mucki | 2012. március 3. | 16:13:35
Namámegint almát körtével hasonlítunk össze? HK bizonyára a nívós, komoly színházi produkciókhoz próbálta mérni a nevezett musicalt.Az alapvető probléma, hogy a musical könnyed, szórakoztató műfaj, így hát felesleges tőle hatalmas szellemi magasságokat elvárni. Attól, mert színházban, színpadon játsszák, még nem ugyanaz, mint egy jelentős irodalmi értéket képviselő dráma. De ezzel nincs is semmi baj. Azzal se, ha sok embernek tetszik. Csak kezeljük helyén a dolgokat. Akinek tetszik, az ne képzelje magát szakavatott kultúrfogyasztónak, HK meg ne nézze le azokat, akik nem értik a magaskultúrát.
Blue | 2012. február 17. | 12:12:03
Na. Többször már nem kell, az első is elegendő volt.
drás | 2012. február 17. | 11:55:16
Kedves "Blue".
Köszönöm.
drás | 2012. február 17. | 11:39:57
Kedves "Blue".
Köszönöm.
drás | 2012. február 17. | 10:46:16
Kedves "Blue".
Köszönöm.
drás | 2012. február 17. | 10:44:06
moderátor, nehari...
Blue | 2012. február 17. | 10:00:26
Lemaradt az utolsó mondat fele.
Szóval: csak ennyi, és ehhez nem kell narancssárga fogkefe, viszont érdemes látni hozzá a darabot.
Postmaster | 2012. február 17. | 09:59:05
Tulajdonképpen meg tudom érteni a kritikusokat: műfajuknak csak látszólag tesz jót az internet. Valójában rombolja a tekintélyüket. Korábban azzal háríthatták el a műbírálatokra érkezett válaszokat: „Amit ön ír, az a kritika kritikája!”, s már el is hajtották a kekeckedőket. Most viszont a kommentelők bármit „beírogathatnak”.
Csak egy módon lehetne megóvni a kritikusokat a kritika kritikájától, ha írásműveik a halálhírek rovatba kerülnének – ott ugyanis hozzászólásnak helye nincs.
Blue | 2012. február 17. | 09:59:02
Kedves drás, segítek megérteni.
A kritika így kezdődik:
"Hoffmann Rózsa államtitkár 2011. december 29-i keltezésű körlevelében ajánlotta az oktatási intézmények vezetőinek figyelmébe a Madách Színház (még el sem készült) színművét, a próbák megtekintésére s az alkotókkal való párbeszédre buzdítva a tanerőket.
Vizy Márton és Tóth Dávid Ágoston munkája a teátrum musicalpályázatának döntőse volt. Előbbi komponista József Attila születésének századik évfordulójára, 2005-ben jelentette meg a poéta verseit megzenésítő lemezét, a Tűz töredékét. Küldetéses csasztuskája, az Orbán Viktor első kormányra kerülése ihlette Örvendj Magyarország! a Fidesz 2002. április 13-i, Kossuth téri nagygyűlésén csendült föl először, majd megjelent CD-n és kazettán."
...S csak ezek után tér rá a darab vonatkozásában bármiféle konkrétumra. Ne tessék már mondani, hogy ha konkrétan a darabról szeretett volna írni kritikát, akkor ahhoz szükséges lett volna Rózsika ajánlásának, valamint a komponista fideszes produkciójának azonnali felemlegetése...! Kérdezed kikerótól, hogy "Hogyan jön a kormány és egy államtitkár a képbe?" Miért nem Horeczky (kis)asszonytól kérdezed? Ő emelte képbe mindkettőt...
(Minden előzetes személyeskedés elkerülése végett: mondom ezt úgy, hogy rühellem a jelen kormányt annak minden megnyilvánulásával együtt. Viszont a csőlátást és a fröcsögést ugyanúgy utálom, valamint azt, ha abba is politikai vonatkozású gúnyolódást kevernek, ahol annak semmi helye.)
Csak ennyi, és
drás | 2012. február 17. | 09:58:19
moderátor, nehari...
drás | 2012. február 17. | 09:56:18
Kedves "Kikero"!
Úgy vélem Ön még a fogát is /narancs/sárga fogkefével tisztítja.
Hogy mi inspirál erre következtetésre?
Nos, "Az írásból világos, hogy a mocskos szájú Horeczky Krisztina utálja Hoffmann Rózsát és a jelenlegi kormányt." Hogyan jön a kormány és egy államtitkár a képbe?
És mivel ez a cikk a műélvezet hiányáról szól, magyarázza már el nekem legyen szíves - azon kívül, hogy az "ifidemi" retorika szerint, ha valami nem tetszik, akkor a szerzőt gyűlölik- miért keveri bele az egészbe Hofmann Rózsikát?
drás | 2012. február 17. | 09:33:29
Kedves "Kikero"!
Úgy vélem Ön még a fogát is /narancs/sárga fogkefével tisztítja.
Hogy mi inspirál erre következtetésre?
Nos, "Az írásból világos, hogy a mocskos szájú Horeczky Krisztina utálja Hoffmann Rózsát és a jelenlegi kormányt." Hogyan jön a kormány és egy államtitkár a képbe?
És mivel ez a cikk a műélvezet hiányáról szól, magyarázza már el nekem legyen szíves - azon kívül, hogy az "ifidemi" retorika szerint, ha valami nem tetszik, akkor a szerzőt gyűlölik- miért keveri bele az egészbe Hofmann Rózsikát?
marcotardelli | 2012. február 17. | 09:01:55
Kakas Éva | 2012. február 17. | 06:53:45
Gyanítom, nem olvasta a cikk első, még nem moderált változatát. A többség felháborodásának kiváltója az volt, és az nem sarkos volt, hanem alpári, közönséges és nyilvánvalóan aljas szándékú. Külvárosi fekvehányó kocsmai stílus.
Aki pedig nem látta a darabot, nem tudom mi alapján ítélkezik?
Azt viszont kiderült, hogy aki látta, annak tetszett.
A szerző mindenesetre remek ingyenreklámot csinált Szirteséknek, ezek után azt hiszem én is megnézem.
Postmaster | 2012. február 17. | 07:52:45
Kakas Éva | 2012. február 17. | 06:53:45
Az Egy szerelem három éjszakája konkrétan Radnóti Miklósról szólt. Vas Istvántól származott az ötlet, aki a dalszövegeket írta, s aki igen nehezen tudta csak kipréselni Hubay Miklósból a librettót. Ránki György írta az első magyar musical comedy zenéjét, s az egész mű magasan felülmúlta a mai próbálkozások színvonalát. Egyszer talán a Madách Színház is felújíthatná...
Kakas Éva | 2012. február 17. | 06:53:45
Nekem tetszett az írás, szerintem helyén van a sarkosabb fogalmazás, ha ezzel a szerző felhorgadásának akar hangot adni a darab és az előadás színvonalát illetően.
Amikor olvastam róla, hogy József Attila életéből készül musical, már akkor is forgattam a szemem elképedésemben, hogy micsoda bizarr ötlet. Ha van valaki, aki nem musical-téma, akkor az minden bizonnyal József Attila.
Habár Egy szerelem három éjszakája című első magyar musical nem csekély áthallással Radnóti Miklóst idézi, csak az nem a szappanoperák mélygiccses, gyagya stílusa nyomán készült.
Athanáz | 2012. február 16. | 21:48:51
Üdv. Ki tudja, miért, az az érzésem, és ördögi gyanúm, hogy a darab rosszabb, mint a "csípős nyelvű kritikus" írja.
zsuzsenkám | 2012. február 16. | 20:07:51
Szeretném visszajelezni, a cikk fogalmazása, szóképei, jelzöi visszatetszést keltettek bennem is. Ugyan így irritált, mikor a commentekben is kemény kifejezések jelentek meg. A Népszabadságot szívesen olvasom, nívós lapnak tartom, amelyhez inkább a kiegyensúlyozott tájékoztatást illik, tehát hálás vagyok az újságíró véleményéért, - - - ha ezt mint saját véleményét tárja elém. Jót tenne mindannyiunknak, ha tisztelnénk a másik véleményét, ha a sajátunkat hallható formában fejeznénk ki.
Blue | 2012. február 16. | 18:38:30
Bocs Krix, most olvasom, hogy nem. Hát...
Blue | 2012. február 16. | 18:34:36
krix | 2012. február 16. | 18:04:26
Te láttad a darabot?
kakukktolás | 2012. február 16. | 18:20:12
Abban a szerencsés-szerencsétlen helyzetben vagyok, hogy nem ismerem a cikk szerzőjét, nem láttam a darabot, és még a szereplőket sem biztos, hogy azonosítani tudnám.
Lehet, hogy H.K. kissé elvetette a sulykot, lehet, hogy jó, de az is lehet, hogy vacak a darab.
Csakhogy egy színmű, a zene, a játék megítélése a néző részéről meglehetősen szubjektív. H.K-nak ez a véleménye, neki nem tetszik. Másoknak meg tán igen. De ezért még HK-t felkötni nem kéne!
krix | 2012. február 16. | 18:04:26
Blue | 2012. február 16. | 15:17:37
"Az fáj neki, hogy fideszkádéenpés arcok (is) vannak a darab körül"
Én azt nem tudom, hogy Horeczky Krisztinának mi fáj (tehát nem vagyok olyan okos, mint te), de abban biztos vagyok, hogy a csípős nyelvű kritikusnak igaza van egy csomó dologban. József Attila verseiből még "egyfajta ismeretterjesztő elhivatottság"-ból sem szabad ilyen primitív stílusban dalocskákat írni.
tyutyuka | 2012. február 16. | 18:00:10
Nálunk divat a vastaps. Lehet az előadás akármilyen rossz, akkor is tíz percig "tombol" a közönség.
Szirtes kábé Szikora szellemi "nagyságán" áll, tőle színvonalat várni eleve reménytelen. Ez van, nekünk ekkora rendezők jutottak.
Ami a színészeket illeti: örömmel tölt el, hogy 15 év múlva megszűnik a Nemzet Színésze cím, ugyanis addigra mindenki meghal, aki érdemes lenne e díjra.
(Az is felettébb jellemző, hogy sokan mindentől eldobják az agyukat, csak azért mert színházban látják. Tévedés, az, hogy valamit játsszanak, annak a minőséghez egyáltalán nincs köze.)
krix | 2012. február 16. | 17:58:44
Én csupán néhány dalt hallottam a darabból, ezért nem mondhatok véleményt. Csupán néhány dalt. Ami borzalmas volt. (Mondjuk, arról nem beszélve, hogy a Kopogtatás nélkül... c. verset József Attila barátjának, Illyés Gyulának írta. És ha ezt egy nő énekli egy hapsinak, vagy fordítva, akkor annak nem sok köze van József Attila életéhez. De néhány pocsék kotta még nem ad okot arra, hogy egy általam nem ismert darabot mindenestül silánynak nevezzek.
Julie David | 2012. február 16. | 15:56:49
Már bocsánat, de én azt tudnám alul iskolázottnak nevezni, aki csak annyit értett meg a darabból, ami fent, a szappanoperás bekezdésben van. Akinek van egy kis józan paraszti esze és alapműveltsége az minden gond nélkül megértheti, hogy a darabban mi, mit is jelent.
Postmaster | 2012. február 16. | 15:55:57
Postmaster | 2012. február 16. | 15:55:14
jav.: medve1942
Postmaster | 2012. február 16. | 15:55:14
1. A cikknek jót tettek a medve1972 által javasolt változtatások.
2. raklap13 ne keverje bele a buliba "Léderert"!
raklap13 | 2012. február 16. | 15:23:56
Döbbenetes, ez a cikk méltatlan a Népszabihoz, a nol.hu-hoz, azt hiszem le fogom mondani az előfizetésemet az ilyen silány, színvonal alatti dolgozatok miatt. Nem is értem - Léderer főszerkesztő úr nem ügyel a minőségre? Hiába látták be gyorsan, hogy nemcsak a cikk címe skandalum, (megváltoztatták), hanem az egész írás (gyorsan eldugták, beismeréssel felérő) - a hírkeresőben még a szennyes címmel érhető el. Ha a cikkíró feltűnést szeretett volna kelteni, akkor sikerült, egyúttal magáról állított ki szegénységi bizonyítványt. Szirtes tudja, mit enged színpadra. Ezek után megfogom nézni a darabot, csak sajnos két hónapra előre eladták a jegyeket!
Blue | 2012. február 16. | 15:17:37
Dehogy. Az fáj neki, hogy fideszkádéenpés arcok (is) vannak a darab körül, és ez nagyon nagy baj, mert nem szabad, hogy egy publicista látását a politikai köd akadályozza. Én is lilát látok a Hoffmann Rózsitól, ettől még nem tetszett kevésbé a darab így utólag, hogy már tudom, Rózsika is ajánlja szíves figyelmünkbe. (Szerencsére amikor megnéztem, még ezt sem tudtam, és azt sem, kiféle-miféle a komponista, akire Krisztina szintén acsarogva ugrott, így egyetlen dolog befolyásolt a műélvezetben, mégpedig az, hogy pár nappal korábban anyám ragyogva jött haza a nyilvános főpróbáról.)
Angelica | 2012. február 16. | 15:12:28
Blue, teljesen igazad van! Csak nem értem miért kell lehúzni olyan produkciót, ami zseniális. Egy új magyar musical született. Telt házzal megy. Ez fáj neki nagyon! Ennyi :)
PKR74 | 2012. február 16. | 14:50:46
Kedves Csmarcsi, engem érdekelnek a jegyek, nem csak féláron...
A darab zseniális, szívesen megnézem újra.
Hol és mikor vehető át?
csmarcsi | 2012. február 16. | 09:11:14
Mégis szívesen eladnám a jegyeket, féláron!
Sigismundus | 2012. február 16. | 14:46:17
Az ott a képen nem Posta Victor, hanem Brad Pitt.
Blue | 2012. február 16. | 14:09:01
Angelica | 2012. február 16. | 13:41:41
Ugye...? Én vasárnap este a másik szereposztással láttam, de az élmény ugyanaz volt, a negyedórás vastaps is.
Írhatnak ilyen Krisztinák akármit, a nézőtér dönti el, és a nézőtér jelzi őszintén a véleményét a darabról. Ezek szerint az elmúlt hét közönségének valahogyan mégiscsak nagyon tetszett a darab, és nem "nagyon fájt" nekik - nekünk.
mate513 | 2012. február 16. | 14:08:02
H. Krisztina vádlottól nekem még egyszer sem sikerült emberszabású kritikát olvasnom az elmúlt évtizedekben. Mehet ez is a levesbe.
Zsuzsó | 2012. február 16. | 14:01:06
Horeczky Krisztina monnyon le! Ez az írás szellemi fekália! Szégyen még egy NOL-hoz is!
bogumil | 2012. február 16. | 13:44:55
T.kundk,
nem akarok átmenni OFF-ba /ugye így mondják, ha valaki eltér az eredeti cikktől/, nyilván most nem Hobóról van szó...Úgy tűnik, közelíthető a véleményünk, bár nem feltétlenül szükséges...Ön a színvonalat nemigen díjazta, én meg a szándékot találtam őszintétlennek..Ez valahol találkozik.../A Kopaszkutya meg éppenhogy szuper volt!/
Angelica | 2012. február 16. | 13:42:55
"Gratulálok" a cikk írójának... szív, lélek, értelem kell a színházlátogatáshoz!
Angelica | 2012. február 16. | 13:41:41
Időutazáson vettem részt, elvarázsoltak. A Madách Színházban megnéztem az Én, József Attila című musicalt. Szöveget írta Tóth Dávid Ágoston, zenéjét szerezte Vizy Márton. Attilát Nagy Sándor játszotta, az őrület határán már-már pengeélen táncolt a valóság és a játék közt. A barát Illyés Gyulát-Nagy Balázs, a költő szerelmeit, Vágó Mártát-Balla Eszter, Kozmutza Flórát-Poyák Lilla keltette életre. Nem várt élmény, őrület és csoda. Lélekemelő… József Attila életének és verseinek méltó módon állít emléket a darab.
Írtam ezt zaklatottan, boldogan, feltöltődve hétfő éjjel a barátaimnak... Szavakba aligha foglalható az élmény, amit József Attilával átéltem. A mosolya, a bánata, az őszintesége, a fájdalma, a küzdelme mind-mind megelevenedett akkor este. A versei önmagában nehezek, elgondolkodtatóak és félelmetesek, de ahogy a leveleiből, a párbeszédeiből idéztek és bepillantást nyerhettünk az életébe - a magyar szövegkönyvek kötelező életrajzi adatain túl!- sokkal közelebb hozták a közönséget Attilkához. Attilka... mert hogy Mártincsek, (Vágó Márta) így hívta Őt. Így becézték egymást. Sírtunk, nevettünk, sajnáltunk és izgultunk az előadás alatt. Voltunk fent és zuhantunk a mélybe. Jól meggyúrtuk egymást, a közönség és a színészek. Egy barátom is játszik a darabban és érdeklődött: "na hogy tetszett?" erre visszakérdeztem: "figyelj! milyen érzés telt ház előtt negyed órás vastapsot kapni?" erre ő: "fantasztikus, leírhatatlan..." Ebben maradtunk.
Tiszta szívvel ajánlom a darabot.
Blue | 2012. február 16. | 13:38:23
Nocsak, mi történt? Kicserélték a címet, már legalább ott nem "szellemi ürülék" a darab, igaz, a szövegben ott terpeszkedik a jelző továbbra is.
Egyébként az előző kommentem óta folyamatosan azon töröm a fejem, hogy mi lehetett ez az égbekiáltó különbség a cikkíró hölgy színházélménye meg az enyém között... de folyamatosan csak a komponista meg az államtitkár marad egyedüli logikus okként.
kundk | 2012. február 16. | 13:25:00
bogumil: Jó pár koncerten voltam, akkoriban, mint említettem számomra irodalmi élményként nem volt különösebben megrázó élmény Hobó versmondása, azzal azonban nem értek egyet, hogy pusztán manír lett volna. Sokkal inkább az volt neki lemenni Kopaszkutyába, és finoman fogalmazva is, nem volt tömegigény József Attilára a közönség soraiban, sem Kőbányán és sehol másutt a külvárosi éjben, a város peremén. Én legalábbis nem mertem volna előállni nekik ilyesmivel, ő viszont annál inkább.
marteeka | 2012. február 16. | 13:16:09
Lassan a NOL olvasásával is felhagyok, ha már a "kultúra" rovatban is ilyen privátbloghoz mérhető igénytelen, trágár fröcsögés jelenik meg. Talán a szerzőnek nem jött össze a casting, hogy kígyót-békát dobál ebben a stílusban? Gratulálok
bogumil | 2012. február 16. | 13:08:54
kundk-nak: Hobótól az merő manír volt, pótlólandó egyéb képességeit..Ma már talán nem annyira...Jót tett neki az öregség...
kundk | 2012. február 16. | 12:54:15
Mivel a cikk körüli vita lanyhulni látszik, off topikban megjegyezném, hogy József Attila költészete, mely legeredetibbet, a legnagyobbat a gondolati líra területén hozta, nem igazán kiált megzenésítés után. Legjobb előadójának Latinovits Zoltánt tartják, amiben van is valami, ha megnézik a Youtube-on az Eszméletet az ő tolmácsolásában. Én nagyon szeretem Jordán Tamás és Major Tamás visszafogottabb versmondásait is. Hobó verselése kevésbé tetszett, ugyanakkor nagyon tiszteltem, anno a 80-as években, amikor a csöveseknek lepattant kultúrházakban nyomta a közérthető igét, minden egyes koncerten. Bizony elkelne néhány, ilyen népszerű népművelő ma is. Zenei megközelítésben talán Bereményi Géza-Cseh Tamás páros József Attiláról szóló dalát említeném meg.
marcotardelli | 2012. február 16. | 11:55:02
kápé | 2012. február 16. | 11:29:48
Láttad a darabot? Vagy csak motorikusan folytatod a szerző agyatlan vagdalkozását?
És honnan veszed, hogy József Attila jó néven venné, ha mai magyar baloldal vagy mifene ki akarja őt magának sajátítani? Milyen alapon?
Ja, és a József Attilát kitűnően interpretáló előadók közül kár lenne Hobót kihagyni.
bogumil | 2012. február 16. | 11:53:24
József Attilát /és Ady Endrét/ nem kell félteni: soha, semmilyen politikai vonulat nem fogja tudni kisajátítani őket, különösképpen nem egy jobboldali-klerikális kurzus ...Az viszont egyáltalán nem "szentségtörés", hogy musical készüljön rőluk, ezt mások, náluk mondhatni nagyobbak sem úszták meg..
A fenti kritika, ha ugyan annak nevezhetjük, ráadásul látatlanban mondom, méltatlan...Méltatlan azért, mert nyilvánvalóan nem esztétikai értékek mérlegesée mentén íródott, méltatlan a szerzőre, a lapra, s a tárgyalt mű összes létrehozójára, mindenekelőtt a színészekre nézve...
Egyúttal kontraproduktív: alighanem veszek jegyet a darabra...
Bamberg | 2012. február 16. | 11:49:28
Egy biztos! A szerzőből sugárzik a gyűlölet. Valamiért nem szereti a darabot. Én sem láttam, de a kritikusok véleményét mindig is fenntartással fogadtam. És mivel ez az igazán negatív kritika a NOL-ban jelent meg, hát a fenntartásom is megduplázódik. Mindenesetre kíváncsivá tett.
kápé | 2012. február 16. | 11:29:48
A cikk nyelvezete és hangvétele még meglehetősen visszafogott annak fényében, hogy egy barbár, soviniszta-ostoba kormányzat antikultúr-politikája miként akarja giccses lakodalmas-rockká alázni József Attila művészetét. Wass Albertből rendezzenek ezek musicalt - a Dörner-féle nyilasmutatványos-bódé már készül is rá -, az a szint illik ehhez a kurzushoz. József Attila verseinek megzenésítését meg hagyják a Sebő Ferencre, vagy a Hétköznapi Csalódásokra - az előbbi zeneileg kiváló, a második pedig érzelmi töltetében reprezentálja jobban a költőt.
marcotardelli | 2012. február 16. | 11:20:38
pietnik | 2012. február 16. | 10:37:16
Hoffmann Rózsa ajánl egy darabot az iskolák figyelmébe, te pedig ezért rögtön kinevezed a Madách színházat szélsőjobboldali fertőnek?
Nem beteges ez egy kicsit?
medve1942 | 2012. február 16. | 11:20:01
Hogy még egyszer utaljak boldogult olvasószerkesztői múltamra - annak idején egy hasonlóképp szigorúan fogalmazó kolléganőnek azt mondtam (miközben kicsit átírtam): Az rendben van, hogy belerúgsz az illetőbe, de nagyon nem mindegy, hogy a cipőcskéd orra a farát vagy a heréjét illeti! (Nem biztos, hogy ezeket a szavakat használtam.)
marcotardelli | 2012. február 16. | 11:16:35
Mi az már hogy József Attila életéből nem lehet musicalt írni? Miért nem?
A darabot magam nem láttam, így véleményt nem tudok alkotni róla.
A cikket viszont olvastam, és jól felháborodtam. Az ilyen alpári, trágár stílus inkább minősíti szerzőjét, mint kritikája tárgyát, nem is értem hogyan kerülhetett ez a cikk a nolra.
Postmaster | 2012. február 16. | 11:06:07
Horváth Gábor remek publicisztikát írt ma arról, hogy sok mai vita és ítélet célja a karaktergyilkosság: a célszemély "egész életét, munkásságát, emberi tisztességét kérdőjelezni meg".
Lehet, hogy ma kritikát is így kell írni, én mégis inkább az árnyalt fogalmazásra biztatnám az újságírókat és hozzászólókat is.
Szaladó | 2012. február 16. | 10:47:08
pietnik | 2012. február 16. | 10:37:16
Az a nagy kérdésem,hogy a kifejezetten szélsőjobbos orientáltságú kormányzatnak,kormányzati politikusnak József Attilához!?
Attila túl nagy alak ahhoz, hogy bárki az ellenség szabad prédájának hagyja. A szélsőjobboldali Vasárnap újságban (Kossuth rádió) rendre elmondjáktőle a Nem, nem, soha!-t, amelyet a korabeli újságcikkek hatására írt 16-évesen.
Szaladó | 2012. február 16. | 10:44:42
kundk | 2012. február 16. | 09:40:59
Meglepve halottam, hogy József Attila életéből musical készül,
Ezzel önmagában nem lenne baj. Olyat is hallottunk, hogy valaki Jéz8us Krisztusról, a szupersztárról írt - na, nem musicalt, hanem - rockoperát. Habár annak a főszereplője Júdás, a forradalmár. Az a mű közvetlenül forradalmi idők után íródott, tehetséges szerzőpártól.
A cikk hangneme valóban túllépett az elfogadható szinten.
Hoffmann Rózsa pedig, aki összekeveri János vitéz és Harry Potter kultúrantropológiai mibenlétét, csak ne ajánlgasson semmit, mert intervenciója jó esetben kontraproduktív, kínosabb esetben nevetséges (utólag javítottam "röhejes"-ről, mert én civilizált vagyok, bammög!).
pietnik | 2012. február 16. | 10:37:16
Az a nagy kérdésem,hogy a kifejezetten szélsőjobbos orientáltságú kormányzatnak,kormányzati politikusnak József Attilához!?
Még Wass Albert életét parodizáló,vagy dicsőítő darabot még csak -csak ,de éppen József Attila a jobboldalon?!
Ebből csak azt tudom levonni,hogy JA-t a jobboldalnak ki kell vonni a baloldal hatása alól,és/vagy lejáratni!
Igaz,hogy nem nagyon analóg a két eset,de azért elgondolkodtató lehet!Ugyanis a szocializmusban azért nem lett kifejezett szünnapos ünnep március 15.-e,mert a jobboldal kisajátítva a II VH.alatt,utána,és főképp 56-ban (Kossuth-címer,márciusban újra kezdjük.stb) kétségessé tette az ünnep tisztaságát!Nem beszélve a tavalyi bértapsolókról,a Petőfi-vers 5 kihagyott versszakáról!Magyarul-kiherélték ezt az ünnepet,jobboldali impotens eszközzé tették!Ha nem vigyázunk,akkor így jár József Attila,Ady Endre is !!
Halló!!Baloldal!!!Ébresztőőő!!
Pixy | 2012. február 16. | 09:49:38
Ja, és Szirtes Tamás szerzett nálam egy nagyon rossz pontot, hogy ebbe belement.
kundk | 2012. február 16. | 09:40:59
Meglepve halottam, hogy József Attila életéből musical készül, már akkor is nagyon merész tervnek tartottam, amit kizárólag hihetetlen minőség menthet meg a hasonló kritikáktól.
Kétféle szeméremérzet, ha jobban tetszik álszentség csap most itt össze, egyrészt a kékharisnyás, elefántcsonttornyos értelmiség felháborodása, kedvenc kötőjének áruvédjeggyé silányítása okán, melyet a cikk meglepő durvasággal képvisel, illetve a szokásos, mindenféle szókimondástól irtózó, némileg prűd, nebántsvirág jellegű hozzászólók.
Az a helyzet, hogy most mindkét oldalnak igaza van. József Attila szellemi örökségünk olyan fontos külön világa, melyet éppen úgy, esetleg még szigorúbban kellene védeni, mint a természetvédelmi területeinket vagy történelmi kegyhelyeinket. Bűn, sőt mi több hiba, ebben a témában könnyelműen fogni a húrok pengetéséhez.
Ettől függetlenül, az alkotók sárba tiprására nem lehet indok egy kevésbé sikerült, sőt még egy teljesen sikertelen előadás esetén sem. Ha csak ilyen mondanivaló van, akkor le kell mondani a kritikáról, át kell engedni a terepet másnak.
Pixy | 2012. február 16. | 09:31:16
Hogy nem sül le azon baromállat képéről a bőr, aki (?) szerint musicalt lehet írni József Attila életéből...
Írjon Pósa Lajosból az ilyen - khm - élőlény, az való hozzá.
Blue | 2012. február 16. | 09:23:08
Kedves Krisztina!
Úgy látszik, mi nem ugyanazt a darabot láttuk... Igen, a zene, a dallamvilág hagy kívánnivalót maga után (nem is némit, valóban), de az összhatás szerintem frenetikus. A darabot velem megtekintő 73 éves, kifejezetten nem fideszfan, nyugdíjas magyar-történelem szakos tanárnő szerint is... (Elnézést, ha az ő hozzáértését és értékítéletét hangyányit jobban tisztelem...)
Persze lehet szeretni vagy nem szeretni József Attilát, lehet szeretni vagy nem szeretni az alkotók egyikét-másikát vagy a színészek egyikét-másikát, de ez a tömény fröcsögés, amit a darab egészéről ide tetszett hányni, nem méltó sem az önnek munkát adó sajtószervhez, sem a Madáchhoz, sem a darabhoz. Az, hogy a komponista vagy az oktatási államtitkár nevétől lilát és vöröset lát, még nem indok...
...És még valami: tessék többet színházba járni, és kevesebbet televíziós szellemi rágógumikat (lásd X-Faktor) nézni...
Üdvözlettel:
B.
konzekvens | 2012. február 16. | 09:20:58
D.Defoénak : Onanizálni Férfiak, tudnak (ld a bibliai Onan történetét, aki magvát előzetesen egy földbe vájt lyukba engedte, hogy ne legyen gyermeke egy nőtől...)A nők maszturbálnak, ha éppen úgy akarják.Lehet, h durván erős a kritika, de az indirekt bizonyítás esetünkben nem helytálló. (mivel nem tetszik a kritika, biztosan jó a darab) Bár érvet nem láttunk egyáltalán.
medve1942 | 2012. február 16. | 09:13:01
Elég lett volna címnek annyi, hogy Nagyon fáj...
És a negatív jelzőkből is bőven lehet húzni (pokoli barbarizmus, fülsértően rikácsoló stb. - kevesebb több). Az olvasók egy része úgyis azt hiszi, ez a kulcsmondat: "Küldetéses csasztuskája, az Orbán Viktor első kormányra kerülése ihlette Örvendj Magyarország! a Fidesz 2002. április 13-i, Kossuth téri nagygyűlésén csendült föl először..."
Higgyen egy egykori olvasószerkesztőnek!
csmarcsi | 2012. február 16. | 09:11:14
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Daniel Defoe | 2012. február 16. | 09:08:23
Horeczky színvonaltalan bunkósága csak és kizárólag őt minősíti, na meg azt a szerkesztőt, aki minden bizonnyal harsányan nevetett pocakját fogva, és jól hátbaveregette e firkálmány szülőanyját egy "na ezt jól megadtad ezeknek!" felkiáltással. Nos, szerény véleményem szerint Horeczky írománya moslék, szemét, szánalmas, bántó, halcsomagoló papírnak sem érdemes gúnytól fröcsögő borzadály - és akkor még finoman fejeztem ki magam. Én a helyében mélyen szégyellném magam, hogy nyilvánvalóan szerény képességeiből mindössze ennyire, egy primitív, blogszintű sárdobálásra futotta. Büszke lehet ma magára, hiszen a Népszabadság leközölte szellemi végtermékét. Javasolnám Horeczkynek, olvasson néhány Ady-kritikát, hogy ha már képtelen azt a színvonalat még csak felfogni is, legalább tudja, mitől áll ő olyan távol színvonaltalanságában. Horeczkynek fogalma sincs a kritika műfajáról éppúgy, mint ahogyan a jó ízlésről. Mert ez minden, csak nem kritika, ez méltatlan az újságírás szóra, ez egy gyalázkodó, tahó, nevetséges prüszkölés, a Népszabadság utóbbi időben közreadott legrosszabb cikke. Szégyellje magát az író, ha tudja, mit jelent e szó.
Daniel Defoe | 2012. február 16. | 09:06:16
Hosszú idő óta, mióta a Népszabadság kíválónál kíválóbb írásait olvasom nap mint nap, most először szégyenkezem egy magát újságírónak vagy minek nevező személy, Bizonyos Horeczky Krisztina szellemi ürüléke, mentális onanizálása miatt. Ez a szándékosan sértő, gyűlölködő, zsigerből gyalàzkodó, alpári förmedvény egyszerűen méltatlan a Népszabadság hasábjaihoz. Horeczky nyilvanvalóan eleve utálta a darabot, József Attilát, a Madách színházat, Szirtes Tamást, a világot és az emberiséget, amidőn beült az általa a sárga földig lehordott darabot megnézni. Tapasztalatai eredménye egy, a mai szinte alulmúlhatatlan, újságírásnak és kritikának nevezett internetes gyalázkodás műfajának is egyik legszánalmasabb és értékelhetetlenül gyatra iskolapéldája. Ezek után már akkor is szeretném a darabot, ha egyébként megvetném mind a musical műfaját, mind József Attila művészetét, életét.
Postmaster | 2012. február 16. | 09:02:25
A darab nem kurzusmű. A Madách tavalyi musicalpályázatára készült, de csak akkor döntöttek a bemutatójáról, amikor a József Attila-szobrot el akarták távolítani a parlament közeléből. Közben azonban a regnáló politikai elit véleménye is megváltozott - nyilván ekkor került a képbe Hoffmann Rózsa.
fagyöngy | 2012. február 16. | 08:49:20
Az világos, hogy néhány kurzustitán meg pojáca-ripacs összehányt egy gyatra, ízléstelen vackot. De azért a "Szellemi ürülék a Madáchban" cím tényleg gáz, ilyennel a kuruc.infón, meg a Magyar Hírlapban találkozik az ember. Szerintem egy mértéktartó lapban tökfelesleges egy címben trágárkodni, elég ha körülírjuk, "hogy a kritika tárgya színdarab jellegét tekintve egy darab langyos, barnás, büdös, lágy állagú, földön heverő kupac." Az olvasó felfogja. Hoffmann Rózsa nem. (Nekem nem a ripacskodás az ijesztő, hanem az ahogy a politika beleszól a művészetbe...)
Mandos kutyája | 2012. február 16. | 08:46:52
http://www.youtube.com/watch?v=n6SbvHM2cx0
http://www.youtube.com/watch?v=z7jj9_Zdsyw&feature=results_main&playnext=1&list=PLE849FA9428FE0A54
http://www.youtube.com/watch?v=yMAmGxe-jXA&feature=BFa&list=PLE849FA9428FE0A54&lf=results_main
a HétköznaPI CSAlódások punkegyüttes feldolgozásai :)
giulio | 2012. február 16. | 08:44:17
Szerintem mama téved.
Ez egy borz -alom. A Krisztinek van igaza.
csmarcsi | 2012. február 16. | 08:41:52
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Julismama | 2012. február 16. | 08:34:11
Krisztina!
Az a szellemi ürülék, amit Ön idehányt!
|