belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. február
10. péntek

Nyugatról buzdították az NDK lerohanására Gorbacsovot

Anglia biztosította Gorbacsovot, hogy elnéző lesz, ha fegyverrel akadályozza meg a német egyesülést, Miterrand francia elnök fejében állítólag az is megfordult, hogy országa ebben a Szovjetunió szövetségeseként részt is venne.

globusz.net| NOL| 2009. szeptember 11. |29 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

kistelkes | 2009. szeptember 12. | 17:54:10

1989-90-nek olyan lelkes hangulata volt, amely alól úgy látszik, a politikusok sem tudták kivonni magukat. Gorbacsov hagyta, hogy Kelet-Közép-Európa szabaddá váljon. Bush nem akarta minden áron megalázni Oroszországot. Mitterand és Theacher hagyta egyesülni Németországot. Mert azért valójában ez történt, és még csak nem is lassították a folyamatot.

ViKtOr | 2009. szeptember 12. | 16:29:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

latyek | 2009. szeptember 12. | 15:50:11

És tudja már az Orbán a Kövér és a Deutsch Tomi?És a Vona Gábor /Orbán/ féle Polgári Kör?Az egyházak és a budai urihölgyek?Ja,és a Schmitt Pali?
A rohadt bolseviki torryk!

türk | 2009. szeptember 12. | 15:03:02

Akit érdekel még 1-2 érdekes igazság, nézze meg a Zeistgeist PART 2 filmet:
inygenes letölthető innen: http://www.zeitgeistmovie.com/

A szomorú 9/11 évforduló aktuálissá is teszi.

Arról szól, hogy hogyan "csinált magának" ellenséget az USA kormánya, miután a Szovjetúnió már nem volt az.
Röviden: Bombáztassuk le magunkat ál-terroristákkal! Sikerült is!
Legalább is elgondolkodtató!!!

ubulka | 2009. szeptember 12. | 12:29:57

Flandria nem értek egyet veled abban, hogy nem kell foglalkozni ezekkel a dolgokkal. Szerintem jobban megértjük 56, 68, és a Lengyel eseményeket, ha tudunk ezekről. Számomra ez bizonyíték arra, hogy Gorbacsov, és itthon az MSZMP nélkül nem lett volna változás, arról is hallottunk, hogy a Varsói Szerződésben, egyes országok részéről, felmerült Magyarország lerohanása. Tudnunk kell ezekről, mert a hazai, mostani események is jobban megérthetők.
Nem értem azokat, akik gyűlölködve kommunistáznak, kisajátítják 56, március 15.-ét stb.
Különösen nem értem a FIDESZ kommunistázását, főleg úgy hogy a kormányában elég szép számmal voltak régi MSZMP tagok, az egyiknek megbocsájtják a múltját, a másiknak nem.

greg | 2009. szeptember 12. | 12:11:40

El tudom képzelni.
És tényleg aggasztó, Franciaország, Anglia és az akkori NSzK egy " védelmi " rendszer részei voltak.
Sajnos a Nyugat mindig is vak és cinikus volt mindazzal szemben, ami 89-ben Közép Európában történt.
Ölükbe hullott egy nyertes, csata és puskalövés nélküli harmadik világháború, amit megnyertek.
Mit tettek ?
Gazdaságilag lerohanták és kivéreztették Közép Európát, lerabolták, szétprivatizálták, bekebelezték.
Ha meg meg kellene szólalni, mint pl. Schengen ürügyén, a magyar - szlovák vitában, mélyen sunnyognak.

ubulka | 2009. szeptember 12. | 12:08:22

Engedelmeddel kiegészítenélek ANGIASZ az oroszok Kamcsatka fölött, tehát saját légtér felett lőtték le a koreai gépet, úgy hogy a vadászgép jelzéseire sem reagált. Az amik nemzetközi vizek felett lőtték le a gépet, úgy hogy a katonai frekvencián leadott figyelmeztetésre nem reagált. Az ami kapitányt kitüntették, és őket senki nem ítéli el, az oroszok pedig ördögök, aljas szemét elnyomók. A Spektrum TV-n volt erről, az öböl incidensről, egy film.

AUGIASZ | 2009. szeptember 12. | 09:10:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

thurvj97 | 2009. szeptember 12. | 09:08:49

Számomra eddig is egyértelmű volt ,hogy a kommunista mozgalom "öngyilkossága" volt a kelet-európai rendszerváltás és a SZU felbomlása. Hazai vizeken is várom annak beismerését, hogy az MSZMP akkori önkéntés hatalom megosztási törekvése indította el a változásokat. Az egy tucat szamizdatos és a törpe minoritások (fidesz) pattogása csak azt jelezte, hogy felültek a kedvező szélre. Orbán ma veri a mellét a Nagy Imre újratemetésen elmondott beszédével, pedig nem volt több, mint a már döglött oroszlán bizergálása. Vissza az agarakkal rendszerváltók! A tizennyolc év tapasztalata pedig nagyon szerénységre kötelezi a politikai elitet, mert néhány tényleges érdem ellenére -talán a nagyobb szabadság - nincs okunk a büszkeségre.Egyébként Gorbi elindított valamit, melynek nem láthatta a végét. Meggyőződésem, hogy ma is megtenné, de lehet, hogy másképpen.

molson | 2009. szeptember 12. | 08:38:20

medve1942 | 2009. szeptember 11. | 18:55:27
Ne haragudj,de a néhai Kelet-poroszország (fövárosa Königsberg) 1945-töl Kalinyingrádi különleges terület (jelenleg enklávé amely litván területen közelithetö meg) fövárosa Kalinyingrád (néhai Königsberg).

tölgyes | 2009. szeptember 11. | 21:05:52

Moderálási alapelvek- komment törölve -

AUGIASZ | 2009. szeptember 11. | 20:26:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. szeptember 11. | 20:08:07

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ügyifagyi | 2009. szeptember 11. | 19:37:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

medve1942 | 2009. szeptember 11. | 18:57:20

tölgyesnek egy klasszikustól: A hála nem politikai kategória.

medve1942 | 2009. szeptember 11. | 18:55:27

Álmodozó balfékek, ami Németországban történt (négy megszállási övezet összekapcsolása, amiről egyébként már az ötvenes években volt szó) TELJESEN FÜGGETLEN Németország határaitól. Kelet-Poroszország mai is Nyugat-Lengyelország, Szilézia ma is Csehország, és legfeljebb annyi változás történt, hogy Angela Merkel beszédet mond a Szülőföld Napján (Tag der Heimat)kitelepített németek előtt. A német kormány pedig teljesen úgy tesz, mintha bábkormány volna, mosolyog és jó arcot vág mindenhez, és közben gazdaságilag, amit lehet, elhalássza volt háborús ellenfelei elől. Ebből kéne tanulni. Ha volna eszetek.

tájékozatlan | 2009. szeptember 11. | 18:23:21

Lehet, hogy az angol sajtó felfedezi a spanyol viaszt. Ámde nem értem, hogy mi ebben az újdonság, hiszen a spanyol viaszt, azaz a nyugati álláspontokat 1989-et illetően a németek 1999-ben nagyon részletesen ismertették egy hatalmas kiadványban. Nálunk mindez kicsit másképp egy másik nem kevésbé testes könyvben a héten jelent meg. Célszerű volna ha a Nsz erre is figyelne, amikor a spanyolviaszt népszerűsíti.

ubulka | 2009. szeptember 11. | 18:00:49

Satu, tölgyes, Pozsgay államelnökségét a SZDSZ fúrta meg a négy igenes szavazással, de az MDF-nek sem kellett, az MSZP-nek meg sok volt. Egyik párt sem vállalta, nem ismerte el egyik sem azt amit tett, mid a maga jelentőségét hangsúlyozta.

BlackVoid | 2009. szeptember 11. | 17:57:50

Allandoan derulnek ki ilyen "disznosagok", az atlagember megis gyakran jotekonysagi intezmenynek nezi a nagyhatalmakat.

NEM ERTEM.

De egyebkent kar aggodni, az USA-nak sikerult babkormanyt telepiteni Nemetorszag elere, igy aztan nem kell felni. Egyenlore. A voros poszto tovabbra is egy nemet-orosz szovetseg, a nemet-orosz kozeledest kell tehat az angolszasz vilagbirodalomnak megakadalyoznia. Osszeskuves? Nem, STRATEGIA.

Egy nemet-orosz szovetseg Magyarorszagnak a leheto legkedvezobb kimenetel lenne, hiszen ahelyett hogy egy szovetseg szelen / torespontjan lennenk, benne lenne a kellos kozepeben.

ubulka | 2009. szeptember 11. | 17:53:51

Ezek szerint,ha az MSZMP nem akarta volna a változást, (na nem teljesen ezt ami bekövetkezett)akkor a nyugat nem tett volna semmit, úgy mint 56-ban sem segítettek. Mi lenne akkor most a sok büszke rendszerváltóval??

satu | 2009. szeptember 11. | 17:42:14

Tölgyes igazad van mégis horn meg a többi szoci aggatta magára a kitüntetéseket.

csendes többségi | 2009. szeptember 11. | 17:25:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

minime | 2009. szeptember 11. | 16:44:51

Ez nagyon durva. Ennyit arról, hogy lenne bármiféle más (erkölcsi) mérce nyugaton, mint a saját érdekük...

tengerimalac | 2009. szeptember 11. | 16:16:08

A nagy „demokráciák”! „Na némá!” Csak nem sok apróra szabdalt országot szeretnének, ahol a szomszédokat ki lehet játszani egymás ellen? A lényeg, hogy gazdaságuk méretében, lakosságuk létszámában ne lehessenek önálló gondolataik! És le az illúziókkal! Ha az érdekük úgy kívánja bárkit, bármikor elárulnak! Persze ez a múlt. Mi? Az unióban egészen más a helyzet! A gázcsapok tekerészése is bizonyítja. Ámbár emlékeim szerint, amíg a németeknél el nem kezdett esni a nyomás a csövekben addig nem nagyon pezsegtek gázügyben! A francia paraszt is olyan támogatással termel, amiről a magyar álmodni sem mer! Mert a szegény francia olyan hátrányos helyzetben van! Szabadság, Egyenlőség, Testvériség!

csendes többségi | 2009. szeptember 11. | 15:54:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Hurvinek | 2009. szeptember 11. | 15:52:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

OkoskaTörp | 2009. szeptember 11. | 14:47:54

Nem vagyok jogász, de tényleg, bármennyire is magasztosnak találjuk az újraegyesítés pillanatát, nem ütközött ez valamilyen, a második világháború után aláírt szerződésbe? Vagy csak nekünk coki a párizsi békeszerződés felülvizsgálata, a nagy és erős Németország más elbírálást tudott kibulizni magának?

tölgyes | 2009. szeptember 11. | 14:19:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS


Mihail Gorbacsov Margaret Thatcherrel egy közös sajtótájékoztatón. Beváltatlan félelmek
AFP - VITALY ARMAND
Talán Németh Miklós, akkori miniszterelnök, a Népszabadságnak adott nyilatkozatában szólt először arről, hogy Margaret Thatcher mennyire ellenezte 1989-ben a német újraegyesítést,  a Financial Times csütörtöki száma után a pénteki The Times újabb világtörténelmi súlyú titkos dokumentumokat ismertet az egyesülés körüli nyugati manőverekről.

Az iratokból kitűnt, hogy Margaret Thatcher nem csak hogy ellenezte a német újraegyesítést, de bizalmasan még arról is biztosította Mihail Gorbacsovot, hogy Nagy-Britannia és az Egyesült Államok megértést fog tanúsítani, ha a Szovjetunió beavatkozik a Varsói Szerződés fenntartása és a Szovjetunió biztonságának megóvása érekében.

Mitterrand elnök fejében állítólag az is megfordult, hogy katonai szövetségre lép a Szovjetunióval, hogy közösen akadályozzák meg a német újraegyesítést. Gorbacsov azonban hajthatatlan volt, nem akarta leverni a kelet-európai átalakulást - közöl újabb részleteket a londoni napilap a ma nyilvánosságra kerülő eddig titkosított dokumentumokból.

A brit külügyi iroda által pénteken bemutatandó dokumentumokból csütörtökön napvilágot látott részekből kiderült, hogy François Mitterand francia miniszterelnök egy magánlevélben arra figyelmeztette Margaret Thatchert, hogy Németország az egyesítést követően Németország ismét rendkívül veszélyessé válhat. Az íratok tanúsága szerint a brit miniszterelnök is komoly aggodalommal szemlélte az újraegyesítést.

Forrás és további részletek: globusz.net

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    29 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS