágább, hiszen kell a pénz a pártkasszába. Hosszú volt a 8 év.

kisutca | 2012. február 17. | 13:34:46

A CBA elnöke lehet,hogy nem adott pénzt a fidesz kampányára,de a tulajdonos Lázár fivérekkel kapcsolatban már nem vagyok biztos!

taxi | 2012. február 17. | 13:24:04

A CBA-val nekem a legnagyobb bajom, hogy 20-30%-kal biztosan drágább a többi üzletláncnál. Ha oda bemegyek, máris kevesebbet ér a pénzem. De nem megyek be.

Spori | 2012. február 17. | 13:04:30

Spori
Miután az Elnökünk kitörölte a doktorijával a hátsóját, Baldauf-úr még tovább nyalhatná (vagy előtte ?).

ordító egér | 2012. február 17. | 12:54:19

"...Elmondta azonban, hogy ők sugalmazni soha nem sugalmaznak semmit..."

Nem hát. Kerek perec megmondják, hogy mit várnak cserébe a nyolc évnyi szponzorációért.

augustus | 2012. február 17. | 12:50:01

Baldauf, ne Párizsban nézd az Auchant, hanem idehaza szagold a CBA büdös húspultjait.
Legalább olyan büdösek, mint amilyenek az "érveid" és a hazugságaid.

Gaspar | 2012. február 17. | 12:40:19

sasa2,

Szerinted mit csinálnak itt a multik, ha nem munkát adnak?
ne haragudj, de sokkal több embernek adnak munkát, mint a magyar vállalkozások, és náluk még úgynevezett előmeneteli vagy karrierlehetőség is van. Ők azok, akik foglalkoztatnak sérült vagy megváltozott munkaképességű dolgozókat, ahol létezik a kismamáknak kedvező a rugalmas munkaidő és a távmunka.

Szerintem neked fogalmad sincs arról, mi van a multiknál vagy akár a magyar vállalkozásoknál. Vagy láttál már esetleg olyan magyar vállalkozót, aki jótékonykodás helyett munkát ad neked, ha nincs is igazából szüksége a munkádra. Ők az elsők, akik utcára raknak, hogy a tulaj megtarthassa a villáját és a luxusautóját. Szerintem te nem is magyarországon élsz, vagy annyira fiatal, estleg annyira idős vagy, hogy még vagy már fogalmad sincs, hogy mi van ma Magyarországon.

liberal001 | 2012. február 17. | 12:34:09

Végtelenül mocskos. Plagi bácsi védelmezése jól beleillik az egészbe.

papa4905 | 2012. február 17. | 12:25:04

EGYSZER MÁR VALAKI SZEDJE ÖSSZE ORBÁN--ROKONSÁG-HOZZÁTARTÓZÓK-BARÁTOK.....KIK-MIVEL KERESIK A KENYERÜKET S MIÓTA?!

Amarillisz | 2012. február 17. | 12:22:02

Hazug mese!
Ritka egy undorító nyaligátor ez is!
Na, vajon miért lett kötelező a cégeknek Erzsébet-utalványra váltani?
A hazaiahazaiahazai blabla egy megszokott, jólismert fityeszes hazugság.
Persze, így segítik a szegényeket, a rászorulókat. Mivel és hogyan?
A választék ótvar, az árak 30-40%-kal magasabbak, mint a gonosz tecsónál, lidlnél, pennynél; a kiszolgálás, a helyi körülmények még annál is borzasztóbbak.
Azért ez az ár, hogy 30-40%-kal kevesebbet tud vásárolni a jónép, és miket? kissé árulkodó a szegény-empátiájukról.
És megint a kényszer! Ha, ez mindenkinek annyira jóóóó, akkor miért kényszerítették a cégeket, s ezáltal a dolgozókat az Erzsébet-utalványra? miért nem lehetett választani?
Ki fizette azt az irdatlan reklámárat, amit kifizettek az Erzsébet-utalvány és a Szép-kártya népszerűsítéséért?
Miért kellett agyonreklámozni, ha egyszer annyira jó?(persze azt is a nyaligátorok hirdetési felületein!)
Kik élvezhetik a Szép-kártya vellnes-szolgáltatásait, a testépítést? A szegények?
Na, ne röhögtessenek!
Undorító banda a csókosaikkal, nyaloncaikkal egyetemben. Ráadásul a legfelháborítóbb, hogy még be akarják dumálni, mennyire jó ez nekünk.
Nem nekik, nekünk!

papa4905 | 2012. február 17. | 12:20:57

Hogy a további multi-cégek,alapterületből kizárva...a CBA e feltételeknek megfelel!..s mielőtt e törvény megszületett e ránézésre bizalomgerjesztő úr már ..pirospacsizott..az Orbánnal!

sasa2 | 2012. február 17. | 11:48:49

Gaspar | 2012. február 17. | 11:32:09
Nyugati társadalom biztonsági szelepe az adakozás , jótékonykodás, milliárdos jövedelmemből adok egy alapítványnak. Ez nem oldja meg a nincstelenség, éhezés problémáját, de egyszer megetetik őket, legyenek hálásak, érezzék, milyen jó srác vagyok én.
Ne adakozzanak, adjanak munkát, akkor lesz fizetésem és nem kell velem jótékonykodniuk. Ennyi.

Jager László | 2012. február 17. | 11:41:55

A felcsuti rádió jelentette
Nem adott,hanem kapott.
Miért?
A 2 szép szeméért?
Dús hajáért?
Szerintem a szoros céltalan barátságért!!
Biztos megérdemelte az őszinte szeretetet!?
J.L.

hapsi | 2012. február 17. | 11:39:10

Baldaufnak fogalma sincs hogy mi folyik a cégnél,vagy ha van az még rosszabb.Ha mindenkit aki törvénytelenséget csinál kizárnának,nem sok üzlet maradna.Ebbe beletartoznak a foglalkoztatással kapcsolatos dolgok is,pl sok helyen az éves szabadság 20 nap,két hét alatt 11-12 napot kell dolgozni minimálbérért,az új jelentkezővel közlik hogy munka van nem munkaidő ami előrevetíti hogy nem napi 8 óráról van szó,és még lehetne sorolni.Az is igaz hogy vannak olyan üzletek ahová csak kihalásos alapon lehet bejutni,mert a tulajdonos kiemelkedően megbecsüli az alkalmazottait,eszük ágába sincs onnan elmenni.A hírek szerint ebbe a körbe tartoznak a lejjebb sokat bírált Lázár testvérek is.

Sebaj Tóbiás | 2012. február 17. | 11:33:56

Ez a Baldauf vagy hazudik (tippem :igen) , vagy egy igénytelen pronyó. Már megbocsásson a világ, de a CBA kismocskosokról azt állítani, hogy a vevő a király....haha.
Sokkal, de sokkal alaposabban tanulmányozni kellene azokat a külföldi példákat.

Gaspar | 2012. február 17. | 11:32:09

sasa2,

Tényleg komolyan gondolod, hogy majd a magyar vállalkozó hiénák - tisztelet a kivételnek - fognak munkát adni a mélyszegénységben élőknek? Te hány hajléktalan árurakodózót láttál a CBA-ban? Szerintem, sajnos, a jótékonykodás sokkal inkább a multikra jellemző, hozzátartozik az imázsukhoz.

rasputyn | 2012. február 17. | 11:24:39

A C.B.A. valóban nem fidesz közeli cég, hanem a fidesz egyik pénzmosodája. A Baldauf olyan szinten hazudik, amit csak koser fideszesek tudnak nevetés nélkül. Azt meg hogy mikor hazudik, úgy lehet megtudni, hogy figyelni kell a száját, ha mozog hazudik.

sasa2 | 2012. február 17. | 11:18:37

OkoskaTörp | 2012. február 17. | 10:24:14

Amennyiben bármilyen felelősséget érzünk a nincstelen, nyomorgó mélyszegénységben élők és a hajléktalanok iránt, akkor azt piaci alapon nem lehet megoldani. Vagy piaci, vagy szociális alapon lehet ezzel foglalkozni.
Nem lehet őket a multik és a EP nyakába varrni, nem kellenek nekik,( lásd pld.:Kanada) tüntessenek ott munkát kenyeret kérve ?

Vízvezetéknek az árkot a fiammal ásattam ki, adtam neki 5 ezer forintot, egy vállalkozó olcsóbban és gyorsabban megcsinálta volna, de a fiamat mindenképpen nekem kell eltartani.
Valójában ez a hazai vállalkozások pozitív diszkriminációja. Ennyi.

Calva | 2012. február 17. | 11:08:51

Méghogy 3 millió szegény nálunk, az EU PARADICSOMBAN?!

Lakota | 2012. február 17. | 11:05:40

...a vevő a király... Na ezért nem járok én CBA üzletbe. Javasolnám a Baldauf Lászlónak vegyen fel álruhát és úgy vásároljon CBA üzletben, mondjuk Debrecenben. Rájön: az eladó a király, de még mekkora király.

BakosAlma | 2012. február 17. | 11:02:45

Mit keres ez a nemmulti Romániában, Szerbiában sőt! Párizsban?

pawpar | 2012. február 17. | 10:49:41

A CBA akkor lenne valódi magyar üzletlánc, ha elsősorban magyar beszállítókkal dolgozna és azokon a területeken, ahol nincs ilyen, támogatná a megjelenésüket.
Érdekes dolog, hogy a magyar cégek "támogatása" a legtöbb magyar tulajdonosnál csak addig fontos, amíg az ő tulajdonában lévő cégről van szó.

Mellesleg, rossz állapotban lévő, koszos CBA üzleteket nálunk is lehet találni.

kundzsa | 2012. február 17. | 10:46:19

Azért elég sok csúsztatás és kormány kampányszöveg visszaköszön itt. Egy példa: nem igaz, hogy Nyugaton sem engedik a központokba az új plazákat, bevásárlóközpontokat. Hágában éppen most adtak át egy új építésű, több szintes hatalmas központot, ami a város kellős közepén van és nincs egyedül. Hágára pedig senki sem mondhatja, hogy nem védi épített örökségét. Kereskedő nép, nekik természetes, hogy a belvárosba vásárolni járnak. Amerika pedig egészen más tészta, miután ott városmagról nem lehet beszélni úgy, ahogy itt Európában. (Egyébként San Francisco központja is tele van több emeletes bevárásló központokkal.)

loewe | 2012. február 17. | 10:26:13

Elég megnézni ennek az embernek a képét, már az sem bizalomgerjesztő. Ráadásul nyal Schmitt felé, amikor tények ellenére rágalomnak minősíti a plágiumügyet. És az interjúban is van több csúsztatás, amit viszont a NOL-munkatársak - ha jobban fel lennének készülve - kommentálhatnának a végén!!!

A Wal-Mart nem az úr által összehazudott okokból ment el Németországból, de ezt, aki tud németül, bármelyik német országos/regionális lap netes archivumában objektíven elolvashatja (irányultságtól függetlenül). Tehát nem protekcionizmus volt az ok. Persze merjünk és lehet is hazudni, mert az emberek többsége sajnos eléggé informálatlan.

OkoskaTörp | 2012. február 17. | 10:24:14

sasa2: A pozitív diszkrimináció nem azt jelenti, hogy mindenáron helyzetbe hozunk egy magától versenyre képtelen, a versenytársainál kevesebbet nyújtó céget, hogy aztán a többieknél alacsonyabb színvonal és drágább ár különbözetét, valamint az államtól kapott kisegítést a tulajdonosok elrakhassák.

Ha a panelproli a Tescoban, Lidlben olcsóbban kapja meg a csipszet és a kólát, akkor ugyan már, hadd költse el ott az étkezési jegyét! Egyszerűen szánalmas, ha az Erzsébet-utalványt csak a Fidesz-kampányt fizető cégek boltjaiban lehet elkölteni.

sicc | 2012. február 17. | 10:18:41

Mindig undorom volt a CBA-tól, pedig soha nem vásároltam ott; most már legalább tudom, hogy miért. Ez az ember egy patkány.

valétra | 2012. február 17. | 10:15:28

"Nálunk előnyben részesítették a kilencvenes években betelepülő multikat? "


Mert a garásboltban nem adtak sem blokkot, sem számlát a kiskereskedemben beszedett ÁFa-t lenyúlták. Az államnak pedig szüksége volt a bevételekre.
Nem mintha annyira rajonganék a multikért, de még sohasem fordult elő, hogy néhány tételt ne üssenek be a pénztárgéppbe. A 90 -es években magyar tulajdonú boltokra pedig ez volt a jellemző. A hazai szövetkezeti bolthálózatból lehetett volna láncot szervezni de ez politikai okok kiatt nem volt kívánítos. A COOP pedig már nem azonos az AFÉSZ-szel. Most ez van. de miért is.

sasa2 | 2012. február 17. | 10:11:52

Hozzászolóknak a NOL karaktergyilkosságról szoló cikkét is el kellene elolvasnia !
Ez a cikk nem csak a CBA-ról szól.
A pozitív diszkriminációt ki kell terjeszteni a hazai cégekre, csak így lehet bővíteni a foglalkoztatást. Ennyi.

valétra | 2012. február 17. | 10:03:30

Baldauf ? Érdekes név. Vajon az ő ősei nem azért jöttek ide, mint most a Tesco.

gope | 2012. február 17. | 10:01:15

Némely kiragadott részlete a válaszainak talán hihető is lehetne, ha a Lázár testvérektől Borbás M ig nem mindenki lenne un fideszközeli. Ha az un. közszolgálati TV k ben nem Fodor A., nyilatkozna folyton a háttérben CBA logóval. Ha nem rájuk szabták volna az Erzsébet utalványt. Sokig sorolhatnám még, de ugyis tudjuk, hogy a jól takarni szándékozott lóláb is kibujik a takaró alól.
Egyébként az üzletekre tett kommentekkel 90% ban egyetértek.

csmarcsi | 2012. február 17. | 09:59:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

sasa2 | 2012. február 17. | 09:53:23

Pozitív diszkrimináció keretében Kovács L. lakatos munkanélküli marad, elárverezhetik a házát is, de az induló és gyenge hazai vállalkozásokat nem lehet segíteni multikkal szemben, mert az a demokráciát és a szabadversenyt sértené.

Sracc | 2012. február 17. | 09:40:40

A CBA a gaj motorosok nevű mélymagyar-rasszista bandát is támogatja.
én nem veszek tőlük semmit, legfeljebb pár kiflit félévente 1szer, ha nagyon nincs más bolt a közelben. egyébként meg lefoschom, melyik termék mennyire magyar, ha az drága és ócska, vagy nem jobb, mint az aldi vagy lidl termékei. tanulják már meg végre a mezőgazdaságban tartott és pénzelt termelők, hogy szabadPIAC van! ha nem lehet megélni rézf@szú bagoly-gyártásból, akkor mást kell termelni vagy hagyni a p-ba az egészet, majd eszünk ny-eu-i zöldséget és déli gyümölcsöt.

erlauer | 2012. február 17. | 09:36:52

Számomra a CBA-góré üzenete egyértelmű: ne vásárolj CBA-ban.

mozdonyfordító | 2012. február 17. | 09:26:19

A cikk vége felé a kérdésben helytelenül írta a szerző a párbajtőrvívó nevét. Bár az is lehet, hogy ez a helyes írásmód (németül van értelme) és az e pillanatban még magát elnöknek mondó hat nyelven beszélő egykori olimpikon a saját nevét is rosszul írta le egyszer, azóta úgy maradt.
Baldauf szerint rágalom, ami mindenki számára nyilvánvaló. A nyalás iránti inger sokszorosan felülmúlja a tények elfogadását. Mutyiország viselkedési kódexének alapkövetelménye.

Gaspar | 2012. február 17. | 09:23:37

extrapont,

A mellettem lévő CBA tulajdonosa egy sportmercit vett, és leginkább azért jár be az üzletébe, hogy kiürítse a kasszát. Az alkalmazottak meg udvariatlanok, mint a pokróc, a bolt koszos és a választék kicsi.

No ez az, amit a Baldauf által emlegetett országokban nem látni. Én például évekig ahhoz szoktam, hogy a kiskereskedő, ha tulajdonos, legalább kétszer annyit dolgozik, mint az alkalmazottai. Szabadság, betegszabadság, napi 8 óra munkaidő az alkalmazottnak jár. A tulajdonos viszont reggeltől estig dolgozik, sokszor még ünnepnap is, elvégre a tulajdonos.
Nálunk viszont ez még mindig úgy működik, mint az átkosban. A tulaj úgy gondolja, hogy ő nem azért tulaj, hogy melózzon. Az üzletben alig látni, ellenben luxusautót vesz (külföldön én egyszer sem láttam luxusautón közlekedő közértest), villát épít, Dél-Afrikába utazik nyaralni, aztán csodálkozik, hogy tartozik fűnek-fának, az APEH-nek és a beszállítóknak. Ilyenkor árat emel, csökkenti az amúgy is éhbéren fizetett alkalmazottak bérét, ÁFÁ-t csal és átcímkézi a lejárt szavatosságú árut.
És Baldauf szerint ezek fogják felemelni a magyar szegényeket. Röhejes. Az Auchannál legalább biztos, hogy bejelentik őket, és egyiknek-másiknak még előmeneteli lehetősége is van, és remélheti, hogy egyszer majd áruházvezető is lesz belőle.

regarder | 2012. február 17. | 09:18:28

OkoskaTörp | 2012. február 17. | 09:14:16

Ugyan! Te elfogult vagy! Csak nézd meg az alsó képet. Ez az az ember szerinted nem mond igazat?

ujszocdem | 2012. február 17. | 09:16:31

Ez az ember , a tesók (tudja azt mindenki , kiről van szó) bábja , amúgy Ő mint igazgató nem is támogathatja milliárdokkal a FIDESZ kampányát , ezt csak a tesók tudták megtenni .
Amúgy az pedig nem közgazdasági kategória , hogy ki minek érzi magát , valaki nem attól lesz multi , hogy annak érzi magát.
RT-vé meg azért nem akar alakulni , mert akkor bárki megveheti őket és nem tudják , hogy ki .
AMÚGY HAZAFIAK PEDIG AKKOR LENNÉNEK , HA OLCSÓN ÁRULNÁNAK , EZ AZ EGYIK LEGDRÁGÁBB LÁNC .

OkoskaTörp | 2012. február 17. | 09:14:16

Ez a fickó mindezt komolyan is gondolja (ő ennyire hülye), vagy az embereket gondolja ennyire hülyének?

Gaspar | 2012. február 17. | 09:14:12

Az egyik országnak egy Bill Gates jut, a másiknak Bernard Arnault, nekünk meg van egy Baldaufunk.

Lehet, hogy Baldauf jó kereskedő, de jobb lenne, ha nem kontárkodna bele a politikába és mellőzné az ostoba társadalomfilozófiai és gazdasági eszmefuttatásait. Alig hiszem ugyanis, hogy bárki is komolyan venné, hogy majd ő és a hozzá hasonló magyar vállalkozók fogják felemelni a hárommillió magyar szegényt. Épp ellenkezőleg, az ő érdekeiket szolgálja, hogy a minimálbéren fizetett és túlóráztatott, vagy be sem jelentett dolgozóik kiszolgáltatottsága még nagyobb legyen, Orbánék pedig a jattért cserébe ki is szolgálják ezeket az igényeket.

Mellesleg nem igaz, hogy Németországban vagy Franciaországban előnyben részesítik a hazai élelmiszerkereskedelmi láncokat. Legalábbis ma már nem. Egyszerűen csak annyira telített a piac már vagy 30 éve, hogy ott nem lehet labdába rúgni (nem is beszélve a kötelező pályáztatásról, amelyen nem egy esetben, sokszor a helyiek felháborodása ellenére, az olcsóbb kelet-európai vállalkozások nyernek). Ezzel együtt senki nem tiltja, hogy bárki is üzletláncot próbáljon meg létrehozni, csak legfeljebb majd tönkremegy bele.

És ne felejtsük el azt sem, hogy egy átlagos CBA leginkább az arabok által működtetett, rendezetlen és koszos boltra hasonlít.

extrapont | 2012. február 17. | 08:59:23

Ekkora hazugságot elmondani elég nagy pofátlanság, bár csak rá kell nézni a fotón a pasi fejére. A CBA drága és az ott dolgozók fizetése nem emelkedett, csak a központé, akik abból hiznak, hogy ők güriznek. A plakátjaik nagy részén külföldi termékeket hirdetnek és ráadásul szemérmetlenül kiteszik mellé ... hogy hazai üzletlánc.... A közelünkben lévő CBA tulajdonosa már az első hónapokban egy vadi új Jaguárt vett magának. Egyébként egy sor termék drágább mint máshol, pld a filteres teák majdnem dupla áron vannak a mellette lévő üzlethez képest. Még hogy nem multi!!! A pasi azt sem tudja mit jelent, mert akkor nem hazudna, hogy ők nem azok.

molson | 2012. február 17. | 08:49:58

Valaminek azért utána nézhetne Baldauf úr.Odakint az a a 8-10 hazai élelmiszerláncnak (már a szám is kérdéses) is van saját márkás terméke,ami ugyan nem csúcstermékek,de olyan szart mint amit a CBA árul sajátmárkásan na olyna nincs egy se.Aztán birom az ilyen töltelékszöveget,ami a semmit mondást vagy fontoskodást,túllihegés takar.Mert a számtani alapmüveleten túl mi annak a mondatrésznek a jelentése ami igy szól "CBA központban körülbelül 25 millióval megnövekedtek a kiadásaink, amely éves szinten háromszázmilliós pluszt jelent a számunkra." Miért nem folytatta,hogy "és 10 éves távlatban 3 milliárd,de 100 éves intervallumban 30 milliárd.Na ilyen fasza cég a CBA."

Hunne1 | 2012. február 17. | 08:42:43

Mar attol a tenytökinyillik a bicska az ember zsebeben hogy harommillio szegeny van az orszagban a lakossag 30% es ök azert lettek szegenyek mert hittek a csaloknak kapzsiknak akik az ö karukra tudtak meggazdagodni

vagyponthu | 2012. február 17. | 08:41:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Béla222 | 2012. február 17. | 08:37:57

Mindenki higyje el, hogy nem azért szerepelt a CBA újságban a kormány dícséretéről szóló cikk mert Baldauf mester O.V.-vel traccsol Felcsúton, hanem mert az az igazság! Nem szokás M.o.-on a pártoknak, vagy képviselőiknek pénzt juttatni annak reményében hogy ha hatalomra kerül az adott párt, akkor zsíros üzletekkel ezt meghálálja! Ha így lenne, az Állami Számvevőszék Fideszes vezetője nyilván észrevenné és nyilvánosságra hozná!

samboy | 2012. február 17. | 08:31:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kolozsi | 2012. február 17. | 08:30:29

"Meggyőződésem, ha a magyar vállalkozói és polgári réteg megerősödik hitében és anyagiakban, akkor képes lesz felemelni a hárommillió szegényt az országunkban."

Igen, Orbán is ezt mondta: a gazdagok szövetséget kötöttek a szegényekkel. Kérdés, hogy mire. Szerintem ezt Orbán úgy érti, arra kötöttek szövetséget hogy a gazdagok még gazdagabbak legyenek, a szegények még szegényebbek. Ez eddig egyértelmű.
És most már a középosztály és a nyugdíjasok szövetségéről beszélt: reszkessetek nyuggerek.

Hunne1 | 2012. február 17. | 08:27:28

Erdekes modon akinek sikeres üzlete van vagy volt magyarorszagon azoknak valamilyen köze volt OV hoz.

marsalfia | 2012. február 17. | 08:25:38

Én kérek elnézést.

hóvirág | 2012. február 17. | 08:20:37

Abban az egyben egyetértünk, hogy a vevő a király! Én pedig úgy döntöttem, hogy nem segítem a CBA tulajdonosainak a gyarapodását és a meggazdagodását! Az ítéletidős plakát óta!

Biorobot | 2012. február 17. | 08:11:54

Elhiszem,hogy nem adott pénzt a kampányra csak a fas.om csóválja a fejét..

HIRDETÉS
Baldauf László időnként ...
Baldauf László időnként felkeresi Orbán Viktort Felcsúton
Népszabadság - Móricz Simon

- A nem kormánypárti sajtóban mára a CBA állandó jelzőjévé vált a „Fidesz-közeli” és a „kormányközeli”. Ön mit gondol erről?

- Elöljáróban leszögezném, hogy a CBA-t számos vállalkozás alkotja: pillanatnyilag huszonöt tulajdonosa van és körülbelül ezerötszáz franchise-tagja, akik közül nyilván nem is mindenki Fidesz-szimpatizáns. Ami a számunkra bántó, hogy ha a kormány hoz egy ágazati döntést, akkor a sajtóban mindjárt hozzáteszik, hogy ez a CBA-nak kedvez, holott ez nem igaz. A kabinet a döntéseivel a magyar kereskedelmi vállalkozásokat segíti, mi pedig szerencsére nem vagyunk egyedüli hazai lánc a piacon, ott van mellettünk a Coop, amellyel remélem, a jövőben is komoly szövetséget fogunk alkotni, vagy a belőlünk kivált Real, illetve a Realból most önállósult Arzenál. Kedvezőnek tartanám, ha még több új, hazai lánc jelenne meg a piacon.

- Mégis korábban, a választások idején megjelentetett „ítéletidős” plakátjaikon, majd a CBA Magazin beköszönő cikkeiben ön többször egyértelműen kiállt a mostani kormánypárt mellett. Ezt nem tartja afféle árukapcsolásnak? A vásárlók a felvágott mellé némi ideológiát is kapnak...

- Nézze, ezek a közlések szigorúan az én magánvéleményeim voltak. Ebben nincsen semmiféle olyan befolyásolási szándék, mint amit sokan szeretnének belelátni. Kereskedőként a mindennapokban egy dolgot tartok szem előtt, mégpedig azt, hogy a vevő a király és az ő alázatos kiszolgálása a legfontosabb feladatom, függetlenül attól, hogy ki melyik párttal szimpatizál. Ez mindenkinek a magánügye. Van olyan vevőnk, aki gratulál nekem, és van olyan is, aki nem ért velem egyet, de azért hozzánk jár vásárolni, mert szereti a CBA-t.

- Másképp fogalmazok: számos olyan üzletember van, aki rokonszenvezik a kormányzattal, így vagy úgy kötődik a kabinethez, de egy olyat sem tudnék mondani, aki ezt olyan egyértelműen kinyilvánítaná, mint ön.

HIRDETÉS

- Mert én hangosabban merem kimondani, amit gondolok. 2002 után ugyanúgy mondtam a magamét, volt, hogy több ezer ember előtt is. Azok az üzletemberek, akikre utalt, szintén elmondják a véleményüket, de csak szűk, baráti körben. Én bátrabb vagyok, hangosan, nyilvánosan is kimondom, amit gondolok. Lehet ezért rám neheztelni, én mégis így érzem korrektnek.

Orbán és a nemzeti felemelkedés

- Van, aki ebből azt a következtetést vonja le, hogy önök is finanszírozták a Fidesz kampányát.

- Ez nagy tévedés. Szögezzük le: jómagam sosem voltam párttag, és soha egyetlen párt kampányát sem finanszíroztam, finanszíroztuk, és ez a jövőben is így lesz. Az viszont tény, hogy 1989 óta nagy tisztelője vagyok Orbán Viktor miniszterelnök úrnak, személyesen is ismerem őt, Felcsúton meg is szoktam látogatni. Ezért baloldalról rendszeresen megkapom a magamét, de nem törődöm vele, állom a pofonokat, megszoktam már a kritikát. Aki ismer, jól tudja, hogy egyértelműen nemzeti elkötelezettségű vagyok. Hála az istennek, a miniszterelnök úr tudja a legjobban, hogy mit kell tenni ebben az országban azért, hogy a nemzetünk felemelkedhessen, és nagyon jól teszi azt, amit tesz.

- Matolcsy Györggyel is szokott beszélni?

- Amióta miniszter, nem beszéltem vele.

- Mit mondana neki, ha most találkoznának? A hazai vásárlóerő további csökkenését a CBA is megsínylené.

- Ezt a félévet át kell vészelnünk, ahogy a miniszterelnök úr is fogalmazott: viharkabátra, esernyőre lesz szükség. Hallgatva rá, mindkettőből beszereztem. Az év elején végrehajtottunk egy ötszázalékos béremelést, ami annyit jelent, hogy havonta a CBA-központban körülbelül 25 millióval megnövekedtek a kiadásaink, amely éves szinten háromszázmilliós pluszt jelent a számunkra. De egyetértek a kormányzat döntéseivel, hiszen ha például a devizaadósok számára nem nyújtottak volna mentőövet, akkor mindnyájunknak hosszabban elnyúló nehézségekkel, csökkenő vásárlóerővel kellett volna szembenéznünk.

- Az utóbbi másfél év ágazatot érintő döntései, így a különadó, a plázastop vagy az Erzsébet-utalvány bevezetése egyértelműen a hazai láncoknak kedvez nemzetközi versenytársaikkal szemben. Önök sugalmazták, vagy részt vettek valamilyen módon e változások előkészítésében?

- Sugalmazni soha nem sugalmazunk semmit. A kamarán, illetve ha érdekvédelmi szövetségeinken keresztül megkeresnek bennünket, örömmel elmondjuk a véleményünket. Ezekkel a döntésekkel egyetértettünk, hiszen elsődleges, hogy a magyar vállalkozókat a saját hazájukban helyzetbe kell hozni, úgy ahogy ezt tőlünk nyugatabbra is teszik.

- De ez nem diszkrimináció a nemzetközi kereskedőkkel szemben? Elvégre ma uniós tagország vagyunk.

- Szerintem a legfontosabb az lenne, hogy végre nálunk is olyan egészséges élelmiszerkereskedelmi szerkezet alakuljon ki, mint a fejlett nyugat-európai országokban, ahol forgalmi adatok alapján az első nyolc-tíz élelmiszerlánc mind hazai. Ott ugyanis jóval patriótábbak a hazai kereskedelemmel kapcsolatban. Nemrégiben a párizsi alpolgármester asszonnyal tárgyaltunk egy ottani boltnyitással kapcsolatban. A városvezető kerek perec kijelentette, hogy üzletet nyithatunk, ám hálózatról ne is álmodjunk. Vagy másik példa: a világ legnagyobb áruházlánca – amúgy személyes példaképem –, az amerikai Walmart öt év után kivonult Németországból, mivel nem tudta megvetni a lábát azon a területen, annyira protekcionista a német piac. Ott, ha valahol épült egy lakótelep, nyitni kellett új szupermarketet, akkor a polgármesterek behívták a német cégeket, és rendre azok kapták meg a lehetőséget. Egyik polgármesternek sem jutott az eszébe, hogy a Walmartot előnyben részesítse.

- Nálunk előnyben részesítették a kilencvenes években betelepülő multikat? Nem szabad verseny volt?

- Amikor bekövetkezett nálunk a rendszerváltás vagy a módszerváltás (kinek hogy tetszik), akkor a vadprivatizáció során a hazai vállalkozások óriási hátránnyal indultak, hiszen nem volt megfelelő tőkéjük. Erre pedig egyáltalán nem volt tekintettel az akkori politikai vezetés. Mindeközben óriási előnnyel jöttek be a nemzetközi multinacionális világcégek évtizedes múlttal, hatalmas tőkével. Amennyiben 1992-ben tizedmagammal együtt nem fogunk össze, mondván, hogy a mi szaktudásunk is ér annyit, mint a nyugat-európaiaké, akkor ma sehol sem lennénk, nem létezne a CBA üzletlánc sem. Az említettek miatt a közért-privatizáció során a 330 üzletből csupán tizenhetet tudtunk megvásárolni, így indultunk el. Hozzáteszem: akkor a legmerészebb álmomban sem gondoltam volna, hogy idáig képesek leszünk eljutni, ahol most tartunk.

A CBA nem érzi magát multinak

- Az elmúlt évekre már megváltozott a helyzet: a 2010-es 555 milliárd forint forgalmukkal a rangsorban már másodikak a Tesco után, és a CBA is számos külföldi piacon jelen van, azaz voltaképpen multicég. Mi a különbség a CBA „multisága” és egy nemzetközi lánc között?


Baldauf László
Népszabadság - Móricz Simon
- A CBA nem nevezhető multinacionális vállalatnak. A közép-európai piacon úgy vagyunk jelen, hogy együttműködési megállapodásunk van azon országok bizonyos kereskedőivel, azaz nem leányvállalatokról, hanem együttműködőkről van szó. Mi alulról szövetkeztünk, összeálltunk kiskereskedők, és létrehoztunk valamit. Franciaországban ilyen a Leclerc, az olaszoknál a Conad, vagy a németeknél az Edeka. Amit mi 1992-től meghonosítottunk itthon, azt az ezredfordulótól igyekeztünk külföldön – főleg a magyarlakta területeken – átadni a kinti kereskedőknek, hogy ők is hozzák létre a maguk szövetségét. Így alakult ki a CBA Romániában, Bulgáriában, Horvátországban, Szlovákiában, Csehországban, Lengyelországban, Szerbiában. Legfrissebb terveink között szerepel, szorosabbra fűzzük az együttműködésünket a román partnereinkkel, hogy közösen a magyarországi CBA Cent diszkontokhoz hasonlót indítsunk el náluk is.

- A multiknál sem egy tulajdonos kezében vannak a részvények, széttagolt a tulajdonosi kör.

- Azonban a hazai vállalkozók érdekeltek abban, hogy jól menjen az ország szekere. A szegénységet csak a magyar vállalkozások tudják felszámolni. Egy multitól ne várjuk azt, hogy szociálisan érzékeny lesz a külföldi országok lakosaival szemben. Meggyőződésem, ha a magyar vállalkozói és polgári réteg megerősödik hitében és anyagiakban, akkor képes lesz felemelni a hárommillió szegényt az országunkban.

- A nemzetközi láncoknak is érdeke, hogy jól menjen a piac, ahol működnek, adnak fizetést, van jótékonysági keretük. Mi a különbség?

- A hazai láncokat többnyire családi vagy helyi vállalkozások működtetik, van olyan bolt, amelyből két-három család megél, ez számukra egzisztenciát jelent. Helyzetünkből fakadóan sokkal érzékenyebbek vagyunk a helyi történésekre, ha például árvíz van, akkor ott vagyunk, rohanunk, segítünk, de ezen túl is a rászorulók mellé állunk. Például több éve nagyon sikeresen fut a Minden gyerek lakjon jól! program, mely kezdeményezésnek egyik alapító tagja vagyok.

- Ezeket a hipermarketek is megteszik.

- A hipermarketeket üzemeltető multinacionális vállalatok leginkább azzal törődnek, hogy segítésüket minél nagyobb csinnadratta kísérje. A mi számunkra pedig inkább az a fontos, hogy jó helyen és minél jobban hasznosuló dologgal segítsünk, nem a publicitás a legfontosabb.

- Most, hogy már eldőlt, az Auchan veszi meg a Corát, árulja el, mi lett volna a céljuk a társaság megvásárlásával?

- Bár az üzlet egészében még nem zárult le, és köt a titoktartási nyilatkozat, annyit mondhatok, hogy a Corát egyértelműen a CBA vette volna meg, mivel nekünk van tapasztalatunk a nagy alapterületű üzletek működtetésében. Egyébként a magyar piac meglehetősen túltelített hipermarketek terén, ha rajtunk múlt volna, biztosan nem is épül ennyi.

- Ezt hogyan érti?

- Az Egyesült Államokban, ahol hatalmas a belső piac, még ott sem engedik, hogy a városmagon belül épüljenek hipermarketek, plázák. De nem is kell ilyen messzire mennünk, Bécsben sem látni, hogy a plázákat, hipermarketeket úgy beengedték volna a városközpontba. Inkább a centrumban lévő régi áruházaikat újították fel, melyek azóta is gyönyörűen működnek, és az új bevásárlóközpontokat a városon kívül helyezték el. Ugyanakkor az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy a nyugati láncok nálunk sokkal szebb hipermarketeket építettek, mint saját hazájukban. Nemrég Londonban jártunk, megnéztünk számos ottani Tescót. Borzalmas állapotokat tapasztaltunk, tíz-tizenöt éves, szétrothadt bútorokkal működtek üzletek. Ha oda bemegy egy magyar állategészségügyi szakember, azt az üzletet huszonnégy órán belül bezáratja. Ugyanígy jártunk Párizsban, ott megnéztem egy Auchant, az még rondább volt.

- Nyugaton egy évtizede, nálunk mára lényegében befejeződött a hipermarketek terjeszkedése. Mi lesz az üzlettípus jövője?

- Hipermarketekre továbbra is szükség van, de nem ennyire, mint amennyi ma van a hazai piacon. Véleményem szerint a megmaradók is át fognak alakulni plázaszerű üzletekké, így az élelmiszerbolt mellett egyre több kisüzlet, kiegészítő szolgáltatás lesz majd a hipermarketben. Ez a folyamat már nálunk is megfigyelhető, például amikor az első Corák megnyíltak, akkor az üzlet teljes területén szinte csak ők voltak, jóformán egy-két üzlethelyiséget adtak ki. Aztán folyamatosan szűkült a területük, és egyre bővült a kiadható üzletterület.

- A Cora eladásáról már évek óta lehetett hallani. Most van olyan nagy kereskedőlánc, ami eladó?

- Lesz. Látok olyan láncot, amelyik nem csinálja jól a dolgokat.

- Kire gondol?

- Hadd ne bántsak meg senkit.

A gyengék elhullanak

- A Coránál maradva: korábban elterjedt piaci pletyka volt, hogy kormányhoz kötődő vállalkozások is szerettek volna tulajdonrészesedést szerezni. Önnél nem kopogtattak ilyen ajánlattal, hogy betársulnának a CBA-ba?

- Én sokkal okosabb embereknek tartom őket, mintsem hogy ilyet csináljanak. Így ezt nem is tették meg. Szeretnék azonban egy óriási tévhitet eloszlatni: egy CBA-t nem lehet felvásárolni. Ha nem szakképzett kereskedők irányítják ezt a céget, akkor nem adok többet egy évnél, és lehúzhatják a rolót. Egyébként is, miért adnánk oda? Ezt az üzletláncot mi, az alapítók formáltuk olyanná, amilyen. Elmondok egy titkot: 2006-ban egy amerikai befektető, egy alapkezelő jelentkezett, hogy megvenne minket. Már a jelentkezésüket is kicsit komolytalannak éreztük, de ettől függetlenül fogadtuk őket. Elmondtuk nekik, hogy működünk, mire azt a választ kaptuk, megvennének itt mindent, de azzal a kikötéssel, hogy mi üzemeltessük a céget, és biztosítsuk számukra a nyolc százalékos hozamot. Természetesen nem fogadtuk el az ajánlatukat, hiszen nem azért dolgozunk, hogy aztán bárki kitalicskázza innen a pénzt. Szeretünk mi határozni a saját sorsunkról. Ilyen fontos döntésünk például, hogy a CBA a közeljövőben zártkörű részvénytársasággá fog átalakulni.

- Ez sem egy mai ötlet már, évekkel ezelőtt felmerült, hogy átalakulnak. Miért húzódik a folyamat?

- Tőkehiány miatt. A CBA-központnak kellően meg kell erősödnie hozzá, ezért is döntöttünk úgy, hogy a központ által üzemeltetett kiskereskedelmi üzleteket nyitunk, hármat éppen most üzemelünk be, így hamarosan már összesen 20-25 saját boltunk lesz.

- Hogyan lehet egy ilyen sokrétű tulajdonosi körrel rendelkező csoportot részvénytársasággá alakítani?

- Az igazgatósági tagok mind külön céget üzemeltetnek. Ez azt jelenti, hogy nagyjából tizenöt-húsz kollégám összesen ezer boltot irányít, mindezt pedig legalább háromszáz menedzserrel teszi. Na most, ha ezt az ezer boltot behozzuk egy közös részvénytársaság alá, akkor megszűnik ez a mostani szétaprózottság, és az üzletek működését a központban tevékenykedő menedzserek fogják irányítani. Onnantól kezdve nem kell akkora vezetői gárdát fenntartanunk, mint most. A cél tehát egyértelmű, előbb vagy utóbb egy nagy vállalattá kell átalakulnunk. Közben szép lassan azoktól a kollégáktól is megvásároljuk a boltokat, akik nyugdíjba mennek, és nincs, aki a családban továbbvigye az üzletüket.

- Lesznek kihullók a jelenlegi hálózatból? Látszik, hogy a CBA egyrészt elindult a diszkont-, másfelől a CBA-prímákkal a magasabban pozicionált üzletek felé. Mi lesz a hálózat többségét adó egyszerű franchise-tagokkal?

- Akik jól csinálják, maradnak, akik rosszul működtetik üzleteiket, azok sajnos le fognak morzsolódni. Öt-hat évvel ezelőtt 23 ezer élelmiszer-kiskereskedő volt Magyarországon, most nagyjából 19 ezer, és véleményem szerint az elkövetkező években ez a szám tovább csökken, úgy 15 ezerre. Ugyanakkor az üzlethálózatok szűkülésével párhuzamosan a boltok korszerűsödnek, nő a nagyobb alapterületűek aránya. A most is gyakori, 50-60 négyzetméteres vegyesboltokkal nem lehet mit kezdeni. Ezek vagy átalakulnak kis szakboltokká, vagy megszűnnek. Kellően nagy terület kell ahhoz, hogy megfelelő áruválasztékot lehessen bemutatni, a magyar vásárló ugyanis szereti a sokrétű kínálatot. A „Cent” diszkontok azért tudnak teret nyerni, mert mi ebben is másképpen gondolkodunk, mint a Lidl vagy az Aldi, hiszen ezekben az üzletekben 4-5 ezer termékkel dolgozunk. (Az Aldi átlagosan 1200, míg a Lidl nagyjából 1600 féle terméket tart egy üzletben – a szerk.)

Az Egymásért Alapítvány és Schmitt Pál bora

- Korábban a CBA belekeveredett az Egymásért Egy-Másért Alapítvány ügyébe. A Hvg.hu cikkeiből kiderül, hogy a CBA-hoz franchise rendszerben tartozó vállalkozások 670 millió forinttal támogatták az alapítványt. Miért láthatták ők olyan vonzónak ezt a társaságot, ahol például az egyik szervező éppenséggel büntetett előéletű volt?

- A történet röviden: két kollégám megismerkedett Földesi Szabó Lászlóval és Jakubinyi Róberttel. Ők elmondták, hogy különféle rászoruló embereknek kívánnak segíteni, és azt is állították, hogy akik támogatják őket, azok különféle kedvezményekben is tudnak majd részesülni. Magyarul: átverték a kollégáinkat. A botrány kipattanása előtt nem sokkal, amikor tudomásomra jutott, hogy milyen szervezetet támogatnak, azonnal leállíttattam az együttműködést, de akkor már sajnos késő volt. Ők addigra már régen megkötötték az együttműködési megállapodást, azaz, hogy öt éven keresztül összesen 670 millióval támogatják az alapítványt. A fő probléma az volt, hogy az alapítvány vezetői különféle ürügyekkel egy év alatt lehívták a teljes összeget.

- A kereskedők általában nem a hiszékenységükről ismertek...

- Nézze, az egyik gyanúsítottról ma már tudni lehet, hogy még nemzetbiztonsági hivatalokat is megvezetett, magyarok mellett oroszokat, osztrákokat. A kollégáim a jogszabályok teljes betartásával adták ezeket az összegeket. Azóta vizsgálatok is voltak az adóhatóság és a rendőrség részéről, de tisztázódott, hogy a kollégáim semmiféle szabálytalanságot nem követtek el, az ügyet lezárták. Bár nekünk mindez komoly presztízsveszteséget okozott, de tanultunk belőle. Addig ugyanis lényegében bármelyik tagvállalkozásunk szabadon adhatott bármely alapítványnak pénzt, ezt a gyakorlatot akkor teljes egészében megszüntettük, azóta csak központi engedéllyel van erre mód.

- Igaz az, hogy az Egymásért Alapítvány által forgalmazott áru az önök polcain is megjelent?

- Mint utóbb kiderült, a Herba Trade hozta be az ominózus árukat, de ezzel az importcéggel már hosszú évek óta kapcsolatban álltunk. De nemcsak mi, hanem a többi kiskereskedelmi cég is vásárolt tőlük árut. Szabályosan árulták a termékeiket, senki nem feltételezhette, hogy az áruk egy részét átfuttatták az Egymásért Alapítványon.

- Az már újabb keletű történet, hogy az egyik tagvállalkozásuknál, a Delikát Kft.-nél át kellett venniük az üzleteket, mivel a cég vezetőivel szemben jelenleg nyomozás folyik milliárdos áfacsalás kapcsán. A láncban a jövőben is lehet számítani erre a szigorra?

- Nemcsak a jövőben, hanem eddig is a leghatározottabban felléptünk mindazokkal szemben, akik felelőtlen cselekedetükkel veszélyeztették a közösségünket. Mint említettem, több ezer tagunk van, a húszéves működésünk alatt volt már arra precedens, hogy kollégáink közül valaki megsértette a törvényt. Őket azonnal kitettük a hálózatból. A konkrét esetre visszatérve: pillanatnyilag a cégvezető házi őrizetben van, az ő elmondása szerint nem „ül” a vád. Mi kivárjuk a végét, addig átvettük a tizennyolc boltot, üzemeltetjük az egységeket. Nem engedhettük meg ebben a konkrét esetben sem, hogy veszendőbe menjen a már említett tizennyolc üzlet, és 550 ember elveszítse állását. Természetesen amennyiben a kollégánkról bebizonyosodik, hogy nem követett el törvénysértést, azonnal visszavesszük a hálózatba, és visszakapja az üzleteit is. 

- És ha Schmitt Pálnak visszavonják a doktoriját, akkor mi lesz? Önök is visszavonják a Köztársasági Elnök borát?

- Szerintem ez a plágiumvád egy rágalom, ronda, aljas dolog.

- Miért olyan biztos ebben? Az ügyet kirobbantó Hvg.hu cikkében szikár tények vannak.

- Várjuk meg a vizsgálat végét. Személyesen tapasztalom, bárhol járok a világban, mindenütt tisztelik és nagyon szeretik az elnök urat. Személyében végre van egy jó megjelenésű, tárgyalóképes, hat nyelven beszélő elnökünk, jobban is megbecsülhetnék mindazok, akik ilyen rágalmakat szórnak rá.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    74 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
. .
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS