belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. február
12. vasárnap

Már Amerikát is nyugtalanítja a magyar romák helyzete

Kongresszusi meghallgatást tart az Egyesült Államok Helsinki Bizottság a Közép-Európában a romákkal szembeni erőszak fokozódása és a gazdasági válság összefüggéseiről. Persze nemcsak emberi jogi kérdésekről lesz szó: roma menekülthullámtól is tartanak.

Washingtoni tudósítónktól| NOL| 2009. június 3. |76 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

V.G. | 2009. június 4. | 10:24:11

Robbanna egyet, az biztos, de a pécsi ügyből sem lett semmi sajtóvisszhang. Ha jól emlékszem az már a nagycsécsi eset után volt, ott is ment a rasszistázás ezerrel, Pécsen aztán a Teleki féle fohász, hogy bárcsak etnikai tisztogatás történt volna.
Cigány testvérpár volt az elkövető, és azóta akkora néma csend van, mintha cseresznyelopás történt volna mindössze.
Egyébként éppen én kérdeztem rá a Balogh Artúr blogon, és egy Éva nevű hozzászóló - rendőr a bátyja - megerősítette, de a választások előtt nem akarják nyilvánosságra hozni, a demokráciánk nagyobb dicsőségére.
Na nem tudom mi az igazság.

magyarorszag21 | 2009. június 4. | 09:43:10

Amennyiben kiderülne, amit már az interneten suttogó propagandában nyomnak, hogy esetleg cigányok voltak az elkövetők, az egy atombomba lenne a magyar közéletben. A jobbik garantáltan 15% fölé menne, az SZDSZ meg örökre eltünne. Én írtam egy nagy összefoglaló tanulmányt a kérdésről, de a magyar média nem bírja a realista hangvételt, ezért kapják a Jobbikot.
http://magyarorszag21.blog.hu/2009/04/16/rasszista_vagyok_teljes_verzio_a_ciganykerdesrol_tabuk_nelkul_felelmekkel

Szabo | 2009. június 4. | 08:17:25

Javaslom foglalkozzanak az amerikai indiánok és feketék helyzetével is! Ha ott már tiszta lesz a lelkiismeretük, - jöhet a világ többi részén hátrányos helyzetű, - netán kiirtott kisebbségek helyzete!

lényeglátó | 2009. június 4. | 05:59:03

Moderálási alapelvek- komment törölve -

V.G. | 2009. június 3. | 23:46:45

Hozzáfogtam egy kis magyarázathoz, de elszállt, így holnap.

lili | 2009. június 3. | 23:28:54

Ez megint tetszett: a mai romák oda nem mennek, ahol dolgozni kell...grat.

lili | 2009. június 3. | 23:25:06

V. G. és mindenki! Mi legyen hát a hazai 800 000 cigánysággal?

Minden problémát kristálytisztán leírtatok már, de mi a terápia?
Ha megszüntetjük a segélyezést, jönnek az éhséglázadások, és segély helyett építhetjük az újabb börtönöket.

Komolyan aggódom az ország sorsáért... Németországban 80 000 cigány él...mi 10 millióan vagyunk és nem tudunk a végtelenségig segélyezni 800 000 embert.

V.G. | 2009. június 3. | 23:24:31

Na, az még egy sötét ügy, az az abádszalóki. Hogy micsoda mesét tálaltak a romák, akik alig sérültek meg,miközben az állítólagos borotvás félholt volt, úgy meg verték. Első perctől rá kellett volna jönni egy kicsit is értelmes embernek, már ott, hogy egy 50 centis ablakon mászott be egy két méter magas ember,hogy sántít a dolog, de a mai zseniális média gondolkodás nélkül tálalta.
figaro, nincs is vita köztünk, pont azt állítom, hogy kár Amerikának a mi romáinktól félni, nem mennek azok oda, ahol napi 10 órát dolgozni kell. A te korosztályod még más volt.
De az ilyen sydney félék pártfogásából én a helyedben nem kérnék.

danito | 2009. június 3. | 23:09:15

Amit írtam, már régebben volt, most csak ctrl v-t nyomtam, azóta sok újabb esettel lehetne kiegészíteni, amikről kiderült, hogy nem volt semmi rasszista indíték. Például az indexen is az abádszalóki esetről írtak, hogy cigányokat támadtak meg, aztán kiderült, hogy semmi rasszista indíték nem volt, de persze arról már nem volt újabb cikk.

V.G. | 2009. június 3. | 23:04:42

Nos, először a pécsi gyilkosságról is úgy számolt be a média, mint etnikai indíttatású bűncselekményről (ott kézigránát ölt meg egy házaspárt, maradt három árva). A három árváról néha én emlékezem meg, ilyen topicokban, de mást már egyáltalán nem érdekel: kiderült ugyanis, hogy cigányok közti leszámolás volt. Teleki államtitkár nem átallotta azt mondani,hogy nagyon reméli, rasszista gyilkosság volt.
Most legutóbb Mohácsi imádkozott hasonlóért.
Ez van. Néha az ember elkesereg ezeken az anomáliákon, sértést nyel hülyéktől, de azért magnyugtató, hogy értelmes emberek is vannak.

figaro | 2009. június 3. | 23:04:38

V.G.-Ezt te irtad ;itt dolgozni kell ,ezt csinalja minden Roma(akiket en ismerek).Kulonben nincs gyes csaladi potlek ,meg a sok hulye segely.Azonban orrverzesig lehet melozni;Meg ha napi 10 orat mosogatol akkor is megvan a napi kilo.Hidd el ez nem M>O> ez az orszag a zsidok meg aromak orzsaga,az isten ezt nekunk teremtette.

A-dur | 2009. június 3. | 22:58:27

tiltott-bakter

Futyikem, megtisztelsz, hogy szereny irasomat egy profi laptudosito irasanak fogod fel. O nem titokzatos, Szocs Laszlonak hivjak, minden cikke mutatja a nevet.
Persze te jobb szeretsz irni, mint olvasni. Sokan jarnak ide olyanok, nem vagy egyedul.
Szep almokat, rfozsas csokokat.

danito | 2009. június 3. | 22:57:02

Tudom, hogy sok minden nem ehhez a cikkhez kapcsolódik, csak valahova már le kellett írnom a véleményemet.

danito | 2009. június 3. | 22:51:30

A tatárszentgyörgyi eseményekről a balliberális média úgy ír, mint amik biztosan rasszista indítékból történtek.
Egyetértek azzal, hogy szörnyű az, ha egy ilyen kisgyermeket megölnek, és ilyen aljasul. Azzal viszont nem értek egyet, hogy még a hatóságoknak sincs bizonyítéka arra nézve, hogy rasszista indítékból történt volna ez a szomorú gyilkosság.
Miért kell a magyar emberekre rásütni a rasszista jelzőt, addig, amíg ki sem derül az indíték. Emlékezzünk csak vissza például a moszkva téri késelésre, ott is rögtön a baloldali sajtó etnikai okokról írt, és még fel is vonultak a téren a cigány gyerekért. Aztán kiderült, hogy egy másik roma származású fiatal késelt, és még sorolhatnám az eseteket, amikor egyből etnikai indítékot írt a média, és később kiderült, hogy nem az volt. Mikor fognak elnézést kérni, hogy a nem cigány származású magyarokra (azért írom így, mielőtt azt mondanák, hogy azt írom, hogy a cigány nem magyar, mert azzal én sem értek egyet) rásütik ezt a megbélyegző, lekicsinylő rasszista jelzőt? Minden ilyen eset után a balliberális média azt is megjelenthetné, hogy elnézést kérünk a téves tájékoztatásért, de nem találtak etnikai indítékot, elnézést kérünk, hogy rasszistának neveztük a Magyar embereket.
Draskovics Tibor is rasszista okokról beszélt, és amikor Sólyom László megkérdezte, hogy van-e ráutaló nyom, akkor azt mondta, hogy nincs, de biztosan az volt. A baloldal mindig egy oldalról nézi a dolgot, mi lenne például, ha fordítva történt volna az eset, egy nem cigányszármazású kisfiút ölnek meg, és azt mondanám, hogy biztosan cigányok voltak, pedig nincs semmi bizonyíték arra, akkor egyből a balliberális média megint csak rasszistázna, és az összes baloldali lapban, rádióban, tv-ben foglalkoznának az üggyel, és mondanák, hogy a magyar nép milyen aljas.
A temetésre elment sok ezer ember, mind az öt politikai párt képviseltette magát. Hány nem cigányszármazású gyermek hal meg hasonló aljas módon? Az ő temetésükre ki megy el? Ha kiderülne, hogy cigány ölt, akkor is elmenne Iványi Gábor, és a balliberális oldalon álló emberek?

Addig nem lesz felemelkedés, amíg a saját népünkre ilyen jelzőket használunk, amíg a saját nemzetünket csak szidni, csak megalázni tudják.

A Magyar népnek önbizalom kell, büszkének kell lennünk, de a kormány ezt teljesen a sárba tiporja.

Persze most kell a cigányok szavazata az elkövetkezendő időkben, a kormány így akarja megnyerni őket, de kérdezem én, ilyen áron, a Magyar népre minden rossz jelző ráhúzásával?
Nézzük csak meg a nyugati, sőt nem is kell olyan messzire menni, a környező országok kormányait, népét. Mondanak is valaha rosszat magukról, szégyellik kirakni a saját nemzeti zászlójukat?
A magyar miniszterelnök nyugaton is csak a hibáinkat, és az általa és bűntársai által ránksütött bélyeget hangoztatja, a rasszista és az antiszemita jelzőket.

A Holokauszt nagyon szörnyű tragédia, nem is szabad elfelejteni, nehogy még egy ilyen megtörténjen, Magyarországon van emléknapja is, de miért nincsen annak a sok százezer Magyar embernek, akiket gulágokba hurcoltak? A saját népünknek is szüksége lenne, hogy megemlékezzünk azokról az emberekről, akik ott húnytak el, nyomorodtak meg. Megemlékezni azokról a családokról, akik emiatt szakadtak szét, azokról a kisgyermekekről, akik emiatt vesztették el szüleiket, testvéreiket, családtagjaikat. Többet kellene beszélni a saját XX. Sz-i történelmünkről is, többet kellene beszélnünk arról is, hogy a Magyar mennyi mindenre lehet büszke!
Amíg a kormány a nép ellen van, és nem a népért – amiért megválasztották őket –, addig mire várunk? Addig nem fog változni semmi.

Dübörög a gazdaság… jah, a Magyar Népen átgázolva.

Sz. J. | 2009. június 3. | 22:51:26

Sydney. Azt a jó neurológust ne keresd fel, de pszihológust találhatnál magadnak, mert valószínűleg NEKED lenne igen nagy szükséged segítségre.
Amúgy tapasztalatom szerint elsősorban a cigányok járnak hordában. Ahhoz képest a bőrfejűek csak homokozó óvodások!

V.G. | 2009. június 3. | 22:48:20

sydney, csak azt ne! értem egy idióta ájtatos manó, amiért meg ,mertem kérdezni egy két dolgot egy nagy valószínűséggel provokátortól, - értem bizony ne imádkozzon. Ha már vitatkozni, vagy ellenérveket felhozni nem tud, ne legyen itt valami pietista hosszú fülű, az ájtatosságát élje ki máshol, nem kérek belőle. Egyáltalán az én hozzászólásomra reagáltál? Miféle bűnös cselekedet az, ha megkérdezem: ugye Amerikában úgy boldogult a cigány is, hogy a saját lábára állt?
Amerikában ugyanis dolgozni kell, így is volt mindig, semmittevésből, segélyvárásból, a gazdanép kihasználásából ott senki meg nem élt, különben sonem épült volna fel az a hatalmas ország.
Neurrológus pedig az álszent, képmutató szentfazekeknak kell előbb utóbb.

sydney | 2009. június 3. | 22:05:43

"figaro" - büszke vagyok rád, csak így tovább. (Nem vagyok roma.) A 80-as évek közepén dolgoztam Bécsben, ahol sok nagyon rendes (elsősorban) zenész romával volt kapcsolatom, senkinek semmilyen előitélete nem volt velük szemben. (Csak hogy tudd, nagybátyámnak osztrák felesége volt, az ő leányuk, az unokatestvérem egy amerikai fekete katonatiszttől szült egy gyereket, aki így feketének számít, egyetemet végzett, több nyelven beszél, de szerencsére nem jár Magyarországra, mert itthon már csak a színe miatt is megtámadnák.)Egyik volt kolléganőm 25-30 éve fekete egyetemistához ment feleségül, két gyönyörű félvér gyereke él velük itt Magyarországon, állandóan sértegetik őket, vagy fizikailag bántalmazzák pl. a metrón este, de csak hordában. Mert a rasszisták, antiszemiták, egyéb gyülölködök csak csordában bátrak, egyenként beszariak, gyávák, bunkók.

sydney | 2009. június 3. | 21:55:54

V.G. - tudok egy jó neurológust neked, nagyon beteg vagy! Siess, nehogy visszafordíthatatlanná váljon a betegséged, és mindannyiunk bánatára elveszítsünk téged, okos, értelmes, segítőkész honfitársunkat.Imádkozom érted!

sydney | 2009. június 3. | 21:47:23

"tooop" - nincs igazad, tisztességes embereket mindig mindenütt a világon minden igaztalanul elnyomott vagy üldözött ember védelme kell hogy érdekeljen és amennyire tőle tellik, fel kell(ene) lépnie az igazságtalanságok ellen. Akár amerikai feketékkel, akár afriaki hutukkal vagy tuszikkal, akár palesztinokkal vagy zsidókkal, akár protestánsokkal vagy katolikusokkal, akár baszkokkal vagy katalánokkal, akár tibetiekkel vagy koreaiakkal történnek ezek. Világos, hogy bennünket legfájóbban a hazai ilyen események éringtenek.

cselcsabi | 2009. június 3. | 21:18:44

Amerika, Szlovákia, Németország, Prága, mindenki miattunk nyugtalankodik. Akkor most már nem irigykednek ránk?

Kóka, Kovács László, Népszabadság: a nagy Tolmácsok. Ők mindig kirohannak a világba, és azután elmondják, hogy mit gondolnak ott rólunk.

Hogy miért teszik ezt? Szerintem csak azért, hogy ránk ijesszenek. Hogy merjünk kicsik lenni. Mert akkor ők nagyobbnak látszhatnak.

nina13 | 2009. június 3. | 21:16:52

Moderálási alapelvek- moderált komment -

Mlyn j mbrk lnk z mrk kngrsszsbn, hgy ggdnk zkrt szgny cgnykrt. Flnk, hgy z sprdk d mgy ngyn ln, lpn, grzdlkdn. Nm lg nkk ngr, mxk, mg cgny s jnn. Hgy gymsr tllnnk. Hlsnk Bzttsg! Csp jllktt, dt, k jsgkbl rtsl mndnrl. Sk pnzt klt rp z lyn tkfjkr.

icu_kerezsi | 2009. június 3. | 20:39:46

Menyjenek haza Indiába,ahová valók,és ott keserítsék meg az ember hétköznapjait,és szívják el az ország pénzét!
NEM KELL ŐKET ENNYIRE A KÖZÉPPONTBA TENNI,MERT NEM ÉRDEMLIK MEG.AZZAL ÉRDEMLIK MEG,HOGY SZEKÁLJÁK A SZOMSZÉDOT A SOK MARHASÁGGAL,NEM HAGYJÁK NYUGODTAN ÉLNI???!!!
A politikai elit pedig semmit nem ér el azzal,hogy a 2 népet egymás ellen uszítja,mert szavazáskor úgy az megy el aki akar,és aki úgy érzi,hogy megérdemli,és a jó célt fogja szolgálni szavazata.Ezt a kérdést pedig senki nem fogja tudni megoldani,bárki is lesz a bársonyos székben akárhol!Ők ilyenek sajnos,és kész.Hogy változás legyen NEKIK kellene lépni,tisztességes életet élni,nem lopni,csalni,ölni,hazudni,DOLGOZNI ELSŐ SORBAN,UGYAN ÚGY MINDENT ADÓZNI,MINT AHOGY MI TESSZÜK.IGEN,SAJNOS EZ ÁLOM, HOGY MEGVÁLTOZZANAK!!!

tiltott_baker | 2009. június 3. | 20:35:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

V.G. | 2009. június 3. | 20:22:30

Hát figaro, el vagyok képedve. Te, miket irkálsz össze-vissza, könyörgök! Hogy jön ide a templom? Először is én kérdeztem rá a segélyekre, mármint a tökéletes beilleszkedésig miből éltetek ez nem bántás: meg kérdezi az ember mihez tartás végett.
Na meg a többi: járt gyes? - itt jár.
Járt családi pótlék? - itt jár.
Az amerikai kormányt vontátok felelősségre, ha nem volt munka, lakás, segély? Vagy NEKI ÁLLTATOK MEGÁLLNI A SAJÁT LÁBATOKON!
Ezt az utóbbit sejdítem, mert az amerikai álom sose szólt az eltartásról.
Márpedig a hazai romák 90 százalékát a többségi társadalom tartja el.
Ezért kértem: segítsd az itt maradt népedet FELVILÁGOSÍTANI, hogy sehol se fonják kolbászból a kerítést.

figaro | 2009. június 3. | 19:24:38

V.G.-legkozelebb csinald meg a hazifeladatot mielott irkalsz ossze vissza.Teljesen elvagy informalodva. Anjou;a segely csak ket evig jar;meg az allam polgaroknak is csak ot evig,na ennyit a segelyekrol.Nagyon sajnallak benneteket,hogy ilyen mentalitasotok van.Mikor voltatok utoljara egy templomba?

V.G. | 2009. június 3. | 19:22:32

Anjou, hát erre írtam, hogy paráznak. Amerikában is, Kanadában is, a nagy demokráciák majd úgy a tisztes távolból számon kérik az európai kis országokon, hogy tenyerükön hordják-e a más etnikumú kisebbséget? Jó ügyet szolgál egy ultra, a legjobb lenne Iványi Gábort meghívni a kongresszusba (hátha Katalinba szorult egy parányi objektivitás).
Akkor ott mindenki megtudná, hogy errefelé irtják a cigányokat, ezért ezt az országot meg kell róni, amúgy meg gyorsan újra vízumot bevezetni.

Anjou | 2009. június 3. | 18:59:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Balcsi | 2009. június 3. | 18:56:40

Hahó! Magyar külpolitika ébresztő!!!!!!!!!!!!
Nem kellene külföldön kiállni és az igazságot képviselni, méghozzá hatékonyan az ország jó hírnevének védelmében?
Nevezetesen: a nemzetközi sajtóban rasszistának kikiáltott bűncselekményeknek nincsenek meg a tettesei, vagyis nem bizonyítható a rasszista indíték. Sőt azt is el kellene mondani, hogy ahol a tetteseket elfogták, azok bizony, fájdalom, de cigányok voltak. Pécs - kézigránátos támadás, 2 halott, Boldogkőváralja - molotov koktélos támadás.
Lehetne szót ejteni a bizonyított, magyarokat ért cigány támadásokról. A legbrutálisabbakról. Illetve a kisebb súlyú, de tömeges bűncselekményekről.

V.G. | 2009. június 3. | 18:35:28

figaro, 25 évvel ezelőtt már nem igen kapott politikai menedékjogot csak az, akit politikailag üldözött az akkori hatalom.
Nem hiszek neked.
Letelepedtél - jó, családod boldogult, még jobb, de, ha el szeretnéd hinteni, mennyire örültek Amerikában nektek, és egy sereg roma nekiindulna - nagy lenne a kiábrándulás.
Itt és most nem is erről van szó.
De, ha tudsz arról, hogy Amerika végtelen nagy aggodalmában pár százezer romát átvállal, segíti, munkához és állampolgársághoz juttatja őket, hogy itt hagyhassák ezt a rossz országot - hát segíts!

figaro | 2009. június 3. | 18:15:40

V.G.-Akkor m.O.-ba kommunizmus volt,alapjaba veve barki megkapta a politikai menedek jogot,(foleg a fiatalok es csladok gyerekekkel).A szarmazasunk az csak egy plusz volt.Aki azt monda,hogy Roma mar johetet is nincs olyn ROma akit ne fogattak volnael,az Austriai menekult taborbol.A tabor teli volt Budapesti Romakkal es mind itt van.En sohase loptam ,(jo szakmam volt ,pincer voltam,de lehet most lopnomkene ugy mint a toobbinek(sajnos ilyen most a helyzet).Amugy minket egy szervezet sponzoralt ket evig reggel nyolctol du-kettoig angol tanulas ,utana.fodrasz iskola,ez volt amunkam a ket ev alatt.Termeszetesen szakmaval nemi nyelvtudasal eltudtam tarni a csaladot(es a sok 56-os magyar segittet rajtunk, ruha ,butor stb).A felesegem is fodrasz omar M> O.az volt.Micsak elunk az itteni lehetoseggel.Azonban koszi avelemenykert.

tooop | 2009. június 3. | 18:12:20

Moderálási alapelvek- moderált komment -

Rgn bnnnkt nygtlnttt z mrk ngrk hlyzt, mst mrkt mgyrrszg cgnyk hlyzt! Kb. gyfrm kznk vlt dlghz!

A-dur | 2009. június 3. | 18:10:17

Barataim,
az USA-ban mint tudjuk nem nagyon szeretik a feketeket, azonban lelkialkatuknal fogva nem kepesek a gyulolkodesre olyan mertekben, hogy a feketeken kivul a ciganyokat, zsidokat, melegeket is ugyan olyan, egyforma szivosan utaljak.

En ugy latom, hogy a magyar nep de annak is foleg az alja kepes egyforma intenzitassal gyulolni mindekit aki maskep nez ki, vagy maskep gondolkozik a vialagrol, mas szokasok szerint el.

Ciganyokon, zsidokon, melegeken kivul itt gyulolik szinte az osszes szomszedjainkat, szlovakot, romant, szerbet es igy tovabb.

Sokszor elmelezok. Hova fer ennyi gyulolet ebbe a kicsiny nepbe es mit fog ez eredmenyezni hosszu tavon?

Nezvál Béla | 2009. június 3. | 17:35:33

Moderálási alapelvek- moderált komment -

z 1970-s vkbn rngtgt ggdtnk z S-bl ngrk hlyzt mtt.

brgdnplk, hvtls nnpsgk gykrltlg rrl szltk.

ngr plgrjg hrcskt nvszrnt smrtk, mndt !

Nm m ldttk mg prblmt; k sm fgjk mnkt.

V.G. | 2009. június 3. | 16:50:56

figaro, még egyszer elolvastam, és egy árva szót sem hiszek el belőle. Felületesen olvasva igen, de mikor oda jutottam, hogy: "befogadtak bennünket, mint menekülteket", bizony kételkedni kezdtem.

Nem úgy lehetett az. Gazdasági menekültként mentetek oda? Nehéz lehetett bizonyítani, Magyarországon teljes foglalkoztatás volt, a romáknak is, eleget emlegetik ma is. Ez nem hatotta meg az amerikai bevándorlási hivatalt szerintem.
Marad a politikai menekülti státusz.
Ugye, kedves topikolók, ez azért annyira nonszensz, hogy különösebben nem is kell kiértékelnem.

Miura | 2009. június 3. | 15:59:58

figaro | 2009. június 3. | 15:24:31

Jól hangzik és további sok sikert kívánunk. Mellesleg eljöhetnél felmérni a helyzetet nálunk a Bársony Katalin féle performance helyett. Szerintem hitelesebb lenne a sok újságírói firkálmány helyett is.

V.G. | 2009. június 3. | 15:54:41

figaro, amennyiben nem provokátor vagy, hát szívből gratulálok. De vajon melyik államban sikerült ilyen fényesen a beilleszkedés?
Volt sok segély az elején? Családi pótlék? Önkormányzati bérlakás? És a helyi önkormányzat adott-e nektek munkát, vagy esetleg magatoknak kellett keresni? Lehet, hogy lakást is magatoknak kellett keresni? Aztán lasszóval fogtak-e benneteket iskolába járni, vagy a saját józan eszetek diktálta: küldjük a kölyköket, mert másképp nem megy az integrálódás.
Nálunk önrész nélkül várja el a cigány társadalom, hogy a sült liba a szájába repüljön.
Ezt Amerikában kétlem.

Sz. J. | 2009. június 3. | 15:42:06

Figaro. Mi is ezt szeretnénk itt, hogy a romák illeszkedjenek be! Pont erről szól a vita, hogy nem hogy nem illeszkednek be, de nem is akarnak. Meg az is egy dolog, hogy a képzetlen semmire sem jó munkaerő senkinek nem kell. Ez viszont csak tanulással menne. De erre erővel sem lehet a cigányokat rákényszeríteni. Aki mégis tanulni akar, az előtt az ég világon semmilyen akadály nincs!

Pali | 2009. június 3. | 15:31:07

Mi vagyunk a hibasak, mert nem tudjuk magunkat kulfoldon eladni. Pontosabban: a magyar diplomacia egy kalap sz@rt sem er. A romanok peldaul a PR mesterei. Naluk nagyobb fasisztakat meg nem hordott a fold; az SS a Vasgardahoz kepest ministransgyerekek gyulekezete volt, megis mindenkinek puszi haverjai nyugaton. Meg azt is el tudtak intezni, hogy Erdelyt megkapjak.

figaro | 2009. június 3. | 15:24:31

En mar 25-eve vagyok az Usa_ba .Befogadtak bennunket mint menekulteket,mert Romak vagyunk.Mondhatnam a beillezkedes majdnem 100%(elvegre mar itt vagyunk 300-eve).Itt aRomak nem az a tipikus Romak akikrol ti beszeltek ,ugy elunk mint barki mas(sot meg jobban mint az atlagos csalad)itt nem kell lopni ;van munka iskola stb.Itt nem vagyunk diszkriminalva(tudom nem hiszitek el)teljesen bevagyunk olvadva.Pl a lanyom most kapta adiplomajat (Bachlor Degree of Criminal Justice).Azegyik leggjobb iskolabol ebben a szakban(John Jay school of Criminal Justice New York City).Nem ismerek olyn Romat aki ne dolgozna vagy gyreke ne menjen iskolaba,elvegre nem lopni jottunk ide ,lopni otthon is lehet.

Miura | 2009. június 3. | 15:14:03

fara_muci | 2009. június 3. | 14:17:29
"A politikus elismerte a káresetet,de részleteket kegyeleti okból nem árult el"

Herényi úr tehát bűncselekményt észlelt és nem tett eleget a feljelentési kötelezettségének -még ha saját sérelméről is van szó- ezért bűnrészessé vált.
Ja, bocsánat! Biztosan az összeg határon belül van... :)

Sz. J. | 2009. június 3. | 15:12:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Potrien őrmester | 2009. június 3. | 14:55:17

...úgy is mondhatnánk majd, hogy Bársonyon futnak majd a kongresszusi meghallgatás percei...

Ámbra | 2009. június 3. | 14:23:42

"Persze nemcsak emberi jogi kérdésekről lesz szó: roma menekülthullámtól is tartanak."

Értem.

Sz. J. | 2009. június 3. | 14:04:48

fara_muci. Ez a Herényi sztori nagyon tetszik.Ízelítő neki a kis magyar valóságból. Mégis mi a forrás? Hol vallotta be, hogy lenyúlták a cigányok?

banhegyi | 2009. június 3. | 14:04:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

NETEGEZZ | 2009. június 3. | 14:02:12

Mikor szemlézi a NOL, a Die Zeit Magyarországról legutóbb megjelent cikkét?

http://www.zeit.de/online/2009/23/ungarn-faschismus

Ha valaki elolvassa, azonnal megtudja, hogy miért nem.


Die Zeit (zeit.de)

A baloldali német hetilapban Madai Vince A fasizmus rémképe című cikkében vizsgálja, valóban van-e ok a rettegésre Magyarországon. Az egykori keleti tömb legtöbb fiatal demokráciája instabil politikai viszonyoktól szenved. A kormánykoalíciók gyorsan változnak, a szélsőséges pártok viszont viszonylag állandó résztvevői a politikai életnek. Például a nyíltan cigányellenes és magyar gyűlölő Jan Slota Szlovák Nemzeti Pártja, mely egy kétszámjegyű választási eredmény után 2006 óta tagja a kormánykoalíciónak. Egészen másként néz ki a helyzet Magyarországon, ahol eddig szélsőjobboldali pártok nem játszottak szerepet a politikai életben.
Az Orbán Viktor vezette ellenzéki, polgári Fidesz a német politikai spektrumban leginkább a CSU-hoz hasonlítható. A cikk írója azt fejtegeti, hogy Gyurcsány Ferenc egy nyilvánosságra került hangelvételen elismerte, az akkori MSZP és SZDSZ koalíció politikailag teljesen csődöt mondott és a legutolsó választásokon tudatosan megtévesztette a választókat, hogy megnyerje a voksolást. Egyrészt eme politikai csőd következtében a globális pénzügyi válság különösen keményen érinti Magyarországot, másrészt a leleplezés által az addig is mélyen megosztott magyar társadalom politikai klímáját hosszútávra megmérgezték.
A cikk írója szerint az SZDSZ erősen csökkenő népszerűsége miatt a Jobbik ugyan a jelenleg a harmadik erőnek számít, s a friss közvéleménykutatások szerint van esély arra, hogy június 7-én bekerüljön az Európai Parlamentbe. Ezzel szemben a Fidesz 66, az MSZP 20 százalékra számíthat. Egy szélsőjobboldali párt megjelenése a magyar pártrendszerben természetes ok az aggodalomra és figyelmeztetés a néppártok számára. Ha választók 86 százaléka demokratikus pártokra szavaz, akkor csak rémképek felfestésére alkalmasak azok a figyelmeztetések, melyek a fasizmus reneszánszától óvnak. Vagy kampánymanővernek.

V.G. | 2009. június 3. | 13:58:19

Valami miatt paráznak. És nem azért hívják oda Bársony Katalint, mert megszakad a szívük a magyarországi romákért.
Viszont ez lejáratási tendencia, bármelyikünk biztos lehet benne. Na meg az, hogy oldjuk meg valahogy, mert nekik aztán nem kell az a népcsoport, amit egyébként a más tenyerével annyira védenek.

marcotardelli | 2009. június 3. | 13:52:56

Képzelem, mennyire aggasztja. Majd összecsinálják magukat. Ezek szerint az összes probléma megoldva a Földön, már csak ma magyarországi romák helyzete vár megoldásra és kész.
Fellélegezhet a világ.

Na most ha ilyen kamucikkeket le bír hozni a Népszabó, akkor nem sok gógyi kell hozzá, hogy kisakkozzuk, vajon melyik oldalnak is áll igazán érdekében folyamatosan szítani a tüzet a roma témában.

BushLajos | 2009. június 3. | 13:52:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Lolka | 2009. június 3. | 13:48:54

A Guantanamói börtönök és kínzások miatt nem aggódnak?
Jenkik haza!!!

Miura | 2009. június 3. | 13:44:45

Moderálási alapelvek- moderált komment -

zt hszm Trnn s 56 tn z lsz kvtkz ngy mglztts mt z rszgnk mjd vsln kll. És pnszkdk mg mjd rhgnk mrkkb mlyn hlyt skrlt bllnk csnln. Nm vgyk bnn bzts, hgy nnk csks m vgynk z k. zrt s ndrt dlg.
És mndzt gy lyn rszg tsz mjd ( dmkrc ngy vdlmzj), mlyk 56-bn mgsbl lszrt mnkt, ngrkt szrr lzt/lzz z ndnkt nm klnn s gttkb knyszrt, hbr ltt z tt l jpnkt szntn gttkb knyszrttt s mlyk Kndhz hsnln - ckkbl z drl k- szntn nm rjng rmkrt.
H jl lvstm csk kngrsszs mghllgtsrl vn sz, hlyztflmrsrl nm. hhz mr nm vln btrsgk, mrt gy jrnnk mnt flmbn tlpk flszmls s j lksk pts mtt gtl mbrk knk flm vgn srjn z t mggylkl bcskjbl rr rtpsv ktr pngt. (stlg h nm smrt: Rmn Krs - Cgnytrvny)

88wx335dsf | 2009. június 3. | 13:29:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

d.a.angela | 2009. június 3. | 13:28:57

Bármiféle hozzászólás előtt le kell szögeznem, hogy semmiféle erőszakkal nem értek egyet, a romák ellen sem. Csak az van, hogy nagyon egyoldalú lett már ez az egész. Az ilyen cikkek után az az érzésem, hogy szégyelnem kellene magam. A magyarok többsége nem utál itt senkit, mégis úgy állítják be, hogy itt aztán mindenki rasszista. Egyszer mert nem akartam beszélgetni velük, rögtön azzal jöttek: "mer cigány vagyok?", nem azért, hanem azért, mert rondán beszéltek és udvariatlanok voltak. Ilyen magyarokkal még nem fordult elő. Kicsit unalmas, hogy külfölről mindenféle tények és előzmények ismerete nélkül ítélkeznek, az olyan pártokat, akik meg ezt és a bűntudatot erősítik a magyarokba, meg kellene szüntetni. Én csinálnék egy jó kis tájékoztató és ismertetném a tényket, aztán alakíthatják a vélemyényüket ott kinnt amerikába, bár annyira nem érdekel, ahogy mi nem szólunk bele az ő dolgukba, ideje lenne, hogy ők sem a miénkbe.

tölgyes | 2009. június 3. | 13:27:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

erlauer | 2009. június 3. | 13:24:46

Hajrá, Kata! Már rettegnek a cigányozók... :)))

88wx335dsf | 2009. június 3. | 13:18:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szittyaninja | 2009. június 3. | 13:16:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

miloka | 2009. június 3. | 13:10:30

Tényleg! Mi van a Tiszabőről eltűnt, pár hetes csecsemővel? Nagy a hallgatás!

miloka | 2009. június 3. | 13:09:11

Ezek az amerikai szakértők eljöhetnének Borsodba, Szabolcsba, Nógrádba stb. egy kis tanulmány útra! És néhány helyen letelepedhetnének 2-3 hónapra.
Utána lennék én kíváncsi a véleményükre!
Különben meg, honnan a fittyfenéből veszik, hogy rasszista támadás volt? Tudtommal még (állítólag) nincsenek meg a tettesek.
És az Olaszliszkai vagy Gadnai, stb. esetekkel miért nem foglalkoznak? Ott már meg vannak a tettesek! Sőt, ugye az "Öld meg a magyart!" kijelentés, biza nagyon is rasszista volt.
"Dícséretes", hogy némely jogvédő ilyen képet akar alkotni a magyarokról.
De az is igaz, hogy az amcsik most be vannak gazolva a cigány menekültektől. Mert azért a szomszédos Kanadából van már információjuk az ilyen menekültekről.

V.G. | 2009. június 3. | 13:06:44

Ha Bársony Katalinban van egy csöpp böcsület, szépen elmagyarázza, hogy az Amerikai Kongresszusnak bízvást ez legyen a legkisebb baja. mint ahogy az is.
Nem tudni, kik gerjesztik ezeket a pótcselekvéseket, hol, mikor, kinek jut az eszébe ilyesmi miatt összehívni a kongresszust, ahol persze Bársony Katalinon meg az elnöklő személyen kívül csak a kamerák lesznek ott, de ez is elég lesz egy kis lejáratáshoz.
Bársony Katalin csak fel nem derített esetekről adhat számot, egyetlelenegy olyanról sem, ahol a többségi társadalom egy képviselője molotov koktélt dobott romák lakta házra, vagy sörétes puskával lőtt, vagy netán pisztollyal végzett roma emberrel etnikai indíttatásból. Mondom egyelőre egy ilyen eset SINCS, csak 50 millió forint vérdíj van és sűrű hallgatás.
Van viszont bőven romák közti leszámolás.
Jó vicc: ezért összehívni a kongresszust Washingtonban.

tölgyes | 2009. június 3. | 13:03:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Walden | 2009. június 3. | 13:02:23

Jó lenne, ha csak lezárult vizsgálatok után mondana bárki is véleményt arról, mi történik az országban, kik, miért gyilkolnak cigány embereket (is), nehogy egy orbitális méretű Józsika-effektus arcon csapja őket, és ami sokkal rosszabb lenne, igaz ügyüket is. Feltételezésekre alapozni egy rendkívül súlyos diagnózist irtó nagy felelőtlenség.

88wx335dsf | 2009. június 3. | 12:55:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Eminencias | 2009. június 3. | 12:49:49

Moderálási alapelvek- moderált komment -

z nm nygtlnttt z mkt mkr krtttk z ndnkt, vgy mkr rbszlgsrb tsztttk ngrkt, vgy hgy mst bnnk vlk, tln lszr sjt mgkkl klln fgllkznk, gybknt bfgdhtjk kt.

88wx335dsf | 2009. június 3. | 12:40:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

timcsike.27 | 2009. június 3. | 12:35:03

Moderálási alapelvek- komment törölve -

timcsike.27 | 2009. június 3. | 12:31:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

88wx335dsf | 2009. június 3. | 12:29:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS

Meghallgatást tart jövő kedden a kongresszusban az Egyesült Államok Helsinki Bizottsága a gazdasági válság és a közép-európai romákkal szembeni erőszak fokozódásának összefüggéséről - jelentette be Washingtonban a testület, amely az azonos nevű magyar szervezettől eltérően nem civil egyesület, hanem állami ügynökség; tagjai szenátorok, képviselők és kormányhivatalnokok. Feladata szintén az 1975-ös, helsinki záróokmányban vállalt nemzetközi kötelezettségek betartásának nyomon követése. 

"A romaellenes erőszak fokozódik, amit drámai módon mutat egy apa és ötéves fia hátborzongató meggyilkolása februárban, Magyarországon, illetve egy áprilisi, Molotov-koktélos támadás, amelynek következtében egy kétéves lánygyermek testfelületének 80 százaléka megégett a Cseh Köztársaságban. Az ilyen erőszak a múltban felerősítette a roma menedékkérők hullámát Észak-Amerikában" - áll a Benjamin L. Cardin szenátor, illetve Alcee L. Hastings képviselő, mint bizottsági társelnökök által kiadott meghívóban.

A meghallgatás magyarországi meghívottja Bársony Katalin szociológus, filmes, a budapesti Romédia Alapítvány projektmenedzsere lesz. Beszámolót tart egy szlovákiai és romániai szakember, valamint Andrzej Mirga, az EBESZ demokratikus intézmények és emberi jogok irodájának romaügyi tanácsadója.

HIRDETÉS

A meghallgatás témájában visszaköszön a The New York Times áprilisi, tiszalöki riportjának címe: "A gazdasági elbizonytalanodással párhuzamosan fokozódnak a Magyarország cigányaival szembeni halálos támadások". A világlap akkor megállapította: a térségben Magyarországon tetőzött a romaellenes erőszak, "a Jobbik szélsőjobboldali párt felhasználja a vezetői által "cigánybűnözésnek" nevezett ügyet" arra, hogy a jövő évi választásokon átlépje az 5 százalékos küszöböt, ellenfelei pedig a romaellenes érzések szításával, és a helyi roma lakosság megfélemlítésével vádolják a Tiszalökön és Tatárszentgyörgyön is felvonult Magyar Gárda paramilitáris csoportot.

A témával a Time, az USA vezető hírmagazinja is foglalkozott. Kanada vezető országos lapja, a The Globe and Mail pedig májusi, tatárszentgyörgyi riportjában ("Fasizmus: az új nemzedék") felveti mindennek kivándorlási következményeit térségünkben: friss jelentések szerint január-februárban tetőzött a cseh romák által beadott menedékkérelmek száma Kanadában, tavaly pedig csak a mexikóiak, a haitiak és a kolumbiaiak adtak be több ilyen kérelmet náluk.

A torontói lap az ottawai kormány felelősségére is kitér: "Nem különösebben látják itt szívesen őket (mármint a romákat). Harper (miniszterelnök) szerint "aggodalomra ad okot" a helyzet, Jason Kenney bevándorlási miniszter pedig júliusban, Prágában (tárgyalva) várhatóan megpróbálja leállítani az áramlást."

Címkék: roma, országimázs
 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    76 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS