belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
24. csütörtök

A zöldkártyához nem kell az autó

Ma még háromszor muszáj tetten érni a csaló vizsgaállomást

Egy környezetvédelmi vizsgálattal foglalkozó műhely nemrég gond nélkül zöldkártyát adott egy olyan autónak, amely a vizsgálat idején éppen Milánó felé száguldott. Az ilyen esetek miatt módosítaná januártól a Nemzeti Közlekedési Hatóság a zöldkártyakiadás rendszerét.

Fekete Gy. Attila| Népszabadság| 2009. szeptember 4. |27 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

laci_54 | 2009. október 30. | 13:18:33

Amilyenek a jogalkotók olyanok a jogszabályok:(
Bizony a hozzá nem értés és a tudatlanság látható műveiken, lásd a cikket, melyhez hozzászólok.

Szent Eltvíz | 2009. szeptember 8. | 21:44:35

"Egy környezetvédelmi vizsgálattal foglalkozó műhely nemrég gond nélkül zöldkártyát adott egy olyan autónak, amely a vizsgálat idején éppen Milánó felé száguldott. Az ilyen esetek miatt módosítaná januártól a Nemzeti Közlekedési Hatóság a zöldkártyakiadás rendszerét."

No és erre hogy jöttek rá?

AKKOR BÜNTESSÉK MEG AZ ILLETŐ CÉGET, NE MINDENKIT ÉDES URAK!!!!!!!

Szent Eltvíz | 2009. szeptember 8. | 21:41:36

Lehet hogy kicsit közönséges leszek, de azt üzenem a mélyen tisztelt hatóságoknak, hogy NE ÖTLETELGESSENEK A MI PÉNZÜNK ROVÁSÁRA!
Ez előtt nem sokkal -fél évvel jött ki hogy az úgynevezett eredetiség vizsgálat haszontalan nem hatékony és túl drága. Figyelt erre valaki odafenn?
Figyelt hát.
Az "új rend és szabadságvesztés" kormánybiztosa már az autóalkatrészek egyedi gravírozásán, vagy kóddal ellátásán tanakodott mikor a Bajnai-kormány megalakulásakor kitették a szűrét.
ELÉG A VÉRSZOPÁSBÓL!!!!
Kotorásszanak a saját zsebükben, a százmilliós végkielégítettek zsebében ne a miénkben!
-Bár az övékében nem lehet,mert a cégautót nem ők fizetik.

Szent Eltvíz | 2009. szeptember 8. | 21:34:10

tuba | 2009. szeptember 4. | 08:20:11



"a piros autókra egyébként a biztosítók akartak nagyobb kötelezőt, mondván a statisztikákból látszik, hogy ezek az autók több balesetet okoznak, a vezetőik azért választják ezt a színt, mert ők maguk is tüzes habitusúak."

Ha a biztosítók csakugyan így tesznek, óriási bakit követnek el.
A defenzív taktika primér alapeleme a látni és láttatni elv, ezért a környezet színétől elütő, kontrasztos színű járművet érdemes vásárolni.
Ezt nem csak én mondom hanem ezen az elven lett kitalálva és bevezetve az úgynevezett láthatósági mellény.

Szent Eltvíz | 2009. szeptember 8. | 21:29:34

Ez a cikk összehord hetet-havat hogy megpuhítsák a közvéleményt a drágításra és szigorításra.
NINCS sokféle ezresbe kerülő zöldkártya, mindenhol ugyanannyit kérnek el,egy ezerhármas katalizátoros autóért kb nyolcezer forintot. A semmiért.

latyó | 2009. szeptember 5. | 10:52:58

Amikor még tartottam bűzládát, egy alkalommal nem volt elegendő pénzem, hogy a vizsgáztatáshos mindent rendbe tegyek. Egy ismerősöm javaslatára a Pest megyei vizsgáztatóhelyre vittem, óriási nagy telepe a hatóságnak, tele autókkal, s persze kamionokkal. Percek alatt kiderült, hogy az igazgatótól a portásig mindenki benne van a korrupcióban, s húszezer forint ellenében simán ment minden. Ha jól emlékszem, ez 2004-ben történt, aligha változott azóta bármi.

irriga | 2009. szeptember 5. | 09:36:25

kations | 2009. szeptember 5. | 08:40:57


Nem akkor töltötték fel az új híreket?

Olyankor elvesznek az itt beírtak.

A rutinosdak szövegszerkesztőben írják a kommentet, majd bemásolják ide.

kations | 2009. szeptember 5. | 08:40:57

Fogalmaztam a melegfelvonuláshoz szánt kommentet de a Népszabadság letiltotta a lehetőséget. A megvitatandó témák egyenlőek de vannak azért még egyenlőbbek.

irriga | 2009. szeptember 5. | 08:15:55

kations | 2009. szeptember 5. | 05:03:17

Igazad van, az EU-ban sok minden azért van, hogy legyen munkahely.
Így jó drága a termelés, ezért kitelepítik a gyártást, ergo kevesebb a munkahely.

Erről van szó, mikor arról beszélnek, hogy az EU nem versenyképes a világpiacon.

irriga | 2009. szeptember 5. | 08:13:41

isti56 | 2009. szeptember 5. | 08:06:36


A centralizáció éppen dícséretes is lehetne, mert kevesebb mérés lesz, kevesebb helyen.

irriga | 2009. szeptember 5. | 08:12:32

sydney | 2009. szeptember 4. | 22:28:49

Itt nem egy mérésről van szó.
Elméletileg a motor különböző munkapontjain (fordulatszámon) mérnek bizonyos ideig.

isti56 | 2009. szeptember 5. | 08:06:36

A Nemzeti Közlekedési Hatóságnak magán kellene kezdenie a megtisztulást.Én nem ismerek olyan vizsgabázist, ahol ne lehetne csúszópénzért műszakivizsgát vásárolni.Ezt a legújabb zöldkártyás tervezetet a korrupció centralizálásának tartom. Egy magyar közmondás is azt tartja, hogy fejétől bűzlik a hal.

kations | 2009. szeptember 5. | 05:03:17

irriga,

Valóban nagy „baromság” a külön műszaki vizsga és a külön „zöldkártya” vizsga. Az amerikai módszerről nem tudok sokat. Nekem Minnesotában (USA) is van autóm. Ott a regisztrációs díjon kívül (néhány órai munkabér) nincs más kötelesség. Azt is postán intézzük. Műszaki vizsga ismeretlen. Ezt csak félve merem írni nehogy kikapjak. A ledorongolás előtt azért nézzétek meg a két ország baleseti statisztikáit. Minden kommentelőnek igaza van aki azt írja, hogy ez is csak egy további pénzbehajtási módszer. El kell tartani azokat a kisebb-nagyobbhivatalnokokat akiknek más gondjuk nincs mint hogyan lehetne még több pénzt behajtani tőlünk. Azért péntek délben (reggel?) már fogalmuk nincs mit csináltak a héten mert a kiskertjükben (szeretőjüknél, stb) vannak.

sydney | 2009. szeptember 4. | 22:28:49

"NETEGEZZ" - ez Ausztráliában is pontosan így van. 43 éve vezetek, itthon állandóan kell jogsit orvosilag hosszabbítani, ugyanakkor 20 éve van egy örökké érvényes osztrák jogsim is. Ezek a vizsgálatok csak PÉNZRABLÁS miatt kellenek. Minden műszaki kollégám tudja, hogy 1.) Egy mérés - nem mérés, 2,)Minden mérés arra a pillanatra vonatkozik,amikor azt elvégzik. Egy perc múlva már nem érvényes.

nugát | 2009. szeptember 4. | 21:34:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

irriga | 2009. szeptember 4. | 21:15:52

értelmetlenségi | 2009. szeptember 4. | 16:29:31

Az autó most is ott van.
A vizsgálatot végzőé ....

NETEGEZZ | 2009. szeptember 4. | 20:39:00

Az Amerikai Egyesült Államokban, Florida Államban a személygépkocsiknak nincs kötelező műszaki vizsga, kötelező zöldkártya és eredetiség vizsgálat stb.
Kizárólag postai úton intézhető éves regisztráció van, kb. 30-40 $ befizetése mellett, kap a gépkocsi egy rendszámra ragasztható jelzést.
Nincs a jogosítványhoz előírt időszakos kötelező orvosi vizsgálat sem.

Bár nem ismerem Florida közlekedési baleseti statisztikáját, a tapasztalataim szerint nem rosszabb a Magyarországinál. Az utcán járva sem észlehető jelentős levegőszennyezés a forgalma s utakon.

weiner | 2009. szeptember 4. | 16:55:42

Valamikor a 80-as években, még az átkosban egy vizsga keretében állapították meg, hogy rendben van-e az autó papírja (eredete), a műszaki állapota (fék, futómű,stb.)és a motorja (kipufogo gázok). Azután szépen különváltak ezek a dolgok: lett eredetvizsga, műszaki és zöldkártya. Három szépen fialó üzletág, amelyben a hasznon az állam osztozott a vizsgáló cégekkel. Kötelezés, biztos ügyfélkör, hatósági ár. És baromi nagy korrupció, hogy ki kapja a lehetőséget. Hogy mekkora a korrupció, arról a Versenyhivatal honlapján olvasható egy tanulmány, ami nem nagy visszhangot kapott. Viszont a Figyelő 2-3 hete leírta, hogy kik a nyertesei az új szisztémának. Milyen kár, hogy még egyválasztási évben sem lehet az autós társadalmat megtisztelni egy olcsó, tisztességes vizsgarendszerrel. Pedig jól indult...

Hazafi | 2009. szeptember 4. | 16:51:33

Az egész zöldkártya rendszer értelmetlen,én a román határhoz közel lakok,kérdezem valaki ellenörzi milyen füstölő és műszaki csotrogányokkal jönnek be a külföldiek? Csak pénzlenyúlás az egész zöldkártya és műszaki vizsgáztatás.

értelmetlenségi | 2009. szeptember 4. | 16:29:31

"Például, olyan zárt technológiai rendszert üzemeltetnek, melyben elképzelhetetlen a vizsgálat az autó ottléte nélkül."

Na, erre befizetek!....

értelmetlenségi | 2009. szeptember 4. | 16:27:47

ehogy valaki azt higyje, hogy belátták volna, mennyire fölösleges a zöldkártya, á, dehogy. Valamelyik nagyfejűnek elege lett abból, hogy neki, az asszonynak meg a gyerekeknek meg a rokonoknak valamelyik autót állandóan zöldkártyáztatni kell, ezért a Parlament büféjében szólt pár szót annak, akinek kell, és máris annyi a zöldkártyának.

Magyarisztánban ez igy működik.

irriga | 2009. szeptember 4. | 15:58:23

Végül is jöhetne nálunk is az amerikai módszer.

Helyszíni ellenőrzés és azonnali forgalomból kivonás.

betyaar | 2009. szeptember 4. | 15:40:58

És erre CSAK MOST jöttetek rá?

PUBI | 2009. szeptember 4. | 13:24:55

Ez is csak a pénzlenyúlásról szól semmi másról.

irriga | 2009. szeptember 4. | 09:01:56

Szóval: nagy baromság ez a külön zöld kártya.

Mikor az autó műszakizik megnézik a vasat és punktum.

tuba | 2009. szeptember 4. | 08:20:11

az utolsó mondat komoly lényeglátásról tesz bizonyságot.
orbán nélkül nincs népszabis hsz. a milliós regadót kik vezették be?

a piros autókra egyébként a biztosítók akartak nagyobb kötelezőt, mondván a statisztikákból látszik, hogy ezek az autók több balesetet okoznak, a vezetőik azért választják ezt a színt, mert ők maguk is tüzes habitusúak.

lényeglátó | 2009. szeptember 4. | 06:48:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS
Környezetvédelmi vizsgál...
Környezetvédelmi vizsgálat - ezen túl az autónak is meg kell jelennie
Népszabadság - Kovács Bence

A zöldkártyát, azaz a gépjárművek "környezetvédelmi megfelelőségét" igazoló dokumentumot azért találták ki, hogy ne közlekedjenek rosszul beállított, a levegőbe a megengedett káros anyag sokszorosát kibocsátó gépjárművek. Ez az elv. Ami pedig a gyakorlatot illeti: az utakon egymást érik a füstölő, rosszul beállított autók, és nincs ember és hatóság, aki vagy amely kitilthatná őket a forgalomból. A Nemzeti Közlekedési Hatóságnak legalábbis nincs adata arról, hogy magas károsanyag-kibocsátás miatt valaha is kitiltottak volna egyetlen autót is a forgalomból. Nincs olyan jogszabály ugyanis, ami előírná, hogy a megengedettnél több káros anyagot kibocsátó autókat a vizsgaállomás jelzése alapján ki kell vonni a forgalomból

A jelenlegi rendszer senkinek sem jó. Az autós nem tudja, mi szükség van a környezetvédelmi ellenőrzésre, amikor az utak tele vannak fekete füstöt okádó buszokkal, teher- és személyautókkal. Ráadásul átverik. Ugyanazért a vizsgálatért az egyik helyen ezresekkel többet kell fizetni, mint a másikon. A vonatkozó rendelet ugyanis még szakmérnöki diplomával is nehezen értelmezhető. Mert honnan is tudná egy egyszerű autótulajdonos, hogy az egyik motor vizsgálatához miért jó a szokványos fordulatszámmérő, a másikhoz pedig miért kell speciális. Különösen, hogy a rendeletből csak az nem derül ki, hogy pontosan mitől is speciális egy fordulatszámmérő. Pedig más az autós által fizetendő díj, ha az egyik vagy a másik eszközzel mérik a motor fordulatszámát. Az ilyen és hasonló jogi slendriánságok láttán az embereknek az a gyanúja támad, mintha a zöldkártya-kibocsátók maguknak írták volna a rendeletet.

Egyes helyeken környezetvédelmi vizsgálathoz autó sem szükséges. A közlekedési hatóság ellenőrei az elmúlt hónapokban tucatszám foglaltak le olyan "műmotorokat", amelyek bármelyik teher- vagy személygépkocsi motorjának az előírt károsanyag-kibocsátását képesek szimulálni. Nemrég egy ilyen műmotor segítségével kapott forgalmi engedélyt egy olyan autó is, amely a környezetvédelmi megfelelőségi vizsgálat idején állítólag bizonyíthatóan Milánó felé száguldott.

HIRDETÉS

A törvénytisztelő, autóját minden kötelező vizsgára időben felkészítő, s az előírt díjakat fillérre kifizető autós most azt hiszi, a műmotorhasználaton tetten ért állomásokat a hatóság azonnal bezárja. Ez tévedés. A ma hatályos rendelet szerint egy éven belül háromszor kell tetten érni ilyen vagy ehhez fogható "csaláson", s akkor is csak legfeljebb hat hónapra függeszthető fel az állomás működési engedélye.

A fentiekhez hasonló viszszásságok és jogi kiskapuk miatt jelenleg senki nem tudja megmondani, ténylegesen mekkora terhelést jelent a gépjárműforgalom a környezetre. Felbecsülni sem lehet, hány autó kapott zöldkártyát Magyarországon úgy, hogy ténylegesen nem is vizsgálták a károsanyag-kibocsátását.

Ezen a gyakorlaton változtatna januártól a Nemzeti Közlekedési Hatóság az egyablakos műszaki vizsgarendszer bevezetésével. Ennek lényege, hogy egyszerre végeznék el az autók műszaki, közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi vizsgálatát. (Az átmeneti időszakban az autók esedékes műszaki vizsgájáig az azt megelőzően lejáró zöldkártyát érvényesnek tekintenék.)

A hatóság azt is lehetővé tenné, hogy az autós ne a műszaki vizsgán, hanem egy máshol, máskor elvégzendő külön vizsgálat keretében szerezze meg a zöldkártyát. De csak azok a műhelyek adhatnának ki igazolásokat, amelyek megfelelnek a hatóság előírásainak. Például, olyan zárt technológiai rendszert üzemeltetnek, melyben elképzelhetetlen a vizsgálat az autó ottléte nélkül. Az új rendelet tervezete a szaktárca asztalán fekszik, januárban hatályba léphet.

Címkék: zöldkártya
 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    27 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
. .
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS