belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | Jobmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. február
11. szombat

Babarczy Eszter: Mi lesz ebből?

Kentaurbeszéd

A Fidesz elringatózik még a választási győzelem hullámain. Ringatózhat kedvére, mert az ellenzék egyetlen pártja sem képes egyetlen értelmes ellenvetéssel sem élni. A kormánypárt nem ígért sokat, már ami tényleges közpolitikai tervnek lenne nevezhető, de az a néhány ígéret is olvadozik, kivéve persze a szimbolikus ügyeket, amelyekkel mindig ki lehet húzni egy fél évig – mondjuk az önkormányzati választásokon aratott teljes győzelemig.

Babarczy Eszter| Népszabadság| 2010. szeptember 5. |125 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

fácia | 2012. február 4. | 13:24:12

Babarczy úrhölgy úgy ír sokat és butaságot, hogy az még élvezhetetlen is.

Olvasgasson Becher Ivántól, ő is sok butaságot leírt már, de legalább első osztályú színvonalon.

(Igaz, jobb is lenne, ha B. úr nem kalandozna el a szépirodalomtól. Zseniális író. Politikailag csőlátású, elfogult és beteges gondolkodású.)

levy | 2011. március 2. | 18:04:12

Fél évvel a cikk keletkezése után a mondanivaló még ugyanúgy aktuális, a megállapítások ugyanúgy "állnak"...
(A demokrácia egyre csak csorbul, a szavazóbázis lassan de biztosan fogy, és az ellenzék impotensebb, mint valaha, így nem jelent veszélyt.)

lido | 2010. szeptember 28. | 01:04:33

krumplileves | 2010. szeptember 5.
"A demokráciát ( népidemokráciát ) most oly magas fejhagon védők hol voltak akkor a visítozásukkal, mikor a 2002-től a közelmúltig terjedő időszakban a Medgyesi-Gyurcsány-Bajnai kormányok megkétszerezték az államadósságot, évtizedekre eladósítva az országot."
Nagyjából ott, ahol a felelős ellenzék az "azt igérték nem lesz gázáremelés" a "ne szüntessék meg a lakástámogatási rendszert", vagy "csökkentsék az üzemanyagok jövedéki adóját, hogy olcsóbb legyen", vagy "adjanak nagyobb nyugdíjemelést" típusú előterjesztéseivel.
Ugye belátod, hogy a kommentelők felelőssége ebben nem mérhető az ellenzékéhez képest?

susu | 2010. szeptember 9. | 21:54:35

"Nem kell a Fidesznek felszámolnia a demokráciát"
Ez így van,nem kötelező! De szabadon választott gyakorlat lehet.

apro.antal | 2010. szeptember 9. | 21:52:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

néphazi | 2010. szeptember 7. | 17:41:43

A devizahiteleseket pedig csak mindannyiunk pénzéből lehet megsegíteni. A hitellel nem rendelkezők is vannak egypáran, nemde?

öszijő | 2010. szeptember 7. | 16:18:36

Most akkor jönnek a nehéz idők? megszorítások,elvonások,adóprés,elbocsájtások?
Most nyitottak meg egy kispostát! Most nyitottak meg szárnyvonalat tíz embernek! Miről beszélünk?!
Ujjong a nemzet,he!

propatria | 2010. szeptember 6. | 20:36:41

vakablak
A nyelv nem fejlődik, csak változik. A "benézte" és hasonló kifejezésekkel nekem az a problémám, hogy írásban használva nagyon nyeglévé teszik a stílust.

chili | 2010. szeptember 6. | 18:55:58

egyre nagyobb a fideszes valasztok felelossege, akik meg mindig nem erbredtek fel a gyurcsanyozas makonyatol!! Ra kellene szoritaniuk orbant, hogy mar nem felelotlenkedhet tovabb, hagyja abba a minel rosszabb, annal jobb politizalast. ha az eddigiek nem bizonyultak elegnek, egy honap mulva mar keso lesz. Januartol meg meg csokken az allam bevetele, mert orban, demjan, jarai, matolcsy, szelesgabor stb.fele annyi adotfognak fizetni. Erre ment ki az egesz, a tobbi ures duma!!

Katalinka51 | 2010. szeptember 6. | 18:32:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Katalinka51 | 2010. szeptember 6. | 18:31:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tooop | 2010. szeptember 6. | 18:23:28

Kedves "chazoooo"!

Azért ha nem felejtette el, elhangzott egy Kósa nyilatkozat is, majd egy Szijjártó és Varga Úr is megnyilatkozott - azóta nem ment a forint árfolyama 280 alá (egyszer fél napra). Meg kellene nézni, hogy az elmult három hónapban ha megnyilatkozott valamelyik pártvezető vagy a M.E., akkor a forinttunk azonnal romlott négy-nyolc forintot!

A forintunk árfolyama nem csak a hiteleseknek érdekes, hanem mindenkinek, mert így értéktelenedik el a fizetésünk! Az egyszerűség kedvéért, ha keresett áprilisban 500 eurónyi Ft-ot, az ma már csak 470 eurót ér pl.: Szlovákiában s az árakat is felfele hajtja, mivel szinte minden import tartalmú vagy az!

tooop | 2010. szeptember 6. | 18:16:03

Én nagyon kedvelem Babarczy Eszter írásait, a fentiekkel is egyetértek!

Csak arra kérem, hogy egyszer önkritikusan írjon arról a tavaszi álláspontjáról, amiben még nagyon is elfogadhatónak tartotta a 2/3-t! Ezzel végre nyilvánosan is szembe kellene néznie - mondjuka a HVG-ben is!

corner | 2010. szeptember 6. | 18:00:14

a kép alá:
NT - Mi legyen az őszi választások után?
OV - Már megmondtam, legyen Béke, Szabadság és Egyetértés!
NT - Persze, de hogy csináljuk?
OV - Sz@rok rá, én csak stratégiai kérdésekkel foglalkozok...

corner | 2010. szeptember 6. | 17:53:17

a kép alá:
NT - Mi legyen az őszi választások után?
OV - Már megmondtam, legyen Béke, Szabadság és Egyetértés!
NT - Persze, de hogy csináljuk?
OV - Sz@rok rá, én csak stratégiai kérdésekkel foglalkozok...

chazoooo | 2010. szeptember 6. | 16:18:46

"elvégre nem privatizálunk, legfeljebb titokban"

Titokban hogyan lehet privatizálni cikkíró elvtárs????

chazoooo | 2010. szeptember 6. | 16:16:59

"A devizahitelesek nyomorúsága egyének problémája, és egy-két év is eltelhet, míg a kormány elleni haraggá érik..."

Mert miért is kellene a devizahiteleseknek haragudniuk erre a kormányra??
Nem inkább Gyurcsány elvtárs kormányára??

intikam | 2010. szeptember 6. | 13:48:36

Babarczy, féig magyar kékvér, a másik felét /AMIT IDENTITÁSÁNAK VALL!/ hagyjuk inkább,

sz'al túl sokszor cserél köpönyeget.

Mint pszichoanalitikai blogjában megírta, ennek endogén idegrendszeri okai vannak: személyiségzavar, bipolaritás.

Ön szociológus, azaz SEMMIHEZ SEM ÉRT, de most közgazdaságtani és politológusi fejtegetésbe bocsátkozik:

hiteltelen és SZAKSZERŰTLEN, ami ír.

Egy NOL meg ne engedjen már labilis idegzetű, kiégett 40-es nőciket a klaviatúrához!!

tavi görény | 2010. szeptember 6. | 12:36:51

pszabo | 2010. szeptember 6. | 03:22:08
... a cikk írója és a Népszabadság is elgondolkozhatnának azon, milyen iszonyatos politikát kellett az előző gárdának véghezvinni ahhoz, hogy a választók a teljes végrehajtó hatalmat egy ilyen “diktatúrikus pártnak” adják.

Nem. Nem kellett. Elég volt a lózung: A KOMCSIK MINDENT ELLOPTAK, MI EZT MEGAKADÁLYOZZUK. AZONNALI ÉS RADIKÁLIS ADÓCSÖKKENTÉS LESZ. NEM LEHET AZ EGÉSZSÉGÜGYET PRIVATIZÁLNI. NEM LESZ TANDÍJ, NEM LESZ GÁZÁREMELÉS. LESZ VISZONT RENGETEG VIDÉKFEJLESZTÉS, EGYMILLIÓ MUNKAHELY. BÉRLAKÁSÉPÍTÉS LESZ. MEGVÉDJÜK A DEVIZAHITELESEKET... etc. etc.

Irena | 2010. szeptember 6. | 07:37:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pszabo | 2010. szeptember 6. | 03:22:08

Ez az egész cikk egy blöff. Nem is vártam mast a Népszabadságtól: támadni a Fideszt minden áron. De tegyük fel, hogy így vannak a dolgok. Akkor a cikk írója és a Népszabadság is elgondolkozhatnának azon, milyen iszonyatos politikát kellett az előző gárdának véghezvinni ahhoz, hogy a választók a teljes végrehajtó hatalmat egy ilyen “diktatúrikus pártnak” adják.

Jager László | 2010. szeptember 6. | 02:06:58

Szerinted megjött a DEMOKRÁCIA?
Kedves............
Na azt nem hinném!!!!!!!!!!!!!!
Egyeseknek jó beosztás,ketteseknek coki!!
Gondolom,te így gondolod helyesnek ,ami nálam helytelen.
Azért akinek van esze az gondolkodik és észreveszi,hogy mi a játék kimenetele,mert hazárdírozás folyik!
A én nem tennék fel a brigadéros helyett 1 fillért sem a győzelemre!
A szerencse forgandó és az igazság mindig győz!!!!
J.L.

Bezerédy brigadéros | 2010. szeptember 6. | 00:10:33

Eszter Kedves!,

ideje megszoknia, hogy 12-16 évig egészen biztosan nem jön vissza a liberálbolsevik hatalom, s ami fontosabb, azok a többnyire magyarul beszélő létezők sem, akik fémjelezték; nem is értem, miért ragaszkodik egy ilyen szép, középkorú és viszonylag okos Nő, aki ráadásul (tudomásom szerint) ebben a hazában élt az elmúlt 8-20-akárhány esztendőben, ilyen görcsösen hozzájuk. Legyen oly kedves inkább racionális döntést hozni, és átállni mihozzánk - nem szégyen az, számos kollégája megtette már a TV2-től, innen-onnan.

A csillagok állásából ugyanis egyértelműen kiolvasható, hogy az MSZP vagy az SZDSZ bárminő reinkarnált formájának hatalomra jutásánál nagyságrenddel több az esélye annak, hogy egy - lengyel PO-PiS mintájú - konzervatív kontra jobboldali radikális, azaz Fidesz-Jobbik váltógazdálkodás alakul ki Magyarországon. Vagyunk több százezren (köztük több tízezren, eleddig háttérbe szorított egy vagy többdiplomás értelmiségiek), akik minden erőnkkel ezen munkálkodunk. Szorítson Ön is nekünk!

A csillagok nem hazudnak, főként ha nem veresek.

Balao | 2010. szeptember 5. | 22:54:44

óbia | 2010. szeptember 5. | 20:14:29

És ha Orbán megbukik, mint ahogy Babarczi kárörvendve vizionálja, mi lesz? Mi következik, vagy ki következik? Mesterházy? Magyarország idegenek kezére kerül. Én elég öreg vagyok, de az unokám....Szeretném, ha szabad magyar ember lenne és nem holmi samesz.

Ha a szerzőnek lesz igaza, akkor az sajnos magával hozhatja azon plitikai erőknek a felemelkedését amit normális honfitárs nem kíván... és akkor ki tudja meddig blogol6unk még....

Hmmmm | 2010. szeptember 5. | 22:52:55

mi lesz ebből?
mi lenne.
szívás!
.

huttinger | 2010. szeptember 5. | 22:43:56

Kedves Eszter!

Ön úgy ír az ellenzékről, mintha egységesen ideológialilag a regnáló kormány ellenfele lenne.

Holott ez nem igaz! A jobbik nem ideológiai ellenfele a fidesznek. Sőt....

A jobbik nem véletlen, hogy hallgat! "Lefizették" őket. Zsíros önkormányzati posztok várnak rájuk, ha nem megy a kormány ellenébe!

Pedig tehetné....de nem teszi. A jobbik jelen pillantaban az az erő, mely akár utcára tudna vinni embereket a kormány ellenében.

Nem teszi mert tudja, hogy Orbánt azonnal gyengítené, de saját táborát lényegesen nem javítaná..ellenben a bizonytalanok táborát jelentősen.

Viszont így a jobbik gyengülni fog...bármit mérnek a közvélemény kutatók.....

Jozan1 | 2010. szeptember 5. | 22:05:43

Fóbia | 2010. szeptember 5. | 21:49:08
Itt a válasz:

http://stop.hu/articles/article.php?id=733598

Fóbia | 2010. szeptember 5. | 22:02:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Fóbia | 2010. szeptember 5. | 21:49:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

krumplileves | 2010. szeptember 5. | 21:47:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tavi görény | 2010. szeptember 5. | 21:35:24

Végigolvastam Babrczy írását. Majd a kommenteket is. Az utóbbiakhoz: Babarczynak azt írni ESZTIKE, több mint teljes félreértés...
Amúgy Babarczy is bízott a fideszben, hogy majd a 2/3 birtokában felelős politizálást folytat. És nem volt egyedül ezzel. Én magam is jobb pillanataimban így gondoltam, de persze alapvetően annyiszor buktak le már nálam echte hazugsággal, hogy mindig kijózanodtam.
Szóval Babarczy nem Esztike, a fidesz nem demokrata.

kiraly70 | 2010. szeptember 5. | 21:34:56

Kemény idők jönnek minden másképp gondolkodóra.

krumplileves | 2010. szeptember 5. | 21:32:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Fóbia | 2010. szeptember 5. | 21:18:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Fóbia | 2010. szeptember 5. | 21:04:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

krumplileves | 2010. szeptember 5. | 20:58:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jjoey | 2010. szeptember 5. | 20:58:03

Ovi megmondta, mindenki más a hibás, csak a plazmatévét hitelre vevő nem.
Ovi megmondta, hogy az előző kormány elrontotta, igen, határozottabban kellett volna lenyomni az adőcsaló-minimálbéresek torkán, hogy akkor teccenek fizetni piaci árat a gázért, és nem ablaknyitogatással szabályozni a fűtést.

Namost, május óta 280 felett az euro, a frank szintén, cégek kivonulnak (igaz, összeszerelők jönnek, de aki kicsit ért a közgazdaságtanhoz, tudja, az összesezrelés leginkább alacsony hozzáadott érték, ld Audi, legnagyobb exportőr, és mennyit importál? a különbség a maygar hozzáadott érték, nincs 2%!!!)
Most besöpri az önkormányzatokat és? Ha mindenki fideszes, ki is kap zsét, mert mindenkinek nem lesz elég...

kobakaba | 2010. szeptember 5. | 20:42:27

Azt demokráciát veszik el ami a szabad döntés jogát jelenti. Mert amikor a szabad vélemény nyilvánítás bármilyen médiában lehetetlenné válik az lesz majd a demokrácia halála.

kobakaba | 2010. szeptember 5. | 20:38:14

csakelőre | 2010. szeptember 5. | 17:23:46
Remélem majd amikor Orbán Viktornak köszönhetően jól benne leszünk a féceszben akkor is ilyen lelkesítő szónoklatokat fog mondani.

kobakaba | 2010. szeptember 5. | 20:33:22

Fóbia | 2010. szeptember 5. | 20:14:29
ostoba! kitől félsz ennyire?

Fóbia | 2010. szeptember 5. | 20:30:26

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Jozan1 | 2010. szeptember 5. | 20:23:12

Olvassátol el, nagyon durva!

http://stop.hu/articles/article.php?id=733598

mamka | 2010. szeptember 5. | 20:19:16

Magánügy ugyan! De! 2010 ápr.ban a házunkra felvett hitel Chf-ről átszámítva 44 mill Ft volt, most ugyanez 53 mill Ft mert közben nem tudtuk fizetni. Tavasszal hirdettük a házat 52 mill Ftért mondván, kivizetjük a hitelt és megyünk egy panelba. Most jelentkezett egy vevő 52 millFt-ért ( alkudva 51 + az inglan közvetitő jutalék )maradna kb 49,5, de igy nem tudjuk eladni, mert nemcsak, hogy a bankot nem tudjuk kifizetni de mi mehetnénk a híd alá lakni. Szóval ez a kis árfolyamugrás 9 millió !!!! veszteséget okozott. Egyébként nem feléltük a hitelt hanem vállalkozásba tettük, aholé most kb 2 éve tartozik nekünk a vevőnk , nem kis pénzzel, folynak a bírósági tárgyalások, rendőrségi nyomozás. Majd talán tíz év mulva pernyertesek is leszünk, de addigra adósunknak már nem lesz semmi vagyona, mert mindent kimentett. Mi meg tegyünk amit akarunk ha árverezték a házunkat. Ez B.E. cikkéhez csak annyiban tartozik, hogy teljesen tudható volt a falnak menés az áprilisi választások után. De nem tudom, hogy a zemberek igazán mit gondoltak. A rendszerváltás utáni első kormány szétvert mindent. Semmi nincs már ebben az országban csak a hatalom. De ez olyan mint a házunk ami nagy ( 25 éve lakunk benne, tehát nem ujgazdagok vagyunk )de nem a mienk. Csak közel 10 milló ember ( minusz a kiváltságos néhány tizezer) nem lehet hajléktalan,nyugdija vagy munkanélküli!Vagy igen ?

Fóbia | 2010. szeptember 5. | 20:14:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

krumplileves | 2010. szeptember 5. | 20:08:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Jozan1 | 2010. szeptember 5. | 19:59:56

Na itt van az Orbáni Magyarország:

http://index.hu/belfold/2010/09/05/asz-vizsgalatos_zsarolasrol_tanacskoztak_a_fideszesek/

kiraly70 | 2010. szeptember 5. | 19:53:59

Kétszázhúsz felett átértékeled magadban a világot.
...
Valaki kiszáll, valaki elszáll,

tusa | 2010. szeptember 5. | 19:43:44

220 felett a svájci frank!

Kétszázhúsz felett észre sem veszed, és elhagyod a valóságot,
Kétszázhúsz felett átértékeled magadban a világot.
Kétszázhúsz felett senki nincs veled, közelbe kerül a távol,
Kétszázhúsz felett több már nem lehet a kerékbe zárt magányból.

Cirkuszt a pénzért, a néző nem veszíthet,
Hajtűkanyarban minden kiderülhet.
Valaki kiszáll, valaki elszáll,
És az este bármilyen kíváncsi, már csak szétszórt álmokat talál.

Balao | 2010. szeptember 5. | 19:24:40

jómagam ballib vagyok, de nem szurkolok OV és kormánya ellen mert Magyar vagyok. részemről mind1 ki vezeti az országot: Fidesz, Mszp, 2farkú kuty stb. ha az ország hasznára cselekszik. de szerény nyomott véleményem szerint a jelenlegi viszonyok között, a magyar mentalitással megfűszerezve ez elég nehéz lesz.ennek az országnak nincs olyan gazdasági potenciálja ami kiemelhetné a felsdolgozó iparból, és amíg ez így marad csak kiszolgálóként fogunk működni és a jelenlegi költséges rendszer fentartása hitelek és adók nélkül nem lehet. megreformálni ezt a rendszert nem kifizetődő mert azon szavazatok múlnak és túl gyakran van választás... szóval catch 22

mordedor | 2010. szeptember 5. | 19:21:41

"rénszarvas | 2010. szeptember 5. | 19:17:52

Babarczy Eszter: Mi lesz ebből?
*********************************

Képzeld, Eszter!

Magyarország. "

Lehet,hogy ebből a fajta "Magyarország"-ból esetleg nem kérünk...

mordedor | 2010. szeptember 5. | 19:18:24

csakelőre | 2010. szeptember 5. | 17:23:46
"...ez pedig reménytkeltő."
Te észnél vagy???Ahogy 50 nap alatt <lerohanták az ország demokratikus intézményeit> és beültették a csinovnyikjaikat..."...ez pedig reménytkeltő???"
komolyan írom,mikor ilyen kommenteket olvasok nem akarok hinni a szememnek!

rénszarvas | 2010. szeptember 5. | 19:17:52

Babarczy Eszter: Mi lesz ebből?
*********************************

Képzeld, Eszter!

Magyarország.

Jager László | 2010. szeptember 5. | 19:12:13

Tényleg jó cikk !!!
Érdemes elolvasni a kommentelők általi megmozdulásokat is!!!
J.L.

kiraly70 | 2010. szeptember 5. | 18:43:44

Így számolják fel az ellenzéki pártok a demokráciát, kedves Eszter:
http://www.stop.hu/articles/article.php?id=733598
Nagyon várta a Fidesz győzelmét, most örülhet. Intelligens, gondolkodó emberek azt mondják erre: tudvalévő volt, hogy Orbán Viktor ma már nem demokrata, mint amilyen 1994-ben volt utoljára, hanem egy véreskezű diktátor, aki dél-amerikai típusú diktatúrát épít ki a 2/3-os többségével. Lesz szavazás 2014-ben, de nem lesz értelme, az ő kezében lesz a gazdaság, a média, az igazságszolgáltatás és a törvényhozás.

Magyarország mától banánköztársaság. (A banánköztársaság kifejezést pejoratív értelemben olyan (általában latin-amerikai illetve karibi) országokra értjük, amelyek politikailag instabilak és élükön egy korrupt és törvénytelen eszközökkel kormányzó párt vagy diktátor gyakorolja a hatalmat. wikipedia)

Ovinkor | 2010. szeptember 5. | 18:06:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

csakelőre | 2010. szeptember 5. | 17:26:08

folyt.

Lehet itt szurkolni, és azt gondolni, ha Orbánnak nem sikerül, akkor majd visszajövünk...Nem így lesz, nem jönnek vissza! Mások jönnek, és akkor majd lehet sírni, hogy bárcsak Orbánt támogattam volna...

csakelőre | 2010. szeptember 5. | 17:23:46

Ez itt a NOL jósdája? Vagy valamiről lemaradtam, és lehet már tudni, mi lesz az Orbán kormányának sorsa?
Várjunk még egy keveset, hátha ezt a gazdaságilag lerombolt, az idegen kezekre átjátszott nemzeti vagyon következtében totális kiszolgáltatott helyzetbe hozott országot más módszerekkel lehet kivenni a külföldi uzsorás-maffia karmai közöl, mint amelyekkel az előző kormányok odahelyezték.
Ez a munka nem 4 hónapot igényel, azt hiszem mindenki sejti. Hogy ezt Orbán elvégzi-e azt nem tudom,de tény, hogy másként fogott hozzá, mint az eddigiek, és ez pedig reménytkeltő.

Ennek az országnak elege van az eddigi szövegelésből, amelynek az eredménye az lett, hogy totális kiszolgáltatottságban vagyunk. A helyzet olyan, amit nem lehet huzakodással megoldani, csak határozott, és egy irányba mutató lépésekkel.Megköszönjük azt a szabadságot, ahol a selejt van kinevezve értéknek, ahol a bűnöző jogai fontosabbak, mint a tisztességesé, ahol az ember minél hülyébb, és minél kevésbé gondolkodik, annál értékesebb, ahol beszélni lehet, de enni nincs mit...

Orbán most másként csinálja, helyes! Az eddigiekből elegünk van, és ha felébredünk egyszer, mert már nem kérjük az Orbánt, az eddig bemutatkozott pártokat és figurákat akkor sem fogjuk visszasírni, mert abból is felébredt már a társadalom egyszer.

Lehet itt szurkolni, és azt gondolni, ha Orbánnak nem sikerül, akkor majd visszajövünk...Nem így lesz, nem jönnek vissza! Mások jönnek, és akkor majd lehet sírni, hogy bárcsak Orbánt támo

JFK2008 | 2010. szeptember 5. | 17:10:23

Nézze Esztike,

A miért lett így kérdésésfeltevése kapcsán, talán ön is írhatna néhány önkritikus megjegyzést. Amikor alig néhány hónappal ezelött nagy nyilvánosság elött olvadozni kezdett az erös hatalom délibábja elött, bizony sok szavazatot szerzett a Fidesznek. Tehát ez részben és nem kis részben az ön és a "bünbánó" baloldali értelmiségiek müve. Nem tagadom, hogy ez egy jó társaság, hiszen ott van még Kéri László, Lengyel László, hogy csak a legkiemelkedöbbeket említsem.

A hova vezet kérdésére persze egyszerü a válasz. Talán ön is tudja, csak nem akarja kimondani (hátha túl korai). Egyrészröl az ország szánalmasan eladósodott, magas az államadósság, magas az önkormányzatok és állami vállalatok (MÁV, BKV) adóssága és van kb 6000 mdFT-nak megfelelö valutaadósság, ami a SFr és egyébb valuták állandó erösödése miatt gyakorlatilag egy csodtomeggel egyenértékü.

Ahol ennyi rettenetes adóssag van ott bizony fizetni kell. Ezt azért tetszik érteni? Magyarországon az ön által egykor bálványozott erös hatalom nem volt ahhoz elég bátor, hogy ezt az önkormányzati választások elött kimondja. Az erös hatalom a magyar választók lóvátételével volt elfoglalva. A választások után viszont az erös hatalom kikloffolja a pénzt az utolsó fillérig a lóvátett szavazókból. Nem szeretnék azok börében lenni, akik ma nyugdíjasok vagy állami alkalmazottak Magyarországon. Orbán rajtuk veri el a port. Aztán jön szépen lassan az összes többi is, aki havi 400 alatt keres. A jó hír, hogy Csányi foci

halder | 2010. szeptember 5. | 17:09:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

malevics | 2010. szeptember 5. | 17:05:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

hóvirág | 2010. szeptember 5. | 17:02:19

Mindig nagy érdeklődéssel hallgattam Babarczy Eszter megszólalásait, mert véleményem megegyezett az övével, mindig azt mondta, amire én is gondoltam. Éppen ezért nagy megrökönyödéssel hallottam tavassszal a választások előtt szájából azt, hogy semmi tragédia nem lesz abból, ha a Fidesz 2/3-dal nyer, legalább megvalósíthatja a reformokat, stb. stb. Nagyot csalódtam benne, és a többi balliberális értelmiségiben (Kéri László, Lengyel László), akik szintén ehhez hasonló véleményüknek adtak hangot. Debreczeni József volt az egyedüli, aki az utolsó pillanatig rázta a vészharangot, már Fidesz fóbiával is megvádolták, pedig láthatjuk, hogy igaza volt. Most már B.E. is elismerte, - a múltkor a Klubrádióban volt vele egy hosszú beszélgetés, - hogy mindezt ő sem hitte, nem is mert erre gondolni, hogy a Fidesz ezt fogja művelni. Úgy hogy ő most ne kérdezze, hogy mi lesz ebből, mert véleményem szerint ő és az előbb említettek nagymértékben hozzájárultak ehhez a hatalmas vereséghez, hisz a balliberális oldal amúgy is elbizonytalanodott része az ő véleményük alapján - ha már ők is ezt mondják felkiáltással - húzta be az X-et. Ahelyett, hogy a veszélyekre hívták volna fel a figyelmet - természetesen kihangsúlyozva a balliberális oldal hibáit,felelősségét - elbagatellizálták a Fidesz várható győzelmét. Egy szó mint száz, nagyon haragszom rá!

ametiszt | 2010. szeptember 5. | 16:25:41

Drága Eszter, ebből semmi nem lesz!
Illetve talán lesz egy októberi forradalom, talán nem, de erre a zsákra foltot varrni már nem lehet, az biztos.

krapulax | 2010. szeptember 5. | 16:21:16

"Nem kell a Fidesznek felszámolnia a demokráciát – ezt a szívességet az ellenzéki pártok megteszik helyette."

Az elmúlt 100 nap eseményeinek tükrében ez cinikus és félrevezető mondat. Babarczy Eszter ma már az ellenzéki pártok alá süllyedt. Magukkal rántották? Belefulladt a saját reménytelenségébe? Ki tudja? Már nagyon nem a régi, annyi szent.

tarkabarka84 | 2010. szeptember 5. | 16:17:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

rénszarvas | 2010. szeptember 5. | 15:30:19

>Nem kell a Fidesznek felszámolnia a demokráciát – ezt a szívességet az >ellenzéki pártok megteszik helyette
*************

A demokrácia az embrekeben belül kelle, hogy legyen.
Szögi Lajos halála után kicsit más lett a veleményem a NOL-szerinti demokrácia kérdésében, mint volt addig.
Pedig addig is volt.

rasztaszív | 2010. szeptember 5. | 15:27:46

kedves Babarczy Eszter!

a választások előtt kellett volna feltenni ezt a kérdést!de akkoriban máshogy írt...

macskajaj | 2010. szeptember 5. | 15:21:58

1.Ami most van az a 8 éves szoclib kormányzás eredménye.A Fidesz 2/3 a dilettantizmus,korrupció és hazugság miatt jött létre.Amig az ezt előidézők és saját magukat felhízlalók a pártpolitikában vannak és visszatérésről álmodnak,addig ez a kormányzó többség szinte kikezdhetetlen.
2.Azt,hogy mit tesz a Fidesz az örökölt súlyos terhekkel még nem látható,de a mostani ellenzékből senkinek sincs olyan alapja,hogy kritikát fogalmazhasson meg.Ez nem örvendetes,de tény.Aki mást akar,az álljon elő világos programmal,szervezze meg magát országos szinten és a következő választásokra szerezzen annyi szavazatot,amivel nyer.Ahogy a Fidesz csinálta.1994-ben 7%,1998-ban 28%,2002-ben 45%,2006-ban majdnem 48% az országos választáson és totális győzelem a helyhatóságin,2010-ben 53% abszolut győzelem párosulva 2/3 parlamenti aránnyal.Ez a pálya minden párt előtt nyitott,aki meg tud győzni ennyi szavazót.Aki itt hozzászól legyen már annyira demokrata ,hogy ha nem is örül neki de tudomásul veszi.Mert ezt hivják demokráciának.
3.Babarczy meg ne hivatkozzon 2004-es mondatokramertt a világ ma teljesen más.Mintahogy Magyarország is más lett az öszödi beszéd után.A devizahiteles szót meg ki ne ejtse senki a ballib oldalon mert létük és meglétük csak az ő felelötlen,cinikus és gyenge pénzügypolitikája miatt jött létre.

Imremete | 2010. szeptember 5. | 15:02:07

Fiuk, fiuk mondjuk inkabb, hogy tevedett.:)))

vakablak | 2010. szeptember 5. | 14:52:24

lakatlajos | 2010. szeptember 5. | 14:36:57

A „benéz” ige fenti értelmű használata időközben mindennapossá vált a kollokviális nyelvhasználatban. Így fejlődik a nyelv, ha tetszik, ha nem tetszik.

lakatlajos | 2010. szeptember 5. | 14:36:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Imremete | 2010. szeptember 5. | 14:15:47

Tisztelt Babarczy Eszter!

"Nem kell a Fidesznek felszámolnia a demokráciát – ezt a szívességet az ellenzéki pártok megteszik helyette." Ennek a mondatnak egyszeruen nincs ertelme semmilyen kontextusban. Hiszen a demokraciat csak egy hatalmon levo part tudja felszamolni, azzal hogy egyszeruen kiiktatja a fekek es ellensulyok rendszeret. A Fidesz pontosan eszt tette. Az ellenzeknek ebbe nincs beleszolasa. Az hogy erotlenek az ellenzeki partok, az nem azt jelenti, hogy ok szamoljak fel a demokraciat. Ennyi erovel azt is mondhatjuk, hogy 2.7 millio Fidesz szimpatizans szamolta fel a demokraciat, ami nylivanvaloan badarsag. A demokraciat a Fidesz szamolta fel, noha mondjaban allt volna nem megtenni. De megtette. Ennyi.

tn68 | 2010. szeptember 5. | 14:01:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Jager László | 2010. szeptember 5. | 13:55:30

Tibi ,mondjál valami okosat!
Viki én nem tudok!!!!
Na akkor alkotmány , törvény és vezetői likvidálás lesz!!
Sz.......k a demokráciára.
Mindent én határozok meg ,mert én vagyok az /ellen/ forradalom vezére.
Punk-tum!!
J.L.

gope | 2010. szeptember 5. | 13:15:04

ingyenebed | 2010. szeptember 5. | 11:32:06

Persze az értelmiség nyilván azért írogat, mert reméli, hogy van hatása. De könyörgöm, legalább nyilvánvaló hu**_lyeségeket ne! Ha már..

Mindenki meg akar élni, a közíró is azért ír, mert kap érte valami aprópénzt. Mindenki nem lehet a HÍR TV és az M.N. és M.H. alkalmazottja.

vitriol | 2010. szeptember 5. | 13:12:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Jager László | 2010. szeptember 5. | 13:11:24

Szerintem a helyzet egyértelmű!!
Mit csináljunk Navracsics úr!?
Kérdezi OV.
Lázár pedig kérdően tekint Navracsicsra!! Felettéb kínos.
Lásd a képet!!
J.L.

gope | 2010. szeptember 5. | 13:10:27

nablaquadrat | 2010. szeptember 5. | 11:18:58

Szerinted a Fidesz+ szatelit nem ezt csinálta 8 évig? és bárhol váltó pártrendszerben nem így van? Ha nem tetszik a hatalom ilyen formában, nem kell megkaparintani!!!!

gope | 2010. szeptember 5. | 13:06:33

banhegyi | 2010. szeptember 5. | 10:07:59

Húsz év demokrácia bőven elég volt a magyar nemzetnek, most jön egy kis diktatúra megint vagy 40-50 évig. Már régebben is írtam, hogy a FideSS szavazókban van egy jó nagy adag agresszivitás, ami magában hordozza a másik elnyomására való hajlandóságot is.

Ez más pártoknál is meg van, csak még a Fidesznek volt eddig 2/3a. A jobbiktól sem várnék semmi jót.

gope | 2010. szeptember 5. | 13:00:21

vakablak | 2010. szeptember 5. | 12:57:30

A végén általában új bekezdésben állást foglalok. Nem Te vagy az egyetlen, aki jelezte, de így kerek a világ.Próbálok javulni. Ezt egyébként csak 2 hete csinálom( időhiány miatt), így egyszerűbb.

gope | 2010. szeptember 5. | 12:57:51


KJanos | 2010. szeptember 5. | 10:35:01

Hát lessz itt még hadd el had. Látom már a FIDESZ győzelme miatt mindenki mindenkit vádol és okosit. Csak egy dologról feledkeztünk meg. Amig mi veszekedünk addig a FIDESZ köszöni szépen jól van. Hát én azt hiszem igy kevés remény van a demokrácia megmentésére. Az MSZP azt kapta amit megérdemelt. Ebben nincs vita csak az a vita miért a FIDESZ kapta ezt a 2/3-ot? Mindenki tudta mit fog csinálni. De ha már magához ragadta a hatalmat akkor legalább a gazdasággal törődne. De pont azzal nem foglalkozik ami engem és sok magyart érint: Ez a gazdaság!!! Mert ha legalább jól mennének a dolgok akkor nem igazábol érdekelne ki van hatalmon. De igy???

Igazad van, de már csak 1 bő hónap. Az önk. váll után jön az igazság pillanata. Akkor talán a kocsobur + egyéb neveken író kitűnő fidesznyik sem önti ránk általa igaznak vélt okosságát.

vakablak | 2010. szeptember 5. | 12:57:30

gope | 2010. szeptember 5. | 12:44:05

Csak közbevetőleg: nagyra értékelem a hozzászólásaidat (igazán), de megtennéd-e kérlek, hogy ha idézel valakit, a kérdéses szövegrészt idézőjelek közé rakod? Nagyon zavaró így: gyakran nem világos, hogy mit mondasz te, és mi az, amire hivatkozol.

JoGabor | 2010. szeptember 5. | 12:52:07

Kedves vakablak | 2010. szeptember 5. | 12:16:14
csak a magam stíluseszményéhez képest volt sarkos (persze nekem se sikerül mindig), viszont, mint általában, most is pontos.

vitriol | 2010. szeptember 5. | 12:49:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

gope | 2010. szeptember 5. | 12:48:24

agmánd | 2010. szeptember 5. | 09:46:43

"Konkrétan: a Bloomberg tudósítóját vádolják hazaárulással, amiért az „államcsőd”-kommunikációt és az „IMF-tárgyalást” a nemzetközi spekulatív tőke bérenceként (vagy valaki más fizeti szerencsétlen tudósítót?) nem úgy tálalta, ahogy az mno.hu szerint kellett volna. Ez is bizonyítja, hogy a belső ellenség dolgozik a forint gyengítésén."


Is. Belső ellenség IS.
Valójában ez egy hálózat-amibe a soros-féle OTP elleni támadásoktól kezdve a hitelminősitőkig, az IMF bizonyos köreitől kezdve az MNB/ gyurcsanyista Monetáris Tanácsig (melynek legutóbbi prognozisa bedöntötte a forintot-bár ezt a balliberálisok "nem vették észre") és bizonyos médiumok mind-mind beletartoznak...


U.I.Tudja valaki, ki volt a Bloomberg ominózus tudósitója?:D

Hahó kocsobur-hát megszólaltál? Amikor a főnökeid koncentrált forintdöntő hülyeségét nem védhetted, bizony hallgattál.Most is jobban tennéd!!!!!

immortal | 2010. szeptember 5. | 12:46:17

Bőven vannak tartalékok. Csak a devizahiteleseket nem kellene Vityának állambácsi szintjén kompenzálni és nem lenne gáz. Én Vitya helyében hagynám őket a természet kegyetlen törvényeire, de tudjuk jól, hogy Vitya beígért nekik és most az adott szó kötelez. Ha felvállalja ezeket borítékolható az újabb IMF hitel vagy az előrehozott választások.

gope | 2010. szeptember 5. | 12:44:05

Esztike magyarázza a bizonyítványát.
Az értelmesebbje pontosan látta, hogy ez lesz.
Esztike bizakodott. Hogy milyen alapon, azt azóta sem tudta megmagyarázni.

Most az ellenzék a hibás. Rossz neki a minősége.

Kedves Esztike, a saját "minőségedről" mi a véleményed?

Nem a minőségével van baja, csak ezt benézte. Sokan vannak így, akik nem hittek a 2/3 hatásában.

vitriol | 2010. szeptember 5. | 12:43:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

gope | 2010. szeptember 5. | 12:42:14

medve1942 | 2010. szeptember 4. | 07:43:13

"Nem kell a Fidesznek felszámolnia a demokráciát – ezt a szívességet az ellenzéki pártok megteszik helyette." Azért ez így talán zsurnalisztikus túlzás, mert a kormányzó párt is igyekszik, de lényegében véve arany szavak.
Nyolc évet kapunk a nyolc évért, hogy a Jobbik elnökét idézzem, kicsit módosítva.

Annyi a minimum.

akárki | 2010. szeptember 5. | 12:35:54

Ennek semmi köze a szerző hitelességéhez, legfeljebb naivitásához.

akárki | 2010. szeptember 5. | 12:34:39

vakablak | 2010. szeptember 5. | 11:39:53

Babarczy Eszter HVG-s cikke végül is nincs ellentmondásban a fenti cikkel, csak azon csodálkozom, hogy akkor hogyan gondolta, hogy a Fidesz nem ezt teszi, amit.
Első kormányzati ciklusuk stílusa, bennem legalábbis, nem hagyott kétséget afelől, hogy mit fog tenni a kétharmad birtokában.

csefike | 2010. szeptember 5. | 12:26:48

Szerző több írását is olvastam az utóbbi években, sőt, mintha nemrég egy komolyabb polémiája is lett volna valakivel emlékeim szerint, nem ok nélkül...ne a kommunikációra helyezzük már a hangsúlyt, kérem, ne a magyarázkodásra, ugyanis kinek is kéne itt magyarázatot adni amúgy..??2002-2010-ig mi s hogy történt?? az örökölt helyzet a tényekről szól, az előző 8 évről is meg az eredményéről, amit ma itt mindannyian megélünk...túlélünk...megoldani pedig nem kérdés, meg kell a kormányzó erőnek...

vakablak | 2010. szeptember 5. | 12:16:14

JoGabor | 2010. szeptember 5. | 12:08:40
„De a le-Esztikézést, a le-elvtársnőzést, stb. egyáltalán nem tartom méltányosnak.”

Ezzel teljesen egyetértek. Voltaképp azzal is, hogy én magam is túl sarkosan fogalmaztam az imént. A piszkálódás olcsó polémia, s könnyű eltúlozni.

JoGabor | 2010. szeptember 5. | 12:08:40

Kedves ingyenebed | 2010. szeptember 5. | 11:00:14.
elbeszélümk egymás mellett. Természetesen olvastam szerző korábbi írásait, így a tartalommal kapcsolatban egyetértek vakablak - kissé sarkos - véleményével. Semmi gond általában, ha egy szerző véleménye megváltozik, és én is úgy gondolom, ezt talán érdemes volna egyértelműen jeleznie is. De a le-Esztikézést, a le-elvtársnőzést, stb. egyáltalán nem tartom méltányosnak.
A maga első hozzászólása kapcsán is a lekezelő stílust kifogásoltam a "nem elegáns" minősítéssel. Mint látom nekem szóló válaszát, ez nem változott.

castadiva | 2010. szeptember 5. | 11:52:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Jager László | 2010. szeptember 5. | 11:49:41

Szerintem pedig 2050-ben sem érjük el a nyugati életszínvonalat!!!
Ellentmondok!!



Hruscsov már 1960-ban megigérte,hogy Amerikát utóléri 10 éven belül!!!!!
Na most is kergethetjük Svácot 100 évig!!
Hajrá magyarok!!!!!!!!!!
J.L.

Altuntegin | 2010. szeptember 5. | 11:44:04

De meg lehet nézni a http://www.fidesz.hu/index.php?Cikk=151422
Átvették az MTI-től tiltakozás és módosítás nélkül.

vakablak | 2010. szeptember 5. | 11:39:53

Figyelemre méltó és igaznak tűnő állításokat fogalmaz meg a szerző a cikkben. Ugyanakkor én magam is úgy érzem, hogy ha nem is a konkrét tartalmi kérdések tekintetében, de legalábbis a szerző saját hitelessége érdekében a lead utáni első mondat végére kellett volna még egy magyarázó félmondat, valahogy így:

„Amit nem ígértek, csak csöndben elterveztek, az teljes mértékben teljesült: minden hatalom koncentrálódott és minden hatalmi ág közvetlenül Orbán Viktor befolyása alá került” [és ide kellett volna, hogy] „...szemben azzal a sok eszement, kincstári optimista badarsággal és utólag is arcpirító, valóságidegen és ma már vállalhatatlan naivsággal, amiket 2010. február 15-én a HVG lapjain a kérdésről összehordtam, s amik miatt utólag is hamut hintek a fejemre.”

Amúgy minden oké.

(Lásd még: „Babarczy Eszter: Miért előnyös a kétharmados Fidesz-győzelem?” http://hvg.hu/velemeny/20100215_fidesz_ketharmad_valasztas)

Altuntegin | 2010. szeptember 5. | 11:39:32

Agmánd alias kocsobur alias mundzuk

Szószerint Szijjártó: "Gyurcsány Ferenc miniszterelnök volt az, aki csődről beszélt. Sőt, ő büszkén mondta, hogy Magyarország a csőd szélén volt másfél évvel ezelőtt...és büszke volt rá, hogy csak az IMF segítségével tudta megmenteni Magyarországot a csődtől. Ebből a szempontból egyáltalán nem gondolom, hogy túlzás lenne erről beszélni."

Nos, egy gazdaságilag gyenge lábakon álló ország miniszterelnökének szóvivőjétől ez elég nagy "böszmeség".

Az pedig külön vicces, hogy aki nem a "jó oldalon" áll, annak szövegértési gondjai vannak. Amellett pedig direkt "hazaáruló" volt a tudósító ...

Kósát pedig elfelejtette mentegetni.

ingyenebed | 2010. szeptember 5. | 11:32:06

Kedves KJános,

Épp az a probléma, hogy nem tudta mindenki. Ha tudta volna, nem ez történt volna.
És azért nem tudta mindenki, mert tömegével vannak magukat értelmesnek valló értelmiségiek, akik voltak képesek megmagyarázni, hogyhát nincsisittenevvelafidesszelsemmiprobléma. Mivel úgy lekötötte őket tudományos fokozataik megszerzése, hogy közben elfelejtettek megtanulni gondolkodni.

Azon lehet vitatkozni, hogy egyáltalán mekkora hatása van az értelmiségnek mai globmedposzposzt világunkban a tömegekre. Esetleg TGM-nek van igaza, aki azt állítja, hogy a zemberek mivel csalódtak a Húszévben, egyszerűan odafordultak ahhoz, aki elég hihetően mondta, hogy mostanakkor mindenmásképp lesz. És akkor mindenki azt írogat, amit akar, tökmindegy.

Persze az értelmiség nyilván azért írogat, mert reméli, hogy van hatása. De könyörgöm, legalább nyilvánvaló hu**_lyeségeket ne! Ha már...

Jager László | 2010. szeptember 5. | 11:22:45

Szerinted!?
Szerintem?!
J.L.

nablaquadrat | 2010. szeptember 5. | 11:18:58

Itt az új MSZP/SZDSZ-es össznépi játék. Nem kell hozzá Internet, nem kel még egy C64 sem.

Van ez a bazi nagy, gyönyörű, gyümölcstől roskadozó almáskert.
Persze, én, a koalíció, mivel ez a kert engem illet, hisz tőlem vettétek el, hogy megvédjem tőletek, minden négyzetméterére legalább egy taposóaknát rejtettem el. És messze földön eldugtam minden akna-detektort, ne is keressétek őket. Meghívtam sok újságíró bácsi és néni barátomat, hogy tudósíthassák országot-világot a mi nagy ingyen-szüretünkről.

Szaladjatok gyerekek, szedjétek a finom, érett almát, ki mennyit bír!

Én itt leszek majd a kert végén a betonbunkeremben és minden robbanás után kiabálom majd a hangosbemondómon, hogy én megmondtam előre. Miért, hát nem mondtam meg?

Tetszik a játék, gyerekek?

ingyenebed | 2010. szeptember 5. | 11:15:06

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ingyenebed | 2010. szeptember 5. | 11:00:14

Kedves JóGábor,

Ajánlom figyelmébe az Öné után következő kommentet ("idétlen").
Továbbá Esztike korábbi írásait.

Önökre vonatkozó közmondás (copyright Simicska Lajos): "Mindenkinek joga van h*_uelyének lenni."

Peripetia | 2010. szeptember 5. | 10:55:57

"- A vélemény olyan mint a luk a hátsódon, mindenkinek van, de senki nem kiváncsi a másikéra." Van benne valami, de azért időnként elolvasunk egyet-kettőt a hozzászólások közül.

corner | 2010. szeptember 5. | 10:51:48

Mindenki mondja a mágét, igaz a mondás:
- A vélemény olyan mint a luk a hátsódon, mindenkinek van, de senki nem kiváncsi a másikéra.

Jager László | 2010. szeptember 5. | 10:40:17

Csillagos 5-ös ez a kép!!
J.L.

Bolhás | 2010. szeptember 5. | 10:35:26

andai | 2010. szeptember 5. | 09:32:55
"várták a 2/3-ot, hogy akkor majd kellő felhatalmazása lesz egy pártnak végre rendbe tenni úgymond az évtizedes gondokat. bizakodásuk nem jött be."

Három hónap alatt nem lehet évtizedes elkúrást helyre hozni.

KJanos | 2010. szeptember 5. | 10:35:01

Hát lessz itt még hadd el had. Látom már a FIDESZ győzelme miatt mindenki mindenkit vádol és okosit. Csak egy dologról feledkeztünk meg. Amig mi veszekedünk addig a FIDESZ köszöni szépen jól van. Hát én azt hiszem igy kevés remény van a demokrácia megmentésére. Az MSZP azt kapta amit megérdemelt. Ebben nincs vita csak az a vita miért a FIDESZ kapta ezt a 2/3-ot? Mindenki tudta mit fog csinálni. De ha már magához ragadta a hatalmat akkor legalább a gazdasággal törődne. De pont azzal nem foglalkozik ami engem és sok magyart érint: Ez a gazdaság!!! Mert ha legalább jól mennének a dolgok akkor nem igazábol érdekelne ki van hatalmon. De igy???

Firefly | 2010. szeptember 5. | 10:27:56

Jaja, kell egy új baloldal....majd kb. 20 év múlva...és foglalja el a megérdemelt ellenzéki pozícióját :)
Eszter: a korai sírás káros! (ha csak nem az új élet jele a csecsemőnél)/lehet értelmezni :)))

nablaquadrat | 2010. szeptember 5. | 10:27:46

"Nem kell a Fidesznek felszámolnia a demokráciát – ezt a szívességet az ellenzéki pártok megteszik helyette."

Ezen már 2006. őszén túlestünk. Ne feledjük, demokrácia-ügyileg most is az a viszonyítási alap. És az MSZP meg az SZDSZ még most sem érti, hogy miért éppen az.
Ezért van könnyű helyzetben a FIDESZ.

corner | 2010. szeptember 5. | 10:20:30

Kedves Eszter!

Ez meg mi volt?
Tényleg kár ilyen írásokat közölnie.

"Őszintén várom, milyen kommunikációs trükkel veszünk majd fel úgy kedvezményes hitelt, hogy igazából fel sem vesszük, pláne nem a hitelezők által diktált feltételek szerint."
És akkor ni van?
Jé de jópofa vagy hát ennél lehetne jobb, bár ez még mindig több mint a béna ellenzéké?

agmánd | 2010. szeptember 5. | 10:19:17

"Süt az utálat , pedig az MSZP-t az olyan liberálisok rántották magukkal,"


Ez igaz.(Pontosabban a gyurcsány, amelyik végleg eszdéeszesíteni kívánta pártját. Ennek volt egyik legemlékezetesebb jele a 2005-ös államfőválasztás, ahol kunczeval összefogva inkább megbuktatták a "túl nemzeti" Szilit..)

Viszont tegyük hozzá: az un. liberálisok nélkül nemcsak a mélybe rántás, de a tündöklés sem ment volna.
Mert a közhiedelemmel szemben, az MSZP csupán 1994-ben nyert választást( akkor meg a kétharmad nem ment volna az szdsz nélkül), 2002 és 2006-ban
az un.liberálisok nélkül nem került volna kormányra.

forgomorgo | 2010. szeptember 5. | 10:14:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

banhegyi | 2010. szeptember 5. | 10:07:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Jager László | 2010. szeptember 5. | 10:07:11

Kezit cccsókolom! Mindeki riadtan néz!!!
Mi itt a teendő!???????????????????????????????????????????????
Mindezt mindent jókivánságként Lőrinc napra!
Gondolkodás azért nem árt!!
Csak üzenetként Lőrinc!!!
J.L.

Reggedieh | 2010. szeptember 5. | 09:57:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

agmánd | 2010. szeptember 5. | 09:54:01

"Amikor a magyar állampapírokat békében jegyzik, az Állami Számvevőszék volt elnöke arról beszél, hogy nincs szükség jelenleg a Nemzetközi Valutaalap segítségére, sőt, maga az IMF is hasonló véleményt fogalmaz meg, akkor nehéz eldönteni, vajon hazaárulásnak minősül-e, ha az IMF nélkül „sírásba fúló” magyar gazdasági stratégiáról ír a Bloomberg hírügynökség magyar tudósítója. Az is kérdéses, mennyire hiteles azon tudósítása, amely szerint „a magyarok azért küldték el a kormányt, mert elutasítják a megszorításokat”."

"Sokaknak feltűnt, amikor Szijjártó Péter mondatait kiforgatva júniusban a Bloomberg arról írt, hogy a szóvivő szerint „nem lenne túlzás államcsődről beszélni”, lehagyva, hogy a sajtóeseményen ténylegesen az is elhangzott, hogy „Magyarország a csőd szélén volt másfél évvel ezelőtt”.

Kár lenne firtatni, mi késztet egy tudósítót arra, hogy így megtizedeljen egy nyilatkozatot.
A fent említett cikkeket ugyanaz a magyar tudósító jegyzi, aki kedden a Nemzetközi Valutaalap és a kormány közötti kapcsolatról írt a fentiekhez hasonló „objektív” összefoglalót, és amelynek hatására a forint jelentősen erősödött pár órára. Az árfolyamgörbéket tanulmányozva felidézhetjük a bankszövetség előző elnökének, Felcsuti Péternek szavait, aki a spekulánsok és a sajtó összefonódásáról beszélt, pontosan leírva azt a pénzügytechnikai folyamatot, amellyel egy-egy „kínosan nem sportszerű” hírrel akár százszázalékos haszonra is szert lehet tenni.

A feladatmegosztás jegyében a devizah

Gallicus | 2010. szeptember 5. | 09:50:17

Kedves Eszterke! Bizonyára csak elírás történt - ráadásul az éles szemű szerkesztő sem vette észre - Magyarországon mindent egybevetve is csak alig több mint 3200 önkormányzat van és nem 3500.
Az utolsó mondatok valóban mindent megmagyaráznak a cikk állításaira, de a tény ettől még tény marad, hogy a Fidesz letarolja az önkormányzatokat is. Ezzel tulajdonképpen ellenzék nélkül marad. Az MSZP pedig a ciklus végére a feledés homályába merül, ami talán a legjobb változat egy lehetséges tényleges baloldali erő létrejöttéhez, hiszen a terep, amelyet eddig megszállva tartott végképp szabaddá válik. Addig meg cipeljük azt a politikai terhet, amit maga a liberalizmus gründolt össze részünkre. Ezeket a választásokat nem a Fidesz nyeri meg, hanem az ellenzékbe szorult politikai erők teljes alkalmatlansága - LMP-vel, Jobbikkal együtt - okozza. Valószínű, hogy az elkövetkezendő 12-16 év féldiktatúrája elhozhat egy olyan kijózanodást, amely egy teljesen más világrendbe vezet. Ez a képlet nem csak a magyar viszonyokra lesz jellemző.

agmánd | 2010. szeptember 5. | 09:46:43

"Konkrétan: a Bloomberg tudósítóját vádolják hazaárulással, amiért az „államcsőd”-kommunikációt és az „IMF-tárgyalást” a nemzetközi spekulatív tőke bérenceként (vagy valaki más fizeti szerencsétlen tudósítót?) nem úgy tálalta, ahogy az mno.hu szerint kellett volna. Ez is bizonyítja, hogy a belső ellenség dolgozik a forint gyengítésén."


Is. Belső ellenség IS.
Valójában ez egy hálózat-amibe a soros-féle OTP elleni támadásoktól kezdve a hitelminősitőkig, az IMF bizonyos köreitől kezdve az MNB/ gyurcsanyista Monetáris Tanácsig (melynek legutóbbi prognozisa bedöntötte a forintot-bár ezt a balliberálisok "nem vették észre") és bizonyos médiumok mind-mind beletartoznak...


U.I.Tudja valaki, ki volt a Bloomberg ominózus tudósitója?:D

Reggedieh | 2010. szeptember 5. | 09:42:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS
Orbán Viktor, Navracsics...
Orbán Viktor, Navracsics Tibor és Lázár János a parlamentben
Népszabadság - Móricz Simon

Amit nem ígértek, csak csöndben elterveztek, az teljes mértékben teljesült: minden hatalom koncentrálódott és minden hatalmi ág közvetlenül Orbán Viktor befolyása alá került.

Az önkormányzatok learatása a Fidesz számára viszont csak nagyon rövid távon lesz ok az örömre – hacsak nincs még egy-két trükk a kalapban. A devizahitelesek nyomorúsága egyének problémája, és egy-két év is eltelhet, míg a kormány elleni haraggá érik, különösen, hogy eddig nem sikerült erős érdek-képviseleti szervezetbe tömörülniük. Az önkormányzati szektor azonban szintén súlyosan el van adósodva. A jelzálogosok sírhatnak egyedül, de ha egy kisvárosban tovább kell csökkenteni a szolgáltatások színvonalát, újabb iskolákat kell becsukni – vagy átadni az egyháznak –, újabb kórházi kapacitások süllyednek az elfekvők szintjére, akkor kisvárosok fognak sírni.

Könnyen lehet, hogy némi államosítással le lehet venni terheket az önkormányzatok válláról. Úgyis benne vagyunk már, miért ne államosítanánk kórházakat és iskolákat? Persze akárhová pakolja a kormány ezeket a költségeket, valahol valaki majd fizet értük. Nem a kisvállalkozások – nekik már megígértük az adócsökkentést. Nem a lakosság – nekik megígértük, hogy senki nem jár rosszul az egykulcsos adóval. Nem privatizációs bevételekből fizetünk – elvégre nem privatizálunk, legfeljebb titokban. Mi marad? Államkötvények – vagy az EU és az IMF. Rendben, Lázár János felvetette az energiaszektor megadóztatását is. Nyilván olcsóbb lesz a gáz és az áram ezek után.

HIRDETÉS

Őszintén várom, milyen kommunikációs trükkel veszünk majd fel úgy kedvezményes hitelt, hogy igazából fel sem vesszük, pláne nem a hitelezők által diktált feltételek szerint. De ha Orbán nagyon belefeledkezett az Ugocsa non coronat mámorba, ki tudja, mi lesz itt a költségvetésben.

Bogarásztam egy kicsit a közelmúlt sajtójában. A Magyar Nemzet 2009-ben megfújta az apokalipszis harsonáit, amiért a forint (akkor éppen lefelé tartó ágban) súlyosan veszélyezteti az önkormányzatok finanszírozását. Ez persze, kétség ne férjen hozzá, újabb elem volt az előző kormány bűnlistáján. A napilap idei online változatában két cikk foglalkozott a devizaadósság kérdésével. Az egyik (augusztus 28.) a spekulánsok sajtókapcsolatait firtatta. Konkrétan: a Bloomberg tudósítóját vádolják hazaárulással, amiért az „államcsőd”-kommunikációt és az „IMF-tárgyalást” a nemzetközi spekulatív tőke bérenceként (vagy valaki más fizeti szerencsétlen tudósítót?) nem úgy tálalta, ahogy az mno.hu szerint kellett volna. Ez is bizonyítja, hogy a belső ellenség dolgozik a forint gyengítésén.

Ezután elővettem Szapáry György – még MNB-alelnökként tartott – előadását is 2004-ből, amelyben megfogalmazza az MNB feladatait, és megindokolja, miért kellett feladni az árfolyamsávot. A devizaadósság rosszat tesz egy államnak, főleg, ha elszáll a valutája. Államkötvényekkel biztonságosabban lehet kezelni az ilyesmit. A kormány láthatólag ezt a tanácsot követi (bár persze kevésbé figyel a jegybank függetlenségének feltétlen megőrzésére, s Szapáry egyéb intéseire az inflációval és a költségvetési egyensúllyal kapcsolatban).

Lázár János például, amikor az ország finanszírozásáról nyilatkozott, lényegében ezt a receptet vette át. Amíg a kötvények kelendőek, ezzel nincs is baj. De ha néhány gonosz hitelminősítő netán leosztályoz minket, az államkötvények is többe fájnak majd. Persze lesznek belső árulók, akik életfogytiglani börtönt érdemelnek, amiért pénzügyi információkat szolgáltattak a nemzetközi hitelminősítőknek, de ez aligha segít az országon.

A kormányzás abban a pillanatban kezdődik majd, amikor ezekkel a dilemmákkal kell szembesülni. A Fidesz híres arról, hogy minden szavazatot számon tart: itt ötszázezer, amott egymillió, de még kétszázezerért is érdemes lehajolni, ha nagy a verseny. 1,5 millió devizahiteles túlságosan is nagy falat. Ezt tetézik most meg 3500 önkormányzattal, amelyek közül több száz súlyosan el van adósodva. A legszebb retorika sem mentheti, ha az állampolgárnak kevesebb lesz a számláján, elmarad a rég várt csatornázás, és a forintárfolyam rettegéssel tölt el kétmillió családot.

Ha nagy a verseny, ötszázezer szavazat is döntő lehet. Ha van verseny, másfél millió szavazat mindent eldönthet. Jelenleg azonban nincs verseny. A Fidesz azzal számol, hogy nincs alternatívája – és, ha a jelenlegi ellenzéket nézzük, ez a legrealistább feltevés, ami valaha megfordult a fejükben az elmúlt hónapokban. Nem tetszik valami? A kiábrándult szavazók majd nem mennek el szavazni. Amíg nincs kire, amíg az MSZP még mindig a régi gárdával halad, amíg az LMP meg sem tud szólalni egyetlen releváns témában sem, addig nincs verseny.

Nem kell a Fidesznek felszámolnia a demokráciát – ezt a szívességet az ellenzéki pártok megteszik helyette.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    125 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
. .
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS