evianna | 2009. október 10. | 23:33:18
Nantal, ennyire azért nem kéne védeni a mundér becsületét. (nem baj, ha nem minden mondat után írok felkiáltójelet?)
attól, hogy uniós projekt, nem kéne kizártnak venni az aránytalanságot.
sőt.
mellesleg épp a nolon írja egy cikk, hogy Szlovákiának valami százmillió eurót kell visszafizetnie, szabálytalanul felhasznált támogatások miatt: itt az a fő veszély!
Nantal | 2009. október 10. | 01:04:14
evianna: 00:20:11
...másrészt, a FOTÓKON látható volt hogy komoly útépítések is tartozhatnak a "projekthez", mert ez a költség "mérték" a kilátópont mértékéhez képest, rettentően túlzó...!!!
Ez, még a hozzá nem értőnek is fel KELL hogy tűnjön...!
Mivel pedig EU-s "projekt", kizártnak lehet venni ilyen aránytalanságot...!!
Nantal | 2009. október 10. | 00:55:14
...na letörölte a gondolataimat, de újra írom...
evianna: 00:20:11
Én is rájöttem és nem most...!
A lényeg, hogy nagyságrendileg korrekt...!
Ugyanis, a 2.000 m2 út 6 m-es szélességgel, megfelel 333 m hosszúságnak...!!! Plusz egyebek is tartoznak még a költségbe...!
Különben nézd meg "SALFONZ" blogját, már ezen cikk kommentje előtt is ez volt a meglátásom, mert ilyen téren van tapasztalatom, nem is kicsi...!
A pontos adatok "beszerzése" - szerintem -, a cikkírótól elvárható, ha már ilyen problémák miatt, ez lényegessé vált...!!!
evianna | 2009. október 10. | 00:20:11
Nantal | 2009. október 8. | 21:05:04
a pontos adatok eszerint: 41 millió, amiből 10 millió az áfa, ugye? az hány százalék?
2007-ben nem 20% volt?
ennyit a pontosságról - de szép, kerek számok.
evianna | 2009. október 10. | 00:18:25
autopia: ha laptulajdonos lennék, minden véleményt meghallgatnék a lapommal kapcsolatban, de annak kifejezetten örülnék, ha lenne egy kis mozgás a megjelent cikkek körül.
a szerző iránti ellenséges elfogultság meg úgyis sütni fog az elmondottakból, azt majd diszkontálják.
Nantal | 2009. október 9. | 13:18:54
...ÚÚÚÚÚÚ...! ...elszúrtam...! ...a fene egye meg, nem gondoltam a "színes fém" piaci pozíciójára...!!!
...kérem, ezt a kérdést oldják meg "innovatívan"...!!!
Nantal | 2009. október 9. | 13:12:36
...na, meg a kilátóról LÁTHATÓ Bodrog, meg a falu templomának, a tokaji csúcs, a TV adó terepszintjének és legmagasabb pontjának, stb. a MAGASSÁGI ÉRTÉKEIT, talán egy - pár vonalas -, térkép részlettel együtt, hogy komoly ismeretterjesztővé is válhasson a "bronzmű"...!!!
autopia | 2009. október 9. | 09:59:24
evianna: a költsegek korrektek, ezt is megneztem.
nem "megnondom", hanem alkalmas idöpontban szoba fog kerülni.
Ez azert nekem kicsit szokatlan, mert elvböl nem helyeslem, ha egy tulajdonos beleszol a media munkajaba. De itt nem a korrekt munkajaba valo beleszolasrol van szo, hanem nagyon is becstelen, megrendelesre törtenö hazugsaggyartasrol, amihez talan megis valamit szolnanak a tulajok (Ringier).
Nantal | 2009. október 8. | 22:09:32
...sőt...! Tokaj környékén, egy "csomó" útjelző táblán, úgy reklámoznám, hogy "a 48 cm-es KILÁTÓ", és nyíl mutatná az irányt...!!!
...az "abszurditás" meghozná a gyümölcseit...!
...a falu lakosait, ugyan fel KELL (!) készíteni, az idegenek felé való, "somolygásra"...!!!
Nantal | 2009. október 8. | 22:00:25
...de ha már "bronz műves munka", természetesen feltüntetném rajta, mind a Balti, mind az Adria feletti, magassági értékeket is...!!!
Nantal | 2009. október 8. | 21:50:41
...sőt...! Egy helyi "bronz művessel", kifejezetten a KILÁTÓ MAGASSÁGÁT (mint egy VÍZMÉRCE!), bemutató TÁBLÁT "rityentenék", a KILÁTÓ TALAPZAT mellé, had fotózzák aki "ezért jött"...!!!
Nantal | 2009. október 8. | 21:42:53
autopia: 15:13:12
...Én azt gondolom, hogy - bár a sajtó valóban nem korrekt, ezzel az "elővezetéssel" -, ám a "végeredmény", egy negatív reklám, aminek az ellensúlyozása, az önkormányzat részéről, a helyszínen kitett tájékoztató táblán felsorolt, költségelemekkel, TELJES MÉRTÉKBEN ELLEN SÚLYOZHATÓ...!
...azaz, tulajdonképpen ha sértődésen túl tudják magukat tenni, úgy akár egy jókora INGYEN REKLÁMKÉNT kezelve az esetet, inkább mosolyogva illene meghívni az igy KÍVÁNCSIVÁ TETT KÖZÖNSÉGET...!!!
...na, ehez jó ha reklám szakember tanácsait is ígényelik...!
...hatalmasat is lehet az esetből kaszírozni, különösen a jó borok oldalán...!!!
Nantal | 2009. október 8. | 21:05:04
evianna: 16:00:41
papirusz: 16:32:40 kommentjében pontos adatok szerepelnek:
1.) kilátó + hozzátartozó földmunkák = 10 milka
2.) padok + szemetesek = 1 milka
3.) 2.000 m2 út + járdák + szalonna sütő + vízmű ÚJ KERÍTÉSE + hozzátartozó földmunkák = 20 milka
4.) az építési munkák ÁFA-ja = 10 milka
evianna | 2009. október 8. | 16:00:41
autopia:
ez elég mókás, ez a "megmondalak benneteket" (igaz magyar ember a külföldi tulajdonoson keresztül ütne azon, akivel nem ért egyet - kicsit bolond logika, nem?), de a világon semmi akadálya nincs: ezt kell csinálni, legalább látják a tulajdonosok, hogy nem fád szövegek mennek az ő lapjaikban.
minden figyelmes olvasás ellenére azonban a jelek szerint néhány olvasó figyelmét elkerülte, hogy
1. a kilátó és kapcsolt létesítményei irreálisan sokba kerültek (ha a kormánynak lenne hasonló beruházása, már zengene az ország),
2. a jelek szerint semmiféle helyi aktivitás nem volt (ezt az önkormányzat sem állítja: ez tiszta munka volt, megrendelés, kivitelezés, fizetés, ahogy kell úriemberek között, ha van pénz),
3. ha a kilátó a pályázati dokumentáció szerint esetleg torony lett volna, netán lifttel, akkor ez a projekt az ellenőrzésen csúfosan el fog bukni (az EU keményen visszafizetteti még a nem-egészen-úgy elköltött pénzeket is)
és akkor ugrik a majom a vízbe:
ki fogja visszafizetni?
kiáll a polgármester a település közgyűlése elé, hogy "ezt elkúrtuk", ezentúl a helyi adó háromszor ekkora lesz? vagy keres majd egy bűnöst - média -, és közli, hogy visszafizetni nem tudja? (az EU a pénzt a tagállamtól hajtja be úgyis.)
autopia | 2009. október 8. | 15:13:12
Gondosan elolvastam az eddigi komenteket (kiemelnem a helybeliek Érc Galobal altal idezett velemenyet!), megneztem a fotokat es arra a következtetere jutottam, hogy
- Megyesi Gusztav egy kifejezetten aljas es hazug cikket irt, amivel kimeritette a hamis tajekoztatas sulyos ujsagiro-etikai fogalmat is.
Bevallom, eddig neha megvettem olvastam az ES-t. Ezutan mindaddig, amig ez az ujsagiro az alkalmazasukban all, nem fogom.
Söt: a Nepszabadsagot sem fogom megvenni mindaddig, amig Megyesi Gusztav publikalhat benne, akar csak linkek szintjen.
Elvarom, hogy a NOL szerkesztösege nyilvanosan kerjen bocsanatot Bodrogkeresztur közseg kepviselöitöl.
Amig mindez nem törtenik meg, addig szennylkapnak tartom ezt az ujsagot.
Mindezt a svajci tulajdonos kepviselöivel szemelyesen is közlöm (mert van ra lehetösegem).
zu723 | 2009. október 8. | 12:26:24
Pár éve jártam ott, készítettem egy körpanorámát kilátó mai helyéről. Nagyon szép táj, érdemes megnézni. A vízmű dombja akkor is belógott a képbe, kár. A kép itt megnézhető: http://zu.hu/Panorama_kepek/MAGYARORSZAG/ae/006.htm
Érc Gazobál | 2009. október 8. | 07:57:22
Beírás az MTI Önkormányzati Sajtószolgálat elnevezésű honlapján:
2009. október 7., szerda 12:51
A hitelesség és az igazság jegyében. "40cm-ért 40 mFt-os kilátó " avagy a média gonoszsága
2003 évben 13 település fogott össze az Összefogással Tokajvilágörökségéért pályázati program megvalósítására.A program során 16 beruházás valósult meg, és lett átadva 2007-ben.
Ennek az összefogásnak volt résztvevője Bodrogkeresztúr község is. A településen két fejlesztés történt.
Az egyik egy használaton kívüli, leromlott állagú - volt zsinagógából - az épület teljes rekonstrukciójával kialakított Turisztikai központ, a másik pedig az úgy nevezett Dereszla domb tetején található víztározók közvetlen közelében található terület átalakításával egy szabadidős rekreációs tér, valamint egy " kilátó" -helyesebben kilátópont megépítése a hozzá vezető infrastruktúrával.
Településünk lakói, és az ide látogató turisták örömmel vették birtokukba a fenti létesítményeket és használják ( látogatják ) azokat, 2007 év óta.
Derült égből villámcsapás !
2009. október 02-án telefonon bejelentkezett BM. riporter az rtlklubtól, hogy van nekik egy feladatuk, hogy a fenti projekt sorozatot népszerűsítsék és szeretné megnézi azokat. Jó szívvel, nyitottan fogadtam és ajánlottam más helyszínek megtekintését is. (pl. Magyar nyelv múzeuma -Széphalomba, a Borfalu -Tarcalon stb. jeleztem neki, hogy én bár nem leszek elérhető, de alpolgármester úr szívesen segít, és össze is hoztam őket.
Információm szerint meg sem akarták tekinteni a kilátót és környékét, hanem a Polgármesteri Hivatal előtt letámadták az alpolgármester urat a 40 cm-es 40 m Ftos alaptalan váddal. Nagy nehezen felmentek, ott fondorlatos módon csak a kilátópontot kamerázták.
Folytatás ismert.
az a munka, fejlesztés amit húsz év alatt közösen az emberekkel elvégeztünk tönkrement.
Az, hogy megőriztük a település békéjét, jó hírnevét., a semmibe veszett.
Az említett média és más tovább rágalmazó újságok,akik még most, a mai napig sem veszik a fáradtságot, hogy felhívjanak, rámenjek a bodrogkeresztúri honlapra, ahol hozzájuthatnának a tényleges igazságot tartalmazó információkhoz, tovább mocskolódnak.
kérdés: Hol a kezdete, és hol a vége az objektív tájékoztatásnak ?
Milyen következménye lesz a település későbbi pályázataira nézve.
ki fog bocsánatot kérni a megbántott emberektől, akik tudják milyen elhanyagolt terület kapott új funkciót, akik nem értik miért bántják az öt cikluson keresztül megválasztott polgármesterüket.
Rengeteg kérdés vetődik fel e nemtelen eljárás kapcsán a helyiekben.
Ez ma magyar tájékoztatás csúcsa ?
2 csatolt webcím http://www.bodrogkeresztur.hu, http://tokajvilagorokseg.hu
nonemárt | 2009. október 8. | 07:46:02
Hahaha,
de ne felejtsük el, illetve - aki nem tudta, az eszméljen rá arra, - hogy ez EU pénzekért is megdolgozott valaki, tőle szedték be adóba, és nem az országa fényezésére használták fel, hanem ideadták. Nos így már megalázó ez az egyébként humoros helyzet. Takarítson csak Bodrogkeresztúr népe és összes alkalmazottja, de engem ne szégyenítsen meg ezzel a kilátó-baromsággal.
Szégyelljék magukat és hagyjanak békén a jövőben !
Üdv.
chili | 2009. október 8. | 02:44:01
johann f
Mar korabban is javasoltam, hogy surgosen orvosnal a helyed, nagy baj lesz, ha sokaig halogatod.
evianna | 2009. október 7. | 20:15:56
chazooo | 2009. október 7. | 18:47:31
meg van hallgatva a másik fél is, és szerintük minden rendben van.
a gond ott lesz, ha az EU nem találja megfelelőnek a támogatás felhasználását, mert akkor vissza kell fizetni, talán az egészet, talán egy részét, a mi adóforintjainkból. (amiben egyébként magyar állami pénz is van.)
sydney: ez pazar volt! (a magasság indoklása :D)
chazooo | 2009. október 7. | 18:47:31
Moderálási alapelvek- komment törölve -
KannibálTatárÚr | 2009. október 7. | 18:31:54
Moderálási alapelvek- komment törölve -
lenoardo999 | 2009. október 7. | 18:24:59
Moderálási alapelvek- komment törölve -
sydney | 2009. október 7. | 18:22:29
A dolog nagyon egyszerű: Ez az a magasság, ahová még Orbán Viktor fel tud kapaszkodni. Mit kell ezen ennyit filozofálni?
evianna | 2009. október 7. | 18:14:45
lenoardo999 | 2009. október 7. | 17:41:49
nem két kilátó: az egyik a szalonnasütő :)
lenoardo999 | 2009. október 7. | 17:41:49
Moderálási alapelvek- komment törölve -
zero977 | 2009. október 7. | 16:54:41
Itt meg lehet nézni a "nagy útépítést":
http://reakcio.blog.hu/2009/10/05/szep_kilatasok_6
"Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az egyes műtárgyakat (a kilátókört és a híres szalonnasütőt) sétautakkal kötötték össze, amelyek úgy készültek, hogy a Praktikerben beszerezhető legolcsóbb betonkockákat sorban lebaszták a földre. Ki is nőtt közöttük a fű."
"Maga a szalonnasütő, amelyet az illetékesek olyan büszkén emlegetnek, egy betongyűrűből áll, amelyet két liter pálinkáért bármely mesterember összedob okosba' egy nap alatt, valamint két szintén praktikeres pad is került mellé."
státusz | 2009. október 7. | 16:52:28
Moderálási alapelvek- komment törölve -
papirusz | 2009. október 7. | 16:34:23
És itt vannak 2007-es képek, tök szép a kilátás:
http://07-04-14-kilato.bodrogkeresztur.fotoalbum.hu/
papirusz | 2009. október 7. | 16:32:40
Ezt is érdemes elolvasni:
"Három éve átadott művet húzott elő valaki a varázskalapból, hogy azzal indulatokat kavarjon – mondta Májer József, Bodrogkeresztúr polgármestere, amikor hétfőn megtekintettük az országos médiában 40 centiméter magas kilátóként elhíresült művet, amit 40 millióból hoztak létre.
Nem 40 millió
Májer József leszögezte, hogy az a bizonyos 39 millió bruttó beruházási érték, tehát máris csupán közel 30 milliónál vagyunk. A tervező elképzelése alapján a kivitelező cég nem magas kilátót, hanem kilátóhelyet hozott létre. Maga a kilátóhely talapzata valóban nem magas. A terület, ahol megépítették azonban a dombtetőn van és kiváló panorámát biztosít. Visszatérve a műhöz, a polgármester kijelentette: a kilátóhely földmunkálataira és a tetején megépített kő talapzatra fordított összeg mindössze 10 millió forint volt. A padokra, szemetesekre egymilliót költöttek. A maradék mintegy húszmillió forintból készült el közel kétezer négyzetméter út, a műhöz vezető járdák, a szalonnasütő. A teljes terület földmunkálati során jelentős földmozgatás történt, és meg kellett tisztítani közel egy hektár területet a gaztól. A vízmű objektuma pedig ebből az összegből kapott új kerítést.
– Ennek az összköltsége jelenti azt a bizonyos 30, és nem 40 milliós beruházást. Ez csupán egy felfújt ügy. Ilyennel előjönni évekkel később badarság, nem jó dolog – tette hozzá.
Azt ajánlja ugyanakkor mindenkinek Májer József, hogy menjen el a bodrogkeresztúri kilátóhelyhez, ahol csodás levegő és panoráma mellett töltheti el bárki gyerekeivel együtt a szabadidejét."
evianna | 2009. október 7. | 16:11:39
elemzo | 2009. október 7. | 12:48:49
tényleg rengeteg kérdés van itt, de ez a kilátó nagyon jó bepillantást ad abba, kik vagyunk, milyenek vagyunk.
most mondta el a m1, hogy Ausztriában úgy döntöttek, csinálnak egy Modern Művészetek Múzeumát (mert ilyen nekik még nem volt), amihez jótékonysági gálát szerveztek.
azon az egyetlen estén összejött rá a pénz!
nem azt mondom, hogy nálunk is ezt és így kellene csinálni, de jó példa az osztrák és a magyar mentalitás különbözőségére:
ott természetes, de legalábbis semmi különös, ha egy múzeum létesítésére a pénzt a polgárok adják össze,
nálunk az a természetes, hogy majd ad az állam, majd ad az unió...
ráadásul én azt hiszem, hogy annak a bizonyos kilátónak a lényege alighanem a szalonnasütő.
igaz, hogy ahhoz nem kell más, mint egy kis tereprendezés, egy kis alapozás, terméskő vagy tégla, amit a helyi lakosok is össze tudtak volna dobni, tereprendezéssel együtt, hogy szép legyen a környék (bár a fotók szerint az ősfenyvest nem rendezték, hanem lerendezték).
rendben, legyen egy hely, ahová akár a helybeliek is kimehetnek egy kis traccspartira, ha jönnek turistacsoportok, iskolai kirándulások, szépet látnak, akár a szalonnájukat is megsüthetik, ha van. (nem hinném, hogy Bodrogkeresztúr fontos turisztikai célpont lenne, de nem muszáj tömegekre berendezkedni).
szóval mindez jogos, nincs benne semmi rossz, az Unió ilyesmire is ad szívesen.
csakhogy úgy tűnik, a helyi erőfeszítések megszervezésére kísérlet se nagyon történt. (nem hiszem, hogy Bodrogkeresztúron nem lenne egyetlen munkanélküli se, uram bocsá' esetleg segélyezett. - nem arról volt szó, hogy "segély helyett munkát"?)
akkor pedig igen nagy baj van:
- nem kizárt, hogy a kilátó valójában csak a pénzszerzési jogcím (igazából csak egy jó kis helyet akartak),
- a beérkező fejlesztési pénzeket előkelő idegenként szemléli a helyi lakosság (nem "szervesül" a finanszírozás - a helyi vállalkozók tevékenységén kívül nem indít meg semmit)
- ha ilyesmire költjük el az uniós forrást, akkor lesznek szép településeink, lesz a felhasználás évében egy kicsit több GDP-nk, és utána egyetlen fillér jövedelmünk se lesz a kapott pénzből!
és itt kiáltó ellentét van az osztrák és a magyar mentalitás között:
ez a "csináljuk meg!" és a "kérjünk rá pénzt!" kibékíthetetlen ellentéte.
ilyenek volnánk?
robika | 2009. október 7. | 15:40:00
Csak nem azért ilyen drága a 4-es metró, mert minden állomása kilátóként is használható lesz ?
elemzo | 2009. október 7. | 15:30:55
Nem értelek titeket.
1. Lehet kilátni? Igen.
2. Kell ennél magasabbról kilátni? Mi változik azzal? Válasz: nem kell.Semmi.
3. Költségtakarékos? Igen , mert szakit azzal a hülyeséggel, hogy a hegy tetejére még rátesznek egy magasító építményt (általában azért hogy a fák közül ki lehessen látni, és ezért nem írtják ki a fákat.
4. Új eljárást találtak ki? Igen, mert nem építményt emelnek, hanem erdőt írtanak, ami nagyon hasznos annak aki írtja.
5. Magyar a találmány? Igen, mert ilyen okosságot még senki sem talált ki, hogy támogatási pénzből irthasson erdőt a saját hasznára. Ergo : zseniális.
Tehát létrejött egy magyar szabadalom, az építmény nélküli kilátó, amely nem csak pénzt visz hanem hoz is.
Szobrot és Nobel díjat a feltalálónak, és nagy hírverést.
alibaba | 2009. október 7. | 15:15:48
Milyen cirkusz volt abból, hogy a korábbi miniszterelnök krvának nevezte az országot. Több tucatnyian vagy 1 hónapig klotyónak használták a Kossuth teret, nagy felháborodásukban. Pedig az igazat mondta ki, mint ez a szép példa is mutatja.
tengerimalac | 2009. október 7. | 14:43:06
Ez a híres magyar szabadalom, a tájképbarát süllyesztett kilátó! Ez a referenciamunka! Olcsó volt!!!
ryanclub | 2009. október 7. | 14:05:36
Ha pozitív a látásmódunk,-ami miért lenne!? Az EU ajánlásnak megfelelően akadálymentes a kilátónk.
hangyaboy | 2009. október 7. | 12:55:59
Ha valaki nem vette volna észre,itt igenis turista csalogató látványosság épült!A külföldi jön és az idegenvezető közli vele,hogy Bodrogkeresztúron a kilátóról lehet csodálni a tájat.A helyszínre érve lehet csodálkozni,hogy nem a magasba kell felmászni,csak egy nagyobbacskát fellépni.Szédülés kizárva.Európában úgy terjed a hírünk majd,hogy a magyar nem ismer lehetetlent,és azt jól meg is valósítja.Lyukat fúr a löszbe(ha hegyeink nincsenek is alagutunk és völgyhídunk akkor is lesz,Ausztria,Horvátország bekaphatja!),kilátót építünk akkor is ha az semmi plussz élményt nem is nyújt!Ja,a pályázati ügynökség mindent rendben talált!Már a nyilatkozó is megérdemelne 2 év szigorítottat ...........
elemzo | 2009. október 7. | 12:48:49
Rengeteg kérdés merül itt fel:
1. kell e oda kilátó egyáltalán, mekkora lesz a forgalma (mennyibe kerül egy turista körbenézegetése stb.
2. Mi lett a kitermelt fával, ha már ilyen sokba kerül a kitermelése (egy erdei köbméter tüzifa (1x1x1,7 m) 20000 Ft+áfa értékű. Ezt a láthatóan nem kis mennyiséget ingyen is kitermelte volna egy vállalkozó a fanayagért cserébe.
3. A földmunka nem olcsó, de kiváncsi lennék mennyibe került.
Szóval lehetne itt fogást találni bőven.
De na és? HA ügyesek voltak nem kell irigyelni, nézegetni meg úgysem megy arra senki, mert nincs sok mindent nézni. Akkor meg nem tök mindegy?
Marketing szempontból meg olcsó is, ilyen hírverést 40 milkából nem drága elérni.
Van kérdés?
silenthill1 | 2009. október 7. | 12:15:39
autopia | 2009. október 7. | 11:42:38
Aha na persze. Pártold csak a lenyúlást. Ismét leírom, valahol már említettem. Épült a Dorottya udvart a Villányi úttal összekötő útszakasz az év elején. 170 millió forintba került, 440 méteres. Tükörsima beton, akadálymentesített járda, parkolók kialakítva fűbetonból az út szélére, sűrű lámpaelhelyezés. És akkor ennek az árának a negyedéből csak ennyire telik? Mégis mennyibe kerülhet valójában a tereprendezés? Valaki már számolgatta hogy ha minimálbérre számolunk is 20 millióból 100 ember kéthavi munkája kéne, amiből a fél Bükköt le lehet tarolni.
Nantal | 2009. október 7. | 11:58:14
autopia: 11:42:38
...egyetértek veled, annál is inkább, mert a területen kb. vagy 5 éve jártam, azaz valamicske rálátásom akad...!
Nantal | 2009. október 7. | 11:55:57
tengerimalac: 09:26:28
A kommentem, nem antiliberális, ám a levezetése túl hosszú...!
...amúgy a humorodat "értékelem"...!
autopia | 2009. október 7. | 11:42:38
Megyesi Gusztav megint rosszindulatu es csusztat is.
- a 40 milliot sinman el lehet költeni egy ilyen epitmenyre + a körülötte valo rendcsinalasra.
En meg inkabb ugy gondolom, ügyesek voltak. A vizmü miatt a takaritasra mindenkeppen szükseg lehetett, talan az oda vezetö ut sem volt meg eddig. Tulajdonkeppen a "kilato" neven oldottak meg olyan problemakat, amiket maskepp nem tudtak volna.
A fenykepek alapjan eleg nagy területen tisztitottak (nem csak növenyzetet, hanem faluszeli szokasos szemetet is..., a kilato magassaga teljesen elegendö a taj szemrevetelezesere, (mashol is van ilyen, pl. a Szepkilato Balatongyörök mellett), a szalonnasütöt talan nem a közepere tettem volna, a szel miatt.
Ha a bürokracia lehetöve tette volna ( de biztosan nem) akkor valoban celszerü lett volna mindezt a vizmüdombokkal jobban összehangolni).
Egyetlen kerdesem azert van: ez egy hatranyos helyzetü környek. Mennyi közmunka ment bele ebbe a projektbe? Remelem, az egesz az volt.
Johann Furchtbar | 2009. október 7. | 11:38:19
Moderálási alapelvek- komment törölve -
státusz | 2009. október 7. | 11:33:46
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Straszi1 | 2009. október 7. | 11:33:43
Ja, és a kutya nem piszkálná az ügyet ha az lenne a felállás, hogy a kilátó 80 milka, amiből 40 millió a terület megtisztítása, alapozás stb.
Ez az sztori megint a felesleges hangulatkeltés kategória.
Straszi1 | 2009. október 7. | 11:30:19
Guszti, eljött a nap, amikor egyet értek Veled! :-) Ennyire futja 40 millió. Építkezett már közületek valaki olyan területre, amit előtte rendbe kellett hozni? Ez az álbotrány akkor lenne igazán botrány, ha valaki elő tudna rukkolni egy céges árajánlattal, hogy más fele ennyiből tudta volna kihozni.
statuslaci | 2009. október 7. | 11:26:44
Ehhez a kilátódologhoz azért arc kell! No meg vastag bőr rajta azoknak, akik áldásukat adták rá, meg pénzt is. Ennyit az Unióról. Most megyek, mert uniós forrást kell szereznem a lekvárkapáló gépemre, meg a bukófrekvenciás homálytizedelőre. Tuti biznisz! Hülye országnak hülye találmányok, sok pénzért!
onepunch | 2009. október 7. | 11:05:13
Johann Furchtbar | 2009. október 7. | 09:24:36
Látod? Te vagy a setét, ecsécském. Miért van erre szükség? Nyugodnátok inkább megfele....
dávidá | 2009. október 7. | 10:58:18
Ez egy tipikus budapesti nézet. Miért lenne alacsony egy negyven centis kilátó, amikor egy szép hegy tetején áll? (Igen, ilyen is van Magyarországon, csak Gödön túl). Vannak figurák, akik nem érik el a 160 centit, mégis azt mondják rájuk, hogy ember. Az elszámolás áttekintése nélkül nem láthatjuk, mi és mennyibe is került. Egyébként meg az újságcikk olvasás alapján munkálkodó jegyzetírók elmehetnének már a büdös francba.
vauvau3 | 2009. október 7. | 10:34:49
Moderálási alapelvek- komment törölve -
státusz | 2009. október 7. | 10:24:18
Moderálási alapelvek- komment törölve -
tanker | 2009. október 7. | 10:02:26
Miért csak a kormány építhet méregdrágán alagutat a pusztába?
Igenis ez egy nagyszerű turisztikai beruházás,hiszen ezentúl a Vizmű dombjáról már nem csak a tájat nézhetik a turisták,hanem a kilátót is(rálátó-kilátó).Viszont egy ilyen nagyszerű alkotás nem lehet névtelen,ezért korunk valamelyik hőséről kellene elnevezni.
zero977 | 2009. október 7. | 09:58:55
39 millió a kilátóra.
120 millió kutyafitneszre.
81 millió a "dobókocka totális újraértelmezésére"
Kurva jól el tudjuk verni az EU pénzét!
http://vastagbor.blog.hu/2009/10/06/hazank_uj_jelkepe
státusz | 2009. október 7. | 09:31:46
Moderálási alapelvek- komment törölve -
tengerimalac | 2009. október 7. | 09:26:28
Nantal! Undorító ez az antiliberális hozzáállás! Vegye tudomásul, hogy a szabadpiacon mindennek annyi az ára, amennyit hajlandóak fizetni érte! Magánból az ingyen a cél, a közösből pedig semmi sem drága, ha a magán célt segíti megvalósítani! Ez a spéci Magyar Liberális Modell. Röviden az EMELEM! (40 cm cirka 40 millióért! Ennyiért emel fel az űrrepülő is egy kg-ot ilyen magasra nem? Megvalósult hát az EMELEM!)
borsika | 2009. október 7. | 09:26:08
Lehet magyarázni,szépíteni a dolgokat.
Minden szabályos!
Azonban ez az eset is felhívja arra a figyelmet,hogy mire folynak el a 10 milliók,százmilliók,milliárdok ebben az országban.
A beharangozott 8 ezer milliárdos Uniós pénzekről egyre kevesebbet hallunk.Illetve azt,hogy nagyon jól állunk az időarányos lehívásban.
Mire költjük azonban ezeket a pénzeket?
Meglátszik ez az ország gazdasági fejlettségén,versenyképesség javulásán,vagy a foglalkoztatottságon?
Szerintem egyáltalán nem!
Éppen ezért az infrastruktúra építésre, "a jó ha van,de ha nincs akkor se baj" tipusú fejlesztésekre,beruházásokra nincs olyan nagyságrendben szükség,mint amit tapasztalunk.
Miskolcon megbukni látszik a 32 milliárdos villamos projekt.
Kellene egy korszerű villamosközlekedés a városnak? Rossz minőségű a jelenlegi pálya(3 tipusú villamos közlekedik ma Miskolcon:kiszuperált 25 éves bécsi,szlovák és még régebbi magyar)?
Igen!
Megengedhetünk ennyi pénzt elszórni egy olyan projektre,melynek kihasználtsága kétséges és a pénznek 1000 másféle hasznos helye lenne?
Nem !
Ugyanakkor a korábbi iparra épült városban semmi komoly beruházás(Bosch és a multi bevásárlók)nem történt az elmult 20 évben?
Nem munkahelyteremtésre kellene lokálisan és országosan is ezeket a forrásokat felhasználni?
evianna | 2009. október 7. | 09:25:01
tengerimalac | 2009. október 7. | 08:15:34
hozzáteszem, hogy az önkormányzat honlapján bemutatott képeken jól látszik, hogy a vízmű el van kerítve!
azt hiszem, elég kevés turista van, aki átmászik a kerítésen - vajon hányszor fordult elő egyáltalán?
Johann Furchtbar | 2009. október 7. | 09:24:36
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Nantal | 2009. október 7. | 09:16:25
...szóval...! Nekem, hiányzik a Kádári érában még létezett "Országos Árhivatal" demokratikus reinkarnációja...!!!
Renia | 2009. október 7. | 09:13:37
Moderálási alapelvek- komment törölve -
tengerimalac | 2009. október 7. | 09:01:43
Kedves Renia! Megdöbbent a tájékozatlansága völgyhíd és alagút ügyben! Tájékoztatásul közlöm hát a sötétzöldek érvelését! Az autópályák a nagy forgalmukkal ökológiai nicheket vágnak ketté! (röviden kb.: spéci élőhelyeket). Ezzel meggátolják az élővilágot, annak azon tagjait, amik a felszínen mászkálással változtatják helyüket, abban, hogy az élőhelyek között közlekedjenek örömmel, felszabadult pofákkal! Nos ha alagutat, vagy völgyhidat építenek, akkor ez a probléma nem merül fel! Ráadásul a drága magyar termőföldet sem rongálják! Ja hogy kb. 1%-sincsen a műtárgy a teljes hossznak! Ez sajnálatos! Minden autópályát a föld alá kéne süllyeszteni! (Olyan „metrófúróval”! Vagyis van technológia rá, csak a politikai akarat hiányzik!!) Ennek mintájára ezt a kilátót, úgy lehet magyarázni, hogy tájképbe illeszkedő, annak értékét nem rontó, a természettel harmonizáló megoldás! Ezért semmi pénz nem drága érte! Tovább megyek! Tisztelt pénzítélő és elszóró bizottság! Ígérem, hogy nem építek semmit a tihahyi gejzírkúppal szemben a Belső-tó, falu felé eső partján! Ezért kérném a támogatásukat. Egyelőre ezt a beruházást támogathatnák 10 millió Ft-al, a válságra tekintettel bármilyen forrásból! Vállalom, hogy érte elutazok Tihanyba a családommal, ott két héten keresztül csak a kijelölt helyre dobok szemetet, sőt a nádasból naponta egyszer kihalászok valami nem odaillőt! Ezzel az idegenforgalmat is fellendítem, hiszen szezonon kívül támogatom a hotelt, ahol megszállunk. Ezzel segítem a munkaerő megtartást ezekben a nehéz időkben!
Renia | 2009. október 7. | 08:34:06
Moderálási alapelvek- komment törölve -
tökös | 2009. október 7. | 08:19:57
Ez korrupció.. így kell elnyerni egy pályázatot, és így kell pénzhez jutni..
gazdasági büncselekmény..
tengerimalac | 2009. október 7. | 08:15:34
Ez tényleg nem korrupció! Ez egy pofátlan lenyúlás! 20 millióból egészen komoly rekultivációt lehet csinálni, nem erdőrendezést! Persze, ha négysávos autópálya vezet a tetthelyre, akkor reális az összeg, sőt olcsó! Ámbár, ha igaz a cikk tézise, hogy a vízmű-domb „megvédése” érdekében készült, akkor nemigen érte el a célját! Mellesleg készült egyetlen bármilyen felmérés, hogy hány „látogatója” akadt a vízmű-dombnak? Ha a vízmű megvédése volt a cél, akkor nem olcsóbb lett volna a kerítés, vagy annak felújítása? Mert a kilátás megvalósítása 40 cm magas izével kacagtató!!!
|