nemistudom | 2009. december 7. | 10:03:31
Ja, és várom JHaas magyarázatát is.
nemistudom | 2009. december 7. | 09:23:37
Köszönöm a színvonalas hozzászólásokat Erroltól és ND-től.
Az ajánlott múzeumok kifejezetten érdekesek, meg fogom látogatni őket.
Ja, és: a billentyűzetemmel némi baj van, a kettős betűket nem tudom mindig rendesen ütni, ezért szíves elnézést kérek.
Ja, és én kedvelem a Ludwig Múzeumot, a kölnit. Jó kiállítások szoktak volt ott lenni.
Meg a bécsi Kunstforum-ban is.
Errol és ND: menjenek el oda, nézzenek egy kis modern és kortárs művészetet.
Hátha segít ( bár, őszinte leszek: nem valószínű ).
Flynn | 2009. december 6. | 22:00:28
ja, és
nyiltan = nyíltan
:)
Flynn | 2009. december 6. | 21:59:01
bármenyire = bármennyire
Keserves lehet a diszlexia egy kommentgörcsnek. :)
Roosevelt | 2009. december 6. | 21:18:02
Én is találtam egy múzeumot az előttem szólónak:
Kovácsmúzeum, Dunaújváros --- 200 évnél öregebb eszközöket tekinthetünk meg a magánmúzeumban. Az üllőszerszámok, a sínhúzó kemence, az udvari fúrógép idézik a kovácsmesterséget. A múzeum tulajdonosának egykori kovács tanítványa bemutatót tart a látogatóknak. Kérésre kovács-bemutatót tartanak a múzeumban.
nemistudom | 2009. december 6. | 20:48:43
Roosevelt | 2009. december 6. | 18:14:27
Önnek tökéletesen igaza van.
Először is volt a szobakonyha. Hol van benne a számítógép? Majd megmondja.
Aztán sikertelen zugíró voltam.
Most már sértődött proli zugíró vagyok.
De mi az a zugíró?
Eléggé nyiltan adom közre az Önnek nem tetsző gondolataimat, s így nem igazán tekinthetem magam zugírónak.
És mi az a proli? ( Akit érdekel, nézze meg újra a Megáll az idő-t.)
Nem baj.
Roos, eddig a testi-lelki elemzésemen túl ( amely, bármenyire is sajnálatos, nulla pontos eredményt hozott Roos oldalán ) érdemi hozzászólásra nem érdemesítette a témát.
Türelmesen kivárom, amíg azt a pár jelzőjét kevergeti, majd meglátjuk, tud-e többet és mást mondani a rózsadombi nagylakásából, ahonnan a fensőséges, szépen megfogalmazott sorai gördülnek elő.
Roosevelt | 2009. december 6. | 18:14:27
Én most már biztos vagyok abban, hogy nemistudom egy sértődött, proli zugíró.
nemistudom | 2009. december 6. | 16:59:13
De nem csak nekem vannak írásproblémáim.
".. egy neves londoni vásáron, a Friezen elkapkodták a portékát, amelyhez neves..."
Itt mindenki neves a sok nevesincs között.
nemistudom | 2009. december 6. | 16:57:34
Flynn: köszönöm a javításokat, de tényleg.
A lényegről esetleg néhány szót, ha lehetne? Lehetne?
( A kellemetlenkedéseit pedig nyugodtan folytassa, ha anélkül nem érzi jól magát.)
Flynn | 2009. december 6. | 16:54:51
evszekedés = veszekedés
elvetemüélten = elvetemülten
művészteértők = művészetértők
státusziog = státuszig
értetünk = értettünk
Ha a NOL csökkentett képességű Del Medicója akarsz lenni tökfej, akkor tanulj meg írni. És a szövegértési képességeiden is javíthatnál.
nemistudom | 2009. december 6. | 16:42:34
Mit nem értetünk meg? Mondja már el!
JHaas | 2009. december 6. | 16:39:14
Kiváló interjú!
Önök azt hiszem nem értették meg a beszélgetést.
nemistudom | 2009. december 6. | 15:49:26
De hogy kielégítsem "vitapartnereim" érdeklődését: engem Csörgő Attila művészete nem érdekel. Sajnálom, de nem.
nemistudom | 2009. december 6. | 15:48:16
Lugosy Mária
1984: Immenhausen Glas-symposium I. díj; 1985: 2. Coburger Glaspreis elismerő oklevele; 1986: Le verre au Feminin en Europe, I. díj; 1987: Kleinplastik Triennálé Fellbach, Bürgerpreis; Jutta Cuny-Franz Erinnerungspreis,
Lakner László:
Német Kritikusok Díja
Hány ilyet mondjak még?
Errol és a hieroglifák nagy tudója - de a kortárs művészettől távol álló - "vitázó": én nem az éppen aktuális magyar sztárról mondtam véleményt, hanem Szablyár újságíróról, illetve arról, hogy - minden ellenkező értelmű szenvedés ellenére - nem sikerült a fotónak felváltani a "konzervatív" festészetet.
Megköszönvén személyemet minősítő bejegyzéseiket ( amelyek természetesen elsősorban íróikat minősítik ), a legmélyebb tisztelettel megkérdezném: erre miért is nem reagáltak?
nemistudom | 2009. december 6. | 15:43:26
Részlét Bak Imre Artportal-on található kiálítás-történetéből:
1976 • Műhely - Budapest '76 [~, Fajó, Hencze, Keserü, Mengyán, Nádler], Munkácsy Mihály Múzeum, Békéscsaba • Országos Grafikai Művésztelep kiállítása, Békéscsaba • A vázlattól a műig, Egyetem Galéria, Debrecen • Expozíció, Hatvany Lajos Múzeum, Hatvan • Ungarische Avantgarde, Galerie von Bartha, Basel • Zehn Jahre Internationale Malerwochen in der Steiermark, Künstlerhaus • Graz • 3. Norske Internasjonale Grafikk Biennálé, Bibliotek, Fredrikstad (DK)
1977 • Műhely, Ifjúsági Ház, Pécs • A népművészet szellemében II., Katona József Múzeum, Kecskemét • Szimpozionok '76, Józsefvárosi Kiállítóterem, Budapest
1978 • Tízéves a szimpozionmozgalmunk, Józsefvárosi Kiállítóterem, Budapest • Budapesti Műhely, Járási Művelődési Központ, Dorog • Magyar grafika 1978, Magyar Nemzeti Galéria, Budapest • Festészet '77, Műcsarnok, Budapest • 5. Internationale Grafik Biennálé, Kunstverein zu Fechen, Fechen • Nemzetközi Rajz Triennálé, Wrocław
1979 • Budapesti Műhely • [~, Fajó János, Hencze Tamás, Keserü Ilona, Mengyán András, Nádler István], Szoboszlói Galéria, Hajdúszoboszló és Karcagi Galéria, Karcag • Utcabútorok, Józsefvárosi Kiállítóterem, Budapest • Ungarische konstruktivistische Kunst 1920-1977., Kunstverein, München • Ungarische konstruktive Kunst, Kunstpalast, Düsseldorf • Junge ungarische Maler und Grafiker der Gegenwart, Esplanade 39., Hamburg
1980 • Tendenciák 1970-1980, 3., Geometrikus és strukturális törekvések
Flynn | 2009. december 6. | 15:03:46
A kommentgörcsös kolléga nevét nem látom a zsűriben HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA
Flynn | 2009. december 6. | 15:01:57
NAM JUNE PAIK AWARD 2008
International Media Art Award of the Arts Foundation North-Rhine Westphalia Prizewinner Attila Csörgő, Hungary
The winner will receive 25,000 EUR.
The jury for the 4th Nam June Paik award and NRW Newcomer Prize 2008 consists of Prof. Mischa Kuball, Academy of Media Arts, Cologne, Prof. Katharina Sieverding, University of the Arts, Berlin, and Dr. Barbara Honrath, head of the visual arts department of the Munich Goethe Institute. The jury explained its decision for the artist Attila Csörgő from Budapest, Hungary as follows:
"The prizewinner Attila Csörgő invents visual machines that extent the spectrum of human vision. Constructed by simple means, Csörgő's apparatus record traces of light that in the form of a Möbius strip or an orange peel create entirely new visual experiences which escape the biological determinacy of human perception. Csörgő's unpretentious photography (in its literal sense of drawing with light) leads back down the artistic road to the quiet calm of timeless photography. The experimental nature of Attila Csörgő's artistic approach shows much closeness to the work and thought of Nam June Paik, both in its playful curiosity and its intellectual mastery of cognitive inquiry."
Flynn | 2009. december 6. | 14:55:54
Csörgő Attila
30.10. - 24.01.2010
Ludwig Museum - Museum of Contemporary Art
Budapest
09.10. - 03.01.2010
Mudam Musée d'Art Moderne Grand-Duc Jean
3, Park Dräi Eechelen, 1499 Luxembourg
02.05. - 20.06.2009
Galerija Gregor Podnar
Lindenstr. 35, 10969 Berlin
Deutschland
30.10. - 30.01.2009
RWE-Turm
Opernplatz 1, 45128 Essen
25.02. - 22.04.2006
La Galerie, Centre d'art contemporain de Noisy-le-Sec
1 rue Jean Jaurès, 93130 Noisy-le-Sec
03.12. - 01.01.2006
Van Zoetendaal
Oude Schans 67f, 1011 KW Amsterdam
27.03. - 09.05.2004
Kettle's Yard
Castle Street, CB3 0AQ Cambridge
19.09. - 16.11.2003
Istanbul Foundation for Culture and Arts
Istiklal Caddesi Luvr Apt. No: 146 Beyoglu, 80070 Istanbul
Champollion | 2009. december 6. | 14:33:59
nemistudomnak:
http://www.museum.hu/museum/index_hu.php?ID=719
Champollion | 2009. december 6. | 14:29:40
Én a Göcseji Falumúzeumot ajánlanám az előttem szólónak. :)
nemistudom | 2009. december 6. | 10:50:53
Roosevelt | 2009. december 5. | 18:26:07
Hát ezt mérhetelenül sajnálom.
Én nem a kiállításról beszéltem ( bár az magának mindegy is lenne ).
Na, mindenesetre a másfél szobától a félreállított zugírói státusziog egy teljes nap alatt eljutottam. Szép fejlődés az.
Harry Tasker | 2009. december 5. | 18:48:43
Milyen vitáról beszél?
Mi volt a maga számára zavaros? Na, lássuk csak.
Talán az, hogy az interjút nem tartom jónak?
Talán a kiragadott kifejezés, ami igen nagy hülyeség?
Talán az, hogy már másfél évszázada úgy gondolják, hogy a festészet helyett a fotóé az "uralom"?
Talán az, hogy a művész és kérdezője szerint ( ebben édes az egyetértésük ) a közeg elviselhetetlen itthon.
Melyiket nem értette?
Kiváncsian várom elemzését.
Mert a "zavarosan ír" mellé - ha elfogadható magyarázatot nem tud adni - azt leszek kénytelen írni: nem érti, amit olvas.
Harry Tasker | 2009. december 5. | 18:48:43
A vitát én sem értem, az interjú kifejezetten jó, a kiállítás pedig nyilván keveseknek fog tetszeni.
"nemistudom", Ön tényleg meglehetősen zavarosan ír. Viszont - minden irónia nélkül írom - találtam Önnek egy nagyszerű kiállítást, amit biztosan meg fog érteni: Néprajzi Múzeum - Egy falu az országban. Edények, kaszák, kapák és paraszti élet. Nyitva tartás: Keddtől Vasárnapig 10-18h
Roosevelt | 2009. december 5. | 18:26:07
nemisfogodtudni, miért a fényképekről zagyválsz itt össze-vissza? Láttad a kiállítást? Valamit nagyon összekeversz. Nyilván valami sikertelen és félreállított zugíró vagy.
"A képzőművészethez, talán, értek egy picit."
Nagyon ciki vagy.
nemistudom | 2009. december 5. | 16:52:48
Flynn | 2009. december 5. | 16:22:31
Nem evszekedés, vélemény.
A fénykép jó, az interjú pocsék ( mint azt "megszokhattuk")
Még valamit: a táblakép festészet is csak párszáz éves dolog, a fénykép már megpróbálta leváltani a XIX. században, eddig még sikertelenül.
Kár folyamatosan arra panaszkodni, hogy milyen elvetemüélten buták az itthoni művészteértők vagy művészetkedvelők.
Sokak számára Csörgő munkásságának semmi köze a művészthez.
Talán, ha majd egy új művészetfogalommal leszenk gazdagabbak a jövőben a már tanultabb fiatalok, ők leválthatják a festményeket.
Most nem megy.
nemistudom | 2009. december 5. | 16:48:24
Roosevelt | 2009. december 5. | 14:54:24
Hát, a szobakonyha nem talált.
A szájam habzása: nem talált.
A képzőművészethez, talán, értek egy picit.
Flynn | 2009. december 5. | 16:22:31
Ezen nem tudom mit lehet veszekedni, jó az interjú is, jó a fénykép is.
Roosevelt | 2009. december 5. | 14:54:24
nemistudom (nemisfogodtudni), te szerintem 100 év múlva se értenél meg semmit ebből. Egyébként is, neked kommentgörcsöd van, mindenhez nagyon értesz, vered a nyálad a szobakonyhádban és habzik a szád az örömtől, hogy van internet és lehet írogatni.
nemistudom | 2009. december 5. | 10:38:59
Szablyár Eszter képzőművészeti ámokfutását figyelemmel kísérem egy ideje.
Sok szépet leírt, de ez "Műalkotásba oltott törvényszerűségek" minden eddigi teljesítményét felülmúlja.
Azt pedig örömmel olvasom, hogy a hazai gyűjtők, illetve a "közeg" hülye. Bizony így van. Majd 100 év múlva megértjük Csörgő Attila fotóit is.
|