belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. február
23. csütörtök

Horthy-unoka tiltakozik Dörner ellen

Horthy István Sharif a brit színművészet jeles személyiségeivel aggódik a szélsőjobboldali igazgató miatt.

R. Hahn Veronika, London| NOL| 2012. január 26. |69 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

csaszi84 | 2012. január 27. | 16:51:54

Falatka.
taliga nem kereszteny, taliga a Koppanyi aga. Csak nem tudja megirni a sajat testamentumat, mert o egy mas irasmodra szakosodott itt nol komment oldalakon.

Falatka | 2012. január 27. | 14:36:58

"laci_54" - Dörner hozzád jár vendégségbe? Esetleg Csurka is, amikor kijön a kórházból? Vagy tán "taliga" a "keresztény magyar" ?

Falatka | 2012. január 27. | 14:33:46

Ha már Horthy is tiltakozik..........De Orbán vagy Tarlós nem fasiszták......

heineken | 2012. január 27. | 13:39:42

nem szep dolog erzelmileg serult leszarmazottakat diszes tarsasagnak nevezni. a horthy unoka azsiai lanyt vett felesegul, a nagyapa temetesen kulon ult a csaladtol. felugyelet nelkul hagyott gyerek.

Kováts Hugó | 2012. január 27. | 13:22:35

A Dörner-színház repertoárja:
A kamu bombariadó
Az életveszélyes fenyegetés
Anthrax levélben
Irta Dörner György

Sigismundus | 2012. január 27. | 13:22:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

csaszi84 | 2012. január 27. | 12:46:23

A 80-as evek ben a Zsido Onvedelmi Liga neven mukodo foldalatti szervezet konygaz bombat robbantott a Mojszejev Egyuttes new yorki Carnegie hallban tartott premierjen.
A kozonseg egymast taposva menekult a szinhazbol, az elkovetok 6 honaptol 2 evig terjedo bortont kaptak.
Lelki szemeimmel szinte latom amint a Dorner szinhaz - mondjuk - a Hatodik Koporso c. Csurka drama bemutatojan hasonlo esetben Csurka konnyezve zihalva all a 74 evevel es 30 kilo tulsulyaval a Paulay Ede u. sarkan es varja a felmento Waffen SS bevonulasat.

Kováts Hugó | 2012. január 27. | 12:43:12

Itt az aláírók névsora, lehet hozzáírni szokásotok szerint a címeket, telefonszámokat:

Artistic directors:
Michael Attenborough
Michael Boyd
Dominic Cooke
Daniel Evans
Nicholas Hytner
David Lan
Nicolas Kent
Josie Rourke
Erica Whyman

Actors
Rosalind Ayres
Eve Best
Simon Callow
Bertie Carvel
James Frain
Romola Garai
Gawn Grainger
Henry Goodman
Martin Jarvis
Toby Jones
Beverley Klein
Roger Lloyd Pack
James Purefoy
Antony Sher
Imelda Staunton
Dan Stevens
Janet Suzman
Harriet Walter
Zoë Wanamaker
Samuel West
Timothy West

Directors
Neil Bartlett
Gregory Doran
Richard Eyre
Kevin Macdonald
Trevor Nunn
Indhu Rubasingham
Tim Supple
Richard Bean
Howard Brenton
Moira Buffini

Playwrights
Caryl Churchill
April de Angelis
David Edgar
Michael Frayn
Lee Hall
David Hare
Terry Johnson
Mark Ravenhill
Laura Wade
Timberlake Wertenbaker
Arnold Wesker

and . . .
Bernie Corbett General secretary of the Writers' Guild
Christine Payne General secretary of Equity
Malcolm Sinclai President of Equity
Joan Bakewell
Don Black
Geraldine D'Amico Jewish Book Week
Jessica Duchen
Denise Epstein
Ruth Fainlight
Michael Grade
Amanda Hopkinson PEN
Dennis Marks
Kate Pakenham
Lesley Megahey
Sharif István Horthy
András Schiff
George Szirtes

csaszi84 | 2012. január 27. | 12:39:20

Jo iras/

jemy9248 | 2012. január 27. | 12:37:13

Csák ne csodálkozzon ! Ha valaki korpa közé keveredik megeszik a disznók !

liberal001 | 2012. január 27. | 11:24:07

Csák Jancsikám, bizony választani kell. Vagy a faji megkülönböztetés ellen harcolni, vagy egy olyan kormánytól elfogadni egy nagyköveti kinevezést, amelyik (amelyiknek a fővárosi kiskutyája) fasiszta színigazgatót nevez ki. A kettő nem megy együtt. Ha ez téged meglep, akkor te engem lepsz meg.

xmatyas1443 | 2012. január 27. | 11:18:28

Mennyi pénzt lehet kapni egy kis aggódásért?

Virág elvtárs s.k. | 2012. január 27. | 10:55:20

Dakota elvtárs, pontos a diagnózisa.

Virág elvtárs s.k. | 2012. január 27. | 10:52:38

...hídépítés csorbát szenvedett....

...egyebekben színházban vezetésváltás még ekkora reklámkampánnyal soha sem zajlott.....Gratulálok Tarlósnak, és Dörnernek, hogy ezt megszervezték...

Virág elvtárs s.k.

heineken | 2012. január 27. | 10:22:46

erzelmi serulest szenvedett leszarmazott. szep hosszu tortenetnek nezunk elebe.

floride | 2012. január 27. | 10:00:48

-Hallo, szeretnék rosszallani valamit!
-Jó helyen jár, ez itt a NOL rosszallásközvetítő részlege! Nem járt még nálunk?
-Nem!
-Ezt azért ellenőriznünk kell, felteszünk pár kérdést. Ismeri Gyurcsányt?
-Nem, bár hallottam róla valamit.
-Nem tiltakozott az öszödi beszéd miatt?
-Nem.
-Eddig jó. Nem tiltakozott a rendőrterror ellen?
-Nem.
-Nagyon jó, megfelelt. Most miért akar tiltakozni?
-Hát Dörner ellen, vagy a Klubrádió miatt, már összekevertem!
-Ismeri az ügyek hátterét?
-Nem
-Járt már Magyarországon?
-Nem
-Miért akar tiltakozni?
-Szóltak nekem, hogy illő lenne.
-Ki szólt?
-A menedzserem mondta, hogyha akarok még megbízást, akkor tiltakozzak.
-Melyik országból jelentkezett?
-Most éppen Angliából, de mindenhol jól érzem magam ahol megfizetnek.
-Rendben, helyt adunk a rosszallásának, itt az ügyfélszáma, ezt mutassa be a menedzserének.

Tsokolom | 2012. január 27. | 09:40:55

ez aranyos.... az uniós biztos szerint a közismerten baloldali Klubrádiót meg kell menteni, mert az quasi jár a baloldalnak, ha viszont egy kicsi szinház élére esetleg más politikai oldalon álló igazgatót neveznek ki, az óriási skandalum, azonnal vonják vissza --- és egyébként, kedves tiltakozó brit színészek, ki ismeri Dörner vagy Csurka művészetét ? Nem politikai nézeteit, hanem a művészetét ? Érdekel valakit, hogy jó színész, író, rendező - vagy nem ? Esélyt se adjunk nekik, mert az nem fér bele az európai értékrendbe, az előítélet annál inkább... Ugyanezen körök fincorogtak Mel Gibson bizonyos filmjein is, mert hogy mi a kultúra, az érték, azt mindig nekik kell megmondani, igaz ? A nemzeti kultúra dolgot meg szűkitsük le a népzenére és a néptáncra....

Dakota King | 2012. január 27. | 09:32:22

Egyébként elvileg sem értek egyet a tiltakozással: miért ne lehetne egy szélsőjobboldali politikai nézetű ember szinházigazgató? Nem helyeslem Dörner nézeteit, de nem értek egyet azzal, hogy a politikai beállítottságnak bármilyen szerepet kellene játszania egy szinházigazgató kinevezésében. Ez egy liberális téveszme, amely különben a liberális ideológiával sincs összhangban: ti. hogy a kultúra "szükségképpen" liberális, és ott más nézeteknek nincs helye (ezt a Spiegel c. német liberális lap - éppen a Dörner-ügy kapcsán - néhány hete kifejezetten és szemérmetlenül leírta!). Ezzel szemben ha a liberálisok komolyan vennék a saját nézeteiket, akkor a kultúra sokszínűségét szorgalmaznák és a kultúrát a különböző világnézetek versengése terepének tekintenék. Ez is egy szép példája annak, hogy a liberalizmus mennyire elfajzott a bolsevizmus bukása óta.

Alasseo | 2012. január 27. | 09:31:33

chili | 2012. január 27. | 01:38:38

Csak szinesz nelkul nehez szinhazat csinalni, marpedig most a szineszeknek nem fulik a foga dorner színhazahoz.

Ez egyáltalán nem probléma, mivel lassan már színdarab sem lesz, amit előadnak. Ugyanis a magára valamit is adó szerzők tömegesen tiltják le a darabjaikat az Új (Neonáci) Színháztól. Nem baj, a 100 ezer kriptaszökevény, meg a neonáci csatornatöltelékek jól leröfögnek egymásnak a nézőtéren. Meglesz a heti kis borravaló a kocsmára, mert szívfájdalom, szimpátiavonulást nem túl gyakran rendeznek. :D

Dakota King | 2012. január 27. | 09:25:43

Az egész "tiltakozás" megint az ostobaság szimptómája: Dörner mint jobbikos (holott csurkista-miépes), és persze megint a magyar kormány van felszólítva a kinevezés visszavonására, holott az Új Szinház a Főváros kezében van! De legdurvább nem ez, hanem az, hogy persze a tiltakozás jegyében megint olyanokat büntetnek, akik nem tehetnek az egészről (ezt láttuk a világhírű, de rém ostoba német zeneszerző esetében is, aki lemondta az Operaházi bemutatóját).

Ez így undorító, és csak növeli a liberálisokkal szembeni ellenszenvet. Joggal.

Persze megint a rém buta Schiff áll a háttérben...

kakukktolás | 2012. január 27. | 08:24:44

Csurkának nem az egykori darabjaival, prózájával van a gond, hanem a megbomlott nézet-rendszer világával. Régen valóban jó író volt, most meg egy szerencsétlen magyarkodó-acsarkodó tehetségtelen vénember.

Hattila | 2012. január 27. | 08:18:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Hattila | 2012. január 27. | 08:09:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

hegyibe | 2012. január 27. | 08:06:05

Kezembe került Zibwawa Bakunga a zseniális angolai rendező levele, aki tiltakozik Dörner kinevezése miatt. Ezek után nincs mese le kell mondania!!! Ami az eltávozó színészeket illeti februárban lesz meglepetés, hogy kik maradnak. Nem buták, hogy külső hisztéria miatt elmenjenek, és kockára tegyék az egzisztenciájukat, és elhagyjanak egy a város szívében működő várhatóan sikeres színházat. Gáspár, Pokorny biztosan megy. Gáspárért kár, de Pokorny nem nagy veszteség. Lesznek majd nagyágyúk, akik szívesen igazolnak le Dörner színházához.

Renicka | 2012. január 27. | 05:09:04

valla | 2012. január 26. | 22:30:56
Sokan így vannak ezzel - teltházas előadások lesznek. A chili-féle bérkommentelők és az itthonról (félre)tájékoztatott külföldi tiltakozók csak reklámot csinálnak...

chili | 2012. január 27. | 01:41:02

szentandi

Azert, mert kiskegyed nem hallott a Horthy unokarol, o meg el es virul, es van velemenye, amit nem rejt veka ala. Meg az is lehet, hogy sajat velemenye van a dologrol, es nem a partsajto sugja neki.

chili | 2012. január 27. | 01:38:38

Rafer a szelsojobbra a szinhazba jaras... Hatha ragad rajuk valami. Csak szinesz nelkul nehez szinhazat csinalni, marpedig most a szineszeknek nem fulik a foga dorner szinhazahoz. Lehet, hogy partpolitikai alapon kirendeli a nezoket, de a sok asitasbol nem lesz igazi szinhaz-majd a szunetben lelepnek, elvegre az utcan jobb orditozni, mint masoknak tapsolni. Erdekes dolgoknak leszunk tanui, en mindenesetere hatradolok, es nezem...

szentandi | 2012. január 26. | 22:45:39

Hát ezen már tényleg csak röhögni lehet...
ahogy mi nem hallottunk soha Horthy Miklós Sharif nevü unikájáról, a híres brit színmüvészröl, úgy neki sincs vélhetöen halvány lila göze sem, ki az Mr. Dörner. Valaki nyilván jóindulatúan elmagyarázta neki, veszéllyben van a magyar színjátszás (gondolom rákérdezett még arra is: hol is van Magyarosrszág) mire felháborodott, vette a pennát, és - ha nem kerül semmibe - aláírta. Tán még egy kis reklámértéke is van a dolognak.
Szörnyü, hogy itt tartunk.

Tom_Sawyer | 2012. január 26. | 22:37:18

És nem szakad le az ég...

taliga | 2012. január 26. | 22:28:36

csaszi84 | 2012. január 26. | 22:17:31

Igazad van, csaszi!

Mára befejeztem!
Tiéd a terep, mint amerikásnak, van egy pár óra előnyöd itt kommentálni a MET szerint...

Jó éjt (ill. neked jónapot!)
:)

csaszi84 | 2012. január 26. | 22:17:31

taliga.

Ha "elbol" nem erdekel a tema es annak szereploi, akkor minek koptatod itt a szabd teret a komment monitoron?
Csak irsz, csak irsz, l'art pour l'art (magert a muveszetert - neked mint gyengebbnek)
Vagy lakber gondod van? Mert az mas!

csaszi84 | 2012. január 26. | 22:04:56

Egy egyiptomi szarmazasu amerikai vilagsztar Omar Sharif neven csinalt karriert a kozeli mult szazad kozepen.
Ha jol emlekszem o volt a cimszereplo a "Dr Zsivago" a hasonlo cimu vilagsiker amerikai filmben.

taliga | 2012. január 26. | 22:01:23

Józsi | 2012. január 26. | 21:49:45

Köszönöm a kommentjét!!
(Ha nagyon akar, tud normálisan is írni, vagy csak engem szokott "kitüntetni" megtisztelő lekezelésével...???)

Egyébként "élből" engem igazán nem érdekel sem maga Vitéz Nagybányai Horthy Miklós sem és az István "Sharif" nevű unokája sem...

Amúgy pedig a kereszténységet, izraelitákat, muszlimokat, stb. stb., vallást en block, hívőket, kihagynám ebből a "buliból", mert semmi közük hozzá, meg a napi politikához...

Józsi | 2012. január 26. | 21:49:45

taliga | 2012. január 26. | 21:20:03

Csakugyan, jogos a kérdés, ez attól függ, mit vélünk keresztény magyar értékeknek. Mondjuk Pater Zadrawetz nézeteit, esetleg a klérus aktuális hatalmi-pénzügyi törekvéseit, netán a felszabdítás teológiájának magyar követőit, akik közül - feledékenységem okán - sajnos most nem tudok neveket említeni.
Bár bizonyára ennél több irányzat is fellelhető.
Ami a Horthy unokáról kialakult véleményem illeti, egy francia katolikus kiadóknál időnként megjelenő magyar gondolkodóval lefolytatott korábbi beszélgetésekre alapozok. Ő időnként itt van, időnként Párizsban és gyakran találkozik az unokával Magyarországon is, aki a Kormányzó szerepét is kritikusan látja, bár természetesen a családi kötődés érzékelhető.
Elnézést, abbahagyom itt.

laci_54 | 2012. január 26. | 21:42:30

@aaaaa1
Igen, jól gondolod!
Ahol adózik ott voksoljon. De demokratikus gondolkodású lévén elfogadom a többségi álláspontot, nem ágálok a törvény ellen!

@mailla
Az előző válaszban a véleményem.

@vekkerfia
Véleményt mondani persze, hogy szabad!
Mi is azt tesszük:)

taliga | 2012. január 26. | 21:20:03

Józsi | 2012. január 26. | 20:48:55

Józsi, Józsi...!

Mitől ilyen biztos ebben...?

ezredes35 | 2012. január 26. | 21:06:19

Uraim, ebben a cikkben nem a Horthy unoka szerepe a lényeges
hanem azok a személyek,akik aláírták a tiltakozást. Én is
város azt a napot,amikor csődbe megy a színház.
Tarlós úr akkor remélem saját zsebéből fogja kifizetni
az adósságot.

taliga | 2012. január 26. | 20:57:08

"Mellesleg, én kíváncsi vagyok arra, milyen a Dörner-publikum... Csinálják!"

Egyetértünk.

Majd egy év múlva (minimum) kiderül: teltház, vagy totális csőd??

Józsi | 2012. január 26. | 20:50:49

Bocs: Édesanyja helyett a nagymamát kellett volna írnom.

Józsi | 2012. január 26. | 20:48:55

taliga:

"Vélhetöen sok köze nem volt és nincs is a keresztény Magyarországhoz..."
Mármint Sharif Horthynak.

Pesten, a belvárosban galériák környékén van egy lakása, ott Édesanyja fényképei is láthatóak, őrzik a családi tradíciót és feltehetően világosabban látják saját történelmünket, helyzetünket, mint Ön kedves taliga.
Lehet, hogy éppen az IGAZI keresztény magyar tradíciókat, az igazi magyar érdekeket ők jobban őrzik, mint Ön.

medve1942 | 2012. január 26. | 20:48:14

Khmmm... Az iszlám szerint Allah azonos a zsidók és keresztények Istenével, és Mózes meg Jézus egyaránt próféták, legfeljebb Mohammed rangban felettük áll. Vagyis a Horthy-család keresztyén-keresztény hozzállásával nincs ellentétben, hogy Sharif a Próféta követője, és a legnépesebb iszlám ország, Indonézia állampolgára.

Mellesleg, én kíváncsi vagyok arra, milyen a Dörner-publikum... Csinálják!

mailla | 2012. január 26. | 20:39:59


Zsálah | 2012. január 26. | 20:33:39

Ja és szerinted a liberálbolsik mistt sülyedt az életszinvonalad?! Az enyém a mostani kormány miatt!!!!

Zsálah | 2012. január 26. | 20:33:39

"mailla | 2012. január 26. | 19:45:03

Zsálah | 2012. január 26. | 19:35:13
"Horthy-unoka tiltakozik Dörner ellen"

A mocskos liberálbolsi...



És te mi vagy???!!!"

Egy nemzeti panelproli nemzeti nyugger, akinek az életszínvonala süllyed, mint kutyakaki a hóban.

:-)

Hmmmm | 2012. január 26. | 20:32:52

jól érzik magukat a Horthy dédunokák és ükunokák is.
mert nem Magyarországon élnek.

.

taliga | 2012. január 26. | 20:32:33

Tudják az aláírók, kik ellen demonstrálnak?

Látott (talán Schiffet leszámítva) bárki is egyetlen Csurka darabot, vagy Dörnert a szinpadon?

Amúgy ez a "Sharif" nem angol szó, inkább tenném urdu, vagy gujarati nyelvjárásba. Vélhetöen sok köze nem volt és nincs is a keresztény Magyarországhoz...

cs_sanyi | 2012. január 26. | 20:31:25

"hogy gyakoroljon nyomást a magyar kormányra a február 1-jén életbe"

Úgy látszik, mink lettünk az a bizonyos állatorvosi ló.
A világ szeme rajtunk.

chili | 2012. január 26. | 20:11:48

laci_54 | 2012. január 26. | 19:10:38
"Mi a lópikulát szól bele egy külföldi állampolgár az én hazám sorsába?"

Vannak emberek, akiknek elveik is vannak, nemcsak a jol fizeto allaspont szerint valtozik a nezete. Jo pelda erre a mai miniszterelnok, aki nem boldogult a liberalis oldalon, igy atment jobboldalra, mert ott nagyobb volt a fizetokepes kereslet. Ez meg nem lenne baj, ha nem fokozta volna le a fel orszagot, es nem forgatta volna meg a liberalizmust=szabadelvuseget a sarban. Tudta, hogy gondolkodasra keptelen emberek tomegere szamithat, mint az itten jobbos kommentelok es a szombati kivonulok. Torodik is o az orszaggal? Fo, hogy Simicskaek, Szeles stb megtalaljak a szamitasukat. A jonep meg fizet, mint a katonatiszt.

Hmmmm | 2012. január 26. | 20:11:01

a Horthy unoka köszöni szépen, nagyon jól érzi magát a magyaroktól távol.
édesanyja úgyszintén, aki keresztény-iszlámnak vallja magát.
szellemi fényben élnek, távol ettől az országtól.

.

Dimitru1 | 2012. január 26. | 20:07:19

laci_54 | 2012. január 26. | 19:10:38
"Nem szeretem ha a szomszédból ugat a kutya amikor hozzám vendég jön!"
Nocsak. Tán még asse, ha a szomszéd kutyája hozzád jön ugatni?...

chili | 2012. január 26. | 20:05:21

A kommentek szelsojobbos reszet olvasva menyugodhatnak a bojkott reszvevoi, hogy helyesen dontottek. Csak ur pedig jobb, ha a kinevezojevel beszeli meg, hogy hova vezet a gyulolkodes, amit minimum 15 eve tarto aldasos politikai aknamunkajanak a gyumolcse. Hivo katolikuskent jobban tudhatna a moho egyhazaval egyutt.

vekkerfia | 2012. január 26. | 19:57:28

laci_54 | 2012. január 26. | 19:10:38
"Mi a lópikulát szól bele egy külföldi állampolgár az én hazám sorsába?"

Véleményt mondani szabad.

mailla | 2012. január 26. | 19:47:07

laci_54 | 2012. január 26. | 19:10:38
De bezzeg Román és Vajdasági stb. beleszólhat a mi éléetünkbe!?!?

mailla | 2012. január 26. | 19:45:03

Zsálah | 2012. január 26. | 19:35:13
"Horthy-unoka tiltakozik Dörner ellen"

A mocskos liberálbolsi...



És te mi vagy???!!!

scholaa | 2012. január 26. | 19:43:31

laci_54 | 2012. január 26. | 19:10:38

1. A szomszéd meg nem szereti, ha vendéged a kerítés mellé sz.rik és annak bűzét ő is érzi...

2. De helyes, az én f.szommal egyetlen határon túli se verje a csalánt - ebben egyetértünk!

Zsálah | 2012. január 26. | 19:35:13

"Horthy-unoka tiltakozik Dörner ellen"

A mocskos liberálbolsi...

aaaaa1 | 2012. január 26. | 19:33:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

aaaaa1 | 2012. január 26. | 19:32:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Equinox | 2012. január 26. | 19:25:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Equinox | 2012. január 26. | 19:24:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Equinox | 2012. január 26. | 19:23:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Erika61 | 2012. január 26. | 19:20:29

A fasizmus nem magánügy.

laci_54 | 2012. január 26. | 19:10:38

Mi a lópikulát szól bele egy külföldi állampolgár az én hazám sorsába?
Mi érdeke fűződik hozzá?
Nem szeretem ha a szomszédból ugat a kutya amikor hozzám vendég jön!

Fannyvár | 2012. január 26. | 19:00:40

Igen! Ez az egyik fontos lépés ! Keresni Európában és a világban azokat, akik elítélik az ilyen cselekedeteket ! Gratulálok az aláíróknak !

Jager László | 2012. január 26. | 18:51:43

?
J.L.

marsalfia | 2012. január 26. | 18:51:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS

Nyílt levélben fejezi ki aggodalmait az Új Színház élén bekövetkezett változásokkal kapcsolatban az Equity, a brit hivatásos előadóművészeket és a színházak kreatív munkatársait képviselő befolyásos szakszervezet. Az írást, mely tervek szerint a The Guardian pénteki számában jelenik meg nyomtatásban, olyan színházi személyiségek látták el kézjegyükkel, mint Michael Boyd, a Royal Shakespeare Company, Nicholas Hytner, a Royal National Theatre művészeti igazgatója, Michael Frayn, Arnold Wesker, David Hare – mind világhírű drámaírók –, illetve a színész Antony Sher, Imelda Staunton, Samuel West. Az aláírók közé tartozik Horthy István Sharif (Horthy Miklós unokája), Schiff András és Szirtes György költő-műfordító is.

A szakszervezetet „aggodalommal tölti el, hogy az egyik vezető budapesti színházi társulat élére szélsőjobboldali igazgatót neveztek ki”. Felszólítja a brit külügyminisztert és a nemzetközi közösséget, hogy gyakoroljon nyomást a magyar kormányra a február 1-jén életbe lépő megbízás visszavonása érdekében. A levél Dörner Györgyöt a „roma- és melegellenes, antiszemita” Jobbik Magyarországért Mozgalom támogatójaként írja le.

Az Új Színházról szólva a nyílt levél tájékoztat arról, hogy műsorán eddig magyar és külföldi darabok, klasszikusok és modernek egyaránt szerepeltek. Dörner meg akarja szüntetni az általa „degenerált, beteg liberális hegemóniának” nevezett tendenciákat, véget vet a „külföldi szemét” színpadra állításának és magyar művekre kíván koncentrálni, köztük barátja és tanácsadója, a nyíltan antiszemita, a zsidó összeesküvés-elméletet támogató Csurka István drámáira. Az aláírók attól tartanak, hogy az Új Színház élén bekövetkező váltás nem lesz az utolsó, hiszen a szélsőjobboldali csoportok a Nemzeti Színháznak is nekimentek, műsorpolitikáját „trágárnak, pornográfnak, melegnek, nemzet- és magyarellenesnek” minősítve.

HIRDETÉS

A brit színházi emberek a „liberális magyar színjátszás elleni kampányt az intolerancia és demokráciaellenesség felé haladás” jelének, a „történelmi párhuzamokat pedig nyilvánvalónak és ijesztőnek” tartják.

A levél egyik aláírója Janet Suzman, aki korábban több magyar vonatkozású londoni kulturális rendezvényen is fellépett. A neves színésznő a magyarországi fejlemények nyomán visszavonta közreműködését azon az esten, melyen a nagykövetség épületében az I Lived on this Earth… (Oly korban éltem én e földön) című antológiát mutatták volna be. Az összeállítást Gömöri György irodalomtörténész, költő és műfordító és felesége szerkesztette. A kötetben a holokauszt zsidó és roma „közvetlen” áldozatain kívül tanúk, megfigyelők, illetve az üldözöttek érzelmi sérülést szenvedett leszármazottainak versei is megtalálhatók. A már előzetesen is nagy figyelmet kapott kiadvány a február végi londoni Zsidó Könyvhét keretében jelenik meg, és várhatóan bemutatására is a fesztivál színhelyén kerül sor. 

Csák János londoni magyar nagykövetet érezhetően megviselte, hogy a könyvbemutató szervezői, főszereplői lemondták a rendezvényt. Mint a Népszabadság tudósítójának fogalmazott, „vérzik a szíve”, hogy az antológia bemutatásának nem a nagykövetség ad helyet. Elmondta, hogy egész életében azon dolgozott, hogy emberként, hívő katolikusként, szakmai pályafutása és az elmúlt egy évben diplomáciai tevékenysége során is segítsen a zsidókkal és más üldözöttekkel szemben elkövetett súlyos méltánytalanságok és bűnök orvoslásában. Már csak annak tudatában is ápolja a nagy-britanniai zsidó közösséggel a kapcsolatokat – mint mondta, a kormányfővel egyetértésben –, hogy annak gyökerei sok esetben Magyarországra nyúlnak visza. Éppen az elmúlt héten hívta meg a rezidenciára vacsorára a Nagy-britanniai Zsidók Országos Tanácsának vezetőit brit politikusok és egy magyarországi rabbi társaságában.

Csák egykori könyvkiadóként, a Helikon volt tulajdonosaként is kifejezetten örült az alkalomnak, hogy a nagykövetségen indíthatják útjára a holokauszt-antológiát. Felemelő lett volna, és az emberek közötti megértést szolgálhatta volna a rendezvény, mely egy évszázadon átívelő költők hitvallásának adott volna nyilvánosságot. A nagykövet missziójának tekinti a brit–magyar hídépítést, mely most nagy fájdalmára csorbát szenvedett. 

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    69 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS