kishun | 2010. február 20. | 17:36:17
LocalTrain -nak igaza van maximálisan. Kis hazánkban aki csak teheti lop, csal, hazudik, aztán meg hörög a napvilágra került korrupciós ügyeken. No aztán mire föl? "Jó lesz számla nélkül is mester úr" Szóval mire föl? "Nem hiányzik az a kicsi amit én tartok meg magamnak". Ebből aztán összejön vagy 3000 milliárd eltitkolt jövedelem évente.
Hoppá!
Tolvaj itt mindenki. Csak a hosszú, évtizedek alatt beégett rítusok miatt ezt már észre sem vesszük. Az a 20% állampolgár aki viszi a terhek 80% -át, meg nyög a brutális adó miatt, főleg a mások által elcsalt közterhek velük való megfizettetése miatt.
LocalTrain | 2010. február 19. | 03:25:08
Spartan
..az, aki felvette a pénzt és az, aki elköltötte,.. na az számoljon el vele....mert most úgy néz ki a helyzet, hogy minden egyes állampolgárra 2 millió forint ( örökölhető ) adósság jut, vagyis egy öttagú család mintha 10 millió minuszt kapna a számlájára...hát én ebből egy fillért sem kaptam....és van aki meg már milliárdos....
Nos lehet, hogy te személy szerint egy fillért sem kaptál, de sok más hozzád hasonló kapott. Hogy mikor?
Amikor kamu számlát vett a haverjától
Amikor nem jelentette be az alkalmazottait
Amikor adót csalt
Amikor kilopta a húst a TESCO-ból
Amikor jogtalanul igényelt gázkompenzációt
Amikor lehúzta a biztosítót egy kis lóvéval
Amikor nem adott számlát a piacon
Amikor nem vett jegyet a Volán buszon
Amikor lerakta a sittet az erdő szélén
Amikor..........
durumo | 2010. február 18. | 08:29:55
Kicsit későn válaszolok a kérdésre: ha egy alma kerül föléjük...
vydio | 2010. február 10. | 04:35:24
Hol élt Ön az elmúlt 8 évben tisztelt autopia?Nem tűnt fel,hogy a Fidesz óránként tartott sajtótájékoztatóin azt harsogta,hogy mindent visszaadunk,mindent visszacsinálunk?Hogy krokodilkönnyeket ejtett a válság kellős közepén és a kényszerű megvonásokat a kormány gyalázatos lépéseinek tudta be?Attól,hogy híve egy világnézetnek,egy politikai alakulatnak még nem tilos látni is,nemcsak nézni.Szerintem.
autopia | 2010. február 9. | 17:49:19
Lengyel Laszlotol eleg hülye kerdes:
"Elnök úr, folytatják az előző kormány, az IMF és az EU által elfogadott növekedési pályáját vagy sem?"
Sz valoszinüleg a BBC ujsagiroja sem kerdzne ilyen hülyeseget - esetleg a NOL jelenlevö (?) tudositoja...
A kerdes rosszul van felteve - de nem veletlenül.
Növekedesi palyat nem kormanyok folytatnak, meg kevesbe politikusok (21 eves kor utan). A gazdasag talan igen, es ebben valoban szerepet jatszanak bizonyos döntesek.
A valasz az lenne, valoszinüleg, hogy elöször felmerjük az orszag valos helyzetet, aztan megvizsgaljuk, hogyan lehet ebböl növekedesi palyara allitani a gazdasagot. Egyaltalan nem biztos, hogy ugyanazokkal az eszközökkel, mint az elödök.
Feltünö, hogy a "balodali" es "liberalis" media sugallja, hogy a FIDESz "mindent es meg többet is megigert" - valojaban a FIDESz meg konkretan szinte semmit sem igert. Nemelyek szerint programja sincs...
Azaz megint valojaban a baloldali/liberalis joslatok nem fognak bejönni, barmennyire is szeretnek, hogy a FIDESzen szamon lehetne kerni valami sikertelenseget. Hazugsag ugyanis, hogy a FIDESz könnyü eveket iger.
B1papa | 2010. február 9. | 10:40:14
Van harmadik válasz: is. OV megmondta, ha 2/3-ot kap, akkor olyan nagy legitimitást szerez, amellyel újra tárgyalhatja a hitel, pillanatnyilag titkos, feltételeit. Gondolom időt szeretne, hogy a konkrét tények alapján dönthessen a jövőről. Ha ennyi csontváz zuhan most ki, akkor májusban mennyi?Pistike?
Petrócz | 2010. február 8. | 09:45:21
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Borszívóügynök | 2010. február 8. | 09:43:55
ügyifagyi | 2010. február 7. | 09:06:09
"Igaz, hogy a járdáról egy szép szál 'árja' félmeztelen barna legény biztatta: kapd el! kapd el!"
...persze - az sem kizárt, hogy az övé volt a kerékpár!
teniszke | 2010. február 7. | 21:31:09
Lengyel úr téved, egyszerűen azért, mert ő intellektuális fejtegetéseken keresztül látja a választási világot, amely azonban egyszerűbben, az emberek gondolatain át fog működni. Ebből adódóan nudli, hogy az MSZP bármennyire is tisztább lett volna a szemükben (l. gyurcsánytalanítás? és a lista?), hogy nagy meglepetések lesznek Borsodban, stb. A nagy meglepetések Lengyel urat fogják érni (már ha, hiszen tévedett ő már elég szépen eddig is).
Abban igaza van, hogy a Fidesz sem különb a többinél, de ehhez egy laikus tudása is elég lenne...
teniszke | 2010. február 7. | 21:30:12
Az meg szakmailag nem egy új megállapítás, hogy a globáltőke játékterében kell egyensúlyozni, a nagy a kérdés a hogyanon van, Lengyel úr.
Egyébként szerintem biztos, hogy a példában szereplő kérdést egy sajtóértekezleten egyetlen külföldi újságíró sem teszi fel Orbánnak. Lengyel úr tapasztalt ember és tudja, ennek nem ez a menete...
teniszke | 2010. február 7. | 21:27:09
Lengyel úr téved, egyszerűen azért, mert ő intellektuális fejtegetéseken keresztül látja a választási világot, amely azonban egyszerűbben, az emberek gondolatain át fog működni. Ebből adódóan nudli, hogy az MSZP bármennyire is tisztább lett volna a szemükben (l. gyurcsánytalanítás? és a lista?), hogy nagy meglepetések lesznek Borsodban, stb. A nagy meglepetések Lengyel urat fogják érni (már ha, hiszen tévedett ő már elég szépen eddig is).
Abban igaza van, hogy a Fidesz sem különb a többinél, de ehhez egy laikus tudása is elég lenne...
Cyran | 2010. február 7. | 16:53:45
Bocs. szóval a " Nem " esetére írtam
Cyran | 2010. február 7. | 16:52:06
A cikk írója az "Igen" esetére egy alapvető kérdéssel nem számol.
Miért ne lenne más választása a magyar kormánynak, mint hitelből élni ?
A honi gazdaság talpraállításával -
lehet jegyrendszer lesz az ára - egy más szövetségesi rendszerben igenis képes lehet az ország az önellátásra, amikor már nincs szükség az IMF méregdrága/mérgező kegyeire.
chili | 2010. február 7. | 15:09:06
demo
Egyeteretek: David Ibolya karakan no, es a fidesztol valo elhatarolodasa bator tett. Antall demokracia-felfogasa mar-mar anakronisztikus ezen a jobboldalon, amibol izelitot kaptunk 98-02 kozott. Nekem fontos a demokracia, ezert nem all tolem tavol erre az MDF-re szavazni.
znagy39 | 2010. február 7. | 13:30:33
Kedves régi Elvtársaim!
Ha meghallgatjátok Lengyel elvtárs ma reggeli www.vasarnapiujságban leadott
elmélkedését Bogár Lászlóva, megértitek hogy jutottunk idáig.
Ssinte mindenben egyetértettek.
Az ország padlóra küldése már 1978-ban megkezdődött,1985-ben ráfejeltünk,
és ez a mi sarunk.
A mi elvtársaink sem szocializmusban, sem kapitalizmusban nem tudtak országot vezetni.
NE Orbánon kérjük számonazt, amit mi régen elkurtunk.
Talán egy kis szerénység nem ártana.
baracskai | 2010. február 7. | 12:09:24
Tessék ebédelni / egy jó étteremben felhasználhatóak a héten kapott melegétel-utalványok / aztán 14 órára mindenki üljön gép elé, az mdf.hu honlapon 14 órakor majd Bokros Lajos megmondja a frankót.
Felhívás: az SZDSZ szavazói kéretik áprilisban az MDF-re szavazni, Bokros Lajos az MDF miniszterelnök -jelöltje, és ő sokkal liberálisabb, szabadelvűbb és NÉPSZERŰBB, mint Mesterházy. Meg ő a családtagjait nem rakatja a választások előtt két hónappal zsíros állásba, mint Mesterházy a feleségét. Mesterházy felesége fogja a szlovák-magyar kérdést a kormány kinevezettjeként alakítani!
ügyifagyi | 2010. február 7. | 11:28:18
Moderálási alapelvek- komment törölve -
demo | 2010. február 7. | 11:09:44
ügyifagyi | 2010. február 7. | 11:01:04
És akkor az egészségügyben jelen levő korrupcióról még nem beszéltünk. Szerintem ez a legocsmányabb, legkártékonyabb pénzlenyúlás az emberektől és a közpénzből is!
És érdekes, ez megfelelt a Fidesznek! A 300 Ft-os ellenörzött és leadózott pénz tönkreszi az embereket! /Nem beszélve arról, hogy csak a jogosultak 30 %-a fizette, tehát a legszegényebbek nem!/
Az pedig hogy előnyt élveznek a hatalmas suskát letevők az orvosok zsebében, az nem érdekes!
Egy rendezett, az orvosokat kordában tartó normális biztosítási rendszerben ez nem történhetne meg!
rasztaszív | 2010. február 7. | 11:07:59
érdemes megnézni a kitvalasztanal.hu-t.valami egészen mást mutat,mint a "hivatásosok"...
nyilván torzít ez is,de valamit mutat...
ügyifagyi | 2010. február 7. | 11:01:04
Moderálási alapelvek- komment törölve -
rasztaszív | 2010. február 7. | 10:59:15
ügyifagyi | 2010. február 7. | 10:56:29
talán a "lapítós" kampány?:)
ügyifagyi | 2010. február 7. | 10:56:29
Moderálási alapelvek- komment törölve -
demo | 2010. február 7. | 10:51:51
misima | 2010. február 7. | 10:28:21
Az államadósság önmagában nem ördögtől való, példa rá, pl. az USA is.
Az a kérdés, hogy mire költik el.
Nem vitatom, hogy voltak felelőtlen lépések, de a mai fejjel az "ősbűn", a jelentős bér és nyugdíjemelés nem volt gazdaságilag megalapozott, mert hitelből történt. De akkor borzasztóan alacsonyak voltak ezek a pénzek, és bár nem emlékeznek sokan, de valóban sokszor éheztek az emberek. Rövid a memória!
Vajon hogy lehetett 40 ezer Ft nyugdíjból, és 60.000 Ft-os fizetésből megélni?
És az megint csak nem igaz, hogy nem épült semmi!
A gazdaság alapja hogy normális autópályáink legyenek, hogy megépüljön a megyeri híd, a dunaújvárosi híd, talán kérdezze meg az ott élőket, mennyiben javult a helyzetük!
Az sem vitás, hogy a válság a legrosszabkor érte el az országot.
Ha nem jött volna, akkor 2009-ben már egy kissebb adócsökkentés, 2010-ben jelentősebb adócsökkentést lehetett volna elérni.
Ha mondjuk 2011-ben lesz egy földrengés, éppen a konszolidáció alatt, és az Orbán nem tud majd fedélt biztosítani az embereknek, akkor ő lesz a hunyó!
A korrupció szerintem pontosan annyi pénzt vitt el a ktg.vetésből, 20 éve, sőt, az olaj ügy alatt lényegesen több kárt okozott, mint mostanában.
Remélem most elindult valami, és ennek hatására tisztul a közélet.
De ehhez nem csak kiragadott, a politika által manipulált ügyeket kellene vizsgálni, hanem az összes gyanús, hangfelvételekkel bizonyított mocskos ügyet egyformán kellene vizsgálni!
rasztaszív | 2010. február 7. | 10:45:13
úgy tűnik,a fideszesek egyre nagyobb számban terveznek a jobbikra szavazni.
ebből így minden idők legnagyobb fidesz-buktája lehet...:)
kitvalasztanal.hu
demo | 2010. február 7. | 10:32:54
ügyifagyi | 2010. február 7. | 10:16:47
Annak azért örülök, hogy nem a Jobbikot említette!
A Máriával kapcsolatban azért vannak fenntartásaim.
Elég szoros kapcsolatban volt a szélsőjobbal, és ahhoz képest hogy mindíg a civilségét hangoztatta, gyorsan kamatoztatni akarja az így megszerzett ismertségét, hogy pártot alakítson!
Az LMP-nek drukkolok, de még nincs kiforrva, túlságosan a Fischerre épít, és nem mond semmi konkrétumot, maszatol, és nem vállal fel semmi népszerűtlen, de fontos intézkedést.
Nem vagyok MDF párti, de azt tisztelem bennük, hogy volt erejük a Fidesztől különválni, óriásit kockáztatva elindult a saját útján, pedig ha a tutira ment volna, már ami az egzisztenciákat illeti, érdek azt diktálta volna, hogy a Fidesz seggét nyalja!
Azóta folyamatosan kitart az elvei mellett, már ami az ország sorsát illeti, nem szavazta meg a Medgyessy népszerű intézkedéseit, és nem használ demagóg és populista kommunikációs trükköket. Megmondja a frankót, amit gondol!
Nem kell velük egyetérteni, de tisztelni lehet a kiállásukat!
ügyifagyi | 2010. február 7. | 10:31:02
Moderálási alapelvek- komment törölve -
misima | 2010. február 7. | 10:28:21
Moderálási alapelvek- komment törölve -
demo | 2010. február 7. | 10:22:27
MN előfizető | 2010. február 7. | 10:10:14
Tudja az a probláma, hogy ez nem történt meg mondjuk 8 évvel ezelőtt!
Mert azt még a legelvetemültebb Magyar Nemzet olvasók sem gondolhatják komolyan, hogy nem voltak mocskos ügyek, amit a Polt Péter rendre elsikált!
Most legalább elindult a tisztulás!
De állítom, hogy hasonló bűnökért és sokkal nagyobb összegekért már régen ülni kellene több száz embernek M.O.-on bármelyik pártból!
Én konkrét, nagyobb kárt okozott ügyekről tudok, pl. a Millenáris indításából kifolyólag!
Sokan sok mindent tudnak, Grippen, Széchenyi terv, stb.
Ne játszák a szentet, könyörgöm!
ügyifagyi | 2010. február 7. | 10:16:47
Moderálási alapelvek- komment törölve -
demo | 2010. február 7. | 10:15:32
icolicom | 2010. február 7. | 10:02:47
Csak egy probléma van!
Az LMP ugyanúgy párttá válik, nem ismerjük a programját, nem ismerjük a szakértőit, igy elég nagy felelőtlenség az ország sorsát a kezükbe adni.
Nem gondolod?
Egy kicsit még várniuk kellene a hatalomra, remélem szép lassan kiforrnak, egyenlőre még nagy út áll előttük.
Nem kell ezt erőszakosan siettetni, a kezdeményezéssel egyetértek, de még egyenlőre nagy talány hogy mit akarnak, kivel kötnének koaliciót, stb.
Hát elég reménytelen, hogy sok független, önálló képviselő dűlőre tudjon jutni Magyarországon! Ez nem az a hely, ahol ez megvalósítható.
Szerintem mindenki terítse ki a kártyáit, mondja meg min akar szorítani, hol akar kedvezni, őszínteség és konkrétumok.
És nem erős állam, hanem szigorú és okos törvények kellenek, és az embereket hagyni élni és dolgozni, kivonulni az életükből, és nem a napi demagóg és populista, őnős érdekekből való hiszterizálással töltsék minden napjukat!
Talán ezt az óriási energiát fordíthatnák pozitív és hasznos dolgokra!
A bűnösöket koncepció nélkül meg kell büntetni minden oldalon, a többit meg hagyják élni és dolgozni!
Csak álmodozom...
ügyifagyi | 2010. február 7. | 10:11:50
Moderálási alapelvek- komment törölve -
MN előfizető | 2010. február 7. | 10:10:14
"A teremben néma csend. A válasz nemcsak az elkövetkező hetek, de az egész ciklus sorsát eldönti."
Az új kormányfő komótosan okiratokat vesz elő a táskájából, és szétosztja a jelenlévők között. Egyre sápadtabban, izzadó homlokkal olvassák az eléjük tárt iratokat, melyekből bizonyságot nyernek, hogy az új kormányfő elődei milyen pofátlanul verték át a jóhiszemű hitelezőket...
A T. szerző a cikk megírása előtt tanulmányozhatta volna a jelenlegi görög helyzetet, és akkor tudhatná, hogy az ősszel kormányra lépett Papandreou miként tárta fel a sokkoló igazságot az elődei csalásairól. Izzadnak is azóta az EU korifeusai, miként mi is okozunk majd nekik kellemetlen éveket.
Csak az a nagy baj, hogy a jónép szívja meg sokadszor,-az ilyen Lengyel féle orákulumok meg írják tovább jópénzért a hülyeségeiket.
demo | 2010. február 7. | 10:05:43
ügyifagyi | 2010. február 7. | 10:01:00
És ennek megteremtésére kit találsz alkalmasnak?
Mert itt van a kutya elásva!
ügyifagyi | 2010. február 7. | 10:01:00
Moderálási alapelvek- komment törölve -
ügyifagyi | 2010. február 7. | 09:58:49
Moderálási alapelvek- komment törölve -
demo | 2010. február 7. | 09:57:49
ügyifagyi | 2010. február 7. | 09:47:09
Ebben maximálisan egyetérthetünk!
Végre egy közös pont, ezen talán el lehetne indulni az új Magyar Kiegyezésben!
Nem a pártok, hanem a polgárok által.
Ehhez viszont az kellene hogy ne folyamatosan az ellenség-gyártás történjen, amit a pártok generálnak,hanem a normális ésszerű vita, mondjuk a jövőről, pl. ezeken az oldalakon!
Mert erre nagy szükség lenne!
ügyifagyi | 2010. február 7. | 09:56:22
Moderálási alapelvek- komment törölve -
demo | 2010. február 7. | 09:52:46
ügyifagyi | 2010. február 7. | 09:38:35
Hát az én édesanyám, ennél sokkal nehezebb dolgokon is keresztülment.
Igen, valóban nagyon nehéz perceket élhetett át a biciklin, ez valóban a magyar történelem egy sarkalatos pontja, nem beszélve az autósról, akinek majdnem nekiment az autójának.
Emlékeztetném, hogy kisgyermekek éltek vagy nem éltek át kutyatámadásokat Magyarországon, olyan kutyafajok által, amiket emberek módszeres kiirtására tenyésztettek ki!
És nincs az a hatalom Magyarországon, amely kiirtja teljesen bármely származású polgártársaink által elkövetett erőszakos cselekményeket.
Akár Kiskunlacházán, akát Móron, akár Olaszliszkán .
Főleg nem az a hatalom, amelyik folyamatosan uszít, gyűlöletet kelt, erőszakra hív fel. És mint tudjuk, az erőszak erőszakot szül!
ügyifagyi | 2010. február 7. | 09:47:09
Moderálási alapelvek- komment törölve -
ügyifagyi | 2010. február 7. | 09:38:35
Moderálási alapelvek- komment törölve -
demo | 2010. február 7. | 09:21:30
ügyifagyi | 2010. február 7. | 09:06:09
Az embert minősíti, ki mit vesz komolyan, mivel viccelődik, és hogyan értékeli a történelmet!
Magának nyilván nem írtották ki a családját, tehát nyugodtan viccelődhet!
Mindannyiunknak meg van a maga története, félmeztelen árja, nem árja, kigyúrt, kopasz, focidrukkerekkel pl. a metrón, és a tv székháznál!
Ne nevetesse már ki magát!
demo | 2010. február 7. | 09:17:12
Borszívóügynök | 2010. február 7. | 09:01:19
Erről az egészségturizmusról eszembe jut, az Orbán kormány időszakában a Széchenyi terv keretében kiosztott, hatalmas "visszanemtérítendő" milliárdos támogatások és baráti kölcsönök következtében épített gyógyfürdők tömege!
Teljesen mindegy volt, hogy van e szükség ebben a számban ezekre a szolgáltatásokra, / jó részük el sem készült/ most meg sírnak és szídják a kormányt, hogy nem tudják megtölteni!
Pedig csak egyről szólt a dolog, hogy nagy pénzhez juttassák a haverokat!
Közben pedig 40 - 50.000 Ft-os nyugdíjakból éltek az idősebbek, és 60-70.000 Ft-ból éltek a közalkalmazottak, nővérek, pedagógusok!
Nagyon sajnálom, hogy az embereknek ilyen rövid a memóriájuk!
Valaki feldolgozhatná ezt a témát, hogy mennyit, mire, és milyen hatákonysággal folytak el a Széchenyi pénzek!
ügyifagyi | 2010. február 7. | 09:06:09
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Borszívóügynök | 2010. február 7. | 09:02:59
Altrix | 2010. február 6. | 19:21:48
Folyt:
Utána mér csak a bokacsattogás, vezényszavak, menetelés, börtönök és hullahegyek maradnak! Mint – egykor! Mert mi magyarok, itt alsó-kelet Európában: soha, semmiből sem tanulunk.
Borszívóügynök | 2010. február 7. | 09:01:19
Altrix | 2010. február 6. | 19:21:48
„Vagy tényleg nem tartod jónak pl. a turizmus, ezen belül is a gasztro- és borturizmus, az egészségturizmus kiemelt támogatását, mert ezutóbbi az egészségügynek is kitörési pontot jelenthet, vagy nem tartod jónak a gazdasági bűncselekmények szankcionálását (társaság vagyonának zár alá vétele, társaságot szándékosan csődbe vivő személy eltiltása új társaság alapításától. Vagy nem tartod jónak a feldolgozó- és élelmiszeripar felélesztését, mellyel a vidéki munkanélküliség nagyban csökkene? Vagy nem tartod jónak a közbiztonság erősítését, mely szintén sok munkanélkülin segítene?”
Délibábos, árvalányhajas óhajkívánság listákat BÁRKI tud írni! Ez nem program. Ez esetleg lehet(ne) egy hosszútávú célrendszer, amelynek gyakorlati megvalósítása óriási és gondos pénzügyi tervezést, kiváló nemzetközi kapcsolatrendszert és rengeteg, szabadon befektethető tőkét igényelne. No és még akkor is millió taktikai irányváltást, alkalmazkodást a világban végbemenő, csak részben kiszámítható változásokhoz.
Azaz: itt teljes gazdasági és közigazgatási struktúraváltás lenne szükséges, ami még rendezett és konjunktúrális gazdasági viszonyok között is sokéves, céltudatos munka lenne!
Tudjuk persze, már csak a történelemből is, hogy ebből az egészből ők maguk sem vesznek komolyan egyetlen szót sem! Az egész lózunggyűjtemény érvényessége csak addig tart, amíg az annyira vágyott teljhatalmat meg nem kaparintják.
Utána mér csak a bokacsattogás, vezényszavak, m
ügyifagyi | 2010. február 7. | 08:59:58
Moderálási alapelvek- komment törölve -
demo | 2010. február 7. | 08:56:58
ügyifagyi | 2010. február 7. | 08:45:09
Hát elég nehéz különbséget tenni, ha nap mint nap vehemens zsidó és cigányellenes kijelentéseket hallunk konkrétan, pl. Hegedűs Lóránt és családja szájából! /mellékeljek youtube linkeket?/
Ne nézzen hülyének minket!
Önnek van mit tanulnia a történelemből!
Hiába próbál a Jobbik szalonképes lenni! Már nehezen fog menni!
Egy idióta Morvai Krisztinát már hiába próbál visszatuszakolni a ballibes palackaba, ő már elszabadult!
És megérezte a hatalom szagát! És nincs veszélyesebb mint ha a hataloméhség párosul a elborult rasszista elmével!
Találkoztunk már a történelemben ennek a következményeivel!
A radikalizmus nem egyenlő köztörvényes terroristák támogatásával!
demo | 2010. február 7. | 08:49:58
kocsobur | 2010. február 7. | 08:42:16
Megint nagyot szóltál!
És a megoldásról!
Csak így tovább!
demo | 2010. február 7. | 08:48:02
nablaquadrat | 2010. február 7. | 08:18:33
Maga ugyanazt teszi, amit a főnőke!
Hangzatos szavak, állandó minősítés, ugyanazok a panel mondatok!
Ez megint túl sok lesz még 2 hónapig !
Itt már konkrétumokról kellene beszélni!
Szerintem már mindenki tisztában van azzal, hogy Orbán is meg fog szorítani! Csak a "legelvetemültebb" fidesz fun-ok gondolják, hogy itt ő bármi csodát tud tenni.
Ráadásul nagyon kínos lesz neki kormányozni, mert mindent vehemensen támadott, amit most majd meg kellene lépni!
Ő mmost egyedül a kétharmadra hajt, mert akkor már nem tudnak az emberek mit csinálni, hiszen bebetonozhatja magát a hatalomba.
De nem fogják ezt a hatalmat megadni neki! Ennyire nem ostoba a magyar nép!
ügyifagyi | 2010. február 7. | 08:45:09
Moderálási alapelvek- komment törölve -
kocsobur | 2010. február 7. | 08:42:16
"Mesterházy és Bokros mutassa fel amit a nemzet szintjén kell/ene/eben a helyzetben a politikának tenni!!"
Ők (és pártjaik) konkrétan csak egyet tehetnek: ha követik mihamarabb a másik mesterházyt, az ernöt a cellába..
demo | 2010. február 7. | 08:37:45
kocsobur | 2010. február 7. | 08:06:33
Latyek válaszolt!
Az emberek már nem a múltra, hanem a jövőre szavaznak.
Lehet morgolódni, a múltat naponta 20.szor felhozni,/ egyébként ez már baromi unalmas!/ de a normális emberek lassan rájönnek, hogy itt a jövőre kéne szavazni!
Az elénk tárt és előttünk megvitatott alternatívákból kell választani!
A szép szavakból, fellengzős és patikamérlegen kigondolt, papírból felolvasott mondatokból senki nem fog megélni!
"Orbán az évértékelővel oda tette a lécet,hogy vele szemben egy megoldás van- Mesterházy és Bokros mutassa fel amit a nemzet szintjén kell/ene/eben a helyzetben a politikának tenni!!
Orbán a szavazatmaximálásért mindenkinek mindent - Bokros-Mesterházy meg egy konkrét válságkivezetést mutasson fel- vesztesekkel,áldozatokkal,reformkényszerrel és némi eredménnyel- a nemzeti egységnek!"
nablaquadrat | 2010. február 7. | 08:18:33
Ennek a cikknek minden megállapítása a tévedések vígjátéka.
Vegyük például ezt itt:
"... a gyurcsánytalanított és hagyótlanított szocialisták megszüntették a legfontosabb gyűlöleti pontokat. Nincs igazi Lucifer. Általában a szocialistákat lehet nem szeretni, unni, pokolba kívánni, de gyűlölni nem. Ördög híján a szocialista egyéni képviselők nyugodtan elkezdhettek kampányolni, ..."
Hol él Ön, Lengyel Úr? Olvas Ön újságot ? Vagy csak Önmagát olvassa ?
Önre még egy kis TV-nézés is jótékony hatással lenne! Még a Magyar Királyi TV is sokat javítana tájékozottságán! Ébresztő! Jó reggelt, itt a tej!
puli | 2010. február 7. | 08:16:55
Kocsobur az alternatíva az ha van miből választani !!!
puli | 2010. február 7. | 08:13:37
Drága Kocsobur az egyes emberek problémáinak megoldása azonosan egyenlő az országéval .
Termelni kell a saját felvevő piacra a felesleget meg el kell adni .Az igaz hogy ez a 21. század -de ez ilyen .
Nekem a készpénzről hiába beszélnek .
Ha én aki dolgozok feldobom a talpam akkor az én családomon kívül két három családnak is annyi .
puli | 2010. február 7. | 08:07:42
Amúgy nagy ahó és tovább esik .
hibajavítás : saj óna,- értsd sajna
kocsobur | 2010. február 7. | 08:06:33
Re#puli("Ég a pofám de leírom 1-3 évig mire újból felállnak a pénzszivattyúk")
Biztos.Csakhogy én nem ezt kérdeztem magától.
A biztonság kedvéért akkor megismétlem, hátha elkerülte figyelmét ez a kérdés:
De mondjon akkor egy alternatívát a Fideszre/Orbánra.
Nem ötöt.Egyet.
Csak hogy lássuk, milyen elképzelése van, amitől megoldódna a maga vázolt problémája.No és az országé.
latyek | 2010. február 7. | 08:04:39
Orbán az évértékelővel oda tette a lécet,hogy vele szemben egy megoldás van- Mesterházy és Bokros mutassa fel amit a nemzet szintjén kell/ene/eben a helyzetben a politikának tenni!!
Orbán a szavazatmaximálásért mindenkinek mindent - Bokros-Mesterházy meg egy konkrét válságkivezetést mutasson fel- vesztesekkel,áldozatokkal,reformkényszerrel és némi eredménnyel- a nemzeti egységnek!
kocsobur | 2010. február 7. | 08:04:26
Re#gabocza76
Vona úr nemsokára budaházy úrral alsózhat...ha bebizonyosodik,ki és miből finanszírozták(-zák) pártját.
puli | 2010. február 7. | 08:03:07
07.13 Harunalrasid "hát ez az ..""
Hodzsa Naszredin merte vállalni a szamár olvasni tanítását is .(forrásmű ezeregy éjszaka mesei )
07.38 Koscobur Ég a pofám de leírom 1-3 évig mire újból felállnak a pénzszivattyúk azok állapota némileg javul akik dolgoznak , feltéve hogy béke marad .Saj óna de az emult 20 év cirka erről szól ,-ezért kell a jobb és a bal oldali pedált felváltva használni ,- és persze kormányozni is .
medve1942 | 2010. február 7. | 07:44:11
Képaláírás: James Morsink, a magyar IMF-küldöttség vezetője... Hogy van ez? Ez a James a mi Morsink? Vagy a magyart úgy kell érteni, hogy Magyarország ügyeivel foglalkozó? Mindenesetre jól illusztrálja az "egghead" kifejezést...
gabocza76 | 2010. február 7. | 07:43:46
Aztán nehogy meglepetés szülessem, és így hangozzon el a kérdés:
– Vona úr, folytatják az előző kormány, az IMF és az EU által elfogadott növekedési pályáját vagy sem?
kocsobur | 2010. február 7. | 07:38:07
Re#puli ("ha a FIDESZ nyer az sem változtat semmit sem , ezt olvasom ki az ön cikkéből és ez az én véleményem is .")
Világos.
Csak azt nem látom , kedves puli, hogy akkor megmondja: mi maga szerint az alternatíva?
Ahogy leírja, eddig ez volt(van):"2006 végétől 5 családfőnek tudtam csak munkát adni .Két éve csak egyedül dolgozok és november óta már magam sem találok munkát .Tele vagyok az igérgetésekkel , a hazugságokkal"
Rendben.Világos hogy ami eddig volt az maga szerint sem mehet tovább.
"Ezeket" értelemszerüen el kell zavarni-akik magát is lám ide juttatták.
De mondjon akkor egy alternatívát a Fideszre/Orbánra.
Nem ötöt.Egyet.
Csak hogy lássuk, milyen elképzelése van, amitől megoldódna a maga vázolt problémája.No és az országé.
harunalrasid | 2010. február 7. | 07:13:02
na, puli, itt lesz a gond:-)
ugyebár, az önkormányzatok 90%ában fideszesek ülnek.
hát, csak nem fogunk a mi kutyánk kölykébe rúgni?
elszámoltatás, mi?
lesz itt még tréfa, móka, és kacagás:-)
kocsobur | 2010. február 7. | 07:12:29
A Kádár-korszakban pl. ismeretlen volt a személyi jövedelemadó( a végén Kupa vezette be) ..
Hol volt meg Európa legmagasabb ÁFÁ-ja( és úgy az ÁFA általában..)?
Hol volt akkoriban parkolási díj, súlyadó, regisztrációs adó?
Hol volt autópálya matrica, vagy üzemanyagban 100%-ot meghaladó jövedéki adó?
A realitás viszont, hogy ma Magyarország Európa második legadóztatottabb országa(Belgium után), míg ennek ellenére a GDP arányos államadóssága alapján az "előkelő" negyedik helyen tanyázik( Görögország, Olaszország és Belgium után.)
Az életszínvonal pedig a bolgár-albán szintre közelít.
Momentán egyetlen maastrichti kritériumnak sem felel meg az ország- míg a szomszédos Szlovénia és Szlovákia már réges-rég euróval fizet.
És mindez hat évvel az EU-csatlakozás után, úgy hogy ezalatt az ország egyetlen évben sem tudta legalább megközeliteni a térségben jellemző , sokszor 10%-os GDP növekedést is elérő országok boom-ját.
Egy klasszikust használva: Európában ilyen böszmeséget senki nem csinált.
Ha fentieket valaki az un. balliberális "szaktekintélyek" közül tisztességesen megválaszolja.Akkor világossá válik hogy az un. "szocializmus" egy tagadhatatlanul csődtömeg volt.(Az "átkos", ahogyan egy időben előszeretttel balliberális megmondóemberek nevezték.)
Viszont ezt a csődtömeget az a fajta posztszocializmus amit az MSZMP hivatalos utópártja és kapcsolt társulata hozott össze. no ennek még azt az un. "átkost" is sikerült alulmúlnia.
kocsobur | 2010. február 7. | 07:12:02
Akkor csak néhány kérdés, kedves lengyellászlói balliberális megmondóemberekhez.
A "rendszerváltáskori" átadáskor mennyi is volt az ország külföldi adóssága?
És most mennyi, ahhoz képest ? ( Durván annak az ötszöröse).
Azóta "ezek" gyarapitották az állami vagyont-
vagy ellenkezőleg, csökkentették azt, eladva még azt is, energiaipartól kezdve repülőtérig, bezárva vasutakat, kórházakat, rendelőintézeteket, amit még "azok" is megőriztek/épitettek ?
"Ezek" a kádári szociális ellátást növelték, vagy netán pl. a GYES-el és tsaival még azt is csökkentik amit "azok" adtak ?.
A bérből fizetésből élők vásárlóereje a kádár-korszakhoz képest nőtt vagy csökkent?
Munkanélküliségi adatok?
Az adók , illetékek száma, aránya? Energiahordozók árai?
Lakások, házak, nyaralók árai és hozzájutásuk terhei?
És végül .
Hol állt Magyarország a szomszédos Ausztria életszínvonalához képest 1989-ben?
És ma?
fatfat | 2010. február 7. | 07:04:00
Bela55!
Gratulálok! Ön egyszerre kapott egy piros, egy kék és egy narancssárga bögrét!
....Tőlem pedig egy szemellenzőt.
fat
fat
BELA55 | 2010. február 7. | 06:38:04
JOBBIK PROGRAMJA GYILKOSSÁGRÓL HÁBORUKRÓL SZÓL NEMZETKÖZI SEGÍTSÉGET KELL KÉRNI MERT MAGYAROK MILLIOIT KÜLDENÉK VÁGÓHÍDRA UJRA MINT 43-BAN MUNKATÁBOROKAT AKARNAK DE MUNKAHELY TEREMTÉSRŐL SZÓ NINCS BETEGET NYOMORÉKOKAT AKARNAK KIVÉGEZNI MERT CSAK KÖLTSÉGGEL JÁRNAK CSENDŐR EGY GAZEMBER VOLT AKI A SZERENCSÉTLEN SZEGÉNY EMBEREKET VERHETTE AGYON EZ A PÁRT SAJÁT ERŐSZAK SZERVEZETTEL RENDELKEZIK ÉS NEM DEMOKRATIKUS HANEM ERŐSZAKOS AGRESSZIV SZOMSZÉDAINKAL IS HÁBORUBA AKAR SODORNI BENNÜNKET ŐK MEG ELHUZNAK MINT A PATKÁNYOK MI MEG ITT MARADUNK MINDENKI ADHATJA BEFELE BÁRMELY ORSZÁGBA A MENEKÜLT KÉRELMET MERT EZ MÁR NEM DEMOKRATIKUS ORSZÁG EZ A PROGRAK EGY FASISZTA PROGRAM HALÁL TÁBOROKRÓL
puli | 2010. február 7. | 06:29:07
Igen ha a rendszer fő mozgató elve nem a hamis pályázati rendszerből való részesedés lesz , nos akkor lehet 1 millió embernek is becsületes munkával kenyeret keresni .Addig pedig a lecsúszottak tábora növekszik ,-igen szőkék , barnák stb, ti is .
Elszámoltatni minden felvett forrással, minden településen , az egész országban !
Elég a terepszint alatti kilátókból !!!!
puli | 2010. február 7. | 05:41:50
Kedves Lengyel László ! Az ábra az hogy a rendszer váltás idején 12 családfőnek , 2006 végétől 5 családfőnek tudtam csak munkát adni .Két éve csak egyedül dolgozok és november óta már magam sem találok munkát .Tele vagyok az igérgetésekkel , a hazugságokkal .Ha a FIDESZ nyer az sem változtat semmit sem , ezt olvasom ki az ön cikkéből és ez az én véleményem is .Kisvárosunk FIDESZ-es polgármestere körüli pereputty azonoos a korábbi MSZP-s polgármester asszony alattival .Valahogy átkristájosodott a társadalom .A salak a bunkó szemét került irányítói pozícióba .XY mérnök
lényeglátó | 2010. február 7. | 04:44:25
Moderálási alapelvek- komment törölve -
sydney | 2010. február 7. | 01:27:35
"balango" - te még a buta magyaroknál is butább vagy. Pedig azok is sokan vannak. Lengyel körme alatt a piszok (ha lenne) többet ér 100 "balango"-nál.
anonymus | 2010. február 7. | 01:01:23
Először is meglehetős szegénységi bizonyítványa és szégyene az MSZP-SZDSZ Kft.-nek, hogy alternatív program híján is, az ellenfél van –ráadásul- nem is kis arányú nyerési pozícióban. Talán ez is jelent valamit.
Másrészt, sokan forszírozzák ezt a bizonyos programot. Ennek szerintem nincs semmi jelentősége. Mennyivel jobb, hogy az MSZP előjön a kampány (mese) programjával? Amit –mindenki tudja-, hogy nem fog betartani. Lsd. „nem lesz gázáremelés”, nem lesz vizitdíj” stb. Emberek! Ne hagyjátok magatokat hülyíteni! Ez az egész polémia a programról, csak a kampány része. A papír mindent elbír. 8 év után előjönni ilyen programokkal egyszerűen pofátlanság, arcátlanság, miközben eddig –azt nem mondom, hogy nem csináltak semmit- (bár azt tették volna), mert eladósították az országot, csak a zsebüket tömték, kiélezték a társadalmi viszonyokat, növelték a szegénységet és a munkanélküliséget. Ha ezekre azt mondja valaki, hogy eredmények, az forduljon gyorsan pszichológushoz!
szeretemanolt | 2010. február 7. | 00:44:16
Moderálási alapelvek- komment törölve -
szeretemanolt | 2010. február 7. | 00:41:52
Moderálási alapelvek- komment törölve -
szeretemanolt | 2010. február 7. | 00:40:39
Moderálási alapelvek- komment törölve -
chili | 2010. február 7. | 00:39:26
Jo a cikk! Vilagos, hogy itt es most Orban nem mer nyilatkozni a jovorol, de nem is kell neki, mert az altala 12 eve agymosott tomegek megelegszenek azzal, hogy megvalaszthatjak, es bizva biznak. Nem igazan polgari es ertelmisegi hozzaallas, dehat a tobbseg ilyen. Akinek pedig fontos, hogy ne allampart legyen, szavazzon akar az MDF-re vagy az MSZP-re, hogy ne legyen meg a ketharmad. A Jobbikosokat meg majd hazazavarja, ahogy igerte.
oregtitan | 2010. február 6. | 23:39:03
Mint a "Demokratikus" Charta rendezvényein?
kékestető | 2010. február 6. | 23:30:24
Na, már ez a 2. jó cikk - az egy-két héttel ezelőtti után - Lengyel Lászlótól.
Persze mondandóját egy-kettő helyen árnyékolni tudnám, de az alapszitú alapvetően ez. Persze a bevezetésként felvázolt helyzet nem ilyen kiélezett. Ne felejtsük el, hogy Orbán és a Fidesz az elmúlt években, évtizedben egy óriási hatalmi gépezetet - nevezhetjük persze kormányzóképességnek is - épített fel. Ez azért finomítja a helyzetet.
Spike_Lee | 2010. február 6. | 23:29:35
Valaki írta a kommentelők közül, hogy "nyerjen az, akinek jobb a programja". Csak egy a baj. A Fidesznek titkos programja van, azt a választásokig nem fogják nyilvánosságra hozni. Ennek ellenére az ország szavazóinak a többsége meg fogja választani őket. Lengyel László ott téved, hogy csak a Jobbikos szavazók fognak az utcára özönleni felháborodásukban. Nem így lesz, sokkal többen leszünk, mint az Őszödi beszéd után, majd meglátjátok!
misima | 2010. február 6. | 23:17:49
Moderálási alapelvek- komment törölve -
oregtitan | 2010. február 6. | 23:15:30
Hogy legyen ürügyed megjátszani a naív szűzlányt, 8 kuplerájban töltött évvel a füled mögött! :)))))))))))))))))))
math | 2010. február 6. | 23:11:23
"Mikor Veres János az mondta 2006-ban hogy azért nem hozzák nyilvánosságra az államháztartási adatokat hogy ne zavarják a választásokat- akkor nem volt fontos?"
700 helyett 800 volt az államadósság. a második fordulóban nem sokan álltak át. tehát nem, nem volt fontos.
ellenben az a párt, amelyik 4 évig azt nyomta, hogy fontos tájékoztatni a szavazókat, az miért most köpi szembe magát?!
homtibkar | 2010. február 6. | 23:04:06
Lengyel Lászlón már sok-sok évvel ezelőtt is azért kuncogott a jónép, hogy mindig éppen az ellenkezője fog történni mindennek, mint amit ő megjósol...hisz szakembere a szakmájának, vagy mi a szösz..na, mindegy.
statez | 2010. február 6. | 23:03:52
Azon a tényen, hogy az MSZP-SZDSZ márkanév bűnügyi kategória lett aligha fog itt bármit is változtatni a szokásos zorbánozás és fideszezés, elkoptatott, elhasznált lemez ez, különösen annak tükrében, hogy napi rendszerességgel vezetik pórázon a baloldali nobilitásokat ügyészségeken, rendőrségen.
oregtitan | 2010. február 6. | 22:47:57
math | 2010. február 6. | 22:31:55 --- A választó egy tekintetben máris kiválóan informált.
Nem azok és nem azt fogják csinálni, akik és amit az elmúlt 8 évben csináltak és oda juttatta a Zországot és a Zembereket, ahova.
Ez bőven elegendő ahhoz, hogy tudják, hová tegyék az ikszet.
KériSzépen | 2010. február 6. | 22:46:45
Érdekes hozzászólások. Hogy talán kissé árnyalni lehessen a képet,kikerestem Orbán 2009.június 14.-én ,az angol The Guardian című lapnak írott cikkét,amelyben szó szerint a következőket írja :
" This crisis was not caused by bad luck or some professional misunderstanding, but by character problems, especially in the US and later western Europe. Money was stolen, not merely "mismanaged". Investments were not simply bad, but unacceptably risky. The moral state of business leaders caused this crisis, and you cannot find central Europeans among those leaders. "
A magyar bankárok korrekt megvédéséről volna tehát szó,egyébként nagyjából helyesen. A NOL cikk szerzője által felvetett kérdésre tehát nemcsak hogy "igen" lesz a válasz,de az új kormány lépéseinek iránya nagyjából jól kiolvasható lesz Bokrosék jelenlegi vitaanyagaiból. ( Minek hát mégegyszer leírni ? ) Legyenek az elkerülhetetlen államreform lépések könnyűek minden "jobboldali" barátom számára ! És persze Orbán tudjon ebben erős maradni,ez ugyanis az utolsó dobásunk.
misima | 2010. február 6. | 22:45:58
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Tonton | 2010. február 6. | 22:33:00
Én nem merném állítani,hogy a szocialisták túlvannak a nehezén,van még a listás szavazás azon vannak sokaknak nemtetsző nevek.A múlttal képtelenek szembenézni,és még sokan élnek az elmúlt rendszerben a hátrányt szenvedők.A rendszerváltás /módszerváltásnál/nem ők voltak a nyerők hanem a leköszönő rezsim ügyeskedő tagjai nyertek ott is.Ezek után várjuk a konszolidációt?
math | 2010. február 6. | 22:31:55
"Előbb talán a "mi lenne ha" kérdések helyett, a "mi van" és "mi történt" c. kérdéskört kellene tisztázni, "
erről beszéltek eleget. nem egyezik a véleményünk. a választásokat meg le kell bonyolítani. és a Fidesz szerint nem szabad becsapni a népet, szóval tisztázniuk kéne, hogy konkrétabban mivel mit akarnak kezdeni, hogy a választó jól informáltan válasszon.
Hammada Fleet | 2010. február 6. | 22:29:24
Toleranciaterror | 2010. február 6. | 21:54:28
Ez ugyanaz az idióta önámítás, mint hogy ovi majd mindent rendbe hoz meg hogy lesz itten tejjel-mézzel folyó Kánaán, csak azokat a disznó komcsikat kell kitakarítani, akik nem nyaltak be ovinak.
Minél később kezd valaki ezektől megszabadulni, annál nehezebb lesz.
oregtitan | 2010. február 6. | 22:28:32
csak | 2010. február 6. | 20:21:20 --- Bögrecsárdás faxgép.
oregtitan | 2010. február 6. | 22:23:56
szeretemanolt | 2010. február 6. | 19:38:10 --- Bizony, bizony OTT A PONT!
"csak" elvtárs meg dugájában.
Jól van ez így.
Ne féljetek! | 2010. február 6. | 22:22:45
liptik
"szeretemanolt: "nyugaton" valamiert megvetik a rasszistakat, olyannyira, hogy el sem tudjak roluk kepzelni, hogy barmihez is ertenek, ha mar ennyire fogyatekosok."
Mond kérlek jártál már Te nyugaton?
nagypapa | 2010. február 6. | 22:21:53
Balango | 2010. február 6. | 21:12:40
Igaza van. Halvány árnyéka ma már 89' - es énjének a cikkíró. Felmérte a helyzetet, hogy az ő nézeteire és tanácsaira áprilistól max. ez az újság lesz kíváncsi a 10. oldal táján.Talán még Hvg, Népszava .Bár az utóbbi olvasói meg nem értenék mit akar mondani. Mindegy. Szerintem nyugodtan elmehetne egy férfi fodrászhoz utána egy Griff férfi ruha üzletbe.. Ugye érti ?
Csiist | 2010. február 6. | 22:16:56
Az IMF-nek az a célja ,hogy minnél tovább nyögjük az adósságot mert annál több pénzt kapnak vissza. Egyébként meg támogatom hol a rengeteg pénz amit felvettek és hol az a pénz ami abból folyt be ,hogy a rendszerváltáskor eladták az üzemeket, mert abból fizetjük ki az adósságot???
Az oroszok olcsó gázt és olajat adtak mi pedig élelmiszert cserébe. Most is kellene keresni a kapcsolatot velük is. A keleti piac mivel lenne különb a nyugatinál nem mindegy ki fizet?
Altrix | 2010. február 6. | 22:11:44
lipitik | 2010. február 6. | 21:33:50
Altrix: Magyarorszagon a nep akarata nem a demokracia, itt es most nem az.
"itt és most"? Kifejtenéd??
lipitik | 2010. február 6. | 22:02:06
szeretemanolt: "nyugaton" valamiert megvetik a rasszistakat, olyannyira, hogy el sem tudjak roluk kepzelni, hogy barmihez is ertenek, ha mar ennyire fogyatekosok.
Errefele ez a demokracia pillere. Az is igaz, hogy idonkent "meeting"-et kell tartani ez ugyben, mert ebben legalabb exportkepesek vagyunk. Karoltve lengyel testvereinkkel :-).
mserussi | 2010. február 6. | 22:00:06
A cikk szerzője által választható válaszok közül nyilván a "nem" jön majd. Szvsz nem jöhet más, erre van és volt felépítve minden, abszolúte függetlenül attól, hogy romló vagy javuló állapotban van-e, lesz-e a tavasz közepén az, amiből az ország elsősorban él.
A következményekkel kapcsolatos lépések pedig a nemzetinek nevezett politika lépései lesznek, mert ha harci helyzet van, a nemzet úgymond nem lehet vesztes. Legfeljebb aljasul kikényszerített áldozatot hoz. Vagy még azt sem....Annyit azonban biztosan megtudhatunk, hogy erős kormánya sikerrel vívja harcát az esetleges belső és külső ellenséggel....
gezapet | 2010. február 6. | 21:59:47
Kedves Lengyel László, mondta volt a fikciót: "Elnök úr, folytatják az előző kormány, az IMF és az EU által elfogadott növekedési pályáját vagy sem?" Szentgyörgyi prof szerint: ostoba kérdésre égben sincs sincs felelet.
Milyen növekedési pályáról lenne szó, amit folytatni lehetne? De tényleg, milyenről? Mert amin most vagyunk, az még a retorika szintjén sem növekedés, nem hogy az életben.
stefankoenig | 2010. február 6. | 21:58:07
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Toleranciaterror | 2010. február 6. | 21:54:28
Hammada Fleet | 2010. február 6. | 21:21:31
Azok az oroszok már nem ezek az oroszok, na meg Orbán se kádár.
A kínaiak meg azért fognak minket pénzzel tömni, mert nekik nagyon sok felesleges lesz, miután kivonták az Usából a befektetéseiket (ezzel romba döntve a dollárt), ráadásul kamatot is fogunk utána fizetni, csak kevesebbet, mint a mostani uzsorásoknak.
morpho | 2010. február 6. | 21:41:17
math
Nálad van a lényeg!Az összes többi csak habverés!
szeretemanolt | 2010. február 6. | 21:39:23
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Spartan | 2010. február 6. | 21:38:19
...az, aki felvette a pénzt és az, aki elköltötte,.. na az számoljon el vele....mert most úgy néz ki a helyzet, hogy minden egyes állampolgárra 2 millió forint ( örökölhető ) adósság jut, vagyis egy öttagú család mintha 10 millió minuszt kapna a számlájára...hát én ebből egy fillért sem kaptam....és van aki meg már milliárdos....
szeretemanolt | 2010. február 6. | 21:36:53
Moderálási alapelvek- komment törölve -
lipitik | 2010. február 6. | 21:33:50
Altrix: Magyarorszagon a nep akarata nem a demokracia, itt es most nem az.
lipitik | 2010. február 6. | 21:28:54
Hammada: egyetertek. Ami kicsiben, az nagyban (regi kelet-dakota kozmondas).
Az EU-nak mi az vagyunk, mint nekunk a ciganyaink. Ehhez kellene tartani magunkat. Ugy ertem, ideje lenne szoba allni a ciganyainkkal. Kezdetnek.
:-)
Hammada Fleet | 2010. február 6. | 21:21:31
"Toleranciaterror | 2010. február 6. | 21:12:48
Magyarországot már csak azért sem fogják csődbe juttatni a nyugati uzsorások, mert akkor hamar Kína és Oroszország karjaiban kötnénk ki és onnantól semmi szükségünk nem lenne az IMF-re és társaira"
Te hülye (már elnézést a tegezésért), aztán miből gondolod, hogy majd az oroszok vagy a kínaiak tömni fogják lóvéval orbán vitéz kicsi királyságát? Az oroszok itt voltak ötven évig, mégse gazdagodtunk meg belőle. A kínaiakat nekem nincs kedven kipróbálni.
Csak azért reagálok a kommentedre, mert kiválóan mutatja, hogy egyesek kis országunkban milyen pökhendi, primitív, krakéler módon gondolkodnak a külföldről (meg persze másról is), miközben lövésük sincs arról, hogy a faluvégi kocsmán túl a világ hogyan is néz ki valójában.
nostradamus | 2010. február 6. | 21:17:43
A Magyar Nemzet online kiadása január 30-án rövid hírben tudatta a világgal, hogy a Fidesz elnöke Svájban megbeszélést folytatott az IMF első vezérigazgató-helyettesével, az OECD főtitkárával, az izraeli nemzeti bank elnökével, a Nemzetközi Pénzügyi Intézet igazgatójával, a Bank of America-Merrill Lynch befektetési igazgatójával, a Credit Suisse elnökével.
Ezt a kis kirándulást Orbán a Facebookon röviden így kommentálta „pénzügyi guruk kipipálva”. Valószínű, hogy az említett pénzügyi guruk a Lengyel László által említett kérdést már itt feltették a Fidesz elnökének és nyilván választ is kaptak. Azóta hallhattunk egy országértékelésnek nevezett haknit, és levonható a következtetés: jelenleg az izraeli bankelnök többet tud arról, hogy konkrétan milyen gazdasági-pénzügyi irányt követ majd a Fidesz, mint az Orbán által annyiszor emlegetett magyar emberek. Most a legfontosabb Orbánnak a szavazat maximalizálás a minél nagyobb hatalom érdekében, ezért a szavakban nagyra becsült nép ennél többet nem kap, de nem is dolga többet tudni a Fidesz forgatókönyve szerint. Higgyetek és ne kételkedjetek, és a Nap pályája győzedelmesen újra emelkedni fog.
Hammada Fleet | 2010. február 6. | 21:14:53
"misima | 2010. február 6. | 20:59:17
...A mi csődünk magával rántaná egész középeurópát..."
Nem, misima, közép-Európának nehézségeket okozna egy magyar csőd, de mindenki azon fáradozna, hogy leginkább csak a magyarok szívjanak szívjanak a saját csődjüktől. Ha nem hiszel nekem, kérdezd meg az izlandiakat, hogy hogy is volt ez náluk.
Toleranciaterror | 2010. február 6. | 21:12:48
Magyarországot már csak azért sem fogják csődbe juttatni a nyugati uzsorások, mert akkor hamar Kína és Oroszország karjaiban kötnénk ki és onnantól semmi szükségünk nem lenne az IMF-re és társaira.
Energia, nyersanyag és áruigényünk meg lenne oldva. Élelmiszer meg van itthon elég.
Sokkal jobban járnánk egy ilyen forgatókönyvvel.
Balango | 2010. február 6. | 21:12:40
Íme, egy önmagát közvéleményformáló értelmiségének tartó, egyes körökben nagy tekintélynek örvendő közgazdász gondolkodásmódja: nemzetgazdaság és politikai stratégia meglehetősen bonyolult összefüggései, a részletekben végtelen változatossága két primitív választásra leszűkítve.
Ezért kár volt egyetemre járni, Lengyel úr.
Az IMF-nek való szolgai engedelmesség tanácsolásán túl mint magyar közgaszdásznak nem inkább azon kellene törnie a fejét, hogy mi lenne az a - konkrét helyre, időre és körülményekre szabott - gazdaságpolitika, ami egy közeli fellendülés alapja lehet?
Ön tényleg elhiszi, hogy azok a yuppik, akik 25 évesen beültek-beülnek az IMF-be és egész életükre egyenesben vannak, azok a világ összes országának gazdaságához halálos biztonsággal értenek?
Lengyel úr, Önnek mikor jutott utoljára eszébe önálló gondolat? Mert a rendszerváltás óta nem, az biztos.
math | 2010. február 6. | 21:08:00
Mi maradt ki az Orbán-beszédből?
1) Be akarja-e vezetni a Fidesz a svéd nyugdíj-modellt? Vagy mit akar egészen pontosan? A reálnyugdíj megőrzése a valós nyugdíjhoz képest csökkenést jelent, mert az MSZP emelt reálértéken felül is.... Mehr anzeigen
2) Akar-e a Fidesz vagyonadót most vagy később? Milyen formában?
3) Akar-e a Fidesz adót csökkenteni, mennyit, milyen formában, és mi lenne a költségvetési fedezete?
4) Igaz-e, hogy 7%-os költségvetési hiányt tervez Orbán? Miért? Mire osztogatná?
5) A konvergencia-programhoz tartják-e magukat?
6) Az IMF-től akarnak-e további hitelt, vagy nem? Ha igen, 7%-os hiánnyal, konvergencia-program nélkül ez hogy fog menni?
7) Miből, hogyan teremtene 1 millió munkahelyet? Ki fogja ezt fizetni? Milyen jobb programot tud, mint az "Út a munkába" kormányprogram? Mert lehet kritizálni, lehet valakinek jobb ötlete, de akkor adja elő!
8) Emelkedett-e Magyarországon a bűnözés? Hamisak-e a statisztikák, melyek szerint nem? Van-e cigány-bűnözés, akar-e Orbán valamit tenni a cigányok helyzetének javítására, a valós problémák megoldására (szegénység, oktatás)?
9) Orbán akar-e miniszterelnök-jelölti vitát, és ha igen, miért nem? :)
10) Hogy mondhatja magára, hogy erős és bátor az a miniszterelnök-jelölt, aki nem mer kiállni vitára?
11) Hol, és miképpen módosítaná az alkotmányt?
12) Milyen pénzpiacot regulázó intézkedéseket terveznek? Mi a véleménye a kormány magyar árukat támogató javaslatáról, ami ha jól tudom, nem a kormány miatt bukott meg
Ceplin | 2010. február 6. | 21:04:52
kazánkovács | 2010. február 6. | 20:35:45
Félreértesz. Nincs itt szó a szüleink elleni uszításról. Mindössze abból van elegem, hogy semmi beleszólásunk nincs a jövőnkbe. Ez a mostani kampány is miről szól? A nyugdíjakról. Minden éppeszű ember tudja, hogy ez így nem mehet tovább. Ekkora terheket az a kevés tisztességes munkavállaló nem tud tovább elviselni, és ez még csak rosszabb lesz. Az embernek égnek áll a haja amikor meglátja a bérpapírját.
A választási rendszerrel van bajom. Ezzel az demokráciának nevezett amítással. Mikor ilyen demagóg hülyeségekkel mint nyugdíjemelés, 13. havi nyugdíj választáoskat lehet nyerni. Aki egy picit értelmes látja hogy ez képtelenség. Ez az egész össze fog omlani ha így folytajuk. Ha fiatalok elmennek nyugatra, mert elegük van az agyonadóztatásból, a biztos jövőkép mentes élettől, ki fogja ezt a sok nyugdíjast, szociális ellátottat eltartani?
lipitik | 2010. február 6. | 21:03:24
Altrix: Magyarorszagon a nep akarata nem a demokracia, itt es most nem az.
misima | 2010. február 6. | 20:59:17
Moderálási alapelvek- komment törölve -
kazánkovács | 2010. február 6. | 20:52:40
A lefényképezett kommentjeid utáni piros pöttyeid utáni jóllakotságtól már megcsömörlöttél? Ahogy néztem, úgy 400 karakternél tovább nem bontottad szövegedet. Hja! A teljesítménybér nagy úr !
szeretemanolt | 2010. február 6. | 20:50:50
Moderálási alapelvek- komment törölve -
morpho | 2010. február 6. | 20:50:42
misima, szeretemanolt
Lehet, hogy félreértettétek, de ezt a bankot Magyarországnak hívják és külföldi befktetők pénzéből működik, akiknek kamatot fizet.A bank itt mi vagyunk.Ha nem helyezik el a betéteket ebben a bankban, a bank bezár.
|