belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
24. csütörtök

Itt az ezermilliárdos Új Széchenyi Terv, olvassa eredetiben!

Meghirdette a kormány az Új Széchenyi Tervet, amelyben ezermilliárdot ígér. Aki kíváncsi rá, a Nolon elolvashatja eredetiben.

NOL| 2010. július 28. |126 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

papirszobrasz | 2010. július 31. | 07:49:12

(folytatás)A jármű, és az informatikaiparban nem csak a gyártó cégek, hanem a beszállító (és azok beszállítói) is külföldiek, így ezek sem lehetnek húzóágazatok.
A logisztikát kitörési pontnak tekinteni badarság.
A foglalkoztatás alacsony mértékében látta az előző kormány is az ország bajainak fő okozóját, arra kéne választ adni, hogyan lehet ezen változtatni.
Az innováció erősítése lehetne az egyetlen megoldás az ország állampolgárai által elvárt mértékű fejlődésének biztosítására, de arról a terv összeállítóinak gőzük sincs, mit kéne tenni ennek érdekében. Az, hogy növelik az innovációra fordítandó pénz mennyiségét, nem változtat semmin. A jelenlegi magyar focista állománynak is hiába adnának akármennyi pénzt, akkor sem vernék végig a világot. Csak az oktatás átalakítása hozhat erre megoldást, amelynek középpontjába a kreativitás, a gondolkodás, a vállalkozó szellem fejlesztését kell állítani. Ezt pedig én tudom megcsinálni.
A terv nem változtat semmin (ehhez képest persze baromi sokba kerül). A magyar gazdaságot továbbra is a világgazdaság árja mozgatja, ha konjunktúra van, növekszik, ha nincs, stagnál.

papirszobrasz | 2010. július 31. | 07:45:13

Nem bizalmatlanságról van szó. Ez a terv egy nagy nulla, bebizonyítható, hogy nem biztosítja Mo. fejlődését. Kitörési pontoknak tartani olyan területeket, ahol semmi olyat nem tudunk nyújtani a világnak, amit más országok ne tudnának, ahol sokan tevékenykednek - vagy tevékenykedhetnek, ha abban üzletet látnak -, vagy amely nem bevételt, hanem kiadást jelent, tévedés. Az ilyenek nem lehetnek húzóágazatok, legfeljebb a nemzetgazdaság kiegészítésére szolgálhatnak. Vegyük sorra ezeket:
Egészségipar - egyre többen (pl. Horvátország) állnak rá erre, a piaci lehetőségek amúgy is bizonytalanok, a válság visszavette az ezt igénybe vevő külföldiek számát. A turizmus egészében se lehet húzóágazat, mert Mo. nem attrakció a világ számára. A gyógyszeripar döntően külföldi kézben van, a hasznot ők fölözik le.
A "zöld gazdaság" kifejezés hangzatos, de sok értelme nincs. Az alternatív energiaforrások gazdaságtalanok, a környezetbarát technológiák külföldi eredetűek. Ez pénzt nem hoz az országnak.
A lakásépítés, lakásfelújítás is csak a kiadásokat, és a külföldi tulajdonú építőanyag gyártó-forgalmazó cégek hasznát növeli. Az építőiparban is sok a külföldi tulajdon, és döntően külföldi technológiát használnak.
A kkv-k zömmel a kereskedelem, a szolgáltatások területén működnek, a termelő jellegűeknek is elhanyagolható az exportbevétele, még az importot sem tudják kiváltani, és bármennyi pénzt is ölnek beléjük, akkor sem fognak növekedni (nincs piacképes termékük).
A jármű, és az informatik

Intermezzo | 2010. július 30. | 21:59:32

Ezzel a kijelentéssel vitatkoznék, szerintem akinek nem tetszik a terv, az egyszerűen bizalmatlan. Nem kell ahhoz az ellenzékhez tartozni, vagy Orbán-ellenesnek lenni.

I'm F.(mint ferenc) | 2010. július 30. | 21:29:35

Jó lesz az a Széchenyi terv.
Tudom, sok a vészmadár, meg a kuvik, de ők csak egy hangos hatalmukat vesztett kisebbség. Bár kisebbségnek nevezni őket túlzás, helyesebben mikroitás. :)
(ráadásul a zömük külföldről osztja az észt)

egy niemand | 2010. július 30. | 12:09:49

T.odds!
Ezt nálam jobban megfogalmazta "paragrafus" a "Jön az Új Széchenyi Terv, kezdődik az új osztás" című íráshoz küldött kommentjében (2010. július 28. 11:45:42):
"1998-2002 között a Széchenyi-terv csak blöff volt. Azért volt blöff, mivel ilyen, hogy Széchenyi-terv, voltaképpen nem is létezett.
Először is NEM LÉTEZETT JOGILAG: soha nem szerepelt az Orbán-kormány hivatalos napirendjén. Nem rendelkezik róla sem törvény, sem kormányrendelet, sem kormányhatározat. Vagyis nem volt.

De NEM LÉTEZETT pénzügyi-költségvetési értelemben sem. Hiszen nem jött létre semmilyen új alap, új célelőírányzat, vagy bármi ehhez hasonló. Mindössze csak annyi történt, hogy a költségvetésben már addig is létezett célelőirányzatokat használták fel úgy, hogy elkeresztelték Széchenyi-tervnek. Ezért valójában a Széchenyi terv nem volt más, mint egy kommunikáció. Egy szemfényvesztés."

odds | 2010. július 30. | 08:09:52

egy niemand | 2010. július 29. | 20:13:54

Szögezzük le egyértelműen: nincs új többletforrás!!! A már "meglévő pénzek újraosztása" történik.

legfontosabb tény a világon, kifejtenéd teljes pontossággal hogy még egy 10 éves is felfogja: KÖSSZI

odds | 2010. július 30. | 07:55:45


Intermezzo | 2010. július 30. | 04:26:19

hogyan kérdésre mit??? mi a cel??? a valasz, mert bárhogy is keresem ebben a ... kupacban nem találom és mar lassan megvakulok.

Intermezzo | 2010. július 30. | 04:26:19

Gyönyörű terv :}

Csak kérdem én, miért nem írják, hogy hogyan akarják elérni ezeket az eredményeket?? Ennyi erővel egy ilyen tervet én is írok, csak Hitler tervnek nevezem el, hogy azoknak is bejöjjön, akik a kopasz történelmi személyiségeket preferálják...

Bocs, de engem ez a terv a 4 évvel ezelőtti Gyurcsány- féle választási kampányra emlékeztet. Az is tele volt kreativitással, erőtől duzzadt, csillogott-villogott, csak éppen a hogyan kérdésre nem adott választ...

egy niemand | 2010. július 29. | 20:13:54

Közgazdasági, szakmai szempontból az első és a második Széchenyi-terv elhibázott, semmi más mint a Fidesz újabb kommunikációs blöffje! Mivel a "komment műfaj" elmélyült szakmai vitára nem alkalmas, csupán három megjegyzés:
- Szögezzük le egyértelműen: nincs új többletforrás!!! A már "meglévő pénzek újraosztása" történik, vélelmezhetően a hűséges "holdudvar" javára.
- Hét (7) prioritást kijelölni célként Magyarország számára, egyenlő a kormány szakmai dilettantizmusával!
- Vissza nem térítendő támogatást adni a reál szférában egyszerűen közgazdasági noszcensz!
- ...stb...

Xavi | 2010. július 29. | 13:52:01

http://index.hu/gazdasag/magyar/2010/07/29/kockazatos_jatekba_fogott_orban/

kimek | 2010. július 29. | 12:59:58

Még jó, hogy lehet ötletelni...vitairat: javaslom a "dafkekritikusoknak", a nemzet érdekében járuljanak hozzá országmentő/építő ötleteikkel, hogy végre sikeres legyen egy program ...csak így tovább! :)

tusa | 2010. július 29. | 11:21:07

666666 | 2010. július 29. | 11:11:01

Amit írsz az nem más, mint játék a számokkal. Nekünk nem a statisztikai élbolyban kell szerepelnük, hanem radikálisan kell az életszínvonalunkat emelnünk. Erre vágynak a zemberek. A statisztika csak arra jó, hogy elfedje a lényeget.

tusa | 2010. július 29. | 11:18:10

hmhmhm | 2010. július 29. | 10:33:07

- Tehát a stabilizációt elfogadtad.
- Ime a tartalékok helyzete:

A központi költségvetés 2010. évi általános tartalékát 57,3 milliárd forintban határozta meg a parlament. A törvényi szabályozás szerint az első félévben ennek 40 százalékát, 22,9 milliárd forintot költhetett el a Bajnai-kormány, a valóságos költés 21,9 milliárd volt. Azaz egy milliárd forinttal több, összesen 35,4 milliárd forint maradt a második félévre.

666666 | 2010. július 29. | 11:11:01

Még egyszer:
"Magyarországnak 2030-ra kell elérnie az uniós átlag feletti gazdasági fejlettségi szintet"
Ez egy nem teljesen irreális cél (komoly!): az EU tervezett bövítése Törökországgal, Albániával, a balkáni államokkal folyamatban van. Egyidejüleg kezd a németeknek, hollandoknak, stb elege lenni a végnélküli "ajándékozásokból" (és kilépnek). A 2030-as évi uniós társaságban így nem lehetetlen, hogy a gazdasági tabella felsöbb felére tornászhatjuk fel magunkat. Aki nem hiszi, járjon utána.

tigabi | 2010. július 29. | 10:44:23

És az is lehet, bár én nem azt látom, hogy nincs benne semmi extra, semmi új. mert akkor az országot csődbe vivő Gyurcsány terveiben is mindez benne lehetett, csakhogy azt nagyon titkolhtták, mert sem az I., sem a II. Nemzeti Fejlesztési Terv nem ilyesmikrőúl szólt. És ha olyan kiválóak lettek volna a 2004-2009-es Gyurcsány-programok, akkor nem Magyarországnak kellett volna segítség miatt 2008 őszén fűhöz-fához futkosni és nem került volna sor kormányfőcserére és úgy nevezett váláskezelő kormányra. Érdekes, sem Szlovákia, sem Románia, sem Lengyelország, de még Szerbia sem szorult rá váláskezelő kormányzásra. Akkor mégiscsak valami más akar lenni az Új Széchenyi Terv, nemde?

tigabi | 2010. július 29. | 10:34:07

Tulajdonképpen nem mindegy, hogy mit mondanak a bukott volt szocik, az őket támogató kivénhedt kriptokommunisták és a levitézlett neoliberálisok? Most kiesnek véglegesen az önkormányzatokból is, aztán elárverezik a székházaikat és odajutnak, ahová a MIÉP vagy az MDF jutott. Aki pedig mégis nem nyugdíjon vagy segélyen akar tengődni, az legalább egy ésszerű gazdaságfejlesztési program alapján tehet valamit, csatlakozhat hozzá, alakíthatja saját sorsát. Még a klientúraépítés vádja sem áll meg, mert majd' az egész ország FIDESZ klientúra lett. Persze, ki lehet várni, amíg majd - úgy magától - megugrik a GDP, de annak nem az a tulajdonsága, hogy a szocikra jellemző semmittevés miatt szokott felszökni. Sajnos nincs benne a tervbe, hogy felajánlják nekik és finanszírozzák az átnevelő táborokban való részvételt. Kár. Ez valóban hiányossága a programnak.

hmhmhm | 2010. július 29. | 10:33:07

"tusa | 2010. július 29. | 08:55:44
Nem szórták ki a tartalékokat, és ha nem növekszik a költségvetési hiány, akkor az stabilizálódott az adott szinten."

Dehogynem, nézd meg hogy a költségvetés tartalékait hogyan költötték el áprilisig. Időarányosan sokkal többet.

Szamok Embere | 2010. július 29. | 10:28:54

hmhmhm | 2010. július 28. | 22:00:18

"A lényeg, hogy én nem látok ebben a progremben sem újat, sem extrát"

Miért, eddig hol fordult elő - ha már a novumot hiányolod - hogy néhány területre összpontosították az erőforrásokat?

hmhmhm, például az ÚMFT-ben, ahonnan a pénzt ide csoportosítják. Egy részét. Mi lesz a többivel?

tusa | 2010. július 29. | 08:55:44

hmhmhm | 2010. július 29. | 01:09:52

Nem szórták ki a tartalékokat, és ha nem növekszik a költségvetési hiány, akkor az stabilizálódott az adott szinten. Ennyire egyszerű.

hm-hm-hm, ezt még neked is el kell ismerned.

blac | 2010. július 29. | 04:35:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

hmhmhm | 2010. július 29. | 01:23:38

"Szanyi Tibor | 2010. július 29. | 00:03:06
Aha. Szóval stabil a gazdaság? Ezek szerint a volt kormányok jól tették a dolgukat."

Az, stabil
GDP
2006: 4%
2007: 1%
2008: 0,6% (utolsó negyedévben jött csak a válság)
2009: -6,3%

Ilyen egy stabil gazdaság.

hmhmhm | 2010. július 29. | 01:09:52

Ha tavaly Gyurcsány költségvetésével 3,8 volt a hiány, idén 3,8-t tervezett, de már márciusban se volt tartható és szórték ki mindenfelé a tartalékokat, akkor mit stabilizált?

tusa | 2010. július 29. | 00:57:45

hmhmhm | 2010. július 29. | 00:10:13

Azért van a kormány, hogy betartsa. Hogy ezt bevállalta és megteszi, az azt jelenti, meg lehet tenni. Tehát tartható. Biz', meg lehet. Csak AKARNI kell.

Nagyon nehezedre esik elismerni, hogy Bajnai sikeresen stabilizálta a helyzetet? Nem leszel attól kisebb, sem kevesebb, ha hiszel a tényeknek.

hmhmhm | 2010. július 29. | 00:10:13

"tusa | 2010. július 28. | 23:23:47
Hogy mégis stabil a pénzügyi helyzet, és hogy a 3,8 % hiánycél is tartható, az immár teljesen nyilvánvalóan a Bajnai kormány intézkedéseinek köszönhető."

A 3,8% egyáltalán nem lett volna tartható idénre, ezt már márciusban mondta az IMF, a Bajnai költségvetése idénre magától úgy 4,5%os hiányra ment volna fel.
és tavaly is 3,8% volt a hiány, vagyis Bajnai nem csökkentett semmit.

Szanyi Tibor | 2010. július 29. | 00:03:06

Aha. Szóval stabil a gazdaság? Ezek szerint a volt kormányok jól tették a dolgukat. Hurrá! Indulhat a Közpénzt a Haveroknak projekt. KÖHAP :(

sydney | 2010. július 28. | 23:46:30

Sokkal jobb lett volna, ha Széchenyi írt volna egy Orbán vagy Matolcsy tervet. Azt talán még el is olvastam volna........

tigabi | 2010. július 28. | 23:39:10

lehet itt sírni-ríni, hogy ez miből lesz, meg annak mi a forrása, vagy ez a terv sem jó, meg Orbán ilyen vagy olyan, rosszabb már nehezen lehet bármi, mint amit Gyurcsány és Bajmai műveltek. A fél ország elszegényedett, a másik fele munkanélküli, csak a volt szocik gazdagodtak, bár egy részük amit szerzett, valószínűleg ügyvédre költi. itt az idő, hogy végre az ország is aktivizálja magát, arra pedig ez a terv kiváló eszköz lesz. Egy kicsit megmozgatja a népet.

Okos Tóbiás | 2010. július 28. | 23:26:33

I'mF
Hamukázni ti szoktatok! Én csupán tényt állapítottam meg. Hatiteket ez zavar, mehettek a MNO-ra kommentelni. Ott mindenki egyetért. Mást nem is tehet!

tusa | 2010. július 28. | 23:23:47

Még valami a 29. pontból eddig egy fillér új forrás nem származott, azaz semmilyen hatással nem lehetett az elmúlt két hónapra. Hogy mégis stabil a pénzügyi helyzet, és hogy a 3,8 % hiánycél is tartható, az immár teljesen nyilvánvalóan a Bajnai kormány intézkedéseinek köszönhető.

Ha már oly büszkék vagyunk magyar voltunkra, a gerincességünkre, akkor talán beleférne e viselkedésformába az is, hogy ezt elismerjék az utódok. A nemzeti együttműködés jegyében.

Okos Tóbiás | 2010. július 28. | 23:22:00

kimitake hiraoka
Van némi igazság abban amit írsz, de a hiteleket nominálisan kell visszafizetni, nem pedig valamihez viszonyítva.
Az első ovi elqrmány kb: 3200 Mrd Ft-tal növelte az állam adósságot, úgy hogy nem osztogatott 50% közszolga bért, 13. havi nyugdíjat, stb.

tusa | 2010. július 28. | 23:16:38

Most még ott tartunk, hogy ha a világító lámpás kiejtené a száján, hogy a Nap nyugaton kel fel, akkor azt is vastapssal jutalmaznák. Sőt, hozzátennék a hívek, hát persze, hiszen keleten nyugszik le...

De lesz ez még másképp is.

I'm F.(mint ferenc) | 2010. július 28. | 23:14:31

Okos Tóbiás | 2010. július 28. | 22:44:05

"1998-2002. közötti GDP növekedés a Bokros csomag hatásának, ill. a belső fogyasztás felpörgetésének volt köszönhető."

Hagyjuk már a hamukázást.
Pont ti vagytok azok, akik már két hónap után mindenért az új kormányt hibáztatjátok. Az elmúlt 8 évben meg mindenért a Fidesz 4 évét hibáztattátok. És még mindig Bokrosnak tulajdonítjátok a Fidesz első 4 évében elért sikeres kormányzását.

Annyira szánalmas.

marcotardelli | 2010. július 28. | 23:06:38

A Gyurcsány kormányoknak volt kábé megszámlálhatatlan gazdaságfejlesztési terve.
Az eredmény lett, amilyen lett.
Kérdem én, nem kellene megvárni az új kormány intézkedéseinek hatásait az ítélet meghozatalához?
Annál is inkább, mert egyébként sem tehetünk mást.
Vagy itt mindenki járt már a jövőben?

tothjani | 2010. július 28. | 23:00:56

Igen 2030-ra a világ vezető nagyhatalma leszünk...DE csak akkor ha addig a Fidesz marad kormányon. Ha véletlen becsületes politikusok is oda kerülnek akkor azok az illegitim tudatlanok úgyis elrontják, mert nem osztanak szét elég közpénz. Pedig pénz mindig van csak az illegitim kormányok nem akarják osztani.
Tényleg mitől lennénk mi olyan jók, termelő munkahely nincs az aktakupacokat mennyiért veszi a tőzsdén???

hmhmhm | 2010. július 28. | 22:59:02

"Okos Tóbiás | 2010. július 28. | 22:44:05
T fideSS fanok!
Mielőtt hasra esnétek az I. ovi elqrmány, és az I. Szécheny tervtől, pár aprósággal nem árt tisztában lennetek.
1. 1998-2002. közötti GDP növekedés a Bokros csomag hatásának, ill. a belső fogyasztás felpörgetésének volt köszönhető."

igen, és ha valaha jóra fordul a sorsunk a szocik elkúrása után, az csak is Bajnai szakértésnek lesz köszönhető
hagyjuk

kimitake hiraoka | 2010. július 28. | 22:53:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tusa | 2010. július 28. | 22:51:33

Világító lámpás mondá, hogy a 29 ponttal eltakarítá a romokat. No, ebből a romhalmazból azért elég jól megéltek, s ez a vagyonnyilatkozataikból, gyarapodásukból pregnánsan ellenőrizhető.

De jó ez a 20 éves határidő is, aminek a végére meghaladjuk a nyugati világ átlagát. Ez egyszerűen nevetséges, ámítás az egész. Éppen 20 évig próbálta az NDK-s területeket felhozni Németország. Ömlött a pénz! Mégsem sikerült.

Bennünket terhel az adósságszolgálat, saját + pénzünk nincs. Hogy mondhat akkor ekkora badarságot komoly ember?!

Okos Tóbiás | 2010. július 28. | 22:44:05

T fideSS fanok!
Mielőtt hasra esnétek az I. ovi elqrmány, és az I. Szécheny tervtől, pár aprósággal nem árt tisztában lennetek.
1. 1998-2002. közötti GDP növekedés a Bokros csomag hatásának, ill. a belső fogyasztás felpörgetésének volt köszönhető.
2. A belső fogyasztást külső forrásokból (hitel) finaszírozták.
3. Az államadósság 1998-2002. között, cca 50%-kal nőtt. (Nominálisan, nem GDP arányosan.)
4. Az I. SzT. a belső fogyasztást erősítette.( Ha a II. is ezt teszi, márpedig az ismertető alapján erre lehet következtetni, jön az újabb zsákutca.)

verszacse | 2010. július 28. | 22:10:12

Valamikor a 60-as évek elején tanították nekünk, hogy Hruscsov elvtárs megmondta, a nagy Szovjetunió 1980 előtt utoléri az USA-t. Na, azóta már nincs is Szovjetunió.

hmhmhm | 2010. július 28. | 22:00:18

"A lényeg, hogy én nem látok ebben a progremben sem újat, sem extrát"

Miért, eddig hol fordult elő - ha már a novumot hiányolod - hogy néhány területre összpontosították az erőforrásokat?
Itt van koncepció. Aztán hogy mit hoznak belőle, hova fognak elforgácsolódni a pénzek, az már egy másik mese lesz.

resti | 2010. július 28. | 21:59:13

Drága Uraim!
Nincs annyi fantáziűjuk,sütnivalójuk, stb., hogy felismerjék: ez program és nem kotta!!
(A program a kezdődő vitában, az Önök véleményeivel, tanácsaival, számaival kiegészülve(!!) születik részletes valósággá.)
Éljen mindenki olyan világban, amilyet itt vizionál magának. Aki lehurrogja a más tenniakarását, az pedig szégyellje magát!
Még mindig baj, ha a nagyot álmodik az ember?
Kicsodák maguk? Kisstílű, kishitűek!
Igenis, 100-ból meglesz 20, de ha 20-at álmodsz, akkor csak 4!!
Lehet választani!
Mindenki álmodhat, és cselekedhet. Ez pártfüggetlen!

higginshu | 2010. július 28. | 21:52:11

"És ki mondta hogy ugyanaz? A lényeg a GDP-arányos."

Jó közgáz tanárod lehetett :) Csak nem a Matolcsy volt az :)

Na jó nem akartam sértő lenni, de azért ez nagyon nem így van, mintahogy általában a politikusok nyilatkozatai sem úgy vannak ahogy azt mondják.

A lényeg, hogy én nem látok ebben a progremben sem újat, sem extrát, csak a régi jól bevált népbutítást, minden gazdasági megalapozottság nélkül (talán a Fellegi tud némi tartalmat majd csempészni bele remélhetőleg)

hmhmhm | 2010. július 28. | 21:51:18

Nem, jelen esetben Maastricht

dekimi | 2010. július 28. | 21:50:42

Őszintén sajnálom szegény Móna Pistát!Nem elég hogy meghalt most még ez is..............

higginshu | 2010. július 28. | 21:43:30

"És ki mondta hogy ugyanaz? A lényeg a GDP-arányos."

Jó közgáz tanárod lehetett :) Csak nem a Matolcsy volt az :)

zsiga60 | 2010. július 28. | 21:42:01

Egy ilyen terv esetében társadalmi vitát folytatni csak konkrét dolgokról érdemes.Azokról lehetne eldönteni valóban szükséges-e megvalósításuk,hoz-e hasznot az országnak nem csak kútba dobott pénz,mint a sándor palota, az évente két hónapig üzemelő strandok,a 30%-s kihasználtsággal működő szállodák vagy éppen csak haveri cégeknek kivehető nyereséget jelent.Ezeket a részleteket jól titkolják viktorék csak akkor miért van náluk a kassza kulcs?

hmhmhm | 2010. július 28. | 21:35:03

"Gdp arányos államháztartási hiány nem ugyanaz mint az államadósság"

És ki mondta hogy ugyanaz? A lényeg a GDP-arányos.

Én amúgy egyáltalán nem értékelem túl a Széchenyi-programot, de azt jónak tartom hogy ezzel most próbálják a pénzeket bizonyos területekre összpontosítani, remélhetőleg minél több pénzt fognak költeni technológiára és termelésre, és minél kevesebbet "kilátókra"

higginshu | 2010. július 28. | 21:27:41

'Viccelsz? 2001-ben 0,2-del nőtt a bűvös 3%-RA, ami teljesen elhanyagolható mérték. A 2002-es 9%-ban pedig már D209-ék keze van benne a száz napos programokkal, amelyek be is épültek a költségvetésbe onnantól minden évben."

Gdp arányos államháztartási hiány nem ugyanaz mint az államadósság, de úgy látom neked tökmindegy... Mellesleg 2002-ben sem volt 9%, mivel a 100 napos ámokfutás (amit Viktor is bőszen megszavazott a teljes Fidesszel karöltve) költségvetési hatása a naptári hatások miatt jelentős részben áthúzódott a 2003-as év költségvetésére.
Szóval továbbra sem több az első Széchenyi terv mint a legendárium része, a pontos eredménye továbbra sem olyan kecsegtető mint amennyire most szeretnék beállítani egyesek (kb.olyan mint a folglakoztatosság növelésének mítosza, amit megoldottak azzal, hogy az addig havi 40 órát dolgozókat nem számították foglalkoztatottnak, majd hirtelen egy törvény megváltoztatásával, máris termetettek több 10 ezer munkahelyet :)... Na a Széchenyi terv jórésze is ilyen volt, csak nyolc év hosszú idő, hamar megszépül minden. Lesz még szépemlékű a "dicsőséges 100 léps program", csak kell pár év, meg néhány tehetetlen kormány idióta gazdaságpolitikával... )

zsiga60 | 2010. július 28. | 21:27:02

Az a baj ezzel a tervvel is, mint általában a fidesz állam irányítással. A mese és a hűlyítés nyílvános , az apró betűs rész 70 évre titkosítva.Így aztán soha nem tudjuk meg , hogy kik és milyen alapon részesednek az 1000 milliárdból!Az nem kétséges,ebből a pénzből kifejlődnek majd nagy vállakozók,úgy,mint 99-2002 között is,de ez az egész ország boldogulásához nem vezet az biztos,mert ahhoz,hogy mindenki kapjon belőle édes kevés.

hmhmhm | 2010. július 28. | 21:14:19

"És ha megnézed akkor a GDP növekedés ellenére nem csökkent az államadósság 2001-től, sőt 2002-ben már növekedett is. Ez csupán azt mutatja, hogy a növekedés finanszírozása hitelből történt"

Viccelsz? 2001-ben 0,2-del nőtt a bűvös 3%-RA, ami teljesen elhanyagolható mérték. A 2002-es 9%-ban pedig már D209-ék keze van benne a száz napos programokkal, amelyek be is épültek a költségvetésbe onnantól minden évben.

bogáncs | 2010. július 28. | 21:14:07

mizar | 2010. július 28. | 18:54:25

"-Szerintem elfelejtheted ezeket a szoci görcsöket.
Nincs "hatalomra kerülés", normális országban közszolgálat van."

nahát. hogy ezek a fránya szoci görcsök még szegény szíjjas gyereket sem kímélik:"nem demokrata az, aki hazugsággal kerül hatalomra" http://fidesz.sopron.hu/article.php?id=11634

de még a nemzet nagyasszonyát: morvait sem: "Önök hazugsággal és csalással kerültek hatalomra"

sőt. még vekkervitya napilapja is fetreng e fájdalomtól:
"Gyurcsány Ferenc, aki hazugsággal szerezte meg a hatalmát és lebukott."
http://www.mno.hu/portal/680805

és még sorolhatnám. a lényeg: hogy a gátlástalanul hazudó felcsúti félkegyelmű nem demokrata és illegitim. az elszámoltatást pedig kezdjék a pszichiáterével, aki országunkra szabadította ezt a nem beszámítható, köpönyegforgató mekkeleket. a farkával játsszon az ilyen, ne az emberek életével.

Rá Dios | 2010. július 28. | 21:05:50

tigabi:
A Te és a hozzád hasonlók hitével,tudásával és bizalmával eddig még mindig, minden rendszerben, minden kormány, király, törzsfőnök, püspök meg sámán visszaélt.
Az elődök hibái arra valók, hogy azokra hivatkozva meghaladhassuk azokat. Nem jobbat téve, de többet "hibázva"....

Ember! | 2010. július 28. | 21:05:24

Eszméletlen, hogy mit összehordtok itt! Nyavalygás, sírás, kesergés, mutogatás - ÉBRESZTŐ! Fogj végre hozzá a SAJÁT dolgodhoz! Más úgyse fog!!!

tigabi | 2010. július 28. | 21:00:00

Ha nem építenek síkságon völgyhidat, löszfalban alagutat, csak a fele tűni9k el olyan kezeken, amilyen a fővárosi MSZP-seké, azonnal rendelkezésre áll a forrás a fejlesztésekhez. Valamikor építeni is kell ebben az országban, nem csak rombolni. igaza van a mostani kormánynak. Mindenkinek elege van ebben az országban a rombolásból, amit az elmúlt 8 évben a hatalomba lévők végeztek.

higginshu | 2010. július 28. | 20:50:08

"Ott van a bibi, hogy Orbánig a régió átlaga felett emelkedett a magyar gazdaság, a szocik alatt meg mélyen a régió alatt."

És ha megnézed akkor a GDP növekedés ellenére nem csökkent az államadósság 2001-től, sőt 2002-ben már növekedett is. Ez csupán azt mutatja, hogy a növekedés finanszírozása hitelből történt (ahogy az tette utána az MSZP kormány is), ami egyenesen vezetett az ikerdeficit kialakulásához. A hitelből történő növekedés akkor ér valamit, ha többet hoz, mint amit elvisz a növekedés finanszírozása, és ez nem állt fent 2000-től gyk. (előtte meg ugye nem volt Széchenyi terv, csak szigorú költségvetési politika, megszorításokkal, és takarékossággal, pont amitől most ódzkodnak Viktorék). Szóval az előző Széchenyi terv sem volt egy varázsszer, csak egy próbálkozás, ami idő előtt véget ért, de összeségében az első 2 évben sem a kívánt eredményt hozta (7,5%-os GDP növekedés volt a cél ha jól emlékszem és lett olyan 4,5 a végén talán). Talán majd a második jobb lesz, bár tekintve, hogy ennek is Matolcsy a szellemi anyja (az apja meg Közgazdász Viktor), sokkal többet ettől sem várok, tekintettel hogy itt már Uniós pénzeket osztogatnak, ahol sokkal több a feltétel és nagyobb az elszámolási szigor is, mint anno.

Rá Dios | 2010. július 28. | 20:49:26

Kezdtem itten írni mindenféle szakmai dolgot, de legyen elég annyi, hogy ebből, akárki meglássa, nagy baj lesz.

Jager László | 2010. július 28. | 20:47:38

Bocsánat én a 2 000 000 milliardot pengőben gondoltam amit lepengetnek még 1945-ben értékelve a a pengőt!!
Na most remélem jól vagytok!!
J.L.

hmhmhm | 2010. július 28. | 20:37:17

"Orbán Viktor előző országlása alatt - szokták mondani - emelkedett a GDP. Igaz, de azóta tovább emelkedett, és bizony nem a Széchenyi-terv volt az oka, és azóta is tovább emelkedett a világválságig."

Ott van a bibi, hogy Orbánig a régió átlaga felett emelkedett a magyar gazdaság, a szocik alatt meg mélyen a régió alatt.

higginshu | 2010. július 28. | 20:22:56

Azért az Uniónak is lesz némi beleszólása abba, hogy mire és milyen "könnyű" feltételekkel adunk pénzt. Értem én, hogy prioritás a minél könyebb pályáztatás, de ebben nem csak mi döntünk (bár Viktor gondolom erről is azt gondolja, hogy majd ő megmondja a tutit az EU-nak). Eddig sem csak azért nem mentek a projektek, mert nem volt kedve dolgozni az elbírálóknak, hanem mert az Uniós elvárásoknak nem igazán képesek megfelelni egyenlőre a magyar kis és közép válalkozások (az nem indok az Unionak, hogy kell a pénz, mert nekem jár, mert magyar vagy és elnyomnak a mocskos multik).
Szóval szép az elgondolás, de a megvalósítás már más lesz mint 2002-ben amikor a hitelből felvett pénzeket akár budi építésre is fel lehetett venni a projekt keretén belül (anno egy általa is látogatott civil szervezet is szép pénzket akasztott, amiből elég jó bulikat tartottunk, aztán meg legalább 2 napba telt mire összehazudtuk hogy miért is érte meg nekünk adni a pénzt, és mi csak kis hülye 20 éves fiatalok voltunk, akik pitiáner pénzt szereztek a nagyokhoz képest).
Szóval ez is olyan mint az NFÜ I. majd az NFÜ II. volt, szép szavak, csillogó megnyitó, nagy elvárások. Majd a tények megmutatják, hogy mire képes a magyar KKV szektor, mert a mostani állapotában túl sokat még egy jó program sem tud rajta segíteni...

Nantal | 2010. július 28. | 20:20:56

tigabi | 2010. július 28. | 20:02:03

"...ez a kegyelemdöfés az MSZP-nek. Végre egy valódi nemzetgazdasági átfogó fejlesztési terv koncepciója. Egy közgazdász szemnek az elmúlt 8 év teklimeklizése után öröm ilyet nézegetni..."

...na ide figyelj, olyan lehet a "közgazdász szemed", mint a cigány "bátor lováé"...!
...hol látsz ebben a programban - egyelőre(!) -, PIACOT annak, amit termelnének...?
...ahhoz fizetőképes kereslet is szükséges lenne...!
...márpedig, a "sorok között olvasva" ennek épen az ellenkezője "képzelhető el"...!!!

Jager László | 2010. július 28. | 20:18:32

Remélem az új kormány 2 000 000 milliárdot áldoz a kisvállalkozóknak a Szechenyi terv keretében 2011-ben!!!!!!
Örülök neki,csak teljesítse!!!!!!!!
Nekem tetszik a terv!!!!
Csak egy kérdésem van!?
Ki volt ez a hule közgazdász aki ezt összeállította!????????????????
J.L.

Nantal | 2010. július 28. | 20:08:45

mizar | 2010. július 28. | 19:58:56

"...Mi nem a FIDESZ-nek drukkolunk, hanem a Hazánknak, te ökör.
Ki a francot érdekel bármelyik párt is?
Max. a szocihíveket..."

...Kedves "mizar"...!

...sajnos "drukkolással" ebben a gazdasági iparban, eredményt elérni lehetetlen...!
...annál inkább, ésszerű megfontolásokkal...!
...bocsi...!

Szenátor | 2010. július 28. | 20:07:55

Kedves tigabi! Akkor el tudnád nekem buta nem közgazdának magyarázni hogyan van az a kérdés, hogy ha egy ország pénzügyi helyzete stabil ugyanakkor a gazdaságot tönkretették (ezt a nemzet miniszterelnöke mondta egy ültő helyében). Akkor miből van a pénz? Mégsem lett tönkretéve a gazdaság? Légyszi ne hagyj kétségek között.

Nantal | 2010. július 28. | 20:02:35

Lajos85 | 2010. július 28. | 19:50:34

"...Nem szabadna semmilyen fejlesztésbe belevágni, amíg nem semlegesítik a 2010-re csúcsra járatott korrupciót. El fog folyni a pénz, ahogy eddig is..."

...egészen jól látod...! ...na erre ráállva, "hálóval" is lehet fogni a "maffiózókat"...!
...legalább is, - az eddigi -, tapasztalatok alapján...!

tigabi | 2010. július 28. | 20:02:03

ez a kegyelemdöfés az MSZP-nek. Végre egy valódi nemzetgazdasági átfogó fejlesztési terv koncepciója. Egy közgazdász szemnek az elmúlt 8 év teklimeklizése után öröm ilyet nézegetni.

mizar | 2010. július 28. | 19:58:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2010. július 28. | 19:57:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Nantal | 2010. július 28. | 19:56:41

hamus | 2010. július 28. | 18:12:36

"...Az országban 750-800 EZER rokkantnyugdíjas van!!!
Ha ezt a számot leviszik az elfogadható (hihető) 50 ezerre-akkor máris megvan a pénz!!!!..."

...hmm...!

...na, IGEN...!
...de, van egy jóslatom, akkora "tö.ön rúgást még nem láttál" ami ekkor összejön, ha valami méltánytalanság "beüt"...!!!

Xavi | 2010. július 28. | 19:54:53

200 milliárd..bocs

Xavi | 2010. július 28. | 19:54:34

Tapir45 | 2010. július 28. | 19:45:42

most nincs pénz állítólag a 20 milliárdra...honnan lesz még további 300 milliárd?

mivanhe?! | 2010. július 28. | 19:53:51

éjjen éjjen, megint lesz Sz terv!!

Lajos85 | 2010. július 28. | 19:50:34

Nem szabadna semmilyen fejlesztésbe belevágni, amig nem semlegesítik a 2010-re csúcsra járatott korrupciót. El fog folyni a pénz, ahogy eddig is.

dugonics titusz | 2010. július 28. | 19:50:08

Jó lenne, ha ezeket orvos látná!!!
Legelébb, ki kellene újra nyitni a Lipót-mezőt!!!

Nantal | 2010. július 28. | 19:45:45

Szenátor | 2010. július 28. | 19:37:35

...ez egy valóságos "blődli"...!
...a FIDESZ szavazó táborának (drukkereinek!) szól...!
...sajnos, a valódi "drukkerek" színvonalán...! ...akik még nem jártak "meccseken" azok ezt a "színvonalat" nem ismerhetik...!
...van ennek ám nem is kis veszélye, mert ha a csapat veszít, na akkor aztán el szokott szabadulni, a "paraszt gyalázat" is...!!!
...stb.stb.stb....!!!

Tapir45 | 2010. július 28. | 19:45:42

A sok vörös agyú droidnak semmi sem tetszik,amit a fidesz csinál.

Clandon | 2010. július 28. | 19:44:40

mizar

Felőlem lehet jobboldali kormány, hiszen a választók nagy többsége ezt akarta. Csak nem tudom, mit sz..tok ezen az ingyenélő idiótán? Sokkal több értelmes ember van a köreitekben, csak se..nyaló mindegyik.
És hidd el: Széchenyi röhögne rajta... vagy sírna... de nem veregetné a vállát. Na viszlát.

dugonics titusz | 2010. július 28. | 19:43:38

Reálisak a tervek!
Ha Szerbián, Ukrajnán, Albánián, Fehéroroszországon át
Külső-Mongolia is tagja lesz az Európa Uniónak, könnyű
belátni, hogy bőven 100 felett leszünk!!!
Mi fogjuk vezetni a szegényházat!
Hajrá Magyarország!!!

Clandon | 2010. július 28. | 19:39:11

Annyira nyilvánvaló Orbán köpönyegforgatásaiból, hogy nem lesz meglepő, amikor majd az októberi választások után, ő lesz az IMF legnagyobb barátja. Csak egy példa.. milyen meglepetések jönnek még, kedves Fidesz alattvalók.

mizar | 2010. július 28. | 19:38:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Szenátor | 2010. július 28. | 19:37:35

Tisztelt közgazdák! Nem értem hogyan van az, hogy egy ország pénzügyi helyzete stabil ugyanakkor a gazdaságot tönkretették (ezt a nemzet miniszterelnöke mondta egy ültő helyében). Akkor miből van a pénz? Mégsem lett tönkretéve a gazdaság? Valaki magyarázza meg mert komolyan nem tudok aludni. Még ilyet, és ezt beveszi valaki?

Clandon | 2010. július 28. | 19:36:12

Széchenyi, ha élne úgy rúgná t..ön ezt az Orbánt, hogy nem lenne más gondja, csak ápolgatni a golyóit.
Nekünk is jobb lenne, mert nem foglalkozna többé az országgal.

tarpataky | 2010. július 28. | 19:34:53

Hm,meddig lehet hülyíteni egy társadalmat?Sokáig.A végtelenségig.

Piotrek | 2010. július 28. | 19:33:40

Szép álmok,keserű ébredés!

mizar | 2010. július 28. | 18:54:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2010. július 28. | 18:47:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Jager László | 2010. július 28. | 18:23:34

NEVETEK EZEN A TERVEN!!!!!!!!!
MINDEN VIZIÓ,SEMMI SZÁM!!!!!!!!
Nagymamám mondaná TYÚKSZAR az egész kisfiam!!!
Vigyázz,hogy hová lépsz!!!
J.L.

hamus | 2010. július 28. | 18:12:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

sandorbe | 2010. július 28. | 17:59:09

Hú de fasza lesz nekem! 2030-ra vagyis húsz év múlva már nekem is jó lesz, már ha akkor még élek.
Kisdobos korom óta ezt hallom, mindig azt mondták, hogy kis türelem , kis kitartás és 15-20 év múlva itt a kánaán. Így telt el az életem, most pedig azon izgulok, hogy télen lesz-e pénzem fűtésre.
Azoknak akik hitegettek akkor is most is jó dolguk volt, és ez így lesz míg világ a világ.

Szamok Embere | 2010. július 28. | 17:53:27

Azt tudja valaki, hogy honnan csoportosítják át a pénzt? Mert feltételezem, hogy ennyi tartalék nincs a csontvázak mellett a szekrényben. Ha akadna, akkor nyilván nem emlegettek volna csontvázakat, mert becsületesek.

Lohere | 2010. július 28. | 17:52:35

El kellene dönteni, a talpraállást egybe - lásd fénykép háttere Orbánnal, vagy külön, lásd szöveg - írják.

Nekem majdnem mindegy, csak ne az én talpamra álljanak.

Meg egy gazdasági terv nem lehetne magyarul, többségnek érthetetlen angol, félangol gazdasági kifejezésekkel.

Nem lehetnének benne konkrét számok? Nem a múltra, hanem a jövőre.

Ez így egy gyenge közgazdász hallgató gyenge diplomamunkája.

Kár.

Szamok Embere | 2010. július 28. | 17:46:04

"Magyarországnak 2030-ra kell elérnie az uniós átlag feletti gazdasági fejlettségi szintet"
Erre csak klasszikust (Hofi anyósa) idézve szabad válaszolni: nem lenna elég a döntetlen?

A MKIK elnöke is csudijó: szerinte a 7 prioritásként kiemelt terület alkalmas arra, hogy eredményt érjen el a magyar gazdaság, ha hozzájut a kellő forrásokhoz.

Fidel Castro mondta állítólag Gorbacsovnak: ha küldtök cukrot, rumot, meg egy kis kávét, felépítjük a szocializmust.

Komolyra fordítva a szót, évi 250 mrd forintokat ígérnek, összesen 1000 milliárdot. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében eddig kifizettek 1100 mrd forintot, szerződést kötöttek 3650 mrd-ra. Most akkor mitől is ilyen nagy a Széchenyi Terv?

ossian | 2010. július 28. | 17:45:30

"Az ország pénzügyi helyzete ma stabil és kiszámítható, jó reményekre ad alapot ahhoz, hogy a kormány folytassa a szerkezeti átalakításokat és egyúttal beindulhasson a gazdaság növekedése."
6 hét alatt sikerült elérni, ezt a bravúrt ország még meg nem lépte, 8 év rombolás után, amikor csak a romok maradtak, államcsőd és gazdasági összeomlás.
És ez a 29 pontnak köszönhető.
Egy árva befektető nem jött, se egy munkahely nem született, az adómorál se lett erkölcsösebb: a 72 óra alatt összedobott 29 pontos akcióterv elindította az országot, mint egy rakétát a hatalmas fejlődés irányába: romok eltakarítva, a hidak a Dunából kiemelve, államcsőd helyett kiváló költségvetés.
Most Szécheny terv is lesz, és a beígért egymillió munkahely.
Egy lépés a Kánaán.

manutd | 2010. július 28. | 17:30:36

kreivichiren

onkormanyzati valasztasok utan oktoberben ideje lenne mar befejezni a latszat kormanyzast es elkezdeni a valodi kemeny munkat. Attol tartok nem lesz igazam..

ossian | 2010. július 28. | 17:30:07

Mellár világosan megmondta, (napi gazd.) és aki akar az tud a sorok között olvasni, hogy a hatalmas adósságteher és a beszűkült gazdaság miatt nagyon szűk mozgástere lesz a kormánynak a köv. években.
Viszont lebegtette a magánnyugdíj pénztárak lenyúlását, az több ezer milliárd ft, talán abból lesznek pályázatok, a nyertesek nem kétségesek.

kreivichiren | 2010. július 28. | 17:15:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

zerohunter | 2010. július 28. | 17:11:16

Vagy csak a jobb, mint az mszp-szdsz összehasonlítás nem tetszett?

zerohunter | 2010. július 28. | 17:09:25

Na, mi van, már itt se mondhatom, hogy Orbán egy hazug?:D

zerohunter | 2010. július 28. | 17:06:46

krix | 2010. július 28. | 16:53:33

A Széchenyi-terv idején is épülhetett volna némi út, vagy autópálya, árvízvédelmi rendszer, de nem épült. Orbán Viktor előző országlása alatt - szokták mondani - emelkedett a GDP. Igaz, de azóta tovább emelkedett, és bizony nem a Széchenyi-terv volt az oka, és azóta is tovább emelkedett a világválságig. Ha megígérik, hogy a közösben tartják a lét, én nem bánom, jöhet az a terv. Vagy adjanak nekem is.

Akkor az EU még egy petákot sem adott! A GDP emelkedésről meg annyit, hogy igen növekedtünk 0.1% és 1% között, míg a szomszédok 10%-kal!

zerohunter | 2010. július 28. | 17:06:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

zerohunter | 2010. július 28. | 17:02:15

krix | 2010. július 28. | 16:53:33

A Széchenyi-terv idején is épülhetett volna némi út, vagy autópálya, árvízvédelmi rendszer, de nem épült. Orbán Viktor előző országlása alatt - szokták mondani - emelkedett a GDP. Igaz, de azóta tovább emelkedett, és bizony nem a Széchenyi-terv volt az oka, és azóta is tovább emelkedett a világválságig. Ha megígérik, hogy a közösben tartják a lét, én nem bánom, jöhet az a terv. Vagy adjanak nekem is.

Akkor az EU még egy petákot sem adott! A GDP emelkedésről meg annyit, hogy igen növekedtünk 0.1% és 1% között, míg a szomszédok 10%-kal!

sterneschii | 2010. július 28. | 17:00:35

orbànnàl hazugabb politikust nem igen lehet talàlni.

manutd | 2010. július 28. | 16:59:45

Orbán beszédében azt hangsúlyozta, hogy "az ország pénzügyi helyzete ma stabil, kiszámítható, és így jó reményeket ad arra, hogy folytassuk a szerkezeti reformokat".

Mintha az elmult evekben Orban lett volna az, aki mindent megtett, hogy a kormannyal egyutt a reformokat is elgancsolja. (Nepszavazas, stb).

Az pedig, hogy "stabil az orszag penzugyi helyzete", Bajnainak es Oszkonak koszonheti. Dobhatna nekik egy 'thank you guys' smst!

zerohunter | 2010. július 28. | 16:57:49

Gyurcsányt nehéz lesz felülmúlni hazugság terén,)

krix | 2010. július 28. | 16:55:47

zerohunter | 2010. július 28. | 16:51:16
NYUGDÍJCSÖKKENTÉST!!!!!!!!!!!! MEGSZORÍTÁST AKAROK, KÁR VOLT RÁJUK SZAVAZNOM, NEM AKARNAK MEGSZORÍTANI:(

Én inkább kevesebb hazugságot és hozzáértő kormányzást szeretnék, de az csak hiú ábránd...

krix | 2010. július 28. | 16:53:33

A Széchenyi-terv idején is épülhetett volna némi út, vagy autópálya, árvízvédelmi rendszer, de nem épült. Orbán Viktor előző országlása alatt - szokták mondani - emelkedett a GDP. Igaz, de azóta tovább emelkedett, és bizony nem a Széchenyi-terv volt az oka, és azóta is tovább emelkedett a világválságig. Ha megígérik, hogy a közösben tartják a lét, én nem bánom, jöhet az a terv. Vagy adjanak nekem is.

zerohunter | 2010. július 28. | 16:51:16

NYUGDÍJCSÖKKENTÉST!!!!!!!!!!!! MEGSZORÍTÁST AKAROK, KÁR VOLT RÁJUK SZAVAZNOM, NEM AKARNAK MEGSZORÍTANI:(

bogáncs | 2010. július 28. | 16:48:31

"Orbán szerint az ország hét hónap alatt egy sor nehézségen ment át: elvettek egyhavi nyugdíjat, egyhavi közbért, felemelték a nyugdíjkorhatárt, az áfát, zárolást, stb. Szerinte ilyen egy más országban sem történt, Romániában, Németországban ennél sokkal kevesebbért sztrájkolnak az emberek."(origo.hu)

ha ennyire feleslegesek voltak Bajnaiék megszorításai, akkor a gazdagok zsebének tovább tömése(=idióta akcióterv) helyett mért nem adja vissza azonnal a nyugdíjat, közbért, miért nem csökkenti a nyugdíjkorhatárt, áfát stb.??? sőt. ő még 14. havi nyugdíjat is ígért (meg még mi minden mást), ergo hazugsággal került hatalomra az illegitim kormányunk illegitim despotája. mikor veszik már gondnokság alá ezt a tébolyultat?

piramis | 2010. július 28. | 16:43:00

manutd | 2010. július 28. | 16:34:18

EBRESZTO MAGYARORSZAG!!! Egy diktatorikus, zsarnoki, velejeig demagog es populista, hazug, hatalommanias kiskiraly iranyitja az orszagot!!

Elképzelhető árnyaltabb vélemény is, de azt a jobberek már nem értenék, úgyhogy ez így rendben van.

piramis | 2010. július 28. | 16:36:58

Blac

Feladvány: Ha 2001-2002 között hatszázmilliárd tűnt el nyomtalanul, akkor hány ezer milliárd tűnt el 2002 és 2010 között?

Sok, de nem nyomtalanul. 50 százalékos közalkalmazotti fizetésemelés, 13. havi nyugdíj, rengeteg autópálya, metró, útfelújítások: nem sorolom, rengeteg dolog épült, és elsősorban a köznek, ellentétben a Széchenyi pénzekkel, amelyek nagy része magánzsebekbe vándorolt, magánvagyonokat gyarapított.

Hammada Patrol | 2010. július 28. | 16:36:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

manutd | 2010. július 28. | 16:34:18

Mit mond most orban? "aránylag stabil helyzetben van az ország"

Mit mondott az elmult honapokban, evekben? "Romokban az orszag, romokban a gazdasag, uj koltsegvetes lesz a valasztasok utan, 7-8%-os lesz a hiany, mert hazudik az elozo kormany"..

EBRESZTO MAGYARORSZAG!!! Egy diktatorikus, zsarnoki, velejeig demagog es populista, hazug, hatalommanias kiskiraly iranyitja az orszagot!!

piramis | 2010. július 28. | 16:33:48

Blac

Feladvány: Ha 2001-2002 között hatszázmilliárd tűnt el nyomtalanul, akkor hány ezer milliárd tűnt el 2002 és 2010 között?

Sok, de nem nyomtalanul. 50 százalékos közalkalmazotti fizetésemelés, 13. havi nyugdíj, rengeteg autópálya, metró, útfelújítások: nem sorolom, rengeteg dolog épült, és elsősorban a köznek, ellentétben a Széchenyi pénzekkel, amelyek nagy része magánzsebekbe vándorolt, magánvagyonokat gyarapított.

piramis | 2010. július 28. | 16:28:37

Blac

Feladvány: Ha 2001-2002 között hatszázmilliárd tűnt el nyomtalanul, akkor hány ezer milliárd tűnt el 2002 és 2010 között?

Sok, de nem nyomtalanul. 50 százalékos közalkalmazotti fizetésemelés, 13. havi nyugdíj, rengeteg autópálya, metró, útfelújítások: nem sorolom, rengeteg dolog épült, és elsősorban a köznek, ellentétben a Széchenyi pénzekkel, amelyek nagy része magánzsebekbe vándorolt, magánvagyonokat gyarapított.

chazoooo | 2010. július 28. | 16:24:53

Jó anyag!
Bravó!

piramis | 2010. július 28. | 16:22:11

2001-2002-ben hatszázmilliárd tűnt el kézen-közön jobboldali zsebekben, most ezermilliárd fog, és megint a legcsekélyebb látszat nélkül.

blac | 2010. július 28. | 16:21:58

Moderálási alapelvek- komment törölve -

piramis | 2010. július 28. | 16:18:31

2001-2002-ben hatszázmilliárd tűnt el kézen-közön jobboldali zsebekben, most ezermilliárd fog, és megint a legcsekélyebb látszat nélkül.

kreivichiren | 2010. július 28. | 16:07:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kisördög | 2010. július 28. | 15:39:10

Szerintem abszolút jó dolgok vannak benne, remélem, hogy sikerül majd teljesíteni őket, ráfér már az országra a gyökeres változás, fejlesztés.

trewq | 2010. július 28. | 15:35:39

2030-ra elé r jük az eu ró pa i átla g ot.
Csa k az ért ír ok i lye n fur án, mer t köz ben ütem e sen tap sol ok.

HIRDETÉS
Matolcsy György felmutat...
Matolcsy György felmutatja az eredetit a mai bemutatón
Népszabadság - Kurucz Árpád

Meghirdette a kormány az Új Széchenyi Tervet. A kabinet egyelőre egy vitairattal állt elő. A kereken 200 oldalas dokumentum végén az a felhívás szerepel, hogy az érdelődők tegyék meg szakmai javaslataikat annak érdekében, hogy a terv a magyar gazdaság egészének programja lehessen. Rajta, kedves olvasó!

A kormány az Új Széchenyi Tervet 2011 januárjában, az első Széchenyi Terv meghirdetésének 10. évfordulóján tervezi elindítani. Az első Orbán-kormány gazdaság- és társadalomfejlesztési programja, a Széchenyi-terv 2001-ben 295,9 milliárd forinttal, 2002-ben 330,8 milliárd forinttal rendelkezett a költségvetésből.

A program annak idején sok vitát váltott ki. Mondták róla, hogy nem szolgál másra, mint hogy a fideszes önkormányzatok és Fidesz-közeli vállalkozások, teljesen indokolatlan projekteken át ingyen pénzhez jussanak. Eközben az akkori gazdasági miniszter, Matolcsy György azzal támasztotta alá a program létjogosultságát, hogy minden pályázaton elnyert forint négy forintnyi plusz fejlesztést hozott magával.

HIRDETÉS


Matolcsy György gazdasági miniszter 2001-ben kihirdeti a Széchenyi Terv első 55 pályázatát
Népszabadság - Sopronyi Gyula
Matolcsy tervei szerint 2030-ra az EU éllovasai leszünk

Matolcsy a mostani program bemutatásakor leszögezte: először a költségvetési egyensúlyt kell helyreállítani. Az új gazdaságpolitika szerint az egyensúly végeredmény, az új fejlesztéspolitikának okosan, célzottan kell beruházásokat, fejlesztéseket támogatni. Ebből munkahelyek származnak, növekedés. Ennek az új gazdaságpolitikának egy olyan gazdaságfejlesztési programra van szüksége, amely okosan oda teszi a pénzt, ahol arra szükség van.

"Mi egy olyan koncepciót nyújtunk át önöknek, amely mögé még egy pályázati rendszert és egy pályázati intézményrendszert is szeretnénk majd Fellegi miniszter úrral odatenni" - mondta Matolcsy György. Matolcsy György leszögezte: a tervek szerint Magyarországnak 2030-ra kell elérnie az uniós átlag feletti gazdasági fejlettségi szintet, életszínvonalat. "Ez példátlan történelmi siker lehet és véleményem szerint lesz is, hiszen Magyarország az elmúlt 150 évben soha nem volt az európai átlag fölött" - fogalmazott a miniszter.

Ennek a 2030-ig terjedő időhorizontnak van egy első tíz éves, 2020-ig terjedő gazdaságfejlesztési koncepciója, ez az Új Széchenyi Terv. Fő célkitűzése a munkahelyek teremtése, egymillió új munkahely létrehozása.

1000 milliárd forintot ígér a ciklus végéig Fellegi

Az Új Széchenyi Tervvel Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter szerint a kormány célja, hogy gyorsan, hatékonyan, összehangoltan tudják eljuttatni a hazai és uniós összevont forrásokat a kis- és közepes vállalkozásokhoz (kkv). A szándék, hogy a ciklus végéig összesen 1000 milliárd forintot biztosítsanak erre a célra az összevont forrásokból.

A nemzeti fejlesztési miniszter az Új Széchenyi Terv vitairatának ismertetésén Budapesten közölte: új pályázati rendszert, a fejlesztési források tervezésének, elosztásának új intézményrendszerét és új értékelési rendszert kell létrehozni.

A 2007-2013 közötti időszakban Magyarország számára elérhető uniós források értéke összesen 7870,17 milliárd forint. Ebből jelenleg 1828,8 milliárd forint szabad forrás áll rendelkezésre, 1.480,2 milliárd futó projekt, és 4126,5 milliárd forint kötelezettségvállalással elindított projekt mellett. Jelenleg a kis- és középvállalatok számára azonnal mobilizálható források értéke a forrástérkép adatai alapján 155 milliárd forint - emelte ki Fellegi Tamás.

Emlékeztetett arra, hogy a kormány már tárgyalta az összesen mintegy 477 milliárd forint értékű projektforrás visszavonására, illetve tártalmi felülvizsgálatára vonatkozó javaslatot. Bejelentette: ennek eredményeképpen összesen 41 milliárd forint uniós támogatást szabadítanak fel.

Hét kitörési pontot lát Matolcsy

Az Új Széchenyi Tervben az egészségipart, a zöld gazdaságfejlesztést, a lakásprogramot, az üzleti környezet fejlesztését, a tudomány-innováció-növekedés területét, a foglalkoztatást és a közlekedést határozta meg a kormány kitörési pontként - mondta Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter az Új Széchenyi Terv vitairatának ismertetésén szerdán Budapesten a Marriott szállodában.

A vállalkozóknak tartott rendezvényen a miniszter azt mondta: az Új Széchenyi Terv akkor lesz sikeres, ha kevesebb pályázattal működik, mint az előző kormány alatt. A rendszernek stabilabbnak, egyszerűbbnek és gyorsabbnak kell lennie - tette hozzá. Matolcsy György elmondta: az idei év második felében pénzügyi, 2011-ben és 2012-ben strukturális konzultációra van szükség, utána jöhet a növekedési szakasz, ez pedig a fejlesztési források gyors felhasználását igényli.

Matolcsy György emlékeztetett az Első Széchenyi Tervre, amikor 100 forinttal 300 forintot mozgattak meg, másfél év alatt 200 milliárd forinttal 600 milliárd forint "mozdult meg".

Az Új Magyarország Fejlesztési Tervvel ugyanakkor 100 forinttal 120 forintot sikerült megmozgatni, hiszen 4.000 milliárd forint uniós fejlesztési pénz 4-5 év alatt 5.000 milliárd forintot mozgat meg. Le kell zárni a 2004-től indított fejlesztési irányokat, mert az azóta letűnt kormányok 9 ezer új munkahelyet létesítettek, míg korábban másfél év alatt 37 ezer új munkahely jött létre - mondta Matolcsy György. Az Új Széchenyi Terv a tervek szerint 2011. január 15-én indul az üzleti élet szereplőitől 2010. szeptember 15-ig várják a javaslatokat a szechenyiterv@ngm.gov.hu mail címre.

Orbán: újjá kell építeni a magyar gazdaságot

Orbán Viktor szerint újjá kell építeni a magyar gazdaságot, mert tönkretették. A kormányfő az Új Széchenyi Terv koncepciójának budapesti ismertetésén szerdán kijelentette: stabil az ország pénzügyi helyzete. A miniszterelnök közölte: 1945-ben az ország infrastruktúráját, 1989-90-ben a politikai-társadalmi rendszert kellett újjáépíteni, 2010-ben a gazdaságot kell.

Kifejtette: először a romokat kell eltakarítani, ezt szolgálta a 29 pontos gazdasági akcióterv; a politikai-jogi felelősség megállapítása folyamatban van, most következhet az újjáépítés, amely az Új Széchenyi Tervvel el is kezdődik.

Megismételte: 2013-ig legalább 1.000 milliárd forint áll rendelkezésre, amelyet megpróbálják a gazdasági növekedést gerjeszteni. Az ország pénzügyi helyzete ma stabil és kiszámítható, jó reményekre ad alapot ahhoz, hogy a kormány folytassa a szerkezeti átalakításokat és egyúttal beindulhasson a gazdaság növekedése - jelentette ki Orbán Viktor. A vállalkozóknak tartott rendezvényen a miniszterelnök azt mondta: "a költségvetés összeomlásának veszélyét sikerült elhárítani az akciótervvel"; anélkül az idei évre szóló 3,8 százalékos hiány tartásának esélye sem lett volna. Mint mondta, aránylag stabil helyzetben van az ország, ezért van lehetőség az újjáépítésre, hosszú évek óta először állunk "biztos lábakon".

 Bankadó: "Fájdalmas de indokolt és jogos"

A bankadóról azt mondta: az fájdalmas és nagy összeg, de összevetve mindazzal, amit az országnak ki kellett már állnia, a bankadó összege "magas is, de indokolt, jogos, szükséges". Orbán Viktor aláhúzta: a 3,8 százalékos költségvetési hiányt az ország tartani fogja. Hozzátette: a "saját lábon álláshoz" megteremtették a nemzetközi feltételeket is.

A kormányfő felhívta arra is a figyelmet, hogy a világkapitalizmus is válságban van, és Magyarországnak eközben kell elérnie a növekedést. Ehhez termelésre, munkára van szükség - szögezte le azzal, hogy az Új Széchenyi Terv ezt szolgálja. Az Új Széchenyi Terv nem más, mint a magyar gazdaság újjáépítésének programja - fogalmazott.

A magyarok egyetlen, versenyelőnyt jelenthető képessége a sajátos észjárás - vélekedett Orbán Viktor, aki szerint ezért az országnak kísérletet kell tennie arra, hogy oda is tegyen pénzt, ahol a gondolkodás, a kreativitás és a képességek fejlődése megtörténik. "Az a szóbeszéd járja Amerikában, hogy kétféle intelligencia létezik a földön: az embereké és a magyaroké" - fogalmazott a miniszterelnök, aki szerint az egész magyar gazdaság érdeke a kkv-k támogatásán túl, hogy ezt a képességünket is fejlesszük, és ebben a kormánynak élen kell járnia. A kormánynak az ország az intellektuális teljesítményét illetően is élen kell járnia - jelentette ki.

A kormányfő kormányzati programnak tekinti azt, hogy egy olyan közigazgatási, kormányzati és költségvetési politikát építsenek fel, amelyben megmutatkozik ez az állítólagos előny. "Nekünk kell létrehozni Európa leghatékonyabb közigazgatását" - jelentette ki Orbán Viktor hozzátéve, hogy Európa legátláthatóbb, legvilágosabb költségvetését is létre kell hozni.

A miniszterelnök úgy vélekedett, hogy Magyarország a tudás földje lehet, a kormánynak élen kell járnia olyan megoldások kidolgozásában, amelynek előnyét a gazdasági élet azonnal érezheti. A kormányfő a Széchenyi Tervet e kormányzati teljesítmény egyik legfontosabb elemének látja.
Orbán Viktor szerint a Széchenyi Terv hivatása, hogy beteljesülhessenek a magyarok reményei itt, Magyarországon.

Orbán Viktor szerint hamar lecseng a félbeszakadt IMF tárgyalások visszhangja

Az ország pénzügyi helyzete ma stabil és kiszámítható, jó reményekre ad alapot ahhoz, hogy a kormány folytassa a szerkezeti átalakításokat és egyúttal beindulhasson a gazdaság növekedése - jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök az Új Széchenyi Terv vitairatának bemutatóján szerdán Budapesten, a Marriott szállodában.

A vállalkozóknak tartott rendezvényen a miniszterelnök azt mondta: "a költségvetés összeomlásának veszélyét sikerült elhárítani az akciótervvel". Mint mondta, aránylag stabil helyzetben van az ország, ezért van lehetőség az újjáépítésre.

A kormányfő véleménye szerint a gazdasági helyzet stabilitását mutatja, hogy a Nemzetközi Valutaalappal történő tárgyalások félbeszakadása és az azt követő leminősítések csupán időleges zavarokat okoztak. Ezek után azonban mind a forint árfolyama, mind pedig a "kötvénykibocsátási és kötvényeladási kapacitás visszatér arra a szintre, amelyben az ország működése stabilnak tekinthető".

A munkaadói szervezetek üdvözlik az Új Széchenyi Terv vitaanyagát.

Szűcs György, az Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ) elnöke szerint az Új Széchenyi Terv vitaanyagából kiolvasható, hogy az anyag a 7 kijelölt prioritással jól meghatározza a magyar gazdaság előtt álló célokat, a legfontosabb fejlesztési területeket.

Az IPOSZ elnöke szerint az Új Széchenyi Tervben a mikro- és családi vállalkozások is fejlesztési forrásokhoz juthatnak. A szövetség üdvözli, hogy a pályáztatási rendszer átalakításával egyszerűbb, könnyebb és gyorsabb lesz a fejlesztési forrásokhoz való hozzájutás.Szűcs György elmondta, hogy a családi vállalkozások hozzá tudnak járulni a munkahelyteremtéshez, de ehhez fejleszteniük kell, bővíteni kell a vállalkozásaikat.

Vereczkey Zoltán, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) alelnöke, a Kisvállalkozási és Közteherviselési Kollégium elnöke kiemelte: a vitára bocsátott Új Széchenyi Terv patrióta szemléletű, és ezt örömmel fogadják a vállalkozók. Az MKIK alelnöke hangsúlyozta, hogy a vitaindító anyaghoz gyakorlati javaslatokat fognak megfogalmazni. Szerinte a 7 prioritásként kiemelt terület alkalmas arra, hogy eredményt érjen el a magyar gazdaság, ha hozzájut a kellő forrásokhoz. A vállalkozók optimistán fogadják a programot, mert már az I. Széchenyi Terv is sikeres volt, hiszen rövid pályafutása során hatékonyabban szolgálta a gazdaságot, mint az utána következő bármelyik politikai program. Vereczkey Zoltán, aki a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesület elnöke is, örömmel üdvözölte, hogy Magyarország mint tranzitország előnyeit is a prioritások között jelenítette meg az Új Széchenyi Terv koncepciójának ismertetésekor a nemzetgazdasági miniszter. Ettől azt várják, hogy az ország adóbevételei növekedjenek, az árufuvarozók és az idelátogató turisták a jelenleginél nagyobb mértékben fognak hozzájárulni a bruttó hazai termékhez, az államháztartás bevételeihez.

Vadász György, a Magyar Iparszövetség (OKISZ) ügyvezető társelnöke az MTI-nek hangsúlyozta: pozitívan értékelik a bejelentést, mert a kis- és középvállalkozások (kkv-k) versenyhelyzetbe hozásának, illetve hátrányaik ledolgozásának feltétele az, hogy a kormány kiemelten foglalkozzon a szektor helyzetével, jövőjével, fejlődésével. Az OKISZ elnöke a hét kiemelt programról elmondta: azokkal egyetértenek, kiemelten fontos például az innováció területe, mivel a magyar kkv-k zöme csak a holnapra gondol, és nem tud a hosszú távú célokkal foglalkozni, vagyis saját erőből az innovációra nagyon keveset költ. Ahhoz, hogy a kkv-k piacot szerezzenek, és megteremthető legyen a célként kitűzött egymillió munkahely, a magyarországi piac szűk, így arra kell törekedni, hogy a kkv-k a külpiacon is versenyképesek legyenek - emelte ki Vadász György.A munkaadói szervezetek kedvezően fogadták az Új Széchenyi Terv vitaanyagát.

 

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    126 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
. .
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS