belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. február
23. csütörtök

Titkos megállapodás az internetről

Titokzatos, ellenzői szerint az internet szabadságát korlátozó megállapodást írt alá tegnap Magyarország Tokióban. A Hamisítás Elleni Kereskedelmi Megállapodást (ACTA) a nyilvánosság elől elzárva írták, és csak tegnap, egy sajtóközleményből derült ki, hogy hazánk is csatlakozik. Lengyelországban előre szólt a kormány: ott tüntetések voltak, és az Anonymous hackercsoportot is magukra haragították. Az uniós jelentéstevő is besokallt, ma lemondott.

NOL| 2012. január 27. |44 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

regmelocco | 2012. január 29. | 10:27:54

Az ACTA nem definiálja a "szellemi tulajdont".
Tehát könyvtári kutatásért is bezárhatnak, ha valakinek nem tetszik a pofád és bármit elküldtél emailen, neten, chaten, skypeon, telefonon stb.

Bármiféle gondolat, ötlet is belefér. Az is, ha egy sült csirke-receptet elküldesz a nagymamának emailen.

Hát ezért lelkesedik Szekér.

regmelocco | 2012. január 29. | 10:07:12

Itt egy link, aki tud angolul, járjon utána:
http://endoftheamericandream.com/archives/acta-global-internet-censorship-now-even-foreign-governments-will-be-able-to-have-your-website-shut-down

regmelocco | 2012. január 29. | 10:06:10

Lehet, hogy nem olvassák már sokan ezt a cikket, de ne ez a hamis fizess-párti erkölcscsősz legyen az utolsó.

Az a probléma, hogy az ACTA szerint kötelezik a szolgáltatót, hogy minden bírósági eljárás nélkül ellenőrizzen, akár egy külföldi ország bejelentésére. Bizonyíték nélkül lezárhatják a szerveredet, a weblapodat, átkutathatja a hatóság a számítógépedet, mert azt állítja egy tag, hogy szerzői jogos tartalmak vannak rajta.

Ezen kívül még a "szerzői jogokon" is lehetne vitatkozni - szerintem inkább a kereskedők elmaradt hasznáról van szó, mivel a szerzők általában ezrelékeket kapnak csak, és a feltöltő általában kifizette a saját példányát - többnyire nyugati országokban, ahol talán meg is engedheti magának az ember.

És itt jutunk az utolsó ponthoz: a titkosság, a hatóság bármikori ellenőrzése mindenféle bizonyíték nélkül és bírói ítélet nélkül akár politikai alapú tiltásokat is lehetővé tesz, de Kelet-Európában egy ilyen sokkal felháborítóbb, mivel az emberek átlagban 8-10-szer kevesebbet keresnek, mint azokban az országokban, ahonnét a feltöltők többsége származik.

A gazdagok gusztustalan háborúja a szegényebbek ellen, és a nagyvállalati lobbik szövetkezése a hatóságokkal a szólásszabadság nyilvánvaló megsértésére, egy orwelli szervezés felé - hát ez bennem undort kelt.

Köszönjük a cikket.
A nol keresője egyébként nem találja azt, hogy ACTA. A history-ban találtam meg a cikket.

taliga | 2012. január 28. | 14:08:02

Attól, mert egy tolvajt nem kapnak el, attól még tolvaj marad...

Miért a törvénytelenségek módozatait keresik itt többen, miért nem azt keresik, hogyan lehetne rávenni a számítógépes társadalmat a jogszerű letöltésekre, a kalózkodás megszüntetésére, a szerzői jogok megfizetésére...???

A hackerek, kalózok egyre nagyobb károkat okoznak majd, ahogy növekszik a számítógépek elterjedése az élet minden területén!

Kíváncsi leszek mit mondanak majd a mostani "cselezők", ha valamelyik családtagjuk egy kórházban meghal, mert egy "kollégájuk" belép a kórház rendszerébe és tönkreteszi azt. Leállnak a lélegeztető készülékek...???!!!

northop | 2012. január 28. | 11:33:47

Mit várunk egy sunyi módon viselkedő kormánytól? Ha már van bohócügyi államtitkárunk, akkor lehet majd gondolat szabadságát korlátozó minisztériumunk is..
Ennek az országnak minden rosszat át kell venni, az innovációt, a szabad gondolkodást meg el kell utasítani, mert a végén kiszorulunk a banánköztársaságok sorából, mert lesznek olyan emberek a végén, akik jobbá tennék az átlag emberek életét..

senkyalfonz | 2012. január 28. | 11:33:30

albin, tudnál ajánlani egy olyan proxyt, amely ingyenes, de nem annyira tetülassú?

albin | 2012. január 28. | 10:04:38

Ha már így belejöttem leírok még egy olyan nyalánkságot is, hogy a digitális fényképezőgépeknek is van sorszámuk, amit bele is ír a többségük a velük készült képbe, így ha valaki mondjuk titkos dokumentumokat úgy akarna kiszivárogtatni, hogy lefényképezi őket, de annyira hülye, hogy a Facebook profiljába is ugyanazzal a géppel készült képeket rak fel, az hamar lebukhat...

albin | 2012. január 28. | 10:02:39

Ja és ha jön a házkutatás dobjuk ki az ablakon a számítógépet mert a MAC cím tartományai gyártónként vannak kiosztva, az meg valószínűleg a gyártmányt is meg tudja mondani, így hamar megtalálni a cuccot...

Tudjátok mit? Inkább ne lopjatok...

albin | 2012. január 28. | 10:00:57

És értelemszerűen ne torrentezzünk olyan gépről, amit minden másra is használunk a levelezéstől a közösségi életig, mert a wlan router az IP címet lecseréli, de a MAC az benne marad a csomagban!

albin | 2012. január 28. | 09:58:16

Nah! Levágta a végét ez a hülye...

Alényeg annyi volt, hogy ha valaki meg akarja úszni a büntetést a torrentezésért, akkor használjon nyílt wlant, és kenje valamelyik szomszédra! Úgy tudom egyelőre ilyen esetben kishazánkban nem lehet felelősségre vonni a netkapcsolat tulaját - mert pl németben ha jól hallottam a net megosztója felel a routeren átmenő forgalomért, így saját érdeke titkosítani.

albin | 2012. január 28. | 09:55:06

Minden netes hardwarenek van egy 48 bites ún. MAC címe is, ami szintén minden adatcsomagban benne van. Ezt a gyártónál égetik bele a legtöbb hardware-be, általában nem lehet megváltoztatni. A 48 bit kb 10000 milliárd különböző kódot tesz lehetővé, ergó sosem fog kifogyni és minden létező hardwaret egyedileg azonosít már ma is. A 128 bites IPv6 címrendszer ami végleg felszámolja a dinamikus IP cím kiosztást ilyen értelemben csak hab a tortán.

Továbbá annyi egyéb sorszám és azonosító létezik egy számítógépen, bezárólag a Facebook sütijeivel, hogy ha valaki akármilyen titkosító elbújtató szoftveren keresztül ugyan, de konzekvensen ugyanarról a gépról netezik, továbbá egyedül használja a gépet, akkor garantáltan egyértelműen mindent meg lehet tudni az illető emberről.

Az anonimitásra az egyetlen gyakorlati megoldás a titkos szavazáshoz elvéhez hasonló: az is ugye attól titkos, hogy egyszerre mondjuk ezer ember szavazata kerül a dobozba. Magyarra lefordítva ez azt jelenti, tessék családilag közös gépet használni az olyan netezéshez, amin olvasunk és keresünk, így nem lehet azonosítani az egyes emberek profilját - már ha nincs mindenkinek külön loginja a gépen persze. Filecseréléshez a proxys megoldásokat még célszerű megspékelni azzak, hogy legalább 2 net elérést használunk, egy vezetéskest és egy mobilost, hogy két teljesen különböző hálózaton át menjen a proxyval való titkos kapcsolat felépítése, különben egy egy egyszerű ún. "men-in-the-middle" támadással felfedhető a tel

regmelocco | 2012. január 28. | 09:40:41

El kéne vinni a tokiói küldöttséget egy kis fukusimai kirándulásra.
Lássák, hogy hová vezet ez az idióta paradigmájuk.
Visszafelé már nem kell jegyet venni...

Alasseo | 2012. január 28. | 09:15:45

hegyaljai | 2012. január 27. | 17:28:41

Természetesn nem biztos, hogy megfogják (sőt, szinte biztos, hogy nem fogják), mert már most, csupán 24 óra elteltével is áll a bál az egész kontinensen. Megint lesz szopás nekik, mint 1-2 hete a S.O.P.A-val. :D

lucius_ferrus | 2012. január 28. | 09:06:18

". A két amerikai javaslat támogatóit az interneten szervezett tiltakozás visszavonulásra késztette."
igen és egy kicsit gyurmáznak rajta és újra benyújtják

az internetes kalózkodás álcája alatt valójában az alternatív médiát akarják ellehetetleníteni, ugyanis nagyon veszélyesnek tartják...
ajánlatos utánaolvasni, hogy clintonék miket javasoltak erre... különadó!!
vicc

sajnos hatalmos kapufa lesz ez, mert minél inkább el akarják hallgattatni az alternatív médiát, annál több ember fogja azt gondolni, hogy mégiscsak igazat írnak

regmelocco | 2012. január 28. | 08:54:55

A jó édes anyjukat. Azt.
Ezzel ugyancsak magukra haragítják az egész fiatalságot.
Mert hogy nálunk a tizedét keresik a fiatalok, mint egy normális országban, és még azt is büntetik, hogy a MÁR KIFIZETETT filemeket, játékokat, zenéket üklföldről feltöltsék és azt az ilyen fasiszta félgyarmati helyeken élő emberek letöltsék. (Nem árusítják stb.) És aki moralizálgat, annak érdemes megnéznie, hány százalékát kapja az "alkotó" a jogdíjaknak. Hát majdnem nulla. Ezrelékekben mérhető. A többi mindenféle cégek - middlemanek, köztes vérszopók járuléka. Hát erről szól az egész.

Egyvalamit mondhatok. Pont a fiatalságot foglalták el eddig ezek a szar, többéves gépekkel letöltött szórakozási lehetőségek.

Panem et circenses. Szóval a panem-mel máj baj van, de lassan a circenses-el is.

Súgjak a hajcsárkormánynak, mi következik abből, ha ezt végrehajtják? Hát nincsenek lefoglalva a fiataljaink.
1789 - 1848 - 1917 - 2011 Occupy Wall Street, Occupy Kiskunröcsöge stb.

Elik | 2012. január 28. | 08:27:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

elsore | 2012. január 28. | 07:48:12

wkater | 2012. január 27. | 22:47:51
"elsore: aki mobiltelefon netezik, annak minden beszélgetési, ...'
A telefon soha az életben nem biztosította a személyes adatok védelmét.

"én ezentúl nem használok semmi google-t,"
Helyes.

harunalrasid | 2012. január 28. | 03:27:54
elsore | 2012. január 27. | 22:21:38
"ácsi! az ip-címed csak hatósági lekérdezés alapján köthető a polgári nevedhez! "
Az nagyon helytelen, ha egy kalifa hisz a mesékben. Kubatov sose kapna stadiont.

még egy marha | 2012. január 28. | 00:58:19
"És szerintetek mire akarja, akarhatja a google ezeket az infókat használni?
Eladja jó pénzért a CIA-nek.

"És ha azt állítjátok, hogy a 9 ill 18 hónapos idő utáni anonimmá tevést csak hazudják, akkor erősen meg kell, hogy támogatva legyenek legalább az USA kormánya által, de talán az EU által is. "
Mit gondolsz, a kici kínajijak miért húztak egy Kínai Nagy (Tűz)falat az ország köré? Pedig nem volt óccó...

Tsa-bee | 2012. január 28. | 07:17:59

A szep az lesz, ha majd plagiba irja ala a szerzoi jogok megerositeset celzo torvenyt a kihirdetes elott..

ulrich | 2012. január 28. | 06:27:45

Ha Orbanek valoban komolyan gondolnak a szabadsagharcot, akkor ezt nem irtak volna ala.

harunalrasid | 2012. január 28. | 03:29:20

mégis, ki írta alá - már, ha, egyáltalán - azt az egyezményt? mert a vezér libanonban riszálta magát a fallangistáknak...

harunalrasid | 2012. január 28. | 03:27:54

elsore | 2012. január 27. | 22:21:38
ácsi!
az ip-címed csak hatósági lekérdezés alapján köthető a polgári nevedhez! ezért teljesen mind1, hogy dinamikus ip-címet használsz, vagy sem, legalábbis a nyilvánosság felé.

még egy marha | 2012. január 28. | 00:58:19

wkater | 2012. január 27. | 22:47:51, Knight43 | 2012. január 27. | 21:54:08

És szerintetek mire akarja, akarhatja a google ezeket az infókat használni? És ha azt állítjátok, hogy a 9 ill 18 hónapos idő utáni anonimmá tevést csak hazudják, akkor erősen meg kell, hogy támogatva legyenek legalább az USA kormánya által, de talán az EU által is. Egy ekkora és az innováción ennyire alapuló (azaz sok kutató szellemű embert alkalmazó) cégnél egy ilyen dologról messze túl sokan tudnának ahhoz, hogy már régen botrány lett volna belőle. Szerintem.

Rohadtul nem szimpatikus nekem ez a google személyre szabás, pláne, hogy milyen szarul csinálják; pld átállítottam magyarra a gmailem nyelvét, remélve, hogy majd fölismeri az emailekből a magyarul írt dátumokat és címeket, na, ez nem jött be, de azóta számomra ismeretlen abc-vel írt hirdetéseket is kapok. De a konteókat is rühellem.

kalamáris | 2012. január 28. | 00:04:18

Ezért kellett az adatvédelmi biztost félreállítani!

Azúreus | 2012. január 27. | 23:45:27

Súgok: nem a szerzői jogokró van szó. Ez csak az előjáték. Ha nem ütközik lakossági ellenállásba, tovább halad a dolog az internet teljes ellenőrzése felé. Márpedig ezzel mindenkinek baja van, akinek akár egy dolog is van ami ebben a rendszerben nem tetszik. Egy olyan önvédelmi mecchanizus van kialakulóban, ami a kormányellenes szervezkedést, a forradalmakat hivatott lehetetlenné tenné. Ami bizonyos esetben jó, csakhogy aki az államvezetésben van, az rosszra használja a hatalmát. És ezek a korlátozások elzárnak minden lehetőséget a változás elől.

wkater | 2012. január 27. | 22:47:51

elsore: aki mobiltelefon netezik, annak minden beszélgetési, sim kártya, telefonkönyv, gps helyzet stb adatát is ugyanott tárolják majd, ahol az email, telefonszám, bankszámla adatai, google és youtube keresései vannak (ip alapján). Szerencsére vannak jó alternatívák google kereső és gmail helyett, én ezentúl nem használok semmi google-t, bár a g-analyticstől nem lehet megszabadulni, de legalább egy kicsit észreveszik magukat.

elsore | 2012. január 27. | 22:21:38

Knight43 | 2012. január 27. | 21:54:08
"bocs, helyesen: Már most az egyes IP címekhez tartozó kereséseket évekre visszamenőleg kilistázhatják. vagyis elkéstél a chrome törlésével ..."

:)) Hát azért ez nem ilyen egyszerű. Egyrészt csak most raktam fel. Másrészt vannak változó (pool) IP címek. Harmadrészt vannak technikák, hogy ne tudják meg, amit nem akarunk.
Ami itt a probléma, hogy legálisan meg akarják sérteni a személyes adatok védelmét. Mindenféle bírói vagy egyéb eljárás nélkül. És ahogy olvasom, ez másnál is kiverte a biztosítékot, bár az egyezménynek még se híre, se hamva.
Újságíró!!!!

Knight43 | 2012. január 27. | 21:54:08

bocs, helyesen: Már most az egyes IP címekhez tartozó kereséseket évekre visszamenőleg kilistázhatják. vagyis elkéstél a chrome törlésével ...

Knight43 | 2012. január 27. | 21:50:42

elsore: bizony komoly, de ez már sok éve így van, csak mostantól hivatalos. Már most az egyes IP címekhez tartozó kereséseket évekre visszamenőleg kilistázhatnak. Kész is a személyiségprofil. Wunderbar! Pl. lásd Kína, ott teljes erővel müxik már a dolog.

taliga | 2012. január 27. | 21:39:49

Azt sugallja a cikk is, mintha egy "szabadköműves" társaság titkos összejöveteléről lett volna szó!


Az emberi alkotások, az egyedi szellemi termékeket védelme igenis, hogy FONTOS!

A gyógyszergyárakat nem féltem, de azért manapság már egy új gyógyszer piacrahozatala nemcsak kb. 10 év, hanem majd 1 milliárd dolláros kutatási költséggel jár! (
rról nem beszélve, hogy hány molekula, ami csodás hatásúnak indul, a beleinvesztált dollár és euró százmilliók után a szemetesvödörben köt ki, mert a legeslegutolsó fáziban kiderül valami, ami miatt nem hozható forgalomba!

Bizony ezek a gyógyszergyárak is szeretnék nemcsak a beinvesztált pénzüket bvisszakapni, hanem a következő kutatásra is elegendő bevételt!!

Kérdezem, kit zavar, hogy gátat szabjanak az internetes kalózkodásnak??? Bankszámlákról pénzek leemelésének, stb....

SZóval tessenek kicsit gondolkodni a hőbörgés előtt...!!!

elsore | 2012. január 27. | 21:37:22

De ez még nem az egyezmény... bár a guglinál mostanában furcsállottam, hogy folyton kikéredzkedik budapesti, milánói és frankfurti címekre...

elsore | 2012. január 27. | 21:32:11

Tomrider | 2012. január 27. | 21:21:14

Megnéztem. Szerintem sérti az EU irányelveit:
http://ec.europa.eu/justice/policies/privacy/docs/wpdocs/2008/wp148_hu.pdf

Tomrider | 2012. január 27. | 21:21:14

https://www.google.com/intl/hu/policies/privacy/preview/
https://www.google.com/intl/hu/policies/terms/

elsore | 2012. január 27. | 21:02:19

wkater | 2012. január 27. | 19:58:49

Komoly? Link? Azonnal törlöm a chrome-t és a keresőt, ha ez így van...

katarakt | 2012. január 27. | 21:01:36

Nem csodálkozom. Sajnos. A hatalom ha tehetné minden szabadságot azonnal megszüntetne. Kis honunkban meg még inkább.
Ismeritek a régi mondást. A demokrácia nem az amit a hatalom csinál hanem az amit a nép!

wkater | 2012. január 27. | 19:58:49

Megváltoztak a google szerződési feltételek és alapelvek. Március 1-től figyelni fogják és a szerverükön tárolják, hogy ki mire keres rá, milyen oldalakat néz, mit tölt le stb. Érdekes világ jött el.

elsore | 2012. január 27. | 19:02:33

Hogy megy ez? A kormány a parlament és a közvélemény tájékoztatása nélkül külföldön titkos szerződéseket kötöget? Anélkül, hogy bármit is nyilvánosságra hozna?

Miura | 2012. január 27. | 17:59:28

Van más érdekesség is:
http://index.hu/kulfold/2012/01/27/a_gorilla-gate_miatt_tamadjak_szlovakiat/

Egyébként pedig a szellemi tulajdon védelme nem szólásszabadság vagy sajtószabadság. Az más kérdés hogy kiadók és cégek árképzéséről és üzletpolitikájáról lehet vitatkozni, de rendesen. Az itthoni béreket nézve nem még sokáig lesz min vitatkozni.

gorzsonyat | 2012. január 27. | 17:58:54

Emberek!

Van Önök között bárki, aki megjelentetett képet, filmet, zenei anyagot?

Ha igen: válaszoljon!

- Az Artisjus fizetett VALAKINEK is járulékot a megvásárolt CD, DVD és egyéb üres általam megvásárolt kazetták árából?
- Műsoros és üres adathordozók esetében hogyan, mi alapján fizetnek az alkotóknak?

Több éve is kérdeztem!

Ha valakinek "rálátása" van, írjon.

Nantal | 2012. január 27. | 17:57:50

...hmm...!

...ahol léteznek valódi "ellensúlyok",pláne meg "fékek",ott akad megoldás...!
...ahol hiányoznak, vagy "működés képtelenek", ott jöhet a "karambol"...!

Plútó | 2012. január 27. | 17:49:31

Már miért ne írhatnák alá? A Vezénylő Tábornik nem használ netet, hiszen analfabéta! Nem is nagyon szereti mivel itt vissza lehet szólni. Ő csak azt a helyzetet imádja, amikor ő süketel, mások hallgatják!

VB1990 | 2012. január 27. | 17:37:21

Vajon miért lepett,hogy mi ehhez elsőként csatlakoztunk? :O
Ebből garantáltan megint csörte lesz az EU-val. Mellesleg a hasonló sunyi húzások jellemzőek a mostani kormányra,de amit most tettek az már minden határon túl megy!

hegyaljai | 2012. január 27. | 17:28:41

Gyönyörű mintapélda a csodálatos, demokratikus Európai Unióra.
Persze minden aláíró ki fogja hirdetni és az Európai Parlament is meg fogja szavazni. Szlovákia és a többiek is. Ne legyen senkiben kétely.

elm320 | 2012. január 27. | 17:23:08

Diktatúrában így szokás.

weiner | 2012. január 27. | 17:13:52

Ki most a HENT(es)?

HIRDETÉS

Több ezren tüntettek Lengyelországban az ellen, hogy az ország aláírta a Hamisítás Elleni Kereskedelmi Megállapodást (ACTA) Tokióban. Az országban január eleje óta folyt a vita a csatlakozásról, a kormány ugyanis akkor jelentette be, hogy aláírja az egyezményt. Az egyezményhez tegnap Magyarország is csatlakozott. 

Az ACTA célja, hogy erősebb védelmet biztosítson a szellemi tulajdonnak, visszaszorítsa a hamisított áruk kereskedelmét és az internetes kalózkodást. A gyógyszerszabadalmak is a hatálya alá tartoznak. Alkotói szerint célja a hamisításra és a kalózkodásra adott válaszok összehangolása, a meglévő szerzői jogi törvények hatékonyabb betartatása.

Ellenzői szerint azonban olyan súlyos korlátokat állítana fel, amelyek ok nélkül korlátoznák az interneten a szólásszabadságot, és megölnék az innovációt, lelassítanák az internet fejlődését. A legvitatottabb javaslat azóta kikerült: a szóban forgó bekezdés szerint le kellett volna tiltani azok internetelérését, akik többször megsértik a szerzői jogokat az interneten. Ám a jelenleg elfogadott változat szerint továbbra is akár pénzbüntetésre és börtönre számíthatnak azok, akik megsértik a szabályokat.

HIRDETÉS

Csak Lengyelország szólt előre, hogy csatlakozik

Az egyezményről nem hivatalosan 2006-ban kezdtek tárgyalni, a hivatalos megbeszélések 2008-ban kezdődtek. Tavaly októberben írta alá Ausztrália, Kanada, Dél-Korea, Japán, Marokkó, Új-Zéland, Szingapúr és az USA.

Tegnap Tokióban csatlakozott 22 európai uniós tagállam is, csak Ciprus, Németország, Észtország, Hollandia és Szlovákia maradt ki. Lengyelországon kívül egyik ország sem verte nagydobra, hogy csatlakozni készül az egyezményhez, így ott tüntetések sem voltak, és – legalábbis egyelőre – az Anonymous hackercsoport haragjától is „megkímélték” magukat. Az Anonymous múlt hét végén számos lengyel kormányzati internetes oldalt támadott meg, megbénítva például a miniszterelnök honlapját is.

Magyarországon tegnap a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület internetes oldalán jelentette be: hazánk is csatlakozik az egyezményhez. „Az egyes tagállamok aláírására azért van szükség, mert az ACTA olyan előírásokat is tartalmaz, amelyek a nem harmonizált, azaz tagállami hatáskörbe tartozó büntetőpolitikát is érintik. Az aláírást követően a megállapodás megkötését még az Európai Parlamentnek is jóvá kell hagynia, az aláíró feleknek pedig – így Magyarországnak is – ratifikálniuk kell azt. Ennek része az is, hogy hazánkban a megállapodás angol és magyar nyelvű szövege törvényben kerül kihirdetésre” – hangzik a közlemény. Az Európai Parlamentben várhatóan júniusban kezdődik meg a vita az egyezményről.

A titkozatosság miatt lemondott az uniós jelentéstevő

Az ACTA-t már a tárgyalások megindulása óta sokan kritizálják amiatt, hogy a háttérben, a nyilvánosság kizárásával készült. Az első, nyilvánosan is elérhető szövegváltozatot 2008-ban a WikiLeaks kiszivárogtató oldal hozta nyilvánosságra. 

Az előkészítés titokzatossága miatt az Európai Parlamentnek az ACTA ügyében illetékes jelentéstevője, a francia Kader Arif ma lemondott feladatáról. „Ennek a megállapodásnak súlyos következményei lehetnek a polgáraink mindennapjaira, mégis, minden úgy zajlik, hogy az Európai Parlamentnek semmi beleszólása. ... Nem veszek részt ebben a színjátékban" – idézte közleményét a BBC.

Az ACTA elemzők szerint sok elemében hasonlít az Egyesült Államokban a közelmúltban nagy vihart kavart két törvényjavaslat, a SOPA és a PIPA rendelkezéseihez. A két amerikai javaslat támogatóit az interneten szervezett tiltakozás visszavonulásra késztette. Ironikus, hogy Neelie Kroes, a digitális és médiaügyekkel foglalkozó EU-biztos Twitter-üzenetben üdvözölte a SOPA bukását, csakúgy, mint Viviane Reding, az EU alapjogi biztosa.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    44 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS