belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
25. péntek

Újból keresztbe tettek az LMP akciójának

Népszavazás - Néhány kérdésben már gyűjteni kellene az aláírásokat, de a nyugdíjügy függőben

Valaki nagyon nem akarja, hogy az LMP a névszavazási kezdeményezését sikerre vigye. Legalábbis erre utal, hogy az Országos Választási Bizottságnak (OVB) a párt által benyújtott aláírásgyűjtő ívekről január 11-én hozott hitelesítő határozatait ismét megtámadták.

Lencsés Károly| Népszabadság| 2012. február 4. |20 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Zs.P. | 2012. február 5. | 11:41:14


elsore | 2012. február 4. | 19:30:21

""Jön még a kutyára úthenger. Az LMP nagyon fontos missziót teljesít, minden támogatást meg kell adni a jó ügynek."

"A kétezernyolcas népszavazásról is ez volt a véleményed?""

Az ég világon semmi, azon kívül, hogy akkor is mindent elkövettek, részint az állami intézmények, részint "magánszemélyek" A népszavazás megakadályozására. Valahogy nem volt olyan fontos a részvételi demokrácia, mint manapság.



Ennek és neked mi közöd van ahhoz? Egyébként voltam szavazni, akkor is és most is elmegyek, ha lesz.

Norris74 | 2012. február 5. | 10:44:26

sandor5 | 2012. február 4. | 11:31:25

Nem kell. Most is dolgozunk / gondolkodunk egy olyan informatikai rendszeren, egy olyan webes felületen, amely lehetővé teszi, hogy mindenki, aki érez magában erre hajlandóságot, megtehesse ezt otthonról. Ráadásul egy érdekes vegyes rendszerben, így aki a képviseleti demokráciában hisz, az is megtalálja a számítását, de aki a részvételiben, az sem csalódik. Likvid demokrácia.

Norris74 | 2012. február 5. | 10:38:10

". Ám az egyelőre nem teljesen egyértelmű, hogy a tavaly kezdődött eljárásokban az illetékességre a korábbi vagy a most hatályos szabályok vonatkoznak-e. "

Dehogynem. Azok érvényesek, amelyek kedvezőbbek a Fidesznek. Mit nem lehet ezen érteni? :)

feketedron | 2012. február 5. | 08:37:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

feketedron | 2012. február 5. | 08:34:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

elsore | 2012. február 4. | 19:30:21

Zs.P. | 2012. február 4. | 18:30:27
elsore | 2012. február 4. | 11:27:00
"Jön még a kutyára úthenger. Az LMP nagyon fontos missziót teljesít, minden támogatást meg kell adni a jó ügynek."

"A kétezernyolcas népszavazásról is ez volt a véleményed?"

Ennek és neked mi közöd van ahhoz? Egyébként voltam szavazni, akkor is és most is elmegyek, ha lesz.

Zs.P. | 2012. február 4. | 18:30:27


elsore | 2012. február 4. | 11:27:00

"Jön még a kutyára úthenger. Az LMP nagyon fontos missziót teljesít, minden támogatást meg kell adni a jó ügynek."

A kétezernyolcas népszavazásról is ez volt a véleményed?

Arnika | 2012. február 4. | 17:50:41

Kiegészítem azzal, hogy valójában a nyugdíjakra vonatkozó kérdések (http://www.valasztas.hu/hu/ovb/18/18_0.html Sz. B. és dr. Sch. A. és dr. Sch. G. magánszemélyek általiak)
a jogellenes állapot felszámolása érdekében történtek, de ha a népszavazáson vagy megerősítik ezeket, vagy nem, akkor talán nem kéne megtámadni, döntsön a nép. Honnan veszi a bátorságot 1 db magánszemély a többség véleménynyilvánítási jogának korlátozására?

Arnika | 2012. február 4. | 17:40:31

"a korkedvezményes nyugdíjak megvonása ellen, illetve a polgármesteri és a parlamenti tisztség összeférhetetlenségének kimondására irányuló kérdést hagyott jóvá, amelyek ellen egy magánszemély"
Ki lehet ez a barom és miért támadta meg ezeket a kezdeményezéseket?

faceoff | 2012. február 4. | 16:17:37

Melchior | 2012. február 4. | 15:06:41
Celtic FC | 2012. február 4. | 13:31:47
Egyet értek veletek!
Ideje lenne a nyugdíj- és egészségügyi-rendszert hosszabb távon rendezni. Az ember több mint 40 év munkaviszony után koppan egy nagyon-nagyot. Ez mindkét ellátórendszerre igaz. A nyugdíjnál a svéd-modellt preferálom előnyeivel és hátrányaival együtt. Így biztos, hogy mindenkit be kell jelenteni, de nem minimálbéren. Ha az állam rosszul gazdálkodik a pénzünkkel, akkor sajnos elúszik a nyugdíj, de a felelősök tetten érhetők.A legfontosabb, hogy ne lehessen ad hoc szerűen belenyúlni a rendszerbe. Az egészségügynél társadalmi párbeszédre lenne szükség, hogy milyen ellátásra vagyunk jogosultak a befizetett (levont) pénzünkért.

nevezo | 2012. február 4. | 16:05:01

Érdekes véletlen.Az új LMP elnök a függetlennek nem nevezhető Széles Gábor által működtetett Echo tévében adja az interjút.A műsor cime " Hogy szabaduljon meg az LMP szocialisták halálos öleléséből ?" Ennek fényében a Médiám 4 százalékos mérése,érthető.

Melchior | 2012. február 4. | 15:06:41

Celtic FC | 2012. február 4. | 13:31:47

Egyet értek!

Celtic FC | 2012. február 4. | 13:31:47

Melchior | 2012. február 4. | 11:06:35
Igen, a népszavazás jó dolog. Sőt alapból így kéne működnie. A mai magyar parlamentáris rendszer alavult, nem biztosítja a nép akaratát. Az nem demokrácia, hogy 4 évente "hazudunk", aztán azt csinálunk amit akarunk. Jurgen Habermans már 1962-ben megírta, hogy meg kell újítani a parlamentáris rendszert. Be kell vonni a civil szervezeteket, több népszavazást csinálni, amelyben fel kell használni a modern technika vívmányait. Nyílván ez sokaknak nem érdeke, mert így megvalósulhatna a valódi népképviselet.

sandor5 | 2012. február 4. | 11:31:25

Mindíg lesz olyan "magánszemély" aki meg akarja akadályozni a nép akaratát. Nem fog menni! ha csak a folyamatos népszavazással lehet kikényszeríteni a jogbiztonságot, akkor rajta. Ha kell,inkább hetente elmegyek szavazni!!!!

elsore | 2012. február 4. | 11:27:00

Jön még a kutyára úthenger. Az LMP nagyon fontos missziót teljesít, minden támogatást meg kell adni a jó ügynek.

Melchior | 2012. február 4. | 11:22:37

blz42 | 2012. február 4. | 11:13:55

Lassan mindegy, hogy ki hozza el, csak már hozná. Akik éltek az előző rendszer alatt, azoknak már nincs annyi idejük, hogy újra kivárják azt a 40 évet! Akik fiatalok, nem tudhatják, milyen is az. A hatalom lassan bekúszik a lakásukba, zsebükbe, ágyukba. Gondolom, ezt ők sem szeretnék.

blz42 | 2012. február 4. | 11:22:31

Pedig nagyon fontos lenne az LMP népszavazása - ezzel vissza lehetne csinálni a Fidesz kártéteményeinek egy részét...

blz42 | 2012. február 4. | 11:13:55

Bizony, lehet. És lehet, hogy itthon akad, aki nem akar valódi demokráciát? Vagy csak akkor nem, ha az LMP hozza el?

Melchior | 2012. február 4. | 11:06:35

A népszavazás "jó találmány"!
Ha jól tudom, Svájcban például, minden fontos kérdésben a népszavazás dönt. Lehet, hogy ott igazi demokrácia van?

csabimihaly | 2012. február 4. | 10:57:57

El szállt remények , ha nem megy a parlamentben menni fog az utcán ? A populizmus nem program . Schiffer András távozásával kipukkadt a lufi .

HIRDETÉS
December 23.: az LMP arr...
December 23.: az LMP arra buzdít, hogy mindenki vegyen részt a népszavazáson
Népszabadság - M. Schmidt János

A bizottság több, a korkedvezményes nyugdíjak megvonása ellen, illetve a polgármesteri és a parlamenti tisztség összeférhetetlenségének kimondására irányuló kérdést hagyott jóvá, amelyek ellen egy magánszemély néhány napja – a határidő lejárta előtt szinte percekkel – kifogást nyújtott be.

Az LMP a maga számára kulcsfontosságú eseményként tekint a népszavazásra: nem véletlen, hogy tavaly december 23-án este, a párt által szervezett megmozduláson Schiffer András akkori frakcióvezető azzal buzdított az Orbán-kormány ellen, hogy „a szavazófülkékben találkozunk”.

Eddig az ilyen ügyekben az Alkotmánybíróság (AB) járt el, az idén januártól azonban a népszavazási kezdeményezésekkel kapcsolatos jogorvoslati kérelmek elbírálása már a Kúria hatáskörébe tartozik. Ám az egyelőre nem teljesen egyértelmű, hogy a tavaly kezdődött eljárásokban az illetékességre a korábbi vagy a most hatályos szabályok vonatkoznak-e. A Kúria közigazgatási kollégiuma várhatóan a napokban dönt majd erről, de a nagyobb valószínűsége annak lehet, hogy a kifogásokat átteszik az AB-hez.

HIRDETÉS

Az alkotmánybírák egyébként már nagyobbrészt találkoztak ezekkel a kérdésekkel, mert első körben az OVB a nyugdíjra vonatkozó kezdeményezéseket elutasította, és az LMP emiatt a testülethez fordult. A választási bizottság álláspontja szerint a korkedvezményes nyugdíjak járadékká alakítását az alaptörvény tette lehető, az alkotmányban rögzített rendelkezésekről pedig nem lehet referendumot tartani. Az alkotmánybírák azonban úgy látták, hogy a korkedvezményes nyugdíjak megőrzéséhez nincs szükség az alaptörvény módosítására, ezért a választási bizottságot új eljárásra utasították.

Az LMP korábbi népszavazási kérdései ugyancsak megjárták az Alkotmánybíróságot. Az OVB néhány aláírásgyűjtő ívet hitelesített, s azokat magánszemélyek támadták meg, a hitelesítést elutasító határozatok ellen pedig az LMP nyújtott be kifogást. A jogorvoslati eljárás során csaknem tucatnyi ügy ment át, így népszavazást lehet tartani egyebek mellett arról, hogy a tankötelezettség változatlanul 18 éves korig tartson, az álláskeresési támogatást három helyett kilenc hónapig folyósítsák, a rendkívüli felmondásra pedig csak a munkavállaló vétkes magatartása miatt legyen lehetőség.

Az Országos Választási Iroda december 2-án látta el hitelesítési záradékkal az aláírásgyűjtő íveket, s attól kezdve négy hónap áll rendelkezésre ahhoz, hogy megszerezzék a referendum kiírásához szükséges kétszázezer aláírást. Ám az akciót az LMP nem indította el, mert abban bízott, hogy a nyugdíjra és az összeférhetetlenségre vonatkozó második csomaggal egyszerre próbálkozhatnak majd elegendő számú támogatót szerezni.

Erre most már nemigen lesz mód, mert a héten benyújtott kifogásokat akár az AB, akár a Kúria bírálja el, egy-két hónapon belül nem várható döntés. Viszont az első csomag ese tében április 2-ig be kellene fejezni az aláírásgyűjtést, különben az OVB-nél kezdhetik elölről az egészet. Ha azonban mind a két kérdéskörhöz ragaszkodnak, akkor kétszer kell megszólítaniuk a polgárokat, ami jóval több munkát jelent. Igaz, ehhez az LMP számíthatna a szakszervezetek és a demokratikus ellenzék segítségére is; az előbbiekkel már korábban egyeztettek erről. A népszavazás – ha öszszejön a kétszázezer aláírás – viszont lehetne egy napon, feltéve, hogy a két aláírás-gyűjtési akció befejezése között nem telik el túl hosszú idő.

E tekintetben fontos szempont, hogy az államfő mennyivel korábban határozná meg a referendum napját. Sólyom László például a törvényben előírt minimálisan 43 napnál alig biztosított többet a felkészülésre. Újabb népszavazást pedig csak a szavazás napját megelőző huszadik napig lehet kitűzni, vagyis: ilyen szoros határidő mellett alig három hét lehetne a két kezdeményezés között ahhoz, hogy mindkettőről egyszerre lehessen voksolni. Ha az elnök a maximális kilencven nappal korábban tűzné ki a referendumot, akkor több mint két hónap is eltelhetne a két aláírásgyűjtési akció befejezése között ahhoz, hogy a kezdeményezések még „összeérjenek”.

Karácsony Gergely, az LMP frakcióvezető-helyettese lapunknak azt mondta, hogy az első csomagba tartozó kérdésekről a jövő héten egyeztetnek a szakszervezetekkel, és utána döntenek arról, hogy megkezdjék-e az aláírásgyűjtést. A második kérdéskörben várják az AB vagy a Kúria döntését a kifogásokról.

Kötelező referendumok?

Az LMP fontos eszköznek tartja a népszavazást. Korábban Karácsony Gergely arról beszélt, hogy szerintük több témakörben is kötelezővé kellene tenni a referendumokat. Kézenfekvőnek nevezte, hogy az alaptörvényt is ilyen módon erősítsék meg. Az LMP kötelező módon az állampolgárok jóváhagyásához kötné az egyetemes közszolgáltatások magánosítását és bizonyos nagy öszszegű állami beruházások végrehajtását is. Utóbbira példaként említették a 4-es metró befejezését és a Paksi Atomerőmű bővítését.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    20 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS