HLBTK1 | 2011. október 1. | 19:38:26
Moderálási alapelvek- komment törölve -
HLBTK1 | 2011. október 1. | 19:33:46
Moderálási alapelvek- komment törölve -
B.Stark | 2011. október 1. | 09:51:06
Csak egy apró segítség, hogy az a nagy értetlenkedési homály némileg oszoljon: Azért az osztrák bankokat éri el, mert a devizahitel-piacon ők nálunk a piacvezetők...azért zömmel német és francia vállalatokat sújtanak, mert zömmel német és francia vállalatok vannak jelen a magyar befektetői piacon...:))))
Tehát Kedves Endre, bármennyire is üdvös lenne paraguayi, hondurasi, vagy tibeti bankokat elérni, illetve pápua-új guineai, mianmari, illetve madagaszkári vállalatokat sújtani...jelenleg NEM ők, illetve azok a "külföldi befektetői tényezők Magyarországon....:))))
B.Stark | 2011. október 1. | 09:43:28
Endre....ideje lenne már a jól megérdemelt boldog nyugdíjas kornak az előnyeit élvezni....ez a cikk úgy ahogy van rossz...az, hogy csöpög a rosszindulattól, egy elkötelezett bértollnoktól nem meglepő...az a baja, hogy rossz....javaslatom a pihenőidő kiterjesztése....:))))
Renicka | 2011. október 1. | 08:17:05
AE és társaiért nem kár...
Jager László | 2011. október 1. | 07:48:51
Vannak akik hazudni megtanultak.
Hol is tanítják?
Vannak elképzeléseim!!
J.L.
fpetya | 2011. október 1. | 06:42:51
Előrebocsátom: nem voltam, vagyok és leszek bankpárti, én is pofátlan mértékűnek ítélem, amit az ügyfelekkel a rászorultság és a tájékozatlanság okán csinálnak. Egy ország kormánya megteheti azt, hogy alapít egy belföldi érdekeltségű bankot és annak alacsony hitel és magas betéti kamataival kiszorítja a pofátlan kulcsokkal dolgozó külföldieket, ezt mindenki üdvözölné. Talán még azt is megteheti, hogy a bankokkal tárgyal és rászorítja őket egy kevésbé pofátlan működésre. Egyet biztosan nem tehet: magánjogi szerződésekbe nem avatkozhat bele, jogállamban ez a jogrendszer alapja. Mint látjuk, azt - időlegesen - megteheti, hogy megsarcolja őket, de ennek meg szaga van: az ügyfelekből kipréselt extraprofitot nem kisajátítania kellene az államnak, hanem visszaadni az ügyfeleknek. A banki sarcnak ez az elkövetkező évekre előre prolongált módja t.i. nem más, mint egy állami adó, amit nem az adóhatóság, hanem a bankok szednek be, de mindenképp a nagy, feneketlen állami kasszában landol. Na, ez a megszorítás és letagadni pofátlanság.
értelmetlenségi | 2011. október 1. | 00:33:00
Balango | 2011. szeptember 30. | 20:33:31
értelmetlenségi | 2011. szeptember 30. | 18:44:47
Balango | 2011. szeptember 30. | 18:40:21
"Viszont jó voltam a mamáddal."
Hát, ha te 88 éves nőkre gerjedsz, akkor egészségedre!
értelmetlenségi | 2011. október 1. | 00:30:53
...primitív, populista és öngyilkos vállalkozás.
értelmetlenségi | 2011. október 1. | 00:29:11
bpredwing | 2011. szeptember 30. | 19:11:45
"Térjünk vissza a témára 2-3 év múlva, nézzük meg hány bank ment tönkre, hány bank vonult ki Magyarországról."
Az mire bizonyíték? Bankok születnek, bankok eltűnnek.
"Akár azt is összehasonlíthatjuk hogy a 2008-as válság kirobbanása óta (ami mint tudjuk a bankoktól ered)"
Na itt van az eb elhantolva. A válság a közhiedelemmel ellentétben nem a bankoktól ered, hanem a spekulánsoktól. A tőzsde már régen nem az, amiért eredetileg létrejött; egy befektető rosszat álmodik, és zuhan az index. Egy jól időzített spekulációs manőverrel a fél világot csődbe lehet dönteni. Most is ez történt, csak erről mélyen hallgat az a politika, amelyik vastagon benne volt ebben a spekulációban (is...).
"Ja és azt is összehasonlíthatjuk hogy hány termelő cég mennyi állami pénzt kapott a bankokkal szemben."
A bankok a betétesek pénzét kezelik, nem a sajátjukat - jó lenne végre már ezt az alaptételt megérteni. Egyetlen kormánynak sincs pénze, az csak a bankoknak van. Ez a második tétel. Ha egy termelő cég tönkremegy, attól még nem roppan meg a gazdaság, de ha a bank becsődöl, akkor betétesek tömege veszíti el a megtakarítását, fizetésképtelenné válik (piac!), és az állam is hitelező nélkül marad.
A fejlődéssel nem lehet szembemenni. Ma a gazdaság a bankok kezében van, akár tetszik, akár nem, mert hitelek nélkül nincs fejlesztés. Ettől persze még lehet - ésszerű keretek között! - kordában tartani a bankokat, de háborút hirdetni ellenük p
olvasó6 | 2011. szeptember 30. | 22:01:07
T. Kelemen János!
Számomra nagyon meggyőző volt Róna Péter legutóbbi cikke éppúgy, mint egyéb megnyilvánulásai a témában, és nem a szakmai tekintélye győzött meg elsődlegesen, hanem a kristálytiszta érvelése.
sityu | 2011. szeptember 30. | 20:46:52
Moderálási alapelvek- komment törölve -
sityu | 2011. szeptember 30. | 20:43:20
Moderálási alapelvek- komment törölve -
marciguszti | 2011. szeptember 30. | 20:41:53
Aczél Úr, a cikk rendben van, gondolatokat ébreszt, és ez így jó. Zsigerékkel ne foglalkozzon, aki személyeskedik, annak nincs mondanivalója. A szellemei fölény egyértelmű, a lelkiismeretével meg mindenki maga számol el.
Valamelyik nap olvastam egy ilyen beírogatósban, a ki és mit b...ott el a devizahitelezések elburjánzása kapcsán, hogy amikor Bajnaiék leléptek, 185 volt a CHF árfolyam. Nekem is van, 2007 nyarától, és tényleg : 2010 nyaráig nagyjából le...rtam az árfolyamot. Azóta viszont minden nap háromszor ( reggel délben este, bár fogat mosnék ennyit ) megnézem az árfolyamot. Ez azért elgondolkodtató, ha ma 185 lenne az árfolyam, ki a fene foglalkozna azzal, hogy így meg úgy, meg amúgy ; nem érdekelt senkit, mint ahogy 2010 nyaráig sem érdekelt senkit, aki szólt, arra azt mondták, hogy csak károg.
Balango | 2011. szeptember 30. | 20:33:31
értelmetlenségi | 2011. szeptember 30. | 18:44:47
Balango | 2011. szeptember 30. | 18:40:21
"Ritka nagy barom vagy, öregem."
Viszont jó voltam a mamáddal.
Csecse Bubum | 2011. szeptember 30. | 19:29:36
'...a kormány „felhatalmazva érzi magát, hogy a közérdek védelmében belenyúljon a pénzintézet és az adós közötti magánmegállapodásba”.'
Most az adósok százezrei készülnek tüntetésekre a szerencsétlen bankokért. FIZETNI AKARUNK! FIZETNI AKARUNK! (A 20% kezelési díjat is!)
bpredwing | 2011. szeptember 30. | 19:11:45
értelmetlenségi | 2011. szeptember 30. | 18:42:35
"Balango: és ha egy bankár százmilliókat keres, akkor már haza lehet vágni a gazdaságot finanszírozó bankokat? Lehet pattogni (irigykedni...) a bakvezérek jövedelme miatt, de a történet itt és most nem erről szól.
Jó lenne már végre megérteni: bankok nélkül nincs gazdaság, nincs fejlődés. Széchenyi István: Hitel. Ismerős?..".
Térjünk vissza a témára 2-3 év múlva, nézzük meg hány bank ment tönkre, hány bank vonult ki Magyarországról.
Akár azt is összehasonlíthatjuk hogy a 2008-as válság kirobbanása óta (ami mint tudjuk a bankoktól ered) hány bank ment tönkre Európában, azzal hogy hány termelő cég zárt be.
Ja és azt is összehasonlíthatjuk hogy hány termelő cég mennyi állami pénzt kapott a bankokkal szemben.
értelmetlenségi | 2011. szeptember 30. | 18:44:47
Balango | 2011. szeptember 30. | 18:40:21
Ritka nagy barom vagy, öregem.
értelmetlenségi | 2011. szeptember 30. | 18:42:35
Balango: és ha egy bankár százmilliókat keres, akkor már haza lehet vágni a gazdaságot finanszírozó bankokat? Lehet pattogni (irigykedni...) a bakvezérek jövedelme miatt, de a történet itt és most nem erről szól.
Jó lenne már végre megérteni: bankok nélkül nincs gazdaság, nincs fejlődés. Széchenyi István: Hitel. Ismerős?...
Balango | 2011. szeptember 30. | 18:40:21
értelmetlenségi | 2011. szeptember 30. | 18:35:35
"A cikk valóban jó, de legyünk őszinték: ezt a magas labdát nem nehéz lecsapni....
Ami a bankokat illeti: valóban, máshol megengedhetetlen kondíciókkal hiteleznek nálunk, de ebben egyrészt nem ők a hibásak"
Persze. Erről Kovács Béla nyugdíjas buszsofőr tehet. Címe: Szeged, Boldogasszony sugárút 4. Őt kell felelősségre vonni.
értelmetlenségi | 2011. szeptember 30. | 18:35:35
A cikk valóban jó, de legyünk őszinték: ezt a magas labdát nem nehéz lecsapni....
Ami a bankokat illeti: valóban, máshol megengedhetetlen kondíciókkal hiteleznek nálunk, de ebben egyrészt nem ők a hibásak, másrészt erre nem az a megoldás, hogy irgalmatlan megadóztatással elüldözzük őket, vagy lefékezzük a hiteltevékenységüket.
Tipikus fideszes porhintés az, hogy a bankokat népnyúzó társulatoknak állítják be. Ez nem más, mint a felelősség lerázása. Hiszen ugyan ki engedte meg a bankoknak, hogy szabad vadászmezőnek használják Magyarországot? Természetesen a politika; az a politika, amelyik most bűnbaknak kiáltja ki a bankokat. A Fidesz még ennél is képmutatóbb, mert most (de csak MOST!) "a zemberek" védelmezőjének tünteti fel magát, holott egyszerűen csak arról van szó, hogy a költségvetésben keletkezett óriási rést be kell tömni. Csak ezért piszkálják most a bankokat, semmi másért.
Balango | 2011. szeptember 30. | 18:31:19
Makk Marci | 2011. szeptember 30. | 17:26:37
Balango!
"
És akkor mi van ha több száz millát keres egy bankár?
El kell menni tanulni és akkor majd az Ön tudását, munkaerejét is el tudja adni annyiért."
A fő kérdés az, hogy ér-e ennyit egy bankár tudása és munkaereje. És az, hogy ha a bankár gyerekét elüti egy autó, mennyit ér az idegsebész tudása és munkaereje.
Megmondjam, makkocska? A századrészét a bankárénak.
Az alkérdés az, hogy miből keres ennyit egy bankár.
Abból, makkocska, hogy az Ön pénzét megforgatja, abból kitermel 10 egység nyereséget, a 10 egységből egy egységet odalök Önnek, a maradék kilenc pedig a működési költség és az ő nyeresége.
Ha magának ez jó, akkor Ön volt az, aki nem ment el tanulni.
Én egyébként elmentem. Ha akarja vetélkedjünk, melyikünk tanult többet.
Egyébként amit érzek, az nem irigység, hanem felháborodás. Beteg az a világ beteg, ahol egy bankár havi jövedelme 100 orvos havi jövedelmének felel meg. És még betegebb, ha ezt az olyan csóró kisemberek, mint Ön, még helyeslik is.
sthemy3 | 2011. szeptember 30. | 18:09:11
Moderálási alapelvek- komment törölve -
kelemenjanos | 2011. szeptember 30. | 17:48:44
Mármint a cikk szerzőjének!
kelemenjanos | 2011. szeptember 30. | 17:47:51
T. "olvasó6 | 2011. szeptember 30. | 17:17:26"-nél! Most azért nem értenék egyet Önnel, mivel
a) a szerző okosan érvel és lényegi elemeiben igaza van
b) én is bíráltam R.P.-t, bár ennek nincs jelentősége, mivel cikke elhibázott, többszörösen! (A bajok feltárása, azaz Sok van belőlük!, még igaz is lenne! A nagy gond, hogy az Erste és a Raffeisen kiakolbólintása tovább növeli az oligopol OTP szerepét és jelentőségét, aminek az egyik oldalhajtása épp' a magas banki költségek!, illetve a versenyképtelen takszövöket és ernyőszervezetüket hozná előnybe, akik a saját kistérségeikben u.olyan oligopolok, mint az OTP!)
Úgyhogy, most az egyszer még gratulálnom is illik!
eaczel | 2011. szeptember 30. | 17:43:27
T.olvaso 6, Rona Peter idezett mondataban az IMF velemenyet idezte egyetertoleg. En ra semmilyen megjegyzest nem tettem. Elnezest az ekezetek hianyaert. AE
Makk Marci | 2011. szeptember 30. | 17:26:37
Balango!
És akkor mi van ha több száz millát keres egy bankár?
El kell menni tanulni és akkor majd az Ön tudását, munkaerejét is el tudja adni annyiért.
olvasó6 | 2011. szeptember 30. | 17:17:26
Kedves Aczél Endre!
Bizonyára tud erről: http://www.szeretgom.hu/content/69038-bank-fenyegeti-a-polgarmestert-;jsessionid=9rfcbo5f37upgjufn6umfol3. Egy olyan bankra, amelyre ez a morális hozzáállás jellemző, egyáltalán nincs szükség Magyarországon. Üzleti tisztesség is létezik a világon, nagyon is fontos alapelv.
Ami a Róna Péterre tett megjegyzését illeti, annyit jegyzek meg, hogy Ön kétségtelenül nagyon okos és kifejezetten széles látókörű ember, azonban az adott témában a kompetenciája messze nem éri el egy oxfordi közgazdász professzorét.
Balango | 2011. szeptember 30. | 17:03:43
Tudják-e a Tisztelt Kommentelőtársak, hogy a mai Magyarországon a banki felső vezetők között évi TÖBB SZÁZ MILLIÓS jövedelmek vannak?
Várom a provokatív hozzászólásokat, de mielőtt írnak, gondolják végig: nem lehet, hogy igazat mondok?
Clandon | 2011. szeptember 30. | 16:47:44
Az ilyen Varga félék, könnyen mondják ezeket a dolgokat. Orbán elvtárs és barátai, ha nem jön be nekik a kormányzás (márpedig egyre jobban látszik, hogy nem jön be), akkor a vagyonukat és családjukat fogják és elmenekülnek egy olyan országba, akivel nincs kiadatási egyezményünk. Mi, csupán 10 millióan maradunk a sz....ban, és nézhetünk bután, miféle banda volt ez.
Virág elvtárs s.k. | 2011. szeptember 30. | 16:44:32
Ameddig a kamatrés Magyarországon többszöröse a nyugati államokban érvényesíthetőnek, addig nem hiszem, hogy duzzogások kívül mást is tennének a bankok......ahol így lekaszálhatják a népet, onnan nem fognak kivonulni.
Makk Marci | 2011. szeptember 30. | 16:08:00
class!
Ezzel nem vagy egyedül. A magam részéről felkészültem a legrosszabbra.
talpas | 2011. szeptember 30. | 15:03:01
A bankok tényleg csak most fogták vissza a hitelezést?
Nem. A bankadó óta több mint ezer milliárdot kivontak, ha jól emlékszem 1400-et.
És a java még hátravan:
Most azonban ki vagyunk téve a külföld kénye kedvének, ugyanis a nyugdíjpénztárakat kasztrálták, ők már nagyon komoly vételi erőt nem képeznek, a bankok nemhogy venni nem fognak, de a végtörlesztések miatt várhatóan komoly eladók lesznek a kötvénypiacon, így a külföldre hárul, hogy mindent megvegyen. Ha a külföldieknek éppen rossz kedve van, akkor Magyarországon nincs aki megvegye az állampapírkibocsátásokat (persze ha örülnek, akkor meg mindent benyelnek, de ez most kevésbé lényeges, és nem is ez a kockázat).
http://www.mfor.hu/cikkek/Barmikor_belefuthatunk_egy_durva_combosba.html
Elképesztően alacsony kereslet a 12 hónaposok aukcióján
http://www.mfor.hu/cikkek/Jelentos_kereslet_a_12_honapos_aukcion.html
A 12 hónapos diszkontjegyből aluljegyzésre 2003 januárja óta nem volt példa. A mai aukción az ÁKK eleve csak 40 milliárd forint értékű kötvényre kért ajánlatot. Tízmilliárd forinttal kevesebbre, mint egy hete. Az érdeklődés azonban olyan lanyha volt és az ár is olyan alacsony, hogy az ÁKK végül jobbnak látta a törvényben szabályozott mértékben még a benyújtott ajánlatnál is kevesebbet, mindössze 26.4 milliárd forintnyi kötvényt értékesíteni.
http://hvg.hu/gazdasag/20110929_ki
class | 2011. szeptember 30. | 15:33:31
Francokat kár. Én már lemondtam magunkról. Meg is érdemeljük!
bangocsi | 2011. szeptember 30. | 15:24:42
Szerintem az állam is hibas.
Nem lett volna szabad hagyni így elszaladni a devizahitelezést.
Ha a bankok és az ügyfelek nem tudják, nem akarják felmérni és realisan kezelni a lehetséges kockázatokat, akkor az államnak kellene közbelépnie. ( ebből a szempontból mindegy, hogy FIDESZ, vagy MSZP, Gyurcsány, vagy Orbán)
Gondos szülő módjára kellene óvni a polgárait felelőtlen cselekedetektől, még ha ők, mármint a polgárok nem is tudják felmérni a veszélyt.
Csak például: Az ingatlan értékények nem több, mint 40 %-ra lehet hitelt kapni, annak is csak fele lehet deviza.
talpas | 2011. szeptember 30. | 15:03:01
A bankok tényleg csak most fogták vissza a hitelezést?
talpas | 2011. szeptember 30. | 15:02:15
Ezek a bankok nem tarják magukat ahhoz a klasszikus jó tanácshoz, miszerint: etetni is kell a birkákat, ha nyírni akarjuk őket.
Az állam nyakába szakad a sok becsődölt család szociális problémája.erről a vonatkozásról miért nem tűnődött a T Szerző?
Miért nálunk van a térségben -nem csak a szocik elszúrt gazdaságpolitikája miatt, hanem már jóval korábban is- a legnagyobb kamatrése a bankoknak?
kvhz | 2011. szeptember 30. | 13:59:30
Elképesztő vargáék ostoba gondolkodás módja. Persze hogy nem vonulnak ki a bankok, amikor sok százmilliárd forintjuk áll még a hitelekben. Csak szépen lassan elkezdik még intenzívebben kivinni a pénzt, a gazdasági döntések nyomában tovább romlik a bizalom, maximum a zavarosban halászók jönnek majd ide. Ha pedig majd újra nagy bajban leszünk, kihez fognak elmenni kunyerálni a fideszes fiúk? Bankokhoz, IMF-hez. Kapunk is lét, csak még rosszabb feltételek mellett, ami persze megint a nép fizet meg.
szkripnyik | 2011. szeptember 30. | 13:28:53
Jó összefoglaló!
Gátőr | 2011. szeptember 30. | 13:21:22
Érdekes, hogy miképp alakul ki egy emberről a mértékadó és a közgazdász jelző. Varga úr a közgázon nem a pengék szakján végzett, hanem egy un. gyógyszakon, ahol a makroökonómiával alig találkoztak. Ő nem lett rögtön képviselő, hiszen 90 előtt szerzett diplomát. Egy szolnoki cégnél belső ellenörködött, ami szintén messze van a makro gazdaságtól. Aztán képviselő lett. Tagadhatatlanul láthatott sok minisztériumi anyagot, de összeállítania egyet se kelletett neki. Aztán politikai államtitkár volt, ami azért nem szakmai állás, igaz rövidesen miniszter lett. Az egyetlen magyar pénzügyminiszter akinek - a kétéves költségvetés miatt -- nem kellett részt vállalnia egy költségvetés összeállításában. Majd ismét csak képviselőként dolgozott, amíg a fideszes belharcok a sejtelmes miniszterelnökségi államtitkári székbe nem juttatta, ami megint nem egy szakmai feladat. De halk szava miatt mindenki mérvadónak és közgazdásznak tartja. Na a halk Misi gyerek most beledurrantott a nullás lisztbe. Ennyit a mérvadósságról.
ruszt | 2011. szeptember 30. | 13:13:26
pöszméker
Vargáról kevesen mondják, hogy komoly közgazdász. Íme a szakmai életrajza (Wikipédia):
"1989-ben végzett az Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem Belkereskedelmi Karának áruforgalmi szakán. Ezután a budapesti 43. számú Állami Építőipari Vállalat gazdasági revizora, majd a szolnoki Kelet-Magyarországi Vízügyi Tervező Vállalat közgazdasági munkatársa lett. 1995 és 1997 között a szolnoki Kereskedelmi és Gazdasági Főiskola oktatója volt. A Szolnoki Gazdasági Főiskola címzetes főiskolai tanára"
Ha ehhez még hozzátesszük, hogy érdemi gazdasági döntésekben soha nem vett részt (lásd a Járai féle kétéves költségvetés elfogadása u t á n lett pénzügyminiszter), nyugodtan mondhatjuk, hogy a szakmai munkája nulla. Már ha a s.gnyalást nem tekintjük szakmának.
teniszke | 2011. szeptember 30. | 13:13:19
A szerzőnek a jogbiztonságot illetően abszolút igaza van. Ahogyan a bankok szerepét illetően is. Ha csak ezekről értekezett volna, színvonalas cikk. Sajna jó szokása szerint elragadta politikai elvakultsága, vagdalkozási hevülete. Csak példaként, ami Ausztria irántunk tanúsított tiszteletét és segítőkészségét illeti, nem ártott volna erről megkérdeznie a szentgotthárdiakat is...
D.B-M | 2011. szeptember 30. | 13:09:12
Aczel ur, egy ujabb remek iras, minden elismeresem!
Az ilyen Varga-fele megnyilvanulasokat egy par kilometerre nyguatra (vagy akar mar keletre is) alaphangon menesztessel honoralnak. Nem, nem a valasztok, vagy az ellenzek, a sajat fonoke, koszonetkeppen.
Mars | 2011. szeptember 30. | 13:06:44
Én az Erste-nél és az Unicreditnél vagyok (más-más célra használom a szolgáltatásaikat) és nem kívánok megválni tőlük. OTP-hez annyi közöm lesz, hogy 2009 után ismét veszek a részvényéből úgy 1500 ft környékén, miután a kormány gazember gazdaságpolitikája és a nemzertközi befektetői hangulat együttesen lejuttatta oda.
Selli77 | 2011. szeptember 30. | 13:06:19
Nem tudom megérteni a FIDESZ pökhendiségét. Rendben van, 2-3 bank kivonulása még nem rendíti meg alapjaiban a magyar bankrendszert. De...
Miért kell nekünk elmenni az osztrákokhoz a taslikért és a sallerekért? Orbán úr még nem tudja, hogy azokat jobban esik adni, mint kapni? Biztos vagyok benne, hogy az osztrákoktól (ha nem is ilyen buta módon, hanem sokkal diplomatikusabban) vissza fogjuk kapni. Szerintem ezt is jobban adják, mint a mi szabadságharcos kormányunk.
pöszméker | 2011. szeptember 30. | 13:02:07
Nem is értem, komoly közgazdásznak kikiáltott paprikajancsi, hogy mondhat
ekkora baromságokat, mint Varga is.
A gazdaság motorjának a bankrendszer szolgáltat kenőolajat.
Ha nincs pénz, a rendszer pillanatok alatt leáll. Ennyire egyszerű.
uborka sanyi | 2011. szeptember 30. | 12:52:36
sárosak a bankok és ezt ők is tudják. 2-3%-kal magasabb kamatokat számolnak nekünk,mint a lengyeleknek,pl. biztos hibásak azok is akik felvették a chf hiteleket, de a bankok is. biztos,hogy lehetett volna velük egyezkedni, lett volna rá lehetőség,hogy olyan megoldások szülessenek,melyek segítettek volna a deviza hiteleseken és a bankok is elviselték volna.
de ezt fidesz stílusban nem lehet csinálni. ez a kocsma stílus nem ér semmit.
nekem is van chf hitelem, már kezdtem örülni,hogy svájc kezdi gyengíteni a frankját, /mert ez az érdeke/. erre fel itt ez a végtörlesztéses cirkusz, az euró /amely egyébként gyengélkedik!/ 290 felett. hiába az 1,2 gát,melyet már 1,25-re és akarnak nyomni, /már 1,3-ról is olvastam, azzal pedig már 200 körül lenne a frank!/ nem ér semmit. nekem súlyos árat kell fizetnem a végtörlesztésért.
nucleus | 2011. szeptember 30. | 12:40:22
Öntelt és végtelenül buta nyilatkozatok sokasága a Fidesz részéről, ami nyilvánvalóan a hasonlóan buta, egytekervényes hívőknek szól, akik ugyan még nem értek ide, de jönni fognak banot anyázni, ez biztos. Mondjuk legalább kiszámíthatóak.
Tényleg az az érzésem, hogy ezekben egy szemernyi politikai érzék sincsen, ami ugyebár azt jelenti, hogy háború nélkül el tudok érni valamit - hát ennek itt nyoma sincs. Rombolnak mindent, amit érnek.
Tényleg úgy érzik, hogy nekik mindent szabad, és a 2/3-ad ezt tette egy cezaromániás vezérrel meg a szájtáti hívőivel. Csak sajnos a hívők nem értik, hogy az évszázados hagyományaink egyikét, a jogállam deklarációját húzzuk le a budin éppen. És még csak nem is mentegetőznek, hanem nyíltan és pökhendien a képünkbe vágják, hogy akkor ők majd belenyúlnak a magánjogi (értsd: MINDENFÉLE) szerződésekbe is, ha jónak látják. Én nagyon békés állapolgár vagyok, de ezért már kimennék tüntetni, mert az ingerküszöbömön jóval túl van.
amergin | 2011. szeptember 30. | 10:44:25
Kedves Aczél Endre! Kiváló cikk volt, mint mindig. Csodálkozom, hogy a bankgyűlölő kommunista fidesz-hívők még nem jelentek meg, hogy kitombolják magukat...
|